Is iemand er al uit wat dat Solar Panel doet naast een "Save point" / "Restore Point" (Herstelpunt).
Er staat er altijd 1 naast, zonder omschrijving.
Er staat er altijd 1 naast, zonder omschrijving.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Aangezien je liever op de man speelt dan in zijn algemeenheid (zoals ik dat ook doe) op de zaken ingaat heb ik eigenlijk geen zin om hier nog aandacht aan te besteden, maar goed, gelukkig is niet iedereen hetzelfdeMartinspire schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 01:36:
[...]
De enige die voorlopig inkomsten heeft is Steam. Het is niet dat ze bij elke pre-order meteen geld overmaken of dat elke refund meteen weer vanuit de dev terug komt. Zoiets merken ze alleen op de lange termijn en dan is het nog maar de vraag of alle refunds gemerkt gaan worden. Dat haalt nog geen 1%.
[...]
Fundamenteel kapot? Haha laat me niet lachen. Ik en anderen hebben gewoon prima kunnen spelen. Dat sommige (hele nieuwe of hele oude) hardware niet lekker werkt was toch wel te verwachten? Er waren bovendien nog geen No Man Sky drivers beschikbaar.
Een GTA Online was bij launch fundamenteel kapot (niemand die meer kon verbinden en overal bleef hangen voor vele dagen lang toen het uitkwam als update). Dat je ongeacht hardware niet kunt spelen dus. Zijn er verder bugs? Vast wel, maar ik ben eigenlijk nog niks tegen gekomen. Iets wat wel had moeten gebeuren als iets fundamenteel kapot is. Je gebruikt zeker ook de term "letterlijk" verkeerd?
[...]
Gast, weet je hoeveel configuraties er kunnen zijn? En daarbij nog welke drivers erop draaien? Dat ga je tegenwoordig echt niet meer redden. Plus dat veel ook aan de pc/gebruiker ligt en niet zozeer de game. Maar tuurlijk, alles hadden ze vooraf moeten weten. Sinds wanneer komen pc-games bugvrij op de markt bij hagelnieuwe releases (dus geen remakes of extra launches?) Volgens mij ben ik dat al zo'n 12 jaar niet meer tegengekomen.
[...]
Lets agree to disagree. Volgens mij heb je je sarcasmebril opgedaan of zo? Sure het is misschien niet de mooiste game, maar zeker niet slecht. Daarbij had je het nog kunnen verwachten kunnen kijken of de PS4 graphics nog wat waren. Vergeet niet hoe groot de wereld is die gerendered wordt (en in het geheugen moet staan).
[...]
Ook allemaal dingen die niet anders zijn dan de PS4 versie. En wederom zwaar overdreven.
[...]
Hoe ver ben je ondertussen? Hoe kun je dan ook nog maar wat zeggen over hoe divers de gameplay is? En wederom zaken die al in PS4 reviews voorbij zijn gekomen of op Twitch.
[...]
Understatement van de dag
[...]
Kortom, gezien alles al bekend was van de PS4 versie en enorm veel info de afgelopen maanden bekend is geworden, is het gewoon 100% je eigen schuld dat het niks voor je lijkt te zijn. Prima maar afkraken en de dev de schuld geven van hype is echt zo'n idiote statement. En dan afkraken terwijl je gewoon totaal geen voorwerk hebt gedaan voor verwachtingen is helemaal retarded.
Maar succes met je refund en kom vooral niet meer terug
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Yup, ik ben er 1 van helaas... Ik koop het misschien ooit wel weer eens als het gefixt is en voor een paar euro in de aanbieding is, die 60 euro kan ik wel beter bestedenMazeWing schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 01:47:
...
- de pc versie heeft flinke technische problemen. Op Steam wordt er massaal gebruik gemaakt van de refund optie.
SW-1682-5926-5204
People as things, that’s where it starts.
[ Voor 6% gewijzigd door Michel242186 op 13-08-2016 08:10 ]
Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
"Mijn mening is feit." Als je met dat soort argumenten komt dan ben ik wel klaar met deze discussie.Nieuwevolger schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 00:19:
[...]
Het is anders vrij accuraat.
- games als counter strike, league of legends en dota zijn inmens populair ondanks dat het maar matige games zijn.
Veel excuses voor gewoon een brakke launch. Bug-vrije games bestaan niet, zowel op console als op de PC. Maar dit is te extreem, de game had gewoon een maandje uitgesteld moeten worden op PC. Dat ze een QA team inhuren op de dag van de launch is bizar.Martinspire schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 01:36:
Gast, weet je hoeveel configuraties er kunnen zijn? En daarbij nog welke drivers erop draaien? Dat ga je tegenwoordig echt niet meer redden. Plus dat veel ook aan de pc/gebruiker ligt en niet zozeer de game. Maar tuurlijk, alles hadden ze vooraf moeten weten. Sinds wanneer komen pc-games bugvrij op de markt bij hagelnieuwe releases (dus geen remakes of extra launches?) Volgens mij ben ik dat al zo'n 12 jaar niet meer tegengekomen.
Steam/XBL: Avioto
Bedankt! Heb die pas 1 keer gebruikt omdat in pas in het tweede stelsel zit. Zal vandaag dat stelsel gaan verlaten omdat ik nu twee planeten heb gehad met weinig leven (maar wel veel nikkel, goud en elerium). Ik farm daar nog even en ga dan verder. Wil toch wel extra centen hebben om die exopak slots te kunnen kopen.Jackal131 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 23:46:
[...]
Op zich niet moeilijk.
spoiler:4x de hyperdriver gebruiken en je krijgt een anamoly (soort van spacestation). Hiermee start je je zoektocht naar een pass!
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Dit heeft er mee te maken dat de game de SSE 4.1 instructie set gebruikt.RobinHood schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 01:59:
Er zit toch wel een erg groot verschil tussen een of andere exotische combinatie testen, of gewoon een Phenom II ergens scoren en daarmee testen. Die dingen zijn immers gewoon nog mid-end hardware, en er zijn nog heel wat mensen die die dingen daarom nog gebruiken. Kijk, dat een Core 2 niet ondersteunt wordt, of een Phenom I kan ik begrijpen, ouwe meuk en weinig gamers gebruikt die meuk nog, maar, zeker omdat in rauwe rekenkracht mijn 1100T het nog wel wint van eender i3, is het behoorlijk belachelijk dat die dingen niet ondersteunt worden.
Jij kan ook overdrijven, de ps4 versie doet het vrij goed en voor heel veel mensen maakt no mans sky de verwachting al waar. Er zitten genoeg hoge reviews bij op metacritic van grote sites.MazeWing schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 01:47:
Het is weer eens het klassieke voorbeeld van hoe je als consument weer eens genaaid wordt:
- De dagen voor release probeert Sony alle beelden die op internet verschijnen te laten verwijderen. Het spel zou nog niet af zijn en zolang de patch er nog niet zo zijn, niet representatief zijn voor het uiteindelijk spel.
- Enkele dagen voor release wordt de pc versie met een aantal dagen uitgesteld. De reden hiervoor is op dat moment nog niet duidelijk
- Review exemplaren worden niet gegeven. Pas wanneer het spel uit is krijgen reviewers een exemplaar. In het verleden is dit vaak een voorteken van een teleurstellend spel
En inmiddels is duidelijk waarom er voor deze opzet gekozen is:
- de beelden werden verwijderd omdat het toch wel een repetitief spel is met relatief weinig echt variatie. Bepaalde zaken zijn anders maar globaal blijft het toch steeds hetzelfde...
- de reviews vallen tegen en de huidige score is een 6.9 (metacritic)
- de pc versie heeft flinke technische problemen. Op Steam wordt er massaal gebruik gemaakt van de refund optie.
Het zou een standaard voorbeeld uit het schoolboekje kunnen zijn....
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Ik heb de 4GB versie van de 960M, en ondanks het feit dat ik een gloedje nieuwe laptop heb met een i7 Skylake en 16GB DDR4 RAM, heb ik net zo goed ontzettend veel last van framestutters. HelaasVis schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 09:53:
Iemand die het al op zijn/haar laptop heeft geprobeerd?
Hoe doet ie het op een gtx 960M bijvoorbeeld?
[ Voor 25% gewijzigd door LucHermkens op 13-08-2016 10:22 ]
- Luc Hermkens
Das idd erg onacceptabel.. dan maar wachten op de gtx 1000 series voor laptops?LucHermkens schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:20:
[...]
Ik heb de 4GB versie van de 960M, en ondanks het feit dat ik een gloedje nieuwe laptop heb met een i7 Skylake en 16GB DDR4 RAM, heb ik net zo goed ontzettend veel last van framestutters. Helaas
Ik kon de 60FPS halen met minimale stuttering en minimale settings op 720p, onacceptabel, aangezien ik Overwatch op Max Settings run met 50-60 FPS.
EDIT: Quote toegevoegd
Gravity is a habit that is hard to shake off.
This is a Rapture reminder..
wijze woorden
Ze hebben een nieuw QA team ingehuurd. Dus voor extra testing. Dat is wat andersAvioto schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 08:32:
[...]
Veel excuses voor gewoon een brakke launch. Bug-vrije games bestaan niet, zowel op console als op de PC. Maar dit is te extreem, de game had gewoon een maandje uitgesteld moeten worden op PC. Dat ze een QA team inhuren op de dag van de launch is bizar.
Mja die komen gewoon snel op je af als je ook maar iets aan het doen bent. Alsof ze het gebied willen houden zoals het is. Ik vond het alleen wel raar dat er eigenlijk geen tutorial-bericht van die gasten voorbij kwam. Zo van "ze vinden dit goed en dit slecht". Ik vind het verder vrij raar dat je niet eens mag minen van die gasten. Wat denk je dan dat ik op die planeet ga doen?Arunia schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 08:51:
Ik heb zelf gisteren een uurtje kunnen spelen. Dit via de Steam Link. Daar had ik af en toe wel last van paar seconden hangen en haperingen.
Die sentinels waren wel annoying. Kwam er pas later achter dat diespoiler:.ook reageren op dingen slopen ipv alleen het doden van beesten
Needless to say Ben ik meteen in de eerste paar minuten dood gegaan.
Ben ondertussen wel wat verder qua uitzoeken hoe en wat. Heeft wel voldoening.
Mja ik wist zelf eigenlijk wel dat ik weinig problemen ging hebben met mijn eigen systeem. Snel genoeg voor High en met geen enkel spel problemen in de afgelopen maanden. Als er nog wel iets was dan ging ik inderdaad refunden en voor de PS4 versie. Maar nu kan ik lekker relaxed de planeten met mijn toetsenbord benomenSssquirrel schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:39:
Als je dan toch nu weer alle reacties leest over de issues en vraagtekens m.b.t. de pc-versie (of dat nu aan de kwaliteit van de te spelen software of aan je eigen hardware ligt), dan snap ik wel dat vaak het gemak van de console gekozen wordt, ookal kost dat je customization van zaken als FPS en FOV.
PSN: FreakGIB
bij mij ook geen problemen. systeem staat in mijn handtekening hieronder.Vis schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:58:
Wat voor systemen hebben jullie dan? Misschien even handig om erbij te vermelden
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ah dat zou ook wel mogen met die specs van jouspartacusNLD schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:59:
[...]
bij mij ook geen problemen. systeem staat in mijn handtekening hieronder.
Dit is dan wel weer raar.. nagenoeg zelfde systeem, zelfde videokaart.. maar toch verschillende ervaringen... Raar.schumi1986 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:02:
Er is toch nog wel een positief puntje, dat de game is uitgebracht op GOG en dat ik zodoende even snel de minder legale versie heb kunnen testen en gelukkig niet meteen 60 euro weggenaait heb op steam, pfff wat loopt dit spel slecht op mijn PC
i5 6600k @ 4.5
980TI 6GB
8GB DDR
Console is een relatief recente (zie de SSE4.1 eis) 8 core CPU.FreakGIB schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:58:
Wat ik me afvraag het spel loop redelijk goed op de PS4 Maar het is ontwikkeld op een PC.Nu weet ik niet wat voor PC zij hadden maar van wat ik zo las in de tweets was het echt niet veel bijzonders waar ze mee werkten.
Hoe kan het dan dat het toch op veel PC slecht loopt? maakt het verschill in hardware dan echt zo veel uit.
How do you save a random generator ?
