• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-11 01:36
WeAreLegion schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:46:
[...]

Dat was al :) voor de patch was dat namelijk ook.

Maar goed heb even zitten spelen het voelt wel soepeler aan en ben ook nog niet space in gelanceerd als je wil weg vliegen. En heb ook nog geen crash gehad :) dat ging meestal vrij snel de eerste crash.
Na de patch (PC versie) merkte ik de volgende verschillen:
- Laadtijd is langer
- Minder stotteringen tijdens het spelen
- als ik bij zo'n rode straal radar zoek naar 'transmission', kan je 'observatory', 'transmission tower', 'shelter' krijgen .. vreemdgenoeg na de patch word bij mij alledrie nu 'shelter' genoemd :| Had ook dat sommige icoontjes verdwenen.
- Nu crasht NMS na het afsluiten in opties :-/

• marijnhak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2024
madcon schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:56:
Hoop dat update beetje snel binnen komt en geen truukjes eruit haalt. Wil toch wel op schepenjacht vanavond.

Zo te horen geen grote grafische verandering dus.
Was hier zo gedownload. Alleen nog niet getest of het spel er nu nog (beter van) draait

PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-11 14:29
WeAreLegion schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:46:
[...]

Dat was al :) voor de patch was dat namelijk ook.

Maar goed heb even zitten spelen het voelt wel soepeler aan en ben ook nog niet space in gelanceerd als je wil weg vliegen. En heb ook nog geen crash gehad :) dat ging meestal vrij snel de eerste crash.
ok, mij niet opgevallen voor de patch. ben ook nog niet in space gelanceerd maar dat gebeurde bij mij niet zo vaak

PSN ID: Svennie-NL

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

ResuCigam schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:47:
[...]

Wow, 600 MB? Bij de pc versie is het minder dan 21 MB :?
Ik weet niet of de PS4 alles naar de harde schijf installeert met NMS, maar het betekent vaak dat bestanden in z'n geheel vervangen moeten worden op de harde schijf, die normaal vanaf BR worden gelezen. Het kan ook zijn dat de PS4 geen patches ondersteunt, alleen vervangende bestanden bijvoorbeeld.

Anyway, PS4 updates zijn vaak belachelijk groot (soms zelfs GB's). Elke Uncharted update was bijvoorbeeld ook weer 1-2GB oid, en daar hebben we er al 12 van gehad ofzo :P

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 18-08-2016 17:51 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
NMS loopt bij mij zeker niet soepeler sinds de laatste update. Jammer. Hij is net ook voor het eerst gecrasht (toeval?). Ik ga weer een zonnestelsel opschuiven, hier ben ik wel een beetje klaar met het mijnen van goud en ballen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:19

Martinspire

Awesomeness

marijnhak schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:44:
Yep, forums en Reddit gaan nu helemaal los over update 1.04 (600+mb voor PS4). Alleen niemand heeft nog een change log gezien, dus het blijft een mysterie wat er aangepast is. Beetje als het spel zelf hè, een groot mysterie wat je zelf mag ontrafelen :)
Dus deze mag je ook gaan exploreren? :+

Vandaag trouwens 2 planeten aardig wat dingen gedaan. Maar kom toch vooral dezelfde blueprints tegen. Vind ik wel jammer, want ik boek nu eigenlijk totaal geen progressie (wil graag ook naar de rode en blauwe sterren warpen) en wat ik aan schepen tegenkom, is allemaal minder dan wat ik al heb (of veel minder slots).

[ Voor 28% gewijzigd door Martinspire op 18-08-2016 20:04 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zo heb nu uurtje of 2,5 achter elkaar gespeeld (op de PS4) en heb geen crash gehad (was gister wel anders), tevens ben ik ook niet meer gelanceerd into space als ik weg wou vliegen (dat kwam toch wel regelmatig voor) en ook geen crashes gehad tijdens het warpen.

Tevens loop het voor me gevoel wel iets soepeler allemaal de drops in fps zijn wel stuk minder geworden dat is wel fijn (al stoorde ik me daar nog het minst aan).

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-11 23:26
Ik krijg het nergens boven water, maar zou ik deze game kunnen draaien met een 760GTX?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 09-11 23:01
Ik ben op de ps4 ook nu alweer een paar keer de ruimte in geknald bij het opstijgen. Dat is dus niet weg..crashes had ik sowieso nog niet gehad..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-10 11:16
Geen crash gehad na update op ps4. daarentegen zie ik grafisch ook geen verschil.

zit nu op planneet die stikt van de vortex kubussen. de grijze kan ik zonder probleen pakken. bij de rode stijg ik meteen naar wanted level 3 :) moet zeggen dat ik veel tijd kwijt ben met credits farmen. enigzins wil ik eerst alle slots beschikbaar hebben voordat ik verder reis. vooral omdat je straks 10 van die ballen mee moet zeulen :P

Stadia / PSN : whenheco

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:37:
Ik krijg het nergens boven water, maar zou ik deze game kunnen draaien met een 760GTX?
Koop 'm op Steam, loopt het ruk en wil je niet upgraden, dan kun je binnen 2 uur playtime en 14 dagen na aanschaf een refund aanvragen.

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik draai het op een GT755M en het gaat. Houdt zeker niet over, maar een GTX760 zal het zeker moeten kunnen. Ik moet wel de resolutie iets lager zetten, want 1920x1200 draait hij zeker niet soepel :)

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-11 21:30
Draai h'm op een Acer laptop met een i3-4010U en AMD Radeon HB 8600m.

Snel is anders maar had ook niet veel ervan verwacht, maar het werkt, en is nog niet 1 keer gecrashed...

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik had vanmiddag de moeder aller emeril mines volgens mij. Eerst had ik een normaal formaat (2 slots vol ongeveer)

Daarna had ik er een die echt mega was in een vallei tegen een steile wand aan, ik heb 6x mijn multitool moet chargen en uiteindelijk voor beide emeril mines 1.6 miljoen gekregen, leek geen einde aan te komen. Vreemd was wel dat ik eerst onderaan was begonnen, toen naar boven alles weggehaald tot het bereik van de MT daarna naar boven gegaan en daar naar beneden verder weggewerkt. Alleen toen ik het bovenste gedeelte had weggehaalt leek de onderste helft weer gedeeltelijk terug te zijn, en dan wel zoveel dat ik een volledige MT charge nodig had om beneden weer alles weg te halen. Damn dat werd boring zeg. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
[YouTube: https://youtu.be/1QoMhfmL4ms]

Zit nu op een planeet met vliegende blobs met lange staarten (soort kwallen) die Radnox opleveren, overal goud en hele lage sentinel-activiteit. Ohja, en rondspringende paddo's... En nee, ik heb niet gedronken 8) 8)

PSN: jannvsdvinvs

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10 12:15
Auredium schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:49:
[...]

Nouja, Sean (als we die nog mogen geloven :+ ) Gaf te kennen dat ze nu vooral bezig zijn met het pletten van bugs. Dus het zal een bugfix zijn.
Als ze ooit over een half jaartje een contentpatch gaan uitbrengen (waarvan inmiddels niet meer zeker is dat deze gratis zal zijn. :P ) dan zal Hello Games dat echt wel gaan communiceren.
Als dat zo is breken ze weer een belofte er zouden namelijk alleen patches komen en geen DLC en deze zouden gratis blijven. Net als dat je elkaar zou kunnen zien maar dat zit zelfs niet in de netwerk code.

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-11 07:04
ReQuiem83 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:17:
[...]

Als dat zo is breken ze weer een belofte er zouden namelijk alleen patches komen en geen DLC en deze zouden gratis blijven. Net als dat je elkaar zou kunnen zien maar dat zit zelfs niet in de netwerk code.
Ik denk dat hij beter kan stoppen met dingen beloven.
http://www.pcgamer.com/no...ck-no-paid-dlc-statement/

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ontzettende_Jan schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:04:
[video]

Zit nu op een planeet met vliegende blobs met lange staarten (soort kwallen) die Radnox opleveren, overal goud en hele lage sentinel-activiteit. Ohja, en rondspringende paddo's... En nee, ik heb niet gedronken 8) 8)
Ik zag ook ineens die dingen. Is wel nadat ik nu een aantal warpengine-upgrades heb geinstalleerd. Is dat misschien omdat je dan naar een niet-gele ster gaat? (rood of blauw bv)

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-11 14:29
heb vanavond een paar vastlopers gehad, dat is nog niet verholpen :( Ben nog niet in space geeindigt bij het opstijgen. Ben geen crashed ships meer tegen gekomen, is dat moeilijker geworden om die te vinden in deze patch?

PSN ID: Svennie-NL

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:42
Ik heb wel als ik vlieg over een planeet dat ik af en toe flitsen zie.

Wat ik trouwens wel gaaf vind is dat bij de intro nadat de tekst "No man's sky" verdwijnt en je dus door de ruimte gaat, er soms namen van planeten of stelsels op komen. Erg leuk. Verwacht dat dat steeds meer zal worden naarmate de tijd vordert.

Vandaag een planeet met een mooi klimaat, gras en bomen en leuke dieren vernoemd naar mijn vrouw. Hoe nerdy ook, ze vond het lief. Haha.
Jammer genoeg had ik de maan er vlak bij al geupload. Anders had ik die naar onze dochter vernoemd.

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

Eindelijk erin geslaagd om mijn exopak met een 8-10 tal slots uit te breiden (en nog te weinig plaats :D ). Op sommige planeten zie ik er haast geen staan, op andere planeten zijn er meer dan genoeg. Helaas vond ik het tot nu toe een pak moeilijker om gecrashte schepen terug te vinden. Ik haat repareren :p en ik wil een nieuwe multitool. Grrrrr.

Een mini map met bezochte plaatsen (POI) zou toch wel handig zijn. Ik kom regelmatig per ongeluk terug op dezelfde plaats die ik al eens had bezocht. Die icoontjes mogern wat status updates krijgen als ze al bezocht zijn...

Wat ik ook gemerkt heb tijdens mijn vele uren spelen: op 80-90% van alle planeten kom je altijd wel mooie en leuke plekjes tegen; ondanks fauna en flora soms. Al zijn diegene met meer vegetatie altijd wel mooier imho :) soms moet je effe wachten tot de valavond/ochtend is aangebroken voor een mooi kleurenpalet. Eigenlijk moet je dus minstens een nacht blijven op eender welke planeet of maan :)

Ik merk in de sterren intro sequence wel meer en meer namen op. Of zou dat toeval zijn? wat me ook opvalt is dat er precies meer fly through sequences zijn. Nu zie ik soms het midden van de galaxy. Of mss is het toeval.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:56
Dakoina schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:23:
Een mini map met bezochte plaatsen (POI) zou toch wel handig zijn. Ik kom regelmatig per ongeluk terug op dezelfde plaats die ik al eens had bezocht. Die icoontjes mogern wat status updates krijgen als ze al bezocht zijn...
Volgens mij zijn ze dan grijs toch? Dan ben je er al geweest.

Kwam gisteren trouwens een aparte bug(?) tegen:
Ik sprong van grote hoogte in een meer. Onder water behield ik de snelheid van het vallen en kon ik razendsnel door het water manoeuvreren.

Toen ik echter naar het land stuurde, knalde ik daar schijnbaar zo hard tegenaan dat ik alsnog de schade kreeg. De schade die ik zou krijgen als ik niet in het begin in water, maar op grond was gevallen.

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

PdeBie schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:30:
[...]Volgens mij zijn ze dan grijs toch? Dan ben je er al geweest.
Dacht ik eerst ook, maar nu ben ik niet meer zeker. Ochja, het lijkt ook zoveel op elkaar allemaal 8)7

Ik weet één ding: het vreet veel weg van mijn nachtrust :O

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:14

Gregory76

Sony PlayStation freak

Ik speel hem op PS4 en vermaak mij prima. Mijn exosuit heeft nu een slot of 25-30. Tool 21 ofzo. Alleen mijn ship.... daar zit ik op 16 ofzo. Schiet niet echt op. Gisteren als laatste maar een bypass chip of 15 gemaakt en gescand naar singalen. Vanavond maar eens kijken of ik zo wat gecrashte schepen kan vinden :)

Het enige waar ik mij lichtelijk aan begin te ergeren, ook na de update, is dat eenmaal geminde items (bijv. goud, emeral) er vanaf een afstand standaard weer blijken te zijn. Als ik dus op een planeet ergens ben geweest en flink wat gemind (en daarna verkocht) heb en daarna na een tijdje op dezelfde plek kom, lijkt alles er weer te zijn. Schip landen, dichterbij komen: weg. Shit. Hier was ik dus al geweest. :(
Er zijn ook geen straatnaambordjes ;) of een map ofzo :) dus alles lijkt nogal op elkaar. Ik kan dit dus vanaf afstand niet zien. Vervelend.

Verder: leuk!

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

• PdeBie
  • Laatst online: 07:56
Een mini-map van de planeet zou fijn zijn inderdaad.

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

Gregory76 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:34:
Ik speel hem op PS4 en vermaak mij prima. Mijn exosuit heeft nu een slot of 25-30. Tool 21 ofzo.
Ik blijf al een hele week hangen op 14vakken in mijn multitool :| wtf.

Voor mijn multitool heb ik wel ondertussen - denk ik - alle blueprints bijna. Alles wat ik tegen kom, heb ik al. Joy :p Tip: nooit een Vy'keen uit zijn trance halen :p

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:58

Mauz1978

Console War Veteran

Hoe upgrade je eigenlijk je multitool en je vliegtuig slots? Tot nu alleen maar de exosuit kunnen upgraden (inmiddels al aan de 80k uitbreiding) via die droppods. Heb wel een andr schip gekocht voor maar 300k die 19 slots had...

En ik las ook dat dezelfde schematics naast elkaar moeten staan, maar je kunt nadat je het hebt gemaakt in een slot niet meer verplaatsen toch?

Something under the bed is drooling

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Mauz1978 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:48:
Hoe upgrade je eigenlijk je multitool en je vliegtuig slots? Tot nu alleen maar de exosuit kunnen upgraden (inmiddels al aan de 80k uitbreiding) via die droppods. Heb wel een andr schip gekocht voor maar 300k die 19 slots had...
Gecrashte schepen zoeken. Niet kopen. Kopen = veel te duur.
[b][message=48024075,noline]En ik las ook dat dezelfde schematics naast elkaar moeten staan, maar je kunt nadat je het hebt gemaakt in een slot niet meer verplaatsen toch?
Klopt. Dan moet je ze dismantelen en opnieuw maken, op de plek die je wilt.

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Trouwens: ik was gisteren Emerald aan het minen, waarbij ik ook tot ver onder de grond door kon gaan. Ik kon daar echter 'door de map' (heb ik niet gedaan, want ik had net veel Emerald. Ik durfde het niet te proberen), maar ik keek dus recht door de rostwand naar de rest van de map. En toen ik later weer bovengronds kwam knipperde de Emerald berg (wat er nog van over was) en zag ik niet wat ik moest zien, maar een soort 3D grid (blokjes, zoiets dus). Dat leek mij niet helemaal de bedoeling :p
Hebben meer mensen dit al eens gehad?

• WeAreLegion
  • Niet online
Gregory76 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:57:
Trouwens: ik was gisteren Emerald aan het minen, waarbij ik ook tot ver onder de grond door kon gaan. Ik kon daar echter 'door de map' (heb ik niet gedaan, want ik had net veel Emerald. Ik durfde het niet te proberen), maar ik keek dus recht door de rostwand naar de rest van de map. En toen ik later weer bovengronds kwam knipperde de Emerald berg (wat er nog van over was) en zag ik niet wat ik moest zien, maar een soort 3D grid (blokjes, zoiets dus). Dat leek mij niet helemaal de bedoeling :p
Hebben meer mensen dit al eens gehad?
Op de PS4 nog niet, maar op de PC wel na dat ik berg gescannend had bleeft hij als een soort blokjes zichtbaar, kon je goed zien waar je moest minen en waar niet.

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Kun je atlas passes en bypass chips ook stacken? Mij lukt het iig niet... zou wel heel handig zijn:-)

This is a Rapture reminder..

• WeAreLegion
  • Niet online
Sssquirrel schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:05:
Kun je atlas passes en bypass chips ook stacken? Mij lukt het iig niet... zou wel heel handig zijn:-)
Nee dat kan niet, die gebruik je niet om iets te maken. Dus dan werkt dat helaas niet :) maar zou me niks verbazen als ze zulke dingen in toekomst wel stackable maken hoor.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:57

ResuCigam

BOFH

Over het upgraden van je ruimteschip:
Zoek een willekeurig beacon (oranje lichtstraal) of beter nog: let onderweg op of je een transmission tower tegenkomt, ze zijn duidelijk herkenbaar als gebouwtjes met een hoge antenne er op. Gebruik bypass chips om met het beacon te zoeken en ga door tot je ook werkelijk een transmission tower krijgt, geen shelters of observatoriums etc. Los de puzzel op en check het nieuwe schip. Vaak is het schip 1 slot groter, verplaats je spullen en repareer alleen de vertical launcher en de pulse engine. Stop alleen fuel in de launcher en herhaal de hele cyclus. Mocht het nieuwe schip niet groter zijn dan neem je het toch maar zet niet je spullen over: Sloop alle onderdelen voor materialen, stop die in je suit en loop terug naar je oude schip (weet waar je oude schip is wat je hebt nu geen pijltje meer!) Bonus bug: Als je dit op een Gek planeet doet bij een Gek transmission tower dan kan je meerdere crashed schepen achter elkaar bij 1 tower vinden...

@Gregory76 Het 3D grid zie je zodra je een scan doet bij zo'n blok rare spul.

We do what we must because we can.

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

* Dakoina denkt na over de gevolgen van het introduceren van nieuwe biomes, dieren, fixed flora (gras sprieten, bubbel gras,...)
Ik vermoed dat het type van planeten gegenereerd worden aan de hand van een soort hashes-algoritme (en om te bepalen welke soort terrein, dieren, planten, weerseffecten er zijn). Als ze nieuwe planten, dieren, biomes... willen introduceren dan vrees ik dat planeet X geen planeet X maar zal zijn. Wat ooit een groene planeet was, kan plots een zanderige woestijn worden. Om problemen te voorkomen zal er een nieuwe save game moeten opgestart worden ofzo.

Ik vrees een beetje voor nieuwe content.

• marijnhak
Dakoina schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:41:
[...]
Hier idem: gisteren heb ik de tool wel opnieuw 'ingericht' zodat de upgrades elkaar versterken. Mijn theorie: daarmee wordt de Multitool sterker en dan biedt het spel wellicht wel een betere Multitool aan. Hiervoor was mijn Multitool zo slecht ingedeeld dat hij amper power had, dus ondanks dat de aangeboden Multitool een lager aantal vakken had was hij wel sterker.

Hopelijk vandaag eens tijd om te zien of deze theorie klopt.

Ander ga ik over op de 'chaostheorie' in mijn hoofd: HOE KOM IK OOIT AAN EEN BETERE MULTITOOL, AAAHHHH!!! >:)

• WeAreLegion
  • Niet online
Dakoina schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:15:
* Dakoina denkt na over de gevolgen van het introduceren van nieuwe biomes, dieren, fixed flora (gras sprieten, bubbel gras,...)
Ik vermoed dat het type van planeten gegenereerd worden aan de hand van een soort hashes-algoritme (en om te bepalen welke soort terrein, dieren, planten, weerseffecten er zijn). Als ze nieuwe planten, dieren, biomes... willen introduceren dan vrees ik dat planeet X geen planeet X maar zal zijn. Wat ooit een groene planeet was, kan plots een zanderige woestijn worden. Om problemen te voorkomen zal er een nieuwe save game moeten opgestart worden ofzo.

Ik vrees een beetje voor nieuwe content.
Geen idee hoe ze dat nu doen eigenlijk, alles is gebaseerd op 1 nummer natuurlijk. Ze zullen dat nummer niet aanpassen want dan is alles anders.

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

WeAreLegion schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:17:
[...]Geen idee hoe ze dat nu doen eigenlijk, alles is gebaseerd op 1 nummer natuurlijk. Ze zullen dat nummer niet aanpassen want dan is alles anders.
Zal zoiets al Pi zijn (3.1415...) en met hashes op specifieke stukken bepaal je grofweg het uiterlijk. De code of nummer die de hash op een stuk genereert staat dan verbonden met een biome type bvb. Dusja, ik zie niet direct een andere manier hoe ze dat doen en gaan oplossen om nieuwe (ingrijpende) content toe te voegen

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

[b][message=48024363,noline]
@Gregory76 Het 3D grid zie je zodra je een scan doet bij zo'n blok rare spul.
Echt? :p Heb ik dan per ongeluk een paar keer L3 ingedrukt en was dat het gewoon? :p Ik dacht 'bug!'. lol

• WeAreLegion
  • Niet online
Dakoina schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:22:
[...]
Zal zoiets al Pi zijn (3.1415...) en met hashes op specifieke stukken bepaal je grofweg het uiterlijk. De code of nummer die de hash op een stuk genereert staat dan verbonden met een biome type bvb. Dusja, ik zie niet direct een andere manier hoe ze dat doen en gaan oplossen om nieuwe (ingrijpende) content toe te voegen
Misschien dat ze kijken wat je heb (qua schip en dat soort dingen en dat los koppelen van je save game) en als je dan nieuwe begint je gewoon je oude dingen nog heb. Maar goed laat ze eerst maar dingen oppoetsen enzo ik vermaak me tot die tijd er nog wel mee :)

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-11 13:47
WeAreLegion schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:24:
[...]

Misschien dat ze kijken wat je heb (qua schip en dat soort dingen en dat los koppelen van je save game) en als je dan nieuwe begint je gewoon je oude dingen nog heb. Maar goed laat ze eerst maar dingen oppoetsen enzo ik vermaak me tot die tijd er nog wel mee :)
Ze kunnne ook een andere dimensie maken een soort van maak een missie waar je door een blackhole gaat die je perongeluk verplaats naar een andere dimensie of iets dergelijks er is genoeg te verzinnen denk ik.

PSN: FreakGIB

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

WeAreLegion schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:24:
[...]

Maar, stel dat iemand zegt: kijk, ik zit in de buurt, kom eens naar "DEZE" coole planeet. Je arriveert en blijkt een k** planeet te zijn vanwege het verschil in algoritme :) Zucht, ik denk veel teveel :p

Een geluk dat ik bijna een heel weekend kan minen/farmen :D madam is met schoonmoeder een weekendje weg. Nu nog iets vinden om de kids bezig te houden.

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-11 17:28
marijnhak schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:17:
[...]

Hier idem: gisteren heb ik de tool wel opnieuw 'ingericht' zodat de upgrades elkaar versterken. Mijn theorie: daarmee wordt de Multitool sterker en dan biedt het spel wellicht wel een betere Multitool aan. Hiervoor was mijn Multitool zo slecht ingedeeld dat hij amper power had, dus ondanks dat de aangeboden Multitool een lager aantal vakken had was hij wel sterker.

Hopelijk vandaag eens tijd om te zien of deze theorie klopt.

Ander ga ik over op de 'chaostheorie' in mijn hoofd: HOE KOM IK OOIT AAN EEN BETERE MULTITOOL, AAAHHHH!!! >:)
Helaas, die theorie gaat voor mij niet op. Mijn multitool is goed gelinked (ik zit nu op 16 slots), maar ik krijg alleen maar 15 slots aangeboden.

Eerder zat ik op 12 slots, toen kreeg ik in de anomaly een 14 slots, en m'n eerstvolgende op een planeet was 16 slots. Sindsdien stuk met 15 slots die aangeboden worden. Lijkt niet echt een logica in te zitten iig.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-10 08:02
Jazeker! Ik heb zelf ook een GTX760 en draait redelijk op FHD. Af en toe flinke framedrops, maar nog geen crashes gehad. Icm een i5-4460.

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

• WeAreLegion
  • Niet online
Dakoina schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:31:
[...]

Maar, stel dat iemand zegt: kijk, ik zit in de buurt, kom eens naar "DEZE" coole planeet. Je arriveert en blijkt een k** planeet te zijn vanwege het verschil in algoritme :) Zucht, ik denk veel teveel :p

Een geluk dat ik bijna een heel weekend kan minen/farmen :D madam is met schoonmoeder een weekendje weg. Nu nog iets vinden om de kids bezig te houden.
Volgens mij gaat dat zo niet werken, want de planeet zelf word gemaakt gebaseerd op dat eerste nummer (telefoon nummer van een vriend van sean).

Maar goed we zullen er op moeten wachten.

• Ontzettende_Jan
Had gisteravond mazzel met m'n multitools. 2 tegengekomen in outpost en ging van m'n oude vertrouwde naar 14 en vervolgens 16.
Na de patch geen crashes meer gehad *afkloppen*

• Grumpmeister
PdeBie schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:30:
[...]

Volgens mij zijn ze dan grijs toch? Dan ben je er al geweest.

Kwam gisteren trouwens een aparte bug(?) tegen:
Ik sprong van grote hoogte in een meer. Onder water behield ik de snelheid van het vallen en kon ik razendsnel door het water manoeuvreren.

Toen ik echter naar het land stuurde, knalde ik daar schijnbaar zo hard tegenaan dat ik alsnog de schade kreeg. De schade die ik zou krijgen als ik niet in het begin in water, maar op grond was gevallen.
Dit is inderdaad vrij bekend, je houdt je momentum als je in het water komt. Dus als je zo'n melee-sprong doet het water in, blijf je die snelheid behouden en is het dragelijker om het meer over te steken.

Een andere optie is om even jezelf omhoog te liften met je jetpack en je dan terug het water in te laten vallen, dan kan je die snelheid gebruiken ipv de normale zwemsnelheid.

Het lijkt me echter een bug, dus ik ben bang dat dit eruit gehaald wordt binnenkort.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-11 23:26
DeerDitch schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:31:
[...]

Jazeker! Ik heb zelf ook een GTX760 en draait redelijk op FHD. Af en toe flinke framedrops, maar nog geen crashes gehad. Icm een i5-4460.
Zo stond op het punt om gewoon een nieuwe kaart te kopen, of deze game gewoon niet te spelen. :)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• VyperX
  • Laatst online: 13-10 10:38
Als ik een DLC zou moeten maken met nieuwe planeten zou ik het als volgt doen:
- Maak een nieuwe "Dark Scanner" voor spaceships die alleen mensen met de DLC kunnen bouwen. (Met meerdere tiers, zodat mensen een nieuwe sink hebben om resources in te steken.)
- In de galaxy map, maak nieuwe sterrenstelsels aan die alleen met een "Dark Scanner" zijn te vinden. (Voor extra bonus: maak ze wel zichtbaar voor iedereen, maar alleen warpbaar voor mensen met een scanner, dat geeft extra incentive voor non-DLC mensen om alsnog de DLC te kopen.)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

• WeAreLegion
  • Niet online
VyperX schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:38:
Als ik een DLC zou moeten maken met nieuwe planeten zou ik het als volgt doen:
- Maak een nieuwe "Dark Scanner" voor spaceships die alleen mensen met de DLC kunnen bouwen. (Met meerdere tiers, zodat mensen een nieuwe sink hebben om resources in te steken.)
- In de galaxy map, maak nieuwe sterrenstelsels aan die alleen met een "Dark Scanner" zijn te vinden. (Voor extra bonus: maak ze wel zichtbaar voor iedereen, maar alleen warpbaar voor mensen met een scanner, dat geeft extra incentive voor non-DLC mensen om alsnog de DLC te kopen.)
Dat er nieuwe stelsels komen is wel meest logische inderdaad. Volgens mij zit nu ook iedereen in de zelfde galaxy (euclid galaxy zo uit me hoofd).

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

WeAreLegion schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:39:
[...]Dat er nieuwe stelsels komen is wel meest logische inderdaad. Volgens mij zit nu ook iedereen in de zelfde galaxy (euclid galaxy zo uit me hoofd).
Een intelligente oplossing ja :)

"Well sir, your first galaxy was okay, but now look at that 2nd galaxy! Haha! Ready for another 100hours?"

• Ontzettende_Jan
Betaalde DLC?????!!! #OPHEF!
Als je er over nadenkt hebben we nog mazzel met Hello Games. Was dit één van de grote ontwikkelaars geweest dan hadden ze het helemaal uitgemolken met micro transactions natuurlijk.

