Nyarlathotep schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:24:
Nou, het verbaast mij niet dat niemand het meer speelt. Ik was nog even doorgegaan om te kijken of het toch wat zou worden. De truc: veel warp jumps zodat je bij al die 'anomalies' met Polo kan praten (quests inleveren? het zijn geen quests). Dus zo uiteindelijk de warp drive upgrade gekregen en Atlas pass V2.
- De 'nieuwe' sterrenstelsels die nu bereikbaar zijn, zijn hetzelfde. Met een paar extra mineralen. Same shit;
- Achter die Atlas Pass V2 deuren zit vrijwel niets! Extra Shield restore en Nanite Cluster. Verder NIETS;
- Lachwekkend: In een space station dezelfde schepen en personen meerdere malen zien staan;
- Space combat: Hopeloos slecht door o.a. afwezigheid targeting systeem. Totaal niet uitdagend ook;
- Op een 'extreme' planet rondlopen, maar niet meetellend voor de 'achievement'. Bug nummer zoveel;
- Waypoints. gruwelijk irritant. Als je een ontdekte colonial base niet 'aftikt' bij het paaltje en je vindt later een antenne dan krijg je er géén nieuwe locatie bij. Kansloos.
- Units vergaren. Tientallen miljoenen nodig voor schepen en freighters. En de units die je krijgt bij rewards of die anussen in de muur? Een paar duizend. Je móet dus wel grinden en suffe trucs gebruiken om aan units te komen;
- Je eigen base. Leuk, maar nutteloos. En alleen voor wat blueprints;
- Alle planeten zijn gewoon hetzelfde en saai. Hetzelfde geldt voor de space stations;
- Brakke grafische engine. Dicht begroeide planeet loopt soepel, kale rots hakkelt en stottert. pop-up van objecten enz.
- De unit prijs van multitools en schepen klopt voor geen kant. Mijn 24 slot tool inruilen voor een 23 slot en moeten bijbetalen als óók de stats nog minder zijn? Haha. Hetzelfde geldt voor schepen.
Conclusie: Dit spel is een vermomde early access titel. Het is saai, niet af en barst van de fouten.
Ik heb er een dertigtal uur lol aan beleefd maar dan besef je dat het een lege huls is. En patches en updates gaan hier niets aan veranderen omdat niemand het nog speelt. Alle guides die je online kan vinden zijn van augustus vorig jaar...
Wat mij betreft één van de meest brakke en teleurstellende games ooit. Laat dit relaas een waarschuwing zijn voor mensen die overwegen dit spel te kopen. DOE HET NIET!
Gelukkig ervaart iedereen het anders

Sterker nog, aantal gamers is enorm gegroeid sinds de updates van de game. Ja bij release hadden ze dit al moeten doen, maar helaas niet gebeurt en nu wel. Nu is de game meer waard. Je hoeft niet te rushen in de game voor pass v2.

is een keuze.
- Elke sterrenstelsel blijft uniek. Je vindt bepaalde mineralen dat daar erg cheap is, maar in de volgende je enorm veel units voor kunt krijgen. En bepaalde systemen hebben unieke wapens. Vooral de extreme condition planets.
- Wat betreft Atlass Pass V2 ben ik gedeeltelijk met je eens, maar Nanite clusters zijn erg handig.
- Het systeem van zelfde personen is uiteraard lachwekkend, maar ook handig als je opzoek bent naar een materiaal of mineraal. Want telkens als je bijvoorbeeld, 50 plutionium koopt en deze verkoper vliegt weg en "zelfde" persoon komt terug, heeft hij ook weer 50

overigens, schip kan andere eigenschappen hebben ondanks persoon zelfde is.
- Space combat hangt vanaf wat voor wapens jij hebt op je schip, elke wapen is uniek en ze (enemy die je dood) droppen vaak ook unieke materialen die veel waard zijn of nodig kunnen zijn bij maken van zwaardere wapens op schip

Ook kan een space combat goede uitkomst hebben de materialen die je kunt krijgen van een grote schip die jij aan het verdedigen bent of juist stiekem mee gaat looten.
- Welke achievement behaal je niet dan? het gaat om Extreme SOL dat behaald kan worden. Verder is er niet veel. Extreme planets hebben goede resources.
- Juist, gewoon aftikken. Anders kan je simpel alles in 1x vinden en kan je de game zo weer afsluiten. go play Creative Mode als je simpel wilt doen.
- Waar is de fun als je instant rijk kunt worden? voorbeeld: je hebt 1 miljoen op zak, wapen die je wilt bij een Shelter kost 3 miljoen, een uitdaging voor je om 2 miljoen te verdienen op zelfde planeet. Of je vind een mooie schip bij een Trading Post. jij hebt 3 mil, schip kost 9. Good luck searching. Anders is toch te simpel? Nogmaals: Dan ga je lekker Creative Mode spelen

- Je eigen base is leuk met Creative Mode. het is meer voor de community om te kijken wie het mooist bouwt. En indien je gaat om puur een Blue Print te verkrijgen (wat ik doe, voor de Gaunlets bijvoorbeeld) dan is het erg handig. Dit is puur persoonlijk iets.
- planeten kunnen uiteraard hetzelfde uitzien. Gelukkig is dit een work in progress bij Hello Games.
- Grafisch heb ik totaal geen issues en ziet h et er gelikt uit Zo wel niet op PC (high end) als op me PS4 Pro. beide lopen soepel.
- De units kloppen wel van de multi tool en schepen. Elke tool en schip heeft zijn specialiteiten. Ene kan beter mineralen breken dan de ander of eerder doden dan de ander. Sommige hebben repairs nodig. Als je alles hebt gerepareerd is de waarde hoger van je wapen of schip en dan hoef je NIET bij te betalen. Dus let op de extra's wat een schip je geeft of een wapen. anders: Creative Mode.
Dit spel is voor de lief hebber van de genre. het is een grind spel, dat klopt. Je moet er van houden. Het kan ook zeer uitdagend zijn met Perma Death modus. Ik heb gewoon standaard modus aangezet en geniet elke seconde. Je kan gaan voor directe maximale capaciteit van je schip of wapen of suit. dat vind ik persoonlijk minder leuk. Of gelijk zeer rijk worden en een freighter kopen. Alles op zijn tijd zeg ik maar, ik heb nog steeds geen freighter en wil eerst een betere multitool, dus word lekker zoeken. Zoals ik al zei: je moet er geduld voor hebben en ook daadwerkelijk de genre leuk vinden. Want NMS is geen standaard Space Exploring zoals andere games. Ik vind het uniek. persoonlijk vind ik dit een super game.
Jammer dat je het anders ervaart
De game is uitdagend en leuker en mooier en juist grafisch beter en soepeler. Uiteraard is wel een goede pc vereist. Console gaat gewoon lekker.
Je hebt meerdere opties hoe je de game wilt spelen. Wil je God Mode? Speel Creative Mode. Wil je moeite hebben om dingen te vinden en te doen: Perma Death.
Enjoy!
BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.