Overal klinken geluiden dat ze identiek zijn aan de 200 series, dus naja. Ik ga niet méér betalen voor een tientje minder op de energierekening aan het einde van het jaar.
Hopelijk loopt de NDA binnen een korte tijd af, ik wil performancecijfers zien. Aan een nieuwe voeding moet ik sowieso wil ik hoger dan een 280X/380/960 gaan.
Op zich zijn rebrands prima, maar die MSRP prijzen zien er niet gunstig uit. Toegegeven, ze lijken enkele tientjes duurder, maar wat krijg je ervoor terug? Wat minder energieverbruik, iets hogere kloksnelheden, een kans dat ze beter zijn over te klokken? Dan is het nog maar de vraag of de prijzen zo zijn, of dat er nog Eurotaks + 21% erbovenop komt. Een R9 290 staat vermeld als $259(+21% maakt $314, rekent om naar ~€280) op NewEgg, de R9 290 schommelt rond de €290 op Pricewatch, dus wat zal het worden? €250 voor een 390?
Als ik ergens gigantisch fout zit, laat het me weten, maar als je er zo naar kijkt, krijg je niet bijster veel terug voor die extra €60.
God, de kaarten zouden donderdag al de markt op gaan en niemand heeft nog reviews staan. Word er helemaal paniekerig van. Als alles zo blijkt te kloppen geef ik liever een Tweaker wat geld voor z'n ouwe 290X dan een nieuwe 390 te halen.
Oh ja, en dan is het nog niet eens duidelijk of de nieuwe features op hardware-level of op firmware-level zitten. Met wat geluk zou je handig een ander BIOS op je 200-series kunnen flashen. Het kon in ieder geval met de 7970 -> 280X en 7950 -> 280.
[
Voor 9% gewijzigd door
ikt op 16-06-2015 23:55
]