Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:35

m0nk

16-09-2003 15.15

Topicstarter
Vraag voor de mensen die enig verstand hebben van arbeidsrecht..
Ik werk in de zorg, niet als verzorgende maar als Systeembeheerder op de ICT afdeling. Toen ik in dienst kwam heb ik een arbeidsovereenkomst getekend waarin niets stond over een dergelijke dienst. Ook bestond er geen functieomschrijving voor onze functies waarin iets dergelijks beschreven stond.

Per 1 Januari 2010 start er bij ons een groot project. Voor dit project is het vereist dat er een consignatiedienst komt voor de afdeling Systeembeheer en voor de afdeling Telecombeheer. Het idee was, en dit werd ook zo naar ons gecommuniceerd door onze leidinggevende, om een consignatiedienst specifiek voor ons als ondersteunende dienst op te zetten. In onze CAO wordt het stukje consignatiedienst wel beschreven, alleen is deze toegespitst op de verzorgende en wordt er alleen over vergoedingen en de ATW geschreven. Niets over verplichtingen. Wij hebben een tijd geleden als afdeling aangegeven dat we uiteraard bereid zijn om consignatiediensten te draaien mits deze goed zijn geregeld, en onze wensen/eisen er ook in verwerkt zouden worden. Dit was meer kwa bezetting etc. Onze toenmalige leidinggevende heeft toen een concept voorstel op papier gezet waar wij onze op en aanmerkingen op hebben gemaakt. Precies op dat moment ging onze leidinggevende weg, en heeft dit een tijdje stil gelegen. Ik heb deze conversatie, inclusief onze op/aanmerkingen digitaal aangeleverd bij de algemeen manager ICT en later bij onze nieuwe leidinggevende.

Afgelopen week kregen wij een uitnodiging van onze leidinggevende en de personeelsadviseur voor een meeting waarin werd uitgelegd hoe onze consignatiedienst eruit ging zien. Verbaasd zijn wij die meeting ingegaan omdat in onze belevingswereld wij betrokken zouden worden bij deze regeling. Het blijkt nu, zo legde zij het uit dat ze de regeling uit de CAO VV&T gaan gebruiken wat betreft de vergoedingen etc. Zij hebben ook al besloten dat dit per 1 januari gaat gebeuren en we kregen te horen dat wij min of meer verplicht zijn om hier aan mee te werken. op de vraag "wat als we zouden weigeren?" werd geantwoord dat dat een rede voor ontslag zou zijn. Met het "oude" voorstel en onze op/aanmerkingen is niets gedaan, behalve dat deze regelrecht de prullenbak in zijn gegaan.

Nu zijn wij allemaal wel bereid om consignatiediensten te draaien, maar deze manier stuit mij, en de rest ook een beetje, tegen de borst. Er worden maar zaken besloten zonder dat wij daar ook maar iets van te horen krijgen of dat wij enige inspraak hebben terwijl dit wel de bedoeling zou zijn. Omdat er ook niets in mijn arbeidsovereenkomst staat en er ook niets over verplichtingen staat vraag ik me af of mijn werkgever dit wel zomaar mag doen? Zover ik weet moet zoiets ook nog langs de ondernemingsraad? En moet ik zelf toestemmen met een dergelijke regeling en aanpassing op mijn arbeidsovereenkomst? Ik vraag me ook af of het wel verantwoord is om een maand van te voren met een halve regeling te komen, er moet immers ook nog gepraat worden over de invulling hiervan.
Daarnaast zou deze regeling er pas komen als er 4FTE per beheerafdeling in dienst zou zijn. Momenteel zijn dat er voor systeembeheer 2, en voor telecombeheer 3. Dat zou betekenen dat ze de consignatiedienst per 1-1-2010 in willen gaan met oningewerkte medewerkers.. Goed, lang verhaal, maar dek dat de strekking wel duidelijk is. Hoop dat iemand me hier wat meer duidelijkheid over kan geven.

Voordat er mensen gaan roepen "stap naar de OR, of PO!" maandag ga ik dat zeker doen, maar kan me denk ik het beste zo goed mogelijk voorbereid hebben..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mema
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-06 09:46
Geef een OR lid in ieder geval het oorspronkelijke voorstel. Zij kunnen dan minstens vragen stellen over het oorspronkelijke en het nieuwe voorstel. Als de OR het doet wordt het niet "persoonlijk", zij vragen het namens de hele groep.

Voor jezelf moet je een aantal punten helder hebben om beter een gesprek met de OR en je eigen management aan te kunnen gaan:

Kan je een inschatting doen van de frequentie en duur dat je ingeroosterd wordt (groep is klein...) en het aantal keren dat je waarschijnlijk daadwerkelijk in actie moet komen? Is de IT omgeving stabiel en in hoge mate redundant? Wordt je vervangen als je een avond cq nacht in actie hebt moeten komen, ben je echt vrij als je geen dienst hebt? Heb je goede faciliteiten om remote te kunnen werken? Is er een reactietijd voorgesteld als je in actie moet komen, hoe verhoudt die zich tot je privé leven? Met een half uur kan je nog prima even thuis weg, bij een kortere tijd wordt dat lastig. Kunnen eindgebruikers je bellen, of hoef je alleen op kritieke systeemmeldingen te reageren?

Mema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-08 14:25

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Is het de manier waarop de beslissing is genomen die je tegen de borst stuit, of zijn het de inhoudelijke beslissingen die je vervelend vind?

Uit je profiel kan ik niet opmerken waar je vandaan komt, en ik heb niet genoeg verstand van voetbal om je icon te herkennen, ik weet dus niet of dit over Belgisch of Nederlands recht gaat, dat lijkt mij ook nog wel uitmaken.

Als je uit Nederland komt, zou ik je kunnen adviseren contact op te nemen met het Juridisch loket of Sociaal Raadslieden in je woonplaats. Voor Belgie zou ik het niet weten.

IANAL: Eenzijdige wijzigingen van een arbeidscontract zijn verboden als hierover niets in je contract opgenomen staat. Toch zou het kunnen zijn dat het wel toegestaan is, als dit in een CAO staat, of als de OR akkoord gegaan is. Maar goed, ik zou me laten adviseren hierin.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Topicstarter
Eigenlijk beide. De manier waarop was niet zoals dit ons voorgedragen is. Helaas is dit mondeling gebeurd en omdat onze toenmalige leidinggevende weg is kunnen we nergens op terugvallen. De huidige leidinggevende heeft het over een hele andere boeg gegooid en ons hier compleet buiten gelaten en samen met een personeels adviseur deze zaken beslist. Dat terwijl wij vanaf het begin van zijn indiensttreding hebben gevraagd of hij hier samen met ons over verder wilde discussieren om deze consignatiedienst zo goed mogelijk op te zetten zodat beide partijen blij zijn.

Het grappige is dat afgelopen week ook een aantal inhoudelijke zaken nog niet zijn besproken. En dit allemaal per 1 jan in moet gaan. Alleen de vergoedingen zoals deze in de CAO staan zijn uitgelegd. In de CAO staat ook niets over verplichting voor een dergelijke dienst.

Om inhoudelijk wat verder te gaan:

Wij hebben zo'n 150 servers draaien, waarvan zo'n 80 productie. Het grootste gedeelte is redundant uitgevoerd. Wij hebben momenteel nog geen goed ingericht monitoring systeem, dit moet er nog komen en deze moet ook nog ingericht worden. Vervanging na een nacht of weekend zal door de resterende collega's gedaan moeten worden. Het idee is om eens per 4 weken 7 dagen achtereenvolgend consignatiedienst te lopen (valt op zich dus wel mee). Er zijn nog geen duidelijke SLA's opgesteld binnen onze organisatie. Deze zijn beschreven door mijn ex leidinggevende in een dienstencatalogus alleen zijn vervanger heeft dit even opzij gezet omdat hij dat even wat minder belangrijk vind. (Totaal niet mee eens overigens). Ik ben van mening dat dit cruciaal is als je een consignatiedienst op wilt zetten omdat daar alle diensten, response tijden en priotisering in beschreven worden.

Maw. Ik heb het idee dat er bij mijn werkgever veelte makkelijk gedacht wordt over een dergelijke dienst. Wij hebben een aantal kritische vragen gesteld en onze wensen/eisen kenbaar gemaakt. Daarnaast vanwege de tijdsdruk (project wat 1 Januari start) en omdat ze zelf te lang hebben gewacht zijn ze nu in een sneltreinvaart maar dingen aan het beslissen en moeten wij maar als trouwe hondjes volgen.

Dus wat mij tegen de borst stuit? De hele gang van zaken. De verplichting. De opmerking dat weigering tot ontslag kan dienen. De opmerking dat wij "niet zo moeilijk" moeten doen. En er totaal nog niet goed is nagedacht over de invulling van deze dienst terwijl deze per 1 Jan al in moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-08 07:39

SeatRider

Hips don't lie

Ardana schreef op zondag 29 november 2009 @ 02:57:
Uit je profiel kan ik niet opmerken waar je vandaan komt, en ik heb niet genoeg verstand van voetbal om je icon te herkennen, ik weet dus niet of dit over Belgisch of Nederlands recht gaat, dat lijkt mij ook nog wel uitmaken.
Ik zie een ooievaar en de kleuren geel en groen - ik gok Den Haag? :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Één ding is zeker: iemand die nieuw als manager binnenkomt en zo te werk gaat is hoogstwaarschijnlijk een beginner, en denkt dat gelijk autoriteit bewijzen de weg is... She'll learn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Topicstarter
Ja, dat idee hebben wij ook. Het is trouwens een hij. :P
Hebben ook al de nodige confrontaties met hem gehad. Vervelende is dat het duidelijk is dat hij niet voor zichzelf denkt, maar dat hij alles 1 op 1 van zijn baas door krijgt en uitvoert. Totaal niet kijkend wat voor effecten bepaalde beslissingen hebben op de afdeling en het personeel. Soms heb ik het gevoel dat ik zijn werk zit te doen ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0nk schreef op zondag 29 november 2009 @ 10:54:
Het blijkt nu, zo legde zij het
Tsja... ;) Zo zie je maar dat een n voor meervoud een wereld van verschil kan maken :P
Hoe lang is die nieuwe manager er nu?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tja, hoe ver gaan jullie wensen? En hoe ver liggen de directie wensen daar vanaf?

Als ik lees dat jullie er 3 FTE's bij willen hebben, dan gok ik op een redelijke uitdaging.
Maar als het allemaal niet zo ver van elkaar afligt, dan zou ik voorstellen om een compromis te doen.
Jullie doen het 1 maand op hun manier ( als proef ) en dan kijken hun ( in die maand ) serieus naar jullie voorstel.

Dan op 1 februari een gesprek plannen hoe nu verder te gaan hiermee.

Betrek hier uiteraard ook wel de OR in ( ook meenemen naar het gesprek ), zodat iedereen ziet dat jullie bereidwillig zijn.

Als er al gewerkt wordt met consignatie op andere afdelingen, lijkt het mij logisch dat jullie regeling daar niet zoveel vanaf zal wijken, kijk dus ook eens naar die regelingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 22:30
Afgezien van de manier waarop dit is gegaan, ik zie 't probleem niet zo. Consignatiedienst is, als je toko een beetje goed draait, een relaxte manier om leuk bij te verdienen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:10
Het hangt af van je functiebeschrijving, past het hier wel of niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Wijnands schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:16:
Afgezien van de manier waarop dit is gegaan, ik zie 't probleem niet zo. Consignatiedienst is, als je toko een beetje goed draait, een relaxte manier om leuk bij te verdienen.
Ik kan me best voorstellen dat je hier niet op zit te wachten. Als jij gewoon een aantal avonden per week bepaalde dingen gaat doen (sport, hobby, enz), betekend dat dus wel dat je eens per 4 weken dat wellicht niet meer kan doen (tenzij hetgeen wat je gaat doen dicht in de buurt is van je werk, als je te maken krijgt met bepaalde reactietijden)....

Het kan dus wel degelijk aardig je privéleven in de war schoppen en dat is niet voor iedereen acceptabel, ook al staan er extra centjes tegenover. Zeker als je met een erg kleine groep zit kan je verwachten dat je bij ziekte van een collega als snel aan de beurt bent met het overnemen van diensten e.d. Daar wordt je dus ook niet vrolijk van.

En je hebt natuurlijk ook nog van die werkgevers die nog eens in de zoveel tijd willen controleren of jij echt wel op tijd staande bij kunt zijn. Dan mag je dus 'voor de kat z'n k*t' ff naar je werk komen en meteen weer vertrekken... Daar verdien je niks aan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Topicstarter
O, ik vind het niet meer dan normaal dat er een consignatiedienst komt. Ik ben ook van mening dat het in het bedrijf waar ik werk ook noodzakelijk is. Dat neemt echter niet weg dat het management ons dingen verplicht zonder dat wij daar iets over te zeggen hebben. Dan doel ik even op de opmerking "dat kan rede zijn voor ontslag". Onze leidinggevende is nu ruim 3 maanden in dienst overigens.

Wat betreft het aantal FTE, dat zal ook wel goed komen, echter niet voor 1 januari. Er staan nu 2 vacatures voor systeembeheer open sinds begin Oktober. Met het oog op opzegtermijnen etc verwacht ik daar vrij weinig van op korte termijn.

@ Gomez12. Dat zouden we graag willen, maar dit wordt ons nu opgelegd/verplicht. Er is dus geen ruimte voor enige speling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-08 13:00

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ik ben het eigenlijk niet anders gewend om standby te moeten zijn (Consignatie betekend zoiets als op wacht staan/lopen volgens mij?), maar hoeveel krijg je daar eigenlijk voor betaald? Vaak komt een dienst mij niet altijd even lekker uit, maar ik kan altijd een weekend of een avond ruilen met collega's wat ook weer in hun voordeel kan zijn.

Wel raar dat het niet gelijk in je functieomschrijving/CAO staat, vindt het niet raar dat je als Systeembeheerder in een beetje professioneel bedrijf standby zou moeten staan...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:10
m0nk schreef op zondag 29 november 2009 @ 10:54:
Hebben ook al de nodige confrontaties met hem gehad. Vervelende is dat het duidelijk is dat hij niet voor zichzelf denkt, maar dat hij alles 1 op 1 van zijn baas door krijgt en uitvoert. Totaal niet kijkend wat voor effecten bepaalde beslissingen hebben op de afdeling en het personeel. Soms heb ik het gevoel dat ik zijn werk zit te doen ook..
Even kort door de bocht denk ik dat de manager of beter gezegd de organisatie er niet echt een boodschap aan heeft wat voor effecten er zijn voor de afdeling en het personeel.
De organisatie kiest een bepaalde richting, daar hoort een consignatiedienst bij en die gaat er 'gewoon' komen.
Voor de mensen die er nu zitten is het vooral zuur vanwege de manier waarop het gebeurt maar iedereen die later op de afdeling terecht komt zal niet beter weten dan dat er een consignatiedienst is die op een bepaalde manier ingevuld wordt.
Grote kans ook dat er bewust geen overleg (meer) is geweest met de mensen op de vloer om te voorkomen dat het project vanuit de organisatie gezien teveel vertraging en lange discussies zou opleveren.

Is er overigens enig idee vanuit de organisatie danwel vanuit jullie als beheerders hoe vaak jullie daadwerkelijk opgepiept/gebeld zullen worden tijdens een dienst ?
Ondanks dat er nog geen SLA is afgesproken zullen er ongetwijfeld nu ook calamiteiten zijn waarvan het aannemelijk is dat die later onder een SLA zullen vallen en zal er buiten kantoortijden mogelijk een lagere bezetting zijn in de organisatie waardoor de kans op verstoringen weer wat kleiner wordt.

PS
Zelf in een situatie gezeten die hier een beetje op lijkt waarbij ik ook weinig tot geen vertrouwen had in de uitwerking van bepaalde plannen en dat is destijdens een van de redenen geweest om elders te gaan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:56

Barrycade

Through the...

Dit is duidelijk een gevalletje instemmingsrecht van de OR.
(artikel 27 1.b.WOR De ondernemer behoeft de instemming van de ondernemingsraad voor elk door hem voorgenomen besluit tot vaststelling, wijziging of intrekking van:
b. een werktijd- of een vakantieregeling)
Dus even buren bij de OR. Dit besluit dient langs de OR te zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
ninjazx9r98 schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:39:
[...]
Is er overigens enig idee vanuit de organisatie danwel vanuit jullie als beheerders hoe vaak jullie daadwerkelijk opgepiept/gebeld zullen worden tijdens een dienst ?
Dat is ( tot op zekere hoogte, ieder uur gebeld worden is een andere uitdaging ) toch helemaal niet relevant.

Je moet stand-by staan en dat heeft gewoon gevolgen voor je prive-leven. Je kan niet meer naar de verjaardag van die tante in groningen omdat je niet kon ruilen etc.
Of je nou 1 telefoontje per jaar krijgt of 1 per week. Je kan er niet heen omdat dat ene telefoontje per jaar net die avond kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
littlejoannes schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:41:
Dit is duidelijk een gevalletje instemmingsrecht van de OR.
(artikel 27 1.b.WOR De ondernemer behoeft de instemming van de ondernemingsraad voor elk door hem voorgenomen besluit tot vaststelling, wijziging of intrekking van:
b. een werktijd- of een vakantieregeling)
Dus even buren bij de OR. Dit besluit dient langs de OR te zijn gegaan.
Geldt dat ook als men een reeds bestaande regeling gaat gebruiken voor een afdeling die er nu nog geen gebruik van maakt ?
Dat is namelijk wat de op aangeeft in z'n eerste bericht.
Gomez12 schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:56:
[...]

Dat is ( tot op zekere hoogte, ieder uur gebeld worden is een andere uitdaging ) toch helemaal niet relevant.

Je moet stand-by staan en dat heeft gewoon gevolgen voor je prive-leven. Je kan niet meer naar de verjaardag van die tante in groningen omdat je niet kon ruilen etc.
Of je nou 1 telefoontje per jaar krijgt of 1 per week. Je kan er niet heen omdat dat ene telefoontje per jaar net die avond kan zijn.
Voor mij persoonlijk is/was dat weldegelijk van belang bij het nemen van het besluit om bij de vorige werkgever weg te gaan en bij m'n huidige werkgever te gaan werken.
Eens in de drie a vier weken loop ik 24x7 'standby' en uiteraard heb je volkomen gelijk dat het van invloed is op je priveleven maar de kans op een daadwerkelijke oproep speelt wat mij betreft weldegelijk mee in de keuze om wel of niet dergelijke diensten te willen draaien.

Of je wel of niet naar een verjaardag in Groningen kan of waar dan ook hoeft ook niet zo zwart/wit te zijn als je het hier doet voorkomen en ligt volledig aan de invulling die men aan een consignatiedienst wil geven.
Moet je binnen een bepaalde tijd op locatie zijn kan het lastig zijn (afhankelijk van waar je zelf en waar je tante woont ;) ) maar als je telefonisch kan voldoen aan een responsetijd en eventueel op afstand met een laptop bepaald werk kan doen wordt het een heel ander verhaal.
Ik ga tijdens mijn dienst dan ook gewoon winkelen, naar verjaardagen (alleen cola uiteraard) maar ga bijv liever niet uit eten of naar de bioscoop omdat ik m'n partner en anderen niet teveel tot last wil zijn als ik daadwerkelijk een telefoontje krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 10:51

Jaspertje

Max & Milo.. lief

ninjazx9r98 schreef op zondag 29 november 2009 @ 15:06:
[...]

Geldt dat ook als men een reeds bestaande regeling gaat gebruiken voor een afdeling die er nu nog geen gebruik van maakt ?
Dat is namelijk wat de op aangeeft in z'n eerste bericht.
Ze beroepen zich op de CAO, maar de vraag is of je hier zomaar aanspraak op mag maken omdat het al zolang niet gebeurt? maar IANAL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Topicstarter
Ik zal eens opsommen wat onze "wensen/eisen" waren met betrekking tot deze consignatiedienst.

- Alles moet zwart op wit komen te staan, de complete regeling.
- Beloning moet voldoende zijn. In het oorspronkelijke voorstel stond 1% van het maandsalaris per dag, ongeacht doordeweekse dag of weekend. Wij hebben daarop aangemerkt dat dat een scheve verhouding geeft voor doordeweekse dagen itt weekenden.In de CAO staat het volgende:

De in het vorige lid bedoelde compensatie bedraagt per uur in het geval van
Bereikbaarheidsdienst / consignatiedienst
op erkende feestdagen : 3/18
op zaterdagen/zondagen : 2/18
op overige dagen : 1/18

- Gebouwtoegang. Ons gebouw staat in een onveilige buurt naast Den Haag Centraal. Het is algemeen bekend dat het er in het weekend of 's avonds niet veilig is. Als 1 van ons dienst heeft en diegene moet op locatie zijn, willen wij niet diegene alleen het gebouw in gaat. Afgaande op het aantal inbraken, mishandeling en vandalisme in die buurt lijkt me dat ook niet meer dan normaal.
- Wat gebeurd er met mensen die parttime werken of ouderschapsverlof hebben. Je bent die dag immers gebonden, en kan niet zomaar even weg omdat je 's avonds opgeroepen kunt worden. Eigenlijk zit je dus met je handen gebonden op een dag waarop je niet betaald wordt. Of geld hiervoor hetzelfde als een weekend?
- (Langdurige) ziekte of andere afwezigheid. Is het dan de bedoeling dat wij allemaal die dagen erbij gaan krijgen? Wat is of wordt hiervoor geregeld.
- Wie mogen er bellen? Waar worden de prio's vast gesteld?
- Worden alle middelen geregeld zodat wij van afstand kunnen inloggen? Laptop + internet toegang, vervoer, etc?

Eigenlijk veel praktische zaken. Helemaal gaan rare dingen of buiten proportionele eisen..

Overigens, de CAO praat zover ik dat opmaken over vergoedingen voor dergelijke constructies. Niet over verplichtstelling en al helemaal niet over de ondersteunende diensten.

Linkje naar onze CAO: http://www.nu91-leden.nl/cao.asp?grp=5&uid=33

[ Voor 5% gewijzigd door m0nk op 29-11-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
m0nk schreef op zondag 29 november 2009 @ 15:24:
- Gebouwtoegang. Ons gebouw staat in een onveilige buurt naast Den Haag Centraal. Het is algemeen bekend dat het er in het weekend of 's avonds niet veilig is. Als 1 van ons dienst heeft en diegene moet op locatie zijn, willen wij niet diegene alleen het gebouw in gaat. Afgaande op het aantal inbraken, mishandeling en vandalisme in die buurt lijkt me dat ook niet meer dan normaal.
Tja, dit vind ik toch een twijfelpuntje. Ik vind het begrijpbaar. Maar ik zie niet in wat je nu verwacht van je werkgever? Het pand gaat niet zomaar even verplaatst worden lijkt me...
Als jullie elkaar willen bellen zodat je met zijn 2'en het pand binnengaat wat verwacht je dan? 2 mensen die consignatietoeslag krijgen, 1 persoon die 1 uurloon krijgt omdat hij is komen opdagen?
- Wat gebeurd er met mensen die parttime werken of ouderschapsverlof hebben. Je bent die dag immers gebonden, en kan niet zomaar even weg omdat je 's avonds opgeroepen kunt worden. Eigenlijk zit je dus met je handen gebonden op een dag waarop je niet betaald wordt. Of geld hiervoor hetzelfde als een weekend?
Over het algemeen geldt dan gewoon dat je geen consignatie dienst op die dag moet draaien. Dat is een planningsprobleem wat je chef weer mag oplossen.
Consignatie dienst betekent gewoon oproepbaar, ben je dat niet dan niet...
- (Langdurige) ziekte of andere afwezigheid. Is het dan de bedoeling dat wij allemaal die dagen erbij gaan krijgen? Wat is of wordt hiervoor geregeld.
Planningsprobleem voor je baas.
1e lijkt me heel moeilijk om vast te leggen ( of je moet zoiets ruims als uitvoerend chef van een afdeling op willen nemen ) Als je een statische lijst met namen of functies hebt dan zitten hun weer met het probleem van ziektes etc.
2e lijkt me niet zo heel moeilijk, gewoon SLA's vaststellen. Willen zij het niet doen, dan doe je het zelf en geef je het ter akkoord aan de directie, zonder akkoord geen consignatiediensten ( je wilt namelijk niet voor een gestolen muisballetje naar de zaak komen )
- Worden alle middelen geregeld zodat wij van afstand kunnen inloggen? Laptop + internet toegang, vervoer, etc?
Ik hoop dat je dat wel iets preciezer hebt gezet dan dit.

Als je het echt op deze manier opgesteld hebt kan ik me voorstellen dat je chef het in de prullenbak gegooid heeft. Elke wens / eis is een discussie ramppunt, zij willen dit erdoorheen drukken, niet 6 maanden onderhandelen over elk punt...
Maak er gewoon een concrete puntenlijst van, met bedragen etc zodat ze hier heel simpel ja of nee tegen kunnen zeggen.

Op dit lijstje kan ik absoluut nog geen bedrag plaatsen ( is er nou voor iedereen een laptop van 200 euro nodig, of een laptop van 2000 euro. Vervoer? Betekent dit er 4 extra leaseauto's bij moeten? Of is 1 gezamelijke strippenkaart ook voldoende? Je vind het weekendtoeslag ( 0% ) te laag, maar hoeveel wil je dan wel hebben? ) en het roept alleen maar vragen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Zijn er op dit moment helemaal geen mensen binnen de organisatie die consignatiediensten draaien en antwoord kunnen geven op (een deel van) je vragen ?
Als het gebouw na kantoortijden leeg staat qua personeel zou je mogelijk kunnen aansturen op een aanpassing van het contract met het beveiligingsbedrijf wat er ongetwijfeld zal zijn ?

Op de rest van de vragen kunnen buitenstaanders uiteraard niet of nauwelijks antwoord geven maar ik kan je wel een idee geven hoe het er bij ons aan toe gaat.
Mensen die parttime werken en mensen met ouderschapsverlof draaien geen consignatiediensten.
Mensen die langere tijd ziek of om een andere reden afwezig zijn draaien ook geen consignatiediensten.
In alle bovengenoemde gevallen wordt de consignatiedienst opgevangen door de mensen die wel aanwezig zijn en dat in overleg.
Tijdens kantoortijden is er geen consignatiedienst en bepaalt het management wie er aan de slag gaat in geval van een calamiteit waarbij de voorkeur uitgaat naar de persoon die op die dag na kantoortijd consignatiedienst heeft.
Meldingen van een calamiteit komen binnen bij de beveiliging die 24x7 aanwezig is, tijdens kantoortijden schakelen die management in om te beslissen, buiten kantoortijden wordt de persoon met consignatiedienst gebeld op zijn/haar mobiel.
Tevens vindt er bij de beveiliging een controle plaats of de persoon die belt gemachtigd is om calamiteiten te melden.
Is de persoon niet gemachtigd wordt zowieso een manager aan onze kant ingeschakeld en wordt gekeken of er personen te bereiken zijn bij de klant die wel gemachtigd zijn danwel een management/directie functie hebben.
En als laatste, prio wordt bij ons bepaald door de persoon die belt.

PS
In ons geval gaat het om externe klanten.

[ Voor 8% gewijzigd door ninjazx9r98 op 29-11-2009 16:20 . Reden: Kleine aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 15:57

LauPro

Prof Mierenneuke®

Het grootste punt is de vergoeding voor de dienst lijkt me. De overigens zaken lijken me vrij obvious of een probleem voor de werkgever.

Het verhaal over vervoer: Als je manager van mening is dat je dat zelf moet regelen maar daarmee wel afhankelijk bent van openbaar vervoer dan zijn dat de omstandigheden waarmee je moet werken. Als dat gaat betekenen dat je met nachttreinen/-bussen op locatie moet komen dan kan dat natuurlijk ervoor zorgen dat je veel te laat op locatie bent voor een issue.

Het lijkt mij dat de manager hier ongetwijfeld hier aan denkt. Tja en die onveiligheid... Misschien wat extra licht en anders een keer de politie bellen of op straat aanspreken als je ongure types ziet.

Verder moet je iets meer in oplossingen denken dan problemen. Ik denk niet dat het zinvol is om bij elke optie meteen een prijskaartje te hangen, want ze zullen nooit zomaar grote investeringen willen doen natuurlijk. Dus wees realistisch en zet je even over dat punt dat het qua communicatie niet lekker ging.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
LauPro schreef op zondag 29 november 2009 @ 16:59:
Ik denk niet dat het zinvol is om bij elke optie meteen een prijskaartje te hangen, want ze zullen nooit zomaar grote investeringen willen doen natuurlijk. Dus wees realistisch en zet je even over dat punt dat het qua communicatie niet lekker ging.
Mij lijkt het juist wel zinvol om nu aan het prijskaartje te denken. Als je straks een aantal maanden consignatiedienst loopt is het vast een stuk lastiger om dingen geregeld te krijgen.
Als je nu bepaalde zaken aangeeft, bijvoorbeeld de beveiliging moet het pand open komen doen/afsluiten, dan kan het bedrijf nu vast kijken wat de eventuele kosten zijn.
Als dan blijkt dat de kosten niet opwegen tegen de baten hoeft er misschien helemaal geen consignatiedienst gedraait te worden, of alleen vanaf afstand (remote inbellen).

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Remote kunnen inbellen en beschikbaar zijn is toch ook onderdeel van een consignatiedienst? In theorie zou je natuurlijk op zo'n feestje in Groningen vanaf een studeerkamer daar je werk (met eventueel UMTS) kunnen doen. Maar dan moeten daar idd voorzieningen voor zijn.

En je geeft ook dat het bedrijf (management) die kosten uit moet zoeken, dat lijkt me een stuk realistischer dan dat je als werknemer die dingen vooraf allemaal gaat doen. Leg het iig op tafel en wees er duidelijk over. Als ik het goed lees is de beslissing al genomen, dus ze willen waarschijnlijk zo min mogelijk kosten bij de invoering ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

LauPro schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:48:
En je geeft ook dat het bedrijf (management) die kosten uit moet zoeken, dat lijkt me een stuk realistischer dan dat je als werknemer die dingen vooraf allemaal gaat doen. Leg het iig op tafel en wees er duidelijk over. Als ik het goed lees is de beslissing al genomen, dus ze willen waarschijnlijk zo min mogelijk kosten bij de invoering ervan.
Uitzoeken van de kosten door het management, ja, maar om te voorkomen dat men het zo goedkoop en slordig mogelijk gaat regelen, moet je juist eerst de vereisten overeenkomen voor er een prijskaartje aan komt te hangen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
LauPro schreef op zondag 29 november 2009 @ 16:59:
De overigens zaken lijken me vrij obvious of een probleem voor de werkgever.
Ik zie in dit verhaal weinig problemen voor de werkgever hoor. Hij moet het langs de OR krijgen ( maar dat staat hierbuiten ) en daarna is het enkel een herverdeling van taken, sowieso moeten er 3 nieuwe bij dus die neem je aan met consignatie in het contract zonder extra voorwaarden. Huidige mensen hebben dan de keuze tussen of mettertijd ophoepelen of je aanpassen.
Het verhaal over vervoer: Als je manager van mening is dat je dat zelf moet regelen maar daarmee wel afhankelijk bent van openbaar vervoer dan zijn dat de omstandigheden waarmee je moet werken. Als dat gaat betekenen dat je met nachttreinen/-bussen op locatie moet komen dan kan dat natuurlijk ervoor zorgen dat je veel te laat op locatie bent voor een issue.
En dat kan dan weer een aantekening opleveren bij HR, als jij betaald krijgt om binnen een half uur ter plekke te zijn, dan heb je daar binnen een half uur te zijn. Hoe je dat regelt is niet de baas zijn probleem nadat jij ervoor getekend hebt.
Verder moet je iets meer in oplossingen denken dan problemen. Ik denk niet dat het zinvol is om bij elke optie meteen een prijskaartje te hangen, want ze zullen nooit zomaar grote investeringen willen doen natuurlijk. Dus wees realistisch en zet je even over dat punt dat het qua communicatie niet lekker ging.
Tja,imho jammer dan voor ze. Dit gaat ze gewoon een investering kosten.
Oplossingen denken is leuk, maar elke tussen-oplossing die je nu bedenkt gaat niet af van je responstijd en over x tijd is het veel en veel moeilijker om de tussenoplossing er weer uit te krijgen ( maar het zo toch ook goed ).
Ze vragen niet om op zo af en toe eens 's avonds de telefoon op te pakken en als je dan toch niets beters te doen hebt om even in te loggen en het probleem te verhelpen, ze vragen om gewoon je weekenden ( / avonden ) te limiteren, daar mag je best wat eisen tegenover stellen wmb.

En bij managers werkt afaik het het beste om ze gewoon een duidelijk kostenplaatje te geven, daarmee kunnen ze iets doen. Wensenlijstjes die qua kosten alle kanten uitkunnen zeggen gewoon niets. Een kostenlijstje van 50.000 daar valt over te praten.

Heel simpel voorbeeldje : Dat vervoer. In mijn voorbeeld kan het van een strippenkaart oplopen tot een extra lease-auto, bij jou is het weer een verlenging van de respons-tijd. Wat wil TS nou? Want lease-auto is probably NEE, strippenkaart is 100% JA, verlenging van de respons-tijd is weer probably nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gomez12 schreef op zondag 29 november 2009 @ 19:04:
Heel simpel voorbeeldje : Dat vervoer. In mijn voorbeeld kan het van een strippenkaart oplopen tot een extra lease-auto, bij jou is het weer een verlenging van de respons-tijd. Wat wil TS nou? Want lease-auto is probably NEE, strippenkaart is 100% JA, verlenging van de respons-tijd is weer probably nee.
OV en responstijd? Dat lijkt me geheel onrealistisch, en kan een werkgever niet redelijkerwijs verlangen. De werkgever zal de middelen ter beschikking moeten stellen om dit mogelijk te kunnen maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
gambieter schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:51:
[...]

Uitzoeken van de kosten door het management, ja, maar om te voorkomen dat men het zo goedkoop en slordig mogelijk gaat regelen, moet je juist eerst de vereisten overeenkomen voor er een prijskaartje aan komt te hangen.
Ach, vereisten overeenkomen is ook vrij nutteloos als je tegenpartij niet begrijpt wat jij nodig hebt. Je kunt je vereisten zo afbakenen dat iemand maar 1 keuze heeft of je kunt gewoon het prijskaartje geven.

Heeft iemand een auto nodig, dan valt makkelijk uit te rekenen wat dat kost.
Heeft iemand een laptop nodig, dan kan je alle kanten op dan schiet je nog niets op met een budget van 300 euro omdat de receptioniste ook overweg kan met een 300 euro.

Je wilt absoluut niet in de situatie belanden dat je tekent omdat hun overal mee akkoord gaan en er dan achteraf achter komen dat het geschatte budget compleet onrealistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gomez12 schreef op zondag 29 november 2009 @ 19:13:
Je wilt absoluut niet in de situatie belanden dat je tekent omdat hun overal mee akkoord gaan en er dan achteraf achter komen dat het geschatte budget compleet onrealistisch is.
Tekenen doe je dan ook pas nadat ook het kostenplaatje is meegenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
gambieter schreef op zondag 29 november 2009 @ 19:08:
[...]

OV en responstijd? Dat lijkt me geheel onrealistisch, en kan een werkgever niet redelijkerwijs verlangen. De werkgever zal de middelen ter beschikking moeten stellen om dit mogelijk te kunnen maken.
Tja, de werkgever vraagt een responstijd. De werkgever vraagt vervoersmogelijkheid. Als de werkgever dan een strippenkaart aanbiedt en de werkgever gaat hiermee akkoord dan is het gewoon akkoord...

De werkgever verlangt geen strippenkaart, hij verlangt een responstijd. Het is hier de medewerker die vervoer verlangt zonder een vorm specificeren, en OV is gewoon een vorm van vervoer...
gambieter schreef op zondag 29 november 2009 @ 19:15:
[...]

Tekenen doe je dan ook pas nadat ook het kostenplaatje is meegenomen ;)
Tja, als je werkgever wilt dat het op 1 jan ingaat, dan kan je niet-constructief denken en alles maar in vage termen blijven benoemen zodat je een lange en dramatische onderhandelingsperiode ingaat.

Of je kan constructief meedenken door gewoon het kostenplaatje grotendeels zelf te maken en daar op of aanmerkingen over te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gomez12 schreef op zondag 29 november 2009 @ 19:31:
Tja, de werkgever vraagt een responstijd. De werkgever vraagt vervoersmogelijkheid. Als de werkgever dan een strippenkaart aanbiedt en de werkgever gaat hiermee akkoord dan is het gewoon akkoord...
True. Als mensen daarin trappen, tja.
De werkgever verlangt geen strippenkaart, hij verlangt een responstijd. Het is hier de medewerker die vervoer verlangt zonder een vorm specificeren, en OV is gewoon een vorm van vervoer...
Zo kom je in een "pass the parcel" discussie, waarbij beide partijen moeten meewerken. Een werkgever die een strippenkaart aanbied, die neemt de discussie zelf ook niet serieus.
Tja, als je werkgever wilt dat het op 1 jan ingaat, dan kan je niet-constructief denken en alles maar in vage termen blijven benoemen zodat je een lange en dramatische onderhandelingsperiode ingaat.

Of je kan constructief meedenken door gewoon het kostenplaatje grotendeels zelf te maken en daar op of aanmerkingen over te vragen.
Beide partijen zullen met een kostenplaatje moeten komen, dan is er de mogelijkheid tot onderhandelen. De werkgever maakt het zichzelf moeilijk door een strakke en moeilijk bereikbare deadline te hanteren, dan zal deze eerder water bij de wijn moeten doen.

Volgens mij zijn we het trouwens wel grotendeels eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
gambieter schreef op zondag 29 november 2009 @ 19:44:
[...]

Zo kom je in een "pass the parcel" discussie, waarbij beide partijen moeten meewerken. Een werkgever die een strippenkaart aanbied, die neemt de discussie zelf ook niet serieus.
Tja, hoe serieus moet je iemand nemen die concreet niets zegt, maar wel verwacht dat je rekening houdt met zijn wensen.
Als ik de TS lees zie ik enkel een gekrenkte persoon die nu nee zegt om het nee-zeggen.
Het is niet netjes wat er gebeurd is, maar get over it en gewoon doorgaan met je werk. Heb je wensen concretiseer deze en werk ze uit en overleg ze voordat je tekent, maar ga niet met vage omschrijvingen lopen schermen zodat je tegen elk tegenbod nee kan zeggen.
[...]
Beide partijen zullen met een kostenplaatje moeten komen, dan is er de mogelijkheid tot onderhandelen. De werkgever maakt het zichzelf moeilijk door een strakke en moeilijk bereikbare deadline te hanteren, dan zal deze eerder water bij de wijn moeten doen.
Tja 3 maanden geleden nieuwe manager aangesteld, vorige manager had dit blijkbaar bijna rond. Ik ga ervanuit dat de medewerker ook wel iets meer initiatief mag ontplooien ( bijv simpelweg vragen hoe het ermee staat ) dan enkel achterover te leunen en te verwachten dat hij zijn wensen er wel even in 4 weken doorheen kan duwen.
TS wist ook wat de deadline was, 3 maanden niets vragen vind ik nou ook niet echt constructief overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

gambieter schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:51:
Dat probeer ik dus ook te zeggen. Als je meteen als prijzen op tafel legt dan is de keuze simpel gemaakt, maar je moet eerst overeenkomen wat noodzakelijk is.
Gomez12 schreef op zondag 29 november 2009 @ 19:04:
Ik zie in dit verhaal weinig problemen voor de werkgever hoor.
Een probleem voor de werkgever zou kunnen zijn dat contracten met klanten niet kunnen worden nagekomen omdat ze middelen die werknemers hebben om de consignatiedienst uit te voeren ontoereikend zijn.
En dat kan dan weer een aantekening opleveren bij HR, als jij betaald krijgt om binnen een half uur ter plekke te zijn, dan heb je daar binnen een half uur te zijn. Hoe je dat regelt is niet de baas zijn probleem nadat jij ervoor getekend hebt.
Je gaat natuurlijk nooit tekenen voor een dergelijk contract als er geen voorzieningen zijn. En in het geval van een strippenkaart dan kan je niet meer garanderen dan het dienstrooster van de betreffende vervoerders,
Tja,imho jammer dan voor ze. Dit gaat ze gewoon een investering kosten.
Oplossingen denken is leuk, maar elke tussen-oplossing die je nu bedenkt gaat niet af van je responstijd en over x tijd is het veel en veel moeilijker om de tussenoplossing er weer uit te krijgen ( maar het zo toch ook goed ).
Ze vragen niet om op zo af en toe eens 's avonds de telefoon op te pakken en als je dan toch niets beters te doen hebt om even in te loggen en het probleem te verhelpen, ze vragen om gewoon je weekenden ( / avonden ) te limiteren, daar mag je best wat eisen tegenover stellen wmb.
Je hebt gelijk dat het goed geregeld moet worden, alleen de manier waarop dat nu gaat is gewoon niet tactisch. Het strijkt teveel mensen tegen de haren in blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
LauPro schreef op zondag 29 november 2009 @ 21:39:
[...]
Dat probeer ik dus ook te zeggen. Als je meteen als prijzen op tafel legt dan is de keuze simpel gemaakt, maar je moet eerst overeenkomen wat noodzakelijk is.
Tja en daarvoor ga ik ervanuit dat een systeembeheerder zelf wel kan uitmaken wat noodzakelijk is.

Even snel redeneren :
1 Telefoon
2 Laptop
3 Inet verbinding
4 Sleutel van de zaak
5 Alarmcode van de zaak
6 Mogelijkheid tot vervoer ( of leaseauto of eigen vervoerskosten bonus )
7 Extra geld.
8 Max aantal consignatiedagen per tijdsperiode ( zodat je niet als er 3 ziek zijn 1 maand consignatie hebt )
9 Regeling welk poppetje wanneer mag bellen
10 SLA's voor wat er gebeld mag worden en wat er moet gebeuren.
11 Mogelijkheid tot pakken van een hotelletje na x uur onsite

En dan ben je er volgens mij wel.
Voor 1,2,3 is TS juist de persoon die dingen te bestellen / uit te kiezen.
Voor 4,5 is het enkel afgeven en verder gaan
Voor 11 is enkel goedkeuring benodigd van management ( praktisch komt het niet voor als het goed is )
10 Moet ook opgezet worden door TS ( wel in overleg, maar ok )
6,7,8,9 moet TS allemaal mee akkoord gaan, dus doe gelijk maar een schot voor de boeg en stel iets voor...

Op 6,7,8,9 na zijn het of enkel formaliteiten of TS moet het zelf opzetten/regelen. Daar lijkt me weinig inhoudelijke discussie over mogelijk, dat is gewoon enkel een kostenplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Is het een idee om twee scenarios voor te leggen: één situatie die het management wil en één die de werknemers willen. Je kunt dan de gevolgen van beide scenarios vergelijken en misschien meer begrip krijgen van de pijnpunten, de gevolgen, en de oplossingen. Hiermee maak je het voor jezelf en voor het management inzichtelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Roenie op 29-11-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 01:20

Reptile209

- gers -

Gomez12 schreef op zondag 29 november 2009 @ 22:03:
[...]
4 Sleutel van de zaak
5 Alarmcode van de zaak
[...]
Voor 4,5 is het enkel afgeven en verder gaan
[...]
Da's misschien iets te kort door de bocht: het is nogal een extra verantwoordelijkheid om sleutels + alarmcodes van een bedrijfspand te krijgen. Wat als je ze verliest of als ze gestolen worden? Bij een inbraak oid sta je ook meteen op een verdachtenlijstje. Ik zou het dan een stuk prettiger vinden om me te melden bij een beveiligings-mannetje die de deur voor me opendoet. Heb je meteen een getuige + backup als er iets geks gebeurt.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Reptile209 schreef op zondag 29 november 2009 @ 22:15:
[...]

Da's misschien iets te kort door de bocht: het is nogal een extra verantwoordelijkheid om sleutels + alarmcodes van een bedrijfspand te krijgen. Wat als je ze verliest of als ze gestolen worden? Bij een inbraak oid sta je ook meteen op een verdachtenlijstje. Ik zou het dan een stuk prettiger vinden om me te melden bij een beveiligings-mannetje die de deur voor me opendoet. Heb je meteen een getuige + backup als er iets geks gebeurt.
Tja, aangezien er gevoelens van dreiging zijn bij het nachtelijk /weekends openen/sluiten van het pand ga ik er even vanuit dat er geen beveiliginsmannetje is.

Je kunt natuurlijk gaan eisen dat er 24x7 beveiliging in en om het pand aanwezig moet zijn. Maar aangezien er al verzorgenden zijn die consignatiediensten draaien ( en dus waarschijnlijk ook wel eens aanwezig zijn ) en die hier niet over klagen geef ik je weinig kans.

Vergeet niet dat er ( wat ik uit de TS begrijp ) al mensen van andere afdelingen zijn die al consignatiediensten draaien, er gaan dus zeer waarschijnlijk geen giga-veranderingen plaatsvinden voor TS, het zal meer zoiets zijn van : wat goed is voor de rest is ook goed genoeg voor hun.
Roenie schreef op zondag 29 november 2009 @ 22:09:
Is het een idee om twee scenarios voor te leggen: één situatie die het management wil en één die de werknemers willen. Je kunt dan de gevolgen van beide scenarios vergelijken en misschien meer begrip krijgen van de pijnpunten, de gevolgen, en de oplossingen. Hiermee maak je het voor jezelf en voor het management inzichtelijk.
Tja, management scenario ligt er al. Werknemers scenario zou ik overslaan ( als je dit binnen een maand geregeld wilt hebben moet je imho niet oeverloos gaan vergaderen ) en gewoon gelijk met een kostenplaatje komen.

Werknemers scenario ben je namelijk al 3 maanden te laat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Er worden nu al deze diensten gedraaid, die vastgelegd zijn in de CAO waar je werkzaam in bent, en dan lijkt me de functie die je bekleed daar niet van af te wijken. Althans, daar ga ik als leek dan even van uit.

Al kan ik me wel voorstellen dat een dergelijke shift wel behoorlijk wat impact heeft op je prive-leven. Want als je partner met de auto naar de bingo is en jij past op de kids. Ben je dan nog wel binnen de juiste tijdsspanne op locatie? Of gelden dit soort shifts enkel voor kinderloze singels ?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Gomez12 schreef op zondag 29 november 2009 @ 22:30:
[...]Tja, management scenario ligt er al. Werknemers scenario zou ik overslaan ( als je dit binnen een maand geregeld wilt hebben moet je imho niet oeverloos gaan vergaderen ) en gewoon gelijk met een kostenplaatje komen.

Werknemers scenario ben je namelijk al 3 maanden te laat mee.
Nou ja, het gaat niet zozeer om een op de komma nauwkeurig rapport of zo. Het gaat erom dat de twee visies tegen elkaar worden gezet en dat de TS en het management duidelijkheid krijgen over wat nu echt het probleem is. Als je dat weet kun je naar een oplossing zoeken. Dat hoeft helemaal niet zo lang te duren natuurlijk.

Voor hetzelfde geld wil de TS helemaal geen consignatiedienst en zijn alle opwerpingen onbewuste manieren om het plan te blokkeren. Maar goed, ik ben benieuwd wat de TS van een dergelijke aanpak vindt.
RaZ schreef op zondag 29 november 2009 @ 22:46:
.....Al kan ik me wel voorstellen dat een dergelijke shift wel behoorlijk wat impact heeft op je prive-leven. Want als je partner met de auto naar de bingo is en jij past op de kids. Ben je dan nog wel binnen de juiste tijdsspanne op locatie? Of gelden dit soort shifts enkel voor kinderloze singels ?
Als je het zo bekijkt hebben dergelijke diensten inderdaad veel invloed op je privéleven. Daar mag best wat tegenover staan, en dan bedoel ik het niet eens zozeer financieel.

[ Voor 24% gewijzigd door Roenie op 29-11-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Roenie schreef op zondag 29 november 2009 @ 22:49:
[...]
Nou ja, het gaat niet zozeer om een op de komma nauwkeurig rapport of zo. Het gaat erom dat de twee visies tegen elkaar worden gezet en dat de TS en het management duidelijkheid krijgen over wat nu echt het probleem is. Als je dat weet kun je naar een oplossing zoeken. Dat hoeft helemaal niet zo lang te duren natuurlijk.
Er zijn al werknemers op andere afdelingen die consignatiediensten draaien.

Jouw idee is leuk voor de 1e afdeling die deze diensten gaat draaien, of de 2e. Maar de 10e kan gewoon slikken of stikken als ze zelf met niets komen.
Als er 4 maanden voor invoering zoiets bekend wordt gemaakt en er komt gewoon geen goed weerwoord, dan zou ik er als directie ook vanuit gaan dat niemand bezwaar tegen de standaard regeling heeft. Hup tekenen met die hap. WTF ze komen op het laatst nog met een heel praatvoorstel laat ze lekker stikken...
[...]
Als je het zo bekijkt hebben dergelijke diensten inderdaad veel invloed op je privéleven. Daar mag best wat tegenover staan, en dan bedoel ik het niet eens zozeer financieel.
Tja, ik denk niet dat je het groter moet maken dan het zou moeten zijn. Je wordt geacht binnen je werktijd je werk af te kunnen krijgen. Dit zou enkel incidenteel een storing moeten zijn.
Als jij elke week gebeld wordt over een storing buiten je werktijd dan heb je toch iets verkeerd gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Topicstarter
Zal morgen even reageren. Lig half ziek in mijn bed op het moment. Wat betreft de opmerking "nee om het nee zeggen", dat is het absoluut niet. Mijn vraag is of mijn werkgever mij dit mag verplichten zonder enige inspraak van ons. Dit is namelijk wel altijd naar ons gecommuniceerd. Naja ik lees de reacties morgen wat beter door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Inspraak? Daar komt juist de CAO bij kijken. Dat is al een afspraak tussen werkgever en werknemer. En je sprak zelf al van vergoedingen die in de CAO staan.

Zo heb ik in mijn contract ook al dingen staan over ploegendienst, terwijl ik dat nog nooit heb meegemaakt. Als de werkgever dat dus per 1 januari toch wel invoeren, heb ik er voor getekend.

Jij ook, want de CAO is bindend, en dat zal ook in je contract staan.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
@Raz : de CAO is veelal de bottom line, lager mag een werkgever niet gaan.
Maar een goede werkomgeving is een werkgever veelal ook wat waard, daarom het stukje inspraak voor de werknemer. Dan kan de bottom line ietwat opgehoogd worden.

Maarja, als puntje bij paaltje komt ( en met nog 1 maand te gaan gok ik dat je heel dicht tegen dat punt aanzit ) dan geldt de bottom line nog steeds, ongeacht of er wel of geen inspraak is geweest.

Sowieso heeft TS al inspraak gehad ( 3 maanden geleden met zijn oude chef ), het is nu enkel genegeerd. Mijn advies blijft gewoon snel schakelen en het voor de directie simpel voorstellen.

Er gaat (waarschijnlijk) nog wel geluisterd worden naar je ideeen / wensen maar je gaat op dit late tijdstip gewoon geen week bedenktijd meer krijgen. Je moet van te voren een plan de campagne hebben en weten wat je wenst en wat je kan laten vallen.
De decembermaand staat niet echt bekend als de meest productieve maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Gomez12 schreef op zondag 29 november 2009 @ 23:16:Er zijn al werknemers op andere afdelingen die consignatiediensten draaien.

Jouw idee is leuk voor de 1e afdeling die deze diensten gaat draaien, of de 2e. Maar de 10e kan gewoon slikken of stikken als ze zelf met niets komen.
Als er 4 maanden voor invoering zoiets bekend wordt gemaakt en er komt gewoon geen goed weerwoord, dan zou ik er als directie ook vanuit gaan dat niemand bezwaar tegen de standaard regeling heeft. Hup tekenen met die hap. WTF ze komen op het laatst nog met een heel praatvoorstel laat ze lekker stikken...
Er zijn ook collega's van de TS die patiënten wassen . Moet de TS dat dan ook maar doen ?

De TS heeft al eerder aan de bel getrokken, maar door een wisseling in het management is dat in de prullenbak beland. Natuurlijk had de TS daar meer achteraan kunnen zitten, maar om nu de deur dicht te gooien gaat te ver. Het is geen slikken of stikkken.

Het is in ieders belang dat deze diensten goed worden georganiseerd. De ene afdeling is de andere ook niet. Je kunt zaken niet altijd kopieren. De werknemer moet daar in ieder geval niet de dupe van worden. Klakkeloos tekenen lijkt me dan ook niet verstandig.

Een invoeringsdatum is niet heilig als het de belangen van de klant, management, of werknemer kan schaden. Dat moet eerst helder zijn, of in ieder geval moeten de gevolgen van een verkeerde opzet niet afgewenteld worden op de werknemer.

Maar goed, als de TS weer beter is kan hij zijn visie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een goede relatie hebt met je collega's en jullie zijn standvastige mensen kunnen jullie het hard spelen. Wel alleen indien meesten mee eens zijn en bereid zijn als nodig de baan op te geven. Het vereist eenmaal ballen.

Ga met zijn allen naar de manager met een ontslag brief. Of ze voldoen aan de eis dat er samen over besloten wordt of jullie gaan weg. Het is moeilijk voor een bedrijf om zonder beheer te zitten het is eenmaal niet zo makkelijk en/of goedkoop om meteen 5 of meer beheerders te krijgen. En als het een zorg bedrijf betreft vermoed ik dat de salaris niet extreem hoog is dus minder geschikte gegadigen. In geval van vervanging zullen die niet optimaal kunnen functioneren de eerste paar maanden.

Kan gevolgen hebben voor toekomst, dus een hechte front in stand houden met collegas en lid worden van een vakbond. Relatie met managment zal verzuurd zijn maar zo leuk klonk het al niet.

Werknemers hebben meer macht dan sommige denken zolang ze een eenheid vormen. Het is niet heel netjes maar jullie buiten houden ook niet.

(Als je bang bent om je baan te verliezen, niet doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Topicstarter
Ik heb zeker al eens eerder aan de bel getrokken. Bij het vertrekken van mijn vorige leidinggevende heb ik meteen alle documenten, voorstellen en onze tegenreactie per mail naar de manager ICT gestuurd (Half September). Daarna heb ik alles nogmaals naar mijn huidige leidinggevende gestuurd en heb ik hem hier in de laatste maanden 2x per mail en 2x mondeling naar gevraagd. In mijn belevingswereld heb ik dit dus vaak genoeg aangegeven.

Wij zijn ook van mening dat een dergelijke dienst in ieders belang goed geregeld moet worden. Alleen hoe de gang van zaken nu gaat is dat het ons opgelegd word en we de mededeling krijgen "je hebt het maar te doen". Wat mij betreft, en dan praat ik puur voor mezelf en niet voor mijn collega's, ben ik wel bereid om die diensten te gaan lopen. Alleen wil ik wel duidelijk weten wat voor impact het op mijn leven gaat hebben. En daar is een hoop onduidelijkheid over. De opmerking van mijn huidige manager "jullie moeten niet zo moeilijk doen" geeft al een beetje aan hoe ze denken over deze diensten. Zo van "we zetten er wat tegenover, dus dat moet genoeg zijn".
Ik heb zoiets, hoe moeilijk kan het zijn om met zn allen om de tafel te gaan zitten en afspraken te maken omtrend deze dienst. Uit dat gesprek komen er acties voor alle partij'en die op korte termijn realiseerbaar zijn en dan is iedereen tevreden. Alleen gaat dat bij het huidige management niet zo makkelijk..

Ik zit ziek thuis atm, sinds vorige week al. Maar ga vanmiddag de OR nog even aanschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-08 14:25

Ardana

Moderator General Chat

Mens

't Is al eerder aangehaald, maar CAO biedt een minimum en daar mag rustig van afgeweken worden. Je mag rustig - voor werknemer in positieve zin - van zo'n CAO afwijken, tenzij dat verboden is. En 't is maar de vraag of consignatiediensten aan een ICT'er daadwerkelijk verplicht kunnen worden gesteld, op basis van een CAO voor Zorgenden...

Anyway, een drastische wijziging van de arbeidstijden, is i.d.d. een zaak voor de OR.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
m0nk schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:24:
Daarna heb ik alles nogmaals naar mijn huidige leidinggevende gestuurd en heb ik hem hier in de laatste maanden 2x per mail en 2x mondeling naar gevraagd. In mijn belevingswereld heb ik dit dus vaak genoeg aangegeven.
Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar wat was het antwoord op die 4 vragen? Want ik heb dagelijks te maken met mensen die zeggen dat ze mij iets 3 weken geleden al gevraagd hebben. Als mijn wedervraag dan is of ze dit toevallig deden toen ik over de afdeling vloog om xxx superspoedklussen tegelijk af te hebben en niet via intranet dan is het antwoord altijd ja. Dan kan ik weer eens wijzen naar een document waarin staat dat alles via het intranet moet gaan ( en belangrijker waarom, zodat er acties aan gehangen kunnen worden, en herinneringen en vervolgacties ).
Ik krijg dagelijks mensen aan de lijn die vragen of ik naar vaag x/y heb gekeken wat ze 3 maanden geleden aan de vrijdagmiddag borrel gezegd hebben, details nee die hebben ze niet meer. Die moet ik maar onthouden ofzo...
Wij zijn ook van mening dat een dergelijke dienst in ieders belang goed geregeld moet worden. Alleen hoe de gang van zaken nu gaat is dat het ons opgelegd word en we de mededeling krijgen "je hebt het maar te doen".
Tja, als het in je CAO staat dan heb je het daar feitelijk ook maar mee te doen. Helemaal als andere afdelingen het al hebben dan is management niet snel bereid om voor iedere afdeling een afzonderlijke regeling te maken.
De opmerking van mijn huidige manager "jullie moeten niet zo moeilijk doen" geeft al een beetje aan hoe ze denken over deze diensten. Zo van "we zetten er wat tegenover, dus dat moet genoeg zijn".
Wedervraagje, zijn die consignatie diensten echt nodig voor het nieuwe project?
Want als ik het zo lees ziet je manager het enkel als een unique selling point waarmee ze een opdracht binnen halen, maar wat nooit daadwerkelijk gebruikt moet gaan worden. Terwijl jij het volgens mij meer ziet als een middel om gelijk andere problemen ook op te lossen.
Oftewel, hebben jullie het wel over hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Topicstarter
Antwoord was 4x "Daar gaan we wat mee doen, ik heb de gegevens ontvangen". Wat betreft het CAO vraagstuk, dat ga ik vandaag voorleggen aan iemand van de OR. Dus daar hoop ik z.s.m. nog antwoord op te hebben.

Deze diensten zijn nodig voor het project "zusteroproep systemen", daar zit alarmering ook in. Aan deze systemen hangen letterlijk mensen levens. Daarnaast was het al ruim een jaar geleden dat dit bekend was. Dus in onze ogen is deze regeling ook noodzakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Topicstarter
update:

Net even uitgebreid contact gehad met de OR. Zij wisten tot een maand geleden niets van deze regeling. Zij werden hiervan op de hoogte gebracht door onze collega op de servicedesk. gisteren in de OR vergadering heeft ons contactpersoon nog gevraagd aan de raad van bestuurd en manager PO wat de status is van deze regeling. Daarop kreeg hij te horen dat alles in goed overleg is gegaan met de medewerker en dat alles geregeld is/word. Ik heb hem onze kant van het verhaal verteld en uiteindelijk afgesproken dat ik eerst mijn collega's op 1 lijn krijg (heb nog niet iedereen persoonlijk gesproken) en ik alle stukken ga aanleveren aan hem. De OR gaat dan formeel contact zoeken met de raad van bestuur en PO en onze leidinggevende dat de gang van zaken niet gaat zoals het hoort.

Hij gaf iig aan dat deze regeling in goed overleg tot stand moet komen. En dat beide kanten tevreden zijn met het resultaat. Wordt vervolgd dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
m0nk schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:54:
....Daarop kreeg hij te horen dat alles in goed overleg is gegaan met de medewerker en dat alles geregeld is/word. ...
Met die medewerker wordt jij bedoeld? Dan lijkt me dat de manager vreemde ideeën heeft over goed overleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Topicstarter
Sorry "medewerkers". Typfoutje. Ja dat vinden wij ook, dus daar wordt achteraan gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 20-08 18:54
ik haak even op dit stuk, als BHV'er zijnde, in op de veiligheid.

ben je alleen in het pand op het moment dat je er snachts moet zijn? hoewel er geen wettelijk verbod is, is het bij veel bedrijven zo geregeld dat iemand niet alleen mag werken. want, hoewel de kans klein is, er is altijd een kans aanwezig dat er iets gebeurd. je kan altijd ongelukkig vallen. hoe het bij jullie geregeld is kan je het beste met een BHV'er overleggen.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat ligt ook wel eerg aan de tak van sport hoor. Zo heb ik nog geen 2 chauffeurs in een bus/taxi of koeriersdienst gezien. Ook komen er geen 2 thuiszorgers langs.

Denk dat dit punt direct van tafel geveegd zal worden.

(Ik heb zelf ook BHV, en vind het geen probleem om met industriele machines te werken alleen)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ardana schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:58:
't Is al eerder aangehaald, maar CAO biedt een minimum en daar mag rustig van afgeweken worden. Je mag rustig - voor werknemer in positieve zin - van zo'n CAO afwijken, tenzij dat verboden is. En 't is maar de vraag of consignatiediensten aan een ICT'er daadwerkelijk verplicht kunnen worden gesteld, op basis van een CAO voor Zorgenden...
Dit gaan ze nooit doen he. Dan heb je meteen de hel in de tent los, dan willen de verzorgenden ook hoger en afwijkend van de CAO. Je valt onder een bepaalde CAO en daar heb je je dan ook aan te houden.

En ja, ook ICT'ers mogen ze aan die CAO houden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Topicstarter
o om die vergoeding gaat het niet hoor. Die is zelfs royaal te noemen. Mijn collega die 4 uur per week ouderschapsverlof heeft en 4x8 uur werkt heeft uitgerekend dat hij inclusief deze vergoedingen ruim 41 vrije dagen heeft. Daar zitten wel alle feestdagen bij in begrepen (zorg werkt met een verlofmandje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 20-08 18:54
RaZ schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:15:
Dat ligt ook wel eerg aan de tak van sport hoor. Zo heb ik nog geen 2 chauffeurs in een bus/taxi of koeriersdienst gezien. Ook komen er geen 2 thuiszorgers langs.

Denk dat dit punt direct van tafel geveegd zal worden.

(Ik heb zelf ook BHV, en vind het geen probleem om met industriele machines te werken alleen)
dat het van de tak van sport afhangt weet ik ook wel. maar, het verschilt erg per bedrijf. zo heb ik ooit bij een bedrijf gewerkt waar de nachtdienst (ADSL servicedesk) niet gedraait mocht worden, omdat 1 van de 2 medewerkers niet kwam opdagen. de manager was niet blij, maar die regels waren gewoon regels. er mocht niet alleen gewerkt worden snachts, ook al was er een bewaker in het pand.

uiteindelijk is het opgelost door de betreffende medewerker een porto mee te geven, die hij ten aller tijden bij zich moest houden (push to talk is net even wat simpeler dan een telefoon opzoeken), en de bewaker elk half uur langs te laten lopen. die vond dat prima: had 'ie wat om zichzelf mee wakker te houden snachts.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

m0nk schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:54:
update:
[....]

Hij gaf iig aan dat deze regeling in goed overleg tot stand moet komen. En dat beide kanten tevreden zijn met het resultaat. Wordt vervolgd dus!
Zoals al eerder aangegeven is, consignatie is instemmingsplichtig in de zin van art. 27 van de WOR. Nog even los van de inhoud kan en moet de OR eigenlijk nietigheid inroepen als uitvoering gegeven wordt aan een instemmingsplichtige regeling waarbij die instemming niet gevraagd is.

Mbt de inhoud ben ik bang dat het minder zwart-wit is als hierboven staat - of beter gezegd, bovenstaande over "overleg" en "tevreden" gaat over overleg en tevredenheid bestuurder <-> OR, niet noodzakelijk tussen bestuurder <-> werknemer (al bestaat er nog altijd zoiets als goed werkgeverschap...)

Om even in te gaan op je wensen/eisen:
- Alles moet zwart op wit komen te staan, de complete regeling.
Inderdaad, en de OR moet bereid zijn ermee in te stemmen. Het verbaast me nogal dat dit niet gebeurt.
- Beloning moet voldoende zijn. In het oorspronkelijke voorstel stond 1% van het maandsalaris per dag, ongeacht doordeweekse dag of weekend. Wij hebben daarop aangemerkt dat dat een scheve verhouding geeft voor doordeweekse dagen itt weekenden.In de CAO staat het volgende:

De in het vorige lid bedoelde compensatie bedraagt per uur in het geval van
Bereikbaarheidsdienst / consignatiedienst
op erkende feestdagen : 3/18
op zaterdagen/zondagen : 2/18
op overige dagen : 1/18
Lijkt me dat minimaal de CAO aangehouden moet worden (technisch: hangt ervan af of er sprake is van een minimum-CAO, of een vaste CAO. De vakbonden geven bijna altijd de voorkeur aan een minimum-CAO)
Interessant punt. Ik weet dat bij ons monteurs die de Bijlmer in moeten na zonsondergang een dergelijke regeling hebben. Dat gezegd, dat gaat om werkzaamheden in het veld en niet op kantoor. Wat hier redelijk is hangt o.a. af van overige bedrijfsregelingen. Trouwens, het gaat hier om de zorg - zie ik het verkeerd of zal er niet sowieso 24/7 iemand aanwezig zijn :?
Normaal is dat parttimers dit soort dingen naar rato doen, dus als je 4/5 werkt je ook 4/5 van de consignatie hebt. Of dat betekent 4 dagen in een week, of dat je minder vaak een heel week consignatie draait, of wat dan ook, is een zaak voor de planning.

Mbt verplichtingen buiten werk geldt eigenlijk hetzelfde als voor elk ander type flexibel werk - goed werknemerschap eist dat jij je verplichtingen tijdig kenbaar maakt en je waar mogelijk zelf flexibel opstelt (prive eea om de consignatie heen plannen), goed werkgeverschap eist dat waar mogelijk rekening gehouden wordt met verplichtingen buiten werk, waarbij verplichtingen die bestonden voor de invoering van consignatie bijzonder zwaar wegen. Maar garantie dat de consignatie altijd om je bestaande afspraken heen geplanned kan worden heb je niet.
Datgene wat geregeld wordt :z

Zoiets hoort in de complete regeling die zwart-op-wit staat vermeld te zijn. Dit is trouwens een erg belangrijke, aangezien er genoeg rek in de roostering moet zijn om uitval op te vangen zonder dat jullie in de knel komen met arbeidstijden. Is die rek er niet, dan mag de OR absoluut niet instemmen.
Dat hoort ook in de regeling te staan.
Wederom iets voor in de regeling. Dit is IMHO trouwens jullie sterkste onderhandelpunt. Op afstand werken vergt van de werkgever flink wat facilitering (bij ons hebben IT-ers die consignatie draaien bijv allemaal sowieso een laptop met UMTS-dongle en rechten om remote in te loggen), maar het is in het belang van de werkgever en de interne klant (andere afdelingen) dat je zoveel mogelijk op afstand kunt. Als je eerst een halfuur onderweg bent voor je een probleem kunt fixen, duurt de storing een halfuur langer. Maak dat duidelijk, dus dat het hier niet alleen om jouw avond gaat (bot gezegd: dat boeit je gesprekspartner waarschijnlijk niet), maar ook om hoe snel jij je werk kunt doen (dat boeit heb wel) :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1