CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 131 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 40.564 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:12
Gewoon 28, maar als je de kloksnelheid omlaag doet, op lager voltage draait en eventueel wat shaders uitschakelt (er zijn er toch relatief veel) kan je je verbruik enorm verminderen, terwijl de performance niet eens zo heel veel achteruit gaat.

Bij de presentatie op de e3 hadden ze het over ~2x de performance/watt van de 290x, en een verbruik van 175W, dus reken maar uit.

Als je verbruikscijfers van techpowerup pakt kom ik uit op ongeveer 20% sneller dan "de 290x", maar dat is een model met zo'n karige reference koeler, verschil met aftermarket 290x'en zal kleiner zijn.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Die prestaties van de Nano komen van AMD zelf dus misschien moet je daar niet al te serieus naar kijken.

Stel dat Nano 20% betere prestaties levert dan de R9 290 (non-X) dan zou het maar zo kunnen dat die kaart 3072 streamprocessors heeft (512 meer dan 290 = 20%). HBM levert ook voordeel qua prestaties ten opzichte van GDDR5 dus misschien dat de kloksnelheden wat lager kunnen; 750MHz of 800MHz (voor de gpu).

Is dat niet een veel waarschijnlijker scenario voor die 175Watt tdp?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Nu online
En hoe weet jij dat?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Sapphire Radeon R9 Fury Pictured, Specs Confirmed

[ Voor 28% gewijzigd door Help!!!! op 07-07-2015 17:46 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/15-07-07/30b.jpg

Nice. 1/3de van de kaart wordt gewoon ingezet als koelblok. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Moet ook wel met een >250W TDP. Maar voor custom-loop waterkoeling gaat dat wel leuker zijn om een kort kaartje te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:52:
[afbeelding]

Eindelijk eens af van het domweg tegen de kaart aan lopen te blazen als een dolle.

Nu blaast de fan voor een gedeelte i.i.g. de lucht omhoog door het koelblok wat simpelweg beter is voor de airflow.

nieuws: AMD geeft omzetwaarschuwing na lagere apu-verkopen

"Verder zegt AMD 33 miljoen dollar, omgerekend 30 miljoen euro, eenmalig af te schrijven. Dit heeft te maken met de overgang van het 20nm-productieprocedé naar een finfet-node. AMD zegt de productie van meerdere chips op 20nm begonnen te zijn, die nu de overstap naar finfet maken."

Welke chips? Zitten hier GPUs tussen en gaan we deze ooit op de markt zien?

[ Voor 37% gewijzigd door madmaxnl op 07-07-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geeft met OC's ook zo'n leuke oppertunity, gewoon een fan duct op bouwen, mobiele airco erop en gaan :Y) :P

Tegen de kaart aan blazen is niet verkeerd... Ook de kaart zelf wordt warm omwille de GPU en VRM's die erop gesoldeerd zitten B)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2015 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Nu online
Flauwerik met je nietszeggende reacties :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Deze is ook heel mooi :+ Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2cemfkl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:58
Geniaal!

Verder zijn de waterblokken voor de Fury X ook klaar! Vanaf €99,95
http://site.ekwb.com/news...X-Full-Cover-water-block/
madmaxnl schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 18:07:
[...]

Eindelijk eens af van het domweg tegen de kaart aan lopen te blazen als een dolle.

Nu blaast de fan voor een gedeelte i.i.g. de lucht omhoog door het koelblok wat simpelweg beter is voor de airflow.

nieuws: AMD geeft omzetwaarschuwing na lagere apu-verkopen

"Verder zegt AMD 33 miljoen dollar, omgerekend 30 miljoen euro, eenmalig af te schrijven. Dit heeft te maken met de overgang van het 20nm-productieprocedé naar een finfet-node. AMD zegt de productie van meerdere chips op 20nm begonnen te zijn, die nu de overstap naar finfet maken."

Welke chips? Zitten hier GPUs tussen en gaan we deze ooit op de markt zien?
Volgens Anandtech gaat het over CPUs.

http://www.anandtech.com/...et-warns-on-q215-earnings
Much more interesting however is this little nugget of information buried in the announcement towards the end, offering a short update on AMD’s 20nm plans. AMD had previously announced their intentions to bring out some products at 20nm – these were most likely just APUs, with the only one we explicitly know about being the now-canceled Skybridge. In any case, AMD is now confirming that they have moved several of their 20nm designs to a “leading-edge FinFET node,” and as far as we know AMD no longer has any further 20nm projects in the pipeline. AMD’s press release does not state which foundries these products are now at – or indeed if they’re at multiple foundries – so it’s unknown at this time whether the work is at TSMC, GlobalFoundries, or split between the two of them.

[ Voor 71% gewijzigd door LongBowNL op 07-07-2015 20:32 . Reden: Quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

!

Afbeeldingslocatie: http://forum.aquacomputer.de/images-ac/referenzlayout_voodoo_590.jpg

:D

Mooi dat rode water en die witte blokken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 11:45

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Is er al iets bekend over de leverbaarheid van de Fury X? ik de kaart al een tijd terug besteld bij Azerty maar heb er nog niks over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Anonnymous! schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 01:47:
Is er al iets bekend over de leverbaarheid van de Fury X? ik de kaart al een tijd terug besteld bij Azerty maar heb er nog niks over gehoord.
Dan zul je het aan Azerty moeten vragen.

Daarnaast, is het een goed idee om een levertijden topic in het leven te roepen? Net als bij de 980 Ti is gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Een weekje twee Fury X's in CF in gebruik, wow, wat een power. In absolute snelheid @4- en 5K in een aantal games vaak 10-40% sneller dan TitanX SLI, (bv. Far Cry4 op 5K, very high, geen AA, meestal 60fps, TitanX Sli; 40-45fps).
Wel is op sommige momenten in een paar games duidelijk dat 4 GB-Vram voor 5K wel iets te weinig is (AC Unity) . Ook voelt SLI momenteel in de meeste gevallen soepeler aan doordat de frametimes bij Sli, misschien mede door de grotere driver overhead in dx11 bij AMD, lager liggen.
Toch kan ik nu meer games op 5K draaien met een goede perf. dan met TitanXSLI, ondanks de 4GB V-ram.

Ik ben geneigd de Fury's te houden, er zit duidelijk veel meer raw power in het verschiet en de kaarten zijn heerlijk koel en throttelen al helemaal niet. Wel een zachte coinwhine bij full load, vooral zonder v-sync en of framerate limiter, en een heel hoog maar niet hinderlijk geluid uit de pomp, maar het mag geen naam hebben.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Onder het mom, foutje moet kunnen?
Nvidia website lists FreeSync monitor as G-sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De high-end neem ik aan?

De mid-range is juist ideaal om crossfire te gebruiken. 2x de performance voor een zacht prijsje.

Warmte in je kast is wel een issie (2x 150W in mijn geval) maar je kunt ermee leven. Fannetje hier, power-management met -10% daar.... Performance die 2 kaarten leveren is meer dan zat ook voor op 2560x1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

edward2 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:44:
[...]

Een weekje twee Fury X's in CF in gebruik, wow, wat een power. In absolute snelheid @4- en 5K in een aantal games vaak 10-40% sneller dan TitanX SLI, (bv. Far Cry4 op 5K, very high, geen AA, meestal 60fps, TitanX Sli; 40-45fps).
Wel is op sommige momenten in een paar games duidelijk dat 4 GB-Vram voor 5K wel iets te weinig is (AC Unity) . Ook voelt SLI momenteel in de meeste gevallen soepeler aan doordat de frametimes bij Sli, misschien mede door de grotere driver overhead in dx11 bij AMD, lager liggen.
Toch kan ik nu meer games op 5K draaien met een goede perf. dan met TitanXSLI, ondanks de 4GB V-ram.

Ik ben geneigd de Fury's te houden, er zit duidelijk veel meer raw power in het verschiet en de kaarten zijn heerlijk koel en throttelen al helemaal niet. Wel een zachte coinwhine bij full load, vooral zonder v-sync en of framerate limiter, en een heel hoog maar niet hinderlijk geluid uit de pomp, maar het mag geen naam hebben.
Klinkt goed. :)
  • Heb je fury's met de gereviseerde pomp?
  • Is dit via een 4/5k monitor of doe je dit via virtual super resolution.
  • Weet dat jij ook een IQ liefhebber bent dus neem aan dat je AA niet nodig hebt / geen verschil ziet als je AA wel inschakelt. :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Help!!!! schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 16:49:
[...]

Klinkt goed. :)
  • Heb je fury's met de gereviseerde pomp?
  • Is dit via een 4/5k monitor of doe je dit via virtual super resolution.
  • Weet dat jij ook een IQ liefhebber bent dus neem aan dat je AA niet nodig hebt / geen verschil ziet als je AA wel inschakelt. :?
Nee, nog de versie met de oude, maar het stoort mij totaal niet, maar misschien ben ik wat doof vanwege mijn vele bezoeken aan dancefeesten vroeger :D.

5K native (Dell 27UP2715K. )

AA is zo goed als onnodig, alleen bij specular objecten zie je nog wel eens wat aliasing. Ik gebruik soms SMAA via Reshade (incl. andere post shaderinjecties), maar SMAA doet niks bij spacularalising, dus daar helpt het dan juist weer niet.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Aha ok.

5K native, lekker bezig :P

AA is wel belangrijk om te weten omdat AA memory intensive is. Daarmee wordt de 4GB vd Fury X natuurlijk ook weer minder heikel.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 16:18:
[...]

De mid-range is juist ideaal om crossfire te gebruiken. 2x de performance voor een zacht prijsje.
100% scaling heb je nooit. En daarnaast maar hopen dat de drivers voor je game goed in elkaar steken. Crossfire/SLI is mijn inziens alleen een toevoeging voor high-end setups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
[afbeelding]

Met nu ook een leuke teaser }:|

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
The new Fiji is coming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:56:
[...]

100% scaling heb je nooit. En daarnaast maar hopen dat de drivers voor je game goed in elkaar steken. Crossfire/SLI is mijn inziens alleen een toevoeging voor high-end setups.
Valt eigenlijk bestwel mee.

De games die ik speel:

BF3 / BF4
L4D2

af en toe een 'nieuwe' release via usenet enzo. Nooit problemen mee gehad. Vooral in Steam games ligt de performance gewoon uitstekend (alles wat onder Valve engine draait eigenlijk).

Ik speel geen games die net gereleased zijn, kinderziektes heb je altijd. Wacht altijd even tot de wind wat gezakt is ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Nog een leuk weetje, ik dacht, jammer dat ik de nieuwe in ontwikkeling zijnde UT4/2015 niet met crossfire kon spelen en wel met SLI (via een onofficieel ook nog niet ideaal SLi bitje). Toch even AFR geforceerd,... 60 fps @5K in epic settings, ongelooflijk, met TitanX SLI loopt het met 45 fps. Het is alleen nog niet continu smooth, of dat nou komt vanwege een gebrek aan Vram, of het CF profiel, of rauwe driver.

[ Voor 3% gewijzigd door edward2 op 08-07-2015 21:47 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Nieuwe Drivers! 15.7 is hier!!!

Windows 10 64-bit
Windows 8.1 64-bit
Windows 7 64-bit

Release Notes

Highlights:
  • VSR is er voor 7000 series en hoger!
  • Frame Rate Target Control™ (FRTC) ook voor 7000 en hoger!
  • FreeSync + Crossfire 8)
  • Allerlei optimalisaties
Volgens mij is hij ook WHQL/Stable :*)

[EDIT]
VSR is niet zichtbaar voor mij op de HD7870. :-(
En de FRTC werkt ook niet, hij draait Dota 2 gewoon op 120 fps. Werkt alleen voor DX10 games en hoger. Dota 2 is DX 9 naar mijn weet. :)

[ Voor 26% gewijzigd door LongBowNL op 08-07-2015 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-08 21:23

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

edward2 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 21:46:
Nog een leuk weetje, ik dacht, jammer dat ik de nieuwe in ontwikkeling zijnde UT4/2015 niet met crossfire kon spelen en wel met SLI (via een onofficieel ook nog niet ideaal SLi bitje). Toch even AFR geforceerd,... 60 fps @5K in epic settings, ongelooflijk, met TitanX SLI loopt het met 45 fps. Het is alleen nog niet continu smooth, of dat nou komt vanwege een gebrek aan Vram, of het CF profiel, of rauwe driver.
Pics or it didn't happen :+

Van je setup dan, die framerates geloof ik wel :)
En man, man, man, weet nog steeds niet wat ik wil, denk dat ik voorlopig maar gewoon bij m'n 280X blijf.
LongBowNL schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 21:55:
Nieuwe Drivers! 15.7 is hier!!!

Windows 10 64-bit
Windows 8.1 64-bit
Windows 7 64-bit

Highlights:
  • VSR is er voor 7000 series en hoger!
  • Frame Rate Target Control™ (FRTC) ook voor 7000 en hoger!
  • FreeSync + Crossfire 8)
  • Allerlei optimalisaties
Volgens mij is hij ook WHQL/Stable :*)

[EDIT]
VSR is niet zichtbaar voor mij op de HD7870. :-(
En de FRTC werkt ook niet, hij draait Dota 2 gewoon op 120 fps. :(
toon volledige bericht
Ik ben hem nu aan het installeren op m'n 280X, kijken wat het doet in Assetto Corsa, zal wel niet werken op 5760x1080? VSR gaat toch niet want dan ontploft het ding helemaal...
Framerate target werkt perfect, ook in Eyefinity, blijft héél stabiel op dezelfde framerate hangen, met om de 3 seconden even 1 frame meer wat dan voor een kleine tear zorgt, makkelijk opgelost: Target op 59FPS zetten :)

VSR zie ik nergens een optie voor...

[ Voor 48% gewijzigd door Kuusj op 08-07-2015 22:52 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
VSR is vooral leuk voor simpele games zoals League of Legends, Dota 2, CS:GO etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/jGsyzrAuYu8uuMKVY9xXJGXm/full.png
VSR moet daar staan, als die niet komt misschien eerst de driver volledig verwijderen via het configuratiescherm, dan een reboot en daarna DUU, nog een reboot en opnieuw installeren.

[ Voor 18% gewijzigd door -The_Mask- op 08-07-2015 23:15 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
FRTC werkt op mijn 280X ook zonder problemen evenals VSR, die gaat bij mij tot 2560x1440. Ik kwam wel een nare bug tegen. Ik schakelde eerst alleen GPU upscaling in en na het toepassen ging m'n scherm in standby en moest ik een harde reset doen. Na het opnieuw opstarten had ik wel weer gewoon beeld.

[ Voor 54% gewijzigd door DervishD op 09-07-2015 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 10:11
Waarschijnlijk nog te vroeg, maar mensen met een HD6000 serie kaart die deze driver succesvol hebben geïnstalleerd? Op de AMD site zie ik wel de HD6000 serie, maar als ik ernaartoe ga, staat hetzelfde lijstje als voor de R9 en Fury X en zo.

Installeert prima! Heb alleen geen VSR en zo, maar dat verwachtte ik ook niet met deze kaart. :P

[ Voor 17% gewijzigd door chim0 op 09-07-2015 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Misschien komt er een mod aan voor VSR 15.7 net als onderstaande link
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=397924

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Het is erg lang geleden dat ik in dit topic mee keek, maar ik zou heel graag een serieus verzoek willen plaatsen richting de vele AMD kenners hier (en connecties die jullie wellicht hebben):
V&A gevraagd: Reparatie voor HIS R9 290X Hybrid

Ik ben namelijk dringend op zoek via Tweakers naar iemand die ervaring heeft met reparatie van videokaarten (ik heb een high-end kaart liggen die spontaan een defect lijkt te vertonen en ik heb geen garantie). Mijn ervaring is dat met Vraag advertenties hier op tweakers niet altijd de juiste mensen worden bereikt, dus ik hoop dat ik deze hier mag laten staan. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Da_maniaC op 09-07-2015 09:25 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:01
De meest simpele reactie is natuurlijk, heb je de kaart al eens in een andere pc getest.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

winwiz schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:30:
De meest simpele reactie is natuurlijk, heb je de kaart al eens in een andere pc getest.
winwiz: wil het niet in een troubleshooting topic laten veranderen hier. :)
Maar het defect zit echt in de videokaart zelf. In een andere PC werkt deze ook niet en mijn R9 280X werkt zonder problemen in mijn huidige PC.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
-The_Mask- schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:14:
[afbeelding]
VSR moet daar staan, als die niet komt misschien eerst de driver volledig verwijderen via het configuratiescherm, dan een reboot en daarna DUU, nog een reboot en opnieuw installeren.
Ik heb de driver al via DDU verwijderd. Ik ga ze vandaag gewoon nog een keer installeren. Ik deed het de laatste keer meteen met DDU, zonder de officiële deïnstallatie. Hopelijk komt het dan wel tevoorschijn. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag ook ergens dat de max van GCN1 en GCN2 kaarten op dit moment 2560x1440 lijkt te zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Target Display TimingSupported VSR Modes
1366 X 768 @ 60Hz1600 X 900
1920 X 1080
​1600 X 900 @ 60Hz1920 X 1080
​1920 X 1080 @ 60Hz2560 X 1440
3200 X 1800
3840 X 2160 (AMD Radeon™ R9 285, AMD Radeon™ R9 Fury Series)
1920 X 1200 @ 60Hz2048 X 1536
2560 X 1600
3840 X 2400 (AMD Radeon™ R9 285, AMD Radeon™ R9 Fury Series)
2560 X 1440 @ 60Hz3200 X 1800
1920 X 1080 @ 120Hz​1920 X 1200 @ 120Hz
2048 X 1536 @ 120Hz

Het lijkt ook dat de overhead wat minder is :o https://i.imgur.com/iX2vZ7h.png (niet mijn benchmark)

[ Voor 6% gewijzigd door LongBowNL op 09-07-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

kuusj98 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:35:
[...]

Pics or it didn't happen :+
Heb mijn kast lastig bereikbaar opgesteld, maar nog net een kiekje waarop ze te zien zijn ;)

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/45aojbox5/20150708_233818.jpg

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:30

westergas

rikkie_pc

XFX Fury-x is op voorraad!

pricewatch: Asus Radeon R9 Fury X 4GB

edit: wel voor de f**king hoofdprijs zeg...

[ Voor 13% gewijzigd door westergas op 09-07-2015 13:19 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

westergas schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:18:
XFX Fury-x is op voorraad!

pricewatch: Asus Radeon R9 Fury X 4GB

edit: wel voor de f**king hoofdprijs zeg...
pricewatch: Club 3D Radeon R9 Fury X

Is een goede 50 euro minder, maar nog te veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Zijn hier al mensen die gebruik maken van de Frame Rate Control optie in de Catalyst 15.7 drivers?

Bij mij werkt het niet in World Of Tanks... framerate is gewoon hetzelfde als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Moet zeggen dat 15.7 wel een hele goede release is. Weer wat extra performance uit m'n 280X. En voor een 3 jaar oude kaart doet die het nog heel goed. Voor mij nog geen reden om dit jaar te upgraden. Ik wacht mooi op Arctic Islands.
HugoBoss1985 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:37:
Zijn hier al mensen die gebruik maken van de Frame Rate Control optie in de Catalyst 15.7 drivers?
Werkt prima op mijn 280X.

[ Voor 34% gewijzigd door DervishD op 09-07-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Da_maniaC schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:24:
Het is erg lang geleden dat ik in dit topic mee keek, maar ik zou heel graag een serieus verzoek willen plaatsen richting de vele AMD kenners hier (en connecties die jullie wellicht hebben):
V&A gevraagd: Reparatie voor HIS R9 290X Hybrid
Gewoon even een algemene vraag.

Heeft een MB-Bios tegenwoordig een soort leerfunctie die een storend device kan negeren/uitzetten als deze bv teveel stroom pakt/potentiele schade aan het MB creeert ? (heb nl een muis die pertinent niet meer in 1 specifieke pc wil werken en wel in anderen)

Dan had de kaart van "Da_maniaC" het wel in de andere pc moeten doen natuurlijk.

btw @ Da_maniaC, misschien beter hier een apart topic over te maken lijkt me.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-08 23:26
kuusj98 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:23:
[...]

Beide niet leverbaar als je op de site gaat kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

sjekneck schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:00:
[...]

Uurtje geleden waren er nog een stuk of 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-08 21:39

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

enchion schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:42:
[...]

Gewoon even een algemene vraag.

Heeft een MB-Bios tegenwoordig een soort leerfunctie die een storend device kan negeren/uitzetten als deze bv teveel stroom pakt/potentiele schade aan het MB creeert ? (heb nl een muis die pertinent niet meer in 1 specifieke pc wil werken en wel in anderen)

Dan had de kaart van "Da_maniaC" het wel in de andere pc moeten doen natuurlijk.

btw @ Da_maniaC, misschien beter hier een apart topic over te maken lijkt me.
Niet precies maar volgens mij houd hij wel een lijst bij met aangesloten aparaten. Het kan zijn dat je een bios reset moet doen om die lijst leeg te krijgen. Ik dacht dat de naam DMI pool is die kan soms voor problemen zorgen.

Heb maandag net de 15.6 drivers geinstalleerd (kwam v/d 14.12) komt de 15.7 uit >.>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
De hoeveelheid Draw calls in DX11 zijn idd toegenomen.
http://www.3dmark.com/compare/aot/37497/aot/41651

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VAyRev5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet nog veel beter vind ik, ze zijn er nog lang niet en Nvidia gaat ook nog om hoog.
http://www.hardwareluxx.d...y-x-im-test.html?start=22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Tuurlijk het kan altijd beter. Gelukkig kun je zien dat ze wel klaar zijn voor DX12, want daar zijn de Draw Calls een heel stuk hoger dan die van nVidia. Daarnaast weet ik niet of er verschil zit tussen de CPU overhead van 15.7 en de geteste driver in jouw artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Catalyst 15.15 zag ik staan dus niet meer te vergelijken, misschien zitten ze nu wel redelijk gelijk onder dx11. Nvidia heeft zo te zien nog niets aan dx12 overhead gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
nVidia heeft genoeg driver updates de laatste tijd gehad. Dus daar valt ook weinig over te zeggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, enkel wat hotfixes en dx11 game ready drivers. Ik denk dat Nvidia pas voor dx12 gaat optimaliseren als de dx12 games komen tot dan heeft het geen zin want een game werkt niet zoals een benchmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Dat is juist het mooie van DX12 (en Mantle en Vulkan). Omdat het een low-level API is, kunnen de developers makkelijker optimalisaties doorvoeren en zijn ze minder afhankelijk van de GPU-bouwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kuusj98 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:23:
[...]

Enige waar je de meerprijs nu voor betaald is het merk, en het spekken van de webwinkel die ze wel liggen heeft. :P

Denk dat ik mijn R7 270 crossfire set vervangen ga, en voor een Fury wil gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:01
Ik wacht lekker tot na de vakantie. Dan zijn we bijna 2 maanden verder, dus verwacht ik meer voorraad en meer concurrentie wat normaal gesproken tot een lagere prijs leidt.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Voor €650 overweeg ik een Fury-X. Daar zal die prijs wel naartoe kruipen vermoed ik. AMD zal wel moeten...rond de €700 ga ik zeker voor een 980Ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Iemand op overclockers heeft met de nieuwe drivers een benchmark gedaan op zijn Fury X.
BOOM!

This is awesome. The new drivers really worked.

Farcry 4 on 1440p with all Preset Ultra settings.

Note that it is just on stock clock. No OC, nor HBM OC.

2015-07-09 22:44:11 - FarCry4
Frames: 7056 - Time: 87953ms - Avg: 80.225 - Min: 62 - Max: 98

Before on 15.15 drivers.

1440P with all Preset Ultra settings.

2015-06-26 16:04:54 - FarCry4
Frames: 5810 - Time: 88234ms - Avg: 65.848 - Min: 51 - Max: 95

EDIT: Note that the benchmark was taken during the first time when you met Sabal and he asked you to run through the doors to the truck. The benchmark ends when the truck was hit and went off the cliff.
toon volledige bericht
Het lijkt er op dat de Fury X nog niet zijn volle potentieel heeft bereikt. Het zal me niets verbazen als ie de Titan X voorbij gaat met nog meer verbeteringen aan de driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Zou leuk zijn als het klopt. Die game liep immers al niet slecht t.o.v. de GTX980Ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-08 10:44
FinFET Globalfoundries op 7nm:

http://www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1327087

Heel mooi (potentieel) nieuws voor AMD!

[ Voor 15% gewijzigd door Gurneyhck op 09-07-2015 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
15.7 vind ik tot zo ver waardeloos.

Zwarte schermen zijn hiermee weer terug gekomen.
En de FPS control werkt niet in World of tanks (Andere games niet getest.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:14
sjekneck schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:00:
[...]

Die Club3D kaart is naar mij op weg ;)

Frame Rate Control gaat helaas maar tot 95 FPS bij de 7970 :/
Laat ik nu net een Eizo Foris FG2421 hebben die 120 Hz is -.-"

Meh, waarschijnlijk geen Frame Rate Control voor mij dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

DCG909 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 23:04:
Frame Rate Control gaat helaas maar tot 95 FPS bij de 7970 :/
Bij iedereen gaat ie maar van 55 tot 95fps. Het lijkt me dat ze dat niet zomaar doen, aangezien het niet FRC is maar FRTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AMD Halts Optimizations for Mantle API

AMD has halted optimizations for its Mantle 3D graphics API, for current and future graphics cards. The cards will retain Mantle API support at the driver-level, to run existing Mantle applications, but will not receive any performance optimizations from AMD. Launched around 2013, Mantle had a short stint with AAA PC games, such as Battlefield 4, Thief, Sniper Elite III, and Star Citizen, offering noticeably higher performance than DirectX 11. The API improves the way the CPU-end of 3D graphics rendering is handled, particularly with today's multi-core/multi-threaded processors, bringing about significant increases to the number of draw-calls that can be parsed by a GPU.

AMD will now focus on DirectX 12 and Vulkan (OpenGL successor by Khronos Group). Why the company effectively killed its own 2-year old and promising 3D API is anyone's guess. We postulate that Mantle could have been used by AMD to steer Microsoft to introduce vital bare-metal optimizations it reserved for the console, to the PC ecosystem with DirectX 12. It appears to have served that purpose, and as if to hold up to its end of a bargain, AMD 'withdrew' Mantle. DirectX 12 will feature a super-efficient command-buffer that scales across any number of CPU cores, and will have huge increases in draw-calls over DirectX 11. The new API makes its official debut with Windows 10, later this month. AMD's Graphics CoreNext 1.1 and 1.2 GPUs support DirectX 12 (feature level 12_0), as do rival NVIDIA's "Maxwell" GPUs. The company will continue to nurture Mantle as an "innovation base" for its upcoming tech, such as LiquidVR.

Source: http://www.techpowerup.co...tions-for-mantle-api.html

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 23:13:
[...]

Bij iedereen gaat ie maar van 55 tot 95fps. Het lijkt me dat ze dat niet zomaar doen, aangezien het niet FRC is maar FRTC.
Als je een 60 of 75hz scherm hebt dan lijkt het me wenselijk, niet meer FPS dan dat je scherm aankan te produceren. Het klinkt leuk 140FPS op een 60Hz scherm maar het verbruik stijgt 2x zo hard.

Heb het aangezet, op 65FPS gezet omdat m'n scherm 60hz doet op 2560x1080... nog niet getest :+

Zodra die Fuji iets meer beschikbaar zal zijn wil ik 'm. :) Mooi wat ruimte vrij weer in m'n kast (2x 270) en iets minder verbruik en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 22:16
Minder verbruik lijkt me niet.
Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/8/Q/408554/original/04-Power-Consumption-Gaming.png
2x120Watt = 240;). De Fury X gebruikt toch wel wat meerr :).

Edit:
ben normaal geen fan van tomshardware maar hij gaat hier wel lekker diep in op het stroomverbruik van de fury x:
http://www.tomshardware.c...eon-r9-fury-x,4196-7.html

[ Voor 35% gewijzigd door spNk op 10-07-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Het artikel vergeet te melden dat Vulkan een doorontwikkeling van Mantle is. Ze doen net alsof AMD jaren aan werk ineens in de prullenbak gooit.

En weer een subtiele verwijzing naar die feature levels :/

[EDIT]
De Fury komt eerder dan gedacht.
De klok staat nu op 1 uur en 25 minuten (release is dus om 14:00 uur)
http://sapphirenation.net/theclock/

[ Voor 15% gewijzigd door LongBowNL op 10-07-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Iets minder dan een uurtje nog, blijkbaar: http://sapphirenation.net/theclock/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-08 12:09
YouTube: IB150706 001 3D-карта Asus Radeon R9 Fury Strix будет оснащена охладителем DirectCU III

deze video al blijkbaar online sinds 6 juli hebben ze het over een duitse shop die hem al te koop heeft voor 630 euro, de advies prijs ligt volgens de video op 549 euro. het betreft hier de asus strix cuIII variant van de fury

[ Voor 10% gewijzigd door Sokkeh op 10-07-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

1 dag 22 uur staat er bij mij...
En dit betreft een giveaway actie (gelijk ff mee gedaan natuurlijk ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door westergas op 10-07-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-08 14:36
De eerste Fury reviews staan online:

http://www.computerbase.d...on-r9-fury-tri-x-oc-test/
http://www.tomshardware.c...i-x-overclocked,4216.html
http://www.bit-tech.net/h.../sapphire-r9-fury-tri-x/1

Over het algemeen slechts een paar procent langzamer dan de Fury X en prima koeloplossingen.
maratropa schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:58:
Heeft iemand al reviews gelezen waar ze ook o.a. meerdere compute testen doen? Luxmark bijv, etc. Het is nogal game-heavy wat ik kan vinden :)
Check de computerbase review:

http://www.computerbase.d...uting_und_videowiedergabe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
AMD heeft met de Fury een winnaar in handen en laat ook met deze kaart zien dat Nvidia qua prijs/prestatie verhouding nog steeds niet aan ze kan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:37

OMD

DervishD schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:19:
AMD heeft met de Fury een winnaar in handen en laat ook met deze kaart zien dat Nvidia qua prijs/prestatie verhouding nog steeds niet aan ze kan tippen.
mwah. Reference ( en soms zelfs non-reference ) 980ti kaarten zijn al vanaf 721 euro te verkrijgen hier in Nederland. Bij de oosterburen zelfs nog lager. Er is nog geen echte prijs beschikbaar voor de gewone Fury. Ik hoop dat deze inderdaad rond de 550 gaat zitten maar ik ben er bang voor als je naar de prijs van Fury-X kijkt. Deze is nou niet echt goedkoper te vinden dan 740 euro ( normale winkels, geen SiComputers )

Sapphire Fury review door HardwareCanucks
YouTube: SAPPHIRE R9 Fury Tri-X OC Performance Review

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 21:43
Brrr

In tomshardware max VRM temp 115 :o :/

Toch niet echt aangenaam lijkt mij :-(

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

nvidia666 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:36:
Brrr

In tomshardware max VRM temp 115 :o :/

Toch niet echt aangenaam lijkt mij :-(
Lijkt me dan toch wel een defect in de koeler oid...
Mijn 280X zuipt geoverclockt aanzienlijk meer dan een Fury en hier komen de VRM's ook niet boven de 75-80 graden uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:12
DervishD schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:19:
Mwah, dat kunnen ze wel, ze doen het alleen niet.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
haarbal schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:42:
[...]

Mwah, dat kunnen ze wel, ze doen het alleen niet.
AMD weet anders met de Fury nu ook weer het juiste gat te vullen. Netjes tussen de 980 en Fury X in. En laten we niet vergeten dat de 15.7 driver nog maar de tweede is voor Fiji, er zullen nog anderen volgen die de prestaties waarschijnlijk nog wat op zullen krikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 21:43
kuusj98 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:39:
[...]

Mijn 280X zuipt geoverclockt aanzienlijk meer dan een Fury en hier komen de VRM's ook niet boven de 75-80 graden uit...
Welja de 290 +X konden ook zeer heet worden hoor
M'n spontane shutdowns waren wss doordat m'n Vrm's te heet werden + 100 graden.

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

[...]

Lijkt me ook dat er iets niet klopt aan de cooler. Met een simpel en klein heatsinkje op de VRMs, worden ze op mijn 290X nog niet eens 70°C. Met de standaard reference heatsink gingen ze boven de 95°C, maar dat ging de core ook wel met die slechte cooler icm. het slechte thermal-target fan-control systeem van AMD.
Custom cooling en custom fan profile heeft dat opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-07 16:32
Overklokkers kunnen de kaart via VGA-hotwire aansluiten op een RoG-moederbord, om zo hardwarematig het GPU-voltage en de klokfrequentie uit te lezen en aan te passen. Daarvoor moet je wel solderen.
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products_larges/314727/3/asus-radeon-r9-fury-strix-4gb.jpg
Bron: http://nl.hardware.info/r...asus-radeon-r9-fury-strix

Nog even wachten op de echte OC resultaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:40

Edmin

Crew Council

get on my horse!

http://hothardware.com/re...eon-r9-fury-review?page=1

Fury review met zeer positieve beoordeling:
the Fury is superior to the Fury X in many ways when you consider price versus performance. This is the card that takes the fight to NVIDIA, delivering results that are on average only 4% to 7% behind Team Green's GeForce GTX 980 Ti, but for $100 less.

[ Voor 11% gewijzigd door Edmin op 10-07-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Volgens mij geven de nieuwe drivers een vertekend beeld m.b.t. de Fury X t.o.v. de Fury. Bij HWI zeggen ze dat ze alleen de Fury met de nieuwe 15.17 drivers getest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Defect niet, slechte montage wel.

Denk aan kussentjes, push-pins enz. Schroef zo'n ding zelf eens stevig vast met moer en bout en moet je kijken wat een verschil B)

Alles moet zo goedkoop mogelijk vanaf fabriek af aan worden geproduceerd. Push-pins wordt vaak bij VRM's gebruikt terwijl die dingen half contact maken. Zo'n kussentje droogt uit op ten duur.

Wel excellent weer. Dikke kaart! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Volgens de review van Anadtech is de Sapphire Fury Tri-X onder game belasting net zo stil als de 980Ti idle.
"To put that in perspective, the Sapphire Fury Tri-X under a gaming workload is as loud as the GTX 980 Ti is at idle. Simply put, these results are amazing." Anandtech
Knappe prestatie van Sapphire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

OMD schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:32:
[...]

Deze is nou niet echt goedkoper te vinden dan 740 euro ( normale winkels, geen SiComputers )
Jammer dat tweakers inmiddels zo commercieel is dat ze je niet de mogelijkheid geven dat klote SiComputers te blokken. :r

On topic: Weet iemand een goede site waar ook de Fury X met de nieuwe WHQL 15.7 getest is? :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:40

Edmin

Crew Council

get on my horse!

madmaxnl schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:17:
Volgens mij geven de nieuwe drivers een vertekend beeld m.b.t. de Fury X t.o.v. de Fury. Bij HWI zeggen ze dat ze alleen de Fury met de nieuwe 15.17 drivers getest hebben.
Als dat een reactie op mijn post was: bij hothardware hebben ze de Fury (X en non-X) getest met Catalyst 15.15.1004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

DervishD schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 21:01:
Volgens de review van Anadtech is de Sapphire Fury Tri-X onder game belasting net zo stil als de 980Ti idle.

[...]

Knappe prestatie van Sapphire!
Dat kan niet kloppen, AMD's zijn immers heet en luid. Altijd. Geen uitzonderingen

:+

Ach, gelukkig heeft AMD voor die mensen geen HDMI 2.0 erop gedaan, kunnen ze daarover zeuren :+

Enfin, zeker mooie prestatie van Sapphire, koelers maken kunnen ze wel daar. Ben benieuwd naar de andere merken.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 21:32:
[...]

Jammer dat tweakers inmiddels zo commercieel is dat ze je niet de mogelijkheid geven dat klote SiComputers te blokken. :r

On topic: Weet iemand een goede site waar ook de Fury X met de nieuwe WHQL 15.7 getest is? :)
HWI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee HWI niet, die testen zowat elke kaart met een andere driver waardoor je nooit een goed beeld kunt krijgen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:55:
Nee HWI niet, die testen zowat elke kaart met een andere driver waardoor je nooit een goed beeld kunt krijgen.
Voor de AMD Radeon R9 Fury hebben we de nieuwe Catalyst 15.7 driver gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja maar dat was zijn vraag niet, en juist doordat ze dus voor elke kaart een andere driver gebruiken geeft het een scheef beeld zoals ik al zei.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus hwi haalt er oudere benches bij van een vorige review en word er alleen de Fury getest met nieuwe drivers, is dat wat je bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Lees toch wel wisselende verhalen over de Fury (non X variant).

Wat voor mij wel een positieve conclusie is die hoop biedt, qua crossfire, is deze van PCper:
Closing Thoughts

3Way
This story that focuses on the performance scaling capability of the AMD Radeon R9 Fury X and the NVIDIA GeForce GTX 980 Ti has revealed some interesting information to us. Let's start with the easiest outcome to decipher: 3-Way SLI and 3-Way CrossFire just do not present a positive experience for gamers of either camp. It would seem that either due to neglect or complexity, drivers and profiles that center around more than 2 graphics processors have been left off to the side of either teams' roadmap, and maybe deservedly so. SLI/CF users are already a niche; and users that combine 3 or even 4 GPUs in a single system are even more rare than that. From what I am told by both NVIDIA and AMD, developing robust and reliable drivers for beyond two GPU configurations is incredibly time consuming, expensive and...under utilized.
Regardless of your thoughts on if either company should invest more time in these kinds of setups, it seems obvious to me that going into a build with the intent to run either three AMD Fury X cards or three GTX 980 Ti cards is a fruitless gesture. Just don't do it.

2Way
But let's talk about the results of standard old two card SLI and CrossFire. In most of our games and resolutions we actually saw gains that demonstrated the benefits of adding a second card to a system for a power user that demands high frame rates, high resolutions or both. Games like Crysis 3 and Battlefield 4 show us that when done well, and with a GPU-bottlenecked scenario, you can see scaling from 75-95% depending on settings. Other games, like Metro: Last Light or even GRID 2 require 4K resolutions to scale at any reasonable levels.

But what about that direct AMD and NVIDIA comparisons? Despite what we might have expected going in, the AMD Radeon R9 Fury X actually scaled in CrossFire better than the NVIDIA GeForce GTX 980 Ti. This comes not only in terms of average frame rate increases, but also in lower frame time variances that result in a smoother gaming experience. In several cases the extra scalability demonstrated by the Fury X allowed its dual-GPU performance to surpass a pair of GTX 980 Ti cards even though in a single GPU configuration the GeForce card was the winner. GRID 2 at 4K is one example of this result as is Bioshock Infinite at 4K. And even in a game like Crysis 3 at 4K where we saw NVIDIA's card scale by a fantastic 84%, AMD's Fury X card scaled by 95%!

This is a great step for AMD to prove that its architectures and driver development are on the right track. There are still games where AMD needs to play catch up, like Grand Theft Auto V, but our results here today prove that the company CAN do it. But PC gamers know that timeliness is easily just as important as any other aspect of multi-GPU driver support - getting CrossFire integrated for Batman: Arkham Knight, for example, weeks after release would mean that many hardcore gamers would have already bought and finished the game. The day one experience means a lot and AMD needs to prove it can keep up with the team and money invested in that at NVIDIA.

CF SLI good?
Does this mean I would recommend everyone go out and buy a pair of Fury X or GTX 980 Ti cards? No - I am still usually in the camp that CrossFire and SLI are for the bravest among our ranks because of the complications discussed above. But if you have the dough and you have the drive, you know now what you can expect. Good luck!
toon volledige bericht

PC Specs

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.