Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Tof, bedankt. Ik ging er eigenlijk van uit dat er niet zo veel grafisch werk gedaan zou moeten worden bij TI. Ik denk dat ik maar voor die XPS ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 593209

Als ik het goed begrijp is het renderen op IO/BK wel significant beter op de GPU.
De CPU rendert. Wellicht kan die AMD A10 Pro-7350B nog leuke dingen doen met OpenCL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiel1997
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-10-2024
Hoi,

Ik begin in september aan Technische Natuurkunde, en ik zit te twijfelen of ik een laptop van de TU of gewoon zelf eentje moet kopen. Ik zag inderdaad net als de rest op het forum al de spectre x360 en de XPS13, maar ik weet dus niet zeker of dit dan een betere keuze is.

Ik wil naast school ook gewoon een (heel klein) beetje kunnen gamen, en gewoon kunnen doen wat iedereen wil doen op zijn/haar laptop.

Ik wil hiernaast misschien ook nog een tablet kopen, maar zou ik dan beter af zijn met een minder krachtige laptop+tablet, of krachtige laptop zonder tablet?

Alvast bedankt!

[ Voor 17% gewijzigd door camiel1997 op 28-07-2015 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeGroot
  • Niet online
Als je alleen een laptop neemt, zou ik voor de XPS13 gaan. En als je een laptop+tablet zoekt, lijkt de x360 mij de ideale keus... Je kan natuurlijk ook nog een leuke tablet kopen en voor het goedkopere TU Delft model gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henryht
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-02 19:07
Hier volgend jaar ook TN. Ik denk dat ik voor de XPS13 ga, alleen de processor valt ietwat tegen. Iemand ervaring met refurbished laptops?

P.S. Is importbelasting een probleem? :P

[ Voor 13% gewijzigd door Henryht op 30-07-2015 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roastednerd
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-09-2015
Hoi,

Ik ga maritieme techniek studeren, en daarvoor raden ze de Zbook aan, maar ik heb helemaal geen zin in zo'n zwaar geval. Ik las hier dat de xps 13 wel goed is, of de ultrabook met een ssd erin. Zijn deze toerijkend voor Maritiem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 686908

Hallo allemaal,

Ik ga dit jaar beginnen met de studie Lucht- en Ruimtevaarttechniek. De TU Delft adviseert hiervoor de HP ZBook. Ik zelf vind dit nogal een log apparaat, en vroeg mij af of iemand weet of de ultrabook uit het laptopproject of een andere deftige ultrabook ook voldoet.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Anoniem: 686908 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:30:
Hallo allemaal,

Ik ga dit jaar beginnen met de studie Lucht- en Ruimtevaarttechniek. De TU Delft adviseert hiervoor de HP ZBook. Ik zelf vind dit nogal een log apparaat, en vroeg mij af of iemand weet of de ultrabook uit het laptopproject of een andere deftige ultrabook ook voldoet.

Alvast bedankt.
Ja is meer dan prima voor LR, ik ben zelf 4de jaars LR. Een computer met minstens 15" scherm is wel echt aan te raden omdat je met projecten allemaal je eigen laptop moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henryht
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-02 19:07
Ik weet niet hoeveel je bij LR moet modelleren, maar qua performance is de XPS 13 niet beter dan de Zbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-05 22:14
Is de Zbook 15 een beetje geschikt als desktopvervanger? Ik vind het apart dat er alleen een 256gb ssd in zit, maar past daar misschien nog een hdd bij? Ik doe een simpele studie met alleen word/excel/eclipse/spss, dus voor de quaddro kaart en andere gimmicks hoef ik het niet te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een computer met minstens 15" scherm is wel echt aan te raden omdat je met projecten allemaal je eigen laptop moet gebruiken.
FHD op 14 inch is evenveel pixels als FHD op 15 inch. Misschien moet je bij 14 inch iets scherper kunnen kijken, maar dat lukt me (vooralsnog) prima.

Waarom wordt de HP EliteBook 745G2 afgeraden voor bouwkunde?
Het lijkt me juist een geschikte laptop sinds Autodesk (AutoCAD, 3ds Max, Maya enz.) is overgestapt op DirectX. Welke software gebruiken ze bij bouwkunde?

Weet iemand waarom er niet is gekozen voor de HP ZBook 14 G2 dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roastednerd
Waarom wordt de ultrabook eigenlijk afgeraden bij 3mE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
roastednerd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 00:11:
Waarom wordt de ultrabook eigenlijk afgeraden bij 3mE?
Omdat je SolidWorks moet gebruiken, ze willen dat de laptop geen enkele belemmering vormt in je studie proces. Maar je kan prima de ultrabook gebruiken als je niet meer wilt doen dan dat wat je leert tijdens de studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is die Quadro K1100M véél beter? De bandbreedte van het dedicated GDDR5 is maar 44,8 GB/s...
Dat is 75% meer dan dual-channel DDR3-1600 (25.6 GB/s) maar om daarvoor nou per dag 1.2 kg meer mee te nemen...

Die 1.2 kg is precies 75% meer dan de EliteBook 745 G2, maar dat zal niet het GDDR5 zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-05 21:58
Anoniem: 593209 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:47:
[...]

FHD op 14 inch is evenveel pixels als FHD op 15 inch. Misschien moet je bij 14 inch iets scherper kunnen kijken, maar dat lukt me (vooralsnog) prima.

Waarom wordt de HP EliteBook 745G2 afgeraden voor bouwkunde?
Het lijkt me juist een geschikte laptop sinds Autodesk (AutoCAD, 3ds Max, Maya enz.) is overgestapt op DirectX. Welke software gebruiken ze bij bouwkunde?

Weet iemand waarom er niet is gekozen voor de HP ZBook 14 G2 dit jaar?
Geen idee, er was niet echt iets mis met de 14" van vorig jaar, zag er best netjes uit en ken eigenlijk niet echt mensen met negatieve verhalen erover.. :? Je kan altijd even mailtje doen naar de Student IT Desk EWI (sid-drw@tudelft.nl) ;)
Anoniem: 593209 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:08:
Is die Quadro K1100M véél beter? De bandbreedte van het dedicated GDDR5 is maar 44,8 GB/s...
Dat is 75% meer dan dual-channel DDR3-1600 (25.6 GB/s) maar om daarvoor nou per dag 1.2 kg meer mee te nemen...

Die 1.2 kg is precies 75% meer dan de EliteBook 745 G2, maar dat zal niet het GDDR5 zijn :-)
Het is ook een Quadro kaart, dus de ondersteuning van professionele software is beter geregeld. Hij heeft niet betere prestaties, maar exactere/preciezere prestaties en professionele ondersteuning. Daar betaal je oa voor (je kan er desondanks nog prima mee gamen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roastednerd
Brilsmurfffje schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 07:54:
[...]

Omdat je SolidWorks moet gebruiken, ze willen dat de laptop geen enkele belemmering vormt in je studie proces. Maar je kan prima de ultrabook gebruiken als je niet meer wilt doen dan dat wat je leert tijdens de studie.
Bedankt voor je reactie. Ik zit nu te twijfelen tussen de ultrabook van de TU en de xps 13, maar ik heb weinig verstand van de specs enzo, maar wat is de betere keuze tussen deze twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De EliteBook 745 G2 heeft een betere iGPU en is 500 euro goedkoper dan de XPS 13 - of ik kijk met m'n neus. Vervang de 500GB HDD door een 500GB SSD (bijvoorbeeld een Crucial MX200) en gebruik de HDD als backup. Dan gaat alles als de brandweer en je bent 300 euro goedkoper uit :-)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 593209 op 02-08-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarkout
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Begrijp ik het goed, Dat als je gewoon voor keiharde prestaties gaat met een budget van 1000 Euro. Dat de laptop van de TU dan gewoon de beste keuze zal zijn ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeGroot
  • Niet online
Niet per se. Maar als ik een laptop van 1000 euro zou zoeken met quadro, zou ik door de 3 jaar garantie en service wel overgehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
sarkout schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 23:25:
Begrijp ik het goed, Dat als je gewoon voor keiharde prestaties gaat met een budget van 1000 Euro. Dat de laptop van de TU dan gewoon de beste keuze zal zijn ??
Nee, als je puur in Ghz, Mhz gaat praten kan je echt wel iets goedkopers vinden, alhoewel niet echt heel veel van betrouwbare merken.

Want bij de Zbooks betaal je voor het Quadro gedoe, de goede bouwkwaliteit, upgradebaarheid, service-ability en 3 jaar extreem goede garantie (inc batterij en leenlaptop).
Je zult zien dat mocht je laptop kapot gaan het precies is wanneer je midden in de tentamens zit, en dan is het toch echt super fijn om even langs de TU te fietsen en een vervangende laptop te krijgen (na een belletje met servicepunt) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
sarkout schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 23:25:
Je hoeft nergens geen rekening mee te houden, voldoet aan alle eisen. Je kan ervan uitgaan dat de levensduur van de laptop langer is dan gemiddeld. Quadra kaart is iets om over te twijfelen, maar voor je studie ideaal. Voor het gewicht hoef je het ook niet te doen, althans als je graag een 15,6 inch laptop wil icm core i7. Alleen het scherm is ivm een IPS scherm wel iets onder de maat. Verder vind ik een workbook over het algemeen ontzettend lekker typen. Afwegingen die je zelf moet maken.

Al voldoen bijvoorbeeld notebooks van andere merken met een fatsoenlijke grafische kaart ook prima. Ik zou zelf niet voor een laptop met HD graphics gaan (afhankelijk van studie), dan ga je je neus stoten tijdens projecten. Gezien het enigzins gebrekkige aanbod aan desktops op de TU. Ze staan op niet praktische plaatsen of te weinig.

[ Voor 25% gewijzigd door dikki dik op 03-08-2015 16:59 ]

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-04 11:39
Mijn Zbook 15 wordt morgen al afgeleverd, ben benieuwd! Eind Juli besteld, stuk sneller dan verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenvdE
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-12-2015
Bij mij is hde zbook15 vandaag bezorgd. Ziet er erg net uit. Alleen staat het toetsenbord een beetje omhoog ter hoogte van de delete toets en steekt het afdekkapje van de upgradebay een stukje uit. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen zonder iets te slopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 645478

KoenvdE schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:19:
Bij mij is hde zbook15 vandaag bezorgd. Ziet er erg net uit. Alleen staat het toetsenbord een beetje omhoog ter hoogte van de delete toets en steekt het afdekkapje van de upgradebay een stukje uit. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen zonder iets te slopen?
Heb hetzelfde met het toetsenbord, nu dat je het zegt ga ik me er helemaal aan dood ergeren 8)7 . Maar het toetsenbord kon je heel handig verwijderen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
Anoniem: 645478 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:31:
[...]

Heb hetzelfde met het toetsenbord, nu dat je het zegt ga ik me er helemaal aan dood ergeren 8)7 . Maar het toetsenbord kon je heel handig verwijderen toch?
bij de elitebook viel me dat nog tegen, gevolg was dat hij toen juist krom stond.

Heb hem ook binnen. Enigste jammere vind ik het tn-paneel, maar verder tevreden.

[ Voor 3% gewijzigd door dikki dik op 04-08-2015 15:11 ]

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coertjan
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Ik heb net de Elitebook binnen. Ziet er prima uit en is op eerste gezicht lekker vlot in gebruik. Vind vooral het scherm erg meevallen hoe slecht, eigenlijk best prima. Helaas heeft het toetsenbord geen verlichting ingebouwd. Hij wordt alleen wel vrij snel best warm aan de bovenkant.

Ik ga er wss wel snel een SSD in doen, omdat ik nu al een beetje gek word van het gesnor van de HDD... Bij de afhaalbalie waren de meningen een beetje verdeeld over het upgraden met een SSD. De student die er zat leek het prima en zei dat het geen probleem was. De docent (denk ik) vond het een minder geslaagd idee, omdat het gezeik zou opleveren met je BIOS en dat je die dan goed moest configureren. Ik heb vrij weinig verstand van alles wat met BIOS te maken heeft, op een iMac heb ik de term namelijk nooit horen vallen. Volgens mij kan het overzetten op de SSD niet heel lastig zijn toch? Gewoon migratiesoftware downloaden, van een Samsung SSD bijvoorbeeld, SSD aan laptop hangen met Sata-USB kabel en daarna een kwestie van overzetten van al je data. Of zie ik hier nu iets belangrijks over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ophalen? Ze worden toch thuis geleverd?

Het BIOS zit in het ROM op je moederbord. Na power-on, loopt het BIOS de boot-sequence af en als die een OS vindt, wordt dat OS geladen.

1. Knal die SSD erin en migreer de shit van de HDD naar de SSD. Misschien heeft het servicepunt een backup.

Of...

2. Regel ergens een W8.1 image of DVD, knal die SSD erin en installeer Windows. De Windows-key staat waarschijnlijk ergens onderop je laptop of in de ruimte voor de batterij.

Succes!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 593209 op 04-08-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coertjan
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Anoniem: 593209 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:44:
Je kan bij het bestellen ervoor kiezen hem zelf op te halen of gewoon thuis te laten bezorgen. Ik koos voor het eerste, omdat ik redelijk in de buurt bij de TU woon en ik niet zo'n zin had om de hele dag te moeten wachten op een bezorging. Voordeel van ophalen is dat je kunt gaan wanneer je wil.

Ik denk dat ik voor optie 1 ga, omdat ik al e.e.a. heb geïnstalleerd en dat niet wil kwijtraken. Bedankt voor je advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter

Het BIOS zit in het ROM op je moederbord. Na power-on, loopt het BIOS de boot-sequence af en als die een OS vindt, wordt dat OS geladen.
De laptop heeft UEFI en dat staat deels ook op de HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1

1. Knal die SSD erin en migreer de shit van de HDD naar de SSD. Misschien heeft het servicepunt een backup.

Of...

2. Regel ergens een W8.1 image of DVD, knal die SSD erin en installeer Windows. De Windows-key staat waarschijnlijk ergens onderop je laptop of in de ruimte voor de batterij.

Succes!
3. Regel een kostenloze Win 10 licentie via Surfspot met je TU NetID ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
tokko1 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:34:
[...]

3. Regel een kostenloze Win 10 licentie via Surfspot met je TU NetID ;)
Wordt de laptop niet geleverd met een 8.1 pro installatie? Dan zou je die gewoon kunnen upgraden via de microsoft website. Of is het nodig om een schone installatie te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
demosselman schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:54:
[...]

Wordt de laptop niet geleverd met een 8.1 pro installatie? Dan zou je die gewoon kunnen upgraden via de microsoft website. Of is het nodig om een schone installatie te doen?
Nee je kan gewoon upgraden, maar 't is meer je kan daarnaast gewoon nog een key krijgen van MS :P (wat veel studenten niet weten, dus eventuele oude laptops/desktops kan je gratis upgraden naar een legitieme versie;) )

(let er wel op dat dit de 'education' versie is, met logo rechtsonder, al kan je dit via een tooltje wel uitschakelen)

[ Voor 13% gewijzigd door tokko1 op 05-08-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
tokko1 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:57:
[...]

Nee je kan gewoon upgraden, maar 't is meer je kan daarnaast gewoon nog een key krijgen van MS :P (wat veel studenten niet weten, dus eventuele oude laptops/desktops kan je gratis upgraden naar een legitieme versie;) )

(let er wel op dat dit de 'education' versie is, met logo rechtsonder, al kan je dit via een tooltje wel uitschakelen)
Via MA3D kun je ook gratis een volledige (legitieme) windows 8 pro downloaden. Registreren is een beetje omslachtig maar het werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
demosselman schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:00:
[...]

Via MA3D kun je ook gratis een volledige (legitieme) windows 8 pro downloaden. Registreren is een beetje omslachtig maar het werkt perfect!
Volgens mij kan je geen Keys meer krijgen via MA3D :X Maar het kon vroeger zeker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het jullie al gelukt die voucher van 40 euro te claimen? Er is pas een dag voorbij sinds ik een mail heb gestuurd maar mijn vorige mail is nooit beantwoord :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenvdE
Ik wacht nu al anderhalve week op die voucher. Heb eergisteren nog een mail gestuurd waarin ik vroeg of ze de voorgaande mail wel gehad hadden maar ik heb ook nog geen reactie helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
Via de servicedesk heb ik doorgekregen dat het volgende RAM geheugen zich in de laptop bevind:
Merk: Samsung, 1x 8GB DDR3-1600, SDRAM SO-DIMM, PC3-12800, max clock speed 800 MHz

Zou het volgende RAM geheugen dan bijvoorbeeld geschikt zijn om eraan toe te voegen?
pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX316C10FB/8

Als ik het goed begrijp is dus geen vereiste om een DRR3L te plaatsen ipv DDR3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
demosselman schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 23:16:
Via de servicedesk heb ik doorgekregen dat het volgende RAM geheugen zich in de laptop bevind:
Merk: Samsung, 1x 8GB DDR3-1600, SDRAM SO-DIMM, PC3-12800, max clock speed 800 MHz

Zou het volgende RAM geheugen dan bijvoorbeeld geschikt zijn om eraan toe te voegen?

Toevallig was ik gisteren ook aan het kijken voor een beetje memory upgrade van m'n Zbook 15 (model van vorig jaar, maar bijna identiek up wat kleine upgrades na).

Volgens de specs van de HP data sheet:
Maximum Memory 32 GB DDR3L-1600 SDRAM
(Transfer rates up to 1600 MT/s. 32 GB maximum memory with quad-core processor.)

Hierbij was ik uitgekomen bij dit reepje geheugen:
pricewatch: Kingston HyperX Impact HX316LS9IB/8
Wel DDR3L, met L dus. Verschilt niet veel in prijs en weet niet wat het precies doet qua performance maar in de specsheet staat "DDR3L" dus blijven we daar maar bij. En ook max 1600, dus daar ook maar bij gebleven. Daarnaast ook voor een SODIMM reepje gegaan(heb je toch altijd nodig bij laptops :? ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een vraagje voor de Zbook 15G2 bezitters, Doet bij jullie het touchpad soms ook een beetje raar? Bij mij registreerd ie niet altijd een muisklik en dat is vooral bij de randen of het rechterdeel van de touchpad.

Weet zelf niet of dit een feature is vanwege het swipen(scrollen) of een probleem met mijn model. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenvdE
Dat probleem heb ik niet ondervonden. Alleen nog dat de kleuren van het scherm niet kloppen(oa oranje wordt paarsig bij dark horse van katy perry op youtube) en teksten lezen is zeer vermoeiend voor je ogen, net of er een soort waas op zit. Ik ben al naar hp doorverwezen en hij is door hp DOA verklaard. Ik ben dus denk ik nog wel even zoet voordat ik weer een ander heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@KoenvdE, die waas komt hoogstwaarschijnlijk door de scaling van Windows zelf. In Chrome is het bijvoorbeeld niet te merken maar bij andere applicaties is het erg vervelend.

Je kunt dit weg halen door naar je beeldscherm instellingen te gaan en de scaling naar 100% te brengen. Wordt alles wel aardig wat kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-05 20:45
Waar staat dan dat je een voucher krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
KoenvdE schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:09:
Dat probleem heb ik niet ondervonden. Alleen nog dat de kleuren van het scherm niet kloppen(oa oranje wordt paarsig bij dark horse van katy perry op youtube) en teksten lezen is zeer vermoeiend voor je ogen, net of er een soort waas op zit. Ik ben al naar hp doorverwezen en hij is door hp DOA verklaard. Ik ben dus denk ik nog wel even zoet voordat ik weer een ander heb.
Ja daar heb ik ook last van! Ik denk ook dat het ergens in de tekstsettings van windows zit maar ik zou niet weten hoe het op te lossen... Misschien ook maar eens met HP gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt dit oplossen door rechtermuisklik op het desktop te klikken en de slider van tekstgrootte naar 100% te brengen. Alles is dat wel super klein en niet optimaal voor laptop gebruik.

Die voucher staat op de pagina waar je de laptop kunt bestelen. Er staat dan met een * aangegeven hoe je die kunt claimen. Denk dat ik maar eens ga bellen.

En voor dat toetsenbord dat licht omhoog staat bij de delete key, dat kun je gewoon zelf met de vingers naar beneden drukken 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenvdE
Scaling had geen enkel effect op de leesbaarheid en kleurverschil veranderd dan ook niet. Op een extern scherm wordt het ook niet beter.
Ik moet ook nog een keer achter die voucher aan want op de mail hebben ze nog niet gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-07-2024

timal

hey

Bij mij zorgde een soort optie van de AMD videodriver ervoor dat alles wat waziger werd, uitgezet en nergens meer last van. Het heette iets van "Virtual Super Resolution" ofzo, even goed zoeken in de instellingen van Catalyst Control Center. Vinkje daarvoor uitzetten en het probleem was bij mij opgelost.
Ik hoop dat dit ook bij jullie helpt, succes in ieder geval.

Edit: het gaat trouwens over de HP 745 G2

[ Voor 7% gewijzigd door timal op 09-08-2015 14:16 . Reden: Mogelijke onduidelijkheidjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een vraag aan de mensen met een ZBook 15 G2: die 256GB SSD, is dat een 2.5 inch of een M.2 drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
Anoniem: 593209 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 21:12:
Een vraag aan de mensen met een ZBook 15 G2: die 256GB SSD, is dat een 2.5 inch of een M.2 drive?
2.5 inch SSD van Sandisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je :-) Jammer dat het geen Turbo Drive van HP is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvdW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-08-2024
demosselman schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 23:16:

Houd wel in de gaten dat het om een laptop gaat, dus je hebt een SODIMM versie hiervan nodig!

Intel i5-3570K @ 4.3 GHz (1.128V) | Gigabyte GA-Z77x-D3H | Kingston 16 Gb, 1600 MHz DDR 3 RAM | MSI Geforce GTX 770, 2 Gb Lightning | W7 Ultimate @ OCZ Vertex 4, 240 Gb | Be Quiet! Silent Base 800 | Cooler Master Hyper 212 evo | Corsair AX760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Laatst online: 09:43
Jammer dat de net aangekondigde lenovos een half jaar te laat komen.

http://wccftech.com/intel...o-thinkpad-p50p70-series/

Was een hele toffe upgrade geweest ten opzichte het model van vorig jaar. Skylake Xeon, DDR4 EC, Maxwell gemeratie quadro kaart etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
RickvdW schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:53:
[...]

Houd wel in de gaten dat het om een laptop gaat, dus je hebt een SODIMM versie hiervan nodig!
Inderdaad, ik kan bevestigen dat dit reepje werkt:
pricewatch: Kingston HyperX Impact HX316LS9IB/8
(Voor 1 slot gegaan omdat het qua performance weinig uitmaakt en dan altijd nog kan upgraden, al is het de vraag of je echt 24GB nodig hebt later.. maar dacht eerst aan 8 ook genoeg te hebben 8)7 )
Installatie is echt 5 seconden werk door de easy-installation klep op de onderkant van de HP _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scalage
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-01 15:36
Ik heb de Zbook nu een tijdje binnen. Prima ding tot dusver. Alleen kan ik de vingerprint scanner niet aan de praat krijgen. Allerlei combinaties van software en drivers geprobeerd, hij doet het gewoon niet. Hij heeft het nooit gedaan ook. Op dit punt geloof ik niet dat er daadwerkelijk één in zit.

Een ander dingetje is dat ik geen goed antwoord kan vinden op waar ik een upgrade bay vandaan moet halen en welke de juiste is. Er zit een soort van bay in, maar zonder printplaat, dus daar heb ik niks aan. Ik heb er één gevonden voor de zbook 15 (http://store.hp.com/Nethe...x?id=G1Y56AA&opt=&sel=ACC), maar kan nou niet zien of deze ook in de G2 past. Een andere uit de service manual is deze (http://www.centralpoint.n...t-734298-001-num-2518338/). Deze is alleen een derde van de prijs van de hp site, dus ik denk dat dit hetzelfde ding zonder printplaat is wat er nu in zit.

Het wazige letter probleem heb ik ook, maar alleen bij bepaalde schermen. Niet in m'n webbrowser bijvoorbeeld.

Heeft iemand ervaringen met bovengenoemde problemen? Gezien de reputatie van HP vertrouw ik er niet op dat hun support me kan helpen hiermee. Ik heb een verzoek gestuurd, maar verwacht er niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Scalage schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:34:
Ik heb de Zbook nu een tijdje binnen. Prima ding tot dusver. Alleen kan ik de vingerprint scanner niet aan de praat krijgen. Allerlei combinaties van software en drivers geprobeerd, hij doet het gewoon niet. Hij heeft het nooit gedaan ook. Op dit punt geloof ik niet dat er daadwerkelijk één in zit.

Een ander dingetje is dat ik geen goed antwoord kan vinden op waar ik een upgrade bay vandaan moet halen en welke de juiste is. Er zit een soort van bay in, maar zonder printplaat, dus daar heb ik niks aan. Ik heb er één gevonden voor de zbook 15 (http://store.hp.com/Nethe...x?id=G1Y56AA&opt=&sel=ACC), maar kan nou niet zien of deze ook in de G2 past. Een andere uit de service manual is deze (http://www.centralpoint.n...t-734298-001-num-2518338/). Deze is alleen een derde van de prijs van de hp site, dus ik denk dat dit hetzelfde ding zonder printplaat is wat er nu in zit.

Het wazige letter probleem heb ik ook, maar alleen bij bepaalde schermen. Niet in m'n webbrowser bijvoorbeeld.

Heeft iemand ervaringen met bovengenoemde problemen? Gezien de reputatie van HP vertrouw ik er niet op dat hun support me kan helpen hiermee. Ik heb een verzoek gestuurd, maar verwacht er niet veel van.
Er zit inderdaad geen vingerprint reader in :X

Qua upgrade bay kan je volgens mij redelijk standaard modellen gebruiken en even het frontje overzetten van degene die er nu in zit. Het is neit een complex onderdeel wat de prijs van HP nodig heeft ;) gewoon een non-hp kopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scalage
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-01 15:36
Dan wordt het wss de goedkope (die van HP lijkt te zijn btw), in die hp zit zo te zien al een harde schijf. Die kies ik liever zelf. Aan dit document (http://h20195.www2.hp.com/V2/GetPDF.aspx/4AA5-4926ENW) te zien kan er maximaal een 1TB in, nu nog even een paar testjes langs om een goede te vinden. Er kunnen ook mSata en M.2 SSD's in, maar om 3 SSD's tegelijk te hebben vind ik een beetje overkill.
Weet iemand iets over hoe de dual channel RAM werkt hier? Moet je daarvoor bepaalde slots gebruiken of kan je elk slot kiezen dat je wil? Het enige gebruikte slot zit wat dieper in de laptop, dus als ik er eentje bij prik doe ik dat liever aan de oppervlakte (makkelijker, meer koeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMTS
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-04 09:45
Voor een upgrade bay hoef je niet veel te betalen hoor, het is niet meer dan een stukje opvulling waar je je hdd/ssd in vast kan schroeven.

Voor mijn HP Elitebook 8530w (die uit 2009...) heb ik in 2014 er eentje besteld bij HDD Caddy (€24): http://hddcaddy.com/nl/hp...orkstation-hdd-caddy.html

Je kunt ook nog veel goedkopere (generieke) caddy's vinden op het internet, maar dan moet je zelf even letten op de juiste aansluiting (SATA), de juiste dikte en heb je eventueel een generiek frontje ipv een mooi bijpassende. Ik ben toentertijd voor HDD Caddy gegaan voor het bijpassende frontje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
De huidige caddy (met plastic profiel) die er nu in zit kan gebruikt worden om een SSD in te schroeven... Er zitten gaten aan de zijkant. Werkt bij mij prima !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_008
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-02 19:08
Als ik via https://azerty.nl/1-6292/workstation-configurator.html de zbook configureer naar de opgegeven specs kost ie €2228.12. Dan is die €1035 wel echt een koopje eigenlijk! Zou zelf wel als ik kon configureren een ander display erin doen en de opslag anders regelen (en meer ram, maar das zo bijgekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Van de week verrast met een GLS-briefje in de brievenbus. Dacht eerst dat het een pakketje voor mijn ouders was, maar nadat ik de afzender heb gegoogled lijkt het van Misco te komen. Apart dat er geen verzendbevestiging werd verstuurd. Als het goed is, komen ze morgen weer, nu alleen nog even RAM, HDD en een docking station bijkopen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenvdE
Heeft er ondertussen al iemand een kortingscode van HP mogen ontvangen? Of heeft nog steeds niemand er een gehad?

• exelletor
En binnen. Jammer dat er dit jaar geen laptoptas bij zit...

KoenvdE schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:20:
Heeft er ondertussen al iemand een kortingscode van HP mogen ontvangen? Of heeft nog steeds niemand er een gehad?
Nadat ik Delft, Misco en HP meerdere malen heb gebeld ben ik erachter. Je moet gewoon ff bellen naar dit nummer of een mail sturen:

Knip. Persoonsgegevens verwijderd.

Heb zelf gebeld en had na 5 min de code binnen. :D _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 05-10-2015 22:18 . Reden: op verzoek naam verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
Anoniem: 645478 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:52:
[...]

Nadat ik Delft, Misco en HP meerdere malen heb gebeld ben ik erachter. Je moet gewoon ff bellen naar dit nummer of een mail sturen:

knip

Tof! bedankt dat je dat hebt uitgezocht, heb er ook een inmiddels. Ik kan alleen nergens vinden waar ik de voucher in kan dienen... Ook niet bij het betaalscherm, heb jij dat al gevonden?

Er worden nog best leuke dingen verkocht voor circa 40 euro: Muizen/rugtassen/RAM/Webcams/speakertjes. Er is ook een HDD caddy te koop in de store binnen het 40 euro budget voor degenen die daar naar nog op zoek zijn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 05-10-2015 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naar de studentstore gaan en een account aanmaken, via dat account een winkelmandje samenstellen en dan kun je de code gebruiken. Heb zelf een tas en muis gekocht waarbij ik 7 euro heb bijgelegd.

Achteraf had de harddrive caddy ook wel handig kunnen zijn. De tas is van goede kwaliteit en was de volgende dag al binnen.

Echt blij met HP op dit moment :o _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-05 21:28
Ik zit nu ook te kijken naar een HDD caddy voor de ZBook 15. Heeft iemand al een fatsoenlijke 9.5mm variant gevonden? (weet iemand bijvoorbeeld of deze 9.5mm HDD's ondersteund?) Dan gooi ik er namelijk lekker 2TB opslag bij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarkout
Ik heb net de Zbook 15 besteld. Maar dit wordt mijn eerste ervaring met SSD's :P. Opzich is 256 GB genoeg. Maar ik meende iets te lezen van dat SSD's sneller verslijten ? Dan zou het toch beter zijn om die caddy aan te schaffen ?.

Iemand ervaringen hiermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Laatst online: 23:26
sarkout schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 20:39:
Ik heb net de Zbook 15 besteld. Maar dit wordt mijn eerste ervaring met SSD's :P. Opzich is 256 GB genoeg. Maar ik meende iets te lezen van dat SSD's sneller verslijten ? Dan zou het toch beter zijn om die caddy aan te schaffen ?.

Iemand ervaringen hiermee ?
Het is inderdaad waar dat SSD sneller slijten dan conventionele HDD. Echter, als je niet extreem veel data verpompt op je harde schijf zal dit meevallen. Het zijn namelijke de schrijfcycli die je schijf doet slijten. Dus 1 keer windows installeren (staat er al op) heb je die blokken maar 1 keer beschreven en daarna eigenlijk niet meer (grof gezegd). Dus alleen als je veel zult downloaden of veel videobewerking (waar je grote video files gebruikt) zal je merken dat je harde schijf het iets sneller op geeft.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
De levensduur van een SSD is inmiddels dik in orde, kijk deze twee artikelen maar:

nieuws: Ssd's bereiken twee petabyte aan schrijfacties bij duurtest

http://nl.hardware.info/r...9-eindconclusie-20-6-2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 693340

Ik ga technische wiskunde studeren en ik heb de ultrabook gekocht.
Alleen heb ik hier nu een beetje spijt van omdat ik de laptop eigenlijk niet nodig heb.
In de studiegids kan ik alleen Matlab vinden, wat mijn huidige laptop volgens de site van matlab zelf wel aan zou kunnen.

Is er een mogelijkheid om de laptop terug te brengen? Ik heb hier niks over kunnen vinden op de site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09-2024
Anoniem: 693340 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:47:
Ik ga technische wiskunde studeren en ik heb de ultrabook gekocht.
Alleen heb ik hier nu een beetje spijt van omdat ik de laptop eigenlijk niet nodig heb.
In de studiegids kan ik alleen Matlab vinden, wat mijn huidige laptop volgens de site van matlab zelf wel aan zou kunnen.

Is er een mogelijkheid om de laptop terug te brengen? Ik heb hier niks over kunnen vinden op de site..
Heb je hem al binnen?
Wet kopen op afstand zou gewoon toepasbaar moeten zijn.
Mijn vriendin is vorig jaar afgestudeerd bij Technische Wiskunde in Delft en zij heeft haar hele stude gewoon met consumentenlaptop gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 693340

Ja dat zou dus mogelijk moeten zijn.

Alleen heb ik hem wel al geopend, opgestart en een HP security programma geïnstalleerd. Niet zo handig geweest waarschijnlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 692772

Ik wil volgend jaar waarschijnlijk Technische Informatica aan de TU Delft studeren ze geven aan dat je daarvoor de HP elitebook niet kan gebruiken maar de HP Zbook wel maar ik vraag me af of de lenovo y50-70 ook voldoende is of dat je echt de HP Zbook moet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverTear
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-05-2022
Ik zit ook te twijfelen of ik de ZBook neem. Ik heb een budget van 1000 euro ongeveer dus dat zou precies uitkomen. Maar hoe zet deze zich af tegen 'normale' laptops in die prijsklasse bijv:

pricewatch: MSI Gaming Series GP60 2QF-1094NL
pricewatch: BTO X-BOOK 15CL68

Dat lijken me ook aardige laptops in dezelfde prijsklasse. Al mag ik er van uit gaan dat de kwaliteit van de hardware van HP laptops superieur zijn? Deze hebben wel een 'gewone' GF GTX 960M. Wat is nou het verschil met de Quadro? Is hij beter dan de GF GTX 960M? Ik wil ook wel wat gamen, maar dat kan ook prima met de zbook? Ik heb gelezen dat hij Opengl prima ondersteunt maar hoe zit het bv. met DirectX. Of zit dit allemaal wel goed? En is hij ongeveer hetzelfde als de GTX 960M?

En wat is het verschil tussen de Intel Core i7-4710MQ en de Intel Core i7-4720HQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
SilverTear schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 23:40:
Ik zit ook te twijfelen of ik de ZBook neem. Ik heb een budget van 1000 euro ongeveer dus dat zou precies uitkomen. Maar hoe zet deze zich af tegen 'normale' laptops in die prijsklasse bijv:

pricewatch: MSI Gaming Series GP60 2QF-1094NL
pricewatch: BTO X-BOOK 15CL68

Dat lijken me ook aardige laptops in dezelfde prijsklasse. Al mag ik er van uit gaan dat de kwaliteit van de hardware van HP laptops superieur zijn? Deze hebben wel een 'gewone' GF GTX 960M. Wat is nou het verschil met de Quadro? Is hij beter dan de GF GTX 960M? Ik wil ook wel wat gamen, maar dat kan ook prima met de zbook? Ik heb gelezen dat hij Opengl prima ondersteunt maar hoe zit het bv. met DirectX. Of zit dit allemaal wel goed? En is hij ongeveer hetzelfde als de GTX 960M?

En wat is het verschil tussen de Intel Core i7-4710MQ en de Intel Core i7-4720HQ?
Bouwkwaliteit superieur noemen gaat voor mij te ver, maar het is wel echt goed en doordacht gebouwd. Je kan er zelf onderhoud aan plegen mocht dat nodig zijn, upgraden is echt 10 seconden werk en 't deugd allemaal prima.

Maar dat is niet enige echte voordeel tov die andere laptops, drie jaar on sight garantie op én je laptop én je batterij is iets wat je bij die andere laptops niet hebt hé ;) . Dus als je laptop kapot gaat, belletje naar service desk en dan pik je zo een tijdelijk leen-toestel op bij de campus tot je eigen laptop gefixt is.

En Quadrop heb je in praktijk niet heel veel aan. Het geeft gegarandeerd betere berekeningen, zonder fouten. Maar voor gamen maakt het niet zo veel uit als er af en toe een pixeltje fout zit oid. Wel is het zo dat de die van je chip waarschijnlijk ook beter is. Maar daartegeover staat niet de beste performance in games door oa minder daarvoor geoptimaliseerde drivers.
(maar je kan er nog prima op gamen hoor, alle moderne games draaien zonder problemen in d:)b )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverTear
  • Laatst online: 28-05-2022
tokko1 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:21:
[...]

Bouwkwaliteit superieur noemen gaat voor mij te ver, maar het is wel echt goed en doordacht gebouwd. Je kan er zelf onderhoud aan plegen mocht dat nodig zijn, upgraden is echt 10 seconden werk en 't deugd allemaal prima.

Maar dat is niet enige echte voordeel tov die andere laptops, drie jaar on sight garantie op én je laptop én je batterij is iets wat je bij die andere laptops niet hebt hé ;) . Dus als je laptop kapot gaat, belletje naar service desk en dan pik je zo een tijdelijk leen-toestel op bij de campus tot je eigen laptop gefixt is.

En Quadrop heb je in praktijk niet heel veel aan. Het geeft gegarandeerd betere berekeningen, zonder fouten. Maar voor gamen maakt het niet zo veel uit als er af en toe een pixeltje fout zit oid. Wel is het zo dat de die van je chip waarschijnlijk ook beter is. Maar daartegeover staat niet de beste performance in games door oa minder daarvoor geoptimaliseerde drivers.
(maar je kan er nog prima op gamen hoor, alle moderne games draaien zonder problemen in d:)b )
Weet jij of het mogelijk is om in die HD dan nog een extra normale hardeschijf te plaatsen naast die SSD, mocht ik dat uiteindelijk nodig hebben? Of is daar geen ruimte voor?

Wat betreft de videokaart, ik heb de Quadro even vergeleken met de GTX 950m op deze sites:
http://www.notebookcheck....ce-GTX-950M.138026.0.html
http://www.notebookcheck....uadro-K1100M.98901.0.html

En als ik dan naar de specs en naar de FPS van de game benchmarks kijk kan ik niks anders concluderen dat de GTX een stuk beter is, in ieder geval als het op gamen aan komt. Ik ben een beetje bang dat als ik straks Fallout 4 koop en in het voorjaar de nieuwe Doom, dat ik met die Quadro op 20 fps speel op de laagste setting. en dan vraag ik me af of ik dan nog wat aan die service heb, als ik dan uiteindelijk toch voor een paar honderd e de videokaart moet gaan vervangen.

Ik heb hier nog even een apart topic geopend over mijn dilemma om mischien meer mensen te bereiken:
Goede laptop voor studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
SilverTear schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:37:
[...]

Weet jij of het mogelijk is om in die HD dan nog een extra normale hardeschijf te plaatsen naast die SSD, mocht ik dat uiteindelijk nodig hebben? Of is daar geen ruimte voor?

Wat betreft de videokaart, ik heb de Quadro even vergeleken met de GTX 950m op deze sites:
http://www.notebookcheck....ce-GTX-950M.138026.0.html
http://www.notebookcheck....uadro-K1100M.98901.0.html

En als ik dan naar de specs en naar de FPS van de game benchmarks kijk kan ik niks anders concluderen dat de GTX een stuk beter is, in ieder geval als het op gamen aan komt. Ik ben een beetje bang dat als ik straks Fallout 4 koop en in het voorjaar de nieuwe Doom, dat ik met die Quadro op 20 fps speel op de laagste setting. en dan vraag ik me af of ik dan nog wat aan die service heb, als ik dan uiteindelijk toch voor een paar honderd e de videokaart moet gaan vervangen.

Ik heb hier nog even een apart topic geopend over mijn dilemma om mischien meer mensen te bereiken:
Goede laptop voor studie.
Je kan in je Dvd drive bay (waar geen DVD drive in zit) wel een caddy plaatsen voor een tweede HDD/SSD.

Anoniem: 535651

Iemand die ervaringen heeft met de Asus Zenbook UX305FA en dan bedoel ik liefst niet voor 1 week maar iets langen..
Kheb deze gevonden met 8gb omdat 4gb nog al eens voor problemen zou kunnen zorgen. Goede deal of zou ik toch nog verder moeten zoeken?
http://www.paradigit.be/a...rty/80038822/details.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:52
Anoniem: 692772 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 22:38:
Ik wil volgend jaar waarschijnlijk Technische Informatica aan de TU Delft studeren ze geven aan dat je daarvoor de HP elitebook niet kan gebruiken maar de HP Zbook wel maar ik vraag me af of de lenovo y50-70 ook voldoende is of dat je echt de HP Zbook moet kopen?
Je hebt de Zbook niet letterlijk nodig, maar het is gewoon heel fijn om een snelle computer te hebben. Vrijwel elke laptop met een i5 en meer dan 4GB RAM is voldoende voor TI. Het is meer een persoonlijke voorkeur dan een eis. Ik heb geen moment spijt gehad van mijn (destijds) Elitebook. Het is een relatief zwaar en lomp apparaat, maar hij is gewoon bloedsnel in alles wat ie doet.

Het zwaarste wat je gaat draaien bij TI is Unreal Tournament 3 en queries op een zieke database van een paar gigabyte. Daarnaast is de resolutie wel belangrijk. Je hebt zeer regelmatig een IDE voor je neus, en daarbij is full-hd wel een must. Alles lager dan dat werkt gewoon niet lekker. Of dat nou op 13.3" of 17" is, is persoonlijk, ik heb het beide gezien.

Dus nogmaals, het is niet een kwestie van wat je nodig hebt, het is wat je prettig vind om mee te werken. Een SSD is ten alle tijde aanbevolen, in welke laptop dan ook. Trust me on that one.

Voor opleidingen als IO, WB of LR is een Zbook wel echt aan te raden. Er zijn een aantal vakken met 3D modelling software (Solidworks, CATIA, ect) en dan wil je niet met je i3 aan komen zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Mythling op 04-09-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-05 09:49
Hallo,

heeft iemand de zbook 15 al draaiend met windows 10? Ik las wat over het niet compatibel zijn van drivers, dus ik dacht laat ik het vragen voor ik mijn laptop onbruikbaar maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
RonaldMeer schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:11:
Hallo,

heeft iemand de zbook 15 al draaiend met windows 10? Ik las wat over het niet compatibel zijn van drivers, dus ik dacht laat ik het vragen voor ik mijn laptop onbruikbaar maak.
Ja ik had win 10 erop gezet. Draait prima, fijn besturingssysteem! Alle drivers zijn de HP website te downloaden. De enige die er niet tussen staat is de hotkeys driver, dit is te vinden on de windows 8 drivers voor de Zbook 15 G2, als je die installeert werken de hotkeys weer perfect. Deze gouden tip heb ik van een andere tweaker ontvangen na een forumpost, de HP helpdesk was hierin weinig behulpzaam...

Daar moet ik wel bij zeggen dat ik vorige week (helaas) weer windows 8 erop heb gezet. Windows 10 wordt nog niet ondersteund door Solidworks 2015, bij het volgende service pack waarschijnlijk wel. Ik weet niet of jij van plan was SW te gebruiken maar dit werkt momenteel dus absoluut niet onder windows 10, constant crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Okee thanks.. Solidworks weet ik niet of ik dat ga gebruiken , net begonnen aan studie ;)

Kan je ook makkelijk een clean install doen daarna zodat al die hp meuk weg is? :D

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04 21:32
Een latertje maar ook hier een Elitebook binnen (levertijd 8 dagen). Is er ook een voucher van €40,- voor dit model? Aangezien er geen * bij de prijs staat ben ik er vanuit dat dit alleen geldt voor de Zbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
demosselman schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:59:
[...]

Ja ik had win 10 erop gezet. Draait prima, fijn besturingssysteem! Alle drivers zijn de HP website te downloaden. De enige die er niet tussen staat is de hotkeys driver, dit is te vinden on de windows 8 drivers voor de Zbook 15 G2, als je die installeert werken de hotkeys weer perfect. Deze gouden tip heb ik van een andere tweaker ontvangen na een forumpost, de HP helpdesk was hierin weinig behulpzaam...

Daar moet ik wel bij zeggen dat ik vorige week (helaas) weer windows 8 erop heb gezet. Windows 10 wordt nog niet ondersteund door Solidworks 2015, bij het volgende service pack waarschijnlijk wel. Ik weet niet of jij van plan was SW te gebruiken maar dit werkt momenteel dus absoluut niet onder windows 10, constant crashes.
Had je een schone installatie gedaan dan, dat je zelf drivers ging zoeken?

Had een bsod met de zbook op Windows 10 dus ik twijfel om m helemaal opnieuw te installeren zonder alle hp meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:40
RonaldMeer schreef op zondag 20 september 2015 @ 09:43:
[...]

Had je een schone installatie gedaan dan, dat je zelf drivers ging zoeken?

Had een bsod met de zbook op Windows 10 dus ik twijfel om m helemaal opnieuw te installeren zonder alle hp meuk
BSOD wanneer je wil hibernaten? zo ja, Hyper-V eraf gooien, dan doet hij het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Neeik kreeg een bsod terwijl ik eigenlijk niks aan het doen was..

'Driver not eql' volgens mij..

Heeft iemand toevallig al SolidWorks getest op de EliteBook 745 G2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-05 10:35
Voor degenen met de Elitebook: wat is jullie ervaring met de accuduur?

M'n nichtje is begonnen met studeren en heeft deze laptop gekocht. Ik heb gisteren wat programma's voor haar geïnstalleerd, maar zelfs bij 25% helderheid was ie na 3 uur vrijwel leeg. Ook gaf Windows iets aan over een tweede batterij die niet beschikbaar was (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Laatst online: 23:26
sheepdog schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:26:
Voor degenen met de Elitebook: wat is jullie ervaring met de accuduur?

M'n nichtje is begonnen met studeren en heeft deze laptop gekocht. Ik heb gisteren wat programma's voor haar geïnstalleerd, maar zelfs bij 25% helderheid was ie na 3 uur vrijwel leeg. Ook gaf Windows iets aan over een tweede batterij die niet beschikbaar was (?).
Op zich is 3 uur geen hele slechte score, je kan wel 5 uur halen misschien, maar je moet je beseffen dat je wel met een high end laptop (workstation) zit en geen ultrabook. De tweede accu kan je als het goed is aan de onderkant bevestigen, maar de meeste mensen hebben deze niet (wordt dat ding nog groter van :P).

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-05 10:35
Frunz schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:35:
[...]

Op zich is 3 uur geen hele slechte score, je kan wel 5 uur halen misschien, maar je moet je beseffen dat je wel met een high end laptop (workstation) zit en geen ultrabook. De tweede accu kan je als het goed is aan de onderkant bevestigen, maar de meeste mensen hebben deze niet (wordt dat ding nog groter van :P).
Ik bedoelde eigenlijk de 745G2 Ultrabook, die is verder niet zo high end toch? Zit natuurlijk wel maar een 3 cell accu in, en de processors van AMD zullen ook wat minder zuinig zijn dan die van Intel. Wel jammer want ze gebruikt de laptop ook veel onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Al eens bij energiebeheer gekeken? Staat het schema op: gebalanceerd? De APU heeft een TDP van 20 watt, dus best zuinig. Je kunt de helderheid van het beeldscherm aanpassen ;-)

Is die 745 G2 origineel? Ik ben benieuwd naar benchmarks. Met een SSD en iets meer RAM erin, lijkt het me een prima laptop.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 593209 op 28-09-2015 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 701061

Anoniem: 645478 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:52:
[...]

[mbr]Knip. Persoonsgegevens verwijderd.[/]

Waar kan ik naar mailen? De gegevens zijn weggknipt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sarkout
Zijn er al geruchten welke laptops aangeboden gaan worden in 2016-2017 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasvant
  • Laatst online: 10-05 13:56
Ben zelf ook zeer benieuwd of er al geruchten de rondte gaan (of dat een medewerker van de TU inside informatie heeft)! Moet binnenkort mijn laptop in leveren en wil niet lang zonder ;(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ivostuldreher
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03:59
Vandaag hing op de Drebbelweg een briefje met de laptops voor 2016-2017:

https://imgur.com/dHgWl0S

[ Voor 19% gewijzigd door ivostuldreher op 14-06-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
De duurste optie stelt teleur o.a. qua warmteontwikkeling. Dit jaar sla ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Coertjan schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:59:
Komend jaar ga ik Technische Natuurkunde studeren in Delft. Ik vroeg me af of het echt sterk wordt afgeraden om een Macbook als laptop te gebruiken. Ik zie zelf namelijk erg op tegen de overstap van Mac naar Windows. Ik heb thuis altijd op Mac's gewerkt en zelf nog nooit een Windows gehad. Ik snap dat een aantal programma's van de studie niet op een Mac zullen werken, en het daardoor lastig wordt. Je hebt wel programma's die Windows op een Mac kunnen laten draaien, maar daar heb ik 0,0 ervaring mee dus dat zal dan wel leuk klooien worden.
Zijn zat mensen hier die gewoon een Mac hebben. Ben persoonlijk alleen wel een Mac-hater (het is net kinderspeelgoed) maar in principe zal alle software die je gaat gebruiken ook op je Mac draaien. Installeer desnoods met bootcamp Windows naast je OS X installatie, weet je zeker dat je alles kunt draaien. Via de TU Delft kun je een MSDNAA licentie aanvragen zodra je beschikt over je @student.tudelft.nl mailadres (zie Blackboard) waarvandaan je ook gratis een legale Windows licentie kunt verkrijgen.

De software die je als TN student gaat gebruiken is Matlab, Labview, Latex, een hele horde webbased meuk en heel misschien COMSOL Multiphysics als je numerieke dingen moet gaan doen. Python kun je eventueel gebruiken, maar volgens mij krijgen de sjaarsch nog steeds bij "Computational Science" Matlab voorgeschoteld, al wordt er de laatste jaren steeds meer gesproken over mogelijk overgang naar Python. Beide werken gewoon prima op vrijwel alle platformen.
Daarnaast las ik berichten over de laptops van vorig jaar en daar werd ik niet bepaald enthousiast van… (best wel zware laptops met een belabberde accuduur en geregeld hardwarematige problemen). Dit soort problemen heb ik zelf nooit ervaren met Mac. Gebruik geregeld nog een Macbook Pro uit 2008 met een later toegevoegde SSD. Hij werkt nog prima voor z'n leeftijd, vooral de accu is nog goed te gebruiken na plm. 700 laadcycli.
Heb nu al vijf jaar de 2011 versie van de HP Elitebook (8560w) en hij bevalt nog steeds prima. Met de Elitebook kun je echt een hele poos vooruit :) Nadeel is wel dat het ding loodzwaar is en de accuduur is inderdaad niet de beste, maar dat ligt vooral aan alle energieslurpende hardware die er in zit. De TU heeft echter op iedere zelfstandige werkplek meer dan genoeg stopcontacten dus echt een groot probleem is het niet. Elitebook is wel echt een stuk krachtiger, maar of je het echt nodig hebt: ik denk het niet. De dingen die je in de bachelor gaat doen vergen niet hele sterke hardware over het algemeen.

De grootste bottleneck voor een Macbook is wel het geheugen. 8 GB is echt aan te raden i.c.m. Matlab of COMSOL. 4 GB werkt wel maar kan bij wat zwaardere datasets ineens niet meer werkbaar zijn. Vaak is het geheugen niet uit te breiden bij Apple of tegen hele hoge kosten, dat is ook één van de redenen dat Macs gewoon afgeraden worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Bitage op 18-06-2016 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-05 21:28
Wat wel het een groot voordeel aan het nieuwe high-end model is:
  • '15-'16: 2.8kg, 30.5mm
  • '16-'17: 2.0kg, 18.0mm

[ Voor 13% gewijzigd door Balance op 19-06-2016 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Heeft iemand hier problemen met de Zbook 15G2 op windows 10?
De grafische drivers van de geïntegreerde kaart (HD 4600) crashen regelmatig bij gebruik van de laptop. Hij geeft dan aan dat de drivers van HD4600 voor Windows 8 gecrasht en hersteld zijn, maar dit is dus een oude versie.

Hp heeft nog geen nieuwe versie online staan geloof ik die wel voor win 10 is en van Intel kan je hem niet direct downloaden zegt de installer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
SteveWoz schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:57:
De duurste optie stelt teleur o.a. qua warmteontwikkeling. Dit jaar sla ik over.
Dat is met zwaardere processor, m2. PCI-e SSD (Meer wartme) en 4k scherm. Dat zal bij de uitvoering die de TU aanbied dus minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 790193

Weet iemand eigenlijk wanneer 2016-2017 van start gaat? Als het nog veel langer gaat duren zit ik eraan te denken gewoon eigenhandig iets aan te schaffen.
Pagina: 1 2 3 Laatste