• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:49

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Gister avond toch ook maar gekocht na een tijdje twijfelen maar kon het niet weer staan. Vind exploren en gatheren en dingen ontdekken altijd geweldig in games.

Tot nu toe geen miskoop. Het is nog meer uitgebreid dan gedacht. Vind het ook echt super tof dat je die talen kan leren van NPC's en die stenen. dat ze dan tegen je praten en er geen reet uit op te maken is maar dan ineens wat woorden verschijnen die je hebt geleerd.

Ben alleen nog steeds op me starter planeet na een uur of 3. ga die planeet eerst 100% afmaken denk ik voordat ik de ruimte in vlieg. was in het begin ook erg wennen aan de interface. heb het idee dat dat echt voor console gemaakt is.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-11 17:28
Ricmaniac schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:33:
Vind het ook echt super tof dat je die talen kan leren van NPC's en die stenen. dat ze dan tegen je praten en er geen reet uit op te maken is maar dan ineens wat woorden verschijnen die je hebt geleerd.
Dit, en ook die woorden waarbij je geen idee hebt waarom je ze in godsnaam leert. Totdat ze opeens heel handig zijn.

Voorbeeldje van zo'n conversatie:
spoiler:
Zo had ik eerder het woordje 'nasal' onder andere geleerd. Nou, leuk, gaat vast veel voorkomen. Een paar uur later kwam ik een Gek tegen die mij een slak aanbood, met als opties om 'em op te eten, in je neus te steken of in je oor.

Dan ben je toch wel blij dat je de woorden 'inedible', 'nasal' en 'death' kent, ook al krijg je de rest van de context niet mee. De slak dus in m'n oor gestoken, en daardoor 3 nieuwe woorden geleerd.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-10 11:16
Bij mij gaat voortgang beetje traag als ik verhalen hier lees. Nog steeds een vrij klein schip na paar upgrades en nog weinig geluk gehad met waardevolle materialen vlakbij handelsstation. Komt ook omdat ik soms gewoon beetje rondhuppel denk ik :) Wel veel interessante beesten gezien zoals vliegende palingen enzo. Gisteren zag ik hoe een tijgerachtig beest een ander beest aanviel en doodde. Wat dat betreft zitten wel wel steeds kleine verassingen in jet spel. Twijfel over de beste tactiek nu. Denk dat ik eerst groter spaceship ga kopen en dan planet hoppen op zoek naar gecrashte schepen. Elke keer inventaris vol met parels of spacesnoep schiet niet op :)

Stadia / PSN : whenheco

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik zit er aan te denken om wellicht nog terug te vliegen naar de eerste planeet. Geen idee waarom, maar ben daar weggegaan toen ik alle mogelijke upgrades op dat moment had gedaan op exosuit, schip en tool.

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
De fauna detectie heb ik een beetje opgegeven, die lijkt nogal buggy. Ik heb nu al twee keer gehad dat op een planeet nieuwe soorten die ik ontdekte niet een rits vraagtekens weghaalde maar een al ontdekte soort verving. Gisteren scande ik een beest wat ik kennelijk al had gescand en die pakte hij zelfs opnieuw, waarbij de naam die ik had gegeven werd overschreven. Raar.

• Collaborator
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Melkunie schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:28:
[...]

Ik hoop dat je de game via GOG hebt en niet via Steam, anders heb ik hier vast de reactie voor je:

[...]
In 4 uur heb je sommige spellen al half uitgespeeld (liniaire singleplayer games) Na 4 uur je geld 100% terug lijkt me idd een beetje overdreven..

This space is occupied

Verwijderd

Jheroun schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:02:
De fauna detectie heb ik een beetje opgegeven, die lijkt nogal buggy. Ik heb nu al twee keer gehad dat op een planeet nieuwe soorten die ik ontdekte niet een rits vraagtekens weghaalde maar een al ontdekte soort verving. Gisteren scande ik een beest wat ik kennelijk al had gescand en die pakte hij zelfs opnieuw, waarbij de naam die ik had gegeven werd overschreven. Raar.
Als je de scan doet zie je of het een subsoort is van een al bestaande soort, dan telt die niet mee voor de totale soorten scan.

dus kortweg:

scan 1, 2, 3, 4, 5 voor alle fauna
als je dan 1, 2, 3, 4.1, 4.2 scant mis je nog steeds 5

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 17:02

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Collaborator schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:03:
[...]

In 4 uur heb je sommige spellen al half uitgespeeld (liniaire singleplayer games) Na 4 uur je geld 100% terug lijkt me idd een beetje overdreven..
4 uur is wel overdreven inderdaad, ik had geluk met mijn 2.3 uur speeltijd, inmiddels 100% vergoed van Steam
Ik vind het spel nog steeds interessant genoeg om te spelen, maar op dit moment niet 60 euro waard, het had voor €19.99 i.o.d. verkocht moeten worden dan kon ik nog met de bugs en fps dips leven.

Voor alle duidelijkheid, ik had verschillende dingen getest zelfs met verschillende nVidia drivers en in de settings dingen aangepast zoals de Gsync op false zetten, de fps limiter op alle standen gezet, maar dat hielp weinig tot niets. (i7 6700k - 1070 GTX - 16GB Ram)

Hopelijk voor alle andere 'gedupeerden' komt er snel een fix ( ...en een price drop :+ )

SW-1682-5926-5204

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:44
NLxAROSA schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:10:
[...]

Voor de completionists onder ons.
Leuke trophy voor in de game:
Title: The impossible!
Description: Scan everything.

:+ :+

[ Voor 4% gewijzigd door PdeBie op 15-08-2016 10:25 ]

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

AstralizeR schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:22:
[...]

4 uur is wel overdreven inderdaad, ik had geluk met mijn 2.3 uur speeltijd, inmiddels 100% vergoed van Steam
Ik vind het spel nog steeds interessant genoeg om te spelen, maar op dit moment niet 60 euro waard, het had voor €19.99 i.o.d. verkocht moeten worden dan kon ik nog met de bugs en fps dips leven.

Voor alle duidelijkheid, ik had verschillende dingen getest zelfs met verschillende nVidia drivers en in de settings dingen aangepast zoals de Gsync op false zetten, de fps limiter op alle standen gezet, maar dat hielp weinig tot niets. (i7 6700k - 1070 GTX - 16GB Ram)

Hopelijk voor alle andere 'gedupeerden' komt er snel een fix ( ...en een price drop :+ )
Vreemd, ik heb nagenoeg dezelfde setup (iets meer RAM nog) maar heb nergens last meer van sinds ik de fps-slider op max heb gezet. Daarvoor idd nog wel eens wat drops gehad.
Klok inmiddels de 14 uur speeltijd aan en geen noemenswaardige problemen.

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:47

watercoolertje

Untertitel

Grrrrrene schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 07:41:
Ik heb gisteren een paar uur besteed aan het verkennen van een planeet, inclusief in kaart brengen van alle fauna en verdwalen in een ondergrondse grot. Wat was dat laatste kut trouwens, die grotten ga ik niet meer zomaar in :X Alles lijkt op elkaar en ik heb echt rondgedoold omdat ik geen goede save had van voor het betreden van de grot :o
Ik was in de eerste grot die ik tegen kwam verdwaald en voelde ook echt paniek over me heen komen, moest al die dingen op pijl houden (health/shield), en werd steeds aangevallen door kleine beesten waar ik niks tegen kon doen nog.

Echter nu ren ik elke grot met plezier in wetende dat de uitgang altijd te vinden is, of te maken, immers upgrade op je gun (soort grenadelauncher) en ik kan zelf een uitgang maken :D
Cowamundo schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 00:25:
[...]
Ik heb vandaag een planeet gevonden met Vortex Cubes.
Die dingen liggen echt overal en verkopen ook voor +/-25K het stuk! _/-\o_
Nu ook een handels post op de planeet gevonden en lekker heen en weer aan het hobbelen! 8)
Dacht dat ik uniek was :P Liggen ze bij jou ook alleen in grotten?

Enige vervelende is als je op een plek komt waar je ze al gepakt hebt zie je ze toch liggen, tot je dichtbij genoeg bent...

Per run pak ik ongeveer 700k en daar doe ik nog geen 10 minuten over. Je moet ze wel steeds van verder zoeken natuurlijk.

Gisteren dus een 32 slots schip kunnen kopen voor 7,3 miljoen waar ik dus iets van 2 uur voor bezig ben geweest...

[ Voor 31% gewijzigd door watercoolertje op 15-08-2016 10:37 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• Grumpmeister
Vortex Cubes en Gravitino Balls (in 2 verschillende vormen, de een was een bal die licht gaf als je in de buurt kwam, de ander een maansteen waar een worm uit stak) ben ik tot nu toe tegen gekomen. Ik heb 1 keer m'n inventory ermee gevuld, maar geen farming trips gedaan omdat ik de units toch niet echt gebruik.

Met m'n units (1.9 miljoen op dat moment) een schip met 25 slots gekocht, nu gecrashte schepen aan het oplappen. Het wordt zoveel duurder om een schip met iets meer inventory te kopen, dat ik dat niet echt de moeite waard vind.

Vanavond weer verder, in ieder geval. Zin in :)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Godjira
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Zover geweldige game, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om een Atlas Pass v1 te bemachtigen. Ik ben in de eerste Atlas space station geweest maar kreeg daar enkel de orb en niet een blue print (wat ik veracht had). In een ander stelsel heb ik een Anomaly gemist (mogelijk iets met Atlas, maar weet ik niet zeker). Daarnaar terug gegaan, maar Anomaly is weg...

Doe vast iets fout :)

De game had overigens wel wat meer uitleg mogen geven in het begin, als ik bepaalde zaken vooraf had geweten had ik waarschijnlijk enkele keuzes anders gedaan.

Profile

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:33

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Gisteravond uit frustratie NMS maar afgesloten. Eenmaal bij een space anomaly aangekomen een gekozen voor de route naar een black hole.

Twee sterren terug, en één naar links. Geen probleem. heb 4 warp cores, dus gaan met die banaan. kijken of ik dichterbij het centrum kan komen. Aangezien dat de uitleg bij deze keuze was.

Nog even flink gemined en planeten en dieren benoemd. en dan eindelijk een black hole gebruiken. hopend op een nieuwe seed en andere planeettypen en dieren. aangezien eigenlijk alle planeten toxic, geen water, en dezelfde 8 dieren in kleine variaties hebben tot nu toe. Natuurlijk enkele uitzonderingen..

kriebels, 7 jumps verder terug. de black hole heeft mij naar mijn tweede ontdekte stelsel geteleporteerd...

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:45
Godjira schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:54:
Zover geweldige game, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om een Atlas Pass v1 te bemachtigen. Ik ben in de eerste Atlas space station geweest maar kreeg daar enkel de orb en niet een blue print (wat ik veracht had). In een ander stelsel heb ik een Anomaly gemist (mogelijk iets met Atlas, maar weet ik niet zeker). Daarnaar terug gegaan, maar Anomaly is weg...
spoiler:
Ik kreeg de pas bij het tweede atlas station wat ik bezocht

Geen informatie beschikbaar

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:10
Heel fijn, een planeet vol met Albumen Pearls :)
Dat is snel farmen en upgraden.

Zit overigens bij mijn 3 ster, vermaak me nog prima!
Denk wel dat dit op den duur zal gaan vervelen, maargoed tegen die tijd heb ik de 60 euro al omgezet in meer dan genoeg game uurtjes :)

Alleen mijn start planeet zal vol met leven en dieren, nu zijn ze vooral kaal en dor...
weinig levensvormen, wel veel resources....

[ Voor 20% gewijzigd door Valandil op 15-08-2016 11:11 ]

wijze woorden

• Jheroun
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:06:
[...]

Als je de scan doet zie je of het een subsoort is van een al bestaande soort, dan telt die niet mee voor de totale soorten scan.

dus kortweg:

scan 1, 2, 3, 4, 5 voor alle fauna
als je dan 1, 2, 3, 4.1, 4.2 scant mis je nog steeds 5
Ah, dat wist ik nog niet.

Soms zou een handleiding best handig zijn. Best suf dat er helemaal niets bij zat en dat het spel zelf ook ernstig weinig uitlegt, maargoed, fora helpen, thanks :)

• madcon
Blij dat got bestaat waar af en toe tips staan :) Op den duur zal er eel een goede wiki beschikbaar komen. In het begin heb ik veel dingen laten liggen die achteraf heel nuttig zouden zijn. Ik heb nu we een goede multitool met diverse upgrades.

Grappig dat hier meer zijn die de taal Gek leren. Vraag me af hoeveel talen er zijn, tot nu toe 2 tegen gekomen. Hoop niet dat er 100en talen zijn, dan krijg je het nooit onder de knie.

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-11 12:02
Ik leer zelf nu ook de taal gek en heel soms kom ik ander tegen. Op dit moment heb ik gehoord van 3 verschillende

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:35

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Valandil schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:10:
Heel fijn, een planeet vol met Albumen Pearls :)
Dat is snel farmen en upgraden.

Zit overigens bij mijn 3 ster, vermaak me nog prima!
Denk wel dat dit op den duur zal gaan vervelen, maargoed tegen die tijd heb ik de 60 euro al omgezet in meer dan genoeg game uurtjes :)

Alleen mijn start planeet zal vol met leven en dieren, nu zijn ze vooral kaal en dor...
weinig levensvormen, wel veel resources....
Serieus! Dit soort dingen gaan de hele tijd aan mij voorbij, ik herken de plant maar ik had er niks mee gedaan. Volgens mij jaag ik veel te snel over die planeten heen.

Hetzelfde geldt voor die venom sacks, daar heb ik moeite voor gedaan om een paar systemen terug te gaan nu :+ ....maar ik kon net zo goed blijven waar ik was met die rode stenen.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Arunia schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:00:
Ik zit er aan te denken om wellicht nog terug te vliegen naar de eerste planeet. Geen idee waarom, maar ben daar weggegaan toen ik alle mogelijke upgrades op dat moment had gedaan op exosuit, schip en tool.
Dat wilde ik gisteren dus ook doen.. Alleen met geen mogelijkheid die andere planeet kunnen vinden.. Via de map heb je hondermiljoen planeten, en de planeet waar ik op zit heeft minstens 8 verbindingen "terug" waarbij ik gewoon de vorige planeet niet kan vinden. Je ziet het ook nergens aan, enkel de planeet waar je zit is te herkennen. -O-

Inmiddels ook planeet 2 behoorlijk ontdekt, maar gaat erg traag eigenlijk. 1,2 mil units en farm eigenlijk enkel asteroiden en andere simpele shit voor credits -O- Wel mijn exosuit volgens mij max geupgrade (iig 5x4 slots) Op planeet 2 nu al 2x mijn Multi-tool geupgrade, alleen die laatste was niet slim omdat ik veel upgrades verloor en nu de essentiele materials niet heb voor die upgrades, dus gaat nu even weer traag totdat hij weer beter is. Iig wel veel meer slots :)

[ Voor 26% gewijzigd door Angeloonie op 15-08-2016 11:30 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Grumpmeister
Het lijkt erop dat er 4 talen zijn.

spoiler:
Gek, Vy'keen, Korvax en Atlas

Correct me if I'm wrong.

Voor m'n multitool krijg ik maar geen betere... Die wil ik graag upgraden, m'n huidige tool heeft 12 slots, en de 'upgrades' die langs komen hebben telkens maar 11 slots. Het lijkt er ook op dat de Gek planeten niet heel veel multitools beschikbaar stellen.

• Sumerechny

Sumerechny

Angeloonie schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:28:
[...]

Dat wilde ik gisteren dus ook doen.. Alleen met geen mogelijkheid die andere planeet kunnen vinden.. Via de map heb je hondermiljoen planeten, en de planeet waar ik op zit heeft minstens 8 verbindingen "terug" waarbij ik gewoon de vorige planeet niet kan vinden. Je ziet het ook nergens aan, enkel de planeet waar je zit is te herkennen. -O-
Ik heb het zojuist gedaan door te zoeken op ontdekkeningen in de buurt. Dat stond linksonder in beeld in de galaxy map. Met mijn xbox controller kon ik d.m.v. de D-pad naar rechts tussen ontdekkingen schuiven. Het grootste deel was van mij. In de database (?) opgezocht welke planeet het was waar ik naar terug wou door te kijken naar de bezochte waypoints.
Grumpmeister schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:29:
Het lijkt erop dat er 4 talen zijn.

spoiler:
Gek, Vy'keen, Korvax en Atlas

Correct me if I'm wrong.

Voor m'n multitool krijg ik maar geen betere... Die wil ik graag upgraden, m'n huidige tool heeft 12 slots, en de 'upgrades' die langs komen hebben telkens maar 11 slots. Het lijkt er ook op dat de Gek planeten niet heel veel multitools beschikbaar stellen.
Ik heb hetzelfde inderdaad, wellicht dat er dichter naar het centrum betere multitools te krijgen zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Sumerechny op 15-08-2016 11:32 ]

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Sumerechny schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:32:
[...]

Ik heb het zojuist gedaan door te zoeken op ontdekkeningen in de buurt. Dat stond linksonder in beeld in de galaxy map. Met mijn xbox controller kon ik d.m.v. de D-pad naar rechts tussen ontdekkingen schuiven. Het grootste deel was van mij. In de database (?) opgezocht welke planeet het was waar ik naar terug wou door te kijken naar de bezochte waypoints.
Vanavond nog maar eens kijken dan, gisteren dik een half uur aan het zoeken geweest met alle knoppen e.d. en niets kunnen vinden :P

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:27

Boullie

Da Bulster

Angeloonie schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:33:
[...]

Vanavond nog maar eens kijken dan, gisteren dik een half uur aan het zoeken geweest met alle knoppen e.d. en niets kunnen vinden :P
Zo heb ik gisteravond pas ontdekt dat het afsluiten onder Opties staat in het menu. ;)

Boullie

• earthapple
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-08 13:46

earthapple

Hyped voor Apex legends S2!

Boullie schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:36:
[...]

Zo heb ik gisteravond pas ontdekt dat het afsluiten onder Opties staat in het menu. ;)
Pff, daar heb ik ook lang naar lopen zoeken :+

Wat bij mij ook niet werkt is de sensitivity aanpassen ingame? Onder (volgensmij) opties kan je de gevoeligheid aanpassen maar ook al zet ik deze op 0 of 1 dan gebeurd er ingame niks kwa snelheid met rondkijken enzo. Dus nu moet ik helemaal mijn dpi aanpassen

• Sumerechny

Sumerechny

[...]

Ik heb ook aardig zitten kloten met zelf heen en weer bewegen door de galaxy map toen me dit ineens opviel. Wellicht is het ergens uitgelegd maar ik zie dit soort leermomenten maar als onderdeel van de reis naar het centrum :P .

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:59
Boullie schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:36:
[...]

Ik deed gewoon Alt+Tab, daarna kreeg ik hem toch niet meer terug full screen ;)

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:08

KipCurreh

Nightcrawler

AstralizeR schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:22:
[...]

Ik sluit me hier volledig bij aan, na een paar uur gespeeld te hebben vind ik het helemaal geen slechte game, maar heb ik toch gemengde gevoelens.

't idee en technologie die erachter zit is enorm mooi en leuk, maar de afwerking laat toch veel steken vallen imo.. Graphics zijn toch niet helemaal dat wat ik verwachtte, en het sturen tijdens het vliegen vind ik ook maar crap (kan persoonlijk zijn). Verder is performance toch niet helemaal geweldig op men systeem.

Momenteel zit ik eerder te denken aan een overpriced (en overhyped?) indie game, en zou idd een prijs a la 20€ al meer dan voldoende zijn.. Nu hebben ze wel al hele mooie verkoopscijfers, dus wie ben ik ;)

Al bij al zou ik deze game een 70 geven, goed van insteek maar totaal niet overtuigend (en dus te prijzig)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-11 22:08
Ik heb er inmiddels zo'n 25 uur op zitten, ik was benieuwd of het leuk bleef als je langer speelde. Ik vind het erg leuk tot nu toe. Wel is het steeds hetzelfde. De planeten lijken na 25 uur wel op elkaar, en op elke planeet vind je dezelfde gebouwen, ruines en handelaars. Maar dat stoort mij op de 1 of andere manier niet.

De progressie zit voornamelijk in de moeilijkheidsgraad, hoe verder je komt hoe lastiger het wordt, je wordt vaker aangevallen door sterkere sentinals (met name bij het minen van high value loot) en space pirates. Die luchtaanvallen zijn erg lastig te weerstaan of te winnen. Dus is het noodzaak om je schip met upgrades zo sterk mogelijk te maken en dan kan alleen door het vinden van de juiste blauwdrukken en grondstoffen.

Voorlopig nog lang niet zat van dus :)

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 16:20
Ik ga hem denk ik ook halen. voor de PS4. Heb verschillende space games gespeeld (oa eve online, en X2) en vond al dat minen en handelen etc. altijd wel leuk, leuker dan het MP deel uit Eve.. laat mij maar lekker sterker worden en grotere dingen kopen. Lijkt mij dat dit spel daar juist lekker weg mee speelt.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Sumerechny

Sumerechny

KipCurreh schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:00:
[...]

Ik sluit me hier volledig bij aan, na een paar uur gespeeld te hebben vind ik het helemaal geen slechte game, maar heb ik toch gemengde gevoelens.

't idee en technologie die erachter zit is enorm mooi en leuk, maar de afwerking laat toch veel steken vallen imo.. Graphics zijn toch niet helemaal dat wat ik verwachtte, en het sturen tijdens het vliegen vind ik ook maar crap (kan persoonlijk zijn). Verder is performance toch niet helemaal geweldig op men systeem.

Momenteel zit ik eerder te denken aan een overpriced (en overhyped?) indie game, en zou idd een prijs a la 20€ al meer dan voldoende zijn.. Nu hebben ze wel al hele mooie verkoopscijfers, dus wie ben ik ;)

Al bij al zou ik deze game een 70 geven, goed van insteek maar totaal niet overtuigend (en dus te prijzig)
Hier kan ik me ook wel in vinden. Hoewel ik 60 euro prijzig vind voor NMS zal ik de uren er wel mee maken, dus ik ga er niet te moeilijk over doen. Ik kan me de teleurstelling van veel mensen echter wel voorstellen, voor 60 euro zou je wellicht meer diepgang kunnen verwachten aan de oppervlakte (beetje gekke woordkeuze maar de techniek hierachter zien we niet direct heb ik het idee).

Edit: Over de schepen:
spoiler:
Ik heb het idee dat er vier schepen zijn die je kan gebruiken. Binnen deze vier zijn slechts kleine uiterlijke verschillen. Klopt dat?

[ Voor 6% gewijzigd door Sumerechny op 15-08-2016 12:08 ]

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

alleen hoe sla je nou precies op ? ik heb gisteren 2 keer een aardig stukje opnieuw moeten doen omdat ik de game af sloot na een change van opties of w/e en dan moest k het opnieuw doen zoals wat dingen craften en een hele grote gold ore opnieuw gatheren.

• Arunia
  • Nu online
Je ziet soms bij settlements e.d. een paal staan. Eigenlijk is dat ook waar het icoontje naar wijst. Als je die activeert, dan wordt er iig opgeslagen. Soms ergens tussendoor volgens mij als je in en uit je schip stapt.

• Sumerechny

Sumerechny

Ricmaniac schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:07:
alleen hoe sla je nou precies op ? ik heb gisteren 2 keer een aardig stukje opnieuw moeten doen omdat ik de game af sloot na een change van opties of w/e en dan moest k het opnieuw doen zoals wat dingen craften en een hele grote gold ore opnieuw gatheren.
Volgens mij als je een restore punt krijgen bij het landen van je schip en als je 'save' :+ doet bij kleine zendmasten die gaan draaien (ik heb zo snel geen beter beschrijving)

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-11 00:59

ResuCigam

BOFH

Ricmaniac schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:07:
De simpelste manier om de game te saven is in en uit je ruimteschip.

We do what we must because we can.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ActualFantasy schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:59:
[...]

Ik start in Steam gewoon de game opnieuw op (terwijl hij al draait). Hij zegt dan dat hij hem start, maar je gaat gewoon terug naar een full screen game :)

Wel irritant dat alt + tab niet werkt (bij mij doet hij helemaal niks), ik check geregeld iets op internet en lig dan effectief uit het spel. Jammer trouwens dat je je oude space ship altijd gewoon weggooit als je een nieuwe vindt. Zou mooi zijn als je die kon laten volgen en bij een space station kon verkopen. Hoe doen die aliens dat van wie je een ruimteschip kunt kopen op die space stations? :P

Ik vind trouwens het gebrek aan informatie ook wel wat hebben hoor, past wel bij het spel. Je moet alles zelf uitvinden met heel minimale aanwijzingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 15-08-2016 12:11 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Grrrrrene schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:10:
[...]

Ik start in Steam gewoon de game opnieuw op (terwijl hij al draait). Hij zegt dan dat hij hem start, maar je gaat gewoon terug naar een full screen game :)

Wel irritant dat alt + tab niet werkt (bij mij doet hij helemaal niks)
Simpelste oplossing: Zet je video settings ingame op borderless windowed en je kan wel ALT-TAB gebruiken.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:20

Martinspire

Awesomeness

ResuCigam schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:09:
[...]

De simpelste manier om de game te saven is in en uit je ruimteschip.
Dit ja, je hoeft niet eens op te stijgen om een restore point aan te maken. Ook het opslaan via zo'n paal (mocht je verder van je schip afzijn) is voldoende. Wat ik meestal doe is gewoon eindigen bij een space station en die helemaal leeg maken om vervolgens in mn schip te stappen en er weer uit te gaan. Dan weet ik dat ik de volgende keer alleen in hoef te stappen en verder kan gaan.

Ben momenteel bezig met een upgrade voor mn schip om mogelijk langere afstanden te warpen. Kom momenteel geen boeiende planeten tegen (altijd wel iets waar mn support aan kapot gaat) en wil eigenlijk zsm Atlaspass v3 hebben. Omdat je dan overal binnen kunt, lijkt me dat wel een mooi punt om de exploratie verder te brengen. Ben nu vooral aan het minen en upgraden om daar te komen, waarbij ik eigenlijk nog wel een groter schip wil, maar niet verplicht is. Vind vooral de sentinals een irritante mechanic, maar ze laten me gelukkig meestal met rust bij het minen van Gold, Emeril en nog een paar. Ook check ik regelmatig even of er nog een dropzone of kapot vliegtuig in de buurt is.

Heb wel gemerkt dat je even moet onthouden waar je eigen vliegtuig is als je een gestrand vliegtuig hebt gevonden maar deze leeg wilt halen, want anders kan het even zoeken zijn :+

Ik ben verder wel benieuwd of we binnenkort nog grote nieuwe content kunnen verwachten. Eigenlijk lijkt me grotere spaceships wel interessant, of het bezoeken van echte steden of communities (hoeft nog niet eens MP te zijn) om het idee te krijgen dat je ook nog eens civilisatie tegenkomt. En wat meer info over je eigen backstory zou ook niet verkeerd zijn want volgens mij kom je er nooit achter hoe je bent gekomen waar je was, wie je bent of zelfs hoe je er maar uitziet. Wat dat betreft was het echt een 13 in een dozijn start waar eigenlijk nooit antwoord op komt.

[ Voor 55% gewijzigd door Martinspire op 15-08-2016 12:24 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-11 16:22
ActualFantasy schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:59:
[...]

Hier is een trucje voor! In taakbeheer proces uitklappen en dan "maak actieve proces" gebruiken.

• Grrrrrene
  • Niet online
ResuCigam schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:12:
[...]

Simpelste oplossing: Zet je video settings ingame op borderless windowed en je kan wel ALT-TAB gebruiken.
Dat is een oplossing voor iets wat ik geen echt groot probleem vind ;)

Wat hebben jullie met jullie Atlas stones gedaan? Ik zit erover te denken om ze maar te verkopen als ik ze krijg, je kunt er vooralsnog toch niks mee en mocht ik er later een nodig hebben, kan ik ze blijkbaar gewoon kopen bij galactic trade terminals... In deze fase van het spel heb ik eerder geld nodig.

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-11 13:47
Oke hier een Kleine Review van mijn kant.
Ik heb het nog lang niet uitgespeeld maar al wel ruim 40 uur er in gestoken.

In het begin eerst grondig bezig geweest in het eerste Stelsel.
Had geluk dat ik op mijn Start Planeet alleen maar lichte straling had en niet echt last had van de Sentinels.
ook was er veel Emeril te vinden dat is redelijk veel waard en had ik niet echt nodig voor upgrades.
Had bijna alle planten en dieren gescand behalve een paar vogels/ vliegende dieren.
Ook nog een beter schip gevonden en dat maar gebruikt om te upgraden.
Paar grotten bezocht en flink wat gerind om de benodigde materialen te krijgen.
Ook bij verschillende Trader geweest en hier en daar een puzzeltje opgelost.
Ondertussen X aantal stelsels verder mijn Gun is 24 slots Schip zit op 20 slots en mijn pak ergens rond de 30 slots.
Vermaak me goed tot nu toe maar toch zijn er een aantal dingen niet goed.
Het komt geregeld voor dat objecten op de planeten gewoon in de lucht zweven inplaats dat ze netjes op de grond staan.
Ook als je soms land met je schip dan kan het best voorkomen dat je in de Top van een boom land en als je uitstapt je dus een eind naar beneden valt als je pech hebt dood of je komt niet makelijk terug in je schip.
Er zit redelijk veel variatie in de planeten iets minder in de beesten nog minder in de planten en maar heel weinig verschillende gebouwen (ik moet er wel bij zeggen dat ik pas door 1 Blackhole ben gegaan dus wie weet dat er richting het midden van de Galaxy meer variatie komt)
Verder ben ik ook 2 Portals tegen gekomen een op een Maan en gisteren nog een op een planeet beiden kon ik niks mee heb van alles geprobeerd en ook nog ge googled maar niemand weet hoe ze te actieveren zijn.
Mijn gevoel en van sommige anderen zegt dat ze disabled zijn in de Game omdat er in de oude Streams met Sean Murray verteld werd als je er doorheen gaat kan je niet je schip mee nemen.
Dus misschien hebben ze gekozen voor Blackholes inplaats van de Portals, Ik persoonlijk had het wel spannend gevonden gewoon er doorheen en niet eens zeker zijn of je wel terug kan komen.
Maar goed misschien dat ik nog wat dingen niet heb ontdekt in het spel.
Verder wat ik ook denk wat ze ons hebben laten zien maar wat er niet in zit is wat je ook in een van de eerste filmpjes zag, je zag daar heel grote Dino achtige beesten lopen en die werden ineens opgejaagd en begonnen stampede weg te rennen en liepen zelfs bomen omver.
Nou ik heb zelf ook wat grote beesten gezien en die liepen ook tussen/door de bomen heen maar niks omvallen.
Je kan zelfs helemaal de grond onder de bomen weg schieten en ze blijven netjes zweven in de lucht.
Dat vind ik best wel jammer
En daar komt denk ik ook het nadeel van procedural gegenereerde werelden, het is tot nu toe vrij oppervlakkig kwa wat je allemaal kan veranderen het detail is ook lager je kan het bv.. bij lange niet vergelijken als een game als Battlefield.
Ook het space gedeelte van een afstand zien de meeste planeten er het zelfde uit ik heb wel een paar heel kleine manen gezien en bezocht wat best wel mooi is een ook voor mooie plaatjes zorgde.
Maar zijn er bv.. ook planeten met Ringen ? ik heb ze niet gezien volgens Sean zouden ze er wel inzitten.
Ook Dubble sterren en variatie's daarop zouden er volgens wat ik gehoord had in moeten zitten.
Maar tot nu toe nog niks van gezien.
Space is tot nu toe Heel veel kleine rotsen met wat variatie maar dan ook overal.
En de Space Station zien er van binnen ook bijna allemaal het zelfde uit beetje jammer misschien moet je het zien als een machtig grote Alien beschaving die overal Space Station hebben geplaast voor het bouwgemak maar een paar modellen hadden :)

Maar toch ik vermaak me wel heb op de PS4 nog niet veel crashes gehad
Alleen het had zo veel beter gekund maar zie ik dat niet gebeuren met update ik denk dat het ook niet mogelijk is om Procedural gegenereerde seeds aan te passen zonder heel de core game te veranderen
Denk dat ze alleen dingen kunnen toevoegen als missie's misschien een voertuig om rond te rijden op planeten misschien een soort van extra dimensie waar je wel andere dingen kan zien ik weet het niet.
Tot nu toe vermaak ik me nog wel en ben benieuwd wat de updates ons gaan brengen.

PSN: FreakGIB

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-11 17:22
ik vraag me af of ik in aamerking kom voor een refund , heb volgens steam bibliotheek 117 min gespeeld, maar op de refund pagina staat dat ik 2 uur gespeeld heb . ook staat er een rood X als ik op refund klik , wel kan ik het verzoek indienen en dat heb ik dus ook gedaan , eerst zaterdag maar na paar dagen geen reactie gehad te hebben heb ik vanmorgen opnieuw een refund aangevraagd.

psn: taker-mart

• Recon24
  • Laatst online: 15-08-2022
Grrrrrene schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:34:
[...]

Wat hebben jullie met jullie Atlas stones gedaan? Ik zit erover te denken om ze maar te verkopen als ik ze krijg, je kunt er vooralsnog toch niks mee en mocht ik er later een nodig hebben, kan ik ze blijkbaar gewoon kopen bij galactic trade terminals... In deze fase van het spel heb ik eerder geld nodig.
Gewoon houden. Ik heb er tegen de 8 ondertussen en je zal ze aan het einde nodig hebben (als je Atlas volgt).

Ik zou er niet vanuit gaan dat je ze straks nog allemaal kan kopen (wat dacht ik wel kan). Zolang je gewoon een grote exosuit hebt met veel space erin dan zitten ze ook niet in de weg. Je moet gewoon zorgen dat je niet teveel andere rotzooi bij je hebt die je makkelijk kan minen.

Zorg gewoon dat je voor "high value elements" gaat tijdens het minen, want dat zorgt ervoor dat je per blok soms paar honderd duizend kan krijgen of een halve ton (ligt er maar net aan wat je aan het minen bent).

• mimenl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-07-2017
[...]

Op de PC kun je op X drukken dan krijg je ook een andere mode (TAB) lijkt niet te werken.
Wanneer je op X drukt en dan weer op X gaat hij tussen ontdekte planeten heen en weer op die manier ben ik terug gegaan na 6 jumps gemaakt te hebben.

wel eerst 1,5 uur planeten aan zitten klikken en niets terug kunnen vinden toen maar eens alle knoppen op het toetsenbord ingedrukt om te zien of er toch nog iets was wat niet vermeld werd........ ( de X dus)

Ik weet alleen niet welke knop je moet drukken om weer uit die mode te komen, na een herstart is die modus weer uit.

vanavond eens een controller aansluiten om te testen of dit met de D pad het zelfde doet.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik heb trouwens op PC last van Frame skips soms. dan hangt die voor 1 seconden ff vast. gebeurd niet heel vaak maar nog wel Te vaak imo. is dit een bekend probleem op pc?

verder gewoon een goeie pc die het prima kan draaien. buiten die skips om altijd gewoon 60fps capped

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10
Bosmonster schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 08:59:
Waarom al die moeite om een planeet volledig te scannen? Er zijn er 18 triljoen ofzo :P

Ik hop van de ene naar de andere planeet.
Als je alle dieren scant krijg je tussen de ¤150-250k :)

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Grrrrrene schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:34:
[...]

Ik heb ze ook verkocht. Dacht dat ik ze voor die atlas pass nodig had, maar dat bleek toch niet zo te zijn (tenminste niet voor V1). Maar ik heb ze ook nog niet bij een vendor gezien eigenlijk?

• taker1987
hoe heet word jullie gpu ingame dan ?? ik speel met een r9 390x en word dik 90 graden binnen een paar minuten ingame

• robinez
Martinspire schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:55:
[...]

Ik heb ze ook verkocht. Dacht dat ik ze voor die atlas pass nodig had, maar dat bleek toch niet zo te zijn (tenminste niet voor V1). Maar ik heb ze ook nog niet bij een vendor gezien eigenlijk?
ik heb ze wel gezien, werd 2,5 miljoen credits voor een atlas stone gevraagd bij zo'n vendor. Dat geeft wel aan hoe waardevol die voor je game later zijn.
Voor verkoop waren ze maar 64.000 per stuk waard. Dus no way dat ik die verkoop :D

wat me ook opviel is dat als je veel keren hetzelfde item verkocht dat ze minder waard werden. Bijvoorbeeld die (galantino?) glass bollen waren flink veel credits waard, maar na een tijdje ging de prijs behoorlijk naar beneden voor de verkoop. Wat dan wel goed werkte was in een ruimteschip te gaan staan en dan te wachten op andere handelaren en hem daar gewoon weer bij het schip van die andere handelaren te verkopen. De ene handelaar geeft er meer voor dan de andere.

[ Voor 29% gewijzigd door robinez op 15-08-2016 14:21 ]

Verwijderd

robinez schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:19:
[...]

ik heb ze wel gezien, werd 2,5 miljoen credits voor een atlas stone gevraagd bij zo'n vendor. Dat geeft wel aan hoe waardevol die voor je game later zijn.
Voor verkoop waren ze maar 64.000 per stuk waard. Dus no way dat ik die verkoop :D
Las ergens dat je er 10 nodig gaat hebben aan het einde, dus ik houd er 10 en de rest verkoop ik wel...

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:21:
[...]
Las ergens dat je er 10 nodig gaat hebben aan het einde, dus ik houd er 10 en de rest verkoop ik wel...
Oops, ik heb ze tot nu toe allemaal verkocht. Nu maar hopen dat ik er nog tenminste 10 vind.

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

taker1987 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:12:
hoe heet word jullie gpu ingame dan ?? ik speel met een r9 390x en word dik 90 graden binnen een paar minuten ingame
Dat is heel normaal voor de R9 290/390(x), elke game die je GPU op 100% krijgt zorgt dat je GPU rond de 90 graden word, als het goed is 93 graden, want daarboven gaat de kaart langzaam terug in snelheid om de temp niet (veel) hoger op te laten lopen.

Je kan altijd je fanprofiel aanpassen maar dan krijg je meer herrie (en ik vind ze al verre van stil).

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• madcon
wat me ook opviel is dat als je veel keren hetzelfde item verkocht dat ze minder waard werden. Bijvoorbeeld die (galantino?) glass bollen waren flink veel credits waard, maar na een tijdje ging de prijs behoorlijk naar beneden voor de verkoop.

Dit is ook van toepassing als je veel aankoopt volgens mij. Ik had heridium nodig en dat werd al schaarser naar mate ik meer kocht. Wist toen nog niet hoe je aan dat spul kon komen..

• ruvansin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-10 19:09
taker1987 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:12:
Dat hoort zo. Ik heb een R9 290 en die wordt bij bijna alle spellen ook 90 graden.

• PdeBie
  • Laatst online: 19:44
ResuCigam schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:26:
[...]

Oops, ik heb ze tot nu toe allemaal verkocht. Nu maar hopen dat ik er nog tenminste 10 vind.
Universum is groot genoeg. Komt vast goed ;)

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hoe kom ik in godsnaam aan die fucking Atlass V1 pas? Zit nu op planeet #2 met aardig wat upgrades op pak (20)/ship(20+)/multitool (12+) en nog niets om zo'n pas te maken..

• Njay
  • Laatst online: 24-10 15:38
Zo die cdkey prijzen man ... pfff ik wil er best 35 voor betalen waar ie ooit voor stond een paar weken geleden hehe

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Angeloonie schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:41:
Hoe kom ik in godsnaam aan die fucking Atlass V1 pas? Zit nu op planeet #2 met aardig wat upgrades op pak (20)/ship(20+)/multitool (12+) en nog niets om zo'n pas te maken..
Ik heb het Atlas pad gevolgd en zonder veel te spoilen kreeg ik er uiteindelijk eentje. Maar de V2 of V3 variant ben ik nog nooit tegen gekomen. Wel al 50 deuren die daarmee dicht zaten |:(

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

ResuCigam schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:43:
[...]

Ik heb het Atlas pad gevolgd en zonder veel te spoilen kreeg ik er uiteindelijk eentje. Maar de V2 of V3 variant ben ik nog nooit tegen gekomen. Wel al 50 deuren die daarmee dicht zaten |:(
Hoe bedoel je Atlas pad? :?

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Een mogelijk pad door de ruimte wat je kan volgen, je start het naast je kapotte starter schip via een stuk debris wat ernaast ligt. En anders gewoon een anomaly zien te vinden, ik dacht dat je een recept kreeg in je 1e anomaly..

• taker1987
ruvansin schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:34:
[...]

Dat hoort zo. Ik heb een R9 290 en die wordt bij bijna alle spellen ook 90 graden.
gta draait hier op max 80 graden , na paar uur spelen , maar vond no man shy best snel naar 90 graden toe lopen.

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

ResuCigam schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:49:
[...]

Een mogelijk pad door de ruimte wat je kan volgen, je start het naast je kapotte starter schip via een stuk debris wat ernaast ligt. En anders gewoon een anomaly zien te vinden, ik dacht dat je een recept kreeg in je 1e anomaly..
-O- Blijkbaar heb ik dat dus gemist in het begin :S Nog geen anomaly oid gezien (iig niet dat ik weet, is dat gewoon een locatie op een planeet of ergens in de ruimte?)

Hmm volgens deze video: YouTube: No Man's Sky - How to Get Atlas Pass / Space Anomaly Guide krijg je hem dus na je 3e warp jump, dus moet er nog 1tje doen dan :P

[ Voor 17% gewijzigd door Angeloonie op 15-08-2016 14:59 ]

• taker1987
ruvansin schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:34:
[...]

bij jou de game wel speelbaar dan ?? ik zit hier nog met haperingen en fps drops .

heb een r9 390x 16 gb ram geheugen en draai op een i5 skylake .

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

taker1987 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:53:
[...]

bij jou de game wel speelbaar dan ?? ik zit hier nog met haperingen en fps drops .

Nieuwste AMD Hotfix al geinstalleerd?

Is het al speelbaar op Phenom II's inmiddels? Of moet ik nog wat meer geduld hebben? :P

People as things, that’s where it starts.

• taker1987
RobinHood schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:55:
[...]

Nieuwste AMD Hotfix al geinstalleerd?

Is het al speelbaar op Phenom II's inmiddels? Of moet ik nog wat meer geduld hebben? :P
heb alles geupdate volgens mij , die hotfix kon je downloaden via die readeon progje volgens mij , en die heb ik up2date

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 16:20
Nou wilde hem voor de ps4 halen maar uitverkocht. Ze verwachten hem voorlopig ook niet.. toch maar online kopen misschien.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11 18:36
Martinspire schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:18:
[...]
Vind vooral de sentinals een irritante mechanic,
Dan moet je kijken of je een granaatwerpen op je multitool kan zetten, granaten maken echt korte metten met die sentinals. :9

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Sebastiaannn schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:01:
[...]

Dan moet je kijken of je een granaatwerpen op je multitool kan zetten, granaten maken echt korte metten met die sentinals. :9
Ja maar dan blijven ze alsnog achter je aankomen volgens mij. Sta ik even lekker wat te minen, heb je meteen die dingen achter je aan en spawnen ze out of nowhere. Dat vind ik gewoon irritant en een slechte gameplay mechanic. Samen met die bouwwerken en spacestations die vrijwel constant hetzelfde zijn (op hier en daar een hele minimale aanpassing) vind ik het wel wat flauw hoe weinig variatie er in de game zit. Ik had het mooier gevonden als je nog wat steden tegen kwam (of grote ruïnes van een zichtbaar oude beschaving). Mede door die drones voelt elke planeet hetzelfde aan. En omdat ze meteen komen als je ook maar ergens interessant bezig bent, blijf ik de algemene feeling van de game wat zwak vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 15-08-2016 15:08 ]

• Grumpmeister
Angeloonie schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:51:
[...]

-O- Blijkbaar heb ik dat dus gemist in het begin :S Nog geen anomaly oid gezien (iig niet dat ik weet, is dat gewoon een locatie op een planeet of ergens in de ruimte?)

Hmm volgens deze video: YouTube: No Man's Sky - How to Get Atlas Pass / Space Anomaly Guide krijg je hem dus na je 3e warp jump, dus moet er nog 1tje doen dan :P
Het is willekeurig, ik heb 3 keer gewarped, maar ik ben nog geen anomaly tegen gekomen. Hoorde weer anderen die 5-6 keer gewarped waren voordat ze 'em tegen kwamen.

Ach ja, het komt wanneer het komt :)

• Arunia
  • Nu online
wbt die sentinels en geen idee qua spoiler:
spoiler:
Was even te laat met die sentinels en toen kwam er ineens een 4 potige sentinel beest aan met lazers.

Wel cool, alleen eindigde die onder een afdakje waardoor ik die niet kan scannen om één of andere reden. Zit wel een rode stip namelijk.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-11 09:24

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik heb zelf nog niet de v1 key maar ik heb dan ook pas 1 keer gewarped in totaal. :P
Wel al 4 planeten verkent, een 14 slots multitool en mijn exopak is pakweg 20 vakken groot. Omk eerlijk te zijn loop ik er 'ooit' wel tegenaan. Al een baklading achievements binnen geharkt. Meer dan 50 woorden van de Korvax geleerd. Alleen bevat zonnestelsel 2 Vy'keen en daar ken ik pas een handje vol woorden van.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10 13:51
Sebastiaannn schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:01:
[...]

1-hit kill :D

(wel opletten dat je niet mis schiet voor je het weet zit je inv vol :p)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-11 13:47
Arunia schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:11:
wbt die sentinels en geen idee qua spoiler:
spoiler:
Was even te laat met die sentinels en toen kwam er ineens een 4 potige sentinel beest aan met lazers.

Wel cool, alleen eindigde die onder een afdakje waardoor ik die niet kan scannen om één of andere reden. Zit wel een rode stip namelijk.
spoiler:
je ziet boven die Sentinals een soort van cirkeltje vol lopen als die vol is voordat je ze heb gekilled komen er nog meer Sentinals en meestal de honden en mocht je lang genoeg doorgaan krijg je die Megs die heb ik zelf nog niet gehad maar die honden wel en die schieten hard.

PSN: FreakGIB

• robinez
Grumpmeister schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:09:
[...]

Het is willekeurig, ik heb 3 keer gewarped, maar ik ben nog geen anomaly tegen gekomen. Hoorde weer anderen die 5-6 keer gewarped waren voordat ze 'em tegen kwamen.

Ach ja, het komt wanneer het komt :)
ik had hem na de derde warp.

ik zou gewoon doorspelen, je komt hem vanzelf tegen, is onderdeel van het verhaal (mocht je die daadwerkelijk volgen).

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Bij mij komt die anomoly standaard na de atlas eigenlijk?

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Martinspire schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:37:
Bij mij komt die anomoly standaard na de atlas eigenlijk?
Dat is alleen als je het Atlas pad volgt volgens mij.

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Ik heb geen idee waar jullie het nu over hebben, ik heb nu wel een monolith die highlighted is op een planeet waar ik niet ben geweest (nadat ik in dat stelsel warpte, toevallig de 3de warp zoals hierboven aangegeven)), maar waarom, geen idee, heb ook niet echt een pad gekozen dat ik weet? Is dat nog terug te vinden, of moet ik terug naar mn eerste planeet? :P

Enne verzinnen jullie overal namen voor of dat niet? Heb wel een paar dingen een naam gegeven maar zo creatief ben ik nu ook weer niet :P

[ Voor 10% gewijzigd door watercoolertje op 15-08-2016 15:42 ]

• Geo001
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:06
dingen een naam geven?? de meeste namen die er bij mij voorbij komen lijken op een ram opeen keyboard..
Ondertussen wel zo'n 50 woorden van de Gek geleerd, 3 space battles gehad (2 gewonnen)... val niet die grote cruisers aan, de sentinels die daar uit komen zijn best heftig

• robinez
Martinspire schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:07:
[...]
Ja maar dan blijven ze alsnog achter je aankomen volgens mij. Sta ik even lekker wat te minen, heb je meteen die dingen achter je aan en spawnen ze out of nowhere. Dat vind ik gewoon irritant en een slechte gameplay mechanic. Samen met die bouwwerken en spacestations die vrijwel constant hetzelfde zijn (op hier en daar een hele minimale aanpassing) vind ik het wel wat flauw hoe weinig variatie er in de game zit. Ik had het mooier gevonden als je nog wat steden tegen kwam (of grote ruïnes van een zichtbaar oude beschaving). Mede door die drones voelt elke planeet hetzelfde aan. En omdat ze meteen komen als je ook maar ergens interessant bezig bent, blijf ik de algemene feeling van de game wat zwak vinden.
ja zit wel wat in, maar zeker als je verder komt in het spel zijn die sentinals een belangrijk onderdeel van de game mechanics omdat ze voorkomen dat het een simpel boodschappenlijstje afwerken is, je moet er in dat geval wel voor vechten.

spoiler:
Ik kwam bijvoorbeeld op planeten waar nauwelijks flora en fauna was, maar het was een goudmijn van hele high value loot, dus veel goud, emeralds, pearls, en ga zo maar door. Op dat soort planeten zie je aan de planeet omschrijving dan ook dat de sentinals daar extreem vijandig zijn, dus zodra je gaat minen of een parel oppakt is het direct de hele rambam aan sentinels op je af. Dat is hard werken om dat te overleven (wat alleen lukt als je je upgrades goed uitgevoerd hebt).

wat betreft gebouwen en ruines, deze worden groter / anders als je verder komt, maar de basis blijft wel min of meer hetzelfde (tot nu toe dan). Persoonlijk vind ik het niet echt storend, maar na 25 uur is de verrassing wel weg. Maar goed, 25 uur vind ik de verrassingen dan ook meer dan genoeg, nu komt het echte werk om het centrum te bereiken. En dat is niet echt simpel met die space pirates en mijn ruimteschip dat echt niet nog voldoende opgewassen is tegen die luchtgevechten. De wendbaarheids blueprint doet overigens een hoop goed, wordt het een stuk bestuurbaarder door :)

• Grumpmeister
watercoolertje schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:41:
Ik heb geen idee waar jullie het nu over hebben, ik heb nu wel een monolith die highlighted is op een planeet waar ik niet ben geweest (nadat ik in dat stelsel warpte, toevallig de 3de warp zoals hierboven aangegeven)), maar waarom, geen idee, heb ook niet echt een pad gekozen dat ik weet? Is dat nog terug te vinden, of moet ik terug naar mn eerste planeet? :P

Enne verzinnen jullie overal namen voor of dat niet? Heb wel een paar dingen een naam gegeven maar zo creatief ben ik nu ook weer niet :P
Eigenlijk alleen voor het zonnestelsel en de planeten / manen. Tenzij ik iets erg grappigs tegen kom waar zo vlug iets te binnen schiet. Anders blijf je bezig voor ieder klein diertje :P

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Meer over het Atlas pad en pass: https://www.vg247.com/201...-to-create-an-atlas-pass/

Je kunt in je Map scherm met Q/E (staat bovenin) switchen tussen free flight path, to core path and atlas path.

En nee, ik geef alleen de sterren namen, de rest is mij teveel werk 8)

• OmegaOne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-01-2022
Voor die spacebattles, kun je beter je faselaser upgraden (schade + koeling), dat ding locked on binnen een bepaald bereik en vergeet niet je schild te rechargen midbattle.
Met dat foton ding raak ik niks, behalve voor te minen in de ruimte, daar is ie handig voor.
Misschien ook voor die grote schepen mee aan te vallen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd, eerst maar eens scheepje degelijk upgraden daarvoor.

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

OmegaOne schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:53:
Voor die spacebattles, kun je beter je faselaser upgraden (schade + koeling), dat ding locked on binnen een bepaald bereik en vergeet niet je schild te rechargen midbattle.
Met dat foton ding raak ik niks, behalve voor te minen in de ruimte, daar is ie handig voor.
Misschien ook voor die grote schepen mee aan te vallen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd, eerst maar eens scheepje degelijk upgraden daarvoor.
Heb toch met mn beginschip zonder upgrades 4 piraten uitgeschakeld, wel tot 5x aan toe mn shield bij gewerkt inderdaad :D Wel jammer dat ik geen reward kreeg (of het mij niet kenbaar is gemaakt).

• Geo001
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:06
ik heb een schip met 23 slots gekocht, maar die is duidelijk minder wendbaar

• robinez
watercoolertje schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:54:
[...]
Heb toch met mn beginschip zonder upgrades 4 piraten uitgeschakeld, wel tot 5x aan toe mn shield bij gewerkt inderdaad :D Wel jammer dat ik geen reward kreeg (of het mij niet kenbaar is gemaakt).
ik kreeg bij de eerste pirate overwinning wel een reismijlpaal.

Die tip van die fase laser ga ik proberen, ik schoot inderdaad met die foton :D

• Grrrrrene
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:55:
[...]

Ik heb ze nu 2-3x gezien, voor 2.5-2.8M units. Geen idee of dat er eenmalig 1 is die je kunt kopen en daarna weken (speltijd) moet wachten voor je er weer een hebt? Ik weet dat je ze later nog eens nodig hebt, maar dat kan in mijn speeltempo (veel planeten verkennen) wel maanden/jaren duren :+

• Njay
Toch maar gekocht dammnit ! .... eerst planeetje naar me vriendin genoemt :P ;)

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

In sommige outposts heb je een computerinterface zitten waar je je "stock" (dacht ik) kunt ophalen, en dan krijg je iets van 1000 units. Wat is dit? gewoon een container waar je units van krijgt?

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Angeloonie schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:18:
In sommige outposts heb je een computerinterface zitten waar je je "stock" (dacht ik) kunt ophalen, en dan krijg je iets van 1000 units. Wat is dit? gewoon een container waar je units van krijgt?
Volgens mij is dat een soort pin automaat. Zo beschouw ik het tenminste. 8)

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-11 09:24

Auredium

Informaticus Chaoticus

Angeloonie schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:18:
Yups. Het bedrag wat je krijgt is compleet random. Soms krijg je iets van 600 credits en soms rolt er 1500+ uit. Maar reken je maar niet rijk met die dingen. De latere uitbreidingen van je exopak en je multitool en schip kosten gemiddeld zoveel dat die extra paar credits zo nu en dan verwaarloosbaar zijn. :P

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Auredium schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:22:
[...]

Yups. Het bedrag wat je krijgt is compleet random. Soms krijg je iets van 600 credits en soms rolt er 1500+ uit. Maar reken je maar niet rijk met die dingen. De latere uitbreidingen van je exopak en je multitool en schip kosten gemiddeld zoveel dat die extra paar credits zo nu en dan verwaarloosbaar zijn. :P
Ok dan is het dus niet meer dan dat.

Dacht misschien dat je ook kon investeren in materials oid en dan winst maakt als dat veel getrade werd (stock = aandeel).

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Njay schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:18:
Toch maar gekocht dammnit ! .... eerst planeetje naar me vriendin genoemt :P ;)
More permanent than a tattoo :+

This is a Rapture reminder..

• Arunia
  • Nu online
Damn ben helemaal vergeten om de eerste planeet een naam te geven. Is dat nog mogelijk nadat je getransferred hebt? Of is het jammer maar helaas nadat je er credits voor hebt gekregen.

• Njay
Sssquirrel schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:07:
[...]

More permanent than a tattoo :+
Indeed ;)

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Arunia schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:13:
Damn ben helemaal vergeten om de eerste planeet een naam te geven. Is dat nog mogelijk nadat je getransferred hebt? Of is het jammer maar helaas nadat je er credits voor hebt gekregen.
Nopes is niet meer mogelijk :)

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Bosmonster schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 08:59:
Waarom al die moeite om een planeet volledig te scannen? Er zijn er 18 triljoen ofzo :P

Ik hop van de ene naar de andere planeet.
18 triljoen planeten hoppen gaat ook niet lukken :+ Ik ben zo lang op de startplaneet gebleven omdat er meer dan genoeg te doen was; inmiddels heb ik 68 Gek-woorden geleerd die me enorm hebben geholpen bij raadsels op outposts, monoliths en observatory stations. Door middel van Signal scanners (waarvoor je Bypass chips moet craften) veel escape pods en transmissions towers gevonden waardoor ik mijn exosuit heb uitgebreid naar 24 slots en mijn starship naar een 22 slots. Heb het vermoeden dat dat later nog wel eens goed van pas kan komen. Ik zit nu in mijn tweede stelsel en straks naar de derde voor de atlasmissie :)

Merk nu trouwens wel enorme framedrops op planeten met veel water. Het beeld wordt vaak dan gelocked naar 30fps

[ Voor 6% gewijzigd door Mick1990 op 15-08-2016 18:42 ]

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10
Verrassing: je hebt die atlas stones later nodig.

• ruvansin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-10 19:09
taker1987 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:53:
[...]

Het spel is bij mij wel speelbaar ja. Draai een i5-4670K, 16GB en dus een R9 290. Ik heb alleen het gevoel dat de resolutie soms niet klopt. Het spel is een beetje blurrie lijkt wel en soms heb ik last van afgekapte tekst.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Good Fella schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:22:
Verrassing: je hebt die atlas stones later nodig.
Waarvoor en hoeveel? (spoilertag lijkt me wel juist voor het antwoord)

Wel kut want ik heb ze gewoon verkocht, mede omdat ik nog geen geld voor meer inventory had toen ik ze kreeg

[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 15-08-2016 19:44 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 48 Laatste