Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Er stonden 2 cores vol te stampen, de andere 2 ongeveer rond de 25-30%, dus dat valt wel enigzins mee in mijn optiek. Mijn systeem is eigenlijk wel weer aan upgrade toe, maja geld en prioriteiten...MAX3400 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:42:
[...]
Is jouw i5 niet de bottleneck? Als in; het is niet de snelste CPU meer en volgens mij (maar uit mijn hoofd), is FM:Apex nogal pietluttig als het gaat om het verdelen van threads.
Heb je al gekeken of jouw CPU niet staat te bottlenecken door middel van Task Manager?
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Valt op zich nog mee; had verwacht een hogere belasting te zien. En aangenomen dat je gewoon DDR3-1333 erin hebt zitten, zou het allemaal wel redelijk moeten draaien, denk ik.Riqy schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:24:
[...]
Er stonden 2 cores vol te stampen, de andere 2 ongeveer rond de 25-30%, dus dat valt wel enigzins mee in mijn optiek. Mijn systeem is eigenlijk wel weer aan upgrade toe, maja geld en prioriteiten...
Aangezien het redelijk lastig is om je fps in-game weer te geven, weet ik ook niet 1-2-3 wat ik zou moeten aanpassen.
Ik heb een Xbox 360 controller aan m'n pc hangen, maar kan alleen met keyboard spelen. Wat natuurlijk niet te doen is.Scifo83 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:52:
Is xbox controller verplicht?
Trouwens, het spel loopt hier als een trein en ziet er fantastisch uit in 1440p. Ik heb daarstraks ouderwets weg zitten dromen in Forza Autovista.
Echter, wel één klein ding: screenshots die ik maak via 'Windows-key + alt + printscreen' zijn niet te zien in de Xbox-app. Iets met 'verkeerde parameters'.
Probleem heb ik hier ook met Hitman o.a., mijn 780TI heeft maar 3GB ram wat op 1440p krap aan isSinergyX schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:57:
[...]
Liever eindelijk eens mijn 16GB gebruiken dan nog meer videogeheugen nodig hebben, eerste is iets makkelijker en goedkoper om te upgraden
Mijn CPU gebruik (4790k, dus met Hypertreading) las rond de 25% volgens mij, geheugen rond de 9,2:MAX3400 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:47:
[...]
Valt op zich nog mee; had verwacht een hogere belasting te zien. En aangenomen dat je gewoon DDR3-1333 erin hebt zitten, zou het allemaal wel redelijk moeten draaien, denk ik.
Aangezien het redelijk lastig is om je fps in-game weer te geven, weet ik ook niet 1-2-3 wat ik zou moeten aanpassen.
[ Voor 50% gewijzigd door Tortelli op 06-05-2016 16:27 ]
Als dat XP balkje na de race helemaal vol is krijg je dan een platinum medaille?
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Ja... Geloof dat het op 1.5M punten ligt om Platina te krijgen.skreppiedoe schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 16:26:
Als dat XP balkje na de race helemaal vol is krijg je dan een platinum medaille?
Inderdaad niet nee; het is een ander spel met andere telling en, voor zover ik kan zien, ook een verschil in auto's. En, ook de Rewards-page, wordt apart geteld dus wat dat betreft, is het een volledig losstaande titel.Tortelli schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 16:55:
Zullen ze in de toekomst (als de game officieel uit is) je progressie niet meenemen uit de XB1 game?.
Heb dus een laptop met HD4600 en een Nvidia dedicated kaart 755GT. De game draait soepel, maar het lijkt alsof frames heel raar op het scherm komen ofzo.
[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 06-05-2016 19:23 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik poppel hele tijd al om te spelen
Ik ben wel benieuwd naar performance want is eerste spel voor me in UWP.
Schijnt wel goed te zijn behalve hoge ram verbruik (geen probleem voor me, 32GB)
Net F6 geinstalleerd op m'n PC. Ik houd echt van simulatie games, en toch kan Forza 6 mij ook goed pleasen. De feel van de wagens is spot on. Het voelt af en toe zelfs lekkerder dan Project Cars. De simulatie van de turbo's, het geluid en de wegligging als je net ff van de track schiet voelen heel realistisch aan. Kan niet wachten om de G27 te gebruiken (nog even geduld vermoed ik).
100% legaal hier, nog geen idee waar het aan ligt.Ardjee schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:11:
[...]
[...]
hetzelfde probleem hier. Draaien jullie een legale windows? of een "legale" windows? Mogelijk dat dat roet in het eten aan het gooien is.
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
in 2160p op gemiddelde instellingen 30FPS
in 1080p op gemiddelde instellingen 30FPS
in 1080p op lage instellingen 30FPS
Edit:Er zit standaard een 30 FPS lock op, die kan je uitzetten door de dynamische optimalisatie op aangepast te zetten en daarna de doelprestaties op 60 fps te zetten
in 2160p op gemiddelde instellingen 60FPS
[ Voor 101% gewijzigd door Lip op 07-05-2016 09:54 ]
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Specs:
Core i7-3930K met 16GB en Radeon R9 280x 3GB (HD7970 GHz).
Spel loopt op Full HD vloeiend met >50fps en ziet er ook heel mooi uit, qua spelervaring is het zeker net zo goed als op de console. Nadeel is alleen dat de dynamische LOD af en toe wat fanatiek is en de namen boven de spelers aan/uit zet, moet even kijken of ik dat volledig uit kan zetten want dat geknipper is irritant.
Oh en spelen met een Xbox 360 pad is écht niet leuk als je een G27 voor je neus hebt staan... Ik hoop dat stuurwielsupport snel volgt, dan ga ik weer verder
If you do not change direction, you may end up where you are heading
ResultaatMAX3400 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:55:
[...]
Kan je, voor de zekerheid, een een commandprompt openen als administrator en dan
code:
1 sfc /scannow
Heb hiermee al meerdere Windows-installaties weer zien opbloeien en ineens weer gaan werken.
[...]
Liefst wel maar je kan ook een 360-controller met wireless dongle gebruiken, lees ik net.
Heeft helaas niet geholpen. Hij geeft wel aan dat dus sommige corrupte files niet gerepareerd konden worden, maar als ik dat cbs log file doorneem kan ik daar niks van maken. Een enorm lange lijst met informatie van de scan.C:\WINDOWS\system32>sfc/scannow
Beginning system scan. This process will take some time.
Beginning verification phase of system scan.
Verification 100% complete.
Windows Resource Protection found corrupt files but was unable to fix some
of them. Details are included in the CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.log. For
example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log. Note that logging is currently not
supported in offline servicing scenarios.
C:\WINDOWS\system32>

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Bij mij was het probleem dat ik de november update voor win 10 niet had (build1511?)Henkus schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:16:
[...]
100% legaal hier, nog geen idee waar het aan ligt.
Ik kom van een upgrade van win 8.1 af, en die was blijkbaar niet helemaal 100 goed gegaan (msconfig gaf bijv nog win 8.1 als os)
Na het nogmaal upgraden van mijn os via media creation tool werkte het wel
Hoe kun je FPS meten in de Windows store game?, GeForce Experience tooltje pakt hem niet iig.DaWaN schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 23:46:
Net ook even FM:6 Apex op mijn PC gespeeld.
Specs:
Core i7-3930K met 16GB en Radeon R9 280x 3GB (HD7970 GHz).
Spel loopt op Full HD vloeiend met >50fps en ziet er ook heel mooi uit, qua spelervaring is het zeker net zo goed als op de console. Nadeel is alleen dat de dynamische LOD af en toe wat fanatiek is en de namen boven de spelers aan/uit zet, moet even kijken of ik dat volledig uit kan zetten want dat geknipper is irritant.
Oh en spelen met een Xbox 360 pad is écht niet leuk als je een G27 voor je neus hebt staan... Ik hoop dat stuurwielsupport snel volgt, dan ga ik weer verder
Ik heb het niet gemeten, gewoon op gevoel. Ik ben vrij gevoelig voor lage frameratesTortelli schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 01:17:
[...]
Hoe kun je FPS meten in de Windows store game?, GeForce Experience tooltje pakt hem niet iig.
Standaard staat er een 30 fps lock opDaWaN schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 01:18:
[...]
Ik heb het niet gemeten, gewoon op gevoel. Ik ben vrij gevoelig voor lage framerates
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Je kunt een performance target instellen, maar ik heb er niet naar gekeken. De default setting hangt misschien af van je specs? Ik zag ook helemaal geen tearing, dus de FPS kan alleen 30 óf 60 zijn geweest. In AC en iRacing kan ik ook niet spelen als de frame rate onder de 60 FPS duikt. Ik ben er van overtuigd dat het spel gewoon 60 FPS liep. Ik zal vanavond eens naar de advanced settings kijken. Ik heb een i7 3930k met 16GB en R9 280x 3GB.
Speelt wel leuk, zelfs met een 360 controller.
Alleen moet ik hoop setting laag zetten.
Ook merk ik dat mijn CPU maar 20% gebruikt word.
Komt misschien omdat ik 12 treads heb maar toch wel heel lag gebruik.
Krijg ook constant melding video geheugen te weinig... Dus MN gpu is gewoon te oud aan het worden Helaas.
Maar merk wel dat op redelijk medium settings het er mooier uit ziet dan x1. Veel minder aliasing en overal gewoon mooier.
Alleen valt me op dat er geen schade is. Heb een wagen flink in de muur gezet maar alleen een koplampje kapot... Heel apart.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Haha, heb ook een X5670 en wilde net hetzelfde zeggen. Ik heb dan HT uit (en dus "maar" 6 threads) en er worden maar 2 cores gebruikt. Die van mij draait dan op 4.7Ghz met 18GB ram en een R9 390 wat eigenlijk prima draait. Al ben ik duidelijk cpu limited omdat die 2 cores dus op 100% draaien en mijn videokaart nauwelijks warm wordt.v8power67 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:53:
Net de apex beta geprobeerd op een x5670@4.4ghz en 12gb ram met een 680gtx.
Speelt wel leuk, zelfs met een 360 controller.
Alleen moet ik hoop setting laag zetten.
Ook merk ik dat mijn CPU maar 20% gebruikt word.
Komt misschien omdat ik 12 treads heb maar toch wel heel lag gebruik.
Krijg ook constant melding video geheugen te weinig... Dus MN gpu is gewoon te oud aan het worden Helaas.
Maar merk wel dat op redelijk medium settings het er mooier uit ziet dan x1. Veel minder aliasing en overal gewoon mooier.
Alleen valt me op dat er geen schade is. Heb een wagen flink in de muur gezet maar alleen een koplampje kapot... Heel apart.
De graphics zijn wel mooi en ik heb ook geen last van stutters of wat dan ook. Het draait verdacht vloeiend hier, uiteraard met de cap op 60fps ipv 30.
EDIT:
Ik heb even MSI Afterburner aan gehad en die zei dat mijn VRAM gebruik 3.4GB was. Dan is 2GB wel wat krap ja.
[ Voor 4% gewijzigd door auto660 op 07-05-2016 13:07 ]
Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU
Verwijderd
1) Hoe groot is het verschil grafisch tussen de PC en Xbox:One versie?
2) Ik ben niet echt bekend met de Forza serie maar heb vroeger incidenteel wel eens Forza 3 en 4 gespeeld. Wat me hier opviel was dat auto's heel snel grip verloren, zelfs bij de kleinste stuurbewegingen op rechte stukken (dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Assetto Corsa). Hebben ze dit verbeterd in de nieuwe Forza?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2016 15:40 ]

Je weet dat Forza 6 Apex gratis is he?Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 15:40:
Wat vraagjes betreft Forza 6, omdat ik de aanschaf toch overweeg.
1) Hoe groot is het verschil grafisch tussen de PC en Xbox:One versie?
2) Ik ben niet echt bekend met de Forza serie maar heb vroeger incidenteel wel eens Forza 3 en 4 gespeeld. Wat me hier opviel was dat auto's heel snel grip verloren, zelfs bij de kleinste stuurbewegingen op rechte stukken (dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Assetto Corsa). Hebben ze dit verbeterd in de nieuwe Forza?
Verwijderd
Nu loopt AC prima. Maar met een G620 en 4GB RAM gaat Forza niet werken vermoed ikSomerenV schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 17:55:
[...]
Je weet dat Forza 6 Apex gratis is he?Gewoon downloaden en proberen!
Denk dat je bedrogen uitkomt; de grip-physics zijn aanzienlijk verbeterd met de komst van de Xbox One. Wat meteen inhoudt dat zodra je over het randje gaat, je redelijk goed moet kunnen sturen om niet achterstevoren ondersteboven op Kemmel Straight te eindigenVerwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 15:40:
Zeker als je non-tuned wagens gaat rijden (op de One), heb je bij de wat snellere auto's echt fluwelen vingertjes nodig om niet in de 4e versnelling wielspin te genereren als je een bocht uitkomt. Maar oh oh oh, wat rijdt het veeeel fijner dan de oude Forza's. Helaas is het wel wat rechtlijniger geworden maar heb er ondertussen zoveel uren inzitten, dat het niet mooi meer is.
Op de PC (nu de Apex Beta), lijkt het alsof er iets meer grip is met de auto's ondanks dat ik de difficulty/assists hetzelfde heb staan als op de One. En er is iets raars met de Drivatars; waar ik op de One nog wel eens problemen heb op Unbeatable, is dat in de demo van Apex een stuk minder lastig.
System specsVerwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 18:24:
[...]
Nu loopt AC prima. Maar met een G620 en 4GB RAM gaat Forza niet werken vermoed ik
[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 07-05-2016 21:39 ]
Verwijderd
Naar mijn mening kwam je in F3 en F4 juist te snel achterstevoren (sneller dan bij bijvoorbeeld Assetto Corsa)...MAX3400 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 21:38:
[...]
Denk dat je bedrogen uitkomt; de grip-physics zijn aanzienlijk verbeterd met de komst van de Xbox One. Wat meteen inhoudt dat zodra je over het randje gaat, je redelijk goed moet kunnen sturen om niet achterstevoren ondersteboven op Kemmel Straight te eindigen![]()
Zeker als je non-tuned wagens gaat rijden (op de One), heb je bij de wat snellere auto's echt fluwelen vingertjes nodig om niet in de 4e versnelling wielspin te genereren als je een bocht uitkomt. Maar oh oh oh, wat rijdt het veeeel fijner dan de oude Forza's. Helaas is het wel wat rechtlijniger geworden maar heb er ondertussen zoveel uren inzitten, dat het niet mooi meer is.
Op de PC (nu de Apex Beta), lijkt het alsof er iets meer grip is met de auto's ondanks dat ik de difficulty/assists hetzelfde heb staan als op de One. En er is iets raars met de Drivatars; waar ik op de One nog wel eens problemen heb op Unbeatable, is dat in de demo van Apex een stuk minder lastig.
De game valt goed mee om te draaien, maar is dus duidelijk een RAM & VRAM veelvraat.
[ Voor 13% gewijzigd door SmokingCrop op 08-05-2016 03:36 ]
Volledige versie? Jawel...
http://www.forzamotorspor...ames/fm6a/news/wir_5_6_16[UPDATE 5/9/16, 10:51 p.m.] We’re excited that so many people have downloaded and are now enjoying Forza Motorsport 6: Apex on Windows 10. We’ve seen questions regarding the open beta timetable and we can confirm that there will be no break between the open beta period and the launch of the game. In addition, any car unlocks you purchase during the open beta period will automatically carry over once Apex is fully launched later in the year.
Heb nog even een andere versie van het Media Feature Pack proberen te installeren, maar toen kreeg ik plotseling de melding dat deze software als geïnstalleerd zou zijn. De installatie is dus succesvol verlopen vorige week, maar raar genoeg geeft Apex nog steeds aan dat ik de benodigde installatie niet uitgevoerd heb.MAX3400 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:23:
En uitgespeeld... Tenminste, alle achievements binnen en nu dus wachten op de volgende Spotlight Events (elke week) en de volledige versie van Apex...
Volledige versie? Jawel...
[...]
http://www.forzamotorspor...ames/fm6a/news/wir_5_6_16
Ik denk dat ik 'm nu even ga verwijderen en opnieuw installeer. Je weet maar nooit....
Weet iemand toevallig hoe ik Forza 6 überhaupt verwijder? Nog niet zo 123 kunnen vinden in die store.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Start -> Settings -> System -> Apps -> Forza zoeken -> Uninstallcaesar1000 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:38:
[...]
Ik denk dat ik 'm nu even ga verwijderen en opnieuw installeer. Je weet maar nooit....
Weet iemand toevallig hoe ik Forza 6 überhaupt verwijder? Nog niet zo 123 kunnen vinden in die store.
De algemene Search gebruiken & rechts klik op forza -> installatie ongedaan maken.caesar1000 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:38:
[ Voor 11% gewijzigd door SmokingCrop op 09-05-2016 19:14 ]
MAX3400 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:41:
[...]
Start -> Settings -> System -> Apps -> Forza zoeken -> Uninstall
Thanks voor de hulp! Wist niet dat de apps uit de store daar ook tussen stonden.SmokingCrop schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:10:
[...]
De algemene Search gebruiken & rechts klik op forza -> installatie ongedaan maken.
Lijkt helaas niet geholpen te hebben. Krijg nog steeds de AP601 foutcode.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
Op mijn SSD met 35GB vrije ruimte krijg ik het spel niet geinstalleerd want zodra hij begint aan de download zakt dit plots naar 16GB waardoor ik 3GB voor het einde de melding krijg dat het mislukt is wegens te weinig vrije ruimte. Meer ruimte vrij maken zit er vrees ik echt niet meer in.
De geprefereerde schijf om apps uit de store op te installeren staat trouwens al sinds poging 2 ingesteld op mijn HDD (met 1,4TB vrije ruimte) maar om een onduidelijke reden vertikt hij het daar naar te downloaden en blijft hij gewoon naar de C schijf downloaden.
Heb de pc al meerdere keren heropgestart.
Iemand een oplossing voor mijn probleem? Ik heb het inmiddels al zo vaak geprobeerd dat ik melding gekregen heb van mijn provider dat ik bijna door mijn maandelijkse download limiet zit. En mijn limiet is gisteren pas gereset...
I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd
Ik heb vandaag geprobeerd apex te installeren om gewoon eens te proberen maar mijn ssd is vol weet iemand of het mogelijk is om het spel van de store meteen op mijn tweede hdd schijf te zetten? Ik kan namelijk niet veel van de c schijf verplaatsen, heeft met wat licenties te maken als ik ze verplaats leest hij de licentie niet meer...
verder iemand die een 940 gebruikt en weet of hij daarop draait?
alvast bedankt!
Ja dit kan. Staat reeds eerder in deze topic uitgelegd en ook op de forza pagina in de store.techninja schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 00:43:
He,
Ik heb vandaag geprobeerd apex te installeren om gewoon eens te proberen maar mijn ssd is vol weet iemand of het mogelijk is om het spel van de store meteen op mijn tweede hdd schijf te zetten? Ik kan namelijk niet veel van de c schijf verplaatsen, heeft met wat licenties te maken als ik ze verplaats leest hij de licentie niet meer...
verder iemand die een 940 gebruikt en weet of hij daarop draait?
alvast bedankt!
Je moet naar instellingen gaan (van Windows) en daar bij opslag de standaard locatie voor apps wijzigen.
Normaal zou dit moeten werken. Maar zoals mijn post hierboven al aangeeft voor mij werkt dit niet...
I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd
Is het geen oplossing om tijdelijk dingen op je andere schijf te zetten forza te downloaden die dan op je (D?) te zetten en dan de spullen van je C weer gewoon terug te zetten?
iig bedankt!
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
+1Robolokotobo schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:29:
Forza Motorsport 6: Apex topic: [PC] Forza Motorsport 6: Apex
[ Voor 59% gewijzigd door RigolleM op 17-05-2016 20:21 ]
Overigens kan ik geen tunes meer opslaan omdat ik aan het limiet zit. Moet ff nagaan wat wegkan en zal wat tunes in een Excel sheet zetten.
[ Voor 33% gewijzigd door mowa op 17-05-2016 20:44 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Kijk enorm uit naar de Showcases maar die bewaar ik altijd tot na de Career

Ook gekocht met een restantje :-)mowa schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 23:40:
Zie 'm voor €8 in de Russische store en heb daar nog net iets meer dan €8 restant. Dan laat ik 'm natuurlijk niet liggen.
Ik vind het wel iets hebben die Nascars. Nog te weinig tijd kunnen investeren, maar de eerste 'career' races liepen toch behoorlijk goed. Spijtig dat niet alle races met verplichte pit zijn, eindigde plots op de laatste plaats omdat ik de enigste was die de pit in reed
Voor de auto's kan je je € beter in de knip houden.RigolleM schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:14:
[...]
Ook gekocht met een restantje :-)
Ik vind het wel iets hebben die Nascars. Nog te weinig tijd kunnen investeren, maar de eerste 'career' races liepen toch behoorlijk goed. Spijtig dat niet alle races met verplichte pit zijn, eindigde plots op de laatste plaats omdat ik de enigste was die de pit in reed
Gisteravond een stuk of 10 wagens gecheckt die gewoon precies hetzelfde rijden en aanvoelen. Heb een grip en snelle tune gemaakt die op alle 10 exact hetzelfde werken. Tunes zijn 1 size fits all. Ben er van overtuigd dat zelfs alle 24 auto's exact gelijk aan elkaar zijn. Bizar...!!
Bovendien kan je met upgrades wel op R900 uitkomen maar niet met de maximaal beschikbare onderdelen.
Vanmiddag vrij en 1 en ander nog ff nachecken en ff melden op het T10 Forza forum.
Dat is NASCAR hé...mowa schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:55:
[...]
Voor de auto's kan je je € beter in de knip houden.
Gisteravond een stuk of 10 wagens gecheckt die gewoon precies hetzelfde rijden en aanvoelen. Heb een grip en snelle tune gemaakt die op alle 10 exact hetzelfde werken. Tunes zijn 1 size fits all. Ben er van overtuigd dat zelfs alle 24 auto's exact gelijk aan elkaar zijn. Bizar...!!
Bovendien kan je met upgrades wel op R900 uitkomen maar niet met de maximaal beschikbare onderdelen.
Vanmiddag vrij en 1 en ander nog ff nachecken en ff melden op het T10 Forza forum.
Dat is ook precies de reden waarom ik nog twijfel om deze aan te schaffen. Ik hoef niet 10x dezelfde auto waar alleen het kleurtje anders is.
Wat ook niet raar is, onderling binnen 1 merk is er nagenoeg geen verschil, maar ook tussen de 3 merken is er maar marginaal verschil, omdat alle auto's moeten voldoen aan de volledige eisen van Nascar. Rollbar hier wat anders, moertje daar extra, maar in de basis zullen de auto's nagenoeg hetzelfde rijden.mowa schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:55:
[...]
Voor de auto's kan je je € beter in de knip houden.
Enkel de motors klinken/rijden wat anders, maar verder weinig verschil.
Het is leuk in een league lobby iedereen met een ander nummer te laten rijden, maar wederom kan je dus bv een #23 tune niet gebruiken op een #14, ondanks het dezelfde auto is. Ik heb 4 races gereden waar iedereen steeds probeerde andere nummers dan de rest te hebben, voor het gevoel wel erg grappig.Richard117 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:22:
[...]
Dat is NASCAR hé...
Dat is ook precies de reden waarom ik nog twijfel om deze aan te schaffen. Ik hoef niet 10x dezelfde auto waar alleen het kleurtje anders is.
[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 18-05-2016 12:25 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Helemaal waar. Nascar regels en specificaties zijn vrij strict. Zelfs bijvoorbeeld de maximale hoeveelheid camber en toe is gereguleerd. En de controles bij races zijn streng.SinergyX schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:24:
[...]
Wat ook niet raar is, onderling binnen 1 merk is er nagenoeg geen verschil, maar ook tussen de 3 merken is er maar marginaal verschil, omdat alle auto's moeten voldoen aan de volledige eisen van Nascar. Rollbar hier wat anders, moertje daar extra, maar in de basis zullen de auto's nagenoeg hetzelfde rijden.
Enkel de motors klinken/rijden wat anders, maar verder weinig verschil.
Jullie weten dan ook dat er binnen die regels en restricties "vrijheden" bestaan. Teams zoeken altijd naar mogelijkheden om de grenzen "op te rekken". Het is geen onbekend fenomeen dat er trucs worden toegepast zoals met een lasapparaat bijvoorbeeld een draagstang voor de ophanging van de vering net verbuigen zodat ze net meer camber/toe kunnen toepassen.
De auto's van de verschillende teams moeten dus wel degelijk anders aanvoelen en dat is het element wat ik hierin mis. Bovendien geeft Forza (wat geen sim is) al de ruimte met allerlei upgrades.
Het is idd uiteraard waar wb tuning en dat is nou net de charme van Forza. Echter verkoopt T10 deze dlc met o.a. 24 auto's waarvan je de indruk hebt dat het 24 verschillende auto's zijn, terwijl het in wezen 1 auto betreft met 24x een andere livery. Verkoop dan 1 Chevrolet, 1 Ford en 1 Toyota en trek niet zo'n mist op. Ook al is het slechts €8.SinergyX schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:31:
Het is natuurlijk logisch dat ze zulke 'grens opzoekende trucjes' niet in een racegame gaat proppen, het komt immers vanuit 'de eerlijkheid' van Nascar. Het basismodel van elk team zal dan wel identiek rijden, waar het de eigen instellingen zijn die het verschil maken.
Helaas kan ik vanmiddag niet meer 1 en ander ff fact-checken want ik kon toch niet eerder weg.
Overigens had ik gisteravond het gevoel dat de feedback van de controller anders was. De vibratie/rumble was minder, zo niet weg. Of dat met de dlc te maken heeft of tussen m'n oren zit moet ik ook ff nagaan.
Heb een career tune gemaakt voor de 2016 Chevrolet #24 Hendrick Motorsports NAPA Super Sport.
Om het (career) leven wat eenvoudiger te maken. Uiteraard getuned om zonder assists te rijden. In Nascar worden sowieso geen elektronische hulpmiddelen zoals abs/tcs gebruikt.
Zal morgen de lobby tune voor deze auto sharen..
[ Voor 49% gewijzigd door mowa op 20-05-2016 00:09 ]
http://www.thrustmaster.c...rwleatheredition_main.jpg
Heb de G920 verkocht want kwa forcefeedbck vond ik het maar matig.
Een kennis van mij heeft een ouder model van de Thrustmaster TX serie en die voelde veel beter.
Iemand hier trouwens ervaring met dit model ?
[ Voor 45% gewijzigd door jori040 op 21-05-2016 09:59 ]
Net nieuwe update binnen gehaald... Ff online gespeeld geen problemen gezien.mowa schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:56:
Er is idd een FFB issue meegekomen met de May content update. T10 is hiervan op de hoogte. Ook een aantal van de nieuwe features schijnen wat bugs te hebben. Wordt aan gewerkt.
De TX serie is de basis voor elke Xbo racestuur die ze hebben (ik had het 458 Italia stuur). Later de GT Challenge stuur erbij gekocht, wat precies dezelfde stuurlayout heeft als het stuur van de TX leather.jori040 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 09:54:
Deze krijg ik vandaag binnen.
Een kennis van mij heeft een ouder model van de Thrustmaster TX serie en die voelde veel beter.
Fijn stuur, dpad vind ik wat matig, maar verder erg fijn stuurtje.
Eerste indruk is erg goed.Tja de padalen zijn wat minder dan die van de G920 maar de rest voelt stukken beter met Forza6.SinergyX schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:30:
[...]
De TX serie is de basis voor elke Xbo racestuur die ze hebben (ik had het 458 Italia stuur). Later de GT Challenge stuur erbij gekocht, wat precies dezelfde stuurlayout heeft als het stuur van de TX leather.
Fijn stuur, dpad vind ik wat matig, maar verder erg fijn stuurtje.
De G920 was met Project Cars nog wel te doen maar met Forza was het gewoon een stuk minder.
Rijd nu met de Subaru Impreza en heb rotation op 540 staan is dat juist voor die klasse of hebben jullie nog andere tips ?
Ik heb rotatie op default staan, dan match hij met je incar stuur.jori040 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:49:
[...]
Eerste indruk is erg goed.Tja de padalen zijn wat minder dan die van de G920 maar de rest voelt stukken beter met Forza6.
De G920 was met Project Cars nog wel te doen maar met Forza was het gewoon een stuk minder.
Rijd nu met de Subaru Impreza en heb rotation op 540 staan is dat juist voor die klasse of hebben jullie nog andere tips ?
Hoef ik strak met de snelle wagens dan niets meer aan de rotatie te veranderen ?SinergyX schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:59:
[...]
Ik heb rotatie op default staan, dan match hij met je incar stuur.
De maximale uitslag in elke auto in Forza locked op 180graden (90 links/rechts), als je daarmee leert rijden maakt het weinig meer uit in welke auto je rijd. Het neemt wel iets weg van realistisch (sommige auto's gaan bv volledig 360 links/rechts, F1 weer 270 graden), maar je hebt geen gezeur met andere instellingen bij andere auto's, dus ik rij altijd 540 graden.jori040 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 14:53:
[...]
Hoef ik strak met de snelle wagens dan niets meer aan de rotatie te veranderen ?
Verder nadeel is dat bij hogere rotation je 'deadzone feeling' ook steeds groter wordt. Zet je hem bv op 270 en je gaat een indycar rijden, dan voel je zelfs bij 1 graden links de FFB al, maar bij 900 graden zit dat pas ergens bij de 15-20 graden draaien.
Je kan ook direct via je stuur je rotation aanpassen (wat gelijk is aan de rotation in advanced settings in Forza), start-engine + dpad, ingame werkt dit direct en kan je verschillende settings testen (van 270 t/m 900 in 4 stappen dacht ik). Maar zit je in de settings en je gaat met die optie spelen, moet je elke keer terug naar de advanced settings van je stuur in Forza, anders kloppen die cijfers niet.
[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 21-05-2016 15:37 ]
Tja ik zal het toch zelf moeten ervaren maar die 540 voelt voor nu gewoon goed.
Ben er nu een paar dagen mee aan de slag en moet zeggen dat dit stuur zeker met Forza stukken beter is dan die G920.Gelukkig want dit stuur is een rip uit mijn lijf.jori040 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 09:54:
Deze krijg ik vandaag binnen.
2016 Chevrolet #24 Hendrick Motorsports NAPA Super Sport
Had voor onderstaande auto's reeds tunes geshared maar heb een V2 gemaakt. De "oude" versies zijn verwijderd ivm max aantal tunes.
2016 Ford #2 Team Penske Brad K. Fusion (Grip/allround)
2016 Toyota #18 Joe Gibbs Racing M&M's Camry (Grip/allround)
2016 Chevrolet #1 Chip Ganassi Racing McDonald's Super Sport (Snel: Big 3, Road America, Le Mans)
Van de 3 merken een tune ivm achievements die je kan halen per merk.
Gisteren nog die A league gereden, daar gaat het stuk netter aan toe dan de community R klasse. Moet zeggen dat er nu leuke leagues zijn, R Porsche, de Big3 nascar en voor normaal de A (contact) en S ghost.
[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 25-05-2016 00:02 ]
Tja het zou kunnen gaan om Apex maar stiekem hoop ik op een nieuwe Horizon.
Forza6 heeft met de E3 in 2015 al alle aandacht gehad dus het lijkt me nu speciaal voor Apex niet echt aannemelijk.Apex komt zoizo voor de PC dus een Horizon 3 er bij is toch leuker.
Ga maar uit van FM7... Paar maanden geleden hebben ze toch een nieuwe partnership aangekondigd met Lamborghini en toen de Leagues opgezet. De nieuwe Centenario wordt de cover-car van "The Next Forza" en als je dan de bijbehorende trailer bekijkt, zijn alle opnames gemaakt op bestaande tracks van FM6.jori040 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:40:
http://www.gamekings.nl/n...venement-tijdens-e3-2016/
Tja het zou kunnen gaan om Apex maar stiekem hoop ik op een nieuwe Horizon.
Forza6 heeft met de E3 in 2015 al alle aandacht gehad dus het lijkt me nu speciaal voor Apex niet echt aannemelijk.Apex komt zoizo voor de PC dus een Horizon 3 er bij is toch leuker.
Als het crossplay PC versie gaat worden, wordt ik gek, hoe epic zou dat zijn?MAX3400 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:40:
[...]
Ga maar uit van FM7... Paar maanden geleden hebben ze toch een nieuwe partnership aangekondigd met Lamborghini en toen de Leagues opgezet. De nieuwe Centenario wordt de cover-car van "The Next Forza" en als je dan de bijbehorende trailer bekijkt, zijn alle opnames gemaakt op bestaande tracks van FM6.
Mag ik subtiel zeggen: liever niet?SinergyX schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:37:
[...]
Als het crossplay PC versie gaat worden, wordt ik gek, hoe epic zou dat zijn?
We hebben helaas op de One al een berg met "debielen" die online al niet normaal willen/kunnen rijden. Als we dan zometeen de userbase gaan uitbreiden met een paar 100 miljoen PC-users die allemaal niet willen/kunnen wennen aan de manier hoe hun controller/wheel reageert in het spel en de physics, hebben we wel een uitdaging.
Komt tijd, komt raad
Er zullen er vast een hele hoop tussen zitten die WEL kunnen rijdenMAX3400 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:38:
[...]
Mag ik subtiel zeggen: liever niet?
We hebben helaas op de One al een berg met "debielen" die online al niet normaal willen/kunnen rijden. Als we dan zometeen de userbase gaan uitbreiden met een paar 100 miljoen PC-users die allemaal niet willen/kunnen wennen aan de manier hoe hun controller/wheel reageert in het spel en de physics, hebben we wel een uitdaging.
Komt tijd, komt raad
PSN/XBL/Steam: NLRev0lution
Het grappige is dat ik op Apex (ander topic maar ja) gewoon makkelijk binnen de 0.1% van de wereld zit op een aantal tracks terwijl ik in FM6 soms net aan in de top 5% kom. Natuurlijk is de telling in Apex anders maar toch...NLRev0lution schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:40:
[...]
Er zullen er vast een hele hoop tussen zitten die WEL kunnen rijden
Ik kan niets zeggen over Apex, nooit gespeeld en nooit in verdiept. Ik laat me verrassen op dat wat komen gaat. Had ik hier niet gekeken dan wist ik niet eens dat er iets in de pijplijn zatMAX3400 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:41:
[...]
Het grappige is dat ik op Apex (ander topic maar ja) gewoon makkelijk binnen de 0.1% van de wereld zit op een aantal tracks terwijl ik in FM6 soms net aan in de top 5% kom. Natuurlijk is de telling in Apex anders maar toch...
Ik sta wel open voor crossplatform maar laat ze een manier vinden om degene die serieus willen rijden te beschermen voor trollkiddies die het liefst de eerste bocht rechtuit gaan en daarbij het liefst zoveel mogelijk personen in mee nemen.
PSN/XBL/Steam: NLRev0lution
Maar wat gaat een jaar later een deel 7 toevoegen ? Ik bedoel volgens mijn zit Forza 6 visueel gezien al tot de max bij de XO heb ik het idee.MAX3400 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:40:
[...]
Ga maar uit van FM7... Paar maanden geleden hebben ze toch een nieuwe partnership aangekondigd met Lamborghini en toen de Leagues opgezet. De nieuwe Centenario wordt de cover-car van "The Next Forza" en als je dan de bijbehorende trailer bekijkt, zijn alle opnames gemaakt op bestaande tracks van FM6.
UPDATE
Deze zie ik net: http://www.gamekings.nl/n...nt-mogelijk-volgend-jaar/
[ Voor 8% gewijzigd door jori040 op 25-05-2016 19:35 ]
wes- in "[XBO] Xbox One - Deel 5"jori040 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:28:
[...]
Maar wat gaat een jaar later een deel 7 toevoegen ? Ik bedoel volgens mijn zit Forza 6 visueel gezien al tot de max bij de XO heb ik het idee.
UPDATE
Deze zie ik net: http://www.gamekings.nl/n...nt-mogelijk-volgend-jaar/
[ Voor 114% gewijzigd door jori040 op 25-05-2016 20:09 ]
Ach, daar zijn de brackets voor, zelfs in elite (neem aan dat er nog hoger is) krijg ik vaag genoeg een tikje links en rechts, maar aan de andere kant, daar heb je ghost mode voorMAX3400 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:38:
[...]
Komt tijd, komt raad
Ja stom eigenlijk; na de Lambo Leagues was ik gepromoveerd naar Pinnacle. Sindsdien eigenlijk niet meer FM6 gespeeld anders dan NASCAR DLC en een paar hotlaps ofzo. Apex wel gespeeld maar ben een beetje klaar met de One op dit moment. En voor mij persoonlijk zijn er weinig leuke games uit/upcoming.SinergyX schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:56:
[...]
Ach, daar zijn de brackets voor, zelfs in elite (neem aan dat er nog hoger is) krijg ik vaag genoeg een tikje links en rechts, maar aan de andere kant, daar heb je ghost mode voorIk zie liever een enorme userbase waardoor ze dingen kunnen blijven toevoegen dan een langzaam wegzakkende userbase en je in lobbies van 6-12 man zit.
De lambo leagues was laatste wat ik had gedaan, maar met de Nascar update mix ik nu continue Porsche/nascar en de normale leagues (nu A ghost dacht ik). Zeker nascar vind ik erg leuk om te doen.MAX3400 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:59:
[...]
Ja stom eigenlijk; na de Lambo Leagues was ik gepromoveerd naar Pinnacle. Sindsdien eigenlijk niet meer FM6 gespeeld anders dan NASCAR DLC en een paar hotlaps ofzo. Apex wel gespeeld maar ben een beetje klaar met de One op dit moment. En voor mij persoonlijk zijn er weinig leuke games uit/upcoming.
Ben ik met je eens. Online open lobbies zijn niet grappig. Zelfde als toen met die leauges van de Lamborghini. Gelukkig was alleen rivals ook goed genoeg om de Hurucan te bemachtigen.MAX3400 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:38:
[...]
Komt tijd, komt raad
Dat is echt de reden dat ik alleen mee doe met online races georganiseerd op forums. En race met mensen van de carclub (vanuit Forza 3 en 4).
3ds fc: 4270-0926-7440
Kan alleen sinds het weekend niet meer in de Porsche en Nascar league's, blijf hangen bij 'please wait' en uiteindelijk een 'failed to join lobby'. De GT3 league momenteel is weer lekker ram en bash festijn, nu 2x geluk gehad om voorin te zitten en dan rij je ook vrij makkelijk top 5.
http://forzamotorsport.net/en-us/news/FRC_announce
[ Voor 92% gewijzigd door Doppert op 10-06-2016 01:05 ]
http://raptr.com/Doppert/about
En damn dat rijdt heerlijk.
Tja, ik weet niet of de Car Pass nog echt nuttig is. Als in; ik weet niet of je de oude packs kan downloaden of moet hopen dat er nog packs uitkomen de komende tijd.Unigo schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:57:
Deze week in deals with gold, zowel car pass als porsche expansion voor 50% korting.... ik heb ze beide nog niet, maar begin nu toch wel erg te twijfelen!
De Porsches vond ik wel een erg fijne expansion maar zoals ik wel vaker roep; ik koop niet zo heel veel games jaarlijks dus heb me erg vermaakt met mijn 20 Euro Porsche-DLC
Volgens mij is de carpass van toepassing op al die packs. komen inderdaad geen nieuwe meer uit, maar als het goed is krijg je de oude wel allemaal (ong. 42 wagens). Porsche-DLC spreekt me ook wel aan door het extra circuit wat er bij zit.... in andere woorden: ik ga ze toch allebei halen denk ikMAX3400 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:08:
[...]
Tja, ik weet niet of de Car Pass nog echt nuttig is. Als in; ik weet niet of je de oude packs kan downloaden of moet hopen dat er nog packs uitkomen de komende tijd.
De Porsches vond ik wel een erg fijne expansion maar zoals ik wel vaker roep; ik koop niet zo heel veel games jaarlijks dus heb me erg vermaakt met mijn 20 Euro Porsche-DLC
Hij rijd idd niet onaardig.Joostk schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:22:
Gisteren de nieuwe Ford GT Le Mans auto gedownload.
En damn dat rijdt heerlijk.
Maar mijn eigen afgestelde (gewone) GT rijd toch echt beter

Als ik het zo eens lees, 3x een week om via rivals te kwalificeren. Dus een snelste tijd neerzetten in een rivals qualifier event. En een open classe competitie. Het is een beetje lastig voor me om precies te zien hoe en wat.SinergyX schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 12:42:
Ik wil wel, maar kan nergens vinden of het een no-ghost race is of met collisions, laatste geval doe ik absoluut niet mee.
7 days - 3237 players
Forza Racing Championship Season 1 Elite Cup #1
14 days - 755 players
Forza Racing Championship Season 1 Elite Cup #2
21 days - 634 players
Forza Racing Championship Season 1 Elite Cup #3
22 days - 2454 players
Forza Racing Championship Season 1 Open
Here’s how the cars and tracks line up for the ForzaRC Season 1 Elite Series:
Elite Series Week 1 – August 8 - 14
2015 Ford Mustang GT on Autodromo Internationale Monza
Elite Series Week 1 Rivals Qualifying – August 8-11 (Top 128 advance to Elite Series Week 1 Cup)
Elite Series Week 1 Series Cup (via ESL) – August 13 (Top 16 advance to Elite Series Week 1 Showdown)
Elite Series Week 1 Showdown – August 14 (Top 4 advance to ForzaRC Elite Series Grand Finals)
Elite Series Week 2 – August 15 - 21
2013 Ford Formula Ford EcoBoost 200 at Catalunya
Elite Series Week 2 Rivals Qualifying – August 15-18 (Top 128 advance to Elite Series Week 2 Cup)
Elite Series Week 2 Series Cup (via ESL) – August 20 (Top 12 advance to Elite Series Week 2 Showdown)
Elite Series Week 2 Showdown – August 21 (Top 4 advance to ForzaRC Elite Series Grand Finals)
Elite Series Week 3 – August 22 – 28
2016 Ford #66 Ford Racing GT Le Mans at Watkins Glen Full
Elite Series Week 3 Rivals Qualifying – August 22-25 (Top 128 advance to Elite Series Week 3 Cup)
Elite Series Week 3 Series Cup (via ESL) – August 27 (Top 12 advance to Elite Series Week 3 Showdown)
Elite Series Week 3 Showdown – August 28 (Top 4 advance to ForzaRC Elite Series Grand Finals)
Elite Series Season 1 Grand Finals – September 4
During the ForzaRC Elite Series Season 1 Grand Finals event on September 4, the 12 weekly winners will compete online to win the ultimate prize – a brand new 2017 Ford Focus RS. Look for the full announcement of the ForzaRC Grand Finals events as we get closer to the broadcast date.
Rapapa...