• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Grrrrrene schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:49:
[...]

Ligt er in jullie ervaring altijd Plutonium op planeten? Zou wel kut zijn als je landt, je launcher is leeg en je moet te voet op zoek naar een trading post o.i.d. :D
Ik heb het al een keer meegemaakt dat ik met een lege launcher landde op een sentinal vergeven planeet op een eilandje, met status aggresive oid.. En inderdaad... nergens plutonium te vinden.. heb aardig wat moeten rennen / zwemmen voor ik een grotje tegen kwam met genoeg plutonium... geloof 4x dood op de heen weg, en 2x op de terug weg.. kan je ook weer terug naar je tombstone om je inv. op te halen... toen was ik er bijna klaar mee hoor.. maar ben doorgegaan :p

PSN/XBOX : Murzeltje1976

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-11 09:50
Auredium schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:58:
[...]
- Er is uit package data gebleken dat er geen positie bepalingen van de speler wordt doorgegeven aan het netwerk.
Dit punt is nog wel interessant. Er zit ook totaal geen nut achter om constant te positie van de speler door te geven als je alleen in een zonnestelsel zit (wat hier ook getest is). Pas als er meerdere spelers binnen hetzelfde zonnestelsel zijn, zou dit pas aangezet moeten worden. Dat zou ook mijn eerste ingeving zijn als ik zo'n architectuur zou moeten ontwikkelen.

Op die manier is het ook niet belastend voor de servers, want die ene keer dat het zou gebeuren...

Maar goed, omdat je verder toch geen interactie zou hebben, is er nog steeds niet echt nuttig, naast elkaar gewoon te zien.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-12 15:45

ResuCigam

BOFH

Grumpmeister schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:36:
[...]
Dit punt is nog wel interessant. Er zit ook totaal geen nut achter om constant te positie van de speler door te geven als je alleen in een zonnestelsel zit (wat hier ook getest is). Pas als er meerdere spelers binnen hetzelfde zonnestelsel zijn, zou dit pas aangezet moeten worden. Dat zou ook mijn eerste ingeving zijn als ik zo'n architectuur zou moeten ontwikkelen.
Om te zien of er meerdere spelers in hetzelfde zonnestelsel zitten zal toch echt constant de positie van alle spelers moeten worden doorgegeven anders weet je dat niet.

We do what we must because we can.

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:51

The_Worst

Unox

ResuCigam schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:41:
[...]

Om te zien of er meerdere spelers in hetzelfde zonnestelsel zitten zal toch echt constant de positie van alle spelers moeten worden doorgegeven anders weet je dat niet.
Op zich zou het doorgeven wanneer je een zonnestelsel binnengaat in het begin genoeg moeten zijn om een sessie te starten zodra iemand anders binnenkomt.

Maar het is al bewezen dat er geen enkele multiplayer erin zit (vooralsnog). Jammer maar niet erg. Hopelijk voegen ze het alsnog wel toe.

Ik zit nu in een zonnestelsel waar 5 van de 6 planeten compleet dood zijn. Alleen maar woestijn, plutonium, goud, koper en sentinels. 8)

Overigens vind ik die spacebattles nu ook vrij vervelend vinden. Ik kan een gevecht met 3 vijanden met een beetje geluk winnen, komen ze nu met 6 schepen aanzetten. :(

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-12 16:56
Haha prachtig!

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• Grumpmeister
[...]

Daar zijn nog wel dingen op te verzinnen.

Bijv. een vlug hersenspinsel;

- Speler A zit in zonnestelsel Q
- Speler A doet discoveries, welke doorgestuurd worden naar de server. Hierdoor weet de server in ieder geval dat Speler A zich in dit zonnestelsel bevind. Laten we zeggen dat deze data tot aan 30 minuten als 'relevant' wordt beschouwd, en alleen de laatste (meest recente) discovery telt.
- Speler B maakt 'connectie' met het zonnestelsel, krijgt de data en met een vlaggetje van, 'er is de afgelopen 30 minuten nog activiteit geweest'.
- De server pollt Speler A of deze nog actief is, en zo ja, in welk zonnestelsel. Is dit dezelfde, dan wordt de locatie polling aangezet.
- De server stuurt hierop naar Speler B dat Speler A nog aanwezig is, waardoor de locatie polling van Speler B ook aangezet wordt.

Gewoon even heel snel, en er kunnen vast gaten in geschoten worden, maar om een idee te vormen.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Verwijderd

[...]

Er zal minimaal verstuurd moeten worden in welk zonnestelsel je zit, elke keer als je een zonnestelsel binnenkomt. Maar ik neem aan dat daar ook naar is gekeken tijdens het packet sniffen.

Ik denk dat er in de huidige game toch echt geen manier is om "real-time" te weten waar andere spelers zijn, ook niet dat dat intern bijgehouden wordt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2016 13:59 ]

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-12 11:19
Ik heb het spel zelf nog niet, maar ik was benieuwd of die space battles vooral battles zijn om je eigen hachje te redden of is het ook mogelijk om bewust andere (computer gestuurde) vrachtschepen/piraten neer te halen en daarmee je brood te verdienen? Of ben je in verhouding sowieso vrij underpowered in space?

Verwijderd

je kunt anderen aanvallen, maar ik heb nog niet gewonnen... ik vlieg altijd zsm weg. :9

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

Toen mijn schip kapot geschoten was, kon ik mijn "graf" in de ruimte opzoeken en terug alles binnen halen (werkt blijkbaar niet elke keer). Dus, tenzij iemand anders meer ervaring heeft, ik denk dat je het kapotte ruimteschip wsl ook zo zou kunnen minen.

Iets anders: heb paar dagen terug een of ander noodsignaal opgevangen (icoontje in de ruimte), maar elke keer dat ik aan dat icoontje (zelfs heel traag) passeerde, zag ik gewoon niks. Waarschijnlijk een bug..

Ben trouwens generatie 5 ofzo van mezelf, vermoed ik :D dus waarschijnlijk 5 kills meegemaakt.

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-11 23:58
Dakoina schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:31:
Iets anders: heb paar dagen terug een of ander noodsignaal opgevangen (icoontje in de ruimte), maar elke keer dat ik aan dat icoontje (zelfs heel traag) passeerde, zag ik gewoon niks. Waarschijnlijk een bug..
Wat ik meemaakte was dat ik een in een space battle kwam

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• The_Worst
  • Laatst online: 21:51

The_Worst

Unox

Ik ben al generatie 6. Waarvan 1x een dodelijke geit, 2x Sentinels en 3x ruimtepiraten. :(

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12 23:24

Wahloh

Professioneel Nietsnut

[...]

Grumpmeister schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:53:
[...]

Daar zijn nog wel dingen op te verzinnen.

