• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Is iemand er al uit wat dat Solar Panel doet naast een "Save point" / "Restore Point" (Herstelpunt).
Er staat er altijd 1 naast, zonder omschrijving.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 16:07

MazeWing

The plot thickens...

Het is weer eens het klassieke voorbeeld van hoe je als consument weer eens genaaid wordt:
- De dagen voor release probeert Sony alle beelden die op internet verschijnen te laten verwijderen. Het spel zou nog niet af zijn en zolang de patch er nog niet zo zijn, niet representatief zijn voor het uiteindelijk spel.

- Enkele dagen voor release wordt de pc versie met een aantal dagen uitgesteld. De reden hiervoor is op dat moment nog niet duidelijk

- Review exemplaren worden niet gegeven. Pas wanneer het spel uit is krijgen reviewers een exemplaar. In het verleden is dit vaak een voorteken van een teleurstellend spel

En inmiddels is duidelijk waarom er voor deze opzet gekozen is:
- de beelden werden verwijderd omdat het toch wel een repetitief spel is met relatief weinig echt variatie. Bepaalde zaken zijn anders maar globaal blijft het toch steeds hetzelfde...
- de reviews vallen tegen en de huidige score is een 6.9 (metacritic)
- de pc versie heeft flinke technische problemen. Op Steam wordt er massaal gebruik gemaakt van de refund optie.

Het zou een standaard voorbeeld uit het schoolboekje kunnen zijn....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-11 14:46

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Martinspire schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 01:36:
[...]
De enige die voorlopig inkomsten heeft is Steam. Het is niet dat ze bij elke pre-order meteen geld overmaken of dat elke refund meteen weer vanuit de dev terug komt. Zoiets merken ze alleen op de lange termijn en dan is het nog maar de vraag of alle refunds gemerkt gaan worden. Dat haalt nog geen 1%.

[...]
Fundamenteel kapot? Haha laat me niet lachen. Ik en anderen hebben gewoon prima kunnen spelen. Dat sommige (hele nieuwe of hele oude) hardware niet lekker werkt was toch wel te verwachten? Er waren bovendien nog geen No Man Sky drivers beschikbaar.

Een GTA Online was bij launch fundamenteel kapot (niemand die meer kon verbinden en overal bleef hangen voor vele dagen lang toen het uitkwam als update). Dat je ongeacht hardware niet kunt spelen dus. Zijn er verder bugs? Vast wel, maar ik ben eigenlijk nog niks tegen gekomen. Iets wat wel had moeten gebeuren als iets fundamenteel kapot is. Je gebruikt zeker ook de term "letterlijk" verkeerd?

[...]
Gast, weet je hoeveel configuraties er kunnen zijn? En daarbij nog welke drivers erop draaien? Dat ga je tegenwoordig echt niet meer redden. Plus dat veel ook aan de pc/gebruiker ligt en niet zozeer de game. Maar tuurlijk, alles hadden ze vooraf moeten weten. Sinds wanneer komen pc-games bugvrij op de markt bij hagelnieuwe releases (dus geen remakes of extra launches?) Volgens mij ben ik dat al zo'n 12 jaar niet meer tegengekomen.

[...]
Lets agree to disagree. Volgens mij heb je je sarcasmebril opgedaan of zo? Sure het is misschien niet de mooiste game, maar zeker niet slecht. Daarbij had je het nog kunnen verwachten kunnen kijken of de PS4 graphics nog wat waren. Vergeet niet hoe groot de wereld is die gerendered wordt (en in het geheugen moet staan).

[...]
Ook allemaal dingen die niet anders zijn dan de PS4 versie. En wederom zwaar overdreven.

[...]
Hoe ver ben je ondertussen? Hoe kun je dan ook nog maar wat zeggen over hoe divers de gameplay is? En wederom zaken die al in PS4 reviews voorbij zijn gekomen of op Twitch.

[...]
Understatement van de dag

[...]
Kortom, gezien alles al bekend was van de PS4 versie en enorm veel info de afgelopen maanden bekend is geworden, is het gewoon 100% je eigen schuld dat het niks voor je lijkt te zijn. Prima maar afkraken en de dev de schuld geven van hype is echt zo'n idiote statement. En dan afkraken terwijl je gewoon totaal geen voorwerk hebt gedaan voor verwachtingen is helemaal retarded.

Maar succes met je refund en kom vooral niet meer terug :w
Aangezien je liever op de man speelt dan in zijn algemeenheid (zoals ik dat ook doe) op de zaken ingaat heb ik eigenlijk geen zin om hier nog aandacht aan te besteden, maar goed, gelukkig is niet iedereen hetzelfde :). Soort-van-edit: Het gebeurd niet vaak dat ik een stuk tekst een aantal keer heb getypt en het dan weer weggooi omdat ik niet weet hoe ik er juist op moet reageren dus ik laat het verder ook. Ik denk dat je die prijs voor vandaag gewonnen hebt. Zelden zoiets meegemaakt :N :')

Edit: MazeWing heeft het wellicht genuanceerder gebracht, maar ik sluit me volledig bij hem aan.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 17:02

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

MazeWing schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 01:47:
...
- de pc versie heeft flinke technische problemen. Op Steam wordt er massaal gebruik gemaakt van de refund optie.
Yup, ik ben er 1 van helaas... Ik koop het misschien ooit wel weer eens als het gefixt is en voor een paar euro in de aanbieding is, die 60 euro kan ik wel beter besteden ;(

SW-1682-5926-5204

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Er zit toch wel een erg groot verschil tussen een of andere exotische combinatie testen, of gewoon een Phenom II ergens scoren en daarmee testen. Die dingen zijn immers gewoon nog mid-end hardware, en er zijn nog heel wat mensen die die dingen daarom nog gebruiken. Kijk, dat een Core 2 niet ondersteunt wordt, of een Phenom I kan ik begrijpen, ouwe meuk en weinig gamers gebruikt die meuk nog, maar, zeker omdat in rauwe rekenkracht mijn 1100T het nog wel wint van eender i3, is het behoorlijk belachelijk dat die dingen niet ondersteunt worden.

Ook zeggen dat een kaart met OpenGL 4.2 hoort te werken, terwijl in werkelijk 4.5 nodig is, is gewoon een behoorlijke fuck-up.

En dan niet te spreken over de hordes andere problemen. Ja, er zijn mensen die betrekkelijk okay kunnen spelen, echter, er zijn ook ruim bovengemiddeld veel mensen die dat niet kunnen. Da's niet iets wat je zomaar weg kan wuiven als zijnde onbelangrijk. De enige games die ik kan bedenken die evenveel negatieve berichten hadden over performance en andere problemen waren AC:Unity en die ene Batman game. Het is dus ook niet zo alsof iedere grote game zoveel problemen heeft.

Niet-diverse gameplay boeit mij dan weer niet zo heel veel, ETS2 staat bij mij ook op bijna 1000 uur, en om nou te zeggen dat die game enorm diepe gameplay heeft :+ Het gaat erom hoe die gameplay zelf is, iets simpels kan geweldig zijn, mits het goed uitgevoerd is, en iets vreselijks dieps kan behoorlijk falen als het gewoon niet lekker werkt.

Overigens kan dit al met al wel een probleem zijn voor Hello Games, een rotte eerste indruk is geen goede start, de verkopen kunnen achter blijven, en tja, dan kan het budget voor de beloofde updates misschien wel "wat" kleiner worden, wat nog meer mensen teleurstelt, wat nog meer inkomsten kost etc etc.

Grote namen kunnen dat soort dingen overleven omdat lemmings mensen de games toch wel blijven kopen, maar ze hebben natuurlijk ook flinke reserves. EA gaat niet kopje onder als BF1 keihard flopt, HG wellicht wel als NMS uiteindelijk toch flopt.

People as things, that’s where it starts.

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 18:11

BioHazard

*\o/*

Wat een hoop negatieve reacties, ik heb eigenlijk nergens last van. Af en toe een hikje in de framerate, maar verder draait het hier best prima. Ik draai het om mn oldskool Core i7 920 met 6Gb ram (beide uit eind 2008!) en mn HD7950 3Gb.

Het enige probleem wat ik had was een statisch geluid, dat is opgelost door de kwaliteit van het afspeelapparaat in Windows op DVD kwaliteit te zetten.

Heb zojuist wel de nieuwste Ati drivers geinstalleerd, non-WHQL van vandaag. Ook heb ik mijn FPS limiter op Max gezet.

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 09:02
Ik heb me gisteravond ook prima vermaakt...geen hardware problemen draait prima op mijn i5 4570s met daarbij de 970.

Heb gelijk een planeet ontdekt met mega veel goud dus vollop aan het minen!!

[ Voor 6% gewijzigd door Michel242186 op 13-08-2016 08:10 ]

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-10 19:22
Iemand al antwoord op de vraag hoe je helemaal opnieuw opstart?

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:11

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik twijfel heel erg of ik spel wel al moet gaan aanschaffen. Lees toch wel slechte dingen en veel problemen.
Ook de hardware die ik heb speelt daarin mee. Een AMD 955 Black Edition met 6GB Ram en een 970 Strix.

Ben juist wel van games zoals deze, minecraft kan ik mij mee vermaken met gewoon wat aan stoeien en eigenlijk niks doen of veel repetitief doen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-10 09:48
Nieuwevolger schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 00:19:
[...]

Het is anders vrij accuraat.
- games als counter strike, league of legends en dota zijn inmens populair ondanks dat het maar matige games zijn.
"Mijn mening is feit." Als je met dat soort argumenten komt dan ben ik wel klaar met deze discussie.
Martinspire schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 01:36:
Gast, weet je hoeveel configuraties er kunnen zijn? En daarbij nog welke drivers erop draaien? Dat ga je tegenwoordig echt niet meer redden. Plus dat veel ook aan de pc/gebruiker ligt en niet zozeer de game. Maar tuurlijk, alles hadden ze vooraf moeten weten. Sinds wanneer komen pc-games bugvrij op de markt bij hagelnieuwe releases (dus geen remakes of extra launches?) Volgens mij ben ik dat al zo'n 12 jaar niet meer tegengekomen.
Veel excuses voor gewoon een brakke launch. Bug-vrije games bestaan niet, zowel op console als op de PC. Maar dit is te extreem, de game had gewoon een maandje uitgesteld moeten worden op PC. Dat ze een QA team inhuren op de dag van de launch is bizar.

Steam/XBL: Avioto

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-11 15:19
Jackal131 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 23:46:
[...]

Op zich niet moeilijk.

spoiler:
4x de hyperdriver gebruiken en je krijgt een anamoly (soort van spacestation). Hiermee start je je zoektocht naar een pass!
Bedankt! Heb die pas 1 keer gebruikt omdat in pas in het tweede stelsel zit. Zal vandaag dat stelsel gaan verlaten omdat ik nu twee planeten heb gehad met weinig leven (maar wel veel nikkel, goud en elerium). Ik farm daar nog even en ga dan verder. Wil toch wel extra centen hebben om die exopak slots te kunnen kopen.

Gisteren ook nog een 35 slots spaceship gezien, blijft mooi zo'n joekel te zien landen. Heb nog wel een paar gecrashte schepen gezien maar daar moest zoveel aan gebeuren dat ik ze heb laten liggen. En als het elke keer met 1 slot meer verder gaat duurt het een eeuwigheid voor je diep in de 30 slots duikt. Heb er namelijk ook twee met een slot minder gezien. Maar 12 miljoen units is veel :)

Nog een vraag over een hulpsignaal die ik in de ruimte kreeg toen ik naar mijn tweede stelsel vloog. Blijkbaar hoort dat bij het verhaal want het is hardnekkig maar ik ben geen partij voor die aanvallers met mijn log schip. Gewoon negeren?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:28
Ik heb zelf gisteren een uurtje kunnen spelen. Dit via de Steam Link. Daar had ik af en toe wel last van paar seconden hangen en haperingen.

Die sentinels waren wel annoying. Kwam er pas later achter dat die
spoiler:
ook reageren op dingen slopen ipv alleen het doden van beesten
.
Needless to say Ben ik meteen in de eerste paar minuten dood gegaan.
Ben ondertussen wel wat verder qua uitzoeken hoe en wat. Heeft wel voldoening.

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
RobinHood schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 01:59:
Er zit toch wel een erg groot verschil tussen een of andere exotische combinatie testen, of gewoon een Phenom II ergens scoren en daarmee testen. Die dingen zijn immers gewoon nog mid-end hardware, en er zijn nog heel wat mensen die die dingen daarom nog gebruiken. Kijk, dat een Core 2 niet ondersteunt wordt, of een Phenom I kan ik begrijpen, ouwe meuk en weinig gamers gebruikt die meuk nog, maar, zeker omdat in rauwe rekenkracht mijn 1100T het nog wel wint van eender i3, is het behoorlijk belachelijk dat die dingen niet ondersteunt worden.
Dit heeft er mee te maken dat de game de SSE 4.1 instructie set gebruikt.
Iets wat veel oudere CPUs niet ondersteunen.

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
MazeWing schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 01:47:
Het is weer eens het klassieke voorbeeld van hoe je als consument weer eens genaaid wordt:
- De dagen voor release probeert Sony alle beelden die op internet verschijnen te laten verwijderen. Het spel zou nog niet af zijn en zolang de patch er nog niet zo zijn, niet representatief zijn voor het uiteindelijk spel.

- Enkele dagen voor release wordt de pc versie met een aantal dagen uitgesteld. De reden hiervoor is op dat moment nog niet duidelijk

- Review exemplaren worden niet gegeven. Pas wanneer het spel uit is krijgen reviewers een exemplaar. In het verleden is dit vaak een voorteken van een teleurstellend spel

En inmiddels is duidelijk waarom er voor deze opzet gekozen is:
- de beelden werden verwijderd omdat het toch wel een repetitief spel is met relatief weinig echt variatie. Bepaalde zaken zijn anders maar globaal blijft het toch steeds hetzelfde...
- de reviews vallen tegen en de huidige score is een 6.9 (metacritic)

Het zou een standaard voorbeeld uit het schoolboekje kunnen zijn....
Jij kan ook overdrijven, de ps4 versie doet het vrij goed en voor heel veel mensen maakt no mans sky de verwachting al waar. Er zitten genoeg hoge reviews bij op metacritic van grote sites.

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Iemand die het al op zijn/haar laptop heeft geprobeerd?

Hoe doet ie het op een gtx 960M bijvoorbeeld?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• LucHermkens
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-11 03:45
Vis schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 09:53:
Iemand die het al op zijn/haar laptop heeft geprobeerd?

Hoe doet ie het op een gtx 960M bijvoorbeeld?
Ik heb de 4GB versie van de 960M, en ondanks het feit dat ik een gloedje nieuwe laptop heb met een i7 Skylake en 16GB DDR4 RAM, heb ik net zo goed ontzettend veel last van framestutters. Helaas :/

Ik kon de 60FPS halen met minimale stuttering en minimale settings op 720p, onacceptabel, aangezien ik Overwatch op Max Settings run met 50-60 FPS.

EDIT: Quote toegevoegd

[ Voor 25% gewijzigd door LucHermkens op 13-08-2016 10:22 ]

- Luc Hermkens

• Vis
  • Nu online

Vis

LucHermkens schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:20:
[...]

Ik heb de 4GB versie van de 960M, en ondanks het feit dat ik een gloedje nieuwe laptop heb met een i7 Skylake en 16GB DDR4 RAM, heb ik net zo goed ontzettend veel last van framestutters. Helaas :/

Ik kon de 60FPS halen met minimale stuttering en minimale settings op 720p, onacceptabel, aangezien ik Overwatch op Max Settings run met 50-60 FPS.

EDIT: Quote toegevoegd
Das idd erg onacceptabel.. dan maar wachten op de gtx 1000 series voor laptops?

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:12

Bullettooth

--VR--

Bij mij draait de game prima, heb gisteravond heerlijk een uur of 5 erin kunnen steken zonder een enkele hickup.

Wat het spel zelf betreft zijn er denk ik twee zeer uitgesproken kampen, of je vindt het geweldig of je vindt het vreselijk. Het is in ieder geval een niche game, zoals ik ze nog niet vaak gezien heb. En het zal zeker niet iedereen zijn ding zijn. Maar ik vermaak me er tot nu toe wel mee.

Gravity is a habit that is hard to shake off.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Als ik het zo lees ga ik rustig wachten tot deze in een sale ofzo voorbij komt. Had er al geen haast mee, dus gooi er eerst maar een zooi patches tegenaan.

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Als je dan toch nu weer alle reacties leest over de issues en vraagtekens m.b.t. de pc-versie (of dat nu aan de kwaliteit van de te spelen software of aan je eigen hardware ligt), dan snap ik wel dat vaak het gemak van de console gekozen wordt, ookal kost dat je customization van zaken als FPS en FOV.

This is a Rapture reminder..

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11 19:36
Voor mij zijn al deze frustraties de reden om destijds een ps4 te kopen en daarop te gamen. Dat werkt 9 vd 10 keer en een stuk goedkoper dan steeds mijn laptop/desktop te upgraden.

Desalniettemin wel balen voor de PC gamers, heb nog even geduld. Ik heb er nu een paar uur op zitten en het is echt zeer vermakelijk!

wijze woorden

• Frerk
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2023

Frerk

*bliep*

Ik heb inmiddels de non-WHQL driver van AMD met NMS support en ik loop wat met opties te spelen. Het blijkt dat g-sync standaard aan staat. Ik vraag me af of dat nog problemen oplevert met een AMD-gpu of een non-gsync monitor?

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:20

Martinspire

Awesomeness

Avioto schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 08:32:
[...]

Veel excuses voor gewoon een brakke launch. Bug-vrije games bestaan niet, zowel op console als op de PC. Maar dit is te extreem, de game had gewoon een maandje uitgesteld moeten worden op PC. Dat ze een QA team inhuren op de dag van de launch is bizar.
Ze hebben een nieuw QA team ingehuurd. Dus voor extra testing. Dat is wat anders ;)

En maandje uitstellen had gekund, of gewoon de systeemeisen bijstellen. Ik denk dat het ook niet helpt dat Nvidia en AMD lagen te slapen met hun drivers. En aan Steam heb je op dit vlak ook vrij weinig (serieus, waarom doen die niks als toch vrij veel games daar tegenwoordig last van hebben). Verder vind ik het argument "had dan toch ook processor Y geprobeerd" vrij zwak als dat momenteel geen gangbare hardware meer is voor gaming (serieus, met iets wat rond i3 performance ligt? Dat is vragen om problemen)

Overigens draai ik die oude drivers nog omdat ik met nieuwere drivers problemen kreeg. Ineens BSODs en dat het systeem vast hing waarbij zelfs de reset-knop niet meer werkte. Heel raar en sinds terug naar deze drivers geen problemen meer. Wacht nog wel effe zo te merken.
Arunia schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 08:51:
Ik heb zelf gisteren een uurtje kunnen spelen. Dit via de Steam Link. Daar had ik af en toe wel last van paar seconden hangen en haperingen.

Die sentinels waren wel annoying. Kwam er pas later achter dat die
spoiler:
ook reageren op dingen slopen ipv alleen het doden van beesten
.
Needless to say Ben ik meteen in de eerste paar minuten dood gegaan.
Ben ondertussen wel wat verder qua uitzoeken hoe en wat. Heeft wel voldoening.
Mja die komen gewoon snel op je af als je ook maar iets aan het doen bent. Alsof ze het gebied willen houden zoals het is. Ik vond het alleen wel raar dat er eigenlijk geen tutorial-bericht van die gasten voorbij kwam. Zo van "ze vinden dit goed en dit slecht". Ik vind het verder vrij raar dat je niet eens mag minen van die gasten. Wat denk je dan dat ik op die planeet ga doen?

Maar goed, als dat de enige tegenstander is die je tegenkomt (wel kan het verergeren, maar wegrennen tot level 3 gaat nog goed), dan hou ik er gewoon rekening mee. Vind ze niet heel lastig om af te weren en ze maken je ook nog niet heel snel dood. Je health gaat langzamer achteruit dan dat de effecten je willen doen denken.

Overigens kwam ik op een wereld met hoge toxic als startpunt. Dat maakte dat eigenlijk vrij constant dingen op gingen, leeg raakten of gefixed moesten worden. Vond het vrij irritant. Maar omdat de map nogal rijk was en er zelfs aliens aanwezig waren, ben ik toch maar verder gegaan.
Sssquirrel schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:39:
Als je dan toch nu weer alle reacties leest over de issues en vraagtekens m.b.t. de pc-versie (of dat nu aan de kwaliteit van de te spelen software of aan je eigen hardware ligt), dan snap ik wel dat vaak het gemak van de console gekozen wordt, ookal kost dat je customization van zaken als FPS en FOV.
Mja ik wist zelf eigenlijk wel dat ik weinig problemen ging hebben met mijn eigen systeem. Snel genoeg voor High en met geen enkel spel problemen in de afgelopen maanden. Als er nog wel iets was dan ging ik inderdaad refunden en voor de PS4 versie. Maar nu kan ik lekker relaxed de planeten met mijn toetsenbord benomen :P

Al is dat wel 1 van de redenen geweest om jaren geleden te gaan consolegamen inderdaad. Toen ik daar ook eenmaal een groepje vrienden had verkregen, ben ik er blijven hangen. PC heeft zo zijn voordelen, maar elke launch zie je het weer. Vooraf loopt iedereen de #pcmastterrace ultrafan uit te hangen en dan komt zo'n game uit met enorm veel problemen en dan hoor je ze alleen maar klagen dat de dev zo slecht is en dat het uitgesteld had moeten worden omdat het op enorm veel systemen niet werkt of niet vooruit te branden is. Prima, maar ben daar pre-launch dan ook gewoon eerlijk over dat er toch een risico aan kleeft. Maar nee, blijkbaar is dat een taboe of iets.

Goed, het zal mij persoonlijk aan mn reet roesten wat voor problemen er her en der zijn. Bij mij werkt het prima, al heb ik bij Batman, Just Cause, GTA en Unity de ballen uit mn broek gelachen omdat ik op console gewoon heerlijk aan het spelen was en men huilie huilie deed omdat het op de PC zo ruk ging. }:O

Volgens mij is het voor velen gewoon aan te raden om die Max-FPS slider gewoon op 90 of hoger te zetten. Ik heb niet het idee dat je daar nadelen van ondervindt, wel wordt je minimale FPS ook veel hoger.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Spel draait gewoon soepel op mijn systeem. Had in eerste instantie wel een paar framedrops maar dat is nu opgelost (misschien server overbelast in eerste uur?).

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-11 13:47
Wat ik me afvraag het spel loop redelijk goed op de PS4 Maar het is ontwikkeld op een PC.Nu weet ik niet wat voor PC zij hadden maar van wat ik zo las in de tweets was het echt niet veel bijzonders waar ze mee werkten.
Hoe kan het dan dat het toch op veel PC slecht loopt? maakt het verschill in hardware dan echt zo veel uit.

PSN: FreakGIB

• Vis
  • Nu online

Vis

Wat voor systemen hebben jullie dan? Misschien even handig om erbij te vermelden :)

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-11 21:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

Vis schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:58:
Wat voor systemen hebben jullie dan? Misschien even handig om erbij te vermelden :)
bij mij ook geen problemen. systeem staat in mijn handtekening hieronder.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Vis
  • Nu online

Vis

spartacusNLD schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:59:
[...]

bij mij ook geen problemen. systeem staat in mijn handtekening hieronder.
Ah dat zou ook wel mogen met die specs van jou ;) nice man.. Helaas iets te duur voor mijn budget ben k bang...

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-11 23:07
Er is toch nog wel een positief puntje, dat de game is uitgebracht op GOG en dat ik zodoende even snel de minder legale versie heb kunnen testen en gelukkig niet meteen 60 euro weggenaait heb op steam, pfff wat loopt dit spel slecht op mijn PC

i5 6600k @ 4.5
980TI 6GB
8GB DDR

• Vis
  • Nu online

Vis

schumi1986 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:02:
Er is toch nog wel een positief puntje, dat de game is uitgebracht op GOG en dat ik zodoende even snel de minder legale versie heb kunnen testen en gelukkig niet meteen 60 euro weggenaait heb op steam, pfff wat loopt dit spel slecht op mijn PC

i5 6600k @ 4.5
980TI 6GB
8GB DDR
Dit is dan wel weer raar.. nagenoeg zelfde systeem, zelfde videokaart.. maar toch verschillende ervaringen... Raar.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
FreakGIB schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:58:
Wat ik me afvraag het spel loop redelijk goed op de PS4 Maar het is ontwikkeld op een PC.Nu weet ik niet wat voor PC zij hadden maar van wat ik zo las in de tweets was het echt niet veel bijzonders waar ze mee werkten.
Hoe kan het dan dat het toch op veel PC slecht loopt? maakt het verschill in hardware dan echt zo veel uit.
Console is een relatief recente (zie de SSE4.1 eis) 8 core CPU.

Er zijn in de PC wereld nog steeds erg weinig mensen met een 8 core CPU. Als je een 4 core CPU hebt moeten die cores + bus al 2x zo snel zijn om het op dezelfde snelheid te kunnen renderen, en dat komt zo goed als nooit voor.

Volgend jaar met AMD-ZEN en Intel-KabyLake gaat 8 core pas waarschijnlijk richting de nieuwe standaard worden.

Om het soepel te laten lopen op de PC van nu moet dus veel code verschoven worden naar de GPU die in 95% van de gevallen wel een stuk sneller is in de gemiddelde PC van de gebruiker, en dat is niet makkelijk voor de developer.

How do you save a random generator ?

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Vis schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:58:
* i5 4690k (stock 3.5ghz)
* gtx 1070
* 16gb ram
* windows 10
* nvidia driver 368.39
* 1920x1200, alles op high, AA uit, V-sync uit.

Spel loopt soepel; 1 keer eruit geklapt in 5 uur spelen, en geen last van lag.

[ Voor 6% gewijzigd door Drumatiko op 13-08-2016 12:08 ]

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• schumi1986
Vis schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:04:
[...]

Dit is dan wel weer raar.. nagenoeg zelfde systeem, zelfde videokaart.. maar toch verschillende ervaringen... Raar.
Dat is zeker raar..1080p alles High, spel blijft om de zoveel seconden gewoon heel even hangen.

misschien ligt het aan de minder legale versie? al zou dat volgensmij niet veel uitmaken

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:42

i5 6600k @ 4.5
980TI 6GB
8GB DDR
Wel bijzonder. Heb je al met de instellingen lopen spelen? Draait hier prima op 3440x1440 met:

i7 6700K
R9 Nano 4GB
16GB DDR4
SSD (850 Evo) als game directory

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

i5 6600k @ 4.5
980TI 6GB
8GB DDR
welke settings ingame? fps lock eraf gehaald? ik heb t zelfde systeem en geen problemen

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:40

Chrasher

Tevree met z'n PS5

FreakGIB schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:58:
Het blijft natuurlijk een klein team van (volgens mij 10 -15 man nu) dat dit ontwikkeld heeft. Of ze begonnen zijn op PC weet ik eigenlijk niet. Ik ga ervan uit dat Sony heel veel heeft geholpen met het optimaliseren van de code voor de PS4, Misschien is dat zelfs wel de basis geweest waarop het spel verder opgebouwd is.

