Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net geprobeerd, 2100d, maar las op twitter dat ik niet de enigste ben. Vanaaf beter hopelijk.

Heb trouwens niet seasons pass genomen, zal mij benieuwen of ik het ga redden met alleen fight monies

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:11

On_E

Housemusic

Hier ook server errors net, kan 'gelukkig' toch pas morgenavond echt los...

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 19:41
ach, ik moet nog even werken, dan de game ophalen en dan even wat spelen vanavond, zal toch eerst storymode worden.
Moet wel zeggen dat de muziek een stuk beter is dan SF4 in mijn optiek.

4 Kings Lair round 1 theme is ook weer vetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Over de muziek gesproken, ik vond de muziek uit 3rd Strike echt vet. Ik vind SF5 ook betere muziek hebben dan SF4 :)

Alles klaar om te gamen, maar moest er vanochtend vroeg uit dus heb nog niet één potje kunnen spelen. Ga eerst non-ranked spelen en zal wel even duren voordat ik ranked aandurf :+

Ik plug nog een keer de StreetFighter V Tweakes spelerslijst

[ Voor 22% gewijzigd door Seroczynski op 16-02-2016 08:41 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Akaendra schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 08:05:
ach, ik moet nog even werken, dan de game ophalen en dan even wat spelen vanavond, zal toch eerst storymode worden.
Moet wel zeggen dat de muziek een stuk beter is dan SF4 in mijn optiek.

4 Kings Lair round 1 theme is ook weer vetjes :)
Als de servers het vanavond nog steeds niet doen zou ik geen story mode gaan doen, je fight money is verdwenen zodra de server je eraf gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Ik check het natuurlijk wel eerst alvorens dat te doen. Wil niet dat al de fight money down de drain gaat.

Anders gewoon wat training mode om wat meer characters te leren dan Mika.
Wil naast Mika Fang en Necalli ook nog wel leren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Akaendra schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 08:52:
Ik check het natuurlijk wel eerst alvorens dat te doen. Wil niet dat al de fight money down de drain gaat.

Anders gewoon wat training mode om wat meer characters te leren dan Mika.
Wil naast Mika Fang en Necalli ook nog wel leren :P
Lees heel veel klachten van mensen die in elke gamemode naar het main menu gekicked worden zodra de servers haperen en dan ben je alles kwijt wat je net had verdiend. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:33
Sim en F.A.N.G toegevoegd aan startpost. Link naar Google Doc toegevoegd onder het kopje intro.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
FREAKJAM schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:26:
Sim en F.A.N.G toegevoegd aan startpost. Link naar Google Doc toegevoegd onder het kopje intro.
Goed bezig. OP ziet er weer strak uit d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De story mode houdt niet echt over, dat heb ik vanochtend offline, beetje kunnen doen. Moet ook bekennen dat ik niks getweaked had. Maar de ai was....niet best. Heb Ruy, chun li en Bison doorgespeeld (hoeveel FM was dat wel niet geweest :P).
De echte story mode schijnt ook later te komen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:29
Even een vraagje over die Google Doc...
Ik zet sowieso jullie als friends erbij, maar is het niet zo als je bijvoorbeeld Crossplatform wilt spelen dat je dan het Fighters ID nodig hebt?

Misschien dat we die er ook nog even bij kunnen zetten allemaal. :)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:45:
Even een vraagje over die Google Doc...
Ik zet sowieso jullie als friends erbij, maar is het niet zo als je bijvoorbeeld Crossplatform wilt spelen dat je dan het Fighters ID nodig hebt?

Misschien dat we die er ook nog even bij kunnen zetten allemaal. :)
Ik heb de kolommen genoemd n.a.v. mijn ervaring op de PC (en eerder 360). Daar had je enkel het Steam ID / Gamertag nodig. Als ik iets vergeten ben: het is een open sheet, edit away! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Zal wel even kijken als ik de game daadwerkelijk heb.
Van wat ik heb gezien hebben ze de problemen gevonden met de servers, dus hopelijk tegen de tijd dat ik thuis kom en ga spelen dat ze dan ook opgelost zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 07:23
Tempo van capcom hierin is meestal traag. Ik denk zelf dat de game zonder probs over maand zal draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ik twijfel ondertussen wel heel erg om de game alsnog te kopen, ik zit alleen met een dilemma. Ik draai Linux op mijn home-pc, dus Windows versie is niet mogelijk. Verder zit ik nog met een vrij dure stick van B15SDM waar ik een aardige zakcent 5 jaar geleden aan heb besteed (350 euro) die alleen werkt met PC/Xbox360.

Wil ik deze werkend krijgen met de PS4 moet ik volgens mij dat universal board kopen, alleen geen idee of dit simpelweg plug&play is.

edit:
Binnenkort op Linux? :D
nieuws: Street Fighter V komt dit voorjaar uit voor SteamOS

[ Voor 17% gewijzigd door FREAKJAM op 16-02-2016 10:37 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
FREAKJAM schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:30:
Ik twijfel ondertussen wel heel erg om de game alsnog te kopen, ik zit alleen met een dilemma. Ik draai Linux op mijn home-pc, dus Windows versie is niet mogelijk. Verder zit ik nog met een vrij dure stick van B15SDM waar ik een aardige zakcent 5 jaar geleden aan heb besteed (350 euro) die alleen werkt met PC/Xbox360.

Wil ik deze werkend krijgen met de PS4 moet ik volgens mij dat universal board kopen, alleen geen idee of dit simpelweg plug&play is.

edit:
Binnenkort op Linux? :D
nieuws: Street Fighter V komt dit voorjaar uit voor SteamOS
wat voor pcb zit er nu in dan ? Board is best wel noob friendly.
zie : http://forums.shoryuken.c...sal-fighting-board-thread

Worse case moet je 4 kabels voor je usb aansluiting solderen. Maar als er al een usb plug in zit hoef je alleen draadjes vast te schroeven. Het is wel verstandig om de touch pad knop te mappen, in trainingsmode heb je wat extra shortcuts daarvoor. touch pad knop moet je wel solderen geloof ik.

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wine geen optie? Zelf ook erg overwogen om de pc versie te nemen. Helemaal omdat er ook cross play is, was dat misschien wel de betere keuze geweest. Maar vraag me af of mijn pc het goed had kunnen draaien. Al hoewel, voor het ps4 geld een leuke videokaart upgrade kunnen doen natuurlijk :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
xoror schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:44:
[...]

wat voor pcb zit er nu in dan ? Board is best wel noob friendly.
zie : http://forums.shoryuken.c...sal-fighting-board-thread

Worse case moet je 4 kabels voor je usb aansluiting solderen. Maar als er al een usb plug in zit hoef je alleen draadjes vast te schroeven. Het is wel verstandig om de touch pad knop te mappen, in trainingsmode heb je wat extra shortcuts daarvoor. touch pad knop moet je wel solderen geloof ik.
Geen idee welke pcb er nu in zit. Ik heb de stick destijds laten maken door B15SDM, ik zou hem een mailtje kunnen sturen (hij is gestopt met het maken van arcade sticks). Misschien dat jij het kunt opmaken uit de eerste foto :9

Ik zie het niet echt zitten om zelf te gaan solderen. (daarnaast kan ik het ook niet).

is everything cool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
Even openen en kijken hoe het er binnen uit ziet. Als er al een usb plug binnen is gebruikt, hoef je niets te solderen.

edit:
even fotos bekeken

http://joystickvault.com/data/1229/Deejay_10.JPG
ziet eruit als madcatz 360 pcbtje. die kabels zijn daarop gesoldeerd.

Aan http://joystickvault.com/data/1229/Deejay_4.JPG te zien zit er iets van neutrik usb ding op.
Dan heb je geluk, want je kan daar simpel een usb kabeltje inpluggen die naar de brook board gaat.
Denk dat je niets hoef te solderen. Maar zeker weten doe ik het pas wanneer je de onderplaat open maakt
en daar een foto van neemt.

[ Voor 68% gewijzigd door xoror op 16-02-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik deze maand mijn salaris gestort krijg ga ik ook maar een ps4 aanschaffen (wilde ik toch al doen) met dit erbij. Zijn er hier veel PS4 spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:56:
Als ik deze maand mijn salaris gestort krijg ga ik ook maar een ps4 aanschaffen (wilde ik toch al doen) met dit erbij. Zijn er hier veel PS4 spelers?
In de OP en hierboven staat een Google doc met iig vier PS4 spelers :+ Game ondersteund crossplay, dus je kan zelfs tegen PC spelers spelen (relaxte ontwikkeling, net zoals bij Rocket League).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
FREAKJAM schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:49:
[...]

Geen idee welke pcb er nu in zit. Ik heb de stick destijds laten maken door B15SDM, ik zou hem een mailtje kunnen sturen (hij is gestopt met het maken van arcade sticks). Misschien dat jij het kunt opmaken uit de eerste foto :9

Ik zie het niet echt zitten om zelf te gaan solderen. (daarnaast kan ik het ook niet).
heb even op http://www.b15sdmdesigns.com/#!arcade-sticks/ctzx en zo te zien gebruikt hij neutrik usb connectors op de "oude" builds. Je hoeft dus niets te solderen.

Tenzij je de touchpad knop wil, maar daar zou je een extra knop voor moeten plaatsen. Dat kan je achterwege laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buMf00d
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 20:27
Gisterenavond gespeeld bij wat vrienden van me die ook actief hebben gespeeld in SF4. Mijn main character (Zangief) is iets te veel veranderd voor mij, echt heel tof vind ik hem niet meer. Vanavond maar weer verder zoeken naar een toffe character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Wellicht dat Mika dan wat voor je is?

Naja, zojuist smsje gehad, na het werk maar even gaan oppikken dan :)

Naast Mika wil ik zelf dus nog F.A.N.G en Necalli nog leren, en als Guile uitkomt dan is hij ook zeker weer van de partij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ik ga voor Karin als main.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb nog geen idee wie ik gaan mainen....denk dat ik heel orgineel & verassend maar is start met Ruy en daarna verder kijk.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik ga sowieso met Ryu aan de slag, lijkt me ook wel het verstandigste. Heb in de beta's ook al even met Nash gespeeld, die vind ik ook erg fijn spelen thus far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Wie zijn de enige charge characters in deze game? Bison en F.A.N.G?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Bison en Fang, geloof dat Necalli ook wel een charge move heeft.

Denk dat Fang wat dat betreft het dichtste bij Deejay in de buurt komt. Zowat alleen charge moves en een shoryuken (dat is die duckstep dan geloof ik, niet zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Laatst online: 14:02
Ben benieuwd hoe het zal zijn, vanmiddag eens proberen. Ik sta ook op het lijstje, voeg me maar toe wanneer je zin hebt om te spelen. Moet vanmiddag wel even kijken hoe dat zit met het FightersID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
xoror schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:53:
Even openen en kijken hoe het er binnen uit ziet. Als er al een usb plug binnen is gebruikt, hoef je niets te solderen.

edit:
even fotos bekeken

http://joystickvault.com/data/1229/Deejay_10.JPG
ziet eruit als madcatz 360 pcbtje. die kabels zijn daarop gesoldeerd.

Aan http://joystickvault.com/data/1229/Deejay_4.JPG te zien zit er iets van neutrik usb ding op.
Dan heb je geluk, want je kan daar simpel een usb kabeltje inpluggen die naar de brook board gaat.
Denk dat je niets hoef te solderen. Maar zeker weten doe ik het pas wanneer je de onderplaat open maakt
en daar een foto van neemt.
Thanks voor je info. Ik zal eens kijken hoe het eruit ziet :)

edit: crappy nexus 5 quality:
Kabels lijken inderdaad gesoldeerd op de huidige pcb, dus volgens mij moet er heel wat gebeuren wil ik de brooks erin knutselen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rGDzl8Ml.jpg?1

[ Voor 11% gewijzigd door FREAKJAM op 16-02-2016 14:03 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
FREAKJAM schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:55:
[...]

Thanks voor je info. Ik zal eens kijken hoe het eruit ziet :)

edit: crappy nexus 5 quality:
Kabels lijken inderdaad gesoldeerd op de huidige pcb, dus volgens mij moet er heel wat gebeuren wil ik de brooks erin knutselen.

[afbeelding]
Nee juist niet! je moet alle kabels die gesoldeerd zijn op de pad afknippen (zo dicht mogelijk bij pcb afknippen en even labelen welke knop het was). die afgeknipte kabels kan je in de brook schroeven. Daarnaast trek je de usb kabel van de pad naar de neutrik los en vervang je met usb A <-> usb B. ene kant sluit je aan op je neutrik (usb A) en andere kant op de brook (usb B ).

Komt geen soldeerwerk bij kijken. Alleen als je touchpad knop wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buMf00d
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 20:27
FREAKJAM schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:55:
Wie zijn de enige charge characters in deze game? Bison en F.A.N.G?
Chunli haar fireball en spinning bird kick zijn nog steeds charge moves. Ze is haar piano kicks kwijt, dat is nu qcf+K. Vind haar wel iets voor jou tbh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Je hebt inderdaad de FighterID nodig om mensen uit te nodigen voor games!
Zal het even toevoegen aan de sheet.

edit: iemand was me al voor, ingevuld. :)

[ Voor 16% gewijzigd door On_E op 16-02-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijzelf ook even toegevoegd aan de lijst!
Ben altijd wel voor een potje te vinden wanneer ik online ben! :D

Exhibition matches zijn altijd welkom! Hit me up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* Sagat kijkt op de klok, waarom is het nog geen 18.00 uur :(
Dan maar even in het google docje kijken.....err Firlian ,ervaring gemiddeld? Zo ongeveer elk got SF4 tournooitje speelde jij de final met Emersion, en die kon pas van je winnen toen hij pro/gesponsord werd :P

Zal als ik vanvond heb kunnen registreren ook mijn gevens neerzetten.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingZ
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-09 10:44
Had het niet verwacht maar is toch binnen !

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/Azmat/Mobile%20Uploads/tmp_2729-IMG-20160216-WA0002551192467.jpeg

Madcatz SF5 arcade stick + SF5 collector's edition guide

Vanavond ff teste :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Sagat schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:24:
....err Firlian ,ervaring gemiddeld? Zo ongeveer elk got SF4 tournooitje speelde jij de final met Emersion, en die kon pas van je winnen toen hij pro/gesponsord werd :P
Ik dacht dat we het hier over SFV ervaring hadden :+

@KingZ: super cool! :>

[ Voor 4% gewijzigd door firlian op 16-02-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
True true, had jij de beta op pc gemod zodat je kon blijven spelen? De mensen die dat gedaan hebben zou je kunnen listen als veel eravaring, voor de rest zal het beperkt zijn tot de periodes dat de beta werkte....of minder.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
@Sagat
Na de laatste beta in januari wel gekeken naar mods, maar kreeg het toen niet meer voor elkaar. Vorig jaar kon de beta me nog niet zoveel boeien. Afgelopen nacht tot 5 uur zitten spelen (ondanks normale werkdag) en Bison voelt alweer erg vertrouwd-- combos zijn echt super easy. Maar ik kan deze keer toch beter wat meer verschillende characters spelen, anders wordt ik weer zo'n one trick pony als in SFIV. Misschien ook maar gewoon Ryu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn grapplers niets voor je? Jouw in-your-face-high-pressure gamestijl lijkt me daar uitermate voor geschikt. Maar misschien is het door het gebrek aan mobilieit weer lastiger uit te voeren.

Shoto's werken ook, af en toe nog nachtmerries van je Dan ;) of meer :(

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Wel mooi die character stories, bij sommigen is het letterlijk na 2 rondes alweer voorbij... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Misschien ook wel leuk als een ieder zijn/haar main toevoegt in het sheet. Is wel handig als je bijv een bepaalde matchup wil leren. Ik heb in ieder geval de kolom "Main" zo juist toegevoegd.

Zelf twijfel ik nog steeds wat ik doe, het kriebelt wel inmiddels moet ik zeggen. De nieuwe PCB inclusief invoerkosten is ook weer een redelijke aanschaf en dan is een Hori PS4 stick weer bijna net zo duur.

@KingZ
Mooie aanwinsten! Hopelijk heb je er veel plezier van! :D

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 16-02-2016 18:55 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cityhunter
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-08-2022
KingZ schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:27:

[afbeelding]

Madcatz SF5 arcade stick + SF5 collector's edition guide

Vanavond ff teste :*)
Waar heb je de stick besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:38

Superkiwi

Hoi doei

Mooie stick KingZ! :*)

Heb zelf ook even naar een TE2/TEs (weet iemand het exacte verschil tussen deze 2?) zitten kijken, maar ik wil eerst de game spelen.
Voor SF IV had ik een Mad Catz SE gekocht en er Sanwa parts in laten zetten, maar mijn skills zijn eigenlijk veel en veel te laag om nog een keer veel geld aan een stick uit te geven.
En omdat mijn skills zo laag zijn verlies ik bijna alles en speel ik ook niet zo heel veel (die 3 zaken zijn natuurlijk met elkaar verweven).
De potjes SF IV die ik gewonnen heb zijn letterlijk op 1 hand te tellen. Heb er dan ook slechts iets meer dan 100 online gespeeld, maar dan nog is het bedroevend :P
Wellicht als SF V goed bevalt en ik wat beter wordt, wie weet...

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingZ
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-09 10:44
Cityhunter schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:15:
[...]

Waar heb je de stick besteld?
Ik had hem 3 weken geleden bij game mania besteld, ben blij dat ik dat heb gedaan want zie bijna overal latere lever datum om aan de stick te kunnen komen, op twitter zeiden ze al uitverkocht ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Even wat training mode gedaan, PS4 had nog een 6GB patch voor me die nu nog aan het downloaden is :)
Heb mijn main toegevoegd iig. Moet nog even wachten met Fighters ID als de patch klaar is met downloaden.

Hoop wel dat de online patch wel wat dingen heeft van sinds de laatste beta (Mika Wallbounce midscreen is er een van :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08 13:21
heb hem ook op de pc gehaald,wel een programma moeten downloaden om met mijn gamepad te kunnen gebruiken :p,online vind ik ook geen matches,maar dat lijkt me normaal op dit moment?

eerst even wat steam reacties gelezen,en werd wat huiverig,toch gekocht,het zal alleen maar beter worden...hoop ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

Ben al anderhalf uur lekker knopjes aan het rammen, maar helaas nog geen enkele match via Fight Request of handmatig zoeken.

Begin Mika al aardig onder de knie te krijgen, heel tof karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik heb vanavond welgeteld één match online mogen spelen. Lobby maken was niet mogelijk helaas, dus kon niet met mijn maat oefenen.

Had net de K.O. gemaakt in Survival mode stage 29 (normal), toen raakte ik disconnected -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_acker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 12:45
KingZ schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:27:
Wow, erg mooi. En stiekem jaloers :o

Eerste reactie van mij op SFV:
- Erg leeg. Het is dat je weet dat veel DLC er nog bijkomt en het me toch uiteindelijk om de multiplayer gaat, maar kan me voorstellen als mensen zich nu "bekocht" voelen.
- Matches werken voor geen meter. Op tijd van een paar uur, 2 (wel goede) matches kunnen doen.
- Ik merk dat ik in SFIV alleen met Sakura heb gespeeld: andere combo's en specials zijn erg wennen. En zeker op een pad.
- Game ziet er goed uit. Ben blij als we een maand verder zijn en er hopelijk weer sticks beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
KneoK schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:07:
Ben al anderhalf uur lekker knopjes aan het rammen, maar helaas nog geen enkele match via Fight Request of handmatig zoeken.

Begin Mika al aardig onder de knie te krijgen, heel tof karakter.
Vind het echt zo jammer dat die wallthrow van midscreen niet meer werkt. dat was laatste beta nog wel zo.
Magoed, we hebben een V-trigger combo met maar liefst 4 HP's tot nu toe. Lijkt wel of haar super ook niet meer lekker linkt, of ik ben gewoon te laat maar we gaan wel zien XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Geen basic vs CPU mode erin is wel beschamend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
On_E schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:25:
Geen basic vs CPU mode erin is wel beschamend...
Nogal. De game wordt ook aardig afgekraakt op steam.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

FREAKJAM schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:37:
[...]

Nogal. De game wordt ook aardig afgekraakt op steam.
Begrijp het ook echt niet, natuurlijk spelen veel mensen dit vooral online maar kom op...

Dat er geen arcade mode in zit met boss en karakter-eindes ok, met die komende story mode in het achterhoofd kan ik daar nog vrede mee hebben, maar gewoon geen enkele optie om normale 3 ronde gevechten tegen de CPU te doen? In een vechtspel? Dat moet een unicum zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cityhunter
Ik kan ook gewoon geen enkele match online vinden. Lobbies werken ook niet. Dus maar wat storymode doen en training...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wow ik mag met een match in een uur spelen dus niet klagen? Wel 100% winpercentage!
:Y _O-
Werd er tijdens story mode een keer uitgegoid, verder stabiel.

Ps3 pad werkt prima. Mijn ps4 pad disconnecte na 50 mind ofzo. Niet leuk maar wel werkbaar. Je kan ook af en toe een button pressen ofzo of bij starten sf5 je pad sertings aanpassen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ik heb nu een stuk of 7 online matches kunnen spelen. De matches zelf lopen heel soepel. Je merkt nog heel duidelijk de overstap van IV naar V, veel jabs en throw attempts.

Ik vermaak me tot nu toe meer dan prima. Dit zou voor mij best weleens SFIV kunnen gaan vervangen op terrmijn. Wat de online 'problemen' betreft zal het wel loslopen. SFIV, USFIV en SFxT hadden de eerste paar dagen ook moeite met het vinden van online matches, maar ook dat is allemaal in orde gekomen.

Als single player game heeft SFV vrijwel niets te bieden op het moment, dus ik snap de kritiek op Steam aan de ene kant wel een beetje. Aan de andere kant, SF is zeker vanaf IV altijd een online/tournament game geweest.

Heb in ieder geval alle story modes gedaan, zo'n 160k, dus de punten voor de eerste DLC character zijn ruimschoots binnen :)

Mika wordt steeds leuker. Ze kan echt insane damage doen (jHP, sMP, sHP, V-Gauge, sMP, sHP, Super is fantastisch) en haar moveset bevalt me wel.

Ik heb een beetje met Bison, Cammy en Ryu geklooid. Ryu is nog steeds goed, maar aan Bison en Cammy moet ik behoorlijk wennen. Vooral met Cammy heb ik nog geen idee hoe ik een goeie opening kan vinden, maar hey, day 2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
schijnt dat survival/story meer dan genoeg is, hoor mensen al babbelen over 300k fight money, dat zou genoeg moeten zijn voor 3 characters, of wat kostuums.
Vanochtend via stream nog die preorder cammy skin gezien, die ziet er echt veel beter uit dan het origineel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Post op Steam van wbacon (Capcom vertegenwoordiger die ook actief is op reddit):
SFV Post Launch Status Update Vol. 1

Hello Street Fighter V players,

WIth the game now officially out, we'd like to address some of the issues customers have been experiencing since launch.

Network / server-side issues (PC & PS4):
Online connectivity - login and intermittent connectivity issues should be less frequent as the service stabilizes now that all platforms and regions have launched.

Matchmaking issues - the issue should be fixed now as the team identified the root cause and have implemented a server side fix few moments ago. Please check https://mobile.twitter.com/sfvserver for the latest updates and server status

Fighter ID corruptionn - a small number of PC users have reported their Fighter ID getting corrupt after account registration. We're aware of this issue and will have a fix in place shortly to prevent this from happening further.

PC-specific issues:

Game boot-up/crashing issues - some of these issues may be attributed to certain Anti-Virus software preventing the game executable from launching due to a false-positive error. We recommend users add StreetFighterV.exe and/or the game installation directory to the exclusion list to prevent this issue.

There are other non-reproducible crashes or stability issues that we'll be looking into. We appreciate if you can continue sending feedback through the official Steam Bug Reporting thread with as much details as possible so that we can attempt to reproduce and fix the issue.

Feature asks (PC):

Native DirectInput support - this was one of the more consistent requests we've received from the PC community. We realize many fans prefer to use their existing PS3/PS4 compatible Arcade Sticks on PC which are DirectInput-based, so we are actively looking into adding this feature in an upcoming patch. In the meantime, players can use popular XInput remapping tools such as the X360CE.

Expanded key re-binding functionality - we are also looking into expanding key binding option to allow customers to freely map keys beyond the default B/N/M/,/H/J/K/L keys.

In-game language options - the currently set language is based on the Operating System's UI language. We are looking into adding language options via the Steam client launcher in an upcoming patch.

Resolution Switching - current design requires users to cycle through each in-between resolution setting in order to arrive at a resolution of their choice. We'll look into making this process much simpler and less time consuming in the future.

Lastly, we'll provide another round of updates shortly, as soon as we have a solid timeline for when these feature additions will be ready. Please stay tuned!

Street Fighter V is a living and breathing platform that will continue to improve and evolve over time with more features and content. With that being said, we'd like to assure you that we are always listening to your feedback and with your help, we will continue to find ways to make Street Fighter V better and better. So please, keep the feedback coming and thanks for your support!

wbacon, on behalf of Street Fighter Team
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Die Wbacon is zeker de slechtste niet.
Vind ook wel dat er wat overdriven gereageerd wordt, tis niet de eerste game waarbij de launch falikant mis gaat.

Geloof dat SF4 ook zoiets had toendertijd, maar die heb ik niet tijdens launch gekocht toen.

Ben nog altijd blij dat mijn stick werkt tot zover :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
SFV Leek mij wel interessant. Niet de mooiste graphics, maar wel weer een slag anders en 'het is Street Fighter' :D

Nu weet ik zeker dat ik dit nog niet haal en helemaal niet voor de prijs voordat alles werkt (vooral xinput). Ik snap niet hoe je zoiets 'leegs' wilt releasen en dan later wel weer een DLC toe wilt voegen.

Is MP wel goed te hachelen?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat ik een PS4 hier moest halen maar het lijkt dat mijn pc hem goed aankan :). Deze zaterdag ga ik hem dan ook maar is proberen. Ik neem aan dat er nergens een demo versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

RonaldDesigns schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:39:
SFV Leek mij wel interessant. Niet de mooiste graphics, maar wel weer een slag anders en 'het is Street Fighter' :D

Nu weet ik zeker dat ik dit nog niet haal en helemaal niet voor de prijs voordat alles werkt (vooral xinput). Ik snap niet hoe je zoiets 'leegs' wilt releasen en dan later wel weer een DLC toe wilt voegen.

Is MP wel goed te hachelen?
Ik heb nog nul online matches kunnen spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
On_E schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:07:
[...]

Ik heb nog nul online matches kunnen spelen...
zou gefixed moeten zijn inmiddels. Heb het zelf nog niet getest maar neem aan dat dit gisteren nog was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Gisteravond 2 ranked matches kunnen doen, de eerste ging goed. 2e potje was echter een drama, er was te veel lag. :( Vanavond nog maar een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Feralio schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:37:
Gisteravond 2 ranked matches kunnen doen, de eerste ging goed. 2e potje was echter een drama, er was te veel lag. :( Vanavond nog maar een poging wagen.
Filter je ook op verbinding? Tijdens de beta had ik hem altijd op 5 staan en had niet het idee dat ik daardoor minder snel matches kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Nee, had gewoon alles aan staan, ook nog ranked en casual matches om te kijken hoe snel ik een match zou krijgen. Viel aardig tegen. Ga het vanavond even op 5 zetten. Thanks :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Akaendra schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:34:
[...]

zou gefixed moeten zijn inmiddels. Heb het zelf nog niet getest maar neem aan dat dit gisteren nog was?
Klopt, gisteravond een uur kunnen spelen maar zonder resultaat als het om online games gaat.

Hopelijk vanavond dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Zijn deze online issues alleen op steam of ook PSN?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
FREAKJAM schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:48:
Zijn deze online issues alleen op steam of ook PSN?
Voor zover ik weet gelden de issues voor beide systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cityhunter
Het gaat veel beter nu en ook geen disconnects meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had gister juist omdat het toch in den beginne was, steeds gefilterd op connection 3-5......maar dus helemaal 1 pot kunnen spelen (die was wel zonder enige merkbare lag). Ik speel op ps4.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:54
De game net aangeschaft en aan het downloaden. Kan ik mijn MadCatz StreetFighter controller weer onder het stof vandaan halen :) Was trouwens maar 32 euro via Kinguin

Edit: Haha de game is awesome. Speelt lekkerder weg dan SF IV. In het begin verloor ik een paar potjes maar de laatste vijf op rij allemaal gewonnen :)

Ik zit zomaar in een match. Hoef maar heel even te wachten (PC)

[ Voor 53% gewijzigd door Robolokotobo op 17-02-2016 15:39 ]

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Ik zie allemaal mensen met alt costumes spelen maar overal waar ik lees staat dat je ze pas in maart kan unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Dat zijn de pre-order costumes. die zijn hier amper te verkrijgen. Wete dta Nedgame de Hotryu had maar anders dan dat helemaal niets. Zelfs Gamemania niet. Hoop dat die costumes later ook nog in store komen.

Wat ranked gedaan, wel bummed dat echt 3 potjes waar ik won gewoon niet gesynced zijn naar de server :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Dat synchen is af en toe nog wel irritant ja. Heb nu zo'n 25 potjes kunnen spelen ofzo en ik ben helemaal verslaafd :P Deze gaat SFIV zeker vervangen.

Negative edge is trouwens zwaar in het voordeel van Mika d'r super art als je die wilt linken. MP, HP vasthouden, qcb, qcb, HP loslaten werkt echt heel goed. Veel betrouwbaarder voor mij dan MP, HP, qcb, qcb, HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Is er een manier om de training mode settings op te slaan? Zo irritant telkens stun opnieuw uitzetten...

• On_E

On_E

Housemusic

3 online potjes kunnen spelen waarvan 1 onspeelbaar door lag.. :(

@ firlian: dat kan (nog?) niet.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:38

Superkiwi

Hoi doei

Ik wacht nog steeds op video's van de PS4 spelers :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Akaendra
Denk dat ik vanavond wel ga streamen, fight request aan en dan story mode/survival doen.

Kan iedereen mijn bad habit Mika zien :P

• Feralio
Zijn er toevallig nog mensen die vanavond een paar potjes willen oefenen? En weet niet of er behoefte voor is, maar heb op mijn teamspeak server een aantal Street Fighter kanalen aangemaakt. Adres is Teamspeak.grolleman.org. :)

• On_E

On_E

Housemusic

Akaendra schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 08:47:
Denk dat ik vanavond wel ga streamen, fight request aan en dan story mode/survival doen.
Het duurde bij mij echt lang voor ik een online match kreeg via fight request.

Werd overigens door een Karin finaal afgeslacht gisteravond, ene ScottyT ofzo, man wat was die goed.

• henkyyyyyyy
Ik vind het echt een heerlijke game, alleen er is 1 grote MAAR.....

Zelfs als zet ik de connecties op 5, dan nog komen er potjes voor waarin iedereen aan het teleporten is.
Echt verschrikkelijk om te spelen.

Wanneer een verbinding goed is dan is hij ook erg goed, maar dat teleporten is echt verschrikkelijk....

Meer mensen hier last van?

• Akaendra
Heb 1 of 2 potjes gehad met van die teleporters/zware lag, dan is het ook echt gewoon onspeelbaar.

• henkyyyyyyy
Akaendra schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:10:
Heb 1 of 2 potjes gehad met van die teleporters/zware lag, dan is het ook echt gewoon onspeelbaar.
Ik snap dan niet zo goed waar ze die 5 bar connecties op baseren?

• FREAKJAM
De issues zijn bekend en daar wordt aan gewerkt. Feit dat je 5 bars ziet in de game wil natuurlijk niet altijd zeggen dat dit daadwerkelijk zo is. Ik denk dat er nog gewoon een hele hoop matchmaking issues zijn in de game. (ook al zeggen ze deze gefixxed te hebben). Zie de blog van Capcom voor meer info.

Ik wacht zelf nog even af. Ben sowieso nog in dubio wat ik ga doen. (Game ga ik denk ik op PS4 halen, nu nog even kijken of ik een nieuwe stick bestel ja/nee).

[ Voor 17% gewijzigd door FREAKJAM op 18-02-2016 09:42 ]

is everything cool?

• Akaendra
Ach ja, het zal allemaal wel goedkomen.
Hoop wel dat Alex Dlc snel komt samen met de Trial mode enzo.
Vond die altijd wel leuk om te doen, ook al waren het niet de meest optimale combos :P

Verwijderd

Feralio schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 08:53:
Zijn er toevallig nog mensen die vanavond een paar potjes willen oefenen? En weet niet of er behoefte voor is, maar heb op mijn teamspeak server een aantal Street Fighter kanalen aangemaakt. Adres is Teamspeak.grolleman.org. :)
Jazeker! :D
Ik wil wel een paar potjes spelen vanavond, ik ben online vanaf 19:30 +/-
Dus ik kom wel even knokken met je als je zin hebt?
Staat jouw fighter ID ook in de google doc?

• Feralio
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:02:
[...]

Jazeker! :D
Ik wil wel een paar potjes spelen vanavond, ik ben online vanaf 19:30 +/-
Dus ik kom wel even knokken met je als je zin hebt?
Staat jouw fighter ID ook in de google doc?
Nice! Ik sta er wel inderdaad, nog niet helemaal duidelijk hoe ik via dat systeem "vriendjes" kan worden met iemand. :P Maar dan zie ik je vanavond wel!

Verwijderd

Feralio schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:04:
[...]

Nice! Ik sta er wel inderdaad, nog niet helemaal duidelijk hoe ik via dat systeem "vriendjes" kan worden met iemand. :P Maar dan zie ik je vanavond wel!
Komt helemaal goed, ik voeg je fighter ID toe en dan moet het allemaal lukken als de servers meewerken vanavond :+

• henkyyyyyyy
FREAKJAM schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:40:
De issues zijn bekend en daar wordt aan gewerkt. Feit dat je 5 bars ziet in de game wil natuurlijk niet altijd zeggen dat dit daadwerkelijk zo is. Ik denk dat er nog gewoon een hele hoop matchmaking issues zijn in de game. (ook al zeggen ze deze gefixxed te hebben). Zie de blog van Capcom voor meer info.

Ik wacht zelf nog even af. Ben sowieso nog in dubio wat ik ga doen. (Game ga ik denk ik op PS4 halen, nu nog even kijken of ik een nieuwe stick bestel ja/nee).
Van een ander forum :
Stick voor 125 euro

Beste bang for your buck wat sticks betreft. Als je geen ervaring hebt met sticks zal je toch geen voorkeur hebben wat merk knoppen betreft. Ik heb jarenlang Sanwa knoppen gebruikt (die in de TE stick zitten) en nu heb ik deze Hori gekocht die Kuro knoppen gebruikt en het voelt nog steeds prima aan. Ik zou een 8 button stick kopen, omdat dit vaak de duurdere modellen van hogere kwaliteit zijn.
Weet niet of dit binnen je budget valt?
Ik had het geluk op Marktplaats een Madcatz PS3 stick te kopen voor 50 euro.

• FREAKJAM
henkyyyyyyy schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:47:

Weet niet of dit binnen je budget valt?
Ik had het geluk op Marktplaats een Madcatz PS3 stick te kopen voor 50 euro.
Goede tip, scheelt nog zeker 30 euro met andere websites! Kan ik mooi andere buttons voor halen eventueel. Ik zou ook de Xbox 360 naar PS4 converter kunnen gebruiken van Brook's, maar helaas geen ervaring mee.

[ Voor 18% gewijzigd door FREAKJAM op 18-02-2016 11:00 ]

is everything cool?

Is de venom ps4 stick geen optie? Verkocht door media markt. Ik ga zelf derpen met mijn ps3 SxT padje en koop miss een 2e hands stick of miss die hori fc4 die Firlian ook heeft. Miss vanaaf nog even online proberen

10 second ninja DONE

• KneoK

KneoK

Ik ga lekker de hele avond knokken, dus als iemand wat matches wil doen, stuur dan maar een invite.

• Akaendra
Man, ik voel me nog steeds een beetje een scrub nu, pas Bronze gehaald, maar goed, nog veel te leren.

die J.Hp > Mp > Hp > V-trigger > Mp > Hp > CA lukt me in training mode al aardig, alleen online nog af en toe een beetje timing aan het missen als ik het kan confirmen.

naja, alles kost tijd.

Wil Necalli ook eigenlijk oppikken, because he;s growing on me. Lijkt simpel genoeg voor makkelijke combo's en het is geen ryu

• KneoK

KneoK

Ik heb al wel gemerkt dat het niet echt de moeite is om dat soort flashy combo's te doen online, maar dat is eigenlijk wel een bekend verhaal door damage scaling. Een jHP, MP, HP, CA doet bijna net zoveel damage.

Ik ben voorlopig helemaal hooked aan Mika. Best goeie normals, heerlijke corner carry met haar command grabs en fMP, fMP/bMP, bMP combo, een lekkere cross up combo confirm en flinke damage.

Net ook maar even normal survival doorlopen voor de extra kleurtjes. Online werkt best goed nu. Heb met fight request aan veel matches, en het gros van de matches loopt zeer soepel. Het zal misschien nog een weekje duren voordat alles optimaal werkt server-side, maar gelukkig zijn er geen client-side problemen zoals met SFxT.

[ Voor 29% gewijzigd door KneoK op 18-02-2016 21:05 ]

• Akaendra
Is ook wel zo, maar ugh, Mika heeft echt een waardeloze matchup tegen een goede Dhalsim. bane of my existance on het zo maar te zeggen, maar dat was al zo in Sf4 en SFXT

• FREAKJAM
Toch maar Windows geinstalleerd (ik draaide Arch Linux) en SFV gekocht. Stick werkte direct :D

is everything cool?

• Feralio
Paar leuke potjes gedaan met Mostrow, speelt wel lekker zo op de TS. Kom er wel achter dat ik met mijn "gemiddeld" nog wel aardig moet oefenen. :)
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste