[MULTI] Pro evolution Soccer 2016

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Is er 2vs2 online mogelijk op de PS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:21
Nu ik het zo lees... inderdaad ja. Frustrerend bij Konami dat alles zolang duurt, of dat features gewoon missen.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19
Gisteren met de Master League gestart, gewoon lekker begonnen in de Segunda Division met Alaves en dan langzaam mijn weg naar boven werken @ professional :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joost1991 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:23:
Nu ik het zo lees... inderdaad ja. Frustrerend bij Konami dat alles zolang duurt, of dat features gewoon missen.
Je vergeet de licenties nog! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:32
Hier stond het bij mij inderdaad. Bij de TOTY speler kreeg ik echter een connection error en vervolgens is hij weg uit berichten, die lijkt dus mislukt te zijn en foetsie. Neymar heb ik wel geredeemed via berichten, maar vervolgens zie ik hem nergens in Myclub? Zou hij dan direct bij mijn spelers moeten staan? Eerste keer Myclub, dus weet nog niet precies hoe alles werkt.
De coins enzo zijn wel binnen. Tis verder niet dat ik het spel expliciet voor die bonus gekocht had, khad toevallig de day one editie. Maar het zou jammer zijn als ik die spelers niet kreeg.

Verder voelt het spel lekker aan, nog niet heel veel gespeeld, maar het speelt wel natuurlijker dan FIFA. Menu's vind ik wel wat onoverzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:23
Toch frustrerend dat Konami een spel levert waar naast de licenties die niet aanwezig zijn (maar dat neem ik voor lief) de transfers nog niet zijn doorgevoerd en dit tot volgende week duurt. Zelf speel ik graag ML maar dat doe ik tot op heden niet omdat ik het anders voor niks doe, beetje zonde. Ze konden beter een weekje wachten en een spel leveren met alle zomerse transfers. Maar ik denk dat ze het eerder wilde uitbrengen omdat ze dan Fifa voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickEnzo94
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-08-2023

NickEnzo94

PSN NickEnzo94

Wat ik daarnaast ook onbegrijpelijk vind is dat voetbalclubs accepteren dat zij niet in allebei de enige twee voetbalspellen op de wereld vertegenwoordigd worden, en akkoord gaan met een EA deal dat enkel EA hun naam mag gebruiken.
Hoeveel zouden zij ontvangen voor een licentie van EA sports? Kan me niet voorstellen dat dat meer zou zijn dan twee miljoen per jaar; wat maakt dat nou voor verschil in bijv de BPL waar de gemiddelde club een begroting heeft van 140 mln euro.

Met als uitzondering Manchester United viel mij gisteren op, die zijn wél aanwezig in PES.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:21
EA Sports heeft nu eenmaal zoveel geld gestopt in de BPL dat ze exclusiviteit hebben afgedwongen. Kan je niets aan doen.

Het wordt overigens ook is tijd dat er wat meer tijd wordt gestopt in de Eredivisie. Authenticiteit is ver te zoeken daar.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Sjurm schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:40:
[...]

Hier stond het bij mij inderdaad. Bij de TOTY speler kreeg ik echter een connection error en vervolgens is hij weg uit berichten, die lijkt dus mislukt te zijn en foetsie. Neymar heb ik wel geredeemed via berichten, maar vervolgens zie ik hem nergens in Myclub? Zou hij dan direct bij mijn spelers moeten staan? Eerste keer Myclub, dus weet nog niet precies hoe alles werkt.
De coins enzo zijn wel binnen. Tis verder niet dat ik het spel expliciet voor die bonus gekocht had, khad toevallig de day one editie. Maar het zou jammer zijn als ik die spelers niet kreeg.

Verder voelt het spel lekker aan, nog niet heel veel gespeeld, maar het speelt wel natuurlijker dan FIFA. Menu's vind ik wel wat onoverzichtelijker.
Nope, Neymar moet je dan zelf nog oppikken bij Contracts en dan Special Agents ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 15:53
Inderdaad Joost1991!

Gisteren PES2016 gehaald, had alleen tijd om 1 potje te spelen, Ajax - Feyenoord uiteraard :).

Van het weekend maar eens beginnen met het importeren van kits. Het fijne aan PES vind ik nog altijd is dat je geheel je eigen stijl kunt aangeven met het bewerken van gezichten en kapsels. Ik weet dat je bij de vorige edities (niet in 2015 en 2014 geloof ik) spelers kon kopieren, met gezichten en kapsels van andere spelers, waardoor je het gezicht bijvoorbeeld van Toure had, met het kapsel van Mavumba. Even kijken of dit mogelijk is bij PES16 :). Kunnen we trouwens ook stadions aanpassen voor clubs, met stoelen en kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 16:41

On_E

Housemusic

Krishh schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:12:
Kunnen we trouwens ook stadions aanpassen voor clubs, met stoelen en kleuren?
Yep.

[ Voor 5% gewijzigd door On_E op 18-09-2015 11:15 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
VinnieV schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:07:
Gisteren voor het eerst PES16 aan de tand mogen voelen. Qua gameplay vind ik het echt een ongeevenaard goed spel, wat een spanning en balgevoel, alles lijkt te kloppen.

Maar.....wij spelen al jaren en jaren met zijn 4-en iedere week op de bank PES, en willen de hele eredivisie spelen. We kiezen alle 4 een team en spelen 2 vs 2. Als ik dus bijvoorbeeld NEC kies, wil ik graag 2 tegenspelers en 1 medespeler per wedstrijd. Dit is weer onmogelijk.....je kan alleen maar allemaal samen tegen de computer spelen, de keuze van kant is niet vrij. Ik word hier zo enorm sjachrijnig van, ik heb al een aantal jaren met Konami gemaild om te vragen of dit nu echt niet anders kan, en vorig jaar kreeg ik een keurig net mailtje terug dat het niet in de 2015 versie zat, en ook niet meer aan te passen was. Omdat de 2016 versie van de grond af opgebouwd is, hoopte ik nu op beter, maar nee....

Terwijl het er wel gewoon in zit: als je een vriendschappelijk potje speelt, kun je willekeurig een kant kiezen. Dat wil ik ook voor onze eigen competitie en dan alleen de wedstrijden spelen van de teams die je hebt gekozen. Bij Fifa is dit al jaren voorelkaar, maar PES lukt dat maar niet. We spelen nu zogenaamd met 18 spelers, en moeten dan ALLE wedstrijden van de eredivisie spelen. Da's echt veel....dag 1 van de competitie is dus 9 wedstijrden.....

Maar, het blijft een geweldig voetbalspelletje, Fifa komt niet in de buurt, dat dan weer wel. Als iemand een tip heeft hoe dit op te lossen, hoor ik het graag!
Dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat je dan niet kan switchen als je aan het verliezen bent in een competitie. Dat houdt het eerlijker. Jammer dat het niet kan, maar er is dus een goeie reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 08:18
Framoes schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:27:
[...]

Dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat je dan niet kan switchen als je aan het verliezen bent in een competitie. Dat houdt het eerlijker. Jammer dat het niet kan, maar er is dus een goeie reden.
Zou kunnen....ik heb er toch maar weer eens een mailtje naar Konami aan gewaagd...ben benieuwd. Je zou jouw beperking weer kunnen ondervangen door het alleen in local multiplayer vrij te geven....toch? Als je dan oneelrijk bent, krijg je gewoon op je pannenkoek van je medespelers 8)7

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
VinnieV schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:30:
[...]

Zou kunnen....ik heb er toch maar weer eens een mailtje naar Konami aan gewaagd...ben benieuwd. Je zou jouw beperking weer kunnen ondervangen door het alleen in local multiplayer vrij te geven....toch? Als je dan oneelrijk bent, krijg je gewoon op je pannenkoek van je medespelers 8)7
Ook in ML kan je niet switchen en dat is ook local. Ze hadden het wel kunnen vrijgeven wanneer er meerdere spelers aan een competitie meedoen, maar dat bepaal je waarschijnlijk pas als je al bent begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickEnzo94
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-08-2023

NickEnzo94

PSN NickEnzo94

Is het iemand al gelukt om een goede schwalbe te maken? :') L1 + L2 + L3 + R3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
SemperFidelis schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:08:
[...]

Nope, Neymar moet je dan zelf nog oppikken bij Contracts en dan Special Agents ;)
Oke thanks, straks even kijken.

Hoe zit het trouwens met het editen van teams met logo's en kits ed. Heeft dat effect op online spelen?

[ Voor 18% gewijzigd door Sjurm op 18-09-2015 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Vorige jaren kocht ik PES altijd op dag 1 (PC).
Dit keer nog te weinig tijd gehad om er aandacht aan te schenken, dus ik wilde nu hij toch al uit is even netjes de demo downloaden. Die zou namelijk op de releasedag vrijkomen.

As we speak is die nog steeds niet online. Haha, wat een figuren daar bij Konami man.
Heb hem maar even 'gratis' gedownload om te testen, de hele game welteverstaan. Dan denk ik, waar zijn ze mee bezig? Een PC demo uitstellen is al belachelijk, maar dan ook je beloftes nog niet eens nakomen als het complete spel uit is. WTF..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Voetbal-)games maken kunnen ze bij Konami. Communicatie en beloftes nakomen blijft lastig... :9 Ik vergeef het ze wel, gezien de dijk van een spel dat ze neergezet hebben. Wat speelt het heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Mijn laatste PES komt alweer uit 2011. Heb daarna een paar keer FIFA gekocht maar nu sinds de release weer terug bij PES 2016. Het speelt heerlijk. Vraag me na een aantal jaren afwezig te zijn geweest op PES gebied een aantal dingen af:

1: De Bundesliga ontbreekt. Is het naast het editen van teams etc. ook mogelijk om een complete competitie toe te voegen? Of is het gewoon pech hebben en hopen dat ze de Bundesliga volgend jaar toevoegen?
2: Is het verstandig om een weekje te wachten tot Konami de zomertransfers als update toevoegt voordat je start met een Master League? Of worden zulke transfers dan alsnog meegenomen na een dergelijke update?
3: Heb net een online potje gespeeld (Wolfsburg VS Chelsea). Heb verloren, maar wilde de tegenstander een compliment maken, maar ik zag nergens een mogelijkheid om te communiceren met de andere speler. Is dit überhaupt wel mogelijk?
4: MyCLub is compleet nieuw voor me. Is dit alleen het managen van een club of moet je hiermee ook wedstrijden spelen als in de Master League?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederik82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-03 12:26
VinnieV schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:30:
[...]

Vroeger kon dit dus wel met de Konami cup! Die zit er sinds enkel jaren niet meer in.

Kleine minpuntjes:
- De nieuwe commentator schreeuwt te veel en dan nog meestal te laat
- Er worden te weinig fouten gefloten door de scheidsrechter
- Hoge passes (flankwissel) krijgen soms een overdreven onrealistisch effect mee

Voor de rest speelt het spel fantastisch (na enkele wedstrijdjes) :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Navuri schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:53:
Mijn laatste PES komt alweer uit 2011. Heb daarna een paar keer FIFA gekocht maar nu sinds de release weer terug bij PES 2016. Het speelt heerlijk. Vraag me na een aantal jaren afwezig te zijn geweest op PES gebied een aantal dingen af:

1: De Bundesliga ontbreekt. Is het naast het editen van teams etc. ook mogelijk om een complete competitie toe te voegen? Of is het gewoon pech hebben en hopen dat ze de Bundesliga volgend jaar toevoegen?
2: Is het verstandig om een weekje te wachten tot Konami de zomertransfers als update toevoegt voordat je start met een Master League? Of worden zulke transfers dan alsnog meegenomen na een dergelijke update?
3: Heb net een online potje gespeeld (Wolfsburg VS Chelsea). Heb verloren, maar wilde de tegenstander een compliment maken, maar ik zag nergens een mogelijkheid om te communiceren met de andere speler. Is dit überhaupt wel mogelijk?
4: MyCLub is compleet nieuw voor me. Is dit alleen het managen van een club of moet je hiermee ook wedstrijden spelen als in de Master League?
1. Nee, je kunt geen compelte competitie downloaden. Dus wordt editten. Qua licenties hoef je volgend jaar ook niet op heel veel te rekenen vrees ik.
2. Ja beter wachten. Transfers worden achteraf niet in je ML doorgevoerd (zou nogal kut zijn als je opeens je topscorer kwijt bent ;))
3. Volgens mij met voorgeprogrammeerde zinnetjes wel.
4: Nee je speelt ook daadwerkelijk, waar je punten verdient waarmee je spelers kunt betalen en nieuwe halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Navuri schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:53:

1. Ja dat kan maar je moet dan HEEL VEEL doen, nml. de PES League volledig aanpassen inclusief alle spelers, succes. :+
2. Als je nu een ML game start en de transferupdate is er dan is jouw ML game nog met de oude database.
3. Geen idee eigenlijk.
4. Is hetzelfde als FUT, dus een team samenstellen en zelf wedstrijden mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Vlassie1980 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:24:
Gisteren met de Master League gestart, gewoon lekker begonnen in de Segunda Division met Alaves en dan langzaam mijn weg naar boven werken @ professional :)
Ik had precies hetzelfde idee :P Ik ben met Mallorca begonnen. Ik ken toch geen enkele speler in die competitie dus dan kan ik me ook niet ergeren aan spelers die bij de verkeerde club zitten :+ Ik heb Weghorst in de spits gekocht en het gaat prima tot nu toe.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 16:11
Aantal jaar geen PES meer gespeeld, dus MyClub is ook nieuw voor mij. Vraagje daarover: worden spelers ook ouder in deze modus (en loont het dus Neymar pas later op te halen)? Of werkt het echt éxact zoals FUT in Fifa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mefjoew schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:46:
Aantal jaar geen PES meer gespeeld, dus MyClub is ook nieuw voor mij. Vraagje daarover: worden spelers ook ouder in deze modus (en loont het dus Neymar pas later op te halen)? Of werkt het echt éxact zoals FUT in Fifa?
Volgens mij worden ze niet ouder. In 2016 worden ze wel beter na verloop van tijd. :)

Weet iemand al een beetje hoe de trainers in MyClub werken? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:51:
[...]

Volgens mij worden ze niet ouder. In 2016 worden ze wel beter na verloop van tijd. :)
Maar dan kun je dus een perfect team creëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mefjoew schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:57:
[...]

Wat is een perfect team? Denk dat het niet súper veel invloed zal hebben, je een speler van FC Bal op het Dak heel lang houdt, zal het nog steeds geen Messi worden hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
mefjoew schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:57:
[...]

Kun je niet betalen ;)
Je hebt namelijk ook salarissen, en het is zo ingeregeld dat het vrijwel onmogelijk is om 5 supersterren te hebben en daarvan de salarissen te kunnen betalen, zelfs als je alles wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook cool is zijn de verlengingsclausules van trainers, dat scheelt je GP. In het begin is dit bijv. 5 punten halen online, online SIM en tegen CPU in myClub. Ik neem aan dat dit uiteindelijk hoger wordt, of zal dit alleen trainer-afhankelijk zijn?

Heb nog niet veel potjes gespeeld. Meeste tijd nog bezig geweest met PL kits en competities-badges instellen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
SemperFidelis schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:00:
[...]

Kun je niet betalen ;)
Je hebt namelijk ook salarissen, en het is zo ingeregeld dat het vrijwel onmogelijk is om 5 supersterren te hebben en daarvan de salarissen te kunnen betalen, zelfs als je alles wint.
Hoop dat het daarmee beter uitgebalanceerd is dan FUT. Werd na verloop van tijd wel moe van het trio Messi-Ronaldo-(derde superspits naar keuze) bij de tegenstander. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Het is inderdaad wel iets gebalanceerd, en je werkt met levels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Ik heb de PL en redelijk wat competitielogo's gefixt. Die clublogo's van pesworld zijn helaas vrij onscherp, maar zal ook wel te maken hebben met bestandsgrootte.

De tenues zien er overigens wel heel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Laatst online: 15-09 00:37
Ik ben even van slag 😉
Net myClub gestart en hele begin doorlopen. Ik kon een speler lenen en een eerste speler kopen (witte ballen, was een keeper).
Het gaat mij even om de eerst volgende speler die je na de eerste wedstrijd in de tutorial mag uitkiezen. Dit zijn allemaal zwarte ballen. Is dit de speler waar een aantal mensen Ronaldo, Ribery en Aguero kregen? Er stond namelijk om deze speler kun je je team heen bouwen...
Tot mijn verbijstering kreeg ik namelijk Evra... Met fucking 74 voor stats! Hoe the fuck?! Was dit mijn topspeler uit TOTY? Niet eens +75 en anderen krijgen +85/90?
Ik hoop dat ik het verkeerd begrepen heb... 😢

Edit : zie nu dat Evra 82 zou moeten zijn. Alsnog lachwekkend natuurlijk als je bedenkt welke spelers anderen krijgen bij TOTY...

[ Voor 9% gewijzigd door Monda op 18-09-2015 17:57 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Dat is niet je TOTY nee, die unlock je bij berichten.
Dit is je tutorial speler toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
SemperFidelis schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:40:
Dat is niet je TOTY nee, die unlock je bij berichten.
Dit is je tutorial speler toch?
Nou ik ben bang dat dit echt een TOTY speler is...
Volgens mij heb ik dit via berichten gedaan, maar zijn die spelers niet altijd 80+?

Ik had namelijk ook een TOTY speler via de anniversary code die ik in de ps store moest inwisselen. Of krijgt iedereen maar 1 TOTY speler?
Ik ging er van uit dat iedereen 1 TOTY speler kreeg en de anniversary edition nog 1... (+ de andere extra's).

Die tutorial speler is gewoon iets van rond de 50 toch?

Trouwens die 3 extra 80+ spelers die je krijgt op basis van myClub 2015 hebben 3 links backs van 80 opgeleverd... 😂

Edit : zie nu dat Evra 82 zou moeten zijn. Alsnog lachwekkend natuurlijk als je bedenkt welke spelers anderen krijgen bij TOTY...

[ Voor 15% gewijzigd door Monda op 18-09-2015 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:04
NickEnzo94 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:53:
Is het iemand al gelukt om een goede schwalbe te maken? :') L1 + L2 + L3 + R3
Pfff dat is mij al te veel moeite qua toetsencombi, dus L1 L2 trigger Linker analog knop en rechter analog knop naar rechts/links bewegen? whahaha, zullen wel doorzichtige schwalbes worden dan.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:37:
Ik ben even van slag 😉
Net myClub gestart en hele begin doorlopen. Ik kon een speler lenen en een eerste speler kopen (witte ballen, was een keeper).
Het gaat mij even om de eerst volgende speler die je na de eerste wedstrijd in de tutorial mag uitkiezen. Dit zijn allemaal zwarte ballen. Is dit de speler waar een aantal mensen Ronaldo, Ribery en Aguero kregen? Er stond namelijk om deze speler kun je je team heen bouwen...
Tot mijn verbijstering kreeg ik namelijk Evra... Met fucking 74 voor stats! Hoe the fuck?! Was dit mijn topspeler uit TOTY? Niet eens +75 en anderen krijgen +85/90?

Dat klinkt als hele dikke vette pech :( Ik kreeg Aguero op 5 potten leen, Neymar vast(Anniversary edition) en TOTY: Messi.. Later nog Ribery uit een Minandatje dus het is echt een kwestie van veel geluk of pech.

Trouwens, Ik wilde even uithoudingsvermogen alle spelers herstellen dus dacht koop ff 1 euro munten maar ik kan nog geen Myclub munten kopen? Iemand zelfde issue?

Trouwens die extra waarnemers als je 2015 hebt gespeeld heb ik dus geen ene reet aan aangezien ik vorig jaar op de PS3 en dit jaar PS4 speel... Dat vind ik ook vrij gay aangezien ze dat makkelijk om moeten kunnen zetten en er eigenlijk geen rede is om dat niet te laten doorlopen..

[ Voor 9% gewijzigd door 1nsane op 18-09-2015 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 20:04

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

1nsane schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 18:32:
[...]

Pfff dat is mij al te veel moeite qua toetsencombi, dus L1 L2 trigger Linker analog knop en rechter analog knop naar rechts/links bewegen? whahaha, zullen wel doorzichtige schwalbes worden dan.
Alle 4 tegelijk drukken. Is makkelijker dan je denkt. En ja mij is het al gelukt. Heb 2 pingels en 3 vrije trappen mee gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
1nsane schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 18:34:
[...]

Dat klinkt als hele dikke vette pech :( Ik kreeg Aguero op 5 potten leen, Neymar vast(Anniversary edition) en TOTY: Messi.. Later nog Ribery uit een Minandatje dus het is echt een kwestie van veel geluk of pech.

Trouwens, Ik wilde even uithoudingsvermogen alle spelers herstellen dus dacht koop ff 1 euro munten maar ik kan nog geen Myclub munten kopen? Iemand zelfde issue?

Trouwens die extra waarnemers als je 2015 hebt gespeeld heb ik dus geen ene reet aan aangezien ik vorig jaar op de PS3 en dit jaar PS4 speel... Dat vind ik ook vrij gay aangezien ze dat makkelijk om moeten kunnen zetten en er eigenlijk geen rede is om dat niet te laten doorlopen..
Ja dat is dan idd enorme pech... Baal wel van. Valse start voor mn gevoel.

Doe extra zaakwaarnemers van 2015 zijn sowieso gay, want die gaven mij 3 linksbacks van 80. Maarja beter iets dan niets. Andere kant had ik wel meer variatie verwacht en misschien 1 topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

Voor degene die hem op de ps4 hebben. Hoe zit het met de lag online?

Ik ben altijd pes speler geweest en ben in 2012 overgestapt naar FIFA. Pes van vroeger speelde altijd veel beter en ben zeer onder de indruk van de demo. Vroeg me alleen af hoe het met de online lag zit. Die was namelijk vroeger heel erg aanwezig waardoor het bijna onspeelbaar was. Is dit nog steeds zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Monda schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 17:13:
[...]

Nou ik ben bang dat dit echt een TOTY speler is...
Volgens mij heb ik dit via berichten gedaan, maar zijn die spelers niet altijd 80+?

Ik had namelijk ook een TOTY speler via de anniversary code die ik in de ps store moest inwisselen. Of krijgt iedereen maar 1 TOTY speler?
Ik ging er van uit dat iedereen 1 TOTY speler kreeg en de anniversary edition nog 1... (+ de andere extra's).

Die tutorial speler is gewoon iets van rond de 50 toch?

Trouwens die 3 extra 80+ spelers die je krijgt op basis van myClub 2015 hebben 3 links backs van 80 opgeleverd... 😂

Hij stond bij Juventus in de basis en die haalden de finale van de CL, dus de kans is groot dat hij TOTY is. Hoe lullig het ook is, de een krijgt Messi, Ronaldo of Robben en de ander krijgt Evra. Het is natuurlijk random.

Wat die linksbacks betreft: er zijn nogal veel topclubs met een linksback die 80-85 zijn, maar drie stuks op één dag is wel erg toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
SemperFidelis schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:08:
[...]

Gevonden en TOTY bleek daar ook te staan.... Ibra :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Framoes schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 20:02:
[...]

Hij stond bij Juventus in de basis en die haalden de finale van de CL, dus de kans is groot dat hij TOTY is. Hoe lullig het ook is, de een krijgt Messi, Ronaldo of Robben en de ander krijgt Evra. Het is natuurlijk random.

Wat die linksbacks betreft: er zijn nogal veel topclubs met een linksback die 80-85 zijn, maar drie stuks op één dag is wel erg toevallig.
Ja idd is ook zo. Pure pech dus... Als er dan nog 1 uit zou springen van +85, maar dat is ook niet zo...
Haha ja heel toevallig en vergeet Evra niet! Ook een linksback 😂🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Nog 1 ding wat ik niet snap. Bij mij is Evra 74! In pes 2016 database staat dat hij 82 zou moeten zijn... Wat ook beter overeenkomt met een aankoop via een +80 zaakwaarnemer. Bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Monda schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 21:18:
Nog 1 ding wat ik niet snap. Bij mij is Evra 74! In pes 2016 database staat dat hij 82 zou moeten zijn... Wat ook beter overeenkomt met een aankoop via een +80 zaakwaarnemer. Bug?
Hij zou als LB 82 en als LMF 74 moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul76
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Hoi all,

Je moet Evra gaan trainen en laten ontwikkelen... My Club is heel anders dan vorig jaar maar zit echt veel meer diepgang in...

Evra heb je waarschijnlijk als level 1 speler gekregen. Je kan hem tot level 50 laten ontwikkelen en het lijkt erop dat die op level 30 op zijn stats komt waarvoor die in de standaard database staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:42
Vandaag PES 2016 op de PC geinstalleerd en met DS4Windows met mijn Sony Playstation 4 DS4 Controller gespeeld. Dit speelt heerlijk moet ik zeggen. Ik twijfel toch wel tussen FIFA 16 en PES 2016 op PS4. Bij PES 2016 vallen naar mijn idee meer 'niet standaard' goals, dit is wel leuk. Dit kan ook komen, omdat ik al vanaf 2008 hoofdzakelijk alleen maar FIFA speel.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 11:21
Voor mij mijn eerste PES. Het speelt fantastisch! TOTY player bij mij was Zabaleta... Dat viel ook tegen! Hou het voorlopig nog even op com potjes in myclub. Kun je ook nog ergens je spelers of team een energie boost geven of is het gewoon roteren met spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Monda schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:37:
Ik ben even van slag 😉

Ik denk dat ik je toch blij kan maken. Dit is niet je TOTY speler! (Hij staat namelijk ook niet eens in het TOTY :P ;) ). Zoals in de reactie onder je staat unlock je de TOTY-speler bij je berichten (rechtsonder in het MyClub hoofdmenu) . Ik had als tutorial speler de Rossi (waar jij Evra hebt) en TOTY Messi, niks te klagen dus :D .

TOTY-spelers zijn de volgende:
Neuer
Ramos
Lahm
Alaba
Godin
Robben
di Maria
Kroos
C. Ronaldo
Messi
Zlatan

[ Voor 4% gewijzigd door Zhero10 op 18-09-2015 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
WiXX schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 19:58:
Voor degene die hem op de ps4 hebben. Hoe zit het met de lag online?

Ik ben altijd pes speler geweest en ben in 2012 overgestapt naar FIFA. Pes van vroeger speelde altijd veel beter en ben zeer onder de indruk van de demo. Vroeg me alleen af hoe het met de online lag zit. Die was namelijk vroeger heel erg aanwezig waardoor het bijna onspeelbaar was. Is dit nog steeds zo?
Zover ik weet is dat sinds 2014 aardig in orde, nou heb ik tot dit jaar altijd op ps3 gespeeld die ik bekabeld had aangesloten en had nooit lag. Ik heb nu op ps4 paar keer online gespeeld en dat was lag vrij maar (vraag maar aan aluhoedje harribo) het hangt veel af van je verbinding hoe het is aangesloten en hoe snel je internet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 11:21
Zhero10 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 22:39:
[...]

Ik denk dat ik je toch blij kan maken. Dit is niet je TOTY speler! (Hij staat namelijk ook niet eens in het TOTY :P ;) ). Zoals in de reactie onder je staat unlock je de TOTY-speler bij je berichten (rechtsonder in het MyClub hoofdmenu) . Ik had als tutorial speler de Rossi (waar jij Evra hebt) en TOTY Messi, niks te klagen dus :D .

Neuer
Ramos
Lahm
Alaba
Godin
Robben
di Maria
Kroos
C. Ronaldo
Messi
Zlatan
Dan heb ik ook verkeerd gekeken! Ik heb Ramos gehad dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:55
Ik zit net de FIFA16 demo te spelen, maar die komt nog niet eens in de buurt van PES2015.
Je zit weer met zo'n opgepoetste ouwe lullen engine, en iedereen snapt vast wat ik daarmee bedoel. Spelers trekken automatisch weg oftwel ze lopen tijdens het selecteren vertaging op (niet alleen in deze demo hoor) waardoor je flink de pieneut kan zijn.

Het is een demo, maar de potentie om een PES killer heeft het wat mij betreft niet. Begint langzamerhand een beetje te vervelen om maar geen verbetering op spel gebied te vinden.
Overigens speel ik geen multiplayer, dus dat kan enig verschil in ervaring zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Voor de PC gamers, ik heb een patch gevonden voor iig de Engelse Leagues met kits en logo's en dergelijke. Werkt bij mij goed! Via downloadlink bij deze video (klik op de site op de door hem gegeven downloadlinks, niet op zo'n groene advert!) krijg je een nieuw databestand voor in de PES 2016 map.

dt34_win.cpk wordt vervangen door een nieuw bestand. Ik heb voor de zekerheid van de originele eerst even een backup gemaakt ergens anders op mn pc. Maar zover ik kon zien waren de twee Engelse Leagues aangepast.

• Monda
Zhero10 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 22:39:
[...]

Neuer
Ramos
Lahm
Alaba
Godin
Robben
di Maria
Kroos
C. Ronaldo
Messi
Zlatan
Haha bedankt voor je bericht! Ik dacht even dat ik aan alle kanten genaaid was. 😉
4 linksback is nog steeds wat overdreven en triest, maar na jouw bericht, verder gekeken en uiteindelijk Zlatan binnengeharkt. Ik was er van uit gegaan dat je met de Anniversary edition 2 spelers uit dat die selectie kreeg (1 zoals voor iedere versie en 1 extra voor deze versie).

Raoul76 ook bedankt voor de uitleg! Klopt idd. Evra was level 1. Zit nu wel meer uitdaging in!

• Monda
Nog even aan aanvulling op de bonussen :

10.000gp voor de demo op t zelfde account wordt 8 oktober uitgekeerd.

10.000gp voor het inschrijven van PES League. "Deelnemer die zichzelf hebben opgegeven zullen ook 10.000 GP ontvangen in de game, de ze kunnen gebruiken in de PES 2016 myClub mode."
Hierbij kan ik overigens niet ontdekken wanneer je deze ontvangt.

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Vandaag mijn game opgehaald (met sjaal :P)
Gelijk even High Res Premier League logos toegevoegd. En high res kits. Ziet er erg gelikt uit!
Verder prima game, ik verbaas me wel dat Konami in de full release de scheidsrechter niet hebben aangepakt, die fluit echt VEEL te weinig. Dan is er ook nog de AI die gewoon GEEN voorzet geeft.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HJoB106l.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door dannbla op 19-09-2015 01:37 ]

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• Monda
Iemand die ook in geschreven heeft op PES League? Ik wel maar er staat dat ik nog 0 wedstrijden gespeeld heb. Of is dit nog niet geactiveerd?

• 1nsane
Is er iemand die weet wat er gaat gebeuren met de PES serie in de toekomst? Al die berichten over Konami stellen me nou niet echt hoopvol, als het op de fles gaat, dan ga ik zeker een kickstarter beginnen om de serie over te nemen

Iemand die trouwens weet hoe het zit met Myclub munten kopen? Kreeg namelijk een tegoedkaart van een kennis die hij nog had maar niet gebruikt dus ik myclub munten proberen kopen natuurlijk maar krijg de melding dat de functie niet beschikbaar is (Zie online informatie). Beetje vreemd of wordt dat later pas "aan gezet"?

• Framoes
e1ndbaas schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 01:02:
Gelijk even High Res Premier League logos toegevoegd. En high res kits. Ziet er erg gelikt uit!
Verder prima game, ik verbaas me wel dat Konami in de full release de scheidsrechter niet hebben aangepakt, die fluit echt VEEL te weinig. Dan is er ook nog de AI die gewoon GEEN voorzet geeft.

[afbeelding]
De scheids fluit redelijk vaak tegen me, maar soms word mijn speler door de helft geschopt en wordt er niet gefloten. Volgens mij heeft dat te maken met timing van een duel en balcontact. Er is een bepaalde combinatie die niet als overtreding wordt geregistreerd, terwijl je echt bij je enkels wordt afgezaagd.

En voorzetten heb ik genoeg gezien, maar het hangt heel erg van de tegenstander af. Ik speelde bijvoorbeeld tegen Sampdoria en die gooiden de ene na de andere (perfecte) voorzet de 16 in. Vanaf moeilijke hoeken en ver van de 16 zelfs. Later speelde ik tegen Palermo en daar ging alles dmv ballen centraal via de spits.
1nsane schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 09:40:
Is er iemand die weet wat er gaat gebeuren met de PES serie in de toekomst? Al die berichten over Konami stellen me nou niet echt hoopvol, als het op de fles gaat, dan ga ik zeker een kickstarter beginnen om de serie over te nemen
Ik las dat ze alleen PES en MGO behouden. Denk ook niet dat PES er uit gaat, gezien het toenemende succes. Als het geld oplevert gaan ze het niet stopzetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Framoes op 19-09-2015 10:00 ]

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 09:49
Framoes schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 09:57:
[...]

De scheids fluit redelijk vaak tegen me, maar soms word mijn speler door de helft geschopt en wordt er niet gefloten. Volgens mij heeft dat te maken met timing van een duel en balcontact. Er is een bepaalde combinatie die niet als overtreding wordt geregistreerd, terwijl je echt bij je enkels wordt afgezaagd.

En voorzetten heb ik genoeg gezien, maar het hangt heel erg van de tegenstander af. Ik speelde bijvoorbeeld tegen Sampdoria en die gooiden de ene na de andere (perfecte) voorzet de 16 in. Vanaf moeilijke hoeken en ver van de 16 zelfs. Later speelde ik tegen Palermo en daar ging alles dmv ballen centraal via de spits.

[...]

Ik las dat ze alleen PES en MGO behouden. Denk ook niet dat PES er uit gaat, gezien het toenemende succes. Als het geld oplevert gaan ze het niet stopzetten.
Dit kan wel eens slecht nieuws betekenen voor Konami en PES. Ze zeggen dat ze de serie blijven doorontwikkelen, maar de maker van de fox engine is ook weg las ik, dus daar verlies je heel wat ervaring en kwaliteit mee. Maar verder valt er nog niet veel van te zeggen. Zal mij niet verbazen als de kwaliteit van de spellen er op achteruit gaat. Kan wel eens het eind van Konami betekenen dit!

• Sjurm
Aan de andere kant staat er dat ze nu alleen nog PES 2016 als lopend project hebben (niks over PES 2017). Las ook ergens dat het zelfs de vraag was of ze iets gingen doen met de licentie voor het EK, maar daar ga ik wel vanuit.
Lijkt mij ook wel dat PES nog winstgevend is.

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Heeft iemand ook een linkje naar HD kits voor de 2e Engelse divisie? Kan alleen de kits van de premier league vinden namelijk.

Verwijderd

e1ndbaas schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 01:02:

[afbeelding]
Kan dit op XBOX ONE ook toegevoegd worden dat je weet ? Of enkel PS4 en PC ?

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Heb nu een aantal potjes gespeeld (PC) en ik moet zeggen, het speelt weer een stukje lekker dan PES 2015. Al weer heel wat mooie momenten voorbij zien komen.

Het enige wat bij mij vaak fout gaat is de steekpass. In vergelijking met de normale pass-snelheid ligt deze een stuk lager, waardoor je de knop een fractie langer moet inhouden als je een steekpass wil geven. Omdat je gewend bent aan de timing bij normale passes, gaan ze al gauw te zacht. Dat heb ik in ieder geval.

Voor de rest veel lekkere duels en eerlijke krachtsverhoudingen qua fysiek. Ik speel met Atletico Madrid de CL en dan zie je dat een hoge bal op Griezmann kansloos is, maar dat Torres of Mandzukic die kopsterk zijn, vaak hun duels wel winnen. En ook heerlijk om te zien hoe bijv. een Arda Turan de bal kort bij zich houdt en snel alle kanten op kan draaien.

• 1nsane
Arwintju schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 10:17:
[...]

Dit kan wel eens slecht nieuws betekenen voor Konami en PES. Ze zeggen dat ze de serie blijven doorontwikkelen, maar de maker van de fox engine is ook weg las ik, dus daar verlies je heel wat ervaring en kwaliteit mee. Maar verder valt er nog niet veel van te zeggen. Zal mij niet verbazen als de kwaliteit van de spellen er op achteruit gaat. Kan wel eens het eind van Konami betekenen dit!
Het zal zeker niet het einde zijn van Konami, ze willen zich vooral (volgens de geruchten) op van die Japans/Chinese gokmachientjes (Patchinko) gaan richten, meer op microtransacties maar juist de Myclub munten leveren Konami volgens mij echt veel geld op dus lijkt het me ook niet dat ze daar zomaar mee gaan stoppen.

Echter staat volgens mij de functie om munten te kopen nog uit, bij mij werkt het niet in ieder geval.

Al zou Konami PES al laten vallen (wat me sterk lijkt) dan zal er echt wel een gamestudio zijn die het over wil pakken zeker gezien de kwaliteit van 2015 en 2016, man, het lijkt zo veel meer op echt voetbal dan FIFA, daar heb je echt goud mee in handen maar goed, we zullen zien.

• Arwintju
1nsane schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:51:
[...]

Het zal zeker niet het einde zijn van Konami, ze willen zich vooral (volgens de geruchten) op van die Japans/Chinese gokmachientjes (Patchinko) gaan richten, meer op microtransacties maar juist de Myclub munten leveren Konami volgens mij echt veel geld op dus lijkt het me ook niet dat ze daar zomaar mee gaan stoppen.
Ik bedoel het einde van gamemaker Konami. Myclub zal niet genoeg opleveren om het als enigste game product te blijven verkopen en hetzelfde geld voor PES. Ze zullen de zaken eerst gaan combineren dus PES zal voorlopig wel blijven bestaan.Maar of het ook nog fikse verbeteringen krijgt vraag ik me af.
1nsane schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:51:Echter staat volgens mij de functie om munten te kopen nog uit, bij mij werkt het niet in ieder geval.

Al zou Konami PES al laten vallen (wat me sterk lijkt) dan zal er echt wel een gamestudio zijn die het over wil pakken zeker gezien de kwaliteit van 2015 en 2016, man, het lijkt zo veel meer op echt voetbal dan FIFA, daar heb je echt goud mee in handen maar goed, we zullen zien.
Kan me best indenken dat er een scenario ontstaat waarbij EA, PES overkoopt en uit laat sterven. Zal niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt.

• RobVeldman
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-07 18:45
Is er iemand die al een goede bron heeft voor een option file voor de PS3? Pesgaming had vaak veel en divers aanbod maar die site is uit de lucht (weet niet of dat een tijdelijke storing is) Op WENB kan ik er weinig over vinden, en ik gebruikte de laatste jaren vaak de option file van Paul2478. Deze was altijd zeer compleet. Echter geeft hij aan op zijn site dat hij er mee stopt.

Iemand een suggestie voor een goede option file bron?

PS4 BF3/BF4/BF1: Phunkeee

• 1nsane
Arwintju schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:02:
[...]

Ik bedoel het einde van gamemaker Konami. Myclub zal niet genoeg opleveren om het als enigste game product te blijven verkopen en hetzelfde geld voor PES. Ze zullen de zaken eerst gaan combineren dus PES zal voorlopig wel blijven bestaan.Maar of het ook nog fikse verbeteringen krijgt vraag ik me af.

[...]

Kan me best indenken dat er een scenario ontstaat waarbij EA, PES overkoopt en uit laat sterven. Zal niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt.
Tja, maar ik zou hoogstpersoonlijk een kickstarter beginnen om dat te voorkomen en ik denk eerlijk gezegd niet dat Konami er happig op is om aan EA te verkopen. Fikse verbeteringen in de gameplay? nou, ik vraag me af hoe lang FIFA nodig gaat hebben om de krater die PES heeft geslagen met ze qua gameplay te dichtten, ik denk dat dat wel even duren gaat want PES is qua gameplay echt de nieuwe standaard.

• Arwintju
1nsane schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:26:
[...]

Tja, maar ik zou hoogstpersoonlijk een kickstarter beginnen om dat te voorkomen en ik denk eerlijk gezegd niet dat Konami er happig op is om aan EA te verkopen. Fikse verbeteringen in de gameplay? nou, ik vraag me af hoe lang FIFA nodig gaat hebben om de krater die PES heeft geslagen met ze qua gameplay te dichtten, ik denk dat dat wel even duren gaat want PES is qua gameplay echt de nieuwe standaard.
Dat laatste is natuurlijk meer jou persoonlijke mening dat dat het daadwerkelijk ook zo is. Het is maar net wat je in een game zoekt.

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Heb je in pes 2016 weer de mogelijkheid om een offline toernooitje te organiseren met vrienden? Of weer niet?

• 1nsane
Arwintju schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:54:
[...]

Dat laatste is natuurlijk meer jou persoonlijke mening dat dat het daadwerkelijk ook zo is. Het is maar net wat je in een game zoekt.
True maar als ik vooral kijk naar het aspect fysieke duels dan heeft PES alles veel beter op orde, bal physics ook en de algemene physics. Het oogt en voelt veel realistischer terwijl op de een of andere manier FIFA erg "plastic" aan doet, je merkt wel duidelijk (vind ik) dat de Fox engine veel beter geschikt is voor deze toepassing dan wat EA gebruikt.

• Monda
Xtince schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:55:
Heb je in pes 2016 weer de mogelijkheid om een offline toernooitje te organiseren met vrienden? Of weer niet?
Volgens mij las ik van niet. Nog niet getest. Snap niet dat ze dat er ooit uit hebben gehaald. Gewoon een league met 6 man ofzo.

Ik snap dat gebeuren van assistent trainer van een speler maken niet echt. Waar kan ik zien welke spelers "matchen"? Is er een tutorial te vinden?
Daarnaast wedstrijden in de cloud? Wat is dat dan...

[ Voor 22% gewijzigd door Monda op 19-09-2015 15:08 ]

• Framoes
Ik ben om de tijd te doden tot de live update en ML kunnen starten maar een league gaan spelen. Misschien was het een beetje naïef van me om de Serie A te kiezen, maar wat is het moeilijk om te scoren.

Ik speel met Genoa die 3-4-3 spelen, met voorin twee spelers van 80+ en een spits van 74. Het is af en toe gewoon voetballen tegen een muur. Zelfs bij counters sta ik tegenover 4-5 man en het is echt oneindig breien om er doorheen te komen.

Heeft iemand trouwens instructies voor de kleuren voor de Championship kits? Pesworld had ze geloof ik wel voor de PL. Het lijkt een overbodig klusje om die kleuren aan te passen, maar heeft te maken met hoe het spel de tenues selecteert. Dat je niet met twee teams met overeenkomende kleuren speelt en de teams niet uit elkaar kan houden.

[ Voor 27% gewijzigd door Framoes op 19-09-2015 15:37 ]

• 1nsane
Framoes schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:32:
Ik ben om de tijd te doden tot de live update en ML kunnen starten maar een league gaan spelen. Misschien was het een beetje naïef van me om de Serie A te kiezen, maar wat is het moeilijk om te scoren.

Ik speel met Genoa die 3-4-3 spelen, met voorin twee spelers van 80+ en een spits van 74. Het is af en toe gewoon voetballen tegen een muur. Zelfs bij counters sta ik tegenover 4-5 man en het is echt oneindig breien om er doorheen te komen.

Heeft iemand trouwens instructies voor de kleuren voor de Championship kits? Pesworld had ze geloof ik wel voor de PL. Het lijkt een overbodig klusje om die kleuren aan te passen, maar heeft te maken met hoe het spel de tenues selecteert. Dat je niet met twee teams met overeenkomende kleuren speelt en de teams niet uit elkaar kan houden.
Dat maakt inderdaad volgens mij geen reet uit want punt 1 kan je dat volgens mij gewoon van te voren altijd veranderen en punt 2 is het zo dat je geregeld 2 teams hebt waarvan de standaard instellingen tegen elkaar met shirts is die mijn inziens te veel op elkaar lijken en je het kan veranderen naar iets wat veel duidelijker is.

• Sjurm
1nsane schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:09:
[...]

True maar als ik vooral kijk naar het aspect fysieke duels dan heeft PES alles veel beter op orde, bal physics ook en de algemene physics. Het oogt en voelt veel realistischer terwijl op de een of andere manier FIFA erg "plastic" aan doet, je merkt wel duidelijk (vind ik) dat de Fox engine veel beter geschikt is voor deze toepassing dan wat EA gebruikt.
Plus dat de spelers individueel echt verschillen. Robben speelt echt als Robben. Die hebben ze echt goed nagemaakt, heerlijk om hem te gebruiken. In FIFA was Robben een snelle speler met een goed linkerbeen, net zoals Ribery hetzelfde was maar dan met een rechterbeen. Dit is in PES veel beter gedaan. Ook win je met een speler als Messi geen kopduels, dit was in FIFA vaak geen probleem.

De keepers vind ik echter wel slecht moet ik zeggen. Een bal in de verre hoek zie je ze niet vaak tegenhouden.
En het ziet er leuk uit dat spelers uitglijden als het regent, maar overdrijven is ook een vak. Bij Iniesta en Rakitic leek het er verdacht veel op dat ze vergeten waren schoenen met noppen aan de trekken 8)7

• On_E

On_E

Housemusic

Volgens mij ligt het niet zozeer aan de keepers maar aan placed shots die vrijwel altijd raak lijken te zijn.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:25

Christiano007

Ich bin der champion

Bah wat frustrerend, ik kan aanvallend totaal niets brengen. Geen enkele keer draai ik weg bij een tegenstander oid.

Hoe dribbelen jullie een man voorbij? Of draai je goed weg ?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Framoes
1nsane schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:27:
[...]

Dat maakt inderdaad volgens mij geen reet uit want punt 1 kan je dat volgens mij gewoon van te voren altijd veranderen en punt 2 is het zo dat je geregeld 2 teams hebt waarvan de standaard instellingen tegen elkaar met shirts is die mijn inziens te veel op elkaar lijken en je het kan veranderen naar iets wat veel duidelijker is.
Dat klopt, maar ik klik meestal door voordat alles geladen is (duurt soms best lang, helemaal met geïmporteerde kits) en vind het dus best handig dat het spel het dan bepaalt en het meestal juist heeft.

Het is even tijd besteden om een jaar lang gemak te hebben. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Sjurm schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:56:
[...]

Plus dat de spelers individueel echt verschillen. Robben speelt echt als Robben. Die hebben ze echt goed nagemaakt, heerlijk om hem te gebruiken. In FIFA was Robben een snelle speler met een goed linkerbeen, net zoals Ribery hetzelfde was maar dan met een rechterbeen. Dit is in PES veel beter gedaan. Ook win je met een speler als Messi geen kopduels, dit was in FIFA vaak geen probleem.

De keepers vind ik echter wel slecht moet ik zeggen. Een bal in de verre hoek zie je ze niet vaak tegenhouden.
En het ziet er leuk uit dat spelers uitglijden als het regent, maar overdrijven is ook een vak. Bij Iniesta en Rakitic leek het er verdacht veel op dat ze vergeten waren schoenen met noppen aan de trekken 8)7
Ja, sprinten en willen keren is sowieso gegarandeerd uitglijden. Net iets te enthousiast van Konami.

• Nilos128
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 16:06
Heb sinds eergisteren de PC versie binnen. Speel het spel al elk jaar op de PC maar grafisch gezien vind ik dat er niet veel veranderd is tov 2015. Het spel speelt wel soepeler en hetgeen dat ik wil uitvoeren gebeurt soms ook wel effectief. Vind goals scoren makkelijker als vorig jaar. Jammer van het publiek want dit ziet er net hetzelfde uit als vorig jaar. Snap niet dat een PC versie zo inferieur kan zijn aan de next gen console versies. Nu weet ik ook wel waarom ze geen PC demo uitgebracht hebben. Maar voordeel is wel het speelt heel erg lekker... Voor mij is dit visueel PES 2015 maar met nieuwe gameplay. Weten jullie of de PC versie ook op de fox engine draait?

• 1nsane
Nilos128 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:22:
Heb sinds eergisteren de PC versie binnen. Speel het spel al elk jaar op de PC maar grafisch gezien vind ik dat er niet veel veranderd is tov 2015. Het spel speelt wel soepeler en hetgeen dat ik wil uitvoeren gebeurt soms ook wel effectief. Vind goals scoren makkelijker als vorig jaar. Jammer van het publiek want dit ziet er net hetzelfde uit als vorig jaar. Snap niet dat een PC versie zo inferieur kan zijn aan de next gen console versies. Nu weet ik ook wel waarom ze geen PC demo uitgebracht hebben. Maar voordeel is wel het speelt heel erg lekker... Voor mij is dit visueel PES 2015 maar met nieuwe gameplay. Weten jullie of de PC versie ook op de fox engine draait?
Nilos128 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:22:
Zeker wel, die is gewoon mee gepoort naar de pc, overigens lijkt het me raar als de pc versie heel anders is dan de ps4 versie want sinds de ps4 hanteert Sony geen RISC architectuur meer maar x86 of x64 waardoor het poorten nog veel makkelijker is geworden

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 20:04

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

Voor diegene die schoten te overpowered vinden probeer dit bij instellingen van de controller neer te zetten

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/34ec27m.jpg

Het is wel lastig op het begin maar als je eenmaal scoort is het geweldig. Ik speel met deze instellingen sinds 2015 op prof/superstar.

• Tayfunc
  • Laatst online: 14-09 22:08
Nog meer mensen last van onderhoud op MyClub (PS4) ? Krijg namelijk een E-820001F7 melding tijdens het starten van een MyClub online wedstrijd.

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Monda schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 09:21:
Iemand die ook in geschreven heeft op PES League? Ik wel maar er staat dat ik nog 0 wedstrijden gespeeld heb. Of is dit nog niet geactiveerd?
Wat is PES League precies? Ben nieuw in de PES-wereld (laatste jaren sowieso geen footies meer gespeeld). Is er ergens ook een goede (beginners)guide te vinden van dat MyClub? Het ziet er super leuk uit maar wil niet zomaar wat aankloten :D .Wat kun je precies met die punten en munten?

Wel heel erg jammer dat ze wel de CL licentie hebben, maar niet alle teams die er aan meedoen (zelfde geldt voor de EL): waar is Bayer Leverkusen bijv. :'( :'( ? Komen die nog met een datapack?

Edit: iemand trouwens ook nog een idee waar je shirtjes vindt voor de PS3 versie?

[ Voor 5% gewijzigd door Zhero10 op 19-09-2015 21:54 ]

• Sjurm
Zhero10 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:53:
[...]

Wel heel erg jammer dat ze wel de CL licentie hebben, maar niet alle teams die er aan meedoen (zelfde geldt voor de EL): waar is Bayer Leverkusen bijv. :'( :'( ? Komen die nog met een datapack?
Op de site van konami staat welke teams nog met datapack komen (oa Galatasaray en maccabi tel aviv) en ik was er eerst vanuit gegaan dat daar de rest van de CL en EL teams in zouden zitten. Maar ik zie Leverkusen daar niet tussen zitten. Is inderdaad jammer en vreemd.

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:23
Sjurm schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 22:12:
[...]

Op de site van konami staat welke teams nog met datapack komen (oa Galatasaray en maccabi tel aviv) en ik was er eerst vanuit gegaan dat daar de rest van de CL en EL teams in zouden zitten. Maar ik zie Leverkusen daar niet tussen zitten. Is inderdaad jammer en vreemd.
Linkje naar de site met teams die eraan zitten te komen?

• Sjurm
Granaatappel schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 22:41:
[...]

Linkje naar de site met teams die eraan zitten te komen?
Onderaan deze pagina staat een lijst met coming soon in datapack.

In de EL ontbreken helemaal veel teams. Ik begrijp ook niet zo goed waarom ze voor de Bundesliga niet eenzelfde systeem hanteren als voor de Premier League. Zo zouden ook teams al Leverkusen, Dortmund en Schalke erbij kunnen, eventueel onder een andere naam.

[ Voor 27% gewijzigd door Sjurm op 19-09-2015 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:15

Mauz1978

Console War Veteran

Voordat ik deze koop op de PS4 (heb alle versies en speel 2015 nog steeds grijs), kan iemand antwoord geven op de volgende vragen:
  • Kan je je eigen clublogo dit keer maken in de edit modus?
  • Als je in master league aanbiedingen krijgt voor spelers, kan je die allemaal in een keer afwijzen, of is het net als in 2015: klik speler, klik aanbieding, klik afwijzen, klik terug, klik volgende...
  • Kan je kits importeren op PS4?
  • Zijn er klassieke spelers ook in deze versie?

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Christiano007 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 18:48:
Bah wat frustrerend, ik kan aanvallend totaal niets brengen. Geen enkele keer draai ik weg bij een tegenstander oid.

Hoe dribbelen jullie een man voorbij? Of draai je goed weg ?
Ik heb hier niet opvallend veel problemen mee. Ligt ook geheel aan de speler trouwens (net als in het echt).
Als ik een spits inspeel, sprint ik eerst in de bal, vervolgens laat ik sprinten los en druk ik 90 graden naar links of rechts (dus niet schuin naar achter, want dan draai je in zn voeten). Daarna ben ik vaak even los en kan ik iets bedenken. In ieder geval in de bal komen sprinten levert je al iets van tijdwinst op als je loskomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Zhero10 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:53:
[...]

Wat is PES League precies? Ben nieuw in de PES-wereld (laatste jaren sowieso geen footies meer gespeeld). Is er ergens ook een goede (beginners)guide te vinden van dat MyClub? Het ziet er super leuk uit maar wil niet zomaar wat aankloten :D .Wat kun je precies met die punten en munten?

Edit: iemand trouwens ook nog een idee waar je shirtjes vindt voor de PS3 versie?
PES league is sinds vorig jaar nieuw. Is soort database online die je stats bij houdt. Is gekoppeld aan je psn id. Maar bij mij registreert ie nog geen wedstrijden.

Heb je myClub al gestart? Dan krijg je ook eerst een tutorial, hoewel het daarna nogsteeds niet helemaal duidelijk Is misschien, want is vrij diep.
Er zullen vast tutorials zijn en anders wat overblijft hier vragen. Pes spelers zijn erg behulpzaam 😉

Zo is voor mij nog niet geheel duidelijk wat dat cloud gedeelte inhoudt in myClub, waarom je sommige spelers "koopt" met level 1 en anderen met level 30 en hoe je goed kan zien welke spelers matchen als je er van 1 een assistent trainer maakt en een speler wilt trainen.

[ Voor 10% gewijzigd door Monda op 20-09-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De regen effecten zijn prima te noemen:

Een 9 zoals in de FrontPage review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Mauz1978 schreef op zondag 20 september 2015 @ 08:59:
Voordat ik deze koop op de PS4 (heb alle versies en speel 2015 nog steeds grijs), kan iemand antwoord geven op de volgende vragen:
  • Als je in master league aanbiedingen krijgt voor spelers, kan je die allemaal in een keer afwijzen, of is het net als in 2015: klik speler, klik aanbieding, klik afwijzen, klik terug, klik volgende...
  • Je kan ze importeren. Er zijn genoeg HD logo's te vinden. Zelfde geldt voor tenues.
  • Ik heb nog geen ML gespeeld, want ik wacht op de live update met laatste (lees: alle) transfers.
  • Jup, net als logo's.
  • Er zijn weer een European en World Classics team. Verder weet ik niet of er ook andere classic players in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 16:32
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 13:02:
De regen effecten zijn prima te noemen:

[video]

Een 9 zoals in de FrontPage review.
Welk niveau speel je als ik mag vragen?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 16:32
Mauz1978 schreef op zondag 20 september 2015 @ 08:59:
Alles Ja.

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Punkbuster schreef op zondag 20 september 2015 @ 14:51:
[...]

Welk niveau speel je als ik mag vragen?
Vroeg ik me ook al af, verdediger rent niet mee. Ik gok Beginner/Amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
DeLyon schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:12:
[...]

Vroeg ik me ook al af, verdediger rent niet mee. Ik gok Beginner/Amateur.
Ja, dat heeft hij eerder in het topic ook aangegeven. We hebben hem toen aangeraden twee moeilijkheidsgraden omhoog te gaan, omdat PES juist voldoening geeft als het bloed, zweet en tranen kost.

Kost je overigens ook meer gevloek, maar als je dan wint...

[ Voor 7% gewijzigd door Framoes op 20-09-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:02
Is een options file ook toe tevoegen op de Xbox one?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:00
Dennis is niet iemand die zijn games op een hoog niveau speelt en daar koopt hij ook teveel voor (geen kritiek trouwens, want iederereen moet lekker zijn eigen ding doen).

Snap het ook wel als ik de frustratie voel als ik online wordt afgeslacht (kan echt net zo goed geen keeper hebben :( ), maar als ik in myclub dat beginnerstoernooi speel en de eerste wedstrijd met 25-0 win dan snap ik ook niet wat daar leuk aan is.

Jammer dat het zo lang moet duren voor de transfers zijn doorgevoerd bij PES. Van My Club snap ik niet veel en de Master League vind ik nu niet leuk om te spelen. Online wordt er zo makkelijk gescoord dat ik er maar even niet aan begin. Zelfs al heb ik controlle over het hele veld dan verlies ik nog door een blunderende keeper. Zolang maar mijn energie in NHL 16 steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
J.A.477 schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:54:
Is een options file ook toe tevoegen op de Xbox one?
Vooralsnog zijn er voor zowel de X1 als PS4 versie geen kant en klare option files te installeren helaas. Hierdoor ben je aangewezen op het zelf aanpassen van de shirts en namen van de teams, waar je wel het een en ander voor kunt downloaden (X1 files zijn er naar mijn weten nog niet en komen binnenkort).

Helaas kunnen we met de X1 geen afbeeldingen importeren, waardoor je niet de mogelijkheid hebt om echte logo's te gebruiken. Dit kan echter wel met de PS4. Een groot gemis als je het mij vraagt en onbegrijpelijk dat MS dit niet toelaat. Er is een feedback topic op het Xbox forum waar je kan stemmen om deze optie alsnog toe te voegen, dus ik zou vooral even stemmen als je dit graag alsnog zou willen zien in de X1 versie.

Wat de X1 files betreft, ik zou Daymos in de gaten houden. Hij heeft aangekondigd binnenkort de X1 files af te hebben. Zijn edits zijn vaak van erg goede kwaliteit.

edit: verduidelijking

[ Voor 12% gewijzigd door DeLyon op 20-09-2015 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:02
Thanks duidelijk meteen even gestemd inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sturtiebe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 14:02
Iemand al dat dynamisch weer gezien ? Ik heb nog nooit als het zonnig is bijvoorbeeld regen gezien in dezelfde match.
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste