Oke hier een Kleine Review van mijn kant.
Ik heb het nog lang niet uitgespeeld maar al wel ruim 40 uur er in gestoken.
In het begin eerst grondig bezig geweest in het eerste Stelsel.
Had geluk dat ik op mijn Start Planeet alleen maar lichte straling had en niet echt last had van de Sentinels.
ook was er veel Emeril te vinden dat is redelijk veel waard en had ik niet echt nodig voor upgrades.
Had bijna alle planten en dieren gescand behalve een paar vogels/ vliegende dieren.
Ook nog een beter schip gevonden en dat maar gebruikt om te upgraden.
Paar grotten bezocht en flink wat gerind om de benodigde materialen te krijgen.
Ook bij verschillende Trader geweest en hier en daar een puzzeltje opgelost.
Ondertussen X aantal stelsels verder mijn Gun is 24 slots Schip zit op 20 slots en mijn pak ergens rond de 30 slots.
Vermaak me goed tot nu toe maar toch zijn er een aantal dingen niet goed.
Het komt geregeld voor dat objecten op de planeten gewoon in de lucht zweven inplaats dat ze netjes op de grond staan.
Ook als je soms land met je schip dan kan het best voorkomen dat je in de Top van een boom land en als je uitstapt je dus een eind naar beneden valt als je pech hebt dood of je komt niet makelijk terug in je schip.
Er zit redelijk veel variatie in de planeten iets minder in de beesten nog minder in de planten en maar heel weinig verschillende gebouwen (ik moet er wel bij zeggen dat ik pas door 1 Blackhole ben gegaan dus wie weet dat er richting het midden van de Galaxy meer variatie komt)
Verder ben ik ook 2 Portals tegen gekomen een op een Maan en gisteren nog een op een planeet beiden kon ik niks mee heb van alles geprobeerd en ook nog ge googled maar niemand weet hoe ze te actieveren zijn.
Mijn gevoel en van sommige anderen zegt dat ze disabled zijn in de Game omdat er in de oude Streams met Sean Murray verteld werd als je er doorheen gaat kan je niet je schip mee nemen.
Dus misschien hebben ze gekozen voor Blackholes inplaats van de Portals, Ik persoonlijk had het wel spannend gevonden gewoon er doorheen en niet eens zeker zijn of je wel terug kan komen.
Maar goed misschien dat ik nog wat dingen niet heb ontdekt in het spel.
Verder wat ik ook denk wat ze ons hebben laten zien maar wat er niet in zit is wat je ook in een van de eerste filmpjes zag, je zag daar heel grote Dino achtige beesten lopen en die werden ineens opgejaagd en begonnen stampede weg te rennen en liepen zelfs bomen omver.
Nou ik heb zelf ook wat grote beesten gezien en die liepen ook tussen/door de bomen heen maar niks omvallen.
Je kan zelfs helemaal de grond onder de bomen weg schieten en ze blijven netjes zweven in de lucht.
Dat vind ik best wel jammer
En daar komt denk ik ook het nadeel van procedural gegenereerde werelden, het is tot nu toe vrij oppervlakkig kwa wat je allemaal kan veranderen het detail is ook lager je kan het bv.. bij lange niet vergelijken als een game als Battlefield.
Ook het space gedeelte van een afstand zien de meeste planeten er het zelfde uit ik heb wel een paar heel kleine manen gezien en bezocht wat best wel mooi is een ook voor mooie plaatjes zorgde.
Maar zijn er bv.. ook planeten met Ringen ? ik heb ze niet gezien volgens Sean zouden ze er wel inzitten.
Ook Dubble sterren en variatie's daarop zouden er volgens wat ik gehoord had in moeten zitten.
Maar tot nu toe nog niks van gezien.
Space is tot nu toe Heel veel kleine rotsen met wat variatie maar dan ook overal.
En de Space Station zien er van binnen ook bijna allemaal het zelfde uit beetje jammer misschien moet je het zien als een machtig grote Alien beschaving die overal Space Station hebben geplaast voor het bouwgemak maar een paar modellen hadden
Maar toch ik vermaak me wel heb op de PS4 nog niet veel crashes gehad
Alleen het had zo veel beter gekund maar zie ik dat niet gebeuren met update ik denk dat het ook niet mogelijk is om Procedural gegenereerde seeds aan te passen zonder heel de core game te veranderen
Denk dat ze alleen dingen kunnen toevoegen als missie's misschien een voertuig om rond te rijden op planeten misschien een soort van extra dimensie waar je wel andere dingen kan zien ik weet het niet.
Tot nu toe vermaak ik me nog wel en ben benieuwd wat de updates ons gaan brengen.