Na openen beperkt houdbaar
Nee, dat is niet het geval.Martinspire schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:23:
Volgens mij is eerder het probleem dat vanuit je space shuttle je niet ziet wat je gemined hebt. Op de grond is alles weer normaal.
Daar lijkt het inderdaad op.Arunia schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:20:
Gregory76 en marijnhak gaven precies hetzelfde aan en is bij mij ook wel een iritatiepuntje. Het lijkt erop dat eerst de wereld gegenereerd wordt en dan je lokale opslag. Waardoor hij dus eerst verschijnt en dan verdwijnt. Nadeel is dat de dropin distance echt veel te kort is hiervoor.
strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!
Ik denk dat dit vooral een keuze is.Subnautica heeft het bijvoorbeeld ook vrij krom:Arunia schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:20:
Gregory76 en marijnhak gaven precies hetzelfde aan en is bij mij ook wel een iritatiepuntje. Het lijkt erop dat eerst de wereld gegenereerd wordt en dan je lokale opslag. Waardoor hij dus eerst verschijnt en dan verdwijnt. Nadeel is dat de dropin distance echt veel te kort is hiervoor.
In Subnautica wordt de wereld gegenereerd en als je dichterbij komt de objecten...MAAR....speler gemaakte objecten kun je van extreme afstanden al zien. Dus ookal zit je mijlen ver van je zeebasis af in het midden van de lege oceaan, dan nog kun je de inhoud zien van je zeebasis. (Niet de buitenmuren) Ik wijt bij Subnautica deze bug aan het niet goed hebben afgesteld van de drawdistance van objecten die niet in het water liggen.
Ik denk dat het bij No Mans Sky wat lastiger ligt...er is wss geen model ingeprogrammeerd voor aangebroken objecten. Tevens zal er wss ook geen exclusive algoritme zitten in de generator voor planeten. Daarmee bedoel ik dat als ze het zouden inbouwen dat de verre afstand objecten ook aangebroken mijnen kunnen weergeven deze wss ook worden gegenereerd in de wereld bij het ontdekken van nieuwe planeten. Maar dat is speculatie mijnerzijds.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Wel een exo suit met 18 slots en een schip met 21 dus dat loopt wel aadig maar kom dit stelsel niet uit..
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Je kunt anti-matter craften uit andere ingredienten die vaker wel op de markt staan. (iets met vapor geloof ik)TgR_KILLER schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:01:
Ik kan nog altijd niet warpen.. geen antimatter en vind het ook nergens op de markt ofzo. Begint een klein beetje te frusteren...
Wel een exo suit met 18 slots en een schip met 21 dus dat loopt wel aadig maar kom dit stelsel niet uit..
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Bij mij anders wel, al merk ik dat het ook over andere zaken gaat dan alleen mining. Zodra ik ben opgestegen, is alles wat ik gemined heb weer gewoon rond.
Moet je de blueprint wel krijgen. Je gaat inderdaad van groene bol, naar paarse bol, naar rode (antimatter) bol, naar warpdinges. Ik kreeg overigens de meeste van die blueprints van volk op een spaceport. Pas later kreeg ik dingen ook uit andere meuk.Auredium schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:02:
[...]
Je kunt anti-matter craften uit andere ingredienten die vaker wel op de markt staan. (iets met vapor geloof ik)
Antimatter kun je soms wel van de markt halen, of via een Gek of iets traden. Gewoon goed doorzoeken, niet iedereen heeft hetzelfde assortiment en ook niet elke terminal heeft ze liggen.TgR_KILLER schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:01:
Ik kan nog altijd niet warpen.. geen antimatter en vind het ook nergens op de markt ofzo. Begint een klein beetje te frusteren...
Je kunt ook een blueprint ervoor krijgen, waarvan de grootste kans is dat het en een facility te vinden is. Bij mij duurde het overigens ook wat langer. Gewoon even de planeten afgaan en je krijgt hem vast vanzelf ergens. Bij elke first contact met een alien, krijg je in het eerste gesprek altijd de kans op een blueprint, dus gewoon rondzweven en overal rondlullen en de kans dat je hem krijgt is gewoon aanwezig. Sowieso kan het even duren. Was bij mij iets van 6 uur bezig voor ik hem ergens kon krijgen.
Is die atlas nog een beetje in de buurt? Dat wil zeggen, binnen een jump of 8? Want dan is dat gewoon de normale lijn, anders moet je gewoon door gaan, waarna ie vanzelf opgepakt kan worden.Joeridev schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:28:
Ik heb kennelijk de melding van de (eerste?) Atlas Interface over het hoofd gezien, waardoor ik er nu lichtjaren van verwijderd ben. In mijn Galaxy Map verschijnt wel telkens een blauwe 'path' naar de locatie. Moet ik perse terug naar deze plek om 'passes' te bemachtigen of kom ik later nog een Atlas Interface tegen?
Verder is niet de atlas interface de plek waar je de passes krijgt, maar een anomaly (voor de 1e) of iets van een facility (weet effe niet meer welke, ben er zelf ook nog naar op zoek).
Overigens vind ik dat het op atlas pass v1 na, vrij weinig voorstelt. De kamers die je unlocked, bevatten geen unieke content meer en hoewel er veel zooi staat, zit er niks boeiends tussen (beetje carbon vaak en wat standaard kisten).
Die kreeg ik door middel het verhaal een beetje te volgen.TgR_KILLER schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:10:
Ja maar ik heb het hele antimatter recept niet... dat is het probleem
[ Voor 62% gewijzigd door -Skyhawk- op 19-08-2016 16:17 . Reden: quote erbij gezet. ]
Alle chests al open gebroken een stuk of 15 van die fabrieken opengemaakt en al 10 verschillende markten bezocht.. nog nergens antimatter te vinden
Als het goed is moet je gewoon het 'verhaal' volgen en dan krijg je het vanzelf voor elkaar.TgR_KILLER schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:19:
Online lees ik dat je dat recept pas in je 2de starsystem kan vinden maar daar kan ik dus niet heen
Alle chests al open gebroken een stuk of 15 van die fabrieken opengemaakt en al 10 verschillende markten bezocht.. nog nergens antimatter te vinden
Ik heb het al als ik een stuk verder gelopen ben.Martinspire schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:17:
[...]
Bij mij anders wel, al merk ik dat het ook over andere zaken gaat dan alleen mining. Zodra ik ben opgestegen, is alles wat ik gemined heb weer gewoon rond.
[ Voor 26% gewijzigd door Mauz1978 op 19-08-2016 16:31 ]
Something under the bed is drooling
You broke the story.TgR_KILLER schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:35:
Ja ik heb wel antimatter gehad met het verhaal maar dat zit dus in een schip wat ik al lang verkocht heb.. daar heb ik dus niks aan.. en het verhaal wil nu dat ik mijn hyperdrive gebruik maar dat gaat dus niet.
Er bestaat een kans dat je opnieuw moet beginnen. Ik denk door de anti-matter te 'verliezen' dat je het verhaal wellicht heb gebugged.
Welnee dat is als je de hyperdrive niet hebt doordat je meteen het bonusschip gebruikt hebt.Auredium schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:36:
[...]
You broke the story.
Er bestaat een kans dat je opnieuw moet beginnen. Ik denk door de anti-matter te 'verliezen' dat je het verhaal wellicht heb gebugged.
Die antimatter vind je vanzelf is niet zo heel zeldzaam, heeft gewoon pech tot nu toe.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik kwam het recept vrij snel tegen, volgens mij door een planneet te scannen, gebouw met laser te openen en toen technologie uit zo'n interface te halen.
Heb tijdens de dialogen wel eens een keer de verkeerde keuze gemaakt. Toen meteen naar laatste herstelpunt en opnieuw proberen
Stadia / PSN : whenheco
Recipe's heb ik allemaal vergaard van crash sites.
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Uiteraard en dat kan ik ook wel, maar het is geloof ik iets van 3 stappen tot je anti-matter hebt.Bosmonster schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:43:
Je kunt antimatter ook zelf maken from scratch. Zijn paar stappen, maar is dan wel aardig goedkoop.
Vanmiddag wat eerder naar huis gegaan (had m'n 40 uur al ruim gemaakt deze week
Soms vind ik overigens zo'n crashed ship gewoon zelf. Ik vlieg altijd zo laag mogelijk over het terrein, liefst een beetje op z'n kant zodat ik uit het zijraampje goed kan zien wat er allemaal te zien is. Jammer dat er dan geen radar / kaart is waar je je huidige positie op kunt markeren, want het is me al eens gebeurd dat ik niet kon landen en daarna het gecrashte schip kwijt was
Die suit upgrades vind ik nu wel erg duur worden. 34 slots is voor mij voorlopig zat. Maar zolang ship upgrades gratis zijn en aliens me ineens zo aardig vinden dat ze me flink betere multitools geven, spaar ik aardig wat units op voor een eventueel wat grotere stap qua grootte van mijn ship.
[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 19-08-2016 19:04 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
[ Voor 33% gewijzigd door Grrrrrene op 19-08-2016 20:12 ]
Na openen beperkt houdbaar
Ah, ik lees wel vaak terug, maar niet altijd. Tis niet altijd bij te houden.TgR_KILLER schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 21:54:
Anders lees je even terug.. antwoord staat hier vlak boven.
Ondertussen op de 5de planeet van dit stelsel.. eindelijk wat anders dan dorre vlaktes.. al wat beestjes en planten gescant en goud gevonden. Ook mijn exo suit naar 21 slots.. het is wel weer mooi geweest voor vandaag.
Wel toffe technologie ontdekt zoals bescherming tegen gif en betere bescherming tegen de kou. Baal wel beetje van mijn multitool, vind maar geen betere.
Wat ik zelf ni ervaar is dat het spelen met name gaat om het zoeken naar upgrades en verdienen van credits. Dat beesten scannen en hernoemen kom ik niet echt aan toe.
In de ruimte is het nog veel irritanter, ik probeer naar het ruimte station te gaan, dat is niet te doen, zie het ding niet door alle punten die op de planeten staan helemaal niet.
Die drop pods zijn wel een uitkomst, heb mijn exo suit nu uitgebreid naar 35. Vloog net over een donkere planeet, dan vallen ze lekker op.
Voor wie de blue print zoekt voor een warp drive bv, die kreeg ik toen ik naar crashed ships zocht, daar krijg je interessante dingen mee.
PSN ID: Svennie-NL
Paar dagen verder inmiddels, maar ik heb dus vanavond inderdaad maar zo'n 7slotter geaccepteerd. De volgende die ik vond was gelijk 9 slots. Het kan zijn dat ik gewoon pech had met zo'n 10-12 keer geen upgrade krijgen, maar ik vind die kans wel erg klein. (zelfs met mijn geluk met RNG in spellenmarijnhak schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:47:
[...]
Hier idem. Bijna geneigd om er toch maar 1 te accepteren in de hoop dat ik daarna wel weer echte upgrades krijg.
)
Je moet ongeveer elke upgrade accepteren. Ook als je maar 1 of 2 slots erbij krijgt, groter zijn de upgrades gewoon niet. Daarnaast is het opnieuw installeren van al je spul op je multitool erg goedkoop.Smurf schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 23:31:
[...]
Paar dagen verder inmiddels, maar ik heb dus vanavond inderdaad maar zo'n 7slotter geaccepteerd. De volgende die ik vond was gelijk 9 slots. Het kan zijn dat ik gewoon pech had met zo'n 10-12 keer geen upgrade krijgen, maar ik vind die kans wel erg klein. (zelfs met mijn geluk met RNG in spellen)
Bij schepen (de gecrashde) krijg je elke keer maar 1 slot extra. Om van 20 naar 48 slots te gaan moet je dus 28 verschillende schepen accepteren en repareren.
Als je schepen gaat grinden is het handig om alleen de launch thrusters en pulse drive te repareren, de rest heb je toch niet nodig. De rest van de apparatuur kan je deconstructen en meenemen naar je volgende schip.
Schepen grinden levert je ook wat zeldzame mineralen op en soms wat trade commodities. Je wordt er nooit slechter van, dus altijd accepteren en alleen houden als hij beter is dan je vorige schip. Parkeer je schip wel in de buurt, want je vindt hem echt niet terug als hij 2 min wandelen verderop staat
Mwa, gemm. 20.000 voor de transit fluid,Bosmonster schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:43:
Je kunt antimatter ook zelf maken from scratch. Zijn paar stappen, maar is dan wel aardig goedkoop.
Dan craften met minerals en na een stap of 4 kan je een warp core maken.
Waar vind ik trouwens een (betere) multi-tool?
Heb er eentje (6) gekregen van een Gek, en verder niet meer zo'n displaycase gezien.
Eerst eentje met 6 (had de eerste (4) nog, toen een supersoaker welke er 7 had en later een van 8 voor 76000 ofzo.
Verder niet meer gekeken, maar zit nu met die van die Gek.
PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita
Heb alle recipe's, dus zal morgen eens kijken. Maar ik maak ze zelf vanaf niks en dat kost echt bijna niks.
[ Voor 41% gewijzigd door Bosmonster op 20-08-2016 00:22 ]
PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita
Gister op een planeet met denk wel 90% water en in dat water zitten Aquaspheres en ik word er schat rijk van
Ik speel dan wel op wat oudere hardware, een phenom x6 1090, en een gtx 970, maar geurende de tijd dat het werkt,is het wellicht vloeiender dan ik ooit gehad heb...
Wordt toch eens tijd voor een upgrade...
Suspension Fluid
50 Carbon
Electron Vapour
1 Suspension Fluid
100 Plutonium
Antimatter
1 Electron Vapour
50 Heridium
20 Zinc
Warp Cell
1 Antimatter
100 Thamium9
Opgeteld dus:
50 Carbon
50 Heridium
100 Plutonium
100 Thamium9
20 Zinc
Dit zijn de meest voorkomende grondstoffen die er zijn, dus een Warp Cell is zo gemaakt als je de recipe's hebt. Moet ook wel natuurlijk, want je moet dit in ieder system kunnen doen en deze grondstoffen heb je overal.
[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 20-08-2016 09:32 ]
Zit hem waarschijnlijk niet in de oudere hardware, ik speel met een Q6600 en een gtx 960 en 8Gb Ram op win7 1920x1080 en idd erg soepel, maar dat mag ook wel, want The Division bijv. draait ook prima en dat is grafisch stukken beter/mooier..EelcoB schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 08:41:
Sinds de 1.04 pat h kan ik eindelijk zonder de sse emulatie spelen, alleen is de game zo instabiel als het maar zijn kan, elke keer bluescreen om de 5-10 min.
Ik speel dan wel op wat oudere hardware, een phenom x6 1090, en een gtx 970, maar geurende de tijd dat het werkt,is het wellicht vloeiender dan ik ooit gehad heb...
Wordt toch eens tijd voor een upgrade...
De melding die telkens naar voren komt is WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR, kan alleen niet plaatsen waar deze vandaan komt, een hardware issue sluit ik uit, aangezien de PC afgezien van NMS uitermate stabiel is. Temperaturen zijn in orde, complete systeem is watergekoeld, en komt amper boven 45 graden uit.MEN-O schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 09:38:
[...]
Zit hem waarschijnlijk niet in de oudere hardware, ik speel met een Q6600 en een gtx 960 en 8Gb Ram op win7 1920x1080 en idd erg soepel, maar dat mag ook wel, want The Division bijv. draait ook prima en dat is grafisch stukken beter/mooier..
Enige wat ik kan bedenken is een driver issue, wellicht met mn geluidksaart, een Xonar D2X, die op beta drivers loopt, omdat officiele drivers niet beschikbaar zijn
PSN-id: Chrasher
[ Voor 12% gewijzigd door DdeM op 20-08-2016 11:19 ]
Suit is nu 46 47 slots (almost there), ship nog steeds 28 en multitool 18.
[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 20-08-2016 11:24 ]
Verwijderd
Ook als je het schip niet wilt, wel accepteren, alles dismantlen en weer terug naar je eigen schip toch?Grrrrrene schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 00:13:
Zo, heb nu een multitool van 18 slots, een suit van 41 slots en een ship van 26 slots (geloof ik, kan 1 of 2 fout zitten). Die drop pods bleven maar komen, als ik ze niet als waypoint kreeg, vond ik ze zelf wel in het landschapIk blijf hier nog even rondvliegen op weg naar 48, ik heb er het geld voor. Mijn spaceship wordt morgen mijn focus. Qua multitool denk ik dat 18 wel genoeg is, misschien 20, maar ik weet niet hoever dat door gaat, 24 toch?
Schepen grinden levert je ook wat zeldzame mineralen op en soms wat trade commodities. Je wordt er nooit slechter van, dus altijd accepteren en alleen houden als hij beter is dan je vorige schip. Parkeer je schip wel in de buurt, want je vindt hem echt niet terug als hij 2 min wandelen verderop staatIs mij gelukkig nog niet gebeurd, maar wel 1x gehad dat ik enigszins in paniek was omdat mijn schip achter een bult stond en niet terug te vinden was
Het wrak vind je wel terug met die rookpluim die uit die tech unit komt
Verwijderd
thanks, ff bookmarkje van gemaaktChrasher schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 10:39:
Voor diegene die moeite hebben zo'n "Transmission Tower" te vinden. Zo ziet dat gebouw eruit op een "Korvax" planeet. Met laag overvliegen kan je ze redelijk goed herkennen uit de lucht. Je krijgt hier altijd de locatie van een neergestort schip.
[afbeelding]
Welk schip? De crash site was leeg.Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 11:17:
[...]
Ook als je het schip niet wilt, wel accepteren, alles dismantlen en weer terug naar je eigen schip toch?
Er werd vantevoren gezegd dat de kans dat je een planeet vind die al geclaimed is klein is maar als ik om me heen kijk waar ik heen wil gaan warpen zijn de 5 dichtstbijzijnde stelsels allemaal al geclaimed. Eens kijken op een planeet die al ontdekt is dan maar.
Herken ik wel ja. Ben ook redelijk gevorderd met Vy'keen, maar nu terecht gekomen op een Korvax planeet en dan is het weer meer gokken.TgR_KILLER schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 11:40:
Ik zit in een Vy'keen stelsel nog geen andere rassen tegen gekomen. Ken nu wel redelijk wat woorden van de Vy'keen dat maakt het wel wat makkelijker. Moet weer opnieuw beginnen zodra ik een ander volk tegen kom vrees ik..
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Die persoon had precies hetzelfde pad van de Atlas. Dus ik heb ff een stukje gezocht met onontdekte sterrenstelsels en ik ben weer lekker RemiSvennie schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 11:38:
Er werd vantevoren gezegd dat de kans dat je een planeet vind die al geclaimed is klein is maar als ik om me heen kijk waar ik heen wil gaan warpen zijn de 5 dichtstbijzijnde stelsels allemaal al geclaimed. Eens kijken op een planeet die al ontdekt is dan maar.
[ Voor 43% gewijzigd door marijnhak op 20-08-2016 11:52 ]
PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch
Koppel de HDD eens aan een pc of laptop (externe behuizing) en bekijk de smart-waarden eens. Kan best zijn dat die problemen heeft.WeAreLegion schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 08:08:
Zo gister avond maar even me ps4 opnieuw ingesteld alles er af en save games op een usb key. Ik kreeg toch wel erg vaak een foutmelding bij NMS en begon ook bij andere games te gebeuren. Net NMS weer geinstaleerd dus zo maar weer eens even testen![]()
Gister op een planeet met denk wel 90% water en in dat water zitten Aquaspheres en ik word er schat rijk vanff bezig geweest en heb bijna 6 miljoen verdiend
Eentje gepakt, en net zoals bij jullie, kreeg ik er meteen een aantal elite sentinels op mijn dak. Met hard rennen naar mijn schip heb ik het overleefd. Eenmaal in mijn schip bleven de sentinels op mij en of mijn schip schieten. Vraag me toch af waarom ze zo agresief zijn als we die parels minen? In het achtergrond verhaal van het spel heb ik nog niets gelezen over die parels, misschien later als ik verder ben gereisd?
apollo13
Ja dat dacht ik ook, kwam hem gisteren ook voor het eerst tegen. Beetje nutteloos.Grrrrrene schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 12:47:
[afbeelding]
Huh? Hier heb je toch niks aan? Dat zit altijd al (beschadigd, dat wel) in gecrashte schepen toch?
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Heb nu 23 slots in mijn suit.. geld is wel een beetje op nu
Damn op deze planeet staan de droppots bijna naast elkaar.. ben er nog een hoop tegen gekomen maar centjes op haha.
[ Voor 30% gewijzigd door TgR_KILLER op 20-08-2016 13:37 ]
Mooi plaatje voor [Multi] No Man's Sky ScreenshotsChrasher schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 10:39:
Voor diegene die moeite hebben zo'n "Transmission Tower" te vinden. Zo ziet dat gebouw eruit op een "Korvax" planeet. Met laag overvliegen kan je ze redelijk goed herkennen uit de lucht. Je krijgt hier altijd de locatie van een neergestort schip.
[afbeelding]
Edit:
Trouwens een tip om in een hostile environment goud of emeril te minen; Ga bovenop het goud of de emeril staan en richt volledig naar de grond en begin te minen. Hierdoor zak je in het goud of emeriol en wordt de temperatuur en dergelijke gestabiliseerd en kan je van binnenuit verder minen...
[ Voor 22% gewijzigd door Swerfer op 20-08-2016 13:40 ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Heb net paar uur NMS gedaan en geen crash gehad meer, maar als die het weer begint te doen zal ik dat eens even na kijken inderdaad. Het is een 2TB hdd nog niet eens zo heel oud, maar jah geen garantie meer omdat ik hem uit ze case gesloopt heb hehe. Maar goed voor nu ging het prima.ToFast schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 11:55:
[...]
Koppel de HDD eens aan een pc of laptop (externe behuizing) en bekijk de smart-waarden eens. Kan best zijn dat die problemen heeft.
Diep adem gehaald en er maar even flink tegenaan gegaan: suit 43 schip 38 en tool 22 momenteel. Nu maar hopen dat dit niet vaker voorkomt
We do what we must because we can.
Das wel zuur, nog niet gehad eigenlijk. Ik stap wel altijd voor dat ik afsluit even in mijn schip en er weer uit om te zorgen dat spel het wel opslaat.ResuCigam schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:09:
Grrr, ik start het spel vanmorgen en ik ben een ongeveer een hele avond spelen kwijt..Iets van 10 schip slots en 6 suit slots kwijt. Ik heb van elk schip een screenshot gemaakt dus ik kon precies zijn in welk schip ik nu zit. En toen ik naar mijn volgende ster ging was die al discovered door mijzelf, dat was de ster waar ik die hele avond gespeeld heb.
Diep adem gehaald en er maar even flink tegenaan gegaan: suit 43 schip 38 en tool 22 momenteel. Nu maar hopen dat dit niet vaker voorkomt
Schepen zoeken gaat voor mijn gevoel traag, ben idd ook al een keer naar een crashsite gewezen waar ik al was geweest. En ik zoeken naar een schip..
Op ps4 nu ook die bug dat ik meteen de ruimte in schiet bij opstijgen. Op zulke momenten zit mijn schip sjokvol emeril en krijg ik meteen vijandige scans
Straks verder met schepen jagen
Elke keer als ik nieuwe technologie, schip of exosuit upgrade heb sla ik spel op. Als de dood dat ik na chrash iets kwijt raak.
Bij elk gebouw of droppod sla ik het spel op bij die paal. Dan wordt icoon grijs en kun je zien dat je die plek al eens bezocht hebt.
Nu exo suit met 23 slots en 30 slot schip heb het niet meer vol gekregen
Probeer nogmaals op te slaan, het spel af te sluiten en dan weer te laden. Mocht het weer fout gaan moet je ff zelfmoord plegen (in het spel!). Dan zou het spel weer fatsoenlijk moeten opslaan.ResuCigam schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:09:
Grrr, ik start het spel vanmorgen en ik ben een ongeveer een hele avond spelen kwijt..Iets van 10 schip slots en 6 suit slots kwijt. Ik heb van elk schip een screenshot gemaakt dus ik kon precies zijn in welk schip ik nu zit. En toen ik naar mijn volgende ster ging was die al discovered door mijzelf, dat was de ster waar ik die hele avond gespeeld heb.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
bv.. de Dynamic Resonator die koop je voor rond de 31949 per stuk bij de traders die langs komen soms nog iets goedkoper, en je verkoopt ze voor ruim 50k bij sommige Space Stations en ook bij sommige traders die langs komen.
PSN: FreakGIB
Dat was het probleem juist, het waren geen upgrades. Ik had een 8 slots multitool en kreeg alleen maar 7-slotters aangeboden. Minimaal 10 achter elkaar.mcbacon0 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 23:58:
[...]
Je moet ongeveer elke upgrade accepteren. Ook als je maar 1 of 2 slots erbij krijgt, groter zijn de upgrades gewoon niet. Daarnaast is het opnieuw installeren van al je spul op je multitool erg goedkoop.
Bij schepen (de gecrashde) krijg je elke keer maar 1 slot extra. Om van 20 naar 48 slots te gaan moet je dus 28 verschillende schepen accepteren en repareren.
Als je schepen gaat grinden is het handig om alleen de launch thrusters en pulse drive te repareren, de rest heb je toch niet nodig. De rest van de apparatuur kan je deconstructen en meenemen naar je volgende schip.
Uiteindelijk heb ik dus maar zo'n 7 slot ding geaccepteerd, en vanaf toen kreeg ik wel gewoon altijd een upgrade aangeboden. Inmiddels zit ik op 14 slots ofzo.
)
Ik heb mij trouwens als doel gesteld om schepen allemaal te kopen, denk dat ik anders te snel interesse ga verliezen om te blijven exploren.
Ben nog niet gestart aan atlas route, verandert gameplay dan? Of kun je altijd weer een break nemen?
Btw op een goede planeet farm je zo miljoenen bij elkaar.. ik heb alweer 1.5 mil na een uur of 1.5 nadat ik het allemaal uit had gegeven...
- 24 slot multitool
- 48 slot schip
- 48 slot ruimtepak
- Atlas quest afgerond
Eénmaal een 48 slot schip gewisseld om uit te komen op dit model met R2-D2 op de vleugel.

Nu kan ik op mijn gemak mijn schip, pak en wapen gaan verbeteren en lekker planeten gaan verkennen. Heb geen haast om naar het centrum van het heelal te gaan. Ben benieuwd wat de patch van komende week gaat brengen.
PSN-id: Chrasher
Heel netjes en een mooi schip ik heb er een gezien met een ronde vleugel aan de achterkant.Chrasher schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 22:16:
Vanavond een mijlpaal gehaald
- 24 slot multitool
- 48 slot schip
- 48 slot ruimtepak
- Atlas quest afgerond
Eénmaal een 48 slot schip gewisseld om uit te komen op dit model met R2-D2 op de vleugel.Helaas is het uitzicht vanuit de cockpit niet optimaal. (Instrumenten zitten allemaal aan de onderkant, dus heb je niet zo goed zicht tijdens het vliegen als bij andere modellen)
[afbeelding]
Nu kan ik op mijn gemak mijn schip, pak en wapen gaan verbeteren en lekker planeten gaan verkennen. Heb geen haast om naar het centrum van het heelal te gaan. Ben benieuwd wat de patch van komende week gaat brengen.
PSN: FreakGIB
Ik heb het idee dat de prijs ook afhangt van hoe groot de upgrade is qua slots. Niet getest ofzo. Gewoon de indruk die ik kreeg als ik af en toe eens een schip bekeek in een trade hub.madcon schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 21:24:
Prijs wisselt flink, kwam een 40 slot schip tegen die tegen de 10mil aan zat. Zie mezelf dat zo niet bij elkaar farmen. Al is het een afweging wat sneller gaat. Als ik lees dat hier spelers in een avond 10 slots toenemen met gecrashte schepen, probeer ik dat nog even.
Ben nog niet gestart aan atlas route, verandert gameplay dan? Of kun je altijd weer een break nemen?
)
Bij die robots heeft elke trade port op een planeet bijna altijd een nieuwe multi tool, bij geck niet dus kan lonen om even naar een ander systeem te vliegen.Koos2009 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 00:16:
[...]
Mwa, gemm. 20.000 voor de transit fluid,
Dan craften met minerals en na een stap of 4 kan je een warp core maken.
Waar vind ik trouwens een (betere) multi-tool?
Heb er eentje (6) gekregen van een Gek, en verder niet meer zo'n displaycase gezien.
Eerst eentje met 6 (had de eerste (4) nog, toen een supersoaker welke er 7 had en later een van 8 voor 76000 ofzo.
Verder niet meer gekeken, maar zit nu met die van die Gek.
Hangt er bij de eerstvolgende shelter dezelfde aan de muur (me happy).
Prima planeetje trouwens veel emeril, en een shitload aan Excosuit uitbreidingen ( een prima combinatie) Zit nu op een +12 en nog niet klaar.
Vy'keens gooien me altijd dood met nieuwe multi-tools. Hangen ze niet aan de muur, krijg je ze wel van een vy'keen of zelfs van een crash site.bamboe schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 00:49:
[...]
Bij die robots heeft elke trade port op een planeet bijna altijd een nieuwe multi tool, bij geck niet dus kan lonen om even naar een ander systeem te vliegen.
https://drive.google.com/...TVObEqGLWUczJWMkRSZWVhYVU
Voor de deuren gebruik ik de mijnen, dat is een 4x en kaduuk ist ie. Ook een eventuele sentinel legt daarmee snel het loodje.
Doet die railshot adapter nog iets leuks? Dat zou mijn volgende toevoeging zijn.
Vooral gericht op minen en het onderdrukken van overheatingJeroen_DB schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:25:
Hoe is bij iedereen de multitool ingedeeld? Ik heb nu een 24 slots en veel op mining beam gericht, beetje boltcaster en een paar pulse mine
Waarom de Railshot EN zoveel boltcaster upgrades? Als je de boltcaster gebruikt voor combat zou ik de Railshot weghalen, want die gegradeert je mining tool.Jeroen_DB schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:25:
Hoe is bij iedereen de multitool ingedeeld? Ik heb nu een 24 slots en veel op mining beam gericht, beetje boltcaster en een paar pulse mine
Als je de Railshot gebruikt (waarschijnlijk beter dan welke boltcaster dan ook), dan kun je al je boltcaster zooi vervangen door meer mining beam upgrades.
De looks zijn random. Van de buitenkant kun je niet zien of iets een 16 of 48 slot schip is.RoyK schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 13:22:
En hoeverre kan je een uniek toestel bouwen? Of eindigt het gross een beetje op dezelfde config / looks?
Cool! 2x mazzel gehad, upgrade met +2 slots en zit nu op 22 slots. Ik heb echter nog geen enkele Vortex Cube gezien op de planeten (stuk of 10) die ik heb bezocht. Ik vind goud minen ook maar traag gaan. Opbrengt is minder groot dan van andere grondstoffen die je ook uit rotsformaties haaltTgR_KILLER schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 13:49:
Ik heb net een 14 slot tool gekregen, minen gaat nu nog sneller. Zit nu wel op een toffe planeet.. overal goud en vortex cubes. En best veel monumenten dus leer aardig wat taal bij
Net weer een jump gemaakt. Eindelijk een level 1 atlas pass gekregen. Dit stelsel heeft wel maar 2 planeten dus benieuwd wat daar te vinden is anders reizen we snel verder..
Nu ik mijn exosuit klaar heb houdt ik wel tijd over. Ook het minen hoeft nauwelijks aangezien de opbrengst uit ontmantelde schepen ook al prima is