Powerline plotseling instabiel

Pagina: 1
Acties:

• V1ncam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-12-2021
Hoi,

Ik heb van in september 2014 een powerline adapter gekocht omdat ik geen kabel wilde trekken. Aanvankelijk deed deze het heel prima. Een stabiele verbinding van 40 mbps. Maar sinds een maand is deze plotseling heel instabiel. Zoals je hieronder kunt zien zitten er enorme pieken in.

mytest.net:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ku18IQv.png

Ziggo:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xgB960s.png

Als ik mijn laptop direct aansluit op de router dan haal ik gewoon 90 mbps. Dus het ligt niet aan de verbinding van Ziggo, maar ergens in huis.

Het enige wat is veranderd is de locatie van de koelkast (ik weet niet meer zeker of dit tegelijkertijd is gebeurt met de veranderingen). Maar als ik de stekker eruit haal veranderd er niks aan mijn internet verbinding. Dus het lijkt me dat het niet daaraan ligt.

Wasmachine en vaatwasser staan niet aan. We hebben geen magnetron.

Heeft iemand een idee in welke richting ik moet zoeken?

V1ncam

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-02 18:35
Misschien is er iets veranderd bij de buren?
Om de adapters zelf uit te sluiten misschien even testen in een dubbel stopcontact.

Addicted to silent computing

• V1ncam
Hoe zou het de adapters uit sluiten als ik ze in een ander stopcontact doe? Of bedoel dat het aan het specifieke stopcontact kan liggen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Andersom: door ze op zelfde stekkerdoos te zetten sluit je demping en veel ruis uit. Als het dan nog niet werkt is je adapter ws brak.

Dat gezegd, dit lijkt verdacht op storing van een ander apparaat op je electriciteitsnet. Toevallig nieuwe telefoon (+oplader!) gekocht laatst? Of LED-lampen?

Oslik blyat! Oslik!

• V1ncam
Het was iets heel anders. Het lag aan een internet kabel. Hoezo gaan die dingen opeens stuk?!

In ieder geval bedankt.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-02 13:13
Alles kan ineens stuk gaan.mensen kunnen ook ineens dood gaan
Pagina: 1