Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 21:38

Joran

<3 natalee

Denman schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:23:
[...]

Ik zit nu in een base questline, moet een voltaic cel maken, maar volgens mij moet ik om de blueprint te krijgen eerst die rare materials aan leveren bij de scientist in mijn base...
Yes, even een woestijnplaneet vinden, daar groeit dat spul, daarna mag je een science center bouwen. Als je daar dan een Korvax neer zet krijg je meteen van hem de blueprint voor de voltaic cell.

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:04

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zelf toevallig een nieuwe NMS game begonnen afgelopen weekend. Om eerlijk te zijn was dit ook wat ik verwachtte toen ik NMS kocht. Subnautica was toen ik het kocht ook een spel wat vrij weinig contact had maar dat team deed keihard door verder werken. In mijn ogen heeft NSM twee dingen fout gedaan die nu langzaam zijn gecorrigeerd:

1) Te hoge verwachtingen bij launch geven. (in verdediging; Subnautica is nog geen 1.0 versie van dus die hebben dat probleem vooralsnog niet)
2) Te weinig informatie geven over opkomende patches en plannen.

NMS zal geleidelijk aan het spel worden wat veel mensen willen en het zal uiteindelijk weer meer mainstream worden als gevolg.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin1987
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08 13:57
Ik ben net begonnen met NMS en vind het best leuk & mooi. Ik mis wel een beetje het gevoel van progressie en daarnaast voelt het ook wel een beetje als een grind. Ik hoop dat dat wel iets minder wordt; dat zou het plezier voor mij behoorlijk vergroten. Ik heb bijv. Starbound >150 uur gespeeld en hooopte op een soortgelijke, grafisch prettigere, ervaring.

Daarnaast vroeg ik me af of het mogelijk is alle data van 1 planeet of stelsel in 1 keer te uploaden, incl alle flora en fauna. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Benjamin1987 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:55:
Ik ben net begonnen met NMS en vind het best leuk & mooi. Ik mis wel een beetje het gevoel van progressie en daarnaast voelt het ook wel een beetje als een grind. Ik hoop dat dat wel iets minder wordt; dat zou het plezier voor mij behoorlijk vergroten. Ik heb bijv. Starbound >150 uur gespeeld en hooopte op een soortgelijke, grafisch prettigere, ervaring.

Daarnaast vroeg ik me af of het mogelijk is alle data van 1 planeet of stelsel in 1 keer te uploaden, incl alle flora en fauna. Weet iemand dat?
Nee dat kan niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Vooralsnog heb ik niets nieuws ontdekt in mijn restart. Maar in een oude game (die ik met opzet heb gewist :P ) Heb ik wel even basebuilding gedaan en dat leek echt wel leuk met vrij veel vrijheid erin. Dit weekend heb ik een Lan maar ik verwacht met regelmaat toch nog wat NMS te spelen. :)

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin1987
Om te huilen natuurlijk....Ach ja, dan maar een avondje uittrekken hiervoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Benjamin1987 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:14:
[...]

Om te huilen natuurlijk....Ach ja, dan maar een avondje uittrekken hiervoor ;)
Ja eerst kon je nog de knop ingedrukt houden en er over heen gaan en dan deed ie het soort van automatisch maar ook dat werkt niet meer. Je nu gewoon aan leren dat je in nieuw stelsel ben je dat allemaal doet en dan naar volgende :) althans zo doe ik het dat werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColonelSanders
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-09 09:25
Waarom hebben ze in vredesnaam rennen onder het rechterpookje gedaan? (PS4) Wat is het praktisch nut? Waanzin.
Ik heb net een de 5 eerste planeten bezocht en 2 of 3 ruimtestations. Ben ik nou steeds naar hetzelfde ruimtestation gevlogen of lijken ze op elkaar? Zwarte vloer in de hangaar en een paar aliens op stoelen. Klopt dat?
Van het navigeren begrijp ik nog niets maar dat zal mettertijd wel lukken.

PSN: Space-o-saurus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
ColonelSanders schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:48:
Waarom hebben ze in vredesnaam rennen onder het rechterpookje gedaan? (PS4) Wat is het praktisch nut? Waanzin.
Ik heb net een de 5 eerste planeten bezocht en 2 of 3 ruimtestations. Ben ik nou steeds naar hetzelfde ruimtestation gevlogen of lijken ze op elkaar? Zwarte vloer in de hangaar en een paar aliens op stoelen. Klopt dat?
Van het navigeren begrijp ik nog niets maar dat zal mettertijd wel lukken.
Ze lijken op elkaar :) als je nog geen warp drive heb dan zal je waarschijnlijk naar zelfde gevlogen zijn denk ik ;) er is er 1 per stelsel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColonelSanders
Oh haha nouja. Ik heb inmiddels een warpdrive gevonden. Nu eens op zoek naar een beter schip.

Nog geen mooie zonnige planeet gezien. Het is alleen maar gif en radioactiviteit waar ik kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-09 16:12
zojuist weer een nieuwe update (1.23) lees hier :

Hello,

Thanks for your continued feedback. Today we’re releasing Patch 1.23 on both PS4 and PC, which addresses some of the main issues/bugs we’ve seen reported.

Optimised HBAO so that it runs faster
Added an option to lock framerate on PS4 to 30 fps to keep the frame rate stable
Sentinel drones now investigate correctly when in a vehicle
Fixed a rare bug that could cause players to fall through the floor when exiting a ship
Fixed texturing issue in freighter bases
Fixed and inventory exploit when purchasing multiple ships in a freighter that allows you to duplicate your ship’s inventory
Fixed a bug that causes freighters to be too cheap
You can no longer build the Exocraft Terminal in freighter bases, this prevented players from being able to complete the vehicle missions
Fix for ships spawning on top of each other
Fixed a crash in physics
Fixed a crash resulting from running out of memory
Improved vehicle audio
Fix for certain UI elements having over-saturated colours in HDR
Fix for font anti-aliasing in HDR
Improved performance of UI rendering in HDR
Fix for HDR rendering being dark on some TV models
Fixed a visual issue with the T-shaped corridor
Added error messaging for failed uploads to Steam Workshop
Colossus camera is now slightly further back when moving at speed
Exocraft mining lasers are now easier to aim up
Increased yield from Autonomous Field Mining Units
Fixed issue with Colossus Exocraft’s wheels sinking through the ground
Adjust colossus collision to make it harder to go underground
Enable Steam Controller in base reporting and Steam Workshop base upload
The animation when exiting the Colossus is improved
Exocraft mining laser uses less fuel but is less effective in combat
Fixes for the white sphere that shows when at the photo mode boundary
Fix for ladders vanishing in bases
Fixed a crash when uploading and downloading bases using Steam Workshop
Default to frame lock on for PS4 and off for PS4Pro
Fixed an issue caused when dying in permadeath with the inventory screen open
Fixed a bug causing poor performace when in a vehicle near predator creatures
If you continue to experience issues, don’t hesitate to submit bug reports via our Help Centre.

Thank you,

Hello Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
ColonelSanders schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 09:14:
Nog geen mooie zonnige planeet gezien. Het is alleen maar gif en radioactiviteit waar ik kom :)
Ja beging nu te bouwen op een radioactieve regen planeet.
Elke keer zat ik naar binnen te rennen tot ik achterkwam, dat onder rots schuilen ook werkt.

Ik ben mijn eerste schip kwijt...
Ik had een neer gestort schip gevonden en had per ongeluk schip gewisseld.
Na de wissel was de game gecrashte en werd de andere schip gewist.........
Oud schip had totaal 15 slots en nieuwe 10 of zo.
Maar kan totaal 26 hebben alleen kost het mij veel geld.
Eerste 2 sloten 119k en nu is het 125k per slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColonelSanders
Ik vond ook een ander schip maar ik heb al die slots niet gerepareerd. Mij te duur :)
In een Spacestation kwam ik schepen tegen van handelaren die ik gratis kon omruilen maar dan met alle slots nog intact. Geen idee of dat een glitch was ofzo. Kan ook dat het gratis schip een klasse lager en dus goedkoper was. Maar dat maakt me niet uit. Ruimte is alles wat ik nodig heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
ColonelSanders schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 06:31:
Ik vond ook een ander schip maar ik heb al die slots niet gerepareerd. Mij te duur :)
In een Spacestation kwam ik schepen tegen van handelaren die ik gratis kon omruilen maar dan met alle slots nog intact. Geen idee of dat een glitch was ofzo. Kan ook dat het gratis schip een klasse lager en dus goedkoper was. Maar dat maakt me niet uit. Ruimte is alles wat ik nodig heb
Als je ze gratis kan omruilen hebben ze meestal minder slots dan je huidige schip. Of het je heb nu klasse hoger en gaat naar een klasse lager :) klasse hoger kost over het algemeen wel iets van geld (maar niet heel veel als het niet heel veel meer slots heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-09 12:29

Luukwa

o/

Ook maar even gekocht voor de PS4, maar mn life support was op en ben toen dood gegaan.
Materiaal om de life support te rechargen was ook in geen velden of wegen te bekennen.

Al met al een slechte eerste indruk, vanavond nog maar is proberen.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:55

Vis

Luukwa schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:43:
Ook maar even gekocht voor de PS4, maar mn life support was op en ben toen dood gegaan.
Materiaal om de life support te rechargen was ook in geen velden of wegen te bekennen.

Thamium 9

Afbeeldingslocatie: https://vignette4.wikia.nocookie.net/nomanssky/images/2/20/Thamium9_flower.jpg/revision/latest?cb=20160814165541

Bijna op iedere planeet wel te plukken :)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Luukwa schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:43:

Alle rode grondstoffen kun je gebruiken om deze op te laden.
Thamium 9 = veel te vinden
Plutonium = zeldzamer
Carbon = massaal aanwezig (bomen, planten en dieren), tenzij op een dode planeet (rots)
Anders via een power cel.

Hou er ook rekening mee dat met langdurig rennen je life support sneller leeg raakt.

Edit:
Carbon dus niet meer...

[ Voor 3% gewijzigd door Ghostley op 22-03-2017 16:05 ]

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
Kan iemand mij zeggen wat de beste manier is om upgrades (bleuprints) te krijgen? ben overnieuw begonnen. Alles is compleet anders om te halen. Ergens spijt van dat ik opnieuw ben begonnen, had alles. is stuk lastiger om nu 'sterker' te worden, maakt het wel leuker. :)

[ Voor 195% gewijzigd door endechaos op 23-03-2017 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
op ps4 R3 indrukken voor de radar en kijken naar th markering.
weet iemand een goed manier om geld te verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

raro007 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:53:
Ik heb in een paar uur iets van 6-7 miljoen verdiend door een space station te vinden waar Dynamic Resonators voor +105,5% worden terug gekocht. Beetje campen bij de handelaarsschepen en ze daar tegen normale prijs kopen. Zo maak je 30k+ winst per resonator.

Edit: dit lijkt het best voor resonators te werken. Suspension fluid, bijvoorbeeld, kan je kopen voor 30k (ofzo), maar wordt, zelfs verdubbeld, voor veeeel minder terug gekocht.

[ Voor 15% gewijzigd door Joran op 24-03-2017 11:54 ]

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:05
raro007 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:53:
Bij een space station even kijken bij welke grondstof er een gele ster staat. Dat betekend dat er veel meer dan gemiddeld voor wordt betaald. Dingen zoals Herium gaan dan lekker als je die op een planeet kan halen in bulk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-09 12:29

Luukwa

o/

Tweede playthrough gaat overigens een stuk beter! Nu alleen maar currency farmen :)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
zojuist gelezen dat er een nieuwe update is.
hieronder de changelog
Fixed an issue that caused player’s bases not to appear
Optimised light shafts, allowing us to enable them on PS4
Fixed a game freeze/lock up that could occur when in space
Improved frame rate when playing with unlocked frame rate, or vsync disabled
Fixed some issues with Steam controller prompts
Various minor performance optimisations
Fixed some rare crashes & freezes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik wil dit spel ook eens gaan proberen.
Weet iemand een webwinkel voor een goedkope key voor op de pc, die ook werkt?
Ik vind zelf shops met Steam gift keys voor 30 euro, met de melding dat die keys niet altijd werken...

Iemand hier toevallig een recente aanschaf gedaan die werkt?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

Nyarlathotep schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:25:
Ik wil dit spel ook eens gaan proberen.
Weet iemand een webwinkel voor een goedkope key voor op de pc, die ook werkt?
Ik vind zelf shops met Steam gift keys voor 30 euro, met de melding dat die keys niet altijd werken...

Iemand hier toevallig een recente aanschaf gedaan die werkt?
Ik heb kinguin en g2a al een aantal keer gebruikt, nog nooit een probleem mee gehad.

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Heb 'm voor 30 euro gekocht!

Eerste indruk is wel positief. Het is een beetje uitzoeken hoe alles werkt, wat je nodig hebt etc.
Je krijgt vrijwel geen hints, wat an sich wel leuk is. Lekker alles zelf uitvogelen.

De tip voor currency farmen ga ik ook eens proberen. Een ander schip kopen kost je miljoenen!

En slots farmen... Ik heb een nijpend tekort aan storage space. Een andere reden waarom ik meer geld wil hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:30
Hoop dat deze binnenkort weer eens in de sale gaat.

Ben de laatste wél veel naar de soundtrack van 65daysofstatic aan het luisteren en ga in juli live zien. Dikke kans dat 'Asimov' dan ook langs komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin1987
Nyarlathotep schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:21:
Heb 'm voor 30 euro gekocht!

Eerste indruk is wel positief. Het is een beetje uitzoeken hoe alles werkt, wat je nodig hebt etc.
Je krijgt vrijwel geen hints, wat an sich wel leuk is. Lekker alles zelf uitvogelen.

De tip voor currency farmen ga ik ook eens proberen. Een ander schip kopen kost je miljoenen!

En slots farmen... Ik heb een nijpend tekort aan storage space. Een andere reden waarom ik meer geld wil hebben :D
Enjoy! Mocht je tips willen, just ask. Ik ben na zo'n 25 uur spelen erachter gekomen dat er simpeler manieren zijn om bepaalde dingen te vinden dan louter lopen en vliegen. Nu een autootje en dat is wel leuk. De base building is wel een erg goede uitbreiding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ah mooi

Ik moet wel echt een beter schip hebben met meer slots. Ook zijn de gevechten erg lastig en moet ik als een malle tijdens de dogfights mijn shields repareren.

Ik ga wel de planeten af op zoek naar pods. Zo heb ik mijn suit al flink kunnen uitbreiden.
Het probleem is geld... Farmen duurt mij veel te lang, en het jongleren met slots is ook frustrerend.

Wel heb ik nu mijn base, en kan ik teleporten naar een space station om te traden.
Ik las ergens dat lubricant farmen (met plantjes) de beste optie is, maar ik kan nog geen tuintje bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin1987
Nyarlathotep schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:35:
Ah mooi

Ik moet wel echt een beter schip hebben met meer slots. Ook zijn de gevechten erg lastig en moet ik als een malle tijdens de dogfights mijn shields repareren.

Ik ga wel de planeten af op zoek naar pods. Zo heb ik mijn suit al flink kunnen uitbreiden.
Het probleem is geld... Farmen duurt mij veel te lang, en het jongleren met slots is ook frustrerend.

Wel heb ik nu mijn base, en kan ik teleporten naar een space station om te traden.
Ik las ergens dat lubricant farmen (met plantjes) de beste optie is, maar ik kan nog geen tuintje bouwen.
Een paar dingen die het voor mij leuker maken is het bouwen van een base, daar kan je al snel mee beginnen. Verder is het handig direct een signal booster te bouwen, scheelt behoorlijk in het zoekwerk. Wat farmen betreft, doe dat alleen waar nodig en handel in dynamic resonators op 1 space station. Met een beetje geduld is het op deze manier mogelijk om genoeg te verdienen. Lubricant is later wel een optie als je een farm kunt bouwen. Wacht even met vechten tot je een beter schip hebt en zorg dan dat je altijd zink of liever titanium hebt. Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Benjamin1987 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:01:
[...]

Een paar dingen die het voor mij leuker maken is het bouwen van een base, daar kan je al snel mee beginnen. Verder is het handig direct een signal booster te bouwen, scheelt behoorlijk in het zoekwerk. Wat farmen betreft, doe dat alleen waar nodig en handel in dynamic resonators op 1 space station. Met een beetje geduld is het op deze manier mogelijk om genoeg te verdienen. Lubricant is later wel een optie als je een farm kunt bouwen. Wacht even met vechten tot je een beter schip hebt en zorg dan dat je altijd zink of liever titanium hebt. Good luck!
Die dynamic resonators truc heb ik toevallig gisteren gebruikt.
Ik sprak een random alien aan op het lanceerplatform en die bood bijna 60K per unit, en ik kon er vier voor 30K per suk uit de trade post trekken. Dus even snel heen en weer gerend :)
Ook emeril staat soms erg hoog en de planeten liggen er vol mee.
Met de basis ben ik al bezig, en ik moet wat resources vinden. Ik heb een mooie planeet; veel planten, kleur en grondstoffen.
Een andere planeet in dit stelsel zit erg vol 'vraagtekens' dus ik heb daar flink wat tech en resources te grinden. Binnen no-time had ik max slots op mijn Exosuit :)

Nu dus de basis uitbreiden, wat extra tech en vooral een groter schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin1987
Nyarlathotep schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:35:
[...]

Die dynamic resonators truc heb ik toevallig gisteren gebruikt.
Ik sprak een random alien aan op het lanceerplatform en die bood bijna 60K per unit, en ik kon er vier voor 30K per suk uit de trade post trekken. Dus even snel heen en weer gerend :)
Ook emeril staat soms erg hoog en de planeten liggen er vol mee.
Met de basis ben ik al bezig, en ik moet wat resources vinden. Ik heb een mooie planeet; veel planten, kleur en grondstoffen.
Een andere planeet in dit stelsel zit erg vol 'vraagtekens' dus ik heb daar flink wat tech en resources te grinden. Binnen no-time had ik max slots op mijn Exosuit :)

Nu dus de basis uitbreiden, wat extra tech en vooral een groter schip.
Max slots op exosuit is wel prijzig, hoeveel slots heb je dan totaal? Ik heb er nu 30 ofzo. Wel al drie voertuigen en veel blueprints. Ik wil nu even sparen voor een freighter ofzo, maar dat kost 20 miljoen. Nu pas 6 miljoen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Benjamin1987 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:14:
[...]

Max slots op exosuit is wel prijzig, hoeveel slots heb je dan totaal? Ik heb er nu 30 ofzo. Wel al drie voertuigen en veel blueprints. Ik wil nu even sparen voor een freighter ofzo, maar dat kost 20 miljoen. Nu pas 6 miljoen :s
Ah, ik dacht dat 20 de max was :D
Dan houd ik het even zo: laatste slot kosste mij 110K. En ik kan nu wel even vooruit.
Ik moet gewoon gaan rondvliegen nu en blueprints hoarden, want ik schiet daarin nog wat tekort. En ik wil mijn basis uitbreiden.

Wat gebeurt er eigenlijk met de basis als je weer verder gaat in het spel? Want ik kan nu een keer of 5 warpen en wil op een gegeven moment verder. Maar dan laat je je base achter? Of kun je terug teleporten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin1987
Nyarlathotep schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:18:
[...]

Ah, ik dacht dat 20 de max was :D
Dan houd ik het even zo: laatste slot kosste mij 110K. En ik kan nu wel even vooruit.
Ik moet gewoon gaan rondvliegen nu en blueprints hoarden, want ik schiet daarin nog wat tekort. En ik wil mijn basis uitbreiden.

Wat gebeurt er eigenlijk met de basis als je weer verder gaat in het spel? Want ik kan nu een keer of 5 warpen en wil op een gegeven moment verder. Maar dan laat je je base achter? Of kun je terug teleporten?
Je kunt teleporten vanaf ieder space station. Dan pak je de ingang tegenover de ingang waar de aliens zitten. Je kunt dan gewoon heen en weer, best ideaal. Het liefst zou ik op termijn meerdere bases kunnen bouwen, misschien komt dat nog. De voertuigen zijn overigens wel handig bij het farmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Benjamin1987 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:38:
[...]

Je kunt teleporten vanaf ieder space station. Dan pak je de ingang tegenover de ingang waar de aliens zitten. Je kunt dan gewoon heen en weer, best ideaal.
Word dan onthouden wat het laatste space-station was?
In andere woorden: kan ik na een teleport naar m'n basis eerst vrolijk wat andere planeten (of space-station) in hetzelfde systeem heen en weer om daarna pas terug te gaan naar het space-station een X aantal jumps verder?

[ Voor 3% gewijzigd door Ghostley op 07-04-2017 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjamin1987
Ghostley schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:23:
[...]

Word dan onthouden wat het laatste space-station was?
In andere woorden: kan ik na een teleport naar m'n basis eerst vrolijk wat andere planeten (of space-station) in hetzelfde systeem heen en weer om daarna pas terug te gaan naar het space-station een X aantal jumps verder?
Vanaf je basis teleporteer je altijd terug naar het laatste space station vanwaar je naar je basis bent geteleporteerd. Dus ja, je kunt rustig je gang gaan waar je maar wilt. Het gaat, denk ik, alleen mis als je vanaf een ander space station weer naar je basis teleporteert.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Geweldig, die random name generators :D

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/oqxi1g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:33
Gisteren ook voor 30 euro een steam gift op de kop getikt. Moet zeggen dat ik het een leuke eerste indruk vind, al was plutonium bijna niet te vinden op mijn startplaneet. De derde in dit zonnestelsel heeft er gelukkig een overvloed van, maakt het leven wat simpeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Heb ik eindelijk de upgrade voor de warp drive... Zijn het gewoon weer dezelfde planeten met wat andere grondstoffen.
Ik vind een crashed starship met meer slots (48 zelfs). Kost het om te beginnen al anderhalf miljoen om één slot te repareren! En dan de rest nog...
Steeds weer alle upgrades in moeten bouwen...
Spel crashed met enige regelmaat naar de desktop.

Mijn enthousiasme is flink afgenomen. Het is allemaal rinse & repeat in een eenzijdige wereld met geforceerde moneysinks.
Dat je vaak tech krijgt die je al hebt maakt het er ook niet leuker op. Alles is steeds hetzelfde...

Ik ga dit spel tot de volgende update links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin1987
Nyarlathotep schreef op maandag 17 april 2017 @ 23:19:
Heb ik eindelijk de upgrade voor de warp drive... Zijn het gewoon weer dezelfde planeten met wat andere grondstoffen.
Ik vind een crashed starship met meer slots (48 zelfs). Kost het om te beginnen al anderhalf miljoen om één slot te repareren! En dan de rest nog...
Steeds weer alle upgrades in moeten bouwen...
Spel crashed met enige regelmaat naar de desktop.

Mijn enthousiasme is flink afgenomen. Het is allemaal rinse & repeat in een eenzijdige wereld met geforceerde moneysinks.
Dat je vaak tech krijgt die je al hebt maakt het er ook niet leuker op. Alles is steeds hetzelfde...

Ik ga dit spel tot de volgende update links laten liggen.
Ja, herkenbaar dit. Ik kan met geen enkele mogelijkheid een andere warp engine vinden. Ik weet dat het via de Polo-missions gaat, maar ik vind niet/nauwelijks anomaly's, zelfs niet na een Atlas station. Daarnaast, ik ben er al achter dat het vinden van schepen inderdaad nauwelijks opweegt tegen gewoon een schip kopen. Het credits verdienen is een enorme grind en dat mag wel anders. Voor nu, na +/- 60 uur ben ik wel een beetje klaar mee. Basis staat, praktisch alle missies zijn afgerond, maar die vervloekte warp unit bederft het voor mij. Iemand een idee voor een ander spel ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Die warp unit krijg je inderdaad van polo, wanneer je de Extreme Survival 'quest' inlevert. En dat was ook zo'n vervelende. Eerst een planeet vinden met een 'Extreme' klimaat. En dan daar maar een beetje wachten. Suf.

Sowieso kloppen de unit values van schepen en tools echt niet. Ik heb een 24 slot tool. Soms kom ik er één tegen met bv 20 slots en mindere stats. Toch moet je bijbetalen om hem te 'kopen'...

Niet verwonderlijk dat veel mensen zijn gestopt met spelen. Het spel is gewoon niet af en bonvendien slecht gebalanceerd. Of de makers dit ooit nog kunnen en willen fixen blijft de vraag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Nou, het verbaast mij niet dat niemand het meer speelt. Ik was nog even doorgegaan om te kijken of het toch wat zou worden. De truc: veel warp jumps zodat je bij al die 'anomalies' met Polo kan praten (quests inleveren? het zijn geen quests). Dus zo uiteindelijk de warp drive upgrade gekregen en Atlas pass V2.

- De 'nieuwe' sterrenstelsels die nu bereikbaar zijn, zijn hetzelfde. Met een paar extra mineralen. Same shit;
- Achter die Atlas Pass V2 deuren zit vrijwel niets! Extra Shield restore en Nanite Cluster. Verder NIETS;
- Lachwekkend: In een space station dezelfde schepen en personen meerdere malen zien staan;
- Space combat: Hopeloos slecht door o.a. afwezigheid targeting systeem. Totaal niet uitdagend ook;
- Op een 'extreme' planet rondlopen, maar niet meetellend voor de 'achievement'. Bug nummer zoveel;
- Waypoints. gruwelijk irritant. Als je een ontdekte colonial base niet 'aftikt' bij het paaltje en je vindt later een antenne dan krijg je er géén nieuwe locatie bij. Kansloos.
- Units vergaren. Tientallen miljoenen nodig voor schepen en freighters. En de units die je krijgt bij rewards of die anussen in de muur? Een paar duizend. Je móet dus wel grinden en suffe trucs gebruiken om aan units te komen;
- Je eigen base. Leuk, maar nutteloos. En alleen voor wat blueprints;
- Alle planeten zijn gewoon hetzelfde en saai. Hetzelfde geldt voor de space stations;
- Brakke grafische engine. Dicht begroeide planeet loopt soepel, kale rots hakkelt en stottert. pop-up van objecten enz.
- De unit prijs van multitools en schepen klopt voor geen kant. Mijn 24 slot tool inruilen voor een 23 slot en moeten bijbetalen als óók de stats nog minder zijn? Haha. Hetzelfde geldt voor schepen.

Conclusie: Dit spel is een vermomde early access titel. Het is saai, niet af en barst van de fouten.
Ik heb er een dertigtal uur lol aan beleefd maar dan besef je dat het een lege huls is. En patches en updates gaan hier niets aan veranderen omdat niemand het nog speelt. Alle guides die je online kan vinden zijn van augustus vorig jaar...

Wat mij betreft één van de meest brakke en teleurstellende games ooit. Laat dit relaas een waarschuwing zijn voor mensen die overwegen dit spel te kopen. DOE HET NIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 14:16
Nyarlathotep schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:24:
Nou, het verbaast mij niet dat niemand het meer speelt. Ik was nog even doorgegaan om te kijken of het toch wat zou worden. De truc: veel warp jumps zodat je bij al die 'anomalies' met Polo kan praten (quests inleveren? het zijn geen quests). Dus zo uiteindelijk de warp drive upgrade gekregen en Atlas pass V2.

- De 'nieuwe' sterrenstelsels die nu bereikbaar zijn, zijn hetzelfde. Met een paar extra mineralen. Same shit;
- Achter die Atlas Pass V2 deuren zit vrijwel niets! Extra Shield restore en Nanite Cluster. Verder NIETS;
- Lachwekkend: In een space station dezelfde schepen en personen meerdere malen zien staan;
- Space combat: Hopeloos slecht door o.a. afwezigheid targeting systeem. Totaal niet uitdagend ook;
- Op een 'extreme' planet rondlopen, maar niet meetellend voor de 'achievement'. Bug nummer zoveel;
- Waypoints. gruwelijk irritant. Als je een ontdekte colonial base niet 'aftikt' bij het paaltje en je vindt later een antenne dan krijg je er géén nieuwe locatie bij. Kansloos.
- Units vergaren. Tientallen miljoenen nodig voor schepen en freighters. En de units die je krijgt bij rewards of die anussen in de muur? Een paar duizend. Je móet dus wel grinden en suffe trucs gebruiken om aan units te komen;
- Alle planeten zijn gewoon hetzelfde en saai. Hetzelfde geldt voor de space stations;
- Brakke grafische engine. Dicht begroeide planeet loopt soepel, kale rots hakkelt en stottert. pop-up van objecten enz.
- De unit prijs van multitools en schepen klopt voor geen kant. Mijn 24 slot tool inruilen voor een 23 slot en moeten bijbetalen als óók de stats nog minder zijn? Haha. Hetzelfde geldt voor schepen.

Conclusie: Dit spel is een vermomde early access titel. Het is saai, niet af en barst van de fouten.
Ik heb er een dertigtal uur lol aan beleefd maar dan besef je dat het een lege huls is. En patches en updates gaan hier niets aan veranderen omdat niemand het nog speelt. Alle guides die je online kan vinden zijn van augustus vorig jaar...

Wat mij betreft één van de meest brakke en teleurstellende games ooit. Laat dit relaas een waarschuwing zijn voor mensen die overwegen dit spel te kopen. DOE HET NIET!
Thx, ik was steeds " on the fence", zeker bij de vorige sale. Maar dit heeft mij toch weer een paar euro bespaard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 19:47
Nyarlathotep schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:24:

Gelukkig ervaart iedereen het anders :)
Sterker nog, aantal gamers is enorm gegroeid sinds de updates van de game. Ja bij release hadden ze dit al moeten doen, maar helaas niet gebeurt en nu wel. Nu is de game meer waard. Je hoeft niet te rushen in de game voor pass v2. :) is een keuze.

- Elke sterrenstelsel blijft uniek. Je vindt bepaalde mineralen dat daar erg cheap is, maar in de volgende je enorm veel units voor kunt krijgen. En bepaalde systemen hebben unieke wapens. Vooral de extreme condition planets.
- Wat betreft Atlass Pass V2 ben ik gedeeltelijk met je eens, maar Nanite clusters zijn erg handig.
- Het systeem van zelfde personen is uiteraard lachwekkend, maar ook handig als je opzoek bent naar een materiaal of mineraal. Want telkens als je bijvoorbeeld, 50 plutionium koopt en deze verkoper vliegt weg en "zelfde" persoon komt terug, heeft hij ook weer 50 :) overigens, schip kan andere eigenschappen hebben ondanks persoon zelfde is.
- Space combat hangt vanaf wat voor wapens jij hebt op je schip, elke wapen is uniek en ze (enemy die je dood) droppen vaak ook unieke materialen die veel waard zijn of nodig kunnen zijn bij maken van zwaardere wapens op schip :)
Ook kan een space combat goede uitkomst hebben de materialen die je kunt krijgen van een grote schip die jij aan het verdedigen bent of juist stiekem mee gaat looten.
- Welke achievement behaal je niet dan? het gaat om Extreme SOL dat behaald kan worden. Verder is er niet veel. Extreme planets hebben goede resources.
- Juist, gewoon aftikken. Anders kan je simpel alles in 1x vinden en kan je de game zo weer afsluiten. go play Creative Mode als je simpel wilt doen.
- Waar is de fun als je instant rijk kunt worden? voorbeeld: je hebt 1 miljoen op zak, wapen die je wilt bij een Shelter kost 3 miljoen, een uitdaging voor je om 2 miljoen te verdienen op zelfde planeet. Of je vind een mooie schip bij een Trading Post. jij hebt 3 mil, schip kost 9. Good luck searching. Anders is toch te simpel? Nogmaals: Dan ga je lekker Creative Mode spelen ;)
- Je eigen base is leuk met Creative Mode. het is meer voor de community om te kijken wie het mooist bouwt. En indien je gaat om puur een Blue Print te verkrijgen (wat ik doe, voor de Gaunlets bijvoorbeeld) dan is het erg handig. Dit is puur persoonlijk iets.
- planeten kunnen uiteraard hetzelfde uitzien. Gelukkig is dit een work in progress bij Hello Games.
- Grafisch heb ik totaal geen issues en ziet h et er gelikt uit Zo wel niet op PC (high end) als op me PS4 Pro. beide lopen soepel.
- De units kloppen wel van de multi tool en schepen. Elke tool en schip heeft zijn specialiteiten. Ene kan beter mineralen breken dan de ander of eerder doden dan de ander. Sommige hebben repairs nodig. Als je alles hebt gerepareerd is de waarde hoger van je wapen of schip en dan hoef je NIET bij te betalen. Dus let op de extra's wat een schip je geeft of een wapen. anders: Creative Mode.

Dit spel is voor de lief hebber van de genre. het is een grind spel, dat klopt. Je moet er van houden. Het kan ook zeer uitdagend zijn met Perma Death modus. Ik heb gewoon standaard modus aangezet en geniet elke seconde. Je kan gaan voor directe maximale capaciteit van je schip of wapen of suit. dat vind ik persoonlijk minder leuk. Of gelijk zeer rijk worden en een freighter kopen. Alles op zijn tijd zeg ik maar, ik heb nog steeds geen freighter en wil eerst een betere multitool, dus word lekker zoeken. Zoals ik al zei: je moet er geduld voor hebben en ook daadwerkelijk de genre leuk vinden. Want NMS is geen standaard Space Exploring zoals andere games. Ik vind het uniek. persoonlijk vind ik dit een super game.

Jammer dat je het anders ervaart :)

De game is uitdagend en leuker en mooier en juist grafisch beter en soepeler. Uiteraard is wel een goede pc vereist. Console gaat gewoon lekker.
Je hebt meerdere opties hoe je de game wilt spelen. Wil je God Mode? Speel Creative Mode. Wil je moeite hebben om dingen te vinden en te doen: Perma Death.

Enjoy!

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 19:47
Thx, ik was steeds " on the fence", zeker bij de vorige sale. Maar dit heeft mij toch weer een paar euro bespaard.
Ik zou het gewoon doen, het is voor iedereen een ander ervaring. Zie mijn bericht hierboven. Schrik er niet van wat anderen ervaren. Neem de gok. Deed ik ook and I love it. _/-\o_

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Nouja, ik ervaar het echt anders:

- sterrenstelsels zijn uniek in die zin dat de hoeveelheid manen en planeten verschilt. En de kleur, en het klimaat. Maar al snel heb je alles gezien. De variatie is zeer beperkt. Sommige dieren zijn grappig.
- Er zijn geen unieke wapens per planeet. Ik krijg 99 van de 100x dingen die ik al heb. Ook op extreme planets. Er wordt qua 'beloning' geen onderscheid gemaakt tussen planeten, ook al zeggen de makers van wel. Je vindt er alleen andere en soms zeldzamere grondstoffen.
- De handelaren: Handelen in grondstoffen is veel te tijdrovend en doodsaai. Ik koop en verkoop dynamic resonators. Ook doodsaai, maar wel een paar miljoen per uur verdiend zo.
- Wapens op je schip: Photon cannon fully upgraded. Andere wapens zijn totaal niet bijzonder en bieden geen toegevoegde waarde. Zowel de beam als photon cannon richten deels automatisch op de vijand. Ik knal al die scheepjes zonder problemen neer. Allemaal dezelfde scheepjes. Saai. Het looten van cargo ships kan soms handig zijn, maar bijzonder is het niet.
- De extreme Milestone is stuk. Ik zit vast op 7 en er is niets aan te doen.
- En nee, de prijzen voor schepen en multitools kloppen niet. Ik heb een 24 slots fully upgraded multitool met aardige stats. Soms krijg ik een 23 of 22 slot aangeboden met ook nog eens mindere stats, en moet ik bijbetalen.
- Dieren komen soms ook spontaan tevoorschijn op de planeten. Je draait je om en daar staan ze.
- Sentinels zijn irritant en vormen 0 uitdaging. Schaling van moeilijkheidsgraad in dit spel is er niet.
- De erbarmelijk slechte inventory management. Je kan vaak met handelaren niet iets verkopen vanuit je schip. Dan moet je dat eerst overhevelen. Stacken is irritant en omslachtig.
En soms staat je schip te ver weg om er iets uit te halen. Mega lame; je kunt wél vanaf elke afstand dingen van je exosuit naar je schip sturen! Maar niet andersom...
Dan was ik nog vergeten dat het spel regelmatig crashed. Op mijn vrij nieuwe pc met schone installatie. Met andere games geen problemen.

Ik snap best dat het spel bestaat uit verkennen en 'grinden'. Maar als je als maker een spel zo kaal, eentonig, saai en vol met fouten aflevert verdien je de massale negatieve kritiek.
En dan heb ik het spel vóór de laatste patch niet eens gespeeld.

Ik wil niet bashen, maar dit is hoe ik het spel ervaar. En ik ben gék op open wereld games.
Maar ik wil mensen ook waarschuwen dat ze met dit spel een kat in de zak kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 09:37

ResuCigam

BOFH

Toch ook wat tegengas, ik vond het zelf een heerlijk spel (helaas 'uit' gespeeld). Ik vond het spel niet kaal en eentonig en het spel is hier ook nog nooit gecrashed. De extreme milestone werkt prima (ik heb m), je moet alleen wel de hele tijd op 1 planeet blijven, als je vertrekt dat begint de timer opnieuw bij nul...

We do what we must because we can.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben wel echt oprecht verdrietig dat het spel zo'n tegenvaller is geworden, want het concept en artistieke uitvoering is 24 karaats goud.

Dit nummer van de soundtrack luister ik zeer regelmatig: _/-\o_

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qsh1cyJNn2Q]

De band is trouwens 65daysofstatic.

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 12-05-2017 14:54 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

ResuCigam schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:46:
Toch ook wat tegengas, ik vond het zelf een heerlijk spel (helaas 'uit' gespeeld). Ik vond het spel niet kaal en eentonig en het spel is hier ook nog nooit gecrashed. De extreme milestone werkt prima (ik heb m), je moet alleen wel de hele tijd op 1 planeet blijven, als je vertrekt dat begint de timer opnieuw bij nul...
Nee, dat is met (de laatste?) patch gefixed. Gelukkig, anders was ik echt niet zo ver gekomen. Ik bleef gewoon in een gebouwtje staan terwijl ik iets anders ging doen, en de timer liep door.
Hij zit nu vast, met nog 0,8 sol te gaan tot milestone 8.
Op het www zie ik dat veel meer mensen last hebben van deze bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik dacht van de week eens opnieuw te beginnen, maar na 2 dagen had ik er al genoeg van. Vorig jaar best veel uur in gestoken en prima mee vermaakt maar er is voor mij geen enkele herspeelbaarheid helaas.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
heb t pas weer even een avondje gedaan. vind de creative mode nu wel is leuk. ben een beetje klaar met al dat looten. ga af en toe lkkr in de ruimte zweven gevechten aan enzo zonder dat je erna weer ijzer MOET halen. zo houd ik t nog even leuk voor mezelf.

PS had op verschillende site;'s gelezen dat er weer een flinke update zou komen. zijn vooral geruchten. Wie weet wat meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Af en toe een avondje om te ontstressen is het wel fijn. Dan is het langzaam grinden en binnenharken van cash wel een voordeel. Maar het blijft zuur dat sommige grondstoffen zo verrekte lastig te vinden zijn.
Heb ook de geruchten gelezen... iets van een combat-update dacht ik?
(Hoeft van mij niet zo. Een onderwater-voertuig zou wel top zijn. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
Onderwater voertuig, dat is een leuke! zelf zou ik wel graag betere ruimte gevechten hebben. En in de ruimte VEEL meer diversiteit van schepen. Het is nog te veel hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Je kan toch gewoon met de Roamer buggy onder water rijden? zo heb ik mijn Rigogen geharvest 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

Er is nog wel wat ontwikkeling bezig, voor wie dit interesseert:

Op Reddit is er door Hello Games naar alle moderators een bandje gestuurd, een cassettebandje. Een aantal mensen hebben deze digitaal gemaakt en na wat analyse was er iets uit gekomen:

706s7274616p - als je dit rot13 doet krijg je vervolgens een hexadecimale waarde. In ascii staat hier dan Portal

Dit is natuurlijk een flinke stunt van Hello Games, op deze manier mensen benaderen. Zou er een gigantische update worden aangekondigd/gereleased op E3?

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
Bedankt voor de site, vind ik wel interessant. Als het zo een grote update is met veel nieuwe dingen, zal ik het weer gaan spelen. Voor nu laat ik hem even linksnel leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Joran schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:18:
Er is nog wel wat ontwikkeling bezig, voor wie dit interesseert:

Op Reddit is er door Hello Games naar alle moderators een bandje gestuurd, een cassettebandje. Een aantal mensen hebben deze digitaal gemaakt en na wat analyse was er iets uit gekomen:

706s7274616p - als je dit rot13 doet krijg je vervolgens een hexadecimale waarde. In ascii staat hier dan Portal

Dit is natuurlijk een flinke stunt van Hello Games, op deze manier mensen benaderen. Zou er een gigantische update worden aangekondigd/gereleased op E3?
Mogelijk dat er iets gaat komen waarbij je portals kunt activeren of maken op planeten (of in de ruimte?) waardoor je snel naar verschillende locaties kunt reizen.

Ik heb NMS even op hiatus staan omdat ik het veel te druk heb met andere spellen die mijn tijd op vreten. ik speel nog steeds minecraft al tijden in dezelfde sandbox wereld, ik heb Dota 2 weer opgepakt en benader de 1200 uur gametijd bij dat spel en doe soms nog een potje Hearthstone (wordt wel minder). Maar ik heb (en dat kun je op dit forum ook nalezen) altijd al gezegd dat NMS gewoon hetzelfde proces door gaat als Subnautica. Het verschil is alleen dat de zak geld van Sony ze forceerde om vroegtijdig een 1.0 versie te releasen wat gewoonweg schadelijk is geweest voor ze.

Subnautica was 2 jaar terug ook niets waard. Mooie engine maar je was in een half uur door de content heen. Nu is het spel bijna 1.0 en ben je echt wel een tijdje kwijt in de mooie onderwaterwereld van dat spel. Waarom? Omdat het team zichzelf echt doet toewijden aan het spel.
De mensen van NMS hebben dat ook en ik verwacht dat NMS uiteindelijk, na veel tijd een heel mooi spel wordt. Ik verwacht dat space battles beter gaat worden naar verloop van tijd bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

Auredium schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:57:
[...]

Mogelijk dat er iets gaat komen waarbij je portals kunt activeren of maken op planeten (of in de ruimte?) waardoor je snel naar verschillende locaties kunt reizen.
Ik hoop vooral op meer community. Portals kunnen daarbij een grote rol spelen. Er is (op reddit) een Community Hub opgezet, een gebied in het universum waar mensen bij elkaar basis bouwen op planeten en op proberen dat stukje ruimte compleet te ontdekken.

Dit gebied is natuurlijke exact aan de andere kant van de zon, vanuit mijn locatie gezien. Geschat aantal jumps: 800+. Ik hoop dus dat er een manier komt om via een portal naar een andere speler('s basis) toe te teleporteren.

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Misschien dat ze doelen op de 'portals' die je af en toe vind op de planeten. De hoge pilaren met een rond gat aan de onderzijde. Deze staan er maar en je kunt er verder niets mee. Speculatie is volgens mij al langer dat deze 'iets' moeten gaan doen in de toekomst en wellicht dat ze deze nu eindelijk gaan activeren. :)

Afbeeldingslocatie: https://hydra-media.cursecdn.com/nomanssky.gamepedia.com/thumb/e/e6/Portal654.jpg/120px-Portal654.jpg?version=49fde0c00f95672b961a34fc00b3f0ee
ResuCigam schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 07:06:
Je kan toch gewoon met de Roamer buggy onder water rijden? zo heb ik mijn Rigogen geharvest 8)
Really? Nice! Raak je niet door je zuurstof heen, net als 'zwemmend' ?
(Ik wist wel dat die zwevende buggy over het water heen kon.)

[ Voor 26% gewijzigd door Ghostley op 07-06-2017 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Ghostley schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:55:
Really? Nice! Raak je niet door je zuurstof heen, net als 'zwemmend' ?
(Ik wist wel dat die zwevende buggy over het water heen kon.)
Je gebruikt geen zuurstof in de Roamer onder water en je kunt er ook mee harvesten dus je hoeft er niet eens uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik ben sinds afgelopen week weer aan het spelen geslagen met dit spel en het is heel vreemd maar ik ben het toch weer leuk gaan vinden.

Ik ben gewoon in 1 zonnestelsel zonder mij te verplaatsen (kan wel) maar ik ben bezig met alles te ontdekken. Kreeg via een monolith een nieuwe multitool; van 6 slots naar 22. :P

Ik heb nog niet eens een eigen basis momenteel maar vermaak mij toch kostelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Beetje domme vraag wellicht, maar... waar koop ik dit spel voor de PC (windows 10)?
Kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Beetje wel, ja :o
maar... waar koop ik dit spel voor de PC (windows 10)?
Kan het nergens vinden.
http://store.steampowered.com/app/275850/No_Mans_Sky/

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
aarrgh sorry
was opzoek naar hardware maar snap nu dat dat er niet is.
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 09:31
Ook te vinden op GOG overigens.
https://www.gog.com/game/no_mans_sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Allen is hij daar stevig aan de prijs.
Ik heb hem op Steam gekocht voor 23,99
Is een actie ik geloof tot morgen.
Snel dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
Ik zie veel mensen zeggen dat er een update komt. Is daar een bevestiging van? Nu verwacht ik hem wel 9 augustus (jaar na release).
Blijf het principe mooi vinden en het genre interessant. Maar nu ik op vakantie ben en weet dat elite dangerous uit is wil ik die graag. Mits er een goede update komt van NO mans sky gaat dat zeker gebeuren,maar wacht liever tot ik daarvoor een goede pc heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:13
Stond op Reddit zo vage mededeling in morse taal 😦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
Klopt had ik gezien. Ben er alleen niet wijzer van geworden behalve het woord 'portal. Haha kan ook an mij liggen hoor.

Edit: lees ook veel.over ' releasin the Titan'

[ Voor 17% gewijzigd door endechaos op 03-07-2017 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 18-09 09:13
Aangeschaft voor PS4 voor 10 euro nu GM. Morgen eens naar kijken. Al gelijk update van 5GB. Duurde wel 3 uur om binnen te trekken, dat vond ik al erg vreemd.
Heel beneiuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
endechaos schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:55:
Ik zie veel mensen zeggen dat er een update komt. Is daar een bevestiging van? Nu verwacht ik hem wel 9 augustus (jaar na release).
Blijf het principe mooi vinden en het genre interessant. Maar nu ik op vakantie ben en weet dat elite dangerous uit is wil ik die graag. Mits er een goede update komt van NO mans sky gaat dat zeker gebeuren,maar wacht liever tot ik daarvoor een goede pc heb!
Een update met meer content / dingen te doen zou zeker welkom zijn!
Want nu is het een beetje saai aan het worden.

E.D. speel ik sinds kort ook en ik denk niet dat deze twee echt te vergelijken zijn.
De basis is enigszins hetzelfde, maar daar houdt het ook op.
(Als ik moest kiezen zou ik overigens voor ED gaan, want damn, dat is gedetaileerd!
Alleen die learning-curve...Het is geen EVE, maar het scheelt niet veel. :$)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
maartend schreef op maandag 3 juli 2017 @ 23:39:
Aangeschaft voor PS4 voor 10 euro nu GM. Morgen eens naar kijken. Al gelijk update van 5GB. Duurde wel 3 uur om binnen te trekken, dat vond ik al erg vreemd.
Heel beneiuwd
10 eu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wat is je vraag? Of de prijs wel klopt? Of waar hij hem voor die prijs gezien heeft? Wees ff duidelijk, want hier heeft niemand wat aan. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Room42 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:46:
[...]

Wat is je vraag? Of de prijs wel klopt? Of waar hij hem voor die prijs gezien heeft? Wees ff duidelijk, want hier heeft niemand wat aan. :o
Sprak voor zich dacht ik. In de store stond hij voor 30. Tenzij ik iets verkeerd las.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostley
Sosua schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:07:
[...]

Sprak voor zich dacht ik. In de store stond hij voor 30. Tenzij ik iets verkeerd las.
Bij de Game Mania staat de ps4 versie nu voor 9,98 Eur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghostley schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:14:
[...]

Bij de Game Mania staat de ps4 versie nu voor 9,98 Eur. ;)
Klopt helemaal (Summer Sale), maar helaas is hij nu wel volledig uitverkocht daar (en dat is online al ruim een week zo). Ik had hem graag gekocht voor die prijs, maar alle filialen bij mij in de buurt hadden hem al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
We want to extend our gratitude to everyone who has contributed to the Mercury subroutine so far. We hope you have enjoyed the successful distribution of 180 Access IDs, and we hope you will also appreciate the other interesting artifacts we have in store for you going forward. We intend to keep the process alive until the completion of Project Waking Titan in August.
It is important to mention that we are very excited by the coming Phases 2 and 3. Input from the Mercury Subroutine will pave the way toward new experiences in version 1.3 of a familiar universe.We look forward to the successful conclusion of this ground-breaking experiment.

Regards. S.M.

Las dit op een ander forum. Tof ik kan iig niet wachten op een update. Ik ga morgen opnieuw beginnen als ik weer in NL ben. Wil nog even snel cashen voordat de update er is, want wie weet wat voor content er komt. Tot de update er is word het dus gewoon ontspannen dieren en planten scannen en cashen. Basis begin ik pas aan als ik een mooie planeet vind. Zal er wel 1 claimen op de eerste planeet waar ik begin, Maar zal er weinig mee gaan doen, zoals bouwen, mits die planeet gewoon baas is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik heb dit weekend weer de nodige tijd gestoken in No Mans Sky. Mijn starsysteem bestond uit twee planeten en een maan. Beide planeten heb ik alle dieren van ontdekt. Ik heb er destijds een 22 slot Multi-tool opgepikt en een scheepswrak opgeknapt met iets van 20 tot 22 opbergvlakken, dus dat zit wel goed. Maar na een tijdje was ik het zoeken toch wel wat zat in dat stelsel. Dus ik zette koers naar het volgende sterrenstelsel met welgeteld 5 planeten!
Ik heb het systeem het Caladan Systeem genoemd en twee van de planeten hebben daadwerkelijk leefbare temperaturen zonder bijwerkingen (geen radioactiviteit of regen van zuur). 1 van beide planeten komt wel onder nul. Ik ben nu hoofdzakelijk op zoek naar een locatie waar ik mijn eigen basis kan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
Ben over nieuw beginne en heb er weer wat uurtjes in zitten. Cashen gaat niet echt snel nog. Komt vanzelf. Heb een mini basis gebouw, maar kan nog niet teleporteren moet eerst de v1 pass hebben denk ik dus kan ook niet terug naar me basis. V1 pass nog niet gezien net bij me eerste atlas station geweest waar ik me eerste atlas steen heb gehad. Nu wachten op de atlas pass, al weet ik niet hoelang dat duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

endechaos schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:39:
Ben over nieuw beginne en heb er weer wat uurtjes in zitten. Cashen gaat niet echt snel nog. Komt vanzelf. Heb een mini basis gebouw, maar kan nog niet teleporteren moet eerst de v1 pass hebben denk ik dus kan ook niet terug naar me basis. V1 pass nog niet gezien net bij me eerste atlas station geweest waar ik me eerste atlas steen heb gehad. Nu wachten op de atlas pass, al weet ik niet hoelang dat duurt.
Ik moet zelf mijn eerste atlas pass halen. Ook wil ik een basis bouwen, ik vermoed dat er een mogelijkheid is om je basis terug te vinden?

Ik zit nu op een planeet met dinosaurussen die overdag 1.7 graden is en 's nachts -26 maar verder geen nadelen heeft. Ik moet nog 1 beest vinden en ik vermoed dat het een vis is want ik heb gemerkt dat op sommige plaatsen er een laagje water is maar echt heel ondiep. Bijna een moeras. Wel al wat mijn exosuit weten te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Laatst online: 23-08 20:39
Zit er nou al multiplayer in eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ferio schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:26:
Zit er nou al multiplayer in eigenlijk?
Ik denk dat Multi-player een 'never never' verhaal is. Maar sluit het niet volledig uit.
Feit is dat mensen elkaars planeten en basis kunnen bezoeken. Interactieve elementen zoals de spelers zelf en hun ruimteschepen is echter wat anders. Het zou in theorie mogelijk moeten zijn maar ik twijfel of dit er ooit in komt.

Persoonlijk boeit het mij niet. Ik speel het liefst solo om verschillende redenen. Ik speelde World of Warcraft of solo en speel Minecraft ook solo. Mijn ervaring is dat Multi-player vrijwel altijd een spel agressiever maakt. Ik denk dat als NMS Multi-player gaat er vast wel mensen samen gaan exploren maar je vooral groepen spelers krijgt die vloten met schepen gaan rondvliegen en andere spelers gaan afschieten. Daar zit ik niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promaxhunter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01-2024
endechaos schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:39:
Om terug te teleporteren hoef je geen Atlas Pass te hebben.
In de Space Stations heb je aan beide kanten een trap omhoog. De ene leidt naar de NPC's en de andere naar de teleporter. Hier kun je terug teleporteren naar je basis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Promaxhunter schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:52:
[...]

Om terug te teleporteren hoef je geen Atlas Pass te hebben.
In de Space Stations heb je aan beide kanten een trap omhoog. De ene leidt naar de NPC's en de andere naar de teleporter. Hier kun je terug teleporteren naar je basis. ;)
Die ene trap waar jij het over hebt was 'vroegah' afgesloten met een Atlas Pass v1. In die ruimte was dan ook geen portaal maar een aantal andere zaken. Zo kon je er standaard je pak mee upgraden zodat het een extra slot kreeg (voor geld natuurlijk).

Ik heb afgelopen weekend mijn Atlas pass v1 ontvangen (zoals je wel door hebt ben ik een tijd terug opnieuw begonnen). Ik heb ook op hetzelfde moment mijn eigen basis begonnen. Ik moet zeggen dat ik nu toch echt wel weer wat verslaafd ben aan NMS. Zoals ik het zie kon ik pas basislocaties zien op het moment dat ik het eerste Atlas station zag. Je zult niet het Atlas pad hoeven te volgen overigens.

De portalen in iedere ruimtestation zijn echt handig omdat ze ervoor zorgen dat je niet hoeft te back-tracken door ieder sterrenstelsel. Ik ben nu op zoek naar een materiaal wat ik uit een soort cactus moet halen omdat mijn bouwer hiervoor een missie gaf. Ik ben dat spul nog niet tegen gekomen echter. Ook moet ik Koper hebben en alhoewel ik het ooit wel eerder ben tegen gekomen heb ik het tot nu toch nog niet gezien. Ik wil graag mijn mineing laser upgraden zodat ik exotisch materiaal kan minen maarja, daarvoor moet ik wss de juiste upgradestations in mijn basis hebben.

Verder heb ik mijn standig met de Vy'Keen zo hoog gekregen dat ik bij de vragen vaak mij er doorheen kan cheaten met de optie dat je de persoon doet aangeven als hij zich niet gedraagt. Super handig moet ik zeggen. :P

Edit; Ik denk wat overigens echt een toevoeging zou zijn een soort auction house zou zijn. Een module die wat je in je basis kan zetten waarmee je een markt kunt benaderen waar NMS spelers met elkaar hun artikelen kunnen kopen en verkopen. Dit zou het toch een soort Multi-player ervaring kunnen geven.

[ Voor 7% gewijzigd door Auredium op 17-07-2017 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Toch maar even opgepikt in de ps4 sale..

Ben benieuwd. Beetje pendelen tussen Elite Dangerous en deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
ik ben zojuist begonnen met elite. GE-WE-LDIG. Tot de update laat ik no mans sky even links liggen, het blijft een mooi spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik moet zelf zeggen dat sinds ik mijn basis heb ik. Ik heb nu een bouwer, een wetenschapper, een wapensmit en ga nu zoeken naar een boer. Al deze leden in mijn basis geven mij constant nieuwe missies en bleuprints. Mijn basis wordt steeds groter, hoofdzakelijk omdat ieder station waar een werker bij moet zijn eigen ruimte nodig heeft. Maar ik zie dus wel in dat een eigen basis hebben het spel een boost geeft. Als ik dan naga dat er nog een update aan komt (en wss meer dan 1) dan ben ik voorlopig nog wel even bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sosua
Eerste stappen gezet. Heel veel spul verzameld, vervolgens dood gegaan omdat het te heet was, en lifesupport op was. Eerste vlucht zit erop.

Eerste indruk. Elite Dangerous is de serieuze grote broer van NMS.
Elite speel je als je echt een zondagmiddag gaat zitten gamen. NMS is lekker voor de korte sessies van 1 uur tot 1,5 uur.

Nog wel veel te ontdekken, het craften maakt het ook allemaal wat diverser.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Promaxhunter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baaart900
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-09 09:09
Ik ben benieuwd of deze update mij kan overtuigen om dit spel alsnog te kopen in een eerstvolgende sale...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 12:55
baaart900 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:35:
Ik ben benieuwd of deze update mij kan overtuigen om dit spel alsnog te kopen in een eerstvolgende sale...
In de Humble store is 'ie te koop met 60% korting (PC) voor nog enkele dagen. Hopelijk komt de update (of in ieder geval de officiële patch notes) nog voor het eind van die sale uit, dan kun je er nog van profiteren mocht je besluiten hem aan te schaffen :)

Steam ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuddyMagical

http://www.nomanssky.com/atlas-rises-update/

Toch maar weer eens beginnen.

[ Voor 41% gewijzigd door MuddyMagical op 11-08-2017 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Laatst online: 17-09 09:16

v8power67

Psn: Mausosaurus

Denk dat nu tijd is voor mij om hem op de pc te kopen. Ps4 flink gespeeld maar ben benieuwd hoe op pc speelt. ( Heb tijdje de minder legale versie gespeeld na release en was nogal buggie).
Ziet er nu echt heel gaaf uit. Ondanks de wat wonky start updaten ze de game wel heel veek.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhamit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 10:19
Heb de patch notes die hier stonden verwijderd, want het werd echt veel te veel... GIGA UPDATE!!

Website: https://www.nomanssky.com/atlas-rises-update/

CHOO CHOOO

[ Voor 150% gewijzigd door Dhamit op 11-08-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
Ja, das een copy/paste van de site van No Man Sky zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Laatst online: 17-09 09:16

v8power67

Psn: Mausosaurus

Las ook een field of view slider voor ps4 nu ?
Als dit zo is is dat wel huge.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhamit
  • Laatst online: 13-09 10:19
MuddyMagical schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:56:
[...]

Ja, das een copy/paste van de site van No Man Sky zelf.
Uh jaa, haha, had gehoopt dat het ook de andere onderdelen van de update gehighlight werden, refereer nu naar de website van NMS ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Dhamit op 11-08-2017 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:19
Bij mij (PC/Steam) word de update nu gedownload. Hij is 4GB.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 14-09 20:33
Update op de PS4 geïnstalleerd. Eén heel uur heel erg m'n best gedaan om het spel nu toch echt leuk te vinden, maar helaas kom ik opnieuw tot dezelfde conclusie: saai.

Kan het helaas niet mooier maken dan het is. De gameplay is gewoon nog steeds oersaai... Je bent nog steeds continu bezig met inventory management, zoeken naar resources etc.

Ik ben er alweer klaar mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Laatst online: 21:13
Hhmmm update texturen veel scherper heb ik het idee en geluid ook update gekregen meer muziek achtergrond

En vliegen op planeten eindelijk geüpdate IPV automatisch hoogte
Pagina: 1 ... 31 ... 47 Laatste