Dat zo'n klein team meteen 2 verschillende versies uitbrengt (PC en PS4) is eigenlijk al vragen om problemen. Ze hadden dat beter kunnen spreiden. Heb er hier op de PS4 al bijna 15 uur inzitten met nog maar 3x een crash, waarvan 1 tijdens het terugladen van een savegame direct na een lange speelsessie (na herstart en opnieuw proberen ging het wel goed).

Omdat men al aangegeven heeft dat men het spel nog voor lange tijd gaat ondersteunen en updaten, ga ik ervan uit dat het steeds beter gaat worden. :)
Verder vermaak ik me heel goed, heb geen haast en blijf het geweldig vinden om planeten te onderzoeken.

PSN-id: Chrasher

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:01
Zijn er hier Elite Dangerous spelers die NMS hebben gespeeld? Wat is jullie mening buiten de technicalities?

• Jheroun
  • Niet online
Is het wellicht een idee een no man's sky problemen en troubleshooting topic te openen ipv al die technische PC gegevens hier heen en weer te slingeren? Ik raak de discussie over het spel zelf een beetje kwijt.

Ontopic: ik ben sinds dinsdag aan het spelen (PS4) en hoewel het inderdaad wat repetitief wordt vermaak ik me er prima mee. Ik zit nog steeds in mijn tweede stelsel en ben daarbinnen ook heel lang op de eerste planeet blijven hangen, op zoek naar meer nederzettingen, drop pods, en een gecrashed schip dat wel beter is dan mijn startschip.

Ik krijg wel een beetje het idee dat de makers niet heel veel over heel lang doorspelen hebben nagedacht, qua ontwikkeling.

spoiler: Wat je uit trophies af kan leiden
Ik ben veel met al die aliens aan het praten. Nou heb ik van een soort daarbinnen al best wat woorden verzameld maar van de gemiddelde zin die zij uitspreken snap ik nog steeds 70 tot 90 procent niet. Toch kreeg ik gisteravond de gouden trophy voor mijn taalvaardigheid al binnen. Dat verwachtte ik pas als ik in tien talen vloeiend zou zijn ofzo.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Grindtegel schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:22:
Zijn er hier Elite Dangerous spelers die NMS hebben gespeeld? Wat is jullie mening buiten de technicalities?
150 uur Elite Dangerous, 5 uur NMS (2 planeten verkend, net doodgegaan in een spacefight en wakker geworden in een space station)

Ik zou zeggen, vergelijk ze niet. Zijn totaal andere games.

Verwijderd

Na een goede nachtrust, aangezien het spel het bij mij toch niet deed, ben ik blij om te lezen dat HelloGames inmiddels van de grootste problemen op de hoogte is:

http://steamcommunity.com...ons/7/360672137536640057/

Voor mij in ieder geval hoopgevend dat er op korte termijn een oplossing komt voor het SSE4 gedoe.

• schumi1986
spartacusNLD schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:16:
[...]

welke settings ingame? fps lock eraf gehaald? ik heb t zelfde systeem en geen problemen
Davetc schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:14:
[...]

Wel bijzonder. Heb je al met de instellingen lopen spelen? Draait hier prima op 3440x1440 met:

i7 6700K
R9 Nano 4GB
16GB DDR4
SSD (850 Evo) als game directory
1080p alles op high, AA geloof ik op 4 , FPS lock op 110. Kan deze er helemaal af?

• Mouse controls jitter on foot – this caused by a combination of certain resolution and GFX card. A fix is in progress.

Hier heb ik last van denk ik..

[ Voor 12% gewijzigd door schumi1986 op 13-08-2016 12:29 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hoe zit dat nou eigenlijk met OpenGL 4.5, ik heb een OpenGL 4.4 videokaart dus de game klapt er uit na het logo. Bekend probleem, developer zegt nu ineens dat dus 4.5 nodig is terwijl eerst 4.1 gezegd werd.

Ik zit niet diep in de pc wereld dus misschien is dit een domme vraag maar kan opengl 4.4 of 4.1 support later nog worden toegevoegd? Of vergt dat echt een nieuwe engine enz?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Verwijderd

Theoretisch zouden ze de engine wel compatible kunnen maken met een oudere versie van OpenGL, echter geen idee wat er dan gebeurt met de performance en de graphics.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Martinspire schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:44:
[...]
Ze hebben een nieuw QA team ingehuurd. Dus voor extra testing. Dat is wat anders ;)

En maandje uitstellen had gekund, of gewoon de systeemeisen bijstellen. Ik denk dat het ook niet helpt dat Nvidia en AMD lagen te slapen met hun drivers. En aan Steam heb je op dit vlak ook vrij weinig (serieus, waarom doen die niks als toch vrij veel games daar tegenwoordig last van hebben). Verder vind ik het argument "had dan toch ook processor Y geprobeerd" vrij zwak als dat momenteel geen gangbare hardware meer is voor gaming (serieus, met iets wat rond i3 performance ligt? Dat is vragen om problemen)
Grootste hekelpunt is het gebrek aan transparantie vanuit Hello Games.

Op dag één was er een ontmoeting tussen twee mensen maar ze konden elkaar zien. Was het een bug, of kan het gewoon niet? Hello Games kwam niet met een duidelijk antwoord. Prima als alle beloofde features er op dag één niet inzitten, maar _zeg_ het dan. Dit doet me een beetje denken aan Planetary Annihilation. Veel beloofd, de helft zat er bij release niet in. De meeste features zijn al gaandeweg toegevoegd - en dat is prima (zo blijft de game vernieuwend) - maar het gebrek aan duidelijke communicatie is gewoon frustrerend.

En dan is er dit:

nieuws: Hello Games belooft patch voor grootste problemen No Man's Sky

Paar quotes:
Daarin stelt de studio dat er aan oplossingen wordt gewerkt voor de 'meest kritieke problemen', echter zonder te specificeren welke dit zijn.
Ook hier: geef op zijn minst aan wat voor problemen er als eerste opgelost gaan worden, dan hebben we iets om naar uit te kijken. Ze hoeven niet in details te treden, maar een algemene roadmap is wel zo handig. Sommige bedrijven zijn daar heel transparant in.

En dan is er dit:
omdat er 'meer spelers zijn en langer gespeeld wordt dan het kleine team had kunnen verwachten'
Wacht eens even. Je werkt vier jaar lang aan een game waarbij spelers ontelbare uren kunnen spelen, maar je had niet verwacht dat mensen überhaupt lang zouden spelen? Waarom ontwikkel je dan in de eerste plaats een game waarin je zolang kan spelen? Lulkoek van de bovenste plank natuurlijk; de performance van deze game is simpelweg niet in orde. Had beter getest moeten worden, en het extra Q&A team dat ze nu gaan inschakelen is daar alleen maar het bewijs van.

Teveel politiek correcte antwoorden vanuit Hello Games. Heeft Sony daar misschien wat met te maken?
Donstil schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:28:
Hoe zit dat nou eigenlijk met OpenGL 4.5, ik heb een OpenGL 4.4 videokaart dus de game klapt er uit na het logo. Bekend probleem, developer zegt nu ineens dat dus 4.5 nodig is terwijl eerst 4.1 gezegd werd.
Ook hier gebrek aan transparantie vanuit Hello Games. Zomaar even de specificaties opkrikken, zonder een woordje uitleg? Of was dit een foutje?

[ Voor 8% gewijzigd door XWB op 13-08-2016 12:51 ]

March of the Eagles

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
AMD heeft overigens een nieuwe driver met ondersteuning voor NMS uitgebracht:

http://www.eteknix.com/am...-drivers-for-no-mans-sky/

March of the Eagles

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 18:27
Dat OpenGL 4.5 nodig is klopt denk ik niet.
Heb hem net getest op mijn Geforce 670 welke geloof ik slechts OpenGL 4.2 heeft.
Geen crashes en geen hinderlijk stotteren.

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-11 13:23
Trieste bagger dit spel, het aanschaffen ervan zou een strafbaar feit moeten zijn, man man man....

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 10:30

Stronkie

Where wind is Trouble

Ze blijken nu dus de game aan het recompilen te zijn zodat BV the Phanom II X6 1100T het spel ook kan draaien. En mensen die zeggen dat het een zwaar verouderde processor is..

Ik kan tot nu toe alle "zware" games gewoon goed speelbaar draaien. Dit is gewoon een slechte zet van de uitgever. Het schijnt dat 20 procent van de mensen die de crash hebben precies dezelfde processor heeft als ik heb. Bovendien hadden ze dit ook wel aan kunnen geven voordat het spel uitgberacht werd

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

ShininNL schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:19:
Trieste bagger dit spel, het aanschaffen ervan zou een strafbaar feit moeten zijn, man man man....
leuk dit roepen zonder context :P wat is bagger?

NMS discord server: https://discord.gg/ev8Kj

FPS fix:

Go to : C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\No Man's Sky\Binaries\SETTINGS (Or basically, (Any folder where you installed NMS)\Binaries\SETTINGS)

Find the file "TKGRAPHICSSETTINGS.MXML" and open it.

You will then search for the "GSync" option. It's "true" by default, change it to "false".

^^ https://nl.reddit.com/r/N...users_incredible_fps_fix/

[ Voor 52% gewijzigd door spartacusNLD op 13-08-2016 13:30 ]

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-11 16:53
Nergens last van. Heb fps cap op max en sync uit.
I7-5820K cpu met 64gb ram en GTX1060

[ Voor 4% gewijzigd door Qualixo op 13-08-2016 13:45 ]

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Alles z'n hoogst gezet, nergens last van, draait gewoon prima.
I5-2500K 8GB RAM GTX750Ti

Gameplay is wat mij betreft echt de dooddoender. Zeker geen 60 euro waard. Heb ook een refund gekregen.

Jim bewoord mijn ervaringen het beste: http://www.thejimquisition.com/no-mans-sky-review/

(Niet bedoeld om te trollen, gewoon een mening)

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-11 12:14
Ivm de niet zo positieve PC berichten heb ik eerst maar de 'gratis' versie geprobeerd. En die draait eigenlijk best wel goed op mijn systeem: i5 3450, 8GB, GTX970. Zit op high tussen de 60 en 80 fps. Vaak ook uitschieters naar boven op een planeet.

Ik speel wel met een controller, dat werk voor mij wat beter met de menuutjes. En is het nou een PS4 port of andersom? Want het voelt als console game.
Wat ik overigens wel irritant vind is dat je een knop te lang ingedrukt moet houden om iets te bevestigen.

De game zelf bevalt me eigenlijk wel. :) In de kleine 10 uur, die ik er nu in heb zitten, ben ik al op leuke planeten geland. Beetje rondvliegen, minen, exploren, Units verdienen: het verveelt me nog niet.
Klein minpunt is je inventory space in het begin, die is wel erg snel vol.

• Donstil
  • Niet online
Gadver ik baal toch wel van die Pc versie. Heb al 4x met de Coolblue PS4 pagina voor me gezeten 8)7

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Donstil schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:03:
Gadver ik baal toch wel van die Pc versie. Heb al 4x met de Coolblue PS4 pagina voor me gezeten 8)7
wacht nou eerst is op een patch voor de problemen.. :P

Verwijderd

Ik juich! (een klein beetje dan)

https://twitter.com/NoMansSky/status/764427751357120512

Misschien vanavond, en anders toch wel morgen mogelijk om te spelen verwacht ik.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dat zou wel heel mooi zijn, als dat soort problemen blijkbaar zo snel opgelost kunnen worden.

People as things, that’s where it starts.

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-08 15:02
Frame hiccup af en toe, maar verder niet echt problemen gehad tot nog toe (5uren)

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

• Darkwings
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-11 20:50
Ik vind het een topper. De hele tijd waan ik me in een scifi novel uit de jaren 80. Het ontdekken, de oneindigheid, de duidelijke irrelevantie van alle acties die jij doet op het grote geheel, ik vind het allemaal fantastisch. Ook het vage atlas-verhaal is voor mij een schot in de roos.

Een aantal mensen roept om basebuilding, een breadcrumb van waar je geweest bent, een betere tutorial. Allemaal dingen waarvan ik blij ben dat ze er niet inzitten omdat ze voor mij de beleving heel anders zouden maken. Lekker verkennen en me verbazen over alles wat ik tegenkom, prachtig :)

Ik begrijp wel dat dit niet bij de gemiddelde 13-jarige call of duty speler in de smaak valt. Voor mij is het echter precies wat ik verwacht had en volgens mij ook wat er beloofd is.

Zo, dat mag ook weleens gezegd worden :)

• Donstil
  • Niet online
spartacusNLD schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:14:
[...]

wacht nou eerst is op een patch voor de problemen.. :P
Haha ja ik weet het dat is het verstandigst :) .
Maar mijn 6990 voldoet toch niet, althans dat is de verwachting.

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-11 14:33
Darkwings schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:26:
Ik vind het een topper. De hele tijd waan ik me in een scifi novel uit de jaren 80. Het ontdekken, de oneindigheid, de duidelijke irrelevantie van alle acties die jij doet op het grote geheel, ik vind het allemaal fantastisch. Ook het vage atlas-verhaal is voor mij een schot in de roos.

Een aantal mensen roept om basebuilding, een breadcrumb van waar je geweest bent, een betere tutorial. Allemaal dingen waarvan ik blij ben dat ze er niet inzitten omdat ze voor mij de beleving heel anders zouden maken. Lekker verkennen en me verbazen over alles wat ik tegenkom, prachtig :)

Ik begrijp wel dat dit niet bij de gemiddelde 13-jarige call of duty speler in de smaak valt. Voor mij is het echter precies wat ik verwacht had en volgens mij ook wat er beloofd is.

Zo, dat mag ook weleens gezegd worden :)
Ik had het niet beter kunnen verwoorden! d:)b

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Heerlijke game hoor, zojuist de Platinum Trophy binnen gehaald, maar voorlopig nog niet klaar met de game.

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:20

Mauz1978

Console War Veteran

Ik hoor n hoop mensen praten over n vorm van tutorial, maar ik ben niet zoiets tegengekomen? Ik start het spel, lijkt op n planeet gecrasht te zijn, en zoek t maar uit. Ik vind dat uitzoeken overigens heerlijk en het benadrukt maar eens hoe gewend we de laatste jaren zijn om bij het handje genomen te worden tijdens de start. Ik snap nog maar weinig van het spel maar heb al mn eerste planeet uren in vertoefd en zojuist in orbit gegaan heerlijk.

Op ps4 geen technische problemen, en vind het er mooi genoeg uitzien.

Something under the bed is drooling

• Bjorn89
  • Laatst online: 23-03 12:21
En maakt de game de hype waar of wordt dit een peter molyneuxje? (PC?)

Heb hem perse niet preordered omdat ik al een onderbuik gevoel had, dat dit wel eens vies kan tegenvallen.

[ Voor 47% gewijzigd door Bjorn89 op 13-08-2016 15:11 ]

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Stronkie schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:26:
Ze blijken nu dus de game aan het recompilen te zijn zodat BV the Phanom II X6 1100T het spel ook kan draaien. En mensen die zeggen dat het een zwaar verouderde processor is..

Ik kan tot nu toe alle "zware" games gewoon goed speelbaar draaien. Dit is gewoon een slechte zet van de uitgever. Het schijnt dat 20 procent van de mensen die de crash hebben precies dezelfde processor heeft als ik heb. Bovendien hadden ze dit ook wel aan kunnen geven voordat het spel uitgberacht werd
Mag ik je even herinneren dat het gewoon een 5 jaar oude processor is? Sure het zou goed moeten draaien, maar zolang je niet met hardware werkt van max 2 jaar oud, moet je toch steeds vaker je verwachtingen bijstellen dat er mogelijk iets niet goed draait.

Bovendien dat "zware" games goed spelen, wil niet zeggen dat je aan de systeemeisen voldoet of dat ze daar rekening mee houden. Sowieso wordt Intel nog altijd beter ondersteund dan AMD in menig game. Ook dit topic bewijst dat gewoon.

En voor je het op me afschuift: ja het zou moeten werken en dat is inderdaad slordig. Maar hoe mensen er vervolgens op regeren is helemaal aanstellerij.
XWB schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:47:
[...]

Grootste hekelpunt is het gebrek aan transparantie vanuit Hello Games.
Agree to disagree. Maar goed. Ik verwacht nooit 100% transparantie omdat dat nou eenmaal zoveel tijd kost om te communiceren, die ze beter aan het fixen zelf kunnen besteden. Bovendien weten wij niet wat er allemaal achter de schermen nog meer gebeurd. Servers lijken vandaag bv weer online.
Op dag één was er een ontmoeting tussen twee mensen maar ze konden elkaar zien. Was het een bug, of kan het gewoon niet? Hello Games kwam niet met een duidelijk antwoord. Prima als alle beloofde features er op dag één niet inzitten, maar _zeg_ het dan. Dit doet me een beetje denken aan Planetary Annihilation. Veel beloofd, de helft zat er bij release niet in. De meeste features zijn al gaandeweg toegevoegd - en dat is prima (zo blijft de game vernieuwend) - maar het gebrek aan duidelijke communicatie is gewoon frustrerend.
Planetary Annihilation was een early access titel die mbv kickstarter werd gemaakt, dat is sowieso anders maar ook daar zit je weer met hele foute verwachtingen imo.

Verder wisten ze het blijkbaar zelf ook niet, maar was al vrij snel duidelijk dat 1 van hen niet online was. Is overigens ook makkelijk te zien, maar ze keken niet verder dan hun neus lang is. Het feit dat de dev het ook niet had verwacht op de eerste dag, geeft wat mij betreft meer aan dat ze het gewoon lastig konden testen in de laatste fase van de gameontwikkeling en dat ze er ook verbaasd om waren wat er dan mis gegaan moet zijn.

Mij boeit het persoonlijk weinig en daarbij was al vrij snel duidelijk dat het een SP-ervaring is en niet met MP ging. De laatste maanden was die focus echt duidelijk of je hebt onder een steen gelegen. Verder loop je te mekkeren over communicatie her en der, maar je focused vervolgens alleen op features die er niet in zitten (of niet goed lijken te werken, ergo: bugfix nodig die niet meteen online komt)
En dan is er dit:

nieuws: Hello Games belooft patch voor grootste problemen No Man's Sky

Paar quotes:

[...]

Ook hier: geef op zijn minst aan wat voor problemen er als eerste opgelost gaan worden, dan hebben we iets om naar uit te kijken. Ze hoeven niet in details te treden, maar een algemene roadmap is wel zo handig. Sommige bedrijven zijn daar heel transparant in.
Die changelog komt er vast, maar als je op voorhand gaat roepen dat X wordt opgelost en het blijkt uiteindelijk dat het niet zo is of dat er een ander conflict is, dan wordt men ook weer boos. Je kunt als dev op zo'n moment weinig goed doen, dus kiest men er (in 99% van de games waar ik dit bij meemaak) voor om niet teveel te vermelden voor de patch er daadwerkelijk is.

Je weet zelf niet eens wat je wilt, dus hoe moet die dev dat aanvoelen? Die zijn momenteel ook nog eens druk bezig intern en dan ga jij mekkeren over communiceren. Ik heb liever dat ze fixen en een patch online gooien met dingen die werken, dan dat ze op voorhand beloftes moeten gaan doen en er tijd in steken waardoor vervolgens de patch later komt of niet goed werkt.
En dan is er dit:

[...]

Wacht eens even. Je werkt vier jaar lang aan een game waarbij spelers ontelbare uren kunnen spelen, maar je had niet verwacht dat mensen überhaupt lang zouden spelen? Waarom ontwikkel je dan in de eerste plaats een game waarin je zolang kan spelen? Lulkoek van de bovenste plank natuurlijk; de performance van deze game is simpelweg niet in orde. Had beter getest moeten worden, en het extra Q&A team dat ze nu gaan inschakelen is daar alleen maar het bewijs van.

Teveel politiek correcte antwoorden vanuit Hello Games. Heeft Sony daar misschien wat met te maken?
Die opmerking sloeg volgens mij op het feit dat mensen in de problemen kwamen doordat ze in 1 sessie veel planeten e.d. gingen ontdekken en zo op een 1 of andere manier tegen de limieten van de huidige game aan kwamen. Dus sessies van 12 uur of meer. En ja, meer gamers kan ook prima omdat toch veel mensen op het laatste moment online komen en de game aanschaffen. Dat ze dus ruimschoots hun verkoopschattingen voorbij zijn lijkt me prima kunnen.

Je leest weer wat je wilt lezen, niet wat er echt aan de hand is.
[...]

Ook hier gebrek aan transparantie vanuit Hello Games. Zomaar even de specificaties opkrikken, zonder een woordje uitleg? Of was dit een foutje?
Lijkt me eerder interne miscommunicatie of dat ze een probleem hadden met een oudere versie en dat niet snel konden fixen.

Anyways, #justpcgamerthings

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:33
Bjorn89 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:11:

Heb hem perse niet preordered omdat ik al een onderbuik gevoel had, dat dit wel eens vies kan tegenvallen.
Check die nummers onderaan de pagina. Dan kan je gewoon kijken wat anderen er van vinden. Of was het eigenlijk geen vraag?

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-11 21:48

v8power67

Psn: Mausosaurus

Heb de game even "getest" op mn pctje:
x5670@4.42ghz 12gb 1711mhz ram, 850 evo ssd, msi twin frozr 680gtx 2gb.
Het hakkelt wel eens in begin maar hoe langer ik speel hoe beter het wordt.
Heb alles max op AA na die staat uit, op 1920x1200 en haal rond de 40-60fps.
Merk dat hij soms mijn cpu wel goed gebruikt, alles cores en threads worden minimaal 30% gebruikt en eentje vaak op 90%. (6 cores 12 threads).
Gpu is echt een bottleneck uiteraard, maar draait wel goed opzich.
Heb vsync uit en via nvidia ook uit geforceerd. Draai fullscreen.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11 18:36
Bjorn89 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:11:
Voor mij maakt deze game de hype niet waar. Na flink rommelen met instellingen is de game ondanks de slechte technische staat van de port voor mij redelijk speelbaar op PC, de schommelende framerates kan ik nog wel voor lief nemen. Een paar dingen die voor mij nog hielpen waren de FOV in TKGRAPHICSSETTINGS.MXML op 150 zetten (komt meer overeen met wat in de meeste games ±80/90 is), Vsync in de game uit (doet hier echt niks) en in plaats daarvan met triple-buffering forceren via m'n GPU-driver (werd daarvoor helemaal gek van de tearing) en in-game overlays van Steam of MSI Afterburner uitzetten, zorgde hier voor flikkerende textures op binnenlocaties.

Maargoed, zelfs als deze game een vloeiend technisch meesterwerk zou zijn, vind ik de core gameplay loop gewoon echt ontzettend saai. Ergens heen vliegen, grondstoffen verzamelen (minutenlang op stenen schieten), ergerlijke inventory management, nutteloze zooi craften en weer ergens anders heen vliegen. Totaal niet bevredigend voor mij. De gunplay tegen sentinels en de dogfights in de ruimte vind ik niet interessant of uitdagend. Heb nooit het gevoel dat ik m'n ruimteschip echt aan het besturen ben, dat ding staat praktisch op autopilot. Een taal leren is een tof idee, maar met 1 woordje per keer schiet dat niet op. In interactie met NPC's doe ik maar wat, het maakt toch niet uit. Elke planeet is anders maar eigenlijk ook gewoon hetzelfde. Na een uurtje wist de game me al niet meer te verrassen. Ik ben voor m'n gevoel meer een checklist aan het afwerken dan op avontuur in een enorm universum.

Maargoed ik lees genoeg reacties van mensen die het enorm naar hun zin hebben, en ik ben blij voor die mensen. Kan op zich wel begrijpen waarom iemand dit spel leuk vindt, maar niet voor mij. Als je het grinden rustgevend vindt is het misschien iets voor jou, maar als je iets spannends zoekt moet je het ergens anders vinden.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-11 09:24

Auredium

Informaticus Chaoticus

Mijn ervaring tot nu toe:

- In het begin had ik wat problemen met opstarten. Net zoals veel mensen deed initieel de game niet opstarten. Maar ik had wat onderbrekingen in de download door een vastloper en na validatie startte de game op om te crashen op sterrenstelsel intro. Daarna de Nvidia drivers geupdate en gereboot en het spel deed het.
Ik vond dit geen probleem; Bioshock was hetzelfde toen het uit kwam. Legio mensen die zaten te huilen omdat hun Bioshock niet deed opstarten terwijl een driver update voldoende was. Nu zijn hier wel meer problemen aan de hand, oké. Maar ik loop er iig niet tegenaan.

Overigens betreffende port verhaal want dat schijnt niet geheel duidelijk te zijn: Het spel is geport van PC naar PS4 en niet andersom. Ze hebben het wss alleen andersom gelaunched om Sony tegemoet te komen i.v.m. de zak geld van Sony.

- Het spel zelf: Dit spel is niet voor iedereen. Ik vind de graphics mooi. Natuurlijk er zijn betere maar om eerlijk te zijn ben ik wat meer een echte gamer die al een tijd mee gaat en dan zijn graphics sub-par aan gameplezier. Vind je de graphics niet mooi; dat kan maar ga er a.u.b. niet constant over zeiken. Er waren constant updates overal van het spel en je kunt tegenwoordig overal op Youtube zien hoe het spel eruit ziet bij launch voor je het koopt. Geef dan toe dat je gewoon zelf een beetje dom bent geweest en niet goed genoeg hebt onderzocht hoe de graphics eruit zagen. Voor mij is het goed genoeg omdat ik al met open mond hing te kwijlen toen Terminal Velocity uit kwam, deze graphics zijn beter en dus goed genoeg i.m.o.

Het is niet voor iedereen weg gelegd dit spel. Je hebt tijd nodig voor dingen te doen en het is meer een simulatie/discovery type applicatie dan dat het een actiespel is. Ik ben zelf altijd een beetje een achievement hoer geweest in spellen zoals WoW en ik merk dat dat gedeelte van mij dit spel ook leuk vind. Alle beesten op een planeet ontdekken, woorden leren zodat ik talen goed kan spreken en lezen. Alle outpost ontdekken en planeten. Ik vermaak mij iig wel vooralsnog en alhoewel ik weet dat uiteindelijk mijn aandacht naar andere spellen gaat draaien is dit een spel wat ik ook over een jaar of zo nog een paar keer opstart puur voor progressie. Ik ben dus wel tevreden (alhoewel ik de prijs wel nog wat hoog vind 30> was beter maar heck...nu hebben ze iig geld voor verbeteringen etc. etc.)

That said; Ik heb wel wat medelijden met de makers. Ik denk niet dat Sean echt heeft gelogen over multiplayer maar meer dat hij zelf niet zeker wist wat wel en niet kon worden gerealiseerd; dit is een falen wat we constant zien in startups. Veel startups en indies brengen dingen uit die uiteindelijk niet overeen komen met wat beloofd is, niet omdat ze liegen maar omdat ze weinig ervaring hebben ermee. Hello Games heeft klaarblijkelijk daar wat de bal in gemist en ze worden nu overspoelt door een hoop azijnpissers die deels gelijk hebben maar ook niet zo moeten lopen zeuren in een tijdperk waar youtube en steam refunds een ding zijn. Je hebt zat kansen om van te voren een spel te bekijken en zat kansen om het aan te schaffen op zo'n manier dat je een refund kunt krijgen mocht het je toch niet bevallen.

Ah...ik vermoed wel dat Hello Games nu voorzichtiger zal zijn. Ik kan me voorstellen dat Sean de launch heel anders had verwacht en het nu flink bitter heeft gesmaakt. Dat hoort erbij als je een indie bent die een eerste spel uitbrengt wat een megahype heeft veroorzaakt en dan niet de onrealistische verwachtingen kan waarmaken.

Inmiddels heb ik al heel wat uren gameplezier erop zitten en drie planeten in 1 zonnestelsel verkend. En ja, je kan het zonnestelsel een eigen naam geven dus andere spelers kunnen daaraan zien of het verkent is of niet...mits je dat gedaan hebt.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• pietz0r
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-11 13:40
superbassie schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:57:
Ivm de niet zo positieve PC berichten heb ik eerst maar de 'gratis' versie geprobeerd. En die draait eigenlijk best wel goed op mijn systeem: i5 3450, 8GB, GTX970. Zit op high tussen de 60 en 80 fps. Vaak ook uitschieters naar boven op een planeet.

Ik speel wel met een controller, dat werk voor mij wat beter met de menuutjes. En is het nou een PS4 port of andersom? Want het voelt als console game.
Wat ik overigens wel irritant vind is dat je een knop te lang ingedrukt moet houden om iets te bevestigen.

De game zelf bevalt me eigenlijk wel. :) In de kleine 10 uur, die ik er nu in heb zitten, ben ik al op leuke planeten geland. Beetje rondvliegen, minen, exploren, Units verdienen: het verveelt me nog niet.
Klein minpunt is je inventory space in het begin, die is wel erg snel vol.
Gratis versie? Wat?

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-11 12:14
De niet legale versie, vandaar de haakjes. ;)
Gewoon als demo om te kijken of de game goed draait en of het wat is.

Ik ga hem overigens gewoon kopen want ik vermaak me er wel even mee.

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-10 15:45
Diepe zucht

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• Rubman
  • Laatst online: 07:11

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Omdat ik dus een oudere AMD processor heb kan ik het spel niet spelen, ben nu aan het twijfelen om geld terug te vragen of nog even te wachten tot patch er is.
Ze lijken op te schieten als ik de twitter feed mag geloven dat er al dingen in de database staan en zie ook wel een DB input van 3 uur geleden met experimental.
Het lijkt er op dat ze het toch ZSM willen uitrollen om iedereen te kunnen laten spelen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Bjorn89
  • Laatst online: 23-03 12:21
Beakzz schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:18:
[...]

Check die nummers onderaan de pagina. Dan kan je gewoon kijken wat anderen er van vinden. Of was het eigenlijk geen vraag?
Ik vroeg het omdat ik voor deze keer geen zin had om 60 pagina's aan reacties te lezen ;-).

De directe reacties hebben mij geholpen though, ik denk dat ik nog even wacht met het kopen van dit spel.

Ik had op meer multiplayer gehoopt, lekker samen scheepjes bouwen en heelal verkennen( Empyrion / Minecraft / Space engineers hybrid met een vleugje Spore).

Ik ga hem ook eens gratis uitproberen, om een final conclusion te trekken(GOG uploads overal)

• schumi1986
Martinspire schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:17:
[...]

Mag ik je even herinneren dat het gewoon een 5 jaar oude processor is? Sure het zou goed moeten draaien, maar zolang je niet met hardware werkt van max 2 jaar oud, moet je toch steeds vaker je verwachtingen bijstellen dat er mogelijk iets niet goed draait.
Haha sorry hoor maar max 2 jaar oud is wel heel erg overdreven, wat betreft het draaien van games mag je er vanuit gaan dat je niet om de 2 jaar van processor hoeft te wisselen :')

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De combat in dit spel vind ik tot noch toe niet veel aan (net als het vliegen), maar op de planet zelf rondlopen is nog best vermakelijk. Hieronder een paar screenshots;

Soms kom je hele aparte dieren tegen (of mobiele planten?), zie hieronder voor springende paddestoelen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lE7pKMZ.jpg

Op een gegeven moment kwam ik een flinke Emeril nugget tegen, deze was zo hoog dat ik een complete wenteltrap erin heb moeten branden om de erts bovenin te kunnen bereiken (en vervolgens tot de laatste steen van bovenaf helemaal ontgonnen >:) )

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MfIAdda.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2HOtXaf.jpg

Ik had eerst nog overwogen om het te refunden omdat het nog redelijk beperkt lijkt qua mogelijkheden (en eerder €40 waard is dan €60), maar omdat het een indie is heb ik het toch maar gehouden. Ik las daarnaast dat toekomstige DLCs gratis worden toegevoegd aan het spel, dat is natuurlijk ook een flink pluspunt.

Wat ze wat mij betreft mogen toevoegen is een map voor de planeet, desnoods met enkel de gebieden zichtbaar waar je bent geweest.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Flagg schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:16:
Moet wel zeggen dat het spel al redelijk saai wordt, er is gewoon teveel, je kan op een planeet geen 3 seconden vliegen zonder weer basis/shelter/ruin/whatever tegen te komen, had het wat desolater verwacht.

Net wel mijn eerst blackhole doorgesjeesd en het ziet er allemaal iets anders uit nu, maar heel veel variatie ben ik nog niet tegengekomen eigenlijk.

Maar als dat crashen nu is afgelopen vermaak ik me er nog wel ff mee, tis lekker ontspannend beetje wandelen over planeetjes. :P Als dat crashen blijft ben ik er snel klaar mee.
Nou dat crashen van hierboven was eenmalig en vermoedelijk zat er ergens een glitch bij de shelter waar ik was op dat moment, toen ik daar weg ging heb ik nog een kleine 5 uur ( :X ) op die planeet rondgelopen. ( Puur om te testen natuurlijk : O-) :P ) en geen crash meer gehad.

Heb ander vliegmasjien gekocht en die houd ik voorlopig, ik mag 3 miljoen aftikken voor een redelijk beter vliegtuig dus wacht nog ff. Mijn exosuit heeft inmiddels iets van 30+ slots dus echte noodzaak om een vrachtschip te gaan zoeken is ook minder nu.

En ik heb nu zo'n ding met van die gevouwen vleugels, dus de nieuwe moet er minstens zo cool uitzien. :P

Moet zeggen dat ik ook 1x last gehad heb van een framdrop en dat was tijdens de opstijgsequence dus geen echte last van gehad. Spel draait prima op de ps4.#happypeasant :P

[Edit]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZwGrucLfQkOuTZTKmoUERcSz/medium.jpg 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Flagg op 13-08-2016 19:08 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

Bjorn89 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:37:
[...]

Ik vroeg het omdat ik voor deze keer geen zin had om 60 pagina's aan reacties te lezen ;-).

De directe reacties hebben mij geholpen though, ik denk dat ik nog even wacht met het kopen van dit spel.

Ik had op meer multiplayer gehoopt, lekker samen scheepjes bouwen en heelal verkennen( Empyrion / Minecraft / Space engineers hybrid met een vleugje Spore).

Ik ga hem ook eens gratis uitproberen, om een final conclusion te trekken(GOG uploads overal)
Dat is waar ik ook op hoopte. Zelf schepen leefunits maken. En vrij bewegen in je zelfgemaakte schip. Kans om zonder brandstof te komen maakt het dan meer natuurlijker.

Heeft iedereen hetzelfde schip vraag ik mij nu dan ook af
:?

Hier draait de game gemoedelijk op full hd
Intel i5 6400
16gb ddr4
Geforce 1060 asus.
En alles op een stand alone ssd naast de win10 ssd

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-11 17:22
voor de mensen die een refund hebben aangevraagd . hoelang duurde het bij jullie voordat jullie een reactie hadden op jullie refund verzoek ?

psn: taker-mart

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Flagg schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 18:55:
[...]

Nou dat crashen van hierboven was eenmalig en vermoedelijk zat er ergens een glitch bij de shelter waar ik was op dat moment, toen ik daar weg ging heb ik nog een kleine 5 uur ( :X ) op die planeet rondgelopen. ( Puur om te testen natuurlijk : O-) :P ) en geen crash meer gehad.

Heb ander vliegmasjien gekocht en die houd ik voorlopig, ik mag 3 miljoen aftikken voor een redelijk beter vliegtuig dus wacht nog ff. Mijn exosuit heeft inmiddels iets van 30+ slots dus echte noodzaak om een vrachtschip te gaan zoeken is ook minder nu.

En ik heb nu zo'n ding met van die gevouwen vleugels, dus de nieuwe moet er minstens zo cool uitzien. :P

Moet zeggen dat ik ook 1x last gehad heb van een framdrop en dat was tijdens de opstijgsequence dus geen echte last van gehad. Spel draait prima op de ps4.#happypeasant :P

[Edit]
[afbeelding] 8)
Hoe kom je dan precies aan een betere exosuit? Ik zie wel wapens en spaceships, maar nergens iets anders (of upgrades die extra slots innemen maar dat is volgens mij iets anders?)

Verder iemand nog tips welke materialen je beter wel of niet in je exosuit of ship kunt opslaan? Lijkt me dat de opslag van de spaceship handiger is voor dingen waar je er nogal veel van gaat verkrijgen, maar weet eigenlijk niet precies welke stoffen ik rustig kan lozen/doorverkopen

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 13-08-2016 19:53 ]

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Martinspire schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 19:52:
[...]

Hoe kom je dan precies aan een betere exosuit? Ik zie wel wapens en spaceships, maar nergens iets anders (of upgrades die extra slots innemen maar dat is volgens mij iets anders?)

Verder iemand nog tips welke materialen je beter wel of niet in je exosuit of ship kunt opslaan? Lijkt me dat de opslag van de spaceship handiger is voor dingen waar je er nogal veel van gaat verkrijgen, maar weet eigenlijk niet precies welke stoffen ik rustig kan lozen/doorverkopen
Bij zo'n bypasschipantenneding moet je hem laten zoeken naar een shelter. Dan vindt hij soms een drop pod en daar kun je dan een extra vakje bijkopen.

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Pos

Volgens mij kan je exosuit alleen maar upgraden met slots, en dan daarin weer utilities.

Maaruh... Ben ondertussen 3 x door een BH gegaan en krijg dan erna (bij 3e keer) dat ik 600.000 lj heb afgelegd maar op de map blijft distance to the centre altijd rond dezelfde 177 - 175 duizend lichtjaar.. Bugged?

• isene
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-11 11:26
Met een Gigabyte G1 GTX 1070 en i5 6600 lijkt mij dat je deze game minimaal op medium moet kunnen spelen, maar niets is minder waar.
Ik haal maximaal 21 FPS met deze game... op LOW, AA en V-SYNC uit....

Hello darkness my old friend

• noaq
  • Laatst online: 07-11-2020
Dit al geprobeerd? Gsync <=> fps problemen https://m.reddit.com/r/No...users_incredible_fps_fix/

• isene
Heb hem al weer verwijderd en een refund gevraagd. Ik ga niet zelf een oplossing zoeken, dit moet de developer maar doen voor mij. Dit zit berekend in die smak geld die ik er aan uitgeef.
Je betaald toch ook niet je autogarage om daarna zelf alles te repareren? :+

Ik wacht wel tot hij stable is, of in de uitverkoop bak ligt :P
Dit zal denk ik snel gebeuren aangezien de reviews niet echt lovend zijn

• schumi1986
isene schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:50:
[...]

Heb hem al weer verwijderd en een refund gevraagd. Ik ga niet zelf een oplossing zoeken, dit moet de developer maar doen voor mij. Dit zit berekend in die smak geld die ik er aan uitgeef.
Je betaald toch ook niet je autogarage om daarna zelf alles te repareren? :+

Ik wacht wel tot hij stable is, of in de uitverkoop bak ligt :P
Dit zal denk ik snel gebeuren aangezien de reviews niet echt lovend zijn
Op mijn i5 6600k met een 980ti draait het ook voor geen meter

• noaq
Waarschijnlijk al in de volgende patch verholpen. Het is geen AAA titel hè. 10-12 man groot. Het is niet dat 1 instelling verkeerd staat dat je alles overboord moet gooien.

Het is knap wat ze al verwezenlijkt hebben en wat er nog gaat komen.

• schumi1986
noaq schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:56:
Waarschijnlijk al in de volgende patch verholpen. Het is geen AAA titel hè. 10-12 man groot. Het is niet dat 1 instelling verkeerd staat dat je alles overboord moet gooien.

Oooooh geen AAA titel.....de prijs doet toch anders vermoeden :+

• noaq
eerlijk gezegd ondanks dat 1% van de spelers problemen ondervinden proberen de developers wel snel de mensen voort te helpen. Zie twitter.

https://mobile.twitter.com/NoMansSky

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kan nog steeds 1 diersoort niet vinden op mijn startplaneet Green Mile, voor het eerst space maar eens ingegaan en net geland op de Hulk, ook zo'n groene gifkikker, ga zeker nog eens terug om dat laatste diersoort te vinden, het steekt
;-)

• isene
noaq schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:05:
eerlijk gezegd ondanks dat 1% van de spelers problemen ondervinden proberen de developers wel snel de mensen voort te helpen. Zie twitter.

https://mobile.twitter.com/NoMansSky
Ik ga het er niet op wagen, kennen we het Batman: Arkham Knight fiasco nog? :+
Dat heeft een paar maanden tot een jaar geduurd tot het een beetje stable was (met een groot team)
schumi1986 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:59:
[...]

Oooooh geen AAA titel.....de prijs doet toch anders vermoeden :+
De prijs is echt absurd voor een non-AAA title, zelfs voor AAA titles vind ik het veel geld :P

[ Voor 24% gewijzigd door isene op 13-08-2016 21:19 ]

• noaq
Laten we stellen dat elke release wel zijn problemen heeft. :-)

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:32
Hm toch maar na 4u spelen een refund aangevraagd. Spel is voor mij te oppervlakkig.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:21

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik vind de grote van het team geen reden om een halfbakken game af te leveren, zij wouden een tripple A ervaring neerzetten met dito prijskaartje. Dan hebben ze ook een bepaalde verplichting om kwaliteit af te leveren en niet een brakke game met lage fps, crashes, en matige grafische kwaliteit.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-11 21:48

v8power67

Psn: Mausosaurus

Heb 30 euro betaald voor ps4 versie dmv account sharen met broertje. Maar had er zo 60 voor betaald. Vermaak me kostelijk ermee. D8 even pc versie testen en ineens was het 5 uur verder hahah. Zeer verslavend spel.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Heb 2 uurtjes gespeeld op de PC, en alhoewel het concept best gaaf en zeker verslavend is, vind ik het voor zijn huidige status geen €60 waard. Daar is het voor mij te repetitief voor. Spel liep bij mij overigens best soepeltjes met v-sync uitgeschakeld en de framelimiter op max; rond de 90fps op max settings @ 1440p met wel hier en daar in de zoveel tijd een tijdelijke freeze van ca 4 sec. Maar van die bugs zoals niet kunnen alt-tabben, dat vind ik écht niet kunnen bij de release.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• OmegaOne
  • Laatst online: 03-01-2022
Alt tab is inderdaad gebugd, maar heb gemerkt als je een browser open hebt staan of iets anders (full screen) dan werkt het gewoon, maar met bureaublad of klein venster bugged ie wat.

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-11 11:29
Ik heb er inmiddels wat uurtjes ingestopt, maar mijn mening is tot op heden nog niet veranderd (negatief). Op papier is deze game geniaal, maar in de praktijk maakt deze game maar weinig waar.

Na een aantal planeten krijg je al snel door dat alle outposten e.d. allemaal hetzelfde zijn. Het resultaat is dat je ze vervolgens maar gewoon gaat skippen.

Wat bij mij overblijft is de drang om alle species op een planeet te vinden, echter krijg je hier maar weinig hulpmiddelen voor (geen hints waar je moet zoeken). Zodra je vervolgens tot de conclusie komt dat je uren rond moet lopen om die laatste soort te vinden, dan ben je ook daar redelijk snel klaar mee.

Dat alles bij elkaar opgeteld tegenover een prijskaartje van 55 euro, kan ik toch niet anders concluderen dat No Man's Sky geen goede game is. Helaas ben ik blijkbaar ook niet de enige die dit vindt, gezien de reviews van de grotere sites.

• Donstil
  • Niet online

Bs reden natuurlijk. Als je iets uitbrengt moet het goed zijn. Als je het met een kleiner team doet prima maar dan neem je er langer te tijd voor.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Basekid schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:27:
Hm toch maar na 4u spelen een refund aangevraagd. Spel is voor mij te oppervlakkig.
Ik hoop dat je de game via GOG hebt en niet via Steam, anders heb ik hier vast de reactie voor je:
Hallo Basekid,
We hebben je terugbetalingsverzoek bekeken.
We betalen deze aankoop niet terug naar je rekening, omdat je een van de gekochte producten langer dan twee uur hebt gespeeld (het maximum volgens ons terugbetalingsbeleid).

No Man's Sky - Speeltijd: 4 uur

• FreakGIB
  • Laatst online: 04-11 13:47
Vraagje over de multitool
Ik heb geregeld een betere gekocht maar die ik nu heb heeft standaard Laserinpact sigma +2 en Laserinpact tau +3 heeft dat wel nu stacken ze alkaar of kan ik die met +2 net zo goed verwijderen?

PSN: FreakGIB

Pagina: 1 ... 16 ... 48 Laatste