Hoe goed is de PS3 versie? Is dat alleen een graphics downgrade of een compleet ander spel? Heeft die ook het physics systeem en animaties?
Ja, al een paar keer. Had het idee dat het veld sowieso al wat gladder was, maar in het echt is het natuurlijk ook al vochtiger vlak voor het gaat regenen.sturtiebe schreef op zondag 20 september 2015 @ 18:45:
Iemand al dat dynamisch weer gezien ? Ik heb nog nooit als het zonnig is bijvoorbeeld regen gezien in dezelfde match.
Hier ben ik ook erg benieuwd naar, weinig over te vinden...Goron schreef op zondag 20 september 2015 @ 18:45:
Hoe goed is de PS3 versie? Is dat alleen een graphics downgrade of een compleet ander spel? Heeft die ook het physics systeem en animaties?
Enne - komen er voor PS3 ook de nodige option file updates?
[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-09-2015 08:01 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Heb ik geprobeerd, maar het lijkt weer niet te kunnen. Je hebt wel de Konami Cup maar die kan je maar met minimaal 8 teams spelen. Dus als je met 5 vrienden bent, zal dat niet goed gaan werken. Echt onbegrijpelijk!Xtince schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:55:
Heb je in pes 2016 weer de mogelijkheid om een offline toernooitje te organiseren met vrienden? Of weer niet?
PSN: Sluuz
Ik weet iniedergeval dat de opkomst van de spelers etc. niet wordt getoond op de PS3. Grafisch ziet het minder eruit dan op de PS4 of course, zweet zie je wel op de spelers naarmate de match vordert, dit was bij PES15 op de PS3 geloof ik niet. Qua gameplay is er geloof ik weinig tot geen verschil.Dr. Strangelove schreef op maandag 21 september 2015 @ 08:00:
[...]
Hier ben ik ook erg benieuwd naar, weinig over te vinden...
Enne - komen er voor PS3 ook de nodige option file updates?
Ook ik ben echt op zoek naar een OF voor de PS3!
Je kan ook, net als ik, gewoon eerst wat andere offline toernooien spelen. Zoals de Copa Libertadores, een EK enzo. Leuk voor in de tussentijd, duurt niet te lang, zit al een klein beetje diepgang in qua team-management, en je kan lekker oefenen met je instellingen en speelwijzen. Ook ben ik nog op zoek naar de juiste moeilijkheidsgraad, en dat is bij deze toernooitjes ook iets wat je kan ondervinden.Beakzz schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:56:
[...]
Jammer dat het zo lang moet duren voor de transfers zijn doorgevoerd bij PES. Van My Club snap ik niet veel en de Master League vind ik nu niet leuk om te spelen. Online wordt er zo makkelijk gescoord dat ik er maar even niet aan begin. Zelfs al heb ik controlle over het hele veld dan verlies ik nog door een blunderende keeper. Zolang maar mijn energie in NHL 16 steken.
Ik ben ook op zoek naar een Option File voor de PS3, dus als iemand iets weet, post het hier aub.EvertonPride schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:43:
[...]
Ook ik ben echt op zoek naar een OF voor de PS3!
[ Voor 11% gewijzigd door robhoeben op 21-09-2015 10:28 . Reden: typo ]
PSN ID: robhoeben
Zijn er al fanatieke Master League spelers, of wacht iedereen op de roster update?? Ben benieuwd of er al wat tips en tricks zijn voor de Youth Academy, ik vind het allemaal redelijk simpel uitzien.
Ik wacht nog op de roster update. Ik hoop dat hij vandaag of morgen komt aangezien hij begin van deze week zou komen. Ben heel benieuwd hoe ML is ten opzichte van PES 2015. Kan ieder geval niet wachten want het speelt heerlijk.NickEnzo94 schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:09:
Zijn er al fanatieke Master League spelers, of wacht iedereen op de roster update?? Ben benieuwd of er al wat tips en tricks zijn voor de Youth Academy, ik vind het allemaal redelijk simpel uitzien.
Ik was al wel begonnen zonder die update in mn achterhoofd... Ik heb de afgelopen paar jaar Fifa gespeeld, maar ML heeft mij blij verrast. Heb dus ook een beetje doorgesimuleerd aangezien ik wel opnieuw ga beginnen na de update. Het enige waar ik dus een beetje meezit is het jeugdteam... Je krijgt op het begin wat spelers in je schoot geworpen, daar moet je het dan maar mee doen. Simpel grafiekje over het verwachte potentieel, verder word je weinig wijs. Na een half jaar zijn er een aantal bijgekomen, was ook nog niet veel soeps.Granaatappel schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:38:
[...]
Ik wacht nog op de roster update. Ik hoop dat hij vandaag of morgen komt aangezien hij begin van deze week zou komen. Ben heel benieuwd hoe ML is ten opzichte van PES 2015. Kan ieder geval niet wachten want het speelt heerlijk.
Er komt begin deze week nieuws over wanneer de eerste live (roster) update komt. De update zelf komt dus misschien nog later.Granaatappel schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:38:
[...]
Ik wacht nog op de roster update. Ik hoop dat hij vandaag of morgen komt aangezien hij begin van deze week zou komen. Ben heel benieuwd hoe ML is ten opzichte van PES 2015. Kan ieder geval niet wachten want het speelt heerlijk.
https://twitter.com/officialpes/status/644455366143553536
Die jeugdteams zijn in ML vrijwel altijd bagger. Na een paar seizoenen komen spelers die stoppen weer als jeugdspeler terug en daar zitten vaak wel goeie spelers tussen.NickEnzo94 schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:47:
[...]
Ik was al wel begonnen zonder die update in mn achterhoofd... Ik heb de afgelopen paar jaar Fifa gespeeld, maar ML heeft mij blij verrast. Heb dus ook een beetje doorgesimuleerd aangezien ik wel opnieuw ga beginnen na de update. Het enige waar ik dus een beetje meezit is het jeugdteam... Je krijgt op het begin wat spelers in je schoot geworpen, daar moet je het dan maar mee doen. Simpel grafiekje over het verwachte potentieel, verder word je weinig wijs. Na een half jaar zijn er een aantal bijgekomen, was ook nog niet veel soeps.
[ Voor 43% gewijzigd door Framoes op 21-09-2015 12:51 ]
Dan weet ik dat ik daar niet al te veel van moet verwachten dusFramoes schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:48:
[...]
Er komt begin deze week nieuws over wanneer de eerste live (roster) update komt. De update zelf komt dus misschien nog later.
[...]
Die jeugdteams zijn in ML vrijwel altijd bagger. Na een paar seizoenen komen spelers die stoppen weer als jeugdspeler terug en daar zitten vaak wel goeie spelers tussen.
Die regens wat jij bedoelt zat echter ook in FIFA, die waren ook té makkelijk om op te pikken.
[ Voor 5% gewijzigd door NickEnzo94 op 21-09-2015 12:57 ]
Dat zou echt een afknapper zijn. Hoe kan zoiets zo tergend traag zijn om te updaten? Kwestie van transfers.. Het spel voelt zo voor mij niet als compleet aan aangezien ik zelf van de ML ben. Maar ik wacht af..Framoes schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:48:
[...]
Er komt begin deze week nieuws over wanneer de eerste live (roster) update komt. De update zelf komt dus misschien nog later.
[...]
Die jeugdteams zijn in ML vrijwel altijd bagger. Na een paar seizoenen komen spelers die stoppen weer als jeugdspeler terug en daar zitten vaak wel goeie spelers tussen.
Af en toe zit er ook best een goeie jeugdspeler tussen, maar net als in het echte voetbal zijn jeugdspelers vaak niet goed genoeg om bij de betere clubs aan de bak te kunnen.NickEnzo94 schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:57:
[...]
Dan weet ik dat ik daar niet al te veel van moet verwachten dusMet FIFA vond ik die jeugdelftallen wel best goed inelkaar zitten, alleen was het m.i. veel te makkelijk om hele goede jeugdspelers te krijgen (Elk seizoen wel 8 spelers met 90+ potentieel, en 70+ algemeen op 17 jarige leeftijd ofzo.)
Die regens wat jij bedoelt zat echter ook in FIFA, die waren ook té makkelijk om op te pikken.
Ik had vorig jaar Toni, Totti, Demichelis en nog een paar rondlopen die allemaal als 17-jarige al 75+ waren. Totti was op z'n 19e beter dan dat hij standaard is.
Ze willen geloof ik eerst dat het online gedeelte goed werkt en de servers niet extra belasten of iets dergelijks. Beetje jammer, maar de mensen die online spelen zijn tegenwoordig in de meerderheid en daar valt met Myclub ook nog geld aan te verdienen. Begrijpelijk dat ze eerst de basis in orde willen hebben en dan de details doen, maar toch jammer.Granaatappel schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:59:
[...]
Dat zou echt een afknapper zijn. Hoe kan zoiets zo tergend traag zijn om te updaten? Kwestie van transfers.. Het spel voelt zo voor mij niet als compleet aan aangezien ik zelf van de ML ben. Maar ik wacht af..
Ik snap trouwens wel dat van final version naar in de winkel liggen een tijdje duurt, maar zelfs de vroege transfers van deze zomer ontbreken en dat vind ik wel kwalijk. Nog even geduld...
Waarom wachten op de roster update voor de Master League? Binnen 1 seizoen liggen de selecties van alle teams toch finaal overhoop door de aan- en verkopen die ze doen. Dan maakt het m.i. ook weinig uit met welke lineup je begint.
Met andere woorden: ik ben al lekker aan het genieten van de ML. De wijzigingen die je maakt in de Edit Mode qua teamnamen, kits, competitienamen, logo's etc worden wel gewoon doorgevoerd in een reeds gestartte ML.
Met andere woorden: ik ben al lekker aan het genieten van de ML. De wijzigingen die je maakt in de Edit Mode qua teamnamen, kits, competitienamen, logo's etc worden wel gewoon doorgevoerd in een reeds gestartte ML.
Omdat spelers, opstellingen e.d. nog worden aangepast en de Eredivisie -waar ik meestal begin- een rotzooi is. Er is volgens mij gewoon niks veranderd bij de teams sinds PES2015.Sluuz schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:35:
Waarom wachten op de roster update voor de Master League? Binnen 1 seizoen liggen de selecties van alle teams toch finaal overhoop door de aan- en verkopen die ze doen. Dan maakt het m.i. ook weinig uit met welke lineup je begint.
Zo even de UEFA.com 1x Player extra binnengehaald op MyClub
Echt een slecht begin van dit voetbaljaar.

Nou, dat half uurtje wat ik hier en daar zag staan om de PL goed bij te werken is wel erg ambitieus
. Maar ik heb het allemaal bijgewerkt en het ziet er heeeeeeel goed uit! Wel zie ik nog steeds erg veel onbekende teamnamen. Wat wat is in de Serie B en Engeland's 2e divisie heb ik wel gevonden, maar volgens mij zijn veel meer teams niet goed...of zijn dat echt fantasieteams? Heeft iemand daar lijstjes van kunnen vinden?
