• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10 16:00

KneoK

Not in a million lightyears

FREAKJAM schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 21:50:
Toch maar Windows geinstalleerd (ik draaide Arch Linux) en SFV gekocht. Stick werkte direct :D
Goed bezig!! Ben benieuwd wie je gaat spelen.

Wanneer gaan we het eerste SFV GoT toernooitje spelen? :P

• r_acker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-10 12:33
Pfff ik weet het nog niet met SFV. Ik heb heel SF3 overgeslagen en de prioritering van normals voelt heel onlogisch.

Omdat ik ook nog zo aan het scrubben ben voor mijn gevoel, mis ik eigenlijk mijn stick niet eens. Een controller gaat wel in SFV.

Voorlopig is Rashid mijn main. Al heb ik veel moeite met Karin's en Chun-li's. Dhalsim ben ik online nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-10 23:42
KneoK schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 23:06:
[...]

Goed bezig!! Ben benieuwd wie je gaat spelen.

Wanneer gaan we het eerste SFV GoT toernooitje spelen? :P
Ik ben voorlopig niet van plan om direct online matches te spelen. Ik wil eerst de game goed begrijpen en mijn fundamentals/combo's op orde hebben. Op advies van buMf00d (die heeft jaren lang offline tegen mij gespeeld) ben ik nu Chun aan het spelen. Ik heb gister een half uurtje training mode gespeeld, maar meer dan dat heb ik nog niet gedaan :9

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:36
Hmm, als ik vanochtend goed zag is de midscreen Irish whip voor Mika weer terug? Zeker weten dat dat niet werkte met de release.

Chun is volgens mij ook behoorlijk S-tier op dit moment, als ik het zo mag geloven van meerdere sources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb nu iets van 10 potjes online casual gespeeld, heb er 2 gewonnen en zeker 2 anderen had ik moeten winnen :) Speel meestal een uurtje of twee achter elkaar en doe dan Survival met matchmaking aan, maar hij vindt nog niet heel rap matches.

Hoe dan ook vermaak ik mij prima met deze game. Ik heb gemerkt dat juist door dat ik online ga ik veel meer leer dan als ik bijvb. Training mode doe (of zoals in SF4 Arcade mode op hard).

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Akaendra schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:37:
Hmm, als ik vanochtend goed zag is de midscreen Irish whip voor Mika weer terug? Zeker weten dat dat niet werkte met de release.

Chun is volgens mij ook behoorlijk S-tier op dit moment, als ik het zo mag geloven van meerdere sources.
Dat zou de eerste meevaller zijn dan aangezien ik jaren lang low-tier heb gespeeld met Dee Jay in SFIV :+

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:46

On_E

Housemusic

Gisteravond waren de servers een stuk beter iig. Wat battle lounge potjes gedaan en zelfs 2 gewonnen. :o

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Sowieso kijk ik echt nooit naar de tierlijstjes. Gewoon spelen waar je je lekker mee voelt enzo. Ben wel van mening dat het handiger is meerdere characters te leren natuurlijk.

Gisteren ook total geen lag gehad in mijn potjes, dus dat is al een hele verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
wbacon heeft weer een community update geplaatst (bron):
What’s up World Warriors!

As many of you know, there were some issues with the Street Fighter V servers on launch day but we’re happy to report that the majority of those issues have now been resolved.

That said, we know there is still a lot left to optimize and not everyone’s experience has been the same so we’ll be checking in each day here to give everyone an update on how things are progressing. We’ve since made few updates over the past 24-48 hours and a look at some of the issues we are aiming to resolve.

Matchmaking
Matchmaking is now working as intended and users should be able to find online matches without much of a wait in both Ranked and Casual mode.

Battle Lounge
Playing in the same Battle Lounge for a set period of time renders players unable to participate in the lounge or matches. Many of the other issues with Battle Lounge have been resolved and users should be able to invite other players to their lounge. The team is still looking at this mode very closely and will continue to make improvements as we move into the weekend time frame.

Match Results
Some users have reported that their match results are not being sent to the server. In most cases, this is more or less a UI bug and your results along with your rewards will still be credited to your account.

If you are unsure if your match was recorded, check your battle log and if the match appears there, it will also be recorded on the server.

Replay Search
Some of the more recent replay data won’t be available immediately when searching the replay database but the team is working on making those replays available as soon as possible.

All of your personal replays are immediately available by going through your fighter profile.

Other issues being addressed:
  • Some user names don’t show up in Rival Search.
  • Some user names don’t display properly on battle results screen.
  • Ranking functionality isn’t working properly on the CFN.
That’s it for today! Thanks so much for being patient with us thus far and we really appreciate not only all the feedback you have given us, but also the words of support as our server team has been working endlessly to bring everyone the best online experience possible! Thanks again and please keep the feedback coming!

If you want to report issues you’re having with Street Fighter V, please leave feedback on the official Steam bug reporting thread or tweet at @SFVServer.

We’ll be monitoring all feedback and address as many issues as we can in a timely manner.

Street Fighter Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Laatste paar dagen met ryu gespeeld om eindelijk maar eens de basics onder de knie te krijgen. Ik heb zoveel Bison gespeeld in SFIV dat shoryu, qcf motions nog steeds lastig zijn voor mij. Ik ben geneigd om de stick niet goed naar onderen of de zijkanten te bewegen, dus daar werk ik nu aan in training mode door goed op mijn inputs te letten. Ook veel ranked gespeeld, geloof dat ik ergens rond de 1300 points (super bronze) zit nu.

En toen, toen ik eigenlijk al naar bed moest gisterenavond zette ik tampa_bison zjin stream aan. Ik had Bison eigenlijk al bijna opgegeven in SFV, maar nu wil ik het vanavond toch weer gaan proberen.

Gisteren iedereen toegevoegd aan favorites, met uitzondering van freakjam en r_acker, die nog geen fightersID hadden ingevuld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_acker
firlian schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:09:
Gisteren iedereen toegevoegd aan favorites, met uitzondering van freakjam en r_acker, die nog geen fightersID hadden ingevuld :D
Ik heb nog steeds niet achter een computer gezeten om de spreadsheet in te vullen, maar mijn fighterID is ook "SoulOfWax"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

firlian schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:09:
Ik kan mij nog herinneren uit de begintijd van IV dat je mijn Rose keihard afstrafte ieder potje, ik denk dat ik je even oversla dit keer hoor. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Ah mooi, kun je mooi mijn faalmatches en bad habits ook terugzien.

Vraag me ook af of er een patch is uitgekomen, want die wallthrow midscreen schijnt weer te werken voor Mika, kan ik tenminste wat anders doen dan de standard target combo into peach :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Wat is verstandiger als totale beginner, enkel casual of ranked én casual? De reden dat ik dit vraag is omdat er bij ranked wellicht een betere indeling van skill levels is en ik daar wellicht beter ingedeeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Seroczynski schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:27:
Wat is verstandiger als totale beginner, enkel casual of ranked én casual? De reden dat ik dit vraag is omdat er bij ranked wellicht een betere indeling van skill levels is en ik daar wellicht beter ingedeeld kan worden.
Ik zou eerst lekker in battle lounges gaan spelen.

Zelf gisteravond eentje geopend met textmelding ''let's have some casual fun'' en daar kwamen mensen op af die ook beginner zijn of gingen trainen met een karakter die ze niet goed kenden, was prima te doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik heb er nog helemaal niet aan gedacht om lounges te gaan spelen, goede tip. Gaan we dat eens doen vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Seroczynski schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:34:
Ik heb er nog helemaal niet aan gedacht om lounges te gaan spelen, goede tip. Gaan we dat eens doen vanavond :)
Mocht ik vanavond ook tijd hebben zoek ik je wel even op, mijn 200+ uur in SFIV hebben hier toch geen enkel nut meer dus voel ik mij ook weer een beginner. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
On_E schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:43:
[...]

Mocht ik vanavond ook tijd hebben zoek ik je wel even op, mijn 200+ uur in SFIV hebben hier toch geen enkel nut meer dus voel ik mij ook weer een beginner. ;)
Prima. Voelen als een beginner en een beginner zijn zal wel verschillen, maar kom maar op! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 10:08
Gisteren een frustrerend avondje gehad, ik geloof wel 20 verliespartijen als het niet meer
Ik speel met Nash, maar wordt soms zo onder druk gezet dat ik gewoon niks meer kan.
Alleen blokken en dan op het eind word ik gegooid.

Vooral tegen een Ryu of een Ken.

Wat doen jullie tegen zoveel pressure??

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop zondag of maandag wat ruimer in mijn tijd te zitten, verwacht vandaag en morgen niets :(

Maar een tweakers lounge lijkt me tof. Cross platform, betekent dat ook dat je tegen elkaar kan praten? Of is dat teveel van het goede :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
henkyyyyyyy schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:22:
Gisteren een frustrerend avondje gehad, ik geloof wel 20 verliespartijen als het niet meer
Ik speel met Nash, maar wordt soms zo onder druk gezet dat ik gewoon niks meer kan.

Probeer je neutral game te verbeteren en voorkom dat je jezelf cornered. Weet je hoe je footsies moet spelen?
Je kunt toevallig nu een gratis ebook hierover (en veel meer handige onderwerpen, SF5 related) downloaden op amazon. (geschreven door gootecks).

[ Voor 17% gewijzigd door FREAKJAM op 19-02-2016 12:34 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Sagat schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:23:
Maar een tweakers lounge lijkt me tof. Cross platform, betekent dat ook dat je tegen elkaar kan praten? Of is dat teveel van het goede :)
Er is in-game geen VOIP mogelijkheid toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

henkyyyyyyy schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:22:

Gefrustreerd raken waardoor de meest makkelijke specials al mis gaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
FREAKJAM schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:24:
[...]

Probeer je neutral game te verbeteren en voorkom dat je jezelf cornered. Weet je hoe je footsies moet spelen?
Je kunt toevallig nu een gratis ebook hierover (en veel meer handige onderwerpen, SF5 related) downloaden op amazon. (geschreven door gootecks).
Thanks voor je input en link naar boek, heb zelf al deze gehaald :
Afbeeldingslocatie: https://www.primagames.com/media/images/products/sfv_ce_cover_3D.png/PRIMA/resize/250x

Echt heel erg uitgebreid niet normaal.

Maar inderdaad daar is het waar het bij mij aan schort....
Ik weet namelijk dus niet wat te doen als een Ryu of een Ken bij mij in de buurt komen.
Blokken dan weet je gelijk dat je een Blokstring om de oren krijgt.
Dus ik moet ze op afstand houden, maar vind het best nog wel lastig welke move wanneer voorrang heeft als ze dus te dicht bij komen.

Volgens mij heeft Nash ook geen invincible moves..
On_E schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:26:
[...]

Gefrustreerd raken waardoor de meest makkelijke specials al mis gaan. :+
Haha, ja dat heb ik dus daarna ook, op een gegeven moment maar Button Smashen :'(

[ Voor 12% gewijzigd door henkyyyyyyy op 19-02-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

henkyyyyyyy schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:27:
Haha, ja dat heb ik dus daarna ook, op een gegeven moment maar Button Smashen :'(
Wij kunnen elkaar de hand schudden dan!

Gisteravond ook dik verloren van een Ryu die op een gegeven moment niets anders meer deed dan vuurballen schieten, normaal gesproken weet ik echt wel wat ik moet doen om dat tegen te gaan maar mijn bloed begint altijd echt te koken van zulke spelers en dan ga ik ook uit frustratie op knoppen zitten rammen en verlies ik 100% zeker. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
henkyyyyyyy schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:27:
[...]

Thanks voor je input en link naar boek, heb zelf al deze gehaald :
[afbeelding]

Echt heel erg uitgebreid niet normaal.

Maar inderdaad daar is het waar het bij mij aan schort....
Ik weet namelijk dus niet wat te doen als een Ryu of een Ken bij mij in de buurt komen.
Blokken dan weet je gelijk dat je een Blokstring om de oren krijgt.
Dus ik moet ze op afstand houden, maar vind het best nog wel lastig welke move wanneer voorrang heeft als ze dus te dicht bij komen. Niet echt

Volgens mij heeft Nash ook geen invincible moves..

[...]

Leren wat de safe en niet safe blockstrings zijn van je tegenstander en vervolgens leren hoe je kunt punishen. Framedata leren etc. Niet echt iets voor direct een "beginner" (als ik je zo mag bestempelen), maar uiteindelijk heb je er wel baat bij. In het boek van gootecks wordt uitgelegd hoe je een safe blockstring kunt vinden bij je character.

[ Voor 10% gewijzigd door FREAKJAM op 19-02-2016 13:56 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
FREAKJAM schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:54:
[...]

Leren wat de safe en niet safe blockstrings zijn van je tegenstander en vervolgens leren hoe je kunt punishen. Framedata leren etc. Niet echt iets voor direct een "beginner" (als ik je zo mag bestempelen), maar uiteindelijk heb je er wel baat bij.
Ja natuurlijk mag dat :)

Dus dan moet je van elke tegenstander elke combo mogelijkheid kennen?
Wow...
Ik heb al moeite met al mijn eigen (Nash) combo's te kennen.

Met een CrushCounter kan ik ze wel al punishen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Zou heel die framedata nog niet eens gaan gebruiken, dat is echt pas interessant als je goed genoeg bent imo, en dat niveau zullen velen van ons gewoonweg niet halen :P

Denk dat het gewoon interessanter is om te weten wat wel en niet te punishen is zonder naar framedata te kijken. Sommige dingen zijn namelijk super obvious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Akaendra schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:09:
Zou heel die framedata nog niet eens gaan gebruiken, dat is echt pas interessant als je goed genoeg bent imo, en dat niveau zullen velen van ons gewoonweg niet halen :P

Denk dat het gewoon interessanter is om te weten wat wel en niet te punishen is zonder naar framedata te kijken. Sommige dingen zijn namelijk super obvious.
Zo kun je het ook stellen en eigenlijk zeg je het goed in een notendop. Je moet weten welke normals en specials safe en niet safe zijn op block en daar acteer jij weer op. Oefen dit in training mode bijv. Stel de dummy in (bijv Ryu) en laat hem een cr. hk doen. Jij blocked die move en vervolgens oefen jij in trainingmode hoe je het kunt punishen. Magoed, als je het precies wil weten, dan is framedata toch wel heel erg handig.

[ Voor 16% gewijzigd door FREAKJAM op 19-02-2016 14:18 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Framedata, frametraps, nah, dat gaat mij ook te ver. :)

Maar als je maar lang genoeg speelt herken je vanzelf wel wat moves die je kunt punishen of juist niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Akaendra schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:09:

Ja sommige dingen wel inderdaad, zoals een Cr HK, een geblockte Shoryuken enz.
Het zijn juist de blockstrings... maar dan moet ik inderdaad goed kijken of er dus een move tussenzit die niet automatisch combo'd en punishble is.

Want het maakt natuurlijk ook uit of de move combo'd of niet.

Lastig haha, ach ja vanavond weer proberen... :)
FREAKJAM schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:10:
[...]

Zo kun je het ook stellen en eigenlijk zeg je het goed in een notendop. Je moet weten welke normals en specials safe en niet safe zijn op block en daar acteer jij weer op. Oefen dit in training mode bijv. Stel de dummy in (bijv Ryu) en laat hem een cr. hk doen. Jij blocked die move en vervolgens oefen jij in trainingmode hoe je het kunt punishen. Magoed, als je het precies wil weten, dan is framedata toch wel heel erg handig.
Ja dat probeer ik ook te doen.
In trainingsmode had ik Ryu een Shoryuken laten doen, blokken en punishen met een CrushCounter en de daaropvolgende combo.

Ik ga sowieso dat boekje even downloaden.
Thanks voor alle input allen, geen irl vrienden die fighting games leuk vinden, best jammer!

[ Voor 35% gewijzigd door henkyyyyyyy op 19-02-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
henkyyyyyyy schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:29:
[...]

Ja sommige dingen wel inderdaad, zoals een Cr HK, een geblockte Shoryuken enz.
Het zijn juist de blockstrings... maar dan moet ik inderdaad goed kijken of er dus een move tussenzit die niet automatisch combo'd en punishble is.

Want het maakt natuurlijk ook uit of de move combo'd of niet.

Lastig haha, ach ja vanavond weer proberen... :)
Practice makes perfect. Ik ben als een complete noob SF4 gaan spelen in 2010 en pas na bijna 2 jaar had ik de game redelijk onder de knie en na 3 a 4 jaar had ik Dee Jay "gemastered" (als in combo's, footsies, weten wanneer je moet punishen, fadc combo's etc etc). Heeft nu eenmaal tijd nodig. Pro spelers hebben dit nu eenmaal sneller door.

5 jaar geleden: (echt grappig om te zien hoe ik mezelf steeds corner en random sh*t doe trouwens).

half jaar geleden:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nX2_CSN4QC8]
En dan speelde ik nog niet super :+

[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 19-02-2016 14:46 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ik moet eerst nog eens een nieuwe main vinden, waarom zit Rose er nou weer niet bij verdomme. :P

Laura en Karin vallen denk ik wel af, die eerste vind ik echt lastig en die tweede lijkt me nu al te veel gespeeld online (en ja, dat vind ik dus nooit zo leuk als ik iemand speel die door heel veel anderen wordt gespeeld. :+ )

Ken & Ryu vallen ook af, ook al kan ik hun move lists praktisch dromen sinds de jaren 90.

Maar wie dan? Dhalsim lijkt me top om goed te beheersen maar die speelt zo anders dan de rest.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
FREAKJAM schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:33:
[...]

Practice makes perfect. Ik ben als een complete noob SF4 gaan spelen in 2010 en pas na bijna 2 jaar had ik de game redelijk onder de knie en na 3 a 4 jaar had ik Dee Jay "gemastered" (als in combo's, footsies, weten wanneer je moet punishen, fadc combo's etc etc). Heeft nu eenmaal tijd nodig. Pro spelers hebben dit nu eenmaal sneller door.
Weet je wat het is :'(

Dit was een post van mij in 2010:
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:16:
Hoi allen,

Allereerst wil ik vertellen dat ik hier constant mee zit te lurken. ;)
Gratz to Firlian en Oguz voor hun 5e plaats in het toernooi!
Sagat tof van je om dit topic levendig te houden!

Nu mijn vraag:

Ik speel StreetFighter 4 nu al sinds de release en zit met 15100 punten in G1, heb er denk ik ongeveer 4000 potjes op zitten en kwa speeltijd denk ik 400 uur. Dus kwa tijd steek ik er heel veel in.
Maar ik heb het idee dat ik nog steeds niet erg goed ben. ( mijn main is btw Ryu )

Ik doe bijvoorbeeld heel weinig combo's, ze komen er gewoon niet erg lekker uit bij mij.
Ook weet ik niet wanneer ik precies iemand kan raken, ik win meestal omdat ik de foutjes van mijn tegenstander afstraf met een shoryuken, tatsu of met een shoryuken into Ultra de basic dingen dus.
Ik kan wel een beetje de wedstrijd lezen, maar echt zelf met een opening komen lukt bij mij niet echt.
Sommige mensen weten precies, wat ze wel en niet kunnen doen nadat een tegenstander move X heeft gedaan. Ik heb daar nog steeds geen flauw benul van.

Ook de FADC lukt mij niet, als ik een shoryuken doe en wil FADC doen lukt mij dat wel, maar ik ben te traag om 2 keer naar voren te duwen zodat ik uit mijn FA kom.

Ik kan dus basic StreetFighter 4 spelen, maar zodra het te ingewikkeld wordt krijg ik het niet uit mijn handen.
Ik speel met Stick btw.

Hopenlijk hebben jullie wat tips voor me.
Als het nog meer oefenen is, dan denk ik dat ik aan mijn limiet zit wat er uit mijn handen kan komen. ;)
Ik kan namelijk ook nog steeds niet alle trials halen.
Zou wel jammer zijn want ik vind het een heerlijke game.
Ik heb verder ook niemand irl om mee te oefenen, dat is ook al heel wat minder.

Nou ik hoor het wel!

Alvast dank!!
Ik ben in principe dus helemaal niks opgeschoten...
Ik kan met elk spel wel goed meekomen, maar vechtspellen die ik echt graag wil spelen vind ik lastig te leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Godzijdank zit die FADC er niet meer in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:44

Superkiwi

Hoi doei

Wel jammer dat de focus attack als move is verdwenen.
Om even mijn level van skill aan te geven: in SF IV heb ik met veel moeite de story mode op normal uitgespeeld zonder continue. Een van de moves waardoor dat lukte was juist die focus attack.
Elke andere game zou ik al lang opzij gelegd hebben, maar ondanks dat ik 95 van de 100 potten verlies (echte stats) blijf ik SF toch heel leuk vinden :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
On_E schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:37:
Ik moet eerst nog eens een nieuwe main vinden, waarom zit Rose er nou weer niet bij verdomme. :P

Laura en Karin vallen denk ik wel af, die eerste vind ik echt lastig en die tweede lijkt me nu al te veel gespeeld online (en ja, dat vind ik dus nooit zo leuk als ik iemand speel die door heel veel anderen wordt gespeeld. :+ )

Ken & Ryu vallen ook af, ook al kan ik hun move lists praktisch dromen sinds de jaren 90.

Maar wie dan? Dhalsim lijkt me top om goed te beheersen maar die speelt zo anders dan de rest.....
Necalli wellicht? nu heb ik Rose ook wel gespeeld ten tijde van Vanilla SF4, toen vlug gedropt voor Guile omdat die me meer lag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
dvdkiwi schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:49:
Wel jammer dat de focus attack als move is verdwenen.
Om even mijn level van skill aan te geven: in SF IV heb ik met veel moeite de story mode op normal uitgespeeld zonder continue. Een van de moves waardoor dat lukte was juist die focus attack.
Elke andere game zou ik al lang opzij gelegd hebben, maar ondanks dat ik 95 van de 100 potten verlies (echte stats) blijf ik SF toch heel leuk vinden :)
Ik heb ongeveer 10% winrate, ik denk dat wij ook eens bij elkaar in de lobby moeten gaan zitten ;) Als je in de Google doc staat zal ik je toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Akaendra schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:49:
[...]

Necalli wellicht? nu heb ik Rose ook wel gespeeld ten tijde van Vanilla SF4, toen vlug gedropt voor Guile omdat die me meer lag :P
Necalli eigenlijk alleen nog maar even die story van gedaan, zal m eens testen vanavond! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik speel wel eens SF IV tegen een maatje, gewoon thuis op de bank naast elkaar.
Eerste keer was het 3-87 voor hem, mijn beste resultaat was 6-73 (toch 6 gewonnen lol) of zo _O-
Ik speel vaak met Evil Ryu en Akuma, puur omdat ik die gewoon heel tof vind. Jammer ook dat die eruit zijn ;(
Mijn online stats van SF IV zijn 3-83. Toch 3 gewonnen :9
Seroczynski schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:52:
[...]
Ik heb ongeveer 10% winrate, ik denk dat wij ook eens bij elkaar in de lobby moeten gaan zitten ;) Als je in de Google doc staat zal ik je toevoegen.
Ik heb mezelf toegevoegd aan de doc. Heb SF V nog niet maar dat duurt niet langer dan 2 weken meer ;)
Wellicht dat ik in de tussentijd de PS3 nog even aansluit en SF IV opstart.

[ Voor 49% gewijzigd door Superkiwi op 19-02-2016 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Toen ik aan SFIV begon duurde het 29 ranked matches voor ik mijn eerste win had. :P

Wat ik trouwens het lastigste vind aan SF is moves cancellen om dan een andere move te doen, voor mijn gevoel raken mijn vingers in de knoop dan.

Via GAF deze site gevonden trouwens, komen character guides op en er staan al beginner guides op!

http://www.streetfightergod.com/

(nu al Rashid en Vega voor zover ik heb gezien)

[ Voor 75% gewijzigd door On_E op 19-02-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Momochi streamt-- momenteel 67 win streak ranked met verschillende characters :|
http://www.twitch.tv/momochoco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
firlian schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 21:01:
Momochi streamt-- momenteel 67 win streak ranked met verschillende characters :|
http://www.twitch.tv/momochoco
Rond 5 uur had ie ook al een 51 win streak, dus aardig op dreef :o

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Hij kwam tot 71 en verklaart daarmee het einde van de streamsessie voor vanavond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Zie trouwens dat Mostrow de vlag van Luxemburg heeft gekozen i.p.v. Nederland :+

Zelf bewust geen vlag gekozen zodat wanneer ik vanuit het buitenland speel mensen mij niet gaan kicken op basis van mijn vlag. Ik weet dat ik zelf vaak mensen direct kickte in SFIV als ik een USA vlag zag ook al had de connection een goede rating (viel dan uiteindelijk ingame toch tegen...)

Server doet weer moeilijk... krijg amper matches en de matches die ik krijg slaat hij niet op (toevallig allemaal wins natuurlijk) :(

[ Voor 15% gewijzigd door firlian op 20-02-2016 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:07:
[...]

Er is in-game geen VOIP mogelijkheid toch?
Op ps4 hebt je de default psn voice chat, ik vroeg me af of capcom dat op een of andere manier kon koppelen met pc spelers. Maar zo te horen (no pun intended) niet dus.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dojitsu
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:27
Ik wil even vragen wie hier redelijk kan spelen. Ik wil wel wat improven en een paar potjes spelen, maar online krijg ik steeds slechte verbindingen en servers die vol zitten. Ook die combos van ryu op youtube filmpjes. Is dit aangepast in de uitgebrachte versie? Die combos lukken echt totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
dojitsu schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 10:43:
Ik wil even vragen wie hier redelijk kan spelen. Ik wil wel wat improven en een paar potjes spelen, maar online krijg ik steeds slechte verbindingen en servers die vol zitten. Ook die combos van ryu op youtube filmpjes. Is dit aangepast in de uitgebrachte versie? Die combos lukken echt totaal niet.
We hebben een google spreadsheet met al onze gegevens. Je mag mij sowieso adden als je wilt, ik kan zowel Ryu als Bison spelen. Volgens mij ben ik alleen een lp/lk combo tegen tegenkomen die niet meer werkt met Ryu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-10 15:45
Ik heb op mijn Teamspeak server wel een aantal kanalen beschikbaar zolang er nog geen VOIP is ingebouwd in de cliënt zelf. Misschien een beetje omslachtig voor de mensen op de PS4, maar het is in ieder geval iets.

Adres is Teamspeak.grolleman.org. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firlian schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 23:31:
Zie trouwens dat Mostrow de vlag van Luxemburg heeft gekozen i.p.v. Nederland :+
Hahaha oeps :P
Eventjes aanpassen dan!

Zijn er nog liefhebbers voor een potje matten over +/- een uurtje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 11:53:
[...]
Hahaha oeps :P
Eventjes aanpassen dan!
Volgens mij kan je dat niet aanpassen toch? Dat is waarom ik vertelde over het kiezen van de SFV vlag i.p.v. nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
anders doe je ranked en val je na wat domme losses weer terug naar Rookie, oh ik heb nog zo veel te leren. Jammer dat ik niet meer potjes kon spelen Henky, maar die lag was echt unbearable het tweede potje, leker ook wel wat server problemen te zijn gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firlian schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 11:58:
[...]

Volgens mij kan je dat niet aanpassen toch? Dat is waarom ik vertelde over het kiezen van de SFV vlag i.p.v. nederland.
Inderdaad, zo blijkt maar weer.....
Lekker dan, pak je de verkeerde vlag en zit je er aan vast.... :+

Maar goed het mag de pret niet drukken..... (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JZlPnb7.jpg
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Dat is beter dan dat ik ben, ik loop nog een beetje te nooben, wellicht dat het vanzelf wel beter wordt enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Laatst online: 20:00
@firlian vind je bison niet erg sloom en bijna comboloos vergeleken met 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
M0otje schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:21:
Ik ben ook Bison aan het oefenen. Ja, hij is erg sloom, maar hij heeft beste leuke mixups. Met zijn dash maak je het veel goed vind ik. Ik blijf in ieder geval nog een tijdje training mode derpen alvorens ik online ga spelen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
M0otje schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:21:
Zijn combos zijn juist zoveel beter in SFV. Hij kan alleen niet meer LP/LK linking naar MK/MP, maar LK->scissor kicks werkt nog steeds. Ook kan je nog steeds combo'en vanuit cr.MP. In SFIV deden zijn combos ook heel weinig damage waardoor ik als bijna comboloze bison nog steeds een hoge ranking had.

Ik mis eigenlijk vooral zijn teleport, want hij is inderdaad best langzaam en het is soms echt lastig om iemand van je af te krijgen. In v-mode is hij echt een beest... Mixup dash/devils reverse and instant charge.

Dus juist eindelijk een bison die veel damage kan doen met combos.

[ Voor 4% gewijzigd door firlian op 20-02-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
firlian schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:05:
[...]

Zijn combos zijn juist zoveel beter in SFV. Hij kan alleen niet meer LP/LK linking naar MK/MP, maar LK->scissor kicks werkt nog steeds. Ook kan je nog steeds combo'en vanuit cr.MP. In SFIV deden zijn combos ook heel weinig damage waardoor ik als bijna comboloze bison nog steeds een hoge ranking had.

Ik mis eigenlijk vooral zijn teleport, want hij is inderdaad best langzaam en het is soms echt lastig om iemand van je af te krijgen. In v-mode is hij echt een beest... Mixup dash/devils reverse and instant charge.

Dus juist eindelijk een bison die veel damage kan doen met combos.
Die vind ik ook nog lastiger. St hk > cr mp en st mp > cr mp gaat al beter :+ Ik denk dat je het in ieder geval vooral van zijn cr mp moet hebben als poke. Heel veel combo mogelijkheden.

[ Voor 10% gewijzigd door FREAKJAM op 20-02-2016 15:56 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Nevermind

[ Voor 112% gewijzigd door firlian op 20-02-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Klopt, maar ik geef daarmee ook aan dat je niet de enige bent die het lastig vindt haha

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 16:50
Vandaag de HRAP4 binnen gekregen na de tip hier in het topic. Nu snap ik wat de pro's bedoelen met Kuro vs Sanwa knoppen. Ze werken prima maar ze "voelen" niet zoals in me herinner in de speelhal. Al decennia heb ik geen SF of andere fighters meer gespeeld dus ik ben op geen enkele manier geschikt om er iets van te vinden. Overigens geeft een stick wel een compleet andere ervaring dan met de controller. In die zin de eurootjes meer dan waard.

Net als lvl 12 tegen een lvl138 compleet ingemaakt en daarna van gelijkwaardig lvl mijn eerste potje gewonnen. De kritiek op de hoeveelheid content snap ik maar niet op de gameplay.. speelt heerlijk, ook als beginner.

Mocht je als beginner een andere beginner zoeken dan psn:Scare360 en fightname o0SCARE0o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_acker
Vandaag weer veel problemen gehad met het netwerk. En ik vraag me af waar de problemen liggen:
- matchmaken duurt lang
- verrassend vaak krijg je geen punten bij winst. Maar gaan ze wel weg bij verlies. Ik vermoed ragequitters.
- na een match wordt er steeds opnieuw geconnect en zelfs dat duurt al erg lang.

Wat is jullie ervaring inmiddels?

Rashid is trouwens wel een leuk karakter. Lijkt me een beetje combi tussen El Fuerte en Sakura. Goede snelheid, veel opties, goede kans op comebacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cityhunter
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-08-2022
Tweede hands een fightstick kunnen bemachtigen voor 120 EUR. Ultra sf4 stick van madcatz. Ik ben al een noob, maar dat vergt nog wel een extra aanpassing. Werkt perfect op pc na installatie van Xbox 360 tool. Necalli en nash hebben mijn voorkeur, puur qua plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Pfoe, weer terug bronze in na 3 bhoorlijke wins. Necalli ligt me wel, moet nog wel wat leren met hem. Zo fijn dat ik door fireballs kan heencrashen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
Ligt het aan mij of is alles 10x trager geworden? Het duurt bijna 2 minuten voordat de match start. Battle louche elke x eruit gekicked. Een voorbeeld te geven, ik start sf4 en heb een match voordat ik een match heb met 5. Trainingsmode duurt ook lang voordat ik aan de slag ga. Het laden duurt extreem lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:40
M0otje schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:05:
Ligt het aan mij of is alles 10x trager geworden? Het duurt bijna 2 minuten voordat de match start. Battle louche elke x eruit gekicked. Een voorbeeld te geven, ik start sf4 en heb een match voordat ik een match heb met 5. Trainingsmode duurt ook lang voordat ik aan de slag ga. Het laden duurt extreem lang.
Dat was bij de Demo ook al zo kwa met laden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
Kev7381 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 16:18:
[...]

Dat was bij de Demo ook al zo kwa met laden :|
Met beta ging t sneller voor mij. Ook toen ik de game al had zaterdag, deed ie dat niet. Ik krijg vaak disconnects en trage load. Denk dat het te maken heeft met de issues.

Gisteren hele avond proberen een match te doen met een maat, lukte gewoon niet.

Het is en blijft vreemd dat ze t niet goed voor mekaar krijgen. Destijds met 4 was dit zeker niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ranked op PS4 is toch maar een triestige bedoeling.
Heb al een paar "gamedata has not been sent to server" of iets dergelijks gehad en bleef me rank hetzelfde ongeacht loss/win. Duurt ook steeds 3-5 min om een match te vinden.
Had ook een potje waar ik de enemy tot 10% bracht in laatste ronde, disconnect hij snel. Ik had gedacht dat dit toch wel als win zou tellen voor mij. Kan toch niet dat mensen gewoon kunnen disconnecten zodra ze verliezen en dat het dan niet als loss telt? :O

Iemand die overigens een goeie manier weet om de lvl 30 character en lvl 200 player trophies te halen zonder survival op normal uit te spelen met meerdere chars? (zit momenteel op lvl 17 met Ken en player lvl 197)
Gaat ongelooflijk traag in online spel (denk dat ik iets van 100 exp krijg per win).

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2016 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ik ga zeker Bison mainen. Ik heb een half uurtje gelabd met Chun, maar toen ik Bison koos voelde hij direct goed aan. Ik heb de meeste combo's al onder de knie, op de v-trigger (cancel) combo's na. Die ga ik nog eerst even goed oefenen de komende week en dan ga ik denk ik mijn eerste versus potjes spelen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buMf00d
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 15:26
Ik had dit weekend eindelijk tijd om te spelen, blijkt dat m'n pc de game gewoon echt niet trekt. Guess dat ik alsnog een ps4 moet gaan halen /sadface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
buMf00d schreef op maandag 22 februari 2016 @ 08:53:
Ik had dit weekend eindelijk tijd om te spelen, blijkt dat m'n pc de game gewoon echt niet trekt. Guess dat ik alsnog een ps4 moet gaan halen /sadface
Jammer. Ik draai de game op semi-recommended hardware (2600k, 960) gelukkig perfect. Kleine upgrade kan goedkoper zijn dan een PS4 ;)

Dit plaatje heb ik volgens mij uit de comments in de review van SFV op Tweakers, maar ben even kwijt wie hem gelinked had. Anyway:

Afbeeldingslocatie: http://www.zock-around-the-clock.com/wp-content/uploads/2016/02/Infografik.jpg

Ik kan echt niet wachten op de maart update, dat we eindelijk fatsoenlijke lobbies kunnen maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Seroczynski op 22-02-2016 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Thema STREET FIGHTER™ V (Gratis en Exclusief voor PlayStation®Plus):

Klik Hier voor Download

Afbeeldingslocatie: https://store.playstation.com/store/api/chihiro/00_09_000/container/NL/nl/999/EP9000-CUSA01501_00-ETH0000000000276/1455727623000/image?_version=00_09_000&platform=chihiro&w=281&h=281&bg_color=000000&opacity=100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-10 22:26
Zal deze ooit nog uitkomen voor de XONE? Of is dat echt helemaal uitgesloten?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Pedr0 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:54:
Zal deze ooit nog uitkomen voor de XONE? Of is dat echt helemaal uitgesloten?
Dat is uitgesloten aangezien Capcom een deal heeft met Sony. Sony heeft er veel van hun Eigen centen ingestoken dus ik zou er niet op gaan rekenen.

Overigens gaat het nu een stuk beter met Necalli, wat fatsoenlijke hitconfirms naar Critical art, lekker puik. Leuke V-Trigger combo's ook.
Wel weer een ragequitter of 2 gehad, hoop dat Capcom daar snel wat aan gaat doen. Een keer zelf gedisced omdat ik van de server afgeknald werd, werd wel ingemaakt dus wel knullig voor die gozer die me aan het verslaan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ik vraag me af hoeveel van die ''ragequits'' gewoon komen door serverproblemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
On_E schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:41:
Ik vraag me af hoeveel van die ''ragequits'' gewoon komen door serverproblemen. :)
Naja, het valt wel op als je iemand met 15 wins bodied hoor :P
De andere quitte omdat bij zijn verlies hij een league naar beneden zou gaan.
Allebij aan het einde van de match, die keer dat ik disctte van de server was ook middenin de match en niet steevast aan het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik heb éénmaal een ragequitter gehad, in casual nog wel. Was echt obvious aangezien ik hem keihard de grond instampte en het net gebeurde voor de final blow van de hele match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Akaendra schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:05:
[...]

Naja, het valt wel op als je iemand met 15 wins bodied hoor :P
De andere quitte omdat bij zijn verlies hij een league naar beneden zou gaan.
Allebij aan het einde van de match, die keer dat ik disctte van de server was ook middenin de match en niet steevast aan het einde.
Ah, ja dat is wel verdacht. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Hmm, Necalli vs Bison matchup wil nog niet echt, moet eens nodig oefenen. Moet echt ff oefenen om zijn pokes goed te kunnen counteren, HK kicks is dacht ik sowieso altijd safe on block (maar dat weten de kenners vast beter dan ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scare360
Servers voor jullie ook offline? Ik krijg unable to log into game server. [2100d]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Scare360 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 22:26:
Servers voor jullie ook offline? Ik krijg unable to log into game server. \[2100d]
Onderhoud. Duurt ongeveer 3 uur. (Was aangekondigd).

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scare360
Helemaal gemist thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Is er iemand hier die op een hitbox speelt of weet waar je ze kan kopen in Nederland? En even double checken: je mag ze gebruiken op alle SF toernooien toch? Ik heb nog nooit op een hitbox gespeeld, maar het lijkt een stuk efficienter dan een stick... En mijn stick execution is op dit moment nog verre van 100%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ze zijn volgens mij gewoon geaccepteerd in de community, ook op toernooien. Ik heb ze echter nog nooit ergens te koop gezien. Waarschijnlijk kom je of ergens bij een of ander niche stick building bedrijfje uit zoals http://www.hitboxarcade.com, maar dan zit je al gauw aan 250 tot 300 euro met verzendkosten, of ben je aangewezen op je eigen mod kunsten.

Zijn er hier overigens nog defensieve spelers? Ik kan met Mika behoorlijk wat damage doen, maar ik verlies nog 70% van de matches omdat ik gewoon nog niet weet hoe ik makkelijk een opening kan vinden. Als een tegenstander vooral wegrent, dan krijg ik ze tot 25% health en dan ben ik toch weer gezien. Ik zou wel wat willen oefenen tegen wat defensieve spelers.

[ Voor 33% gewijzigd door KneoK op 23-02-2016 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Die site had ik ook gevonden, maar daar is niets beschikbaar...

De game zegt regelmatig dat ik defensief ben. Kan je niet gewoon die command grab gebruiken als ze veel blokken?

Ik vind ranked matchmaking trouwens nog steeds te lang duren vergeleken met SFIV... Daar hoefde ik vaak maar 10sec te wachten na het openen van een lobby, nu is het vaak meerdere minuten.

[ Voor 35% gewijzigd door firlian op 23-02-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Na een weekje training mode zojuist mijn eerste 5 potjes met Bipson in ranked gespeeld. 4 gewonnen en eentje verloren. Ik merk wel dat mensen veel minder tech throwen in deze game (of ik doe het juist te veel). Kreeg behoorlijk wat crush counters tegen, tegen een Rashid.

Ik denk dat ik de komende week toch me alvast wat ga verdiepen in frame data en ga leren wanneer ik welke move kan punishen. Nu heb ik het idee dat ik nog teveel knopjes druk en dan eet ik crush counters of wat dan ook.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_acker
"Capcom acknowledges that connectivity in Europe and the Middle East continues to lag behind other parts of the world, and the ability to search and join lobbies still needs to be improved."

http://shoryuken.com/2016...bility-after-maintenance/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
voor zover ik weet is pressure met scissor kicks echt veel te goed, HK scissor is geloof ik nog altijd safe ongeacht waar je het van raakt, weet dat niet zeker maar ik krijg het met geen mogelijkheid gepunished :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
r_acker schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 00:03:
"Capcom acknowledges that connectivity in Europe and the Middle East continues to lag behind other parts of the world, and the ability to search and join lobbies still needs to be improved."

http://shoryuken.com/2016...bility-after-maintenance/
Wat ik ook belachelijk vind is dat lag niet bij beide spelers hetzelfde is... Als iemand bij mij het hele scherm over spring vanwege de lag zal het er bij de andere persoon waarschijnlijk vloeiend uit zien... Omdat ik op de pc speel zou ik kunnen alt-tabben om de lag te verschuiven naar de andere persoon, maar helaas speel ik te graag in full screen window mode, dus alt-tab zorgt niet voor een frame drop.

Tegenwoordig alt-f4 ik gewoon tijdens de eerste ronde als het onspeelbaar is. Telt toch niet als een loss en zulke games zijn zinloos, helemaal als de andere persoon opzettelijk de lag veroorzaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Command grab legt het af tegen een hele hoop specials, en is volgens mij trager dan een normale grab.

Offense is ook niet zozeer het probleem, maar vanaf het moment dat een tegenstander echt fullscreen gaat spelen, dan heb ik nog vaak een probleem.

Ik loop ook nog steeds heel vaak tegen SFIV tactics aan, zoals jabs en dat soort 'button bashing'. Een dash > command grab wordt heel makkelijk teniet gedaan met een willekeurige jab.

Wat lag betreft, ik heb er heel weinig last van. En als het dan wel voorkomt, dan speel ik gewoon zo goed als ik kan. Het valt me inderdaad wel op dat in sommige gevallen de tegenstander wel consistent combo's en links er uit geperst krijgt, maar dat het voor mij een circus van teleports is.

[ Voor 25% gewijzigd door KneoK op 24-02-2016 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Akaendra schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 00:19:
voor zover ik weet is pressure met scissor kicks echt veel te goed, HK scissor is geloof ik nog altijd safe ongeacht waar je het van raakt, weet dat niet zeker maar ik krijg het met geen mogelijkheid gepunished :P
HK en MK scissors zijn -2 en -3 on block en kunnen dan alleen gepunished worden door een command grab of critical art? LK scissors is -4 en is dus minder safe. Vind het wel vaag dat HK safer is dan LK... maar HK kan je dan weer niet in combo'en behalve vanuit standing fierce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan met geen mogelijkheid een SFV TE2+ FightStick vinden zijn echt overal uitverkocht. Heb de vraag kennelijk onderschat die geen preorder te plaatsen.

Iemand enig idee wanneer de tweede leveringen zullen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
firlian schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 00:36:
[...]

HK en MK scissors zijn -2 en -3 on block en kunnen dan alleen gepunished worden door een command grab of critical art? LK scissors is -4 en is dus minder safe. Vind het wel vaag dat HK safer is dan LK... maar HK kan je dan weer niet in combo'en behalve vanuit standing fierce.
Ik zal wel moeten oefenen, vooralsnog vind ik het nog schier onmogelijk om te punishen. Misschien dat MP Command grab werkt met Necalli maar we zien wel.

Kom in de buurt van de 1000, en dat is dan de eerstvolgende stap (zit nu op 881 ofzo)

Probleem met Command grabs is ook dat ze niet sneller zijn dan normale throws, volgens mij was dat in SF4 anders, maar daar speelde ik nauwelijks grapplers dus daar kan ik nauwelijks iets zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_acker
Ik vind de afstand voor command grabs bijna te smal voor SFV. Zangief grijpt te vaak mis waar hij in SF4 iemand een half scherm verder nog kon grijpen.

Ik merk trouwens dat ik tegen pc spelers veel meer technische problemen heb: Veel lahlg en veel meer quitters. Gisteren twee rondes met een Perfect verloren van iemand. Ik weet zeker dat hij zat te klooien. Zon bizarre match had ik nog nooit gezien. Alleen, bewijs is er niet. Maar het frustreert zo erg dat ik denk ik uiteindelijk alleen maar verbinding maak met ps4 spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
r_acker schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:43:
Ik vind de afstand voor command grabs bijna te smal voor SFV. Zangief grijpt te vaak mis waar hij in SF4 iemand een half scherm verder nog kon grijpen.

Ik merk trouwens dat ik tegen pc spelers veel meer technische problemen heb: Veel lahlg en veel meer quitters. Gisteren twee rondes met een Perfect verloren van iemand. Ik weet zeker dat hij zat te klooien. Zon bizarre match had ik nog nooit gezien. Alleen, bewijs is er niet. Maar het frustreert zo erg dat ik denk ik uiteindelijk alleen maar verbinding maak met ps4 spelers.
Ik speel op de PC en wil enkel met connection "5 only" spelen, anders heb ik ook lag. Het maakt verder niet uit of ik tegen PS of PC speel. Wellicht tref je net van die abusers die alt+tab gebruiken. Daarnaast is het RQ'n op de PC echt te simpel, Alt+F4 of gewoon kruisje als je windowed speelt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roricvs
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-10 21:22
Ik heb mezelf ook toegevoegd aan de google doc. Ten tijde van de release van SF IV vol goede moed begonnen met spelen maar dat is nooit van de grond gekomen. M'n x360 Fight stick grondig afgestoft en aan de praat gekregen op de playstation, we gaan het maar weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_acker
roricvs schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:38:
. M'n x360 Fight stick grondig afgestoft en aan de praat gekregen op de playstation
Hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ik gok met een converter, maar ik vraag me eigenlijk precies hetzelfde af!

is everything cool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roricvs
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-10 21:22
Klopt wat FREAKJAM zegt, http://www.brookaccessory.com/detail/22846686/. Deze afgelopen vrijdag besteld, werkt verrassend goed.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste