Lynx schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:29:
Hier een nub die laatste xmas sale op steam RL gekocht heeft. Ik ben gelijk hooked maar de kloof om dit te masteren lijkt ENORM!
Ik hoop dat ik alvast wat vragen kwijt mag.
1. Dodge is nu niet gebind. Is dit noodzakelijk? En welke binds zijn mainstream? (X360 controller).
2. Zit er verschil in de autootjes? Zo ja, hoe kom ik erachter wat dat is?
3. Hoe start ok even aerial en hoe doe ik al die twists mid-air?
4. Wat zijn de aan te raden cam instellingen? (Ik ga nu beginnen met de hierboven genoemde)
Thanks!
Ik ben Champion, heb 1200 uur gespeeld.
1. Dodge hoort niet een key-bind te hebben. Dodge is namelijk gekoppeld aan jump. Je kan twee keer springen in één sprong (binnen een aantal seconden). Als je bij de tweede sprong een richting op stuurt, doe je een dodge in die richting. Het is even oefenen, maar na een uurtje heb je het door.
De standaard binds zijn mainstream (Ik gebruik op de pc een xbox one controller). Je kan als je gevorderd bent ervoor kiezen om de air-roll op een andere knop te zetten. Die zit standaard op dezelfde knop als de handrem, maar die heb ik bijvoorbeeld op 'achteruit rijden' (LT).
2. Er zit vrij weinig verschil in de auto's. Het grootste verschil zit in de hitboxes, omdat elke auto een iets andere vorm heeft. Hoe gek een auto er ook uitziet, ze hebben allemaal vrij simpele hitboxes. Ook hoeden maken niks uit voor het effect op de bal. Als beginnier kan je beter de standaard auto's gebruiken, je ziet dan vanzelf wel welke kant je voorkeur op gaat.
3. Aerial starten doe je door één keer te springen(A) (of vanaf de muur te rijden). Daarna kan je als een raket verder vliegen met je boost (

. Je zult daarvoor dus wel een beetje je auto omhoog moeten richten met de linkerstick.
Het ronddraaien in de lucht doe je met de 'air-roll' knop. Dat is standaard dezelfde als de handrem (X). Die heb ik dus zelf ergens anders gezet, maar dat maakt nu niet uit. Totdat je honderden uren hebt gespeeld, heeft het echter weinig nut om te focussen op de 'freestyle' aerials. Die hebben vrijwel geen enkel nut en zijn het moeilijkst om te leren. Je gaat ze vanzelf doen als je merkt dat je ruimte hebt binnen je skillset en in bepaalde situaties, omdat het grappig is.
4. Voor de camera zijn twee essentiële punten: de cam-shake uitzetten (verstoort je waarneming immers) en de fov omhoog, zodat je meer om je heen ziet. Ik gebruik zelf verder alles op standaard.
Succes. Laat je niet raken door de vele toxic spelers die op alles en nog wat zeuren. Het spel is moeilijk en er is veel te leren, maar er zullen dus ook heel veel fouten worden gemaakt.