Bijv. een vlug hersenspinsel;

- Speler A zit in zonnestelsel Q
- Speler A doet discoveries, welke doorgestuurd worden naar de server. Hierdoor weet de server in ieder geval dat Speler A zich in dit zonnestelsel bevind. Laten we zeggen dat deze data tot aan 30 minuten als 'relevant' wordt beschouwd, en alleen de laatste (meest recente) discovery telt.
- Speler B maakt 'connectie' met het zonnestelsel, krijgt de data en met een vlaggetje van, 'er is de afgelopen 30 minuten nog activiteit geweest'.
- De server pollt Speler A of deze nog actief is, en zo ja, in welk zonnestelsel. Is dit dezelfde, dan wordt de locatie polling aangezet.
- De server stuurt hierop naar Speler B dat Speler A nog aanwezig is, waardoor de locatie polling van Speler B ook aangezet wordt.

Gewoon even heel snel, en er kunnen vast gaten in geschoten worden, maar om een idee te vormen.
Erg omslachtig om het op deze manier te doen. Niet iedereen upload zijn discoveries direct en het kan zoveel simpeler.

- Zodra een speler van het ene system naar een ander springt gooit het één bericht naar de server, "Ik switch nu naar System X".
- Bij het enteren van een planeet zijn atmosfeer gooit het opnieuw één bericht naar de server, "Ik ben nu op Planeet Y".

Dan weet de server waar de speler is en kan een nieuwe speler die hetzelfde system binnenkomt bij de server navragen wie er daadwerkelijk is. Verder zou specifieke locatie data alleen maar interessant zijn zodra de twee spelers op dezelfde planeet zijn dus op dat moment stuurt de server een bericht naar de clients, "Kom maar met je locatie data" en wordt dat gesynchroniseerd tussen de twee clients.

[ Voor 3% gewijzigd door Wahloh op 16-08-2016 14:38 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

Tip: Als ik een gesloten "grondstation" moet open maken door te schieten - en er komen sentinals af - laat ik ze gewoon schieten op mij terwijl ik voortmaak om de deur open te krijgen. Eenmaal in een grondstation kalmeren de sentinels. Job well done. Wel best ervoor zorgen dat je wapen toch al wat sterker is dan je basis wapen :)

• Grumpmeister
StygMa schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:23:
Ik heb het spel zelf nog niet, maar ik was benieuwd of die space battles vooral battles zijn om je eigen hachje te redden of is het ook mogelijk om bewust andere (computer gestuurde) vrachtschepen/piraten neer te halen en daarmee je brood te verdienen? Of ben je in verhouding sowieso vrij underpowered in space?
Dit kan, en het is vrij lucratief van wat ik lees. Eerst de turrets van de cargo-schepen neerhalen, dan de cargo hulls kapot knallen. Schijnbaar is er een paar miljoen units per 10 minuten oid mee te verdienen, maar het lastig om dat met het beginschip te doen (met name omdat er andere schepen / sentinels op af komen).

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-12 22:32

Martinspire

Awesomeness

Dakoina schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:39:
Tip: Als ik een gesloten "grondstation" moet open maken door te schieten - en er komen sentinals af - laat ik ze gewoon schieten op mij terwijl ik voortmaak om de deur open te krijgen. Eenmaal in een grondstation kalmeren de sentinels. Job well done. Wel best ervoor zorgen dat je wapen toch al wat sterker is dan je basis wapen :)
Mja ook al zo'n muffe mechanic. Gewoon doorgaan en wegrennen was mijn eerste ingeving, maar toen ik dekking ging nemen binnen, haakten ze al af. Maar wat schetste mijn verbazing: ze kwamen binnen ook gewoon kijken 8)7

Bij dit heb ik echt zoiets van "doe het dan gewoon niet". Maak die deur op een andere manier open of iets. Ook die riedeltjes om het systeem vervolgens aan te zetten blijft muf
spoiler:
De ene keer is het een getal opschuiven dus 8327 wordt 3278 en 2783, ook heb ik een keer gezien dat het vermenigvuldigen was x1, x2, x3, x4, x5

Dan had ik liever een mechanic als The Witness gehad dat het in ieder geval nog iets gamewaardigs is.

[ Voor 24% gewijzigd door Martinspire op 16-08-2016 14:48 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Grumpmeister
Wahloh schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:37:
[...]

[...]

Erg omslachtig om het op deze manier te doen. Niet iedereen upload zijn discoveries direct en het kan zoveel simpeler.

- Zodra een speler van het ene system naar een ander springt gooit het één bericht naar de server, "Ik switch nu naar System X".
- Bij het enteren van een planeet zijn atmosfeer gooit het opnieuw één bericht naar de server, "Ik ben nu op Planeet Y".

Dan weet de server waar de speler is en kan een nieuwe speler die hetzelfde system binnenkomt bij de server navragen wie er daadwerkelijk is. Verder zou specifieke locatie data alleen maar interessant zijn zodra de twee spelers op dezelfde planeet zijn dus op dat moment stuurt de server een bericht naar de clients, "Kom maar met je locatie data" en wordt dat gesynchroniseerd tussen de twee clients.
Je weet op dat moment alleen niet hoe lang geleden het geweest is sinds de speler actief was op planeet Y, en persoonlijk zou ik nog wel verwachten dat het binnen de ruimte ook nog wel interessant is voor bijv. dogfights tegen piraten. Maar goed, dat zou allemaal speculatie zijn, en zolang er toch geen interactie mogelijk zou zijn tussen spelers, ook niet echt nodig. Ik mis de online functionaliteit zelf totaal niet in ieder geval.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Grumpmeister schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:48:
[...]
Je weet op dat moment alleen niet hoe lang geleden het geweest is sinds de speler actief was op planeet Y, en persoonlijk zou ik nog wel verwachten dat het binnen de ruimte ook nog wel interessant is voor bijv. dogfights tegen piraten. Maar goed, dat zou allemaal speculatie zijn, en zolang er toch geen interactie mogelijk zou zijn tussen spelers, ook niet echt nodig. Ik mis de online functionaliteit zelf totaal niet in ieder geval.
Ik mis het ook nog niet. Al denk ik dat het over een maandje of zo nog wel een prima afwisseling kan vormen. Dus ik hoop wel dat ze ermee verder gaan want de basis voor een goede space combat of mutliplayer wereld is er wel degelijk.

Misschien dat je dan nog een 1 of andere supersentinel moet verslaan voor goede gear of die piraten kapot maken om schepen te helpen. In ieder geval iets wat je een incentive geeft om je gear te upgraden, want nu is wegrennen eigenlijk wel voldoende. Als er piraten op me af komen ga ik meestal ook zo snel mogelijk een dampkring in, dan raak je ze ook kwijt.

Ik heb trouwens al 2 keer een distress call gezien van zo'n groot schip, maar dan vlogen er 16+ piraten omheen. Een stuk of 5 uitschakelen gaat dan nog wel, maar op den duur kom je gewoon health te kort en die regenerate supersloom.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 16-08-2016 14:51 ]

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-12 15:45

ResuCigam

BOFH

Ik heb een vraag: Soms heb ik op een planeet na een scan een blauw cirkelvormig icoontje naar links of rechts staan maar als ik ernaar toe draai verdwijnt het icoon. Draai ik me weer 180 graden om dan staat hij er weer. Het is een icoon uit de reeks gebouwen etc, geen materiaal volgens mij. Iemand enig idee?

We do what we must because we can.

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:07
ResuCigam schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:52:
Ik heb een vraag: Soms heb ik op een planeet na een scan een blauw cirkelvormig icoontje naar links of rechts staan maar als ik ernaar toe draai verdwijnt het icoon. Draai ik me weer 180 graden om dan staat hij er weer. Het is een icoon uit de reeks gebouwen etc, geen materiaal volgens mij. Iemand enig idee?
Dat zijn beacons, als je die richting opvliegt zie je vanzelf een langwerpige metalen contstructie die je kunt activeren. Dan gaat er over een heel groot gebied een sonar puls die alle belangrijke constructies of items laat zien.

Zo vindt je bijvoorbeeld gecrashte vliegtuigen, of handelaren, of ruines, etc..

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:50:
[...]

Ik heb trouwens al 2 keer een distress call gezien van zo'n groot schip, maar dan vlogen er 16+ piraten omheen. Een stuk of 5 uitschakelen gaat dan nog wel, maar op den duur kom je gewoon health te kort en die regenerate supersloom.
Je kunt je schild tijdens het gevecht bijvullen met Oxides (Fe, Zn, etc.). Snel naar je inventory en op je shield klikken (of op de stack met Fe, etc.).

[ Voor 8% gewijzigd door NLxAROSA op 16-08-2016 14:58 ]

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11 17:39
Blauw icoontje is handelsstation op plannet of in de ruimte.

Soms verdwijnen die vraagteken icoontjes bij mij, moet ik opnieuw scannen en zoeken. Soms is vanaf boven ook niet te zien of het waard is om te landen, en moet ik er maar om heen circelen. Wat dat betref jammer dat je niet kunt hoveren :)

Stadia / PSN : whenheco

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik mis ook wel iets meer controle over m'n ruimteschip waardoor je preciezer kunt landen. En soms wil je een canyon induiken of door een rotsboog heenvliegen maar dan grijpt de autopilot weer in..

PSN: jannvsdvinvs

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

Ontzettende_Jan schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:01:
Ik mis ook wel iets meer controle over m'n ruimteschip waardoor je preciezer kunt landen. En soms wil je een canyon induiken of door een rotsboog heenvliegen maar dan grijpt de autopilot weer in..
Ik heb per ongeluk mijn schip geland in een mini krater en geraakte er niet meer uit met het schip. In een ander geval zat mijn schip zijn vleugel vast in een hoop iridium dat ik gelukkig kon neerhalen waarna ik wel wegraakte :o

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12 00:23
Dakoina schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:33:
Lap, je hebt de Atlas Stone nodig later in de game? Ik was em aan''t bijhouden in mijn schip, maar aangevallen door piraten :( alles kwijt.
Als je dood gaat kun je terug naar je graf. Staat aangegeven op de kaart :)
Dat vind ik echt wel het irritantste aan dat spel :( je komt een ruimtestation uit en hup... vijandige scan en je kan er niet eens meer uitboosten :/ als ik het op tijd merk, dan probeer ik terug naar het station te gaan of naar de planeet terug te duiken waar ik van kwam en daar ergens snel te landen.
Ja die piraten moeten ze maar optioneel maken; vind daar ook geen ruk aan :X

• ReQuiem83
  • Laatst online: 31-10 12:15
Zo planet gevonden gevonden met Pokémon balls (gravotino balls) gezien ik een geupgrade schild(vrij vroeg gevonden in game) heb kan ik vrij makelijk wegrennen van de sentinels. En space station die dubbele 101% geeft in hetzelfde stelsel max exosuit slots en 32 slot schip en vullen maar die ballen. Dus nog even niet naar centre of the galaxy. Ben pas in mijn 3de stelsel en doe rustig aan en als mijn warpdrive geupgrade heb eens naar die planeten die wat meer rare resources hebben (kan je alleen heen met bepaald type warpdrive)

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-11 09:50

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Dakoina schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:06:
[...]
Ik heb per ongeluk mijn schip geland in een mini krater en geraakte er niet meer uit met het schip. In een ander geval zat mijn schip zijn vleugel vast in een hoop iridium dat ik gelukkig kon neerhalen waarna ik wel wegraakte :o
Heb je (al) een granaatwerper? Dan kun je een gat blazen in de grond en je een weg banen.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

• MoietyMe
ReQuiem83 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:22:
Zo planet gevonden gevonden met Pokémon balls (gravotino balls) gezien ik een geupgrade schild(vrij vroeg gevonden in game) heb kan ik vrij makelijk wegrennen van de sentinels. En space station die dubbele 101% geeft in hetzelfde stelsel max exosuit slots en 32 slot schip en vullen maar die ballen. Dus nog even niet naar centre of the galaxy. Ben pas in mijn 3de stelsel en doe rustig aan en als mijn warpdrive geupgrade heb eens naar die planeten die wat meer rare resources hebben (kan je alleen heen met bepaald type warpdrive)
Nice! Ik wacht nog steeds op zo'n planeet :+

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

Tormbo schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:22:
[...]Heb je (al) een granaatwerper? Dan kun je een gat blazen in de grond en je een weg banen.
Granaten dus. Ik ga eens moeten checken. Ik dacht eerst dat het de laser was die na verloop van tijd zulke gaten kon maken... Is het de L1 knop die granaten gooit (ps4)? Want ik kan wel iets gooien, al is de impact niet wauw.

Oh en toen ik mijn ruimteschip voor een gecrashte inwisselde, heb ik die blijkbaar mooi geparkeerd op een boom :p

[ Voor 11% gewijzigd door Dakoina op 16-08-2016 15:27 ]

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Dakoina schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:26:
[...]
Granaten dus. Ik ga eens moeten checken. Ik dacht eerst dat het de laser was die na verloop van tijd zulke gaten kon maken... Is het de L1 knop die granaten gooit (ps4)? Want ik kan wel iets gooien, al is de impact niet wauw.

Oh en toen ik mijn ruimteschip voor een gecrashte inwisselde, heb ik die blijkbaar mooi geparkeerd op een boom :p
Uhh dunno, middle mouse voor mij ;)

Staat wel bij je controls bij de opties als het goed is.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

• Ontzettende_Jan
L1 is granaat inderdaad. 'Secondary weapon' heet het geloof ik in de controls.

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

Dringend eens upgraden dan maar. Zal dan wel een nieuwe multitool moeten vinden :/ alle slots zitten al vol

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

NLxAROSA schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:57:
[...]

Je kunt je schild tijdens het gevecht bijvullen met Oxides (Fe, Zn, etc.). Snel naar je inventory en op je shield klikken (of op de stack met Fe, etc.).
Weet ik, maar het gaat mij niet om het schild maar om die ship-icoontjes eronder. Als je die kwijt raakt dan ben je dood en die dingen kun je niet zomaar bijvullen volgens mij

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-12 15:59

Smurf

Detri

Multitool upgraden is ook een punt bij mij. Ik heb vrij snel mijn huidige 8 slotter gekregen, volgens mij nog op mijn startplaneet, of in ieder geval dat zonnestelsel. Sinds dien heb ik echter alleen nog maar "upgrades" van 7 slots aangeboden gekregen. Al zeker 10 achter elkaar :(

)

• marijnhak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2024
Smurf schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:44:
Multitool upgraden is ook een punt bij mij. Ik heb vrij snel mijn huidige 8 slotter gekregen, volgens mij nog op mijn startplaneet, of in ieder geval dat zonnestelsel. Sinds dien heb ik echter alleen nog maar "upgrades" van 7 slots aangeboden gekregen. Al zeker 10 achter elkaar :(
Hier idem. Bijna geneigd om er toch maar 1 te accepteren in de hoop dat ik daarna wel weer echte upgrades krijg.

PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-12 16:31

Kek

3flix

Dat schipwrak truukje om een scheepje met meer ruimte te krijgen lukt bij mij niet.. ik kan nergens die schepen vinden op planeten. 1x eentje gevonden die kleiner was dan wat ik had... alle transmissions zijn shelters of andere gebouwtjes :( iemand nog tips..?

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Kek schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:53:
Dat schipwrak truukje om een scheepje met meer ruimte te krijgen lukt bij mij niet.. ik kan nergens die schepen vinden op planeten. 1x eentje gevonden die kleiner was dan wat ik had... alle transmissions zijn shelters of andere gebouwtjes :( iemand nog tips..?
Zoek een barren planeet(zonder flora en fauna), dat scant een stuk makkelijker als je er overheen vliegt :)

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-12 16:31

Kek

3flix

Tormbo schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:54:
[...]

Zoek een barren planeet(zonder flora en fauna), dat scant een stuk makkelijker als je er overheen vliegt :)
ook al een tijd zitten doen, ik zie vanalles langs komen maar geen scheepjes..

• Smurf

Smurf

Detri

marijnhak schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:47:
[...]

Hier idem. Bijna geneigd om er toch maar 1 te accepteren in de hoop dat ik daarna wel weer echte upgrades krijg.
haha, ja. Ik dacht ook al zoiets. Zal het spel nog denken dat ik een 6-slotter heb ofzo.
Denk dat dit (ook) gewoon een kwestie van volhouden is. Ik zag gisteren ook een nieuw schip te zoeken, maar na de 5e ruin ben ik maar naar een andere planeet gevlogen om vandaag weer verder te gaan.

Bij de tranmissions moet je voor signal kiezen trouwens. Dan ga je ook naar een gebouwtje waar (meestal) een NPC naast een tafel zit waar een kaart op weergegeven zou kunnen worden. Aan de andere kant zit een terminal waarmee je dus verder kan zoeken naar signalen na het oplossen van een simpele logische reeks. Dan krijg je een schip te zien.. of een ruin/monument/whatever.

[ Voor 59% gewijzigd door Smurf op 16-08-2016 16:02 ]

)

• Ontzettende_Jan
Kwam gisteravond 2 exosuit upgrade-pods tegen binnen een halve minuut vliegen van elkaar. De avond ervoor niks gespot.

• marijnhak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2024
Via zendmasten (oranje beam) zoeken naar berichten, heb je wel een bypass chip voor nodig maar die kan je craften. Kom je bij outposts en zendtorens uit. Daar de terminal hacken en dan heb je kans dat je een noodsignaal krijgt. Dat is altijd een neergestort schip.

PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-12 09:28

Madstorm

Derping all the way!

Wat bij mij uitstekend werkt:

spoiler:
Ga naar een scanner (apparaat waar een rode straal boven uitkomt). Maak een aantal bypass chips, stop ze er één voor één in, en scan ALTIJD naar Transmission. Scan net zolang door tot je een Transmission tower hebt gevonden
Op het moment dat je een Transmission tower hebt gevonden ga je daar heen, ga het gebouwtje daar naar binnen en gebruik het computer / rond elektronisch ding. Los de puzzel op, voor een shipwreck is dit altijd een puzzel waar je de volgend getal moet berekenen (bijvoorbeeld: 2 - 4 - 8 - 16 - ?, antwoord is hier dan 32). Als je de puzzel goed oplost laat hij de locatie ven een shipwreck zien.

Zo ben ik in een 3 a 4 uur spelen van 20 slot naar een 43 slot gegaan. Vanavond verwacht ik de 48 slot wel te halen.

I'm an Ironman!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-12 19:29
Madstorm schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:04:
[...]

Zo ben ik in een 3 a 4 uur spelen van 20 slot naar een 43 slot gegaan. Vanavond verwacht ik de 48 slot wel te halen.
Heb je dan ook iedere keer je warp engine moeten upgraden alles moeten bijvullen etc? Ik heb het begin schip nog maar kom iedere keer een schip tegen wat maar 1 slot beter is oid. En om dan iedere keer alles te vullen (vooral warp) is dat nogal een hoop werk.

Geen informatie beschikbaar

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Viper_4111 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:10:
[...]

Heb je dan ook iedere keer je warp engine moeten upgraden alles moeten bijvullen etc? Ik heb het begin schip nog maar kom iedere keer een schip tegen wat maar 1 slot beter is oid. En om dan iedere keer alles te vullen (vooral warp) is dat nogal een hoop werk.
Nee het enige wat ik repareer is de thrusters (om op te stijgen) en de Pulse engine (om te vliegen). op één planeet kun je meerdere schepen vinden, soms moet je gewoon wat verder weg vliegen om opnieuw te zoeken naar transmissions. Pas wanneer ik alle planeten heb gehad heb ik de Warp systeem gemaakt.
Maar dit is pas één keer voorgekomen.

I'm an Ironman!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:25

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

[...]

Je gooit toch niet de warp elke keer helemaal vol? gebruik wat je nodig hebt, en als je een beter schip tegen komt, kun je beslissen of die ene warp gemist kan worden of niet.

Gooi het zelf pas in de tank als ik wil vertrekken.

• Grumpmeister
[...]

Ik ben met hetzelfde bezig, maar ik fix alleen het launch systeem (deze vul ik ook) en de pulse drive. De rest laat ik kapot. Pas als ik een schip heb waarmee ik wel verder ga (ik ga zelf wss tot 47 slots, want ik vind de looks van de schepen in het huidige zonnestelsel niet mooi) repareer ik de warp drive.

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-12 19:29
Aah ok, ik zorg dat mijn warp kern leeg is zodat dat in ieder geval niet weggegooid is. Kan alle materialen ondertussen al zelf maken dus heb nog wat warps te gaan :)

Geen informatie beschikbaar

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Vergeet niet: Net voordat je van ship wisselt, dan zie je beide inventories van de schepen. Sloop/dismantle alles wat je in je huidig / oude ship hebt, hier kun je 'rare' resources/craft materials van krijgen.

I'm an Ironman!

• Smurf

Smurf

Detri

Warp engine lekker vol laden om zo wat bagspace te winnen bleek inderdaad niet zo'n goed idee toen ik een crashed ship vond :)

)

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

Madstorm schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:19:
Vergeet niet: Net voordat je van ship wisselt, dan zie je beide inventories van de schepen. Sloop/dismantle alles wat je in je huidig / oude ship hebt, hier kun je 'rare' resources/craft materials van krijgen.
En ondertussen misschien ervoor zorgen dat je exo pak genoeg slots heeft om eventuele dingen (door ontmanteling) die je misschien teveel zou hebben daarin kwijt te kunnen?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:55
Na letterlijk een uur vliegen bij een wrak aangekomen. Meh, minder dan mijn huidige enzovoorts enzovoorts. Kan ondertussen wel de inhoud van mijn warp engine maken, maar mis dan weer carbon. Dit is nauwelijks te vinden op deze planeet. :D
Binnenkort maar eens verder zoeken.

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Dakoina schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:21:
[...]

En ondertussen misschien ervoor zorgen dat je exo pak genoeg slots heeft om eventuele dingen (door ontmanteling) die je misschien teveel zou hebben daarin kwijt te kunnen?
Kan je ook doen.
Alleen werkt de interface van schip wisselen niet zo makkelijk, je kan vanuit het scherm van de twee inventories (van de twee schepen) niet rechtstreeks naar je Exo suit transferen. Het gaat alleen van ship naar schip, dus dan zou je van te voren al je schip moeten ontmantelen en spul overzetten naar je Exo suit. En daarna pas van schip wisselen.

[ Voor 4% gewijzigd door Madstorm op 16-08-2016 16:27 ]

I'm an Ironman!

• ReQuiem83
  • Laatst online: 31-10 12:15
Madstorm schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:04:
[...]

Wat bij mij uitstekend werkt:

spoiler:
Ga naar een scanner (apparaat waar een rode straal boven uitkomt). Maak een aantal bypass chips, stop ze er één voor één in, en scan ALTIJD naar Transmission. Scan net zolang door tot je een Transmission tower hebt gevonden
Op het moment dat je een Transmission tower hebt gevonden ga je daar heen, ga het gebouwtje daar naar binnen en gebruik het computer / rond elektronisch ding. Los de puzzel op, voor een shipwreck is dit altijd een puzzel waar je de volgend getal moet berekenen (bijvoorbeeld: 2 - 4 - 8 - 16 - ?, antwoord is hier dan 32). Als je de puzzel goed oplost laat hij de locatie ven een shipwreck zien.

Plus je kan dezelfde puzzel nog tig keer doen ;) althans op de pc.

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

ReQuiem83 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:50:
[...]

Is bij mij nooit gelukt, dit werkt alleen als het een 'Gek' station is heb ik gehoord.

I'm an Ironman!

• MoietyMe
[...]

Op de PS4 kan dat niet voor zover ik weet.

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-11 12:58
Zo, na 10 uur gespeeld te hebben toch opnieuw gestart onder het motto, nu weet ik hoe het werkt :p

En ga nu gewoon het Atlas pad maar volgen... denk ik :*)

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

[...]

Het nogmaals invoeren is bij mij (ook) niet gelukt. Hoe kreeg je dat voor elkaar?

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoe zien jullie precies hoeveel uur jullie gespeeld hebben, bij de stats zie ik het niet? PS4 versie

• MoietyMe
Sipio schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:57:
Hoe zien jullie precies hoeveel uur jullie gespeeld hebben, bij de stats zie ik het niet? PS4 versie
Gokken :P Bij Steam kan je het makkelijk zien natuurlijk.

• Mick1990
  • Niet online
Kreeg zojuist een nieuwe beta patch binnen via Steam. Spel draait nu helemaal soepel op 60fps met V-sync, ook op planeten met veel water waar ik enorme framedrops kreeg. Echt nergens meer een framedrop, gewoon stabiel op 60fps. Dat belooft een goede officiële patch te worden deze week :)

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• Mr-E
Sumerechny schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:51:
[...]

Het nogmaals invoeren is bij mij (ook) niet gelukt. Hoe kreeg je dat voor elkaar?
Op de pc moet je zorgen dat je in een Gek stelsel bent, dus waar je Gek woorden leert bij monoliths... en dan op zoek naar een Transmission tower? Daar de puzzel oplossen. Deze puzzle kun je meerdere keren achter elkaar doen, de vraag is zelfs hetzelfde.

Op de pc werkt dit, dat kan ik bevestigen. Ga het echter zelf niet doen, misschien later als de schepen 10mil+ zijn :p

[ Voor 4% gewijzigd door Mr-E op 16-08-2016 18:36 ]

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

• Reuzekabouter
  • Laatst online: 28-11 18:44
Mick1990 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 18:08:
Kreeg zojuist een nieuwe beta patch binnen via Steam. Spel draait nu helemaal soepel op 60fps met V-sync, ook op planeten met veel water waar ik enorme framedrops kreeg. Echt nergens meer een framedrop, gewoon stabiel op 60fps. Dat belooft een goede officiële patch te worden deze week :)
Dat is geweldig nieuws.

Aangezien ik de GOG versie heb heb ik nog niet van de beta patch kunnen genieten, jammer.
Het grootste probleem voor mij was inderdaad planeten waar water aanwezig was. De FPS was met dat soort planeten onspeelbaar terwijl andere goed te doen waren voor mij.

Hopelijk wordt de beta patch ook geactiveerd op de GOG Galaxy client.

• Mr-E
Mick1990 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 18:08:
Als het goed is gaat het updaten automatisch, krijg je daar dan bericht van, of check je zo nu en dan?

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Mr-E schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 18:13:
[...]

Op de pc moet je zorgen dat je in een Gek stelsel bent, dus waar je Gek woorden leert bij monoliths... en dan op zoek naar een Transmission tower? Daar de puzzel oplossen. Deze puzzle kun je meerdere keren achter elkaar doen, de vraag is zelfs hetzelfde.

Op de pc werkt dit, dat kan ik bevestigen. Ga het echter zelf niet doen, misschien later als de schepen 10mil+ zijn :p
Maar wat werkt er dan precies hetzelfde? Want daar kreeg je toch geen nieuwe woorden van?

• Mr-E
Martinspire schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:41:
[...]

Maar wat werkt er dan precies hetzelfde? Want daar kreeg je toch geen nieuwe woorden van?
Nee je krijgt iedere keer een nieuwe locatie van een gecrasht Ruimteschip, vaak is dit een schip met 1 inventory slot extra. Zo kom je na circa 100 schepen dicht in de buurt van je 48 slot maximum.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Mr-E schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:43:
[...]

Nee je krijgt iedere keer een nieuwe locatie van een gecrasht Ruimteschip, vaak is dit een schip met 1 inventory slot extra. Zo kom je na circa 100 schepen dicht in de buurt van je 48 slot maximum.
Oh dat. Ik dacht dat je iets gevonden had om snel veel woorden te leren. Dat is iets wat ik eigenlijk vrij irritant vind omdat het veel te traag gaat (zeker omdat 9/10 woorden veel te weinig gebruikt worden)

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 16-08-2016 19:44 ]

• Mr-E
Martinspire schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:44:
[...]

Oh dat. Ik dacht dat je iets gevonden had om snel veel woorden te leren. Dat is iets wat ik eigenlijk vrij irritant vind omdat het veel te traag gaat (zeker omdat 9/10 woorden veel te weinig gebruikt worden)
Ja ik had op een gegeven moment al 50 woorden van 1 race, en toen sprak ik weer met iemand en herkende ik er maar 2 van de 20 ofzo :p

Verwijderd

Vandaag eindelijk mijn 48 slots exosuit behaald. Atlaspad is momenteel bijna klaar, alleen nog naar het midden van het universum :)

Ben zwaar benieuwd wat daar te doen is.

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-12 22:49
Als ik eenmaal weer een werkende cc heb haal ik hem voor de ps4.. gewoon lekker traden en dingen upgraden heb er zin in!

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• madcon
Die exosuit upgrades worden duur! Ben al diverse grotten in gegaan voor die kubussen, maar geen succes. Op zoek naar tips voor snelle units :)

Net op de ps4 3 vastlopers achter elkaar. Morgen maar kijken of dar verholpen is.

Ik sta nu op planneet met een vriendelijk klimaat, geen agresieve dieren en weinig sentinals. Kan dus ongestoord grondstoffen minen.

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Straks één keer in een gecrasht schip gestapt en ik dacht, dit ga ik ook helemaal niet doen allemaal.
Naar een spacestation gevlogen en gewacht tot er een redelijk schip binnenkwam die ik kon betalen, komt er één binnen die me deed denken aan de Viper van de eerste Battlestar Galactica serie, (sentiment) die gekocht en het gevoel van mijn eerste schipje achterlaten begint ineens te steken, had toch al 3 van die kut piraten gevaporized ermee.
Toch maar space in met mijn nieuwe aanwinst en ik leg gelijk het loodje tegenover 3 piraten, karma!

Denk dat ik gewoon ga grinden nu en mijn volgende doel een nog mooier schip.

Jammer trouwens dat het besturen ervan net iets te arcade is, was mooi geweest om een echt over een planeet te buzzen en ook dat je erop kan crashen, ding vliegt nu bijna zichzelf, een outside view had ik ook wel mooi gevonden met een draaiende camera.

• Rubman
  • Laatst online: 22-12 19:34

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Kan nu eindelijk spelen sinds de laatste patch en dat met toch wat verouderde CPU en krap aan RAM.
Speelt redelijk soepel, hier en daar wat kleine framedrops maar zeer mee te leven. Nieuwe CPU en MoBo kan dus nog even wachten O-)
Eerste gecrashte schip al behaald en gerepareerd, tweede laten liggen want marginaal beter en uitgestorven planeet.

Ben ook nog niet echt super levendige en vriendelijke planeten tegen gekomen, meer woestijn achtig en dor.

Atlas in het begin afgeslagen (was het eerste waar ik op klikte) met de gedachte die kan ik zo nog eens bekijken. Helaas moet het nu dus verder afwachten tot ik weer en Atlas poging krijg. Iemand een idee wanneer dat gebeurd?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Was bezig met wisselen van schip en nu ben ik het overzicht kwijt. oest resources hebbben dus "oude" schip effe gerpakt.
Waarom is er niet een map met punten waar je al geweest bent en waytpoints zoals tomtom?

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-12 00:04
Arunia schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:21:
Na letterlijk een uur vliegen bij een wrak aangekomen. Meh, minder dan mijn huidige enzovoorts enzovoorts. Kan ondertussen wel de inhoud van mijn warp engine maken, maar mis dan weer carbon. Dit is nauwelijks te vinden op deze planeet. :D
Binnenkort maar eens verder zoeken.
Hoezo een uur vliegen? Ik heb nog nooit meer dan 2-3 mins moeten vliegen naar een locatie.
Je kan als je aan de andere kant van de planeet moet zijn gewoon een parabool vlucht maken, dampkring uit plankgas en weer terug erin.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:19
Madstorm schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:19:
Als je een defect schip vind waar van alles aan kapot is (bijvoorbeeld de pulse drive). Kan je dan de pulse drive van je oude schip overzetten op de nieuwe, waardoor je niet naar materials hoeft te jagen om de boel te fixen?

• madcon
Je kunt gewn pulsedrivw overzetten helaas. Wel kun je bepaalde upgrades ontmantelen waarmee je bepaalde grondstoffen ontvangt.

De pulsedrive en andere moter zijn vrij eenvoudig te fixen. Ik houd nu de belangrijkste grondstoffen aan als ik op zoek ga naar schepen. Dan ben je in paar minuten up and running.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:55
Goed om te weten. Had niet het idee dat dat veel sneller had geweest. And now I know. :P
Thanks!

Volgende keer dus beter weten.
Zo heb ik wel een aantal keer van die vage acties gehad. Achteraf had het beter gekund.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:19
madcon schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:05:
Je kunt gewn pulsedrivw overzetten helaas. Wel kun je bepaalde upgrades ontmantelen waarmee je bepaalde grondstoffen ontvangt.

De pulsedrive en andere moter zijn vrij eenvoudig te fixen. Ik houd nu de belangrijkste grondstoffen aan als ik op zoek ga naar schepen. Dan ben je in paar minuten up and running.
Helaas. Ik zit nu namelijk op een planeet met een fraai defect schip met 2 slots meer dan dat ik nu heb. Echter is echt alles kapot en er is vrijwel geen heridium (of zoiets) te vinden. Niet genoeg om alles te repareren althans.

• Mick1990
  • Niet online
Net een verlaten schip gevonden op een marsachtige planeet. Alles gefixed, alleen nog thamium9 nodig voor de puls drive. Serieus gewoon nergens thamium9 te vinden 8)7 Na 15 min lopen kwam ik een kleine outpost tegen met een zwevend Galactic terminal, iets dat ik nog nooit eerder ben tegen gekomen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24409276/tweakers/got/NMS%202016-08-16%2022-53-31-51.jpg

Gelukkig kon ik daar wel thamium9 kopen! Lees net hier dat je ook delen van het oude schip kan ontmantelen, stom; helemaal niet aan gedacht zucht...

Kwam ook een zeer grote krater tegen met een enorme Heridium-berg, vond het wel bijzonder:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24409276/tweakers/got/NMS%202016-08-16%2022-14-06-61.jpg

Blijf me verbazen hoe dit spel me bezig kan houden. Ik wilde vanavond gewoon even een uurtje spelen, zit er nu alweer 4 uur achter 8)7. Kan nu trouwens gewoon alt+f4 gebruiken sinds de laatste Beta update.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Avondje shipfarmen, van 23 naar 32 slots gegaan en nog een stuk of 10 exosuit slots erbij kunnen kopen tussendoor. Begint ergens op te lijken.

Ships beginnen inmiddels ook aardig wat op te leveren, zelfs als het geen upgrade is. Gewoon alles dismantlen en de zooi verkopen. Ieder crash site heeft ook wel een of meerdere artifacts e.d.

Weer tijd om te gaan slapen en morgenavond naar de 40 slots. Sta alvast op een verse Gek planeet geparkeerd :P
PdeBie schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:14:
[...]

Helaas. Ik zit nu namelijk op een planeet met een fraai defect schip met 2 slots meer dan dat ik nu heb. Echter is echt alles kapot en er is vrijwel geen heridium (of zoiets) te vinden. Niet genoeg om alles te repareren althans.
Je hoeft alleen de pulse drive en thrusters te repareren. Daarvoor heb je 200 heridium nodig en dat heeft werkelijk elke planeet (die grote blauw/zwarte pilaren). Nog geen planeet gezien die het niet heeft.

Enige wat lastig vinden is soms is Zinc, maar daar heb je maar 20 van nodig voor een repair en ik zorg dat ik dat altijd oppak/koop als ik het tegenkom. Vaak krijg je Zinc ook nog wel uit het dismantlen, dus dan speel je break-even.

[ Voor 48% gewijzigd door Bosmonster op 16-08-2016 23:48 ]

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Zonet mijn eerste 48 slot schip gevonden, helaas leek het nergens op dus heb hem maar niet gewisseld. Ik zoek nu meteen een leuk 48 slot schipje waar ik wel verder mee wil.
Heb ook de eerst waypoint van Atlas weten te bereiken, hier een Atlas Stone van gekregen, helaas geen Atlas pas (heb ik nog geen één van na 22 uur spelen) . Dus deze had ik toch wat liever gehad.
Moet mijn Units ook bij houden aangezien mijn Exo suit upgrades richting de 300K per stuk gaan. Maar dit is een kwestie van juiste planeet vinden om 'rare' material te farmen om weer te verkopen.

Al met al, ik vermaak me nog prima met No Man's Sky.

I'm an Ironman!

• CCP
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12 10:59

CCP

Speel nu een paar dagen en kom vandaag twee planeten tegen die al ontdekt waren door twee verschillende mensen waarvan de een er net 2 uur eerder was geweest. Spawnt iedereen dan wel in de 'buurt' van elkaar misschien. Had niet echt verwacht dat ik zo snel al reeds ontdekte planeten tegen zou komen. Eerder pas richting het centrum ofzo.

• MoietyMe
Bosmonster schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:42:
Avondje shipfarmen, van 23 naar 32 slots gegaan en nog een stuk of 10 exosuit slots erbij kunnen kopen tussendoor. Begint ergens op te lijken.

Ships beginnen inmiddels ook aardig wat op te leveren, zelfs als het geen upgrade is. Gewoon alles dismantlen en de zooi verkopen. Ieder crash site heeft ook wel een of meerdere artifacts e.d.

Weer tijd om te gaan slapen en morgenavond naar de 40 slots. Sta alvast op een verse Gek planeet geparkeerd :P

[...]

Je hoeft alleen de pulse drive en thrusters te repareren. Daarvoor heb je 200 heridium nodig en dat heeft werkelijk elke planeet (die grote blauw/zwarte pilaren). Nog geen planeet gezien die het niet heeft.

Enige wat lastig vinden is soms is Zinc, maar daar heb je maar 20 van nodig voor een repair en ik zorg dat ik dat altijd oppak/koop als ik het tegenkom. Vaak krijg je Zinc ook nog wel uit het dismantlen, dus dan speel je break-even.
Nice, ik denk dat ik ook maar eens een avondje dat ga doen. Ben nu de hele tijd op zoek naar een Atlas v2 pas (colonial outposts overvallen) maar denk dat ik dichter bij het centrum moet zitten daarvoor. Zeker aangezien het aantal “already known” technieken toeneemt wat ik krijg van die dingen.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Nadat ik dit Gek systeem compleet uitgewoond heb ga ik ook maar eens verder met de Atlas :P

• MoietyMe
Nog tips voor schepen vinden?

• ProVine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-12 18:12
http://www.shacknews.com/...s-get-a-48-slot-ship-free

oftewel:

zoek de oranje stralen op , gebruik daar een bypass key op , kies dan de optie transmission/bericht
herhaal dit totdat je een transmission tower krijgt. vlieg daar heen, los de puzzel op en je krijgt dan een gecrashed schip te zien.

Los een schip kopen is in het begin mischien handig maar zodra je boven de 30 slots wilt gaan kopen ben je miljoenen kwijt ( soms wel 40 miljoen voor de maximale 48 slots) wat bijna niet haalbaar is.

Ik heb nu een 36 slots schip gehaald doormiddel van een gecrashed schip.

Elke keer als je een gecrashed schip vind zal hij tussen de -2 en + 2 van je eigen schip zitten.

vind je een betere ? dan is het raadzaam om alleen het noodzakelijke te repareren dus niet de warp drive en wapens. Herhaal dit proces totdat je tevreden bent met het schip / aantal slots en ga dan wel alles uiteraard repareren.

Als je een schip pakt vergeet dan niet alles te salvagen van je oude schip.

Wat ik zelf af en toe als ik de ruimte heb ook doe is als ik een schip vind wat ik niet wil hebben deze alsnog neem. Dan alle onderdelen salvagen en dan weer terug naar mijn oude schip. Krijg je toch weer wat leuke items van.

• Marcade
  • Laatst online: 22-12 07:01
Gisteren weer aangevallen door 5 space piraten. Heb een bloedhekel aan space gevechten dus dook gelijk weer terug naar de planeet waar ik vandaan kwam.

Wat schetst mij verbazing, ze bleven me volgen en het eindigde in een gevecht in de planeet's atmosfeer, waar het, naar mijn gevoel, een stuk makkelijker ging om dat die piraten niet meer zo random hot-naar-her konden vliegen. Alle vijf kapot geschoten zonder m'n schild te hoeven te rechargen.

:|

Multi-tool heeft nu een boltshooter met een 3x, 2x en 1x upgrade. Gisteren bezig geweest met graviton ballen farmen op een planeet waar sentinel level :frenzied was .. wat een lol. Maar met zo'n sterke multi tool is het niet zo moeilijk meer om die sentinels (en ook dat hond ding) gewoon kapot te schieten. Naast die graviton ballen, leverde all dat titatium ook een extra zakcentje op.

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-12 13:29
ProVine schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 02:07:
[...]

http://www.shacknews.com/...s-get-a-48-slot-ship-free

oftewel:

zoek de oranje stralen op , gebruik daar een bypass key op , kies dan de optie transmission/bericht
herhaal dit totdat je een transmission tower krijgt. vlieg daar heen, los de puzzel op en je krijgt dan een gecrashed schip te zien.

Los een schip kopen is in het begin mischien handig maar zodra je boven de 30 slots wilt gaan kopen ben je miljoenen kwijt ( soms wel 40 miljoen voor de maximale 48 slots) wat bijna niet haalbaar is.

Ik heb nu een 36 slots schip gehaald doormiddel van een gecrashed schip.

