Ik heb gelezen dat iemand alle ship updates van zijn start planeet gehaalt heeft, dus het zou moeten kunnen , maar ik merk ook dat ik soms de zelfde weer vind en zelfs mijn eigen crash site voorgeschoteld kreeg...madcon schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:56:
Net bezig geweest met schepen zoeken en 1 slot toegenomen. Helaas 3x uitgekomen op een schip waar ik al ben geweest. Heeft iemand een indicatie hoeveel schepen er in 1 gebied liggen? Als je alles hebt gehad, kun je dan beter naar andere kant van de planneet? Of heeft dat ook geen zin en kun je beter naar andere planneet?
Nu ik mijn exosuit klaar heb houdt ik wel tijd over. Ook het minen hoeft nauwelijks aangezien de opbrengst uit ontmantelde schepen ook al prima is
Als ik te vaak naar dezelfde locatie gestuurd word (meestal na 2-3 schepen te hebben gevonden) pak ik een volgende planeet. Er zitten er vaak een stuk of 5 in een zonnestelsel, dus dat zijn 10-15 upgrades per zonnestelselmadcon schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:56:
Net bezig geweest met schepen zoeken en 1 slot toegenomen. Helaas 3x uitgekomen op een schip waar ik al ben geweest. Heeft iemand een indicatie hoeveel schepen er in 1 gebied liggen? Als je alles hebt gehad, kun je dan beter naar andere kant van de planneet? Of heeft dat ook geen zin en kun je beter naar andere planneet?
Nu ik mijn exosuit klaar heb houdt ik wel tijd over. Ook het minen hoeft nauwelijks aangezien de opbrengst uit ontmantelde schepen ook al prima is
Wat je ook kunt doen is een eind verder vliegen buiten de atmosfeer (met je puls drive). Dan zit je een uur standaard vliegen van je vorige locatie af en vind je weer nieuwe dingen.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Hmmz net een 16 slot tool cadeau gehad. Enkel had beter moeten kijken. Alle upgraden waren verkeerd dus alles eraf kunnen slopen en nu grondstoffen jagen om alles weer te kunnen bouwen...
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Ik hoopte vandaag mn exosuit te maxen, maar geen enkele planeet gevonden met upgrades... Wel wat lucratieve planeten, dus zit nu op de 3M units ongeveer. Ik blijf nooit ergens lang, want dan wil ik weer naar de volgende planeet. Wel gemerkt dat exosuit shield upgrades enorm helpen met vijandige planeten. De Railgun upgrade doet de rest. Stop niet eens meer boltcasters op mn nieuwe multitools.
Wel 2 multi tool upgrades gevonden.
Zit nu op 40/48/21.
Wel 2 multi tool upgrades gevonden.
Zit nu op 40/48/21.
[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 21-08-2016 18:46 ]
Van alles wat je een naam kunt geven in de game maar niet je eigen trots net gekochte of opgeknapte schip, jammer..
Herkenbaar, wel de extra slots, maar k ingericht. Maar goed, nu ik zoveel Blueprints heb zijn meer slots wel een must-have.TgR_KILLER schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 18:03:
Hmmz net een 16 slot tool cadeau gehad. Enkel had beter moeten kijken. Alle upgraden waren verkeerd dus alles eraf kunnen slopen en nu grondstoffen jagen om alles weer te kunnen bouwen...
Zou inderdaad geweldig zijn als dat in de toekomst kan!Sipio schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 18:44:
Van alles wat je een naam kunt geven in de game maar niet je eigen trots net gekochte of opgeknapte schip, jammer..
[ Voor 25% gewijzigd door marijnhak op 21-08-2016 19:12 ]
PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch
Ik start net NMS op op de PS4 en krijg versie 1.05 binnen. Schijnen alleen wat bug files te zijn. Changelog is niet te vinden.
PSN: PcDCch
Ik had het ook graag gespeeld, echter heb ik nog steeds geen key binnen van oks. Vanmiddag om 12 uur besteld, en nog steeds niet binnen.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Ik heb mijn multitool alweer ingericht zoals ik wil. Ook een stelsel opgeschoven. Dit is nummer 6 denk ik. Nog geen idee welk ras hier zit enkel nog aan t farmen haha.
Zit nu op 26/30/16 qua slots. Gaat wel lekker.
Zit nu op 26/30/16 qua slots. Gaat wel lekker.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Enigste dat ik nu nog heb voor mining upgrade is een coolant van 1 en combat amplifier. Op deze manier doet bolt caster veel meer dmg tot ik meer/betere upgrades heb voor mining beamBosmonster schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:47:
[...]
Waarom de Railshot EN zoveel boltcaster upgrades? Als je de boltcaster gebruikt voor combat zou ik de Railshot weghalen, want die gegradeert je mining tool.
Als je de Railshot gebruikt (waarschijnlijk beter dan welke boltcaster dan ook), dan kun je al je boltcaster zooi vervangen door meer mining beam upgrades.
Heb nu een planeet.. geen slecht weer ofzo en bergen met goud.. enkel word zo vaak de lucht in geschoten.. not funneh
32mb, zal wel niets bijzonders zijn inderdaad.Mozart schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:42:
Ik start net NMS op op de PS4 en krijg versie 1.05 binnen. Schijnen alleen wat bug files te zijn. Changelog is niet te vinden.
Vanmiddag kon ik na de twee Pc patches eindelijk ook beginnen met de game.
Heb er nu een uurtje of 4 inzitten en ben opzicht wel positief, er is eigenlijk nog geen zak te doen maar het houd me toch bezig.
Ik heb nu echter een probleempje, ik zit op mijn tweede planeet en daar is voornamelijk water. Ik ben echter op een eilandje geland omdat daar twee goud klompen boven hingen, ik kan nu echter niet meer weg omdat de brandstof van mijn schip op is en in de buurt is niets te krijgen.
Wat kan ik daar nog aan doen? Heb het idee dat ik hier vast zit.
Heb er nu een uurtje of 4 inzitten en ben opzicht wel positief, er is eigenlijk nog geen zak te doen maar het houd me toch bezig.
Ik heb nu echter een probleempje, ik zit op mijn tweede planeet en daar is voornamelijk water. Ik ben echter op een eilandje geland omdat daar twee goud klompen boven hingen, ik kan nu echter niet meer weg omdat de brandstof van mijn schip op is en in de buurt is niets te krijgen.
Wat kan ik daar nog aan doen? Heb het idee dat ik hier vast zit.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Leuk, door een black hole gegaan en ik ben weer terug waar ik begon 
Ship: 37 slots
Multitool: 18 slots (nog _steeds_ niks beter gevonden
)
Suit: 48 slots (nog steeds te klein
)
Ship: 37 slots
Multitool: 18 slots (nog _steeds_ niks beter gevonden
Suit: 48 slots (nog steeds te klein
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Op het moment zo mijn Multi-Tool ingedeeld:

Heeft er trouwens al iemand de +1 scanner signal booster upgrade?
Snap niet wat je nog met een bolt blaster moet aangezien ik hier super snel sentinels mee afmaakt.
Vind het wel jammer dat het super makkelijk is om van die sentinels af te komen, 2 killen of even een kleine sprint en je bent weer clean, had van mij wel veel moeilijker gemogen.
Suit 48 Slots
Ship 48 Slots
Suit en Schip moet ik nog helemaal indelen omdat ik net een 48 slots schip gevonden heb maar ik ben niet helemaal tevreden over het uiterlijk dus ik ben haastig op zoek naar een mooie vervanger en dan die helemaal indelen.

Heeft er trouwens al iemand de +1 scanner signal booster upgrade?
Snap niet wat je nog met een bolt blaster moet aangezien ik hier super snel sentinels mee afmaakt.
Vind het wel jammer dat het super makkelijk is om van die sentinels af te komen, 2 killen of even een kleine sprint en je bent weer clean, had van mij wel veel moeilijker gemogen.
Suit 48 Slots
Ship 48 Slots
Suit en Schip moet ik nog helemaal indelen omdat ik net een 48 slots schip gevonden heb maar ik ben niet helemaal tevreden over het uiterlijk dus ik ben haastig op zoek naar een mooie vervanger en dan die helemaal indelen.
[ Voor 5% gewijzigd door Cowamundo op 21-08-2016 22:41 ]
Heb ook mn Suit en Ship nu op 48. Tool op 21 (heb een 23 afgeslagen, had net mn 21 helemaal opnieuw ingericht 
Begin nu wel te merken dat er gewoon niet zoveel meer te doen is. Minen/farmen heeft geen zin, want er is niks meer om geld aan uit te geven. Dus dat voelt al snel nutteloos.
Kan nog een tijdje doorgaan met Atlas enzo, maar ja, das nu ook niet echt een uitdaging.
Denk dat het einde voor mij in zicht is. Merk vooral dat ik van planeet naar planeet ga en eigenlijk voornamelijk teleurgesteld wordt doordat er niks leuks te vinden is, maar dat komt meer doordat ik eigenlijk alles al gezien heb en niet echt meer verrast wordt.
Begin nu wel te merken dat er gewoon niet zoveel meer te doen is. Minen/farmen heeft geen zin, want er is niks meer om geld aan uit te geven. Dus dat voelt al snel nutteloos.
Kan nog een tijdje doorgaan met Atlas enzo, maar ja, das nu ook niet echt een uitdaging.
Denk dat het einde voor mij in zicht is. Merk vooral dat ik van planeet naar planeet ga en eigenlijk voornamelijk teleurgesteld wordt doordat er niks leuks te vinden is, maar dat komt meer doordat ik eigenlijk alles al gezien heb en niet echt meer verrast wordt.
[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 21-08-2016 23:13 ]
Ja naar het volgende eilandje is wel een tijdje lopen.NLxAROSA schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:50:
Hoe ver moet je door het water? En onder water zitten ook resources.
Heb het geprobeerd, ging erg snel dood en spawnde weer op het eiland
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Je kan ook nog eventueel mocht je echt niet verder komen kijken of je wat onderdelen uit bv je multie tool of je pas kan dismatelen zodat je Plutonium krijgt en misschien net genoeg hebt om op te stijgen.Donstil schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:22:
[...]
Ja naar het volgende eilandje is wel een tijdje lopen.
PSN: FreakGIB
Of een vorige safe laden als dat nog lukt.. in het vervolg altijd een voorraad plutonium bij houden..
Heb gelukkig nooit die situatie gehad neem altijd ruim genoeg mee..
Heb wel het idee dat die in de ruimte schiet bug steeds erger word.. knal zo vaak de ruimte in.. niet grappig meer. Hopelijk fixen ze dat snel..
Heb gelukkig nooit die situatie gehad neem altijd ruim genoeg mee..
Heb wel het idee dat die in de ruimte schiet bug steeds erger word.. knal zo vaak de ruimte in.. niet grappig meer. Hopelijk fixen ze dat snel..
Als ik tijdens het opstijgen mijn neus naar beneden houd dan gaat hij niet meer zo hoog de ruimte in. Speel zelf met een Xbox360-controller dus weet niet hoe of wat dat werkt op het toetsenbord, maar je snapt vast wel wat ik bedoelTgR_KILLER schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 00:04:
Ergens een outpost vinden met zo'n terminal waar je je schip mee kunt oproepen, dat werkt ook als je geen brandstof meer hebt. Scheelt iig weer een heel stuk teruglopen.Donstil schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:22:
[...]
Ja naar het volgende eilandje is wel een tijdje lopen.
[ Voor 30% gewijzigd door Mick1990 op 22-08-2016 00:25 ]
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Verwijderd
Is niet goed, hè.Cowamundo schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 22:39:
Op het moment zo mijn Multi-Tool ingedeeld:
[afbeelding]
Het maakt uit aan hoeveel kanten een upgrade wordt aangeraakt door andere upgrades uit de zelfde familie. Dus proberen blokken te maken, niet lijnen. En als je het helemaal goed wilt doen, moet je proberen de +4 en +3 upgrades in het midden te doen, zodat ze zo veel mogelijk buren van hetzelfde type hebben.
Voorbeeld hoe je het beste de mining beam upgrades kunt doen:
01221
23433
11221
De vier scanner upgrades kun je het beste in een blok doen.
AB
CD
De overige 5 slots kun je leeglaten, of opvullen met rommel zoals grenades of de boltcaster. Die upgrades hebben dan allemaal maar 1 of 2 buren van hetzelfde type. Jammer dan. Ik gebruik nooit mijn boltcaster.
Je krijgt dan:
01221xxx
23433xAB
11221xCD
Ik denk dat ze die vergeten zijn.Heeft er trouwens al iemand de +1 scanner signal booster upgrade?
Ik had na 2-3 dagen spelen alle upgrades binnen. Daarna alleen maar "already known" upgrade schemas gezien. Als de +1 scanner upgrade had bestaan, had ik hem al 10x tegen gekomen.
Toen ik begreep hoe ik m'n tool moest invullen, werd het belachelijk makkelijk allemaal. Sentinels zijn in ongeveer 1 seconde gedaan. Bolt blaster gebruik ik nooit. Ik dacht dat je die nodig had om stalen deuren door te branden. Maar mijn beam doet dat nu ook (in een seconde of 2).Snap niet wat je nog met een bolt blaster moet aangezien ik hier super snel sentinels mee afmaakt.
Note, bij je exosuit werkt het net zo. Hoewel je niet het perfecte suit kunt bouwen, omdat de starter-dingen (jetpack, hazard protection en life-support) bij elkaar zitten. Je moet dan je jetpack upgrades zowiezo ergens apart doen. En aangezien de meeste van die upgrades in drie-en komen, kun je ze niet in een vierkant plaatsen. Dus een lijn is goed genoeg. (En als je het echt het beste wilt doen, doe dan 132 of 231. Niet 123 of 321, da's minder sterk. En 213 of 312 zijn het allerslechts).
Ik heb precies hetzelfde.Suit en Schip moet ik nog helemaal indelen omdat ik net een 48 slots schip gevonden heb maar ik ben niet helemaal tevreden over het uiterlijk dus ik ben haastig op zoek naar een mooie vervanger en dan die helemaal indelen.
De eerste dag spelen had ik m'n multi-tool op 24. Toen ik een keer of 10 een andere 24-slot multitool kreeg aangeboden begon het me te dagen dat 24 misschien wel eens de max kon zijn.
Ik ben wel bang dat als ik alles klaar heb om het spel te beginnen, het spel eigenlijk al weer is afgelopen ....
Lol ik heb m'n multitool nog amper vervangen.
Hoog tijd om daar eens naar op zoek te gaan, in een van de eerste stelsels zag ik nog wel eens een andere multitool, maar laatste paar potjes niet meer gevonden. Waar vind je die multitools, is dat bij zo'n outpost oid?
Na openen beperkt houdbaar
goede tips, zo had ik 'm niet eerder gelezen.Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 05:09:
[...]
Is niet goed, hè.
Het maakt uit aan hoeveel kanten een upgrade wordt aangeraakt door andere upgrades uit de zelfde familie. Dus proberen blokken te maken, niet lijnen. En als je het helemaal goed wilt doen, moet je proberen de +4 en +3 upgrades in het midden te doen, zodat ze zo veel mogelijk buren van hetzelfde type hebben.
01221
23433
11221
AB
CD
De overige 5 slots kun je leeglaten, of opvullen met rommel zoals grenades of de boltcaster. Die upgrades hebben dan allemaal maar 1 of 2 buren van hetzelfde type. Jammer dan. Ik gebruik nooit mijn boltcaster.
Je krijgt dan:
01221xxx
23433xAB
11221xCD
Ben wel bang dat de uitdaging dan helemaal ver te zoeken is, want ik heb een vergelijkbare indeling als in het screenshot en dan is het eigenlijk allemaal al appeltje eitje.
Aiii hier gaat de autist in mij niet blij mee zijn!Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 05:09:
[...]
Is niet goed, hè.
01221
23433
11221
AB
CD
Je krijgt dan:
01221xxx
23433xAB
11221xCD
[...]
Ik denk dat ze die vergeten zijn.
Ik had na 2-3 dagen spelen alle upgrades binnen. Daarna alleen maar "already known" upgrade schemas gezien. Als de +1 scanner upgrade had bestaan, had ik hem al 10x tegen gekomen.
[...]
Toen ik begreep hoe ik m'n tool moest invullen, werd het belachelijk makkelijk allemaal. Sentinels zijn in ongeveer 1 seconde gedaan. Bolt blaster gebruik ik nooit. Ik dacht dat je die nodig had om stalen deuren door te branden. Maar mijn beam doet dat nu ook (in een seconde of 2).
Note, bij je exosuit werkt het net zo. Hoewel je niet het perfecte suit kunt bouwen, omdat de starter-dingen (jetpack, hazard protection en life-support) bij elkaar zitten. Je moet dan je jetpack upgrades zowiezo ergens apart doen. En aangezien de meeste van die upgrades in drie-en komen, kun je ze niet in een vierkant plaatsen. Dus een lijn is goed genoeg. (En als je het echt het beste wilt doen, doe dan 132 of 231. Niet 123 of 321, da's minder sterk. En 213 of 312 zijn het allerslechts).
[...]
Ik heb precies hetzelfde.
De eerste dag spelen had ik m'n multi-tool op 24. Toen ik een keer of 10 een andere 24-slot multitool kreeg aangeboden begon het me te dagen dat 24 misschien wel eens de max kon zijn.De volgende dag had ik 48 slots in m'n exo suit. Twee dagen later had in een 41-slot ship. Allemaal op mijn starter planeet ! Gecrashte schepen vinden werd toen wat moeilijker, dus ik ben maar eens verder gaan kijken. Vandaag met een 45-slot ship naar het volgende stelsel gegaan. Nu heb ik een 48-slotter. Ik heb nog een stuk of 5-6 48-slot ships bezichtigd, maar geen van alle zijn ze mooier dan mijn huidige ship (da's namelijk roze !!). Ik wil zo'n fighter jet, zoals je in alle promotie materiaal ziet. (Ik geloof dat je eerste schip er ook zo uit ziet). Als ik die heb, ga ik m'n ship pimpen met de beste engines.
Ik ben wel bang dat als ik alles klaar heb om het spel te beginnen, het spel eigenlijk al weer is afgelopen ....
Voorlopig laat ik het zo nog maar even staan omdat ik toch nergens moeite mee heb en alles alsnog heel snel dood gaat of gemined is. sommige upgrades hebben rare materials nodig waarvan ik er niet meer genoeg heb namelijk.
Bedankt voor de tip in ieder geval, zal er met mijn suit en schip rekening mee houden.
Heb je hier een bron van? En wat gaat dit me schelen t.o.v een lijn?Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 05:09:
[...]
Is niet goed, hè.
01221
23433
11221
Steam: CatBearCow
Ik heb inmiddels een nieuw schip weten te vinden met 18 slots. Mijn exoskelet is inmiddels 25 slots. Er was alleen 1 ding met mijn nieuwe schip wat een beetje een avontuur was. Ik landde op een planeet (door mij genaamd: Primal Giedi Prime) De planeet was radioactief en had zeer, zeer radioactieve stormen. Dus ik land op de planeet om wat rond te huppelen....blijkt dat ik geen Hedrium heb voor mijn puslse motoren (wel Plutonium voor mijn normale boosters en daarom niet kan opstijgen. En je raad het al, de planeet heeft wel Hedrium maar niet zo heel veel. Dus ik te voet op pad op een radioactieve planeet met radioactieve stormen en een verhoogd radioactief niveau in de nacht. Uiteindelijk de achievement gekregen om meer dan 1.0 sol op een zeer gevaarlijke planeet te zitten rondlopen zonder te schuilen.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Mijn laarste 2 tool upgrades (beiden +2) kwamen van een crash site. Beiden van dat orb ding met het doorzoeken van een schip.
Edit: procentueel is waarschijnlijk niet helemaal juist. De connectiebonussen zijn hoger op hogere upgrades. Kunnen ook fixed values zijn.
Je krijgt een procentuele bonus per connectie, dus lijkt me niet meer dan logisch toch?Bartjeuhz schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 08:21:
[...]
Heb je hier een bron van? En wat gaat dit me schelen t.o.v een lijn?
Edit: procentueel is waarschijnlijk niet helemaal juist. De connectiebonussen zijn hoger op hogere upgrades. Kunnen ook fixed values zijn.
[ Voor 67% gewijzigd door Bosmonster op 22-08-2016 08:43 ]
Zou handig zijn als er een keer een optie komt dat je upgrades kan moven eventueel tegen een minimale materiaal kost want sommige materialen zeker die van je schip zijn soms lastig aan te komen.Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 05:09:
[...]
Is niet goed, hè.
01221
23433
11221
AB
CD
Je krijgt dan:
01221xxx
23433xAB
11221xCD
[...]
Ik denk dat ze die vergeten zijn.
[...]
Toen ik begreep hoe ik m'n tool moest invullen, werd het belachelijk makkelijk allemaal. Sentinels zijn in ongeveer 1 seconde gedaan. Bolt blaster gebruik ik nooit. Ik dacht dat je die nodig had om stalen deuren door te branden. Maar mijn beam doet dat nu ook (in een seconde of 2).
[...]
Ik heb precies hetzelfde.
De eerste dag spelen had ik m'n multi-tool op 24. Toen ik een keer of 10 een andere 24-slot multitool kreeg aangeboden begon het me te dagen dat 24 misschien wel eens de max kon zijn.De volgende dag had ik 48 slots in m'n exo suit. Twee dagen later had in een 41-slot ship. Allemaal op mijn starter planeet ! Gecrashte schepen vinden werd toen wat moeilijker, dus ik ben maar eens verder gaan kijken. Vandaag met een 45-slot ship naar het volgende stelsel gegaan. Nu heb ik een 48-slotter. Ik heb nog een stuk of 5-6 48-slot ships bezichtigd, maar geen van alle zijn ze mooier dan mijn huidige ship (da's namelijk roze !!). Ik wil zo'n fighter jet, zoals je in alle promotie materiaal ziet. (Ik geloof dat je eerste schip er ook zo uit ziet). Als ik die heb, ga ik m'n ship pimpen met de beste engines.
Zou heel fijn zijn ja. Gisteren 2x upgrade van 2 slots weten te scoren, maar dus ook 2x hele zooi opnieuw installeren en eigenlijk gewoon grondstoffen wegkeilen. Had net zo goed R3 lang kunnen inhoudenFreakGIB schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 08:41:
[...]
Zou handig zijn als er een keer een optie komt dat je upgrades kan moven eventueel tegen een minimale materiaal kost want sommige materialen zeker die van je schip zijn soms lastig aan te komen.
Met een Atlas pas v1 op elk ruimtestation => 1 exo slot upgrade. Rondvliegen op dorre planten => met wat geluk veel pods om exo pak ook up te graden. Eindelijk 48 slots.
Met schepen en multitools gaat het écht niet vooruit
De énige plaatsen waar ik mijn multitool kan upgraden, lijkt een space anomalie te zijn. En altijd direct +2 slots. Op de planeten is het altijd -1
In de laatste twee sterrenstelsels met geluk telkens een anomalie gevonden. Op een space anomalie neem ik geen "hulpmiddelen om de reis voort te zetten" meer. Altijd dingen die ik al heb. Zucht.
Investeren in die granaten is wel leuk om snel een weg te banen uit een grot
helaas, als ik bvb aluminium of goud klompen wil minen, dan brengt het amper iets op. Die granaten vliegen er bij mij volgende keer uit waarschijnlijk.
Wat me ook echt opvalt zijn de immense vergezichten in het spel. Vooral als je ergens op de top van een grote berg staat. Alleen jammer van het repetitieve water patroon als je je wat hoger bevind.
Het is me ook pas opgevallen dat sentinels ook blueprint of dergelijke laten vallen. Hier en daar zo wat nieuwigheden gevonden.
Met schepen en multitools gaat het écht niet vooruit
Investeren in die granaten is wel leuk om snel een weg te banen uit een grot
Wat me ook echt opvalt zijn de immense vergezichten in het spel. Vooral als je ergens op de top van een grote berg staat. Alleen jammer van het repetitieve water patroon als je je wat hoger bevind.
Het is me ook pas opgevallen dat sentinels ook blueprint of dergelijke laten vallen. Hier en daar zo wat nieuwigheden gevonden.
Ik heb mijn multitools bijna allemaal gratis gehad van wezens die ik tegen kwam en hielp 
Suit slots gaan langzamer.. kom niet zo vaak zon droppod tegen helaas..
Ik krijg er ook regelmatig aangeboden, maar altijd -1TgR_KILLER schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:04:
Ik heb mijn multitools bijna allemaal gratis gehad van wezens die ik tegen kwam en hielp
Op kale planeten rustig en zo laag mogelijk en niet te snel rondvliegen, kom je er nochtans veel tegen. Misschien niet op élke planeet, maar bij de meeste is het mij zo gelukt.
Ik ben just hard opzoek naar de Atlas pas v2 en v3 maar dat wil tot nu toe nog niet lukken volgens Google kan je ze krijgen bij zo'n anomaly door met Polo te praten die gast met die grote bril waar je ook de eerste pas kreeg.Dakoina schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 08:54:
Met een Atlas pas v1 op elk ruimtestation => 1 exo slot upgrade. Rondvliegen op dorre planten => met wat geluk veel pods om exo pak ook up te graden. Eindelijk 48 slots.
Maar lees nu ook dat je ze kan krijgen bij een koloniale nederzetting waar je in moet breken en dan krijg je daar bij die console waar je eerst de goede code moet invoeren een random blue print met kans op een Atlas pas v2 v3 iemand hier andere manieren gevonden?
Die heb ik nog steeds niet gevonden. Maar ik heb redelijk lang vertoefd in mijn eerste sterrenstelsels. Nu ben ik echt meer beginnen uitkijken naar AtlasFreakGIB schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:06:Ik ben just hard opzoek naar de Atlas pas v2 en v3 maar dat wil tot nu toe nog niet lukken volgens Google kan je ze krijgen bij zo'n anomaly door met Polo te praten die gast met die grote bril waar je ook de eerste pas kreeg.
Maar lees nu ook dat je ze kan krijgen bij een koloniale nederzetting waar je in moet breken en dan krijg je daar bij die console waar je eerst de goede code moet invoeren een random blue print met kans op een Atlas pas v2 v3 iemand hier andere manieren gevonden?
Ik heb zelf ook nog geen V2 of V3 gevonden maar ik heb gelezen dat je het meeste kans maakt als je bij een scanner op zoek gaat naar colonial outposts op een planeet met extreem radioactief weer.. Ik ben zelf nog niet zo'n planeet tegen gekomen dus ik kan niet bevestigen of dit waar is.
We do what we must because we can.
Hebben de milestones nog een functie later in het spel? Ik zit nu rond de 50 geloof ik.
PSN: jannvsdvinvs
Toch even een paar pareltjes delen.
Helaas doet Steam stom met cloud screenhots.
Let op, dit is met een aantal grafische mods.

Helaas doet Steam stom met cloud screenhots.
Let op, dit is met een aantal grafische mods.
[ Voor 8% gewijzigd door Tormbo op 22-08-2016 09:16 ]
PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
Damm had gisteren zo'n planeet 9,5 radio active en in het water nog erger + de Sentinals waren ook Zeer agressief was in het rood ben er alleen weer weg gegaan en door een black hole dus die vind ik niet meer terug denk ik.ResuCigam schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:12:
Ik heb zelf ook nog geen V2 of V3 gevonden maar ik heb gelezen dat je het meeste kans maakt als je bij een scanner op zoek gaat naar colonial outposts op een planeet met extreem radioactief weer.. Ik ben zelf nog niet zo'n planeet tegen gekomen dus ik kan niet bevestigen of dit waar is.
Gisteren denk letterlijk 50 van die nederzettingen gedaan (en daarvoor nog niet specifiek zoekende naar de atlaspass ook makkelijk 100 keer) en geen 1 blueprint van iets wat ik nog niet ken. Vanavond besteed ik er nog ff aan maar als ik geen V2 of V3 krijg dan geloof ik er eigenlijk niet meer in dat je ze daar kan krijgen.FreakGIB schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:06:
[...]
Ik ben just hard opzoek naar de Atlas pas v2 en v3 maar dat wil tot nu toe nog niet lukken volgens Google kan je ze krijgen bij zo'n anomaly door met Polo te praten die gast met die grote bril waar je ook de eerste pas kreeg.
Edit: Lees hier dat je meer kans hebt op een radioactieve planeet, dus dat ga ik nog wel even proberen.
[ Voor 5% gewijzigd door watercoolertje op 22-08-2016 09:40 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Gisteren een baal moment. Ik ging mijn multitool vervangen (nieuwe kopen) en besloot al het spul in mijn oude tool te ontmantelen. Nadat ik alles ontmanteld had kwam ik erachter dat ik geen ruimte vrij had in mijn exosuit (maar daar krijg je dus geen melding van). Ergo alle materialen van het ontmantelen kwijt
Ook ontdekt: als je graag speciale dingen farmed zoals proteine parels, gravitino balls, vortex cubes: uw exosuite schil zo goed mogelijkversterken en dan kan je rustig een aantal dingen tegelijk farmen, terwijl de sentinels er lustig op los schieten
als ze te moeilijk doen effe granaat ofzo werpen en ook looten. (krijg je bvb neutrino modules enzovoorts)
Pearls & balls al veel gezien, vortex cubes nog niet
[ Voor 14% gewijzigd door Dakoina op 22-08-2016 09:40 ]
Misschien zoals een stukje hier boven werd verteld bij de Extreme planeten proberen dat heb ik zelf nog niet echt gedaan ben er eigenlijk pas 1 tegen gekomen die echt extreem was.watercoolertje schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:37:
[...]
Gisteren denk letterlijk 50 van die nederzettingen gedaan (en daarvoor nog niet specifiek zoekende naar de atlaspass ook makkelijk 100 keer) en geen 1 blueprint van iets wat ik nog niet ken. Vanavond besteed ik er nog ff aan maar als ik geen V2 of V3 krijg dan geloof ik er eigenlijk niet meer in dat je ze daar kan krijgen.
Edit: Lees hier dat je meer kans hebt op een radioactieve planeet, dus dat ga ik nog wel even proberen.
Ik juist alleen nog maar cubes tegen gekomen. Pakte er steeds een 2/3 rond mijn schip en dan vlug wegDakoina schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:38:
Was op de 20ste planeet ofzo die ik bezocht?
Eens grof schatten: ben zelf 4-tal planeten tegengekomen met balls of pearls. (Op een 20+ planeten denk ik)TgR_KILLER schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:58:
Ik juist alleen nog maar cubes tegen gekomen. Pakte er steeds een 2/3 rond mijn schip en dan vlug weg
Weet iemand het volgende:
Kan ik met mijn schip naar een crashed site vliegen, schip ruilen zonder materials over zetten, alles deconstructen en meenemen wat ik nodig heb en dan weer terug mijn eigen schip in waar de materials in bewaard zijn of verdwijnen die zodra je uit je schip gaat?
Kan ik met mijn schip naar een crashed site vliegen, schip ruilen zonder materials over zetten, alles deconstructen en meenemen wat ik nodig heb en dan weer terug mijn eigen schip in waar de materials in bewaard zijn of verdwijnen die zodra je uit je schip gaat?
De sentinels die je killt als je zoiets pakt leveren eigenlijk nog meer op dan de pearl/cube zelfTgR_KILLER schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:58:
[...]
Ik juist alleen nog maar cubes tegen gekomen. Pakte er steeds een 2/3 rond mijn schip en dan vlug weg
Tip: Bouw de eerste 3 shield upgrades op je exosuit en pak de Railgun op je multi tool. Zijn die sentinels zo weg en dat levert je zo 20-40K op aan mats en items.
Ja, dat is de manier (nee er verdwijnt niks). Zorg dus wel dat je schip in de buurt staat, want anders wordt het lastig terugvinden.Cowamundo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:06:
[ Voor 33% gewijzigd door Bosmonster op 22-08-2016 10:08 ]
Ach 't kan dommer. Gisteren bij de zoveelste crash site aangekomen en 't nieuwe schip had meer sloten dan het oude, dus ik was bezig alles over te hevelen van het oude naar het nieuwe schip in het 'compare' scherm. Deed dat halfmoe op automatische piloot (want, al 'tig keer gedaan)MrBasta schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:38:
Gisteren een baal moment. Ik ging mijn multitool vervangen (nieuwe kopen) en besloot al het spul in mijn oude tool te ontmantelen. Nadat ik alles ontmanteld had kwam ik erachter dat ik geen ruimte vrij had in mijn exosuit (maar daar krijg je dus geen melding van). Ergo alle materialen van het ontmantelen kwijt
Ben ik bijna klaar, valt het me pas op dat m'n nieuwe schip nog wel heel erg leeg is kwa slots .. WTF? .. heb dan pas door dat door muscle memory ik niet continue 'Y' zit te drukken maar de R3 stick ingedrukt houd bij elke slot en gewoon fijn alles aan het vernietigen was.
Zucht. Ben er toen maar mee gestopt.
yep! alles blijft bewaard. goeie manier om geld te verdienen met 500 emeril stacks enzoCowamundo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:06:
Je kan met een gerust hart nieuwe schip aanvaarden, de upgrades deconstructen en terug naar jouw schip gaan en dan aanvaarden. Je hoeft de mats niet over te zetten voor deze actie (alleen je mats uit het crashed ship wel meenemen he !Cowamundo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:06:
Alleen kubes tegen gekomen tot nu toe. Pakken van die dingen was bij mij een soort sport wedstrijd opzich
Uitrekenen hoeveel afstand tot schip en ideale loop route bepalen. Dan rennen en zo veel mogelijk kubussen pakken om vervolgens in spaceship te duiken
Stadia / PSN : whenheco
Heb ik blijkbaar mazzel gehad, kon die vortex cubes op m'n dooie akkertje inladen onder de neus van een sentinel.
Ik hoop dat ze dat soort dingen ook nog stackbaar gaan maken. Het kan nu inventory-technisch bijna niet uit om ze op te pakken, helemaal niet tov een volle stack goud of emeril.pa1fw schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:12:
Heb ik blijkbaar mazzel gehad, kon die vortex cubes op m'n dooie akkertje inladen onder de neus van een sentinel.
PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
Cubes heb ik nog nooit gezien, en de luxe van rustig dat spul in een grot kunnen looten zonder de Sentinels ook nooit gehad. Maar met een paar suit upgrades en de "rocket jump" heb ik eigenlijk niet zoveel last meer van die Sentinels.
Heb nu wel een prima planeet gevonden: net een marslandschap, bijna geen vegetatie. De enige "plant" zijn die bolletjes waar een bal inzit. Enige nadeel is dat het spacestation op ruim een minuut reizen zit (Pulse). Goedmakertje is wel dat er een +96% bonus op de ballen zit daar, dus 53k per bal ongeveer. Dan vlieg ik wel even heen en weer
Heb nu wel een prima planeet gevonden: net een marslandschap, bijna geen vegetatie. De enige "plant" zijn die bolletjes waar een bal inzit. Enige nadeel is dat het spacestation op ruim een minuut reizen zit (Pulse). Goedmakertje is wel dat er een +96% bonus op de ballen zit daar, dus 53k per bal ongeveer. Dan vlieg ik wel even heen en weer
)
Ik doe vast iets verkeerd als ik hier al deze verhalen zo zie van geüpgrade exosuits/ships/multitool
Men exosuit heb ik al kunnen upgraden naar een 20-tal slots, en net men eerste crashed ship opgelapt voor wat extra ruimte (16 naar 17 is niet echt wow maar toch)..
Maar die verkooppunten voor multitools vind ik dus echt nergens..
Heb voorlopig nogal veel gescand voor shelters & transmission, dus al tig observatories & transmission towers tegengekomen, telkens dus zonder die rode box.
Zit nog steeds in men eerste galaxy star system met 4 planets, alle 4 reeds deftig explored.. Moet nu enkel nog ergens antimatter zien te scoren om de warp cell te maken, maar ook nog geen geluk gehad bij de trade stations (zowel in space als op de grond)..
Als het zo niet echt vooruit gaat heb je 't wel snel gehad helaas... Vanavond miss nog even verder zoeken, maar het geduld raakt zo'n beetje op..
Men exosuit heb ik al kunnen upgraden naar een 20-tal slots, en net men eerste crashed ship opgelapt voor wat extra ruimte (16 naar 17 is niet echt wow maar toch)..
Heb voorlopig nogal veel gescand voor shelters & transmission, dus al tig observatories & transmission towers tegengekomen, telkens dus zonder die rode box.
Zit nog steeds in men eerste galaxy star system met 4 planets, alle 4 reeds deftig explored.. Moet nu enkel nog ergens antimatter zien te scoren om de warp cell te maken, maar ook nog geen geluk gehad bij de trade stations (zowel in space als op de grond)..
Als het zo niet echt vooruit gaat heb je 't wel snel gehad helaas... Vanavond miss nog even verder zoeken, maar het geduld raakt zo'n beetje op..
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Als je dan annuleert heb je alles weer terug hoorMarcade schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:08:
[...]
Ach 't kan dommer. Gisteren bij de zoveelste crash site aangekomen en 't nieuwe schip had meer sloten dan het oude, dus ik was bezig alles over te hevelen van het oude naar het nieuwe schip in het 'compare' scherm. Deed dat halfmoe op automatische piloot (want, al 'tig keer gedaan)
Ben ik bijna klaar, valt het me pas op dat m'n nieuwe schip nog wel heel erg leeg is kwa slots .. WTF? .. heb dan pas door dat door muscle memory ik niet continue 'Y' zit te drukken maar de R3 stick ingedrukt houd bij elke slot en gewoon fijn alles aan het vernietigen was.
[ Voor 4% gewijzigd door watercoolertje op 22-08-2016 10:31 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Als het goed is krijg je vrij snel een gratis warpcell. In het 2e sterrenstelsel krijg je dan bijna gelijk het recept voor Antimatter. (gewoon de markers volgen)KipCurreh schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:22:
Ik doe vast iets verkeerd als ik hier al deze verhalen zo zie van geüpgrade exosuits/ships/multitool
...
Maar jij hebt waarschijnlijk die warpcell in je warpcore geladen, en vervolgens je schip omgeruild bij de crash-site voor 1 slot meer.. maar wel een lege warpcore
Denk dat het beste is om naar het space station te gaan en daar bij de binnenkomende schepen te kijken of ze antimatter hebben. Dat gaat een stuk sneller dan vendors op een planeet langsgaan.
)
Ik begin bijna spijt te krijgen dat ik m'n eerste galaxy star system zo snel verlaten heb, als ik de verhalen hier zo lees. Volgens mij heb ik gewoon antimatter gekocht in het Space Station oid en vertrokken voordat ik alles had explored.
[ Voor 3% gewijzigd door Fustje op 22-08-2016 11:07 ]
Denk dat het verschil is dat de meeste van ons (die nu een 24-slot multitool hebben) mss, al lang en breeduit de eerste galaxy verlaten hebben? Ik vond ook geen nieuwe multi-tool upgrade tot ik pas in m'n 3e of 4e galaxy zat ofzo.KipCurreh schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:22:
Zit nog steeds in men eerste galaxy met 4 planets, alle 4 reeds deftig explored.. Moet nu enkel nog ergens antimatter zien te scoren om de warp cell te maken, maar ook nog geen geluk gehad bij de trade stations (zowel in space als op de grond)..
Zelf zit no ook in m'n 6e galaxy wat een Vy'keen galaxy is en find constant multi-tools en/of krijg ze aangeboden. Heb het gevoel ook nu dat mss. Vy'keen's vaker/meer multi-tools aanbieden, maar mss. is dat gewoon willekeur.
Denk dat men sowieso niet al te lang in dezelfde galaxy moet blijven hangen.
Zelf ben ik veel pragmatischer geworden bij het exploren van planeten. Ik doe alleen nog maar planeten exploren waarbij het overleven niet zo heel erg moeilijk is, dus vrij vriendelijke planeten en manen. De rest bezoek ik kort, mss voor wat resources maar ga ik neit uitgebreid exploren.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Ik had met de cubes in iets meer dan 2 uur tijd rond de 8 miljoen verdient, dat lukt mij niet met emeril/goud. En dan moest ik steeds verder en verder (lagen alleen in grotten).Tormbo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:14:
[...]Ik hoop dat ze dat soort dingen ook nog stackbaar gaan maken. Het kan nu inventory-technisch bijna niet uit om ze op te pakken, helemaal niet tov een volle stack goud of emeril.
Als je ze per 4 zou kunnen stacken heb je in 15 minuten 3 miljoen verdient, lijkt me niet dat dat het spel leuk maakt, want dan hoef je eigenlijk niks anders meer te doen en kan je alles kopen na een dagje spelen...
watercoolertje schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:30:
[...]
Als je dan annuleert heb je alles weer terug hoorPas als je accept doet gebeurd alles wat je hebt gedaan pas definitief
Al een paar keer gehad, en dan gewoon annuleren en opnieuw beginnen met alles overzetten.
kut.
In paniek ging ik gelijk naar het menu en laadde gewoon de laatste savegame terug.
Ik heb wel een keer op en onverklaarbare manier 2 Kubes gestacked gehad volgens mij toen ik iets dismantelde weet het niet meer precies maar goed die heb ik altijd aangehouden en als ik ging verkopen hield ik er minimaal 2 over zodat hij bleef bestaan.watercoolertje schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:34:
[...]
Ik had met de cubes in iets meer dan 2 uur tijd rond de 8 miljoen verdient, dat lukt mij niet met emeril/goud. En dan moest ik steeds verder en verder (lagen alleen in grotten).
Als je ze per 4 zou kunnen stacken heb je in 15 minuten 3 miljoen verdient, lijkt me niet dat dat het spel leuk maakt, want dan hoef je eigenlijk niks anders meer te doen en kan je alles kopen na een dagje spelen...
Totdat ik een keer dood ging
Maar wat is dan je effectieve winst met jouw voorgestelde setup? Want of ik nou 1,0 seconden over een sentinel doe of 0,8 maakt me dat persoonlijk geen drol uit. Ja het is sneller, maar dat is sneller om het sneller kunnen, niet omdat het echt zin heeft. Gezien er geen PvP in zit en je op den duur toch niet alles gaat minen, zie ik niet waarom je er zo'n issue van zou maken om je upgrades op de beste manier neer te zetten, daar waar je ze toch niet gaat benutten.
hmmm dit zou misschien wel eens waar kunnen zijnSmurf schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:31:
[...]
Als het goed is krijg je vrij snel een gratis warpcell. In het 2e sterrenstelsel krijg je dan bijna gelijk het recept voor Antimatter. (gewoon de markers volgen)
Maar jij hebt waarschijnlijk die warpcell in je warpcore geladen, en vervolgens je schip omgeruild bij de crash-site voor 1 slot meer.. maar wel een lege warpcore
Denk dat het beste is om naar het space station te gaan en daar bij de binnenkomende schepen te kijken of ze antimatter hebben. Dat gaat een stuk sneller dan vendors op een planeet langsgaan.
helemaal met akkoord, maar zonder warp cell / antimatter geraak ik dus niet wegMarcade schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:33:
[...]
Denk dat het verschil is dat de meeste van ons (die nu een 24-slot multitool hebben) mss, al lang en breeduit de eerste galaxy verlaten hebben? Ik vond ook geen nieuwe multi-tool upgrade tot ik pas in m'n 3e of 4e galaxy zat ofzo.
Zelf zit no ook in m'n 6e galaxy wat een Vy'keen galaxy is en find constant multi-tools en/of krijg ze aangeboden. Heb het gevoel ook nu dat mss. Vy'keen's vaker/meer multi-tools aanbieden, maar mss. is dat gewoon willekeur.
Denk dat men sowieso niet al te lang in dezelfde galaxy moet blijven hangen.
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Was heel even van m'n melk door bovenstaande posts, maar voor alle duidelijkheid: galaxy > star system.
(galaxy : a system of millions or billions of stars, together with gas and dust, held together by gravitational attraction)
(galaxy : a system of millions or billions of stars, together with gas and dust, held together by gravitational attraction)
NMS is één grote galaxyMarcade schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:33:
[...]Denk dat men sowieso niet al te lang in dezelfde galaxy moet blijven hangen.
#diep
PSN: Bellerophon-
Ligt eraan, er zijn meerdere dimensies, reken je dat als hetzelfde galaxy of een andere?
Pff, zo'n moeilijke vraag op een maandag ochtendwatercoolertje schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:15:
[...]
Ligt eraan, er zijn meerdere dimensies, reken je dat als hetzelfde galaxy of een andere?
Had een lanparty dit weekend en heb een paar uur NMS gespeeld. Het valt mij toch wel erg tegen.
Te repetitief, ik had 2 zonnestelsel bezocht en hoewel er variatie in zit is het toch wel vooral veel van hetzelfde.
En dan heb je lekker je schip vol gegrind met leuke resources, ga je naar een trading-post en kom je een pirate raping-party van 5 spacecrafts tegen
(ik dacht daar jaag ik op turbo/hyperdrive wel doorheen maar niet dus)
Jammer maar wel blij dat ik er geen 60 voor het neergelegd.
Wellicht over een jaartje met de nodige updates nog eens proberen voor een acceptabelere prijs.
Te repetitief, ik had 2 zonnestelsel bezocht en hoewel er variatie in zit is het toch wel vooral veel van hetzelfde.
En dan heb je lekker je schip vol gegrind met leuke resources, ga je naar een trading-post en kom je een pirate raping-party van 5 spacecrafts tegen
Wellicht over een jaartje met de nodige updates nog eens proberen voor een acceptabelere prijs.
[ Voor 6% gewijzigd door eL_Jay op 22-08-2016 11:21 ]
Daarom vind ik beter dat je eerst zo snel mogelijk je exo pak maximaal uitbreid. Daar store ik de meest belangrijke items in om te verkopeneL_Jay schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:20:
Had een lanparty dit weekend en heb een paar uur NMS gespeeld. Het valt mij toch wel erg tegen.
En dan heb je lekker je schip vol gegrind met leuke resources, ga je naar een trading-post en kom je een pirate raping-party van 5 spacecrafts tegen(ik dacht daar jaag ik op turbo/hyperdrive wel doorheen maar niet dus)
Oke Eerst wil ik zeggen dat ik elke avond dit spel speel vanaf een uurtje of 20:00 tot 01:00 met nog steeds veel plezier.
Maar toch zoals ANGRY JOE het verteld had het wel moeten zijn.
YouTube: No Man's Sky Angry Review
Ik vind zijn Reviews altijd Hilarius om te lachen.
Dus veel plezier er is 1 stukje waar een spoiler komt maar dat verteld hij ook en Skip dan X aantal minuten.
Maar toch zoals ANGRY JOE het verteld had het wel moeten zijn.
YouTube: No Man's Sky Angry Review
Ik vind zijn Reviews altijd Hilarius om te lachen.
Dus veel plezier er is 1 stukje waar een spoiler komt maar dat verteld hij ook en Skip dan X aantal minuten.
Het zeker niet zo random allemaal als ik had gehoopt, maar toch wel meer random dan je je nu voorstelt, 2 stelsels is echt peanuts, en met die ervaring kan je imho geen goede mening vormen over de diversiteit van de hele game (en de miljarden andere stelsels)...
Wel blijft de basis gelijk, veel grinden om naar het midden te komen. En ook pirates spelen daar een rol, jij had daar blijkbaar net pech mee, maar dat is nou precies wat randomness is
[ Voor 43% gewijzigd door watercoolertje op 22-08-2016 11:33 ]
Wat betreft pirates; Die hebben mijn eerste en enige dood tot nu toe veroorzaakt. Ik warpte een stelsel binnen en werd direct door 4 pirates aangevallen. R.I.P. 
Gelukkig was dat de enige keer, ik vermijd pirates meestal, vechten is gewoon te taxing en de risico's zijn dat je dood gaat en je inventory moet ophalen bij je graf.
Gelukkig was dat de enige keer, ik vermijd pirates meestal, vechten is gewoon te taxing en de risico's zijn dat je dood gaat en je inventory moet ophalen bij je graf.
Voordeel van de Pulse Beam is dat ie zelf aimt. Als je roos rood kleurt en schiet, is het altijd raak. Met pulse photon cannon werd ik er kriegelig van, als ie snel draait moet je alle kanten op sturen om in de hotspot te blijven mikken.Tormbo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:56:
Vechten is inderdaad vrij intensief, dit gebeurt je trouwens ook als je de ruimte invliegt terwijl je nog een 'wanted-level' hebt op de planeet. Dan komen er 'ruimte-sentinels' achter je aan.
Veel mensen zweren bij de pulse beam, ik heb echter gewoon zoveel mogelijk Photon Cannon upgrades in mijn schip gestoken, samen met twee shield boosters, dit zorgt voor voldoende uithoudingsvermogen om de boel goed aan te kunnen.
Ze kunnen af en toe best leuke dingen droppen trouwens. Heb al paar keer paarse resources van pirates gekregen.
[ Voor 78% gewijzigd door Fustje op 22-08-2016 12:00 ]
Mijn wapens zijn ook al wat geupgrade, maar dat constante draaien in de ruimte, daar word ik zot van. Daarom zijn space battles niet echt iets voor mij. Maar toch wel fier dat ik er een paar heb kunnen neerhalenpa1fw schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:54:
Inmiddels heb ik een ship met 24 slots en m'n secundary weapon redelijk geupgrade. Ik heb al een paar keer van piraten gewonnen maar de laatste keer ging het zelfs zo soepel dat ik m'n shield niet meer hoefde aan te vullen voordat ze allemaal vernietigd waren.
Vechten is inderdaad vrij intensief, dit gebeurt je trouwens ook als je de ruimte invliegt terwijl je nog een 'wanted-level' hebt op de planeet. Dan komen er 'ruimte-sentinels' achter je aan.
Veel mensen zweren bij de pulse beam, ik heb echter gewoon zoveel mogelijk Photon Cannon upgrades in mijn schip gestoken, samen met twee shield boosters, dit zorgt voor voldoende uithoudingsvermogen om de boel goed aan te kunnen.
Ze kunnen af en toe best leuke dingen droppen trouwens. Heb al paar keer paarse resources van pirates gekregen.
Edit: Ik speel trouwens in de ruimte alles met een controller, dat voorkomt als een gek met je muis gaan slepen om te draaien
Te voet wel gewoon met kb/muis..
Edit: Ik speel trouwens in de ruimte alles met een controller, dat voorkomt als een gek met je muis gaan slepen om te draaien
[ Voor 13% gewijzigd door Tormbo op 22-08-2016 11:57 ]
ik heb ook alle photon cannon upgrades... zelfs het level 5 sentinel battleship (of wat het ook is) maakt geen kans. Als intensief heb ik het daarvoor ook nooit echt ervaren eigenlijk. Los van een paar ongelukkige warps dan.Tormbo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:56:
Ah dat heb ik nooit geprobeerd, maar in beide gevallen is het dus altijd raak als je in de rode roos/spot schiet, want met photon is dat ook gewoon een hit (daar is die roos namelijk voor).pa1fw schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:54:
[...]
Voordeel van de Pulse Beam is dat ie zelf aimt. Als je roos rood kleurt en schiet, is het altijd raak. Met pulse photon cannon werd ik er kriegelig van, als ie snel draait moet je alle kanten op sturen om in de hotspot te blijven mikken.
Ik had gisteren een battle tegen 36 schepen gewonnen! (dan krijg je zn distress call van een groot schip welke aangevallen word). En ik heb enkel de Photon cannon (met 7 upgrades). 4 of 5 photonballen en ze zijn stuk
Op het begin was ik ook wel bang hoor, maar nu zijn ze eerder bang voor mij
Gevechten zijn super simpel, zelfs zonder upgrades. Het enige dat je nodig hebt om een gevecht te overleven is een paar stacks Iron of Titanium. Ook al zijn je aiming skills waardeloos, als je maar genoeg Oxides hebt om tijdens het gevecht je schild aan te vullen, dan win je altijd.
Heb overigens zelf helemaal mijn laser uit mijn schip gemikt.
Heb overigens zelf helemaal mijn laser uit mijn schip gemikt.
Overigens weten de piraten me vaak te vinden zodra ik met een beetje waardevolle cargo de ruimte in vlieg. M'n wanted-level is denk ik nog niet hoog genoeg geweest dat ze me de ruimte in volgden.
Heb 1 keer ruimte-sentinels gehad toen ik per ongeluk op een good-guy schoot terwijl ik werd aangevallen door piraten. Toen moesten de sentinels er ook maar even aan geloven.
Heb 1 keer ruimte-sentinels gehad toen ik per ongeluk op een good-guy schoot terwijl ik werd aangevallen door piraten. Toen moesten de sentinels er ook maar even aan geloven.
Ja, maar met de laser hoef je alleen maar op het schip zelf te mikken. Bij Photon moet je op het rondje mikken, dat afhankelijk van de koers van het schip er omheen draait.watercoolertje schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:03:
[...]
Ah dat heb ik nooit geprobeerd, maar in beide gevallen is het dus altijd raak als je in de rode roos/spot schiet, want met photon is dat ook gewoon een hit (daar is die roos namelijk voor).
Met laser hoef je minder bewegingen te maken, zeg maar.
Een klein beetje rommelig omdat ik in paint heb lopen knippen en plakken en omdat sommige defect zijn maar aangezien de bovenste rij bijna niet veranderd kan worden op de Cannon Damage, Phase Beam en Phase Coolant +1 na lijkt dit me toch een redelijke setup of hebben jullie nog op of aanmerkingen?

Om alle schip upgrades te kopen heb je trouwens het volgende materials nodig: (iets voor fipo?)

Om alle schip upgrades te kopen heb je trouwens het volgende materials nodig: (iets voor fipo?)
- Iron x 1180
- Thamium9 x 1590
- Chrysonite x 600
- Aluminium x 900
- Heridium x 930
- Copper x 700
- Iridium x 420
- Zinc x 500
- Carbon x 100
- Gold x 1050
- Platinum x 255
- Nickle x 800
- Titanium x 200
- Emeril x 1200
- Omegon x 200
- Dimentional Matrix x 4
- Microdensity Fabric x 2
- Vortex Cube x 3
- Gravitino Ball x 10
- Carite Sheet x 6
- Neutrino Module x 2
- Dynamic Resonator x 6
Marcade schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:08:
[...]
Ach 't kan dommer. Gisteren bij de zoveelste crash site aangekomen en 't nieuwe schip had meer sloten dan het oude, dus ik was bezig alles over te hevelen van het oude naar het nieuwe schip in het 'compare' scherm. Deed dat halfmoe op automatische piloot (want, al 'tig keer gedaan)
Ik zou zeker niet alles to the max upgraden van je schip, gebruik je echt beide types van je wapen? Daarnaast als je alle +1 upgrades van het wapen weg laat ben je misschien 5% minder sterk maar zelf heb ik veel meer aan die extra ruimte. Shield Warp + pulse wel maxed out, daar heb je namelijk ook echt wat aan.Cowamundo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:08:Een klein beetje rommelig omdat ik in paint heb lopen knippen en plakken en omdat sommige defect zijn maar aangezien de bovenste rij bijna niet veranderd kan worden op de Cannon Damage, Phase Beam en Phase Coolant +1 na lijkt dit me toch een redelijke setup of hebben jullie nog op of aanmerkingen?
[ Voor 5% gewijzigd door watercoolertje op 22-08-2016 12:32 ]
Daar zat ik eerst ook aan te denken maar waar heb ik die ruimte nog voor nodig?watercoolertje schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:32:
[...]
Ik zou zeker niet alles to the max upgraden van je schip, gebruik je echt beide types van je wapen? Daarnaast als je alle +1 upgrades van het wapen weg laat ben je misschien 5% minder sterk maar zelf heb ik veel meer aan die extra ruimte. Shield Warp + pulse wel maxed out, daar heb je namelijk ook echt wat aan.
Ik heb mijn schip, suit en multi-tool slots maxed out en 12 mill credits dus voor wat moet ik eigenlijk nog materials en of credits sparen?
Ohja, en alle materials voor alle schip upgrades heb ik ook al in mijn bezit.
[ Voor 6% gewijzigd door Cowamundo op 22-08-2016 12:43 ]
Klinkt als: naar het centrum van het universum en je hebt de game 'uitgespeeld'. Vrees dat de lol er vanaf nu snel vanaf kan zijnCowamundo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:42:
[...]
Daar zat ik eerst ook aan te denken maar waar heb ik die ruimte nog voor nodig?
Ik heb mijn schip, suit en multi-tool slots maxed out en 12 mill credits dus voor wat moet ik eigenlijk nog materials en of credits sparen?
Ohja, en alle materials voor alle schip upgrades heb ik ook al in mijn bezit.
dat is het ook gok ik. heb ook alles op max op dit moment. ben alleen nog ff aan het zoeken naar de atlas v2/v3 passes.marijnhak schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:00:
[...]
Klinkt als: naar het centrum van het universum en je hebt de game 'uitgespeeld'. Vrees dat de lol er vanaf nu snel vanaf kan zijn
Daarna nog 150k lightyear te gaan naar het centrum. Gaat goed saai worden dus..
En als je het 'uitgespeeld' hebt? Kun je dan opnieuw beginnen?
Het is in ieder geval altijd mogelijk om je save game te verwijderen en zo opnieuw te beginnen, maar dat zal niet je exacte vraag zijn.pa1fw schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:05:
En als je het 'uitgespeeld' hebt? Kun je dan opnieuw beginnen?
Nouja, ik ben benieuwd of de game je keuzes geeft om door te spelen of overnieuw te beginnen oid.
Of dat je dat idd zelf moet doen.
Of dat je dat idd zelf moet doen.
ik denk dat we vooral niet te veel spoilers moeten gaan vertellen hier
Ik ging gisteren door een Blackhole en hij gaf aan dat ik iets van 123000 lightyears gemoved was ik dacht Huh wat lees ik het goed maar toen was het bericht al weer weg.Bartjeuhz schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:01:
[...]
dat is het ook gok ik. heb ook alles op max op dit moment. ben alleen nog ff aan het zoeken naar de atlas v2/v3 passes.
Daarna nog 150k lightyear te gaan naar het centrum. Gaat goed saai worden dus..
Ik had wel opgeschreven dat ik nog 176531,6 lightyears moest naar het midden maar naar die sprong was het 175032,4 geloof ik zeg maar zo.n 1500 light years.
spoiler:
Op deze manier moet ik zo rond de 116 x een jump maken door een Wormhole maar daar moet je ook naartoe jumpen eerst Nadat je met een Anomaly hebt gepraat die je de volgende Blackhole laten zien dus ben nog wel even bezig of miss ik iets ?
klopt precies hoor...je wormholes gaan gigantisch ver maar doorkruisen denk ik het hele stelsel. Wat er dus voor zorgt dat de daadwerkelijk afstand die je dichterbij bent gekomen maar minimaal is (+ er gaat een onderdeel van je schip stuk)FreakGIB schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:16:
[...]
Ik ging gisteren door een Blackhole en hij gaf aan dat ik iets van 123000 lightyears gemoved was ik dacht Huh wat lees ik het goed maar toen was het bericht al weer weg.
Ik had wel opgeschreven dat ik nog 176531,6 lightyears moest naar het midden maar naar die sprong was het 175032,4 geloof ik zeg maar zo.n 1500 light years.
spoiler:Op deze manier moet ik zo rond de 116 x een jump maken door een Wormhole maar daar moet je ook naartoe jumpen eerst Nadat je met een Anomaly hebt gepraat die je de volgende Blackhole laten zien dus ben nog wel even bezig of miss ik iets ?
je bent er wel ff zoet mee denk ik
Zie het zo, als je in de trein stapt van alkmaar naar rotterdam maar je moet in amsterdam overstappen en dat vergeet je want je was in slaap gevallen, beland je misschien wel in breda... Uiteindelijk zit je dan wel iets dichterbij je einddoel, maar je hebt er veel verder voor gereisd dan dat je dichterbij je doel bent gekomenFreakGIB schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:16:
[...]
Ik ging gisteren door een Blackhole en hij gaf aan dat ik iets van 123000 lightyears gemoved was ik dacht Huh wat lees ik het goed maar toen was het bericht al weer weg.
spoiler:Op deze manier moet ik zo rond de 116 x een jump maken door een Wormhole maar daar moet je ook naartoe jumpen eerst Nadat je met een Anomaly hebt gepraat die je de volgende Blackhole laten zien dus ben nog wel even bezig of miss ik iets ?
iemand tips voor het vinden van een laatste animal op een planeet? ben nu al zo'n 4 uur lang aan het rondlopen en alle stippen met me scanner af te lopen maar nog geen geluk.
in de lucht / het water misschien?Odinrage schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:21:
iemand tips voor het vinden van een laatste animal op een planeet? ben nu al zo'n 4 uur lang aan het rondlopen en alle stippen met me scanner af te lopen maar nog geen geluk.
Voor alsnog geen succes in de lucht, hier vliegt maar 1 soort vogel en die heb ik al en water heb ik nog niet kunnen ontdekken op mijn planeet.