Gisteren voor het eerst PES16 aan de tand mogen voelen. Qua gameplay vind ik het echt een ongeevenaard goed spel, wat een spanning en balgevoel, alles lijkt te kloppen.
Maar.....wij spelen al jaren en jaren met zijn 4-en iedere week op de bank PES, en willen de hele eredivisie spelen. We kiezen alle 4 een team en spelen 2 vs 2. Als ik dus bijvoorbeeld NEC kies, wil ik graag 2 tegenspelers en 1 medespeler per wedstrijd. Dit is weer onmogelijk.....je kan alleen maar allemaal samen tegen de computer spelen, de keuze van kant is niet vrij. Ik word hier zo enorm sjachrijnig van, ik heb al een aantal jaren met Konami gemaild om te vragen of dit nu echt niet anders kan, en vorig jaar kreeg ik een keurig net mailtje terug dat het niet in de 2015 versie zat, en ook niet meer aan te passen was. Omdat de 2016 versie van de grond af opgebouwd is, hoopte ik nu op beter, maar nee....
Terwijl het er wel gewoon in zit: als je een vriendschappelijk potje speelt, kun je willekeurig een kant kiezen. Dat wil ik ook voor onze eigen competitie en dan alleen de wedstrijden spelen van de teams die je hebt gekozen. Bij Fifa is dit al jaren voorelkaar, maar PES lukt dat maar niet. We spelen nu zogenaamd met 18 spelers, en moeten dan ALLE wedstrijden van de eredivisie spelen. Da's echt veel....dag 1 van de competitie is dus 9 wedstijrden.....
Maar, het blijft een geweldig voetbalspelletje, Fifa komt niet in de buurt, dat dan weer wel. Als iemand een tip heeft hoe dit op te lossen, hoor ik het graag!
[
Voor 2% gewijzigd door
VinnieV op 18-09-2015 10:08
. Reden: Tekst toegevoegd ]