[MULTI] Pro evolution Soccer 2016

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:32
Sjurm schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:05:
[...]

Lekker team!
Is Badstuber ook omhoog gegaan? Erg hoge rating anders. Vind sommige ratings sws gek in PES.

Pfjoe, Master challenge finale is zeker hoogste spelniveau? Ik mag nog wel even oefenen, na professioneel gaat het hard achteruit :P
Ja badstuber was 84 toen ik hem kreeg op lvl.30 maar nu is hij lvl.39 en 86 overall rating, spelers hebben hun "normale" overall rating op lvl.30 maar kunnen dus nog beter worden. Mijn Messi is nu 97 terwijl hij 95 was toen ik hem kreeg.

In tegen gestelde richting kan ook! Ik kreeg Mascherano op lvl.1 ik dacht gouden bal en hij was 78 overall, inmiddels heb ik hem op lvl.27 en is hij 84 wat ook z'n normale overall rating is. Ramsey was ook 84 toen ik hem kreeg en nu 86..

Gewoon spelers proberen te halen van ongeveer 84 die krijg je met wat moeite zo naar 86.

Als je ook kijkt naar de ratings op pesdb.net dan zie je dat de ratings gelden voor spelers op lvl.30. Je moet dus je spelers zoveel mogelijk gebruiken dan gaan ze omhoog maar hoe hoger ze komen, hoe langer het ook weer duurt voor ze een level omhoog gaan.

Als tip: als je uit een waarnemer een speler krijgt waar je niks aan hebt, gewoon een hulptrainer van maken, hoe hoger de speler in rating is, hoe meer punten de speler die je traint erbij krijgt, uiteraard werkt bijvoorbeeld cs -> cs beter dan cv -> am maar ik zie het zo:
Je kan beter een speler van 75 die je toch nooit gaat gebruiken hulptrainer maken en op die manier de overall rating van een van je toppers omhoog krikken dan dat je hem parkeert in je ledenlijst of dat je hem voor wat miezerige GP weg doet.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:37
Heb totaal niets aan die nieuwe zaakwaarnemer gehad. Alleen die eerste 100% kans op zwarte bal, de kleinste profvoetballer ter wereld mee gescoord.

Had 110.000gp gespaard, nu nog 40.000 GP over, oftewel 60.0 00 GP verbruikt = 6 spelers + 2 van online en offline cup = 8 spelers...
Geen enkele zwarte bal! Fucking 8 gouden ballen! Maak van die 30% maar 0% kans op zwarte ballen. Echt ongelooflijk...

Tel daar het per ongeluk hulptrainer maken van Zlatan nog bij op en het geluksfestifal is compleet! :( :'(

[ Voor 26% gewijzigd door Monda op 08-10-2015 23:17 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBQ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Zijn er meer Master League fans hier??

Het valt me op dat ik in deze PES totaal niets in te brengen heb tegen de mindere teams.. Zo speel ik nu (na een lekker seizoen met Twente) met Ajax. Tegen teams als Roda, De Graafschap e.d. verlies ik meestal met 1-0. Tegelijkertijd sta ik met hetzelfde Ajax nu eerste in de groepsfase van de Champions League na 6 wedstrijden (4w - 2d) in een poule met Benfica, PSG en Olympiacos. De CL wedstrijden spelen zoveel lekkerder!

Zijn er hier meer mensen die juist tegen de 'appeltje eitje' teams geen vuist weten te maken of weet iemand hoe het wel moet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
JohnBQ schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:00:

Het valt me op dat ik in deze PES totaal niets in te brengen heb tegen de mindere teams.. Zo speel ik nu (na een lekker seizoen met Twente) met Ajax. Tegen teams als Roda, De Graafschap e.d. verlies ik meestal met 1-0. Tegelijkertijd sta ik met hetzelfde Ajax nu eerste in de groepsfase van de Champions League na 6 wedstrijden (4w - 2d) in een poule met Benfica, PSG en Olympiacos. De CL wedstrijden spelen zoveel lekkerder!

Zijn er hier meer mensen die juist tegen de 'appeltje eitje' teams geen vuist weten te maken of weet iemand hoe het wel moet? :P
Toch meer lange ballen spelen dan, die ploegen spelen op de counter en zakken meer in en dat is inderdaad godsfrustrerend om doorheen te komen en vaak als je dan opgelegde kansen krijgt gaan ze allemaal naast over etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 23:11:
Heb totaal niets aan die nieuwe zaakwaarnemer gehad. Alleen die eerste 100% kans op zwarte bal, de kleinste profvoetballer ter wereld mee gescoord.

Had 110.000gp gespaard, nu nog 40.000 GP over, oftewel 60.0 00 GP verbruikt = 6 spelers + 2 van online en offline cup = 8 spelers...
Geen enkele zwarte bal! Fucking 8 gouden ballen! Maak van die 30% maar 0% kans op zwarte ballen. Echt ongelooflijk...

Tel daar het per ongeluk hulptrainer maken van Zlatan nog bij op en het geluksfestifal is compleet! :( :'(
Dan heb je gewoon echt veel pech kerel, kreeg uit die eerste 80+ coach ozil (speelt echt heerrrrlijk) en daarna ongeveer 40% zwart gekregen maar eigenlijk zat er ook veel pulp tussen de 80+ van die spelers van 35 die net aan 80 zijn. Kreeg nog wel Cahill, sloper voor achterin.

Heb je konami nog niet de oren van de kop gezeken voor compensatie? Ik zou net zo lang zeiken tot je het krijgt want dat heb ik in het verleden ook een keer gedaan en 1x hebben ze me toen gecompenseerd en kreeg ik een zwik munten terug en dat was nog voor die keer dat je over een hele periode alles terugkreeg toen vanwege een fout in de waarnemers toen (zo ben ik toen ook aan top team gekomen, gewoon die CL waarnemer helemaal leeg trekken :+ )

[ Voor 19% gewijzigd door 1nsane op 09-10-2015 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Zou Konami de trailer van PES 2017 tegelijk uitbrengen met de zomertransfer update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WestBoy_B
  • Laatst online: 01-09-2022
Navuri schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:59:
Zou Konami de trailer van PES 2017 tegelijk uitbrengen met de zomertransfer update?
AHAHAA 8)7

Rustig aan.. het komt hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:32
Trok gisteren uit die EK coach zlatan :) wat een luck!

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
WestBoy_B schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:05:
[...]

AHAHAA 8)7

Rustig aan.. het komt hahaha
Hahaha, Rustâââhhg!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Punkbuster schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:13:
Trok gisteren uit die EK coach zlatan :) wat een luck!
Haha, lekker!! Ik kreeg weidenfeller81 keeper maar dan vond ik wel chil eigenlijk aangezien ik voorin Neymar en Messi al heb, ik had eerst Tyton maar die houdt echt geen bal tegen maar die weidenfeller heeft er al een paar cruciale gestopt, al is het nog niet het zelfde als neuer in pes2015 want die was wel zo misdadig goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:11
1nsane schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:16:
[...]

Dan heb je gewoon echt veel pech kerel, kreeg uit die eerste 80+ coach ozil (speelt echt heerrrrlijk) en daarna ongeveer 40% zwart gekregen maar eigenlijk zat er ook veel pulp tussen de 80+ van die spelers van 35 die net aan 80 zijn. Kreeg nog wel Cahill, sloper voor achterin.

Heb je konami nog niet de oren van de kop gezeken voor compensatie? Ik zou net zo lang zeiken tot je het krijgt want dat heb ik in het verleden ook een keer gedaan en 1x hebben ze me toen gecompenseerd en kreeg ik een zwik munten terug en dat was nog voor die keer dat je over een hele periode alles terugkreeg toen vanwege een fout in de waarnemers toen (zo ben ik toen ook aan top team gekomen, gewoon die CL waarnemer helemaal leeg trekken :+ )
Wat mij opviel, is dat de kans op een zwarte bal veel groter lijkt als ik met munten betaal ipv met GP. Met GP vijf keer kopen, geen zwarte bal. Met munten twee van de drie keer zwart (Hummels en Sneijder). En dat was met de normale zaakwaarnemers nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
1nsane schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:16:
[...]

Mja verschrikkelijk frustrerend... Vooral om daarna al die "succes verhalen" te lezen van anderen.
Hoe zou ik dat via Konami moeten aanpakken? Ik heb de munten nog staan, dit was puur met opgespaard GP, alsnog super zonde van de tijd die ik er ingestoken heb natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:41

On_E

Housemusic

JohnBQ schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:00:

Bij mij is het juist andersom, ik speel met Paris FC in Ligue 2 en verlies met 1-5 van RC Lens of 0-4 van Evian, terwijl ik win van de kleintjes...

Soms erg frustrerend overigens, de CPU straft soms elke fout direct af. :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:54:
[...]

Mja verschrikkelijk frustrerend... Vooral om daarna al die "succes verhalen" te lezen van anderen.
Hoe zou ik dat via Konami moeten aanpakken? Ik heb de munten nog staan, dit was puur met opgespaard GP, alsnog super zonde van de tijd die ik er ingestoken heb natuurlijk.
Uiteraard moet je dat bij Konami er op gooien dat ze nergens duidelijk hebben aangegeven dat je speler niet meer te gebruiken is als je er een hulptrainer van maakt. heb je Zlatan nog als hulptrainer staan? Of heb je hem gebruikt inmiddels? Desnoods Twitter je ff naar Adam Bhatti en dan niet 1x maar een paar keer.

Ik zal dan ook m'n recente succesverhalen maar ff achterwegen laten qua binnen gehaalde spelers :+

Blijft zonde maar eerlijk is eerlijk, ik had ook geluk dat ik dat hulptrainer gebeuren eerst maar probeerde met een cheap ass speler anders had ik ook misschien neymar of messi weg gedaan dan had ik er ook ziek van geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:22
Grrr, heel irritant probleem. Al twee keer verbinding met de server verbroken in een cup tegen de Computer (in myClub), waardoor ik dus met 0-3 verlies en mn hele voortgang kwijt ben. Gebeurde allebei de keren toen ik heel even in de wedstrijd pauzeerde om iets op mn telefoon te beantwoorden. Ik ga dus maar zorgen dat ik niet meer hoef te pauzeren.
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Sjurm schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:32:
Grrr, heel irritant probleem. Al twee keer verbinding met de server verbroken in een cup tegen de Computer (in myClub), waardoor ik dus met 0-3 verlies en mn hele voortgang kwijt ben. Gebeurde allebei de keren toen ik heel even in de wedstrijd pauzeerde om iets op mn telefoon te beantwoorden. Ik ga dus maar zorgen dat ik niet meer hoef te pauzeren.
Meer mensen hier last van?
Nog geen last van gehad maar ik heb m'n PS4 ook bedraad aangesloten op een 120Mbit stabiele internet verbinding.

Eerlijk gezegd was het volgens mij in 2013 of 2014 voor het laatst dat ik echt overduidelijk last had van online lag (met dat knipperende icoontje in beeld).

Natuurlijk is het me in 2015 ook wel eens gebeurd dat hij er ineens uitklapte maar ik kan me maar 2x herinneren dat het gebeurde en beide keren wist ik ook nog eens zeker dat het aan de server van Konami lag die eruit vloog omdat ik tegelijk aan het gamen was met een maat van mij die elders woont en we begonnen elkaar precies tegelijk gefrustreerd te Whatsappen dat onze games eruit vlogen.

Ik zou zeker even kijken of je verbinding naar het internet optimaal is maar het kan natuurlijk gewoon dat je 2x pech had dat net de server er even uit klapte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Overigens vind ik dat nieuwe systeem met hoe je spelers in Myclub beter worden wel erg relaxed, zo ben je minder genoodzaakt om nieuwe spelers te willen halen. Bijvoorbeeld nu achterin Badstuber en Cahill, ik kreeg badstuber op 82 of 83 maar die is inmiddels 86 overall en Cahill ook 86 nu terwijl hij eerst 84 was.

Dat is wel een fijn centrum overigens, niet heel snel maar wel fysiek sterk en heel lang wat weer fijn is met lange ballen.

Heb Bernat op LB en Ivanovic op RB, die laatste zou nog wel verbetering kunnen gebruiken want Ivanovic is vrij traag voor een back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
1nsane schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 10:15:
[...]

Nog geen last van gehad maar ik heb m'n PS4 ook bedraad aangesloten op een 120Mbit stabiele internet verbinding.

Eerlijk gezegd was het volgens mij in 2013 of 2014 voor het laatst dat ik echt overduidelijk last had van online lag (met dat knipperende icoontje in beeld).

Natuurlijk is het me in 2015 ook wel eens gebeurd dat hij er ineens uitklapte maar ik kan me maar 2x herinneren dat het gebeurde en beide keren wist ik ook nog eens zeker dat het aan de server van Konami lag die eruit vloog omdat ik tegelijk aan het gamen was met een maat van mij die elders woont en we begonnen elkaar precies tegelijk gefrustreerd te Whatsappen dat onze games eruit vlogen.

Ik zou zeker even kijken of je verbinding naar het internet optimaal is maar het kan natuurlijk gewoon dat je 2x pech had dat net de server er even uit klapte.
Omdat het precies op eenzelfde moment gebeurde denk ik dat het niet aan mn verbinding ligt. Heb verder ook geen disconnectie gehad nog. Ik denk dat ik gewoon maar niet meer moet pauzeren dan. Blijft zuur dat het gebeurde en ik voortgang kwijt was. Bij een was het aan het eind van de finalewedstrijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Sjurm schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 10:57:
[...]

Omdat het precies op eenzelfde moment gebeurde denk ik dat het niet aan mn verbinding ligt. Heb verder ook geen disconnectie gehad nog. Ik denk dat ik gewoon maar niet meer moet pauzeren dan. Blijft zuur dat het gebeurde en ik voortgang kwijt was. Bij een was het aan het eind van de finalewedstrijd :(
Zou kunnen maar het lijkt me meer toeval, ik heb nog nooit meegemaakt dat ik een game pauzeerde en dat hij er uit vloog. Ik heb een game wel eens een hele dag op pauze gehad niks aan de hand.

Ik weet niet op welke console je speelt maar wellicht iets met je instellingen van de console? Mijn PS4 gaat na 5 of 10 min inactiviteit dacht ik in rust-mode, dat vind ik wel stierlijk irritant en moet ff kijken hoe ik dat uit ga zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
1nsane schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:03:
[...]

Zou kunnen maar het lijkt me meer toeval, ik heb nog nooit meegemaakt dat ik een game pauzeerde en dat hij er uit vloog. Ik heb een game wel eens een hele dag op pauze gehad niks aan de hand.

Ik weet niet op welke console je speelt maar wellicht iets met je instellingen van de console? Mijn PS4 gaat na 5 of 10 min inactiviteit dacht ik in rust-mode, dat vind ik wel stierlijk irritant en moet ff kijken hoe ik dat uit ga zetten.
Ik speel PC

Dat lijkt me irritant inderdaad, zal wel niet zo moeilijk in te stellen zijn lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Bij mij vliegt de verbinding iedere keer eruit als ik op de pc even switch naar de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Saybia schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:41:
Bij mij vliegt de verbinding iedere keer eruit als ik op de pc even switch naar de desktop.
Ja inderdaad, daar was ik ook al achter gekomen, ook best irritant. Maar dat zal wel iets zijn tegen mensen die express lag gaan veroorzaken tijdens online match ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Sjurm schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:02:
[...]

Ja inderdaad, daar was ik ook al achter gekomen, ook best irritant. Maar dat zal wel iets zijn tegen mensen die express lag gaan veroorzaken tijdens online match ofzoiets.
En terecht want lag cheaters zijn de hatelijkste lui die er zijn. Ik speelde vandaag een winner takes it all potje voor zo'n waarnemer en ik liet die gast alle hoeken van het veld zien, uiteindelijk 10-1 gewonnen maar ik was wel blij verrast dat hij hem niet uitgooide of afkneep met lag cheat kan je na gaan hoe ik daar aan gewend was geraakt met Pes 2015...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
Voor de liefhebber:

De Schotse competitie kit: reactie 179: http://www.talkceltic.net...read.php?t=150951&page=12 (Pesworld kit)

Filmpje van de Celtic kit: YouTube: PES 2016 - All CELTIC FC KIT 2015/2016 PS4

Ben nog niet zo heel bekend met kits en deze zijn bedoeld voor de PS4. Deze kan je toch ook gewoon inladen op de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Team begint nu wel lekker te draaien in Myclub en nadat ik wat GP verzameld had toch weer even een spelertje gehaald uit die Euro2016 waarnemer en kreeg zowaar Iniesta!

Moet zeggen dat dat level systeem me wel bevalt, zeker als je veel speelt worden je spelers steeds maar beter en beter en ik vind dat echt een goeie ontwikkeling m.b.t. team diversiteit online. Zeker na die CL waarnemers bij 2015 kon je vaak wel invullen voor de helft tegen welke spelers je speelde maar het is nu bijvoorbeeld voor mij veel interessanter om Badstuber en Cahill achterin te laten staan omdat ze inmiddels beide een overall rating hebben van 86 door level ups terwijl ik in 2015 veel eerder een speler met hogere overall rating neer zette als ik die kreeg (tenzij ze heel traag waren).

Ik vraag me af of er een maximum is qua level ups, ik heb nu een paar spelers op level 40 maar hoe hoger het level, hoe meer level-up punten nodig zijn voor ze weer een level omhoog gaan. Het zal wel gecapped zijn op level 50 oid maar eer dat je dat gehaald hebt ben je wel een flinke tijd verder denk ik.

Hoewel ik het niet zeker weet dacht ik dat spelers niet meer GP gaan kosten om contract te verlengen als ze beter worden en dat is ook wel een voordeel want in 2015 kostte Messi en Ronaldo 5050gp per persoon per 10 wedstrijden..

Teampje nu:

Schurrle83-Neymar92-Messi97

Iniesta88-Ramsey87-Cabaye84

Bernat81-Badstuber86-Cahill86-Ivanovic83

-----Sirigu86------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Bij mij krijg ik heel vaak de melding dat de verbinding met servers verbroken is. Super irritant. Ik heb nog niet online gespeeld verder maar als ik offline ML speel krijg ik regelmatig de melding en moet ik weer opnieuw verbinden.
Ook op PC.

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
teupje schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:55:
Bij mij krijg ik heel vaak de melding dat de verbinding met servers verbroken is. Super irritant. Ik heb nog niet online gespeeld verder maar als ik offline ML speel krijg ik regelmatig de melding en moet ik weer opnieuw verbinden.
Ook op PC.
De pc versie is hier ook wat gevoeliger voor maar is wel logisch aangezien de hardware bij iedereen weer anders is terwijl consoles gestandaardiseerd zijn, irritant is dat wel maar normaal gesproken verbetert dat wel aanzienlijk na update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 19:50
Ik heb gisteravond een paar uurtjes offline ML gespeeld. Het 1e seizoen na een slechte start uiteindelijk toch nog 7e kunnen eindigen in de Braziliaanse competitie. Ik zit nu in het 2e seizoen en heb na 7 wedstrijden nog maar 9 punten verzameld. Ik merk vooral in de thuiswedstrijden dat ik er niet aan te pas kom en maar 1 wedstrijd gewonnen heb. Het zijn qua scoreverloop ook erg bijzondere wedstrijden. Al twee keer thuis op 0-2 achter gekomen. De eerste keer kon ik alleen de 1-2 maken, en de tweede keer lukte het om nog op 2-2 te komen, om vervolgens in de laatste minuut toch nog met 2-3 te verliezen. Je zou denken dat als je thuis speelt je een beetje in het voordeel bent, maar merk daar niet veel van. Alleen toen ik de aansluitingstreffer had gemaakt had ik het idee dat mijn team beter werd. Hoe is dit bij jullie?

Ik zat ook te kijken naar hoe ik het grasveld moet instellen bij thuiswedstrijden. Je kan kiezen tussen kort, normaal of lang gras. En of het droog, normaal of nat is. Ik heb alleen geen idee wat ik moet kiezen. Ik dacht dat het misschien kon helpen om in mijn thuiswedstrijden in het voordeel te zijn. Maar ik kon hierover nergens uitleg vinden. Weet iemand hier iets van?

Ook ben ik benieuwd naar wat voor opstelling jullie gebruiken. Ikzelf speel nu een versie van 4-3-3.
      CF
LMF        RMF
      AMF
    DMF  DMF
LB  CB  CB  RB
      GK

Bij balbezit staan de twee vleugelspelers iets dieper naar voren, en bij balverlies zakt iedereen terug. Dit heb ik zo gedaan omdat ik in mijn eerste seizoen erg veel goals tegen kreeg en ik dus iets verdedigender wil gaan spelen. Ook heb ik mijn tactiek aangepast van "Posession play" naar "Counter-attack". Ik merk dat ik de meeste wedstrijden toch het minste balbezit heb en vaak aan het counteren ben. Ik heb geen idee wat deze setting precies doet, maar ik hoop dat het helpt. Iemand nog tips ofzo omtrent opstellingen en tactische instellingen?

PSN ID: robhoeben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel dit jaar voor het eerst PES, voorgaande jaren speelde ik altijd FIFA. Waar ik me momenteel aan stoor is dat de spelerslijsten voor geen meter kloppen. Zojuist bij het opstarten is weer van alles van de servers gedownload, echter blijven spelers als Kishna en Sigthorsson in de selectie van Ajax staan. Vergeet ik ergens iets te downloaden of is PES echt zo slecht met deze selecties?

ik speel overigens op de ps3

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
Saybia schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:42:
Voor de liefhebber:

De Schotse competitie kit: reactie 179: http://www.talkceltic.net...read.php?t=150951&page=12 (Pesworld kit)

Filmpje van de Celtic kit: YouTube: PES 2016 - All CELTIC FC KIT 2015/2016 PS4

Ben nog niet zo heel bekend met kits en deze zijn bedoeld voor de PS4. Deze kan je toch ook gewoon inladen op de pc?
Nou ik ben er dus eindelijk achter. Snap niet dat PC users niet over dezelfde functionaliteit beschikken als de PS4. Je moet op de pc dus de kit/strip in stukjes toevoegen. Lekker user friendly.... :(

YouTube: (PC ) How to import kits in PES2016 - ادخال الأطقم من داخل اللعبة

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:19
Vroeger had je de mogelijkheid om snel de attack / defense levels snel aan te passen door de combinatie L1 + R1/R2

Is er nu nog steeds zo'n setting of moet je gewoon bouwen op die 3 fixed tactics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robben88
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-01-2021
Tweakers!

Sinds PES 14 heb ik dit spel niet gespeeld, dus moest erg wennen aan de manier van verdedigen.
De eerste potjes werd ik kansloos weggespeeld. Maar sinds kort heb ik het onder knie en gaat het verdedigen GEWELDIG!

Ik speel trouwens op PC. Wie een potje wil spelen mag mij toevoegen
Mijn account: Qamardesign

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2nau3dl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Saybia schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:41:
[...]

Nou ik ben er dus eindelijk achter. Snap niet dat PC users niet over dezelfde functionaliteit beschikken als de PS4. Je moet op de pc dus de kit/strip in stukjes toevoegen. Lekker user friendly.... :(

YouTube: (PC ) How to import kits in PES2016 - ادخال الأطقم من داخل اللعبة
Klopt, aan de andere kant, patches zijn heel snel en gemakkelijk te installeren. Voor individuele kits is het wat minder gebruiksvriendelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
1nsane schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:12:
Team begint nu wel lekker te draaien in Myclub en nadat ik wat GP verzameld had toch weer even een spelertje gehaald uit die Euro2016 waarnemer en kreeg zowaar Iniesta!

Moet zeggen dat dat level systeem me wel bevalt, zeker als je veel speelt worden je spelers steeds maar beter en beter en ik vind dat echt een goeie ontwikkeling m.b.t. team diversiteit online. Zeker na die CL waarnemers bij 2015 kon je vaak wel invullen voor de helft tegen welke spelers je speelde maar het is nu bijvoorbeeld voor mij veel interessanter om Badstuber en Cahill achterin te laten staan omdat ze inmiddels beide een overall rating hebben van 86 door level ups terwijl ik in 2015 veel eerder een speler met hogere overall rating neer zette als ik die kreeg (tenzij ze heel traag waren).

Ik vraag me af of er een maximum is qua level ups, ik heb nu een paar spelers op level 40 maar hoe hoger het level, hoe meer level-up punten nodig zijn voor ze weer een level omhoog gaan. Het zal wel gecapped zijn op level 50 oid maar eer dat je dat gehaald hebt ben je wel een flinke tijd verder denk ik.

Hoewel ik het niet zeker weet dacht ik dat spelers niet meer GP gaan kosten om contract te verlengen als ze beter worden en dat is ook wel een voordeel want in 2015 kostte Messi en Ronaldo 5050gp per persoon per 10 wedstrijden..

Teampje nu:

Schurrle83-Neymar92-Messi97

Iniesta88-Ramsey87-Cabaye84

Bernat81-Badstuber86-Cahill86-Ivanovic83

-----Sirigu86------
Ik vind het ook een prettig systeem, al kan ik het niet vergelijken met PES 2015. Nu heb je ook iets meer aan gouden spelers. Met die nieuwe zaakwaarnemers waren mijn gouden spelers allemaal 79 rated (Stones, naam kwijt en Bernat), waarvan Stones inmiddels 80 is. Er zit zo nog mooi rek in.

Maximum was inderdaad level 50, maar de experience points daarvoor benodigd gaan inderdaad erg traag. Jouw Messi op 99 is dus waarschijnlijk wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 15:53
Van het weekend online gespeeld, verbinding is erg slecht en bagger. 120Mbits over kabel mag je toch wel wat beter verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:39:
Ik speel dit jaar voor het eerst PES, voorgaande jaren speelde ik altijd FIFA. Waar ik me momenteel aan stoor is dat de spelerslijsten voor geen meter kloppen. Zojuist bij het opstarten is weer van alles van de servers gedownload, echter blijven spelers als Kishna en Sigthorsson in de selectie van Ajax staan. Vergeet ik ergens iets te downloaden of is PES echt zo slecht met deze selecties?

ik speel overigens op de ps3
29 oktober komt de echte spelersupdate pas, daar zal het vast aan liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:30

Vond dit wel een leuk doelpuntje. :)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Zet je pass assistance eens uit man. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
On_E schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:10:
[...]

Hahaha moet ik eens gaan doen inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
On_E schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:10:
[...]

Lijkt wel aimbot |:(

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Pass assistance staat op 1, maar thanks voor het compliment 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
henkyyyyyyy schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:34:
[...]

Laat je niet gek maken joh, sowieso is die pass ondersteuning waardeloos, als je dat aan zet dan gaan er mijn inziens te vaak ballen naar spelers waar je ze niet heen wilt/bedoelt te spelen. Zonder ondersteuning vind ik persoonlijk nog makkelijker ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

henkyyyyyyy schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:34:
[...]

Dus aan. :P

Anyway, zelf bezig aan seizoen 2 met Paris FC in de Masterleague, net een nieuwe rechtsback gehaald waardoor mijn team op 1 speler na 70+ overall ratings heeft.

3 gespeeld, 2 gewonnen en 1 gelijk, ik ga maar eens kijken of ik dit seizoen kan promoveren naar Ligue 1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
On_E schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:39:
[...]

Dus aan. :P

Anyway, zelf bezig aan seizoen 2 met Paris FC in de Masterleague, net een nieuwe rechtsback gehaald waardoor mijn team op 1 speler na 70+ overall ratings heeft.

3 gespeeld, 2 gewonnen en 1 gelijk, ik ga maar eens kijken of ik dit seizoen kan promoveren naar Ligue 1. :)
Je kan hem volgens mij niet lager zetten dan 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

1nsane schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:31:
[...]

Je kan hem volgens mij niet lager zetten dan 1?
Zeker wel, je kunt 'm uit zetten. :)

Daarna zul je opnieuw moeten leren passen want je moet heel precies richten en genoeg kracht geven.
Even wennen dus maar daarna kun je veel vrijer voetballen!

[ Voor 28% gewijzigd door On_E op 13-10-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
On_E schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:38:
[...]

Zeker wel, je kunt 'm uit zetten. :)

Daarna zul je opnieuw moeten leren passen want je moet heel precies richten en genoeg kracht geven.
Even wennen dus maar daarna kun je veel vrijer voetballen!
Ok, ja ik weet alleen dat ik het zo laag mogelijk heb gezet en de rest van de ondersteunende meuk ook heb uitgezet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

1nsane schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:43:
[...]

Ok, ja ik weet alleen dat ik het zo laag mogelijk heb gezet en de rest van de ondersteunende meuk ook heb uitgezet >:)
Ik kan het iedereen aanraden om pass assistance helemaal uit te zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
On_E schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:44:
[...]

Ik kan het iedereen aanraden om pass assistance helemaal uit te zetten!
Af en toe heb ik dat ik wel eens een pass geef (zowel in de voeten als steekbal) dat de computer hem ineens toch op een ander mannetje geeft dan waar ik heen mik. Toch maar eens ff kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

1nsane schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:51:
[...]

Af en toe heb ik dat ik wel eens een pass geef (zowel in de voeten als steekbal) dat de computer hem ineens toch op een ander mannetje geeft dan waar ik heen mik. Toch maar eens ff kijken dan.
Ja dat is erg vervelend inderdaad!

Zonder pass assistance zul je in het begin de meest simpele passes nog over de zijlijn sturen, maar hoe meer je speelt en je dus beter gevoel krijgt voor hoe hard je moet passen hoe beter het zal gaan.

En als je het eenmaal onder de knie hebt kun je passes geven die je met assistance aan nooit zouden lukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:11
Wat mij niet lukt, is handmatig een goede steekpass geven. Die zijn allemaal veel te kort. Geef nu steekpasses met de 'normale' passknop, maar dat kan de bedoeling niet zijn. Ideeën?
Verder merk ik dat mijn zonder bal echt slecht bewegen. Kan bij een kansrijke situatie niet rekenen op slimme looplijnen en ook bij normaal balbezit doen ze vaak niet wat ik wil. Teamrating is rond de 75 (qua op elkaar ingespeeld zijn bedoel ik), dus dat zal het probleem niet zijn. Tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
mefjoew schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:00:
Wat mij niet lukt, is handmatig een goede steekpass geven. Die zijn allemaal veel te kort. Geef nu steekpasses met de 'normale' passknop, maar dat kan de bedoeling niet zijn. Ideeën?
Verder merk ik dat mijn zonder bal echt slecht bewegen. Kan bij een kansrijke situatie niet rekenen op slimme looplijnen en ook bij normaal balbezit doen ze vaak niet wat ik wil. Teamrating is rond de 75 (qua op elkaar ingespeeld zijn bedoel ik), dus dat zal het probleem niet zijn. Tips??
Dan zou ik toch even naar je instellingen kijken qua controls, had paar weken geleden met een maat een avondje PES gespeeld en we spelen dan vaak samen tournooitjes maar de eerste paar wedstrijden waren een en al frustratie van zijn kant tot bleek dat z'n knoppen anders ingesteld stonden.

Teamrating van 75? Vanaf toen begon m'n team lekkerder te spelen maar het kan ook te maken hebben met het type speler wat waar staat en dan niet perse CM of AM etc. maar meer wat hun specialiteit is. Ik heb zelf bijvoorbeeld Messi op RVA en Neymar spits maar beide zijn eigenlijk SS dus het duurde ff voor ze ook slimme loopacties gingen maken waar ik wat aan had. Inmiddels heb ik TG94 en dat merk je wel heel erg ten opzichte van bijvoorbeeld een TG van 75.

Ik speelde van de week een potje online winner takes it all. 1 potje voor zo'n waarnemer. Ik had toen een TG van 91 en m'n tegenstander een TG van 76 ofzo en ik blies hem compleet van het veld (dubbele cijfers). Ik merkte vooral toen dat mijn spelers veel slimmer positie kozen en liepen en bij m'n tegenstander (met vergelijkbare TG als jij, hij had nog best een goed team met o.a. Zlatan in de spits) merkte ik dat hij amper de bal langer dan 2 seconden in de ploeg kon houden omdat mijn spelers veel beter voor hun tegenstander kwamen.

Ik zou dus zeggen, lekker veel offline challenges spelen en het wordt vanzelf beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
On_E schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:53:
[...]

Ja dat is erg vervelend inderdaad!

Zonder pass assistance zul je in het begin de meest simpele passes nog over de zijlijn sturen, maar hoe meer je speelt en je dus beter gevoel krijgt voor hoe hard je moet passen hoe beter het zal gaan.

En als je het eenmaal onder de knie hebt kun je passes geven die je met assistance aan nooit zouden lukken. :)
Ik denk inderdaad dat je, om frustratie te voorkomen, beter eerst een paar novice cups kan spelen om daar gewend aan te raken. Als je gelijk Master Challenge gaat pakken dan vliegt er zeker in het begin wel een controller door de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

1nsane schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:16:
[...]

Ik denk inderdaad dat je, om frustratie te voorkomen, beter eerst een paar novice cups kan spelen om daar gewend aan te raken. Als je gelijk Master Challenge gaat pakken dan vliegt er zeker in het begin wel een controller door de kamer.
Haha ja dat weet ik wel zeker, je zult bijvoorbeeld met zijn 2en op de keeper afkomen en maar 1 simpele korte pass te hoeven geven voor een 100% kans, om de bal dan verkeerd te geven en die enorme kans om zeep te helpen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymous_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 19:00
Ik heb een vraagje,

Weet iemand hier hoe ik de PTE patch in PES2016 PS4 versie krijgt? Is daar een handleiding van? Ik wil graag bijvoorbeeld Dortmund in hebben etc en originele Premier league namen etc. Hoe voeg ik dit toe op mijn PS4?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Anonymous_ schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:57:
Ik heb een vraagje,

Weet iemand hier hoe ik de PTE patch in PES2016 PS4 versie krijgt? Is daar een handleiding van? Ik wil graag bijvoorbeeld Dortmund in hebben etc en originele Premier league namen etc. Hoe voeg ik dit toe op mijn PS4?

Groetjes
Originele namen moet je zelf doen, de kits kan je downloaden (ff googlen) en die moet je handmatig inladen, ik had een pack waar alles op goeie volgorde stond zodat het zo gepiept was. Duitse teams staan er wel in volgens mij maar de competitie niet, wil je dat doen, dan zal je daar ook alle emblemen en kits voor moeten downloaden en handmatig een competitie aanpassen die je toch niet wilt gaan gebruiken.

T is wat omslachtig maar het kan wel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
Weet iemand een goede tutorial waar uitgelegd word, hoe je een shirt kan modden? Kom wel een hoop how-to-import videos tegen (voornamelijk PS4) maar niet echt eentje waar uitgelegd wordt hoe je moet modden voor de pc. Heb slechts een enkele wiki pagina gevonden maar die is voor PES 2015. Weet niet hoeveel er veranderd is in 2016. Kan iemand mij op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:49
Ik heb nooit MyClub gespeeld, ik dacht dat dit altijd tegen andere mensen was maar kan dus ook blijkbaar tegen de CPU? In hoeverre is dit dan nog verschillend van de MasterLeague?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymous_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 19:00
1nsane schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:04:
[...]

Originele namen moet je zelf doen, de kits kan je downloaden (ff googlen) en die moet je handmatig inladen, ik had een pack waar alles op goeie volgorde stond zodat het zo gepiept was. Duitse teams staan er wel in volgens mij maar de competitie niet, wil je dat doen, dan zal je daar ook alle emblemen en kits voor moeten downloaden en handmatig een competitie aanpassen die je toch niet wilt gaan gebruiken.

T is wat omslachtig maar het kan wel allemaal.
Thanks voor je bericht, waar zie je trouwens Dortmund btw? Other Leeagues? Ik zie alleen Bayern Munchen, Wolfsburg etc maar niet veel meer helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Dortmund en Schalke ed zitten helaas niet standaard in de game. De PTE patch is voor zover ik weet alleen voor de PC. Met PS4 kun je wel goeie namen en kits ed krijgen, maar vraag me af of dat ook voor competities en stadions enzo geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Anonymous_ schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:38:
[...]

Thanks voor je bericht, waar zie je trouwens Dortmund btw? Other Leeagues? Ik zie alleen Bayern Munchen, Wolfsburg etc maar niet veel meer helaas
Als je de Bundesliga wil toevoegen moet je de PES League helemaal aanpassen, dus alle teamnamen, emblemen, spelers.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Laatst online: 12-09 07:36
Dat Team Spirit begint me een beetje tegen te staan. Stel je een paar minder goeie spelers op, maar nog beduidend beter dan de tegenstander, gaat alles super traag en reageren spelers slecht. Wissel ik 1 speler (zelfde OVR score) waardoor de TS van 85 naar 89 gaat en ineens speelt het wel normaal.

Als de TS nou 60 is snap ik het nog, maar nu word ik gestraft omdat ik spelers spaar voor de CL. Dit terwijl het spel je letterlijk de tip geeft om af en toe door te wisselen bij een druk programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Valt me trouwens wel op dat de computer (PS4 in mijn geval) er alles aan doet om je te naaien sommige dagen. De ene keer win ik de master challenge vrij normaal en de andere keer met moeite, super rare klutsgoals van de computer, verdedigers die ineens raar uitstappen of de bal afpakken en hem vervolgens net zo makkelijk op rare wijze inleveren.

Wat ik nog bizarder vond eigenlijk, speelde gisteren finale master challenge tegen man city. weliswaar 5-2 gewonnen maar beide tegengoals waren overduidelijk buiten spel, zo overduidelijk dat de grensrechter met z'n vlag stond te wapperen maar de scheids liet doorspelen. Dat is wel een beetje triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
1nsane schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:24:
Valt me trouwens wel op dat de computer (PS4 in mijn geval) er alles aan doet om je te naaien sommige dagen. De ene keer win ik de master challenge vrij normaal en de andere keer met moeite, super rare klutsgoals van de computer, verdedigers die ineens raar uitstappen of de bal afpakken en hem vervolgens net zo makkelijk op rare wijze inleveren.

Wat ik nog bizarder vond eigenlijk, speelde gisteren finale master challenge tegen man city. weliswaar 5-2 gewonnen maar beide tegengoals waren overduidelijk buiten spel, zo overduidelijk dat de grensrechter met z'n vlag stond te wapperen maar de scheids liet doorspelen. Dat is wel een beetje triest.
Dat is inderdaad triest.

Ik kan me ook best ergeren aan die klutsgoals. Vooral de keeper stompt de ballen altijd zo dat het een tegengoal wordt. Best al vaak een eigen goal gemaakt 8)7 Heel vaak spam ik uit alle macht op wegwerken maar dan schieten de verdedigers hem of tegen de keeper aan, of in eigen goal, maar vaak zijn ze veel te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
1nsane schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:24:

Heb die buitenspelsituaties nog niet voorbij zien komen, maar vertel je nu eigenlijk dat er een foutmarge is ingebouwd m.b.t. buitenspel? Als dat zo is juich ik het toe. In het 'echt' maakt de scheidsrechter ook fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Navuri schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:46:
[...]

Heb die buitenspelsituaties nog niet voorbij zien komen, maar vertel je nu eigenlijk dat er een foutmarge is ingebouwd m.b.t. buitenspel? Als dat zo is juich ik het toe. In het 'echt' maakt de scheidsrechter ook fouten.
Ik vind het ook niet per se erg maar wel als de cpu je op die manier probeert te naaien omdat het een "je mag niet winnen" dag is en het dus continu gebeurt.

En ik weet het haast zeker, ik had eigenlijk de herhalingen op moeten slaan maar Aguero kreeg de bal toch echt 2x in buitenspel positie aangespeeld, een keer een half metertje en een keer zelfs nog verder. M'n vermoeden werd nog versterkt door het feit dat de grensrechter ook steeds stond te vlaggen (en nee ik schopte niemand onderuit). Ook meerdere keren dat hun buiten speler (buiten beeld) buitenspel aan werd gespeeld en in de herhaling bleek ook gewoon dat het buitenspel was (wederom vlaggende grens).

Het zou ook kunnen dat het een onbewuste onnauwkeurigheid is en de cpu dus denkt dat de speler niet buitenspel staat en dat die grensrechter gewoon altijd vlagt als het randje buitenspel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
1nsane schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:35:
[...]

Ik vind het ook niet per se erg maar wel als de cpu je op die manier probeert te naaien omdat het een "je mag niet winnen" dag is en het dus continu gebeurt.

En ik weet het haast zeker, ik had eigenlijk de herhalingen op moeten slaan maar Aguero kreeg de bal toch echt 2x in buitenspel positie aangespeeld, een keer een half metertje en een keer zelfs nog verder. M'n vermoeden werd nog versterkt door het feit dat de grensrechter ook steeds stond te vlaggen (en nee ik schopte niemand onderuit). Ook meerdere keren dat hun buiten speler (buiten beeld) buitenspel aan werd gespeeld en in de herhaling bleek ook gewoon dat het buitenspel was (wederom vlaggende grens).

Het zou ook kunnen dat het een onbewuste onnauwkeurigheid is en de cpu dus denkt dat de speler niet buitenspel staat en dat die grensrechter gewoon altijd vlagt als het randje buitenspel is.
Het lijkt mij dat als dat slordig gecodeerd is, beiden wel of geen buitenspel aangeven. Je moet namelijk echt wel heel slordig programmeren en ook nog eens de scheids en grens volledig los van elkaar wil dit zo voorkomen. Ik neem aan dat ze niet twee teams/mensen hebben die los van elkaar de scheids en grens programmeren.

Daarnaast leert mijn ervaring met PES dat je waarschijnlijk gewoon bent genaaid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:39
* leest ff en houdt zich wijselijk stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Harribo schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:22:
Ah, je bent er nog.
Ik vroeg me van de week al af waarom het topic nog niet vol stond met geklaag van Harribo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Harribo schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:22:
* en reageert toch...
Het gebeurd in het echt ook en zolang ik niet op die manier frustrerend verlies vind ik het prima. Het is veel leuker als je wint na een zenuwslopende pot, dat voelt pas als gerechtigheid. Gisteren nog semi final tegen Bayern 4-4 na reguliere tijd 5-5 na verlenging en op pingels gewonnen, man man man wat spannend!!

Heb je ook nog wat toe te voegen harribo ? Of heb je de daad bij het woord gevoegd en Pes niet gekocht dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik heb PES niet gekocht dit jaar. De redenen weten jullie oa wel :)
Heb PES 2016 nog wel gespeeld maar het is niet mijn ding meer. Wel jammer, er zit volgens mij veel meer in dit spel.

Nu dus al een tijdje aan de fifa, bevalt wel beter. Zit ook wel cheat ai in maar tis minder frustrerend.

Veel plezier hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Hahahaha! Toch bijzonder dat Hariribo hier even op bezoek komt, ondanks de intense haat 😉

Deze nieuwe zaakwaarnemer is ook weer een ongelofelijke gier met zn 15% kans op zwarte bal.
Ik geef er geen cent aan uit, wacht gewoon maar op de CL.
Speelde net de finale tegen City, maar verloren met 2-3 in de laatste minuut... 😢
Weer opnieuw beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Beste remedie tegen een CPU die ineens top speelt is een speler onderuit halen met een sliding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 00:19:
Hahahaha! Toch bijzonder dat Hariribo hier even op bezoek komt, ondanks de intense haat 😉

Deze nieuwe zaakwaarnemer is ook weer een ongelofelijke gier met zn 15% kans op zwarte bal.
Ik geef er geen cent aan uit, wacht gewoon maar op de CL.
Speelde net de finale tegen City, maar verloren met 2-3 in de laatste minuut... 😢
Weer opnieuw beginnen...
Het "vorm van de dag" principe zit er nog steeds dik in. Soms een toernooi dat je maar met moeite tot scoren komt en de tegenstander je (Zelfs op prof) een goeie 15 a 20 min (spelminuten) met je rug tegen de muur zet. Dan winnen is wel lekker maar ik speelde dat best of september toernooi gisteren en gewonnen met redelijk eclatante cijfers: 12-1, 2-13, 9-0, 5-0 terwijl ik zo nu en dan een prof wedstrijd maar nipt win of zelfs wel eens verlies..

Die waarnemers laat ik ook lekker voor wat ze zijn. Inmiddels heb ik een team wat wel lekker staat met spelers tussen lvl.36 en lvl.42:

Neymar93-Lacazette86-Messi97

Iniesta89-Ramsey87-Cabaye85

Coentrao83-Badstuber86-Cahill86-Ivanovic85

-------Sirigu87------

Heb ook nog Ozil op de bank die inmiddels 86 is en met hem erin voor Iniesta gaat m'n TG zelfs van 96 naar 97.

Die hoge TG merk ik wel als ik af en toe zie wat voor belachelijke goals ik maak in de zin van schoonheid, tiki taka etc. Gister ook weer, steekbal op neymar diep, die geeft hem achter z'n standbeen langs voor en Messi met een omhaal in de kruising. I like :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Harribo schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:41:
Ik heb PES niet gekocht dit jaar. De redenen weten jullie oa wel :)
Heb PES 2016 nog wel gespeeld maar het is niet mijn ding meer. Wel jammer, er zit volgens mij veel meer in dit spel.

Nu dus al een tijdje aan de fifa, bevalt wel beter. Zit ook wel cheat ai in maar tis minder frustrerend.

Veel plezier hier
Thanks en je bent altijd weer welkom hier als je toch besluit PES te halen in de uitverkoop 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Hahaha in de uitverkoop? Zeg maar dan zit het pes seizoen er bijna op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf een Fifa speler ipv PES maar vind het altijd wel interessant om te lezen hoe PES bevalt.
Wat mij opvalt is dat jullie (PES community) veel tegen de CPU spelen en klagen over hoe het tegen de CPU speelt.

Dan vraag ik mezelf altijd af waarom jullie in godsnaam tegen de CPU spelen? Is een footie game niet bedoeld voor online? Wanneer ik Fifa speel tegen de CPU is het ook 1 groot drama (online soms ook hoor, dat is weer een heel ander verhaal).

Just wondering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WestBoy_B
  • Laatst online: 01-09-2022
Wie van jullie speelt BAL online met hun eigen poppetje?
Jullie mogen me toevoegen: HOTWINGS888 op de PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:00:
Ik ben zelf een Fifa speler ipv PES maar vind het altijd wel interessant om te lezen hoe PES bevalt.
Wat mij opvalt is dat jullie (PES community) veel tegen de CPU spelen en klagen over hoe het tegen de CPU speelt.

Dan vraag ik mezelf altijd af waarom jullie in godsnaam tegen de CPU spelen? Is een footie game niet bedoeld voor online? Wanneer ik Fifa speel tegen de CPU is het ook 1 groot drama (online soms ook hoor, dat is weer een heel ander verhaal).

Just wondering :)
Ik heb (nog) niets te klagen over het spelen tegen CPU opzich, behalve kleine irritaties die over het algemeen in de game zitten.
Heb voorgaande jaren altijd Fifa gespeeld, bijna alleen online, omdat ik tegen CPU echt niks aan vond.
Dit jaar PES aan het proberen en heb op een paar potjes na nog bijna niets online gespeeld (eerst gameplay onder de knie krijgen) maar ik mis het nog totaal niet. In PES is tegen de CPU spelen veel minder voorspelbaar en daarom veel leuker dan in Fifa. Daarin kon de CPU echt eindeloos rondspelen zonder dat je de bal kon veroveren en zag je soms dat de CPU of veel te slim of veel te dom was. Dat is voor mijn gevoel veel beter in PES.

De reden dat je veel (valt wel mee denk ik) geklaag ziet over de CPU is dat het simpelweg relatief meer gespeeld wordt, dan bij Fifa en je klaagt over dingen waar je ervaring mee hebt. Ik gok dat er bij Fifa (was voorgaande jaren wel zo) weer vaak over het online gedeelte wordt geklaagd omdat dat relatief meer gespeeld wordt.

Ik vind het lastig om te zeggen of PES of Fifa nu beter is. In PES zijn de offline spelmodi beter en in Fifa het online gedeelte. Dit betekent niet dat je het andere gedeelte hoeft te missen in de game. Ik vermaak met prima met PES en heb me prima vermaakt met Fifa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was ook totaal niet bedoeld hoor als Fifa is beter dan PES, als het zo over kwam dan mijn excuses :)

Ik was gewoon benieuwd en nieuwsgierig naar het feit waarom PES meer offline wordt gespeeld omdat IMO online toch veel leuker is.

Fifa is zeker niet perfect dus daarom ook mijn interesse in dit topic, ik ben benieuwd wat de pijnpunten zijn van PES zodat ik een afweging kan maken om het wel of niet aan te schaffen. Maar aangezien ik meer van het online spelen ben dan het offline mijn gestelde vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:37:
Het was ook totaal niet bedoeld hoor als Fifa is beter dan PES, als het zo over kwam dan mijn excuses :)

Ik was gewoon benieuwd en nieuwsgierig naar het feit waarom PES meer offline wordt gespeeld omdat IMO online toch veel leuker is.

Fifa is zeker niet perfect dus daarom ook mijn interesse in dit topic, ik ben benieuwd wat de pijnpunten zijn van PES zodat ik een afweging kan maken om het wel of niet aan te schaffen. Maar aangezien ik meer van het online spelen ben dan het offline mijn gestelde vragen :)
Zo had ik het ook niet opgevat hoor :) . Het is meer dat ikzelf beide games heb gespeeld en daarom een vergelijking maak. Pijnpuntjes zijn er kennelijk over het oneerlijk voortrekken van de CPU. Zelf ben ik het niet tegengekomen en vraag me het ook af eerlijk gezegd. Heb zelf ook een keer een duidelijk buitenspelgoal gemaakt, maar goed. Andere punten zijn de keepers die niet fantastisch zijn en scheidsrechters die te weinig affluiten. En natuurlijk ontbreken er licenties. Maar deze dingen komen ook goed naar voren in de Tweakers review.

Maar wat je zegt over dat je meer van het online spelen bent, zo had ik mijzelf ook omschreven voordat ik PES speelde. Maar aangezien ik bij PES veel plezier heb in het offlinegedeelte wordt mijn voorkeur kennelijk per game bepaald, als je begrijpt wat ik bedoel. Het onlinegedeelte van PES is naar mijn mening gewoon minder dan in Fifa, maar nogmaals, uiteindelijk is dat voor mij geen gemis.

Sja, beide games zijn niet perfect en het is lastig te bepalen of je PES wat vindt. Je kunt de demo proberen, maar dan kan de gameplay heel vreemd aanvoelen omdat je Fifa gewend was. Je moet wel tijd willen steken in het aanleren van de gameplay. Skills gebruiken is bijvoorbeeld veel lastiger, dit deed ik best veel op Fifa.
Beetje flauw advies misschien, maar eigenlijk is het proberen van de game de enige manier om erachter te komen of het wat voor je is.
Ik heb iig nog een spijt gehad van mijn aankoop. Wellicht dat ik gewoon om de zoveel tijd wissel van game, puur ter afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Harribo schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:47:
Hahaha in de uitverkoop? Zeg maar dan zit het pes seizoen er bijna op ;)
Het is maar wat je als uitverkoop defineert. Inmiddels is ie volgens mij nog maar de helft van de prijs van in het begin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
1nsane schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:16:
[...]

Het is maar wat je als uitverkoop defineert. Inmiddels is ie volgens mij nog maar de helft van de prijs van in het begin..
Ligt eraan welk platform, de PC is nu duurder dan te day one editie die ik had gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Sjurm schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:20:
[...]

Ligt eraan welk platform, de PC is nu duurder dan te day one editie die ik had gekocht :)
Oh ok, dacht dat de prijzen gelijkmatig om laag gingen. Ach, PES hoor je op een console te spelen, niet op de PC. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
On_E schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:48:
Beste remedie tegen een CPU die ineens top speelt is een speler onderuit halen met een sliding.
Dat doe ik meestal ook, maar dat helpt maar een paar seconden. Uiteindelijk begin ik uit frustratie gigantisch te schoppen en pak ik nog rood ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Framoes schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:25:
[...]

Dat doe ik meestal ook, maar dat helpt maar een paar seconden. Uiteindelijk begin ik uit frustratie gigantisch te schoppen en pak ik nog rood ook.
Hier helpt het best vaak, op het moment dat ik zie dat de CPU ineens aan een super-aanval begint waarbij ie heel goede passing heeft of niet van de bal te krijgen is maak ik een overtreding, niet van achteren trouwens. Als die speler dan valt en/of een vrije trap krijgt is die 'super-aanval' voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
On_E schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 09:34:
[...]

Hier helpt het best vaak, op het moment dat ik zie dat de CPU ineens aan een super-aanval begint waarbij ie heel goede passing heeft of niet van de bal te krijgen is maak ik een overtreding, niet van achteren trouwens. Als die speler dan valt en/of een vrije trap krijgt is die 'super-aanval' voorbij.
Inderdaad, 2016 is ten opzichte van 2015 veel vergevings gezinder qua slidings. Op het moment dat je hem op het goede moment in zet krijg je veel minder vaak een vrije trap tegen, laat staan kaarten. Ja tuurlijk gebeurd het wel en ik heb ook al meerdere keren rood gepakt maar het is wel een enorme verbetering ten opzichte van 2015. In 2015 gebeurde het regelmatig dat je een faire sliding inzette en toch plots geel of rood kreeg terwijl het eigenlijk geeneens een vrije trap was.

Wat nog veel irritanter was in 2015 waren de schouderduwtjes die nog wel eens met geel werden bestraft. Vooral als het zo'n wedstrijd was dat de CPU / tegenstander beter was dan gebeurde dat regelmatig dat je voor een schouderduw een vrije trap tegen kreeg vaak met geel. Dat hebben ze er gelukkig uitgehaald nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
[...]

Overigens schiet de CPU de vrije trap er heel vaak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
[...]

Meestal krijg ik meer dan een keer zo'n aanval tegen en begin dan uiteindelijk maar alles en iedereen onderuit te schoffelen.

Wat me ook opvalt is dat er nooit voordeel wordt gegeven bij een tweede gele kaart. Je ontkomt heel soms wel eens aan een eerste geel bij voordeel. Weet overigens niet hoe dit in het echt is. Kan me namelijk geen moment herinneren waarbij dit gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Framoes schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 10:40:
[...]

Meestal krijg ik meer dan een keer zo'n aanval tegen en begin dan uiteindelijk maar alles en iedereen onderuit te schoffelen.

Wat me ook opvalt is dat er nooit voordeel wordt gegeven bij een tweede gele kaart. Je ontkomt heel soms wel eens aan een eerste geel bij voordeel. Weet overigens niet hoe dit in het echt is. Kan me namelijk geen moment herinneren waarbij dit gebeurde.
Dat is logisch, dat is in het echt ook zo. Als je al geel op zak hebt en een 2e geel waardige overtreding begaat dan gaat dat volgens de regels boven voordeel, immers mag die speler dan niet meer op het veld staan.

Ik heb in het spel wel al een aantal keer gehad dat ik een overtreding maakte met een speler die al geel had en er gefloten werd en hij een laatste waarschuwing en vingertje van de scheids kreeg waarbij ik dacht dat de scheids m'n speler weg zou sturen. Wel realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
1nsane schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:32:
[...]

Dat is logisch, dat is in het echt ook zo. Als je al geel op zak hebt en een 2e geel waardige overtreding begaat dan gaat dat volgens de regels boven voordeel, immers mag die speler dan niet meer op het veld staan.

Ik heb in het spel wel al een aantal keer gehad dat ik een overtreding maakte met een speler die al geel had en er gefloten werd en hij een laatste waarschuwing en vingertje van de scheids kreeg waarbij ik dacht dat de scheids m'n speler weg zou sturen. Wel realistisch.
Ik zit regelmatig in het stadion, maar was me dus nog nooit opgevallen. Het is eigenlijk ook wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Sjurm schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 10:37:
[...]

Overigens schiet de CPU de vrije trap er heel vaak in.
Haha ja je moet zeker oppassen met vrije trappen rond het strafschopgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
On_E schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:29:
[...]

Haha ja je moet zeker oppassen met vrije trappen rond het strafschopgebied.
Inderdaad maar (hoewel het wat oefening vergt) als je een lange verdediger hebt (ik heb Cahill en Badstuber) dan moet je die zo snel mogelijk richting korte hoek laten lopen en pak em beet 1 meter voor de goal en een halve meter van de paal (voor de goal zelf dus) neer zetten. Zo heb ik al menige vrije trap weg weten te koppen door m'n verdediger daar neer te zetten.

Als de CPU de bal richting andere hoek schiet heeft (bij mij in elk geval) de keeper hem wel maar dat is wellicht niet representatief want ik heb nu Sirigu op 87 overall rating daar staan en die pakt echt heel veel ballen.

Werkt over het algemeen best goed is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eljantie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:07
(jarig!)
en dan geef je de bal aan de man schuin achter de muur en knal je hem er in.
;w
speelde 12 of 15 jaar het spel op de comp. en nu op de ps3 wat een wereld van verschil kan nu eindelijk mijn potjes winnen zonder al dat ge cheat

[ Voor 47% gewijzigd door eljantie op 17-10-2015 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
eljantie schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 18:52:
en dan geef je de bal aan de man schuin achter de muur en knal je hem er in.
;w
speelde 12 of 15 jaar het spel op de comp. en nu op de ps3 wat een wereld van verschil kan nu eindelijk mijn potjes winnen zonder al dat ge cheat
Nee het ging er over dat vrije trappen van de cpu er vaak in gaan maar die schiet eigenlijk altijd op goal als het kan. Nooit de bal naar de man naast de muur maar geloof me, dat lukt veel minder vaak dan eerst als je het zelf probeert.. Kan je
Hem nog beter op de goal schieten.

Ps3 of andere console is sowieso wat mij betreft de beste experience. Ik heb het heel vroeger ook wel eens op de pc gespeeld maar daar leent zo n spel zich wat mij betreft toch een stuk minder goed voor dan bijvoorbeeld GTA of first person shooters. Tenzij je uiteraard een gamepad hebt ofzo maar dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Voetbalgames zijn prima te spelen op de pc. Gewoon Xbox controller inpluggen. Fifa geen online problemen gehad. Voor PES schijnt het iets meer problemen te geven. Ik heb af en toe serverproblemen. Gelukkig speel ik verder veel online. Voordeel van PC is dat de patches voor Bundesliga en kits en toevoeging stadions ed binnen notime is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eljantie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:07
(jarig!)
speelde altijd met een ps3 controller zonder snoer dat was het probleem niet maar 60. 70 % oostblokers waar je bij ingedeeld werd en 7 van de tien players gebruiken daar connectie lag noem ik het maar gaat het toch vervelen.
dit is vooral de laatste jaren speel gemiddeld 3 a 4000 potjes online per jaar (weet het verslaafd)
heb nu een potje of 400 gespeeld en zie maar1 a 2 spelers op de 10 die op het juiste moment met de connectie zit te rotzooien maar dat gemiddelde verziek voor mij niet het plezier.
en ik win 2 keer zoveel de potjes
enige nadeel is de laadtijd en het beeld maar daar is mee te leven(volgend jaar ps4 omdat mij team al aardig is opgebouwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
1nsane schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 16:05:
[...]

Inderdaad maar (hoewel het wat oefening vergt) als je een lange verdediger hebt (ik heb Cahill en Badstuber) dan moet je die zo snel mogelijk richting korte hoek laten lopen en pak em beet 1 meter voor de goal en een halve meter van de paal (voor de goal zelf dus) neer zetten. Zo heb ik al menige vrije trap weg weten te koppen door m'n verdediger daar neer te zetten.

Als de CPU de bal richting andere hoek schiet heeft (bij mij in elk geval) de keeper hem wel maar dat is wellicht niet representatief want ik heb nu Sirigu op 87 overall rating daar staan en die pakt echt heel veel ballen.

Werkt over het algemeen best goed is mijn ervaring.
Goeie tip van die verdediger. Probeer vaak wel een verdediger ergens op de lijn de parkeren, maar had vooralsnog geen succes.

Die vrije trappen rond de 16 zijn wel echt iets dat ze van mij aan mogen passen. Een percentage foute vrije trappen of iets dergelijks instellen, want nu kan ik de goal al tellen als de scheids fluit voor een overtreding daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Inderdaad. Maakt ook niet uit of je Real Madrid of NEC tegenover je hebt, ze krullen hem allemaal buiten bereik van de keeper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Sjurm schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 10:27:
Inderdaad. Maakt ook niet uit of je Real Madrid of NEC tegenover je hebt, ze krullen hem allemaal buiten bereik van de keeper.
Lang niet altijd maar wel vaker dan wat realistisch is. Aan de andere kant als ik er een krijg schiet ik m ook 8 van de 10 keer binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Vorige week gepromoveerd met Paris FC naar de Ligue 1 en inmiddels het eerste seizoen daar achter de rug met een 6e plaats en dus Europa League.

Master League is weer erg leuk dit jaar. :)

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste