Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Joran schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:08:
[...]

Ik vond mijne in de eerste space anomally die ik tegen kwam.
Moest je er echt naar zoeken of kreeg je het pasje van een Alien?

Online lees ik wel meer berichten van mensen die hem na uren spelen nog niet hebben namelijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 16:11

Joran

<3 natalee

Donstil schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:21:
[...]

Moest je er echt naar zoeken of kreeg je het pasje van een Alien?

Online lees ik wel meer berichten van mensen die hem na uren spelen nog niet hebben namelijk.
Ik kreeg hem van die Gek die iets hoger staat in dat ding

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Space anomaly voor mij ook idd. Dacht ook die hoger staande Gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 16:17
Arunia schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:33:
Space anomaly voor mij ook idd. Dacht ook die hoger staande Gek.
Ja, je moet dan de atlas quest actief hebben, eerst moet je een beacon activeren,
als je daarna 1 of 2 keer naar een ander stelsel gejumpt bent, dan krijg je anomaly's,
ik geloof eerst eentje waar je een atlas steen krijgt, en daarna kreeg ik een andere
atlas anomaly waar je de key blueprint kan krijgen (je moet hem dan nog wel zelf maken)
gewoon met iedereen praten en ik geloof dat je je gescande data moest sharen met de geck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:01:
Is er eigenlijk een manier om meer slots in je huidige schip te krijgen?

Edit: Ooh en iemand een tip voor de V1 pas? Ik heb nu 15 uur in die game zitten en ik heb dat pasje nog niet.
Deze kerel heeft hier tips voor, maar ik heb hem zelf nog niet gevonden: YouTube: No Mans Sky Atlas Pass V1 Guide - How To Get Recipe!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ah idd de blueprint. Heb zelf de quest juist niet actief. Kreeg toen wel de keuze, maar nam een andere beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Thnx al. Het is gelukt :)

Ik moest nog 1x jumpen om bij de Space anomaly te komen. Daar heb ik idd de bluprint gekregen.

De galaxy waar de Space anomaly ik zit is wel een pittige verder. Alleen een space station en een water planeet :X

Weet iemand hier ook of je schip nieuwe slots kan krijgen? Alle neergestorte ships die ik vind hebben minder slots en alle andere schepen kan ik helaas niet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 21:14:
[...]

Maar wat voor beter ruimteschip kan ik in hemelsnaam nog kopen? Degene die ik nu heb heeft een mooi uitzicht naar buiten, 48 slots, is helemaal naar mijn smaak geüpgrade... Ik wil nog een Atlas pass v2 en v3 zodat ik meer deuren kan openen en dan is mijn doel wel bereikt.
Ik heb eerlijk geen idee meer hoeveel slots deze had, het lijkt me dat het niet stopt bij 48? Er zat een Gek "trader" in

Excuses, 48 slots schijnt de max te zijn :9
http://www.eurogamer.net/...rade-suit-inventory-space

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2016 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 09:14

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Ik lees er wisselende berichten over, zelf heb ik ook een negatieve reactie (...ik moet zeggen dat een kleine 20u wellicht ook iets te gortig is voor Gabe :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:56
Donstil schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 01:57:
Thnx al. Het is gelukt :)

Ik moest nog 1x jumpen om bij de Space anomaly te komen. Daar heb ik idd de bluprint gekregen.

De galaxy waar de Space anomaly ik zit is wel een pittige verder. Alleen een space station en een water planeet :X

Weet iemand hier ook of je schip nieuwe slots kan krijgen? Alle neergestorte ships die ik vind hebben minder slots en alle andere schepen kan ik helaas niet betalen.
Je moet toch echt een nieuw schip kopen of een neer gestorte vinden. Geld is echt niet zo lastig.. ik heb nu een schip wat mij 8 mil heeft gekost en heb alweer 15 ofzo op de bank staan..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Heeft er iemand eigenlijk al een blueprint van een Atlas pass V2 en/of V3?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:09

spartacusNLD

This is Sparta!!

Sumerechny schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 08:31:
[...]
Ik lees er wisselende berichten over, zelf heb ik ook een negatieve reactie (...ik moet zeggen dat een kleine 20u wellicht ook iets te gortig is voor Gabe :o )
Er zijn mensen met 72u die een refund gekregen hebben. Probeer het anders via een ticket?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

spartacusNLD schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 09:58:
[...]

Er zijn mensen met 72u die een refund gekregen hebben. Probeer het anders via een ticket?
Zo, dat is nogal wat! Bedankt voor de tip. Hoewel het geen ernstig slecht spel is vind ik het wel erg om 60,- te vragen voor wat ze beloofd hebben (ik ben al iets minder gematigd dan een paar pages terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Sumerechny schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:02:
[...]
Zo, dat is nogal wat! Bedankt voor de tip. Hoewel het geen ernstig slecht spel is vind ik het wel erg om 60,- te vragen voor wat ze beloofd hebben (ik ben al iets minder gematigd dan een paar pages terug)
ja.. volg deze draad op reddit: https://nl.reddit.com/r/N...ring_no_mans_sky_refunds/

refund naar steam wallet ipv paypal / cc blijkt beter te werken en als reden ''false advertising'' aangeven. (dit laatste is trouwens zelfs strafbaar)

[ Voor 13% gewijzigd door spartacusNLD op 28-08-2016 10:17 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

spartacusNLD schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:13:
[...]

ja.. volg deze draad op reddit: https://nl.reddit.com/r/N...ring_no_mans_sky_refunds/

refund naar steam wallet ipv paypal / cc blijkt beter te werken en als reden ''false advertising'' aangeven. (dit laatste is trouwens zelfs strafbaar)
Ik had Steam Wallet al aangegeven als optie, ik probeer het nog een keer via ticket. Zodra ik reactie heb zal ik een update geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24409276/tweakers/got/nomanskynorefund.PNG

:(

Waarschijnlijk gewoon een geautomatiseerd bericht, aangezien ik een verhaal had getyped met wat vragen dat totaal wordt genegeerd. Nu is 24 uur natuurlijk ook best lang... Dan maar nog een keer proberen met als reden 'false advertising' en een link naar Reddit. Volgens Reddit kun je beter niet een refund aanvragen via de steam app zelf, maar beter een support ticket openen. Dit gaat niet via je steam account maar via:

https://support.steampowered.com/newticket.php

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mick1990 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:36:
[afbeelding]

Waarschijnlijk gewoon een geautomatiseerd bericht, aangezien ik een verhaal had getyped met wat vragen dat totaal wordt genegeerd. Nu is 24 uur natuurlijk ook best lang... Dan maar nog een keer proberen met als reden 'false advertising' en een link naar Reddit. Volgens Reddit kun je beter niet een refund aanvragen via de steam app zelf, maar beter een support ticket openen. Dit gaat niet via je steam account maar via:

Volledig terecht toch? Als jij de game 24 uur gespeeld hebt dan is er toch iets wat jou 24 uur lang bezig heeft gehouden.

Ga eens 24 uur lang naar de film. Dat is een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:03

kaanmijo

Picobello B.V.

Heb 'm gister ook succesvol gerefund naar iDEAL met 11 uur playtime. Het merendeel van die 11 was overigens niet spelen maar debuggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Vandaag weer een vrij grote update van NMS, iemand al een change log gespot.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:13:
[...]

Volledig terecht toch? Als jij de game 24 uur gespeeld hebt dan is er toch iets wat jou 24 uur lang bezig heeft gehouden.

Dat geld boeit me geen reet, het gaat er om dat het spel totaal niet is wat beloofd is. En dat kun je onmogelijk testen in twee uur, zeker in een game dat in principe oneindig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Chaoss schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:42:
Vandaag weer een vrij grote update van NMS, iemand al een change log gespot.
Ik merkte dat het spel gisteren _veel_ sneller opstartte naar mijn savegame. Dat stuk dat je door die sterrenstelsels ging duurde echt maar 1/10e ofzo van wat het normaal duurt :D

Verder leek het spel soepeler te draaien, maar dat kan ik niet hard maken :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mick1990 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:44:
[...]

Dat geld boeit me geen reet, het gaat er om dat het spel totaal niet is wat beloofd is. En dat kun je onmogelijk testen in twee uur, zeker in een game dat in principe oneindig is.
Pak je je verlies toch gewoon?

Ik heb ook wel eens Xbox games gekocht voor €59,95 welke later enorm tegen bleken te vallen.

Leg je het in je kast (virtueel dan ivm steam) en denk je er niet meer aan.

Zeker als het je toch niet om het geld te doen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Nu ook op de frontpage van tweakers:

nieuws: Sony, Amazon en Steam geven geld terug aan ontevreden kopers No Man's...

zelf een paar refund aanvragen gedaan allemaal automatisch geweigerd. (3.45 uur gespeeld) Nu ticket geopend.. hopelijk reageren ze snel :)

[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 28-08-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 20:33

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Grrrrrene schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:57:
[...]

Ik merkte dat het spel gisteren _veel_ sneller opstartte naar mijn savegame. Dat stuk dat je door die sterrenstelsels ging duurde echt maar 1/10e ofzo van wat het normaal duurt :D

Verder leek het spel soepeler te draaien, maar dat kan ik niet hard maken :)
Wat betreft opstarten nog niks gemerkt maar heb sowieso wel verschil erin zitten. De ene keer echt binnen No-Time opgestart en de andere keer juist ff wachten.
Lijkt niet echt een logica in te zitten.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:07:
[...]

Pak je je verlies toch gewoon?

Ik heb ook wel eens Xbox games gekocht voor €59,95 welke later enorm tegen bleken te vallen.

Leg je het in je kast (virtueel dan ivm steam) en denk je er niet meer aan.

Zeker als het je toch niet om het geld te doen is.
Ik vind dat er nogal een verschil zit tussen tegenvallen en beloftes niet nakomen. No man's sky vind ik in zijn huidige staat ook helemaal niet tegenvallen, best vermakelijk zelfs. Maar er ontbreken gewoon tientallen gameplayelementen die wel zijn belooft in interviews. Dat is gewoon false advertising en dat wil ik absoluut niet financieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mick1990 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 13:02:
[...]

Ik vind dat er nogal een verschil zit tussen tegenvallen en beloftes niet nakomen. No man's sky vind ik in zijn huidige staat ook helemaal niet tegenvallen, best vermakelijk zelfs. Maar er ontbreken gewoon tientallen gameplayelementen die wel zijn belooft in interviews. Dat is gewoon false advertising en dat wil ik absoluut niet financieren.
Ik weet niet of dat ook wel helemaal fair is. TotalBiscuit heeft hier: YouTube: I will now talk about No Man's Sky hype for about 40 minutes eens naar gekeken en het valt wel mee hoeveel ze beloofd hebben. Het meeste is speculatie dat door anderen werd overgenomen als feiten.

Buiten multiplayer/pvp waar ze zelf over begonnen zijn, kan je de makers eigenlijk alleen kwalijk nemen dat ze niet open zijn geweest dat alle hype nergens op gebaseerd was.

Het mooiste voorbeeld: beste spel winnen op basis van een 5 minuten viddeo van een game die nog een paar jaar van release was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mick1990 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 13:02:
[...]

Heb je ook voorbeelden? Behalve het zogenaamde "multiplayer" gedeelte zijn er verder toch geen beloftes niet nagekomen?

Ik heb het development proces niet op de voet gevolgd namelijk maar als ik er nu zo naar kijk lijkt het daar bij te blijven.

Tientallen is dan wel een erg grote beschuldiging zonder voorbeelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Donstil schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 13:13:
[...]

Heb je ook voorbeelden? Behalve het zogenaamde "multiplayer" gedeelte zijn er verder toch geen beloftes niet nagekomen?

Ik heb het development proces niet op de voet gevolgd namelijk maar als ik er nu zo naar kijk lijkt het daar bij te blijven.

Tientallen is dan wel een erg grote beschuldiging zonder voorbeelden.
Niet zeker of deze reeds eerder is geposte, maar het is wel een leuke opsomming: YouTube: No Man's Sky Angry Review Met stukjes uit interviews waarin de ontwikkelaar zaken lijken te bevestigen, maar uiteindelijk in de game niet terug te vinden zijn.

Ik heb de ontwikkeling van de game verder niet echt gevolgd, maar het lijkt de verwachtingen op veel punten niet na te komen, als ik alles nu zo lees. Het zag er zeer interessant uit, erg jammer.

edit: Nu verder in deze video, er lijken wel erg veel crashes voor te komen op een PS4.

[ Voor 24% gewijzigd door _Dune_ op 28-08-2016 13:32 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Deze zegt ook veel: YouTube: A Video Discussing Whether Or Not Hello Games Lied About No Man'...

Maar ik merk dat ik erg veel plezier heb aan de game, zoals hij nu is. In ieder geval al voor 1,5 dag. Hoe houdbaar de gameplay is, zal blijken. Note, ik heb het spel nog niet gekocht! 60 euro (normale retailprijs) vind ik echt teveel voor deze content. Als hij <20 euro kost, koop ik hem alsnog.

Must-have mods zijn voor mij:
Fast Actions < Fixed een grote ergenis. Scheelt erg veel wachten!
Fast Dialogue < Maakt de gesprekken met aliens wat minder langdradig. Vereist NMSE.
Low Flight < Meer vrijheid in het vliegen.
Reduced Launch Cost < Cheat, maar ik ben te lui om steeds Plutonium te minen om weg te komen ;)

En een fijne tool:
No Man's Sky Manager < Fijn om je mods te beheren. Deze kan ook de NMSELauncher starten (voor Fast Dialogue)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Tsja, ik weet gewoon echt niet wat ik ervan moet denken. Kijkend naar de uren die ik eraan heb besteed vind ik het leuk, maar ik geef geen 60 euro uit om 2 weken te spelen en het spel dan saai te vinden. GTA V kostte ook zoiets en heb ik weken, zo niet maanden achtereen gespeeld. En nog steeds start ik het af en toe op. Ik denk niet dat ik dit blijf spelen over 2-3 weken. Maar goed, gezien de uren die ik nu heb gespeeld, lijkt het net alsof ik verslaafd ben en het geld eruit haal.

Ik vind het spel in zijn huidige vorm de 60 euro niet waard. Maar geld terug hoef ik ook weer niet, want ik wil het wel blijven spelen. Een discount van zo'n 30 euro zou ik wel op z'n plaats vinden. Is er al ergens door de developers gereageerd op al het commentaar?

Qua mods heb ik nu low flight draaien. Daar zit blijkbaar een hoverfunctie bij in de nieuwste versie, die ga ik ook maar 's proberen. Het voegt een mooi element toe aan het spel: je vliegt vaak door canyons heen en dat is gewoon leuk. Die andere mods hierboven ga ik ook maar 's installeren, klinkt als een verbetering :)

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 28-08-2016 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doe ik fout bij transmission towers? Ik krijg nooit zo'n cijfer raad ding. Klopt het dat het een shelter op je map heet? Hij zegt eerst wel dattie een transmission tower heeft gevonden. Moet ik in die atlas pass kamer zijn ofzo? Thanks!

Edit: zie het net... Zucht ;) Rookie mistake I guess.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2016 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Donstil schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:13:
[...]

Maar als je naar de film gaat, zie je direct wat je krijgt. Nu moest iedereen in verloop van tijd en via-via erachter komen dat er zaken ontbreken, of anders zijn voorgesteld (o.a. MMO hints) dan ze werkelijk zijn.

Net zoals dat je er pas na een planeet of 10-20 achter komt dat er geen triljoen verschillende zijn, maar ze overduidelijk een paar basis modellen zijn die verschillen, en waarbij elke planeet een kleine variatie erop is. Met name als je kijkt naar de planten, ruimteschepen, of het mijnwerk, duurt het niet lang voordat je merkt dat de variatie veel minder is dan voorgesteld. In veel gevallen is het op elke planeet op dat vlak grotendeels identiek, maar net zoals ruimteschepen (waar het veel duidelijker is) vaak een kwestie van een ander kleurtje of ander detail.

Door de enorme afmetingen van het spel duurt het alleen even voordat duidelijk wordt hoe het in elkaar steekt. Merkte pas op planeet 6/7 dat ik simpele fouten ging maken, omdat ik elke keer dezelfde bloempjes en plantjes tegenkwam dat ik vergat of ik ze nou wel of niet gescanned had. Bij een spel dat is opgezet als 'enorme variatie en diversiteit' is dat veel te vroeg.
Op reddit zie je dat ook heel mooi. Iedereen met mooie screenshots, en dan merk je dat je ze kunt groeperen zodat het lijkt alsof er tientallen op dezelfde planeet zouden kunnen rondlopen.

Dus nee, het is geen slecht spel, zeker niet. Alleen als het dusdanig snel repetitief wordt dat je ze door elkaar gaat halen, komt dat niet overeen met de belofte van variatie en ontdekking. Maar goed, N=1 dus het duurt een paar planeten (en daarmee vele uren) voordat je doorkrijgt dat die ene planeet geen toeval was maar het constant gebeurt.

[ Voor 35% gewijzigd door Xanaroth op 28-08-2016 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:43
Mick1990 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:36:
[afbeelding]

Heb je dit geprobeerd? Ik had namelijk ook refund geprobeerd (ook zo'n beetje 24 uur gespeeld) welke niet geacepteerd werd. Ben wel benieuwd hoe de support afdeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:56

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik heb voor de 2e keer mijn redfund gekregen met 16 uur speeltijd op de teller. Dus het is echt wel mogelijk bij steam.

Ben wel benieuwd wat hello games nu gaat doen als ze tig x 60 euro terug op moeten hoesten. Misschien gaan ze wel failliet. Hoop het niet

Of zouden ze nog geen enkele dollar gekregen hebben van alle sales..

Het word een zure kerst voor Hello Games nu. Tja eigen schuld , dikke bult.. Ze hebben drie jaar in de belangstelling gestaan en nu gaan ze tenonder in hun eigen shit.

Ok NEXT .... Battlefield 1 anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Gisteren ondanks alle negativiteit deze game gekocht en ben hooked! Ik heb de ontwikkeling nauwlettend gevolgd en de reviews en reacties van het publiek afgewacht.

Mijn verwachtingen waren niet hoog, maar man man man, wat een game! Wat is het toch een heerlijk gevoel om op ontdekkingreis te gaan en op mijn gemak van planeet naar planeet te hoppen. Je kan gaan en staan waar je wilt en wat een adembenemende visuals.

Ik zit nu op een dorre planeet met bergggggen emeril. Het minen begint wel saai te worden, ook omdat ik al een tijdje rondloop met dezelfde multitool. Al 5 andere gezien maar die hadden 12 slots terwijl mijn huidige er 13 heeft.

Morgen maar naar een anders stelsel warpen en kijken waar ik zal belanden.

Ik begreep dat ze basebuilding willen implementeren? Dat lijkt mij fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:56

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik hoop voor je dat Hello Games volgende week nog bestaat.

Er zijn nu heel veel mensen die het spel refunden . Dus ik denk dat hun cashin van het spel lager gaat uitvallen dan ze gedacht hadden.

Dit gaat er voor zorgen dat ze of failliet gaan , of geen gratis DLC gaan uitbrengen , of helemaal niet meer aan de game gaan werken.. Misschien wel zelfs zo erg dat ze alle beloofde features wel gaan uitbrengen , maar misschien allemaal betaald.

Ik ben blij dat steam zo makkelijk was. Eerste refund was omdat ik het spel niet kon spelen (AMD processor) tweede refund was om het feit dat ik msileid was. Ik heb ze een kans gegeven .. Maar dit is gewoon erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
Op zich is het een leuke game, pas als je het meeste maxed out hebt, ga je je vervelen en vraag je af waarom doe ik dit nog, heb het nu bij 37 slot ship en de rest maxed out, waarom eigenlijk verder zoeken, alle upgrades er in gezet en ben freighters gaan aanvallen, zijn alle cargo containers leeg die ik er af schiet.op wat crap na en aan vechten heb je dus helemaal niets....

Krijg trouwens techs nu die je niet eens kan gebruiken gezien je niet eens dat onderdeel kan verwijderen uit je schip of inventory....

Wat ze hadden moeten doen was van alles minder maken, Niet in elk stelsen een trade station, niet op elke planeet de mogelijkheid om je tot max inv, ship, en multitool op te werken, maar gewoon max 1-2x inv slot upgrade, max 1-2 crashed ships, max 1 tool upgrade, dan moet je wel gaan vliegen je schip tussendoor repareren om te kunnen hyperjumpen naar andere planeten, en dan ga je anders spelen, kom je er meer in, dan ben je ook meer blij met de upgrades die je vind.
Ook haddden vijanden sterker gemogen als er agressieve drones zijn, maak ze zo sterk dat ze kunnen winnen, nu zijn ze bij een max multitool allang dood voordat ze door je schild heen zijn
Nog steeds gaat het vervelen maar ja dan heeft iederen wel meer speeltijd gehad en zijn ze verder gevlogen.

[ Voor 5% gewijzigd door bamboe op 29-08-2016 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09 17:17
Zowaar een reactie van Valve mbt de refunds. Op de winkelpagina van No Mans Sky is een textblokje toegevoegd:
The standard Steam refund policy applies to No Man's Sky. There are no special exemptions available.

[ Voor 2% gewijzigd door Wee Man op 29-08-2016 01:18 . Reden: Derp code fout en derp type fout ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Stronkie schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 23:43:

Er zijn nu heel veel mensen die het spel refunden . Dus ik denk dat hun cashin van het spel lager gaat uitvallen dan ze gedacht hadden.

Dit gaat er voor zorgen dat ze of failliet gaan , of geen gratis DLC gaan uitbrengen , of helemaal niet meer aan de game gaan werken.. Misschien wel zelfs zo erg dat ze alle beloofde features wel gaan uitbrengen , maar misschien allemaal betaald.

Ik ben blij dat steam zo makkelijk was. Eerste refund was omdat ik het spel niet kon spelen (AMD processor) tweede refund was om het feit dat ik msileid was. Ik heb ze een kans gegeven .. Maar dit is gewoon erg.
Nou zit je gewoon sensatie te zoeken en herrie te schoppen. Er is veel mis met de game, maar hij is nog altijd vermakelijk. En echt niet iedereen gaat zijn geld terughalen. Sowieso verwacht ik niet dat ze hieraan financieel ten onder gaan, eerder misschien door gebrek aan vertrouwen.
Maar goed, twee posts achter elkaar om te schreeuwen is gewoon stemmingmakerij.
offtopic:
En voor een komma doe je geen spatie, alleen daarna.
bamboe schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 00:20:
Op zich is het een leuke game, pas als je het meeste maxed out hebt, ga je je vervelen en vraag je af waarom doe ik dit nog, heb het nu bij 37 slot ship en de rest maxed out, waarom eigenlijk verder zoeken, alle upgrades er in gezet en ben freighters gaan aanvallen, zijn alle cargo containers leeg die ik er af schiet.op wat crap na en aan vechten heb je dus helemaal niets....

Krijg trouwens techs nu die je niet eens kan gebruiken gezien je niet eens dat onderdeel kan verwijderen uit je schip of inventory....

Wat ze hadden moeten doen was van alles minder maken, Niet in elk stelsen een trade station, niet op elke planeet de mogelijkheid om je tot max inv, ship, en multitool op te werken, maar gewoon max 1-2x inv slot upgrade, max 1-2 crashed ships, max 1 tool upgrade, dan moet je wel gaan vliegen je schip tussendoor repareren om te kunnen hyperjumpen naar andere planeten, en dan ga je anders spelen, kom je er meer in, dan ben je ook meer blij met de upgrades die je vind.
Ook haddden vijanden sterker gemogen als er agressieve drones zijn, maak ze zo sterk dat ze kunnen winnen, nu zijn ze bij een max multitool allang dood voordat ze door je schild heen zijn
Nog steeds gaat het vervelen maar ja dan heeft iederen wel meer speeltijd gehad en zijn ze verder gevlogen.
Daar is een mod voor. Die heet Less Buildings (i.p.v. fewer buildings ;)) en die verlaagd het aantal gebouwen per planeet. Ik heb even geen linkje, want mobiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Is er ook een mod zodat je freelook hebt in je schip?(zodat je om je heen kan kijken.) Snap niet waarom dat er niet standaard in zit.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
e1ndbaas schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 03:32:
Is er ook een mod zodat je freelook hebt in je schip?(zodat je om je heen kan kijken.) Snap niet waarom dat er niet standaard in zit.
Voor mods kun je hier even kijken.
Geen idee of het er al is overigens:
http://www.nexusmods.com/nomanssky/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Volgens het artikel op de FP kun je niet refunden op de PS4 als je hebt gespeeld, toch zie ik op reddit verhalen van mensen waar dat wel lukt. Zou dat dan alleen vor US gelden? Mij lukt het namelijk niet op mijn EU account, en ik heb nog geen 2 uur gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

blijkbaar moet je vooral veel "Colonial Outpost's" bezoeken om een Atlas V2 of v3 pass te kunnen vinden.

Wat ik gek vind is dat je een Atlas V1 pas kan blijven craften, terwijl er gewoon eentje voor altijd in je exopak kan blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
Dakoina schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:09:
blijkbaar moet je vooral veel "Colonial Outpost's" bezoeken om een Atlas V2 of v3 pass te kunnen vinden.

Wat ik gek vind is dat je een Atlas V1 pas kan blijven craften, terwijl er gewoon eentje voor altijd in je exopak kan blijven zitten.
Ik heb al heel veel Colonial Outpost bezocht maar tot nu toe nog geen geluk zit nog steeds met versie V1
Had ook gelezen dat je meer kans maakt op planeten met Extreme condities maar daar ook niks krijg nog wel zo nu en dan een blauwdruk om een of ander materiaal te maken.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

Mijn indruk is ook dat je soms bepaalde reismijlpalen moet hebben bereikt, eer je weer iets nieuw kan krijgen. Bijvoorbeeld: je moet x- aantal planeten of warps gemaakt hebben, dan pas kom je eventueel weer in aanmerking voor een nieuwe blueprint of wat dan ook.

En waar ik vorige week uren en uren zocht naar multitool upgrades (altijd -1) : na de laatste patch vind ik plots overal weer nieuwe betere versies (+1 of +2 telkens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
Dakoina schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:25:
Mijn indruk is ook dat je soms bepaalde reismijlpalen moet hebben bereikt, eer je weer iets nieuw kan krijgen. Bijvoorbeeld: je moet x- aantal planeten of warps gemaakt hebben, dan pas kom je eventueel weer in aanmerking voor een nieuwe blueprint of wat dan ook.

En waar ik vorige week uren en uren zocht naar multitool upgrades (altijd -1) : na de laatste patch vind ik plots overal weer nieuwe betere versies (+1 of +2 telkens).
Ik heb Sinds de laatste upgrade ook geen Crashes meer gehad op de PS4.
En een van de NPC gaf mij een MultiTool die er wel erg cool uit zag bijna organisch met een Kristal aan de voorkant alleen was hij een Slot minder dan die ik al had.
En bij een NPC kan je niet even kiezen of later terug komen je moet meteen beslissen dus ik hoop dat ik nog een keer wel 24 slots versie tegen kom.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

FreakGIB schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:05:
[...]

Ik heb Sinds de laatste upgrade ook geen Crashes meer gehad op de PS4.
En momenteel - hout vasthouden - nog geen planet to space jumps gehad bij het lanceren van het schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
En ik heb nog steeds last van stotteringen, maar exact na 45 min. Even game in en uit en hoppa weer 45 min speel plezier..
Ik zat eerst te denken aan oververhitting van mijn 950 maar dat is het ook niet.

Helaas te weinig tijd om te spelen, en loop al snel tegen de ergernis aan van te weinig ruimte. Gelukkig zag ik hier iemand met een oplossing om je pak iets verder op te rekken, ik heb maar 16 vlakken, waarvan 10 voor resources.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:36:Helaas te weinig tijd om te spelen, en loop al snel tegen de ergernis aan van te weinig ruimte. Gelukkig zag ik hier iemand met een oplossing om je pak iets verder op te rekken, ik heb maar 16 vlakken, waarvan 10 voor resources.
Van die speciale pods opzoeken en met een Atlas V1 pass elke ruimtestation bezoeken vr upgrades. Je wilt wsl best ook de betere "uithouding" en betere "jetpack"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:42
Gisterenavond voor het eerst een Atlas interface gevonden, in een voor mij nieuw zonnestelsel.
Het stelsel is al door iemand anders bezocht, ene TmTm, dat is de eerste keer dat ik dat meemaak.
Alleen had TmTm geen enkele planeet onderzocht, dat had een tweede speler gedaan. Hoe groot is die kans dat drie m/v, inclusief ikzelf, hetzelfde stelsel bezoeken?

Ik heb in de Atlas interface een Atlassteen gekregen, ik bewaar hem voor nu maar, weet niet of ik hem moet gebruiken voor iets dat later in de game gebeurd of kan ik hem kan gewoonweg verkopen?

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

apollo13 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:55:
Ik heb in de Atlas interface een Atlassteen gekregen, ik bewaar hem voor nu maar, weet niet of ik hem moet gebruiken voor iets dat later in de game gebeurd of kan ik hem kan gewoonweg verkopen?
Naar't schijnt heb je hem later nodig. Je kan ze ook verkopen als de Atlas je niet interesseert. Maar, ik probeer ze te houden :) ben er zelfs al eentje kwijt :(

[ Voor 3% gewijzigd door Dakoina op 29-08-2016 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ben nu een tijdje No Man's Sky aan het spelen, maar heb toch het idee dat ik tegen een enorme bug aanloop of zo. Ik zit namelijk met het volgende:
Ik wil een Atlas Pass v1 kunnen maken, ik heb deze guide van IGN gevolgd, ik ben dus die Atlas route gaan volgen, ben naar zo'n Atlas Interface geweest, heb een Atlas Stone gekregen etc. Het probleem komt bij de stap wanneer je een Space Anomaly zou moeten ontdekken, dat gebeurt wel, maar ook weer niet.

Ik krijg de melding als ik de map open "Space Anomaly Detected", maar vervolgens krijg ik de locatie van de volgende Atlas Interface te zien, als ik daarheen reis dan krijg ik opnieuw een Atlas Stone, maar dus niet het recept om een Atlas Pass te kunnen maken. Iemand die me hiermee kan helpen?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 16:11

Joran

<3 natalee

miicker schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:29:
Ben nu een tijdje No Man's Sky aan het spelen, maar heb toch het idee dat ik tegen een enorme bug aanloop of zo. Ik zit namelijk met het volgende:
Ik wil een Atlas Pass v1 kunnen maken, ik heb deze guide van IGN gevolgd, ik ben dus die Atlas route gaan volgen, ben naar zo'n Atlas Interface geweest, heb een Atlas Stone gekregen etc. Het probleem komt bij de stap wanneer je een Space Anomaly zou moeten ontdekken, dat gebeurt wel, maar ook weer niet.

Ik krijg de melding als ik de map open "Space Anomaly Detected", maar vervolgens krijg ik de locatie van de volgende Atlas Interface te zien, als ik daarheen reis dan krijg ik opnieuw een Atlas Stone, maar dus niet het recept om een Atlas Pass te kunnen maken. Iemand die me hiermee kan helpen?
Je moet gewoon een paar keer warpen tot je een space anomally tegenkomt. Hier staan twee aliens in, praat met de Gek (die hoger staat) en je krijgt er 1. Je krijgt hem dus niet in de atlas interface.

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:15

v8power67

Psn: Mausosaurus

Fijn heb update 1.07 en nu is het Discovery systeem kapoet. Heb alle dieren op een planeet ontdekt maar kan hem niet completen. Staat op 100% en keek bij andere planeten waar ik niet alles had en staat ook 100% complete...

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:09

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Gek "First Spawn"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/68pvgMkq4sIXI2huKfAfZ2HI/full.jpg

Gek "Latest Spawn"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KR8i3rQ5i6pcmsCyiFYg7HuN/full.jpg

:P

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

miicker schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:29:

Aanvulling op Joran hierboven;

De Space Anomaly is te vinden in 1 van de zonnestelsels tussen het moment dat je de melding van de Space Anomaly krijgt en de Atlas Interface. Je moet dus niet in 1 keer doorwarpen naar de Atlas Interface...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Weet iemand de specifics van de refund policy van Valve omtrent dit spel?

[ Voor 13% gewijzigd door eL_Jay op 29-08-2016 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stronkie schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 23:43:

Jij kunt echt overdrijven, alleen de ragecage nerdjes refunden, de rest pakt een uurtje of 40-200 gameplay en is daarna klaar. Sowieso alle PS4 sales blijven intact, das >50% gok ik zo. PC zal wel, pakken ze 30 per game op ofzo? So be it qua refunds. Spel had eigenlijk uit moeten komen voor 20 euro ofzo, dus ze missen niks aan alle refunds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:53:
[...]

Jij kunt echt overdrijven, alleen de ragecage nerdjes refunden, de rest pakt een uurtje of 40-200 gameplay en is daarna klaar. Sowieso alle PS4 sales blijven intact, das >50% gok ik zo. PC zal wel, pakken ze 30 per game op ofzo? So be it qua refunds. Spel had eigenlijk uit moeten komen voor 20 euro ofzo, dus ze missen niks aan alle refunds.
Dit denk ik ook, de mensen die niet zo goed zijn in het managen van hun eigen verwachtingspatroon en bij iedere hype weer full omg omg omg omg retard gaan zullen refunden omdat het niet het beste spel evah is.

De rest speelt het spel voor xx uur met veel plezier en halen hun fun er wel uit.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09 17:17
eL_Jay schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:49:
Weet iemand de specifics van de refund policy van Valve omtrent dit spel?
Er is geen speciale refund policy voor No Man's Sky. De standaard regels gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
Wee Man schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:36:
[...]

Er is geen speciale refund policy voor No Man's Sky. De standaard regels gelden.
Ik meen opgevangen te hebben dat Valve geen uurlimiet van 2 uur speeltijd hanteerd.
Nogal wisselende resultaten blijkbaar
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1270428

Maar dus ook PSN spelers die een refund krijgen.
Blijft een stinkend zaakje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet het spel helaas op 800 x 600 spelen om het een beetje soepel te houden, hierdoor verschijnt de tekst niet fatsoenlijk op het scherm omdat ik een 17" scherm heb 1920 x 1080.
Is er een manier om dit fatsoenlijk te krijgen? Ik ben eigenlijk nog nooit tegen dit probleem aangelopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure_evil
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-09 04:47
Heb nu een 35 uurtjes erin zitten, spel valt wel wat tegen op bepaalde vlakkenb (performance, content enzo) maar ben het niet als een gek gaan spelen en dan komt om de paar dagen wel de zin terug voor mij.

Loop nu wel tegen het probleem aan dat ik nul komma nul atlas stations en/of anomaly's tegenkom. Sinds het mij opgevallen is een stuk of 20 jumps gedaan, geen enkele melding meer van beiden :/
Iemand enig idee waarom dit is? Zou graag nog een paar wormholes vinden want momenteel nog 170k LY ver van centrum van huidige galaxy en met huidige upgrades doe ik maar een +- 700 per jump maximum. Moet nog wat iridium vinden voor laatste warp upgrade, helaas vond ik op mijn eerste planeten hopen van dat spul en nu gewoon niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 17:05:
Ik moet het spel helaas op 800 x 600 spelen om het een beetje soepel te houden, hierdoor verschijnt de tekst niet fatsoenlijk op het scherm omdat ik een 17" scherm heb 1920 x 1080.
Is er een manier om dit fatsoenlijk te krijgen? Ik ben eigenlijk nog nooit tegen dit probleem aangelopen :9
Dat is omdat je een 4:3-schermverhouding over een 16:9-monitor uittrekt. Kun je dan niet beter 1176x661 draaien? Of des noods 720x480. Check ook deze mod om wat grafische features in te dammen, zodat het sneller loopt: Post processing and more removed for fps boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Pure_evil schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 18:18:
Loop nu wel tegen het probleem aan dat ik nul komma nul atlas stations en/of anomaly's tegenkom. Sinds het mij opgevallen is een stuk of 20 jumps gedaan, geen enkele melding meer van beiden :/
Iemand enig idee waarom dit is?
Waarschijnlijk ben je van het Atlas pad afgeraakt. Ik weet niet hoe je terug kan komen op dat pad, behalve dan via een priester in een Anomaly, maar die kom je blijkbaar ook niet meer tegen. Misschien moet je zoeken naar een beacon, via een transmission tower. Die beacons gidsen je volgens mij ook weer naar het juiste pad.

Correct me if I'm wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 16:56
Volg je op die galexy map sowieso wel het atlas pad? Keertje verkeerd klikken en je staat ineens op free roam of center of earth..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:01
TgR_KILLER schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 23:08:
Volg je op die galexy map sowieso wel het atlas pad? Keertje verkeerd klikken en je staat ineens op free roam of center of earth..
Ik speel het al een uurtje of 30 kom er nu pas achter hoe ik het Atlas pad of de weg naar het centrum kan volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24409276/tweakers/got/image.jpeg

Niet via Steam support, maar via Steam ticket support. Helaas ook hier nu een standaard bericht. Iemand anders al succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:58

SilencerNL

No remorse

Mick1990 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 07:33:
[afbeelding]

Niet via Steam support, maar via Steam ticket support. Helaas ook hier nu een standaard bericht. Iemand anders al succes?
Nope, hier precies hetzelfde :(

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:10:
[...]

Dat is omdat je een 4:3-schermverhouding over een 16:9-monitor uittrekt. Kun je dan niet beter 1176x661 draaien? Of des noods 720x480. Check ook deze mod om wat grafische features in te dammen, zodat het sneller loopt: Post processing and more removed for fps boost
Hmm nee, ik heb niks "uitgerekt", er zaten van die mooie zwarte randen omheen (of rek je het dan nog steeds uit?).

De mod werkt in ieder geval prima, ik ben naar 1152 x 'nog wat' gegaan en heb dezelfde framerate, het ziet er eigenlijk beter uit als voorheen. Op zo'n extreem lage resolutie zie je het detail toch niet :+

* Kunnen we misschien weer ophouden met het miepen over de refunds?? :X *

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Laatst online: 11-09 15:22
Pure_evil schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 18:18:
Heb nu een 35 uurtjes erin zitten, spel valt wel wat tegen op bepaalde vlakkenb (performance, content enzo) maar ben het niet als een gek gaan spelen en dan komt om de paar dagen wel de zin terug voor mij.

Iemand enig idee waarom dit is? Zou graag nog een paar wormholes vinden want momenteel nog 170k LY ver van centrum van huidige galaxy en met huidige upgrades doe ik maar een +- 700 per jump maximum. Moet nog wat iridium vinden voor laatste warp upgrade, helaas vond ik op mijn eerste planeten hopen van dat spul en nu gewoon niets meer.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik vind het systeem waarmee je je volgende sterrenstelsel zoekt (met die verschillende paden) echt mega onduidelijk. Ik ben in mijn 6e sterrenstelsel en nog steeds geen atlas station (en dus geen pas). :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:53:
[...]

Hmm nee, ik heb niks "uitgerekt", er zaten van die mooie zwarte randen omheen (of rek je het dan nog steeds uit?).
Sorry, aanname van mijn kant. :o Shame on me O-)
De mod werkt in ieder geval prima, ik ben naar 1152 x 'nog wat' gegaan en heb dezelfde framerate, het ziet er eigenlijk beter uit als voorheen. Op zo'n extreem lage resolutie zie je het detail toch niet :+
Is het überhaupt te spelen op zo'n lage resolutie? Een beetje alsof je nu de originele Doom 1 speelt, toch? Pixel galore.
* Kunnen we misschien weer ophouden met het miepen over de refunds?? :X *
Eens. Maar dan wat minder scheeuwerig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik kreeg te horen waar een Black Hole was. En toen op de galaxy map zoeken? Euh, heb er even over gedaan tot ik hem vond op de kaart. Had idd wel een stuk duidelijker gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure_evil
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-09 04:47
Swerfer schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:55:
[...]

Waarschijnlijk ben je van het Atlas pad afgeraakt. Ik weet niet hoe je terug kan komen op dat pad, behalve dan via een priester in een Anomaly, maar die kom je blijkbaar ook niet meer tegen. Misschien moet je zoeken naar een beacon, via een transmission tower. Die beacons gidsen je volgens mij ook weer naar het juiste pad.

Correct me if I'm wrong...
Zal eens proberen via beacons en transmission towers dan.Heb inderdaad een tijdje free roam gedaan, nu momenteel terug gewoon de weg naar het centrum, zelfs per stapje die het spel suggereert en niet volgens mijn max jump distance. Zal ooit wel terugkomen hoop ik. Indien niet zal ik het jammergenoeg niet lang meer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Helaas is het spel nu nog niet bug vrij, ik moet naar een home station. Ik kom daar aan, doet het apparaat het niet. Geen interactie mogelijk.
Verder had ik daarnet ook een leuke. Hup vliegtuig in. opstijgen. Bam in orbit... wauw

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Is er al iemand die een Atlas V2 of V3 pass heeft weten te bemachtigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 14:49
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:54:
Verder had ik daarnet ook een leuke. Hup vliegtuig in. opstijgen. Bam in orbit... wauw
Dit gebeurd mij zo'n beetje 50% van de tijd. Erg vervelend als je op de planeet bezig bent, super handig als je naar een andere planeet/stelsel wil. Verder heb ik ook een bug (zal hoogstwaarschijnlijk al wel eerder genoemd zijn) wanneer ik vanuit flying/jetpacking in mijn vliegtuig wil stappen. Dan heb ik ineens nog maar 1 tot 3 fps.

Afgezien van deze bugs vermaak ik me prima met het spel. Het is niet helemaal wat er voorgeschoteld werd in eerste instantie, maar wat er wel is werkt best goed. Ondertussen een 28 slots exosuit en 36 slots schip (koste 3,7 miljoen credits).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qieKDDfJySpMCJhJGxk33JD7/medium.jpg
sorry voor de foto, had er geen screenshot van :+
Cowamundo schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:01:
Wat ik heb gehoord moet je naar de center van het universum. Daarmee "herstart" je de game met behoud van je schip/exosuit en dan kun je een hogere versie bemachtigen van de Atlas Pass.

[ Voor 15% gewijzigd door NL-RaVeR op 31-08-2016 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
Cowamundo schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:01:
Nog niet... Ik heb begrepen dat ze alleen in "Operation Centres" te vinden zijn. (Te vinden bij scanners onder "Colonial Outposts", net als Manufacturing Facilities.)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
NL-RaVeR schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:12:
[...]

Wat ik heb gehoord moet je naar de center van het universum. Daarmee "herstart" je de game met behoud van je schip/exosuit en dan kun je een hogere versie bemachtigen van de Atlas Pass.
spoiler:
Ik ben al bij de center geweest en zit nu in mijn 2e universum/solarsystem.
Bij de crash site, net zoals in het begin van de game ligt er een atlas bol waar mee je kan praten.
Als je hierna naar het warp menu gaat is er (voor mij in ieder geval) geen atlas path beschikbaar.
Toen ik vervolgens bij de eerste anomaly kwam kreeg ik van dat grote ventje alleen maar de opties voor supply's voor je reis of een route naar een black hole.

Tot op heden dus geen enkele aanwijzing naar een atlas pass v2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
Cowamundo schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:12:
[...]

spoiler:
Ik ben al bij de center geweest en zit nu in mijn 2e universum/solarsystem.
Bij de crash site, net zoals in het begin van de game ligt er een atlas bol waar mee je kan praten.
Als je hierna naar het warp menu gaat is er (voor mij in ieder geval) geen atlas path beschikbaar.
Toen ik vervolgens bij de eerste anomaly kwam kreeg ik van dat grote ventje alleen maar de opties voor supply's voor je reis of een route naar een black hole.

Tot op heden dus geen enkele aanwijzing naar een atlas pass v2.
Zo ver ik gelezen heb kan je ze vinden op planeten in structures, maar het is compleet random of je er een gaat krijgen er zijn mensen die zonder 2e de 3e gevonden hebben.

Aan de andere kant, waarom wil je nog zo'n pas hebben, het is niet dat je echt nog iets nodig hebt wat je er kan vinden, sinds ik de eerste atlas pas heb ben ik na 5x gebruiken gestopt met de atlaspas containers te openen, neemt alleen maar plek in voor iets wat je niet echt nodig hebt.

Maar ja om eerlijk te zijn, met maxed tool, maxed inventory en alleen nog een schip wat nu op 38 slots zit, vraag ik me nog af wat ik verder kan gaan doen in het spel, Ik krijg nu waardeloze techs van items die je niet kan verwijderen dus ook nooit kan bouwen, Ik kan saai verder jumpen naar het centrum maar ja dat is wel eentonig, freighters aanvallen levert ook niet echt iets op, en ik ben eigenlijk nu gestop met spelen de laatste paar dagen.....

Het is een leuk spel in het begin, maar helaas zit er niet iets in om je uiteindelijk te laten blijven spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 11:24
Ik heb de atlaspas v2 in een operation centre gevonden. Duurt wel een stuk of 50 voordat je hem hebt... en dan ook nog de vraag goed beantwoorden.

Oja, de planeet was niet heel toxic, wel lichtelijk. Ben ook nog flink ver van het midden, dus dat hoeft ook niet.

[ Voor 28% gewijzigd door paazei op 31-08-2016 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:39
Daar is dit topic niet voor bedoeld uiteraard

[ Voor 73% gewijzigd door Grotman op 31-08-2016 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
Over Atlas pass V2 en V3 bemachtigen:
spoiler:
Ze zijn te vinden in Korvax operation centers, maar dat is gebaseerd op RNG, dus dat kan heel lang duren. De "officiële manier" om ze te krijgen is met Polo (in die space anomoly) blijven praten, hij blijft vragen om data, aan de hand van je milestones, hij loopt de lijst af van boven naar beneden, en daarna begint hij opnieuw met hogere requirements. Bij die tweede doorloop krijg je de Atlas V2 en V3 pass.

En over de kamers die je er mee opent:
spoiler:
Die zijn verder niet heel spectaculair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Heeft iemand tips om de dure resouces, zoals Venom Sac's, te vinden? Ik zoek me rot. Mis ik iets op m'n scanner? Mis ik gewoon de juiste planeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Room42 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 14:28:
Heeft iemand tips om de dure resouces, zoals Venom Sac's, te vinden? Ik zoek me rot. Mis ik iets op m'n scanner? Mis ik gewoon de juiste planeten?
Het is gewoon een beetje geluk hebben... Als er venom sacks oid zijn dan krijg je een licht groen icoontje te zien.
Vaak op planeten met extreme weers omstandigheden of erg agressieve sentinals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik zit nu op een planeet met ijs en vind die cubes in grote getalen. Nu speel ik met de moderne waarbij de random sentinels niet aanwezig zijn, maar die komen (niet erg) wel tevoorschijn wanneer je die cubes pakt of deuren open schiet e.d.
Vind het iig een stuk relaxter spelen. Nadeel van deze planeet is dat de galactic stations weer veel absent zijn. Dus verzamelen en verkopen is dan erg rottig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Huntard schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 14:15:
Over Atlas pass V2 en V3 bemachtigen:
spoiler:
Ze zijn te vinden in Korvax operation centers, maar dat is gebaseerd op RNG, dus dat kan heel lang duren. De "officiële manier" om ze te krijgen is met Polo (in die space anomoly) blijven praten, hij blijft vragen om data, aan de hand van je milestones, hij loopt de lijst af van boven naar beneden, en daarna begint hij opnieuw met hogere requirements. Bij die tweede doorloop krijg je de Atlas V2 en V3 pass.

En over de kamers die je er mee opent:
spoiler:
Die zijn verder niet heel spectaculair
spoiler:
Ok top bedankt! Ik had ergens al zo'n vermoeden dat ik ze gewoon via polo kon krijgen.
Ik zat vast bij de level 3 extreme weather achievement maar die heb ik vandaag t/m level 10 behaald!
Heb nu alle achievements op max dus dan is het nu een kwestie van genoeg anomalies vinden.
Zal wel weer even berichten als ik er 1 of beide in mijn bezit heb.

En ja, ik weet dat de kamers niet veel soeps bevatten maar het gaat om de heb! :+

[ Voor 3% gewijzigd door Cowamundo op 31-08-2016 23:35 ]

• Room42
  • Niet online
Cowamundo schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 14:36:
[...]

Het is gewoon een beetje geluk hebben... Als er venom sacks oid zijn dan krijg je een licht groen icoontje te zien.
Vaak op planeten met extreme weersomstandigheden of erg agressieve sentinals.
Maar ligt het dan over de hele planeet verspreid of zijn het (kleine) velden waar het geconcentreerd ligt?

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Room42 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 01:01:
[...]

Maar ligt het dan over de hele planeet verspreid of zijn het (kleine) velden waar het geconcentreerd ligt?
Vaak in grotten, en dan heb je ook geen last van senteniels.

• Cowamundo
Room42 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 01:01:
[...]

- Los liggende vortex cubes ben ik zelf een keer in grotten tegen gekomen in groepjes van 5-8 heel dicht bij elkaar, die kon ik oppakken zonder sentinels achter mij aan te krijgen. Ook heb ik ze een keer buiten grotten tegen gekomen her en der 1 als een rode kubus zwevend op een statief en kreeg toen wel sentinels achter mij aan.
- Venom sacks kwam ik op een radiation planet tegen, als ik ze met de "use" button oppakte kreeg ik wel sentinels achter mij aan (3 sterren) maar als ik ze met mijn multi-tool pakte deze de sentinels niks.
- Gravitino Orb's ben ik zelf ook alleen maar buiten grotten tegen gekomen en ook hier weer 3 sterren aan sentinels achter mij aan zodra ik er 1 pakte.

Die andere 27K items ben ik niet in grote getalen tegen gekomen alleen maar her en der 1 - 2 verspreid.

Wel heb ik het idee dat je deze items sneller tegen komt op een Moon ipv een Planeet.

• bamboe
Het kan zijn dat je naar de andere kant van de planeet moet gaan om ze te vinden,
Ik vroeg me ook eens af waarom een planeet zulke agressieve drones had, ik kon niets vinden,
totdat ik naar een shipwreck vloog aan de andere kant van de planeet en het vol lag.

• Room42
  • Niet online
Hmm bah, echt zoeken of geluk hebben dus :P Ik zag een paradijs voor me waarbij de hele planeet volgestampt zat met van die money makers :D Daar zou ik dan in m'n blote kont doorheen rennen met idielische muziek op de achtergrond, terwijl aan de horizon tientallen rode sentinels achter me aan kwamen.

Maar helaas, zo'n droom is het dus niet :P

• marijnhak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2024
Room42 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:29:
Hmm bah, echt zoeken of geluk hebben dus :P Ik zag een paradijs voor me waarbij de hele planeet volgestampt zat met van die money makers :D Daar zou ik dan in m'n blote kont doorheen rennen met idielische muziek op de achtergrond, terwijl aan de horizon tientallen rode sentinels achter me aan kwamen.

Maar helaas, zo'n droom is het dus niet :P
Ene Marco Horrorsato (voor sommigen Borsato) zong niet voor niets: "de meeste dromen zijn bedrog' :+ :D

PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch

• MrBasta
  • Laatst online: 11-09 15:22
Cowamundo schreef op donderdag 01 september 2016 @ 07:47:
[...]

- Los liggende vortex cubes ben ik zelf een keer in grotten tegen gekomen in groepjes van 5-8 heel dicht bij elkaar, die kon ik oppakken zonder sentinels achter mij aan te krijgen. Ook heb ik ze een keer buiten grotten tegen gekomen her en der 1 als een rode kubus zwevend op een statief en kreeg toen wel sentinels achter mij aan.
- Venom sacks kwam ik op een radiation planet tegen, als ik ze met de "use" button oppakte kreeg ik wel sentinels achter mij aan (3 sterren) maar als ik ze met mijn multi-tool pakte deze de sentinels niks.
- Gravitino Orb's ben ik zelf ook alleen maar buiten grotten tegen gekomen en ook hier weer 3 sterren aan sentinels achter mij aan zodra ik er 1 pakte.

Die andere 27K items ben ik niet in grote getalen tegen gekomen alleen maar her en der 1 - 2 verspreid.

Wel heb ik het idee dat je deze items sneller tegen komt op een Moon ipv een Planeet.
Ik heb een planeet gevonden met een veld van 25 a 30 vortex cubes gewoon in het veld. Inderdaad op een soort statiefje (vooral snachts erg makkelijk te spotten op die manier!). Was gelukkig vlakbij een handelspost. Dus farmen, verkopen en daarna respawnde ze alweer. Was erg makkelijk 3 mio verdienen om een schip te kopen :-)

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Niet om de negatieve harry uit te hangen. Ben notebene de TS van dit topic.
Ik was heel erg enthousiast. Maar de game ligt nu gewoon stof te happen. Had ik niet verwacht. Dacht echt dat dit een hele vermakelijke game zou worden maar het valt mij persoonlijk toch wat tegen.

Deze 'angry' review vat het goed samen voor mij.
YouTube: No Man's Sky Angry Review

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Lasteraar schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:29:
Niet om de negatieve harry uit te hangen. Ben notebene de TS van dit topic.
Ik was heel erg enthousiast. Maar de game ligt nu gewoon stof te happen. Had ik niet verwacht. Dacht echt dat dit een hele vermakelijke game zou worden maar het valt mij persoonlijk toch wat tegen.

Deze 'angry' review vat het goed samen voor mij.
YouTube: No Man's Sky Angry Review
Denk dat dit ook wel een reden is. : YouTube: Sky Hype (The Jimquisition)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Grrrrrene
  • Niet online
Grappig, ik heb het ook al een dag of 4-5 niet meer gespeeld en eigenlijk kan ik me er ook niet zo toe zetten om het weer op te starten. Misschien dat de lol over een week of 2 terug komt, ik weer een paar jumps maak, maar voorlopig komt het niet eens in me op om het op te starten. Ik kwam dit topic toevallig weer tegen en werd herinnerd aan mijn "60 euro not very well spent" ;)

Ik zal de vinger aan de pols houden qua mods en updates, misschien komt er nog een update die het spel maakt wat ik ervan had gehoopt. Ik ga met mijn tientallen uren gameplay in ieder geval niet geld terug vragen, zo erg is het ook weer niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 01-09-2016 12:40 ]

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Vraagje: welk wapen heb ik nodig om deuren open te schieten? Met de Mining beam lukt het niet.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

(jarig!)
Reinhard schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:01:
Vraagje: welk wapen heb ik nodig om deuren open te schieten? Met de Mining beam lukt het niet.
Boltcaster of een plasma grenade

PSN: Bellerophon-

• Marcade
  • Laatst online: 14-09 14:45
Grrrrrene schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:39:
Grappig, ik heb het ook al een dag of 4-5 niet meer gespeeld en eigenlijk kan ik me er ook niet zo toe zetten om het weer op te starten. Misschien dat de lol over een week of 2 terug komt, ik weer een paar jumps maak, maar voorlopig komt het niet eens in me op om het op te starten. Ik kwam dit topic toevallig weer tegen en werd herinnerd aan mijn "60 euro not very well spent" ;)

Ik zal de vinger aan de pols houden qua mods en updates, misschien komt er nog een update die het spel maakt wat ik ervan had gehoopt. Ik ga met mijn tientallen uren gameplay in ieder geval niet geld terug vragen, zo erg is het ook weer niet.
Same here; heb het niet meer aangeraakt voor een week nu en .. mis het ook eigenlijk niet zo erg .. heb beetje het gevoel het allemaal al wel gezien te hebben en geen nieuwe uitdagingen meer in zitten ..
Pagina: 1 ... 28 ... 47 Laatste