Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Powerline in stekkerkabels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een Powerline-set te kopen van 500Mbit. Ik hoorde wel van iemand dat als je ze in een verlengkabel/stekkerdoos steekt, je een groot verlies hebt. Kan iemand dit bevestigen en exacte cijfers geven?

Kan iemand me ook wat meer info geven over de powerlines in het algemeen.

Alvast bedankt

Arno

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:58
Geen exacte cijfers, maar ik kan inderdaad bevestigen dat de doorvoer een stuk slechter is met die constructie. Met Steam downloads kwam ik via powerline in een verlengkabel nooit boven de 20mbit/sec uit.

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-11 20:28
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:43:
Ik ben van plan om een Powerline-set te kopen van 500Mbit. Ik hoorde wel van iemand dat als je ze in een verlengkabel/stekkerdoos steekt, je een groot verlies hebt. Kan iemand dit bevestigen en exacte cijfers geven?

Alvast bedankt

Arno
Koop dan een set powerline adapters waar een extra stekker 'op' zit, kan je daar mooi je stekkerdoos in steken.

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-10 06:42
Ja, dat kan. Op het forum is veel te lezen over powerline.

Powerline: vreemd probleem
Powerline plotseling instabiel
Powerline problemen
Internetsnelheid plotseling verminderd via powerline

Deze post van dion_b vat eigenlijk veel problemen die met powerline voorkomen samen:
dion_b schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:01:
Powerline gaat over je stroomnet. Dat is een netwerk wat nooit gemaakt is voor data-overdracht met tientallen aangesloten apparaten die nooit gemaakt zijn om op zo'n netwerk te werken zonder verstoring.

Dat is gelijk je antwoord: als beide adapters op zelfde plek staan als vroeger heeft het niets met groepen en waarschijnlijk weinig met de adapters zelf te maken. Er is gewoon ergens in je stroomnet iets aangesloten wat de verbinding sterk verstoort.
Powerline is gewoon een gok. Het werkt goed, het werkt niet goed genoeg of het werkt niet. En als het nu goed werkt kan het in de toekomst plots gebeuren dat het niet meer werkt door (kleine) veranderingen in je stroomnet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangt ervan af wat nog meer op die stekkerdoos zit. Als er verder niets aan hangt kun je uitgaan van ongeveer 25% tot 30% minder snelheid door demping. Hangt er bijv een PC aan die stekkerdoos, dan halveert dat de snelheid nog eens. Wat de basissnelheid is, hangt af van je stroomnet (zowel demping door afstand en kabels als storing door andere apparaten).

Maar goed, is nergens voor nodig, vrijwel alle high-end Powerline apparaten hebben een loopthrough, een stopcontact op het apparaat zelf. Trek dus de stekkerdoos uit de muur, plaats de Powerline-adapter waar de stekkerdoos in zat en prik de stekkerdoos in de loopthrough op de powerline-adapter.
Dat is genoeg in eerdere posts op dit forum te vinden, zowel van mij als van anderen. In het algemeen kun je stellen dat het zelfde technologie is als WiFi met zelfde problemen (demping en interferentie) maar lastiger te voorspellen (weinig mensen kennen hun stroomnet goed genoeg om een inschatting te maken). Als je zeker een bepaalde snelheid wilt halen zonder risico op uitval is het hoe dan ook niet geschikt.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie allemaal. Ik ben hier echt een stuk wijzer van geworden!

Nog een klein vraagje. Op het stopcontact waar alle elektronische apparaten zitten aangesloten beneden(tv, digitale tv,home-cinema) zou ik de powerline dan aansluiten. Ik neem er een met stopcontact, zoals aangeraden door jullie. Maar is het stopcontact op de powerline even betrouwbaar als een gewoon muurstopcontact? Daarmee bedoel ik: zal alles dat op het muurstopcontact zat en nu via de powerline pas in het stopcontact gaat even goed blijven werken? Mijn ouders zullen het niet prettig vinden als dan iets niet meer deftig werkt :P

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2015 18:59 ]

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-11 11:50
Als je veel kringen op je schakelbord hebt en veel elektrische/elektronische apparaten aangesloten, is het niet aan te raden. Als je bescheiden woont, kan het best meevallen.

Zelf woon ik klein en heb ik goede ervaringen met Powerline: 30-50ms online. Snelheid weet ik zo niet, maar ik ondervind geen directe problemen. Af en toe verbindingsverlies ervaar ik wel, maar een reset van de router geeft een beter resultaat dan een tijdelijke directe verbinding met een (lange) kabel.

Het hangt echt af van woning tot woning of het werkt.

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:08
Ik had ooit een netwerk via powerline adapter met stopcontact, daarin een stekkerdoos, daarin weer een andere powerline adapter. Er waren 2 powerline adapters nodig voor KPN Interactieve TV en een desktop PC zonder WiFi. Het was niet mooi maar het werkte wel; ik kon er zelfs overheen gamen (een MOBA). Behaalde resultaten in het verleden bieden zoals altijd geen garantie voor de toekomst, en ik zou ook zeker aanraden andere oplossingen te zoeken, maar als je echt niet anders kan is het misschien het proberen waard.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Pagina: 1