Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik ga idd old school sf4 spelen. Ben wel benieuwd hoe goed mijn tegenstander is......maar zal morgen wel verslag doen ;)

==========
Leuke tijd gehad gister! sf4 is voor mij ook een warm bad waar sf5 toch wel een koude douche is ' kan ook lekker zijn natuurlijk, maar niet altijd' :P

In eerste instantie dacht ik dat die gozert niet heel erg goed was, maar daarna toch wat potjes verloren, denk dat ik overal meer wins heb gepakt, maar het was zeker niet te eenzijdig en vooral leuke gevechten gehad. Paar keer dat het echt tot ronde 5 ging (alles gespeeld op best of 5 ipv standaard 3 ).

Hij (en mogelijk ook een maat, die het ook best aardig kon, sterker nog, ik heb 2x gewonnen maar hakken over de sloot werk, en vooral omdat die gast me wat onderschatte en/of het mooi wilde afmaken) spelen ook sf5, dus als we een keer internationaal willen gaan, dan kan ik het mogelijk maken :*)

[ Voor 76% gewijzigd door Sagat op 26-09-2018 10:28 ]

10 second ninja DONE

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

De laatste update heeft Dojo's toegevoegd aan de game.

Soort van (vrienden)groep die allemaal punten kunnen sparen en om de Dojo to pimpen ;)

Die van mij heet Feng_Shui in ieder geval, iedereen is welkom.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Kan je alleen punten verdienen, of ook verliezen? In dat 2e scenario join ik niet want anders ga ik een negative bijdrage leveren gezien mijn online results :P

10 second ninja DONE

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Wat is sowieso het hele idee achter de dojo's? Behalve het pimpen van een soort 'clan' / 'guild'?

@Sagat Of we nou Engels of Nederlands moeten praten is mij om het even, maar ik ga er verder niet over :D . Zo te horen was het in ieder geval een geslaagde avond :)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Grumpmeister schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:30:
Wat is sowieso het hele idee achter de dojo's? Behalve het pimpen van een soort 'clan' / 'guild'?

@Sagat Of we nou Engels of Nederlands moeten praten is mij om het even, maar ik ga er verder niet over :D . Zo te horen was het in ieder geval een geslaagde avond :)
Dat was het zeker, gewoon erg leuke potten gespeeld, ik denk dat deze here qua niveau goed met de meesten mee kunnen, uiteraard moeten ze ook zelf nog maar kunnen en willen, ik ga wel is polsen. En mogelijk dan inderdaad gaan splitsen bij grote opkomst.

Daarover gesproken, weten we al wie er volgende week weer zijn? Misschien anders in de discord gooien :)

10 second ninja DONE

• Grumpmeister
Sagat schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:40:
[...]

Dat was het zeker, gewoon erg leuke potten gespeeld, ik denk dat deze here qua niveau goed met de meesten mee kunnen, uiteraard moeten ze ook zelf nog maar kunnen en willen, ik ga wel is polsen. En mogelijk dan inderdaad gaan splitsen bij grote opkomst.

Daarover gesproken, weten we al wie er volgende week weer zijn? Misschien anders in de discord gooien :)
Ik ga er van uit dat ik er volgende week gewoon bij ben. Binnenkort wel even Steam herinstalleren en dan SF5 weer downloaden :X

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

ik weet nog dat ik desijtds vond dat fallout 3 lang duurde om te downloaden en dat ik er back us van gemaakt heb.......uiteraard nooit gebruikt en volgens mij bij schuiftuimte gebrek verwijderd :P

ik heb mijn les geleerd, ik zet gewoon wel mijn pc een nachtje aan :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog mensen online straks?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-09 14:56
Denk wel dat ik er vanavond bij ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

Ik kom zeker even knokken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ga me best doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
was het nog wat? ik moest 'even' de washmahine nakijken en had daarna geen zin meer, ff ajax gekeken en beetje bit trip runner gespeeld.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Vanavond knokken, mannen?

@Sagat Hey, kleur upgrade gehad? Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks, en ja sorta kinda......ik vind het enorm tof dat ik de kans krijg, maar we moeten even kijken of ik qua tijd genoeg actief kan zijn om het te blijven. Zie het als een proefmaand ;)

Gister helaas druk geweest dus niet kunnen spelen (of modereren).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Het was sowieso een prima avondje, scheelde wel dat we maar met 2 man waren waardoor je lekker door kon spelen.

Genoeg punten gezien bij mezelf waar ik me niet op dood moet staren (...de special...), verder gewoon heel reactief gespeeld met MK's als ranged 'poke' idee. Misschien niet de meest interessante potjes voor @KneoK, maar voor mij waren ze in ieder geval wel erg nuttig.

En zowaar een potje gewonnen (was wel een random die KneoK had gepakt). Ik had het geluk de v-trigger op tijd te gebruiken waardoor ik het met volgens mij een pixel aan health nog een tweede keer kon gebruiken. Dat potje ging ook bijna alles wel goed. 2 keer een connecting v-triggered Spiral Arrow in een v-triggered Cannon Spike (dat doet best wat damage), een max range special op de voet geraakt, etc.

Maar goed, eens kijken of ik wat meer tijd kan maken om online ook verder de basics kan oefenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik ben er vanavond overigens niet bij vanwege Nederlands elftal. Moet verder ook nog wat documenten bij elkaar verzamelen, dus dat is dan een goed moment.

Zijn er eigenlijk ook mensen hier die Soul Calibur VI gaan spelen? Ik heb er iig al wel zin in om met Talim en Kilik los te gaan (beetje m'n SCII nostalgie :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik ben erg benieuwd naar SC6. Misschien dat ik hem eerst even probeer voordat ik hem aanschaf, maar ik hoop dat ik het weer tof ga vinden. Zit zeker geen crossplay in of wel?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SC6 lijkt inderdaad geen cross play te krijgen als ik mijn google skills mag geloven.

Als de game dit wel had zou ik eerder geneigd zijn te kopen. Nu even afwachten hoe oa de reacties hier zijn, de reviews etc.
Ik sprak wel mijn spaanse collega (was afgelopen donderdag in NL) en die vond de beta iig erg leuk, dus dat was wel positieve reclame.
Maar dit is voor mij echt een game die ik verwacht maar weinig te spelen dus dan is het wachten op de deals.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik ben er vandaag helaas niet bij, wegens een defecte controller.

Heb in 3 jaar tijd al 3 defecte controllers gehad.

Knoppen blijven op een gegeven vast zitten na al dat button mashing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Het is wel jammer dat SFV als enige FG crossplay heeft...

Voor mij is het ook de fighter die vroeger het meest bleef hangen. Dead or Alive vond ik ook wel leuk om te spelen, voornamelijk de 2 tegen 2 (best wat tegen m'n broertje gespeeld toentertijd), maar Soul Calibur (2) vond ik toch wat toffer. Ook het verhaal wat je door kon spelen, waarmee je extra wapens, etc. kon unlocken.

Toen erg veel Talim en Kilik gespeeld, qua characters leek het totaal niet op elkaar, maar met Talim vond ik het juist gaaf om een beetje om de tegenstander heen te dashen en spinnen. En Kilik was natuurlijk vanwege de range met z'n stok echt ideaal.

Met het beginnen van m'n afstudeerstage had ik een PSP gehaald met hierop voornamelijk Monster Hunter Freedom Unite 2 en Soul Calibur Broken Destinies. Dat was ook een heerlijke iteratie van het spel en Kratos paste ook perfect in het spel als een guest character. Daar heb ik ook heel wat uren in gestoken in de trein (ik moest 2,5 uur heen en 2,5 uur terug reizen).

Maar goed, ik wil het eens meemaken, een fighter (online) spelen ten tijde van de release en proberen een beetje mee te komen met de flow. Mogelijk dat ik er nog eens wat oppak wat ik in SFV mee kan nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Unidentified schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:53:
Ik ben er vandaag helaas niet bij, wegens een defecte controller.

Heb in 3 jaar tijd al 3 defecte controllers gehad.

Knoppen blijven op een gegeven vast zitten na al dat button mashing :(
Is open schroeven en reinigen geen optie?
Grumpmeister schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:17:
Het is wel jammer dat SFV als enige FG crossplay heeft...

Voor mij is het ook de fighter die vroeger het meest bleef hangen. Dead or Alive vond ik ook wel leuk om te spelen, voornamelijk de 2 tegen 2 (best wat tegen m'n broertje gespeeld toentertijd), maar Soul Calibur (2) vond ik toch wat toffer. Ook het verhaal wat je door kon spelen, waarmee je extra wapens, etc. kon unlocken.

Toen erg veel Talim en Kilik gespeeld, qua characters leek het totaal niet op elkaar, maar met Talim vond ik het juist gaaf om een beetje om de tegenstander heen te dashen en spinnen. En Kilik was natuurlijk vanwege de range met z'n stok echt ideaal.

Met het beginnen van m'n afstudeerstage had ik een PSP gehaald met hierop voornamelijk Monster Hunter Freedom Unite 2 en Soul Calibur Broken Destinies. Dat was ook een heerlijke iteratie van het spel en Kratos paste ook perfect in het spel als een guest character. Daar heb ik ook heel wat uren in gestoken in de trein (ik moest 2,5 uur heen en 2,5 uur terug reizen).

Maar goed, ik wil het eens meemaken, een fighter (online) spelen ten tijde van de release en proberen een beetje mee te komen met de flow. Mogelijk dat ik er nog eens wat oppak wat ik in SFV mee kan nemen :P
Ik had met een maat van me altijd epische battles tussen Kilik (hij) en Maxi (ik) :P Ik vond SC2 echt de beste en hoop dat 6 ook weer lekker aanvoelt.

[ Voor 67% gewijzigd door Seroczynski op 16-10-2018 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Seroczynski schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:33:
[...]

Is open schroeven en reinigen geen optie
Dat is het probleem niet, maar vervolgens weer in elkaar zetten en werkende krijgen is wat anders.

Heb wat YouTube video’s bekeken, maar ben bang dat als ik me daar aan waag en het lukt me vervolgens niet om de controller weer in elkaar te krijgen, dat men hem tweedehands ook niet meer wilt overnemen.

Heb er wel een tientje voor over als iemand dit zou kunnen “repareren”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Hmm, misschien kan ik beter jouw controller overkopen en voor mijzelf houden :P Ik las in je advertentie dat hij ook uitvalt? Dat duidt namelijk wel op iets anders.

Gisteren uiteindelijk toch niet online geweest. Zag Koen nog wel op Discord maar ik was even verwikkeld in wat andere zaken. Heb sinds dat ik terug ben van de vakantie mijn vrije tijd anders ingedeeld dan ik voorheen deed.. Ga binnenkort proberen om dat te 'resetten', wellicht toch met SC6 (en dan neig ik vanzelf weer terug naar SF5 :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Seroczynski schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:28:
Hmm, misschien kan ik beter jouw controller overkopen en voor mijzelf houden :P Ik las in je advertentie dat hij ook uitvalt? Dat duidt namelijk wel op iets anders.

Gisteren uiteindelijk toch niet online geweest. Zag Koen nog wel op Discord maar ik was even verwikkeld in wat andere zaken. Heb sinds dat ik terug ben van de vakantie mijn vrije tijd anders ingedeeld dan ik voorheen deed.. Ga binnenkort proberen om dat te 'resetten', wellicht toch met SC6 (en dan neig ik vanzelf weer terug naar SF5 :P).
Mocht je het oppakken, dan weet je me te vinden O-)

SC6 doet het qua reviews in ieder geval al wel goed, met een 88 momenteel op Metacritic. En ik blijf toch van alle kanten wel positieve verhalen horen, dus ik heb in ieder geval zin in vrijdag oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Seroczynski ik heb de tekst in de ad even aangepast. Van uitval is geen sprake, alleen de R2 knopt reageert niet.

Bij interesse mag je een DM sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe was de opkomst gister? Ik was zelf wat ziekjes dus maar voetbal gekeken. Als jullie het leuk vinden zal ik vragen of mijn collega uit de DR (maar woont in Spanje) dinsdag kan meedoen. Maar als er niemand meer komt heeft het natuurlijk weinig zin :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Gisteren lekker een paar potjes Soul Calibur 6 gespeeld met Volrath, Grumpie en Seroczynski. Ik heb de game gistermiddag pas aangeschaft en een half uurtje zitten prutsen, dus ik ben grandioos ingemaakt door de heren, maar ik vind het supertof!

Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe patch van SFV, dus ik ga zo nog eens wat potjes spelen. De inputlag en stabiliteit van dropped frames (ofzoiets) is vrij drastisch verbeterd op de pc (inputlag op de PS4 is nu 4,41 frames met een stabiliteit van 77%, op de pc is dat zelfs verbeterd naar 3,19 frames lag met 95% stabiliteit). Vesper Arcade heeft er een video'tje aan besteed:

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd overigens, dus nodig je collega vooral uit wat mij betreft! Ik wil volgende week wel weer een paar potjes SFV spelen met iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Er was deze week volgens mij toch maintenance in SFV, dus het was fijn dat Soul Calibur beschikbaar was :D

Ik blijf Talim toch wel fijn vinden, al maak ik nog te weinig gebruik van d'r achterwaardse aanvallen (met spinning Tonfa's, doet nog extra damage). Het zijn toch wel leuke potjes nu iedereen nog vrij nieuw is :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dammit door jullie wel zin in SC6. Toevallig afgelopen zaterdag paar potjes sc1 en 2 gedaan.

hmmm misschien als ie met BF straks ietsjes goedkoper is, dit is echt een game die ik digitaal wil, maar ging zin om 70 euro te droppen, of al helemaal geen 100+ euro voor de ZOMG extra hyper complete edition.

Zelfde geld voor tekken, die was laast voor 21 euro inc verzending te krijgen, maar ik vind het niet zo fijn om de games op schijf te hebben ivm wisselen. Dus toch maar geskipped.

Collega iig gemailed, ik laat nog wel weten of hij er gaat zijn, ga het zelf iig weer is proberen, ben erg benieuwd of de game nog anders voelt na de patch.

edit:
Hij kan tussen 21.00 en 22.00. Hij gaat zijn discord info geven (en mogelijk eerst even discord installen) maar dan gooi ik hem wel in de groep.

[ Voor 11% gewijzigd door Sagat op 25-10-2018 13:33 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:19
Zo met die nieuwe patch vind ik sfv gewoon onspeelbaar geworden.
Ik zie zoveel glitches...
Animaties met behorende geluiden gecanceld worden door worpen.
Worpen die dp's uit de lucht trekken.
Ik wacht wel weer op de volgende patch

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik ga er morgen niet bij zijn vanwege het bezichtigen van een woning (verhuisplannen en we weten nu wat we uit kunnen geven). Dat is laat op de middag, dus in de avond voornamelijk even laten bezinken en bepalen wat we gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
Ik ben er morgen ook niet bij. Sport avond is verzet naar dinsdag voor een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Dat wordt morgen weer met mezelf spelen dus... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@KneoK Mijn controller ligt nu bij Sony ter reparatie, dus hopelijk volgende week gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Heb je nog wat SC geoefend Kneok?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Nee, maar ik ben morgen vrij, dus ik denk dat ik overdag wat ga oefenen, even wat verschillende karakters proberen. Ik wil me sowieso in Yoshimitsu en Ivy gaan verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou gister uiteindelijk nog wat potjes kunnen spelen met Sero en Kneok.
Mijn collega was er uiteindelijk om 10 uur zegt ie......weet niet of wij toen al gestopt waren, wellicht wel.

Vond het wel weer leuk maar ik vrees dat, iig op dit moment, sagat niet het juist char voor me is. Aan de andere kant, je moet natuurlijk ook wel tijd investeren in een char voordat je het echt kan zeggen.

Misschien maar is wat onderzoek doen naar Guile combo's, dan heb ik iig een solide char waar ik dan mogelijk gold me kan halen......al hoewel ik daar op dit moment absoluut het niveau niet voor heb. En belangrijker eigenlijk ook niet de zin om te oefenen. Misschien dan toch maar soul calibur ook, wie heeft de game hier en voor welk platform? Ik kan hem op pc halen, maar dan kost ie gelijk 400 euro ofzo omdat ik dan ook een vidkaart upgrade moet doen (ok ok, 2e hands kan dat wel een stukkie goedkoper :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Sagat schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:52:
Misschien dan toch maar soul calibur ook, wie heeft de game hier en voor welk platform? Ik kan hem op pc halen, maar dan kost ie gelijk 400 euro ofzo omdat ik dan ook een vidkaart upgrade moet doen (ok ok, 2e hands kan dat wel een stukkie goedkoper :P )
Volgens mij hebben zowel ik, Kneok, Grumpmeister en Volrath SC6 op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
Zit helaas geen xplay op soulcalibur :(

Mis eigenlijk ook een soul calibur topic :P maar waarschijnlijk niet genoeg mensen voor niche fighting games.

[ Voor 59% gewijzigd door Volrath_ op 31-10-2018 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Misschien is het een idee om een samenvoeg-topic te maken voor FG's? Eigenlijk wat dit topic al een beetje aan het worden is, want er zijn idd niet veel mensen die FG's spelen hier. Risico is dat je het overzicht kwijt kan raken, maar misschien wel een groter publiek ermee aanspreekt omdat ze niet eens in dit topic kijken.

'Het grote Fighting Games topic' oid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Grumpmeister schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:14:
Misschien is het een idee om een samenvoeg-topic te maken voor FG's? Eigenlijk wat dit topic al een beetje aan het worden is, want er zijn idd niet veel mensen die FG's spelen hier. Risico is dat je het overzicht kwijt kan raken, maar misschien wel een groter publiek ermee aanspreekt omdat ze niet eens in dit topic kijken.

'Het grote Fighting Games topic' oid :P
Ha! Ik vertelde Sagat gisteren dat ik dat van plan was. Als je wil mag jij het ook best doen, scheelt mij weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Seroczynski schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:23:
[...]

Ha! Ik vertelde Sagat gisteren dat ik dat van plan was. Als je wil mag jij het ook best doen, scheelt mij weer :)
Ik zal het in het achterhoofd houden, even bedenken of er een mooie openings post te verzinnen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Gewoon wat algemene informatie per game + trailers en resources lijkt mij wel een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
Per game toe maar :P zijn wel een dozijn fighting games die wel leuk zijn om te benoemen. Gaat een lange opening post worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik heb nu de grootste paar eruit gehaald:
  • BlazBlue: Final Conflict
  • Dragonball FighterZ
  • Guilty Gear Xrd: Revelator
  • Marvel Vs. Capcom: Infinite
  • Soul Calibur VI
  • Street Fighter VI: Arcade Edition
  • Tekken 7
Ik heb voor nu de synopsis gewoon van Wikipedia (EN) gepakt, maar dat zal vast niet volstaan volgens de Tweakers richtlijnen. Echter weet ik ook niet van elke game voldoende af, en is het sowieso lastig om een goed begin te schrijven :) Uiteraard netjes formatted met wat logootjes en video's (nog niet gepost).

Tips, referenties, eigen geschreven stukjes, kom maar op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
Marvel vs Capcom infinite :')
Zijn wel trouwens al bij SF 6 ja :D.

Lijst ziet er goed uit ben ook geen fan van MK en Injustice :P.

Giefs gym is voor SF wel een hele goede tutorial.

https://www.reddit.com/r/StreetFighter/wiki/v/giefsgym

Turtle hermit school voor DBFZ
https://www.turtlehermitschool.com/

Voor SC heb ik geen idee dat er zoiets bestaat.
De rest van de fighting games speel ik niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik heb van alle series gewoon de laatste main release gepakt. Vast wel iemand hier die MVC Infinite speelt toch? :D En SF5, SF6, mede dankzij SC6 :P MK en Injustice compleet vergeten, maar later toevoegen van games (nou ja, nu kan het natuurlijk meteen mee) is ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je gaat nooit alle fight games kunnen afvangen, geen Kof14??!?!?! :+
En doa5 komt er geloof ik ook al weer aan etc etc. Ik denk persoonlijk dat het beter is om de grootste games van het moment er in te mikken en het af en toe te 'actualiseren'. Als het doel is om gewoon een plek te hebben om over alle games te praten i.p.v. dit topic te 'vervuilen' ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Voor BlazBlue is het misschien beter om Cross Tag Battle te pakken. Dat is de meest recente (ook al is het een 'spin-off') en lijkt ook momenteel de meest gespeelde te zijn. Maar goed, mogelijk is idd 'generieke' BlazBlue info ook wel prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
De liefhebber mag het gewoon aanvullen door een stukje in te sturen :P Heb net Super Smash Nintendo Direct gekeken, daaamn die game mag natuurlijk ook niet ontbreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disgeae
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-08 15:07
Dan misschien we ook nog het absolute pareltje; Skullgirls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Seroczynski schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:04:
De liefhebber mag het gewoon aanvullen door een stukje in te sturen :P Heb net Super Smash Nintendo Direct gekeken, daaamn die game mag natuurlijk ook niet ontbreken!
Dit, dit is de oplossing.

Mis je een game? schrijf lekker een stukje en lever het aan, de TS of TS-en reviewen het en vragen eventueel om aanpassingen en voegen het dan toe, heb je uiteindelijk een soort bibliotheek van fighters!

Dat gezegd hebbende, wat word er komende dinsdag gespeeld? (is skullgirls cross play? :P Die heb ik overigens wel voor pc! )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
Ik heb SFV, DBFZ en Soul calibur 6 dus met 1 van die 3 kan ik mee doen :P. Killer instict zou ik in principe ook de basis versie op steam kunnen installeren =)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik heb 'm maar gewoon gepost, ook al is praktisch alle informatie van Wikipedia getrokken.

[Multi] Tweakers Fighting Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hallo? is er nog iemand? :P

Had het natuurlijk in het multi topic kunnen posten maar vond het toch wel humor, ivm capcom cup si sf5 gratis op pc te spelen, was toch wel benieuwd of ik het speelbaar kon krijgen, en dat is zo, maar met alles op low en een resolutie uit het jaar 0 _O-

But hey it works! Ik vind een tv toch net even iets belangrijk en ook leuker, maar denk dat ik deze pc toch echt maar is van een videokaart upgrade moet voorzien, of hem echt compleet vervangen :+

Btw, kan je eigenlijk met je cfn inloggen? na het installeren kreeg ik geen optie als 'already have CFN' ofzo......misschien is beetje mee spelen.
Want als dit zou kunnen, dan zou ik zowel in de woonkamer EN in mijn kantoor/retro/rommel hok kunnen spelen :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Sagat Jazeker, gisteren de Last Chance Qualifier gekeken en vanavond om 19:00
Begint het feest van Capcom Cup, echt een killer line up dus ben benieuwd of Tokido het toernooi zal winnen en die 250.000 USD in de wacht sleept😏

[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 15-12-2018 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Sagat Wat een flinke verrassingen, Tokido en Sako er beide reeds uit.

Nu mijn 2 favorieten er uit zijn hoop ik voor Fujimura of Momochi.

Vanavond om 22.00 Top 8 (Gelukkig een tijdstip dat voor ons een keer te doen is i.p.v. start om 03.00 ;)

Winners bracket
RB|Gachikun (Rashid) vs. RB|Bonchan (Karin)
FD|Fujimura (Ibuki) vs. FOX|Justin Wong (Menat)

Losers bracket
NASR|AngryBird (Zeku) vs. DNG|Itabashi Zangief (Abigail)
RZR|Xian (Ibuki) vs. Momochi (Kolin, Zeku, Ken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb gister paar matches kunnen zien, vond het absoluut vermakelijk. Kijken of ik het af kan kijken vanavond. Want wekker gaat om 6.30 :'(

Maar goed anders de vod morgen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

En Gachikun is de winnaar!

Nieuwe character aangekondigd KAGE

[YouTube: SFV ▰ Kage Reveal Trailer 【Street Fighter V】]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik ben zó teleurgesteld in Capcom m.b.t. die in-game reclame, dat ik er wel een beetje klaar mee begin te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ik snap al die haat op de reclame eigenlijk niet zo goed. Wil je extra fight money? Schakel de reclame in. Wil je de game gewoon spelen zoals dat tot nu toe kon? Schakel de reclame niet in.

Dat je behoorlijk moet grinden voor fight money is een ander verhaal, maar het is wel een goeie manier om alleen de fighters vrij te spelen waar je daadwerkelijk mee wilt spelen, in plaats van te moeten betalen voor een pakket waar misschien maar een of twee fighters inzitten waar je iets mee wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
KneoK schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:04:
Ik snap al die haat op de reclame eigenlijk niet zo goed. Wil je extra fight money? Schakel de reclame in. Wil je de game gewoon spelen zoals dat tot nu toe kon? Schakel de reclame niet in.

Dat je behoorlijk moet grinden voor fight money is een ander verhaal, maar het is wel een goeie manier om alleen de fighters vrij te spelen waar je daadwerkelijk mee wilt spelen, in plaats van te moeten betalen voor een pakket waar misschien maar een of twee fighters inzitten waar je iets mee wilt doen.
Ik vind het gewoon een misselijkmakende toevoeging. Waarom vind Capcom dit uberhaubt nodig? Gaat dit een precedent zijn andere games? Welke reclame krijgen we straks te zien, als de CPT voorbij is?

Mooi dat je het uitzetten kan, maar ik ben -niet alleen met SFV- af en toe te principieel voor dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het jammer dat het nodig is die reclame, maar vind de capcom cup erg vet. Het is bekend dat ze weinig geld hebben. Dus zolang het maar uit kan vind ik het prima.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 09:15
Beter die reclame als dat belachelijke witte scherm waar je normaal op getrakteerd werd. Vanavond maar even kage testen ben echt benieuwd, had sfv al ff niet aangeraakt na G en sagat maar krijg er weer zin in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

De changelogs voor season 4 zijn bekend. Flink wat aanpassingen voor iedere charachter.

https://www.eventhubs.com...n-4-patch-notes-released/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

In ander nieuws, wat denken we van Kage?

Ik ben best enthousiast. Zo maar eens inloggen en even training mode induiken.
KneoK schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 19:33:
In ander nieuws, wat denken we van Kage?

[YouTube: SFV: Character Introduction Series - Kage]

Ik ben best enthousiast. Zo maar eens inloggen en even training mode induiken.
Ik heb hem nog steeds niet :( Geen fight money genoeg en er is geen char pass (en die komt er schijnbaar ook niet). Ik geloof dat de trials spelen nog enigsinds een goede manier was om fm te verdienen......maar kweenie, heb er ook niet heel veel zin meer in als ik eerlijk ben.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
Speelt iemand dit nog actief? Ik ben op de tweakers discord voor fighting games geweest maar daar kom ik nooit iemand tegen. Het lukt me uberhaupt nauwelijks om Nederlandse toernooien of een Nederlandse community rond dit spel te vinden. Als iemand pointers heeft zijn die welkom.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Soepster Ik speel nog wel, maar echt rond of na middernacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soepster schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:58:
Speelt iemand dit nog actief? Ik ben op de tweakers discord voor fighting games geweest maar daar kom ik nooit iemand tegen. Het lukt me uberhaupt nauwelijks om Nederlandse toernooien of een Nederlandse community rond dit spel te vinden. Als iemand pointers heeft zijn die welkom.
ik toevallig laatst paar potjes gedaan met een collega...maar hoewel ik sf5 beter geworden vind, speel ik zelfs nog steeds liever deeltje 4.

Maar er is ook een dutch fighting game community discord. pm me anders je discord name (of drop hem hier als je dat niet erg vind) dan kan ik je denk ik wel een invite sturen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:13

Superkiwi

Hoi doei

De game is de komende 2 weken gratis te spelen op zowel PS4 als pc:
https://www.pu.nl/artikel...en-lang-gratis-speelbaar/

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Capcom Cup 2019 is live, de winnaar pakt 250.000 ;)

Vandaag tot top 16, morgen de finale.

https://www.twitch.tv/capcomfighters
https://www.eventhubs.com.../capcom-cup-2019-results/

REC|Punk (Karin) vs. TUQ|Zenith (Menat)
YOG|Machabo (Necalli) vs. NASR|AngryBird (Zeku)
Mouz|Problem X (M. Bison) vs. CYG|Daigo (Guile)
Victrix|Momochi (Kolin) vs. UYU|NL (Akuma)
CYG|Fuudo (Birdie) vs. RB|Luffy (R. Mika)
RZR|Xian (Ibuki) vs. CO|Dogura (M. Bison)
Talon|HotDog29 (M. Bison) vs. UYU|JB (Rashid)
UYU|OilKing (Rashid) vs. Liquid|Nemo (Urien)
RB|Bonchan (Karin) vs. Rise|Smug (G)
RB|Gachikun (Rashid) vs. Liquid|John Takeuchi (Rashid)
NASR|BigBird (Rashid) vs. SB|801 Strider (G)
NVD|Phenom (Karin) vs. FAV|Sako (Menat)
Rohto|Tokido (Akuma) vs. AZ|Kichipa-mu (Zangief)
Mago (Karin) vs. Kachitagari|Moke (Rashid)
FD|Fujimura (Ibuki) vs. iDom (Laura)
NuckleDu (G) vs. CYG|Infexious (Zeku)

[ Voor 70% gewijzigd door Greatsword op 14-12-2019 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Was weer een fantastisch toernooi, met veel grote verrassingen.

Aan het einde ook weer een nieuwe trailer:

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Greatsword schreef op maandag 16 december 2019 @ 02:28:
Was weer een fantastisch toernooi, met veel grote verrassingen.

Aan het einde ook weer een nieuwe trailer:

[YouTube: Street Fighter V - Seth Reveal Trailer [HD 1080P]]
Hmmm op twitter wel veel klachten gehoord, loser side niet gestreamed, lag etc etc........
(aan de andere kant, op twitter is er sowieso veel azijn wat gelanceerd wordt :S over alles )

zelf ook niet gekeken, op een of andere manier doe ik eigenlijk alleen nog maar moeite voor evo......(die dan volgend jaar niet meer voor de capcom cup zou gelden hoorde ik ook? )

En ja, Seth.....Seth was een van mijn favo chars in sf4 hoewel ik door gebrek aan combo's skill niet echt heel gevaarlijk was. (maar dat geld in feite voor alle chars :P )
Toch wel benieuwd hoe hij in 5 gaat spelen, maar ik wacht geduldig af tot de CE launch en dan heel goed bevestigen of ik met een CE disk met meerdere accounts dan alle content heb, als die niet het geval is, dan is het hoofdstuk sf5 op de ps4 redelijk afgesloten en koop ik mogelijk dan ooit nog wel is een pc of next gen console versie.

Oh ik zag ook dat het eerste capcom cup tournooi in brussel is, op zich niet eens heel ver van ons kikkerlandje (afhankelijk waar je moet starten natuurlijk, maar voor mij 2,5 uur schat ik.....) mocht ik een gekke bui hebben wie weet dat ik dan nog wel wat ga spectaten en hopen dat er retro setups zijn :P

Meer kans als er mensen van hier, of eventueel het fgc discord ook interesse zouden hebben. :*)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Sagat Ik heb echt alles live gezien en het viel reuze mee, wel af en toe dat het beeld er blokkerig uit zag, maar geen echte lag of iets. De losers bracket heb ik ook gewoon helemaal gezien, dus twitter mag je voor lief nemen;)

Voor mij zijn het ook echt nog maar 2 momenten die ik echt 100% volg, dat zijn inderdaad EVO en dan Capcom Cup.

Af en toe ook nog wel eens wat kwalificatie wedstrijden, maar die kijk ik dan meestal selectief terug op youtube of zo.

Blijft wel leuk om de bekende oude gezichten te zien, maar de laatste tijd ook veel nieuwe en vooral jonge spelers die toch in de top 16 terug komen.

Gisteren is er ook een grote update geweest met nieuwe Vskills voor iedereen en Gill als nieuwe character.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Sagat schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:48:
[...]

Hmmm op twitter wel veel klachten gehoord, loser side niet gestreamed, lag etc etc........
(aan de andere kant, op twitter is er sowieso veel azijn wat gelanceerd wordt :S over alles )

zelf ook niet gekeken, op een of andere manier doe ik eigenlijk alleen nog maar moeite voor evo......(die dan volgend jaar niet meer voor de capcom cup zou gelden hoorde ik ook? )

En ja, Seth.....Seth was een van mijn favo chars in sf4 hoewel ik door gebrek aan combo's skill niet echt heel gevaarlijk was. (maar dat geld in feite voor alle chars :P )
Toch wel benieuwd hoe hij in 5 gaat spelen, maar ik wacht geduldig af tot de CE launch en dan heel goed bevestigen of ik met een CE disk met meerdere accounts dan alle content heb, als die niet het geval is, dan is het hoofdstuk sf5 op de ps4 redelijk afgesloten en koop ik mogelijk dan ooit nog wel is een pc of next gen console versie.

Oh ik zag ook dat het eerste capcom cup tournooi in brussel is, op zich niet eens heel ver van ons kikkerlandje (afhankelijk waar je moet starten natuurlijk, maar voor mij 2,5 uur schat ik.....) mocht ik een gekke bui hebben wie weet dat ik dan nog wel wat ga spectaten en hopen dat er retro setups zijn :P

Meer kans als er mensen van hier, of eventueel het fgc discord ook interesse zouden hebben. :*)
Dat lijkt me ook heel tof, om te spectaten in Brussel, wellicht tegen die tijd maar eens een DM groepje maken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KneoK schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:37:
[...]

Dat lijkt me ook heel tof, om te spectaten in Brussel, wellicht tegen die tijd maar eens een DM groepje maken ofzo.
Strak plan! We will keep in touch :)
Greatsword schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:01:
@Sagat Ik heb echt alles live gezien en het viel reuze mee, wel af en toe dat het beeld er blokkerig uit zag, maar geen echte lag of iets. De losers bracket heb ik ook gewoon helemaal gezien, dus twitter mag je voor lief nemen;)
Ik geloof dat het losers niet streamen gebeuren gold voor de Last cup qualifiers ofzo...maar goed om te horen, voor een last change event vind ik het al slecht, maar voor capcom cup zou het onacceptabel zijn.

Lag betrof niet de stream, maar bepaalde spelers klaagden over lag bij het spelen! In eerste instantie werden ingebouwd hdmi splitters verdacht, maar uiteindelijk zou het gekomen zijn door base models ps4......
Ook hier moet je alles met een korreltje zout nemen, helemaal als je pro speler bent komt het wellicht beter over om te zeggen dat je door zoiets verloor dan doordat je tegenstander beter was......?
Voor mij zijn het ook echt nog maar 2 momenten die ik echt 100% volg, dat zijn inderdaad EVO en dan Capcom Cup.

Af en toe ook nog wel eens wat kwalificatie wedstrijden, maar die kijk ik dan meestal selectief terug op youtube of zo.

Blijft wel leuk om de bekende oude gezichten te zien, maar de laatste tijd ook veel nieuwe en vooral jonge spelers die toch in de top 16 terug komen.
Ja in eerste instantie verbaasde ik me erover dat de oude garde zo goed blijft presteren maar voor bij capcom cup zijn de laatste jaren de jonge honden toch de winnaars geweest. Gachikun en Mena mag je daar toch wel onder rekenen over dit jaar zal ik nog maar even niets zeggen voor mogelijk spoilers al hoewel ik de kans klein achter dat mensen iets als dit echt bewaren om komend weekend dan in zijn geheel te gaan kijken.......
Gisteren is er ook een grote update geweest met nieuwe Vskills voor iedereen en Gill als nieuwe character.
Misschien nog is kijken of ik ga updaten, maar geen fight monies dus geen nieuwe chars voor mij :'(

Ga ook zeker niet CE alvast pre orderen, zie mijn eerdere posts.....

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Vermaken jullie je nog een beetje met SFV?

De Champion Edition is net een paar dagen geleden uitgekomen.

Ik had gelukkig nog genoeg Fight Money om Seth als nieuwe charachter te kopen.

24.95 vind ik behoorlijk aan de prijs voor een update, dus gelukkig is het een vrijblijvende update ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ik ben er weer ingestonken en heb de update maar gewoon aangeschaft :P Nog niet zo heel veel gespeeld, maar ik vind Seth's speelstijl echt heel tof, daar ga ik me zeker meer in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik........*zucht*, ik zou capcom graag mijn geld geven zelfs ondanks dat ik 5 gewoon minder leuk vind dan 4 want het is gewoon fantastish content in principe. , maar ik ga dit boycotten, iig op ps4.
Ik vind het bizar dat ik dus content maar koop voor 1 account. Terwijl mijn kids eventueel ook graag de chars willen kunnen gebruiken. Wellicht koop ik nog de pc versie, daar heb ik nog niets dus tsja waarom dan niet de ce versie.
Ik ga dan wel voor de goedkoopste key die ik van vinden, en sowieso wil ik dan eerst mijn pc upgraden.

Maar voor ps4 krijgen ze nada meer van mij voor sf5. Tenzij deze belachlijke lock eraf gaat.

Ik kijk wel naar gran blue voor mijn ps4 fighting game fix. (of waarschijnlijker in mijn geval, oude fighters replayen :) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Sagat Het heeft ook zo z'n voordelen. Als je meerdere accounts heb, kan je met fight money dus ook verschillende charachters unlocken per gebruiker.

Ik snap echter je frustratie, ben zelf ook helemaal niet van ingame aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greatsword schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:14:
@Sagat Het heeft ook zo z'n voordelen. Als je meerdere accounts heb, kan je met fight money dus ook verschillende charachters unlocken per gebruiker.

Ik snap echter je frustratie, ben zelf ook helemaal niet van ingame aankopen.
Wel een interessante manier van er tegen aan kijken :) maar ik heb er gewoon twee problemen mee
- capcom doet het weer, de content staat op de disk (of in je download) maar je moet het echt unlocken.
Ze hebben dus niet geleerd van het SxT debacle.
- Ik snap de logica niet, ik heb verder niets tegen dlc, ik heb voor 4 ook de extra costuums gekocht (wel in een sale maar dat is mijn eigen keuze), en ook de seasons passes 1 en 3 maar die is de grote 'eof' versie. En dan doe je dit? Ik vind dat echt gebruikertje pesten.
Ik ben nog steeds blij dat het goed gaat, en dat capcom goed vediend met dmc, re en monster hunter, maar nee, hier geen behoefte aan.

als op de ps5 een goty komt ofzo, of dus voor pc, misschien dan, maar denk dat ik lekker wacht op sf6.
misschien nog wat grinden met fm (desnoods idd op anders account) en seth of zelfs nog gill ofzo is checken. Maar motivatie is zeer laag.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste