Sjurm schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:53:
[...]
1. Was mij ook al opgevallen. Ze veranderen soms wel, soms heel traag. Toch wordt het rode gebied onder de speler groter en heb ik met enkele spelers met iets van 5 schakels toch een TG van 99.
2. Als je in het ploegmanagement zit kan je switchen tussen de aanvallende, defensieve en aangepaste tactieken, met rechterstick geloof ik. Bij deze andere tactieken staat standaard je hoofdtrainer. Als je in bijvoorbeeld de verdedigende zit, kun je via het trainermenu een andere coach aanstellen voor de tactiek. Ik weet niet of het zo precies klopt en duidelijk is, anders kan ik vnvnd even kijken hoe het precies zat. Uit mn hoofd was het zo.
1. Ja dat klopt maar je moet TG en tactical match als 2 verschillende dingen zien tegenwoordig (wel aan elkaar gelinkt tot op zekere hoogte). de TG heeft vooral invloed op mentaliteit, uithoudingsvermogen, posities overnemen (als je met een verdediger opstoomt enz) maar ook vooral als je bijvoorbeeld achter komt dat je spelers bij hogere teamgeest langer geloof houden en proberen te winnen (als je echt dik achter komt merk je echt wel dat je eigen spelers veel minder goed lijken te worden).
De schakeltjes dat is vooral het tactisch verband met de trainer, betekend niet dat je er super veel van hoeft te merken hoor! Het hangt heel erg van je eigen manier van spelen af, bijvoorbeeld positionering Flx of Mtn, je moet maar eens filmpjes van opzoeken op Youtube, je kan namelijk vrij diep je verschillende strategieen bepalen door verschillende tactiek / trainers, ik speel bijvoorbeeld met een aanvallende trainer i.c.m. snelle uitbraken.
Ik vind het moeilijk in te schatten of dat het meest ideale is voor mezelf maar wat ik wel weet is dat als een speler bijvoorbeeld niet de zelfde schakel heeft als de trainer, dan betekend dat slechts dat hij het soort spel wat de trainer de rest wil laten spelen minder goed beheerst maar uiteindelijk ben jij de gene die de speler bestuurt.
Het kan dus best zo zijn dat je juist beter kan spelen met een speler die tactisch niet het zelfde is als je trainer maar wel beter bij jouw speelstijl past.
Hoe dat precies zit met spelers die na verloop van tijd meer matchen met de trainer (en dus van een subtactiek beide beheersen) weet ik niet.
Het verschilt echt sterk per speler hoe lang het duurt voor ze alle match hebben met de trainer. Zo heb ik Dani Alves op RB. TG ging eerst van 99 naar 94 maar is inmiddels alweer 98, hij heeft echter pas sinds gisteren 3 schakeltjes ipv 2 maar ik heb ook spelers gehad die na een toernooitje al alle schakels matchend hadden terwijl ze er eerst ook maar 2 of 3 hadden.
2. Dat klopt inderdaad, als je in je strategie (dacht ik, kan ook ploegmanagement zijn) de verschillende substrategieen selecteert kan je een andere trainer neer zetten als "hulptrainer". Overigens kan je dat beter alleen voor de achievement doen en daarna weer uit zetten omdat:
- De trainer namelijk ook naar je spelers toe groeit, zeker als je hem net nieuw hebt gaat het matchen sneller (en dan wil je hem niet naar een sub strategie van een ander team laten groeien)
- Zeker als je al een tijdje met een team speelt zal je merken dat je substrategieen een veel hogere TG hebben met je hoofdtrainer dan met de hulptrainer die je dan aan stelt (dus speel je met een hulptrainer bijvoorbeeld en springt je strategie tijdens het spel naar defensief, dan heb je dus in feite ineens een hele lage TG, dat wil je dus niet)
- Spelers zullen in het algemeen veel minder snel matchen met de hoofdtrainer en erger nog veel trager de TG omhoog halen! (wist je trouwens dat spelers ook als je ze op de bank zet qua TG omhoog gaan? dat gaat dus ook sneller als je geen hulptrainer aanstelt)
Hulptrainers zijn leuk bedacht hoor maar het werkt alleen goed als je ze vanaf het begin instelt als je een team gaat maken, eigenlijk hadden we dat dus moeten doen op het moment toen we begonnen met Myclub. Na verloop van tijd heeft het geen zin meer dus.
Adjust non olet, plerumque...