Klink misschien als een idioot maar wat bedoel je precies?PdeBie schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:20:
@mike30 misschien dat je het primaire account nog moet wijzigen?
@mike30 als je hier inlogt (https://www.rocketleague.com/activate/) kan je de accounts linken (wat je al gedaan hebt), maar daarbij kan je ook aangeven wat je primaire account is.
M'n epic account stond als primary. Niet m'n xbox one account. Heb het nu veranderd en voor de zekerheid nog ff bestanden verifieren. But fingers crossed.PdeBie schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:11:
@mike30 als je hier inlogt (https://www.rocketleague.com/activate/) kan je de accounts linken (wat je al gedaan hebt), maar daarbij kan je ook aangeven wat je primaire account is.
Edit: dat was het niet....nou ja ik geef het nog ff tijd. Op m'n epic account doet hij het sowieso niet en heb de account gekozen van m'n xbox one. Die geeft alleen andere info dan m'n steam account want heeft alleen de progress van m'n xbox one denk ik?
[ Voor 22% gewijzigd door mike30 op 25-05-2021 17:53 ]
Hmmm bijzonder. Ik had een soortgelijk issue (Steam account, Xbox account en sinds kort dus ook een Epic account). Bij het wisselen van primair account was het bij mij verholpen. Maakt nu niet uit waar ik speel (Xbox of PC), alles wordt in sync gehouden.
Toch wel jammer dat sinds de overname van Epic de nieuwe auto's zo duur zijn worden. 2000 credits voor een autootje. Dat is omgerekend zo'n 16 euro... Belachelijk. In 2017 kocht je nog een Skyline GTR voor 2 euro (even nagekeken in mijn Steam uitgaven)
Totaal geschift idd al zou ik het zo bij elkaar kunnen traden maar daar ben ik te lui voor 😅Barista schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:26:
Toch wel jammer dat sinds de overname van Epic de nieuwe auto's zo duur zijn worden. 2000 credits voor een autootje. Dat is omgerekend zo'n 16 euro... Belachelijk. In 2017 kocht je nog een Skyline GTR voor 2 euro (even nagekeken in mijn Steam uitgaven)
Zelfs de Mclaren 720s was iets van €2 dus waarom de lambo dan ineens deze prijs moet hebben
En de F1 auto kost meer dan F1 2020 momenteel
Hou het lekker bij de RL pass, want dat is tenminste waar voor je geld
Normaal heb ik eigenlijk niets met cosmetische items en heb (op de aanschaf van het spel na) nog nooit een euro in Rocket League gestoken (ondanks mijn 1500 hr+ playtime). Als groot F1-liefhebber werd ik echter erg enthousiast van de desbetreffende aankondiging, maar toen ik zag dat er 2k credits voor neergeteld moesten worden heb ik hem links laten liggen. Ik weiger principieel om zoveel aan een virtueel autootje uit te geven.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Die prijzen zijn ook echt gestoord. Ik heb in 2015 voor Rocket betaald, en ook nog wel een keer wat carpacks gekocht toen ze nog via Steam aan te schaffen waren. Tijdje geleden 1500 credits gekregen en daar een fennec voor getrade. En verder niet. Die prijzen gaan echt nergens over sinds Epic de toko runt.
edit: oh dit was al gezegd
Edit2: Wordt er trouwens vanuit Tweakers nog samengespeeld? Ik was vroegah regelmatig C1, maar dat lukt me sinds ik tegenwoordig bijna alleen nog maar solo queue niet meer
(hang nu beetje rond D2/D3) ben qua mechanics niet fantastisch goed ofzo, maar heb wel gevoel waar ik moet zijn op het veld geloof ik.
edit: oh dit was al gezegd
Edit2: Wordt er trouwens vanuit Tweakers nog samengespeeld? Ik was vroegah regelmatig C1, maar dat lukt me sinds ik tegenwoordig bijna alleen nog maar solo queue niet meer
[ Voor 40% gewijzigd door spokje op 28-05-2021 10:57 ]
zo ben weer begonnen na een jaar niks aan rocket league te doen , gekwalificeerd op ch1 div 3 ... iemand zin om samen wat potjes te doen dan add me
STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/
Pfff.. ch1 div3, wil best meespelen, maar dan moet je genoegen nemen met plat.jenpet schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:34:
zo ben weer begonnen na een jaar niks aan rocket league te doen , gekwalificeerd op ch1 div 3 ... iemand zin om samen wat potjes te doen dan add me
Steam/Epic: Deurstopper
ik hecht geen waarde aan niveau , wel aan gezelligheid !Deurstopper schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:23:
[...]
Pfff.. ch1 div3, wil best meespelen, maar dan moet je genoegen nemen met plat.
Haha plat is de gezelligste rank die er is, af en toe net een bruin café, iedereen lijkt met een slok op te rijdenjenpet schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:39:
[...]
ik hecht geen waarde aan niveau , wel aan gezelligheid !
kan je niet vinden op steam , mijn friendcode is 31987048 of mijn steam link in mijn signaturePdeBie schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:14:
@jenpet Voeg mij ook maar toe. Ben zelfs nog unranked :’)
Steam is PdeBie als het goed is (grijze auto als avatar).
Heb je ook uitgenodigd, m'n Steam naam is: Spawn (friendcode 201733573)jenpet schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:00:
[...]
kan je niet vinden op steam , mijn friendcode is 31987048 of mijn steam link in mijn signature
Met een slok op ben ik ook niveau plat =).Deurstopper schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:12:
[...]
Haha plat is de gezelligste rank die er is, af en toe net een bruin café, iedereen lijkt met een slok op te rijden
Zijn er nog discord servers die actief gebruikt worden door Tweakers voor Rocket league? Ik merk dat ik in het verleden wat mensen ge-add heb, maar eigenlijk nog nooit mee samen gespeeld. Weet nu ook niet meer zo goed wie wie is of waar die add ooit vandaan kwam -.-.
Altijd leuk dit soort goals:
--edit-- even geüpload naar YouTube
--edit-- even geüpload naar YouTube
[ Voor 73% gewijzigd door PdeBie op 05-07-2021 11:06 ]
Hmpf….eens kijken hoe ik dan handig vanuit mijn Xbox feed kan delen
-edit-
@Deurstopper: Ik heb de video maar even geüpload naar YouTube
-edit-
@Deurstopper: Ik heb de video maar even geüpload naar YouTube
[ Voor 36% gewijzigd door PdeBie op 05-07-2021 11:07 ]
So, had even een stop er in zitten, maar weer gaan spelen en eindelijk voor het eerst Champ 1 bereikt. Voelt nog niet heel steady en denk dat ik de rest van het seizoen tussen promoveren naar champ 1 en degraderen naar Diamond 3 in ga zitten, maar ben blij dat ik het eindelijk een keer gehaald heb xD.
Speel je dan 1v1…? 2 of 3 lijkt me een stuk lastiger om dit te halen bij random teammates.Paffelton schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:30:
So, had even een stop er in zitten, maar weer gaan spelen en eindelijk voor het eerst Champ 1 bereikt. Voelt nog niet heel steady en denk dat ik de rest van het seizoen tussen promoveren naar champ 1 en degraderen naar Diamond 3 in ga zitten, maar ben blij dat ik het eindelijk een keer gehaald heb xD.
Speel 2v2 met een maatje, daar zit ik nu tegen champ aan. Ben nu net met 3v3 met randoms Champ geworden.Deurstopper schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:11:
[...]
Speel je dan 1v1…? 2 of 3 lijkt me een stuk lastiger om dit te halen bij random teammates.
Ik zit tot nu toe ieder seizoen iets hoger, maar merk dat mijn sprongen steeds kleiner worden xD.PdeBie schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:07:
Pffff champ 1 en dan klagen
Ben blij als ik boven Gold uit kom :’)
Eerste seizoen dat ik speelde was Gold 1 geloof ik, 2e Plat 1, 3e Diamond 1, 4e Diamond 2 en nu dus Champ 1. Denk wel dat ik langzaam aan mijn max begin te komen.
[ Voor 41% gewijzigd door Paffelton op 05-07-2021 21:27 ]
Ben nu Gold 3 en speel eigenlijk alleen maar Ranked met @Deurstopper. Maar ook alleen maar als we toevallig tegelijk online zijn. Neem dat hele ranked niet zo serieus. Gewoon lekker gamen en we zien wel waar we uitkomen.
Als je dit soort goals/saves nou ook eens in onze potjes maakt, dan zaten we niet vast in goud/platPdeBie schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:44:
Ik ga meer video's opnemen @Deurstopper, anders geloof je mij nooit dat dit soms ook lukt
[YouTube: Rocket League 2021-07-06]
[YouTube: Rocket League 2021-07-06 - Epic save (and finisher by teammate)]
[YouTube: Rocket League - 2021-07-06 - Can't catch me!]
Welp, so far so good. De eerste 10 overwinningen zijn binnen op Champ, zonder degradatie. De rewards zijn ook binnen dus.
Geloof dat de season rewards nog niet bekend zijn of wel? Ik kon het nergens vinden in ieder geval.
Geloof dat de season rewards nog niet bekend zijn of wel? Ik kon het nergens vinden in ieder geval.
Vind het dit seizoen hoe dan ook makkelijker om in Champ te blijven. Na mijn eerste 10 wedstrijden kwam ik in champ 2 waar ik daar voor niet hoger was geweest dan champ 1. In het vorige seizoen viel ik meestal weer terug naar Diamond.
En nu zelfs champ in Rumble en Snowday
[ Voor 12% gewijzigd door Beakzz op 14-07-2021 10:17 ]
Ik speel al een tijd Rocket League met vlagen, en lijkt mij af en toe leuk om weer eens mee te beginnen. Ik weerhoud mij er nog een beetje van, want eenmaal begonnen...
Nu speelde ik altijd RL met Keyboard en Mouse maar heb begrepen dat een controller wel veel beter zou zijn? Ik heb nooit een controller gebruikt (altijd PC, geen console zeg maar) dus dat zou wel even wennen zijn.
Voor Windows 10, i.c.m. RL, wat raden jullie aan; een PS4 controller of een Xbox One controller? Een PS4 heeft 2 thumb sticks, heeft dat nog een voordeel?
Nu speelde ik altijd RL met Keyboard en Mouse maar heb begrepen dat een controller wel veel beter zou zijn? Ik heb nooit een controller gebruikt (altijd PC, geen console zeg maar) dus dat zou wel even wennen zijn.
Voor Windows 10, i.c.m. RL, wat raden jullie aan; een PS4 controller of een Xbox One controller? Een PS4 heeft 2 thumb sticks, heeft dat nog een voordeel?
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Een xbox heeft ook twee thumbsticks
beide prima controllers. Ik heb zelf een xbox controller omdat ik die gewend ben. En zijn lekker compatible met Windows, maar een vriend van me speelt ook op Windows met een PS4 controller geloof ik, of een ps3? Het is maar net wat je voorkeur heeft. Werkt beide geloof ik prima.
Aan deze post heb je dus niets.
Oh ja, kloptspokje schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:37:
Een xbox heeft ook twee thumbsticksbeide prima controllers. Ik heb zelf een xbox controller omdat ik die gewend ben. En zijn lekker compatible met Windows, maar een vriend van me speelt ook op Windows met een PS4 controller geloof ik, of een ps3? Het is maar net wat je voorkeur heeft. Werkt beide geloof ik prima.
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Ja, misschien dat iemand anders er nog wat nuttigs over kan zeggen, want zie mensen online ook wel vaak ps controllers gebruiken, maar voor zover ik weet is dat puur persoonlijke voorkeur wat ze vanuit eerder gewend zijn.SanderTje! schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:46:
[...]
Oh ja, kloptIk keek bij de Xbox controller op de verkeerde plek, maar links zit daar inderdaad eentje. Dan ga ik denk ik toch maar voor de Xbox variant vanwege de betere ondersteuning vanuit Windows (verwacht ik).
Je kunt met beide controllers supersonic legend worden in ieder geval, als je maar genoeg oefent
[ Voor 8% gewijzigd door spokje op 14-07-2021 10:58 ]
Het was voor mij een verademing om van kb/m naar xb-controller te gaan. Speelt voor mijn gevoel wat relaxter. Even achterover hangen in je stoel gaat dan wat makkelijker dan met een kb. Aerials lijken me dan ook beter af te gaan.SanderTje! schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:21:
Ik speel al een tijd Rocket League met vlagen, en lijkt mij af en toe leuk om weer eens mee te beginnen. Ik weerhoud mij er nog een beetje van, want eenmaal begonnen...
Ik zou absoluut zelfs niet weten hoe je dit soort games met kb en muis kan spelen. Beetje soep drinken met een vork idee.
Ga het zelfs niet proberen om te weten hoe het is, maar zit het sturen/rijden dan volledig op kb? Of stuur je met de muis? Hoe dan ook, sturen, uitlijnen, alles is erg 'analoog' in een game als dit, ik kan dit niet rijmen met de toch wel 'discrete' manier van inputs invoeren op een kb. Blijf je dan een toets indrukken? Of doe je het met meerdere 'tikjes'.
Hoe dan ook, wat mij betreft is maar 1 manier om deze game relaxt te spelen, en dat ik met controller.
Mag er ook niet aan denken om bij dit soort games zo beperkt te zijn in hoe ik zit/waar m'n handen zijn. Steeds aan het bureau gekleefd... niets even achterover zitten, beetje gedraaid zitten, ...
Ga het zelfs niet proberen om te weten hoe het is, maar zit het sturen/rijden dan volledig op kb? Of stuur je met de muis? Hoe dan ook, sturen, uitlijnen, alles is erg 'analoog' in een game als dit, ik kan dit niet rijmen met de toch wel 'discrete' manier van inputs invoeren op een kb. Blijf je dan een toets indrukken? Of doe je het met meerdere 'tikjes'.
Hoe dan ook, wat mij betreft is maar 1 manier om deze game relaxt te spelen, en dat ik met controller.
Mag er ook niet aan denken om bij dit soort games zo beperkt te zijn in hoe ik zit/waar m'n handen zijn. Steeds aan het bureau gekleefd... niets even achterover zitten, beetje gedraaid zitten, ...
Ik speel met ps4 controller, puur omdat ik die al had liggen. Heb wel af en toe het idee dat mijn input iets trager geregistreerd wordt.
Niet normaal hoe vaak ik mijn fast aerial vernaai door ineens een backflip te maken terwijl ik toch echt zeker weet dat ik het pookje niet meer naar achteren ingedrukt had..
Niet normaal hoe vaak ik mijn fast aerial vernaai door ineens een backflip te maken terwijl ik toch echt zeker weet dat ik het pookje niet meer naar achteren ingedrukt had..
Herkenbaar! En dan maar hopen dat het niet op de herhaling staat als er uit gescoord wordtPaffelton schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:45:
"Faking.."plofkip schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:02:
[...]
Herkenbaar! En dan maar hopen dat het niet op de herhaling staat als er uit gescoord wordt
En toch zijn er zelfs pro-spelers die met KB/M spelenAmos_x schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:45:
Ik zou absoluut zelfs niet weten hoe je dit soort games met kb en muis kan spelen. Beetje soep drinken met een vork idee.
Qua comfort ben ik het zeker met je eens, controllertje in de hand, lekker achterover leunen in je bank/stoel dat is wel top
Dat zijn er in verhouding wel verdomd weinig hoor. Ik volg Rocket League eSports redelijk goed en er komen er (uit de huidige EU & NA pro scene, andere regio's volg ik minder goed) zo snel maar drie bij me op; Yukeo, Fruity en Stake. Ik zal er ongetwijfeld één of twee vergeten, maar in de (RLCS-level) pro scene zijn er echt niet heel veel KB/M-spelers en het gebrek aan analoge input zou ik in Rocket League toch echt wel als beperking bestempelen (al zijn er tegenwoordig ook analoge toetsenborden waarmee je dat zou kunnen ondervangen).Brubs schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 07:48:
[...]
En toch zijn er zelfs pro-spelers die met KB/M spelenHet is gewoon puur wat iemand fijn vindt en gewend is. Als je altijd op KB/M speelt en je daar goed mee bent, prima toch, lekker mee doorgaan. Hoeft echt geen beperking te zijn.
Qua comfort ben ik het zeker met je eens, controllertje in de hand, lekker achterover leunen in je bank/stoel dat is wel top
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Ik ben het zeker met je eens dat controller fijner is, maar degene waar ik op reageerde zei dat het niet kon, ofwel als soep eten met een vork. Wat dus niet waar isMiBe schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:07:
[...]
Dat zijn er in verhouding wel verdomd weinig hoor. Ik volg Rocket League eSports redelijk goed en er komen er (uit de huidige EU & NA pro scene, andere regio's volg ik minder goed) zo snel maar drie bij me op; Yukeo, Fruity en Stake. Ik zal er ongetwijfeld één of twee vergeten, maar in de (RLCS-level) pro scene zijn er echt niet heel veel KB/M-spelers en het gebrek aan analoge input zou ik in Rocket League toch echt wel als beperking bestempelen (al zijn er tegenwoordig ook analoge toetsenborden waarmee je dat zou kunnen ondervangen).
Oh het kan absoluut, maar hoe hoger je komt hoe minder je ervan tegenkomt. Champ level is sowieso geen probleem, daar zijn andere limitaties vaak meer de bottleneck dan de input methodBrubs schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:28:
[...]
Ik ben het zeker met je eens dat controller fijner is, maar degene waar ik op reageerde zei dat het niet kon, ofwel als soep eten met een vork. Wat dus niet waar isEr zijn overigens ook genoeg KB/M spelers te vinden in Champ en hoger, maar goed voor ieder natuurlijk de eigen keus.
Ik ben blij met mijn gouden statusBeakzz schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:16:
Vind het dit seizoen hoe dan ook makkelijker om in Champ te blijven. Na mijn eerste 10 wedstrijden kwam ik in champ 2 waar ik daar voor niet hoger was geweest dan champ 1. In het vorige seizoen viel ik meestal weer terug naar Diamond.
Potverdorie... van D3 naar P3 in een avondje. Had natuurlijk gewoon moeten stoppen maar ja... One.. More.. Game!
Meest frustrerende is wel dat ik geen idee heb wat ik fout doe.
Misschien ligt het niet aan jou maar zijn de tegenstanders gewoon beter. Dat is bij mij altijd het geval, plus het feit dat ik domme fouten maak, te gehaast acteren.Mark- schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:24:
Potverdorie... van D3 naar P3 in een avondje. Had natuurlijk gewoon moeten stoppen maar ja... One.. More.. Game!
[ Voor 11% gewijzigd door Stimulate14 op 28-07-2021 09:26 ]
Dat herken ik wel. Vaak zat een volledige rang naar beneden gevallen.Mark- schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:24:
Wat bij mij meestal het probleem is, is dat ik dan veel te gefrustreerd ga spelen dan. Als ik te gefrustreerd ga spelen dan ga ik meer chasen en verbreek ik vaker de rotation. Dat zorgt vaak voor de meeste tegengoals.
De enige reden waarom ik nu op champ niveau zit is omdat ik vaak een dienende speler probeer te zijn. Qua mechanics loop ik echt ver achter, maar ik zorg vaak dat de andere spelers beter presteren. Beetje hoe Lethamyr dan uit legt in zijn road to SSL series op Youtube.
Belangrijkste als je echt in een bad streak zit, is om even een pauze te pakken. Je wilt vaak wel nog steeds door gaan, maar even naar het toilet gaan, drinken pakken of de hond uitlaten maakt al een wereld van verschil als je daarna de controller weer op pakt.
Precies. 3 losses achter elkaar is bij mij 10 minuten pauze op de straf bank:+ Speel ik door dan ga ik teveel jagen en gaat het alleen maar bergafwaarts.
@Mark- Kijk je weleens replays? Door dat te doen kwam ik er achter dat ik echt een andere speler ben na wat losses.
@Mark- Kijk je weleens replays? Door dat te doen kwam ik er achter dat ik echt een andere speler ben na wat losses.
Hey,
Ik sinds gisteren ook eindelijk begonnen met Rocket League, nu vraag ik me af of er ook een specifieke discord is met Nederlandse spelers voor RL.
Of dat mensen hier samen met een noob willen spelen, ben silver 3 geworden.
Als je samen wilt spelen dan graag een DM oid.
Ik speel op PC
Ik sinds gisteren ook eindelijk begonnen met Rocket League, nu vraag ik me af of er ook een specifieke discord is met Nederlandse spelers voor RL.
Of dat mensen hier samen met een noob willen spelen, ben silver 3 geworden.
Als je samen wilt spelen dan graag een DM oid.
Ik speel op PC
[ Voor 3% gewijzigd door Roshnak op 28-07-2021 18:19 ]
@Roshnak ja hoor. @Deurstopper heeft een discord server waar we we eens spelen.
Mijn friendcode is: 31011811
Je Friendcode werkt niet, geeft aan dat die niet gevonden kan worden.PdeBie schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:48:
@Roshnak ja hoor. @Deurstopper heeft een discord server waar we we eens spelen.
En ik zit in de Discord
Als ik merk dat het niks wordt ga ik gewoon naar casual, verpruts ik het daar welMark- schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:24:
Hebben jullie het over de Discord in de topicwarning? Ik zoek ook wat mensen om mee samen te spelen. Zit nu in 3v3 in D1 maar het is een hel om daar solo queue'nd te komen. Had gehoopt om in hogere plat levels meer mensen te zien die fatsoenlijke rotation aanhouden maar dat valt vies tegen helaas
Heb wel 2 vrienden waar ik wel eens mee speel en hoewel zij op zichzelf high silver / low gold zijn redden we ons aardig op plat door heel gedisciplineerd te spelen.
Ik vind het zowel tof om naar hoger niveau te gaan met gelijkgezinden als nieuwere spelers op weg te helpen
Heb wel 2 vrienden waar ik wel eens mee speel en hoewel zij op zichzelf high silver / low gold zijn redden we ons aardig op plat door heel gedisciplineerd te spelen.
Ik vind het zowel tof om naar hoger niveau te gaan met gelijkgezinden als nieuwere spelers op weg te helpen
Nee dat gaat over de persoonlijke discord van @Deurstopper volgens mij. Daar wil ik mij ook nog voor aanmelden =).Silvin schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:21:
Hebben jullie het over de Discord in de topicwarning? Ik zoek ook wat mensen om mee samen te spelen. Zit nu in 3v3 in D1 maar het is een hel om daar solo queue'nd te komen. Had gehoopt om in hogere plat levels meer mensen te zien die fatsoenlijke rotation aanhouden maar dat valt vies tegen helaas![]()
Ik heb ook een groepje (ongeveer 6 man) die wekelijks met elkaar spelen. Stuur maar een bericht als jullie mee willen joinen. Allemaal NL.
Idem dito. Doe ik vanavondPdeBie schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:15:
@Stimulate14 mijn Epic is PdeBie. Voeg maar toe
Ben wel maar Gold ranked, dus verwacht niet teveel
Hier nog even een rijtje goals van afgelopen tijd tijdens onze speelavondjes op de Discord van @Deurstopper.
Er zijn leuke discussies gaande onder het artikel nieuws: Rocket League blokkeert matchmaking voor spelers die vaak Casual-potjes verlaten.
Mijn ervaring: ik speel grofweg 80% casual 3v3, 10% Rumble en 5% Competitive 3v3, naast wat random modes. Aan het eind van een seizoen bungel ik tussen platinum en diamond in Rumble en tussen gold en diamond in 3v3. Dit op de pc met toetsenbord en muis. Ik speel best slecht.
Meerdere dagen per week speel ik een handvol potjes, soms echt een uur of langer. Het begin is vaak het lastigst. Ten eerste moet ik inkomen, dit kost soms wel een ronde of twee. Ik ben immers ook geen zestien meer. Ten tweede kwam je, in ieder geval tot voor deze patch, soms in minder goede potjes terecht.
Potjes kunnen, in ieder geval tot de patch van vandaag, op verschillende manieren al moeilijk vermakelijk worden zodra je ze binnenkomt. Vaak komt dit door een enorme achterstand terwijl de ronde al even bezig is. Oorzaak daarvan kan weer zijn dat jouw teammates niet zo goed zijn ten opzichte van de tegenstander. Dát kan weer veroorzaakt worden door groepen met twee of drie spelers waarvan één ver boven het gemiddelde, die goed samenspelen.
Zulke potjes hebben in ieder geval als uitkomst dat ik opgewarmd ben, maar tegen en/of met zo'n team wil ik dan niet graag doorspelen, waardoor ik weer een nieuw potje moet opzoeken. Terug naar af. Helemaal mooi als je dan nóg drie keer achter elkaar in datzelfde, of een vergelijkbaar potje terechtkomt.
Het lijkt er voor mij op dat ze deze problemen met deze patch redelijk hebben weggenomen, maar de praktijk moet dat nog uitwijzen.
Je gaat namelijk niet meer worden geplaatst in rondes waarbij het team-met-vrije-slot al drie goals of meer achter staat. Er is dus misschien nog hoop als je erbij komt, 0-2 moet te redden zijn. Mocht het potje echt niet meer gaan lukken, en ga je eruit, dan kom je bij de volgende keer dat je een game zoekt in ieder geval niet meer in díe ronde, met die spelers terecht.
Last but not least heeft casual nu ook "forfeit", al heet het "concede". Als alle teammates instemmen, wordt de ronde zonder straf beëindigd, net als in competitieve gamemodes. En als je de laatste bent met alleen nog bots in je team, kun je er ook uit.
En als je dan écht de game moet afsluiten? Dan doe je dat. Hoe groot is de kans dat dat die dag later nog een keer gaat gebeuren?
Mijn ervaring: ik speel grofweg 80% casual 3v3, 10% Rumble en 5% Competitive 3v3, naast wat random modes. Aan het eind van een seizoen bungel ik tussen platinum en diamond in Rumble en tussen gold en diamond in 3v3. Dit op de pc met toetsenbord en muis. Ik speel best slecht.
Meerdere dagen per week speel ik een handvol potjes, soms echt een uur of langer. Het begin is vaak het lastigst. Ten eerste moet ik inkomen, dit kost soms wel een ronde of twee. Ik ben immers ook geen zestien meer. Ten tweede kwam je, in ieder geval tot voor deze patch, soms in minder goede potjes terecht.
Potjes kunnen, in ieder geval tot de patch van vandaag, op verschillende manieren al moeilijk vermakelijk worden zodra je ze binnenkomt. Vaak komt dit door een enorme achterstand terwijl de ronde al even bezig is. Oorzaak daarvan kan weer zijn dat jouw teammates niet zo goed zijn ten opzichte van de tegenstander. Dát kan weer veroorzaakt worden door groepen met twee of drie spelers waarvan één ver boven het gemiddelde, die goed samenspelen.
Zulke potjes hebben in ieder geval als uitkomst dat ik opgewarmd ben, maar tegen en/of met zo'n team wil ik dan niet graag doorspelen, waardoor ik weer een nieuw potje moet opzoeken. Terug naar af. Helemaal mooi als je dan nóg drie keer achter elkaar in datzelfde, of een vergelijkbaar potje terechtkomt.
Het lijkt er voor mij op dat ze deze problemen met deze patch redelijk hebben weggenomen, maar de praktijk moet dat nog uitwijzen.
Je gaat namelijk niet meer worden geplaatst in rondes waarbij het team-met-vrije-slot al drie goals of meer achter staat. Er is dus misschien nog hoop als je erbij komt, 0-2 moet te redden zijn. Mocht het potje echt niet meer gaan lukken, en ga je eruit, dan kom je bij de volgende keer dat je een game zoekt in ieder geval niet meer in díe ronde, met die spelers terecht.
Last but not least heeft casual nu ook "forfeit", al heet het "concede". Als alle teammates instemmen, wordt de ronde zonder straf beëindigd, net als in competitieve gamemodes. En als je de laatste bent met alleen nog bots in je team, kun je er ook uit.
En als je dan écht de game moet afsluiten? Dan doe je dat. Hoe groot is de kans dat dat die dag later nog een keer gaat gebeuren?
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Deel van het probleem is ook dat casual wel een soort rang heeft maar deze volgens mij nooit gereset wordt. In 3vs3 ben ik 1060 punten (diamond 3) maar in casual heb ik 1474 punten. En heb echt al 3 a 4 seizoenen geen casual gespeeld maar vooral de 1ste seizoenen heb ik dat bijna alleen maar gespeeld. Dit betekend ook dat mensen die na 1 jaar break terug komen waarschijnlijk beginnen in casual en dan ook meteen boven hun rang weer verder gaan.
@CodeCaster bungelt tussen diamond en platinum met muis en keyboard.
Ik ben al blij dat ik in Gold blijf met controller 😅
Ik ben al blij dat ik in Gold blijf met controller 😅
Voor mij is de aanpassing juist een minpuntje, maar minimaal.
Ik speel 99% ranked en af en toe gebruik ik casual als een soort warmup net zoals freeplay of een training pack.
Mij maakt het niet uit of ik in een pot die 4-0 achter staat terecht kom. Altijd leuke uitdaging om nog te proberen die om te draaien. De mensen aan wie het ligt in je team dat je achter staat zijn dan namelijk waarschijnlijk toch al weg. Ik wil alleen tegen wat menselijke spelers opwarmen voor ik mijn ranked games begin.
Of ik heb wat tijd verdrijf nodig totdat de gene met wie ik ranked ga spelen online komt. Dat wordt ook wel een ding.
Wat als je zware onbalans hebt of je teamgenoten lopen alleen nog maar te trollen. Gaat het andere team 20 goals maken, zit je zo 20 minuten in een potje dat normaal na 5 minuten afgelopen zou zijn.
Maar nogmaals, die 5 a 10 minuten dat ik dan geen casual zou mogen spelen als ik de pot verlaat hebben op mij nauwelijks invloed aangezien ik zo goed als geen casual speel.
Ik zie het nog wel gebeuren dat we met wat veel volk online zijn en dat iedereen zijn pot verlaat om samen te spelen en dat je dan de 4vs4 niet kan joinen. Dat is zo'n beetje de enige casual die ik nog wel eens wil spelen die een probleem zou kunnen vormen.
Ik speel 99% ranked en af en toe gebruik ik casual als een soort warmup net zoals freeplay of een training pack.
Mij maakt het niet uit of ik in een pot die 4-0 achter staat terecht kom. Altijd leuke uitdaging om nog te proberen die om te draaien. De mensen aan wie het ligt in je team dat je achter staat zijn dan namelijk waarschijnlijk toch al weg. Ik wil alleen tegen wat menselijke spelers opwarmen voor ik mijn ranked games begin.
Of ik heb wat tijd verdrijf nodig totdat de gene met wie ik ranked ga spelen online komt. Dat wordt ook wel een ding.
Wat als je zware onbalans hebt of je teamgenoten lopen alleen nog maar te trollen. Gaat het andere team 20 goals maken, zit je zo 20 minuten in een potje dat normaal na 5 minuten afgelopen zou zijn.
Maar nogmaals, die 5 a 10 minuten dat ik dan geen casual zou mogen spelen als ik de pot verlaat hebben op mij nauwelijks invloed aangezien ik zo goed als geen casual speel.
Ik zie het nog wel gebeuren dat we met wat veel volk online zijn en dat iedereen zijn pot verlaat om samen te spelen en dat je dan de 4vs4 niet kan joinen. Dat is zo'n beetje de enige casual die ik nog wel eens wil spelen die een probleem zou kunnen vormen.
En nog eens twee video's van vanavond tijdens de eerste potjes in Season 4 samen met o.a. @Deurstopper.
Gisteren mijn controls volledig omgegooid om toch maar eens te kijken of ik directional air roll onder de knie kan krijgen. Ruim 1600 uur muscle memory aanpassen gaat niet meevallen - gisteren voelde het alsof ik voor het eerst op schaatsen stond - maar hopelijk werpt het 'in the long run' z'n vruchten af
Hoe heb je ze nu ingesteld staan? Wellicht kan ik er ook wat van lerenMiBe schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:01:
Gisteren mijn controls volledig omgegooid om toch maar eens te kijken of ik directional air roll onder de knie kan krijgen. Ruim 1600 uur muscle memory aanpassen gaat niet meevallen - gisteren voelde het alsof ik voor het eerst op schaatsen stond - maar hopelijk werpt het 'in the long run' z'n vruchten af
Heb die al sinds het begin op de 2 bumpers staan (dus links en rechts apart), maar ook wel benieuwd waar jij voor bent gegaan.MiBe schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:01:
Mijn techniek zuigt hoe dan ook als je kijkt naar het aantal uur. Zit ergens tussen de 2500 en 3000 uur en kan niet eens goed (air)dribbelen
Deurstopper schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:35:
[...]
Hoe heb je ze nu ingesteld staan? Wellicht kan ik er ook wat van leren
Ik gebruik zelf een Xbox One controller en had voorheen dit als layout:Beakzz schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:08:
[...]
Heb die al sinds het begin op de 2 bumpers staan (dus links en rechts apart), maar ook wel benieuwd waar jij voor bent gegaan.
Mijn techniek zuigt hoe dan ook als je kijkt naar het aantal uur. Zit ergens tussen de 2500 en 3000 uur en kan niet eens goed (air)dribbelenWoon voorlopig in champ zolang ik niet train tussendoor.
RT: Gas
LT: Brake / reverse
RB: - (Als in niets nuttigs, save replay in mijn geval)
LB: Handbrake / air roll
A (kruisje op PS-controller): Boost
X (vierkantje op PS-controller): Jump
Y (driehoekje op PS-controller): Camera toggle
B (rondje op PS-controller): -
En ik ben nu overgestapt naar de volgende layout:
RB: Boost
A: Jump
X: Air roll left
Y: Camera toggle
B: Air roll right
Ik heb dus best wel het één en ander omgegooid om de boel wat meer te optimaliseren voor het gebruik van die directional air roll. Het is dus niet alleen de air roll zelf waar ik aan gewend moet raken, maar ook mijn boost en jump zijn van positie veranderd.
Ik speel trouwens vooral 3v3 en Rumble, ben respectievelijk C3 en GC1 à GC2 in die playlists.
[ Voor 27% gewijzigd door MiBe op 17-08-2021 15:27 ]
Maar dan kan je toch veel beter die handbrake/airoll naar brake/airroll left zetten en RB airolls recht. Een andere save replay knop went snellerMiBe schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:26:
[...]
[...]
Ik gebruik zelf een Xbox One controller en had voorheen dit als layout:
Ik heb dus best wel het één en ander omgegooid om de boel wat meer te optimaliseren voor het gebruik van die directional air roll. Het is dus niet alleen de air roll zelf waar ik aan gewend moet raken, maar ook mijn boost en jump zijn van positie veranderd.
Ik speel trouwens vooral 3v3 en Rumble, ben respectievelijk C3 en GC1 à GC2 in die playlists.
Snap wel dat dit even wennen wordt ja met zulke harde veranderingen
Edit : Ben dan ook tevreden met boost op B dus dat kan natuurlijk voor iedereen anders zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 17-08-2021 15:38 ]
Dat eerste heb ik geprobeerd inderdaad, maar ben hier heel snel weer vanaf gestapt. Om goed te kunnen wave dashen werkt het niet om directional air roll en handbrake op dezelfde knop te zetten, want dan draait je auto en verkloot hij je wave dash. Vandaar dat ik de reguliere air roll daar weer snel terug op heb gezet.Beakzz schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:37:
[...]
Maar dan kan je toch veel beter die handbrake/airoll naar brake/airroll left zetten en RB airolls recht. Een andere save replay knop went sneller![]()
Snap wel dat dit even wennen wordt ja met zulke harde veranderingen
Edit : Ben dan ook tevreden met boost op B dus dat kan natuurlijk voor iedereen anders zijn.
Ik heb er nog wel even aan gedacht (en even kort geprobeerd) om mijn oude layout te gebruiken en alleen air roll right toe te voegen op RB, maar op de langere termijn is het denk ik geen overbodige luxe om zowel air roll left als air roll right tot mijn beschikking te hebben. Vandaar dat ik voor de eerder genoemde layout ben gegaan (maar nu moet ik hem mezelf nog wel aangeleerd krijgen natuurlijk
Dat is bijna exact hoe ik het heb staan. Alleen heb ik alleen Air roll left gebind.MiBe schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:26:
[...]
[...]
Ik gebruik zelf een Xbox One controller en had voorheen dit als layout:
Boost onder RB en gas onder RT is niet voor iedereen weg gelegd heb ik wel gemerkt als iemand met mijn controls speelt xD.
Het is dat ik het meteen vanaf het begin zo had ingesteld vanwege een tip op Youtube dus ik ben niet anders gewend.
@Paffelton maar dan gebruik jij waarschijnlijk je middelvingers voor de triggers en de wijsvingers voor je bumpers?
Ik heb boost op LB, roll links en slide op X en roll rechts op B 
Ooit bedoeld voor meer controle in de lucht, maar ik bak er nog altijd (na ongeveer 1.000 uur in RL) bijzonder weinig van
Ooit bedoeld voor meer controle in de lucht, maar ik bak er nog altijd (na ongeveer 1.000 uur in RL) bijzonder weinig van
[ Voor 48% gewijzigd door Sjurm op 18-08-2021 14:34 ]
ExactPdeBie schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:21:
@Paffelton maar dan gebruik jij waarschijnlijk je middelvingers voor de triggers en de wijsvingers voor je bumpers?
Die directional airroll is voor mij ook bedoeld om meer controle in de lucht te krijgen, maar ben er nog lang niet aan toe om dat te gebruiken xD. Maar zal toch een logische volgende mechanic zijn voor mij om op te focussen.Sjurm schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:32:
Ik heb boost op LB, roll links en slide op X en roll rechts op B
Het blijft bij mij ook altijd bij een potje tussendoor (ik speel sinds 2015). Ik merk wel dat regelmatig en voor langere tijd spelen helpt om verder te komen. Als ik dan na lange tijd weer een potje doe moet ik weer helemaal inkomen.Paffelton schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:32:
[...]
Exact
[...]
Die directional airroll is voor mij ook bedoeld om meer controle in de lucht te krijgen, maar ben er nog lang niet aan toe om dat te gebruiken xD. Maar zal toch een logische volgende mechanic zijn voor mij om op te focussen.
Ik zal altijd een beetje rond Diamond/Champion blijven hangen waarschijnlijk
Status is toch alleen psychisch? Gaat toch om het plezier
.
[ Voor 3% gewijzigd door Stimulate14 op 19-08-2021 11:39 ]
Ben ik de enige die op de ps5 nog niet de 120fps update binnen heb?
Ik ook nog niet.Limitted schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:01:
Ben ik de enige die op de ps5 nog niet de 120fps update binnen heb?
Die was mooi ja xD. Zou ik in ranked alleen flikken als we flink voor staan overigens =).PdeBie schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 07:51:
..
Goaltjes dief Paffelton
[YouTube: Rocket League 64 bit, DX11, Cooked 2021 08 19 22 02 18 Trim]
..
Ik dacht: 'Laat ik vanavond eens deelnemen aan een toernooi (2v2, Xbox Series X).' Na de onwijs lange wachttijden (inschrijven, joinen, generating bracket, starting match etc.) kon ik dan toch eindelijk gaan beginnen. Eerste wedstrijd dik gewonnen, ook nog eens 'MvP', maar bij het laden van de volgende match bleef ik vastzitten in het laadscherm.
Lekker dan ...
Lekker dan ...
Probleem heb ik ook vaker bij de tournament mode. Gelukkig heeft de lobby voorafgaand aan het duel een timer van 2+ minuten. Tijd genoeg om de game opnieuw op te starten en nog ruim op tijd in de lobby te komen. Zeker met een series X ben je binnen 20 seconden weer in-game.Yonix schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:23:
Ik dacht: 'Laat ik vanavond eens deelnemen aan een toernooi (2v2, Xbox Series X).' Na de onwijs lange wachttijden (inschrijven, joinen, generating bracket, starting match etc.) kon ik dan toch eindelijk gaan beginnen. Eerste wedstrijd dik gewonnen, ook nog eens 'MvP', maar bij het laden van de volgende match bleef ik vastzitten in het laadscherm.
Lekker dan ...
Ik heb sinds een paar dagen geen muziek meer in het hoofdmenu. De optie is wel ingeschakeld in het menu. Iemand een idee?
Inschrijven kan vanaf een kwartier vantevoren, daarna kan het idd wel eens lang duren voor de bracket is gemaakt en je de game joined.. Heb sinds dit seizoen ook al meerdere keren gehad dat hij gewoon disconnect en je dan een tourney cooldown krijgt terwijl dit overduidleijk de schuld was van het programma zelfYonix schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:23:
Lekker dan ...
Het eerder genoemde opnieuw opstarten van Rocket league wil dan nog wel eens helpen als je het gevoel hebt dat de join blijft hangen.Brubs schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:54:
[...]
Inschrijven kan vanaf een kwartier vantevoren, daarna kan het idd wel eens lang duren voor de bracket is gemaakt en je de game joined.. Heb sinds dit seizoen ook al meerdere keren gehad dat hij gewoon disconnect en je dan een tourney cooldown krijgt terwijl dit overduidleijk de schuld was van het programma zelf
Ik ben al lang blij dat het inschrijven enigszins fatsoenlijk werkt nu. Dat was in het begin drama zag, bleef constant hangen of had na 3 minuten al de message dat het toernooi vol zat.
Ja dat is inderdaad al echt een hele verbetering ja.. Maar die crashes zijn ook wel erger geworden heb ik het gevoel. En restarten doet het vaak niet bij mij, dan heb i kgelijk een cooldown aan mn broek hangen..Paffelton schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:40:
[...]
Het eerder genoemde opnieuw opstarten van Rocket league wil dan nog wel eens helpen als je het gevoel hebt dat de join blijft hangen.
Ik ben al lang blij dat het inschrijven enigszins fatsoenlijk werkt nu. Dat was in het begin drama zag, bleef constant hangen of had na 3 minuten al de message dat het toernooi vol zat.
Welke ranks zijn mensen hier zo'n beetje?
Ben afgelopen weekend voor het eerst Grand Champion geworden. Jarenlang voor moeten spelen, maar met bijna 1300 uur heb je dan ook wat eindelijk
Edit: ik lees trouwens hiervoor een controller vs kb/m discussie. Ik speel met muis en toetsenbord. Het kan dus wel
Ben afgelopen weekend voor het eerst Grand Champion geworden. Jarenlang voor moeten spelen, maar met bijna 1300 uur heb je dan ook wat eindelijk
Edit: ik lees trouwens hiervoor een controller vs kb/m discussie. Ik speel met muis en toetsenbord. Het kan dus wel
[ Voor 24% gewijzigd door Tommiiee op 08-11-2021 15:13 ]
Na jarenlang in Plat blijven hangen nu eindelijk dit seizoen Diamond geworden. Misschien nog een paar dagen doorgrinden voor Champ? Maar ben allang blij met deze prestatie 😅Tommiiee schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:35:
Speelde in het begin voornamelijk met KB/m maar laatste tijd met controller om zo af en toe lekker relaxed achterover te gamen, is ook wel lekker
Ik zit de laatste 2 seizoenen een beetje te hangen tussen Daimond 2 en 3...
Kom niet echt verder naar Champion
Ik speel met controller op een PC
Kom niet echt verder naar Champion
Hier hetzelfde. Denk dat ik zeker wel D3 materiaal ben, maar door random tm8s kom ik toch vaak weer bij D2 terecht.Androo schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:55:
Kom niet echt verder naar Champion![]()
Laatst trouwens meegedaan met basketbal toernooi (doe eigenlijk nooit mee aan toernooien) en nog gewonnen ook, dat was wel vet, maar ik was ook echt in vorm op dat moment
hehe nice! ik doe regelmatig mee met toernooien.. maar ik speel voornamelijk met 1 vriend, 2vs2. Toernooien zijn meestal 3vs3, dus met een random erbij... is toch lastig zonder communicatie ( discord ) na die 3e persoon..plofkip schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:58:
[...]
Hier hetzelfde. Denk dat ik zeker wel D3 materiaal ben, maar door random tm8s kom ik toch vaak weer bij D2 terecht.
Laatst trouwens meegedaan met basketbal toernooi (doe eigenlijk nooit mee aan toernooien) en nog gewonnen ook, dat was wel vet, maar ik was ook echt in vorm op dat moment
dus helaas nog geen toernooi winst gepakt
Deurstopper schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:52:
[...]
Na jarenlang in Plat blijven hangen nu eindelijk dit seizoen Diamond geworden. Misschien nog een paar dagen doorgrinden voor Champ? Maar ben allang blij met deze prestatie 😅
Speelde in het begin voornamelijk met KB/m maar laatste tijd met controller om zo af en toe lekker relaxed achterover te gamen, is ook wel lekker
Androo schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:55:
Kom niet echt verder naar Champion![]()
Ik heb ook zeker ranks gehad waar ik langer ben blijven hangen. Zag toevallig een post van mezelf in dit topic uit april 2019 en toen was ik net Champ 2 en dus 'nu pas' GC, maar C2 is heel lang gewoon mijn echte niveau geweest.plofkip schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:58:
[...]
Hier hetzelfde. Denk dat ik zeker wel D3 materiaal ben, maar door random tm8s kom ik toch vaak weer bij D2 terecht.
Ben wel muis en toetsenbord trouw gebleven. Heb het een tijdje geprobeerd met een controller, maar het voelde alsof ik from scratch alles opnieuw moest leren en daar had ik geen zin in
Ik ben qua car skills best wel laag niveau, ik denk rond diamond maar mijn sterke punten zijn positionering, rotation en me aanpassen aan hoe mijn teamgenoot speelt. Ik kan dus geen fancy dingen en ben echt zwaar ondermaats op de muur en het backboard, maar met slim positioneren los je een hoop op.
Ik zit nu 2 seizoenen steady in champ 1 met af en toe een uitschieter naar champ 2. Gaat nog wel even duren voor ik naar Grand Champion door schiet denk ik xD. Maar ik zit volgens mij ook nog niet aan de 1000 uur die daar geloof ik gemiddeld voor staan.Tommiiee schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:35:
Ik hang al een hele tijd rond Plat3 maar ik kom toch Diamond nog niet in. Ik heb er ook "maar" 100 uur erin zitten.
Ik kan wel redelijk goed positioneren en roteren. Maar dan moet je wel een teammate hebben die daar ook wat van snapt. Ik heb lange tijd vastgezeten op Plat1 omdat, zeker op de tijden die ik speel, veel spelers zijn die voornamelijk willen vliegen en goals maken.
Ik kan wel redelijk goed positioneren en roteren. Maar dan moet je wel een teammate hebben die daar ook wat van snapt. Ik heb lange tijd vastgezeten op Plat1 omdat, zeker op de tijden die ik speel, veel spelers zijn die voornamelijk willen vliegen en goals maken.
De truc die mij het meest geholpen heeft met upranken is de mindset 'zo min mogelijk goals incasseren'. Dat betekent dus sowieso gewoon goede saves kunnen maken en je comfortabel voelen in/om je eigen goal en vanuit daar steeds aanvallender gaan spelen. Je wordt dan steeds beter in de momenten lezen waarop je voor een schot kunt gaan bij een voorzet, of bijv. een voorzet moet laten schieten en kiest voor de rotation.
Met elke rank die je omgaat gaat (is mijn ervaring althans) ligt de snelheid veel hoger, dus je leert vanzelf steeds sneller te kunnen rotaten / terug naar je goal te kunnen waardoor je steeds wat verder naar voren kunt spelen. Er zijn maar weinig dingen vervelender dan goals incasseren omdat jij of je team mate positioneel verkeerd staat (bijv. te ver naar voren waardoor je met jouw handelingssnelheid niet meer kunt anticiperen op een afgeketst schot of voorzet).
Dat bedoelde ik ook met het aanpassingsvermogen aan je team mate. Als je iemand hebt die continu loopt te freestylen maar vervolgens veel tijd kwijt is aan zijn rotation kun je beter wat defensiever spelen, zodat je weinig goals tegen krijgt en hij hopelijk eindelijk eens een bal goed raakt en die erin schiet
Met elke rank die je omgaat gaat (is mijn ervaring althans) ligt de snelheid veel hoger, dus je leert vanzelf steeds sneller te kunnen rotaten / terug naar je goal te kunnen waardoor je steeds wat verder naar voren kunt spelen. Er zijn maar weinig dingen vervelender dan goals incasseren omdat jij of je team mate positioneel verkeerd staat (bijv. te ver naar voren waardoor je met jouw handelingssnelheid niet meer kunt anticiperen op een afgeketst schot of voorzet).
Dat bedoelde ik ook met het aanpassingsvermogen aan je team mate. Als je iemand hebt die continu loopt te freestylen maar vervolgens veel tijd kwijt is aan zijn rotation kun je beter wat defensiever spelen, zodat je weinig goals tegen krijgt en hij hopelijk eindelijk eens een bal goed raakt en die erin schiet
[ Voor 16% gewijzigd door Tommiiee op 10-11-2021 16:16 ]
Hier Goud 3, Xbox en PlayStation en Discord
.
Voornamelijk champ 3 maar ik speel met meerdere mensen die ook hier op forum actief zijn en me rank boeit me niet , moet zeggen hebben laatste weken ontzettend gezellig avonden op de discord met leuke plays , en ik zie ook doordat we hoger in rang zitten dat mensen uit lagere rangs beter gaan spelen
zijn er ook spelers die discord op de ps4 werkend hebben?
Tip die ik weleens gedaan hebHyperTrophy schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:09:
zijn er ook spelers die discord op de ps4 werkend hebben?
Probleem is dan wel dat je je ingame sound niet meer fatsoenlijk hoort.jenpet schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:15:
[...]
Tip die ik weleens gedaan hebgewoon op je telefoon discord joinen
en dan gewoon spelen op ps
Let op:
Voor andere tweakers die dit spel spelen is deze lijst te gebruiken. Specifiek voor steam is er deze groep
Discord: https://discordapp.com/invite/hTeYRqQ
Voor andere tweakers die dit spel spelen is deze lijst te gebruiken. Specifiek voor steam is er deze groep
Discord: https://discordapp.com/invite/hTeYRqQ