Toon posts:

[MULTI] Pro evolution Soccer 2016

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste
Acties:

• Monda
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19:38
Gisteren een avondje fifa gespeeld. Had alleen de vorige versie gespeeld en kon me destijds niet bekoren...
Wat een ongelofelijk ruk spel! Echt alleen maar frustratie! Heb de gehele avond lopen schelden. Gaf me echt totaal geen voldoening enkel irritatie. Vond 't zo stroperig en voelde me totaal niet vrij in het opzetten van aanvallen en maken van acties. Schieten was voor mij 't dieptepunt. Zo'n rare bal phisics! Echt belachelijke slappe schoten en je kon uit alle hoeken en standen schieten, ongeacht hoe je lichaam gepositioneerd was...
De algehele presentatie is natuurlijk dik in orde,een stuk beter en professioneler als bij Pes.
Maar vond het echt schandalig dat EA met zo'n budget, zo'n slechte gameplay heeft ontwikkeld. Was echt een beetje boos. Al met al alleen maar bevestiging dat ik goed zit bij Pes (ondanks dat dit ook echt geen perfecte game is).
Mijn maat waar we gisteren speelden heeft vorige week een Pes toernooitje bij mij gedaan en na gisteren gaat hij fifa omruilen voor Pes 😁

PSN: Mondaatje

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
Monda schreef op woensdag 30 december 2015 @ 08:41:
Gisteren een avondje fifa gespeeld. Had alleen de vorige versie gespeeld en kon me destijds niet bekoren...
Wat een ongelofelijk ruk spel! Echt alleen maar frustratie! Heb de gehele avond lopen schelden. Gaf me echt totaal geen voldoening enkel irritatie. Vond 't zo stroperig en voelde me totaal niet vrij in het opzetten van aanvallen en maken van acties. Schieten was voor mij 't dieptepunt. Zo'n rare bal phisics! Echt belachelijke slappe schoten en je kon uit alle hoeken en standen schieten, ongeacht hoe je lichaam gepositioneerd was...
De algehele presentatie is natuurlijk dik in orde,een stuk beter en professioneler als bij Pes.
Maar vond het echt schandalig dat EA met zo'n budget, zo'n slechte gameplay heeft ontwikkeld. Was echt een beetje boos. Al met al alleen maar bevestiging dat ik goed zit bij Pes (ondanks dat dit ook echt geen perfecte game is).
Mijn maat waar we gisteren speelden heeft vorige week een Pes toernooitje bij mij gedaan en na gisteren gaat hij fifa omruilen voor Pes 😁
Klopt, FIFA voelt echt heel nep aan. PES zou compleet zijn met de presentatie en snelle menu's, de online experience en de goalkeeperphysics van FIFA.
Ik ben blij met mijn overstap dit jaar naar PES. Hoop dat het behouden blijft bij Konami. Al ben ik een beetje bang voor zo'n gratis versie exclusief voor de PS4 volgend jaar.

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18:51
En terecht! Ik heb zelf de demo geprobeerd van Fifa, zelfde conclusie, natuurlijk ziet het geheel er heel mooi uit, maar bijvoorbeeld al dat eeuwige FIFA fanboy argument dat EA wel de licenties heeft voor de premier league etc. raakt kant nog wal aangezien je bij PES namelijk de officiele CL en EL hebt en hoewel het wat gekunstel is kan je bij PES gewoon de officiele logo's en kits importeren, kost je 1x een uurtje werk en klaar.

Wat ik van PES op de PS4 wel jammer vind is dat je geen fanchants meer in kan laden zoals op de PS3. Dat geeft mijn inziens toch net even wat meer beleving nog.

Adjust non olet

• Monda
1nsane schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:44:
[...]

En terecht! Ik heb zelf de demo geprobeerd van Fifa, zelfde conclusie, natuurlijk ziet het geheel er heel mooi uit, maar bijvoorbeeld al dat eeuwige FIFA fanboy argument dat EA wel de licenties heeft voor de premier league etc. raakt kant nog wal aangezien je bij PES namelijk de officiele CL en EL hebt en hoewel het wat gekunstel is kan je bij PES gewoon de officiele logo's en kits importeren, kost je 1x een uurtje werk en klaar.

Wat ik van PES op de PS4 wel jammer vind is dat je geen fanchants meer in kan laden zoals op de PS3. Dat geeft mijn inziens toch net even wat meer beleving nog.
Precies! Helemaal mee eens. Ja heel jammer van die fanchants! Is het ook dit jaar nog wel mogelijk op de ps3? Of gewoon voor alle versies niet meer? Snap überhaupt niet dat ze zoiets er uit halen...

• 1nsane
Monda schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:43:
[...]

Precies! Helemaal mee eens. Ja heel jammer van die fanchants! Is het ook dit jaar nog wel mogelijk op de ps3? Of gewoon voor alle versies niet meer? Snap überhaupt niet dat ze zoiets er uit halen...
Voor de PS4 schijnt het te maken te hebben met dat het technisch lastig is om dat te doen hoewel ik dan weer niet begrijp waarom het dan weer wel mogelijk is om muziek in het spel toe te voegen.

met 2015 kon je bijvoorbeeld op de PS4 ook geen logo's en kits inladen, dat kan inmiddels wel.

Of het op de PS3 nog wel kan durf ik niet te zeggen, maat van me speelt het op de ps3 dus ik zal hem eens vragen hoe het zit.

Ik vind het juist een mooie en eenvoudige manier om de spelbeleving nog veel meer sfeer te geven.

Adjust non olet

• Monda
Klote psn... 😠

• 1nsane
Inderdaad, gisteravond half uurtje geprobeerd erop te komen maar na half uurtje het zelfde bericht dat er onderhoud plaatsvind op PSN was ik er klaar mee. Eigenlijk te achterlijk voor woorden van Sony, je betaald je blauw voor zo'n plus abbo en ze kunnen het niet eens in de lucht houden.. Ook lekker slim om het onderhoud aan je Europese servers op tijden te doen dat in Europa iedereen achter z'n console kruipt..

Adjust non olet

• Koppensneller
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:40

Koppensneller

winterrrrrr

1nsane schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:14:
[...]

Inderdaad, gisteravond half uurtje geprobeerd erop te komen maar na half uurtje het zelfde bericht dat er onderhoud plaatsvind op PSN was ik er klaar mee. Eigenlijk te achterlijk voor woorden van Sony, je betaald je blauw voor zo'n plus abbo en ze kunnen het niet eens in de lucht houden.. Ook lekker slim om het onderhoud aan je Europese servers op tijden te doen dat in Europa iedereen achter z'n console kruipt..
5 euro per maand noem je blauw betalen? :D

Verder was het ongepland onderhoud, dus dat het plaatsvond tijdens Europese game-uurtjes is toeval en niet een plannings-fuckup bij Sony.

• Tsack
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 14-01-2016
Weet iemand of en hoe de xbox 360 versie van PES 2016 te patchen is met transfer updates etc? Of worden de patches hier niet voor uitgebracht?

• 1nsane
Koppensneller schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:26:
[...]

5 euro per maand noem je blauw betalen? :D

Verder was het ongepland onderhoud, dus dat het plaatsvond tijdens Europese game-uurtjes is toeval en niet een plannings-fuckup bij Sony.
Ik betaal per 3 maanden dus betaal volgens mij wat meer, dat gezegd hebbende, van een betaalde dienst mag je best klagen als het er een hele avond af ligt, dat zou je ook doen als je internet er heel de avond af ligt.

Adjust non olet

• Koppensneller
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:40

Koppensneller

winterrrrrr

1nsane schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:42:
[...]

Ik betaal per 3 maanden dus betaal volgens mij wat meer, dat gezegd hebbende, van een betaalde dienst mag je best klagen als het er een hele avond af ligt, dat zou je ook doen als je internet er heel de avond af ligt.
Natuurlijk mag je klagen, maar je noemt het tijdstip sarcastisch 'lekker slim' terwijl ongepland onderhoud precies is wat de term zegt: ongepland. Dan is het niet klagen maar ongefundeerd zeuren.

Dat gezegd hebbende: ik baalde er ook van hoor :) Ben benieuwd of Sony nog wat gaat aanbieden ter compensatie.

• 1nsane
Koppensneller schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:46:
[...]

Natuurlijk mag je klagen, maar je noemt het tijdstip sarcastisch 'lekker slim' terwijl ongepland onderhoud precies is wat de term zegt: ongepland. Dan is het niet klagen maar ongefundeerd zeuren.

Dat gezegd hebbende: ik baalde er ook van hoor :) Ben benieuwd of Sony nog wat gaat aanbieden ter compensatie.
Is ook zo maar dan is het de vraag, in hoeverre was het onderhoud dermate noodzakelijk dat het niet tot na piek uren kon worden uitgesteld?

Ik snap dat er geen SLA's zijn naar particuliere gebruikers voor dit soort diensten waardoor het sowieso klagen tegen een muur is maar zoals je zegt, benieuwd of Sony er wat tegenover gaat stellen. PES/Konami doet dat meestal wel als ze het echt opgefokt hebben.

Adjust non olet

• analist83
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 15-06-2018
Ik begrijp je frustratie. Fifa is namelijk niet te vergelijken met de gameplay van pes. Als je een echte pesspeler bent moet je echt wel ff een paar maanden spelen voordat je fifa onder de knie hebt. Ik speel ook al pes vanaf hun bestaan en speel sinds 2013 ook regelmatig fifa, maar toch heb ik nog steeds vaak de nodige irritaties bij fifa omdat ik niet het niveau kan halen wat ik bij pes gewend ben.Maar ondanks dat vind ik dat er in fifa veel meer animanities en balphysics zijn waadoor het meer op echt voetbal lijkt. Het gevoel wat ik bij pes 3,4,5 en 6 had heb ik niet bij deze pes.PES is allang niet meer wat ze ooit waren.

[Voor 6% gewijzigd door analist83 op 07-01-2016 20:31]

• Monda
analist83 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 18:54:
[...]

Ik begrijp je frustratie. Fifa is namelijk niet te vergelijken met de gameplay van pes. Als je een echte pesspeler bent moet je echt wel ff een paar maanden spelen voordat je fifa onder de knie hebt. Ik speel ook al pes vanaf hun bestaan en speel sinds 2013 ook regelmatig fifa, maar toch heb ik nog steeds vaak de nodige irritaties bij fifa omdat ik niet het niveau kan halen wat ik bij pes gewend ben.
Ik snap wat je zegt. Echter nodigt de gameplay mij totaal niet uit om er ook nog maar 1 minuut in te investeren. Je hebt gelijk dat het maanden kan duren voor je een game onder de knie hebt, maar voor mij gewoon totaal niet bevredigend en leuk. Ook wanneer ik (schijnbaar) een mooie goal had gemaakt niet.

Ik heb trouwens nog steeds het verschil in Teamgeest, in Ploegmanagment en Strategie... Zo vaag dat verder niemand dat heeft.

• analist83
Monda schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:29:
[...]

Ik snap wat je zegt. Echter nodigt de gameplay mij totaal niet uit om er ook nog maar 1 minuut in te investeren. Je hebt gelijk dat het maanden kan duren voor je een game onder de knie hebt, maar voor mij gewoon totaal niet bevredigend en leuk. Ook wanneer ik (schijnbaar) een mooie goal had gemaakt niet.

Ik heb trouwens nog steeds het verschil in Teamgeest, in Ploegmanagment en Strategie... Zo vaag dat verder niemand dat heeft.
Ik had vandaag bijv bij pes een verliespartij van 6-5 en dat was mischien wel de 10e keer dat ik zo'n uitslag tref bij deze pes. In de 75e minuut stond ik nog 5-3 voor en uiteindelijk verlies ik kansloos door 3 pingpong ballen op Ronaldo en Bale. Zoiets was bij pes2015 onbedenkelijk. Daarom neem ik deze pes niet serieus en speel ik af en toe een potje fifa.

• Monda
analist83 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:37:
[...]

Ik had vandaag bijv bij pes een verliespartij van 6-5 en dat was mischien wel de 10e keer dat ik zo'n uitslag tref bij deze pes. In de 75e minuut stond ik nog 5-3 voor en uiteindelijk verlies ik kansloos door 3 pingpong ballen op Ronaldo en Bale. Zoiets was bij pes2015 onbedenkelijk. Daarom neem ik deze pes niet serieus en speel ik af en toe een potje fifa.
Snap ik! Ik had dat soort uitslagen alleen in de eerste week Myclub. Daarna nog maar 1x gehad. Geen idee waar dit aan ligt dan.

• 1nsane
Monda schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:39:
[...]

Snap ik! Ik had dat soort uitslagen alleen in de eerste week Myclub. Daarna nog maar 1x gehad. Geen idee waar dit aan ligt dan.
Komt bij mij eigenlijk ook nooit voor. Een maand geleden ofzo had ik wel een potje tegen Juve in de halve finale master challenge die ik niet mocht winnen van de computer. Kwam 0-1 achter en in 89' 1-1. Uiteindelijk op pingels genaaid. Dat had met name te maken met dat Buffon echt buitenaards stond te keepen, maar ook echt op een cheat manier (ineens vanuit stand 4 meter naar voren stappen in 1 stap om met z'n voet een bal uit de hoek te tikken enz.) en ook op pingels ballen uit de kruising klemvast enz.

Zij hadden uiteindelijk na 120 min 2 schoten op de goal, ik 24....

Adjust non olet

• boefje79
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 19-01 20:32
Mannen, willen jullie even meedenken?

Na maanden spelen zonder problemen kan ik op mijn ps4 opeens niet meer online met pes2016.

Error SGJC390 (communicatie fout)
Live update kan niet worden toegepast

In mijn config is niks veranderd. Heb al gezocht op de foutcode, maar kom alleen pc-issues tegen (winsock/pc-naam).

Ik had geen portforwarding ingesteld staan, als test nu wel ingesteld, maar krijg dezelfde melding...?

• 1nsane
boefje79 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 09:36:
Mannen, willen jullie even meedenken?

Na maanden spelen zonder problemen kan ik op mijn ps4 opeens niet meer online met pes2016.

Error SGJC390 (communicatie fout)
Live update kan niet worden toegepast

In mijn config is niks veranderd. Heb al gezocht op de foutcode, maar kom alleen pc-issues tegen (winsock/pc-naam).

Ik had geen portforwarding ingesteld staan, als test nu wel ingesteld, maar krijg dezelfde melding...?
Tja, als Winsock het probleem is wat op PC's deze error geeft, wellicht is er een procedure om dat ook op de PS4 te doen? Modem/router reset al getest?

EDIT

dit is voor GTA V maar het lijkt de zelfde issue te zijn, dus kijk er eens naar:

http://steamcommunity.com...ons/0/613956964584714079/

Adjust non olet

• boefje79
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 19-01 20:32
Router reset wel gedaan, maar ps4 alleen in standby gedaan, nu ook harde reset en nu werkt het weer...

Thanks!

• JJoosterman
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20-01 14:13
Ik speel nu sinds 2 weken PES myclub (gratis versie). Toffe game, alleen krijg ik 1 ding niet voor elkaar. Als ik een mede speler aanspeel, hoe kan ik er dan voor zorgen dat de com doorloopt en ik de aanval verder op kan bouwen door terug te spelen naar de door gelopen speler? Ik speel bijna nooit voetbal games, al wil ik dit echt de kans geven. Leuk vind ik dit zeker. Voor mij is deze modus perfect. Training, en een team opbouwen. Oh, en oefen matches spelen.

• 1nsane
JJoosterman schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:35:
Ik speel nu sinds 2 weken PES myclub (gratis versie). Toffe game, alleen krijg ik 1 ding niet voor elkaar. Als ik een mede speler aanspeel, hoe kan ik er dan voor zorgen dat de com doorloopt en ik de aanval verder op kan bouwen door terug te spelen naar de door gelopen speler? Ik speel bijna nooit voetbal games, al wil ik dit echt de kans geven. Leuk vind ik dit zeker. Voor mij is deze modus perfect. Training, en een team opbouwen. Oh, en oefen matches spelen.
Je kan met de 2e analoge stick een andere speler die niet de bal heeft laten lopen tot op zekere hoogte gaat het ook vanzelf maar dat is wel afhankelijk van veel zaken zoals de tactiek van je trainer, type spelers, vooraf bepaalde tactiek (je kan ook instellen welke speler bijv mee naar voren gaat) maar ook zeker de kwaliteit van je spelers, teamgeest en team Sterkte, hoe hoger dat allemaal is hoe meer spelers om je heen dat ook zelf gaan doen.

Trouwens gister weer eens oudhollands geluk, had nog 200 muntjes en vanwege de kortingscampagne besloten om 2x normale top waarnemer te doen en kreeg Tevez89 en Ramos90 hahaha.

Uiteraard heb ik ze nu al op respectievelijk 90 en92, tevez is nu Back-up voor neymar en Ramos in de basis ipv badstuber maar ik moest wel wat sleutelen aan de bank anders kon m'n trainer de kosten niet dragen whahahaha (Massi en die kan 640 aan)

Adjust non olet

• 1nsane
Opstelling nu:

Cr97--cavani93--neymar94

----iniesta92---zlatan95-----

----schweinsteiger92--------

Alba88-ramos92-varane90-alves88

---------------kahn91--------------

Bank: costa90, fabregas90, tevez90 en heb nog kroos90, de gea90 etc maar die krijg ik niet meer op de bank zonder boven trainerskosten te gaan hahha

Adjust non olet

• JJoosterman
1nsane schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:21:
[...]

Je kan met de 2e analoge stick een andere speler die niet de bal heeft laten lopen tot op zekere hoogte gaat het ook vanzelf maar dat is wel afhankelijk van veel zaken zoals de tactiek van je trainer, type spelers, vooraf bepaalde tactiek (je kan ook instellen welke speler bijv mee naar voren gaat) maar ook zeker de kwaliteit van je spelers, teamgeest en team Sterkte, hoe hoger dat allemaal is hoe meer spelers om je heen dat ook zelf gaan doen.

Trouwens gister weer eens oudhollands geluk, had nog 200 muntjes en vanwege de kortingscampagne besloten om 2x normale top waarnemer te doen en kreeg Tevez89 en Ramos90 hahaha.

Uiteraard heb ik ze nu al op respectievelijk 90 en92, tevez is nu Back-up voor neymar en Ramos in de basis ipv badstuber maar ik moest wel wat sleutelen aan de bank anders kon m'n trainer de kosten niet dragen whahahaha (Massi en die kan 640 aan)
Thanks! Ja, de gratis versie doet dingen net wat anders, merk ik aan YouTube tutorials. Fluid modus (weet niet of ik het goed benoem) had mijn eerste trainer niet. Ik heb een nieuwe trainer aan de staf toegevoegd die 4-3-3 speelt en Gedeeltelijk fluid modus heeft. Ik merkte dat ik met de eerste trainer toch te beperkt was als ik tegen een te defensief spelend team moest (1 spits, geen flankspelers)

Naise, heb ik ook 2x gedaan gister. De rest van die coins de trainer van gehaald.

Ik neem aan dat hoe hoger je niveau wordt, des te hoger de speler levels zijn? Bij mij komen ze binnen op level 30 of 1 als ik zo'n talent haal. Mijn top spelers zijn nu nog Totti en Kahn.

• 1nsane
Hop, gisteravond 1x aan het Castolo rad gedraaid, kreeg Muller 89 :D

Adjust non olet

• Sjurm
1nsane schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:02:
Hop, gisteravond 1x aan het Castolo rad gedraaid, kreeg Muller 89 :D
Hoeveel geluk heb jij? Heb je inmiddels niet alle highrated players al?
Ik dacht dat ik veel geluk had, maar dat is nu wel verdwenen. 10 topzaakwaarnemers, allemaal goud, waarbij 2x achter elkaar dezelfde speler. Slaat echt nergens op, weg kostbare coins.

• Guids
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 16:54
Is de rating die een speler krijgt bij het opstellen puur cosmetisch of heeft het ook nog een functie?

vb De Bruyne 83 AMF, maar stel hem op als RM en dan wordt de score 78.

Ik neem aan dat de stats gelijk blijven.

• 1nsane
Sjurm schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:33:
[...]

Hoeveel geluk heb jij? Heb je inmiddels niet alle highrated players al?
Ik dacht dat ik veel geluk had, maar dat is nu wel verdwenen. 10 topzaakwaarnemers, allemaal goud, waarbij 2x achter elkaar dezelfde speler. Slaat echt nergens op, weg kostbare coins.
Ja ik vind het ook heel extreem ik speel regelmatig 's avonds terwijl een mat van mij ook speelt en dan whatsappen we mooie goals etc heen en weer, je had de gesprekken van afgelopen week moeten zien (tot zijn frustratie aan toe) nadat ik steeds een foto van m'n nieuwe aanwinsten stuurde >:)

Ik heb nog lang niet alle highly rated players, ik had dus messi ook nog tot ik die tot grote frustratie per ongeluk hulptrainer had gemaakt en uiteraard wil Konami dat niet terug draaien, niet dat ik hem nu nog écht nodig zou hebben laat staan dat hij in m'n team zou passen qua kosten.

Opzich staat ie nog wel op m'n verlanglijstje:

- Messi
- Robben
- Yaya Toure
- T Silva
- Alaba
- Lahm
- Neuer
- Suarez

Adjust non olet

• 1nsane
Guids schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:49:
Is de rating die een speler krijgt bij het opstellen puur cosmetisch of heeft het ook nog een functie?

vb De Bruyne 83 AMF, maar stel hem op als RM en dan wordt de score 78.

Ik neem aan dat de stats gelijk blijven.
De stats van de speler veranderen niet daadwerkelijk inderdaad.

Echter wordt die "lagere rating" gebaseerd op de skills die de speler voor die positie heeft. Je kan je natuurlijk voorstellen dat een verdediger meer baat heeft bij skills als onderscheppen, verdedigen, fysiek etc. terwijl een aanvaller meer heeft aan skills als afronding, dribbelen etc.

De rating voor de specifieke positie is dus gebaseerd op de kwaliteiten die een speler idealiter zou moeten hebben voor die positie ten opzichte van welke skills hij daarvan daadwerkelijk heeft.

Het kan ook zijn dat een speler na verloop van tijd een hogere rating krijgt voor de positie waar hij speelt bijvoorbeeld als een SS op de AM positie speelt voor langere tijd, als hij dan namelijk level omhoog gaat door veel spelen zal hij meer skills krijgen die bij die positie passen.

Hopelijk is dat duidelijk :)

Adjust non olet

• Sjurm
1nsane schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:55:
[...]

Opzich staat ie nog wel op m'n verlanglijstje:

- Messi
- Robben
- Yaya Toure
- T Silva
- Alaba
- Lahm
- Neuer
- Suarez
Van deze spelers heb ik Yaya Touré en ik moet zeggen dat hij tot nu toe niet erg veel indruk op mij maakt. Ik vind hem niet echt prettig spelen, hij zit nu meestal op de bank. Sissoko vind ik bijvoorbeeld beter. Mijn team tot nu toe (voorin SS CS SS) zonder rating, want die weet ik zo niet uit mn hoofd:

Neymar --------- Ibra ------ James Rodr.
-------- Sissoko --------- Iniesta -----------
------------------ De Rossi --------------------
Bernat - Kompany - Varane - D.Alves
----------------------- Kahn ----------------------
Op de bank of in reserve zitten dan nog de noemenswaardige Yaya Touré, vd Wiel, Evra, Agger, Podolski en nog een heel aantal CV en CM van rond de 80 rating. Niet heel veel bijzonders verder. Medel is trouwens ook een beest op VM, ook al heeft hij maar een rating van 79. Fijnste spelers in mijn team zijn Neymar, Ibra en De Rossi (elke sliding is raak zowat).

Op mijn wishlist staat eigenlijk alleen nog een echte RWF, het liefst Robben :*) , maar Bale zou ook niet verkeerd zijn :P
Verder een LB, Alaba bijvoorbeeld. Voor de rest ben ik helemaal tevreden met mijn team.

• 1nsane
Sjurm schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:03:
[...]

Van deze spelers heb ik Yaya Touré en ik moet zeggen dat hij tot nu toe niet erg veel indruk op mij maakt. Ik vind hem niet echt prettig spelen, hij zit nu meestal op de bank. Sissoko vind ik bijvoorbeeld beter. Mijn team tot nu toe (voorin SS CS SS) zonder rating, want die weet ik zo niet uit mn hoofd:

Neymar --------- Ibra ------ James Rodr.
-------- Sissoko --------- Iniesta -----------
------------------ De Rossi --------------------
Bernat - Kompany - Varane - D.Alves
----------------------- Kahn ----------------------
Op de bank of in reserve zitten dan nog de noemenswaardige Yaya Touré, vd Wiel, Evra, Agger, Podolski en nog een heel aantal CV en CM van rond de 80 rating. Niet heel veel bijzonders verder. Medel is trouwens ook een beest op VM, ook al heeft hij maar een rating van 79. Fijnste spelers in mijn team zijn Neymar, Ibra en De Rossi (elke sliding is raak zowat).

Op mijn wishlist staat eigenlijk alleen nog een echte RWF, het liefst Robben :*) , maar Bale zou ook niet verkeerd zijn :P
Verder een LB, Alaba bijvoorbeeld. Voor de rest ben ik helemaal tevreden met mijn team.
Dat is ook totaal niet verkeerd! Bernat had ik ook hele tijd op LB en beviel prima. Overigens valt het me wel op dat het met sommige spelers inderdaad lang duurt voordat ze echt goed beginnen te spelen.

Kahn bijvoorbeeld pakt bij mij nu echt alles maar toen ik hem kreeg pakte hij echt geen pepernoot en dat heeft ook wel even geduurd maar ik wist al dat ik hem veel moest laten spelen en dat het goed zou komen.

Wat je merkt is, als een speler je TG om laag haalt (even vanaf 99 geredeneerd) hij eerst moet integreren in je team tot je weer de zelfde TG hebt en dan komen die koppeltekentjes ineens daarna pas stuk voor stuk er bij. Pas toen Kahn nog maar 2 koppeltekentjes niet had begon ie ineens moeilijkere ballen te pakken en nu is hij pas echt goed.

Adjust non olet

• Sjurm
Ja, Kahn is super inderdaad. Bernat bevalt idd prima, maar Alaba erbij zou nooit verkeerd zijn ;)

• Monda
Wel heel apart dit. Eerder al hier mn frustratie geuit mbt het onmogelijk kunnen trekken van zwarte ballen.
Omdat een aantal hier wat toppers kregen, ben ik t ook maar gaan proberen voor 100 coins per speler.
1e keer Aguero, 2e en 3e keer ook een zwarte bal maar geen toevoeging (N. De Jong), 4e X een gouden bal en de 5e x Sterling.
Meer gemanipuleerd kan bijna niet. Helemaal als je kijk naar het percentage op een zwarte bal en eerdere ervaring.

• 1nsane
Monda schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:02:
Wel heel apart dit. Eerder al hier mn frustratie geuit mbt het onmogelijk kunnen trekken van zwarte ballen.
Omdat een aantal hier wat toppers kregen, ben ik t ook maar gaan proberen voor 100 coins per speler.
1e keer Aguero, 2e en 3e keer ook een zwarte bal maar geen toevoeging (N. De Jong), 4e X een gouden bal en de 5e x Sterling.
Meer gemanipuleerd kan bijna niet. Helemaal als je kijk naar het percentage op een zwarte bal en eerdere ervaring.
Ik gebruik er wel een tactiek voor trouwens. Eentje die je vaker voorbij ziet komen op internet.

Je moet drukken op het moment dat er 2 zwarte ballen op de achtergrond zijn en 1 van die twee moet dan net voorbij het mannetje in het midden gaan.

Heeft niet altijd succes maar als je weet dat ik op die manier 80% van m'n toppers uit Castolo en friends heb, dan lijkt het wel te werken.

Adjust non olet

• Sjurm
Tot nu toe 13 ballen achter elkaar goud... :(

• 1nsane
Sjurm schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 20:44:
Tot nu toe 13 ballen achter elkaar goud... :(
Tja, er valt echt geen pijl op te trekken.. Overigens laat ik die zogenaamde "Nike samenwerking" waarnemer lekker links liggen, alle toppers die er in zitten heb ik toch al..

Lijkt me eerder dat Konami lekker veel pegels vangt van Nike voor het inzetten van een Nike toernooi en waarnemer... "samenwerking" my ass..

Adjust non olet

• Sjurm
1nsane schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 11:18:
[...]

Tja, er valt echt geen pijl op te trekken.. Overigens laat ik die zogenaamde "Nike samenwerking" waarnemer lekker links liggen, alle toppers die er in zitten heb ik toch al..

Lijkt me eerder dat Konami lekker veel pegels vangt van Nike voor het inzetten van een Nike toernooi en waarnemer... "samenwerking" my ass..
Ja idd, ga weg met je samenwerking. Ik ga er ook niks aan uitgeven. Gister had ik er eentje van de online challenge en ik denk dat ik vandaag de offline nog even doe.

• 1nsane
Sjurm schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 11:28:
[...]

Ja idd, ga weg met je samenwerking. Ik ga er ook niks aan uitgeven. Gister had ik er eentje van de online challenge en ik denk dat ik vandaag de offline nog even doe.
Ja die toernooitjes voor een gratis special waarnemer speel ik ook wel maar omdat het er in totaal maar 2 zijn krijg je toch meestal crap.

Adjust non olet

• Monda
1nsane schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 11:33:
[...]

Ja die toernooitjes voor een gratis special waarnemer speel ik ook wel maar omdat het er in totaal maar 2 zijn krijg je toch meestal crap.
Precies. Bij die doelloze zaakwaarnemers gewoon alleen de gratis versie scoren middels de toernooien en voor de rest sparen. Jammer dat er tot nu toe nog steeds geen zaakwaarnemer is geweest met 70% zwarte ballen (CL). Bewaren ze natuurlijk voor t laatst.

• Anoniem: 156876
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
Ik begin me toch steeds meer te ergeren aan PES 2016. Het is de beste PES in tijden, wellicht de beste ooit. Maar er is toch nog best veel ruimte voor verbetering...

Grootste ergernissen zijn: Het geprogrammeerde al dan niet in de wedstrijd zitten. Ene keer speel je Real Madrid van de mat, daarna speelt PEC beter tikka-takka dan je Barcelona ooit hebt zien spelen... Mijn spelers kunnen daarentegen nog geen fatsoenlijke pass geven. Vreselijk irritant, zulle wedstrijden hoef je eigenlijk niet eens proberen te winnen. :+

Daarnaast blijven de keepers toch weer een probleem. De reactie op schoten en rebounds kan ik goed mee leven, er is nog geen voetbalgame die dat beter gedaan heeft... De positionering echter, die laat nogal eens te wensen over. Vooral als de bal schuin voor het doel langs gepasst wordt, de keeper loopt dan met de bal mee om hem te pakken bij achterlijn. Alleen staat hij dan naast de goal zodra de tegenstander de bal in een leeg doel tikt... :N

• 1nsane
Anoniem: 156876 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 01:25:
Ik begin me toch steeds meer te ergeren aan PES 2016. Het is de beste PES in tijden, wellicht de beste ooit. Maar er is toch nog best veel ruimte voor verbetering...

Grootste ergernissen zijn: Het geprogrammeerde al dan niet in de wedstrijd zitten. Ene keer speel je Real Madrid van de mat, daarna speelt PEC beter tikka-takka dan je Barcelona ooit hebt zien spelen... Mijn spelers kunnen daarentegen nog geen fatsoenlijke pass geven. Vreselijk irritant, zulle wedstrijden hoef je eigenlijk niet eens proberen te winnen. :+

Daarnaast blijven de keepers toch weer een probleem. De reactie op schoten en rebounds kan ik goed mee leven, er is nog geen voetbalgame die dat beter gedaan heeft... De positionering echter, die laat nogal eens te wensen over. Vooral als de bal schuin voor het doel langs gepasst wordt, de keeper loopt dan met de bal mee om hem te pakken bij achterlijn. Alleen staat hij dan naast de goal zodra de tegenstander de bal in een leeg doel tikt... :N
Dat soort wedstrijden heb ik er ook tussen zitten maar vaak weet ik het dan wel zo ver te krijgen dat ik ze alsnog win, het duurt alleen langer in de wedstrijd voordat ik écht afstand kan nemen.

Op zich is het wel soort van realistisch dat sommige wedstrijden ineens een stuk moeilijker gaan, is in het echt ook, Barcelona verliest ook nog wel eens van een laagvlieger in het echt. Nu heb ik wel een aardig team maar heb alsnog wel eens dat soort wedstrijden dat het lang gelijk is of ik maar met moeite 1 goal voor sta maar zodra de 2e of 3e goal erin gaat, dan gaat het ineens hard en loop ik vrij rap dik uit naar scores in de 10.

Ben inmiddels al 168 wedstrijden ongeslagen :9 Ik kwam er laatst achter dat in myclub spelers niet hoger komen dan lvl 50, heb nu Cavani en Neymar op level 50 en zitten er nog een paar aan te komen.

Topteam nu:

Ronaldo96---Cavani94---Neymar95

---------Iniesta92--------Zlatan96----

-------------Schweinsteiger92---------

Alba89-Varane90-Ramos93-Alves89

-------------------Kahn92---------------------

Nog aardig aantal spelers boven en net onder de 90 in m'n lijst maar kan ze niet allemaal op de bank zetten, dat past niet qua spelerskosten ook al heb ik de zwaarste trainer (Massi :P )

M'n teamsterkte is nu een zieke 2209, gaat nog wel wat omhoog want vooral in de achterhoede kunnen spelers nog wat leveltjes omhoog maar voorin en middenveld zijn ze allemaal lvl 50, 49 en 48..

M'n doel is om m'n hele team 90+ te hebben, nieuwe spelers hoef ik niet echt meer, Messi zou nog leuk zijn maar zou ook een ramp zijn om in te passen want ik heb nu al een paar mindere goden op de bank moeten zetten maar ik denk dat ik dan echt pulp op de bank moet zetten :+

Wordt trouwens wel eens tijd dat er een superster toernooi komt want zelfs met m'n pulp teams win ik regelmatig met 10+ goals (gemiddeld 82 ongeveer). Online speel ik meestal met m'n "B" team (dus zonder Zlatan, Cavani en Neymar maar wel nog altijd Costa, Muller, Fabregas/Kroos en achterin badstuber en cahill ipv huidige centrum) maar zelfs dan blaas ik meeste mensen wel van het veld.

Adjust non olet

• analist83
Heeft iemand enig idee hoe je hoge voortzetten kan verdedigen? Op Zlatan komen ze vrijwel altijd aan en ook bij corners is het niet te verdedigen.Als ik tegen iemand met een ranking van 900 of hoger speelt, doen ze alleen maar dezelfde dingen. Hoge steekpassen komen altijd aan en elke voortzet koppen ze erin. Zo heb ik al diverse keren meegemaakt dat uit elke corner een tegengoal kwam vanuit een kopbal. In pes2015 maakte ik dit nooit mee.

• 1nsane
analist83 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 10:05:
Heeft iemand enig idee hoe je hoge voortzetten kan verdedigen? Op Zlatan komen ze vrijwel altijd aan en ook bij corners is het niet te verdedigen.Als ik tegen iemand met een ranking van 900 of hoger speelt, doen ze alleen maar dezelfde dingen. Hoge steekpassen komen altijd aan en elke voortzet koppen ze erin. Zo heb ik al diverse keren meegemaakt dat uit elke corner een tegengoal kwam vanuit een kopbal. In pes2015 maakte ik dit nooit mee.
Gewoon een beer er tegenover zetten, ik heb zelf varane en ramos maar ik heb ook nog cahill en badstuber achter de hand en die zijn echt super sterk in de lucht. Ik verdedig eigenlijk met hoge voorzetten alleen door met X weg te koppen (PS4) naar een medespeler ipv met vierkantje de bal gewoon weg proberen te koppen. Zlatan is ook wel overdreven sterk in de lucht hoor, ik heb hem ook (nu @ 96 overall rating) maar in de lucht is ie bijna niet te kloppen, is natuurlijk ook ongeveer 2 meter dus is wel logisch.

Je kan het een beetje cheaten noemen dat mensen daar op spelen maar het is wel te verdedigen en probeer ook eens (als hij de bal dus aan neemt uit de lucht) om met een snelle verdediger of andere speler een sliding te doen, in 2015 kreeg je voor elke mug en scheet een gele of rode kaart maar in 2016 hebben ze dat gelukkig verbeterd en als je een faire tackle in zet dan kom je er makkelijk mee weg, Zlatan is bijvoorbeeld wel groot en sterk maar snel is ie niet dus maak daar gebruik van!! Ik heb echt wel eens slidings (ook in de 16) ingezet die best hard waren (wel op de bal) maar niet bestraft werden dus probeer daar eens mee te experimenteren, was voor mij ook wel even wennen want in 2015 moest je echt oppassen dat je niet voor een of andere schouderduw rood kreeg maar in 2016 is dat helemaal niet meer.

Adjust non olet

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20:10
Wat ik vooral irritant vind aan online is dat als je bijvoorbeeld een minder team met 4 sterren kiest je toch vaak tegen een Real Madrid, Barca of Bayern staat. En dan is het echt niet te doen.

Is er ook een mogelijkheid als in FIFA dat er gekeken wordt naar het team dat je gekozen hebt en dat daar dan een redelijk vergelijkbare tegenstander uitrolt? Je moet nu ook voordat je gaat matchen met een speler een team kiezen dus dan kan je ook na het meeten niet meer je keuze aanpassen...

• 1nsane
Vlassie1980 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 22:29:
Wat ik vooral irritant vind aan online is dat als je bijvoorbeeld een minder team met 4 sterren kiest je toch vaak tegen een Real Madrid, Barca of Bayern staat. En dan is het echt niet te doen.

Is er ook een mogelijkheid als in FIFA dat er gekeken wordt naar het team dat je gekozen hebt en dat daar dan een redelijk vergelijkbare tegenstander uitrolt? Je moet nu ook voordat je gaat matchen met een speler een team kiezen dus dan kan je ook na het meeten niet meer je keuze aanpassen...
In normale online modus gaat dat niet dacht ik, in Myclub online modus wel.

Adjust non olet

• Vlassie1980
Gisteren dus weer MyClub opgepakt. Ik had opeens gruwelijk veel GP dus gelijk maar heel veel gouden en zwarte ballen spelers gehaald. Lekker makkelijk toch?

Maar nu krijg ik telkens de melding dat de teamspirit van mijn ploeg heel slecht is als ik ga spelen, die is iets van 5 ofzo. Wil ook een nieuwe manager hebben want deze speelt in een 4-2-2-2 opstelling wat me totaal niet ligt en online wordt ik letterlijk geslacht en lopen ze zo door mijn verdediging heen. Die manager kan gewoon het niveau niet aan blijkbaar. Dus ik zou bijvoorbeeld Villas Boas moeten halen want die speelt 4-2-3-1. Maar dan moet je dus weer van die speciale munten hebben.

Dan kan ik wel weer meedoen aan een toernooi vs CPU @ beginner maar dat is me een partij suf...

Maar even concreet: Heeft die hele slechte rating er ook mee te maken dat ik zo geslacht wordt? De tegenstander hoeft maar 2 passjes te doen en hij staat dan 1 op 1 met mijn keeper, verdediging staat erbij en kijkt ernaar terwijl het allemaal > 75 rated spelers zijn:?

Ik was gisteren weer eens PES gefrustreerd, lange tijd niet gehad en niet goed voor me :P Is niet zo gek als je met 8-0 op je falie krijgt omdat die verdedigers geen donder uitvoeren :(

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:11
Vlassie1980 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 12:48:
Gisteren dus weer MyClub opgepakt. Ik had opeens gruwelijk veel GP dus gelijk maar heel veel gouden en zwarte ballen spelers gehaald. Lekker makkelijk toch?

Maar nu krijg ik telkens de melding dat de teamspirit van mijn ploeg heel slecht is als ik ga spelen, die is iets van 5 ofzo. Wil ook een nieuwe manager hebben want deze speelt in een 4-2-2-2 opstelling wat me totaal niet ligt en online wordt ik letterlijk geslacht en lopen ze zo door mijn verdediging heen. Die manager kan gewoon het niveau niet aan blijkbaar. Dus ik zou bijvoorbeeld Villas Boas moeten halen want die speelt 4-2-3-1. Maar dan moet je dus weer van die speciale munten hebben.

Dan kan ik wel weer meedoen aan een toernooi vs CPU @ beginner maar dat is me een partij suf...

Maar even concreet: Heeft die hele slechte rating er ook mee te maken dat ik zo geslacht wordt? De tegenstander hoeft maar 2 passjes te doen en hij staat dan 1 op 1 met mijn keeper, verdediging staat erbij en kijkt ernaar terwijl het allemaal > 75 rated spelers zijn:?

Ik was gisteren weer eens PES gefrustreerd, lange tijd niet gehad en niet goed voor me :P Is niet zo gek als je met 8-0 op je falie krijgt omdat die verdedigers geen donder uitvoeren :(
Jup, als je trainer het niveau van de spelers niet aan kan, dan duikt je rating in elkaar en speelt je team echt niets klaar.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Sjurm
Elke speler heeft bepaalde kosten en hoe hoger de rating, hoe meer een speler kost in het team. Elke manager heeft een limiet aan teamkosten en zodra je daarbovenuit komt zal de teamgeest echt heel laag worden. Dit zorgt ervoor dat je spelers echt drama zijn, hoe goed ze ook zijn.

Je moet dus even zorgen dat de totale teamkosten niet te hoog zijn, dit kan door wat mindere spelers op te stellen/op de bank te zetten. Of dus een betere trainer aan te schaffen die meer aankan.

• Vlassie1980
Mooi, gaan we dat vanavond eens proberen. Het was gisteren wel heel erg drama. Normaal gesproken kan ik echt wel meekomen online maar dit ging helemaal nergens meer over :P

Edit: Gisteren ging het al wat beter. 2x gelijk gespeeld. Bedankt voor de adviezen, nu heb ik er tenminste weer plezier in :)

[Voor 27% gewijzigd door Vlassie1980 op 17-02-2016 09:41]

• mar69vin
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 08-01 18:33
Maar 1 officieel EK stadion toch te triest voor woorden!

• 1nsane
Vlassie1980 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:46:
Mooi, gaan we dat vanavond eens proberen. Het was gisteren wel heel erg drama. Normaal gesproken kan ik echt wel meekomen online maar dit ging helemaal nergens meer over :P

Edit: Gisteren ging het al wat beter. 2x gelijk gespeeld. Bedankt voor de adviezen, nu heb ik er tenminste weer plezier in :)
Dus dat inderdaad, je kan ook zonder munten betere trainers halen maar dan moet je zo veel mogelijk dingen spelen en winnen om ze te unlocken zodat je ze met GP kan halen.

Met spelers van 75+ kan je best uit de voeten maar als je daar online potten mee wilt breken zal je wel moeten zorgen dat je TG richting de 90 is.

Nu is m'n eigen top team niet representatief in dat opzicht want daarmee heb ik max TG en TS2223 dus pak ik meestal m'n B of C team. Gisteren even nog het CL potje online gespeeld voor 1 waarnemer en m'n tegenstander had een team met gemiddelde rating rond de 83 maar een TG van 86 en aan het einde van de rit had ik hem met 12-0 van het veld gewiped (wel met m'n top team), dat is wel eens een keer leuk maar het is spannender als het een voetbal gevecht is wat ik dan met 4-3 win ofzo

Waar je ook zeker op moet letten is de fitheid van de spelers!! Zowel uithoudingsvermogen wat ze nog over hebben als die pijltjes. Het verschil tussen de zelfde speler met groen pijltje opzij en rood pijltje omhoog is echt bizar soms. Costa staat nu bij mij in de spits en is rood pijltje omhoog en hamert bijna alles dwars door het net heen, omhalen, hakjes, lobjes.

Adjust non olet

• JJoosterman
1nsane schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:46:
[...]

Dus dat inderdaad, je kan ook zonder munten betere trainers halen maar dan moet je zo veel mogelijk dingen spelen en winnen om ze te unlocken zodat je ze met GP kan halen.

Met spelers van 75+ kan je best uit de voeten maar als je daar online potten mee wilt breken zal je wel moeten zorgen dat je TG richting de 90 is.

Nu is m'n eigen top team niet representatief in dat opzicht want daarmee heb ik max TG en TS2223 dus pak ik meestal m'n B of C team. Gisteren even nog het CL potje online gespeeld voor 1 waarnemer en m'n tegenstander had een team met gemiddelde rating rond de 83 maar een TG van 86 en aan het einde van de rit had ik hem met 12-0 van het veld gewiped (wel met m'n top team), dat is wel eens een keer leuk maar het is spannender als het een voetbal gevecht is wat ik dan met 4-3 win ofzo

Waar je ook zeker op moet letten is de fitheid van de spelers!! Zowel uithoudingsvermogen wat ze nog over hebben als die pijltjes. Het verschil tussen de zelfde speler met groen pijltje opzij en rood pijltje omhoog is echt bizar soms. Costa staat nu bij mij in de spits en is rood pijltje omhoog en hamert bijna alles dwars door het net heen, omhalen, hakjes, lobjes.
Hoe krijg je die pijltjes eigenlijk rood? Of is dat afhankelijk van het ranking systeem wat je iedere keer te zien krijgt als je het spel opstart?

Mijn selectie begint een beetje "Gotta catch em all" te lijken. 1 squad + trainer om te farmen. De ander voor on-line potjes en ook off-line om spelers op de bank te laten wennen aan het spelsysteem, voor die blauwe ketting dingen. Zit op TS rond de 97. Oh, en mijn selectie telt 45 man. Dat liep iets uit de klauwen. :p

• 1nsane
JJoosterman schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:22:
[...]

Hoe krijg je die pijltjes eigenlijk rood? Of is dat afhankelijk van het ranking systeem wat je iedere keer te zien krijgt als je het spel opstart?

Mijn selectie begint een beetje "Gotta catch em all" te lijken. 1 squad + trainer om te farmen. De ander voor on-line potjes en ook off-line om spelers op de bank te laten wennen aan het spelsysteem, voor die blauwe ketting dingen. Zit op TS rond de 97. Oh, en mijn selectie telt 45 man. Dat liep iets uit de klauwen. :p
Die pijltjes geven de vorm aan die de speler heeft, hoe meer omhoog hoe beter, dat wordt bepaald door hoe de spelers in het echt presteren en Konami update dat elke week woensdag op donderdag nacht.

Overigens kan die vorm tijdens de wedstrijd wel veranderen als een speler goed speelt (veel scoort). Ik heb aantal keer mee gemaakt dat bijvoorbeeld cavani of Costa groen pijltje opzij of oranje pijltje schuin omhoog waren en in de eerste helft veel scoorden en dan keek ik in de rust naar m'n opstelling en waren ze ineens een vorm niveau beter dan aan het begin. Verder kan je er weinig invloed op uitoefenen. Ik probeer altijd om alles minder dan groen opzij niet op te stellen en altijd minimaal 2 extra fitte spelers op te stellen.

Zoals ik al zei, een speler die in top vorm is, is veel en veel beter dan als die zelfde speler in normale vorm is.

Adjust non olet

• Vlassie1980
Ben nu weer even een tijdje lekker bezig met MyClub en stijg lekker naar de hogere online divisies.

Wat is trouwens de beste manier om MyClub coins te krijgen? Ik ga daar echt niet echt geld voor betalen maar wil op den duur wel een betere trainer hebben aangezien deze een cap heeft van 350.

En wat is nou de beste manier om een goede team rating te krijgen? Die krijg ik maar niet boven de 77...

• 1nsane
Vlassie1980 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:51:
Ben nu weer even een tijdje lekker bezig met MyClub en stijg lekker naar de hogere online divisies.

Wat is trouwens de beste manier om MyClub coins te krijgen? Ik ga daar echt niet echt geld voor betalen maar wil op den duur wel een betere trainer hebben aangezien deze een cap heeft van 350.

En wat is nou de beste manier om een goede team rating te krijgen? Die krijg ik maar niet boven de 77...
De beste manier is om spelers op te stellen die een goede match hebben met de tactiek van de trainer die je gebruikt. Als je je team hebt geselecteerd wat je gebruikt, dan ga je naar myclub leden en kan je met R2 of R1 geloof ik scrollen tot je bij "afstemming met tactiek 1" komt, dan zie je getallen van 0 tot 99, hoe hoger dat getal, hoe beter de match van de speler met je trainer.

Je kan ook nog als je bij team management zit naar team menu gaan en dan automatisch selecteren op teamgeest, dat kan je een hoop moeite sparen.

Daarnaast, minstens net zo belangrijk, als je een betere trainer hebt, zal je teamrating/teamgeest ook nog eens veel sneller omhoog gaan, hoe beter je trainer hoe hoger het familiariteitspercentage wat hij heeft, daardoor zal de trainer ook makkelijker op je spelers afstemmen en je spelers sneller op de trainer.

Ik zou dus als ik jou was zo snel mogelijk een betere trainer halen want het is namelijk zonde als je de spelers op je huidige trainer af laat stemmen terwijl je toch al van plan bent een andere trainer te halen.

De beste manier om coins te krijgen is die achievements halen, daar krijg je ook munten voor een aantal dacht ik tenzij je die al gehaald hebt.

Verder is er geen eenvoudige snelle manier, voor GP is dat er wel (farmen).

Adjust non olet

• Falastine
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 20-01 09:29

Falastine

Think about my signature...

Topicstarter
Effe lachen....

[Multi] FIFA 16

Check onze oude pes makker die het over ai cheat had altijd....

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• Monda
Falastine schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:04:
Effe lachen....

[Multi] FIFA 16

Check onze oude pes makker die het over ai cheat had altijd....
Haha. Ik zie haribo er niet tussen staan?

Edit: een pagina terug lees ik idd dat het spel behekst is hahahaha

[Voor 10% gewijzigd door Monda op 09-03-2016 12:09]

• 1nsane
Monda schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:08:
[...]

Haha. Ik zie haribo er niet tussen staan?

Edit: een pagina terug lees ik idd dat het spel behekst is hahahaha
Hahahaha, las het ook inderdaad, en hij was eerst nog wel zo enthousiast over FIFA.. Blijkbaar kan hij er of zelf helemaal niks van of hij moet eens een keer naar z'n internet en hardware kijken, ik vind het ergens nog wel sneu ook..

Adjust non olet

• 1nsane
Zo, m'n team is wel zo'n beetje af nu, kan in elk geval qua kosten sowieso niks bij, heb al een paar mindere goden op de bank gezet, heb ook nog een shadow team met bijv. De Gea89 ipv kahn en een aantal andere leuke spelers die ik nog heb zoals Muller, Tevez, Kroos etc.

Deze opstelling bevalt me in elk geval prima voor topwedstrijden (doe er alleen online en topplayer matches mee).

Adjust non olet

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18:32
Wat is op moment de beste patch/update voor de PS3 versie? Ik heb niet meer gespeeld sinds de eerste week dat het spel uit kwam en ik heb wel zin het weer eens op te pakken.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• 1nsane
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:46:
Wat is op moment de beste patch/update voor de PS3 versie? Ik heb niet meer gespeeld sinds de eerste week dat het spel uit kwam en ik heb wel zin het weer eens op te pakken.
Gewoon even op pespatch kijken: http://www.pes-patch.com/...embox-patch-v2-0-aio.html

Adjust non olet

• Dr. Strangelove
Al die patches lijken custom firmware nodig te hebben...?

• 1nsane
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:45:
Al die patches lijken custom firmware nodig te hebben...?
Niet allemaal hoor dacht ik, heb het een heeeuuule tijd geleden bij een maat die nog ps3 speelt gedaan, kwestie van een hele zwik bestanden in 1x kopieren en dan 1 of ander bestandje eerst weghalen, dan weer terug zetten of zoiets. Staat me niet precies meer bij maar kon wel gewoon.

Adjust non olet

• Dr. Strangelove
Voor 15 was het inderdaad een hele stapel bestanden copieren, werkte prima. De links op pespatch zijn allemaal voor .pkg files die alleen werken middels custom firmware...

We zoeken verder :)

• 1nsane
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 23:47:
Voor 15 was het inderdaad een hele stapel bestanden copieren, werkte prima. De links op pespatch zijn allemaal voor .pkg files die alleen werken middels custom firmware...

We zoeken verder :)
Hmmm, toch raar, bij die maat van me heb ik destijds toch echt voor 2016 een patch gedaan met een option file en alle kits. zou toch zeggen dat ze er dan moeten zijn zonder custom firmware, in elk geval voor de shirts want die kan je sowieso gewoon uploaden volgens mij

Adjust non olet

• Dr. Strangelove
Ik bedoel eigenlijk gewoon een option file, niet een patch; dat is iets minder ambitieus. Werkte vorig jaar prima.

• Code12
  • Laatst online: 22-03-2016
Hoi Hoi,

Ik ik heb met de aanbieding op de ps4 pes16 gekocht.

Ik heb handmatig de premier leauge aangepast (logo's & namen) maar is het ook mogelijk om alle competities in 1x te doen. ook alle laatste transfers want Arda Turan bijvoorbeeld speelt niet bij Barcelona bij mij op dit moment.

• 1nsane
Lol, gisteren had ik 70k gp bij elkaar gescharreld totaal, dacht ik doe 1x een castolo'tje, hop Suarez hahaha

Adjust non olet

• Sjurm
1nsane schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:17:
Lol, gisteren had ik 70k gp bij elkaar gescharreld totaal, dacht ik doe 1x een castolo'tje, hop Suarez hahaha
Haha niet verkeerd :9

Heb de game al een hele tijd niet meer aangeraakt sinds de aanschaf van Rocket League.
Maar deze week komt de EK DLC eraan :*)

Edit: interessant interview met Adam Bhatti. Ze hebben trouwens licensie van Euro 2016, maar niet van alle teams 8)7

[Voor 24% gewijzigd door Sjurm op 23-03-2016 11:32]

• 1nsane
Sjurm schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:18:
[...]

Haha niet verkeerd :9

Heb de game al een hele tijd niet meer aangeraakt sinds de aanschaf van Rocket League.
Maar deze week komt de EK DLC eraan :*)

Edit: interessant interview met Adam Bhatti. Ze hebben trouwens licensie van Euro 2016, maar niet van alle teams 8)7
Interessant, ga ik in m'n pauze eens bekijken. Overigens heb ik Suarez nu in m'n B team staan, krijg hem qua kosten niet in m'n A team zonder Zlatan te slachtofferen qua kosten, dus eerst maar eens optrainen, dan mag hij Zlatan vervangen :-)

Adjust non olet

• analist83
Ik had een tijd geen pes gespeeld. Maar iemand enig idee hoe je kopballen van zlatan kan verdedigen? Ik speelde tegen iemand met een ranking van 910 en elke hoge voortzet kwam aan op zlatan en resulteerde elke x in een goal. Is dit een bug? of ligt het aan mij. Ik kon er namelijk naar mijn idee niks tegen doen.

• Vads
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20-01 18:23
analist83 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:41:
Ik had een tijd geen pes gespeeld. Maar iemand enig idee hoe je kopballen van zlatan kan verdedigen? Ik speelde tegen iemand met een ranking van 910 en elke hoge voortzet kwam aan op zlatan en resulteerde elke x in een goal. Is dit een bug? of ligt het aan mij. Ik kon er namelijk naar mijn idee niks tegen doen.
Heel hard tackelen en zorgen dat er brancards klaar staan langs de kant. En daarna de wedstrijd afmaken... :P

• 1nsane
analist83 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:41:
Geen bug maar als je Zlatan op traint met Myclub, wordt ie uiteindelijk (mogelijk) 96 rating, het blijft ook een grote boomstam dus enige manier om het te verdedigen is er een dikke boomstam tegenover zetten (ala Badstuber ofzo). Het is niet echt een bug maar ik weet ook van m'n eigen team (TS2241 tg99) dat het voor mensen online schier onmogelijk is om Ronaldo en Zlatan te verdedigen op hoge ballen.

Adjust non olet

• peterboer072
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 08-04-2016
Hallo,

Ik heb een bug/fout gevonden voor eigenlijk alle PES versies.

Als je in balbezit bent kan je oneindig de bal overtikken in je eigen helft zonder dat de tegenstander de bal kan pakken, of in iedergeval bijna onmogelijk.

Als je dus een voorsprong wilt behouden kan je dat heel simpel doen, of als je tevrden bent met een gelijkspel.

Kijk maar even naar dit korte filmpje met wat ik precies bedoel: YouTube: Pes 2014 Bug

Hebben andere dit ook? je kan dus geen pressure uitvoeren en zo de bal terug veroveren.

• duiveltje666
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19-08-2020
Zucht , avond van extremen :
Paar potjes tegen lagturken/lagrussen , onspeelbaar.
Daarna een pot tegen een knakker met 500+ rating waarbij ik in de laatste seconde gelijkspeelde(5-5)
En vervolgens weer een stel van die tards die op alle mogelijke manieren liepen te cheaten terwijl ik 80 % balbezit had : contested shots en bam, uiteraard raak :/

• 1nsane
peterboer072 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 18:35:
Hallo,

Ik heb een bug/fout gevonden voor eigenlijk alle PES versies.

Als je in balbezit bent kan je oneindig de bal overtikken in je eigen helft zonder dat de tegenstander de bal kan pakken, of in iedergeval bijna onmogelijk.

Als je dus een voorsprong wilt behouden kan je dat heel simpel doen, of als je tevrden bent met een gelijkspel.

Kijk maar even naar dit korte filmpje met wat ik precies bedoel: YouTube: Pes 2014 Bug

Hebben andere dit ook? je kan dus geen pressure uitvoeren en zo de bal terug veroveren.
Voor games tegen de computer op alle niveau's van amateur t/m gemiddeld klopt dat in elk geval, je kan dan de bal gewoon achterin houden zonder dat de computer tegenstander je verdedigers aan valt. Dat wat jij laat zien in het filmpje is net iets anders, dat gaat inderdaad om rondspelen, dat kan tegen de computer inderdaad wel maar zeker 2015 en 2016 vanaf prof lukt dat niet, ja een korte tijd maar uiteindelijk maakt een verdediger een fout en moet jei n de verdediging.

Online kan dat al helemaal niet als je een beetje een normale tegenstander hebt, je kan namelijk met vierkantje op de PS je spelers druk laten uitoefenen op de bal en ik heb ook wel eens een tegenstander gehad die bij 1-1 ofzo de bal achterin rond ging tikken en die kreeg toen alsnog de 2-1 om z'n oren daar door :-)

Adjust non olet

• 1nsane
duiveltje666 schreef op maandag 11 april 2016 @ 02:27:
Zucht , avond van extremen :
Paar potjes tegen lagturken/lagrussen , onspeelbaar.
Daarna een pot tegen een knakker met 500+ rating waarbij ik in de laatste seconde gelijkspeelde(5-5)
En vervolgens weer een stel van die tards die op alle mogelijke manieren liepen te cheaten terwijl ik 80 % balbezit had : contested shots en bam, uiteraard raak :/
Hangt ook heel erg van je eigen TG af versus die van je tegenstander. Die laggers moeten allen wel op passen want Konami is inmiddels begonnen met het bannen van lagcheaters die dat bijv. ook in Sim deden, ik weet niet of ze dat al met normale online potjes doen maar zal niet lang duren.

Adjust non olet

• duiveltje666
1nsane schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:29:
[...]

Hangt ook heel erg van je eigen TG af versus die van je tegenstander. Die laggers moeten allen wel op passen want Konami is inmiddels begonnen met het bannen van lagcheaters die dat bijv. ook in Sim deden, ik weet niet of ze dat al met normale online potjes doen maar zal niet lang duren.
TG 99 , van 1 van hen was het 84.
Verliezen is niet erg , maar niet op zo'n manier steeds :F

• 1nsane
duiveltje666 schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:37:
[...]

TG 99 , van 1 van hen was het 84.
Verliezen is niet erg , maar niet op zo'n manier steeds :F
Gebeurd me heel af en toe ook, maar wat je moet weten is dat als een van je spelers scoort, en bijvoorbeeld pijltje groen is, dan gaat hij meestal een vormniveau om hoog dus als je online een paar goals tegen krijgt wordt het ook daadwerkelijk lastiger om te winnen.

Adjust non olet

• duiveltje666
1nsane schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:53:
[...]

Gebeurd me heel af en toe ook, maar wat je moet weten is dat als een van je spelers scoort, en bijvoorbeeld pijltje groen is, dan gaat hij meestal een vormniveau om hoog dus als je online een paar goals tegen krijgt wordt het ook daadwerkelijk lastiger om te winnen.
Goed om te weten , hopelijk komt er ook een filter waarbij je Turkse/Russsische spelers gewoon kan weren in de matchmaking.
Erger me kapot aan dat volk met hun gelag,gecheat en andere griefing-tactieken.

• Aquila
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16-01 22:33
Net eens begonnen met die Euro2016 DLC en heb met veel emotie en gescheld Kroatie verslagen.. op professional. Het lijkt wel veel fijner te spelen dan het origineel, alhoewel dat opzich niet zo raar is.

Hier zo'n typische PES goal :D

Ben er overigens niet blij mee dat ze Mario Gomez niet toevoegen. Staat die Kruse daar voorin te ballen. Die wil je toch als laatste daar neerzetten :'(

[Voor 21% gewijzigd door Aquila op 26-04-2016 01:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BB8
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 05-05-2016
Hoi,

Als je PES 2016 online speelt, laten we zeggen 1 uurtje lang, kost dat veel data en hoeveel data verbruik je ongeveer dan ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1nsane
BB8 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 10:57:
Hoi,

Als je PES 2016 online speelt, laten we zeggen 1 uurtje lang, kost dat veel data en hoeveel data verbruik je ongeveer dan ?
Geen flauw idee, je zou dat kunnen meten denk ik op een of andere manier. Het zal niet met MB's per seconde gaan aangezien ik het ook vloeiend heb zien werken met ongeveer 128 kb/s maar dan loopt het natuurlijk al snel op. Ik gok dat je dus via een mobiel data abbo dit wil gaan doen? Lijkt me sowieso goed om dan eerst via een normale internet verbinding te testen hoeveel data je dan verstookt.

Adjust non olet

• Jikan
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 05:13
Wie speelt op de PC? Zin in een potje?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1nsane
Dooie boel hier, logisch, de live updates zijn sinds deze week gestopt en we kijken natuurlijk allemaal rijkhalzend uit naar pes 2017!

Adjust non olet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjurm
1nsane schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:39:
Dooie boel hier, logisch, de live updates zijn sinds deze week gestopt en we kijken natuurlijk allemaal rijkhalzend uit naar pes 2017!
Ik heb de game al lang niet meer opgestart inderdaad. Een keer nog even Euro 2016 gespeeld, finale met Zwitserland - België :P

Ik ben benieuwd of er nog een PES 2017 komt en of dat een volledige game gaat zijn en niet alleen de gratis variant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1nsane
Sjurm schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:48:
[...]

Ik heb de game al lang niet meer opgestart inderdaad. Een keer nog even Euro 2016 gespeeld, finale met Zwitserland - België :P

Ik ben benieuwd of er nog een PES 2017 komt en of dat een volledige game gaat zijn en niet alleen de gratis variant.
Zie mn nieuwe startpost in dit sub forum ;-)

Adjust non olet

• Monda
1nsane schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:39:
Ik ben sinds The Division helemaal gestopt met PES. Alleen soms nog een avondje met vrienden.
Maar als 2017 komt zal ik wel weer actiever worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik sta nu met Euro 2016 in de halve finale met Ierland :P

Maar of ik PES 2017 ga halen weet ik nog niet. Het gemis aan licenties en de zware manier van patchen op de PS4 doet me niet veel goed.

Die DLC content van Euro 2016 is trouwens echt een aanfluiting. Alleen maar het Stade de France en verder allemaal fantasie stadions. Ook heel veel teams die geen licentie hebben.

FIFA is ook niet alles, maar ik heb wel de afgelopen jaren heen en weer gependeld en denk dat ik komende augustus FIFA 2017 op ga pikken. Vind de online functies daar net wat soepeler.

Voorbeeldje: Als ik daar divisies speel en voor een team met 4 sterren kies dan krijg ik ook een 4 sterren team als tegenstander. Niks zo irritant om telkens maar tegen Barca, Real of Bayern te spelen.

• Monda
Vlassie1980 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:03:
Ik sta nu met Euro 2016 in de halve finale met Ierland :P

Maar of ik PES 2017 ga halen weet ik nog niet. Het gemis aan licenties en de zware manier van patchen op de PS4 doet me niet veel goed.
De zware manier van patchen zal in 2017 niet meer aan de orde zijn, dus een +.

http://winningelevenblog....haring-confirmed-for-ps4/

• Niet online
Na lange tijd weer PES gedaan, maar al snel weer klaar mee. Geef je als laatste man, net over de middellijn op eigen helft, een pass op keeper op 100% power... Komt hij maar tot de helft. Keeper er uit, aanvaller er eerder bij...

Dat kost me de Champions League. Terwijl er gewoon niks aan de hand was, kon makkelijk die bal. En dan hebben we het nog niet over flipperkast die altijd in voordeel van CPU uitpakt...

Nu maar wachten op 2017. :+

• Jay-K
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Weet iemand hoe het kan dat ik soms een bepaalde speler niet kan wisselen tijdens een wedstrijd? Er komt dan een wit verboden teken bij te staan.

Before me there were many, after me there will be none

• Niet online
Jay-K schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:42:
Weet iemand hoe het kan dat ik soms een bepaalde speler niet kan wisselen tijdens een wedstrijd? Er komt dan een wit verboden teken bij te staan.
In welke spelmodus? Misschien domme vraag, maar je hebt dan nog niet 3x gewisseld? Kan ook zijn dat dat vanzelf voor je gedaan is. Als je het nog eens ziet, plaats een een foto/screenshot. :)

• Jay-K
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Anoniem: 156876 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:23:
[...]

In welke spelmodus? Misschien domme vraag, maar je hebt dan nog niet 3x gewisseld? Kan ook zijn dat dat vanzelf voor je gedaan is. Als je het nog eens ziet, plaats een een foto/screenshot. :)
Ben er denk ik achter. Het betreft online. Op het moment dat ik wil wisselen kan ik schijnbaar de speler die iets uitvoert niet wisselen. Bijvoorbeeld de ingooier en de ontvanger.

Before me there were many, after me there will be none

• revengeyo
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 00:48
Pes 2017 demo voor pc is nu te downloaden op steam :9~

• DaYwaLkUr
  • Laatst online: 13:24
Ik vind PES 2016 fijner als PES 2017.

Hoe zit het met updates en online spelen met MyClub e.d. in 2016?

Anders schaf ik me voor een habbekrats PES2016 weer aan :)

• Vads
DaYwaLkUr schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:47:
Ik vind PES 2016 fijner als PES 2017.

Hoe zit het met updates en online spelen met MyClub e.d. in 2016?

Anders schaf ik me voor een habbekrats PES2016 weer aan :)
Ik speel 2016 nog steeds op mijn PS4. Alles werkt online nog steeds, maar je hebt niet meer van die acties waarbij je valuta krijgt om spelers te halen voor MyClub.
Wel kun je die valuta verdienen door te spelen; dat werkt nog wel.

Ondanks dat 2017 er nu is en de reviews lovend zijn, blijf ik voorlopig bij 2016 en 2017 koop ik wel een keer in de aanbieding.

• DaYwaLkUr
  • Laatst online: 13:24
Welke option file gebruiken jullie voor de PS4?

[Voor 3% gewijzigd door DaYwaLkUr op 16-10-2016 19:34]

• Vads
Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee