Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Arunia schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:20:
[...]

Zeg je er ook meteen even bij dat aan het einde je ook meteen het einde van het spel te zien krijgt. Is wel even handig voor mensen die dat niet door hebben.

Nu ben ik er ondertussen al achter wat het centrum is etc omdat iemand zijn waffel niet kon houden onder de nieuwsitems, maar ook hier geldt dat dus.

Wil je dat niet weten omdat je het nog niet wist, niet richting het einde kijken.

ps, ik val je niet aan overigens hoor. Maar wilde het even aan de rest laten weten waarom ze wel of niet zouden moeten kijken naar het filmpje. Heb zelf weer iets te veel gezien. :P
Zijn er echt mensen die nog niet weten hoe het "afloopt"? :o Volgens mij is dat al lang en breed besproken en
spoiler:
is dat juist een van de grootste decepties van het spel!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:12
Room42 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:06:
[...]

Zijn er echt mensen die nog niet weten hoe het "afloopt"? :o Volgens mij is dat al lang en breed besproken en
spoiler:
Ik weet het uiteraard ondertussen al een tijdje. Het is het probleem dat mensen teleurgesteld waren en het overal maar te pas en te onpas riepen waardoor ze op het op die manier dus verpestten voor de mensen die het zelf uit wilden vogelen.

Er zullen op dit moment nog best wel mensen zijn die het nog niet weten. Vandaar ook de waarschuwing over het filmpje.

Ikzelf ben nu met wat mods (grotere opslag in je suit en je schip (die laatste nog maar eens wat verder uitgebreid), elke paal laat iig een crashed ship zien en sneller vliegen) richting de core aan het gaan. Uiteindelijk wil ik mijn schip gaan maximaliseren en alles zo goed mogelijk instellen.
Heb mijn suit en tool op max. Daarbij kijk ik tegenwoordig naar hoe een tool er uit ziet om daar de mooiste van te kiezen en uiteindelijk zal ik dat ook doen voor mijn schip als ik alleen maar max varianten vind.

Denk dat ik nog wel even bezig ben om naar de core te komen.
Had wel een planeet waarbij ik redelijk snel alle fauna had gevonden en zodoende die achievement gehaald.
Ik heb idd ook wel zoiets van, ik heb het wel gezien. Maar aan de andere kant kom je soms planeten tegen waarbij je een fantastisch uitzicht hebt.
Alhoewel mijn huidige planeet vrij veel water bevat waardoor een aantal gebouwen ook daadwerkelijk onder water stonden. Zoals een abandoned building waar allee een antene boven water uit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:36

Aganim

I have a cunning plan..

[...]

Zijn er echt mensen die nog niet weten hoe het "afloopt"? :o
Uhm, ja.. Hier eentje. ;) Hoop het nog even zo te houden tot ik het centrum heb bereikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 09:37

ResuCigam

BOFH

Hier nog eentje en dat bevalt me prima 8)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:58
Same here. 't Is me al aardig gelukt om spoilers te ontwijken. Oprechte dank Arunia !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Ik heb het spel al een paar weken niet meer gespeeld. Wil het binnenkort weer eens rustig opstarten. En nee, ik ken het einde nog niet en wil het ook niet weten. :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:40

RoyK

Hobby tekenaar

Ik zag recent een video van ik dacht IGN die gaat over het van de radar verdwijnen van de maker achter de game. Het stapelen van zijn beloftes en de problemen die er in en rondom het spel aanwezig zijn. Ik heb getallen gehoord van meer dan een half miljoen pre-orders en dan zijn de digitale downloads nog niet geteld. Ik ben benieuwd hoe dik de staart gaat worden rondom deze game. Ik kan me niet voorstellen dat dit met een sisser afloopt. Zouden we nog praten over enkele honderden miljoenen, of is er meer verdiend? Hoe dan ook, de storyline leent zich wat mij betreft al voor een prijskraker van een goeie film! :D

Iemand de docu gezien van de atari tijd en de mythe dat er een hele grote lading games gedumpt zou zijn? Een must watch... ik zie graag een docu in die vorm over dit project haha.

Anyweg, vast to be continued! :)

[ Voor 3% gewijzigd door RoyK op 07-10-2016 20:19 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ben er nu wel uit wat ik ga doen in deze game.
Ik heb nu alle slots in mijn backpack en een redelijke blaster van 24 slots.
Echter ben ik nu op zon planeet terecht gekomen dat ik geen grondstoffen heb, en alleen maar Korvax cubes.
Word ook al doe ik niets om de haverklap aangevallen door sentinels.

Ik ben nog nooit verder gegaan dan 4 rode balkjes omdat ik die enorme chickenwalker niet dood kreeg, maar wat gebeurd er daarna?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
RoyK schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:18:
Ik heb getallen gehoord van meer dan een half miljoen pre-orders en dan zijn de digitale downloads nog niet geteld. Ik ben benieuwd hoe dik de staart gaat worden rondom deze game. Ik kan me niet voorstellen dat dit met een sisser afloopt. Zouden we nog praten over enkele honderden miljoenen, of is er meer verdiend?
Als we uitgaan bij "meer dan 500.000 pre-orders" als 750.000 inclusief na de release verkopen, en uitgaan dat er minstens net zo veel digitale verkopen waren (wat mij erg onwaarschijnlijk lijkt), en uitgaan van een prijs van 60 Euro per spel (op de PC was het al minder), dan zit je op een omzet van 90.000.000 Euro. Dus "honderden miljoenen" kunnen er nooit verdiend zijn. Neemt niet weg dat het allemaal niet netjes gelopen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Laatst online: 14:18

Bullettooth

--VR--

[...]

spoiler:
Het lijkt me zelfs dat je mensen een dienst bewijst door ze van tevoren te wijzen op alle verloren tijd die ze nooit meer gaan terugkrijgen. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die huilend in een hoekje gaan zitten nadat ze dit "einde" hebben meegemaakt. :X

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 09:37

ResuCigam

BOFH

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:45:
Echter ben ik nu op zon planeet terecht gekomen dat ik geen grondstoffen heb, en alleen maar Korvax cubes.
Word ook al doe ik niets om de haverklap aangevallen door sentinels.

Ik ben nog nooit verder gegaan dan 4 rode balkjes omdat ik die enorme chickenwalker niet dood kreeg, maar wat gebeurd er daarna?
Als ik op een planeet met agressieve sentinels rondloop dan doe ik altijd het volgende: Ik zoek wat gebouwtjes op (voor de dekking) en dan knal ik de eerste sentinel af en de 2e laat ik leven tot hij hulp geroepen heeft (cirkeltje erboven dat volloopt). Dan knal ik die 'hond' af maar laat vliegende sentinels weer in leven tot ze hulp geroepen hebben. Daarna schiet ik de 'walker' dood en alle resterende sentinels. Vanaf dat moment komen er geen sentinels meer, je kunt zoveel harvesten als je maar wilt! Alleen als je de planeet verlaat komen er een paar waves space sentinels op je af maar met een geupgrade schip zijn die echt een makkie. Meestal schiet ik ze allemaal stuk voor ze überhaupt bij me komen. 8)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Goed om te weten, vooral dat laatste. Ga dat ook eens op zo'n planeet doen. Vooral vanwege de cubes. Vaak is het pickup and dash. Rinse and repeat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Arunia schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:20:
[...]

Zeg je er ook meteen even bij dat aan het einde je ook meteen het einde van het spel te zien krijgt. Is wel even handig voor mensen die dat niet door hebben.

Nu ben ik er ondertussen al achter wat het centrum is etc omdat iemand zijn waffel niet kon houden onder de nieuwsitems, maar ook hier geldt dat dus.

Wil je dat niet weten omdat je het nog niet wist, niet richting het einde kijken.

ps, ik val je niet aan overigens hoor. Maar wilde het even aan de rest laten weten waarom ze wel of niet zouden moeten kijken naar het filmpje. Heb zelf weer iets te veel gezien. :P
Ik wist het einde ook nog niet voor het filmpje, maar ik ben gods blij dat ik het nu wel weet, ga namelijk geen enkele moeite doen om het middelpunt te halen.

Nu had ik ws het spel niet meer gespeeld maar als ik in een verveelde bui toch een weekend of langer gespendeerd zou hebben om zo'n einde te krijgen dan zou ik serieus pissed zijn. Dit wetende vind ik het vreemd dat er in de great u s of a nog geen rechtszaak is geweest vanwege het moedwillig verspillen van tijd. :P

Ik heb me een weekje prima vermaakt met het spel dus no money wasted (zoals bijv bij mafia III ) maar nms ga ik never uitspelen.

Dus misschien is het wel handig om mensen voor te bereiden op het einde...

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Was ook al snel klaar met deze game (ook net als Mafia 3)

Maar nu ik die spoiler over het einde ook gezien heb, diep triest serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50
ElectricHead schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:20:
Ik heb het spel al een paar weken niet meer gespeeld.
Idem.

In het begin vond ik het wel vermakelijk en leuk om planeetjes te ontdekken. Maar na een wat drukkere periode, waarin ik amper kon gamen, had ik er eigenlijk geen behoefte meer aan om weer verder te spelen.

Het trekt mij niet meer. Valt mij toch wat tegen. Best jammer voor het geld.

ps. het einde hoef ik ook (nog) niet te weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Vandaag een 0 MB update voor de game?
Kansloos dat er gewoon 0,0 communicatie is vanuit Hello Games!

Zijn ze überhaupt nog wel bezig met het spel om iets te fixen, toe te voegen of wat dan ook?

Ondanks dat ze bakken met geld binnen hebben gehaald lijkt het me toch een domper op je werk dat een game van 220.000 spelers naar net aan 1000 per dag is gegaan in 2 maanden tijd en is deze game nu alweer gestorven aan een pijnlijke dood.

ps. Is er eigenlijk al uitgevonden hoe je een Atlas Pass V2 en V3 kan krijgen??

[ Voor 8% gewijzigd door Cowamundo op 14-10-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ik weet dat je dat op verschillende manieren kan krijgen:
To get an Atlas Pass v2 and v3 all you need to do is visit the Signal Scanners on planets and select the Colonial Outpost option. You can find these Signal Scanners by looking for the orange beam of light shooting into the air once you enter the atmosphere of a new planet. It generally takes up to 10 visits to a Colonial Outpost before you find an Atlas Pass v2 or v3, but with a bit of patience and a little luck you will find one. If you select the Colonial Outpost option every time you should have the Atlas Pass you desire within an hour or two.
Sommige hoor ik praten over een anomally en hoe ver je in het spel bent, dat je dan standaard van Polo V2 krijgt of daarna V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
Eindelijk "officiële" communicatie vanuit Hello Games! Waarschijnlijk was hun Twitter LinkedIn account (tweet komt vanuit LinkedIn) gehackt, account is nu afgeschermd. _O-

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M6rP91e.png

[ Voor 36% gewijzigd door Snoz Lombardo op 28-10-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Een 'hack" ja tuurlijk, 2 maanden 0,0 communicatie en er is een hack (en ze zijn er als de kippen bij) het komt bij mij over als onzin.
Sean Murray heeft ze gewoon niet meer op een rijtje.

Zal me niets verbazen als er helemaal geen updates meer komen over NMS en die hele studio opgedoekt wordt.
Triest gebeuren daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
PdeBie schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 18:47:
[...]

Idem.

In het begin vond ik het wel vermakelijk en leuk om planeetjes te ontdekken. Maar na een wat drukkere periode, waarin ik amper kon gamen, had ik er eigenlijk geen behoefte meer aan om weer verder te spelen.

Het trekt mij niet meer. Valt mij toch wat tegen. Best jammer voor het geld.

ps. het einde hoef ik ook (nog) niet te weten
Same here. Omdat ik dit topic gebookmarked heb wordt er er aan herinnerd dat ik dit spel nog heb...dat zegt genoeg vermakelijk voor 10-25 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Pff is t echt zo triest ja?

Ik ben wel blij dat ik de game nog niet gespeeld/gekocht heb.

Zodra ie voor 15 euro in de sale komt een keer wel misschien over nadenken.. maar nog steeds 60 euro .. damn.

Wacht ik liever op Star Citizen. Dat zal t dan wel waar moeten maken.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 22:33

The_Worst

Unox

Stiekeme hoop dat ze toch 'ineens' een massive update gaan uitbrengen waardoor we krijgen wat uiteindelijk beloofd was.

Maar aan de andere kant, ben alweer met andere spellen bezig...

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
The_Worst schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 01:15:
Stiekeme hoop dat ze toch 'ineens' een massive update gaan uitbrengen waardoor we krijgen wat uiteindelijk beloofd was.

Maar aan de andere kant, ben alweer met andere spellen bezig...
Ook hier uiteraard met andere games bezig, maar ben wel van mening dat de eerste paar uur van deze game echt uniek waren, het hele idee op een unieke planeet te ontwaken etc.. vond ik waanzinnig, zo jammer dat ze voor mij gevoel die game hebben laten vallen.

Als je op reddit bijvoorbeeld kijkt staan er bijna geen positieve berichten meer over de game.

Er is ook voor mij altijd nog een hoop op een goede game, maar weet eigenlijk wel dat ze er klaar mee zijn, en de mensen met No Mans Sky.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:10
Origins schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 07:57:
[...]

Ook hier uiteraard met andere games bezig, maar ben wel van mening dat de eerste paar uur van deze game echt uniek waren, het hele idee op een unieke planeet te ontwaken etc.. vond ik waanzinnig, zo jammer dat ze voor mij gevoel die game hebben laten vallen.

Als je op reddit bijvoorbeeld kijkt staan er bijna geen positieve berichten meer over de game.

Er is ook voor mij altijd nog een hoop op een goede game, maar weet eigenlijk wel dat ze er klaar mee zijn, en de mensen met No Mans Sky.
Waarschijnlijk hebben ze zelf ook wel door dat de naam van deze studio en de game beschadigd zijn. Dus of je hoort niks meer van ze of ze komen met een hele dikke gratis patch/dlc die ontzettend veel fixt en toevoegd om wat goodwill te kweken.

Alles kan natuurlijk, want Spore werd ook uitgekotst net na de release en is nu in verhouding nog aardig populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Beakzz schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 09:13:
[...]

Waarschijnlijk hebben ze zelf ook wel door dat de naam van deze studio en de game beschadigd zijn. Dus of je hoort niks meer van ze of ze komen met een hele dikke gratis patch/dlc die ontzettend veel fixt en toevoegd om wat goodwill te kweken.

Alles kan natuurlijk, want Spore werd ook uitgekotst net na de release en is nu in verhouding nog aardig populair.
DLC zal wel rond de 60 euro kosten Hello Games kennende :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Tja nog steeds aan het reizen. En nog steeds geen v2 pass. Hoe vaak ik polo ik spreek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Laatst online: 18-09 10:18
ik speel ook niet meer, heb het Atlas pad afgerond en heb de platinum, zie nu geen reden meer om planeten te ontdekken. Het is meer van hetzelfde. Misschien weer na een update/DLC. Het zou me wel erg mooi lijken als ze een PSVR update uit zouden brengen.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 02 november 2016 @ 07:28:
Tja nog steeds aan het reizen. En nog steeds geen v2 pass. Hoe vaak ik polo ik spreek
volgens mij krijg je v2 pas van polo als je het centrum van het universum al een keer hebt bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

Svennie schreef op woensdag 02 november 2016 @ 07:49:
ik speel ook niet meer, heb het Atlas pad afgerond en heb de platinum, zie nu geen reden meer om planeten te ontdekken. Het is meer van hetzelfde. Misschien weer na een update/DLC. Het zou me wel erg mooi lijken als ze een PSVR update uit zouden brengen.
Ik weet niet zeker of dit nog gaat komen. De berichtgeving omtrent de recente hack die resulteerde in nogal wat salty Twitter uitlatingen deed eigenlijk bevestigen waar ik al bang voor was+ Hello Games heeft interne problemen als gevolg van de enorme negatieve discharge.

Ik was hier zelf eigenlijk al bang voor bij launch. Zelf was ik vrij mild en vergevend )ook op het steamforum' over de launch problemen die ik zelf heb ervaren. Waarom? Nou ja, ik heb Diablo 3 bij launch gespeeld en WotLK van World of Warcraft bij launch en die zijn van een megacorporatie zoals Blizzard en gingen ook niet vlotjes. Dus ik verwacht van een Indy developer niet direct een kant/en/klaar ervaring. Maar het merendeel van de community hitste elkaar op ging zeggen refund e.d. en de media kraakte het finaal af. Ik denk dat vooral dat het team van Hello Games erg heeft doen shaken.

Ik ben nog steeds van Mening dat NMS niet af is maar wel leuk was voor zolang ik het heb gespeeld (72+ uur). Ik ben ook van mening dat een update dit spel kan redden als deze maar meer lange termijn content oplevert. Ik ben echter wel bang dat het team wellicht niet meer de moraal en cohesie heeft om nog een dergelijke update te maken.

Ik denk dat als Hello Games over een maand komt met een grote update waarin ze vooraf al duidelijk laten zien dat het werkt en dat het echt meer doet toevoegen mensen weer NMS gaan oppakken en veel youtube reviewers het nog een kns willen geven.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
M a r c o schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:26:
[...]

volgens mij krijg je v2 pas van polo als je het centrum van het universum al een keer hebt bereikt.
Dat meen je niet.... ik ben al weken bezig om maar een beetje in de buurt te komen. al 10 black holes gedaan, en ik moet nog steeds 164k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik ben ook al even bezig om jaar het centrum te komen. Vandaag maar eens zelf een pad uitgestippeld. Dus richting het centrum en niet de route welke je gestuurd wordt. Dat scheelt iets, niet veel, maar wel iets. Zit nu op 100k lichtjaren. Probeer ook zoveel mogelijk warpcells te maken wanneer ik "gestrand" ben. Dan weer door tot ze op zijn en weer op een planeet spullen vinden om ze te maken.
Ondertussen op die planeten ook neergestorte schepen vinden om zo mijn schip te vervangen voor betere. Als ik weer weg ga, repareer ik mijn huidige volledig. Niet omdat het moet...

Heb wel de nodige mods draaien. Vind het nog steeds leuk en ben benieuwd naar het einde. Gewoon om het zelf te zien.

Mensen klaagden ook over het einde van Solus Project, maar die vond ik goed gevonden. Spel is uiteraard totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Auredium schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:41:
[...]

Ik weet niet zeker of dit nog gaat komen. De berichtgeving omtrent de recente hack die resulteerde in nogal wat salty Twitter uitlatingen deed eigenlijk bevestigen waar ik al bang voor was+ Hello Games heeft interne problemen als gevolg van de enorme negatieve discharge.

Ik was hier zelf eigenlijk al bang voor bij launch. Zelf was ik vrij mild en vergevend )ook op het steamforum' over de launch problemen die ik zelf heb ervaren. Waarom? Nou ja, ik heb Diablo 3 bij launch gespeeld en WotLK van World of Warcraft bij launch en die zijn van een megacorporatie zoals Blizzard en gingen ook niet vlotjes. Dus ik verwacht van een Indy developer niet direct een kant/en/klaar ervaring. Maar het merendeel van de community hitste elkaar op ging zeggen refund e.d. en de media kraakte het finaal af. Ik denk dat vooral dat het team van Hello Games erg heeft doen shaken.

Ik ben nog steeds van Mening dat NMS niet af is maar wel leuk was voor zolang ik het heb gespeeld (72+ uur). Ik ben ook van mening dat een update dit spel kan redden als deze maar meer lange termijn content oplevert. Ik ben echter wel bang dat het team wellicht niet meer de moraal en cohesie heeft om nog een dergelijke update te maken.

Ik denk dat als Hello Games over een maand komt met een grote update waarin ze vooraf al duidelijk laten zien dat het werkt en dat het echt meer doet toevoegen mensen weer NMS gaan oppakken en veel youtube reviewers het nog een kns willen geven.
De enorme hype train (mede gevoed door Hello Games eigen uitlatingen) heeft verwachtingen geschapen die het spel niet na komt (en dan druk ik me netjes uit). Ik heb daar niet aan mee gedaan en heb het spel zonder al te veel verwachtingen gespeeld en het is een leuk spel. Maar het mist diepgang/verhaal, het wordt repetitief. Ik heb er genoeg uren in gestoken om het zijn geld waard te laten zijn en met (mochten ze nog komen) updates/DLC pak ik het zo weer op. Zeker als er een PSVR update zou komen.

Daarnaast ben ik het volkomen eens met de analyse die in een filmpje gedaan werd (hier gepost, kan het zo snel niet vinden). Elke wereld moet je op kunnen overleven/elke wereld moet je start planeet kunnen zijn. Er zijn geen grote variaties, alles lijkt op elkaar. Waarom zou je nog landen op een planeet behalve wanneer je nog iets zoekt aan grond stoffen.Waarom geen gasplaneten of planeten met enorme bergen. Simpele zaken als dat een planeet roteert hebben ze eruit gehaald omdat mensen dat niet snappen, dat ze niet op dezelfde plek in de ruimte terecht komen bij opstijgen als waar ze geland zijn, het space station zit ineens achter de planeet bv.

Je moet sterk in je schoenen staan wil je al die kritiek niet je humeur laten beinvloeden en de sfeer binnen het team, ze hebben na al dat werk nogal wat over zich heen gekregen. Onderschat niet dat zij hard gewerkt hebben en dan valt de kritiek hard. Dat laat je ook niet zo maar achter je.

We gaan het zien, ik heb me er mee vermaakt en als er nog uitbreidingen komen, leuk, zo niet dan was het een leuk spel om te spelen maar of ik het nog op ga pakken ik denk het niet. De grind om het centrum te bereiken bv ga ik niet aan beginnen.

[ Voor 31% gewijzigd door Svennie op 02-11-2016 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Wat mij vooral stoort is dat er volop geadverteerd is met bepaalde zaken die gewoon niet in de game zitten.

Afbeeldingslocatie: http://no-mans-sky.com/press/no_man's_sky/images/OvalWalker.png

Heb jij ze ooit gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Lasteraar schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:44:
Wat mij vooral stoort is dat er volop geadverteerd is met bepaalde zaken die gewoon niet in de game zitten.

[afbeelding]

Heb jij ze ooit gezien?
ja hoor, lvl 4 sentinel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Lasteraar schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:44:

[afbeelding]

Heb jij ze ooit gezien?
Wat Marco ook al zegt, gaan veel te makkelijk dood als je een fatsoenlijk wapen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:40

RoyK

Hobby tekenaar

[b][message=48927137,noline]
Sean Murray heeft ze gewoon niet meer op een rijtje.
Of de beste man heeft een miljoen of 10 op zijn bankrekening bijgeschreven en gaat de rest van zijn leven chillen?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Zeker weten wel, maar ik heb ze expres laten komen.
Als je deze vernietigd krijg je 5 sterren en dan schepen op je dak als je de planeet verlaat.
Gisteren had ik alleen weer een bug te pakken.
5 sterren de ruimte in.
1 ruimte schip, 2,3,4 en toen zo'n enorm groot schip.
Die had ik bijna down, verdwijnt dat ding gewoon als sneeuw voor de zon.

En heeft iemand enig idee hoe je snel credits kan maken, as in 10 mil. e.d.
Complete planeten leegroven waar gravo/gis/ballen liggen schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Op steam nu een announcement over nieuwe patch:

SMDF (MS. Green Label) heeft No Man's Sky 3 uur geleden
New Announcement
http://www.no-mans-sky.com/news/

Hello,

This week Hello Games will be releasing an update to No Man’s Sky. We’re calling it The Foundation Update, because we have added the foundations of base building, and also because this is putting in place a foundation for things to come.

Detailed patch notes will follow, and release will be soon.

Coming from five years of intense development, immediately after No Man’s Sky released the team spent six weeks updating the game with 7 patches across both platforms (the last of these was 1.09 on Sept 24th which you can read about them all here http://www.no-mans-sky.com/log/). These fixed many of the most common or critical bugs and issues post-release.

In the nine weeks since then our small team has been hard at work on development, testing and certification for the Foundation Update. It won’t be our biggest update, but it is the start of something.

The discussion around No Man’s Sky since release has been intense and dramatic. We have been quiet, but we are listening and focusing on improving the game that our team loves and feels so passionately about.

Positive or negative feedback, you have been heard and that will truly help to make this a better game for everyone.

This update will be the first small step in a longer journey. We hope you can join us.

Thank you,
Hello Games
Laatst bewerkt door SMDF (MS. Green Label); 3 uur geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:11

Joran

<3 natalee

:o zou het dan toch??!

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

De 52 euro die ik ervoor neer heb gelegd waard worden :)

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Joran schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 23:24:
[...]

De 52 euro die ik ervoor neer heb gelegd waard worden :)
Pas als het de normale tijdsafstand heeft afgelegd voor een regulier spel om in de budget/5eurobak terecht te komen is het de originele 60 euro waard geworden.

Liever HL3 dan deze praktijken.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Ziet er erg goed uit! Ik hoooooop dat ze werken aan VR support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Kijk, dit had ik als fan van het eerste uur en optimist zelfs niet meer verwacht.
Heel cool, en ik denk/hoop dat ze deze keer kunnen realiseren wat ze beloven. Dan kan het nog wel eens een heel leuk spel worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Krijg nu net een update binnen van 2,7 GB. (1.11)
Zou dit die foundation update al zijn dan?
edit: blijkbaar wel, in de link hierboven word de foundation update 1.1 genoemd.

[ Voor 30% gewijzigd door M a r c o op 27-11-2016 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 22:54
Iemand al het spelen geslagen na de foundation update? Zag hem bij mij ook binnenkomen. Inmiddels paar maanden geleden dat ik no mans sky heb aangezet, vraag me af of nieuwe update het wel weer uitdagend maakt.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Zit volgens mij een bug in. Ik hoef niets te betalen voor wapens, schepen enzv. Ik heb ook al een freighter gekocht en heb al een behoorlijke basis gebouwd. Ik heb ook al 4 aliens in mijn basis aan het werk voor mij. Lijkt allemaal te snel te gaan...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:51

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Swerfer schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:42:
Zit volgens mij een bug in. Ik hoef niets te betalen voor wapens, schepen enzv. Ik heb ook al een freighter gekocht en heb al een behoorlijke basis gebouwd. Ik heb ook al 4 aliens in mijn basis aan het werk voor mij. Lijkt allemaal te snel te gaan...
Is dat niet de "Creative" mode? Dat is opgezet om het gemakkelijk te maken om ongelimiteerd alles uit te proberen. In de twee andere modes kan je volgens mij nog steeds een basis bouwen en een freighter kopen, maar kost dit nu geld.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Chrasher schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:52:
[...]

Is dat niet de "Creative" mode? Dat is opgezet om het gemakkelijk te maken om ongelimiteerd alles uit te proberen. In de twee andere modes kan je volgens mij nog steeds een basis bouwen en een freighter kopen, maar kost dit nu geld.
Het is inderdaad de creative mode. Ik vraag mij af of je in normale mode ook basis kan bouwen en dergelijke. Survival mode he b ik geen trek in...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Weet iemand wat patch 1.1 doet voor de Playstation Pro? Is daar nu officieel support voor?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Swerfer schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:03:
[...]

Het is inderdaad de creative mode. Ik vraag mij af of je in normale mode ook basis kan bouwen en dergelijke. Survival mode he b ik geen trek in...
Ja, dat kan in de normale mode ook. Je moet dan wel zelf resources zoeken en kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Inderdaad positief, had het eerlijk gezegd ook niet meer verwacht. Hopelijk brengt dit weer wat spelers terug naar de game. Ik ga vd week iig proberen om even een basis te bouwen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Oef, enorme upgrade.. had dit ook niet meer verwacht.. net de patchnotes gelezen.. erg veel!

The Division ook al leuke update gehad.. ineens weet ik niet wat ik nog moet spelen xD Morgen maar de update eens downloaden..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

Net even gespeeld, ze hebben de hele ruimte opnieuw gegenereerd :( ik had net een mooie planeet met vortex cubes. Ach ja, hopelijk maken de nieuwe functies het spel leuk!

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reuzekabouter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09-2023
Zo'n freighter-tje is wel geinig, maar ik hoop dat uiteindelijk je er wat meer mee kan doen dan een veredelde statische container in de ruimte.

Dat ze eraan werken stemt mij positief en waardeer het zeker, maar vooralsnog kan het mij nog niet echt bekoren. Het punt van de base building gaat aan mij voorbij. Ik zie het nut er niet echt van in.

Goed, de tijd zal het leren.

[ Voor 4% gewijzigd door Reuzekabouter op 29-11-2016 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Reuzekabouter schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 00:21:
Zo'n freighter-tje is wel geinig, maar ik hoop dat uiteindelijk je er wat meer mee kan doen dan een veredelde statische container in de ruimte.

Dat ze eraan werken stemt mij positief en waardeer het zeker, maar vooralsnog kan het mij nog niet echt bekoren. Het punt van de base building gaat aan mij voorbij. Ik zie het nut er niet echt van in.

Goed, de tijd zal het leren.
Ik heb een paar uurtjes de creator mode gedraaid en zo'n basis is best handig om bijvoorbeeld zeldzame planten te kweken waardoor je diverse elementen kan oogsten die geld waard zijn. Verder kan je personeel aannemen die voor jouw werken en die bijvoorbeeld nieuwe technologie aanbieden of interessante locaties opsporen. Met het teleporteren kan je altijd terug naar je basis, maar ook van je basis naar ruimtestations waar je bent geweest, waar dan ook in de ruimte. Je schip gaat vanzelf mee en je freigther kan je oproepen. Dus je gevonden/gewonnen resources kan je makkelijk opslaan voor later gebruik. Ik zie daar toch wel voordelen in.

Wel jammer dat de ruimte 'gereset' is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Swerfer schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 07:06:
[...]
Met deze update ontkom je er niet echt aan, er was geen mogelijkheid tot lokale dingen, dus alles was gegenereerd, dan kan je niet opeens een formule bedenken die al het huidige kan genereren + de nieuwe dingen.

Ik hoop wel voor de spelers dat ze er nu mee rekening houden dat planeten die je al bezocht hebt "lokaal" opgeslagen worden qua staat en dat je dus niet met elke update alles een nieuwe seed gaat krijgen. Onontdekt spul mag best een nieuwe seed krijgen, maar ontdekt spul moet anders afgehandeld worden, zeker met een basis...

Anders blijf je resetten met elke nieuwe patch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Moet zeggen dat ik me er toch wel weer mee vermaak na de update, er zitten veel verbeteringen in die wel echt nodig waren zoals een quick menu. Dat werkt wel als een trein verder. Tevens is basis bouwen wel leuk gedaan en ook zo freigher is toch wel handig vooralomdat je daar dingen tot 1000 stuks per slot kan op slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Waar kan je, in de exploration mode, die freighters ergens vinden? Ik moet zeggen dat ik nog niet echt gezocht heb overigens ;)

Ik ben een heel klein beetje met het basisbouwen begonnen maar zit nu klem in de zoektocht naar een planeet waar ik de grondstof kan vinden die mijn Gek contruction figuur nodig heeft om verder te komen. Hopelijk geeft hij me dan ook het bouwplan voor die voltaic dingen die nodig zijn om en beacon te bouwen. Anyhow, de update geeft inderdaad weer een reden om dit spel op te starten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik moet zeggen dat ik nu wel weer NMS wil proberen. Dit is de update waar eigenlijk veel mensen op zaten te wachten. Niet perse qua content maar iig een gameplay veranderende update na de enorme crash vrij snel na de start.

Hiermee geef Hello Games aan dat ze nog in het spel zijn en er bovenop zitten. Het schept vertrouwen daarin dat het spel zal worden verder ontwikkeld en het zal de critici ertoe brengen om toch het nog een keer onder de loep te nemen. Het schept hoop voor de toekomst van het spel.

Ik weet zeker dat Hello Games en NMS een moeilijke periode heeft gehad maar ik hoop dat deze nu achter zich kan worden gelaten. Hopelijk krijgen wij een langzaam opbouwend pad naar een geweldig spel te zien.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

Hoe kan je een basis in normal mode begin te bouwen? Ik zie wel de mannetjes in de space station staan die je kan inhuren, maar de optie om ze in te huren vereist een basis.

Ik ben wel al wat nieuwe technologies tegen gekomen, wat ik wel fijn vind. Nu nog hard op zoek naar de biohazard gauntlet (ofzo?).

edit: ik heb maar even een youtubefilmpje gekeken, ik moet een habitable base vinden dus.

[ Voor 12% gewijzigd door Joran op 29-11-2016 09:45 ]

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordios
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-05-2022
Weet iemand toevallig hoe ik aan een gifblaas kan komen? het zit in een bloedplant, maar ik heb geen idee waar ik die kan vinden. Ik heb het nodig om een printplaat te maken volgens de wetenschapper:)

Edit: ik ben er achter na uren zoeken kwam ik we achter dat de bloedplanten alleen binnen gezaaid worden. Landbouwer nodig en hydrocultuurbak

[ Voor 26% gewijzigd door jordios op 29-11-2016 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jheroun schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:27:
Waar kan je, in de exploration mode, die freighters ergens vinden? Ik moet zeggen dat ik nog niet echt gezocht heb overigens ;)

Ik ben een heel klein beetje met het basisbouwen begonnen maar zit nu klem in de zoektocht naar een planeet waar ik de grondstof kan vinden die mijn Gek contruction figuur nodig heeft om verder te komen. Hopelijk geeft hij me dan ook het bouwplan voor die voltaic dingen die nodig zijn om en beacon te bouwen. Anyhow, de update geeft inderdaad weer een reden om dit spel op te starten :)
In normal mode komen die soms uit warp jump en in jou planeten reeks, dan kan je er naar binnen vliegen en kopen (heb er 1 gekocht voor 7,5mil credits), maar je herkent ze aan een icoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reuzekabouter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09-2023
Swerfer schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 07:06:
[...]

Ik heb een paar uurtjes de creator mode gedraaid en zo'n basis is best handig om bijvoorbeeld zeldzame planten te kweken waardoor je diverse elementen kan oogsten die geld waard zijn. Verder kan je personeel aannemen die voor jouw werken en die bijvoorbeeld nieuwe technologie aanbieden of interessante locaties opsporen. Met het teleporteren kan je altijd terug naar je basis, maar ook van je basis naar ruimtestations waar je bent geweest, waar dan ook in de ruimte. Je schip gaat vanzelf mee en je freigther kan je oproepen. Dus je gevonden/gewonnen resources kan je makkelijk opslaan voor later gebruik. Ik zie daar toch wel voordelen in.

Bedankt voor de uitleg. Het is dus wel ietsje meer dan enkel een basis bouwen en een freighter kopen. Dat is goed nieuws.

Ik had enkel de game even opgestart en van mijn spaargeld een freighter gekocht. Misschien kwam ik iets te snel tot conclusies.

Het idee is wel leuk en hoop dat op een of andere manier ze het ietsje uit kunnen werken.

Ik zag inmiddels ook dat je mijnerdrones kan installeren op een bepaalde resource. Dat scheelt ook al een hele hoop, want dat onafgebroken mijnen met je mininglaser begon toch een beetje vervelend (en pijnlijk aan de hand) te worden.

Ik ben benieuwd waarmee ze komen met de volgende patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
Leuk om te zien dat er toch nog iets mee gebeurd.. had de hoop al opgegeven. Ga vanavond toch maar eens even kijken wat er allemaal voor nieuws valt te beleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:58

PinusRigida

I put the p in pool.

Dag iedereen.

Ik kocht gisteren het spel wegens een mooie korting (-40%) op Steam, altijd al heel benieuwd geweest naar dit spel en het ligt perfect in mijn interessesfeer...

Maar ik had meteen problemen: Ik gebruik, zoals veel mensen, een Azerty toetsenbord en er was in de besturing van het spel geen manier om i.p.v. de WASD-configuratie te veranderen naar de ZQSD-configuratie... het is te zeggen: ik kon de controls aanpassen, mar de Z en de Q bleven in het rood staan, dus een duidelijk teken dat deze keys al in gebruik waren. Maar bij het verder naar beneden scrollen kon ik dus totaal geen gebruik van de Z-key vinden, die kwam nergens anders voor, toch gaf hij aan dat het in gebruik was, de Q-toets kwam wel voor (naar onder zwemmen dacht ik) en daarvoor kon ik dan geen andere toets instellen... extreem irritant...

Heb het een tijdje proberen spelen maar dus elke keer als ik vooruit trachtte te wandelen kwam er een 'hologram' of zoiets van een voorwerp dat ik ergens diende te plaatsen... moest ik rechtermuisknop klikken terwijl ik Z inhield en pas dan begon ik vooruit te wandelen, de Q-toets moest ik steeds 2 maal op duwen om naar links te strafen, pas vanaf de tweede maal duwen reageerde dat... heb er zitten op zoeken maar ik kon dit irritante verschijnsel maar niet weg krijgen.... heb dan maar een refund gevraagd bij Steam dat ik dan ook vandaag ontvangen heb... maar vond het toch zonde... voor dit spel is het blijkbaar toch handiger om met een controller te spelen of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
PinusRigida schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:25:
Maar ik had meteen problemen: Ik gebruik, zoals veel mensen, een Azerty toetsenbord en er was in de besturing van het spel geen manier om i.p.v. de WASD-configuratie te veranderen naar de ZQSD-configuratie...
Ik (in Nederland in ieder geval) ken echt niemand met een Azerty toetsenbord.. maar dat even ter zijde :)
Misschien puur voor NMS je Windows keyboard layout veranderen naar Qwerty? Ook al staan er andere plaatjes op je toesten dan kan je in ieder geval wel normaal spelen.

Ik heb NMS zelf op de PS4 dus speel sowieso met controller.. dus geen idee wat wel of niet aanpasbaar is.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

TgR_KILLER schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:16:
[...]

Ik (in Nederland in ieder geval) ken echt niemand met een Azerty toetsenbord.. maar dat even ter zijde :)
Echt?! ik heb al heel m'n leven de gewoonte om Azerty te typen, zo leerde ik het op school in de lessen Dactylo, en heb het ook op m'n werk altijd zo geweten, bij àl m'n collega's en dat zijn er wel een paar duizend...

Wordt dat dan vooral in België gebruikt ofzo?

verder bedankt voor de tip, heb er ook aan gedacht om het zo aan te pakken (toetsenbordindeling naar Qwerty zetten)... maar de reden voor de refund was niet uitsluitend het toetsjesprobleem dat ik heb; met m'n GTX 960M lukt het spel wel, maar ofwel op 30fps, 1080p met medium grafische instellingen, of op 60fps 1080p met lage grafische instellingen en voor zo'n spel vind ik dat zonde, dit spel moet je toch minstens op medium of high kunnen spelen vind ik... dus het wordt wachten naar een upgrade vooralleer ik dit spel (of tegen dan misschien z'n opvolger) terug aanschaf. 8)7
...en een upgrade zal niet voor meteen zijn aangezien ik deze laptop pas op 15 december vorig jaar aanschafte... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:36

Aganim

I have a cunning plan..

PinusRigida schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:12:
[...]

Wordt dat dan vooral in België gebruikt ofzo?
Beetje off-topic, maar inderdaad, Azerty wordt voornamelijk in Frankrijk en België gebruikt. Bij Nederlanders zal je 'gewoon' QWERTY' aantreffen, in de US-International of Nederlandse (al zijn die ook vrij zeldzaam) variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Aganim schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:19:
[...]

Beetje off-topic, maar inderdaad, Azerty wordt voornamelijk in Frankrijk en België gebruikt. Bij Nederlanders zal je 'gewoon' QWERTY' aantreffen, in de US-International of Nederlandse (al zijn die ook vrij zeldzaam) variant.
Jeezes het was weer te denken dat wij Belgen persé speciaal moeten doen en meeheulen met de Fransen.... |:(

maar okay... een beetje off-topic idd...

Maar bij deze dus toch even meedelen dat NMS het enige spel is waarbij ik dat probleem tegenkom
ttz: er zijn nog wel spelletjes vanuit de windows store waar je de controls al helemààl niet kan aanpassen, en daar staan ze sowieso vast op WASD maar dat gaat om gratis of zo goed als gratis games, dan boeit me dat matig, maar bij NMS is het toch een domper; je kan de controls wijzigen maar de Z en Q blijven dubbel toegewezen en gedragen zich ook zo...

en probeer het maar eens om WASD te spelen op een Azerty-bord... krijg je na een half uur acute reuma van! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
PinusRigida schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:50:
[...]

en probeer het maar eens om WASD te spelen op een Azerty-bord... krijg je na een half uur acute reuma van! :(
Speel je dan zo?! 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8ABTcLoSnZmMfrKVQCDfNyj8/full.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door tellavist op 01-12-2016 14:20 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

zoiets ja... dus dan speel ik liever niet... maar nog eens; tot hier toe nooit echt problemen mee gehad behalve in sommige freegames die vastzitten op een WASD cofig.

in NMS is het rare: ik kon het wel aanpassen maar de dubbele toewijzing kreeg ik niet weg: de Z die zogezegd al in gebruik was kwam gewoon nergens anders voor in de controls... en de Q die in gebruik was voor 'naar beneden zwemmen' kon ik dan wel veranderen maar het bleef voor 'strafe naar links' een dubbele verwijzing aanduiden, ondanks het feit dat ik voor 'naar beneden zwemmen' om het even welke andere toets had aangeduid. weird stuff...

Misschien toch maar eens als bug reporten bij Hello games... ik checkte even de community op steam voor dit probleem maar blijkbaar zijn er ofwel niet veel mensen met dit probleem, ofwel niet veel Belgen of Fransen die dit spel spelen... :F

...misschien toch maar eens een (xbox) controller aanschaffen voor m'n PC... zou voor nog wel andere games handig zijn...

[ Voor 17% gewijzigd door PinusRigida op 01-12-2016 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Azerty-issues (en nog wat andere issues) worden in de eerstvolgende patch gefixt: http://www.gamespot.com/a...es-small-bu/1100-6445868/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Ik heb zowat 100u in NMS zitten (alweer enkele weken geleden), en heb altijd azerty gespeeld, maar hier nooit enig probleem mee ondervonden.
Ik kon de keys gewoon aanpassen in de settings. Ben je zeker dat je de volledige lijst hebt gezien? Ook in die config menu's moet je enkele seconden de muis ingedrukt houden om door de opties heen te lopen.

[ Voor 47% gewijzigd door Wilibrord op 02-12-2016 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Wilibrord schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:22:
Ik heb zowat 100u in NMS zitten (alweer enkele weken geleden), en heb altijd azerty gespeeld, maar hier nooit enig probleem mee ondervonden.
Ik kon de keys gewoon aanpassen in de settings. Ben je zeker dat je de volledige lijst hebt gezien? Ook in die config menu's moet je enkele seconden de muis ingedrukt houden om door de opties heen te lopen.
Wel, het viel me op dat het een vrij kort 'controls' lijstje was, wat ik toch raar vond voor een spel van dit kaliber met genoeg mogelijkheden om rond te komen: lopen, zwemmen, vliegen. Ik heb eventjes rondgekeken of er niet ergens een tabje was om bij verdere besturing te komen maar het enige dat ik had was een kort lijstje basic controls met daarnaast de mogelijkheid om de toetsen van je controller in te stellen (die bij mij grijs was uiteraard wegens geen controller) Ofwel was er toch ergens een tweede 'controls' tabje die ik niet gezien heb, goed mogelijk.

Ik kon ze ook wel aanpassen maar ik kon 2 'dubbele toewijzingen' (Z en Q) op geen enkele manier wegkrijgen.
Zo te zien in de reactie van NLxAROSA zijn er hier en daar blijkbaar toch wat Azerty-issues...

Ik wacht wel nog even tot deze opgelost zijn en bij de volgende korting overweeg ik om het terug aan te schaffen om het alsnog tenminste een aantal uren uit te testen... Misschien met een paar tweaks (geen motion blur, Vsync uit en nog wat dingetjes) lukt het met m'n GTX960M alsnog om het op medium graphics tegen 60fps op 1080p te spelen... het lijkt me zeker de moeite waard voor dit spel.

Wel sneu dat ik nu een korting van 40% aan m'n neus heb laten voorbijgaan... maar wou nog optijd zijn voor m'n refund... :/

[ Voor 0% gewijzigd door PinusRigida op 02-12-2016 11:06 . Reden: 'typo' ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Net even de update gespeeld.. maar meh niet echt wat ik had gehoopt.. in t zonnestelsel waar ik was gaf hij enkel een base en allerlei te vinden dingen aan op ren giftige planeet terwijl ik naast een andere planeet vloog.. ik heb een vrachtschip gezien maar toen ik erin was gegaan werd ie aangevallen en toen kon ik niet meer opstijgen.. natuurlijk was mijn laatste save blijkbaar super ver terug.. 2x doodgegaan door piraten..

Zou bijna een nieuwe creative safe starten maar betwijfel dat dat iets voor mij is.. compleet geen doel als alles gratis is.. hopelijk fixen de komende patches nog wat shit.. zoals waypoints deleten.. zo irritant over allerlei planeten van die punten hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:29
Aloha, nieuw hier. (ps4)

No man's sky leuk voor een week, na update.
Heb het ervoor veel gespeeld maar mis veel om te blijven boeien.
Nu elite dangerous eraan komt zullen ze toch snel moeten komen met leuke updates/uitbreidingen.
hoop dat het snel nog wat gaat worden, zeker omdat ik van sci/fi houdt!

Greetz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 13:32

Fustje

Koel bewaren

Ik denk dat nms het gaat afleggen tegen Elite dangerous.. e:D is eigenlijk alles wat er van nms verwacht werd...

Na openen beperkt houdbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
pa1fw schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 00:04:
Ik denk dat nms het gaat afleggen tegen Elite dangerous.. e:D is eigenlijk alles wat er van nms verwacht werd...
ED is echt totaal niet te vergelijken met NMS. ED is meer een simulatie dan een adventure game. Daarbij kun je in ED, mits je de horizon uitbreiding hebt, wel planeten bezoeken, maar verwacht daar niet al te veel van... Meer dan dorre planeten waar vrijwel niets te beleven is ga je niet tegenkomen.

Daarbij kun je in ED ook niet je schip verlaten, althans, niet te voet zoals bij NMS. ED is eigenlijk een groot grind fest. Je kiest een effectieve manier om credits te verdienen, waarbij je continu toewerkt naar dat mooiere schip.

Is ED een slechte game? Nee, zeker niet. Sterker nog, ik heb me uren vermaakt met ED. Maar als je ED ziet als een betere versie van NMS, dan kom je van een koude kermis thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 13:32

Fustje

Koel bewaren

Ik wilde NMS en E:D niet met elkaar vergelijken, maar ik verwacht dat de E:D release op PS4 een groter succes kan worden dan NMS, omdat E:D best veel mogelijkheden heeft die "spacelovers" aanspreekt.

Omdat E:D al een tijd op PC en XBone beschikbaar is, weet men eigenlijk precies wat er naar PS4 komt.

Ik verwacht dat met name multiplayer van E:D veel teleurgestelde NMS-spelers zal aanspreken.

Edit: Overigens heb ik NMS op PS4 en E:D op PC, dus ik ken de verschillen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Fustje op 20-12-2016 09:26 ]

Na openen beperkt houdbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
SparksNL schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 08:52:
[...]

ED is echt totaal niet te vergelijken met NMS. ED is meer een simulatie dan een adventure game. Daarbij kun je in ED, mits je de horizon uitbreiding hebt, wel planeten bezoeken, maar verwacht daar niet al te veel van... Meer dan dorre planeten waar vrijwel niets te beleven is ga je niet tegenkomen.
Is dat dan niet hetzelfde als NMS? :P

• Vis
  • Nu online

Vis

Ik zag net via de Steam Winter sale dat NMS voor 40% off te koop is. 35,99 dus. Dat zijn betere prijzen..
Hoe is de game na de 1.1 patch? Ik had hoge verwachtingen totdat ik alle teleurstellingen zag na release. Zit nu toch te twijfelen om hem alsnog aan te schaffen, kan iemand mij overtuigen? :)

• endechaos
Overtuigen niet, wel denk ik dat na de foundation update er nog leukere features komen! Het heeft ( nog steeds) veel potentie, maar je moet het jezelf leuk maken ingame.
Zelf wacht ik op elite dangerous daar weet je wat het van is, was snel klaar met no mans Sky.
Pak het wel nog is om gewoon te gamen met verstand op 0.

35 euro zou k er wel voor over hebben als je het nog niet gespeeld heb!

Adios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:51
Krijg ik opeens een prijswatch alert voor no mans sky. 22 euro bij mediamarkt nu (even doorklikken op link pw staat hij op 25) voor de ps4 versie! Dat geld vind ik het wel waard.

pricewatch: No Man's Sky, PlayStation 4

[ Voor 46% gewijzigd door Dbm12 op 04-01-2017 10:39 ]

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavenLord
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 21:41

RavenLord

Live to Ride, Ride to Live

Mooie prijs nu, maar op zich blijf ik huiverig. In het begin was ik enhousiast over de vragen, maar na alle gameplay video's gezien te hebben...
In mijn fantasie beleef ik hele avonturen, maar als ik dan kijk naar de beelden, denk ik dat ik snel uitgekeken ben.
Wat mij wel bevalt is het relaxe rond lopen/vliegen en ontdekken. Maar heel veel bijzonders lijk je niet te ontdekken als je een stuk of wat planeten gehad heb. Beesten zijn grafisch anders, maar doen eigenlijk allemaal het zelfde..
Daarbij het einde van het spel ook al gezien in filmpjes (ik had toen het spel opgegeven, dus dacht, dan maar meeen zien wat er gebeurd als je "klaar" bent)
Nu ik het einde weet, heb ik nog weinig drive om t te spelen. Je weet wat er komen gaat... dus die spanning is weg.
Voor ieder die dus nog wel wilt kopen, niet t voor jezelf verpesten door te spieken haha
What has been seen... can never be unseen ;)

psn: splettervlek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Persoonlijk voor mij is deze game echt de deceptie van 2016.
Ik heb er echt veel tijd in gestoken, maar op een gegeven moment voelde het als werken aan. Alleen maar om het midden te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
er gaat nog wel wat komen, hopelijk meer want dat zou wel moeten denk ik (willen ze enigzins terugkomen!)

bron thatsgaming>>

Er is iets waar veel spelers veel plezier mee hebben, Datamining. Het gebeurt in elke game en zo ook in No Man’s Sky, er zijn nieuwe dialogen en bestanden gevonden die mikken op een ATV.

Diverse data bestanden zijn gecombineerd waarin te zien is dat spelers een speciale terminal dienen te bouwen voor het voertuig, daarnaast een monteur aangenomen dient te worden doormiddel van wat quests. De ATV zal verticale boosters hebben, een jet engine, een photon kanon, elk kan geupgrade worden van Basis naar Alpha, Beta en dan Gamma.

De Dialoog opties tonen devolgende items en upgrades volgende

ATV Photon Cannon Alpha: Standard weapons system with twin cannons
ATV Photon Cannon Beta: Improved sighting and recoil dampening, and a longer charge capacity
ATV Photon Cannon Gamma: Improved firing rate, larger capacity and maximised photonic charge.
ATV Jetpack Alpha: An ATV jetpack system.
ATV Jetpack Beta: Increases the maximum altitude and flight range of the unit.
ATV Jetpack Gamma: Maximizes the altitude and flight range of the unit.
ATV Tune-up Alpha: Improved acceleration, tougher shocks, and better range.
ATV Tune-up Beta: Higher horsepower, ECU tuning, a stronger frame, and a longer range.
ATV Tune-up Gamma: Added speed and acceleration, active traction tires, and greater time between refueling
ATV Storage: A secure parking area for the ATV.

Bron thatsgaming

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:38
Voor mijn zijn de toevoegingen sinds de laatste grote patch niet van grote waarde. Uiteindelijk zou ik het spel spelen om planeten te ontdekken, maar na een planeet of 15 is de lol er wel vanaf. Zelfde planten kom je weer tegen. De beesten lijken ook steeds meer op elkaar. Ondanks dat er meer afwisseling in de flora en fauna zou zitten sinds de grote update.
Nu ik ook weer andere games heb gekocht blijft deze op de plank liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

http://no-mans-sky.com/pathfinder-update/

Planeet voertuigen, bases bezoeken van anderen, crash landingen en meer :o het wordt nog wat met NMS O+

Hier volledige opsomming van de nieuwe update:

Improved Visuals
Owning Multiple Ships
Base Sharing Online
Bases can be shared via Steam Workshop
New Vehicles - Exocraft
Permadeath Mode
Build Vehicle Race Tracks
Ship Specialisations and Classes
Shop/Traders
Double the Base Building Variety
Multi-tool Specialization and Classes
New Weapon Modes
Photo Mode
Discovery Menu
Quality of Life Improvements
50% more original music from 65daysofstatic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Awesome! Na de update weer eens opstarten. Klinkt iig erg goed. Multi-player soort van komt ook nog wel lijkt het zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Net ff de nieuwe Photo mode geprobeerd.. wow te gek :D

Hier even wat shots van me.

Afbeeldingslocatie: https://s21.postimg.org/3kxsu1vgn/20170308235214_1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s21.postimg.org/e91jsw5fr/20170308235229_1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s21.postimg.org/a16rk5407/20170309000107_1.jpg

Ik heb het spel even tijdje niet meer gespeeld, maar ga nu zeker aan een betere base en die Vehicle explorer bouwen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
Gaaf!toch een reden om het weer op te pakken.
Ik denk dat ik lekker opnieuw ga spelen. Ben er namelijk helemaal uit, zolang is het hier niet gespeeld.

De update zelf ziet er geweldig divers uit! Gave voertuigen meer effecten betere Base building!

Ik heb er gewoon weer zin in!

Greetzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
twijfel twijfel.. toch maar kopen of niet voor 23 euro..

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:38
Hmz, ik heb het spel nog op de plank liggen. Misschien toch maar weer in de PS stoppen...
Aan de andere kant, ik moet HZD nog kopen en heb een pre order staan voor ME:A. Heeft weinig zin om NMS er weer in te doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
corset schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:43:
twijfel twijfel.. toch maar kopen of niet voor 23 euro..
Voor die 23 euro vind ik het het geld wel waard, heb hem vanaf day 1 en heb het altijd wel vermakelijk gevonden, maar met de laatste 2 updates is het wel een stuk beter geworden. Het is vooral erg chill om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nee, ik ga hem niet meer kopen. Misschien als ie <10 euro wordt, maar zelfs dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Heb hem gisteren voor 16 EUR uit de PSN store geplukt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/634VtYOCGfowROu2jN12vKRj/full.png

Voor dat bedrag wilde ik het toch wel eens uitproberen. Moet zeggen dat het er op de Pro in elk geval erg strak uit ziet. Enige waar ik me aan stoor is de lage FOV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:14
kazuka schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:02:
Heb hem gisteren voor 16 EUR uit de PSN store geplukt:

[afbeelding]

Voor dat bedrag wilde ik het toch wel eens uitproberen. Moet zeggen dat het er op de Pro in elk geval erg strak uit ziet. Enige waar ik me aan stoor is de lage FOV.
Maar is het leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb 'm zelf ook opgepikt voor 16 Euro. Vond 60 Euro na alle tegenvallende reviews teveel van het goede, maar hiervoor kon ik 'm niet laten liggen. Ik wist toen overigens nog niet van de (grote?) update.

Anyways: vind het dat geld tot nu toe zeker waard! Erg relaxt aan het spelen en gatheren, alles een beetje uitvinden, best rustgevend allemaal! En het verlaten van een planeet, of juist de atmosfeer van een nieuwe planeet in vliegen blijft erg tof om te doen! :D

Soms zijn bepaalde objectives of dingen lastig te vinden, maar het is ook wel fijn dat je niet voor alles bij het handje genomen wordt.
Dat gezegd hebbende: ik moet nu een rare material vinden, weet even de naam niet meer. Kan het zijn dat je dat in een bepaald systeem niet kan vinden en dus een hyperjump moet maken?

Ik zit nu in een base questline, moet een voltaic cel maken, maar volgens mij moet ik om de blueprint te krijgen eerst die rare materials aan leveren bij de scientist in mijn base...

Join het GoT Pulse-Team!

Pagina: 1 ... 30 ... 47 Laatste