Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internetsnelheid plotseling verminderd via powerline

Pagina: 1
Acties:

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-11 22:31
Beste Tweakers,

Wij zijn sinds februari thuis over gestapt naar Ziggo en ik ben sinds die tijd via een TP-Link wifi powerline adapter verbonden met onze router.
Ik haalde toen eerst 70Mbps met de snelheid. Nu haal ik plotseling nog maar 25Mbps.

Ik begrijp alleen niet hoe dit ineens mogelijk is :?

Ik heb de adapter al een keer gereset, de TP-link router al gerest en ook het modem van Ziggo, maar ik haal die snelheid van 70Mbps gewoonweg niet meer.

Is er iemand die hier heel misschien de oorzaak van zou kunnen weten...?

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:08
Hoe meet je de snelheid? Met http://speedtest.ziggo.nl? En hoe snel is het als je je computer direct in de router plugt?

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Probeer een ander stopcontact aan een geheel andere kant. Kan zijn dat je ineens gezeur hebt met groepen etc.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• mcgloud
Ja ik meet het met de Speedtest van ziggo.
Ik heb een lange tijd onze router weer terug gezet in de meterkast (heel dom) omdat ik dit van mijn vader en moeder moest omdat zij de router niet in de woonkamer wilde hebben...
Toen was ik er al bang voor dat ik dit probleem zou krijgen maar gelukkig niet dus, want mijn snelheid via de powerline was zoals toen de router gewoon in de woonkamer stond netjes 70Mpbs.
Nu probeerde ik het gisteren en ineens was het dus nog maar 24Mpbs.

PC staat op de eerste etage en ik heb geen kabel die lang genoeg is om naar de router te trekken.
Daarnaast hebben mijn ouders ons huis niet echt met oog voor de toekomst laten bouwen want wij hebben nergens in ons huis UTP ingangen zitten, behalve beneden in de woonkamer.

Dat met stopcontact veranderen heeft helaas geen nut gehad.
Ik denk dat Ziggo ook niet veel kan doen aangezien ik een eigen router gebruik...?

• Langerakpc
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-11 12:57
Kan je niet op wifi overstappen vanuit de meterkast? Een goede router kan een etage goed bereiken.

• mcgloud
Moet ik er trouwens even bij vermelden dat de powerline adapter een WIFI powerline adapter is.

Mijn pc heeft geen wifi kaart. Dus ik gebruik de ethernet functie van de pc en de powerline.

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

mcgloud schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:42:
Ja ik meet het met de Speedtest van ziggo.
Ik heb een lange tijd onze router weer terug gezet in de meterkast (heel dom) omdat ik dit van mijn vader en moeder moest omdat zij de router niet in de woonkamer wilde hebben...
Toen was ik er al bang voor dat ik dit probleem zou krijgen maar gelukkig niet dus, want mijn snelheid via de powerline was zoals toen de router gewoon in de woonkamer stond netjes 70Mpbs.
Nu probeerde ik het gisteren en ineens was het dus nog maar 24Mpbs.
Speedtest van Ziggo is niet zo relevant vind ik, probeer via Google is andere.
PC staat op de eerste etage en ik heb geen kabel die lang genoeg is om naar de router te trekken.
Daarnaast hebben mijn ouders ons huis niet echt met oog voor de toekomst laten bouwen want wij hebben nergens in ons huis UTP ingangen zitten, behalve beneden in de woonkamer.
Ook via bestaande stroomleidingen kan je d.m.v. een trekveer zelf een UTP outlet maken.
Heb dit zelf ook gedaan, huis uit 1961.
Dat met stopcontact veranderen heeft helaas geen nut gehad.
Ik denk dat Ziggo ook niet veel kan doen aangezien ik een eigen router gebruik...?
Op plekken waar ik geen UTP kon krijgen gebruik ik ook powerline adapters.
Toevallig had ik het ook op zolder, maar toen had ik er een stekkerdoos tussenin zitten, toen haalde ik net krapjes aan 50 MBPS, toen na het rechtstreeks op het stroomnet aangesloten te hebben haalde ik wel mijn 120 mbit.

Dus het is een kwestie van testen 8)7

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Powerline gaat over je stroomnet. Dat is een netwerk wat nooit gemaakt is voor data-overdracht met tientallen aangesloten apparaten die nooit gemaakt zijn om op zo'n netwerk te werken zonder verstoring.

Dat is gelijk je antwoord: als beide adapters op zelfde plek staan als vroeger heeft het niets met groepen en waarschijnlijk weinig met de adapters zelf te maken. Er is gewoon ergens in je stroomnet iets aangesloten wat de verbinding sterk verstoort.

Nu, de vraag is wat. Zoals alle vormen van verstoringen kan het komen van een zwakke bron dichtbij (zelfde stekkerblok als je adapters) of van een sterke bron verder weg. In dat eerste geval kun je het verhelpen door de stoorzender elders in de pluggen. Maar als het komt van een apparaat aan andere kant van het huis die gewoon gehele bandbreedte 2MHz-68MHz om zeep helpt, kun je weinig behalve ofwel apparaat (als je hem kunt vinden) de deur te wijzen danwel Powerline vervangen door een Ethernetkabel of ander alternatief (MoCA).

Oslik blyat! Oslik!

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

dion_b schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:01:
Powerline gaat over je stroomnet. Dat is een netwerk wat nooit gemaakt is voor data-overdracht met tientallen aangesloten apparaten die nooit gemaakt zijn om op zo'n netwerk te werken zonder verstoring.

Dat is gelijk je antwoord: als beide adapters op zelfde plek staan als vroeger heeft het niets met groepen en waarschijnlijk weinig met de adapters zelf te maken. Er is gewoon ergens in je stroomnet iets aangesloten wat de verbinding sterk verstoort.

Nu, de vraag is wat. Zoals alle vormen van verstoringen kan het komen van een zwakke bron dichtbij (zelfde stekkerblok als je adapters) of van een sterke bron verder weg. In dat eerste geval kun je het verhelpen door de stoorzender elders in de pluggen. Maar als het komt van een apparaat aan andere kant van het huis die gewoon gehele bandbreedte 2MHz-68MHz om zeep helpt, kun je weinig behalve ofwel apparaat (als je hem kunt vinden) de deur te wijzen danwel Powerline vervangen door een Ethernetkabel of ander alternatief (MoCA).
Wat dion zegt is natuurlijk (meestal wel) waar :9

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-11 19:16
Ik zou inderdaad eens beginnen met alles uit te trekken wat er uit te trekken is, en anders groepen uitschakelen in je groepenkast en dan kijken wat je snelheid is.

Als je dan wel 70Mbit (of nog hoger haalt) weer stuk voor stuk groepen/apparaten er bij gaan zetten.
Het kan trouwens ook iets simpels zijn als een stekker 180graden draaien en weer insteken.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:08
Spacialz schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:55:
[...]

Speedtest van Ziggo is niet zo relevant vind ik, probeer via Google is andere.
Als je bij Ziggo zit, is dit de meest relevante. Dit is namelijk de speedtest server die op het Ziggo net zelf zit. Hiermee kun je bepalen of het probleem van snelheid binnen Ziggo ligt (dus inclusief je eigen aansluiting). Als je een andere gebruikt, kan het ook aan alles tussen Ziggo en de externe speedtest server liggen.

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

celshof schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:51:
[...]
Als je bij Ziggo zit, is dit de meest relevante. Dit is namelijk de speedtest server die op het Ziggo net zelf zit. Hiermee kun je bepalen of het probleem van snelheid binnen Ziggo ligt (dus inclusief je eigen aansluiting). Als je een andere gebruikt, kan het ook aan alles tussen Ziggo en de externe speedtest server liggen.
Doelde meer op programmatuur dan op webbased als ik eerlijk ben, maar inderdaad webbased via Ziggo zelf is wel enigszins relevant in dat opzicht :9

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-11 01:51
doe eens speedtest2.telenet.be en kijk eens wat die aangeeft ?

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-11 01:51
Indien het nog slecht is , kan je altijd je computerwinkel of een kennis vragen de powerline te testen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

...een lagere snelheid want verder verwijderd van TS dus hogere latencies :o

Jongens, het ligt echt niet aan de speedtestserver van Ziggo die opeens slechter zou zijn gaan presteren voor de zekerheid even getest achter vrij dikke verbinding: 493Mbps gehaald erop - dat ding (en iedere andere degelijke Ookla v3 server) doet dit soort bescheiden snelheden met twee vingers in z'n neus. Het ligt ook niet aan de infra in huis TS want dit is niet na verbouwing of bezoek electricien gebeurd.

Dit is puur kwestie van meer interferentie op dat stroomnet. Al deze andere goedbedoelde adviezen leiden gewoon af.

Oslik blyat! Oslik!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-11 19:16
Daarom, alles uittrekken, en dan stap voor stap de boosdoener zoeken.

(En hopen dat de boosdoener niet bij de buren zit. ;) )

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hier in huis hebben we tenminste pakweg 120Mb/s stabiel tussen drie adapters, behalve als de stofzuiger aanstaat, dan daalt de verbindingsnelheid tot bijna het nulpunt. Dus ik zou ook zoeken naar een boosdoener.
Pagina: 1