Elke keer als je een gecrashed schip vind zal hij tussen de -2 en + 2 van je eigen schip zitten.

vind je een betere ? dan is het raadzaam om alleen het noodzakelijke te repareren dus niet de warp drive en wapens. Herhaal dit proces totdat je tevreden bent met het schip / aantal slots en ga dan wel alles uiteraard repareren.

Als je een schip pakt vergeet dan niet alles te salvagen van je oude schip.

Wat ik zelf af en toe als ik de ruimte heb ook doe is als ik een schip vind wat ik niet wil hebben deze alsnog neem. Dan alle onderdelen salvagen en dan weer terug naar mijn oude schip. Krijg je toch weer wat leuke items van.
Ik vind alleen maar schepen die minder zijn dan m'n eigen... En nog niet voldoende slots om in m'n exosuit om alles mee te kennen nemen. Eerst die maar eens zien te upgraden, al liggen die slots ook niet voor het oprapen. De game draait nog steeds waardeloos op m'n phenom, zelf met de bèta patch

• Repelsteelke
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-11 15:41
Voor iedereen die last heeft van space piraten. the phase beam is echt het beste wapen. deze richt automatisch op het doel, drie keer schieten en er is er een neer. Ik was eerst met die bolt caster bezig maar dat is niks.

Gewoon alle upgrades voor de phase beam halen en voor je schild en je bent in eens een space ace
:-)

PS4: DonSigario

• Svennie
  • Laatst online: 19-12 15:09
ik heb gisteren maar opgegeven om het laatste dier te vinden op de planeet, had er 11 van de 12 gevonden en die 12e wil je dan ook maar helaas het gaat me nu toch echt te lang duren.

gisteren de 2e vastloper (PS4), hopelijk lost de komende patch dat op.

PSN ID: Svennie-NL

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Marcade schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 05:01:
........
Multi-tool heeft nu een boltshooter met een 3x, 2x en 1x upgrade. Gisteren bezig geweest met graviton ballen farmen op een planeet waar sentinel level :frenzied was .. wat een lol. Maar met zo'n sterke multi tool is het niet zo moeilijk meer om die sentinels (en ook dat hond ding) gewoon kapot te schieten. Naast die graviton ballen, leverde all dat titatium ook een extra zakcentje op.
Ik loop met een +5 rond die ik na een uur of 5 tegen was gekomen :o . Inmiddels sta ik als een sniper bovenop een berg venomsacks kapot te schieten. Dit wordt helemaal niet opgemerkt door Sentinels terwijl de units binnen stromen :P . Erg handig omdat er om elke hoek een exo upgrade is op deze planeet 8) .

• Svennie
  • Laatst online: 19-12 15:09
de review staat online op de FP

PSN ID: Svennie-NL

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-12 08:16
Ik heb even een paar vraagjes:

Ik heb een GTX 970 en de game draait niet echt stabiel. Heb al de details naar Medium gezet i.p.v. High en de FPS op max (dat zag ik voorbij komen ergens). Toch draait hij nog niet super. Iemand nog tips?

Ik moet nu de ''receptenlijst'' van antimatter maken. Is het handig om eerst wat van deze ''guidelines'' te volgen of gewoon doodleuk gaan minen? Ik wil graag een betere multi-tool en een beter schip. Toch vraagt hij vaak om een bypass card of atlas key of iets dergelijks.

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

Ik vind de beoordeling eigenlijk goed. Ik heb al meerdere malen evenveel geld neergeteld voor games die ik na een paar uur al liet liggen. Sure, Minecraft kost amper een fractie, maar het team is groter, grafisch mooier etc... Deze blijft mij om een of andere reden vasthouden, ook al is alles zo repetitief. Ik vermoed dat mijn zoektocht naar de ideale "aardse" planeet en leuke beesten daar voor iets tussen zit, plus... ik heb het centrum ding nog niet gevonden. Werk genoeg :) laat de updates maar komen!
Dubrillion schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:35:
Ik heb even een paar vraagjes:

Ik heb een GTX 970 en de game draait niet echt stabiel. Heb al de details naar Medium gezet i.p.v. High en de FPS op max (dat zag ik voorbij komen ergens). Toch draait hij nog niet super. Iemand nog tips?

Ik moet nu de ''receptenlijst'' van antimatter maken. Is het handig om eerst wat van deze ''guidelines'' te volgen of gewoon doodleuk gaan minen? Ik wil graag een betere multi-tool en een beter schip. Toch vraagt hij vaak om een bypass card of atlas key of iets dergelijks.
Wacht even op de PC patch, er zijn mensen die de experimentele patch al draaien en lovend zijn. Effe geduld :)

Persoonlijk heb ik even de guidelines gevolgd, maar ik kon ook niet wachten en heb bepaalde dingen gewoon ook gekocht. Daarna toevallig een blueprint voor iets van vloeistof gekregen en dan moest ik gewoon maar minen om alles te kunnen maken. Either way will do the job 8)
Svennie schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:12:
ik heb gisteren maar opgegeven om het laatste dier te vinden op de planeet, had er 11 van de 12 gevonden en die 12e wil je dan ook maar helaas het gaat me nu toch echt te lang duren.

gisteren de 2e vastloper (PS4), hopelijk lost de komende patch dat op.
Heb ook al wat vastlopers gehad. Ik denk dat het meestal bij het minen was. Gelukkig had ik meestal net gesaved (ruimteschip in en uit)

[ Voor 56% gewijzigd door Dakoina op 17-08-2016 08:44 ]

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-12 13:51

Auredium

Informaticus Chaoticus

Gisteren gezocht naar de Atlaspas. Ik heb hem nog niet gevonden maar Atlas '' spreekt' nu wel tegen mij. Ik ga echter denk ik even het jagen naar Atlas stoppen en grondig planeten ontdekken. Trouwens; nog geen enkele keer dood gegaan tijdens het spelen. :P
De kans op dood gaan wordt nu wel groter aangezien ik via de Atlas route op een high sec planeet terecht ben gekomen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

EelcoB schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 07:48:
[...]

Ik vind alleen maar schepen die minder zijn dan m'n eigen... En nog niet voldoende slots om in m'n exosuit om alles mee te kennen nemen. Eerst die maar eens zien te upgraden, al liggen die slots ook niet voor het oprapen. De game draait nog steeds waardeloos op m'n phenom, zelf met de bèta patch
Je kunt alles gewoon overzetten van schip naar schip he.

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 21-12 22:49
Bosmonster schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:51:
[...]

Je kunt alles gewoon overzetten van schip naar schip he.
Modules toch niet? Of enkel de basis modules niet?

Dat is wat ik las dan :p

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

TgR_KILLER schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:59:
[...]Modules toch niet? Of enkel de basis modules niet?
Dat is wat ik las dan :p
Modules kan je ontbinden normaal, zelf wel nog niet gedaan. Maar het staat er normaal bij, welke resources je ervoor terug krijgt

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Spacepirates zijn makkelijker neer te halen met die Beam. Kans om te hitten is ook veel hoger. Dat die continue overheat is niet echt een probleem.
Pagina: 1 ... 20 ... 48 Laatste