* i5 4690k (stock 3.5ghz)Vis schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:58:
Wat voor systemen hebben jullie dan? Misschien even handig om erbij te vermelden
[ Voor 6% gewijzigd door Drumatiko op 13-08-2016 12:08 ]
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Dat is zeker raar..1080p alles High, spel blijft om de zoveel seconden gewoon heel even hangen.Vis schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:04:
[...]
Dit is dan wel weer raar.. nagenoeg zelfde systeem, zelfde videokaart.. maar toch verschillende ervaringen... Raar.
Wel bijzonder. Heb je al met de instellingen lopen spelen? Draait hier prima op 3440x1440 met:schumi1986 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:02:
Er is toch nog wel een positief puntje, dat de game is uitgebracht op GOG en dat ik zodoende even snel de minder legale versie heb kunnen testen en gelukkig niet meteen 60 euro weggenaait heb op steam, pfff wat loopt dit spel slecht op mijn PC
i5 6600k @ 4.5
980TI 6GB
8GB DDR
welke settings ingame? fps lock eraf gehaald? ik heb t zelfde systeem en geen problemenschumi1986 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:02:
i5 6600k @ 4.5
980TI 6GB
8GB DDR
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Het blijft natuurlijk een klein team van (volgens mij 10 -15 man nu) dat dit ontwikkeld heeft. Of ze begonnen zijn op PC weet ik eigenlijk niet. Ik ga ervan uit dat Sony heel veel heeft geholpen met het optimaliseren van de code voor de PS4, Misschien is dat zelfs wel de basis geweest waarop het spel verder opgebouwd is.FreakGIB schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:58:
Wat ik me afvraag het spel loop redelijk goed op de PS4 Maar het is ontwikkeld op een PC.Nu weet ik niet wat voor PC zij hadden maar van wat ik zo las in de tweets was het echt niet veel bijzonders waar ze mee werkten.
Hoe kan het dan dat het toch op veel PC slecht loopt? maakt het verschill in hardware dan echt zo veel uit.
PSN-id: Chrasher
150 uur Elite Dangerous, 5 uur NMS (2 planeten verkend, net doodgegaan in een spacefight en wakker geworden in een space station)Grindtegel schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:22:
Zijn er hier Elite Dangerous spelers die NMS hebben gespeeld? Wat is jullie mening buiten de technicalities?
Verwijderd
spartacusNLD schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:16:
[...]
welke settings ingame? fps lock eraf gehaald? ik heb t zelfde systeem en geen problemen
1080p alles op high, AA geloof ik op 4 , FPS lock op 110. Kan deze er helemaal af?Davetc schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:14:
[...]
Wel bijzonder. Heb je al met de instellingen lopen spelen? Draait hier prima op 3440x1440 met:
i7 6700K
R9 Nano 4GB
16GB DDR4
SSD (850 Evo) als game directory
[ Voor 12% gewijzigd door schumi1986 op 13-08-2016 12:29 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Grootste hekelpunt is het gebrek aan transparantie vanuit Hello Games.Martinspire schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:44:
[...]
Ze hebben een nieuw QA team ingehuurd. Dus voor extra testing. Dat is wat anders
En maandje uitstellen had gekund, of gewoon de systeemeisen bijstellen. Ik denk dat het ook niet helpt dat Nvidia en AMD lagen te slapen met hun drivers. En aan Steam heb je op dit vlak ook vrij weinig (serieus, waarom doen die niks als toch vrij veel games daar tegenwoordig last van hebben). Verder vind ik het argument "had dan toch ook processor Y geprobeerd" vrij zwak als dat momenteel geen gangbare hardware meer is voor gaming (serieus, met iets wat rond i3 performance ligt? Dat is vragen om problemen)
Ook hier: geef op zijn minst aan wat voor problemen er als eerste opgelost gaan worden, dan hebben we iets om naar uit te kijken. Ze hoeven niet in details te treden, maar een algemene roadmap is wel zo handig. Sommige bedrijven zijn daar heel transparant in.Daarin stelt de studio dat er aan oplossingen wordt gewerkt voor de 'meest kritieke problemen', echter zonder te specificeren welke dit zijn.
Wacht eens even. Je werkt vier jaar lang aan een game waarbij spelers ontelbare uren kunnen spelen, maar je had niet verwacht dat mensen überhaupt lang zouden spelen? Waarom ontwikkel je dan in de eerste plaats een game waarin je zolang kan spelen? Lulkoek van de bovenste plank natuurlijk; de performance van deze game is simpelweg niet in orde. Had beter getest moeten worden, en het extra Q&A team dat ze nu gaan inschakelen is daar alleen maar het bewijs van.omdat er 'meer spelers zijn en langer gespeeld wordt dan het kleine team had kunnen verwachten'
Ook hier gebrek aan transparantie vanuit Hello Games. Zomaar even de specificaties opkrikken, zonder een woordje uitleg? Of was dit een foutje?Donstil schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:28:
Hoe zit dat nou eigenlijk met OpenGL 4.5, ik heb een OpenGL 4.4 videokaart dus de game klapt er uit na het logo. Bekend probleem, developer zegt nu ineens dat dus 4.5 nodig is terwijl eerst 4.1 gezegd werd.
[ Voor 8% gewijzigd door XWB op 13-08-2016 12:51 ]
leuk dit roepen zonder contextShininNL schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:19:
Trieste bagger dit spel, het aanschaffen ervan zou een strafbaar feit moeten zijn, man man man....
[ Voor 52% gewijzigd door spartacusNLD op 13-08-2016 13:30 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Qualixo op 13-08-2016 13:45 ]
https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2
1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.
wacht nou eerst is op een patch voor de problemen..Donstil schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:03:
Gadver ik baal toch wel van die Pc versie. Heb al 4x met de Coolblue PS4 pagina voor me gezeten
Verwijderd
People as things, that’s where it starts.
Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti
Haha ja ik weet het dat is het verstandigstspartacusNLD schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:14:
[...]
wacht nou eerst is op een patch voor de problemen..
Ik had het niet beter kunnen verwoorden!Darkwings schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:26:
Ik vind het een topper. De hele tijd waan ik me in een scifi novel uit de jaren 80. Het ontdekken, de oneindigheid, de duidelijke irrelevantie van alle acties die jij doet op het grote geheel, ik vind het allemaal fantastisch. Ook het vage atlas-verhaal is voor mij een schot in de roos.
Een aantal mensen roept om basebuilding, een breadcrumb van waar je geweest bent, een betere tutorial. Allemaal dingen waarvan ik blij ben dat ze er niet inzitten omdat ze voor mij de beleving heel anders zouden maken. Lekker verkennen en me verbazen over alles wat ik tegenkom, prachtig
Ik begrijp wel dat dit niet bij de gemiddelde 13-jarige call of duty speler in de smaak valt. Voor mij is het echter precies wat ik verwacht had en volgens mij ook wat er beloofd is.
Zo, dat mag ook weleens gezegd worden
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Something under the bed is drooling
[ Voor 47% gewijzigd door Bjorn89 op 13-08-2016 15:11 ]
Mag ik je even herinneren dat het gewoon een 5 jaar oude processor is? Sure het zou goed moeten draaien, maar zolang je niet met hardware werkt van max 2 jaar oud, moet je toch steeds vaker je verwachtingen bijstellen dat er mogelijk iets niet goed draait.Stronkie schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:26:
Ze blijken nu dus de game aan het recompilen te zijn zodat BV the Phanom II X6 1100T het spel ook kan draaien. En mensen die zeggen dat het een zwaar verouderde processor is..
Ik kan tot nu toe alle "zware" games gewoon goed speelbaar draaien. Dit is gewoon een slechte zet van de uitgever. Het schijnt dat 20 procent van de mensen die de crash hebben precies dezelfde processor heeft als ik heb. Bovendien hadden ze dit ook wel aan kunnen geven voordat het spel uitgberacht werd
Agree to disagree. Maar goed. Ik verwacht nooit 100% transparantie omdat dat nou eenmaal zoveel tijd kost om te communiceren, die ze beter aan het fixen zelf kunnen besteden. Bovendien weten wij niet wat er allemaal achter de schermen nog meer gebeurd. Servers lijken vandaag bv weer online.XWB schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:47:
[...]
Grootste hekelpunt is het gebrek aan transparantie vanuit Hello Games.
Planetary Annihilation was een early access titel die mbv kickstarter werd gemaakt, dat is sowieso anders maar ook daar zit je weer met hele foute verwachtingen imo.Op dag één was er een ontmoeting tussen twee mensen maar ze konden elkaar zien. Was het een bug, of kan het gewoon niet? Hello Games kwam niet met een duidelijk antwoord. Prima als alle beloofde features er op dag één niet inzitten, maar _zeg_ het dan. Dit doet me een beetje denken aan Planetary Annihilation. Veel beloofd, de helft zat er bij release niet in. De meeste features zijn al gaandeweg toegevoegd - en dat is prima (zo blijft de game vernieuwend) - maar het gebrek aan duidelijke communicatie is gewoon frustrerend.
Die changelog komt er vast, maar als je op voorhand gaat roepen dat X wordt opgelost en het blijkt uiteindelijk dat het niet zo is of dat er een ander conflict is, dan wordt men ook weer boos. Je kunt als dev op zo'n moment weinig goed doen, dus kiest men er (in 99% van de games waar ik dit bij meemaak) voor om niet teveel te vermelden voor de patch er daadwerkelijk is.En dan is er dit:
nieuws: Hello Games belooft patch voor grootste problemen No Man's Sky
Paar quotes:
[...]
Ook hier: geef op zijn minst aan wat voor problemen er als eerste opgelost gaan worden, dan hebben we iets om naar uit te kijken. Ze hoeven niet in details te treden, maar een algemene roadmap is wel zo handig. Sommige bedrijven zijn daar heel transparant in.
Die opmerking sloeg volgens mij op het feit dat mensen in de problemen kwamen doordat ze in 1 sessie veel planeten e.d. gingen ontdekken en zo op een 1 of andere manier tegen de limieten van de huidige game aan kwamen. Dus sessies van 12 uur of meer. En ja, meer gamers kan ook prima omdat toch veel mensen op het laatste moment online komen en de game aanschaffen. Dat ze dus ruimschoots hun verkoopschattingen voorbij zijn lijkt me prima kunnen.En dan is er dit:
[...]
Wacht eens even. Je werkt vier jaar lang aan een game waarbij spelers ontelbare uren kunnen spelen, maar je had niet verwacht dat mensen überhaupt lang zouden spelen? Waarom ontwikkel je dan in de eerste plaats een game waarin je zolang kan spelen? Lulkoek van de bovenste plank natuurlijk; de performance van deze game is simpelweg niet in orde. Had beter getest moeten worden, en het extra Q&A team dat ze nu gaan inschakelen is daar alleen maar het bewijs van.
Teveel politiek correcte antwoorden vanuit Hello Games. Heeft Sony daar misschien wat met te maken?
Lijkt me eerder interne miscommunicatie of dat ze een probleem hadden met een oudere versie en dat niet snel konden fixen.[...]
Ook hier gebrek aan transparantie vanuit Hello Games. Zomaar even de specificaties opkrikken, zonder een woordje uitleg? Of was dit een foutje?
Check die nummers onderaan de pagina. Dan kan je gewoon kijken wat anderen er van vinden. Of was het eigenlijk geen vraag?Bjorn89 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:11:
En maakt de game de hype waar of wordt dit een peter molyneuxje? (PC?)
Heb hem perse niet preordered omdat ik al een onderbuik gevoel had, dat dit wel eens vies kan tegenvallen.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Voor mij maakt deze game de hype niet waar. Na flink rommelen met instellingen is de game ondanks de slechte technische staat van de port voor mij redelijk speelbaar op PC, de schommelende framerates kan ik nog wel voor lief nemen. Een paar dingen die voor mij nog hielpen waren de FOV in TKGRAPHICSSETTINGS.MXML op 150 zetten (komt meer overeen met wat in de meeste games ±80/90 is), Vsync in de game uit (doet hier echt niks) en in plaats daarvan met triple-buffering forceren via m'n GPU-driver (werd daarvoor helemaal gek van de tearing) en in-game overlays van Steam of MSI Afterburner uitzetten, zorgde hier voor flikkerende textures op binnenlocaties.Bjorn89 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:11:
En maakt de game de hype waar of wordt dit een peter molyneuxje? (PC?)
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Gratis versie? Wat?superbassie schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:57:
Ivm de niet zo positieve PC berichten heb ik eerst maar de 'gratis' versie geprobeerd. En die draait eigenlijk best wel goed op mijn systeem: i5 3450, 8GB, GTX970. Zit op high tussen de 60 en 80 fps. Vaak ook uitschieters naar boven op een planeet.
Ik speel wel met een controller, dat werk voor mij wat beter met de menuutjes. En is het nou een PS4 port of andersom? Want het voelt als console game.
Wat ik overigens wel irritant vind is dat je een knop te lang ingedrukt moet houden om iets te bevestigen.
De game zelf bevalt me eigenlijk wel.In de kleine 10 uur, die ik er nu in heb zitten, ben ik al op leuke planeten geland. Beetje rondvliegen, minen, exploren, Units verdienen: het verveelt me nog niet.
Klein minpunt is je inventory space in het begin, die is wel erg snel vol.
De niet legale versie, vandaar de haakjes.
Diepe zucht
There's no school like the old school and i'm the headmaster
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ik vroeg het omdat ik voor deze keer geen zin had om 60 pagina's aan reacties te lezen ;-).Beakzz schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:18:
[...]
Check die nummers onderaan de pagina. Dan kan je gewoon kijken wat anderen er van vinden. Of was het eigenlijk geen vraag?
Haha sorry hoor maar max 2 jaar oud is wel heel erg overdreven, wat betreft het draaien van games mag je er vanuit gaan dat je niet om de 2 jaar van processor hoeft te wisselenMartinspire schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:17:
[...]
Mag ik je even herinneren dat het gewoon een 5 jaar oude processor is? Sure het zou goed moeten draaien, maar zolang je niet met hardware werkt van max 2 jaar oud, moet je toch steeds vaker je verwachtingen bijstellen dat er mogelijk iets niet goed draait.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Nou dat crashen van hierboven was eenmalig en vermoedelijk zat er ergens een glitch bij de shelter waar ik was op dat moment, toen ik daar weg ging heb ik nog een kleine 5 uur (Flagg schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:16:
Moet wel zeggen dat het spel al redelijk saai wordt, er is gewoon teveel, je kan op een planeet geen 3 seconden vliegen zonder weer basis/shelter/ruin/whatever tegen te komen, had het wat desolater verwacht.
Net wel mijn eerst blackhole doorgesjeesd en het ziet er allemaal iets anders uit nu, maar heel veel variatie ben ik nog niet tegengekomen eigenlijk.
Maar als dat crashen nu is afgelopen vermaak ik me er nog wel ff mee, tis lekker ontspannend beetje wandelen over planeetjes.Als dat crashen blijft ben ik er snel klaar mee.
[ Voor 11% gewijzigd door Flagg op 13-08-2016 19:08 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Verwijderd
Dat is waar ik ook op hoopte. Zelf schepen leefunits maken. En vrij bewegen in je zelfgemaakte schip. Kans om zonder brandstof te komen maakt het dan meer natuurlijker.Bjorn89 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:37:
[...]
Ik vroeg het omdat ik voor deze keer geen zin had om 60 pagina's aan reacties te lezen ;-).
De directe reacties hebben mij geholpen though, ik denk dat ik nog even wacht met het kopen van dit spel.
Ik had op meer multiplayer gehoopt, lekker samen scheepjes bouwen en heelal verkennen( Empyrion / Minecraft / Space engineers hybrid met een vleugje Spore).
Ik ga hem ook eens gratis uitproberen, om een final conclusion te trekken(GOG uploads overal)
psn: taker-mart
Hoe kom je dan precies aan een betere exosuit? Ik zie wel wapens en spaceships, maar nergens iets anders (of upgrades die extra slots innemen maar dat is volgens mij iets anders?)Flagg schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 18:55:
[...]
Nou dat crashen van hierboven was eenmalig en vermoedelijk zat er ergens een glitch bij de shelter waar ik was op dat moment, toen ik daar weg ging heb ik nog een kleine 5 uur () op die planeet rondgelopen. ( Puur om te testen natuurlijk :
![]()
) en geen crash meer gehad.
Heb ander vliegmasjien gekocht en die houd ik voorlopig, ik mag 3 miljoen aftikken voor een redelijk beter vliegtuig dus wacht nog ff. Mijn exosuit heeft inmiddels iets van 30+ slots dus echte noodzaak om een vrachtschip te gaan zoeken is ook minder nu.
En ik heb nu zo'n ding met van die gevouwen vleugels, dus de nieuwe moet er minstens zo cool uitzien.
Moet zeggen dat ik ook 1x last gehad heb van een framdrop en dat was tijdens de opstijgsequence dus geen echte last van gehad. Spel draait prima op de ps4.#happypeasant![]()
[Edit]
[afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 13-08-2016 19:53 ]
Bij zo'n bypasschipantenneding moet je hem laten zoeken naar een shelter. Dan vindt hij soms een drop pod en daar kun je dan een extra vakje bijkopen.Martinspire schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 19:52:
[...]
Hoe kom je dan precies aan een betere exosuit? Ik zie wel wapens en spaceships, maar nergens iets anders (of upgrades die extra slots innemen maar dat is volgens mij iets anders?)
Verder iemand nog tips welke materialen je beter wel of niet in je exosuit of ship kunt opslaan? Lijkt me dat de opslag van de spaceship handiger is voor dingen waar je er nogal veel van gaat verkrijgen, maar weet eigenlijk niet precies welke stoffen ik rustig kan lozen/doorverkopen
Hello darkness my old friend
Heb hem al weer verwijderd en een refund gevraagd. Ik ga niet zelf een oplossing zoeken, dit moet de developer maar doen voor mij. Dit zit berekend in die smak geld die ik er aan uitgeef.noaq schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:43:
Dit al geprobeerd? Gsync <=> fps problemen https://m.reddit.com/r/No...users_incredible_fps_fix/
Op mijn i5 6600k met een 980ti draait het ook voor geen meterisene schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:50:
[...]
Heb hem al weer verwijderd en een refund gevraagd. Ik ga niet zelf een oplossing zoeken, dit moet de developer maar doen voor mij. Dit zit berekend in die smak geld die ik er aan uitgeef.
Je betaald toch ook niet je autogarage om daarna zelf alles te repareren?
Ik wacht wel tot hij stable is, of in de uitverkoop bak ligt![]()
Dit zal denk ik snel gebeuren aangezien de reviews niet echt lovend zijn
Oooooh geen AAA titel.....de prijs doet toch anders vermoedennoaq schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:56:
Waarschijnlijk al in de volgende patch verholpen. Het is geen AAA titel hè. 10-12 man groot. Het is niet dat 1 instelling verkeerd staat dat je alles overboord moet gooien.
Het is knap wat ze al verwezenlijkt hebben en wat er nog gaat komen.
Ik ga het er niet op wagen, kennen we het Batman: Arkham Knight fiasco nog?noaq schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:05:
eerlijk gezegd ondanks dat 1% van de spelers problemen ondervinden proberen de developers wel snel de mensen voort te helpen. Zie twitter.
https://mobile.twitter.com/NoMansSky
De prijs is echt absurd voor een non-AAA title, zelfs voor AAA titles vind ik het veel geldschumi1986 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:59:
[...]
Oooooh geen AAA titel.....de prijs doet toch anders vermoeden
[ Voor 24% gewijzigd door isene op 13-08-2016 21:19 ]
Ik vind de grote van het team geen reden om een halfbakken game af te leveren, zij wouden een tripple A ervaring neerzetten met dito prijskaartje. Dan hebben ze ook een bepaalde verplichting om kwaliteit af te leveren en niet een brakke game met lage fps, crashes, en matige grafische kwaliteit.noaq schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:56:
Waarschijnlijk al in de volgende patch verholpen. Het is geen AAA titel hè. 10-12 man groot. Het is niet dat 1 instelling verkeerd staat dat je alles overboord moet gooien.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Bs reden natuurlijk. Als je iets uitbrengt moet het goed zijn. Als je het met een kleiner team doet prima maar dan neem je er langer te tijd voor.noaq schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:56:
Ik hoop dat je de game via GOG hebt en niet via Steam, anders heb ik hier vast de reactie voor je:Basekid schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:27:
Hm toch maar na 4u spelen een refund aangevraagd. Spel is voor mij te oppervlakkig.
Hallo Basekid,
We hebben je terugbetalingsverzoek bekeken.
We betalen deze aankoop niet terug naar je rekening, omdat je een van de gekochte producten langer dan twee uur hebt gespeeld (het maximum volgens ons terugbetalingsbeleid).
No Man's Sky - Speeltijd: 4 uur
PSN: FreakGIB
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq