De allereerste Tweakers Open voor Rocket League is een feit!
Maximaal 16 teams a 2 personen zullen het tegen elkaar opnemen in een one night event. Event zal worden gestreamed door verschillende casters (eventueel met mic, zolang er gameplay voorhanden is) en het Rocket League topic op Tweakers zal worden gebruikt als officieel informatiepunt.
Het evenement is zo opgesteld dat er 4 groepen van 4 teams zullen worden gemaakt (bij minder kan dit fluctureren) en waar nummers 1 + 2 doorgaan naar de volgende ronde. De verliezer zal na elke ronde afvallen (knock-out) waardoor we de snelheid in het toernooi houden.
Hoe doe ik mee?
Meedoen doe je door je te registeren als team op dit toernooi (TweOpRL). Daarnaast is het handig om een account te hebben op Tweakers zodat het onderling communiceren en het voorbereiden van de matches (private match aanmaken, wachtwoord delen) makkelijk gaat.
Inschrijven doe je per team op de website van
challonge. Deze website maakt automatisch ook de brackets/groepen voor de teams. Dus zelf iets onderling organiseren hoeft niet. Hou er rekening mee dat je een UUR vantevoren moet inchecken. Doen teams dit niet dan heb je kans dat je in een oneven groep terechtkomt. Mocht dit zich voordoen dan zullen we dit bij aanvang bekijken.
Om een zo eerlijk mogelijk speelveld te garanderen zijn er bij maximaal aantal deelnames 8 plekken vrij voor PC en 8 plekken voor PS4 spelers. Bij minimaal aantal deelnemers is dat elk 4 per platform.
[Stel] Zelf heb ik een account op Tweakers, maar mijn teamgenoot niet. Mag ik dan toch meedoen?
Dat mag. Het enige wat ik van je vraag is om de naam van je teamgenoot door te geven. Hou er dan wel rekening mee dat JIJ en niet je teamgenoot het aanspreekpunt is voor andere spelers, en je dus duidelijk moet communiceren én aanwezig zijn.
[Stel] De matches zijn ingedeeld maar krijg helemaal geen contact met het andere team. Wat doe ik?
Laat dit zo snel mogelijk weten in het Rocket League topic op Tweakers. Geef daarin de naam van het team door waartegen je speelt én wie het contactpersoon zou moeten zijn (naam op Tweakers). Mocht deze persoon niet reageren binnen 10 minuten (om snelheid in het toernooi te houden) krijgt het team dat WEL aanwezig was een automatische win toegewezen.
[Stel] Ik zou graag de verschillende games willen zien. Is dit mogelijk?
Dat is zeker mogelijk, en dit verwachten wij ook. Van elke wedstrijd eisen we ten minste van 1 persoon van elk team gameplaybeelden (PS4). Dit zodat er ook meegekeken kan worden door kijkers. Tenslotte is Rocket League ook voor de amusement!
Alleen een uitslag posten is voor ons niet voldoende. Wil je niet/kan je niet stream omdat je geen Youtube of Twitch hebt zou ik het toch doen.
[Stel] Wanneer besluit je of dit toernooi doorgaat? (Bij x aantal deelnemers)
Ik hoop natuurlijk op zoveel mogelijk deelnemers. Maar mijn voorkeur gaat uit naar even aantallen. Minimaal aantal deelnemers is 8 teams (16 personen). Bij minder heeft de opzet die is gekozen geen nut en heeft het ook geen zin om er tijd in te steken
[Stel] Wat een leuk idee. Hier wil ik aandacht aan schenken. Hoe doe ik dat?
Het delen via de FP van Tweakers kan altlijd helpen. Daarnaast via andere gamewebsites of social media kanalen die wellicht een Rocket League divisie hebben. De harde eis blijft staan dat tenminste 1 teamgenoot een account op Tweakers moet hebben waar mee te communiceren valt. Zo niet dan valt dat team die zich heeft ingeschreven af!
[Stel]
Er registeren zich nu allemaal mensen die maar net een dag lid zijn. Dit is oneerlijk!
Het is natuurlijk leuk dat veel mensen zich aanmelden voor dit evenement. Maar het blijft een evenement onder de paraplu van Tweakers. Spelers die langer dan de aanmelddatum van dit idee lid zijn krijgen voorrang (Discriminatie!)
[Stel] Heel erg leuk allemaal maar waar speel ik voor? Tweakers Minibar, Rocket League gear?
Allereerst speel je natuurlijk voor fun én de ervaring in de game. Het niveau zal verschillen van beginner tot vergevorderde samoerai maar ook daar leer je van. Wie weet wordt dit een maandelijk iets. Who knows.
© TO/RocketLeagueNL