Ik heb er 962 uur inzitten op dit moment volgens Steam, maar een klein deel is 'afk tijd'. Ik ben altijd redelijk fanatiek met (goede) games.
Mijn rank wordt nog steeds hoger, maar ben op dit moment de hoogste van de blauwe ranks over de hele linie. Het heet Kampioen, maar dat is verkeerd vertaald in het Nederlands, omdat er twee keer Kampioen staat.
TIPS:
- Meestal hoor je op internet de tip om barrelroll op LB/L1 (xbox/ps4 controller) te zetten, net als hierboven op dit forum. Is prima als het werkt voor je, maar ik heb zelf iets anders bedacht: ik heb de barrelroll (heet het niet air roll ingame?) op LT/L2 gezet. Samen met 'Brake/Reverse', die daar normaal al op zit.
Je hebt standaard je vingers op de triggers rusten (LT/L2 en RT/R2) voor normaal gas geven, remmen en achteruit rijden. Om dan van de remknop omhoog te gaan en daar op LB/L1 te drukken duurt vaak te lang. En daarna moet je dan soms heel snel weer terug naar LT/L2 om te remmen of achteruit te gaan.
Ik had het volgende bedacht: de remknop werkt alleen op de grond immers, omdat de banden de grond moeten raken om te remmen. De barrelroll werkt alleen in de lucht! Dus als je ze beide op één knop hebt, kan je beide functies met één knop en één beweging maken. Het werkt perfect voor mij, ook al is het eerst altijd wennen als je knoppen verandert. Dus niet na één match meteen deze suggestie opgeven.
Daarnaast hou ik dus het scorebord gewoon op LB/L1 en de handrem ook gewoon op de standaard knop. Handrem op de grond gebruik ik nooit in combinatie met boost, dus daar heb ik geen problemen mee. Maar de handrem kan je dus alsnog ook los op LB/L1 zetten i.p.v. het scorebord. Alsnog hou je dan een veel snellere barrelroll bij de hand.
- Bekend probleem is dat veel spelers gaan jagen op de bal. Is heel dubbel, want jagen op de bal is vaak ook een goede manier om de tegenstander uit balans te krijgen. Ik heb mezelf aangeleerd om bewust te denken om de rust te nemen. Zoals iedereen heb je de neiging om helemaal mee te gaan met de auto en je krijgt een soort tunnelvisie. Ik probeer daarom bewust steeds te denken aan: eerst rust en overzicht, zorgen dat er in ieder geval één speler achter is, daarna als het kan pas druk zetten, wat vaak betekent: jagen op de bal.
- Daarnaast nooit! ingaan op de chat. Er zitten erg veel minder intelligente mensen tussen, die soms na een paar seconden al enorm beledigende kritiek op je hebben. Iedereen, ook Kronovi, mist wel eens een bal of doet net iets fout. Probeer je daarom niet te richten op die kritiek, probeer ook niet jezelf dan eens even te gaan bewijzen met een dikke aerial. Maar gewoon spelen zoals jij normaal ook speelt. In de meeste gevallen eindig je dan met een hoge score en een paar goals op je naam, waarna die andere speler zijn mond automatisch gesnoerd is.
Over het snel opgeven:
Als je weet dat je goed bent of wordt in het spel, dan zijn de rankpunten niet meer zo belangrijk. Als ik met normale mensen speel, dan maakt hun skill mij niet uit. Die potjes zijn leuk, ook al verlies je dik. Daarnaast leer je het meest van een potje als je tegen mensen speelt die beter zijn dan jij bent!
Zodra iemand in het team 'toxic' is, door een onnozele opmerking te plaatsen of niet meer zijn best te doen, dan heb ik echt totaal geen zin meer om voor dat team te winnen. Dat kost mijzelf ook punten, maar ik weet dat ik die daarna wel terug win. Je komt namelijk na lang genoeg spelen altijd gewoon op je eigen niveau uit. Meer winnen nu, betekent dat je daarna weer iets meer verliest, zodat je toch eindigt op je huidige niveau.
Laatst zei iemand uit mijn team letterlijk tegen mij: 'Bedankt, dankzij jou heb ik nu vijf soorten kanker.' Ongeacht hoe goed ik wel of niet ben, dat is een opmerking die altijd veel en veel te ver gaat. Ik kan er echt wel goed tegen hoor, maar als je bij zo iemand in het team zit, dan is het logisch dat er soms wat snel wordt opgegeven of een eigen goal wordt gemaakt.
Als laatste wou ik nog zeggen, dat Rocket League echt goed in elkaar zit! Op zich een heel simpel idee en toch is het spel zo boeiend. Het is zelfs leuk om regelmatig naar de pro-wedstrijden te kijken op Twitch. Echt e-sports!
[
Voor 3% gewijzigd door
Playa del C. op 10-05-2016 17:13
]