• WeAreLegion
  • Niet online
Ontzettende_Jan schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:43:
Als je er over nadenkt hebben we nog mazzel met Hello Games. Was dit één van de grote ontwikkelaars geweest dan hadden ze het helemaal uitgemolken met micro transactions natuurlijk.
Ja nou ja het is gewoon mens eigen om te zeiken (nou ja van veel mensen althans). Lekker laten gaan hoor je speelt het of je speelt het niet zo simpel is het :)

• marijnhak
Ontzettende_Jan schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:43:
Wat ik er van lees is: 'Possibly paid DLC', dus het kan ook een mix worden tussen gratis DLC voor zaken die ze al beloofd / aangekondigd hebben en eventueel een paid DLC voor bijvoorbeeld een (extra) verhaallijn / avontuur ofzo.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54

Swerfer

Hmm...

Gregory76 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:53:
[...]

Gecrashte schepen zoeken. Niet kopen. Kopen = veel te duur.
Ik heb al 2 keer een nieuw schip gekocht. De eerste was een schip met 18 slots en de tweede met 24 slots. Kosten: 900.000 cq 2.200.000

Bij elkaar zo'n 10 uur spelen en intussen ook nog mijn exosuit naar 25 slots gebracht.

Het is een kwestie van geluk en op een planeet terecht komen met zeer veel goud en/of emeril (zie Swerfer in "[Multi] No Man's Sky Screenshots") en dan een tijdje minen.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:02

watercoolertje

Untertitel

Swerfer schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:52:
[...]

Ik heb al 2 keer een nieuw schip gekocht. De eerste was een schip met 18 slots en de tweede met 24 slots. Kosten: 900.000 cq 2.200.000

Bij elkaar zo'n 10 uur spelen en intussen ook nog mijn exosuit naar 25 slots gebracht.

Het is een kwestie van geluk en op een planeet terecht komen met zeer veel goud en/of emeril (zie Swerfer in "[Multi] No Man's Sky Screenshots") en dan een tijdje minen.
Ik vond het ook wel mee vallen, ik heb ~7 miljoen betaald voor een 32 slots en daar heb ik ~3 uur voor gespaard (inderdaad lucky met de planeet waar overal vortex boxes lagen).

Ik zit nu op 48 slots voor men exosuit (duurste is nog steeds maar 350.000), 34 slots voor m'n schip (mis wel wat ruimte, moet echt een 48 slots zien te fixen maar die zijn meer dan 25 miljoen, wil voor alle soorten grondstoffen een vakje hebben, en minder aan management doen), en maar 18 voor de multitool (kom daar alleen maar van 17 of 18 slots van tegen). Maar wel max en effectief (bonus) geupgrade waardoor ik die niet perse hoef te verbeteren.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• Grumpmeister
Swerfer schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:52:
[...]

Het probleem is wel dat je uiteindelijke tientallen miljoenen neer moet tellen voor 1 extra slot in je schip, en dat is gewoon de moeite niet waard. Dan kan je makkelijker schepen gaan zoeken en zo jezelf omhoog werken.

Zelf heb ik 1 keer een schip gekocht, 1.8 miljoen voor 25 slots. Sindsdien gewoon wrakken gezocht en nu zit ik op 48 slots. Ben nog wel een schip aan het zoeken die er mooier uit ziet, want op het moment heb ik een soort van oversized drone (met 4 van die ventilatoren aan de zijkanten).

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Grumpmeister schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:58:Het probleem is wel dat je uiteindelijke tientallen miljoenen neer moet tellen voor 1 extra slot in je schip, en dat is gewoon de moeite niet waard. Dan kan je makkelijker schepen gaan zoeken en zo jezelf omhoog werken.
Dat kan je wel tegen komen, maar die hoef je niet te kopen. Op het begin (de eerste 2 stappen) zijn die schepen wel goed betaalbaar en het bied je vanaf het moment je het koopt heel veel voordeel, je kan namelijk veel meer verzamelen voordat je weer moet gaan verkopen.

Als ik schepen vind hebben die altijd maar 1 slot meer of minder dan mijn huidige, via kopen maak je grotere stappen. Weet niet of ik pech heb of dat dat zo hoort, maar 14 schepen repareren voordat ik op 48 zit lijkt mij ook geen pretje, laat staat dat je ze kan vinden op 1 planeet en dus schepen steeds moet fixen om er mee te kunnen vliegen naar een andere planeet/stelsel.

Vergeet niet dat je alle grondstoffen om je schip upgrades te fixen en bij maken/verplaatsen ook veel kost (aan tijd/moeite). Op een planeet met dure resources kan je mogelijk in dezelfde tijd gewoon geld verdienen voor een groter schip (afhankelijk hoe ver je er al in zit).

[ Voor 32% gewijzigd door watercoolertje op 19-08-2016 10:04 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• Grrrrrene
  • Niet online
Dakoina schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:41:
[...]

Voor mijn multitool heb ik wel ondertussen - denk ik - alle blueprints bijna. Alles wat ik tegen kom, heb ik al. Joy :p Tip: nooit een Vy'keen uit zijn trance halen :p
Mijn tool wil niet verder dan 12, ik vind er echt geen meer die groter is :(

Mijn exosuit is ruim 1,5x zo groot als m'n ship, lekker realistisch :D

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

Grrrrrene schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:07:
[...]

Mijn tool wil niet verder dan 12, ik vind er echt geen meer die groter is :(

Mazzel gehad met m'n tool, die heeft 19 slots die ik heb gevonden in een ship.

Mijn exosuit zit op 43 slots, mijn ship op 18. F*ck realism!

schepen kopen heb ik het geld nog niet voor gehad met al die exosuit upgrades en upgraden doe ik alleen als ik een gecrashed schip toffer vind dan mijn huidige, tot nog toe 2 x gedaan in 24 uur speeltijd.

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

• marijnhak
[...]

Dat is inderdaad een forse rugtas ;). Ik dacht trouwens wel dat de capaciteit per slot in je Exosuit kleiner is dan de capaciteit per slot in het schip.

Edit: ff Googlen en ja hoor: Exosuit 250 units per slot, Ship 500 units per slot. Dus dat maakt hoe dan ook nog wel wat uit.

Kortom: je hebt gewoon een shipload aan inventory op je rug nu ;)

[ Voor 6% gewijzigd door marijnhak op 19-08-2016 10:13 ]

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

[...]Mijn exosuit is ruim 1,5x zo groot als m'n ship, lekker realistisch :D
Je hebt 1,5x meer vakjes maar die kunnen maar de helft bevatten ;) Je hebt dus alsnog een kleinere rugtas (nog steeds niet realistisch)...

[ Voor 4% gewijzigd door watercoolertje op 19-08-2016 10:16 ]

• FreakGIB
Ceased2Be schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:10:
[...]

Mazzel gehad met m'n tool, die heeft 19 slots die ik heb gevonden in een ship.

Mijn exosuit zit op 43 slots, mijn ship op 18. F*ck realism!

schepen kopen heb ik het geld nog niet voor gehad met al die exosuit upgrades en upgraden doe ik alleen als ik een gecrashed schip toffer vind dan mijn huidige, tot nog toe 2 x gedaan in 24 uur speeltijd.
Bij mij is het net weer anders MultiTool is 24 Slots volgens mij kan je niet hoger
Suit is rond de 42
Schip 21 en heb gewoon geen geld voor de duurdere schepen heb wel veel gecrashde schepen geupgrade of geloot.
Ik vind uren lang minen nogal saai dan vind ik een schip upgraden met een gecrashed schip leuker om te doen.
Maar ben ook bezig met de Atlas missie en probeer tussendoor nog de anders gekleurde systemen te bezoeken waar mogelijk op de hoop een speciaal systeem te vinden.

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

Zoals ik het zelf gemerkt heb gisteren, voor het zoeken van nieuwe schepen:

- gewoon ervoor zorgen dat je in je exopak (of oud ship) genoeg resources hebt om de puls engine en launch thrusters te repareren ( + njam njam voor de engines) zo voorkom je dat je alsnog vanalles moet gaan zoeken. Vooral genoeg heridium, plutonium, ijzer, thamium... enzo verzamelen, dacht ik.
- 'grind' huidige planeet naar meerdere schepen tot je er genoeg van hebt

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-11 16:44

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zelf zit ik nog op dezelfde planeet als gisteren. Mijn exoskelet is op 23, mijn schip nog steeds op 16 en mijn multi-tool op 14. Ik heb echt heel veel outposts op de planeet ontdekt en voorzien van hun eigen unieke naam. Ik heb ook alle dieren op 1 na gevonden en voorzien van hun eigen naam. Er zit een hele familie van agressieve twee potige dinosaurussen op deze planeet. maar gelukkig zijn de meeste diren vierpotige planteneters. Er is verder nog 1 viervleugelige vleermuis en 1 hele, hele rare tweepotige van het insectachtige type. Er zou een gecrasht schip op de planeet zijn maar de pathing klopt niet helemaal qua tijd.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-11 12:01
TgR_KILLER schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 21:05:
Ik ben op de ps4 ook nu alweer een paar keer de ruimte in geknald bij het opstijgen. Dat is dus niet weg..crashes had ik sowieso nog niet gehad..
Hier idem, het vreemde is dat ik dat voor patch 1.4 nooit gehad heb.

Voel me wel een amateur als ik dit topic lees. Heb na 12 uur speeltijd een Multi tool met 14 vakjes, een schip met 28 (gekocht voor 2.2 mio) en een exosuit met 14 vakjes.

Wat een rotklus om je upgrades op een handige plek te zetten zodat ze elkaar versterken, vooral omdat sommige onderdelen een "vaste" plek hebben zoals meen ik (uit mijn hoofd) de jetpack upgrade (die ik nu 2 heb)

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

MrBasta schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:42:
[...]
Wat een rotklus om je upgrades op een handige plek te zetten zodat ze elkaar versterken, vooral omdat sommige onderdelen een "vaste" plek hebben zoals meen ik (uit mijn hoofd) de jetpack upgrade (die ik nu 2 heb)
Haha jah en pas verplaatsen als je genoeg hebt om een nieuwe upgrade te maken anders zit je zonder en dat is nog slechter dan geen bonus hebben natuurlijk ;)

• Ontzettende_Jan
Grumpmeister schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:45:
[...]

Volgens mij heeft de lijst ook een logische volgorde, als in;

Eerst de landbased dieren (ik dacht zelfs dat er eerst carnivoren en daarna herbivoren waren, meestal zijn de aggressieve dieren vooraan de lijst), daarna cave-based, daarna airborne en als laatst vissen. Op die manier kan je een beetje logisch bedenken welke diersoort je nog mist, en kan je gerichter zoeken. Ik ben op het moment alleen niet 100% zeker over dat dieren in een grot voor of na de vogels komen, maar dan kan ik even opzoeken als ik thuis ben.
Die volgorde klopt helemaal Grumpmeister. Heb inmiddels 2 planeten helemaal geinventariseerd, vogels uit de lucht knallen met de beam is makkelijker dan ik dacht, zolang je maar hoog genoeg op een berg oid staat.

Op de tweede planeet had ik wel iets vreemds: De laatste diersoort kon ik door een berg heen scannen zonder ze te zien. Bleken het vissen te zijn in een ondergronds meertje in een grot.. 8)

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik moet dat soort spellogica eens op een briefje zetten en naast me houden. Net zoals een lijstje met benodigde resources om een schip weer vliegend te krijgen. En een mental note om de hyperdrive niet meer te laden dan wat je wil vliegen. Ik heb al een paar keer zo'n warp cell weggegooid met mijn schip :(

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 18:03
Wat ik op het moment vooral erg hinderlijk vind is dat als ik een groter multi-tool of schip vindt en deze dan ga vergelijken met mijn huidige dat er een heleboel vakjes niet zichtbaar zijn omdat ze buiten beeld vallen. (PC)
Wat ook lekker kut werkt is dat als je een schild helemaal onderin je exo suit maakt je die niet meer kan bij laden omdat het hele menu buiten beeld valt. (48 slots exo suit)

• Njay
  • Laatst online: 24-10 15:38
ik heb net weer een update gehad van 66mb @ steam... zie nog nergens patch notes?

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

Njay schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:06:
ik heb net weer een update gehad van 66mb @ steam... zie nog nergens patch notes?
Nog 500mb om de ps4 versie in te halen van gisteren ;)

• FreakGIB
Grrrrrene schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:53:
Ik moet dat soort spellogica eens op een briefje zetten en naast me houden. Net zoals een lijstje met benodigde resources om een schip weer vliegend te krijgen. En een mental note om de hyperdrive niet meer te laden dan wat je wil vliegen. Ik heb al een paar keer zo'n warp cell weggegooid met mijn schip :(
Ik heb het zelfde doe ook te vaak de Warpcell all in de Hyperdrive en dan vind je een beter schip jammer je kan hem er niet meer uit halen.
Ik hoop wel dat er een update komt waarbij ze het mogelijk maken om meerde items zoals de WarpCell te kunnen stacken.

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
waren er ook release notes van de PS4 versie? heb die niet gezien..

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

NeP2013 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:15:
waren er ook release notes van de PS4 versie? heb die niet gezien..
Voor de patches van gisteren heb ik nog geen release notes gezien. Zelf de PS4 nog niet kunnen aanzetten om te kijken vandaag.

• VyperX
  • Laatst online: 13-10 10:38
Als ze hadden gewild dat het mogelijk was, dan hadden ze het al wel mogelijk gemaakt. (Zie bijv Carite Sheets die wel stacken bij deconstruct.)
Waarschijnlijk hebben ze het bewust niet mogelijk gemaakt als een balancing mechanic. In een hoop eerdere filmpjes werd er gesproken over een groter aantal elementen dan dat er in de uiteindelijke versie zijn gekomen, daar zal het wel iets te maken mee hebben.

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

• TgR_KILLER
Cowamundo schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:03:
Wat ik op het moment vooral erg hinderlijk vind is dat als ik een groter multi-tool of schip vindt en deze dan ga vergelijken met mijn huidige dat er een heleboel vakjes niet zichtbaar zijn omdat ze buiten beeld vallen. (PC)
Wat ook lekker kut werkt is dat als je een schild helemaal onderin je exo suit maakt je die niet meer kan bij laden omdat het hele menu buiten beeld valt. (48 slots exo suit)
Lijkt mij dat dit een bug is of iets met jou resolutie? Kan toch niet echt normaal zijn. Heb er nog niemand over gehoord of zelf gezien bij anderen.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

De "thruster launching to space" bug is er nog niet uit heb ik gisteren gemerkt. Crashes heb ik, voor zover mijn geheugen nog meewerkt, niet meegemaakt na de patch.

Misschien toch maar eens een bug submitten.

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-11 10:33
Cowamundo schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:03:
TgR_KILLER schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:30:
[...]

Lijkt mij dat dit een bug is of iets met jou resolutie? Kan toch niet echt normaal zijn. Heb er nog niemand over gehoord of zelf gezien bij anderen.
Ik heb hier ook inderdaad, daarom heb ik onderin al mijn upgrades gebouwd zodat ik daar niet meer aan hoef te komen. Ik draai op 1920x1200, als ik mirror naar mijn TV en daarmee op 1920x1080 draai is de bug er niet, ik vermoed daarom ook dat het spel geoptimaliseerd is voor 16:9 ipv 16:10.

Na de laatste patch heb ik af en toe nog crashes, maar niet zoveel meer als daarvoor :P
Maar het is wel frappant dat het crashen specifieke interacties kunnen zijn: zo had ik bij een crashlanding van een schip z'n motor liggen waar je bv een blueprint uit kan krijgen.
Als ik die activeerde crashte het spel, 3 keer geprobeerd in totaal 8)7

Verder: maar mogelijk ben ik daar ook een uitzondering in, als ik de laatste drivers van nvidia installeer "geoptimaliseerd voor no man sky", is het spel niet meer vooruit te branden :+
Dan is het "lag" bug permanent (dat je FPS naar de 10 zakt).

Dus maar weer terug naar de een-na-laatste driver versie. :) (PS. Heb een GTX 970 en een i7 6700k)

Neem niet weg dat ik het een briljant spel vind :P

[ Voor 27% gewijzigd door Ikke_Niels op 19-08-2016 13:47 ]

User Error -- Please Replace User

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik heb zo goed als geen problemen met No Man's Sky.

Ik heb een hele vreemde bug dat als ik het spel de eerste keer vanuit steam opstart het niet start en dan even een willekeurige instelling in steam uit en aan moet zetten en daarna start het in 1 keer. Het is een klein puntje maar ik ervaar het niet als hinderlijk.

In 10+ uur heb ik slechts 2 keer crashes gehad en beide traden op tijdens lange speelsessies gewoon terwijl ik op een planeet was. Gezien het er maar twee waren in meer dan 10 uur spelen zie ik het niet echt als een groot probleem. Als het ieder uur zou crashen zou ik het slecht vinden.

Ik heb de volgende config:
- Intel i5
- Geforce GTX750
- 8 Gb intern geheugen
- Windows 8.1

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Geloof het of niet maar na dik 30 uur spelen op de PC heb ik nog nooit een crash gehad. Intel i5-4690 + GTX960 + 8 GB onder Windows 8.1 Maar ik heb dan ook Nvidia drivers die minimaal een half jaar oud zijn. 8)

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Kan iemand mij adviseren? Ik heb echt geen fluit verstand van hedendaagse games, en van videokaarten, framerates enzo. Maar deze game lijkt me wel leuk :)

Minimum benodigde specs No Man's Sky:
Processor: Intel Core i3
Memory: 8 GB RAM
Graphics: nVidia GTX 480, AMD Radeon 7870
Storage: 10 GB available space
*Requires OpenGL 4.5, Intel cards are not supported.
*Core 2 CPUs and below are not supported

Ik heb staan:

pc 1
i7-2600K @ 3.40 GHz
16 GB ram
nvidia geforce gtx 550 Ti
resolutie 1920x1020

pc 2:
i7-920 @ 2.67 GHz
12 GB ram
ati radeon HD 4800
resolutie 1680x1050 of 1920x1020

laptop 17":
i7-4702MQ @ 2.2GHz
16 GB ram
nvidia geforce GT 750M
resolutie 1920x1020

En nog een 18" laptop maar die is core2quad dus dat gaat blijkbaar helemaal niet werken... :|

Ik heb een lichte voorkeur voor de 17" laptop.

Zou dit spel een beetje vlotjes lopen op bovenstaande systemen? Of zijn de pc's/videokaarten bv te oud...

edit: En ik heb nog een losse geforce gtx 280 liggen ook zie ik. Maar geen idee of die beter is dan genoemde gpu's.

[ Voor 5% gewijzigd door dragon2 op 19-08-2016 14:09 ]

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Twee posts boven je zegt iemand met de 750GTX te spelen, dat lijkt me zo'n beetje het minimum. Die 550 en die 8 jaar oude ati kaart zullen het waarschijnlijk niet doen.

Edit: en die 280 is volgens mij ook antiek..

[ Voor 12% gewijzigd door ResuCigam op 19-08-2016 14:11 ]

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik weet niet zeker hoe de GT 750M zich verhoud tot de GTX serie. feitelijk is de GT serie een 'kantoor' serie maar het kan mss werken. De PC met de GTX550 zou hem moeten kunnen draaien maar hoe vloeiend weet ik niet.
Mijn GTX750 draait het spel smooth iig.

• Arunia
Ik zou zelf die pc 1 een andere grafische kaart geven. Als je iets zou willen upgraden.

• TheEijk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-03-2022
Weet iemand hier hoe je leuke/tropische/levendige planeten tegen komt? Tot nu toe (18 uur speeltijd) heb ik alleen nog maar rotsachtige planeten gezien, ongeacht de kleur van het sterrenstelsel (geel/rood/groen/blauw).

Erg tof spel trouwens.

• dragon2
  • Niet online
Ja antiek is het alemaal wel een beetje ahem. Pc1 is eigenijk een video editing pc die ik voor werk gebruik, hij staat nu thuis omdat ik voorlopig nog thuiszit ivm ziekte. Die kaart is puur gekocht voor cuda cores, zoas gezegd ik weet eigenlijk niks van gamen,

Pc2 was zijn voorganger (eerste i7, triple channel, retro lol) dus is nu mijn thuis-pc (maar gebruik meestal mijn laptop).

Als ik pc 1 of 2 een nieuwe videokaart zou geven dan zou dat helpen? Welke dan, goedkoper = beter? Ik ga echt geen gamer worden ineens hihi

• TgR_KILLER
Ik heb ineens een nieuwe bug op de ps4 lijkt wel.. alle settlements die ik met zon straal ding ontdek blijven op mijn hud staan nadat ik er ben geweest. Heb nu mijn hele hud vol crap en geen idee wat nu wat is.. zelfs al dingen off planet staan..

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

straal ding? zo'n zendpost/antenne? of Ruimtescan? Die blijven al sinds het begin staan.

Wat ik gisteren irritant vond: ik kom planten tegen die proteine parels geven. Ik doe de interactie, plant gaat open en dan kan ik de parel NIET nemen. Naderhand bleek dat ik een tijdje geleden daar wel al geweest was... want er stond blijkbaar een save punt vlakbij; dat zei dat ik dat daar al had ontdekt...

Om nog maar te zwijgen over die grote rotsen die je kan minen. Je vliegt na wat rondjes naar een "nieuwe" rots. Komt dichterbij... ineens alles weg. ... oh jah, hier was ik al geweest... handig 8)7

• marijnhak
Net voor het eerst even gespeeld na de update op de PS4. Nu bijna continue crashes bij het openen van het Options - menu.

Verder lijkt mijn Multitool upgrades te werken: kon net een andere krijgen met 2 slots meer. Hoera, Progressie!!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

[b][message=48029363,noline]Om nog maar te zwijgen over die grote rotsen die je kan minen. Je vliegt na wat rondjes naar een "nieuwe" rots. Komt dichterbij... ineens alles weg. ... oh jah, hier was ik al geweest... handig 8)7
Inderdaad. |:( Mijn nr.1 ergernis van dit spel!

• Arunia
dragon2 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:22:
Ja antiek is het alemaal wel een beetje ahem. Pc1 is eigenijk een video editing pc die ik voor werk gebruik, hij staat nu thuis omdat ik voorlopig nog thuiszit ivm ziekte. Die kaart is puur gekocht voor cuda cores, zoas gezegd ik weet eigenlijk niks van gamen,

Pc2 was zijn voorganger (eerste i7, triple channel, retro lol) dus is nu mijn thuis-pc (maar gebruik meestal mijn laptop).

Als ik pc 1 of 2 een nieuwe videokaart zou geven dan zou dat helpen? Welke dan, goedkoper = beter? Ik ga echt geen gamer worden ineens hihi
Blijf bij pc1, die is nieuwer en sneller.
Grafische kaart kun je daar ook gewoon 2e hands een nieuwe nvidia gpu in steken. Dan hou je dezelfde mogelijkheden en ga je niet meteen over the top.
Welke? Tja, wat is überhaupt je budget?

• dragon2
  • Niet online
Arunia schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:45:
[...]

Blijf bij pc1, die is nieuwer en sneller.
Grafische kaart kun je daar ook gewoon 2e hands een nieuwe nvidia gpu in steken. Dan hou je dezelfde mogelijkheden en ga je niet meteen over the top.
Welke? Tja, wat is überhaupt je budget?
Budget tja, ik vind zelf 100-120 eur al veel voor een videokaart ;)

Ik heb wel alleen maar dvi schermen, er moeten dus 2x dvi schermen aangesloten kunnen worden.

En ik heb cuda cores nodig voor premiere pro, dus nvidia benodigd (voor pc1)

• FreakGIB
dragon2 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:52:
[...]

Ik heb wel alleen maar dvi schermen, er moeten dus 2x dvi schermen aangesloten kunnen worden.

Nog een Optie

Wat zou PC 2 nog waard zijn tweedehands
dan iets bijleggen voor een PS4 + spel en je kan ook spelen :)

• Arunia
dragon2 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:52:
[...]

Nieuw kom je uit op dit:
pricewatch: Palit GeForce GTX 750 Ti StormX OC

2e hands kom je uit op dit:
https://tweakers.net/cate...tZDj-h3dmzxvm-B7RsoFVn4Bw

GTX770 is de hoofdmoot zeg maar. Die is wel een stuk sneller dan de 750ti. Maar die 750ti zou het ook gewoon moeten kunnen doen.

• dragon2
  • Niet online
Ha hah nee ik ga geen ps4 kopen... Ik ben zoals gezegd echt geen gamer en heb al te vaak vanwege 1 of 2 spellen een console gekocht... Die dan vervolgens al snel ligt te verstoffen...
PS2, Nintendo64, Wii, XBOX 360, 3DS en voorlopers, uit m'n hoofd. Zonde van het geld, ik blijf mooi bij pc's/windows.

Ik ga eens nadenken over een 2e hands kaart denk ik, in ieder geval allemaal bedankt voor de hulp en ideeen d:)b

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:58

Mauz1978

Console War Veteran

Zit op een planeet vergeven van goud woohoo, zo erg dat ik alleen stop als ik er drie naast elkaar zie liggen. Wat een gekke bug is, is dat als je ze gemined hebt en je verder weg staat het lijkt alsof er een nieuwe volle mijn staat. Als je dan dichterbij komt zie je pas dat je m toch gemined hebt.

Verder echt fantastisch. Aan de pc problemen te horen ben ik heeeel blij m op ps4 te spelen ook al heb je soms popup of framedrops...

Something under the bed is drooling

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

dragon2 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:15:
Ha hah nee ik ga geen ps4 kopen... Ik ben zoals gezegd echt geen gamer en heb al te vaak vanwege 1 of 2 spellen een console gekocht... Die dan vervolgens al snel ligt te verstoffen...
PS2, Nintendo64, Wii, XBOX 360, 3DS en voorlopers, uit m'n hoofd. Zonde van het geld, ik blijf mooi bij pc's/windows.

Ik ga eens nadenken over een 2e hands kaart denk ik, in ieder geval allemaal bedankt voor de hulp en ideeen d:)b
Ik zou de PS4 versie ook niet willen hebben denk ik. Voor wat ik nu lees is de PS4 versie de versie met de meeste bugs erin. Ik denk dat Sony ook redelijk scheef zit te kijken naar de deal die ze met Hello Games hebben gesloten. Ik denkd at de fout die wat hier gemaakt is vooral is dat ze het als een versie 1.0 hebben gereleased terwijl ze wellicht beter het "Indie" pad had kunnen volgen en dit versie 0.4 ofzo hadden kunnen noemen. :P

• Arunia
Gregory76 en marijnhak gaven precies hetzelfde aan en is bij mij ook wel een iritatiepuntje. Het lijkt erop dat eerst de wereld gegenereerd wordt en dan je lokale opslag. Waardoor hij dus eerst verschijnt en dan verdwijnt. Nadeel is dat de dropin distance echt veel te kort is hiervoor.

Verwijderd

Kp
dragon2 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:01:
Kan iemand mij adviseren? Ik heb echt geen fluit verstand van hedendaagse games, en van videokaarten, framerates enzo. Maar deze game lijkt me wel leuk :)

Minimum benodigde specs No Man's Sky:
Processor: Intel Core i3
Memory: 8 GB RAM
Graphics: nVidia GTX 480, AMD Radeon 7870
Storage: 10 GB available space
*Requires OpenGL 4.5, Intel cards are not supported.
*Core 2 CPUs and below are not supported

Ik heb staan:

pc 1
i7-2600K @ 3.40 GHz
16 GB ram
nvidia geforce gtx 550 Ti
resolutie 1920x1020

pc 2:
i7-920 @ 2.67 GHz
12 GB ram
ati radeon HD 4800
resolutie 1680x1050 of 1920x1020

laptop 17":
i7-4702MQ @ 2.2GHz
16 GB ram
nvidia geforce GT 750M
resolutie 1920x1020

En nog een 18" laptop maar die is core2quad dus dat gaat blijkbaar helemaal niet werken... :|

Ik heb een lichte voorkeur voor de 17" laptop.

Zou dit spel een beetje vlotjes lopen op bovenstaande systemen? Of zijn de pc's/videokaarten bv te oud...

edit: En ik heb nog een losse geforce gtx 280 liggen ook zie ik. Maar geen idee of die beter is dan genoemde gpu's.
Ik speel op 800 x 600 op een gt555m , het is maar wat je speelbaar noemt :-). De game is geen enkele keer gecrasht en ik ben geen bugs tegen gekomen

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Volgens mij is eerder het probleem dat vanuit je space shuttle je niet ziet wat je gemined hebt. Op de grond is alles weer normaal.

Pagina: 1 ... 23 ... 48 Laatste