Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb volgens mij geen enkele pot van Volrath gewonnen, sterker nog ik heb volgens mij maar één win gepakt gisteren van Gé. Was kwa score een slechte avond, maar ik heb wel een goede trainingssessie achter de rug. Mijn knelpunten zijn mashen als het spannend wordt en te aggresief spelen waardoor ik veel whiff. Gebeurde gisteren véél minder dan voorheen (dit probeer ik natuurlijk altijd, ook in online ranked matches, te oefenen).

En idd, wat Sagat al zegt, we zijn gewoon een chill clubje. Eerlijk gezegd verwacht ik van andere Tweakers niet veel minder, dat zal wel goed zitten.

De Discord server die ik gisteren heb aangemaakt is trouwens niet specifiek voor SFV, aangezien wij allemaal wel eens andere fighting games spelen. Dus voel je niet beperkt tot één game om online te komen :)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-09 14:56
Waren leuke games gister, heb aardig wat verschillende chars gespeeld. Denk dat ik Sagat wel wat beter wil leren en G ook wel.

De vechtspellen die ik op het moment speel zijn Dragonball fighterz en Streetfighter maar beide ben ik nog niet zo goed in. Wel beter in streetfighter dan DBF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik heb DBF nog op mijn lijstje staan, baal er een beetje van dat daar geen crossplay in zit. Zal pas na mijn vakantie (oktober) worden dat ik die aanschaf, maar dat die er komt is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Sagat schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:15:
good games gister! Volrath heeft 'ons regulars' even behoorlijk laten zien hoe het spel gespeeld moeten worden. Maar 'we' hebben gelukkig (allemaal ook geloof ik?) wel wat potten van hem kunnen pakken.
Ik ben benieuwd of volgende week
- DvdKiwi
- DJ Neo Ziggy
- Unidentified
Aanhaken!

Wat ik ben er zelf dan helaas (nou ja, ivm vakantie ;) ) dan niet bij. Wel ff samenvattingen posten hier he?
Ik ben er volgende week ook graag bij. Maar hoe werkt het precies? Hebben jullie elkaar allemaal toegevoegd of stuur 1 iemand invites naar de lobby. Laat maar weten hoe en wat.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Unidentified schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:18:
Ik ben er volgende week ook graag bij. Maar hoe werkt het precies? Hebben jullie elkaar allemaal toegevoegd of stuur 1 iemand invites naar de lobby. Laat maar weten hoe en wat.
De meesten van ons hebben elkaar allemaal in CFN toegevoegd, volgens mij is dat ook nodig voor het uitnodigen van mensen in een private lobby. Daarnaast kan iedereen zelfstandig de Discord joinen via de link die eerder is gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:49

KneoK

Not in a million lightyears

Oeh, leuk, het topic leeft weer een beetje. Leuk initiatief om wekelijks met een groepje te spelen, ik schuif graag aan. Ik zal even gaan kijken of ik al in de Discord groep zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Discord groepje ook maar in gegaan. Ik speel momenteel nog geen fighters maar ik heb sinds EVO wel een bepaalde jeuk om een fighter op te pakken. Mogelijk dat ik SF5 daar ook eens voor haal, maar waarschijnlijk neig ik naar DBF en uiteindelijk Soul Calibur 6 (2 veel gespeeld op de Xbox en ook de PSP versie tijdens m'n lange reistijden van / naar stage toentertijd).

Sindsdien niks meer gespeeld qua fighters, dus ik zal er hoogstwaarschijnlijk echt niks van bakken :')

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volrath_
Het belangrijkste om met fighters te doen is blijven spelen. Op het begin een soort van mini doelen zetten als je tegen iemand gaat spelen. Bijvoorbeeld iemand 1 keer gooien, iemand 1 keer op de grond krijgen of de 99 seconden niet KO gaan (maar dan wel door timeout verliezen).
Hierdoor heb je nog een idee dat je gewonnen hebt ook al verlies je. En die doelen steeds uitbreiden naarmate ze makkelijker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Inderdaad, net zoals bij alles wat je leren wil is doorzetten een van de belangrijkste factoren. Gisteren is Monster Hunter: World voor de PC uitgekomen dus zal ik de aankomende paar dagen wat minder SFV spelen, maar dinsdag is gewoon weer de hele avond combo's oefenen en online matches spelen. Bij voorkeur speel ik vaker per week maar dat komt wel weer als MH:W wat minder wordt :)

Ik heb nog geen DBF voor de PC, maar wil deze nog wel aanschaffen. Ben ook enorm fan geweest van SC2 en vond SC4 ook nog wel leuk. Kijk met een PC release erg uit naar SC6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Goede tips, dat gaat het verliezen wat dragelijker maken. Vroeger had ik een veels te agressieve speelstijl, probeerde constant aan te vallen en heb nooit eigenlijk fatsoenlijk geleerd hoe te blokken. Bij DoA en SC2 had ik wel een focus op de parries en counters, maar ook daar nooit heel fatsoenlijk aan het werk gekregen (SC2 counters werd ik op een gegeven moment wel redelijk in, voornamelijk met Talim en Kilik). Maar ik speelde dan ook voornamelijk tegen de CPU en zo nu en dan tegen m'n broertje of wat vrienden die het al gauw gezien hadden omdat ik wel wat oefening in het spel had en daardoor de meeste potjes wist te winnen (al kon ik het gebuttonbash van m'n broertje op Spawn in SC2 amper tegen gaan :') ).

Voor SC6 kreeg ik de tip om het op de PC te halen vanwege de makkelijke keuze van controllers, maar voor locals er voornamelijk op PS4's gespeeld werden. Maar ik weet het niet, ik heb niet het idee alsof er een grotere FG community binnen Nederland is? Of ik kijk heel erg verkeerd. Het lijkt voornamelijk Smash te zijn, in ieder geval.

Mocht ik de smaak een beetje te pakken krijgen deze dagen, dan verwacht ik wel dat ik 1-2 games aanschaf, want zoals ik al op Discord gepost had heeft Humble Bundle een sale met Fighters. DBF was iets van 30 euro, SF5 21 euro (de Season 3 update pass is natuurlijk nog wel full price). Guilty Gear Xrd is voor 17 euro al compleet op REV 2.

Is SF5 een beetje te doen voor een noob? En heb je perse de Season 3 pass nodig om tegen mensen te spelen die de pass wel hebben (mocht ik 'm halen en eens met jullie mee doen, dat ik niet meteen met die uitgave zit :P )

Edit: Vandaag en morgen is nog de open beta voor Dragonball FighterZ beschikbaar op de Nintendo Switch, schijnt qua populariteit al erg een succes te zijn. Ik heb 'm alvast klaargezet, dus vanavond waarschijnlijk m'n eerste stapjes terug in fighting games :)

[ Voor 7% gewijzigd door Grumpmeister op 10-08-2018 16:03 . Reden: Vergeten >< ]

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 10:03
Even semi on/off-topic, maar ben dit jaar voor het eerst (en hoogstwaarschijnlijk ook de laatste keer) naar Evo geweest in Las Vegas.
Het enige dat ik je nu wil meegeven: als je fighting games ook maar enigszins een warm hart toedraagt, zorg ervoor dat je er een keer bent geweest (zeker nu er nog wat minder geld in de esports-kant zit van de Fighting Game Community (FGC))...

Ik volg Street Fighter al sinds SF2 uit is in de arcade en de port naar de SNES. En volg de FGC ook al een tijdje online. Dus ik kijk al een tijdje mee.
En om dan een event als Evo te mogen meemaken is echt een genot. Kan er wel een hoop meer over typen, maar alleen als mensen daar interesse in hebben.

Erbij zijn is meemaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Seroczynski schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:24:
[...]

De meesten van ons hebben elkaar allemaal in CFN toegevoegd, volgens mij is dat ook nodig voor het uitnodigen van mensen in een private lobby. Daarnaast kan iedereen zelfstandig de Discord joinen via de link die eerder is gepost.
@Sagat @Seroczynski @dvdkiwi @Dj Neo Ziggy @Volrath_ @Grumpmeister Zijn jullie vanavond online?
Ik heb jullie nog niet in mijn PS4 CFN.

Jullie mogen me toevoegen aan de lobby als die er is
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Unidentified schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:18:
[...]
@dvdkiwi Zijn jullie vanavond online?
Ik heb jullie nog niet in mijn PS4 CFN.
Sorry, Ajax voetbalt ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eduardtee schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:17:
Even semi on/off-topic, maar ben dit jaar voor het eerst (en hoogstwaarschijnlijk ook de laatste keer) naar Evo geweest in Las Vegas.
Het enige dat ik je nu wil meegeven: als je fighting games ook maar enigszins een warm hart toedraagt, zorg ervoor dat je er een keer bent geweest (zeker nu er nog wat minder geld in de esports-kant zit van de Fighting Game Community (FGC))...

Ik volg Street Fighter al sinds SF2 uit is in de arcade en de port naar de SNES. En volg de FGC ook al een tijdje online. Dus ik kijk al een tijdje mee.
En om dan een event als Evo te mogen meemaken is echt een genot. Kan er wel een hoop meer over typen, maar alleen als mensen daar interesse in hebben.

Erbij zijn is meemaken!
Ik heb zeker interesse! Typ maar lekker wat uit zou ik zeggen.

Ik wilde zelf eigenlijk ook gaan (het liefst nog in het sf4 tijdperk) maar nooit van gekomen. Nu ik wat meer liefde voor 5 krijg (zowel spelen als kijken) is het iets wat me wel leuk lijkt. Ticket prijs helpt niet mee en hotels zijn ook niet gratis.
* Sagat besteld het ‘i went 0-2 at evo’ t shirt alvast :+

Er op. In hakend...nl fgc/tournooi scene. Ik ben er behoorlijk uit maar er is een nl fgc discord. En ik meen dat afk naast smash ook sf5 tourneys host. Als er interesse is kan ik wel wat oude sf4 contacten aanspreken om na te vragen of er nog wat is en waar.

offtopic:
Ik speel zelf ook al vanaf snes sf2. Alleen toen vooral sp. want net als grump Meister (toch?) was het vs mijjn meeste vrienden niet leuk. Als ook maar ietwar geoefende speler win je dan veel te simpel. Ergens 1 a 2 jaar voor sf4 iemand via een ander forum ontmoet die ook van fighters houdt en daar ga ik paar keer per jaar langs om pakkie te krijgen. vooral (nog steeds) sf4, maar ook kof 98/2k2 en soms 13/14 of nog cvs2 of zelfs sf2 of wat anders ala garou of sam.shodown.

Ook via hem wat sf2/3 tournooitjes gedaan en later ook naar sf4 tournooien geweest. Met als highligts de RFD tournooien en ook paar keer naar duitsland geweest. Mensen als luffy en ryan hart vaak live gezien. En ook internationaler, Xian, Poongko. Justin Wong en Chris G. Zelfs nog een keer tegen Tokido gespeeld maar...niet bepaald een succes :P
Sowieso ging ik altijd vooral voor het spectaten en wat casuals. Meedoen was leuk maar naast puur talent (wat ik al niet bijster veel heb) moet je simpelweg veel oefenen en spelen en dat kwam er nooit van.

En sindskort dus sf5 online op dinsdag met een steeds grotere groep!

[ Voor 27% gewijzigd door Sagat op 14-08-2018 22:34 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Was gezellig heren, weet niet tegen wie ik nou allemaal heb gespeeld, maar ben tevreden over de uitslag 😎

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/d116bU/CDD6_D5_B6_77_EE_4_E13_95_DF_24586_F65_EECD.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 14-08-2018 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ja was wel ff hard gisteren. Vond het ook leuk, maar denk wel dat we voor de volgende keer rekening moeten gaan houden met het verschil in skilllevel van de verschillende deelnemers. Sowieso niet verkeerd om misschien twee lobbies te openen, en daarbij iets van een limiet aan wins voordat iemand een tagout doet, drie ofzo? Zo kunnen we ook tegen anderen spelen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Unidentified schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:30:
Was gezellig heren, weet niet tegen wie ik nou allemaal heb gespeeld, maar ben tevreden over de uitslag 😎

[afbeelding]
Haha, ik was al lang blij dat je me maar 1 keer geperfect had. Verder vond ik het ook wel gaaf om zo'n divers groepje qua niveau te zien, van de complete noob in mezelf (0,0 fighter experience (dat ene uurtje waarin ik eergisteren ingemaakt werd door een DBFZ veteraan tel ik niet mee :P), Street Fighter gisteren voor het eerst pas opgestart. Een paar minuten in de trainingmode gezeten om te kijken wat Cammy kan en een anti-air nakijken, daarna alles vergeten), een paar andere rookies, bronze tot aan jou en BioWEB met gold / ultra gold.

Cammy had ik gekozen nadat ik gelezen had dat het prima voor beginners was. Ryu is daar, van wat ik lees, wel beter in maar dan zit je ook met het feit dat iedereen wel een beetje weet hoe tegen Ryu te vechten. Nu weet ik niet of me daar al druk om moet maken, maar goed :')

Al met al een leuke introductie gehad met fighters, ik ben blij dat ik in ieder geval 1 knockout heb kunnen veroorzaken, en bij Unidentified toch sommige van de skills heb kunnen blocken (zoals dat teleport achtige geval). Het blocken is toch iets waar ik m'n focus op wil leggen bij het oppakken van fighters, als kind was ik altijd full offense, 0 defense. En daar ga ik het niet mee redden.

@Seroczynski Het skill niveau zat ik niet zo mee, maar dat is ook meer omdat ik van mezelf nog niks verwacht. Desondanks kunnen kleinere lobbies mogelijk wel leuker zijn omdat je wel vaker zelf aan de beurt gaat komen. Als Sagat en Dvdkiwi ook mee doen, zit je anders met een volle lobby :P

@Sagat Haha, klopt inderdaad. Als je al een paar uur in een game had zitten, had je vaak al wel een paar moves door waardoor je beter was dan je ongeoefende vrienden. Die hadden er na een paar potjes dan geen zin meer in. Zeker als je een spam-strat gebruikte waar ze niks tegen konden doen. Als je eens zou willen informeren voor die Discord, dat zou me wel leuk lijken. Het bezig zijn / in de gaten kunnen houden van een eventuele community maakt het voor mij interessanter om iets vast te houden. Daarom zijn deze dinsdagen ook een leuke hou-vast.

Zelf ben ik er volgende week dan dus niet bij vanwege het speedrunnen, maar de week erna ga ik wel weer meedoen. Ik verwacht niet dat ik veel beter zal presteren, want de aankomende dagen moet ik nog voor de marathon oefenen (en daarmee ben ik t/m volgende week zaterdag in de weer) :D

Edit: Ik zal sowieso eens kijken of ik een dezer dagen iedereen eens aan een friendlist toe kan voegen binnen SFV, misschien wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 08:59:
[...]

Haha, ik was al lang blij dat je me maar 1 keer geperfect had. Verder vond ik het ook wel gaaf om zo'n divers groepje qua niveau te zien, van de complete noob in mezelf (0,0 fighter experience (dat ene uurtje waarin ik eergisteren ingemaakt werd door een DBFZ veteraan tel ik niet mee :P), Street Fighter gisteren voor het eerst pas opgestart. Een paar minuten in de trainingmode gezeten om te kijken wat Cammy kan en een anti-air nakijken, daarna alles vergeten), een paar andere rookies, bronze tot aan jou en BioWEB met gold / ultra gold.

Cammy had ik gekozen nadat ik gelezen had dat het prima voor beginners was. Ryu is daar, van wat ik lees, wel beter in maar dan zit je ook met het feit dat iedereen wel een beetje weet hoe tegen Ryu te vechten. Nu weet ik niet of me daar al druk om moet maken, maar goed :')
Volrath bewees vorige week dat een goede Ryu lastig te verslaan is. Maar als beginner lijkt Cammy me inderdaad een betere pick. Wel iets minder health dan Ryu wellicht? Maar dan wordt je gelijk verplicht om je defense te verbeteren :)
@Sagat Haha, klopt inderdaad. Als je al een paar uur in een game had zitten, had je vaak al wel een paar moves door waardoor je beter was dan je ongeoefende vrienden. Die hadden er na een paar potjes dan geen zin meer in. Zeker als je een spam-strat gebruikte waar ze niks tegen konden doen. Als je eens zou willen informeren voor die Discord, dat zou me wel leuk lijken. Het bezig zijn / in de gaten kunnen houden van een eventuele community maakt het voor mij interessanter om iets vast te houden. Daarom zijn deze dinsdagen ook een leuke hou-vast.

Zelf ben ik er volgende week dan dus niet bij vanwege het speedrunnen, maar de week erna ga ik wel weer meedoen. Ik verwacht niet dat ik veel beter zal presteren, want de aankomende dagen moet ik nog voor de marathon oefenen (en daarmee ben ik t/m volgende week zaterdag in de weer) :D

Edit: Ik zal sowieso eens kijken of ik een dezer dagen iedereen eens aan een friendlist toe kan voegen binnen SFV, misschien wel handig.
Discord heet dutcg fgc maar is invite only. Kan kijken of ik jou en anderen kan/mag toevoegen natuurlijk, echter ik ben er zelf nog niet heel erg actief in geweest ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:32:

[...]

Discord heet dutcg fgc maar is invite only. Kan kijken of ik jou en anderen kan/mag toevoegen natuurlijk, echter ik ben er zelf nog niet heel erg actief in geweest ;)
Bedoel je Dutch: FGC? Na het zoeken erop kwam ik via een oude Discord van Drakenslag op een invite naar de Dutch: FGC Discord in ieder geval. Daar zit ik nu dus in :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 10:03
Sagat schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:16:
[...]

Ik heb zeker interesse! Typ maar lekker wat uit zou ik zeggen.

Ik wilde zelf eigenlijk ook gaan (het liefst nog in het sf4 tijdperk) maar nooit van gekomen. Nu ik wat meer liefde voor 5 krijg (zowel spelen als kijken) is het iets wat me wel leuk lijkt. Ticket prijs helpt niet mee en hotels zijn ook niet gratis.
De kosten voor het vliegen naar Las Vegas zijn idd vrij hoog. Het zit middenin het hoogseizoen (tot nu toe, begin augustus). Hotels zijn in Vegas gelukkig niet al te duur. De entreeprijzen voor Evo zijn ook wel wat hoger dan ik had verwacht (met name het aparte kaartje voor dag 3).
Ik weet niet hoe andere majors (bijv. CEO, SCR, Evo Japan) zijn georganiseerd en in welke periode ze vallen, maar wellicht dat het interessant is om die ook eens te bekijken. Het zou zomaar kunnen dat die buiten het vakantie-hoogseizoen vallen en daardoor qua kosten een stuk aantrekkelijker zijn. Ik weet echter niet hoe groot deze toernooien zijn qua bezoekersaantallen en wat je ervan kan verwachten, maar ook met een zoekmachine kom je volgens mij een heel eind.

Wat je kan verwachten op Evo?

Hype
Dag 1 is geweldig, omdat alles dan nieuw is. Je loopt rond, je ademt de sfeer, je bezoekt stands, je ziet/ontmoet/praat-met FGC-grootheden, je speelt demo’s, je bekijkt casuals; het is een beetje een overload van game-geweld in de positieve zin. Je kan bij elke match even aanschuiven en dan weer door naar de volgende.
Ik vond het zelf een beetje surrealistisch om naast Mago te zitten, kijkend naar een wedstrijd tussen Xian en Itabashi Zangief, terwijl Gamerbee naast je aanschuift en zijn excuses aan je aanbiedt voor het aanstoten. Ben niet het type die starstruck is of de behoefte voelt om foto’s te maken met mensen, maar ben daar toch met meerdere mensen op de foto gegaan :)

Dag 3 is geweldig, omdat je met grofweg 15.000 man in een stadion zit te kijken naar een aantal high-level wedstrijden. Voor degenen die het niet weten: op deze dag wordt de top 8 van een aantal games uitgespeeld en wordt voor elke game de winnaar gekroond. Het is ook de dag waarop de publishers announcements doen voor bepaalde games. Voor SF V werden dus Sagat en G bekend gemaakt.
Tussen het publiek zitten en de hype meemaken van de momenten in elke wedstrijd en bij elke announcement is ook een geweldig iets. Vergelijk het een beetje met het aanwezig zijn bij een sportwedstrijd, alleen dan zijn het tientallen korte wedstrijden achter elkaar qua intensiteit.

Dag 2 vond ik persoonlijk de raarste, meest hype dag. Waarom? In vergelijking met dag 1 worden er minder wedstrijden gespeeld. Dag 1 is dan ook relatief rustig bij elke tafel, terwijl op dag 2 de crowds zich verzamelen om een aantal tafels. Hierdoor wordt de hype per match groter (meer mensen, meer oeh-ahs, hoger geluidsvolume).
Maar omdat er toch nog vrij veel potjes tegelijkertijd worden gespeeld, krijg je eigenlijk een continue stroom van hype-momenten: je kijkt op het scherm naar hoe Alex Valle met Blanka Nuckledu uitschakelt op het podium en hoort het publiek oeh-ahhen, terwijl je achter je aan twee totaal verschillende wedstrijden de oehs-en-ahs hoort (en wilt weten wat daar dan gebeurt); je rent er naar toe en ziet bijv. Daigo net naar losers gedropt worden door TheCoolKid93 en ziet vervolgens aan de tafel daar tegenover dat Justin Wong nog een paar rondes tegen Mago moet. En vervolgens gaat een aantal tafels verder het applaus de lucht in en wil je ook weten wat daar gebeurt...
Al met al is dag 2 dus een aaneensluiting van hypemoment op hypemoment. En dat vanuit iemand die daar normaliter niet echt gevoelig voor is, die moet bekennen dat die de adrenaline continu voelde stijgen. Een belevenis an sich.

Gaming Gods, FGC en relaties opbouwen
Zoals ik hierboven al heb omschreven, kom je de bekendste personen en topspelers uit de FGC tegen (leuk, als je dat een beetje volgt via Shoryuken.com, Eventhubs.com en YouTube). Aan de ene kant zijn ze bezig met analyses op concurrenten en houden ze de brackets in de gaten om toekomstige tegenstanders te bepalen. Maar aan de andere kant zijn het net zo goed fans van het genre als jij en ik. Ze bekijken dezelfde wedstrijdjes, ze voelen dezelfde adrenaline gieren en zijn net zo nieuwsgierig. En dat is leuk om mee te maken. Commentatoren als Seth Killian en James Chen lopen ook gewoon rond op zoek naar merchandise.
Je kan dan ook rustig met iedereen op de foto. En iedereen die ik heb gesproken (stuk of twintig top 100 spelers) is ontzettend down to earth, nederig misschien zelfs en volledig in voor een gesprek. Het is natuurlijk een andere zaak als je probeert met iemand op de foto te gaan en een gesprekje aan te knopen als iemand net uit het toernooi is geknald (hier heeft JWong ook over getweet). Het is vrij mensen om iemand dan even met rust te laten (vind ik).
ProblemX (die SF V heeft gewonnen) zat toevallig in het vliegtuig naar Londen waar ik ook in zat en heb dan ook rustig met hem en een paar andere Britse spelers (Joker Jokez oa) rustig over van alles en nog wat op het vliegveld kunnen kletsen.
Voor de WWE-liefhebbers: Austin Creed (ook een FG-liefhebber) was ook aanwezig en organiseerde een Windjammers-toernooitje.
Het leukste voor mij persoonlijk, was dat ik aan het begin van dag 2 vrij lang heb gesproken met een gewone rustige jongen genaamd Marcus… die vervolgens Daigo naar losers schopt… en die aan het einde van dag 2 Xian eruit schopt om naar top 8 te gaan voor SF V! Zijn nickname was dus TheCoolKid93, maar ik kende hem dus nog niet (maar genoeg anderen blijkbaar wel). Ik heb gedurende dag 2 dus ook een beetje het toernooi beleeft door zijn ogen. Na afloop zijn we ook gezamenlijk het hotel uitgelopen en naar het ernaast liggende Luxor gegaan en hebben nog rustig een uurtje doorgekletst.
Zo ook kwam ik ook op dag 2 een jongen genaamd Chris tegen en ook met hem lang gekletst. Bleek ook een semi-pro genaamd Kreymore uit New York te zijn. Leuk om op deze manier dus connecties te leggen en een beetje een relatie op te bouwen. Vind ik iig leuk.

Merch
Om op het laatste verder te gaan: een perfecte plek om inkopen te doen. Of het nu gaat om posters, petjes, shirts, stick-accessoires als buttons/ball-heads/gate-restrictors/decals, moederbordjes, nieuwe sticks, stuffed toys, wall-art, Evo-branded merch of spullen van Team Daigo: je vindt het er allemaal. Voldoende ruimte voor in je koffer voor op de terugweg is dus wel een must :)
Volgens mij heb je er een stuk of 50-75 stands met verkopers van van alles en nog wat. En op zo’n event zijn de prijzen vrij redelijk: USD/EUR-wisselkoers en geen verzendkosten (maar ja, dat ticket, he)…

Demo’s, pre-releases en indie-developers
De echte liefhebber kan helemaal los gaan als het gaat over nieuwe games. Een aantal publishers heeft grote stands staan waar bijv. Een pre-release op gespeeld kan worden. Super Smash Ultimate was dit jaar het grote voorbeeld daarvan; lange rijen met mensen die het wilden uitproberen (en een gratis mini-poster wilden ontvangen). De nieuwe Soul Caliber was er echter ook te spelen.
Maar er zijn ook demo’s te zien en te spelen. Ik heb nu even geen namen paraat, maar als je er even op zoekt dan kom je vast wel wat namen tegen van wat er te zien en te spelen was.
En er is ook nog eens een grote sectie waar zo’n 20-40 indie-developers een tafel hadden, waar je hun demo kon spelen. Ook ontzettend leuk om te zien.
Als je wilt, zou je je tijd volledig kunnen vullen met het spelen van al deze categorieën, zonder dat je ook maar een van de toernooi-spelletjes aanraakt.

Casuals, BYOC en side-tourneys
Tenslotte heb je de mogelijkheid om allerlei oude en nieuwe games te spelen.
Zodra tafels niet meer worden gebruikt voor het toernooi, kunnen ze gewoon gebruikt worden voor casuals (en money-matches, want tja… Vegas). Je kan dus gewoon iedereen die je tegenkomt uitdagen voor een potje. DBZ, SFV, Smash, etc.
Daarnaast zijn er nog legio tafels waar iedereen die dat wilde (dus met name Amerikanen), zijn set-up kan neerzetten en je diens game of choice kan spelen. Op die manier zijn er mensen die liever MvC2 spelen, beschikbaar om tegen te spelen. Maar ook oudere games als SSF2T zijn er te spelen.
En tenslotte zijn er nog de side-toernooitjes waar je je van tevoren voor kan inschrijven; games die wat minder groot zijn, maar bijv. wel 100 man op af wilt komen. Games als Ultra SF IV zijn hier een voorbeeld van. In sommige gevallen zit hier ook prijzengeld aan vast.
Als het om casuals gaat, schijnt het wel zo te zijn dat andere toernooien hierin beter faciliteren (maar hier heb ik geen hands-on ervaring mee)

Al met al, was het het voor mij helemaal waard. Ik heb in Nederland wel een keer RFD bezocht (wat ook goed is bevallen). Maar dit was echt wel iets op een andere schaal.
Zoals ik al aangaf, is de FGC nog een beetje vreemde eend in de bijt in de e-sports wereld. Er lopen wel professionals rond, maar het prijzengeld is nog een stuk minder hoog. Datzelfde geldt namelijk ook voor de bezoekersaantallen.
Mocht het FG-genre in populariteit toenemen, dan zou het zomaar kunnen dat de open structuur van een Evo komt te vervallen en dat het een meer gesloten karakter krijgt, zoals dat bijv. Voor grotere games als DOTA2 en LoL ook geldt. Het jammere is dan dat de benaderbaarheid van de FGC als geheel een stuk kleiner wordt. Het zou me niets verbazen als je dan domweg een groter stadion krijgt (30-50k mensen) en dat het meer als dag 3 van het toernooi wordt.
Tot dat moment er is, kan ik het van harte aanbevelen om Evo een keer te bezoeken. Zoals Tokido een aantal jaar terug al zei: “Fighting Games… are just… great!”

• Grumpmeister
@eduardtee Leuke samenvatting :D

Vanuit de streams die ik gevolgd had leek het inderdaad een erg geslaagd evenement te zijn, en vanuit verschillende kanalen hoor ik inderdaad ook dat dit gewoonweg de beste tot nu toe was. Als dit blijft hangen bij mij, wil ik wel eens kijken of ik een keer een lokaler evenement kan bezoeken. Bijv. in Rotterdam wordt er wat afgespeeld, of (aangezien ik tegen de Duitse grens woon) misschien iets in de buurt van Keulen.

In de Dutch FGC zitten in ieder geval wel wat andere spelers uit Gelderland, maar die lijken meer in Guilty Gear te zitten.

• the_virus26
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 09:15
Discord ook gejoind. Altijd wel in voor een potje dbz, sf, mk, guilty gear etc haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
Vorige dinsdag was ik er niet bij ivm met de nieuwe wow game :P. Volgende week zal ik er weer proberen bij te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Nice, we hebben nu inmiddels net geen tien mensen op de Discord, dat is al het dubbele van wat ik verwacht had :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:55
@eduardtee Echt een heel tof verslagje! Ik ben een paar jaar geleden in Cannes geweest en ik heb dit ook van dichtbij mee mogen maken, tot aan moneymatches op hotelkamers toe. Destijds ook een aantal spelers gesproken en wat potjes gespeeld tegen wat bekende mensen. Hype matches van dichtbij tegen Mago en Tokido etc mogen zien. Het hype-gehalte zal wat minder zijn als bij EVO, maar ik vond het toch wel een hele bijzondere ervaring. Dat ik in de eerste ronde tegen Kayane verloor, vond ik ook niet erg :+

De finale destijds was volgens mij Luffy tegen Gagapa. De FGC is een bijzondere wereld, maar het is tegelijkertijd ook weer erg tof om er deel van uit te mogen maken.

[ Voor 18% gewijzigd door FREAKJAM op 17-08-2018 11:19 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Seroczynski schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:46:
Nice, we hebben nu inmiddels net geen tien mensen op de Discord, dat is al het dubbele van wat ik verwacht had :D
Het zijn er 10 (de dubbele KneoK niet meegeteld) ;)

Ik probeer een collega ook nog gehyped te krijgen om ook eens te gaan spelen / mee te doen, maar nog geen succes daarmee :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volrath_
Unidentified schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:30:

[afbeelding]
Zal proberen dit te voorkomen dinsdag maar denk dat ik te roestig ben na een jaar niks spelen en überhaupt nog nooit gold niveau bereikt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volrath_ schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:53:
[...]

Zal proberen dit te voorkomen dinsdag maar denk dat ik te roestig ben na een jaar niks spelen en überhaupt nog nooit gold niveau bereikt :')
Haha zolang je geen sim kiest (of toebedeeld krijgt via random select) kom je een heel eind tegen de meesten verwacht ik ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
Geen Dhalsim gerandomd gister gelukkig maar wel wat leuke games met G/Sagat en Ed gehad :D. Leuke games gisteren zal er weer proberne te zijn volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben er wsl ook bij, tenzij er een dagtripje uitloopt…….heb echter voornamelijk 4 met mijn zoon gespeeld, dus 5 zal wel flink wennen worden!

Misschien goed om te inventariseren wie er komt en eventueel de groep verdelen? 2x groep van 3 is meer spelen dan 1x groep van 6. de nummers 1 kunnen dan na 30 mins wisselen ofzo?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

De dinsdagen hier worden vooralsnog gereserveerd voor Champions League voetbal. Daarnaast zit ik in de onregelmatigheid dus de keren dat ik mee kan doen zullen sporadisch zijn.
Maar als het gaatje er is wil ik zeker wel als crash dummy fungeren ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 16:27:
De dinsdagen hier worden vooralsnog gereserveerd voor Champions League voetbal. Daarnaast zit ik in de onregelmatigheid dus de keren dat ik mee kan doen zullen sporadisch zijn.
Maar als het gaatje er is wil ik zeker wel als crash dummy fungeren ;)
Hmm ben geen fan van je cluppie, maar ben ook wel benieuwd of ze het halen (sowieso goed voor het nl voetbal), misschien ps4 verplaatsen naar computerhok en gamen op de monitor en op scherm 2 voebal aan.
(heb nu newcaste en chelsea op scherm 2 :) )

1e helft vorige week vond ik erg leuk, dus zou moeite waard zijn.

(bedenk me net dat ik met het wk laptop naast mijn TV gezet, meer wegen naar Rome enzo :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik verwacht er deze week bij te zijn. M'n ervaring in fighters is nog hetzelfde, alleen is het nu verrijkt met de paar potjes van 2 weken geleden. Dus eigenlijk 0,0 :') . Nu de speedrun marathon voorbij is ga ik wel wat meer tijd hebben om in fighters te steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Is er server maintanance? Ik kwam er net niet in iig.

Edit:
Tot 1am woensdag ochtend schijnbaar :S

[ Voor 32% gewijzigd door Sagat op 28-08-2018 21:40 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Sagat schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:28:
Is er server maintanance? Ik kwam er net niet in iig.

Edit:
Tot 1am woensdag ochtend schijnbaar :S
Ik had gisteren in de Discord gemeld dat ik deze week de dinsdagavond even liet schieten, maar kennelijk was er dus urenlang maintenance? Lekker dan, weinig gemist dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Seroczynski schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:54:
[...]

Ik had gisteren in de Discord gemeld dat ik deze week de dinsdagavond even liet schieten, maar kennelijk was er dus urenlang maintenance? Lekker dan, weinig gemist dus :P
Yup, kon dus weinig gedaan worden :P

Ik heb zelf in ieder geval een uurtje in de training mode gezeten, voornamelijk de 623 movement oefenen. Aan het einde van de sessie in ieder geval 11 Cannon Spikes achter elkaar kunnen doen met Cammy, zonder andere moves tussendoor. Natuurlijk is het maar een training mode, dus ik sta er niet echt onder druk. Maar het is wel de pook beweging waar ik het meeste moeite mee heb.

Is er verder, naast afstand en eventuele vluggere recovery, een verschil of je een special move doet met LK / MK / HK? Bijv. Spiral Arrow? De afstand is wel echt merkbaar, damage lijkt hetzelfde te zijn, maar verder? Sommige van de moves wil je denk ik toch niet van te ver weg doen.

Of misschien is Cannon Spike een beter voorbeeld, LK / MK / HK lijkt de travel distance naar boven te beinvloeden, maar je moet toch dichtbij staan om 'm te raken. Dus wat is dan het voordeel / nadeel van sommige kicks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je in trainingsmode zit kan je de exacte schade zien, ik weet (denk te weten dat :P ) met sf4 de button wel degelijk de schade bepaalde. Hoe harder de kick, hoe meer schade. De trade off is dan dat een LK spike volgens mij wel weer de meeste snelheid (minste start up frames) en priorieit en wellicht zelfs invincibility heeft.

Ik was al een beetje aan het googlen mag zag zo 1-2-3 geen site waar deze zaken al voor ingevuld zijn, maar die zal er ongetwijfeld zijn (ik ga nu nog even kijken op SRK).

edit:
The internet delivers :D

https://streetfighter5guru.com/cammy-moves/

[ Voor 8% gewijzigd door Sagat op 29-08-2018 11:07 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:04:
Als je in trainingsmode zit kan je de exacte schade zien, ik weet (denk te weten dat :P ) met sf4 de button wel degelijk de schade bepaalde. Hoe harder de kick, hoe meer schade. De trade off is dan dat een LK spike volgens mij wel weer de meeste snelheid (minste start up frames) en priorieit en wellicht zelfs invincibility heeft.

Ik was al een beetje aan het googlen mag zag zo 1-2-3 geen site waar deze zaken al voor ingevuld zijn, maar die zal er ongetwijfeld zijn (ik ga nu nog even kijken op SRK).

edit:
The internet delivers :D

https://streetfighter5guru.com/cammy-moves/
Praise the Internet for delivering us this knowledge _/-\o_

Die ga ik in ieder geval eens doorspitten. Ik denk dat ik binnenkort eens wat normale gamemodes en evt. ranked eens aantik. Niet dat ik een deuk in een pakje boter zal slaan, maar desnoods om FM te verzamelen. Zag dat de Monster Hunter skins nog beschikbaar waren op een site, maar daarvoor moeten challenges gedaan worden, dus eens naar kijken. Zag de MH skin op Mika tijdens een toernooi op Twitch en die was wel gaaf... Al ben ik bang dat deze vanaf morgen weg gaan (net als de megaman collab skin op Rashid).

Scheelt dat de volgende die beschikbaar komt een Cammy outfit is, dus misschien een goed punt om die Fighting Chance dingen eens te doen :) . Hm, die komt van Extra Battle Mode oid? Fighting Chance is een Balrog outfit

• Grumpmeister
Waren weer prima potjes afgelopen dinsdag :)

Ik ben toch dichterbij een overwinning gekomen, dus er is vooruitgang merkbaar. Daarnaast een paar keer de Critical Art (bewust) uit weten te voeren. Alleen ga ik waarschijnlijk vanaf vandaag weer vanaf 0 beginnen, aangezien ik een fighting stick op kan halen (een Qanba Q1). Hopelijk zorgt dat in ieder geval voor een verlichting van de pijn in m'n hand (met name merkbaar bij Guilty Gear toen ik de combo oefeningen aan het doen was).

Verder nooit echt met een stick gespeeld, dus ik ben heel benieuwd hoe me dat af gaat. Dinsdag ben ik waarschijnlijk dus nog steeds een veredelde training dummy :')

• Seroczynski
  • Niet online
Nice man, gefeliciteerd met je fightstick. Persoonlijk heb ik er met betrekking tot (lichte tot middelmatige) RSI klachten wel profijt bij, maar als ik te intensief spelen ga of er al een beetje last van heb kan ik het nog wel voelen. Echter zou ik met een controller binnen een kwartier last krijgen van mijn klauwen verwacht ik :D

Lekker door blijven spelen met Cammy, dan zal je dat verschil ook wel gaan zien. Ben je al Bronze? ;)

• Grumpmeister
Ik ga eerst de stick wat proberen en dan mogelijk dit weekend even kijken wat ik in Ranked klaar kan spelen. Merkte wel dat ik veels te veel whiff nog. Waar ik in training mode zonder problemen de Hooligan combination eruit weet te gooien (alle 3 de versies, waarbij de throw nog wat lastiger is omdat ik 'm vaak, of net iets te vroeg doe (waardoor het een Cannon Strike wordt) of de kick knop eerder geregistreerd (en dus ingedrukt) wordt), kreeg ik het in de potjes dinsdag maar 2 keer voor elkaar.

Dus ik verwacht dat, ook na het wennen aan een stick, een groot deel van m'n vooruitgang gaat komen aan het 'gewoon (ranked) spelen'. Wennen aan het gebruik van skills onder druk, etc. Het zou wel geinig zijn als ik dinsdag als een Bronze erbij kom ipv. Rookie :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:33:
Ik ga eerst de stick wat proberen en dan mogelijk dit weekend even kijken wat ik in Ranked klaar kan spelen. Merkte wel dat ik veels te veel whiff nog. Waar ik in training mode zonder problemen de Hooligan combination eruit weet te gooien (alle 3 de versies, waarbij de throw nog wat lastiger is omdat ik 'm vaak, of net iets te vroeg doe (waardoor het een Cannon Strike wordt) of de kick knop eerder geregistreerd (en dus ingedrukt) wordt), kreeg ik het in de potjes dinsdag maar 2 keer voor elkaar.

Dus ik verwacht dat, ook na het wennen aan een stick, een groot deel van m'n vooruitgang gaat komen aan het 'gewoon (ranked) spelen'. Wennen aan het gebruik van skills onder druk, etc. Het zou wel geinig zijn als ik dinsdag als een Bronze erbij kom ipv. Rookie :D
Succes gozert! Zelf nooit kunnen wennen aan stick ondanks meerdere malen proberen. Maar voor dat geld kun je het lekker proberen en altijd door verkopen, indien het niet lukt.Er zijjn ook aangepaste pads, oa dus de hori fighting commander die ik gebruik :)
Dat is wellicht ook nog een optie, al hoewel je dan nog steeds een dpad hebt natuurlijk.
------
Ben voor mezelf aan het afwegen hoe fanatiek ik sf5 wil verder spelen, om beter te worden moet ik er echt meer tijd in steken, en die tijd is schaars. Wellicht ga ik de dinsdag avonden ook gedeeltelijk ranked spelen, verder wellicht wat meer 1 op 1 sessies met mensen uit de groep. (mits die dan ook tijd en zin hebben natuurlijk).

Optie 2 is gewoon accepteren dat ik een sf5 n00b ben en 'de quest voor de plat' ook opgeven. Ik vind sf5 steeds leuker worden, maar sf4 vind ik eigenlijk veel leuker. Ook interesse om Tekken en eventueel dbz fighter op te pikken, maar bij die spellen heb ik nog veel minder basis kennis dus wsl kom ik er daar ook niet mee weg om het weinig te spelen.......

Ook nog veel spellen in de backlog waar ik meer mee zou willen, en vermaak me ook nog erg goed met retro.

[ Voor 24% gewijzigd door Sagat op 06-09-2018 10:59 ]

10 second ninja DONE

• Grumpmeister
Sagat schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:40:
[...]

Succes gozert! Zelf nooit kunnen wennen aan stick ondanks meerdere malen proberen. Maar voor dat geld kun je het lekker proberen en altijd door verkopen, indien het niet lukt.Er zijjn ook aangepaste pads, oa dus de hori fighting commander die ik gebruik :)
Dat is wellicht ook nog een optie, al hoewel je dan nog steeds een dpad hebt natuurlijk.
------
Ben voor mezelf aan het afwegen hoe fanatiek ik sf5 wil verder spelen, om beter te worden moet ik er echt meer tijd in steken, en die tijd is schaars. Wellicht ga ik de dinsdag avonden ook gedeeltelijk ranked spelen, verder wellicht wat meer 1 op 1 sessies met mensen uit de groep. (mits die dan ook tijd en zin hebben natuurlijk).

Optie 2 is gewoon accepteren dat ik een sf5 n00b ben en 'de quest voor de plat' ook opgeven. Ik vind sf5 steeds leuker worden, maar sf4 vind ik eigenlijk veel leuker. Ook interesse om Tekken en eventueel dbz fighter op te pikken, maar bij die spellen heb ik nog veel minder basis kennis dus wsl kom ik er daar ook niet mee weg om het weinig te spelen.......

Ook nog veel spellen in de backlog waar ik meer mee zou willen, en vermaak me ook nog erg goed met retro.
Ja precies, voor dat bedrag is mijn enige andere goede optie een compacte Hori stick, maar aangezien ik grote handen heb lijkt me dat niet super comfortabel. Het probleem met m'n hand zit alleen maar rechts, dus omdat ik m'n hand dan niet meer vanuit een vasthoud-positie hoef te belasten, hoop ik dat het effect heeft. Een goede d-pad was waarschijnlijk ook een prima optie, of worst case een wasd pad naast de knoppen. We gaan het meemaken in ieder geval.

En het tijdsaspect ken ik maar al te goed. Dragon Ball FighterZ is nogal een andere ervaring waarbij je (als je tegen goede spelers komt) al gauw 20 seconden aan het kijken bent hoe je in elkaar wordt geslagen omdat je in een combo zit (en een goed uitgevoerde combo kan een van je characters tot near death krijgen). Dat is bij Street Fighter een stuk minder, en je gaat dit niet gauw tegen komen want is voornamelijk high level play, maar wel iets om rekening mee te houden.

Tekken is schijnbaar ook makkelijk op te pakken, maar die stijl lag mij vroeger totaal niet. Hoewel het op toernooien er zo nu en dan leuk uit ziet lijkt het voor mij persoonlijk nog steeds niks. Ik kan de vinger er niet op leggen, en voelt te 'zwaar' en 'sloom' aan? Misschien is het anders met het spelen.

Wat ik wel merk is dat met tijd steken in andere fighters (in mijn geval heb ik dus wat tijd in Guilty Gear Xrd gestoken), je toch wat basis kennis en ervaring mee neemt voor andere fighters. Dus ook al zou je wat meer tijd in andere fighters willen steken, dat betekend niet dat je stil komt te staan met SF5. Dan moet je jezelf even afvragen hoeveel je een rank waard vind. Want maakt het echt uit als je als Bronze met de dinsdag sessies mee doet, terwijl je een Gold evt. kan verslaan? Je zal misschien niet de super-in-depth kennis hebben van een character, maar gewoon prima mee kunnen draaien.

In the end, gewoon doen wat je leuk vind. Probeer eens een andere fighter, wissel het een beetje af. Je hoeft je niet te forceren om 1 spel te spelen (al is het wel leuk als je dinsdag mee doet :P ). En met afwisseling hou je alles wat vers en leuk. Wil je alsnog voor een hoge rank gaan, gewoon doen. Gewoon een keertje een half uurtje pakken voor wat ranked matches lijkt me prima gaan, maar ik ben dan nog compleet nieuw :D . Maar qua 'oppakbaarheid' is het toch wat makkelijker dan team based games, want de potjes zijn relatief kort. Je hoeft niet je avond te reserveren om ranks te grinden, die komen vanzelf wel. En je hebt eigenlijk alles zelf in de hand (tenzij Capcom een maintenance heeft :X ).

Ik heb zelf eigenlijk ook nog te veel wat ik wil spelen. M'n lijstje voor deze dagen: Monster Hunter World (PC), Monster Hunter Generations Ultimate, Two Point Hospital, Zelda's Adventure speedrun consistenter maken, Street Fighter V, Guilty Gear Xrd en Dragon Ball FighterZ. Dat kan ik natuurlijk nooit allemaal inplannen (ik werk ook gewoon full time, loop met de hond, etc). Dus ik probeer het allemaal een beetje in te passen in kleinere sessies. Volgens mij heeft dat voor het oefenen van fighters ook wat meer effect zodat je je niet kapot aan het staren bent op een combo en het gewoon wat rust kan geven. En het scheelt dat veel van de specials in Guilty Gear dezelfde stick beweging nodig hebben als Street Fighter, dus met Guilty Gear oefen ik ook muscle memory van Street Fighter :)

(Verder ben ik ook wel in voor kleinere lobbies of 1 op 1, alleen heeft het voor m'n tegenstander nu nog weinig zin. En ik kan ook best eens op een andere avond wat potjes spelen).

/rant over

Grumpmeister schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:38:
[...]

Ja precies, voor dat bedrag is mijn enige andere goede optie een compacte Hori stick, maar aangezien ik grote handen heb lijkt me dat niet super comfortabel. Het probleem met m'n hand zit alleen maar rechts, dus omdat ik m'n hand dan niet meer vanuit een vasthoud-positie hoef te belasten, hoop ik dat het effect heeft. Een goede d-pad was waarschijnlijk ook een prima optie, of worst case een wasd pad naast de knoppen. We gaan het meemaken in ieder geval.

En het tijdsaspect ken ik maar al te goed. Dragon Ball FighterZ is nogal een andere ervaring waarbij je (als je tegen goede spelers komt) al gauw 20 seconden aan het kijken bent hoe je in elkaar wordt geslagen omdat je in een combo zit (en een goed uitgevoerde combo kan een van je characters tot near death krijgen). Dat is bij Street Fighter een stuk minder, en je gaat dit niet gauw tegen komen want is voornamelijk high level play, maar wel iets om rekening mee te houden.

Tekken is schijnbaar ook makkelijk op te pakken, maar die stijl lag mij vroeger totaal niet. Hoewel het op toernooien er zo nu en dan leuk uit ziet lijkt het voor mij persoonlijk nog steeds niks. Ik kan de vinger er niet op leggen, en voelt te 'zwaar' en 'sloom' aan? Misschien is het anders met het spelen.

Wat ik wel merk is dat met tijd steken in andere fighters (in mijn geval heb ik dus wat tijd in Guilty Gear Xrd gestoken), je toch wat basis kennis en ervaring mee neemt voor andere fighters. Dus ook al zou je wat meer tijd in andere fighters willen steken, dat betekend niet dat je stil komt te staan met SF5. Dan moet je jezelf even afvragen hoeveel je een rank waard vind. Want maakt het echt uit als je als Bronze met de dinsdag sessies mee doet, terwijl je een Gold evt. kan verslaan? Je zal misschien niet de super-in-depth kennis hebben van een character, maar gewoon prima mee kunnen draaien.

In the end, gewoon doen wat je leuk vind. Probeer eens een andere fighter, wissel het een beetje af. Je hoeft je niet te forceren om 1 spel te spelen (al is het wel leuk als je dinsdag mee doet :P ). En met afwisseling hou je alles wat vers en leuk. Wil je alsnog voor een hoge rank gaan, gewoon doen. Gewoon een keertje een half uurtje pakken voor wat ranked matches lijkt me prima gaan, maar ik ben dan nog compleet nieuw :D . Maar qua 'oppakbaarheid' is het toch wat makkelijker dan team based games, want de potjes zijn relatief kort. Je hoeft niet je avond te reserveren om ranks te grinden, die komen vanzelf wel. En je hebt eigenlijk alles zelf in de hand (tenzij Capcom een maintenance heeft :X ).

Ik heb zelf eigenlijk ook nog te veel wat ik wil spelen. M'n lijstje voor deze dagen: Monster Hunter World (PC), Monster Hunter Generations Ultimate, Two Point Hospital, Zelda's Adventure speedrun consistenter maken, Street Fighter V, Guilty Gear Xrd en Dragon Ball FighterZ. Dat kan ik natuurlijk nooit allemaal inplannen (ik werk ook gewoon full time, loop met de hond, etc). Dus ik probeer het allemaal een beetje in te passen in kleinere sessies. Volgens mij heeft dat voor het oefenen van fighters ook wat meer effect zodat je je niet kapot aan het staren bent op een combo en het gewoon wat rust kan geven. En het scheelt dat veel van de specials in Guilty Gear dezelfde stick beweging nodig hebben als Street Fighter, dus met Guilty Gear oefen ik ook muscle memory van Street Fighter :)

(Verder ben ik ook wel in voor kleinere lobbies of 1 op 1, alleen heeft het voor m'n tegenstander nu nog weinig zin. En ik kan ook best eens op een andere avond wat potjes spelen).

/rant over
haha, thanks voor de tips. Ik speel al vanaf de snes sf2, maar eigenlijk altijd alleen maar tegen de cpu, of zoals eerder besproken tegen 'niet spelende' vrienden, dus dan gebeurd er niet zo heel veel.

Ik heb naast capcom games vooral ervaring met kof (98/2002 en klein beetje met 13) en qua 3d games alleen heel basaal sc2. Maar meeste fighters iig wel is geprobeerd. Mogelijk heb ik GG op pc, kunnen we die een keer samen doen, daar ben ik absoluut n00b in ;)

edit:
Ik heb de humble brawler bundle, kijk maar of die versie matched met wat jij speelt, er zijn natuurlijk behoorlijk wat guilty gear games :)

Afgeslopen dinsdag was ik volgens mij 2e, maar het jammere voor mij was dat ik op 2-3 potjes na vooraf mijn uitslagen kon invullen, zowel wins als losses. Hierom denk ik dat ik meer leer van tegen strangers spelen via ranked. Als is het maar kalm blijven en slim spelen.

Wat wel fijn is bij ons (naast dat ik het super gezellig vind om met iedereen te praten) is dat we zeer weinig lag hebben, om eerlijk te zijn merk ik zelf helemaal geen lag zelfs, is ook niet gek, we zitten relatief gezien zo goed als naast elkaar voor een online game. Vs randoms is het altijd maar afwachtenm, en je hebt nog steeds droeftoeters met lagswitches etc.

10 second ninja DONE

• Grumpmeister
Sagat schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:03:
[...]

haha, thanks voor de tips. Ik speel al vanaf de snes sf2, maar eigenlijk altijd alleen maar tegen de cpu, of zoals eerder besproken tegen 'niet spelende' vrienden, dus dan gebeurd er niet zo heel veel.

Ik heb naast capcom games vooral ervaring met kof (98/2002 en klein beetje met 13) en qua 3d games alleen heel basaal sc2. Maar meeste fighters iig wel is geprobeerd. Mogelijk heb ik GG op pc, kunnen we die een keer samen doen, daar ben ik absoluut n00b in ;)

edit:
Ik heb de humble brawler bundle, kijk maar of die versie matched met wat jij speelt, er zijn natuurlijk behoorlijk wat guilty gear games :)

Afgeslopen dinsdag was ik volgens mij 2e, maar het jammere voor mij was dat ik op 2-3 potjes na vooraf mijn uitslagen kon invullen, zowel wins als losses. Hierom denk ik dat ik meer leer van tegen strangers spelen via ranked. Als is het maar kalm blijven en slim spelen.

Wat wel fijn is bij ons (naast dat ik het super gezellig vind om met iedereen te praten) is dat we zeer weinig lag hebben, om eerlijk te zijn merk ik zelf helemaal geen lag zelfs, is ook niet gek, we zitten relatief gezien zo goed als naast elkaar voor een online game. Vs randoms is het altijd maar afwachtenm, en je hebt nog steeds droeftoeters met lagswitches etc.
Hm, ik zie dat in de Brawler bundle XX Accord oid had, en Xrd Sign. Ik heb zelf Revelator + Revelator 2, maar er zit een switch in om van versie te wisselen,. Verder ben ik daar ook een complete noob in, dus dat was hetzelfde geweest. Nou is -SIGN- maar 6,60 in de Humble Store, en XX Accord zelfs maar 2 euro, dus mocht je interesse hebben dan is het prima te behappen voor me om een van die 2 te halen. (Revelator is 8,30 (al zou ik dan voor de 12 euro versie gaan voor de 3 extra characters, dat heb ik helaas niet gedaan), en de Rev 2 upgrade erop is ook iets van 8 euro)

Het klopt inderdaad wel dat je zo goed als zeker weet of je gaat winnen of verliezen (of in ieder geval, hoe je kansen liggen). Zelfs al speelt iemand op een ander karakter dan normaal, er zit wel duidelijk een niveau verschil tussen de spelers. Dat hoeft zeker niet slecht te zijn, aangezien je tegen mensen waar je normaliter van zou winnen juist wat meer kan experimenteren, terwijl je mogelijk wat meer gebrand bent om degene waar je tegen zou verliezen het toch lastig te maken.

Maar goed, volgens mij is de dinsdag dan ook meer voor de lol en hier en daar wat te leren (danwel door tegen betere spelers te spelen, danwel door te experimenteren) ipv dat het echt competitief is. Tenminste, zo ervaar ik het. Voor het competitieve en het 'even ground' element zal ik toch Ranked op moeten pakken (let wel dat bijv. Guilty Gear geen ranked modus heeft, dus dat maakt het online oppakken stukken lastiger).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Zo, vanavond de fighting stick opgehaald:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DmbTHrIXgAATQZ6.jpg:small

Straks even kijken of het sowieso werkt, maar zojuist was m'n eerste moment dat ik even kon zitten (en eten). Ben heel benieuwd of het een beetje soepel op te pakken is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:49

KneoK

Not in a million lightyears

Sagat schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:40:
[...]

verder wellicht wat meer 1 op 1 sessies met mensen uit de groep. (mits die dan ook tijd en zin hebben natuurlijk).
Ik ben altijd wel in voor een beetje klooien. Ik ben geen wereldspeler, maar een tipje hier of daar kan er denk ik wel vanaf :P

Toffe stick Grumpmeister! Alleen die tafelklemmen... Ik zou binnen de korste keren een stuk tafel aan mijn stick hebben hangen, of twee klemmen aan tafel zonder stick eraan vast :X

[ Voor 20% gewijzigd door KneoK op 06-09-2018 22:20 ]

• Grumpmeister
KneoK schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:18:
[...]

Ik ben altijd wel in voor een beetje klooien. Ik ben geen wereldspeler, maar een tipje hier of daar kan er denk ik wel vanaf :P

Toffe stick Grumpmeister! Alleen die tafelklemmen... Ik zou binnen de korste keren een stuk tafel aan mijn stick hebben hangen, of twee klemmen aan tafel zonder stick eraan vast :X
De klemmen kunnen eraf, en dat heb ik dan ook gedaan ;)

Even wat execution practice gedaan met de stick, met name de Z beweging nog iets meer oefenen. Maar verder ging het al wel, misschien wel een geluk bij een ongeluk dat ik vroeg begin met de stick zodat ik niet te veel muscle memory heb met de controller.

Ook even de story en Extra Battle gedaan voor Cammy's Story & Fiona costume, gelukkig is de eerste êxtra battle wel erg simpel :D

Grumpmeister schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:35:
[...]

Hm, ik zie dat in de Brawler bundle XX Accord oid had, en Xrd Sign. Ik heb zelf Revelator + Revelator 2, maar er zit een switch in om van versie te wisselen,. Verder ben ik daar ook een complete noob in, dus dat was hetzelfde geweest. Nou is -SIGN- maar 6,60 in de Humble Store, en XX Accord zelfs maar 2 euro, dus mocht je interesse hebben dan is het prima te behappen voor me om een van die 2 te halen. (Revelator is 8,30 (al zou ik dan voor de 12 euro versie gaan voor de 3 extra characters, dat heb ik helaas niet gedaan), en de Rev 2 upgrade erop is ook iets van 8 euro)

Het klopt inderdaad wel dat je zo goed als zeker weet of je gaat winnen of verliezen (of in ieder geval, hoe je kansen liggen). Zelfs al speelt iemand op een ander karakter dan normaal, er zit wel duidelijk een niveau verschil tussen de spelers. Dat hoeft zeker niet slecht te zijn, aangezien je tegen mensen waar je normaliter van zou winnen juist wat meer kan experimenteren, terwijl je mogelijk wat meer gebrand bent om degene waar je tegen zou verliezen het toch lastig te maken.

Maar goed, volgens mij is de dinsdag dan ook meer voor de lol en hier en daar wat te leren (danwel door tegen betere spelers te spelen, danwel door te experimenteren) ipv dat het echt competitief is. Tenminste, zo ervaar ik het. Voor het competitieve en het 'even ground' element zal ik toch Ranked op moeten pakken (let wel dat bijv. Guilty Gear geen ranked modus heeft, dus dat maakt het online oppakken stukken lastiger).
Ik zal is kijken hoe het loopt op mijn pctje. Ik ben console peasant omdat ik van de exclusives hou, maar ook omdat ik mijn pc behoorlijk links heb laten liggen. Sf4 gaat nog redelijk. Maar injustice (1 niet eens 2 :X ) is al vrij kansloos. Blaz blue liep wel goed maar dat was ook een van de eerste versies.

Ik kan natuurlijk wat tweaken met gfx settings en resolutie etc. :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik ben van het weekend in ieder geval vrij voor een aantal 1vs1 potjes. Ben nog veel heen en weer aan het springen, want ik wil toch weer even 'terug' naar spelen met Ken :P

Ik heb trouwens laatst eens 9k FM in die Figh Choice gegooit (2x 4500 FM voor readings) en heb daar toch Sagat's 'Classic' costume uit gehaald. Aangezien ik niet echt veel FM spaar denk ik dat ik dit toch vaker ga proberen. Zitten wat leuke costumes in die niet op een andere manier te behalen zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Seroczynski op 07-09-2018 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:25:
Ik ben van het weekend in ieder geval vrij voor een aantal 1vs1 potjes. Ben nog veel heen en weer aan het springen, want ik wil toch weer even 'terug' naar spelen met Ken :P
Ik vind ken door zijn explosiviteit iig vervelender om tegen te vechten dan Akuma, en als beginnende speler die dat EN nog niet hele sterke/damaging combo's er consequent uit kan krijgen, EN dan ook nog te maken heeft met de lage health van Akuma lijkt me dat ook de slimmere keuze.
Maar zoals altijd speel wat je leuk vind. Met sf4 was het in de vanilla tijd erg leuk om met top tier sagat te spelen, maar toen hij flink mishandeld werd met de nerf bat vond ik het nog steeds leuk om met hem te spelen.

Deze week weer begonnen met werken, maar met gaan slapen zit ik nog in het vakantie ritme, laat gaan slapen en vroeg op staan is niet echt een briljante combo. Dus even kijken of ikzelf nog tijd/engerie/zin heb om online te spelen dit WE ;)
Ik heb trouwens laatst eens 9k FM in die Figh Choice gegooit (2x 4500 FM voor readings) en heb daar toch Sagat's 'Classic' costume uit gehaald. Aangezien ik niet echt veel FM spaar denk ik dat ik dit toch vaker ga proberen. Zitten wat leuke costumes in die niet op een andere manier te behalen zijn.
Damn ga ik ook doen! Classic costume van de king vind ik fijner dan de standaard 2 die ik heb (via char pass). En volgens mij had ik nog een 'gratis' reading ook.
(vond ik wel een lekker drugs dealer achtige tactiec van capcom, 'je eerste hit is gratis' :P )

[ Voor 31% gewijzigd door Sagat op 07-09-2018 09:40 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ja, het zijn uiteindelijk gewoon lootboxes. En voor de mensen die characters met FM aanschaffen is het weer een manier om de druk een beetje op te voeren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op donderdag 6 september 2018 @ 23:34:
[...]

Ik zal is kijken hoe het loopt op mijn pctje. Ik ben console peasant omdat ik van de exclusives hou, maar ook omdat ik mijn pc behoorlijk links heb laten liggen. Sf4 gaat nog redelijk. Maar injustice (1 niet eens 2 :X ) is al vrij kansloos. Blaz blue liep wel goed maar dat was ook een van de eerste versies.

Ik kan natuurlijk wat tweaken met gfx settings en resolutie etc. :)
Laat maar weten (ook welke versie je hebt). Ze zijn nog een week afgeprijsd :)
Seroczynski schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:25:
Mocht er geen beter aanbod voor je komen, dan ben ik er wel voor in. Kan ik even met de stick oefenen, al ging het gisteren dus niet heel beroerd. Het enige probleem is dat ik nu nog niet precies weet wanneer ik tijd heb (broertje viert verjaardag op zondag en een vriendin gaat vandaag bevallen), maar tijd heb ik. Ping me maar op Discord, dan zie ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:38:
[...]

Laat maar weten (ook welke versie je hebt). Ze zijn nog een week afgeprijsd :)

[...]

Mocht er geen beter aanbod voor je komen, dan ben ik er wel voor in. Kan ik even met de stick oefenen, al ging het gisteren dus niet heel beroerd. Het enige probleem is dat ik nu nog niet precies weet wanneer ik tijd heb (broertje viert verjaardag op zondag en een vriendin gaat vandaag bevallen), maar tijd heb ik. Ping me maar op Discord, dan zie ik het wel :)
oh nee de (tijds)druk :o ;) nou ja ondanks mijn eerdere bericht dan maar vanaaf even mijn good old, of iig old pctje aanzetten en kijken hoe het speelt.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Sagat schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:42:
[...]

oh nee de (tijds)druk :o ;) nou ja ondanks mijn eerdere bericht dan maar vanaaf even mijn good old, of iig old pctje aanzetten en kijken hoe het speelt.
Ik weet niet hoe handig je bent met PC's, maar anders kan je vast wel wat advies van enkele Tweakers hier krijgen ;) Weet je eigenlijk wat voor een specs je hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door Seroczynski op 07-09-2018 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:48:
[...]

Ik weet niet hoe handig je bent met PC's, maar anders kan je vast wel wat advies van enkele Tweakers hier krijgen ;) Weet je eigenlijk wat voor een specs je hebt?
vidkaart weet ik niet uit mijn hoofd, maar is uit 2011 ofzo? Zal zo wel ff edit plaatsen, ik heb ergens een foto van mijn device manager op mijn telelfoon in mijn mail, zoekt wat makkelijker ;)
Edit:
Radeon HD 5700

cpu is i7 2600 (sandy bridge)
8gb mem
En ja ik heb een ssd naast mechanische storage.

probleem is budget (willen maken) voor pc upgrade. En toegeven vroeger vond ik het nog wel leuk om zelf pc te bouwen, nu wil ik liever idd kant en klaar :)

[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 07-09-2018 10:48 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Fighting Chance zat ik ook nog naar te kijken, wist niet dat er ook classic costumes in zaten (ik dacht voornamelijk 1 unieke die om de maand wisselt). Het is niet dat ik veel FM heb nu, maar als ik de story even voor ieder karakter op pak zal ik een leuke hoeveelheid hebben (door alle levels die je ermee haalt). Gisteren alleen de story van Cammy iig, en kreeg daar meer dan genoeg FM voor om de Extra Battle te doen. Ik ben alleen een beetje bang dat de laatste iteratie van Extra Battle te lastig gaat zijn voor me nu, waardoor ik de costume toch niet kan unlocken. Maar dat zien we dan wel weer...

[ Voor 4% gewijzigd door Grumpmeister op 07-09-2018 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Sagat schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:43:
[...]

vidkaart weet ik niet uit mijn hoofd, maar is uit 2011 ofzo? Zal zo wel ff edit plaatsen, ik heb ergens een foto van mijn device manager op mijn telelfoon in mijn mail, zoekt wat makkelijker ;)
Edit:
Radeon HD 5700

cpu is i7 2600 (sandy bridge)
8gb mem
En ja ik heb een ssd naast mechanische storage.

probleem is budget (willen maken) voor pc upgrade. En toegeven vroeger vond ik het nog wel leuk om zelf pc te bouwen, nu wil ik liever idd kant en klaar :)
2600 of 2600k? De k-variant zou je eventueel nog kunnen overclocken (die heb ik zelf ook). Op zich prima CPU om fightgames mee te spelen. Je zou eventueel kunnen kijken voor een andere GPU via V&A, bijvb. een GTX 960 4G voor €90.

Verder even de kast goed afstoffen, misschien even een clean Windows 10 install en je bent weer goed om te gaan joh :)
Grumpmeister schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:02:
Fighting Chance zat ik ook nog naar te kijken, wist niet dat er ook classic costumes in zaten (ik dacht voornamelijk 1 unieke die om de maand wisselt). Het is niet dat ik veel FM heb nu, maar als ik de story even voor ieder karakter op pak zal ik een leuke hoeveelheid hebben (door alle levels die je ermee haalt). Gisteren alleen de story van Cammy iig, en kreeg daar meer dan genoeg FM voor om de Extra Battle te doen. Ik ben alleen een beetje bang dat de laatste iteratie van Extra Battle te lastig gaat zijn voor me nu, waardoor ik de costume toch niet kan unlocken. Maar dat zien we dan wel weer...
De Classic costume die momenteel van Sagat via Fighting Chance verkrijgbaar is, is niet dezelfde als het Nostalgia costume. Wat je dacht klopt dus gewoon.

[ Voor 3% gewijzigd door Seroczynski op 07-09-2018 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:38:
[...]

2600 of 2600k? De k-variant zou je eventueel nog kunnen overclocken (die heb ik zelf ook). Op zich prima CPU om fightgames mee te spelen. Je zou eventueel kunnen kijken voor een andere GPU via V&A, bijvb. een GTX 960 4G voor €90.

Verder even de kast goed afstoffen, misschien even een clean Windows 10 install en je bent weer goed om te gaan joh :)

[...]

De Classic costume die momenteel van Sagat via Fighting Chance verkrijgbaar is, is niet dezelfde als het Nostalgia costume. Wat je dacht klopt dus gewoon.
offtopic:
Het is een non k.
En ja met een andere graka zou ik er zeker op vooruit gaan, maar gezien ik bar weinig game op mijn pc heb ik er dat aan de ene kant niet voor over.

Aan de andere kant vind ik nieuwe tech toch nog wel leuk, en als ik dan ga upgraden dan gelijk helemaal. Heb serieus overwogen om te kijken hoe gamen op een ig chippie dan zou gaan (want die zijn inmddels wel op het niveau van mijn huidige kaart al bij intel en zelfs beter tot veel beter bij amd) en dan is kijken hoe lang ik het kan uithouden en dan na 1 of 2 jaar een (budget/2e hands) kaart halen.

Maar goed, ik verwacht dat ik de oude (xx accent core) wel kan draaien, denk dat die vergelijkbaar of zelfs lichter is dan BB, Xrd zal wel is choppy kunnen zijn, maar zoals gezegd, beetje gfx tweaken, reso naar beneden, dan krijg ik het wel speelbaar.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Gisteren toch wat leuke potjes Guilty Gear Xrd -Sign- gespeeld met @Sagat . Lekkere chaos en wel leuk hoe afwisselend de karakters zijn. Daarbij ook een paar spannende potjes ertussen waarbij er met een pixel leven nog gewonnen werd. Het speelt in ieder geval leuk weg online, en we hadden volgens mij op z'n hoogst 2 frames 'lag', met 1 frame lag als toch de 'normale' staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 16:08:
Gisteren toch wat leuke potjes Guilty Gear Xrd -Sign- gespeeld met @Sagat . Lekkere chaos en wel leuk hoe afwisselend de karakters zijn. Daarbij ook een paar spannende potjes ertussen waarbij er met een pixel leven nog gewonnen werd. Het speelt in ieder geval leuk weg online, en we hadden volgens mij op z'n hoogst 2 frames 'lag', met 1 frame lag als toch de 'normale' staat.
Ondanks dat ik gg al jaren terug (vorige eeuw :X ) al gekocht had voor ps2 nooit echt gespeeld. Mijn sf maatje is er groot fan van maar het is niet leuk om als beginner vs behoorlijk goed te spelen. Het was absoluut wel leuk om chars te proberen en bijna continue verrast te worden door de moveset. ‘Mijn char werd opeens een demoon?’ Mijn char word een demoon! Attack 8) )

En natuurlijk Dr faust met zijn Kancho

Maar allerleukst was idd dat het door het ‘high level play’ heerlijk onvoorspekbaar was. GG!
(Good games in dit geval)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
Grumpmeister schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 16:08:
3 weken geleden had ik nog xrd sign gekocht voor een tientje en vond dat al een super toffe fighter. Nu heb ik vorige week revelator 2 gehad voor me verjaardag en sinds ik daar aan ben begonnen heb ik geen andere fighter meer aangeraakt. Zelfs street fighter en dragonball fighterz staan op een laag pitje😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
the_virus26 schreef op zondag 9 september 2018 @ 15:51:
[...]

3 weken geleden had ik nog xrd sign gekocht voor een tientje en vond dat al een super toffe fighter. Nu heb ik vorige week revelator 2 gehad voor me verjaardag en sinds ik daar aan ben begonnen heb ik geen andere fighter meer aangeraakt. Zelfs street fighter en dragonball fighterz staan op een laag pitje😁
Rev 2 is idd ook awesome, maar jij had 'm op de PS4 toch?

Zelf dit weekend een paar ranked SF5 potjes gedaan, maar je komt echt van alles tegen. M'n eerste potje was tegen een Laura die ik vrij makkelijk neer kreeg, maar vandaag al een paar potjes gehad waarbij ik me echt afvraag wat diegene in Rookie doet. Ik raak soms wel verward door Player Level, en dat kan enorm misleidend zijn want ik heb bijv. een player level van 41 omdat ik een paar character stories doorlopen heb.

Maar goed, ook de losses gewoon op een rematch gooien en kijken of ik hun strategie kan counteren, alleen heb ik daar nog niet de know-how voor.

Zojuist iig nog een mirror matchup gewonnen van een Cammy, zit nu op 160 ( :') ) LP, mogelijk straks nog een paar potjes.

Edit: Zo, nog een paar potjes achter de rug, uiteindelijk was m'n LP weer naar 0 gezakt. Op dat moment nog tegen een Bronze gematched (~650 LP), daar de eerste set van verloren (was close) en vervolgens 2 wins waardoor ik op 143 eindig vandaag. Ik weet in veel gevallen nog niet echt wat ik kan of moet doen, maar begin toch wel wat potjes hier en daar mee te pakken. Of in ieder geval een ronde van iemand die gewoonweg beter is dan ik ben.

Ik heb wel het idee dat ik iets te terughoudend speel als Cammy, zeker aangezien ze geen projectiles heeft. Maar goed, daar moet ik dan maar aan werken :) (en dit alles met m'n fight stick, mogelijk dat ik dinsdag dus iets meer tegenstand bied :D )

[ Voor 22% gewijzigd door Grumpmeister op 09-09-2018 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
Grumpmeister schreef op zondag 9 september 2018 @ 17:26:
[...]

Rev 2 is idd ook awesome, maar jij had 'm op de PS4 toch?

Zelf dit weekend een paar ranked SF5 potjes gedaan, maar je komt echt van alles tegen. M'n eerste potje was tegen een Laura die ik vrij makkelijk neer kreeg, maar vandaag al een paar potjes gehad waarbij ik me echt afvraag wat diegene in Rookie doet. Ik raak soms wel verward door Player Level, en dat kan enorm misleidend zijn want ik heb bijv. een player level van 41 omdat ik een paar character stories doorlopen heb.

Maar goed, ook de losses gewoon op een rematch gooien en kijken of ik hun strategie kan counteren, alleen heb ik daar nog niet de know-how voor.

Zojuist iig nog een mirror matchup gewonnen van een Cammy, zit nu op 160 ( :') ) LP, mogelijk straks nog een paar potjes.

Edit: Zo, nog een paar potjes achter de rug, uiteindelijk was m'n LP weer naar 0 gezakt. Op dat moment nog tegen een Bronze gematched (~650 LP), daar de eerste set van verloren (was close) en vervolgens 2 wins waardoor ik op 143 eindig vandaag. Ik weet in veel gevallen nog niet echt wat ik kan of moet doen, maar begin toch wel wat potjes hier en daar mee te pakken. Of in ieder geval een ronde van iemand die gewoonweg beter is dan ik ben.

Ik heb wel het idee dat ik iets te terughoudend speel als Cammy, zeker aangezien ze geen projectiles heeft. Maar goed, daar moet ik dan maar aan werken :) (en dit alles met m'n fight stick, mogelijk dat ik dinsdag dus iets meer tegenstand bied :D )
Heb guilty gear op de ps4 inderdaad😁. Als je met street fighter tussendoor een beetje wil oefenen kan je me toevoegen hoor, zelf kan ik daar ook wel een beetje practice voor gebruiken ;) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
@Grumpmeister Dat zijn toch nog prima results, netjes hoor. Het is even doorzetten soms..

Ik heb afgelopen weekend in totaal misschien twee uur in de Training Room gezet met onze Ken (SFV). Daarmee zal ik waarschijnlijk toch wat beter mee uit de voeten kunnen dan ik met Akuma kan, dus dat wil ik graag dinsdagavond even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
the_virus26 schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:01:
[...]

Heb guilty gear op de ps4 inderdaad😁. Als je met street fighter tussendoor een beetje wil oefenen kan je me toevoegen hoor, zelf kan ik daar ook wel een beetje practice voor gebruiken ;) :*)
Ik zal eens kijken of de Fighting Stick ook op de PS4 herkend wordt, als dat het geval is, zal ik Rev2 ook wel eens op de PS4 halen. Laat ook maar weten welk account ik dan voor SF5 kan toevoegen, ik ben er sowieso wel in voor. Ik heb sowieso nog veel oefening en ervaring nodig :)
Seroczynski schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:28:
@Grumpmeister Dat zijn toch nog prima results, netjes hoor. Het is even doorzetten soms..

Ik heb afgelopen weekend in totaal misschien twee uur in de Training Room gezet met onze Ken (SFV). Daarmee zal ik waarschijnlijk toch wat beter mee uit de voeten kunnen dan ik met Akuma kan, dus dat wil ik graag dinsdagavond even testen.
De gewonnen potjes zijn inderdaad wel lekker en eigenlijk al wel beter dan ik had verwacht. Het valt me ook op hoeveel spelers op laag niveau al combo's kennen, etc. Ik ben bijv. door een Bronze Akuma gebodied op een manier dat ik tot nu toe alleen FengShui heb zien doen (10-11 hit combo oid).

Maar goed, het gaat me voornamelijk om de ervaring nu. Uitvogelen wat andere spelers doen, wat hun characters doen, hoe ik er het beste mee om kan gaan, etc. Dus ik word nog wel neergehaald door cheese-strats (een andere Akuma maakte zich daar schuldig aan), en hoewel ik het deels tegen kon gaan, heb ik nog niet de kennis om het te punishen. Maar dat komt vanzelf. Voor nu dus ervaring opdoen, met druk omgaan, en specials uit kunnen voeren in zo'n environment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Leuk om te zien dat dit topic nog steeds bestaat :)

Destijds SFIV veel gespeeld op de X360 (Volgens mij alweer 7 - 8 jaar geleden). SFV en fighting games eigenlijk links laten liggen tot afgelopen weekend. Door EVO is het toch weer gaan kriebelen en heb ik SFV gekocht op de pc. Via een third party kon ik hem voor ff meer dan 12 euro kopen en activeren op Steam.

Mijn stick afgestoft, aangesloten en gelukkig doet hij 't. Helaas nooit echt aan kunnen wennen maar ben dit keer determined om de stick echt een kans te geven. Nu vooral bezig om mijn execution goed te krijgen. De timing vind ik nog erg lastig op de stick.

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Shrimp Tabasco schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:04:

Destijds SFIV veel gespeeld op de X360 (Volgens mij alweer 7 - 8 jaar geleden). SFV en fighting games eigenlijk links laten liggen tot afgelopen weekend. Door EVO is het toch weer gaan kriebelen en heb ik SFV gekocht op de pc. Via een third party kon ik hem voor ff meer dan 12 euro kopen en activeren op Steam.

Mijn stick afgestoft, aangesloten en gelukkig doet hij 't. Helaas nooit echt aan kunnen wennen maar ben dit keer determined om de stick echt een kans te geven. Nu vooral bezig om mijn execution goed te krijgen. De timing vind ik nog erg lastig op de stick.
Nice, lekker bezig! We hebben een clubje met een paar mensen die nog niet zo lang spelen, een paar die wat langer spelen, en een paar die al lang spelen :) We hebben sinds kort een Discord hiervoor, als je zin hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Shrimp Tabasco schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:04:

En als toevoeging op @Seroczynski , iedere dinsdag avond proberen we een Fight Night te houden, dus vanavond weer :)

Door EVO heb ik ook de fighter-itch gekregen, al had ik dan al sinds Soul Calibur 2 / Broken Destiny geen fighters meer gespeeld (en ook die voornamelijk tegen CPU). Afgelopen donderdag ook een stick gehaald, dus vanavond gaat m'n eerste Fight Night met stick worden (ik heb 'm voornamelijk gehaald om m'n rechterhand niet te veel belasting te geven). Dus doe lekker mee als je vanavond tijd hebt, we beginnen rond 20:00 - 20:30 normaliter. En wat @Seroczynski al aangaf, het is een leuk groepje met allerlei verschillende niveau's. Van beginners zoals ik tot gold / super golds.

Ik heb eigenlijk wel zin in vanavond, wil toch eens kijken of m'n ranked oefening van dit weekend wat impact zal hebben en of ik m'n eerste win kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Seroczynski schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:00:
[...]

Nice, lekker bezig! We hebben een clubje met een paar mensen die nog niet zo lang spelen, een paar die wat langer spelen, en een paar die al lang spelen :) We hebben sinds kort een Discord hiervoor, als je zin hebt.
Grumpmeister schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:26:
[...]

En als toevoeging op @Seroczynski , iedere dinsdag avond proberen we een Fight Night te houden, dus vanavond weer :)

Dus doe lekker mee als je vanavond tijd hebt, we beginnen rond 20:00 - 20:30 normaliter.
Goed om te lezen dat er mensen meedoen van verschillende niveaus. Met jullie meedoen op dinsdagavond staat zeker op de planning maar ik wil toch eerst zelf nog wat oefenen. Ik heb er nu net een uurtje inzitten en heb alleen even de eerste volume van de trials(dacht ik) van Dhalsim completed (met veel moeite).

Ik heb nog geen idee welk character ik wil gaan mainen. In SFIV was Vega mijn main maar ik neig nu dus wat meer naar Dhalsim. Al lijkt FANG me ook wel cool.

Vanavond of morgen zal ik mij aanmelden voor jullie Discord.

Welk character mainen jullie?

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Daar ben ik zelf ook nog nooit helemaal uitgekomen :) Heb wel de voorkeur voor een paar characters, zoals Akuma, Ken, Blanka, Nash.. Maar dat zegt niet dat ik goed met ze ben. Ben momenteel veel aan het oefenen met Ken, daar heb ik denk ik wel het meeste mee gespeeld van allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Shrimp Tabasco schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:07:
[...]

[...]

Goed om te lezen dat er mensen meedoen van verschillende niveaus. Met jullie meedoen op dinsdagavond staat zeker op de planning maar ik wil toch eerst zelf nog wat oefenen. Ik heb er nu net een uurtje inzitten en heb alleen even de eerste volume van de trials(dacht ik) van Dhalsim completed (met veel moeite).

Ik heb nog geen idee welk character ik wil gaan mainen. In SFIV was Vega mijn main maar ik neig nu dus wat meer naar Dhalsim. Al lijkt FANG me ook wel cool.

Vanavond of morgen zal ik mij aanmelden voor jullie Discord.

Welk character mainen jullie?
Dat mag natuurlijk, ik had zelf de eerste dinsdag dat ik mee deed 5 minuten in de training room gezeten om een idee te krijgen wat mogelijk was :') . Ik ben dus ook nog niet echt bekend met de meeste characters, als main had ik Cammy gekozen omdat ik las dat ze relatief beginners-vriendelijk was en ik niet met een Ryu aan wilde komen zetten. Iets minder health, dat dan weer wel, maar dat zorgt er in ieder geval voor dat ik iets meer op het blocken ga letten (wat ik vroeger nooit echt deed).

Ik zit nu op het punt dat ik iets bewuster ben van d'r moveset, in de training room relatief consistent wordt met het uitvoeren van specials, maar ik ervaring mis van het spelen onder druk en hoe op dingen te reageren. Ook vergeet ik nog wel eens wat van d'r moves en moet ik de punch knoppen toch wat vaker gaan gebruiken (ik neig te veel richting kicks omdat ze erg kick-oriented is, terwijl punches wel handig zijn om mee te pakken). Ook gebruik ik de Hooligan te weinig, en d'r MP+MK attack moet ook wat vaker ingezet worden.

Verder heb ik natuurlijk veels te weinig ervaring in match-ups en wat ik moet doen, dus het enige wat ik daar tegen kan doen is meer spelen :)

Maar het kan goed dat ik over een tijdje een overstap maak naar een ander karakter, Cammy was gewoon de eerste die ik probeerde en waar ik me op richt om de basics van het spel te leren. Rashid lijkt me bijv. ook wel leuk om te leren.

Oh, en misschien dat ik eens Survival ga proberen om wat extra kleurtjes te unlocken... Altijd leuk :D

Ik hoorde overigens dat je met Rashid 'Extra Battles' kan cheesen door z'n qcb + kick te spammen. Aangezien ik nog niet te goed ben zullen de aankomende challenges me anders te veel FM kosten, dus mogelijk dat ik dat eens ga proberen om de normal-difficulty challenges te voltooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet nog niet of ik er vanaaf bij ben. Combinatie van (over)werk en wat slaapgebrek! Misschien stiekum half uurtje op het einde ofzo.

Main: i guess Ryu, maar liever zeg ik ‘weet nog niet’ ;)

10 second ninja DONE

gg all gister! Blij dat ik toch nog een paar potjes heb meegepakt, waarbij ik het wel jammer vind dat ik niet zelf de 'new and improved' Ken heb mogen meemaken :)

Oh ik heb overigens mijn Classic sagat (zonder scar? wft :/ :( ) maar wel 'iets' meer dan 2 readings nodig gehad, wel 2 beeldjes van rose en nog een andere.......en heel veel zut voor (denk ik?) survival mode gekregen.

Ben overigens wel ook nog gepromoveerd naar super bronze weer.....jeuh
(maar sagat is geloof ik nog steeds level 0 :$ )

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Waren zeker leuke potjes gisteren :)

M'n eigen performance toch iets boven verwachting met 4 wins, maar m'n avond was al goed toen ik op (volgens mij) Volrath een V-triggered Spiral Arrow + Cannon Spike combo wist te plaatsen. Helaas ging het tegen het einde van de avond steeds slechter, volgens mij begon ik steeds gehaaster te spelen en daardoor kreeg ik zelfs normal Spiral Arrows niet meer consistent (of op verkeerde momenten). Ik had een beetje de hoop dat ik de lijn van m'n eerste potje tegen @Sagat door kon trekken, maar het leek nergens meer op :') (natuurlijk ook ter verdienste aan Sagat, want ik werd zo nu en dan veels te voorspelbaar). Maar goed, er is een leuke basis om op door te bouwen.

De aankomende week (naast oa. speedrun oefening voor een (online) marathon zondag) toch wat meer ranked doen, mogelijk dat ik toch Bronze wel aan kan tikken. Ik denk ook dat ik even de rest van de character stories ga doen, ook om een basis idee van characters te krijgen (wat wel een enorm vertekenend beeld gaat geven van m'n level, want het zou me niks verbazen als ik daarna account level 100 aantik (5 stories done, 1 survival en ik ben level 45 oid). Daarmee kan ik een lekkere hoeveelheid FM vrijspelen, zeker als ik dan ook de Easy survival van de karakters meepak. Wat ik met de FM ga doen weet ik nog niet, character unlocks (en evt. stage unlocks) liggen voor de hand, maar op dit moment zou ik het niet echt erg vinden op wat geld neer te leggen voor de season pass. Dan zijn er evt. kleuren, costumes, etc. En natuurlijk de Extra Battles.

Speaking of, ik heb gisteren de Rashid strat geprobeerd in Extra Battle met Balrog, en het is inderdaad belachelijk simpel om dit te cheesen met z'n Eagle Spike. Hierdoor ga ik waarschijnlijk wel vrij simpel Cammy's Fiona outfit unlocken. De eerste 2 gems voor de outfit heb ik al, dus de aankomende 2 weken de andere gems ook meepakken.

[ Voor 5% gewijzigd door Grumpmeister op 12-09-2018 10:57 ]

Grumpmeister schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:54:
Waren zeker leuke potjes gisteren :)

M'n eigen performance toch iets boven verwachting met 4 wins, maar m'n avond was al goed toen ik op (volgens mij) Volrath een V-triggered Spiral Arrow + Cannon Spike combo wist te plaatsen. Helaas ging het tegen het einde van de avond steeds slechter, volgens mij begon ik steeds gehaaster te spelen en daardoor kreeg ik zelfs normal Spiral Arrows niet meer consistent (of op verkeerde momenten). Ik had een beetje de hoop dat ik de lijn van m'n eerste potje tegen @Sagat door kon trekken, maar het leek nergens meer op :') (natuurlijk ook ter verdienste aan Sagat, want ik werd zo nu en dan veels te voorspelbaar). Maar goed, er is een leuke basis om op door te bouwen.

De aankomende week (naast oa. speedrun oefening voor een (online) marathon zondag) toch wat meer ranked doen, mogelijk dat ik toch Bronze wel aan kan tikken. Ik denk ook dat ik even de rest van de character stories ga doen, ook om een basis idee van characters te krijgen (wat wel een enorm vertekenend beeld gaat geven van m'n level, want het zou me niks verbazen als ik daarna account level 100 aantik (5 stories done, 1 survival en ik ben level 45 oid). Daarmee kan ik een lekkere hoeveelheid FM vrijspelen, zeker als ik dan ook de Easy survival van de karakters meepak. Wat ik met de FM ga doen weet ik nog niet, character unlocks (en evt. stage unlocks) liggen voor de hand, maar op dit moment zou ik het niet echt erg vinden op wat geld neer te leggen voor de season pass. Dan zijn er evt. kleuren, costumes, etc. En natuurlijk de Extra Battles.

Speaking of, ik heb gisteren de Rashid strat geprobeerd in Extra Battle met Balrog, en het is inderdaad belachelijk simpel om dit te cheesen met z'n Eagle Spike. Hierdoor ga ik waarschijnlijk wel vrij simpel Cammy's Fiona outfit unlocken. De eerste 2 gems voor de outfit heb ik al, dus de aankomende 2 weken de andere gems ook meepakken.
Wat mij helpt is dat je gewoon erg vaak cannon spikes doet (zeg maar niet de dp, maar dat je naar me toe komt,, ik haal die en de cannon spike altijd door de war) helemaal als ik grappler ben in de vorm van birdie.
Ik zou die en ook die spinning knuckle wat minder 'spammen' ik geloof dat Seth Killian wel is iets vertelde dat 'doing nothing' soms een hele goede zo niet de beste strategie in een fighting game is.

......en ja, het was mijn 3e potje dat je me pakte, waarin ik de eerste keer Ruy speelde, 2e keer guile en tegen jou Birdie, onze toppers Kneok en Volrath zijn goed genoeg om lekker met meerdere chars te spelen, ik denk dat ik met mijn wekelijkse training setje op dinsdag en verder niets dat niveau in sf5 nog 'net' niet bereikt heb ;) .
Neemt overigens niet weg dat je goed speelde hoor. Terechte overwinning. (ik zal de replay nog is terugkijken en dan bevestigen of ik het daar echt mee eens ben :P )

Guile speelt overigens wel erg lekker, grootste voordeel voor mij, heel lijkt in veel moves heel erg op sf4 guile, een feest van herkenning! Misschien moet ik die maar gewoon mainen, nooit een heel leuk char gevonden, maar wel fijn en relatief makkelijk om mee te spelen.

[ Voor 51% gewijzigd door Sagat op 12-09-2018 11:43 ]

10 second ninja DONE

• Grumpmeister
Sagat schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:37:
[...]

Wat mij helpt is dat je gewoon erg vaak cannon spikes doet (zeg maar niet de dp, maar dat je naar me toe komt,, ik haal die en de cannon spike altijd door de war) helemaal als ik grappler ben in de vorm van birdie.
Ik zou die en ook die spinning knuckle wat minder 'spammen' ik geloof dat Seth Killian wel is iets vertelde dat 'doing nothing' soms een hele goede zo niet de beste strategie in een fighting game is.

......en ja, het was mijn 3e potje dat je me pakte, waarin ik de eerste keer Ruy speelde, 2e keer guile en tegen jou Birdie, onze toppers Kneok en Volrath zijn goed genoeg om lekker met meerdere chars te spelen, ik denk dat ik met mijn wekelijkse training setje op dinsdag en verder niets dat niveau in sf5 nog 'net' niet bereikt heb ;) .
Neemt overigens niet weg dat je goed speelde hoor. Terechte overwinning. (ik zal de replay nog is terugkijken en dan bevestigen of ik het daar echt mee eens ben :P )

Guile speelt overigens wel erg lekker, grootste voordeel voor mij, heel lijkt in veel moves heel erg op sf4 guile, een feest van herkenning! Misschien moet ik die maar gewoon mainen, nooit een heel leuk char gevonden, maar wel fijn en relatief makkelijk om mee te spelen.
Klopt ja, Spiral Arrow (die zocht je) en de MP + MK spin werden op een gegeven moment m'n voornaamste manieren om een aanval te starten omdat ik een te grote afstand nam van eigenlijk iedere tegenstander, terwijl Cammy juist wat dichterbij zou willen zijn (volgens mij). Daar moet ik nog wat op oefenen, ook bekijken wat de range is van de punches en kicks (MK heeft een best goede range bijv.) om daar ook wat meer mee te poken. Maar de Spiral Arrows op afstand waren inderdaad makkelijk af te straffen, wat dan ook vaak gebeurde :P

In dat aspect speel ik eigenlijk nog steeds te terughoudend, maar daar valt op te oefenen. Ook heb ik vaak niet echt een goed idee wat ik moet doen als iemand vanaf de grond weer opstaat. In ieder geval geen Spiral Arrow op max range :')

• Volrath_
Met de meeste chars weet ik niet echt wat ik moet doen. Ik maak gewoon gebruik van het feit dat mijn tegenstanders graag knopjes in willen drukken zullen maar zeggen en nog niet goed kunnen Anti Airen :P.

Special moves zijn er ook eigenlijk voor bestemd als combo enders en zijn 9/10 keer super unsafe op block. Hier maak ik tegen sommige tegenstanders ook gebruik van beetje afwachten tot ze een special move gebruiken die ik verwacht en dan met een Crush Counter en mogelijke combo daarna afstraffen.

Het best wat je kan doen is 1 simpele combo oefenen die redelijk safe is. Voor cammie bijvoorbeeld is dit volgens mij Down Medium punch Down Medium punch -> Spiral arrow. Niet de spiral arrow doen als de punches worden geblocked anders wel :P.

• Grumpmeister
Klopt ja, daar kwam ik ook achter toen ik een paar keer flink te grazen werd genomen :')

Volgens mij was MP -> HP -> (V-trigger) -> Spiral Arrow -> Cannon Spike ook zoiets (waarbij V-trigger en Cannon Spike weggelaten kunnen worden, en Spiral Arrow vervangen kan worden door Cannon Spike (deze geeft iets meer stun)). Volgens mij gingen de potjes waarin ik me minder op specials gefocust had ook beter, in het begin. Later sloop de frustratie er een beetje in dat ik sommige specials niet meer op een goed moment uitgevoerd kreeg en daardoor bleef proberen.

En anti-air is ook zoiets waarbij ik het inderdaad vlugger op moet pakken. Soms klikte het een beetje en deed ik er een paar, maar al gauw richt ik me weer op andere dingen en vergeet ik het weer. Er is nog genoeg te leren voor mij iig :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grumpmeister
Zoals verwacht, de story mode doen is een gigantische boost in account level. Ik ben voor m'n gevoel niet eens halverwege (Zangief gedaan), en ik zit al op bijna 100k FM en ben level 93.

Als afronder nog een ranked potje gedaan, met als hoofddoel rustig te blijven en niet te veel skills te spammen. Daarmee een Bronze Akuma mee te pakken gekregen die niet eens een rematch wilde erna. Zit nu dus op een personal best qua LP van 214 :') .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volrath_
Practice makes perfect. Hoeft niet op een rap tempo zolang je maar improved.

• Grumpmeister
Volrath_ schreef op donderdag 13 september 2018 @ 19:06:
Practice makes perfect. Hoeft niet op een rap tempo zolang je maar improved.
Zeker waar. Net nog een paar potjes gedaan maar kreeg maar weinig klaargespeeld. Het is echt een flinke mixed bag waar je tegenover komt te staan en sommige van die situaties heb ik dus geen idee wat te doen.

Voorbeeldjes:
- Een Bronze Sakura die (nadat je een keer neer bent gegaan) met een jump in komt zetten (terwijl je in de recovery zit) met een overhead. Ik dacht echt dat ik na de eerste keer gewoon een high block in zou zetten op het moment dat ik weer controle kreeg, maar toch werd ik erdoor geraakt. Het feit dat ze dan ook een combo uit weet te voeren die ong. 60% van m'n levens wegwerkt is dan de icing on the cake. Mis ik hier iets? Of mogelijk was m'n block toch een crouching block (goed mogelijk hoor).

- Ken die met z'n Tatsu (die whirlwind kick) in komt zetten, die block ik prima, maar waar kan ik dan het beste mee punishen? Ik had het gevoel dat Ken zelfs daarna nog een vluggere move had (aangezien hij eerder een throw of een followup aan de gang kreeg), dus moet ik in die situatie voornamelijk LP / LK gebruiken?

Verder ook een paar dingen waar ik zelf de fout mee in ging, bijv. de Shoryuken 'awakening' uitlokken, maar te laat zijn met blocken. Ik weet dat 'ie gaat komen, maar ben dan dus te laat. Zelfde fout bij een Rashid gemaakt, maar die matches waren in ieder geval vrij close (pixel aan health aan Rashid's kant, 2x). Daarbij ook 2 keer de fout gemaakt om het af proberen te maken terwijl hij plat lag, waarbij hij met een Critical Art opstaat en ik er dus vol in zat :X

Sowieso als er (te) veel pressure op me komt heb ik niet echt een idee hoe eruit te komen, dat moet echt beter.

[ Voor 3% gewijzigd door Grumpmeister op 13-09-2018 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
Waarschijnlijk zat die sakura achter je met die jumping attack dus had je de andere kant op moeten blokken (naar voren ipv naar achter). Je kan dit zien door de tekst Cross-up die te voorschijn komt bij die aanval.

Ken als die naar zijn tatsu land crouched hij dus belangrijk met punishen dat je een aanval gebruikt die ook crouching chars hit. Hij heeft geen snellere moves als jij meteen reageert.

als je veel pressure tegen je hebt kan je ex uppercut proberen die is als goed is invicible bij start up dus meaty attacks (aanvallen in je hitbox als je opstaat) raken je niet. Pas wel op dat je dit niet elke keer gaat doen want dan blocken ze gewoon en ben je de sjaak als je land :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
En volgens mij is het safe to say dat een V-Reversal ook uitkomst kan bieden als je hard gepressured wordt. Ik weet alleen niet of dit mid-combo (waarbij jij dus aan de verkeerde kant staat) kan. Moet zelf ook eens aanleren de V-Reversal af en toe te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
btw ook nog iets wat ik zelf ook niet genoeg gebruik, maar wat wel een hele fijne functie is van sf5, replay mode.

De Sakura waar je van verloren hebt gewoon opzoeken, zijn laatst gespeelde partijen bekijken en iig een of twee losses bekijken, dan zie je wsl wel zwakke punten in zijn spel of dingen die je zel kan proberen na te doen.

Ik weet trouwens niet of sf5 ook quick rise en delayed stand up heeft? In sf4 kon je of extra snel op staan of juist iets langer blijven liggen als counter tactiek op mensen die jump ins uitvoeren.

Ik had zelf dinsdag overigens een pot tegen een sagat waar ik de eerste ronde won, maar de 2e er ook ontzettend hard af ging, de tegenstander maakte ook mooie combo's. Die replay wel bewust opgeslagen om de gebruikte combo's is te checken. 3e rond nipt gewonnen.

Ik wilde eigenlijk niet, maar toch een rematch gedaan, ik kon me immers voorstellen dat het lullig is als je een hele mooie 2e ronde speelt met mooie combo's dat je een hk/hp masher zoals mezelf echt wel wil pakken, maar ik kon hem redelijk punishen op de juist momenten, rematch dus ook gewonnen en zelfs 2-0 8)

Over verloren partijetjes tegen ken's die alleen dp of tatsu mashen hebben we het niet :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volrath_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
@Sagat Klopt ja, ik heb er zelf even naar gekeken en ook 1 gast die bij de 'New Challenger' Discord als coach aangemerkt staat laten kijken. Eigenlijk viel hem 1 ding voornamelijk op, waar ik zelf ook al mee zat, ik gebruik bijv. veels te vaak c.HK. Dat komt ook deels door het whiffen van een Spiral Arrow. Maar eigenlijk het hoofdadvies dat me gegeven werd was om de '5 move' speelstijl eens op te pakken. Een standing aanval (wss MK als Cammy), een anti-air (b.MP) en een crouching move (wss c.MK) gebruiken, throws gebruiken en het daar bij te laten. Gewoon daar echt de focus op leggen, te anti-airen wanneer het kan, etc. Het mezelf niet te complex te maken door combo's te leren of wat dan ook, dat komt later dan wel. En dan op de timing te letten en hiermee te punishen en poken (de gast die daar mee aan kwam zetten kwam hiermee alleen al tot Super / Ultra Bronze). Zodra ik daarmee niet meer mee verder kom, een paar moves eraan toevoegen, maar dan zou bijv. bij een standing MK al wat automatisme hebben.

Een anti-air is ook makkelijk nog te chainen met een b.MP in een HK, zonder eigenlijk risico.

Ik ga er eens naar kijken in ieder geval. De pure basis oppakken en dit op niveau brengen voordat ik een MP MP V-Trigger Spiral Arrow in een Cannon Spike uit wil voeren. Dan gaat m'n hele potje daarop gefocust worden en heb ik te weinig aandacht voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Vanavond even 3 potjes gedaan met bovenstaande strategie, na even in de training te hebben gezeten om wat gevoel te krijgen voor de timing en afstand.

Eerste potje tegen een bronze Blanka ging verloren, prima, ik kreeg 'm een paar keer erg laag ermee. Potje daarna weer tegen een Blanka die een zelfde soort strategie probeerde, maar hard onderuit ging omdat ik veel meer range had. Lukte z'n kick niet, ging 'ie wel naar een andere. 2 potjes dus tegen hem gepakt.

Daarna nog een Chun-Li tegenover me gehad. Ook daar door eigenlijk voornamelijk MK te gebruiken, moves te blokken en te punishen, throws te gebruiken als ze te dichtbij kwam en wat anti air te proberen in de vorm van b.MP ook vrij simpel gewonnen. Zit nu dus op 260 LP door alleen 2 knoppen (nja, met V-Trigger wil ik er nog wel een special in gooien als het veilig voelt) in te drukken en wat te bewegen.

Belachelijk dat dit kan eigenlijk :')

Edit: Ik weet overigens nog niet of ik er morgen bij ben, of het een weekje skip. Waarschijnlijk zal het het laatste worden (release van FFXIV patch 4.4 en probeer dat ook weer een beetje op te pakken om samen met m'n vrouw te spelen)

[ Voor 11% gewijzigd door Grumpmeister op 17-09-2018 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben er zelf vanaaf ook niet bij (iig bij de 'start'), mag mijn vrouw even naar een examen locatie rijden (theorie, dus als het enigsinds meezit, zal het over niet al te lange tijd niet vaak meer voorkomen dat ik om deze reden moet cancellen :P )

@Seroczynski was jij er vanaaf nog wel bij? if so dan haak ik net als vorige week mogelijk wat later nog aan.

ik heb gisteren wel 2 trophies 'verdiend' (favorite 30 mensen en download 50 replays oid......DOH), Ik wil proberen eerst al het makkelijk weg te werken om dan uiteindelijk alleen nog maar 'word silver' en word gold als trophies over te houden. Dan ga ik me echt hard focussen op het online stuk.

Overigens zat ik klein beetje te rekenen, volgens mij kan je 3k fight money per week verdienen ofzo......ik heb bijna 50k momenteel, dus om mijn volgende char vrij te spelen moet ik dan 50/3 is afgerond 17 weken de missions doen om mijn volgende char vrij te spelen.........en ik moet er nog 4 8)7
Wat dan neer komt op 17*2 = 34 * 3 = 102 weken (naast de al genoemde 17) om alle resterende chars vrij te spelen.

Dus ja, kan me zo voorstellen dat de volgende kortings ronde ik het laatste char pass ook haal, en bij release seizoen 4 wellicht gelijk al kopen, want het grinden schiet echt niet op.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Vanavond ben ik er niet bij. Ben me samen met mijn vriendin aan het voorbereiden op onze vakantie, we vliegen a.s. donderdag :)

Vraag me af of er uberhaupt iemand was, discord general tekst stuk was iig vrij rustig toen ik keek.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
Nee volgens mij niet, ik zat af en toe te kijken of er iemand was maar zag niemand dus heb ik maar wat DragonQuest gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik keek inderdaad ook even om 21:30 of 22:00, maar was toch te druk om bij te springen.

Dit weekend wel even Cammy's Fiona outfit afmaken tussen m'n FFXIV sessies door *O* . Mogelijk ook nog wat ranked potjes poken met de basics, kijken of Bronze haalbaar is ermee.

Aangenomen dat m'n PC upgrade goed gaat verlopen en ik daar niet het weekend aan kwijt ga raken :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Haha gister 3 potjes gespeeld om 10x een anti air te doen voor 50 fm (is 0,05% van een nieuw char!) maar lui vanaf de bank met de ds4, 2x verloren met Ryu en Necali, een keer gewonnen met Guile vs een ander Guile :P
Daarna wat replays gekeken, immers 30 of 50 replays checken is een trophy 8)7 :$

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
Zo lang je die van mij maar niet kijkt zijn waarschijnlijk allemaal dramatisch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morgen weer maintanance...hoe krijgen ze het voor elkaar. Goed lekker replays kijken dan ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Kan je überhaupt wel replays kijken tijdens de maintenance?

Ik heb in ieder geval zaterdag het Fiona costume van Cammy af weten te ronden, dus kan ik in ieder geval in een toffe outfit verliezen. Voor de rest maar weinig tijd gehad vanwege het proberen werkend te krijgen van het nieuwe moederbord / CPU / RAM. Helaas waren een paar pinnetjes van het moederbord verbogen (waar je de CPU op plaatst, mogelijk is het door de vorige eigenaar iets te hard terug gezet :'( ), dus heb ik een nieuw moederbord besteld. Hierdoor ook weer nieuwe RAM nodig, want het moederbord was een 1151 socket die DDR3 RAM kon hebben (en die zijn alleen in micro ATX nog beschikbaar). Ach ja, zo wordt de upgrade mogelijk iets degelijker, maar ook iets duurder dan verwacht.

Wel een voordeel is dat ik m'n oude moederbord met oude grafische kaart als HTPC op kan gaan bouwen, naast een kast en voeding heb ik daar eigenlijk alles al voor staan. Die kan ik dan als een evt. stream PC of meer accessible game PC naast de TV zetten. Misschien kan ik dan zelfs fatsoenlijk met een fighting stick op de bank gaan zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
18.00 tot 24.00 UTC wat neer zou komen op van 20.00 tot 2am CET :(

Dus nope geen replays idd. Normaliter kom ik dan niet in de game, en zelfs als ik dat wel zou kunnen, zouden mijn gekeken replays dan wel gelogged worden? :D

Mogelijk vanavond in plaats daarvan dan wat potjes sf4 vs een spaanse collega :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:05:
18.00 tot 24.00 UTC wat neer zou komen op van 20.00 tot 2am CET :(

Dus nope geen replays idd. Normaliter kom ik dan niet in de game, en zelfs als ik dat wel zou kunnen, zouden mijn gekeken replays dan wel gelogged worden? :D

Mogelijk vanavond in plaats daarvan dan wat potjes sf4 vs een spaanse collega :)
Volgens mij dat ook niet. Ik wilde vorige keer tijdens maintenance wat story doen, maar kreeg ik de waarschuwing dat het niet geregistreerd zou worden en je er geen FM voor kreeg. Volgens mij kan je inderdaad beter voor een 'veiligere' optie gaan en het later eens doen :P

Gelukkig is het ook reset-dag in FFXIV, dus daar ga ik dan wel mee aan de slag. En dan toch hopelijk morgen / overmorgen m'n computer verder in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
Kan ik misschien dragonquest is een keer uitspelen, zit inmiddels op de 50 uur maar nog het verhaal niet klaar :D. Wil ook nog orange is the new black s06 deze week afkijken. Vrijdag komt Cooler eindelijk uit voor Dragonball Fighterz dus ga ik waarschijnlijk dit ook wat meer spelen.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste