Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:54:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Contract binnen! *O*

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:50

Daniel36

vernieuwde formule

Gefeliciteerd FS!
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

En dat binnen 4 dagen, doe je goed *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Nou, voordat het definitieve contract hier was, is het anderhalve week hoor ;)

M'n contract werd al opgesteld voor m'n laatste gesprek met het team ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 19:50
Wanneer vertrek je die kant op? Ik heb al 4 pagina's door gebladerd maar kwam geen antwoord tegen. gefeliciteerd man, zal een mooi avontuur worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
muffstuff schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:39:
Wanneer vertrek je die kant op? Ik heb al 4 pagina's door gebladerd maar kwam geen antwoord tegen. gefeliciteerd man, zal een mooi avontuur worden.
Afwachten hoelang de Visa toewijzingen duren. Maar 4 tot 6 maanden waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Firesphere schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:42:
[...]

Afwachten hoelang de Visa toewijzingen duren. Maar 4 tot 6 maanden waarschijnlijk.
Dat is nog eens een periode voordat je kan beginnen met een nieuwe baan, meestal je opzegtermijn max 2 maanden. Nu heb je nog wel een tijdje te wachten ;) Ik ben benieuwd hoe het proces zal verlopen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Gefeliciteerd FS
*O*

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Als je nog een verscheper zoekt, ik heb hiermee een paar kuub mee verscheept: http://www.particulierverschepen.nl/

Website is niet geweldig, maar ze waren een stuk goedkoper dan anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Puur uit interesse, hoeveel kost zoiets ongeveer (de paar kuub die jij hebt verscheept)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Megamind schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:49:
Als je nog een verscheper zoekt, ik heb hiermee een paar kuub mee verscheept: http://www.particulierverschepen.nl/

Website is niet geweldig, maar ze waren een stuk goedkoper dan anderen.
Oeh, cool! Dat was inderdaad iets waar ik afgelopen weekend ook al naar had gekeken. Ik ga eens informeren bij ze :)

Errr, wat?
Een prijsopgaaf kost € 10. Dit bedrag krijgt u terug, wanneer u uw verscheping daadwerkelijk door ons laat verzorgen. Wanneer u ons LIKED op Facebook, is een prijsopgaaf gratis. Bijkomend voordeel van een LIKE op Facebook is, dat u ook nog eens € 25 korting krijgt op uw verscheping! Een LIKE op Facebook kan u dus in totaal € 35 opleveren!

[ Voor 30% gewijzigd door Firesphere op 18-08-2015 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik had 7,291m3 met het schip van Rotterdam naar Canada ergens en toen per trein naar Calgary. Dat kostte €2348. Al was het verschepen zelf ongeveer €1000, er komen natuurlijk een bulk kosten bij.
Ik las het ook net :F De gast die het allemaal regelt is gewoon een mannetje ergens, hij zal er niet veel aan verdienen denk ik aangezien de factuur van de daadwerkelijke verscheper komt.

Het is wel een echte verscheper, dus zelf je dozen naar de haven rijden, en aan de andere kant het weer ophalen.

Als je een echte verhuizer neemt dan ben je denk ik wel het dubbele kwijt.

[ Voor 57% gewijzigd door Megamind op 18-08-2015 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Megamind schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:02:
Ik had 7,291m3 met het schip van Rotterdam naar Canada ergens en toen per trein naar Calgary. Dat kostte €2348. Al was het verschepen zelf ongeveer €1000, er komen natuurlijk een bulk kosten bij.

[...]

Ik las het ook net :F De gast die het allemaal regelt is gewoon een mannetje ergens, hij zal er niet veel aan verdienen denk ik aangezien de factuur van de daadwerkelijke verscheper komt.

Het is wel een echte verscheper, dus zelf je dozen naar de haven rijden, en aan de andere kant het weer ophalen.

Als je een echte verhuizer neemt dan ben je denk ik wel het dubbele kwijt.
Dan ga ik toch voor ExcessBaggage, die rekenen zo'n 2k inclusief, in plaats van allerlei onbekende kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Maar dan heb je ook geen bed en bankstel neem ik aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Megamind schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:13:
Maar dan heb je ook geen bed en bankstel neem ik aan :P
Jawel hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Dat is dan wel erg goedkoop! Is dat een grouppage shipping in container? Zit daar ook bill of lading, aci, verzekering en opslagkosten bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Ik ben uitgegaan van 12m3. Maar of ik ook echt m'n bank/bed etc. meeneem is natuurlijk nog even de vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Oef nou voor zo'n bedrag zou ik het wel doen, zeker als het vergoed wordt. Ik heb destijds veel offertes opgevraagd en dit was uiteindelijk de goedkoopste.

Alleen zit je wel paar weken zonder spullen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Ik krijg zo'n 6000 euro (omgerekend) verhuisvergoeding. En ik ben uiteraard actief in overleg met hun hoe ik dus zsm een woning regel enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 20:00

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Of je doet wat ik heb gedaan en alleen een paar dozen personal stuff opsturen met DHLforyou.nl voor een paar tientjes. Meubilair in NL verkocht en hier (San Francisco) een trip gemaakt naar Ikea. Ik heb het totaalplaatje niet helemaal voor me, maar het zal me op deze manier in totaal niet meer dan 1k gekost hebben. Maar het ligt een beetje aan wat voor meubels je hebt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Nou ja, ik wil vooral het hoognodige meenemen, en zo veel mogelijk hier naar de dump brengen o.i.d., dat zijn dingen die ik nog moet uitzoeken :) Misschien kan ik prima verhuizen met minder.

Ik heb alleen wel 9 gitaren die ik mee wil nemen, dat is al snel 3 tot 4 m^3 aan ruimte omdat ze gewoon onhandig stapelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 07:54
Gefeliciteerd ! :)

Ik ben zelf ook verhuist/geemigreed naar het buitenland en heb mijn eigendommen laten verschepen..., maar lees het contact zeer goed.. (heb meer dan 12 offertes gehad) en de goedkoopste is niet altijd de beste.

Ook wordt niet altijd glas volledig verzekerd. Wij hadden een glazen tafel (houten poten met glazen plaat) welke niet als tafel gezien wordt maar als GLAS, wat dus niet verzekerd is... Gelukkig is de tafel goed aagekomen, maar 2 andere kleine design tafeltjes zijn er minder goed vanaf gekomen..,en dus niet verzekerd.

Ik zal als ik jou was ook eens even kijken hoeveel je krijgt als je alles verkoopt..., soms is het verstandiger om het te verkopen ipv verschepen. En dan gewoon nieuwe kopen in het land waar je woont. Gewoon een ikea of een andere DIY shop waar je meubels kan kopen.

Hebben zelf ook wat dozen verstuurd met DHL en de reguliere post, wat ook zeer positief verlopen is.

De gitaren, volgens mij kun je die ook gewoon in het vliegtuig "gooien" voor 60 euro. Ik heb bijvoorbeeld 4 fietsen meegenomen naar Cyprus via het vliegtuig voor 60 euros :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
da_PSI schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:33:
De gitaren, volgens mij kun je die ook gewoon in het vliegtuig "gooien" voor 60 euro. Ik heb bijvoorbeeld 4 fietsen meegenomen naar Cyprus via het vliegtuig voor 60 euros :)
Kun je hier iets meer over vertellen, eventueel via DM? Het zijn toch 9 gitaren waarvan de meeste niet demontabel zijn, dus qua ruimte maakt het geen fluit uit of ik ze uit elkaar haal of niet, uiteindelijk wil ik ze allemaal mee hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 07:54
Firesphere schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:38:
[...]

Kun je hier iets meer over vertellen, eventueel via DM? Het zijn toch 9 gitaren waarvan de meeste niet demontabel zijn, dus qua ruimte maakt het geen fluit uit of ik ze uit elkaar haal of niet, uiteindelijk wil ik ze allemaal mee hebben ;)
Via Transavia kost het 60 euro. Heb even gekeken voor je van AMS naar New Plymouth via KLM.
Op de website van KLM:

Musical instruments

You can bring your musical instrument in one of 3 ways:

1. Instead of a suitcase or instead of an extra suitcase
Your musical instrument may weigh max 23 kg / 50.5 lbs and must be packed in a hard case. Please make sure that your instrument is properly packed, as we are not liable for any damage. You do not need to reserve for transportation of a musical instrument, unless it is larger than 158 cm / 62 in (l + h + w).

If your instrument weighs more than 32 kg (70.5 lbs) or measures more than 300 cm / 118 in (l + h + w) you need to reserve for its transportation via KLM Telephone Reservations, and receive confirmation at least 48 hours before departure.

2. As hand baggage
A smaller musical instrument, such as a violin or smaller instrument, you can bring instead of a piece of hand baggage. It needs to fit in the overhead baggage compartment.

3. On an extra seat
Larger instruments which do not fit in the overhead baggage compartment or under the seat can be taken into the cabin to be transported on a seat. This seat needs to be booked in advance via KLM Telephone Reservations

Meer info:
http://www.klm.com/travel...ptional_baggage/index.htm

(is de Cyprus/EN pagina, maar is volgens mij overall hetzelfde)

Mocht je meer willen weten, laat maar even weten via DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik vraag me af of 9 gitaren onder dezelfde regels vallen, maar ik denk wel dat het makkelijker moet kunnen dan via zo'n verscheepbedrijf :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Ik heb destijds 2m3 laten verschepen bij Hazeleger (http://www.hazelegerverhuizingen.nl) en daarvoor was ik het volgende kwijt:
- Verschepen: 725;
- Verzekering: 109 (waarde tot 6500 euro).

Hierbij zat in: ophalen van adres in NL, verschepen naar NZ en afelveren in NZ. Ik was erg te spreken over hun dienstverlening en ook hun aflevering in NZ (via Conroy Removals).

Ik heb daarnaast nog twee koffers met kleding over gevlogen omdat ik daar niet op kon wachten. Hiervoor moest ik alles zelf regelen (douane papieren, inklaren etc) en dat was een verschrikkelijk kastje-naar-de-muur verhaal.

Let dus op wat er allemaal in de prijsopgave zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:11
Wij hebben 830cubic feet / 24m³ en een auto verscheept van Londen naar Auckland voor ongeveer £5000.
Maar dat was met een verhuisbedrijf, dus hele huis is ingepakt en hier weer uitgepakt.
Vergeet niet dat je naar NZ kosten moet betalen voor douane & quarantaine (MPI).
Als je items inpakt die buiten zijn geweest (schoenen, tenten, tuingereedschap, etc etc) dan moeten die 100% schoon zijn ten tijde van het inpakken anders wordt er $160 per item aan boete geheven
Ook moet je inderdaad je goederen laten verzekeren anders wordt transport geweigerd.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Firesphere schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:14:
Nou ja, ik wil vooral het hoognodige meenemen, en zo veel mogelijk hier naar de dump brengen o.i.d., dat zijn dingen die ik nog moet uitzoeken :) Misschien kan ik prima verhuizen met minder.

Ik heb alleen wel 9 gitaren die ik mee wil nemen, dat is al snel 3 tot 4 m^3 aan ruimte omdat ze gewoon onhandig stapelen :)
Let je op met gitaren met en scarf joint, zoals les pauls. Allemaal de snaren er af halen. Maar 9 gitaren kan je wel handiger meenemen hoor. Kijk even naar http://www.thomann.de/nl/thon_tour_case_5_gitarren.htm

2 m3 zou meer dan genoeg moeten zijn.

Je kan ook een gitaar mee het vliegtuig meenemen en dan nog een als ruim bagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Trouwens nog een tip voor electronica / PC's enzo. Koop een bulk verpakking silicon gel zakjes (die je altijd bij nieuwe apparatuur krijgt) en gooi die in de doos. De container gaat van NL naar NZ via nogal warme gebieden (door het Suez kanaal, onder India langs richting Singapore en dan door Indonesië). Er kan nog al eens condens ontstaan en de silica vangt dat op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
No way back!

[ Voor 13% gewijzigd door Firesphere op 19-08-2015 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Feli. :) Heb je al met al toch aardig snel gedaan zo!

Voor wat het waard is: > 10 jaar geleden is mijn broer geëmigreerd naar Aus en hij heeft het geheel laten regelen door een verhuisbedrijf. Vond hij beter dan al die losse afspraken en het werd in NL ingepakt en in Aus uitgepakt. Daartussen alles geregeld. Voordeel is dat zij dan ook verantwoordelijk zijn voor de eventuele schade aangezien ze het zelf inpakken en daarin dan tekort zijn geschoten. Die container zat wel 7-8 weken op een schuit maar dat weet je al.

Belangrijk is zoals hierboven al staat om alles goed schoon te maken. Geen korrel zand op schoenen of kleding bijvoorbeeld. Bij hem hebben ze de hele container op de kop gezet omdat er redelijk wat hout (meubels) in zat, fietsen etc. Was allemaal in orde, maar de boetes zijn inderdaad niet mals. Zou voor NZ niet anders zijn.

Veel succes in ieder geval. :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
ScuL schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:44:
Trouwens nog een tip voor electronica / PC's enzo. Koop een bulk verpakking silicon gel zakjes (die je altijd bij nieuwe apparatuur krijgt) en gooi die in de doos. De container gaat van NL naar NZ via nogal warme gebieden (door het Suez kanaal, onder India langs richting Singapore en dan door Indonesië). Er kan nog al eens condens ontstaan en de silica vangt dat op
Oeh, dat is wel een goed idee. Ik denk dat ik m'n pc in onderdelen ga verschepen, dat neemt minder ruimte in dan die massieve in-elkaar geschroefde 18 kilo :D (Het wordt er wel iets zwaarder op helaas :X )
Bastien schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:21:
Feli. :) Heb je al met al toch aardig snel gedaan zo!

Voor wat het waard is: > 10 jaar geleden is mijn broer geëmigreerd naar Aus en hij heeft het geheel laten regelen door een verhuisbedrijf. Vond hij beter dan al die losse afspraken en het werd in NL ingepakt en in Aus uitgepakt. Daartussen alles geregeld. Voordeel is dat zij dan ook verantwoordelijk zijn voor de eventuele schade aangezien ze het zelf inpakken en daarin dan tekort zijn geschoten. Die container zat wel 7-8 weken op een schuit maar dat weet je al.

Belangrijk is zoals hierboven al staat om alles goed schoon te maken. Geen korrel zand op schoenen of kleding bijvoorbeeld. Bij hem hebben ze de hele container op de kop gezet omdat er redelijk wat hout (meubels) in zat, fietsen etc. Was allemaal in orde, maar de boetes zijn inderdaad niet mals. Zou voor NZ niet anders zijn.

Veel succes in ieder geval. :)
Ik moet even zien hoe dat budgettair uitkomt, maar het klinkt als een goed idee om het te laten doen van start tot einde inderdaad. Vooral als het een ervaren bedrijf is.

[ Voor 46% gewijzigd door Firesphere op 19-08-2015 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gitaren acoustisch of electrisch? Hout kan nog wel eens een probleem zijn, zijn ze niet gek op vanwege allerlei diertjes e.d. die in het hout kunnen zitten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

gambieter schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:24:
Gitaren acoustisch of electrisch? Hout kan nog wel eens een probleem zijn, zijn ze niet gek op vanwege allerlei diertjes e.d. die in het hout kunnen zitten.
Als ze een vermoeden hebben van huisdieren in hout krijg je indien het niet te ver is aangetast de mogelijk om het te laten bestralen. Is niet zo heel duur en daarna mag je het alsnog invoeren. Maar denk dat dat eerder met grootmoeders dekenkist zal gebeuren dan met een gitaar. Broer had heel veel hout van o.a. Lundiakasten. Dat is geen enkel probleem gebleken en ieder stuk (en dat waren er best veel :P) had een sticker met goedkeuring. Bezige bijtjes die mensen van Quarantaine.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:24:
Als er diertjes in mijn gitaren zitten :X Ik mag hopen van niet, daarvoor onderhoudt ik ze te goed.

• ScuL
Firesphere schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:23:
[...]

Oeh, dat is wel een goed idee. Ik denk dat ik m'n pc in onderdelen ga verschepen, dat neemt minder ruimte in dan die massieve in-elkaar geschroefde 18 kilo :D (Het wordt er wel iets zwaarder op helaas :X )
Gewicht speelt geen rol bij verschepen, enkel volume.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Hmmmm, ik ga maar eens een chest x-ray regelen :X Dafuq :X

• alwinuzz
  • Laatst online: 18-09 09:29
Voor TBC ofzo?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Ja, officieel wel. Eens zien of ik daar onderuit kan komen, aangezien ik de afgelopen 10 jaar niet in TBC-risico-landen ben geweest, en m'n TBC shots als kind heb gehad.

• alwinuzz
  • Laatst online: 18-09 09:29
Firesphere schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 18:44:
[...]

Ja, officieel wel. Eens zien of ik daar onderuit kan komen, aangezien ik de afgelopen 10 jaar niet in TBC-risico-landen ben geweest, en m'n TBC shots als kind heb gehad.
Tja regels zijn soms regels, soms heb je een TBC-vrij verklaring nodig ook al heb je nul risicofactoren. Je inenting helpt misschien wel.

Ik zou me zelf meer zorgen maken om beestjes op je bestemming. Heb je vaccinaties nodig oid?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
alwinuzz schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:02:
[...]

Tja regels zijn soms regels, soms heb je een TBC-vrij verklaring nodig ook al heb je nul risicofactoren. Je inenting helpt misschien wel.

Ik zou me zelf meer zorgen maken om beestjes op je bestemming. Heb je vaccinaties nodig oid?
Klopt, voor zover ik lees is afgelopen 5 jaar niet in TBC risico gebieden, plus kindervaccinatie, zou genoeg moeten zijn, ipv een borst-scan.

• Megamind
Borst scan is niet super duur, misschien 100€.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Megamind schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:33:
Borst scan is niet super duur, misschien 100€.
Klopt, maar kan als het goed is worden overgeslagen als je als kind bent ingeent en de laatste X jaar niet in een risicoland bent geweest.

Dus als het ff kan, skip ik die, alle beetjes geld voor de verhuizing en woninghuur zelf is welkom ;)

• Goodfellas
  • Laatst online: 07-05 12:39
Ik heb het gewoon moeten doen hoor.. geen skippen aan (en ook niet in risicolanden geweest voor zover ik weer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-09 23:56
Regels zijn regels, het interesseert niemand vaak of het zin heeft. Heb voor verschillende visas in Australië nu 4x zo'n röntgen foto laten maken voor TBC over de laatste 10 jaar. Zelfs een keer dat ik tussen de ene en de andere het land niet ben uitgeweest. Interesseert ze niks.

Ik heb geleerd dat het vaak minder tijd/geld kost om met de bureaucratische stroom mee te gaan.
Maar als je de energie en tijd heb kan je het altijd proberen. :)

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Je komt er niet onder uit. Ik heb het ook moeten doen en ben ook niet in risicolanden geweest..
Ook moet je nog een algemeen medisch onderzoek laten doen door een goedgekeurde arts, en je moet ook een Verklaring Omtrent Gedrag opvragen in Den Haag. (Neem aan dat je de laatste 10 jaar niet in andere landen hebt gewoont dan NL anders moet je het in die landen ook doen).

Bloedonderzoek is ook nodig maar het hangt van het type visum af of dat het korte of uitvoerige onderzoek is. Omdat ik getrouwd ben met een Kiwi had ik al mazzel en was 1 buisje bloed voldoende, ik geloof dat er bij het uitvoerige onderzoek 5 of 7x bloed wordt genomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
ScuL schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 02:56:
Je komt er niet onder uit. Ik heb het ook moeten doen en ben ook niet in risicolanden geweest..
Ook moet je nog een algemeen medisch onderzoek laten doen door een goedgekeurde arts, en je moet ook een Verklaring Omtrent Gedrag opvragen in Den Haag. (Neem aan dat je de laatste 10 jaar niet in andere landen hebt gewoont dan NL anders moet je het in die landen ook doen).

Bloedonderzoek is ook nodig maar het hangt van het type visum af of dat het korte of uitvoerige onderzoek is. Omdat ik getrouwd ben met een Kiwi had ik al mazzel en was 1 buisje bloed voldoende, ik geloof dat er bij het uitvoerige onderzoek 5 of 7x bloed wordt genomen :(
VOG was ik inderdaad al mee bezig. Bloedsamples is mij (nog?) niet om gevraagd of iets over verteld. Dat kon nog leuk worden met mijn bloedafwijking :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Welk visum val je onder? (de code). Ik kan wel even kijken.
Ik heb ook de hele riedel doorlopen vorig jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
ScuL schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:43:
Welk visum val je onder? (de code). Ik kan wel even kijken.
Ik heb ook de hele riedel doorlopen vorig jaar
Code weet ik zo niet. Volgens Clarion moet ik een "Skilled Migrant" hebben. Formulieren zijn nog onderweg voor details enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Heb het even opgezocht en je moet helaas het algemene onderzoek doen (INZ 1007)
http://glossary.immigrati...8DF08E5B2EA/0/INZ1007.pdf

De limited (INZ1021), die ik heb gedaan, is alleen beschikbaar voor mensen die hier familie hebben.
http://glossary.immigrati...requirementsresidence.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
ScuL schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:19:
Heb het even opgezocht en je moet helaas het algemene onderzoek doen (INZ 1007)
http://glossary.immigrati...8DF08E5B2EA/0/INZ1007.pdf

De limited (INZ1021), die ik heb gedaan, is alleen beschikbaar voor mensen die hier familie hebben.
http://glossary.immigrati...requirementsresidence.htm
Hmmm, ok, bummer.

Ah well, weet je heel toevallig ook waar ik die onderzoeken kan aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Country: Netherlands
City or County: Amsterdam
Doctor/Clinic: Diagnostisch Centrum Amsterdam (DCA)
Address: 4 Tesselschadestraat 1054 ET
Phone: +31 20 618 7671
Fax: 31 20 599 4118
Type: Radiology

Doctor/Clinic: Huisartsenpraktijk Ritz en Smeenk
Address: Singel 261, 1012 WG, Amsterdam
Phone: +31 20 622 1321
Fax: +31 20 622 2383
Type: Medical

http://www.immigration.go.../paneldoctors.htm?level=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
ScuL schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:26:
Doctor/Clinic: Diagnostisch Centrum Amsterdam (DCA)
Address: 4 Tesselschadestraat 1054 ET
Phone: +31 20 618 7671
Fax: 31 20 599 4118
Type: Radiology

Doctor/Clinic: Huisartsenpraktijk Ritz en Smeenk
Address: Singel 261, 1012 WG, Amsterdam
Phone: +31 20 622 1321
Fax: +31 20 622 2383
Type: Medical

http://www.immigration.go.../paneldoctors.htm?level=1
Dankje. Ik had al het idee dat dat wel ergens zou moeten staan, maar ik kon het nergens vinden op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Je moet net weten waar je moet zoeken. Hopelijk is Amsterdam niet te ver voor je.
Als je de X-ray en het medisch onderzoek voor dezelfde dag boekt kun je 2 vliegen in 1 klap slaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Die tweede plant het x-ray onderzoek direct voor je in op dezelfde dag, dus dat lijkt me niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik had ook doctor Ritz voor emigratie, de dokter zelf doet niet zoveel meer dan een formuliertje invullen. Dan even stukje lopen naar het ziekenhuis voor bloed en foto. Resultaten worden waarschijnlijk direct doorgestuurd naar de emigratiedienst van NZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Megamind schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:35:
Ik had ook doctor Ritz voor emigratie, de dokter zelf doet niet zoveel meer dan een formuliertje invullen. Dan even stukje lopen naar het ziekenhuis voor bloed en foto. Resultaten worden waarschijnlijk direct doorgestuurd naar de emigratiedienst van NZ.
Nee, dat eerste gedeelte had ik al begrepen van Courtney, dat't vooral het formulier invullen betrof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik heb hem in Engeland gedaan dus weet niet hoe ze het in Amsterdam doen.
Bij mij waren het de gebruikelijke dingen, bloeddruk, hartslag, lengte, gewicht.
De befaamde klop van de hamer op de knie. in een buisje plassen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
ScuL schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:38:
Ik heb hem in Engeland gedaan dus weet niet hoe ze het in Amsterdam doen.
Bij mij waren het de gebruikelijke dingen, bloeddruk, hartslag, lengte, gewicht.
De befaamde klop van de hamer op de knie. in een buisje plassen etc.
Ik hoef trouwens niet de hele waslijst door, omdat ik dus een baan heb daar, volgens Courtney. Maarja, met ambtenaren weet je't natuurlijk nooit :X

Wel ontiegelijk veel uitzoekwerk trouwens. Ik hoop dat de inquiry van de werkgever er snel doorheen is, want daar wacht ik momenteel op.

[ Voor 12% gewijzigd door Firesphere op 22-08-2015 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik ben met mijn visum 5 maanden bezig geweest om alle benodigde informatie te krijgen en in totaal alle onderzoeken en formulieren zo'n 170 A4-tjes.

Uiteindelijk kreeg ik binnen 14 dagen na het inleveren in Londen mijn PR sticker in m'n paspoort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
ScuL schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 00:21:
Ik ben met mijn visum 5 maanden bezig geweest om alle benodigde informatie te krijgen en in totaal alle onderzoeken en formulieren zo'n 170 A4-tjes.

Uiteindelijk kreeg ik binnen 14 dagen na het inleveren in Londen mijn PR sticker in m'n paspoort :P
Het scheelt dat m'n baan op de long term required list staat, en dat ik dus gewoon een getekend contract heb, Ik schat dat dat zo'n 10 A4'tjes gaat schelen! *O*

(Tegenwoordig mag/kan het bijna allemaal online gelukkig ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 23-08-2015 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Since you already have a job offer in one of our long-term requirement skills, you are eligible for the short visa inquiry. We will contact you within a week with more details.
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

[...]
Londen :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik woonde destijds in Engeland, maar niet dat dat uitmaakt, de Nederlandse aanvragen voor Nieuw-Zeeland gaan ook via Londen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
ScuL schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:49:
[...]

Ik woonde destijds in Engeland, maar niet dat dat uitmaakt, de Nederlandse aanvragen voor Nieuw-Zeeland gaan ook via Londen
Jep, ik hoop da'k alles in Oktober klaar heb, dan ben ik toch in London :D

Vandaag op kantoor eindelijk mogen vertellen. Was wel ff een opluchting, scheelt een hoop :X gevoel :D

[ Voor 14% gewijzigd door Firesphere op 24-08-2015 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Vorige post is al bijna 2 uur geleden, dus even een dubbelpost.... sorry!

Ik heb momenteel bij de bank een lening van 2k openstaan voor m'n studie. Uiteraard wil ik deze gewoon afbetalen, maar heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb geen zin dat de bank me tegenhoudt, terwijl ik gewoon vanuit NZ kan terugbetalen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Firesphere schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 18:52:
[...]

Jep, ik hoop da'k alles in Oktober klaar heb, dan ben ik toch in London :D

Vandaag op kantoor eindelijk mogen vertellen. Was wel ff een opluchting, scheelt een hoop :X gevoel :D
Ik heb 3 maanden met dat :X gevoel rond gelopen, heel vervelend en inderdaad een reuze opluchting.

Visumaanvraag kun je persoonlijk in envelop afleveren (zonder afspraak) bij TT Services
Burwood House, 14-16 Caxton Street, London - SW1H 0QY
Is op loopafstand van Buckingham Palace.
https://www.ttsnzvisa.com/gb-en/Home

Je bent binnen 5 minuten klaar, ze controleren of alle benodigde informatie aanwezig is en je krijgt een bewijsje, je betaalt en that's it. Daarna is het wachten totdat je een e-mail krijgt.

Overigens moet je je paspoort daar inleveren en krijg je die met de visum-sticker per post terug (je kunt hem ook ophalen maar dat lijkt me onhandig). Als je hem dus fysiek in Londen wilt inleveren zul je met je ID-kaart moeten reizen anders kom je NL niet meer in :)

wbt je lening, maakt niet veel uit zolang je je betalingsafspraken nakomt.
Ik kan je ook ten sterkste aanbevelen een Nederlandse rekening te behouden (altijd handig)
En zorg ook dat je DigiD (bij voorkeur met SMS-authenticatie) hebt voordat je je bij de gemeente uitschrijft! (Je kunt hem anders nooit meer aanvragen 8)7 )

[ Voor 28% gewijzigd door ScuL op 25-08-2015 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
ScuL schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 00:19:
[...]

wbt je lening, maakt niet veel uit zolang je je betalingsafspraken nakomt.
Ik kan je ook ten sterkste aanbevelen een Nederlandse rekening te behouden (altijd handig)
En zorg ook dat je DigiD (bij voorkeur met SMS-authenticatie) hebt voordat je je bij de gemeente uitschrijft! (Je kunt hem anders nooit meer aanvragen 8)7 )
Misschien een idee om je Digid telefoon nummer op die van een maat te zetten, tenzij je gewoon je Nederlandse abo houdt. Ik ben mijn 06 nummer verloren omdat ik niet vaak genoeg bij T-mobile een betaalde handeling had uitgevoerd.

En als je eenmaal bent uitgeschreven kan je niet een nieuw 06 nummer aan je Digid hangen, tenzij je naar de Schiphol desk gaat :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Lijkt me veiliger om gewoon het goedkoopste abbo te nemen voor een nederlands nummer. Vrienden zijn leuk maar je weet nooit wat er gebeurt dat hij er "gebruik" van kan maken. Voor 5 euro per maand heb je al een abbo waarmee je gewoon dus je nummer behoud.

Ook handig mocht je een keer naar nederland komen om familie te bezoeken kunnen ze je van station/schiphol ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 07:56:
Lijkt me veiliger om gewoon het goedkoopste abbo te nemen voor een nederlands nummer. Vrienden zijn leuk maar je weet nooit wat er gebeurt dat hij er "gebruik" van kan maken. Voor 5 euro per maand heb je al een abbo waarmee je gewoon dus je nummer behoud.

Ook handig mocht je een keer naar nederland komen om familie te bezoeken kunnen ze je van station/schiphol ophalen :)
Ik heb mijn nr overgezet op Simyo Prepaid. Je moet er alleen voor zorgen dat je binnen 6 maanden een keertje een sms stuurt of belt. Ik heb gewoon een reminder gezet dat ik iedere twee maanden een sms verstuur. Is heel wat goedkoper dan 5e per maand die je nooit gebruikt ;)

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:19

Kettrick

Rantmeister!

Dan kom je er nog goed vanaf, mijn partner visa aanvraag voor Australie was 3,5KG aan papierwerk (inc plastic map, tabbladen, verpakking, etc ) en dat heeft ook ongeveer 5 a 6 maanden geduurd voor ik het bij elkaar had. 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Marinusvw schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:27:
[...]

Ik heb mijn nr overgezet op Simyo Prepaid. Je moet er alleen voor zorgen dat je binnen 6 maanden een keertje een sms stuurt of belt. Ik heb gewoon een reminder gezet dat ik iedere twee maanden een sms verstuur. Is heel wat goedkoper dan 5e per maand die je nooit gebruikt ;)
Ik kan m'n nummer kostenloos laten omzetten naar een prepaid bij t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Ik heb't gisteren ook op FB geflikkerd, dat ik officieel mag zeggen dat ik naar NZ ga.

Het is de meest gelikede post die ik ooit heb gemaakt... Ik begrijp dat mensen mij liever zien gaan dan komen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Firesphere schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:28:
[...]

Dat heb ik ook gedaan, maar zoals Marinusvw als zegt, je MOET binnen 6 maanden een SMS hebben verstuurd of een telefoontje hebben gepleegd.

En 6 maanden gaan sneller dan je denkt :P En ik kwam er ook pas later achter dat het prepaid netwerk veel minder roaming partners heeft dan abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Interesseert me vrij weinig, ik kan bij t-mobile 1 jaar hebben, en ik stel gewoon een voicemail in, dat ze m'n nieuwe nummer moeten bellen.

En als mensen me niet telefonisch/sms/whatsapp/whatever kunnen bereiken, die mensen hebben allemaal ook mijn e-mail adres, dus dan mailen ze maar, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Firesphere schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:21:
Interesseert me vrij weinig, ik kan bij t-mobile 1 jaar hebben, en ik stel gewoon een voicemail in, dat ze m'n nieuwe nummer moeten bellen.

En als mensen me niet telefonisch/sms/whatsapp/whatever kunnen bereiken, die mensen hebben allemaal ook mijn e-mail adres, dus dan mailen ze maar, toch?
Het ging om je Digid ;) Ik hoorde laatst van iemand die zijn nummer naar een buitenlands nummer had veranderd, maar ik kreeg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Megamind schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:27:
[...]

Het ging om je Digid ;) Ik hoorde laatst van iemand die zijn nummer naar een buitenlands nummer had veranderd, maar ik kreeg het niet voor elkaar.
Ow? Ik krijg m'n digidee code al sinds jaar en dag op m'n Duitse nummer binnen, probleemloos.
Het zou kunnen dat het alleen met EU nummers werkt, of selectieve EU nummers? Maar ik heb een jaar om het allemaal om te zetten en een hoop mensen om me heen die me daarin kunnen adviseren. Dus het zal wel goed komen verwacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik denk dat het alleen kan als je nog ingeschreven staat in Nederland, als ik het nu probeer krijg ik:
Uw adresgegevens in de Basisregistratie Personen zijn niet actueel of u woont niet in Nederland. U kunt daarom nu online geen extra sms-controle aanvragen. Wanneer u woonachtig bent in Nederland kunt u bij uw gemeente uw adresgegevens laten actualiseren. Hierna kunt u online de extra sms-controle aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Megamind schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:33:
Ik denk dat het alleen kan als je nog ingeschreven staat in Nederland, als ik het nu probeer krijg ik:

[...]
Hmmmm, grappig dat mijn Duitse nummer dan toch nog steeds werkt. Maargoed. Ik red me er wel mee verwacht ik. Ik ga tzt wel even de inlog met DigiD omzetten naar inlog-only ipv SMS-code vrees ik :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Firesphere schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:36:
[...]

Hmmmm, grappig dat mijn Duitse nummer dan toch nog steeds werkt. Maargoed. Ik red me er wel mee verwacht ik. Ik ga tzt wel even de inlog met DigiD omzetten naar inlog-only ipv SMS-code vrees ik :'(
Alleen MOET je inloggen met SMS controle bij DUO. Leuk is dat als ze je brieven blijven sturen over je studieschuld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Megamind schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:44:
[...]

Alleen MOET je inloggen met SMS controle bij DUO. Leuk is dat als ze je brieven blijven sturen over je studieschuld :P
Ow ja, daar heb ik ze al over gebeld, ik weet hoe ik dat moet regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Geweldig keuze. Veel succes en plezier.

Ik had wat dat betreft echt in de ICT moeten blijven, zit nu nogal in werk dat taalgebonden is.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 11:00

Milmoor

Footsteps and pictures.

Firesphere schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:28:
[...]

Chooze zero is een abbonnement zonder maandelijkse kosten: [Ervaringen] Choozze.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43
Firesphere schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:30:
[...]

Ow? Ik krijg m'n digidee code al sinds jaar en dag op m'n Duitse nummer binnen, probleemloos.
Het zou kunnen dat het alleen met EU nummers werkt, of selectieve EU nummers? Maar ik heb een jaar om het allemaal om te zetten en een hoop mensen om me heen die me daarin kunnen adviseren. Dus het zal wel goed komen verwacht ik :)
Ik heb mijn DigiD nr gewoon omgezet naar mijn ZA-nr. Werkt prima en de smsen komen gelijk door als ik wil inloggen.
Om je nr te wijzigen moet je natuurlijk wel nog sms'en op je oude nr kunnen ontvangen.

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Zo. Initial acceptance is binnen. Nu de hele rits aan documenten die ze willen hebben 1 voor 1 afvinken en daarna gebundeld opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Zo, verschillende VOG's zijn binnen. Deel 1 van de medische controle is ok, alleen nu nog de uitgebreide, die helaas pas de 29e kan :'(

Verder heb ik heel veel papierwerk geregeld in de tussentijd, ben ik een huis aan het uitzoeken, en wordt er binnenkort een bak geld op m'n bankrekening gezet *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ah klinkt goed man! Weet je al wanneer je op reis kunt?

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Een update van mij!

Ik heb m'n medical goed doorstaan, 99,8% akkoord. Het enige dat mist is mijn chemische geschiedenis (medicatie etc.), maar dat regelt mijn psychiater wel :)

Verder is alles eigenlijk rond, 12 januari stap ik op het vliegtuig!! :D :D :D

Het is nu aan de bureaucratie om de rest te regelen. En natuurlijk, moet ik een afscheidsfeestje regelen. Ik dacht aan een winterbarbeque in de kerst/oud-en-nieuw vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En een welkomstfeestje ;)

Ben gisteren geland in Auckland, de bus naar Rotorua vertrekt over 5 minuten. Mooi dat nu bijna alles rond is, al zal je nog zat papierwerk krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 30-10-2015 21:26 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:24:

Ben gisteren geland in Auckland, de bus naar Rotorua vertrekt over 5 minuten. Mooi dat nu bijna alles rond is, al zal je nog zat papierwerk krijgen.
Nog meer papierwerk. Ik weet't. Ik kan het bijna bundelen in een boek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ja ik kwam op 130 kantjes totaal, en ik had de eenvoudige procedure :)

Mooi dat de medical bijna rond is in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:46
Misschien dat ik eroverheen heb gelezen maar wat was de reactie van je ouders?
En verder, echt supervet dat je het doet/aandurft!
Als ik naar mijzelf kijk dan ben ik echt een gewoontedier en dan zijn dit soort ideeën een ver buiten mijn bed show (wat ik voor mij ook totaal niet erg vind :P )

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Remy!!!! schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 01:58:
Misschien dat ik eroverheen heb gelezen maar wat was de reactie van je ouders?
Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Je komt in ieder geval in de goede periode aan, lekker zomer hier straks. Ben zelf nu 1,5 maand in Perth voor een verblijf van een jaar. Vermaak me prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:24:

Welkomstfeestje wordt geregeld door m'n nieuwe werkgever :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilItSelf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik kan je vertellen wat ik zou doen. Zeker als ik het zelf even niet weet. Dus een heel simpele vraag. Waar doe jij het allemaal voor? Waar gaat bij jou het vuur van branden? Houd dat voor ogen. Leg al die bezwaren eens opzij. Dat zijn al je meningen en overtuigingen en die kan je nu niet gebruiken. Hoe voelt het voor jou, als je in Nieuw Zeeland zou wonen. Welke keuze je ook maakt. Er zitten eigenschappen aan die keuze die je niet leuk gaat vinden in beide gevallen. Dus... heel simpel. Als je nu eens niet naar je bezwaren zou luisteren. Wat wil je nu echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
EvilItSelf schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:31:
Ik kan je vertellen wat ik zou doen. Zeker als ik het zelf even niet weet.
Dus een heel simpele vraag. Waar doe jij het allemaal voor?
Waar gaat bij jou het vuur van branden? Houd dat voor ogen.
Leg al die bezwaren eens opzij. Dat zijn al je meningen en overtuigingen en die kan je nu niet gebruiken. Hoe voelt het voor jou, als je in Nieuw Zeeland zou wonen.
Welke keuze je ook maakt. Er zitten eigenschappen aan die keuze die je niet leuk gaat vinden in beide gevallen.
Dus... heel simpel. Als je nu eens niet naar je bezwaren zou luisteren. Wat wil je nu echt?
Ehhhh, wut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 21:38
Hij heeft enkel de eerste pagina gelezen blijkbaar :)

[ Voor 8% gewijzigd door Insert12 op 31-10-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
(kleine topictitelfix voor topic-titel-reageren ;))

En succes Firesphere :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste