Ik zie die rebrands helemaal niet als een probleem gezien de sterke positie die de kaarten nog altijd hebben m.b.t. performance en prijs.
Ik wil twee R9 390X kaarten wel eens zien tegen twee GTX980 kaarten.
Je kunt voor de prijs van één GTX 980 ook bijna twee R9 290 kaarten halen. Ik vind het zelf nogal een no-brainer om dan voor een GTX 980 te gaan, maar goed dan kun je argumenten zoals warmte, geluid, drivers, crossfire dit dat zus zo aandragen. Maar aan het eind van de dag heb je gewoon veel meer bang for buck.
Of je moet natuurlijk zo slim zijn om een monitor van 200 euro te hebben (een dertien in een dozijn FHD prul) met daarbij 600 euro aan videokaart(en). Vervolgens alle settings lekker hoog draaien voor goede beeldkwaliteit. Ja pak dan maar lekker een GTX 980... Alsof je een versterker van enkele honderden euro's koopt met daarbij speakers voor een paar tientjes...
Ik zou dus eerder twee R9 290(X) of R9 390(X) kaarten pakken en het geld dat je bespaart t.o.v. een GTX980 SLI of GTX970SLI in een betere monitor duwen (UHD). Op die resolutie doen die kaarten het ook leuk.
[
Voor 10% gewijzigd door
madmaxnl op 17-06-2015 12:08
]