Da's een manier om een groter schip te krijgen. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.
Ik denk dat je schepen kunt vinden die 4 slots meer hebben dan het jouwe. Dus stel je hebt een 16-slot ship, als je dan goed rond kijkt, kun je 20-slot schepen vinden om te kopen. Je hebt dan minimaal 8 schepen nodig om naar de 48-slots te gaan. (16 -> 20 -> 24 -> 28 -> ..... -> 44 -> 48). Kleinere schepen kosten al gauw een miljoen. Schepen van boven de 40 slots gaan voor 20 tot 50 miljoen. Dat hele plan gaat je dus gauw 50 to 80 miljoen kosten.
Of je kunt ship-hunting gaan. Vind ik zelf leuker.
Je kunt gecrashte ships vinden op iedere planeet. Die moet je zelf oplappen (niet al te duur, mats zijn makkelijk te vinden). Maar iedere keer is het wel maximaal een +1 slots sprong. Je moet dan dus 32 schepen vinden om van +16 naar +48 te gaan. Maar eerlijk gezegd denk ik dat dat 10x sneller gaat dan sparen voor 50 miljoen currency.
Gecrashte ships vinden is makkelijk:
1) vind een rode beam. je weet wel, vaak naast gebouwen, maar niet altijd. Schijnt recht omhoog
2) creeer een key chip. 10 ijzer en 10 plutonium.
3) "use" de beam
4) je krijgt 4 opties om iets te zoeken. klik op "transmission".
5) je kunt nu 3 verschillende dingen vinden. observatory, nog iets, en transmission tower
6) blijf de beam gebruiken tot je een transmission tower vind. kan een paar keer duren, wel 10x als je pech hebt.
7) vlieg naar die transmission tower
8 ) ga naar binnen, klik op het controle paneel
9) los de puzzel op. 720, 1440, 50 whatever. (als je je vergist, herlaad je laatste safe, en opnieuw)
10) de transmission tower laat je nu de locatie van een crash-site zien
11) vlieg naar de crash-site. kan soms aan de andere kant van de planeet zijn. soms ook 10 sec vliegen.
12) hoop dat het gecrashte ship een meer slots heeft.
13) zet je spullen over. vernietig de upgrades in je oude schip voor mats. accepteer je nieuwe ship
14) done !
15 repeat 32 keer om een 48 slots ship te krijgen
Soms wordt je naar een transmission tower gestuurd die je al hebt gebruikt. Jammer. Opnieuw. Soms wordt je naar een crash-site gestuurd met een kleiner ship. Jammer, opnieuw. Soms is er geen ship ! Jammer, opnieuw. Soms ben je er al geweest. Jammer, opnieuw. Als je dit vaak overkomt, kun je naar een andere planneet gaan. Helpt een beetje, maar ik weet nog steeds niet of het echt helpt. Ik ben van mijn starter-ship naar een 41-slots ship gegaan, op mijn starter-planeet ! Toen begon ik moeite te krijgen een nieuw ship te vinden, en ben ik verhuist naar mijn volgende planeet. Echter, ik weet niet of het toen beter werd. Ik had wel het idee dat mijn starter-planeet veel meer bebouwing had (transmission tower, handelsposten, landings-platforms, etc) dan alle planeten in volgende sterrenstelsels.
Happy crash hunting !