Ik heb btw ook de Championship shirts gevonden: http://www80.zippyshare.com/v/mOoPO8do/file.html PL kits zitten daar ook bij, maar weet niet of die net zo goed zijn als die van pesworld.co.uk...logo's zoek ik nog ff.
Volgens mij is dit de beste pack tot nu toe:
https://www.reddit.com/r/...s_2016_day_one_mega_pack/
Ik heb btw ook de Championship shirts gevonden: http://www80.zippyshare.com/v/mOoPO8do/file.html PL kits zitten daar ook bij, maar weet niet of die net zo goed zijn als die van pesworld.co.uk...logo's zoek ik nog ff.
Volgens mij is dit de beste pack tot nu toe:
https://www.reddit.com/r/...s_2016_day_one_mega_pack/
[ Voor 29% gewijzigd door ZieMaar! op 21-09-2015 16:48 ]
Verwijderd
Kan iemand mij uitleggen hoe ik online 2 vs 2 kan spelen?
Zowel ranked als unranked. Ik zie het zelf niet en via google kom ik er ook niet uit.....
En aangezien ik dit erg vaak speelde met een vriend (FIFA 15) vind ik het wel belangrijk!
Zowel ranked als unranked. Ik zie het zelf niet en via google kom ik er ook niet uit.....
En aangezien ik dit erg vaak speelde met een vriend (FIFA 15) vind ik het wel belangrijk!
Ga morgen een exemplaar via marktplaats kopen. Maar de online functie is niet gekoppeld aan een code ofzo toch? Dus gewoon met je psn?
Ik heb net zelf m'n eerste eigen custom shirt geïmporteerd in PES16, mocht iemand een shirt willen voor z'n myclub team dan wil ik dat best doen.
Dus wil je b.v. je eigen amateurclub shirt oid dan ga ik die voor je maken.
Bestaande professionele teams ga ik niet doen, het moet echt een shirt zijn die een modder niet gaat maken.
Deze heb ik dus zelf even snel gemaakt:

Bij eventuele interesse doe dat maar via dm om het topic verder niet teveel te vervuilen.
Ik heb zelf de PS4 versie maar neem aan dat mijn template ook gewoon bruikbaar is voor de andere platformen.
Stuur wel even een fotootje mee van het shirt, da's wat duidelijker dan een beschrijving.
Bestaande professionele teams ga ik niet doen, het moet echt een shirt zijn die een modder niet gaat maken.

Bij eventuele interesse doe dat maar via dm om het topic verder niet teveel te vervuilen.
Ik heb zelf de PS4 versie maar neem aan dat mijn template ook gewoon bruikbaar is voor de andere platformen.
Stuur wel even een fotootje mee van het shirt, da's wat duidelijker dan een beschrijving.
Only fools are enslaved by time and space.
Verwijderd
Volgens mij is dit helaas niet mogelijk in PES.Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:23:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik online 2 vs 2 kan spelen?
Dat is idd gewoon via psn. De enige code die er bij zit is voor gratis speler en nog wat dingen in MyClub.Xtince schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:26:
Ga morgen een exemplaar via marktplaats kopen. Maar de online functie is niet gekoppeld aan een code ofzo toch? Dus gewoon met je psn?
Verwijderd
Dat zou erg jammer zijnVerwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:52:
[...]
Volgens mij is dit helaas niet mogelijk in PES.
Ik heb het namelijk wel een voorbij zien komen dat het kan, maar nooit hoe het werkt....
Verwijderd
Blijkbaar is het afhankelijk van het platform. Volgens dit topic is het wel mogelijk op PS3 (360 zal dan ook wel) en PC, maar niet op PS4 (en dan dus ook X1)Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:11:
[...]
Dat zou erg jammer zijn. Mocht iemand toch iets weten hoor ik het graag!
Ik heb het namelijk wel een voorbij zien komen dat het kan, maar nooit hoe het werkt....
Tof ouwe! Misschien dat ik je nog een keer benader hiervoorLoneRanger schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:34:
Ik heb net zelf m'n eerste eigen custom shirt geïmporteerd in PES16, mocht iemand een shirt willen voor z'n myclub team dan wil ik dat best doen.
[afbeelding]
PSN: Mondaatje
Ziet er goed uit, en klinkt erg interessant! Ik kom er op terugLoneRanger schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:34:
[afbeelding]
Vraag: blijven de keepers zo ongelooflijk knaak? Werkelijk ieder schot dat ik tegen krijg is een goal. Kan het aantal reddingen dat mijn keeper heeft gemaakt op één hand tellen. Erg frusterend dat elke kans die ik weggeef ook direct een goal is.
Wel even melden: speel met MyClub tegen de CPU op professional (je kunt niet direct op elk gewenst niveau spelen) en heb een keeper van 78. Online lijkt het probleem iets minder groot dan tegen de CPU.
Wel even melden: speel met MyClub tegen de CPU op professional (je kunt niet direct op elk gewenst niveau spelen) en heb een keeper van 78. Online lijkt het probleem iets minder groot dan tegen de CPU.
Ik weet niet wat het met de keepers is, soms laten ze elke bal door maar soms ook niet.mefjoew schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:24:
Vraag: blijven de keepers zo ongelooflijk knaak? Werkelijk ieder schot dat ik tegen krijg is een goal. Kan het aantal reddingen dat mijn keeper heeft gemaakt op één hand tellen. Erg frusterend dat elke kans die ik weggeef ook direct een goal is.
Gisteravond bv. in Online Divisions een aantal prima games gehad waarin de keepers normaal deden, terwijl ik afgelopen weekend een keer met 0-8 verloor omdat elk schot op doel raak was.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Volgens mij ligt het aan teamgeest.. Als die niet boven de 50 is pakt zelfs Neuer echt geen enkele bal.
Dat klinkt heel aannemelijk! Verklaart ook direct waarom mijn spelers soms zo stroperig aanvoelen en een Sneijder er werkelijk niks van bakt (teamgeest varieert bij mij tussen de 48-55SemperFidelis schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:30:
Volgens mij ligt het aan teamgeest.. Als die niet boven de 50 is pakt zelfs Neuer echt geen enkele bal.
Ik vind het alsnog nergens op slaan hoor 
Maarja ik vond MLO ook toffer dan myClub.
Dit jaar ga ik dus maar gewoon Master League spelen. Offline dus.
Maarja ik vond MLO ook toffer dan myClub.
Dit jaar ga ik dus maar gewoon Master League spelen. Offline dus.
Gisteren om even in de flow te komen op het hoogste niveau de AFC Champions League en Copa Libertadores gespeeld. Heel moeilijk, maar ik ben te koppig om een niveautje lager te spelen 
Eerste 3 potjes verloren in de AFC CL, dus nu maar met SC Internacional de Copa Libertadores opgepakt en dat gaat iets beter. 1W 2D 1L
Als je dan een keer scoort dan is de voldoening echt enorm
Maar vnv toch maar het op een na hoogste niveau, volgens mij Top Player?
Het is in ieder geval mega verslavend en ik moet me er echt toe zetten om die PS4 's avonds laat uit te zetten
Eerste 3 potjes verloren in de AFC CL, dus nu maar met SC Internacional de Copa Libertadores opgepakt en dat gaat iets beter. 1W 2D 1L
Als je dan een keer scoort dan is de voldoening echt enorm
Het is in ieder geval mega verslavend en ik moet me er echt toe zetten om die PS4 's avonds laat uit te zetten
[ Voor 28% gewijzigd door Vlassie1980 op 22-09-2015 09:41 ]
Ik speel geen MyClub dus daar kan het niet aan liggen.SemperFidelis schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:30:
Klopt, biedt voor mij genoeg uitdaging.Vlassie1980 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:38:
En pass assistance op 0 natuurlijk he.
[ Voor 41% gewijzigd door On_E op 22-09-2015 09:42 ]
Dat 2 vs 2 online er niet in zit is wat mij betreft echt een aanfluiting.
Verder een heerlijke game, maar vind dit toch wel zwaar wegen..
Je krijgt gewoon de neiging om alsnog de mindere FIFA 16 in huis te halen...
Verder een heerlijke game, maar vind dit toch wel zwaar wegen..
Je krijgt gewoon de neiging om alsnog de mindere FIFA 16 in huis te halen...
Dan snap ik het niet...On_E schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:41:
[...]
Ik speel geen MyClub dus daar kan het niet aan liggen.
Alle assistance uit! Maar vind handmatige steekpass (of 'geavanceerd' heet dat officieel) wel héél lastig zeg..[...]
Klopt, biedt voor mij genoeg uitdaging.
En pass assistance op 0 natuurlijk he.
Ik heb voorlopig pass assist op 0 en shooting op advanced, de rest nog op default settings.mefjoew schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:57:
Alle assistance uit! Maar vind handmatige steekpass (of 'geavanceerd' heet dat officieel) wel héél lastig zeg..
Om hier nog even op terug te komen, ik ben ook al begonnen met een nieuwe ML. Omdat ik wel van realisme houd ben ik niet in de een van de europese competities begonnen, maar in de Campeonato Brasileiro. De Braziliaanse competitie is namelijk de enige van Zuid-Amerika die er alle juiste club-namen heeft. En daar maakt het niet uit welke spelers in welk team zitten, ik ken ze toch niet!Sluuz schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:35:
Ik heb Vasco da Gama gekozen als club en daar ga ik mee proberen om, na Santos in 1962, de 2e club te worden in Zuid-Amerika die ooit de treble heeft gewonnen.
Dit lijkt me een leuke afwisseling en meteen een oefening voor hoe de nieuwe ML werkt. (Laatste PES die ik speelde was 2013). Ik ben overigens ook met de default ML spelers begonnen, aangezien ik van het team toch niemand ken, is dat wel het leukste.
Ik hoef me dan voorlopig ook geen zorgen te maken over het feit dat er nog geen OF voor de PS3 is. Kijk ik over een 2 maanden ofzo wel weer eens, als ik kampioen van Brazilë ben.

Nope, als er nieuws is komt het op Twitter: https://twitter.com/officialpesGuids schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:37:
Al nieuws over de transfer update?
De onnozele tweets van Adam Bahtti wel even negeren

Steam/XBL: Avioto
Ik ben ook daarmee begonnen, maar dan in de Segunda Division met Alaves. Ook met default spelers. Gaat een hele weg omhoog wordenrobhoeben schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:05:
[...]
Om hier nog even op terug te komen, ik ben ook al begonnen met een nieuwe ML. Omdat ik wel van realisme houd ben ik niet in de een van de europese competities begonnen, maar in de Campeonato Brasileiro. De Braziliaanse competitie is namelijk de enige van Zuid-Amerika die er alle juiste club-namen heeft. En daar maakt het niet uit welke spelers in welk team zitten, ik ken ze toch niet!
Ik heb Vasco da Gama gekozen als club en daar ga ik mee proberen om, na Santos in 1962, de 2e club te worden in Zuid-Amerika die ooit de treble heeft gewonnen.![]()
Dit lijkt me een leuke afwisseling en meteen een oefening voor hoe de nieuwe ML werkt. (Laatste PES die ik speelde was 2013). Ik ben overigens ook met de default ML spelers begonnen, aangezien ik van het team toch niemand ken, is dat wel het leukste.
Ik hoef me dan voorlopig ook geen zorgen te maken over het feit dat er nog geen OF voor de PS3 is. Kijk ik over een 2 maanden ofzo wel weer eens, als ik kampioen van Brazilë ben.
Je bedoelt de namen van de teams van bijvoorbeeld PL goed? Zelf had ik daarvoor de patch van deze video gebruikt (zie mijn eerdere forumpost). Maar die heeft alleen alle namen, logo's en kits van de Engelse Leagues goed.himlims_ schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:32:
ben al even aan google, reddit aan neuzen en obscure (discutabele) websites aan bezoeken voor 'real name'-file voor de PC. kan iemand mij misschien de juiste kant op wijzen?
ps; misschien toevoegen aan de TS?
Via pes-patch kun je verder veel patches vinden. Er is er al eentje met een toevoeging van de Bundesliga, eerste op de homepage. Ik heb die zelf nog niet geprobeerd. Ik weet niet wat er gebeurt als Konami de transfers vervolgens update.
Zouden door de update spelers als Xavi, Gerrard en Lampard uit de game verdwijnen
?
[ Voor 11% gewijzigd door Zhero10 op 22-09-2015 12:27 ]
Vroegah had je toch ook Free players?Zhero10 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:26:
Zouden door de update spelers als Xavi, Gerrard en Lampard uit de game verdwijnen?
Als ze bij hun nationale elftal spelen niet. Daarnaast zitten er een aantal woestijnclubs en "soccer" clubs bij, dus mogelijk zitten ze daar nog bij.Zhero10 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:26:
Zouden door de update spelers als Xavi, Gerrard en Lampard uit de game verdwijnen?
Ik ben benieuwd hoe jouw default team er na de eerste transferperiode uitziet. Heb je nog tips qua "must-buys" of jeugdspelers die je hebt gepromoveerd? Is altijd een heel gepuzzel in het begin, als je je team nog niet goed kent, en je meteen de eerste transferwindow al spelers moet verkopen, kopen en promoveren of contracten wel/niet moet verlengen.Vlassie1980 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:49:
[...]
Ik ben ook daarmee begonnen, maar dan in de Segunda Division met Alaves. Ook met default spelers. Gaat een hele weg omhoog worden
Voor de honderdste keer: vandaag komt, op de officiele twitter, nieuws over de transferupdate.
Ik heb alleen Darri gekocht, die kostte nog aardig wat dus ik moest nog wat spelers slijten om aan het budget te komen. Nu gewoon lekker ballen en de winterstop afwachten.robhoeben schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:13:
[...]
Ik ben benieuwd hoe jouw default team er na de eerste transferperiode uitziet. Heb je nog tips qua "must-buys" of jeugdspelers die je hebt gepromoveerd? Is altijd een heel gepuzzel in het begin, als je je team nog niet goed kent, en je meteen de eerste transferwindow al spelers moet verkopen, kopen en promoveren of contracten wel/niet moet verlengen.
Volg al dagen die twitters van pes en nergens gelezen dat er vandaag nieuws ging komen ?Avioto schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:21:
[...]
Voor de honderdste keer: vandaag komt, op de officiele twitter, nieuws over de transferupdate.
Klopt, nieuws komt begin deze week. Maar als je twitter volgt, dan weet je zelf het antwoord op je vraag toch wel?sturtiebe schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:26:
[...]
Volg al dagen die twitters van pes en nergens gelezen dat er vandaag nieuws ging komen ?
Ik hoop dat het dan deze week nog komt en dat ze niet zeggen volgende weekSjurm schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:27:
[...]
Klopt, nieuws komt begin deze week. Maar als je twitter volgt, dan weet je zelf het antwoord op je vraag toch wel?
Ja, maar het feit dat ze zeggen dat er alleen nieuws komt over wanneer er transferupdates komen, belooft niet heel veel goeds. Maarja laten we het hopen inderdaad. Tot die tijd vermaak ik me nog wel met offline wedstrijden en Myclub.sturtiebe schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:28:
[...]
Ik hoop dat het dan deze week nog komt en dat ze niet zeggen volgende week
Ik speel trouwens een internationale cup, maar daar zijn de selecties ook ondermaats. Een wedstrijd tegen IJsland bijvoorbeeld, welgeteld 0 realistische spelers. Terwijl als ik kijk in de editmodus bij nationale elftallen, ze best een aantal IJslandse spelers in de database hebben, zoals Sightorsson en Sigurdson. Ik hoop dat ze dat ook nog aan gaan passen.
Gameplay is top maar zo ne dingen als juiste transfers en spelers maken een game nog beter en mag ook wel eens een aandachtspuntje krijgen
De kwaliteit van online spelen had prioriteit. Waarschijnlijk omdat problemen met het online gedeelte voor meer slechte publiciteit zorgt. Helemaal omdat het eerder een probleem was bij PES en men makkelijk kan roepen dat het "weer" niet is aangepakt.sturtiebe schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:39:
Gameplay is top maar zo ne dingen als juiste transfers en spelers maken een game nog beter en mag ook wel eens een aandachtspuntje krijgen
Baal overigens zelf ook, want ik speel voornamelijk ML offline.
[ Voor 6% gewijzigd door Framoes op 22-09-2015 13:54 ]
Ik zie die update wel in oktober vrees ik... Konami is daar gewoon echt slecht in.
Alleen daarom hoop ik al dat de PES licentie verkocht wordt. Sowieso is het niet levensvatbaar als Konami nog maar 1 game gaat maken die 1x per jaar uitkomt.
Hopelijk trekt 2k de portomonnee
Alleen daarom hoop ik al dat de PES licentie verkocht wordt. Sowieso is het niet levensvatbaar als Konami nog maar 1 game gaat maken die 1x per jaar uitkomt.
Waar kunnen we de petitie starten.SemperFidelis schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:54:
Ik zie die update wel in oktober vrees ik... Konami is daar gewoon echt slecht in.
Eindelijk weer eens pes aangeschaft. Sinds pes 2009 er altijd vanaf gebleven, maar ik moet zeggen: Het valt mij zeker niet tegen. Heb nog wel een vraag over die online divisies. Er staat in de beschrijving dat je 10 seizoenen kan spelen. Is het dan zo dat de gamemodus stopt na 10 volledige seizoenen? En hoe promoveer je dan naar divisie 1?
Volgens mij bedoelen ze dat er 10 divisies zijn?r32s schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:45:
Eindelijk weer eens pes aangeschaft. Sinds pes 2009 er altijd vanaf gebleven, maar ik moet zeggen: Het valt mij zeker niet tegen. Heb nog wel een vraag over die online divisies. Er staat in de beschrijving dat je 10 seizoenen kan spelen. Is het dan zo dat de gamemodus stopt na 10 volledige seizoenen? En hoe promoveer je dan naar divisie 1?
Lijkt me sterk dat de gamemodus stopt nml.
Als je in divisie 1 zit kan je niet meer omhoog, maar dan heb je qua tegenstand de sterkste tegenstanders. Seizoen 10 zitten de beginners en bij voldoende punten promoveer je naar een hogere divisie. Als je lang blijft steken in een bepaalde divisie betekent dat je online tegenstanders net zo sterk of nog sterker zijn.
Ze bedoelen dus inderdaad 10 divisies
Ze bedoelen dus inderdaad 10 divisies
Ik heb in de PC versie zo'n notification bij het opstarten, en daar staat dat de transfer file op 1 oktober wordt verspreid... of gaat dat over iets anders?
Ik heb hetzelfde probleem. Op mijn laptop doet hij het op school wel, maar thuis doet hij het op zowel mijn computer als laptop online niet.Johan9711 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:05:
Helaas kom ik thuis nog steeds niet online met pes op de pc.
Het is uitgesloten dat het aan pes/ mijn laptop ligt, op school werkt het wel, zojuist getest.
Weet iemand welke poorten PES gebruikt? misschien moeten die in de router worden gewhitelist. Is het ook mogelijk om de poort waardoor PES communiceert met de servers aan te passen? Dat zou ik nog fijner vinden.
Je kan in de map waar pes staat ook "settings" aanklikken en daar onder het tabje "online" de poort van automatisch afhalen en zelf aanpassen.
Niet dat het bij mij werkt, maar ik heb de poort al bij de router geforward en pes wordt toegestaan door mijn firewall. Weet iemand wat er nog meer verkeerd ingesteld is?
alvast bedankt
Zonet de eerste directe rode kaart gezien! Van de computer nog wel.
Het lijkt bijna alsof het spel per modus anders is. Ik speel nu een internationale cup en daar fluit de scheids veel normaler naar mijn idee. Ook heb ik enkele fantastische reddingen gezien van o.a. Buffon en Krul.
Ik speel nog wel op prof niveau, dit is mn eerste PES, en op dat niveau kunnen de wedstrijden bij mij nog alle kanten op.... dacht ik tenminste. Tot ik tegen Duitsland speelde, manmanman, compleet ingemaakt
Het lijkt bijna alsof het spel per modus anders is. Ik speel nu een internationale cup en daar fluit de scheids veel normaler naar mijn idee. Ook heb ik enkele fantastische reddingen gezien van o.a. Buffon en Krul.
Ik speel nog wel op prof niveau, dit is mn eerste PES, en op dat niveau kunnen de wedstrijden bij mij nog alle kanten op.... dacht ik tenminste. Tot ik tegen Duitsland speelde, manmanman, compleet ingemaakt
De zomer transfer patch zal volgende week wel een keer komen. Zonde dat ik daardoor nog niet normaal met de ML kan beginnen. Breng het spel dan 2 weken later uit denk ik dan.
Ik hoop toch wel nog deze week anders vind ik het maar een schande
Het is toch maar een kleine moeite omdat inorde te brengen. Daarin is EA toch stukken beter
Welke option file gebruiken jullie? Eentje aan te raden?
Speel het op de ps4 trouwens
[ Voor 22% gewijzigd door Xtince op 22-09-2015 23:26 ]
Dat is LiveUpdate, ik denk dat dat iets anders is. Geen idee wat het precies is overigens.yuri38 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:06:
Ik heb in de PC versie zo'n notification bij het opstarten, en daar staat dat de transfer file op 1 oktober wordt verspreid... of gaat dat over iets anders?
In dat bericht staat ook dat je MyClub munten vanaf 24 september kunt kopen, mocht je dat willen.
Er zijn geen kant en klare option files. Je moet alle tenues handmatig laden. Pesworld heeft wel een pack met uitleg.Xtince schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:15:
Welke option file gebruiken jullie? Eentje aan te raden?
http://www.pesworld.co.uk...mier-league-pack.html?m=1
Dank voor je antwoord! Wordt nog een hele klus dus. Ga er in het weekend maar mee aan de slagFramoes schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:51:
[...]
Er zijn geen kant en klare option files. Je moet alle tenues handmatig laden. Pesworld heeft wel een pack met uitleg.
http://www.pesworld.co.uk...mier-league-pack.html?m=1
2 uurtjes moet lukken.Xtince schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:04:
[...]
Dank voor je antwoord! Wordt nog een hele klus dus. Ga er in het weekend maar mee aan de slag
Kan iemand me het verschil uitleggen tussen de Copa Libertadores en Copa Sudamericana?
Is toch hetzelfde?
Edit: laat maar... is een soort Europa League. Kleinere broertje van....
Is toch hetzelfde?
Edit: laat maar... is een soort Europa League. Kleinere broertje van....
[ Voor 25% gewijzigd door Vlassie1980 op 23-09-2015 11:31 ]
Ik vind t wel erg jammer dat je geen spreekkoren meer kunt toevoegen... Pes moet t nou niet van de sfeer hebben, dit maakte het wat mij betreft wel zo goed als af.
Ik wilde eerst deze toevoegen aan de intro van Juventus:
Kennie op PS4
Kennie op PS4
Gameplay is werkelijk fantastisch!
Het is al jaren, dat de transferupdate later wordt gedaan bij PES. Op zich wel jammer alleen vind ik het zelf niet een al te grote issue.
Ik heb de pack van pesworld.co.uk gebruikt, ziet er strak en netjes uit!
Genoeg opties om PES nog leuker te maken door de edit mode.
Het is al jaren, dat de transferupdate later wordt gedaan bij PES. Op zich wel jammer alleen vind ik het zelf niet een al te grote issue.
Ik heb de pack van pesworld.co.uk gebruikt, ziet er strak en netjes uit!
Genoeg opties om PES nog leuker te maken door de edit mode.
Zou iemand met de PC versie kunnen valideren dat er 2vs2 friendly lobbies zijn? Speel je daar met 3 vreemden?
Die zijn er. Je kan met 3 vreemden spelen of locaal mensen toevoegen, dan moeten ze even op start drukken.AirJonn schreef op woensdag 23 september 2015 @ 14:33:
Zou iemand met de PC versie kunnen valideren dat er 2vs2 friendly lobbies zijn? Speel je daar met 3 vreemden?
Net besteld voor de ps4. Laatste footie voor mij was pes2004 meen ik, dus even wennen :-)
Super, thanks!Avioto schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:56:
Die zijn er. Je kan met 3 vreemden spelen of locaal mensen toevoegen, dan moeten ze even op start drukken.
Nog niet veel mzl met myclub spelers aantrekken.
Wel jammer dat je niet iets gespecificeerder kunt zoeken, heb nu 3 goede rechtsback en een goede linksback maar centraal helemaal niks.
Voordeel is dat 1 van de rechtsbacks ook op links kan.
In PES 15 had ik dat probleem voorin, veel wingers en support strikers maar geen diepe centrale spits van niveau.
Wel jammer dat je niet iets gespecificeerder kunt zoeken, heb nu 3 goede rechtsback en een goede linksback maar centraal helemaal niks.
Voordeel is dat 1 van de rechtsbacks ook op links kan.
In PES 15 had ik dat probleem voorin, veel wingers en support strikers maar geen diepe centrale spits van niveau.
Iemand ook al meegemaakt dat PES crasht wanneer je via de USB stick logo's en kits wilt importeren?
Kan misschien aan de USB stick liggen, later maar een ander proberen. Nu eerst ballen
Ow ja... PS4
Kan misschien aan de USB stick liggen, later maar een ander proberen. Nu eerst ballen
Ow ja... PS4
[ Voor 4% gewijzigd door Vlassie1980 op 23-09-2015 21:30 ]
Deze gast claimt dat hij een option file heeft gemaakt: http://www.jvconsole.com/...ption-file-para-ps4-v0-1/
Ik ga hem zometeen even testen
M'n eerste kit gemaakt voor een mede tweaker.

Leuk om te doen dus wees niet niet bang te vragen.
Voor de zekerheid, alleen via dm om het topic niet te "vervuilen" en geen profclubs die de echte modders wel gaan maken.

Leuk om te doen dus wees niet niet bang te vragen.
Voor de zekerheid, alleen via dm om het topic niet te "vervuilen" en geen profclubs die de echte modders wel gaan maken.
Klinkt enthousiast in mijn oren. Heb het geprobeerd. echter lukt het mij niet om de option file van USB naar de systeemopslag te kopieren. De option file wordt niet herkend, krijg dan ook de melding "Er zijn geen opgeslagen data.".Air.Sin schreef op woensdag 23 september 2015 @ 21:33:
Deze gast claimt dat hij een option file heeft gemaakt: http://www.jvconsole.com/...ption-file-para-ps4-v0-1/
Helaas voor mij is het filmpje in het italiaans portugees, daar weet ik me geen raad mee.
Heeft iemand anders het al geprobeerd?
Als je iemand zoekt die Italiaans kan kom je nog niet heel ver aangezien het filmpje in het Portugees is.
Dat was mij ook al opgevallen
...maar als dit werkt is het een kwestie van uren tot er een Engelse tutorial te vinden zal zijn, denk ik.
Laten we het hopen!
Echt waardeloos van Konami dat die transfer 'update' er nog niet is. Bij een eventuele PES 2017 wacht ik tot al die dingen geregeld zijn want ik vind dit belachelijk. Altijd die focus op online terwijl compleet vernieuwde features in hun spul compleet aan de kant worden geschoven.
Bij PES 2015 had ik nog mijn twijfels, maar 2016 is tot nu toe echt een heerlijk spel. Speelt iedereen hier op PS of ook PC gebruikers? Het enige wat ik namelijk nog mis in PES 2016 is Bundesliga en alle correcte BPL gegevens. En uiteraard alle tranfers (Ajax heeft standaard boer op doel
). Nu zie ik option files en een hoop patches. Eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer. Wat moet ik hebben?
Wtf?! Ben flink pissig...
Speel myClub en wilde een middenvelder selecteren om een trainer van te maken. Had gesorteerd op positie.
Ik bevestigde dat deze speler assistent trainer moest worden en tot mijn grote schrik was plotseling Zlatan trainer geworden. Die ben ik nu dus kwijt en kan er niets meer aan doen. Hele dikke bug in myClub! Heb Konami via Facebook bericht gestuurd, maar zal vast niets aan gedaan worden. Heel erg balen dit.
1 oktober trouwens transfer updates.
Speel myClub en wilde een middenvelder selecteren om een trainer van te maken. Had gesorteerd op positie.
Ik bevestigde dat deze speler assistent trainer moest worden en tot mijn grote schrik was plotseling Zlatan trainer geworden. Die ben ik nu dus kwijt en kan er niets meer aan doen. Hele dikke bug in myClub! Heb Konami via Facebook bericht gestuurd, maar zal vast niets aan gedaan worden. Heel erg balen dit.
[ Voor 4% gewijzigd door Monda op 24-09-2015 13:19 ]
http://pes.konami.com/pes/news-on-roster-and-live-updates/
Dat is wel serieus balen. Eerst iedereen laten kopen en dan pas maand na release de juiste transfers pas doen
Dat is wel serieus balen. Eerst iedereen laten kopen en dan pas maand na release de juiste transfers pas doen
Ik snap er niks van, op 1 oktober kun je blijkbaar wel online spelen met de juiste transfers, maar nog niet offline? Wat is dat voor onzin?
Sowieso echt een schande dit, ik ben PES fan hoor maar eigenlijk zou je gewoon je geld terug moeten krijgen omdat je een 2016 game koopt met selecties van een 2015 game.
Sowieso echt een schande dit, ik ben PES fan hoor maar eigenlijk zou je gewoon je geld terug moeten krijgen omdat je een 2016 game koopt met selecties van een 2015 game.
[ Voor 38% gewijzigd door On_E op 24-09-2015 13:30 ]
29 oktober.. Mensen een spel laten kopen en dan vijf weken erna met de juiste transfers komen. Hoe triest. Ben zo te spreken over het spel.. En dan zo amateuristisch. Zulke dingen willen mij echt naar Fifa laten overstappen. Het is dat Fifa echt ruk speelt.
Het is wel duidelijk dat het draait om online. Daar valt natuurlijk ook geld mee te verdienen dmv muntjes kopen.
Toch jammer dat je daarmee een groot deel van de kopers benadeelt. Erg slecht.
Toch jammer dat je daarmee een groot deel van de kopers benadeelt. Erg slecht.
Ik neem aan dat ze 29 september bedoelen? Dit kan echt niet
haha, dat is toch het ergste wat kan gebeuren in myClub... wat een zooitjeMonda schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:18:
Wtf?! Ben flink pissig...
automation fanboy
Ja echt he! En dan ook echt van alle spelers mijn topspeler van TOTY en level 34 inmiddels... Zo slecht dit. Heb al gepost op fb, twitter en contact formulier, maar vrees het ergste...Punkbuster schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:08:
[...]
haha, dat is toch het ergste wat kan gebeuren in myClub... wat een zooitje
pfff voor een Anniversary editie zijn er toch al iets te veel negatieve punten geweest lijkt mij...
Heb het even gespeeld op PC, en idd qua gameplay is het best lekker (al vond ik dat de schoten op doel nogal makkelijk binnen gingen), maar hier is dan ook alles mee gezegd jammer genoeg..
Met de graphics kan ik nog een beetje leven (al is het echt wel zielig om dit op je pc van 1000€+ te zien), maar hoe lang gaan ze nog blijven stilstaan bij hun (lelijke) menu structuren ? Het is gewoon enorm onhandig om bv je team op te stellen enz wat bij FIFA toch echt wel veel gestroomlijnder is...
De licenties is een oud zeer, hier komt wel wat betering is maar 't is toch FIFA die dit met straatlengtes verschil wint... Het nieuws van de transferupdate is dan nog eens een extra kick in the nuts als het ware voor de spelers die ook offline spelen...
Dit alles, en dan nog het persoonlijk feit dat ik eigenlijk geen enkel irl vriend heb die PES speelt (allemaal FIFA-boys), en dus ga ik dit jaar toch maar verder met FIFA...
Jammer want ik wou echt wel nog es terugkeren naar PES
Als je moet stellen dat EA (of all people) gewoonweg beter/completer voor zijn klanten zorgt (!), ben je als Konami zijnde gewoon echt rampzalig bezig qua service...
Heb het even gespeeld op PC, en idd qua gameplay is het best lekker (al vond ik dat de schoten op doel nogal makkelijk binnen gingen), maar hier is dan ook alles mee gezegd jammer genoeg..
Met de graphics kan ik nog een beetje leven (al is het echt wel zielig om dit op je pc van 1000€+ te zien), maar hoe lang gaan ze nog blijven stilstaan bij hun (lelijke) menu structuren ? Het is gewoon enorm onhandig om bv je team op te stellen enz wat bij FIFA toch echt wel veel gestroomlijnder is...
De licenties is een oud zeer, hier komt wel wat betering is maar 't is toch FIFA die dit met straatlengtes verschil wint... Het nieuws van de transferupdate is dan nog eens een extra kick in the nuts als het ware voor de spelers die ook offline spelen...
Dit alles, en dan nog het persoonlijk feit dat ik eigenlijk geen enkel irl vriend heb die PES speelt (allemaal FIFA-boys), en dus ga ik dit jaar toch maar verder met FIFA...
Jammer want ik wou echt wel nog es terugkeren naar PES
Als je moet stellen dat EA (of all people) gewoonweg beter/completer voor zijn klanten zorgt (!), ben je als Konami zijnde gewoon echt rampzalig bezig qua service...
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro