SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Het is niet alleen de beperkte AI, ook gewoon een design-keuze. Het staat er expliciet bij als je auto-resolve aanklikt, dat handmatig vechten betere resultaten zal opleveren.Tsurany schreef op maandag 23 mei 2016 @ 08:38:
Ja aangezien de AI vrij beperkt is en je heel goed bepaalde eigenschappen kan (mis)bruiken.
Ja, absoluut. Ik auto-resolve enkel als ik bv een 80 a 90% voordeel heb. Maar zelf vechten levert betere resultaten op ALS je effectief goed bent in het spelen via die realtime gevechten. Beginners kunnen door foutjes natuurlijk redelijk wat slaag krijgenmanii schreef op maandag 23 mei 2016 @ 08:33:
oei oei.. ik kijk er ook naar uit.
Wordt donderdag voor mijn (linker)schouder geopereerd, waardoor ik 4 weken thuis zit.
Scheelt dat je deze game met 1 hand kan spelen![]()
De meeste veldslagen zet ik op auto resolve, omdat ik liever de campaign map speel.
Is het trouwens zo als je de veldslagen zelf uitvoert en strategisch goed speelt je meer manschappen overhoudt en de kans op winst groter is ?
Ik zag in de filmpjes dat de formatie technieken wat betert zijn. Ik heb er al enorm veel zin in gekregen.
Edit: Mss een handige tip... zelfs als je de Victory melding op je scherm krijgt is het vaak nog de moeite om door te spelen en alle vluchtende tegenstanders nog over de kling te jagen (zet fast-forward gewoon op) Alle tegenstanders die je afslacht kunnen je niet opnieuw aanvallen en de XP is handig meegenomen.
[ Voor 13% gewijzigd door JanAd op 23-05-2016 11:02 ]
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Dacht toen ik de vorige Total War delen speelde altijd al: wat zou dit spel vet zijn in een fantasie setting. En dan wordt het gewoon ff gemixt met me favoriete fantasie universum.
Hoop snel dat ze DX12 patch uitbrengen. 980TI performence op me 290
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Ik kan een bron zo gauw niet vinden, maar volgens mij is het sinds Total War: Rome II zo, dat dit niet meer nodig is. Het spel berekent automatisch hoeveel vluchtende tegenstanders er gevangen en gedood zijn na het Victory scherm. Het zou natuurlijk kunnen dat je handmatig er iets meer uithaalt, maar het is in ieder geval niet meer zoals de oudere versies (waarbij het inderdaad een grote meerwaarde had).JanAd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:57:
[...]
Edit: Mss een handige tip... zelfs als je de Victory melding op je scherm krijgt is het vaak nog de moeite om door te spelen en alle vluchtende tegenstanders nog over de kling te jagen (zet fast-forward gewoon op) Alle tegenstanders die je afslacht kunnen je niet opnieuw aanvallen en de XP is handig meegenomen.
Zal wel eens op YouTube wat noob/beginners tips opzoeken qua strategieJanAd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:57:
[...]
Ja, absoluut. Ik auto-resolve enkel als ik bv een 80 a 90% voordeel heb. Maar zelf vechten levert betere resultaten op ALS je effectief goed bent in het spelen via die realtime gevechten. Beginners kunnen door foutjes natuurlijk redelijk wat slaag krijgenMaarja, persoonlijk vind ik de gevechten geweldig, zeker als je kan vechten (en winnen) tegen een enorme tegenstander. Het is mogelijk en dat maakt het zo leuk.
![]()
Ik zag in de filmpjes dat de formatie technieken wat betert zijn. Ik heb er al enorm veel zin in gekregen.
Ik ben gisteren nogal lang naar deze aan het kijken geweest.manii schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:23:
[...]
Zal wel eens op YouTube wat noob/beginners tips opzoeken qua strategie
Lionheart
Op Twitch erger ik mij meestal te veel aan de commentator, deze op YT is meer 'normaal'
Serieus? Dan heb ik daar er stevig wat tijd aan verlorenHafermaut schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:30:
[...]
Het is niet alleen de beperkte AI, ook gewoon een design-keuze. Het staat er expliciet bij als je auto-resolve aanklikt, dat handmatig vechten betere resultaten zal opleveren.

[ Voor 0% gewijzigd door JanAd op 23-05-2016 12:04 . Reden: typo ]
Veel Youtubers, zoals hiervoor vermeld, hebben veel beginner tips.
Iemand ook al een voorkeur over welke factie ze mee gaan beginnen? (Wsch vooral de Warhammer fans:))
Je kan je er maar druk om maken...
In deze kwam dat even aan bod dacht ik.
edit: De werking van het spel opzich is voor mij geen enkel probleem. Ik ken(de) alleen niks van Warhammer. Bij één van de eerste filmpjes op Twitch dacht ik ff dat Karl Franz gewoon een voor de grap verzonnen naam was
[ Voor 30% gewijzigd door JanAd op 23-05-2016 12:04 ]
The Empire is ingericht als het Heilige Roomse Rijk, met allemaal kleine stadstaatjes en een keizer, vandaar de Duitse naam.JanAd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:40:
Empire en dan de Dwarfs denk ik. Die speelstijl sluit het beste aan bij de mijne. In de Dwarfs campagne zit precies ook een Tutorial zag ik gisteren.
In deze kwam dat even aan bod dacht ik.
edit: De werking van het spel opzich is voor mij geen enkel probleem. Ik ken(de) alleen niks van Warhammer. Bij één van de eerste filmpjes op Twitch dacht ik ff dat Karl Franz gewoon een voor de grap verzonnen naam was
Elke campaign van een bepaalde factie heeft trouwens een tutorial voordat je begint, wel handig gedaan. Veel Warhammer fans zullen nooit Total War hebben gespeeld. En uiteraard voor andere beginners.
Ik ga ook beginnen met de Dwarfs. Ook de meest passende playstyle.
Dan moet je deze ff bekijken:Kaap schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:10:
Kriebelt toch wel een beetje, dus ik zat even te kijken, maar het valt me op dat ook via internet de prijzen nog best hoog liggen. Ben gewend PC games via Greenman etc meestal toch wel voor aantrekkelijke prijzen kan vinden. Budgetgaming de laagste slechts 45,-
Ik heb het daar besteld. Ik vond het anders ook te duur...Thormodo schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 18:27:
Bij Gamesplanet (een officiële reseller, dus niet een grey market site) kun je de game nu voor 30 pond (~38 euro) kopen met de code DREAMHACK: https://uk.gamesplanet.co...rhammer-steam-key--2794-1
Als het goed is blijft dat geldig tot de 22ste.
Je kunt hem toch gewoon al invullen in Steam en pre-loaden?JanAd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:13:
[...]
Dan moet je deze ff bekijken:
[...]
Ik heb het daar besteld. Ik vond het anders ook te duur...- geen idee of de code nog werkt -
De Dreamhack code werkt nu alleen niet meer. Dus kost hij 33 pond, wat al weer richting de 45 euro gaat.
Mijn boxed versie kwam zaterdag ook binnen. De boxed prijzen zijn weer omhoog gegaan, omdat ze inmiddels zijn verzonden. Zo kost hij nu opeens 50 euro bij de webshop waar ik hem kocht, i.p.v. de 43 die ik betaalde (hij is ook 42 geweest.)
Moet zeggen, geen heel mooi doosje (o.a. doorzichtig)
[ Voor 39% gewijzigd door Thormodo op 23-05-2016 14:32 ]
Natuurlijk. Die staat allang klaarThormodo schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:28:
[...]
Je kunt hem toch gewoon al invullen in Steam en pre-loaden?
...
Ik heb Attila van m'n Game-ssd gezwierd en Warhammer in de plaats gezet. Ik heb er wel niet opgelet hoe groot de download was/is. Iemand anders daar al wel opgelet? Wss halen we met het pre-loaden toch nog niet alles binnen ofwel?
Dat was bij mij toch ook één van de redenen om toch voor de pre-order te gaan.Thormodo schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:04:
[...]
Nadeel van wachten vanwege de prijs is natuurlijk weer dat je na 31 mei de Chaos Warriors er niet meer "gratis" bij krijgt.
[ Voor 117% gewijzigd door JanAd op 23-05-2016 15:16 ]
Oh wacht, ik dacht dat je met code je Steam key bedoelde. Maar je bedoelde dus de kortingscode
Nadeel van (lang) wachten vanwege de prijs is natuurlijk weer dat je na 31 mei de Chaos Warriors er niet meer "gratis" bij krijgt.
De hele game is 35 gig volgens de system requirements: http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_WARHAMMER_Specs. Zal wel (ongeveer) kloppen, plus misschien wat extra voor de Chaos Warriors. Zal morgen/vanavond eens kijken hoeveel het precies is.
[ Voor 53% gewijzigd door Thormodo op 23-05-2016 15:23 ]
35GB lijkt me dan ook vrij straf
Die 9.3Gb zal ofwel nog te decrypten zijn of er moet nog een deel worden binnen getrokken.
Als ik mij niet vergis was de ROME 2 Emperor Edition al iets van een 25Gb op steam...
[ Voor 21% gewijzigd door cheiktwo op 23-05-2016 15:59 ]
Ik ga toch eerst proberen zonder de Mod.
Hier is dat nochtans de 28ste pas
Dit gaat een lange werkdag worden
[ Voor 45% gewijzigd door JanAd op 24-05-2016 08:12 ]
? 😂
Die lionheart video's zijn top.. in zijn 2e video van de vampire heeft hij een episch gevecht waar hij alleen zijn hero en varghaul overhoud en een leger van 1400 man ermee verslaat! Bizar !JanAd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:27:
[...]
Ik ben gisteren nogal lang naar deze aan het kijken geweest.
Lionheart
Op Twitch erger ik mij meestal te veel aan de commentator, deze op YT is meer 'normaal'![]()
[...]
Serieus? Dan heb ik daar er stevig wat tijd aan verlorenMoest er iemand een bron over hebben?
Ja, dat vond ik er wel wat over.manii schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:19:
[...]
Die lionheart video's zijn top.. in zijn 2e video van de vampire heeft hij een episch gevecht waar hij alleen zijn hero en varghaul overhoud en een leger van 1400 man ermee verslaat! Bizar !

Het is wel direct duidelijk dat die zombie-units compleet waardeloos zijn, tenzij als cannon-fodder.
In zijn Chaos video's moet je zeker de untis eens bekijken. (op 12.06) Dat is compleet geschift. De art-department heeft zich duidelijk goed geamuseerd toen.
[ Voor 18% gewijzigd door JanAd op 24-05-2016 11:47 ]
Dat klinkt wel overdreven zeg. Ik wacht nog even wat meer reviews en video's af om te kijken hoe die heroes uitpakken! Ik snap dat ze in de lore passen, maar zo'n dramatische invloed van 1 unit voelt voor mij niet passend bij total war.JanAd schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:44:
[...]
Ja, dat vond ik er wel wat over.2 tegen bijna 2000 en dan nog winnen
Mja, ik hoop ook dat dit niet overal zomaar gaat lukken.Hafermaut schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:36:
[...]
Dat klinkt wel overdreven zeg. Ik wacht nog even wat meer reviews en video's af om te kijken hoe die heroes uitpakken! Ik snap dat ze in de lore passen, maar zo'n dramatische invloed van 1 unit voelt voor mij niet passend bij total war.
Kijk hier maar eens even: surrounded by zombies
Vanaf ongeveer 22 minuten is er niks van z'n leger over buiten dan de Varghulf en de Manfred zelf. Die Vargulf is wel een heel hoge tier unit.
Ze zullen de balancing nog wel aanpassen, dat is wel vaker bij TW-games.
Er zitten 3 CD's in voor installatie, maar je kan ook gewoon in Steam de code invoeren en de game activeren en dan downloaden (heb ik gedaan). Daarnaast zit er een boekie in over hoe te activeren in Steam en een reclame dingetje voor Total War op social media en dergelijke en een voucher voor een gratis model en verfles bij Games Workshop. Niets bijzonders dus!108rogar schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:16:
Wat zit er eigenlijk in de boxed versie? Voegt het nog iets toe? Heb je dan een CD of zit er gewoon een steam key in ofzo?
Haha ja, heb net de eerste 16 min gekeken!JanAd schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:44:
[...]
Ja, dat vond ik er wel wat over.2 tegen bijna 2000 en dan nog winnen
![]()
Het is wel direct duidelijk dat die zombie-units compleet waardeloos zijn, tenzij als cannon-fodder.
In zijn Chaos video's moet je zeker de untis eens bekijken. (op 12.06) Dat is compleet geschift. De art-department heeft zich duidelijk goed geamuseerd toen.
Ga het pakket met chaos aanschaffen, even zien waar ze goedkooper te vinden zijn dan steam 😉
Verwijderd
Iedereen die het spel koopt kan de eerste week het chaos pakket gratis toevoegen op steam.. zie ontwikkelaars feedback op forums.manii schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:54:
[...]
Haha ja, heb net de eerste 16 min gekeken!
Ga het pakket met chaos aanschaffen, even zien waar ze goedkooper te vinden zijn dan steam 😉
Dan blijf je eigenaar van het pakket?Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:28:
[...]
Iedereen die het spel koopt kan de eerste week het chaos pakket gratis toevoegen op steam.. zie ontwikkelaars feedback op forums.
Hier staat wat extra info over optimalisatie voor de geïnteresseerden: http://wiki.totalwar.com/w/Optimisation_Blog En van wat ik er over gelezen/gezien hebt draait hij inderdaad stukken beter dan vorige games.Gnosis schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:12:
De game is echt gruwelijk vet haha! Zit echt als een kleine jongen te glimmen. Optimalisatie voor graphics is zeker aanwezig. Niet zoals bij de start van Attila.
Zie deze FAQ: https://support.sega.co.u...-Chaos-Warriors-Race-Pack
Werkt precies zoals ik voorspeld had: Thormodo in "Total War: Warhammer"
En ja Chaos Warriors blijft dan permanent unlocked.
[ Voor 63% gewijzigd door Thormodo op 24-05-2016 15:47 ]
Verwijderd
Yep.. ging blijkbaar wat mis met andere mensen met codes en nu iedereen die de eerste week het spel heeft kan die DLC gratis claimen.. net al gedaan via steam website
Ah, bedankt. Ik heb geen CD-drive in mijn laptop maar het idee van een hardcopy is toch wel lekker.Gnosis schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:54:
Er zitten 3 CD's in voor installatie, maar je kan ook gewoon in Steam de code invoeren en de game activeren en dan downloaden (heb ik gedaan). Daarnaast zit er een boekie in over hoe te activeren in Steam en een reclame dingetje voor Total War op social media en dergelijke en een voucher voor een gratis model en verfles bij Games Workshop. Niets bijzonders dus!
Echt handleidingen zie je tegenwoordig niet meer he? Da's wel jammer, dat was toch altijd een beetje onderdeel van de voorpret.
Nee bijna nergens meer handleidingen volgens mij. Ik heb de boxed edition van Rome Total War 1 en daarin zat zo'n kaart van het hele spel en allemaal uitleg in het boekje, fantastisch.108rogar schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:52:
[...]
Ah, bedankt. Ik heb geen CD-drive in mijn laptop maar het idee van een hardcopy is toch wel lekker.
Echt handleidingen zie je tegenwoordig niet meer he? Da's wel jammer, dat was toch altijd een beetje onderdeel van de voorpret.
Performance wise ligt echt aan hoe of wat, de ene keer boven de 90 en bv bij die siege was het 30-60, niet echt zoals gezegd zou zijn met 60+
( ook fresh install van windows 10 gisteren dus me pc is ook nog is optimaal atm)
Al met al wel veel plezier gehad, en nog best confused af en toe.
Wat ik wel graag zou willen is minder sneeuw ( ik zie geen flikker van een afstand xD ) en dat je items die je hebt, een naam staat wie hem heeft.
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Dat kun je toch gewoon zien in de character profiles? Of bedoel je dat niet.JinShepard schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:54:
en dat je items die je hebt, een naam staat wie hem heeft.
En die sneeuw zag er op streams ook al heel irritant uit. De encoding van Twitch kon het ook al niet aan
Blizzard is (zowat) de enige die nog toffe boxed editions maken d.m.v. een extra hoes. Echter hoewel er bij Diablo 3 nog een boekje zat, zitten er bij Overwatch alleen maar een paar vouchers voor hun andere games.Gnosis schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:11:
Nee bijna nergens meer handleidingen volgens mij. Ik heb de boxed edition van Rome Total War 1 en daarin zat zo'n kaart van het hele spel en allemaal uitleg in het boekje, fantastisch.
Edit: Bij Starcraft 2 zat ook al geen boekje meer

[ Voor 59% gewijzigd door Thormodo op 24-05-2016 17:58 ]
Weg
Volgens mij niet nee, als je op hero 1 items hebt equiped, op h ero 2 kan je die items ook nog kiezen en staat niet bij wie het heeft ( maar ik check dit nog welThormodo schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:06:
[...]
Dat kun je toch gewoon zien in de character profiles? Of bedoel je dat niet.
En die sneeuw zag er op streams ook al heel irritant uit. De encoding van Twitch kon het ook al niet aan.
[...]
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Ik heb nog niet heel veel kunnen spelen, maar m'n eerste indrukken met The Empire zijn wel erg positief. Het is weer even wennen, maar alles draait en werkt veel beter dan bij Attila TW. Er is op dit moment nog niks dat me tegenvalt.To easy schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:27:
En mensen hoe zijn de eerste indrukken? of allemaal actief aan het spelen. Ik ben van plan hem dit weekend te halen. Weinig tijd deze week helaas, moet mijn drang nog even onderdrukken
WowTo easy schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:27:
En mensen hoe zijn de eerste indrukken? of allemaal actief aan het spelen. Ik ben van plan hem dit weekend te halen. Weinig tijd deze week helaas, moet mijn drang nog even onderdrukken
Voor een Total War idd echt belachelijk soepel bij release al. Net even 2 uurtjes kunnen spelen en nog geen enkel issue gevonden. Rome 2 had ik na een half uurtje al weer afgezet om te wachten op de eerste patchesevilpin0 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:03:
[...]
WowEen van de beste rts games die ik ooit gespeeld heb. Beste Warhammer game en beste Total war game, en ik heb ze zon beetje allemaal gespeeld.
Update, na even goed kijken zie je en portrait naast de item, nu pas gezien.Thormodo schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:06:
[...]
Dat kun je toch gewoon zien in de character profiles? Of bedoel je dat niet.
Ook bij skills kan je bij sommigen nog verder ranks in doen, kwam ik ook wat te laat achter xD Heb net een dwarf factie overgenomen met mijn factie, alleen verwachte ik niet dat ik gelijk 6+ towns kreeg, en maar 1 army, ik ben dus bang dat ik snel de helft of niet meer kwijt raak van de greenskins uit het zuiden. In het noorden groeit de vamp empires, ik heb nog een buffer van mijn andere dwarf ally maar of hij ze tegen kan houden? We zullen het zien.
Waar blijft de review hier op Tweakers? Ben benieuwd!
Aangezien het mijn eerste Total War is in enkele jaren (Shogun 2 was top, Rome 2 kon me niet bekoren en Atilla gewoon overgeslagen), ben ik op normal difficulty begonnen met de Dwarves. Time to settle the Grudges!
Als hero ben ik begonnen met Thorgrim Grudgebearer (hopelijk de juiste naam) en zijn legertje Dwergen. De eerste paar turns zijn een tutorial die me wat deden terugdenken aan Shogun 2, zeker een pluspunt voor mij. Begonnen met een legertje Greenskins af te slachten en mijn eerste regio, The Silver Road) volledig over te nemen. Aangezien ik nooit echt Rome 2 heb gespeeld, is het overnemen van regio's nog even wennen.
Mijn eerste grote Grudge kwam van een ophoping van Greenskins en ik moest een ambush battle doen. Thorgrim settles Grudges like a real Dwarf! 100 units lost vs volledige rout is een goed resultaat imo. Daarna not doorgegaan naar Mount Gungabad (of iets in die aard) en na een 10-tal turns siege was hij van mij. Ga ik voor de 2de province om het gebied over te nemen, neemt mijn Dwarf ally die over. RIP dreams.
Dan maar gebruik gemaakt van mijn 2de stack om de gebieden onder mij wat over te nemen terwijl Thorgrim het noorden bewaakt. 2 provinces overgenomen met binnenkort de derde ook in het gareel.
Zoals je leest, dus enorm veel plezier gehad tot nu toe en het smaakt zeker naar meer. Maar dat wilt niet zeggen dat ik geen problemen heb met het spel.
Zo vind ik de hero units veel te sterk. Mijn Thorgrim pakt solo zonder problemen 4 volledige enemy units terwijl mijn leger de rest van het werk doet.
Dwarves kunnen gebruik maken van een tunnelnetwerk, maar ik heb nog geen uitleg gevonden waar dit juist is of hoe dit werkt. De map bied ook geen uitkomst. Iemand een idee?
De andere problemen kan ik nog moeilijk beoordelen, omdat dit vornamelijk veranderingen zijn tov Shogun 2, zoals provinces.
Wat ik me nog afvraag is hoe je volkeren onder je vleugels kan nemen. Ik las hierboven iemand verklaren dat een andere Dwerg zich bij hem heeft aangesloten en dat hij dan 6 gebieden kreeg. Hoe werkt dit juist?
BNet tag: whodares#1162
Aparte is, hij had 6 towns, ik had 3, en toch vond hij me blijkbaar zo schattig dat ik em mog overnemen.
Het is wel grappig hoe anders mijn eerste 10 turns ging dan whodares, want bij mij kwam er een WAAARRGGH army x2 aanlopen en kon ik na mijn ambush niet verder pushen.
Ik heb die legers zonder al teveel problemen gewoon in de pan gehakt. Misschien moet ik er wel bij nuanceren dat ik op Shogun 2 voor de fun unmodded Legendary campaigns aan het doen was en het gewoon ben dat er opeens full stacks naast je hoofddorp kunnen verschijnenJinShepard schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:54:
Aye, klopt, in diplomacy, ik kon trade doen met 600 gold, none agg 600 g etc en toen als bonus kon ik em overnemen, dus eerst helemaal leeg gezogen xD
Aparte is, hij had 6 towns, ik had 3, en toch vond hij me blijkbaar zo schattig dat ik em mog overnemen.
Het is wel grappig hoe anders mijn eerste 10 turns ging dan whodares, want bij mij kwam er een WAAARRGGH army x2 aanlopen en kon ik na mijn ambush niet verder pushen.
EDIT: nog vergeten te bedanken voor de info rond het overnemen van een ally. Dit kan ik vannavond dan eens proberen.
[ Voor 6% gewijzigd door whodares op 25-05-2016 10:05 ]
Ja, dat vind ik ook. Ik kan Franz ook gewoon het gevecht insturen zonder mij eigenlijk zorgen te moeten maken en dat is niet echt correct imo.whodares schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:25:
Zo vind ik de hero units veel te sterk. Mijn Thorgrim pakt solo zonder problemen 4 volledige enemy units terwijl mijn leger de rest van het werk doet.
Ik ga er wel vanuit dat ze dit met balancing nog gaan rechtzetten.
Het kan natuurlijk wel zijn, dat je later in-game tegen veel hogere tier-units wel in de problemen kan geraken. Dat is nog afwachten.
Ik krijg al goesting om straks met de Dwergen te beginnen en Franz ff op rust te zetten
Ben gewend een stack in een gebied te houden om ze zorgen dat de public order niet teveel daalt. Met de orks werkt dat maar tijdelijke omdat ze moeten vechten om de zoveel turns, op hard krijg je ook een public order penalty, lastige combi dus.
Ik lachte me suf toen ik met me fullstacked ork army ineens een gratis full stack erbij kreeg: de WAAAGHH. Das wel apart en ehhh zowaar OP als je in een lastige situatie zit en ineens een fullstack erbij krijgt. Vraag me af wat de andere races voor OP dingen hebben. Heb al een stuk of 5 full stack WAAAAGH legers gehad nu. Erg tof dat je moet blijven knocken met de orks, echt mijn stijl van total war spelen.
Zie mezelf dit spel maanden spelen.
Ik lees nu overal wel dat er veel problemen zijn rond performance, voornamelijk bij NVidia gebruikers. Voor de eerste keer in een paar jaar tijd kan ik blij zijn dat ik AMD graphics heb. Mijn 2x R9 290 draait het spel op ultra als een trein, maar dat mag dan ook wel voor de toenmalige prijs.
Nu hoop ik toch dat wat andere mensen van mijn vriendenkring dit spel ook kopen, want multiplayer kan volgens mij best raar werken. Ik vraag me af wat er gebeurt als je Dwarves en Greenskins pakt als volk. In Shogun 2 werd je namelijk unbreakable allies van elkaar, maar hier zou ik het niet weten. 1 van de objectives van beide volkere is het andere uitmoorden
Maarja, dat is momenteel nog even toekomstmuziek. Eerst zien dat ik de basis van het spel terug wat goed kan krijgen, zo veel te leren van veranderingen tov Shogun 2.
[ Voor 98% gewijzigd door Thormodo op 25-05-2016 11:07 ]
Wat me opviel was dat er gisteren bij de NVidia patch niks over Total War: Warhammer stond.whodares schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:51:
Ik lees nu overal wel dat er veel problemen zijn rond performance, voornamelijk bij NVidia gebruikers. Voor de eerste keer in een paar jaar tijd kan ik blij zijn dat ik AMD graphics heb. Mijn 2x R9 290 draait het spel op ultra als een trein, maar dat mag dan ook wel voor de toenmalige prijs.
Dat lijkt dus te liggen aan de deal die CA heeft gemaakt met AMD omtrent DX12 support.
NVidia moet dus nog een patch uitbrengen voor Total War: Warhammer.
En DX12 support komt er ook nog aan in de komende weken.
http://www.kotaku.com.au/...with-total-war-warhammer/
"Issues Being Resolved with Total War: Warhammer
NVIDIA is working closely with Creative Assembly to resolve issues discovered in
Total War: Warhammer during testing. To ensure the best possible experience, update
to new drivers as they're released and download the latest game updates"
[ Voor 11% gewijzigd door Thormodo op 25-05-2016 11:10 ]
Het opstarten ging goed, wat met de instellingen liggen spelen en alles zo hoog mogelijk gezet en het spel liep mooi soepel. Nu vind ik het niet belangrijk bij een total war dat alles 60+fps is.
Gestart met de dwergen en dat op hard moeilijkheid. Toch even wennen! Was goed begonnen en mooi alles gedaan wat er werd gevraagd, daarna verder gegaan en nieuwe provincie veroverd. Maar plots stond daar een orcje naast mij hoofdstad met een full stack aan zeer goede units. Ik was met mijn hoofdleger helemaal ergens anders. Na een verloren gevecht toch maar besloten opnieuw te starten op normal en dat loopt vlot voorlopig, maar de dwergen zijn echt mijn volkje niet. Ik denk ook helemaal niet van het spel. Het spel beloont heel hard agressieve speelstijl en dat zijn de dwergen helemaal niet. Thorgim is zo een trage rakker op de campaign map dat je volledig omzeilt wordt en je overal te laat bent. Ook op de battle map zijn die korte benen echt te traag. Stond eens tegenover een leger die veel kleiner was dan dat van mij maar ze hadden maar liefst 8 ( x3) katapulten (van die goeie met die vliegende goblins). Tegen dat ik bij die katapulten was had ik nog amper mannetjes over.
Ik ga dus een nieuwe race starten, waarschijnlijk Greenskins.
Met een confederation kan je ze overnemen. In diplomacy scherm.whodares schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:25:
Gisteren het spel gekocht en 2 uurtjes kunnen spelen. Ik ben bijna volledige leek in het Warhammer gebeuren, heb enkel Dawn of War 2 gespeeld en dat is maar een kleine fractie van alles dat Warhammer is.
Aangezien het mijn eerste Total War is in enkele jaren (Shogun 2 was top, Rome 2 kon me niet bekoren en Atilla gewoon overgeslagen), ben ik op normal difficulty begonnen met de Dwarves. Time to settle the Grudges!
Als hero ben ik begonnen met Thorgrim Grudgebearer (hopelijk de juiste naam) en zijn legertje Dwergen. De eerste paar turns zijn een tutorial die me wat deden terugdenken aan Shogun 2, zeker een pluspunt voor mij. Begonnen met een legertje Greenskins af te slachten en mijn eerste regio, The Silver Road) volledig over te nemen. Aangezien ik nooit echt Rome 2 heb gespeeld, is het overnemen van regio's nog even wennen.
Mijn eerste grote Grudge kwam van een ophoping van Greenskins en ik moest een ambush battle doen. Thorgrim settles Grudges like a real Dwarf! 100 units lost vs volledige rout is een goed resultaat imo. Daarna not doorgegaan naar Mount Gungabad (of iets in die aard) en na een 10-tal turns siege was hij van mij. Ga ik voor de 2de province om het gebied over te nemen, neemt mijn Dwarf ally die over. RIP dreams.
Dan maar gebruik gemaakt van mijn 2de stack om de gebieden onder mij wat over te nemen terwijl Thorgrim het noorden bewaakt. 2 provinces overgenomen met binnenkort de derde ook in het gareel.
Zoals je leest, dus enorm veel plezier gehad tot nu toe en het smaakt zeker naar meer. Maar dat wilt niet zeggen dat ik geen problemen heb met het spel.
Dwarves kunnen gebruik maken van een tunnelnetwerk, maar ik heb nog geen uitleg gevonden waar dit juist is of hoe dit werkt. De map bied ook geen uitkomst. Iemand een idee?
De andere problemen kan ik nog moeilijk beoordelen, omdat dit vornamelijk veranderingen zijn tov Shogun 2, zoals provinces.
Wat ik me nog afvraag is hoe je volkeren onder je vleugels kan nemen. Ik las hierboven iemand verklaren dat een andere Dwerg zich bij hem heeft aangesloten en dat hij dan 6 gebieden kreeg. Hoe werkt dit juist?
Inzake de tunnels: kijk naar je Lord linksonder in campaign map. Rechtsonder zijn porter zit een groene knop voor stances. Daar kan je bijv. March doen maar ook tunnelen. De turn erna kan je dan zo onder een berg door tunnelen. Tot waar je kan wordt hetzelfde aangegeven als normale movement.
Eigen campaign: net Karak Eight Peaks veroverd, krijg ik gelijk een WAAAGH voor mijn baard. Dat was wel echt wennen, zulke grote gevaren opeens. Bij andere Total Wars was dat niet.
De Legendary lords zijn wel erg sterk, maar niet vergeten dat ze dat in de lore ook zijn. In een dergelijke wereld moeten de leiders echt bizar sterk zijn. Zoals anderen eerder ook zeiden, zijn de high tier units wel in staat ze gewoon kapot te maken.
Heb ook nog in custom battles alle legendary lords tegen elkaar laten vechten, de enige die Archeon konden verslaan waren de 2 Dwarfs en Grimgor bijna.
Maar echt fantastisch spel.
Ik heb geen problemen ondervonden en ik draai het op een SLI 2x970GTX. Iemand anders hier wel problemen gehad met Nvidia kaarten?Thormodo schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:06:
[...]
Wat me opviel was dat er gisteren bij de NVidia patch niks over Total War: Warhammer stond.
Dat lijkt dus te liggen aan de deal die CA heeft gemaakt met AMD omtrent DX12 support.
NVidia moet dus nog een patch uitbrengen voor Total War: Warhammer.
En DX12 support komt er ook nog aan in de komende weken.
http://www.kotaku.com.au/...with-total-war-warhammer/
"Issues Being Resolved with Total War: Warhammer
NVIDIA is working closely with Creative Assembly to resolve issues discovered in
Total War: Warhammer during testing. To ensure the best possible experience, update
to new drivers as they're released and download the latest game updates"
Ik heb de drivers gisteren bijgewerkt omdat Total War zelf aangaf dat ze verouderd waren. Ik haal prima framerates, veel vlotter dan Attila en dat toch op 3440x1440 en op de ultra settings.
Blijkbaar helpt SLI voorlopig nog geen donder: http://www.kotaku.com.au/...r-doesnt-support-sli-yet/JanAd schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:25:
[...]
Ik heb geen problemen ondervonden en ik draai het op een SLI 2x970GTX. Iemand anders hier wel problemen gehad met Nvidia kaarten?
Ik heb de drivers gisteren bijgewerkt omdat Total War zelf aangaf dat ze verouderd waren. Ik haal prima framerates, veel vlotter dan Attila en dat toch op 3440x1440 en op de ultra settings.
Maar in dat andere artikel staat dat ze verder (ook in de comments) niet echt problemen hebben.
Dus eigenlijk vraag ik me af waar whodares leest dat er zoveel Nvidia gerelateerde problemen zijn. In ieder geval gaat de performance nog beter worden.
[ Voor 17% gewijzigd door Thormodo op 25-05-2016 13:24 ]
Moet zeggen dat ik erg overweldigd ben door de vele opties en het spoor soms volledig bijster ben. Vanavond maar eens opnieuw beginnen met de Dwarves campaign.
Vergeet niet de tutorials/prologen rustig een of twee keer te spelen. Voor de real time battles is het ook niet gek om een eenvoudige custom battle op te zetten om wat meer gewend te raken zonder dat het meteen gevolgen heeft voor je campaign.belfrink schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:23:
Gisteren als totale "Total War" leek ook begonnen. Altijd al interesse gehad in de Warhammer wereld, zowel de miniatuur als de virtuele games gespeeld.
Moet zeggen dat ik erg overweldigd ben door de vele opties en het spoor soms volledig bijster ben. Vanavond maar eens opnieuw beginnen met de Dwarves campaign.
Voor je het weet ben je twee campaigns en honderd(en) u(u)r(en) verder.
Ik vind het bij nader inzien wel een gemiste kans dat ze het spel niet Total War:hammer hebben genoemd, maar misschien dat dit soort (flauwe?) woordgrapjes niet mogen vanwege trademarks.
Type maar eens "Total War Warhammer NVidia" in in google. Je zal meteen zien waar ik lees dat de problemen zijn. Iets met de laatste drivers die slechte performance hebben. Kan ook zijn dat ik me verkeerd heb geïnformeerd. Dat zou me nochtans sterk lijken omdat er een officiële statement is uitgebracht in de changelog van de drivers zelf: http://us.download.nvidia...release-notes-updated.pdfThormodo schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:18:
[...]
Blijkbaar helpt SLI voorlopig nog geen donder: http://www.kotaku.com.au/...r-doesnt-support-sli-yet/
Maar in dat andere artikel staat dat ze verder (ook in de comments) niet echt problemen hebben.
Dus eigenlijk vraag ik me af waar whodares leest dat er zoveel Nvidia gerelateerde problemen zijn. In ieder geval gaat de performance nog beter worden.
Ik ben een Total War veteraan en ik ben ook al opnieuw begonnen met de campaign. Hele economie was naar kaput en moet echt wennen aan de de dure units van de Dwarfs. Ook met Empire begonnen en die zijn weer compleet anders, qua problemen met andere facties en het onderhouden van je economie en units. En vooral hoe ermee te vechten. Maar is ook het leuke van het spel dat je elke keer beter wordt en beter doorhebt wat te doen.belfrink schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:23:
Gisteren als totale "Total War" leek ook begonnen. Altijd al interesse gehad in de Warhammer wereld, zowel de miniatuur als de virtuele games gespeeld.
Ik vind trouwens (weet niet of ik de enige ben) de AI echt best wel goed. Omflankende cavalry, great weapon units die tegen sterk gepantserde units gaan. Niet zo dom als bij andere TW's.
"Google maar eens op" is geen bron. Op de eerste pagina van resultaten staat in elk geval niks expliciet over die problemen, alleen dat de driver update nog moet komen. En dat er nog geen officiële driver update is geweest heb ik hier ook al gepost: Thormodo in "Total War: Warhammer"whodares schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:33:
[...]
Type maar eens "Total War Warhammer NVidia" in in google. Je zal meteen zien waar ik lees dat de problemen zijn. Iets met de laatste drivers die slechte performance hebben. Kan ook zijn dat ik me verkeerd heb geïnformeerd. Dat zou me nochtans sterk lijken omdat er een officiële statement is uitgebracht in de changelog van de drivers zelf: http://us.download.nvidia...release-notes-updated.pdf
Maar overnieuw begonnen met de vampier counts en dat lukt zover wel aardig.
Vervloekt persoonlijke Google resultaten. Ik krijg links naar kotaku enzo, maar was vergeten dat deze personalised zijn.Thormodo schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:41:
[...]
"Google maar eens op" is geen bron. Op de eerste pagina van resultaten staat in elk geval niks expliciet over die problemen, alleen dat de driver update nog moet komen. En dat er nog geen officiële driver update is geweest heb ik hier ook al gepost: Thormodo in "Total War: Warhammer"
Verder heb je de statement inderdaad als eens gequote. Als ze zelf al toegeven dat er problemen zijn en er een nieuwe driver nodig is, lijkt dat me toch vrij belangrijk als gegeven dat mensen problemen hebben met het spel. Bij AMD heb ik dat statement niet zien voorbijkomen.
Doet er verder niet toe dat de game wel cool is, het had nog leuker geweest als ik niet Atilla had gespeeld, dan was alles nog een stuk nieuwer geweest!
Straks weer spelen !
Van wat ik er tot nu toe van gezien heb, ga ik hier veel plezier aan beleven.
Enkele zaken die mij opvielen tijdens het spelen.
Het spel loopt soepel en de laadtijden zijn niet tergend langzaam (game staat wel op SSD)
In 1 van mijn battles vocht ik met een middelmatig leger tegen een middelmatig leger. Beide partijen kregen versterking van om en nabij 3 units. Ik manoeuvreerde mijn hoofdmacht naar een heuvel aan de rechterzijde om zo een overwicht te krijgen op de vijand die aan de linkerzijde in het dal stond. Terwijl ik dit deed stuurde ik mijn versterking het bos in naar de linkerflank van de vijand. Tijdens dit gevecht vielen mij een aantal dingen op. De AI trok terug uit het dal naar de rand van een nabijgelegen bos. De AI stuurde zijn versterkingen naar zijn hoofdmacht en wachtte af (ik was de aanvaller) De AI zette 3 units op de linkerflank om mijn flank op te vangen. Ik was dus wel blij verrast dat de AI nu dus meerdere fronten herkend. Ik hoop dat dit in de toekomstige battles ook goed blijft gaan.
De battlemaps voelen meer af. Meer relief in het terrein. De horizon beter opgevuld etc. De eerste Empire battle heeft een groot stuk van Altdorf erin en bij de Dwarfs is een ondergrondse battle. Dit is vele malen beter dan de grasvelden met strakke blauwe lucht. Wat ik dan weer jammer vond is dat de kleine dorpen/nederzettingen die je kan aanvallen en overnemen geen siege battles zijn maar ook gewoon een battle in een vlakte. Had graag gezien dat hier iets meer werk in was gestopt.
Helden units zijn een goede toevoeging als je er van houdt. Ben alleen wel bang dat ze redelijk snipe gevoelig zijn en dat ik in toekomstige battles met bepaalde missile units ze iets te makkelijk van de battlefield snipe bij de AI.
De campaignmap is best groot en het nieuwe missie/grudges systeem zorgt voor wat meer subdoelen in de campaign.
Wat ik ook intressant vindt is dat CA gedwongen wordt door het thema om veel verschillende units te ontwerpen. Dit zorgt voor interessante battles waarbij je in ieder geval in het begin van de game nog niet 100% welke unit nu wat countert. Natuurlijk heb je wel dingen als %dmg vs giant ofzo maar toch weet je nog niet helemaal hoe effectief alles is. Lekker fris dus.
Vanavond maar eens verder met mijn dwergen en de slayerking
Verwijderd
Iemand anders hier last van gehad?
Nu je het zegt is er qua unit movement mij ook wat opgevallen. Ik wilde wat cavalerie sturen richting een groep boogschutters. Onderweg kwamen ze een routend groepje tegen die werd aangevallen ipv de target. Ik heb tot driemaal toe een attack command gegeven op de boogschutters maar mijn cavalerie wilde niet fatsoenlijk erop af stormen om korte metten met die goblins te maken. Naarmate die routende groep weg was druppelde mijn paarden mondjesmaat naar de boogschutters toe.Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:28:
Gisteren avond heel eventjes gespeeld (empire) maar ik had soms met units die een bevel gaf om aan te vallen zich gingen opsplitsen. er bleven dus van de 80 man 60 staan en 20 gaan een soort van aanvallen. Vervolgens stroomde ze een voor een richting de enemy.
Iemand anders hier last van gehad?
Daarna maar begonnen met de vampire counts en dit ging wel aardig. Uiteindelijk wil ik toch gaan spelen met de dwarfs dus vanavond nog maar een keer proberen. Heb nu wel de mods geïnstalleerd zodat ik met mijn slayerking op een andere locatie begin. Misschien dat het dan een stuk beter gaat.
Betreft meerdere fronten, dat viel mij ook op.cpt Iglo schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:10:
Gisteren na aanschaf even heel kort gespeeld. Wilde beginnen met een campaign met de Dwarfs. Nadat ik mijn leider had uitgekozen kreeg ik de melding dat ik beter wat anders kon kiezen (tutorial missies) Toen begonnen met de Empire campaign. Na enkele beurten had ik het idee dat ik de game wel onder controle had. Daarop ben ik maar begonnen met de Dwarfs.
Enkele zaken die mij opvielen tijdens het spelen.
Het spel loopt soepel en de laadtijden zijn niet tergend langzaam (game staat wel op SSD)
In 1 van mijn battles vocht ik met een middelmatig leger tegen een middelmatig leger. Beide partijen kregen versterking van om en nabij 3 units. Ik manoeuvreerde mijn hoofdmacht naar een heuvel aan de rechterzijde om zo een overwicht te krijgen op de vijand die aan de linkerzijde in het dal stond. Terwijl ik dit deed stuurde ik mijn versterking het bos in naar de linkerflank van de vijand. Tijdens dit gevecht vielen mij een aantal dingen op. De AI trok terug uit het dal naar de rand van een nabijgelegen bos. De AI stuurde zijn versterkingen naar zijn hoofdmacht en wachtte af (ik was de aanvaller) De AI zette 3 units op de linkerflank om mijn flank op te vangen. Ik was dus wel blij verrast dat de AI nu dus meerdere fronten herkend. Ik hoop dat dit in de toekomstige battles ook goed blijft gaan.
De battlemaps voelen meer af. Meer relief in het terrein. De horizon beter opgevuld etc. De eerste Empire battle heeft een groot stuk van Altdorf erin en bij de Dwarfs is een ondergrondse battle. Dit is vele malen beter dan de grasvelden met strakke blauwe lucht. Wat ik dan weer jammer vond is dat de kleine dorpen/nederzettingen die je kan aanvallen en overnemen geen siege battles zijn maar ook gewoon een battle in een vlakte. Had graag gezien dat hier iets meer werk in was gestopt.
Helden units zijn een goede toevoeging als je er van houdt. Ben alleen wel bang dat ze redelijk snipe gevoelig zijn en dat ik in toekomstige battles met bepaalde missile units ze iets te makkelijk van de battlefield snipe bij de AI.
De campaignmap is best groot en het nieuwe missie/grudges systeem zorgt voor wat meer subdoelen in de campaign.
Wat ik ook intressant vindt is dat CA gedwongen wordt door het thema om veel verschillende units te ontwerpen. Dit zorgt voor interessante battles waarbij je in ieder geval in het begin van de game nog niet 100% welke unit nu wat countert. Natuurlijk heb je wel dingen als %dmg vs giant ofzo maar toch weet je nog niet helemaal hoe effectief alles is. Lekker fris dus.
Vanavond maar eens verder met mijn dwergen en de slayerking
Heb niet veel ervaring met de andere Total War delen
Gister een gevecht waar de vijandelijke troepen zich opdeelde naar mijn flanken.
Aftellen tot de 1070/1080 uitkomt en dan vliegt de SLI setup buitenThormodo schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:18:
[...]
Blijkbaar helpt SLI voorlopig nog geen donder: http://www.kotaku.com.au/...r-doesnt-support-sli-yet/
Wel leuk om te lezen dat iedereen hier zo enthousiast bezig is
Als je Thorgrim Grudgebearer had gekozen in plaats van die Slayer King had je ook een tutorial gehad. Die hebben ze alleen gemaakt voor de primaire legendary lord van ieder ras.cpt Iglo schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:10:
Gisteren na aanschaf even heel kort gespeeld. Wilde beginnen met een campaign met de Dwarfs. Nadat ik mijn leider had uitgekozen kreeg ik de melding dat ik beter wat anders kon kiezen (tutorial missies) Toen begonnen met de Empire campaign. Na enkele beurten had ik het idee dat ik de game wel onder controle had. Daarop ben ik maar begonnen met de Dwarfs.
Ik had niet genoeg ruimte op mijn SSD, dan moet je best lang wachten met laden. En hij bleef soms hangen met filmpjes en geluid als je bij het army overzicht zo'n "top unit" pop-up opent.cpt Iglo schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:10:
Tja, je kan als dwarf natuurlijk alleen maar gaan voor de slayer king
Heb al 3 Dwarf kingdoms overgenomen, iets te snel gegeaan want mijn geld vs public order vs daadwerkelijk verdedegende lords is er niet, denk dat mijn moeilijkheids graad dus op normal staat omdat het iets te simpel gaat, de greenskins zijn van wat ik kan zien, bijna uitgeroeid.
Chaos is alleen aan de horizon..
O shit. Krijg hoge verwachtingen haha. Ja ik heb er erg zin in en als ik jou zo hoor en de vids die ik zag bekeek denk ik dat het helemaal goed gaat komen!evilpin0 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:03:
[...]
WowEen van de beste rts games die ik ooit gespeeld heb. Beste Warhammer game en beste Total war game, en ik heb ze zon beetje allemaal gespeeld.
Ik ben overtuigd !!To easy schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:17:
[...]
O shit. Krijg hoge verwachtingen haha. Ja ik heb er erg zin in en als ik jou zo hoor en de vids die ik zag bekeek denk ik dat het helemaal goed gaat komen!
Zie het als een investering 😂
Vandaag die Dwergjes links van mij (ik ben met Thorgrim begonnen) confederate gemaakt, dus ineens 6 gebieden erbij. Ik sta dan wel op strength ranking 1 de hele tijd, maar de vijanden hebben toch altijd meer troepen rondlopen dan mij..
Ben nu alles links en beneden mij aan het overnemen en heb als laatste vandaag nog de volledige province onder mijn home province overgepakt. Ik denk dat het The Black Road of zoiets was. Zaten veel greenskins waaronder een capital met een vervloekt groot leger. Maarja, dan zet je daar 2 full stacks naast, siege je een turn dat je 1 siege wapen hebt en opeens 85% kans op succes.
Verder nu nog wat aan het uitzoeken hoe het hier met die Heroes juist werkt. In Shogun 2 was hun naam Agents zoals de Ninja, Monk, ... en op dat gebied loop ik echt ZWAAR achter tov mijn tegenstanders. Een lord kwijtgeraakt aan een level 12 assassin en mijn aanval moest tijdelijk uitgesteld worden.
Maar goed, morgen is er nog een dag op te spelen en te leren
Dat gebeurde in de eerdere Total Wars ook nogal vaak vond ik. Da's idd knap vervelend...whodares schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 00:18:
Ik moet wel zeggen dat het vervelend is als een vijand kapotgemaakt wordt, maar zijn leger het overleeft en je geen movement hebt om de finishing blow toe te delen. Zet hij March op en loopt hij permanent weg. Serieuze FML op die manier wel, moet je 2 legers gebruiken om hem te corneren, want je mag ze niet hun gang laten gaan ...

Ik had gisteren iets opmerkelijk,
Ik had met m'n Empire leger een 'mensen' stad 'in siege' en de tegenstander was sterker dan ik. Dus ik dacht laat die maar zitten en zelf uit z'n stad komen, ik verdedig liever tegen een overmacht, dan te moeten aanvallen... maar er gebeurde niks. Die bleef in z'n stad zitten tot z'n voedsel op was en z'n leger half uitgehongerd. Toen ben ik natuurlijk aangevallen en was het gewoon een slachting omdat hij al de helft van z'n mannen kwijt was.
Ik had verwacht dat de AI mij zou aanvallen vanuit de stad, hij had de sterkere getallen. Maarnee, hij heeft zich de vernieling in verhongerd. Vreemde AI zet.

In Shogun 2 was er nog geen March option. Veel beter imo, want dit vind ik zever. Waarom zou ik niet kunnen aanvallen nadat ik max movement heb gedaan?JanAd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:04:
[...]
Dat gebeurde in de eerdere Total Wars ook nogal vaak vond ik. Da's idd knap vervelend...![]()
Ik had gisteren iets opmerkelijk,
Ik had met m'n Empire leger een 'mensen' stad 'in siege' en de tegenstander was sterker dan ik. Dus ik dacht laat die maar zitten en zelf uit z'n stad komen, ik verdedig liever tegen een overmacht, dan te moeten aanvallen... maar er gebeurde niks. Die bleef in z'n stad zitten tot z'n voedsel op was en z'n leger half uitgehongerd. Toen ben ik natuurlijk aangevallen en was het gewoon een slachting omdat hij al de helft van z'n mannen kwijt was.
Ik had verwacht dat de AI mij zou aanvallen vanuit de stad, hij had de sterkere getallen. Maarnee, hij heeft zich de vernieling in verhongerd. Vreemde AI zet.
Van die sieges heb ik ook al een paar keer gemerkt. Volgens mij is het omdat die grote overmacht voornamelijk is door de stadsbonus. Als hij uit de muren komt, zal het eerder 50-50 zijn. Dat was toch elke keer zo in mijn geval. Ik vermoed dat de AI dan probeert versterkingen te krijgen van ergens anders, maar dta gaat niet als ze allemaal al kapotgemaakt zijn
Ik moet zeggen dat mijn R9 290 op Ultra settings best aardig meekomt op 3440x1440. Ik ga een en ander nog wel omlaag zetten tot de DX12 patch uit is; de FPS die ik volgens de Steam-counter haal komen wel overeen met de DX11 fps uit onderstaande benchmark.
http://gameranx.com/updat...-benchmarks/?sf26946105=1
Mijn economie heeft er wel van kunnen profiteren en ik had het leger niet direct ergens anders nodigJinShepard schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:48:
En toch ook slim omdat je dan al die turns alleen maar aan het siege was
Mijn vrij defensieve speelstijl wordt bij The Empire in ieder geval niet afgestraft. Dat zal ik bij de Greenskins, Vampires en Chaos wel wat anders zijn
idd, het was de laatste resterende stad van die bendewhodares schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:56:
[...]
In Shogun 2 was er nog geen March option. Veel beter imo, want dit vind ik zever. Waarom zou ik niet kunnen aanvallen nadat ik max movement heb gedaan?
Van die sieges heb ik ook al een paar keer gemerkt. Volgens mij is het omdat die grote overmacht voornamelijk is door de stadsbonus. Als hij uit de muren komt, zal het eerder 50-50 zijn. Dat was toch elke keer zo in mijn geval. Ik vermoed dat de AI dan probeert versterkingen te krijgen van ergens anders, maar dta gaat niet als ze allemaal al kapotgemaakt zijn
Nu alleen nog wachten tot ik kan spelen.. het is al geïnstalleerd, maar heb van het weekend pas voor het eerst tijd.. dus tot dan moet ik het doen met jullie verhalen: laat maar doorkomen!
Daarna gestart met de Vampire Counts met Kemmler, en daarbij nu geheel Sylvania onder mijn beheer, waardoor ik ook de tweede legendary lord kreeg. Dit lijkt echt veel soepeler te gaan. Al is mijn leger upkeep nu relatief hoog omdat ik voornamelijk hoge tier units in mijn leger heb.
Al met al is dit spel ook gewoon voor een beginner erg goed te doen en moet bekennen dat ik geniet als mijn Terrorgheists weer eens midden in een stack van tegenstaders landen.
Speelt echt tof als Orks, ben er achter gekomen dat je ze in raid stance kan zetten, de fightyness gaat dan vanzelf omhoog. Leuk ook van de Orks is dat je lekker zonder moraal kan spelen, de Border prince had ik zon beetje volledige geplunderd en hij maar om vrede smeken. Uiteindelijk zat me legendary lord gepint door 2 legers van de Border prince wat ik onmogelijk kon winnen -> peace verzoek gestuurd, wachten tot me andere stack met Black orks, trolls en Azhag the Slaughterer er waren en hoppa, daar ding de Border prince
Ben nu door rocky pass doorgebroken naar midland en begin nu tegen de vampire count te vechten, terwijl ik de laatste dwarfen strongholds crush. Zat te denken om naar de Empire stacks met Black orks, boar rider en catapults te sturen en naar de Vampire counts vooral Big Uns, trollen (tegen de grote monsters), boogschutters en doom divers te sturen.
Erg tof al die variaties in de vijandelijke legers!
AMD, geloof dat AMD zelfs de patch gedeeltelijk gemaakt heeftJinShepard schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:06:
Over die direct x12 en de boost ervan, is dit echt alleen maar voor AMD? Of ook Nvidia 10xx series?
Leuk om een keertje binnen de boot te vallen met mijn 290, waar wat anders dan de zoveelste Gameworks titel. Niet dat het nodig is, draai op combi van ultra/high op 2560x1080, moet wel heel aardig gek worden wilt het onder de 40 komen, en dan is nog altijd freesync waardoor het rustig kan droppen tot 30 zonder dat het irritant wordt.
Vooral AMD dacht ik, maar de kaarten van Nvidia ondersteunen het even goed en zullen er ook wel van profiteren (?)JinShepard schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:06:
Over die direct x12 en de boost ervan, is dit echt alleen maar voor AMD? Of ook Nvidia 10xx series?
Maar zit de echte winst niet bij het beter gebruik van de CPU cores?
EDIT: ik zat er wat naast precies, best dit eens ff terug lezen:
reviews: De prestaties van Windows 10: snelheid, accuduur en DX12
Hoewel...
http://www.extremetech.co...en-amd-nvidia-performance
What’s less clear is why Nvidia consistently loses performance in every DirectX 12 game published to-date. The GTX 980 Ti is faster than the Fury X in Rise of the Tomb Raider when using DirectX 11 or DirectX 12, but it leads AMD by roughly 9% in DX11 and by just 2.4% in DX12. These performance drops aren’t large in and of themselves, but if moving to DirectX 12 makes AMD 8% faster and Nvidia 6% slower, you’ve got a net performance shift of 14% in favor of Team Red.
[ Voor 38% gewijzigd door JanAd op 26-05-2016 11:43 ]
Grappig is, dat ik nu ook allies ben met bijna elke 'goede' van de mensenras. van 3k per turn naar 8k per turn
http://www.pcgamer.com/to...ks-strike-fear-into-cpus/
Erg leuk om te spelen met de Orkz, ik vind de regional occupation erg leuk. Je moet echt alle bergen overnemen en via de bergen begin je je plundertochten, erg cool. Vooral als je wat verder komt is heel leuk plunderen.
Paar nadelen die ik gemerkt hebt:
• Agents, ah guttegut weer die k*t agent spam, gelukkig een mod erover en weg zijn ze.
• Auto resolve is heel erg in je voordeel (haalt alle spanning eruit), hopelijk is dit minder op hard
• Onlogische reinformencents points : Ik laat een stack van 8 units in een settlement met garrison leger, wordt aangevallen en vervolgens spawnt mijn leger aan de ene kant van de map en mijn garrison leger aan de andere kant.
Enige wat een smetje voor mij opleverde was toen ik er achter kwam dat Chaos = the huns, zelfs op het moment dat Chaos voor de tweede keer komt is hetzelfde als Atilla of age is, nogal copy paste gevoel gaf het
Ik vermoed dat ze of veel geleerd hebben van Attila en dat geport hebben naar deze versie, of juist een aantal dingen wilden doen vanwege de Warhammer-lore en dat hebben getest in Attila. Toeval is het denk ik hoedanook nietJinShepard schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:41:
De agents dit keer zijn alleen wel erg sterk in je leger, het zijn ook heroes ofc.
Enige wat een smetje voor mij opleverde was toen ik er achter kwam dat Chaos = the huns, zelfs op het moment dat Chaos voor de tweede keer komt is hetzelfde als Atilla of age is, nogal copy paste gevoel gaf het
Nu de eerste 20 turns gespeeld. Nog steeds erg positief, maar er is op de campaign map wel veel versimpeld. Of de UI is een stuk onduidelijker geworden. Is tax inderdaad alleen aan of uit geworden bijvoorbeeld? Maargoed, speelt wel lekker door zo.