Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xeromorphic
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-08 13:52
Reefun schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:41:
[...]

Waar kun je een extra opslag slot kopen voor je exo suit? Heb al rond gelopen op meerdere space stations maar blijkbaar kijk ik erover heen.

Like I said, ben nog heel nieuw met dit spel dus sorry voor de domme vragen :D
Als je land heb en je kijkt naar de uitgang heb je rechts boven handelaren staan, deze verkopen blueprints voor nanites. Helemaal links rechts verkoopt multitool blueprints. Daar hangt aan de muur altijd een multitool die je kan kopen. De middelste verkoopt ship upgrades en daar staat een geel ding op de bali; Hieruit komt navigational data, die je aan je signal booster kan voeren. De meest linkse verkoopt blueprints voor je exosuit. Achter hem staat een apparaat waar je een extra slot kan kopen (eerste keer kost het 5000 credits en dit verdubbelt elke keer); Je kan tot 48 slots even uit mijn hoofd).
endechaos schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:04:
Had vandaag vanuit me Freighter een missie gegeven, het schip wat dit deed was niet heel terug gekomen. Nadat ik hem gemaakt had kon ik er geen missies meer mee doen en het schip niet meer aanwijzen. Hebben meer mensen hier last van?
Mijn Frigate was ook damaged gister; Ik heb hem gerepareerd, maar nog niet weer op een nieuwe missie gestuurd. Ik zal het vanavond eens proberen. Het vervelende aan een kapotte frigate is dat je je freighter niet meer kan summonen tot je hem hebt gerepareerd. Dus als je naar een andere starsystem gaat kan je mooi terug om hem te halen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Spookelo schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:20:
[...]
Voor de update stond je verzameling altijd op je freighter. Dat zal nu ook zijn denk ik, maar zo ver ben ik ook nog niet. :)

[...]

Het repareren van je launch thrusters is genoeg om te vliegen op de planeet. Als je naar het spacestation wil kan het wat lang duren zonder die drive.
Ik krijg hem niet van de grond zonder pulse engine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:10
Verstekbakker schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:35:
[...]

Ik krijg hem niet van de grond zonder pulse engine...
Oh...
Dan kan mijn opmerking daarover genegeerd worden :P

Maar die 2 drives zijn wel goed genoeg om te vliegen toch?

[ Voor 11% gewijzigd door Spookelo op 27-07-2018 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:06

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik heb inmiddels een kampje opgezet naast het wrak (inclusief base computer, dat was een goede tip, en een refinery) en dat werkt leuk. Ben zoveel mogelijk aan het fixen voor ik vertrek in mijn nieuwe schip. Leuk werk wel :)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:10
SnoeiKoei schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:04:
Ik heb inmiddels een kampje opgezet naast het wrak (inclusief base computer, dat was een goede tip, en een refinery) en dat werkt leuk. Ben zoveel mogelijk aan het fixen voor ik vertrek in mijn nieuwe schip. Leuk werk wel :)
Als je na vertrek niet meer terugkomt daar vergeet dan niet je hele basis te ontmantelen, scheelt weer wat resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:28
Spookelo schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:16:
[...]

Als je na vertrek niet meer terugkomt daar vergeet dan niet je hele basis te ontmantelen, scheelt weer wat resources.
Vaak weet je dat vooraf niet. In mijn eerste speelsessie (paar maand terug) moest ik voor een missie ook een basis bouwen. Uiteindelijk basis klaar, verder exploreren met het idee wel terug te keren, maar inmiddels alweer een paar keer verder gewarpt naar andere stelsels en die hele basis vergeten :). Vooraf plannen is dus wel handig, maar soms weet je het ook niet. Gelukkig kun je dan nog terug teleporten als je tenminste een teleporter in je basis hebt geïnstalleerd en onthoudt in welk stelsel je was, dan kun je via een space station nog wel weer daarheen teleporten.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-09 22:33
Weet iemand of je meerdere kansen krijgt om die gratis freighter te krijgen? Heb hem gisteren gehaald (had 8 fighters) en een vriend van me is nu stikjaloers en die is geschrokken weggevlogen toen hij de kans had :+

Vind het zelf eerlijk gezegd teveel van het goede om zoiets nu al te hebben. Het voelt meer als een endgame ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Spookelo schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:43:
[...]

Oh...
Dan kan mijn opmerking daarover genegeerd worden :P

Maar die 2 drives zijn wel goed genoeg om te vliegen toch?
Ik weet het niet, ik moet een onderdeel hebben dat ik nog niet kan maken. Hermetiet pakking dinges.

-edit- Hermetic seal dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Verstekbakker op 27-07-2018 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verstekbakker schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:38:
[...]

Ik weet het niet, ik moet een onderdeel hebben dat ik nog niet kan maken. Hermetiet pakking dinges.

-edit- Hermetic seal dus.
Die kun je zelf craften in je inventory (leeg slot aanklikken en dan zie je 'm er tussen staan als het goed is), of ben je nog bezig je beginschip te fixen? In dat geval krijg je aanwijzingen naar zo'n ding toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:47:
[...]

Die kun je zelf craften in je inventory (leeg slot aanklikken en dan zie je 'm er tussen staan als het goed is), of ben je nog bezig je beginschip te fixen? In dat geval krijg je aanwijzingen naar zo'n ding toe.
Nee het eerste schip is me al eens gelukt. Ik zie nergens dat ik het kan craften. Zou je er daar maar 1 van kunnen krijgen?

-edit- Ik keek niet goed denk ik, zijn gewoon te craften.

[ Voor 6% gewijzigd door Verstekbakker op 27-07-2018 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xeromorphic
Als je meerdere quests hebt kan je in dat menu van options (Log) een quest selecteren, dan krijg je rechts onderin hulp om de quests te halen. Als je meerdere waypoints in je vizier hebt, dan licht hij "iets" op als je de quest selecteerd. dan kan je het makkelijker vinden.
Verstekbakker schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:00:
[...]

Nee het eerste schip is me al eens gelukt. Ik zie nergens dat ik het kan craften. Zou je er daar maar 1 van kunnen krijgen?
Ik ken helaas de nederlanse benamingen niet voor die items. bedoel je de hermatic seal?
check dan deze even https://www.gameskinny.co...s-sky-hermetic-seal-guide

op de ps4 kan ik hem wel gewoon maken, alleen de 1e kan je niet maken. Na de 1e krijg je de recipe.

[ Voor 50% gewijzigd door xeromorphic op 27-07-2018 13:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Mijn nieuwe schip. Een opknappertje maar dan heb je ook wat :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1GfEES2WV4nWmj5mwJLvE4RW/full.jpg

Eerste vlucht is gemaakt, nu nog materiaal verzamelen om de resterende slots te repareren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vlWTLD5yesgsiJeaxtPqDbNP/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-09 09:52

Fustje

Koel bewaren

Ik heb 'm vandeweek weer eens opgestart, zag er veelbelovend uit. Hopelijk dit weekend even tijd om de nieuwe features verder te ontdekken. :)

Na openen beperkt houdbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Schip tegen gekomen met 35 slots... Natuurlijk als een malle gaan zitten craften, vergeet ik iets neer te zetten om het oude schip terug te vinden...

Hoe vind ik nou dat schip terug?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xeromorphic
SnoeiKoei schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:55:
Mijn nieuwe schip. Een opknappertje maar dan heb je ook wat :P

[afbeelding]

Eerste vlucht is gemaakt, nu nog materiaal verzamelen om de resterende slots te repareren.

[afbeelding]
Lekker hoor! Mocht je het niet weten, let bij het kiezen van een schip ook op het type en de class.
Het type kan zijn fighter, hauler, shuttle etc en de class gaat van D, C, B, A, S (waarbij S het beste is).
Het type geeft aan waar het schip goed in is, Hauler heeft bijv veel opslagruimte (tot 48 slots) en minder sterke wapens waar een Fighter snel is, wendbaar en heeft sterkere wapens, maar minder opslag.
De class is voor de stats, dus hoe sterk je shields en je wapens zijn t.o.v. hetzelfde type schip.
een S class hauler is dus beter dan een D class Hauler.

Wanneer je straks je gratis Freighter krijgt, kan je meerdere schepen hebben (tot 6 tegelijk). Dan kan je wisselen van schepen voor bepaalde missies. Moet je piraten jagen dan kan je een fighter nemen en wanneer je lekker wilt farmen neem je je Hauler mee.
Verstekbakker schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:02:
Schip tegen gekomen met 35 slots... Natuurlijk als een malle gaan zitten craften, vergeet ik iets neer te zetten om het oude schip terug te vinden...

Helaas is daar niets aan te doen :(. Vroeger kon je nog rond vliegen en steeds op de "select ship" knop drukken. Dan kon je ook crashed ships selecteren en vinden. Of dat nog kan durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Gisteren de game maar weer eens opgestart. Na de launch was ik niet echt geboeid door de game. Na de NEXT update moet ik toch zeggen dat ik veel meer plezier heb! Net de freighter gekregen en vanavond hier maar eens mee stoeien.
Verstekbakker schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:02:

Bedoel je je starter ship of degene die je gevonden hebt? Normaal gesproken kan je met x je ship summonen. Al moet ik zeggen dat ik nog steeds maar 1 ship heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Was het tweede abandoned ship dat ik tegen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Bedankt @xeromorphic, dat is nuttige info. Het nieuwe schip is een hauler met 26 slots (als ik ze allemaal gerepareerd heb, wat aardig opschiet). Class heb ik nog niet naar gekeken maar het is in diverse opzichten een vooruitgang, alleen niet voor combat vermoed ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xeromorphic
en mocht je echt ergens vastlopen, dan is dit misschien nog wel een mooie tip.
Van de twitter van Seam Murray gejat:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DjHAz2NW4AILDQy.jpg:large

https://twitter.com/NoMansSky/status/1022810826573529088

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-09 17:38
mooie tip! nou ik heb m'n (gratis) freighter, wow da's eh snel. gelijk ook met een frigate, en wow die frigate missies geven een leuke passieve inkomen, stuurde ze net voor 2 uurtjes weg, hop 200k aan inkomen.

Alleen was de frigate beschadigd tijdens een missie, ik kreeg een ship communication toen ik op een planeet was. Dus ik riep het schip terug, alleen die frigate nam dat een beetje TE letterlijk, frigate zat in de planeet, ik kon er op landen, maar iedere keer viel ik door de planeet. Was wel lachen. Volgende keer als ik een frigate terug roep moet ik in space zijn, okay.

Een reload fixte het probleem overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-09 08:47

v8power67

Psn: Mausosaurus

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 19:08
Heb het spel ook gekocht sinds de nieuwe NEXT update. Speelt lekker weg. Ik verbaas me wel hoeveel moeite mijn PC met het spel heeft. In 2016 las ik mensen die het fluitend op een 2500k met een GTX750Ti draaide. Ik heb dezelde CPU met een R9 280x en ik krijg er echt geen normale performace uit. Welke combinatie van instellingen ik ook probeer. Is het spel zoveel zwaarder geworden sinds de launch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-09 08:47

v8power67

Psn: Mausosaurus

Nou heb de patch binnen was geloof 3 gb. Maar merk geen verbetering. Nog steeds veel geluid glitches, en ook de performance is bagger. Veel happeningen bij bv uit vliegtuig stappen enz.
Heb een ps4 pro en moet supersampling uitzetten want in 1800p modus loopt het echt voor geen meter. Nu dus 1080p met unlocked fps maar nog steeda bagger. Ook met fps limiter aan haperingen enz. Jammer want is wel leuk weer te spelen.
eborn schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 23:07:
Heb het spel ook gekocht sinds de nieuwe NEXT update. Speelt lekker weg. Ik verbaas me wel hoeveel moeite mijn PC met het spel heeft. In 2016 las ik mensen die het fluitend op een 2500k met een GTX750Ti draaide. Ik heb dezelde CPU met een R9 280x en ik krijg er echt geen normale performace uit. Welke combinatie van instellingen ik ook probeer. Is het spel zoveel zwaarder geworden sinds de launch?
Nee het is een beetje een matig geoptimaliseerd spel.
Effe zoeken op resetera daar hadden ze tips met dll aanpassingen geloof ik en sommige mensen haalde dubbele performance. Geen idee waarom en hoe maar las het ergens.
En dan hebben ze tesalation nog niet aangezet. Kun je zelf doen en dan lever je geloof ik 3/4 van je fps in. Dus ja het is nogal een gedoe.

[ Voor 51% gewijzigd door v8power67 op 27-07-2018 23:11 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:31

Vis

Ik heb een heerlijk paradijsje gevonden waar ik mijn base camp ga bouwen denk ik :9~

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.cc/kvuvmet7l/20180728000753_1.jpg

Alleen al de photo feature maakt de game het voor mij al waard...

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.cc/fylwenbcx/20180728001555_1.jpg

Ik ben trouwens niet helemaal opnieuw begonnen, maar met m'n safe game van een jaar geleden ongeveer verder gegaan. Is dit verstandig, en kan ik zo evengoed andere spelers tegenkomen?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
Hoe kan je een trade terminal plaatsen? Heb de mats wel maar als ik hem in of buiten mijn base wil bouwen blijft het rood, no suitable location

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:27
Mortalboy[NL] schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 11:25:
Hoe kan je een trade terminal plaatsen? Heb de mats wel maar als ik hem in of buiten mijn base wil bouwen blijft het rood, no suitable location
Ik weet het niet zeker heb namelijk nog geen base echt gebouwd maar ik dacht dat je het aan de muur moest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
endechaos schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 12:09:
[...]

Ik weet het niet zeker heb namelijk nog geen base echt gebouwd maar ik dacht dat je het aan de muur moest doen.
Jawel hoor of moet het geen base van hout zijn. Ik heb een base van hout waar ook terminals en farms in staan.

Aan de muur kan niet want hij blijft rood als ik het wil bouwen

[ Voor 9% gewijzigd door Mortalboy[NL] op 28-07-2018 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Is iemand bij side quests wel eens tegen gekomen dat de NPC een raar bericht geeft?

DNT_WAR_PLANET_MISSION_RES

Dat (of een variant) staat dan in het vakje waar de NPC spreekt. PS4. Heb het nu al een paar keer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verstekbakker schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 13:08:
Is iemand bij side quests wel eens tegen gekomen dat de NPC een raar bericht geeft?

DNT_WAR_PLANET_MISSION_RES

Dat (of een variant) staat dan in het vakje waar de NPC spreekt. PS4. Heb het nu al een paar keer gehad.
Ja, ik ook al 2x op PC.

Patch 1.52 is er inmiddels ook al:
Hello everyone,

Thanks again, everyone, for playing NEXT, exploring the universe and all its new features, and letting us know about any issues you've experienced. All of this is incredibly helpful for us in ironing out any major issues quickly and safely.

We have now released update 1.52, which includes the fixes detailed below.

Bug fixes

Fixed an issue that will restore more savegames for players who saved with partially repaired tech.
Fixed an issue where players who had partially repaired a piece of broken technology would have an incorrect item in the repair interaction
Fixed an issue where players in underwater bases played the wrong animations
Fixed an issue where freighters incorrectly reported they did not have enough fuel to warp
Fixed a crash in the base-building system
Improved garbage collection and reduced memory footprint of physics
Prevented occasional crash in animation
Reduce memory footprint of planetary textures from space

Thank you,

Hello Games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz

Alleen toepassen als je andere doelen hebt dan constant grinden voor geld, want dit haalt de uitdaging er uit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Weer iets onduidelijks waar hopelijk iemand het antwoord op weet. Ik heb nu op een paar planeten alle diersoorten gescand, maar als ik mijn ontdekkingen wil uploaden kan dat niet. Iedere keer staat er onder in beeld "You have lost connection to online discovery services". Maakt niet uit of ik in mijn schip ben, in the middle of nowhere, in de ruimte of op een space station, ik kan nooit iets uploaden. Voor Next kon dat overal en altijd, nu niet meer. Iemand een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
SnoeiKoei schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 14:49:
Weer iets onduidelijks waar hopelijk iemand het antwoord op weet. Ik heb nu op een paar planeten alle diersoorten gescand, maar als ik mijn ontdekkingen wil uploaden kan dat niet. Iedere keer staat er onder in beeld "You have lost connection to online discovery services". Maakt niet uit of ik in mijn schip ben, in the middle of nowhere, in de ruimte of op een space station, ik kan nooit iets uploaden. Voor Next kon dat overal en altijd, nu niet meer. Iemand een oplossing?
De enige hoek waar ik je in kan laten zoeken is je netwerk. Van de week had ik het ook en zag ik ook mijn vrienden niet, maar toen bleek mijn MTU nog heel laag te staan op de PS4 (truuk om een lege lobby te krijgen in GTA). Daarna heb ik het nog wel een enkele keer gehad, maar heel kort en denk van de servers kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Beakzz schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 14:55:
[...]

De enige hoek waar ik je in kan laten zoeken is je netwerk. Van de week had ik het ook en zag ik ook mijn vrienden niet, maar toen bleek mijn MTU nog heel laag te staan op de PS4 (truuk om een lege lobby te krijgen in GTA). Daarna heb ik het nog wel een enkele keer gehad, maar heel kort en denk van de servers kant.
Beetje raar maar ik heb er nog eens mee zitten klooien. Als ik linksonder alle discoveries in 1x wil uploaden gebeurt er niks, als ik rechtsonder bv alleen planten upload maakt NMS verbinding met de discovery online services oid en dan lukt het wél (en kan ik vervolgens ook de rest uploaden). Vaag maar als het werkt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 19:16
Hoe is dit spel nu na de enorm teleurstellende release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Tomski1986 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 20:43:
Hoe is dit spel nu na de enorm teleurstellende release?
Net voor de tweede keer ooit opgestart. Volgens mij doe ik iets fout, mis ik iets, of ben ik gewoon compleet achterlijk.

Ik start een new game op (vorige save was ook maar 3 uur lang), begin op een of andere giftige planeet, wederom amper uitleg, over komen warnings vandaan, ik word aangevallen door sentinels en ik ben binnen 1 minuut dood. Een Souls game legt zelfs meer uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
bram1984 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 21:59:
[...]

Net voor de tweede keer ooit opgestart. Volgens mij door ik iets fout, mis ik iets, of ben ik gewoon compleet achterlijk.

Ik start een new game op (vorige save was ook maar 3 uur lang), begin op een of andere giftige planeet, wederom amper uitleg, over komen warnings vandaan, ik word aangevallen door sentinels en ik ben binnen 1 minuut dood. Een Souls game legt zelfs meer uit.
Soms is het 't waard om een paar keer opnieuw een game te starten tot je een goeie planeet krijgt :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:31

Vis

[...]

Net voor de tweede keer ooit opgestart. Volgens mij doe ik iets fout, mis ik iets, of ben ik gewoon compleet achterlijk.

Dat is juist de kracht van dit spel. Je wordt aan het lot overgelaten en zelf op ontdekkingstocht gaan ipv uitleg en tutorials wat in ieder andere game altijd het geval is. Love it or hate it 😉

Zelf opzoek gaan naar schuilplaatsen om van de giftige of solar stormen te ontkomen/herstellen en dan verder gaan met ontdekken.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
[...]

Niet in paniek raken, dat is alles. Gele plantjes voor het herstellen van je schild en verder precies doen wat de instructies zeggen.

Ik vind zelf een ijs planeet het fijnste om te beginnen, genoeg resources beschikbaar en alles is vrij makkelijk te spotten door het contrast met de witte ondergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy22
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-08 13:59
Niet gaan minen met je laser als er een sentinel in de buurt is. Even weglopen of wachten tot ie weggaat. Anders gaat hij op je schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Freddy22 ligt eraan wat de status van de sentinels zijn. Als het agressief is, dan wel, maar veelal is dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy22
Arunia schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:32:
@Freddy22 ligt eraan wat de status van de sentinels zijn. Als het agressief is, dan wel, maar veelal is dat niet het geval.
Oh dat wist ik niet. Paar keer gedaan en toen werd ik aangevallen. Zal 't nog eens proberen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Die sentinels zijn trouwens fors taaier geworden in Next. Pre-Next ging ik er zelfs met de beginnersmultitool doorheen als een heet mes door boter maar nu ga ik de confrontatie liever niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op zondag 29 juli 2018 @ 11:37:
Die sentinels zijn trouwens fors taaier geworden in Next. Pre-Next ging ik er zelfs met de beginnersmultitool doorheen als een heet mes door boter maar nu ga ik de confrontatie liever niet meer aan.
'Raid a harvester'. En dan gelijk twee van die honden en een walker achter je aan. Met dubbele armor. En jij met je boltcaster die nauwelijks schade op ze doet. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:47
Dat maakte ik gister dus ook mee.

Wilde na de verhalen over Next ook maar weer eens gaan kijken. Terug van vakantie update gedraaid, spel opgestart, ok ziet er best goed uit allemaal, 3rd person is leuk, laat ik maar eens gaan harvesten.

Bij de eerste stenen word ik meteen aangevallen door een sentinel. Dus ik denk ach, die knal ik eerst wel even weg met m’n multitool. Dat duurde iets langer dan voorheen, was een minuut verder en bijna dood :+
Blij dat ik het overleefd had, werd er even wraak genomen door 2 andere toegesnelde sentinels. Kort samengevat duurde mijn eerste kennismaking met het hernieuwde NMS zo’n 2 minuten voor mijn eerste dood :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baaart900
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-09 12:47
Weet iemand of het verstandig is om met een pre-next save door te gaan of toch maar gewoon opnieuw beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Na aantal dagen mee te lezen met jullie, toch maar besloten om hem een kans te geven.
Downloading as we speak.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy22
Semi off topic, maar final space is ook een aanrader om te kijken (staat op Netflix) als je no man's sky speelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
Freddy22 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 17:37:
Semi off topic, maar final space is ook een aanrader om te kijken (staat op Netflix) als je no man's sky speelt :)
is dat die serie over die man die overal hysterisch op reageert? vond 1 afl wel grappig, maar daarna word het eentonig.

anyway NMS, heb een basis opgezet op een mooie ringwereld, en oh niet vergeten to check manufacturing plants, ze hebben leuke blueprints:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HYd3Oue.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:39
Dat was irritant. Ik kom op een nogal hostile planeet een gecrashde freighter tegen. Als ik uitstap, wordt er een quest actief om 6 cargo uit te graven en te openen. Als ik er 4 heb gedaan, komt er een firestorm overwaaien waar ik voor ga schuilen in m'n schip. Als de storm voorbij is, is de quest verdwenen. De laatste twee cargo heb ik nog wel opengemaakt, maar geen idee of er nou nog 'n overkoepelende reward was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:38

ResuCigam

BOFH

Captains Log:
]k heb dit spel toen het uitkwam heel wat uurtjes gespeeld en bijna alle achievements gehaald. Na het lezen over de update hier het spel ook maar eens opnieuw geinstalleerd. Ik had nog een savegame van 90 uur oud maar ben vers gestart, er is nogal wat veranderd in de tussentijd. Ik ben eerst op normal gestart en ik schrok me dood van de 'lastige' starter planeten waar je op normal mee begint.

TIP: Je moet gewoon een paar keer opnieuw beginnen tot je een niet al te heftige variant tegenkomt met een grot of afdak in de buurt. Zodra je kunt schuilen laad je schild weer op en dan kun je best een hoop uithalen voor je weer moet opladen.

Nadat ik de nieuwe materialen en brandstoffen onder knie had (ik begrijp nu de klacht over het tanken hierboven wat beter) heb ik besloten om nu maar eens voor de achievement "Bereik het centrum van het heelal in Survival mode" te gaan...

Mijn eerste poging bracht me op een planeet met normale temperatuur, bijna geen straling en giftigheid. Ik kon het gewoon niet geloven. Overal stak metaal uit de grond en ook de levensvormen waren grote vliegende ballen die niet agressief waren.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/uxthqncm5h88dn9/20180728085918_1.jpg?dl=1

Ik was er van overtuigd dat ik de jackpot had en ben dus druk met de starter quests aan de slag gegaan. Helaas bleek na een paar uur spelen dat het volledig ontbreken van ELKE vorm van carbon een groter obstakel was dan het in het begin leek.

Dus maar weer opnieuw begonnen in survival mode. Met een veel slechtere planeet. En een grot op loopafstand. Die wel alles had aan materialen om weg te komen. Ik moet zeggen dat survival mode niet makkelijk is: Overal zijn piraten en op heel wat mooie planeten zijn de sentinels hostile of frenzied.

Inmiddels ben ik de eerste starters problemen te boven en ook de freighter heb ik unlocked. Of ik ooit het centrum haal op survial mode weet ik niet maar ik moet het proberen. Iemand moet het doen.

"Ik heb dingen gezien die mensen niet zouden geloven. Aanvals schepen in brand bij de schouder van Orion. Ik zag hoe C-stralen schitterden in het donker bij de Tannhäuser-poort. Al die momenten zullen verloren gaan in de tijd, zoals tranen in de regen."

TIP: Bijna alle survival achtige games hebben een soort omgekeerde moeilijkheidsgraad, ze zijn als je begint het moeilijkst omdat je nog helemaal niets hebt. Naarmate je verder in het spel komt wordt het eigenlijk steeds makkelijker omdat je steeds meer middelen (uitrusting/apparatuur/materialen) tot je beschikking hebt.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Klein uurtje gespeeld.
Ik heb nog niet alles onder controle. Ik doe maar wat ze vragen. Het is nog niet helemaal duidelijk wanneer ik wat moet doen. Komt wel (hoop ik).

Mijn beginnerswereld was (denk ik) oké. Eenmaal dood gegaan omdat ik nog niet wist hoe ik de radiator moest tegengaan.
En ik snapte in begin helemaal niet hoe ik moest craften. Nu wel ;)
Duurde erg lang voordat ik dat door had.
Daarna alles maar gedaan wat ze vroegen en ben net opgestegen om de ruimte in te mogen. Ben meteen naar het ruimtestation gevlogen en toen ik uitgestapt was (autosave), heb ik hem afgeloten om morgen verder te gaan.

Eerste indruk. Kei gaaf. Hopelijk krijg ik morgen een hele toffe planeet om echt te beginnen met het bouwen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ook maar aangeschaft na de enthousiaste geluiden hier (en omdat die nu de juiste prijs heeft)
Eerste indruk is dat ik nog veel uit te zoeken heb, zoals inderdaad hoe je moet craften, wel zin in om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 18:33
Na eerder al 100 + uur in No Man Sky's gespeeld te hebben ben ik toch maar met Next opnieuw begonnen. Had vrij snel een hauler met 48 slots en een 18 slots multitool maar loop nu even vast in de opstart missie.

Ik heb de antimatter gehaald op de planeet en warp cell gemaakt en daarmee ook Hyperdrive gevoed.
Maar dan stuurt hij me naar het space station om nieuwe antimatter te halen. Ook die heb ik in warp cell omgezet en nu heb ik 5 warp cells in de hyperdrive maar nog blijft het spel het niet goed vinden.
Kon even geen goede tip op het internet vinden.

Iemand hier tips?

Toch nog even verder gevonden en op reddit de verlossende tip gevonden.
Mijn hauler had een emeril drive. Door die te dismantlen gaat de quest verder.

[ Voor 11% gewijzigd door killerbee1958 op 29-07-2018 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Is bij iedereen de startwereld het zelfde?
Want ik zit blijkbaar nog steeds in de tutorial (moest een "huisje" bouwen e.d.) maar dit is eigenlijk best wel een fijne planeet. Geen rad (behalve tijdens een storm) of zo.
Heb ik gewoon geluk of heeft iedereen dit in het begin?

En mijn andere vraag, ik "moet" nu weg om een noodsignaal te volgen. Is het wijs om mijn meuk (computer, save point, andere machines) weer mee te nemen? Of laten staan en op elk planeet weer hetzelfde craften?

PS ik snap nu wel wat jullie bedoelen met "te weinig plek in je rugzak"

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 19:16
Iemand met azerty lay-out die me zijn keybinds kan screenshotten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@streamnl nope. Iedereen begint wel aan de rand, maar niet dezelfde planeet of stelsel. Uiteindelijk is er maar een beperkt aantal, maar dat zijn er met zoveel triljoen in het gehele universum toch best aardig wat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• peschinl
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h1ciJm4.jpg

heb een nieuwe vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Van het weekend nog even weer wat uren aan besteed en ik moet zeggen dat het voor iemand die vooral voor het exploren gaat het er niet beter op is geworden. Je moet behoorlijk meer bij elkaar verzamelen om van je planeet af te komen en ook om brandstof en dergelijke weer aan te vullen. Ik ben nog niet helemaal tevreden over de update, alles lijkt wel beter in elkaar te zitten, maar het kost me ook vééél meer tijd. Ik zal nog wel even proberen door te gaan in de hoop dat het na echt een paar uur spelen wat makkelijker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
YdieresiS schreef op maandag 30 juli 2018 @ 07:38:
Van het weekend nog even weer wat uren aan besteed en ik moet zeggen dat het voor iemand die vooral voor het exploren gaat het er niet beter op is geworden. Je moet behoorlijk meer bij elkaar verzamelen om van je planeet af te komen en ook om brandstof en dergelijke weer aan te vullen. Ik ben nog niet helemaal tevreden over de update, alles lijkt wel beter in elkaar te zitten, maar het kost me ook vééél meer tijd. Ik zal nog wel even proberen door te gaan in de hoop dat het na echt een paar uur spelen wat makkelijker wordt.
Het is inderdaad in het begin een stuk lastiger als ervoor. Maar ik moet wel zeggen dat bijvoorbeeld de brandstof voor je "warp"drive flink makkelijker is om te maken.
Daarnaast is het zo dat hoe verder je komt hoe makkelijker en sneller je resources kan farmen.

Zo kan je nu bijvoorbeeld ferite dust farmen; Dat is vrij makkelijk te farmen, maar is qua grondstof super inefficiënt. met de refiner kan je dit 3x upgraden waardoor het krachtiger wordt (maar ook in hoeveelheid afneemt). Later in het spel kan je hoger in de tier instappen en dit terug zetten naar ferite dust tegen een positief ratio. Hierdoor kom je echt om in de resources om je warpcells te maken. Ik heb standaard 10 cells in mijn inventory zitten; Hetzelfde met launcher vloeistof.

Maar eerlijk is eerlijk, voordat ik doorhad hoe die upgrades werkte voor je mining laser vond ik dit ook vreselijk en was ik constant bezig met het zoeken van resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-09 21:34
YdieresiS schreef op maandag 30 juli 2018 @ 07:38:
Probeer je vooral te focussen op upgrades. Mining Laser, focus op efficiency zodat je starship bijvoorbeeld minder fuel nodig heeft, etc. Alle precieze upgrades ken ik niet, maar je moet eens checken op space stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
EdwardK123 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:13:
[...]

Probeer je vooral te focussen op upgrades. Mining Laser, focus op efficiency zodat je starship bijvoorbeeld minder fuel nodig heeft, etc. Alle precieze upgrades ken ik niet, maar je moet eens checken op space stations.
Dit heb ik dus ook gedaan, maar ik koop alleen upgrade van rank A of S, omdat je maar 3 dezelfde soort upgrades tegelijk actief mag hebben. Ze zijn iets duurder, maar ze zijn het meer dan waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
xeromorphic schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:16:
[...]

Dit heb ik dus ook gedaan, maar ik koop alleen upgrade van rank A of S, omdat je maar 3 dezelfde soort upgrades tegelijk actief mag hebben. Ze zijn iets duurder, maar ze zijn het meer dan waard!
Stacken die upgrades dan ook? Ik heb bijvoorbeeld nu een A en een S module voor mijn scanner voor improved units enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirgoMossel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-08 10:21
Van het weekend het spel gekocht op de Xbox en gelijk verslaafd.

Op een ijsplaneet terecht gekomen, maar redelijk te doen. Aircraft gemaakt en daarna gelijk maar door gegaan. Flink aan het minen nu, base gemaakt en net de freighter gekregen.

spoiler:
Moet nu de fleet command room maken, alleen hoe kom je aan veel goud? Ben nu maar buiten veel meteorieten aan het kapot schieten, maar met 5 a 6 goud per keer ben ik wel effe bezig

Xbox: Virgo Mossel | Twitch: Virgomossel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
EdwardK123 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:18:
[...]

Stacken die upgrades dan ook? Ik heb bijvoorbeeld nu een A en een S module voor mijn scanner voor improved units enz.
Ja ze stacken en als je ze naast elkaarzet (dat ze elkaar raken) krijg je ook nog een extra bonus. Ze krijgen dan een gekleurde rand. Doe je er teveel in dan worden ze rood met de melding dat je te veel upgrades hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:46

Rmg

EdwardK123 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:18:
[...]

Jep en boven 3 upgrades ga je in overload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
xeromorphic schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:19:
[...]

Ja ze stacken en als je ze naast elkaarzet (dat ze elkaar raken) krijg je ook nog een extra bonus. Ze krijgen dan een gekleurde rand. Doe je er teveel in dan worden ze rood met de melding dat je te veel upgrades hebt.
Rmg schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:20:
[...]

Jep en boven 3 upgrades ga je in overload
Sick, thanks voor deze info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 06:33
Nog maar even wat screenshotjes (Xbox One)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A7yPLgXYJUR9KIOFE0jEe59n/full.jpg
- Noorderlicht bewonderen -

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8cUr8MFAUpJTobd4b58FJejc/full.jpg
- Dag spaceship. Hallo nieuw class S spaceship -

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2DDY2T9zDDA9pGoyVsQ8CL7c/full.jpg
- Home base (Creative mode)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xeromorphic
VirgoMossel schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:19:
Van het weekend het spel gekocht op de Xbox en gelijk verslaafd.

Op een ijsplaneet terecht gekomen, maar redelijk te doen. Aircraft gemaakt en daarna gelijk maar door gegaan. Flink aan het minen nu, base gemaakt en net de freighter gekregen.

spoiler:
Moet nu de fleet command room maken, alleen hoe kom je aan veel goud? Ben nu maar buiten veel meteorieten aan het kapot schieten, maar met 5 a 6 goud per keer ben ik wel effe bezig
Dat is wel de manier hoe ik aan goud kom. Als je goud hebt gevonden in de asteroids, schiet dan ook de asteroids in de buurt. Goud is vaak gegroepeerd en platinum is makkelijk te vinden doordat deze een afwijkende vorm hebben.
Je kan goud ook vinden in grotten en als crystals op een planeet. Uit de refiner heb ik het nog niet weten te krijgen, platinum en silver kan je er wel uit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik heb mijn tanden er even in gezet en ben inmiddels enkele uren verder. Schip werkt, ik heb een hutje gebouwd op een vrij relaxte ijzige planeet en ben rustig de quests af aan het gaan. Helaas crashte de game gisteren maar ik ben in ieder geval bezig met de quest die je toegang geeft tot de galaxy map.

Ik moet zeggen dat het een stuk beter speelt dan voorheen. Third person (ook in je schip) vind ik echt een toevoeging en de game draait op de PS4 Pro soepeler en ziet er ook een stuk beter uit dan ik me kan herinneren.

Edit: Krijg ik straks trouwens weer die Atlas/explore keuze? Want dat vond ik nogal vaag de vorige keer. Wat doet het een en wat doet het ander en kun je het ene nog doen als je het ander kiest?

Ik lees op de wiki dat de Atlas keuze gewoon een soort extra tutorial missie is? Als je die doet, kom je daarna dan alsnog in de "explore freely" modus?

[ Voor 25% gewijzigd door bram1984 op 30-07-2018 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

bram1984 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:20:
Edit: Krijg ik straks trouwens weer die Atlas/explore keuze? Want dat vond ik nogal vaag de vorige keer. Wat doet het een en wat doet het ander en kun je het ene nog doen als je het ander kiest?

Ik lees op de wiki dat de Atlas keuze gewoon een soort extra tutorial missie is? Als je die doet, kom je daarna dan alsnog in de "explore freely" modus?
Wat ik mij van de vanilla versie herinner is dat het inderdaad een extra pad is en als je daarmee klaar bent hou je gewoon de rest over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-09 09:08
Kleven er zware nadelen als je verder gaat met een bestaande save?
Ik heb weinig tijd om te gamen( in 1 jaar tijd heb ik slechts 25 uur in No Man's Sky weten te stoppen) en zou het zonde vinden om opnieuw te moeten beginnen.

Er zijn geen game-breaking elementen die ontstaan als je niet opnieuw begint (meen ik aan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-09 14:53
Dit weekend spel gekocht, moet zeggen dat het begin vrij lastig is als nieuwkomer. Begin nu beetje bij beetje in te komen en volg voorlopig de missies maar. Heb gisteren de anomaly gevonden.

Kom er nu alleen naar 5 a 6 uur achter dat je op de space station portals kan gebruiken om terug te gaan naar andere space station en ook data cashes (kleine oranje boxen) kan openen ben alleen al 2 keer naar andere galaxy gegaan met warp.
Heeft het nut om terug te gaan naar de vorige 2 om als nog de portalen en de boxes te openen?

En waar ik ook te laat achter kwam is dat je bepaalde upgrades in tech slots kan doen deze zitten nu in mijn inventory space die al zo krap is, je kan ze alleen niet verplaatsen vind dat wel apart dat je eerst moet vernietigen om vervolgens weer te maken.

AL met al is het spel groot en komt best overweldigend over soms. Maar vermaak me er verrassend genoeg wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
bram1984 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:20:
...

Ja die krijg je nu ook weer. Dat pad zou wat meer verhaal toe moeten voegen aan het spel. Het idee is dat het in het begin super vaag is en er langzaam achterkomt wat "the atlas" eigenlijk is. Verder kan ik je er zonder spoilers niet veel over vertellen ben ik bang.
seez schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:46:
Kleven er zware nadelen als je verder gaat met een bestaande save?
Ik heb weinig tijd om te gamen( in 1 jaar tijd heb ik slechts 25 uur in No Man's Sky weten te stoppen) en zou het zonde vinden om opnieuw te moeten beginnen.

Er zijn geen game-breaking elementen die ontstaan als je niet opnieuw begint (meen ik aan)?
Het ligt er een beetje aan hoever je gekomen bent in het spel. Het is nu compleet anders als een jaar geleden. Ik had zelf 100+ uren in het spel zitten en ben opnieuw begonnen omdat er een aantal bugs in de eerste release zaten. Zo werkte de tutorial missies voor mij niet.
De laatste 2 patches voor NMS zouden je savegame gewoon moeten migreren naar de laatste versie. Je kan dus gewoon verder met je savegame; Al vraag ik me wel af hoe herkenbaar alles voor je is, want in de details is veel veranderd. En ik vraag me af of je je gratis freighter krijgt bij een migratie. (ik had hem al gekocht in mijn oude save en kreeg dus geen nieuwe).
FidoDido schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:27:
Dit weekend spel gekocht, moet zeggen dat het begin vrij lastig is als nieuwkomer. Begin nu beetje bij beetje in te komen en volg voorlopig de missies maar. Heb gisteren de anomaly gevonden.

Kom er nu alleen naar 5 a 6 uur achter dat je op de space station portals kan gebruiken om terug te gaan naar andere space station en ook data cashes (kleine oranje boxen) kan openen ben alleen al 2 keer naar andere galaxy gegaan met warp.
Heeft het nut om terug te gaan naar de vorige 2 om als nog de portalen en de boxes te openen?

En waar ik ook te laat achter kwam is dat je bepaalde upgrades in tech slots kan doen deze zitten nu in mijn inventory space die al zo krap is, je kan ze alleen niet verplaatsen vind dat wel apart dat je eerst moet vernietigen om vervolgens weer te maken.

AL met al is het spel groot en komt best overweldigend over soms. Maar vermaak me er verrassend genoeg wel mee :)
Het heeft geen zin om terug te gaan als je daar geen basis hebt gebouwd. Bij elke jump krijg je weer nieuwe boxes en de kosten om te jumpen zijn niet zo heel groot meer.

Helaas kan je je upgrades niet verplaatsen, je moet je vernietigen en opnieuw maken. Koop daarom ook zeker op elke spacestation een extra slot voor je exosuit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dragon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 00:46
Even een waarschuwing: https://www.reddit.com/r/...ug_that_may_be_effecting/

Dit kan tellen als je expeditions doet en kan je save games volledig corrupten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
xeromorphic schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:37:
[...]

Ja die krijg je nu ook weer. Dat pad zou wat meer verhaal toe moeten voegen aan het spel. Het idee is dat het in het begin super vaag is en er langzaam achterkomt wat "the atlas" eigenlijk is. Verder kan ik je er zonder spoilers niet veel over vertellen ben ik bang.

[...]

Het ligt er een beetje aan hoever je gekomen bent in het spel. Het is nu compleet anders als een jaar geleden. Ik had zelf 100+ uren in het spel zitten en ben opnieuw begonnen omdat er een aantal bugs in de eerste release zaten. Zo werkte de tutorial missies voor mij niet.
De laatste 2 patches voor NMS zouden je savegame gewoon moeten migreren naar de laatste versie. Je kan dus gewoon verder met je savegame; Al vraag ik me wel af hoe herkenbaar alles voor je is, want in de details is veel veranderd. En ik vraag me af of je je gratis freighter krijgt bij een migratie. (ik had hem al gekocht in mijn oude save en kreeg dus geen nieuwe).

[...]

Het heeft geen zin om terug te gaan als je daar geen basis hebt gebouwd. Bij elke jump krijg je weer nieuwe boxes en de kosten om te jumpen zijn niet zo heel groot meer.

Helaas kan je je upgrades niet verplaatsen, je moet je vernietigen en opnieuw maken. Koop daarom ook zeker op elke spacestation een extra slot voor je exosuit!
Ok thanks dan ga ik vanaf deze galaxy nu verder bouwen :) zit nog steeds op mijn basis schip denk dat ik is even goed moet uitzoeken hoe dat werkt met freigthers etc :) want deze heeft echt te weinig slots :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
FidoDido schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:48:
[...]

Ok thanks dan ga ik vanaf deze galaxy nu verder bouwen :) zit nog steeds op mijn basis schip denk dat ik is even goed moet uitzoeken hoe dat werkt met freigthers etc :) want deze heeft echt te weinig slots :P
Je freighter krijg je gewoon als je de missies blijft volgen, maar je standaard schip moet je ook vervangen.
Dit kan op meerdere manieren. Je kan met je signal booster (of door met NPC's te praten) zoeken naar transmission towers. Daar kan je defecte schepen vinden en je huidige schip omruilen. Let wel op dat het veel moeite kost om deze schepen volledig te repareren.
Een andere optie is gewoon een beter schip te kopen, lekker makkelijk, maar wel prijzig.
Zelf ben ik fan van het combineren van deze opties, je defecte schip ruilen voor een nieuwe met korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@xeromorphic Dus jij zegt voor Atlas kiezen? Want daarna kan je alsnog "freely exploren"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
xeromorphic schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:06:
[...]

Je freighter krijg je gewoon als je de missies blijft volgen, maar je standaard schip moet je ook vervangen.
Dit kan op meerdere manieren. Je kan met je signal booster (of door met NPC's te praten) zoeken naar transmission towers. Daar kan je defecte schepen vinden en je huidige schip omruilen. Let wel op dat het veel moeite kost om deze schepen volledig te repareren.
Een andere optie is gewoon een beter schip te kopen, lekker makkelijk, maar wel prijzig.
Zelf ben ik fan van het combineren van deze opties, je defecte schip ruilen voor een nieuwe met korting.
Ok dat is fijn om te weten dat die vanzelf komt :) heb toevallig een leuke ancient cash geopend met ancient keys en daar zat anderhalf miljoen in :) vond dat wel een leuke start las al ergens dat je dan al een aardig leuk schip kan kopen.

Thanks voor de info kom ik weer even verder mee :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xeromorphic
bram1984 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:15:
@xeromorphic Dus jij zegt voor Atlas kiezen? Want daarna kan je alsnog "freely exploren"?
Klopt, lekker de Atlas kiezen, o.a. meer verhaal! Leer je ook de taal sneller
spoiler: onzichtbaar
(door over de lichtbolletjes te lopen als je een atlas station tegen komt.)

Even wat anders...
hierbij een overzicht van de materialen die je kan maken met een medium refinery:

https://www.reddit.com/r/...inery_chart_wip_update_3/

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/540zofkl1yc11.png

[ Voor 25% gewijzigd door xeromorphic op 30-07-2018 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
De game heeft meer bugs dan planeten,al meerdere malen een save moeten herladen omdat ik glitched was met gevolg progressie en mats kwijt. Terug gaan naar mijn base computer voor die quest is volledig bugged, unable to warp naar 1 system verder, hyperdrive has no fuel, nochtans vol. Fragate die soms volledig verdwijnt, schepen die verdwijnen van mijn motherschip, met een schip glitchen in je motherschip of fragate waardoor je niet verder kunt, ..........................

Op console na 2 jaar nog steeds dezelfde domme controls die je niet kun aanpassen. Ik vind het een geniaal game maar wordt steeds gefrustreerd door al die zooi die niet werkt.

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

diknmuis schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:45:
De game heeft meer bugs dan planeten,al meerdere malen een save moeten herladen omdat ik glitched was met gevolg progressie en mats kwijt. Terug gaan naar mijn base computer voor die quest is volledig bugged, unable to warp naar 1 system verder, hyperdrive has no fuel, nochtans vol. Fragate die soms volledig verdwijnt, schepen die verdwijnen van mijn motherschip, met een schip glitchen in je motherschip of fragate waardoor je niet verder kunt, ..........................
Dat klinkt meer als de effecten van de savegame bug die hier beschreven wordt:
Dragon schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:43:
Even een waarschuwing: https://www.reddit.com/r/...ug_that_may_be_effecting/

Dit kan tellen als je expeditions doet en kan je save games volledig corrupten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:51

Auredium

Informaticus Chaoticus

Pfff, ik heb het van het weekend even geprobeerd als long time NMS speler. Het was in het begin even wennen want de tutorials opstarten is wat onduidelijk. Maar het is alsof ik een nieuw spel speel in de oude wereld. Al het materiaal is nieuw. Geen plutonium kristal meer harvesten als brandstof. Andere zaken aanmaken voor het fixen van je schip. Refineries voor het maken van complexere materialen. Alsof ik factorio aan het spelen ben.

Ik was wat ontsteld door het feit dat ik in principe weer alles opnieuw moet gaan leren en heb na een half uurtje spelen dan ook het spel niet meer aangeraakt. Het komt vast nog wel dat ik de tijd erin ga steken om alles opnieuw te moeten gaan leren, maar ik weet alleen niet wanneer en hoe snel. Ik ben een beetje bang dat er een nodeloos complex craftingsysteem is bijgekomen om de duur dat speler bezig is met het maken van iets te 'fluffen'. Het was al best tijdrovend om ingrediënten te halen op andere planeten. Dit lijkt nu nog tijdrovender te worden. Zelf vond ik factorio ook op een gegeven moment minder leuk worden omdat ik eigenlijk van gebruikersobject X naar Y wil gaan maar nutteloos ingrediënt A, B en C moet aanmaken om Y te kunnen aanmaken.

[ Voor 25% gewijzigd door Auredium op 30-07-2018 13:43 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09 18:14
Heb na 6 uur spelen vooral het gevoel alsof ik aan het werk ben. Bij werkelijk alles wat je wil doen moet je eerst zorgen dat je voldoende resources hebt. Als je dan van plan bent om A te doen, moet je eerst nog B en C doen om überhaupt met A te kunnen beginnen. Heb je pech, dan moet je óók nog je stuwraket bijvullen waardoor je nóóóóóg meer dingen moet doen om te kunnen doen wat je wil.

Het constant moeten grinden van resources begint me echt enorm tegen te staan merk ik. Weet niet of ik nog veel verder ga spelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
PeevdTee schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:36:
Heb na 6 uur spelen vooral het gevoel alsof ik aan het werk ben. Bij werkelijk alles wat je wil doen moet je eerst zorgen dat je voldoende resources hebt. Als je dan van plan bent om A te doen, moet je eerst nog B en C doen om überhaupt met A te kunnen beginnen. Heb je pech, dan moet je óók nog je stuwraket bijvullen waardoor je nóóóóóg meer dingen moet doen om te kunnen doen wat je wil.

Het constant moeten grinden van resources begint me echt enorm tegen te staan merk ik. Weet niet of ik nog veel verder ga spelen...
Ik lees overal dat dit op het begin het ergst is, maar dat je op een gegeven moment genoeg van alles hebt waarbij het grinden een stuk minder wordt. Ik vind het wel een soort van therapeutisch werken eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

PeevdTee schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:36:

Het aanschaffen van bepaalde mods om de "opstijg resources" te verminderen is wellicht een optie. Zat bij mij al in mn nieuwe schip gelukkig. Maar ik ben het met je eens, dat is een van de zaken die niet volledig beter is geworden...

MAARRR.... let er wel op dat je ieder mineraal dat je wil minen eerst scant! In ieder geval ieder mineraal dat ???? onder het hoofdresource heeft staan. Daarmee ontdek je een secondary resource en dat wil nog wel eens Uranium zijn. Dat kun je meteen gebruiken (zonder craften) om op te stijgen.

Plus dat je zo meer resources per keer binnen krijgt zonder extra mine werk te verrichten.

Plus doorspelen tot je je freighter hebt (duurt niet heel lang) en dan je fregate(s) op missies sturen is ook een goede manier van resources en geld verzamelen. Mocht je een bepaalde resource niet hebben dan kun je het nog kopen.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 06:33
Ik ben het eens met het feit dat je nu veel meer nodeloos moet grinden om ook maar iets te kunnen (zoals opstijgen).

Speel daarom nu ook liever de creative mode dan de normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowman83
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-08 08:32
Vind het heerlijk ontspannen. Inderdaad een hoop grinden en nog wel wat bugs, maar het speelt goed weg en ziet er weer een stukje mooier uit na de update. Multiplayer aspect is ook wel lachen. Gisteren kwam er een vreemde m'n basis binnen vliegen. We hebben vriendelijk naar elkaar gezwaaid en op de grond gezeten. Vervolgens heeftie m'n portable refinary gejat, en m'n home planet als discovery geupload (wat ik vergeten was), waardoor ik nu iedere keer z'n naam in beeld krijg als ik op m'n planeet afvlieg -- "Discovered by...". Ach ja...

PSN ID = LowmanTD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Afbeeldingslocatie: https://cad-comic.com/wp-content/uploads/2018/07/ENG_20180727.x60343.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirgoMossel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-08 10:21
lowman83 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:35:
Vind het heerlijk ontspannen. Inderdaad een hoop grinden en nog wel wat bugs, maar het speelt goed weg en ziet er weer een stukje mooier uit na de update. Multiplayer aspect is ook wel lachen. Gisteren kwam er een vreemde m'n basis binnen vliegen. We hebben vriendelijk naar elkaar gezwaaid en op de grond gezeten. Vervolgens heeftie m'n portable refinary gejat, en m'n home planet als discovery geupload (wat ik vergeten was), waardoor ik nu iedere keer z'n naam in beeld krijg als ik op m'n planeet afvlieg -- "Discovered by...". Ach ja...
Oh iemand anders kan je hele basis gewoon leeg halen dan?
Reden om die zo leeg mogelijk te houden of is dat alleen bij de portable dingen?

Xbox: Virgo Mossel | Twitch: Virgomossel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
VirgoMossel schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:52:
[...]

Oh iemand anders kan je hele basis gewoon leeg halen dan?
Reden om die zo leeg mogelijk te houden of is dat alleen bij de portable dingen?
Je kunt base sharing aan/uit zetten geloof ik

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/973226122631645004/973121FC07199D5DF5050E2594046F1745A4F4A6/

lol kwam ik tegen op steam

Momenteel op xbox is mijn 25u save om zeep, home base archives quest is volledig bugged

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YdieresiS
Afbeeldingslocatie: https://cad-comic.com/wp-content/uploads/2018/07/ENG_20180730.x60343.png

Deze somt wat beter op hoe het voor mij nu gaat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

YdieresiS schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:23:
[...]

Deze somt wat beter op hoe het voor mij nu gaat :X
Dat was iets waar ik ook tegenaan liep in het begin. XD
Ferrite zoeken, Ferrite dust krijgen en bij het minen ervan om de haverklap moeten stoppen omdat sentinels mij in de gaten aan het houden waren. Ik ben nu bij het gedeelte waar ik koper moet vinden. Maar ik heb geen idee hoe want minen vanaf een groot blok is het schijnbaar niet meer...

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
Auredium schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:27:
[...]

Ferrite zoeken, Ferrite dust krijgen en bij het minen ervan om de haverklap moeten stoppen omdat sentinels mij in de gaten aan het houden waren. Ik ben nu bij het gedeelte waar ik koper moet vinden. Maar ik heb geen idee hoe want minen vanaf een groot blok is het schijnbaar niet meer...
Als je je scanner opent zie je icoontjes, als je hier op mikt kan je bijvoorbeeld copper zien.
Het is hoe emiril in de oude versie was. zit gewoon als een blok in de grond.
Met je terrain manipulator kan je het minen (beetje raar, maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Auredium schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:27:
[...]

Daarvoor moet je een terrain manipulator hebben, deze kun je in je multi tool craften. Volgens mij zat hier ook een quest aan vast. Misschien even in je log kijken of je deze als actief kunt zetten, maakt het wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 00:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

YdieresiS schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:32:
[...]

Daarvoor moet je een terrain manipulator hebben, deze kun je in je multi tool craften. Volgens mij zat hier ook een quest aan vast. Misschien even in je log kijken of je deze als actief kunt zetten, maakt het wat makkelijker.
De terrein manipulator krijg je heel vroeg ja.

Heb het idee dat ze net et weinig rekening hebben gehouden met mensen die op hun oude savegame wilde doorgaan,

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-08 12:47
Heeft iemand ervaring met rocket boots ?

Ik had de blueprint gekocht bij een vendor, uiteindelijk gemaakt en ge-equipped, echter dat double-tap-space doet bij mij helemaal niks... dacht dat het er aan lag dat ik de blueprint in m'n exosuit had zitten ipv technology tab.

Dus ding verwijderd uit m'n exosuit, opnieuw gemaakt en aan technology tab van exosuit toegevoegd maar niks.
Enige wat er gebeurd is dat m'n jetpack aan/uit gaat maar een boost...ho-maar.

EDIT: laat maar, iedereen klaagt steen en been op Steam forum over die dingen dat ze niet werken. Even wachten op een fix.

[ Voor 11% gewijzigd door Marshalty op 30-07-2018 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:39
Geen ervaring mee, maar heeft het ding misschien nog een vorm van fuel nodig? Zou je moeten kunnen zien als je er in je inventory overheen hovert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik heb eindelijk mijn draai wat gevonden. Ik heb ook koper gevonden maar ontdekt dat het een beetje een grindfest is. Ik heb een advanced Mining Laser blueprint gekocht maar dat is vooruit lopen op de zaken. Ik moet nog eerst voldoende koper grinden voor mijn eerste basis. Alhoewel ik sta te popelen om mijn huidige systeem te verlaten want alle planeten zijn slecht. Geen Paradise planeet dus geen plaats waar ik wil blijven.

Pagina: 1 ... 35 ... 46 Laatste