Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij het bedrijf waar ik werk zijn plannen om ochtend en avonddiensten op te gaan zetten (systeembeheer, 2e lijns). Een ochtenddienst is van 7:00 tot 8:00 uur, een avonddienst van 17:30 tot ongeveer 21:00 uur, eens in de 3 weken.
Het is de bedoeling om bereikbaar te zijn en indien nodig in te loggen op het systeem / bij de gebruiker. Dit kan met een laptop in principe overal vandaan, ik hoef er niet voor thuis te blijven, maar bijv. uit eten gaan of gebruik maken van een koopavond wordt lastig.
Nu ben ik niet zo heel erg bekend met de hoogte van vergoedingen. Ik krijg er een vergoeding per dag voor, de hoogte ervan is mij nog niet bekend.
Hebben jullie enig idee wat een acceptabele vergoeding is voor deze tijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomvanschayk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:22
Ik hoop voor je in ieder geval meer dan bij mij(overheidsinstantie). Ik ontvang bij bereikbaarheidsdiensten maar liefst 1 hele euro per uur (bruto uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
Even zoeken, er is een flink topic geweest over bereikbaarheidsdiensten. Ik ontving bij Logica indertijd een euro of 5 per uur bruto. Calls kon ik echter slechts schrijven aan 100% en ook slechts tegen de echte werktijd (we schreven niet standaard 3 uur ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Tomvanschayk schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:20:
Ik hoop voor je in ieder geval meer dan bij mij(overheidsinstantie). Ik ontvang bij bereikbaarheidsdiensten maar liefst 1 hele euro per uur (bruto uiteraard).
Haha meen je? Ik heb zelf geen ervaring met bereikbaarheidsvergoedingen, maar had wel verwacht dat het een leuk bedrag was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjoo71
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-09 13:36
We (IT in de zorg) krijgen op ma t/m vrij 50% extra voor de gewerkte uren voor 06:00 en na 22:00.
Tussen 06:00 en 22:00 komt er 25% bij.

Voor de uren dat je beschikbaar/bereikbaar bent krijg je 1/18 van je uurloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjoo71 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:29:
We (IT in de zorg) krijgen op ma t/m vrij 50% extra voor de gewerkte uren voor 06:00 en na 22:00.
Tussen 06:00 en 22:00 komt er 25% bij.

Voor de uren dat je beschikbaar/bereikbaar bent krijg je 1/18 van je uurloon.
Persoonlijk vind ik dat toch echt ruim onvoldoende, als je je beseft dat een bereikbaarheidsdienst je priveleven behoorlijk beperkt. Even een biertje doen bij kennissen of familie is er bijvoorbeeld niet bij. Als je van huis gaat en niet binnen x minuten weer thuis kunt zijn, dan mag je je laptop mee gaan slepen. Je kunt geen belangrijke dingen plannen, want het kan zomaar zijn dat je een telefoontje krijgt......

Voor 1 of 2 euro per uur bedank ik vriendelijk. Als de baas denkt dat het genoeg is, dan is het voor hem waarschijnljk een eitje om iemand anders te vinden voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Ik weet niet of je onder een CAO werkt, daarin staan meestal iets over piket diensten.

Bij ons (CAO openbaar vervoer) is het als volgt regelend:
2. De werknemer die uit hoofde van de consignatieregeling bereikbaar dient te zijn, ontvangt een toelage ter grootte van:
• (ingaande 1 januari 2014 € 1,53, ingaande 1 juli 2014 € 1,55 en ingaande 1 januari 2015 € 1,57) per uur voor uren op maandag tot en met vrijdag;
• (ingaande 1 januari 2014 € 2,32, ingaande 1 juli 2014 € 2,34 en ingaande 1 januari 2015 € 2,36) per uur voor uren op zaterdag, zondag of een feestdag.

In roulerende diensten gelden in afwijking van in lid 2 genoemde toelageregeling andere dagen. De toelage bedraagt:
• (ingaande 1 januari 2014 € 1,53, ingaande 1 juli 2014 € 1,55 en ingaande 1 januari 2015 € 1,57)
per uur op werkdagen;
• (ingaande 1 januari 2014 € 2,32, ingaande 1 juli 2014 € 2,34 en ingaande 1 januari 2015 € 2,36)
per uur op roostervrije dagen (inclusief vervangende feestdagen).

3. Indien de werknemer tijdens een consignatiedienst wordt opgeroepen om daadwerkelijk arbeid te verrichten, geldt de volgende vergoeding (naast de consignatietoelage):
• 135% van het uurloon, met een minimum van 1 uur voor uren op maandag tot en met vrijdag;
• 200% van het uurloon, met een minimum van 2 uur voor uren op zaterdag, zondag of een
feestdag.
Geen vetpot, maar een leuke extra. Moet er wel bij zeggen dat ik meldingen alleen coördineer, dus hoeft niet constant echt paraat te staan met een laptop. Dat zou ik een stuk vervelender vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:45:
[...]

Persoonlijk vind ik dat toch echt ruim onvoldoende, als je je beseft dat een bereikbaarheidsdienst je priveleven behoorlijk beperkt. Even een biertje doen bij kennissen of familie is er bijvoorbeeld niet bij. Als je van huis gaat en niet binnen x minuten weer thuis kunt zijn, dan mag je je laptop mee gaan slepen. Je kunt geen belangrijke dingen plannen, want het kan zomaar zijn dat je een telefoontje krijgt......

Voor 1 of 2 euro per uur bedank ik vriendelijk. Als de baas denkt dat het genoeg is, dan is het voor hem waarschijnljk een eitje om iemand anders te vinden voor dat geld.
Het is natuurlijk erg afhankelijk van de frequentie van meldingen. Bij ons is het zo dat we alleen gebeld mogen worden voor hoge impact/hoge prio incidenten. Anderen nemen we niet eens in behandeling. En de SPOF's zijn tot het minimum beperkt.

Als je 1 a 2 keer per week gebeld wordt ala (sowieso hebben we een roulatie zodat ik een keer in de drie weken piket heb), maar als het vaker gebeurd dan trek ik ook wel aan de bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:32
Naj_Geetsrev schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:58:
[...]

Het is natuurlijk erg afhankelijk van de frequentie van meldingen. Bij ons is het zo dat we alleen gebeld mogen worden voor hoge impact/hoge prio incidenten. Anderen nemen we niet eens in behandeling. En de SPOF's zijn tot het minimum beperkt.

Als je 1 a 2 keer per week gebeld wordt ala (sowieso hebben we een roulatie zodat ik een keer in de drie weken piket heb), maar als het vaker gebeurd dan trek ik ook wel aan de bel.
Je weet alleen niet wanneer je gebeld wordt, of dat nou 1x is of 10x, je moet altijd bereikbaar zijn en klaar staan om de problemen op te lossen. Je wordt dus aardig beperkt in je bewegingsruimte.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Bij ons krijg je 200 euro per week en per uur betaald indien je daadwerkelijk moet werken. Je hebt bovendien een responstijd van maximaal 2 uur en er is een laptop met een 4G simkaart beschikbaar, zodat je redelijk mobiel kunt blijven. Het is wel non-stop (dus ook 's nachts indien nodig). Verder mag je natuurlijk niet onder invloed zijn.

Op dit moment is alles zo stabiel dat het gemakkelijk geld verdienen is, maar er zijn ook wel eens momenten geweest dat je toch meerdere keren per week je nest uit moest 's nachts. Voldoende vaak dat collega's het voor die vergoeding niet wilde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naj_Geetsrev schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:58:
[...]

De vergoeding is voor bereikbaar zijn en in staat zijn om te kunnen werken. Heeft niets met het aantal meldingen te maken. Dat is namelijk gewoon werktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:58

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:14:
Het is de bedoeling om bereikbaar te zijn en indien nodig in te loggen op het systeem / bij de gebruiker.
Dit is veel te vaag omschreven... Er zit qua impact op je privé leven een enorm verschil tussen:
  • Bereikbaar zijn, en binnen vijf minuten ingelogd zijn op het systeem van de klant
  • Zien dat je gebeld wordt, en de verplichting hebben om binnen een half uur teruggebeld te hebben.
Ik he beide vormen van "bereikbaarheidsdienst" wel gedraaid. Met de eerste variant kan ik nl nog prima sporten, kwestie van halverwege even naar het kluisje lopen en kijken of je een gemiste oproep had. Met de andere optie kon je privé bijna niks meer plannen...

Uiteraard zat er een flink verschil in de financiele vergoeding tussen beide.

Een vaste vergoeding per dag is ook onzin. Als je daadwerkelijk gebeld zijn het (over)uren.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:14:
Bij het bedrijf waar ik werk zijn plannen om ochtend en avonddiensten op te gaan zetten
Afhankelijk van de grootte van het bedrijf, kan je beter de vraag stellen (of agendapunt indienen) bij de OR, het MT of desnoods bij de CTO? Er is namelijk nog geen enkel plan afgerond en je maakt je nu al druk om vergoedingen?
...maar bijv. uit eten gaan of gebruik maken van een koopavond wordt lastig.
Wat anderen ook al zeggen; de SLA op de systemen zal direct impact hebben op wat je wel & niet kan. Voorheen hadden wij eigen apparatuur in datacenters en kon ik bijvoorbeeld ook niet drinken tijdens standby omdat je op stel en sprong de auto in moest. Tegenwoordig leasen we hardware en zou ik dus best een drankje kunnen drinken want ik hoef niet meer te rijden. En afhankelijk van jouw apparatuur, kan je rustig elders werken; er lijken me weinig belemmeringen om je laptop in een restaurant open te klappen of als bijrijder in de auto als je op weg bent naar familiebezoekje.
Nu ben ik niet zo heel erg bekend met de hoogte van vergoedingen. Ik krijg er een vergoeding per dag voor, de hoogte ervan is mij nog niet bekend.
Hebben jullie enig idee wat een acceptabele vergoeding is voor deze tijden?
De vergoeding vind ik vaak het minst interessant maar er zijn bepalingen (heel sneaky) die incidentele oproep onderscheiden van standby oproep. Hierdoor kan het voorkomen dat in de ene branche je uurtje/factuurtje betaald krijgt terwijl in de andere branch je ook minstens 8 uur niet mag werken na de laatste melding.

En, recentelijk bij een rechtszaak aangespannen door de politie tegen de politie: als oproepdiensten zeer regulier worden ingepland en verwacht worden (contractueel), is je werkgever verplicht om een evenredige vergoeding uit te betalen tijdens jouw vakantie-dagen omdat het wordt gezien als "structurele vergoeding voor geplande diensten".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle antwoorden/links

@Question Mark: Er zit nog een laag tussen. Die worden als eerste gebeld, als hun het niet kunnen oplossen, worden wij gebeld. We moeten dan wel gelijk klaar staan, om te voorkomen dat er bedrijfsonderdelen stil komen te liggen. De reactietijd zal geen half uur bedragen, 5 a 10 minuten is waarschijnlijker.

@MAX3400: De OR heeft hier nogal een twijfelachtige reputatie. Het is er omdat het moet vanwege de bedrijfsgrootte, maar verder... CAO hebben we niet.
De reden dat ik me nu al druk maak om vergoedingen is dat er hier nogal schrapig gedaan wordt. De kans is behoorlijk groot dat er weinig geboden zal worden, om daar gelijk een eerste antwoord op te kunnen geven probeer ik dit een beetje uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Bij een oud-werkgever wilde mijn chef ooit dat collega's en ik consignatie diensten gingen draaien.

Binnen het bedrijf was daarvoor een regeling en dit hield in een kleine dagvergoeding en x% bovenop het uurloon bij een call en natuurlijk een telefoon voor die call.
In mijn ogen was dat nog steeds geen feestelijk bod maar goed daarvoor wilde ik het dan wel doen.

Mijn chef was echter van mening dat wij dat best in eigen tijd met privé telefoon konden doen en wilde dus niet dat wij gebruik maakte van die regeling.

Toen heb ik bedankt voor de eer om consignatie dienst te draaien en gezegd dat als hij van mening was dat die regeling niet noodzakelijk was, hij het best wel zelf kon doen. (Hij was een vrij gezel met zonder leven)

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

T.C schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:49:
Mijn chef was echter van mening dat wij dat best in eigen tijd met privé telefoon konden doen en wilde dus niet dat wij gebruik maakte van die regeling.
Dat is ook zoiets waar veel bedrijven zich op verkijken. In principe (kuch) is je werkgever verplicht je de middelen te geven/lenen om je werk te doen op plekken waar dat (nog niet) contractueel is vastgelegd. Een laptop & GSM & data-bundel zijn dan een logisch gevolg. Maar in sommige gevallen is de werkgever ook plichtig om een werkplek te realiseren thuis (zeker als je langere tijd aan het werk zal zijn) alsmede een vergoeding voor internet uit de muur kunnen ophoesten.

Verder zijn verzekeringen vaak niet meegenomen; op het moment dat ik standby heb en voor een klant iets moet doen, ben ik verzekerd tegen doodgaan, invaliditeit etc. middels mijn contract. Dit kan alleen (vaak) gelden als je een meerdere op de hoogte brengt dat je je werkplek moet verlaten om een issue op te lossen. Maar ook "van de trap vallen met leen-GSM" valt op dat moment eigenlijk onder risico van de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:53
Verzekerd tegen doodgaan? Dat is briljant geregeld;)

Met dit soort dingen kan je beter even afwachten welke keuze het bedrijf gaat maken. En dan je mening vormen. Nu zit je je al vooraf op te vreten zonder dat je weet of het gaat komen en in welke vorm. Het zal een aanpassing op je contract worden dus laat je verrassen. Dan nee of ja zeggen kan altijd nog.
Hoe ben je achter dit plan gekomen? Wantij deze manier maakt men elkaar op voorhand al gek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-08 18:38
.

[ Voor 99% gewijzigd door MarkHero op 28-07-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom werk je er dan? Mijn vriendin is fysiotherapeut (kapitein) en verdient juist veel meer dan in de burgermaatschappij. Overigens doet zij het specifiek voor de werkomgeving :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 12:58

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:14:
Bedankt voor alle antwoorden/links

@Question Mark: Er zit nog een laag tussen. Die worden als eerste gebeld, als hun het niet kunnen oplossen, worden wij gebeld. We moeten dan wel gelijk klaar staan, om te voorkomen dat er bedrijfsonderdelen stil komen te liggen. De reactietijd zal geen half uur bedragen, 5 a 10 minuten is waarschijnlijker..
Binnen vijf of tien minuten reageren is kort. Dat betekend simpelweg telefoon altijd bij je en heeft aardig wat impact op je privé leven. Leuk dat er een partij tussenzit, maar dat maakt in principe niets uit. Jouw uitgangspunt is dat je altijd gebeld kunt worden, en daar moet je je privé leven omheen plannen.
Jaer schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:33:
Verzekerd tegen doodgaan? Dat is briljant geregeld;)
Dat zie je wel vaker hoor. Met een goede overlijdensverzekering betekent dat gewoon simpelweg dat zijn vrouw en kinderen op dezelfde voet door kunnen leven, zonder financiële zorgen omdat de kostwinnaar weggevallen is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-08 18:38
Omdat het een mooie baan is en ik zeg niet dat ik het slecht heb.
En over 10 jaar verdient ze nog ongeveer hetzelfde en in de burgermaatschappij zou ze dan veeeeeel meer verdienen.

[ Voor 56% gewijzigd door MarkHero op 28-07-2015 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:32
Question Mark schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 08:57:
Dat zie je wel vaker hoor. Met een goede overlijdensverzekering betekent dat gewoon simpelweg dat zijn vrouw en kinderen op dezelfde voet door kunnen leven, zonder financiële zorgen omdat de kostwinnaar weggevallen is.
Dat is een verzekering tegen de consequenties van doodgaan. Daarvoor was die opmerking ;)

[ Voor 28% gewijzigd door LordSinclair op 24-07-2015 09:06 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:36

St@m

@ Your Service

Ik mis even waarom je die dag niet gewoon om 12:30 kan beginnen? Of om 07:00 uur..

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 24-07-2015 09:36 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Als ik zo een beetje lees in de antwoorden, heb ik het dus helemaal niet slecht qua vergoedingen terwijl toch ook hier soms de gedachte leeft "waarvoor doe ik het eigenlijk". Zeker in de vakantieperiodes of tijdens feestdagen (kerst, oudjaar etc) ben je soms elke twee weken ingepland; ik heb er net 9 dagen opzitten en mag volgende week weer 7 dagen bereikbaar zijn van 18:00 tot 07:00 en volledig in het weekend.

Ook dat is iets waar Woudfluit wel even over na moet denken; als een collega op vakantie gaat en een andere collegas wordt ziek; dat niet het bedrijf denkt "oh, maar Woudfluit vangt die diensten ook wel ff op", zeker in een organisatie waar het aantal beheerders erg laag ligt.
LordSinclair schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:06:
[...]

Dat is een verzekering tegen de consequenties van doodgaan. Daarvoor was die opmerking ;)
Dacht dat het wel logisch zou zijn dat ik inderdaad een overlijdensverzekering tijdens werktijd had. Maar ja, iets met snel typen of aannames omtrent kennis van zaken. ;)
St@m schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:35:
Ik mis even waarom je die dag niet gewoon om 12:30 kan beginnen? Of om 07:00 uur..
Ik denk dat ze nieuwe openingstijden hebben of dat SLA's zijn veranderd en dat ze te weinig beheerders hebben om dit op kantoor te vervullen. Zoals je ziet in de startpost, is het nodig om 's ochtends een uur extra en 's avonds bijna 4 uur extra de systemen te kunnen beheren, dus buiten de reguliere kantoortijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Nee, niet beheren, bereikbaar zijn. Dat ben je ook wel als je toch al aan het werk bent, dus waarom niet gewoon de werkdag iets verschuiven (nieuwe werken)?

[ Voor 28% gewijzigd door St@m op 24-07-2015 10:13 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

St@m schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:12:
Nee, niet beheren, bereikbaar zijn. Dat ben je ook wel als je toch al aan het werk bent, dus waarom niet gewoon de werkdag iets verschuiven (nieuwe werken)?
Het nieuwe werken? Laat me niet lachen... Dat constante bereikbaar zijn in de huidige wereld, gaat ons zeker nog eens opbreken.
Bij het bedrijf waar ik werk zijn plannen om ochtend en avonddiensten op te gaan zetten (systeembeheer, 2e lijns). Een ochtenddienst is van 7:00 tot 8:00 uur, een avonddienst van 17:30 tot ongeveer 21:00 uur
Dus de eerste beheerder zou van 07:00 tot 15:30 moeten werken
De middelste beheerder van 10:30 tot 18:00
De laatste beheerder van tot 12:30 tot 21:00

En dan blijft dus gelden: het zijn rotte tijden, zal in bijna alle gevallen een extra load leggen op je werk/prive-balans (en reistijd, file, etc) en in een 3-man team van tweedelijns beheerders, is het zeer slecht spreiden als er eentje uitvalt. En verwacht de werkgever zeker ook dat je zelf voor avondeten zorgt op werk of komt daar een vergoeding voor?

Maar ja, shit happens; laten we even duimen voor de topicstarter dat het bedrijf zich ook enkele zaken gaat realiseren alvorens de diensten in te voeren.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 24-07-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een groep van 3 personen consignatiediensten laten draaien is meestal ook waanzin. Dat zou betekenen dat je 1x per 3 weken "de klos" bent en tijdens vakantieperiodes misschien wel 2x per 3 weken. Kijk, als we het nou over 2 uurtjes per dag op maandag t/m vrijdag hebben, dan zou het misschien wel kunnen. Maar je kunt niet 33 procent met uitschieters naar 66 procent van iemands priveleven inpikken voor slecht betaalde diensten.

Dan zoeken ze maar een andere oplossing voor 2 euro per uur. Als het niet meer mag kosten, is het waarschijnlijk ook niet zo belangrijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

MAX3400 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:20:
[...]

Het nieuwe werken? Laat me niet lachen... Dat constante bereikbaar zijn in de huidige wereld, gaat ons zeker nog eens opbreken.

[...]

Dus de eerste beheerder zou van 07:00 tot 15:30 moeten werken
De middelste beheerder van 10:30 tot 18:00
De laatste beheerder van tot 12:30 tot 21:00

En dan blijft dus gelden: het zijn rotte tijden, zal in bijna alle gevallen een extra load leggen op je werk/prive-balans (en reistijd, file, etc) en in een 3-man team van tweedelijns beheerders, is het zeer slecht spreiden als er eentje uitvalt. En verwacht de werkgever zeker ook dat je zelf voor avondeten zorgt op werk of komt daar een vergoeding voor?

Maar ja, shit happens; laten we even duimen voor de topicstarter dat het bedrijf zich ook enkele zaken gaat realiseren alvorens de diensten in te voeren.
Eens in de drie weken.. nou nou nou, wat een ramp, hou op zeg!

edit: er wordt gesproken over 1 dienst, ik ging er vanuit dat dit 1 dag is in de drie weken, anders heb ik niets gezegd, dan wordt het inderdaad een beste impact! Als het de hele week is.

[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 24-07-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Eens in de drie weken is erg veel.
Dit betekend twee weken normaal en elke derde week jezelf op moeten offeren voor een ander.
Sporten wordt lastig, uit eten wordt lastig, stappen wordt lastig en zelf verjaardagen worden lastig.
Het is iritant en altijd in de achtergrond aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 11:49
Mja ik heb het verleden wel gehad dat het 2 weken op en dan 2 weken af was. Draaide dat samen met een collega. Was wel goed te doen en ergens ook wel makkelijk geld verdienen gezien de omgeving waar we dat voor deden goed was opgezet. Telefoontjes kwamen een enkele keer in de maand en dan was het minimaal werk waarvoor we dan ook minimaal 2 uur moesten schrijven (was om te voorkomen dat men ging bellen voor kleine flutdingen die konden wachten 8)7 ).

Moet ook wel zeggen dat de omstadigheden goed waren geregeld:
- Telefoon van de zaak
- Laptop van de zaak met 3G/4G modem + unlimited data (is makkelijk als je zelf de provider bent :Y) )
- 30 minuten voor initiele response

Bij mijn huidige werkgever is het zo dat die vraag 1x in de zoveel tijd uit de organisatie komt om dat te doen, maar de directie wil er niet aan. Geen idee of het de kosten zijn of de impact op het team; we zijn maar met 6 man maar niet iedereen kan alles. En dan doen we toch al veel voor buitenlandse locaties ook (van US t/m China/Singapore en veel wat er tussen in zit) dus dan zouden we 24x7 aan het werk kunnen.

Ergens ben ik wel blij dat op dit moment vrij = vrij is; moet wel zeggen dat als de nood aan de man is en het een keer een weekendje nodig is om wat voor reden dat we daar dan wel flexibel in zijn.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben zelf service monteur en werk dus ook regelmatig storingsdienst.
wij vallen onder de klein metaal CAO.

Wat bij ons van toepassing is:
-Binnen 30 minuten telefonisch reactie
-Binnen 2 of 4 uur (afhankelijk van de impact) op locatie aanwezig zijn. tijd loopt vanaf aanname storing van de klant.

Hiervoor krijgen wij 405 euro per maand bruto vergoeding en moet ik 53 dagen per jaar lopen (5 mensen in deze poel).
405 x 12 = €4860,-
53 / 4860 = €91,70 vergoeding per dag.

Of als ik het in werkelijke uren ga uitrekenen:
17:00 - 8:30 x 5 = 76,5 + 2x24 = 124,5 uur per week.
91,70 * 7 = 641,90 / 124,5 = €5,16 bruto per uur.

Dan is je 1 a 2 euro per uur dus echt wel een karige vergoeding maar dit hangt ook helemaal af van de impact op je prive leven. Voor mij is die gemiddeld tot groot. Ik moet binnen 2,5 uur op locatie zijn (reistijd 30-45 min) dus afspraken maken kan haast niet in die periode.

overigens worden wij in de avond of nacht gebeld voor een storing geldt daarna wel 11 uur rust vanaf het moment dat je thuiskomt. Dus 3 uur snacht's thuis = 2 uur volgende middag pas weer beschikbaar zijn. En werktijd gewoon doorbetaald krijgen (8;30 - 14:00) mits niet in het weekend.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:07
Ik heb eens in de 4 weken dienst. 13 weken per jaar.
150 euro bruto per week is de vergoeding + overwerkvergoeding op het moment dat je echt moet werken.

Ik heb een laptop met data abonnement en telefoon van de zaak. Auto heb ik ook, maar dit werk is altijd op afstand, dus je hoeft nooit te rijden.

Voor mijn gevoel is de vergoeding aan de lage kant.

Overigens is het ook weleens dat je gebeld wordt als je geen dienst hebt omdat degene die wel dienst heeft zijn telefoon niet opneemt of extra hulp nodig heeft. Kan altijd weleens gebeuren en we maken daar onderling geen probleem van.

@mrveenie: Doe mij ook die regeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

sNielz123 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:57:
Ik heb eens in de 4 weken dienst. 13 weken per jaar.
150 euro bruto per week is de vergoeding + overwerkvergoeding op het moment dat je echt moet werken.
Zou ik maar eens gaan praten; ik zit op bijna hetzelfde schema bij 2.5x jouw basis-vergoeding. Daarnaast schrijven we minstens een half uur per storing tegen 125, 150 of 200% afhankelijk van het tijdstip. De gemaakte uren kan je maandelijks laten uitbetalen of tijd voor tijd terugpakken of een combi daarvan.

Gelukkig hebben we de laatste tijd wat stappen gemaakt in het verlagen van het aantal storingen waardoor we minder daadwerkelijk hoeven te werken maar de vergoeding blijft gewoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

150 euro per week actieve dienst is wel erg laag... dan kunnen ze een ander zoeken voor mij.

Overigens uren die wij hiernaast werken worden gewoon volledig uitbetaald. tot 19:00 = 100%, 19:00 - 22:00 = 125%, 22:00 - 7:00 = 150% en zondag na 19:00 is 200%.

Als ik meer dan 5 minuten bezig ben, of midden in de nacht schrijven we standaard 1 uur. Korter dan 1 uur mogen wij niet schrijven.

50% kan telefonisch opgelost worden, de andere 50% moeten we toch vaak heen. Maar gemiddeld wordt je 1 a 2x per week gebeld dus echt schokkend is het niet. Als je pech hebt wat vaker.

heb ook flink wat werk moeten verzetten om deze regeling bij de hypotheek mee te mogen nemen. Uiteindelijk wel gelukt omdat ik het elke maand betaald krijg en niet alleen als ik dienst heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:07
MAX3400 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 16:25:
[...]

Zou ik maar eens gaan praten; ik zit op bijna hetzelfde schema bij 2.5x jouw basis-vergoeding. Daarnaast schrijven we minstens een half uur per storing tegen 125, 150 of 200% afhankelijk van het tijdstip. De gemaakte uren kan je maandelijks laten uitbetalen of tijd voor tijd terugpakken of een combi daarvan.

Gelukkig hebben we de laatste tijd wat stappen gemaakt in het verlagen van het aantal storingen waardoor we minder daadwerkelijk hoeven te werken maar de vergoeding blijft gewoon staan.
Op zaterdag en avonduren is het overwerk 150% x uurloon en op zondag 200%.
Dat is op zich wel ok, maar de standaardvergoeding van 150 euro voor bereikbaarheid is inderdaad veel te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
t_captain schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:23:
Even zoeken, er is een flink topic geweest over bereikbaarheidsdiensten. Ik ontving bij Logica indertijd een euro of 5 per uur bruto. Calls kon ik echter slechts schrijven aan 100% en ook slechts tegen de echte werktijd (we schreven niet standaard 3 uur ofzo).
Een vorige werkgever heeft dat bij ons ook geprobeerd en vroeg zich toen af waarom niemand daar zin in had. Ging ook nog eens om weekenden.

https://niels.nu

Pagina: 1