Sinds deze week, volgens mij donderdag, lukt het ons niet meer om te verbinden met de Rocket League servers vanaf de Xbox One.
We krijgen continu de melding "Kan geen verbinding maken met de Rocket League servers, probeer het later opnieuw".
De Xbox zit sinds kort op de wifi, dus dacht eerst aan een te zwakke connectie. Na controle bleek dat we inderdaad een lage up- en download hadden.
Nu heb ik de Xbox weer bekabeld om te controleren of dit het probleem verhelpt. De verbinding is weer snel, maar we blijven de foutmelding houden.
Zijn er hier meer mensen die dit probleem hebben, of suggesties hebben wat we kunnen proberen om het op te lossen?
Wat we al hebben geprobeerd is:
* Van wifi naar bekabeld (helpt niet)
* Pi-hole DNS veranderd naar 1.1.1.1 en 2.2.2.2 (helpt niet)
* Ander profiel geprobeerd (helpt niet)
* Xbox meermaals herstart (helpt niet)
* Game meermaals herstart (helpt niet)
* Epic profielen gecontroleerd (niets bijzonders te zien)
* Status van Rocket League servers gecontroleerd (geven geen storingen aan)
* Status van Xbox Live servers gecontroleerd (geven geen storingen aan)
* Op de Switch geprobeerd te spelen, dit werkt gewoon op alle accounts
Volgens mij zijn dat wel alle zaken die ik kan proberen, maar wellicht heb ik nog iets over het hoofd gezien.
M'n zoon zou graag weer willen spelen, het is z'n favoriete spel.
Hij gaf afgelopen week wel aan dat hij het Account Synchroniseren altijd wegklikt op de Xbox. Dit zou kunnen verklaren waarom hij level 134 op de Xbox is en 'maar' level 33 op de Switch. Heb hem zojuist verteld dat dit niet handig is.
Dit zou er mee te maken kunnen hebben voor zijn eigen account, maar ook op m'n eigen account lukt het niet om een connectie te maken met de servers via de Xbox.
[
Voor 15% gewijzigd door
Jan_V op 23-09-2023 12:10
]