Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[PC] XCOM 2

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:

• Aight!
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17:40

Aight!

'A toy robot...'

quote:
pirke schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:46:
Zoek eens op Google.. "xcom 2 steam key", voor minder dan 15 euro te krijgen. Zeer de moeite waard.

En ironman commander blijkt een stuk lastiger te zijn dan ironman veteran :) Af en toe slechts 2 available soldiers, de rest dood of gewond. En dan komt er weer een retaliation missie... Ben zelfs de spark alweer verloren, en te weinig funds... Altijd te weinig funds. Maar deze zelfkastijding is wat xcom zo leuk maakt.
Thnx voor de tip! Ben hem aan het donwloaden!

Eerst maar eens de gewone proberen te spelen voordat ik aan Long War begin :P

Te koop CANON EF 70-200 F/4 : https://tweakers.net/aanbod/1937148/canon-ef-70-200mm-f-4l-usm.html

• AntiChrist7
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 17:30
Is long War een beetje stabiel? Ik volgde het vanop afstand, maar er leek elke 3 weken een nieuwe versie te komen. En Quill18 deed een playthrough, maar moest al na 8 videos stoppen vanwege een game ending bug

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:47
quote:
Aight! schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:43:
[...]

Thnx voor de tip! Ben hem aan het donwloaden!

Eerst maar eens de gewone proberen te spelen voordat ik aan Long War begin :P
Ik koop zelden iets via steam, meestal losse keys van dergelijke aanbieders die je dan op steam kunt activeren. Vanaf dag 1 krijg je al korting op die manier.

Al begonnen aan je eerste campaign?

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

quote:
pirke schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 00:48:
[...]

Ik koop zelden iets via steam, meestal losse keys van dergelijke aanbieders die je dan op steam kunt activeren. Vanaf dag 1 krijg je al korting op die manier.

Al begonnen aan je eerste campaign?
Ja heb net de eerste missie gedaan, heb ervoor nog vaak XCOM:EW gespeeld dus weet wel een beetje hoe het werkt!

Alleen draait hij niet zo heel soepel op mijn macbook, maar het is in ieder geval speelbaar. (laadtijden tussen de missies zijn wel lang)

2e missie is de relais uitschakelen, maar daar ga ik van het weekend eens aan beginnen.

Te koop CANON EF 70-200 F/4 : https://tweakers.net/aanbod/1937148/canon-ef-70-200mm-f-4l-usm.html

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:47
Dat nest vd viper king was ook een spannende missie zeg, vooral omdat je aanvoelt wat er gaat komen, alleen weet je nog niet waar en wanneer. Uiteindelijk helemaal flawless, op 1x damage na (bound door de king). Daarna was ie meteen weer weg met iets minder dan 50% hp remaining. Gedeeltelijk upgraded weapons en wel upgraded armor, en veel overwatch. Wat gratis acties (bijl gooien, lightning hands) en 1 hidden scout die een shotgun crit op de ruler deed en klaar was kees.

Puur al voor de spanning (helemaal dankzij ironman) is die DLC het al waard.

Edit

Ondertussen de viper king en berserker queen allebei in de tweede encounter verslagen. De archon king zojuist voor het eerst ontmoet in een vip kidnap missie op strakke timer. Dat was pittig, ik had hem niet binnen in dat gebouw verwacht, de vijanden buiten waren ook nog niet helemaal verslagen. Uiteindelijk heb ik m weggejaagd met flinke schade aan het team, 1 soldaat bewusteloos die ik naar de evac gedragen heb, en een andere die de vip droeg. De evac zone was omsingeld met flink wat overwatch vijanden. De grenadier met blast padding trok alle overwatch naar zich toe en zo konden we net op tijd in de laatste timer weg. Iedereen flink gehavend, maar net geen doden en missie geslaagd.

pirke wijzigde deze reactie 30-07-2017 00:31 (38%)

• AntiChrist7
Net mijn ironman commander campaign afgemaakt ter opfrissing voor War of the Chosen. Volgende keer begin ik vroeger met Psi soldiers, was vergeten hoe OP die zijn. Een 93% missen op de laatste avatar was wel pijnlijk :p

Nu nog wat extra voicepacks en dergelijke vinden. Er is trouwens een stream van 2u van firaxis waarin ze nieuwe dingen tonen

• AntiChrist7
Embargo is gelift, dus de eerste streams voor WotC zijn er (oa christopherodd). Er is al een nieuwe openingsmissie, en ben ook blij voor de introductie van second wave

• Wee Man
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 14:03
Blijkbaar komen er ook wat performance fixes met de uitbreiding.

• Garion
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-09 09:43
Ik had me zoooo voorgenomen om niet meer games (of expansions) te willen spelen op (of vlak na) release, maar.... ik ben bang dat ik die 'zelfopgelegde regel' toch ga breken voor War of the Chosen. Ondanks toch wat tegengevallen eerdere ervaringen met bijvoorbeeld de laatste Sim City en Mass Effect Andromeda ( ;w EA....)

Want wat heb ik een zin in deze uitbreiding!

De afgelopen dagen heb ik behoorlijk wat video's van YouTubers gekeken; met name de video's van Christopher Odd en Marbozir zijn erg fijn om alvast in de stemming te komen.

Met name Marbozir is echt een briljante speler - van zijn playthrough op Legend leer je een hele hoop 'tips and tricks'. Zeker een aanrader. Ik heb zelf overigens niet zo'n moeite met zijn 'heerlijke Oostblok accent', maar daar moet je je misschien wel even overheen zetten.

* Gaat nu naar Steam om te kopen * must... resist....

Butt-kicking! For goodness!

• AntiChrist7
Koop het via de -20% coupon van GMG, dan kost het je €30 ipv 40 (nooit dingen kopen op release op steam, er zijn genoeg geldige keysites die of een korting of een rewardprogram hebben voor releases)

Enja, heb ook naar christopherodd gekeken. Er zit zoveel nieuws in, ik zit zoet voor de rest van het jaar denk ik. Eerst een commander ironman run om de nieuwe regels nog wat te leren kennen, dan Legendary ironman eindelijk :p

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 18:41
quote:
Garion schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:15:
Ik had me zoooo voorgenomen om niet meer games (of expansions) te willen spelen op (of vlak na) release, maar.... ik ben bang dat ik die 'zelfopgelegde regel' toch ga breken voor War of the Chosen. Ondanks toch wat tegengevallen eerdere ervaringen met bijvoorbeeld de laatste Sim City en Mass Effect Andromeda ( ;w EA....)

Want wat heb ik een zin in deze uitbreiding!

De afgelopen dagen heb ik behoorlijk wat video's van YouTubers gekeken; met name de video's van Christopher Odd en Marbozir zijn erg fijn om alvast in de stemming te komen.

Met name Marbozir is echt een briljante speler - van zijn playthrough op Legend leer je een hele hoop 'tips and tricks'. Zeker een aanrader. Ik heb zelf overigens niet zo'n moeite met zijn 'heerlijke Oostblok accent', maar daar moet je je misschien wel even overheen zetten.

* Gaat nu naar Steam om te kopen * must... resist....
Moest wel even wennen aan zijn accent, maar afgezien daarvan is zijn Engels prima en inderdaad erg interessante playthroughs.
Ik kon de verleiding niet weerstaan in ieder geval. :P

How many Prolog programmers does it take to change a lightbulb? Yes.

• Tennisbal
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
En wat zijn jullie ervaringen? Ik wacht op de xbox versie

• AntiChrist7
quote:
Tennisbal schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:24:
En wat zijn jullie ervaringen? Ik wacht op de xbox versie
Nog 9 uur voor release.

En waarom zou je wachten op de xbox versie als ie tot 31/8 aan €20 staat op steam (of 15euro op een keysite) en je er mods gratis en voor niks bijkrijgt?

• Tennisbal
quote:
AntiChrist7 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:17:
[...]

Nog 9 uur voor release.

En waarom zou je wachten op de xbox versie als ie tot 31/8 aan €20 staat op steam (of 15euro op een keysite) en je er mods gratis en voor niks bijkrijgt?
Wil hem chill op mijn bank spelen zonder steam link. gewoon native

• KipCurreh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 15:20

KipCurreh

Nightcrawler

(jarig!)
Topgame, maar 40€ voor een uitbreiding is toch een afknapper voor mij...

Ik wacht wel op de winter sales, het loopt niet weg :)

Veel plezier heren !

Setup | Steam

• Mugwump
Vanochtend de download aangeslingerd, vanavond maar eens kijken. :P

• AntiChrist7
holy fuck, 30gb

heb dringend een tweede ssd nodig, heb een paar dingen moeten wegdoen. en ik ga nu in het zonnetje liggen terwijl ie bezig is :)

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 29-08-2017 17:04 (25%)

• Tennisbal
En 1e reacties?

• Mugwump
quote:
AntiChrist7 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:03:
holy fuck, 30gb

heb dringend een tweede ssd nodig, heb een paar dingen moeten wegdoen. en ik ga nu in het zonnetje liggen terwijl ie bezig is :)
Ik moest eerst even FF XIII à 58GB deïnstalleren op mijn SSD. :P

Vanavond de eerste paar missies gedaan. Had al het één en ander gezien maar het is echt weer een hele andere game met de nieuwe hero classes, chosen, lost, nieuwe abilities / bonds, covert ops en ga zo maar door.
Ook het feit dat je soldaten nu vermoeid raken en beter missies kunnen uitzitten zorgt ervoor dat je veel meer varieert in wie je op missie stuurt en welke combinaties je hanteert.

• AntiChrist7
Heb tot en met de storymissie gedaan. Eerste ontmoeting met de assassin was wel al gedaan na twee shots omdat ze haar direct liet flanken.

maar ga denk ik herbeginnen, mods worden geupdate, en ik mis echt wel enkele UI mods zoals costbased abilities, en ook de widescreen fix voor 34 inch

• Xanthian
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 07-10 11:06
40,- voor een expansion. Wel veel geld.
Maar, er wordt ook wel héél veel aangepast.

Ik heb zowaar een missie kunnen voltooien door niemand neer te knallen. Sneaky erin sluipen, VIP oppakken en dan vluchten naar de Evac.

Ik ben nog niet onder de indruk van de Chosens, maar dat komt nog wel denk ik.
In de gelimiteerde tijd dat je hebt heb je wel veel meer te doen, zoals Covert Missions, meer research (breakthroughs), etc. Ben er nog niet uit of je hier ook meer tijd voor krijgt.

• Mugwump
quote:
Xanthian schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:48:
40,- voor een expansion. Wel veel geld.
Maar, er wordt ook wel héél veel aangepast.

Ik heb zowaar een missie kunnen voltooien door niemand neer te knallen. Sneaky erin sluipen, VIP oppakken en dan vluchten naar de Evac.

Ik ben nog niet onder de indruk van de Chosens, maar dat komt nog wel denk ik.
In de gelimiteerde tijd dat je hebt heb je wel veel meer te doen, zoals Covert Missions, meer research (breakthroughs), etc. Ben er nog niet uit of je hier ook meer tijd voor krijgt.
Ik had een supply raid mission waarbij ik op een pleintje stond met wat hoge gebouwen ernaast terwijl er steeds weer Lost aankwamen en ondertussen ook nog advent / vipers. Dan is zo'n assassin die langs komt rennen, die stun attack doet en weer in een gebouw verdwijnt toch best irritant.
Bovendien kun je je soldaten niet al te strak groeperen, want dan krijg je die blind attack over je heen en dat is zeker met zo'n aanstormend groepje Lost vrij problematisch.

• ArgantosNL
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18-10 11:50
quote:
Mugwump schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:07:
[...]

Ik had een supply raid mission waarbij ik op een pleintje stond met wat hoge gebouwen ernaast terwijl er steeds weer Lost aankwamen en ondertussen ook nog advent / vipers. Dan is zo'n assassin die langs komt rennen, die stun attack doet en weer in een gebouw verdwijnt toch best irritant.
Bovendien kun je je soldaten niet al te strak groeperen, want dan krijg je die blind attack over je heen en dat is zeker met zo'n aanstormend groepje Lost vrij problematisch.
Je kunt je reaper een perk geven dat als ze een enemy hebben gespot dat deze zichtbaar blijft.
Zeer handig bij deze hit en run acties die nogal pijn doen.

BTW de reaper claymore explodeert ook als je er een granaat bij gooit, en deze zijn gewoon bruikbaar zelfs als je verblind bent door de assassin. Wanneer je wat verder komt begint ze steeds meer HP te krijgen en wordt het steeds lastiger om haar uit te schakelen.

wat voor debuff heeft de assassin bij jullie gekregen, bij mij heeft ze income een flinke debuff gegeven wat voor een trage start zorgt. Ik vraag me af of deze debuff randomized is.

• Mugwump
quote:
ArgantosNL schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:16:
[...]

Je kunt je reaper een perk geven dat als ze een enemy hebben gespot dat deze zichtbaar blijft.
Zeer handig bij deze hit en run acties die nogal pijn doen.
Klopt ja, die ability moet ik nog toevoegen volgens mij. Op het moment heb ik ook slechts één reaper (volgens mij kun je er later meer krijgen toch?) en die is toch regelmatig gewond of vermoeid. Had al wel snel de +1 damage voor conventional weapons research als instant of inspired, dat helpt toch ook wel erg om net even die broodnodige kill te scoren.
quote:
BTW de reaper claymore explodeert ook als je er een granaat bij gooit, en deze zijn gewoon bruikbaar zelfs als je verblind bent door de assassin. Wanneer je wat verder komt begint ze steeds meer HP te krijgen en wordt het steeds lastiger om haar uit te schakelen.
Heeft ze niet standaard immuniteit tegen explosives of is dat een trigger ability die ze toevallig had in één van m'n missies? Explosives in missies met Lost blijven ook wel een risicootje. Al moet ik zeggen dat als je enkel Lost tegen je hebt in een open ruimte het nog wel redelijk makkelijk exp oplevert zonder al te veel risico.
quote:
wat voor debuff heeft de assassin bij jullie gekregen, bij mij heeft ze income een flinke debuff gegeven wat voor een trage start zorgt. Ik vraag me af of deze debuff randomized is.
Die income debuff had ik ook. Geen idee of dat toeval is of dat het min of meer scripted is.

• ArgantosNL
quote:
Mugwump schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:54:
[...]

Klopt ja, die ability moet ik nog toevoegen volgens mij. Op het moment heb ik ook slechts één reaper (volgens mij kun je er later meer krijgen toch?) en die is toch regelmatig gewond of vermoeid. Had al wel snel de +1 damage voor conventional weapons research als instant of inspired, dat helpt toch ook wel erg om net even die broodnodige kill te scoren.
Ik weet niet of het toeval is, maar bij mij elke missie dat de assassin opdook kreeg ik voordat ik de missie starten een klein video bericht. en ik heb vooralsnog ook maar 1 reaper.
quote:
[...]

Heeft ze niet standaard immuniteit tegen explosives of is dat een trigger ability die ze toevallig had in één van m'n missies? Explosives in missies met Lost blijven ook wel een risicootje. Al moet ik zeggen dat als je enkel Lost tegen je hebt in een open ruimte het nog wel redelijk makkelijk exp oplevert zonder al te veel risico.
bij mij heeft ze nu 3 perks
- triggert geen overwatch shots
- eind van de beurt gaat ze automatisch in overwatch
- summon lancer

de lost zijn nou niet echt een grote bedrijging, enkel door de aantallen kunnen ze lastig worden maar tot nu toe hebben ze in een uur of 4 speel tijd misschien net 6 hitpoints aan damage gedaan in 4 keer dat ze dicht genoeg bij zijn gekomen om aan te vallen.
quote:
[...]

Die income debuff had ik ook. Geen idee of dat toeval is of dat het min of meer scripted is.
Het lijkt nu wel makkelijker om extra personeel (engineers enz.)te krijgen. Ik zit nu in de 3rd maand en hebt volgensmij al 4 a 5 engineers.

• Mugwump
quote:
ArgantosNL schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:19:
bij mij heeft ze nu 3 perks
- triggert geen overwatch shots
- eind van de beurt gaat ze automatisch in overwatch
- summon lancer
Dat einde van de beurt automatisch in overwatch heb ik dan weer niet.
quote:
de lost zijn nou niet echt een grote bedrijging, enkel door de aantallen kunnen ze lastig worden maar tot nu toe hebben ze in een uur of 4 speel tijd misschien net 6 hitpoints aan damage gedaan in 4 keer dat ze dicht genoeg bij zijn gekomen om aan te vallen.
Nee, zeker met wat extra ammo slots of gratis reloads o.i.d. kun je er zo 8-10 omleggen als ze een beetje in de buurt zijn. Ik weet eigenlijk niet of ze nog ability points opleveren voor flanking en dergelijke. Zo ja, dan zou dat wel mooie farming zijn.
De Lost an sich zijn het probleem ook niet. Het wordt pas problematisch als je ze erbij krijgt terwijl je net twee groepjes aliens op je dak hebt gekregen of een groepje en een chosen. Het kost je acties die je vaak hard nodig hebt om de aliens uit te schakelen.
quote:
[...]

Het lijkt nu wel makkelijker om extra personeel (engineers enz.)te krijgen. Ik zit nu in de 3rd maand en hebt volgensmij al 4 a 5 engineers.
Ik zit geloof ik ook net in de derde maand, maar engineers schoot bij mij niet echt op. Heb er ééntje gekocht op de zwarte markt en nu in totaal twee. Wel al drie scientists. Ook wel acht dagen verspild aan een dingetje dat 'assorted loot' zou geven, maar me uiteindelijk welgeteld één scope opleverde. :')
Het is ook lang geleden dat ik het had gespeeld, maar ik had ook een 'permanently increase income in region'-dingetje, wat met geloof ik toch weer +15 supplies / maand opleverde. Die leek me nieuw.

• -PassY-
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19-10 12:34
gister van 14:30 tot 00:30 lekker zitten ploeteren

dacht vrolijk een standbeeld te moeten opblazen in de eerste missie. Not ... moest een power generator ophalen en kreeg direct alle advent voorgesteld die je eerst in 4 missies voorgesteld kreeg. Had toen al door dat het flink anders was.

Wat ik heel vet vind, is dat je nu ook missies hebt in tunnels/gebouwen, wat vrij lastig is voor je sniper :+ Compleet andere tactieken nodig.

Ben ook maar achter de assassin aan het gaan, en de warlock heeft zich ook al voorgesteld. Maar die choosen komen soms op de meest lastige moment.
Gister 1 supply drop waar ik kratten moest taggen, met 2-3 advent groepen om mee heen en de lost (die overigens elkaar bezig hielden voor een groot deel). Komt de choosen langs, 1 soldaat dazed, en de choosen direct uit zicht.

Andere missie ... SITREP gaf aan een zeer sterke alien te zien. Dus bij de eerste nieuwe tegenstander (die nano robot die een humanoid vormen) dacht ik "nou, hebben we die ook gehad, en hij heeft best veel health vergeleken met de rest" ... 1 beurt later conceal ik mijn ranger en ren ik direct op de viper king af die om het hoekje stond ... OEPS!

Het lijkt ook wel of ik meer missies krijg, of ik gewoon erg lang doe nu over de normale story lijn. Nauwlijks tijd om dingen te bouwen, alles te scannen. Ben nu pas bezig met de skulljack en ik moet zelfs nog de blacksite vail missie doen :o

en ik kan nog wel langer doorgaan nu :p Te veel nieuwe dingen.

40 euro is het meer dan waard. Als ze dit Xcom 3 hadden genoemd, dan zou ik dat prima vinden. Dit is gewoon Xcom 2.5

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• AntiChrist7
Enkele mods zijn geupdate, ben herstart met cost based ability colours en widescreen fix (echt wel nodig als je 34 inch hebt). Op de eerste missie maar nipt de ontsnappende generaal kunnen killen, maar mijn ranger werd gewond --> hij kan niet mee op de lost mission (waar je ongeveer 75 zombies afknalt voor puur xp) --> dus geen 5 man op de eerste retaliation. En dan ongelukkige timing van een faceless gecombineerd met 3x 80% schoten die missen zorgt voor de eerste dode.

Breakthrough zijn wel interessant, ben ik het nu of is dat soms voor dingen die niet in de tech tree staan? Ik had er eentje voor versnelde modular weapons, maar ook eentje voor een extra slot op sniper rifles (en heb een lets play gezien waar het +1 voor swords was).

Een lab bouwen is nu iets wat echt tot de opties behoort, maar die resistance ring wil je zo snel mogelijk op poten zetten, samen met je GTS. De training center voor bonds is pas op middellange termijn, maar dan heb je ook de infirmary...

Choices choices :p

• Mugwump
quote:
AntiChrist7 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 00:34:
Breakthrough zijn wel interessant, ben ik het nu of is dat soms voor dingen die niet in de tech tree staan? Ik had er eentje voor versnelde modular weapons, maar ook eentje voor een extra slot op sniper rifles (en heb een lets play gezien waar het +1 voor swords was).
Dat idee had ik ook inderdaad. Nu al een aantal van die +1's gehad.
quote:
Een lab bouwen is nu iets wat echt tot de opties behoort, maar die resistance ring wil je zo snel mogelijk op poten zetten, samen met je GTS. De training center voor bonds is pas op middellange termijn, maar dan heb je ook de infirmary...

Choices choices :p
Ja ik heb echt het idee dat je nu veel meer keuzes moet maken. :P
Ik heb een engineer op de resistance ring gezet en ik wil de ring nog een upgrade geven, want die covert missions leveren toch wel erg veel op en zijn daarnaast nog eens verkapte training + bonus stats voor je soldiers. Had gelukkig een gelande UFO die me aardig wat alloys / supplies en andere goodies opleverde.

Gisteravond nog even gecheckt en die strengths / weaknesses van de chosen lijken toch wel deels random gegenereerd. Bij mij heeft de assassin namelijk immune to explosives. Wel weer gewoon kwetsbaar voor melee attacks (daar was de assassin bij een van die streamers dan weer immuun voor).

Ook de warlock inmiddels tegengekomen. Die vond ik toch een stuk minder irritant dan de assassin. De spectral zombies die dat ding spawnt stellen niet gek veel voor, hij kan bij mij een faceless maken en doet nog mind control geloof ik. Enige irritante was dat ik met een missie zat met een turnlimit en hij precies achter het gebouw stond waar het object dat ik moest vernietigen zich in bevond en er ondertussen ook hordes Lost bij kwamen. Dat maakte het extra irritant, want Lost omleggen = healing voor de warlock. Redelijk wat gewonden omdat hij mijn grenadier wist te mind controllen die vervolgens een granaat op drie van m'n soldaten mikte. :P

• ArgantosNL
quote:
Mugwump schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:57:
[...]

Dat idee had ik ook inderdaad. Nu al een aantal van die +1's gehad.

[...]

Ja ik heb echt het idee dat je nu veel meer keuzes moet maken. :P
Ik heb een engineer op de resistance ring gezet en ik wil de ring nog een upgrade geven, want die covert missions leveren toch wel erg veel op en zijn daarnaast nog eens verkapte training + bonus stats voor je soldiers. Had gelukkig een gelande UFO die me aardig wat alloys / supplies en andere goodies opleverde.

Gisteravond nog even gecheckt en die strengths / weaknesses van de chosen lijken toch wel deels random gegenereerd. Bij mij heeft de assassin namelijk immune to explosives. Wel weer gewoon kwetsbaar voor melee attacks (daar was de assassin bij een van die streamers dan weer immuun voor).

Ook de warlock inmiddels tegengekomen. Die vond ik toch een stuk minder irritant dan de assassin. De spectral zombies die dat ding spawnt stellen niet gek veel voor, hij kan bij mij een faceless maken en doet nog mind control geloof ik. Enige irritante was dat ik met een missie zat met een turnlimit en hij precies achter het gebouw stond waar het object dat ik moest vernietigen zich in bevond en er ondertussen ook hordes Lost bij kwamen. Dat maakte het extra irritant, want Lost omleggen = healing voor de warlock. Redelijk wat gewonden omdat hij mijn grenadier wist te mind controllen die vervolgens een granaat op drie van m'n soldaten mikte. :P
bij mij heeft de warlock explosive weakness, en de assassin heeft een weakness na 3+ attacks per beurt. Welke bijna nutteloos is, want na 3 attacks is de bonus vaak overbodig.

• Xanthian
Ik heb inmiddels alle drie de "heroes".

De beste is nog altijd de reaper, die gebruik ik als scout. Samen met een +2 movement PCS kan je perfect de map verkennen.

Templar is ook erg leuk, maar ben zeer benieuwd wat die voor abilities heeft later.
Ik heb ook een Psi Operative met Null Lance en die is voorlopig beter.

De skirmisher ben ik minder van overtuigd. Justice is wel leuk maar niet echt OP. Zijn wapen is gewoon slecht, weinig ammo waardoor je twee shots op 1 turn gewoon niet zoveel voorstelt.

• Mugwump
Skirmisher lijkt inderdaad vooralsnog wel de minste van de drie.
Reaper is een ideale scout en heeft nu bovendien bij mij inmiddels concealed shot, gegarandeerd verborgen blijven bij een kill en nog wat van die abilities wat haar echt een ideale stealth sniper maken.
Templar heb ik net, maar speelt ook wel lekker. Melee attack + parry is wel een ideale rushcombi. Soort van 1-shot mimic beacon heb je dan.
Heb ook een 'schiet op elke enemy in zicht' ability genomen met één van de heroes, volgens mij was dat op de Templar.

• -PassY-
je moet inderdaad lekker vroeg beginnen met de resistance ring, en wachten met de training center bv :+

Al begin ik nu steeds meer de bonds te gebruiken. Verrekte handig. Gister mijn reaper (dragunova?) mind controlled door een priest, haar maatje er naast gezet (2 turn move, 1 werkt niet), mind control direct over. En nog een paar keer wat debuffs weten weg te krijgen met mijn Specialist/Ranger bond

Dual shot is ook verrekte handig. Vooral als er 1 nog concealed is en die in een goede positie kan krijgen. Ranger kan dan nog een keer schieten, en met impacable kan je gelijk ook de veiligheid opzoeken

Gister wel bijna 1 soldaat kwijt geraakt met een ambush. Wist niet wat ik mee maakte :D 2 soldaten maar, tering veel lost op de map, en advant die je soldaten gigantisch opjaagd.

En het is ook best schrikken als er 4 (ja 4!) beserkers op je af rennen tijdens een ratilation missie, de resistance maakt ze allemaal enraged, zoek het maar uit :D En owja, ze hadden ook nog hulp van mutons.

Ranger heeft zich nu ook gemeld. Gister in een map waar ik een VIP moest oppikken bij een turret (voor de ammo op was) van de lost. Dus continu groepen die spawnen. Komt die grappenmaker langs en summonned direct een MEC 8)7

Ja, Xcom 2.5 gaat vanavond gewoon weer verder :D Gister als laatste de blacksite vail opgehaald, ook direct een officer weten te skulljacken. Dus ik kan ook weer verder met het verhaal zelf ipv me zelf in leven houden en proberen de choosen te "ontwijken"

En wat is die photobooth toch verrekte leuk, na iedere misse ben ik weer een paar minuten bezig om iets leuks te maken

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Nu online
quote:
AntiChrist7 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 18:13:
Koop het via de -20% coupon van GMG, dan kost het je €30 ipv 40 (nooit dingen kopen op release op steam, er zijn genoeg geldige keysites die of een korting of een rewardprogram hebben voor releases)

Enja, heb ook naar christopherodd gekeken. Er zit zoveel nieuws in, ik zit zoet voor de rest van het jaar denk ik. Eerst een commander ironman run om de nieuwe regels nog wat te leren kennen, dan Legendary ironman eindelijk :p
Als je echt de developers wilt steunen koop je wel via Steam, wat maakt die 10 euro nou uit? GMG zitten teveel keys gestolen met creditcard gegevens.

• Mugwump
Bonds heb ik nog niet superveel mee gedaan, heb enkel nog teamwork. Al kwam dat ook wel even van pas in een mission toen twee van m'n soldiers die assassin blind debuff kregen. Gewoon even een action naar de ranger en grenadier die klaar stonden om de chosen aan gort te slashen / schieten en weer 5 ability points in de pocket. :P

• AntiChrist7
quote:
Discipline schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:04:
[...]

Als je echt de developers wilt steunen koop je wel via Steam, wat maakt die 10 euro nou uit? GMG zitten teveel keys gestolen met creditcard gegevens.
Dat is G2a/g2play/Kinguin.....

Ben moeten herbeginnen, volledige squadwipe op een supply mission. Lost met 5 health of meer is enorm moeilijk te bevechten als je nog maar in de eerste anderhalve maand bent.

Bij mijn nieuwe playthrough wel direct breakthrough: workshop construction: -50% cost. Das 125 supplies waard, kassa. 2 engineers hebben vroeg is echt wel een goeie boost

EDIT en dan bij de eerste ondergrond missie achtereenvolgens 50%, 51%, 75% en 85% missen voor je een schot hebt dat raak treft...

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 31-08-2017 22:57 (13%)

• Xanthian
quote:
AntiChrist7 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:38:
[...]

Dat is G2a/g2play/Kinguin.....

Ben moeten herbeginnen, volledige squadwipe op een supply mission. Lost met 5 health of meer is enorm moeilijk te bevechten als je nog maar in de eerste anderhalve maand bent.

Bij mijn nieuwe playthrough wel direct breakthrough: workshop construction: -50% cost. Das 125 supplies waard, kassa. 2 engineers hebben vroeg is echt wel een goeie boost

EDIT en dan bij de eerste ondergrond missie achtereenvolgens 50%, 51%, 75% en 85% missen voor je een schot hebt dat raak treft...
Mijn eerste breakthrough was +1 damage op ballistic weapons (alle tier 1) Dat was extreem nuttig in het begin.

Ik mijn Skirmisher nu een Plasma Weapen gegeven met + mag capacity, Superior Auto-Reloader en Superier Stock. Hij is nu een stuk sterker.

Ondertussen ook al de eerste chosen permanent verslagen en ben nu in het bezit van zijn wapens. Shotgun + Katana. Die dingen zijn OP. Vooral die shotgun.

• Mugwump
Gisteren nog weer een paar uurtjes kunnen spelen. Merk toch wel dat die Chosen m'n monthly income fors aan het afknijpen zijn. Vier regions en slechts $100 / month. Gelukkig wel wat supply runs gehad en de faction invloed gestaag aan het uitbreiden. M'n Reaper heeft inmiddels Banish, dus maar eens een beetje tempo maken met het hunten van die assassin chosen. Pointblank reaper crits doen toch wel behoorlijk wat damage aan dat ding, dus een magazijntje leegknallen moet wel effectief zijn. :P
Voor het doen van die chosen missions moet je neem ik aan de hunt for the chosen covert ops allemaal gedaan hebben voor een specifieke chosen?

• Xanthian
quote:
Mugwump schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:25:

Voor het doen van die chosen missions moet je neem ik aan de hunt for the chosen covert ops allemaal gedaan hebben voor een specifieke chosen?
Yes, drie stuks.
Voor de laatste Covert Ops mission heb je wel een Major nodig.

• ArgantosNL
Gisteravond de eerste chosen uitgeschakeld.
Lang leven psi soldiers ik heb er 2 met bijna alle skills unlocked, deze gasten blijven erg sterk met gegarandeerde hits enz.

Dit is geen beste game voor mijn nachtrust, elke keer is het weer 1 uur voordat ik het weet :-P.

Gisteren mijn reaper en skirmisher allebij naar max level gekregen.
En de Skirmisher heeft toch wel een aantal verschrikkelijk sterke perks er bij zitten dat ze vaak aan de beurt zijn. Vanavond de perk BattleLord maar eens gaan uittesten, als ik de omschrijving goed begrijp zou een een actie kunnen uitvoeren iedere keer als hij iemand ziet bewegen.

• Derr_Hans
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Deze week niet veel tijd gehad.

Beetje lopen spelen, beetje bij beetje mods activeren.
Jammer dat Doctor Mandarb's map pack nog steeds een beetje buggy is.

Gister nog een testje met hem gedaan, hij nu alles aan het herinstalleren om zeker te zijn of niet zijn mod tools corrupt zijn omdat hij 2 versies heeft. Hij is een klein jaartje bezig geweest om 1000 PCP's en 10 Parcels af te maken.

Maar ja, iig een nieuwe Campaign begonnen :D
Spendeer te veel tijd in die PhotoBooth.

quote:
AntiChrist7 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:38:
[...]
Ik herken dat zo, had niet het gevoel dat ik ook zo veel 85% flank shot miste dan de afgelopen dagen.
In 1 turn, 3x 85% shots miss op een flank nadat ik zijn cover met een granaat verwijderd had.

Advent Officer loop dood leuk na volgend stukje fullcover en doet even een Thinmannetje op mijn Grenadier, R.I.P.

Derr_Hans wijzigde deze reactie 01-09-2017 11:53 (32%)

WoW : Doutz Priest @ Defias Brotherhood

• AntiChrist7
Hou dit in de gaten voor de mods en hun updates:

https://www.reddit.com/r/.../?st=j71q88rq&sh=14103454

Bijna weekend en maandag+dinsdag vrijaf, dan eens gas geven :) Ben nu in allerijl de infirmary aan het bouwen, want heb enkele negatieve traits opgelopen door tired mensen op een retaliation te sturen. Ik dacht dat je die traits enkel kon oplopen door tried EN gewond te raken (mijn eerste ranger werd gewond en had direct een negative trait). Dat is dus niet het geval, squadrotatie is dus echt wel geboden

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 01-09-2017 12:25 (54%)

• -PassY-
Nou, ik heb de assassin weten neer te krijgen gisteren. Best leuke missie, vooral de weg naar de kamer zelf.

2-3 soldaten op overwatch (heb een grenadier met kill zone 8)7 ) , deur openen, de helft, of soms hele groepen worden neergemaaid :D Ook omdat mijn specialist haarzelf tot de ster van de campaign aan het maken is met guardian achter guardian en nog meer guardian _/-\o_

Vooral in de missie kort daarom is zij nu gewoon de held van mijn campaign. Had namelijk mijn B-team op bond training gestuurd, covert missies etc etc vlak voor ik naar de assassin hide out ging. A-team helemaal bek af na de assassin missie. Krijg ik een missie om 1 scientist en 2 soldaten op te pikken, met onervaren soldaten en een moeilijkheid van very dificult. En owja, de lost was ook in zeer grote aantallen aanwezig.

1 core gebruikt om DE specialist mee te nemen, wat achter af de juiste keuze is geweest :D 1 map vol met lost, 4 grote groepen met mecs en codexen vlak dicht bij elkaar ... komt ook in ene de beserker queen om de hoek. Eerst een paar overwatch schoten met guardian, maakt de ster specialist een execute op de beserker queen 8)

Als dat niet was gebeurd, dan had ik denk ik de missie gestopt en om een extraction gevraagd (had de scientist al, maar de 2 soldaten nog niet), was met die gedachte al aan het spelen omdat ik compleet overlopen werd aan alle kanten, maar toch nog even doorgezet na de execute shot. Had toen echt wel iets van: "ok, nu ga ik er ook voor, fuck it".

1 missie, 30 beurten later. 1 scientist rijker, 1 ranger welke gelijk ook mijn hoogste rank is, en nog 1 specialist erbij. Paar gewonden, maar ik heb serieus 1 uur of langer gedaan om 3 mensen uit een stad te bevrijden.

Vanavond weer verder. Kreeg een retalition missie nadat ik (en mijn soldaten) weer een beetje was bijgekomen, en toen schrok ik van de tijd dus naar bed :D
Maar ga mijn nieuwe ranger meenemen die volledig is uitgerust in asssisin gear. Wellicht ook nog de viper suit geven om het helemaal af te maken :p

Btw? Ik zie in filmpjes mensen soms een recruited reaper, templar, skirmischer gebruiken. Hoe kan je die recruiten of trainen? Ben deze optie nog niet tegengekomen, ook niet bij zo'n evacution missie bv of op resistance ring. Zou namelijk graag nog een reaper erbij willen hebben op dit moment.

• Derr_Hans
  • Niet online
quote:
-PassY- schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:18:
Btw? Ik zie in filmpjes mensen soms een recruited reaper, templar, skirmischer gebruiken. Hoe kan je die recruiten of trainen? Ben deze optie nog niet tegengekomen, ook niet bij zo'n evacution missie bv of op resistance ring. Zou namelijk graag nog een reaper erbij willen hebben op dit moment.
Zelf nog niet zo ver, maar zover ik weet heeft het te maken met influence.
Als Faction influence op High heb krijg je een covert ops waar je dan een extra reaper/templar/skirmisher krijg.

Deze heeft al een aantal ability points zodat ze niet hopeloos achter lopen.
quote:
AntiChrist7 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:23:
Bijna weekend en maandag+dinsdag vrijaf, dan eens gas geven :) Ben nu in allerijl de infirmary aan het bouwen, want heb enkele negatieve traits opgelopen door tired mensen op een retaliation te sturen. Ik dacht dat je die traits enkel kon oplopen door tried EN gewond te raken (mijn eerste ranger werd gewond en had direct een negative trait). Dat is dus niet het geval, squadrotatie is dus echt wel geboden
Ja Squadrotation, eindelijk is dat in de base game en niet alleen in LW :D
Heb nu al zo'n beetje 3 van elke class rond lopen in de early game.

Gebruik als mod wel Commanders Choice om zo de balans te krijgen, RNG kan anders irritant zijn.

Nog 3,5 uur werken en dan weekendje XCOM doen :)

Derr_Hans wijzigde deze reactie 01-09-2017 13:31 (37%)

• ArgantosNL
Reaper en skirmisher zijn volgensmij main story dat je ze voor het eerst krijgt.
Echter de skirmisher moet je bevrijden via een covert mission en met de templar contact maken via een covert mission dan krijg je een templar tot je beschikking.

• Tennisbal
Wat voor cijfer geven jullie de addon? Ik moet nog even wachten op de xbox versie :(

• Mugwump
quote:
Tennisbal schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:58:
Wat voor cijfer geven jullie de addon? Ik moet nog even wachten op de xbox versie :(
Een tien geven we natuurlijk niet in Nederland, calvinistisch als we zijn, maar een dikke vette negen is het toch zeker waard in mijn ogen. Het enige minpunt dat mij persoonlijk niet zo boeit is dat het relatief prijzig is voor een 'uitbreiding', maar ze hadden het ook bijna net zo goed als volledig nieuw spel kunnen uitbrengen.
The Chosen, drie nieuwe hero classes, the Lost, het bonding system, tired / negative traits, ability points / skill trees, covert actions, factions en ga zo maar door voegen zo ontiegelijk veel diepgang en strategische mogelijkheden toe dat het in mijn ogen een veel grotere stap is dan van XCOM 1 naar XCOM 2.

• -PassY-
quote:
ArgantosNL schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:57:
Reaper en skirmisher zijn volgensmij main story dat je ze voor het eerst krijgt.
Echter de skirmisher moet je bevrijden via een covert mission en met de templar contact maken via een covert mission dan krijg je een templar tot je beschikking.
die heb ik al. Elk 1. Maar als ik van alles bv 2 zou hebben :9

Tot nu geef ik het een 9. Paar klein bugs hier en daar, maar verder niks te klagen ... behalve over mijn bloeddruk soms :p

• ArgantosNL
quote:
-PassY- schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:35:
[...]

die heb ik al. Elk 1. Maar als ik van alles bv 2 zou hebben :9
zodra je meer covert missies hebt gedaan opjacht naar de chosen kun covert ops doen voor recuitment.

• Derr_Hans
  • Niet online
Tot zo ver een 8,5

Game verder goed, maar ze hebben redelijk wat Map packs omzeep geholpen omdat ze een aantal packages niet in WotC hebben zitten. Nu mod ik zelf niet maar ken er wel 1 die dat doet en hij moet nu zijn 1000 PCP's langs lopen om te kijken welke packages missen en deze toevoegen aan zijn mod. Nadeel is dat zijn mod nu behoorlijk in grote toeneemt.

Nu heb je daar niet zo veel last van zonder die mods en vooral niet op een xbox ;)
Dan zou ik het zeker een dikke 9 geven.

• l0n3w012ph
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19-10 11:43

l0n3w012ph

AlphaW0lf

quote:
Tennisbal schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:58:
Een dikke 10. Kan geen minpunten ontdekken. De base game was al een pareltje, maar dit voegt nog meer toe. 40 euro dubbel en dwars waard. Zo veel meer mogelijkheden, heerlijk om alles te ontdekken :)

Over drie en een halve week nog TW Warhammer 2 erbij en ik speel niks anders meer als die twee voor lange tijd.

Steam || Diablo 3

• Tennisbal
Klinkt veelbelovend die cijfers! Heb er erg zin in

• AntiChrist7
Soms verdienen die soldaten toch te sterven hoor :p. Covert action met low ambush chance (die ik niet kon counteren), en natuurlijk: ambush. Eerste advent team dropt. Ik flank. 87% als ie er naast staat, en natuurlijk mist ie en houdt ie 1hp over.....

hij zit 27 dagen in de ziekenboeg, die ga ik lange tijd niet meer terug zien.

Hunker down doet vuur uit blijkbaar, goed om te weten

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 01-09-2017 19:47 (7%)

• Mugwump
Net een eerste missie waar de Lost en aliens elkaar vol te lijf gingen. Stond zelf op de 1e verdieping in een gebouw met een te redden VIP en triggerde drie groepjes tegelijk. Gelukkig waren de lost er ook en met wat explosies werden het er nog veel meer die de aliens bezig hielden terwijl ik rustig de ene na de andere Alien kon snipen en vervolgens de lost nog even moest opruimen.

Eerste chosen inmiddels neer en die wapens zijn redelijk OP inderdaad.

Ook wel twee lekkere faction orders erbij. Eentje maakt contact met nieuwe regio's instant, de ander lijkt een redelijke kans te geven om gratis een advent soldier overloper te krijgen in een missie. Gratis damage + levende mimic beacon. :P

• AntiChrist7
Heb de Hunter en Assassin elk een keer gedood, met heel veel moeite wel. Heb continu gewonden, wat ik niet gewoon ben tegenover standaard commander ironman. De Hunter wilt vooral marken lijkt het, die is niet zo moeilijk. De assassin is meer een pijn met zijn shadowstrike.

Building metagame is wel een stuk harder geworden. Je hebt nog altijd 12 plaatsen, maar er is wel maar 1 gebouw verwijderd (AWC) en 3 bijgekomen (resistance ring, training center en infirmary). Wat bouwen jullie?

GTS, infirmary, resistance ring, Proving grounds en shadow chamber zijn zekerheden (training center wss ook). Dan heb je minstens 1 power relay nodig en 1 resistance comms. (en meestal 2). Defense matrix was sowieso vrij nutteloos, maar om er dan nog een lab, workshop en psionics tussen te persen wordt het nipt....

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19:01
Irritant. 6 advent trooper corpses nodig voor armor upgrade. Maar ik kom ze niet meer tegen

• l0n3w012ph
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19-10 11:43

l0n3w012ph

AlphaW0lf

quote:
Leon Zwiers schreef op zondag 3 september 2017 @ 08:43:
Irritant. 6 advent trooper corpses nodig voor armor upgrade. Maar ik kom ze niet meer tegen
Heb dat probleem nooit gehad, dus ik heb het ook nooit gecheckt, maar kun je er misschien een paar kopen op de black market?

Steam || Diablo 3

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19:01
quote:
l0n3w012ph schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:38:
[...]

Heb dat probleem nooit gehad, dus ik heb het ook nooit gecheckt, maar kun je er misschien een paar kopen op de black market?
Nope, thank god dat een vcan de chosen ze summoned nu!

• AntiChrist7
Je komt normaal toch de advanced versie tegen?

Voor dit soort situaties gebruikte ik dus de black market usage mod ;)

Zonder de vulture GTS tactic is het wel moeilijker om aan goeie loot te komen, hiervoor had ik altijd zo'n 10 elerium cores en maakte ik granten en ammo zomaar, nu hou ik dat toch af

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 03-09-2017 18:53 (43%)

• -PassY-
Campaign voor het eerst doorlopen. En direct een nieuwe gestart met alles in het achterhoofd van wat ik beter had kunnen aanpakken.

Conclusie tot nu toe:

- Choosen mogen wel iets vaker voorbij komen, maar de gevechten zijn erg leuk en uitdagend.
- Choosen wapens zijn overpowered. Vooral de sniper gun ondanks zijn 3 ammo maar.
- Choosen wapens klinken en zien er erg vet uit
- Reapers doen vrij weinig damage, maar het zijn super scouts. Ga nu wel proberen doormiddel van andere skills meer damage uit mijn reapers te halen
- Templars doen vrij weinig damage met hun geweer. Melee damage is goed. Geweer is niet echt nodig, al is het met missie met lost wellicht handig om de low health neer te knallen
- Skirmisher: kunnen wel een schietles gebruiken, eenmaal warm gedraait zijn het prima gasten die een beetje van alles kunnen
- The lost: mogen vaker in missies te zien zijn.
- De afwisseling in maps is een grote plus. Vooral de meerdere soorten van bv supply raids of retalition missions
- Covert is denk ik iets te OP om de avatar progess te counteren. En meer ambushes zou welkom zijn.
- Heb nog nooit zoveel soldaten gebruikt :D
- Training voor je soldaten kan deze soms te sterk maken. Al is het nu wel fijn om zelf te kunnen kiezen ipv random skills te krijgen. (Grenadier met kill-zone & Holo targetting = 7(8)7 )
- Jammer dat de shen & hunter missies er uit gehaald zijn.
- PHOTOBOOTH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kortom, prima uitbreiding :D Vanavond weer verder als ik thuis ben van de maandmeeting op het werk.

• in2duhCore
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 15:45
quote:
-PassY- schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:32:
Campaign voor het eerst doorlopen. En direct een nieuwe gestart met alles in het achterhoofd van wat ik beter had kunnen aanpakken.

Conclusie tot nu toe:

- Choosen mogen wel iets vaker voorbij komen, maar de gevechten zijn erg leuk en uitdagend.
- Choosen wapens zijn overpowered. Vooral de sniper gun ondanks zijn 3 ammo maar.
- Reapers doen vrij weinig damage, maar het zijn super scouts. Ga nu wel proberen doormiddel van andere skills meer damage uit mijn reapers te halen
- Templars doen vrij weinig damage met hun geweer. Melee damage is goed. Geweer is niet echt nodig, al is het met missie met lost wellicht handig om de low health neer te knallen
- Skirmisher: kunnen wel een schietles gebruiken, eenmaal warm gedraait zijn het prima gasten die een beetje van alles kunnen
- De afwisseling in maps is een grote plus. Vooral de meerdere soorten van bv supply raids of retalition missions
- Covert is denk ik iets te OP om de avatar progess te counteren. En meer ambushes zou welkom zijn.
- Training voor je soldaten kan deze soms te sterk maken. Al is het nu wel fijn om zelf te kunnen kiezen ipv random skills te krijgen. (Grenadier met kill-zone & Holo targetting = 7(8)7 )
- PHOTOBOOTH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kortom, prima uitbreiding :D Vanavond weer verder als ik thuis ben van de maandmeeting op het werk.
De shen en hunter missies zitter er gewoon nog in hoor, je moet alleen bij het starten van een nieuwe game in WOTC de DLC aanvinken. Als je kiest voor de standaard DLC integratie van WOTC dan krijg je de wapens en content (Spark units etc) wel maar niet de missies, als je die integratie uitzet dan krijg je de missies wel.
Ze hebben deze integratie standaard aangezet omdat ze nieuwe spelers niet willen overspoelen met al die extra content (gelezen op het officiele Xcom forum)

• ArgantosNL
quote:
-PassY- schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:32:

Conclusie tot nu toe:

die missies kun je gewoon aanzetten.

btw de randomized covert bonussen die je kan krijgen zorgt wel leuk voor elke keer net een andere strategie nodig is. Ik heb dit keer in het begin i.p.v. geen ambushed bij covert mission. headshot hits on lost is instakill. Dit haalt de drijging van lost voor een groot deel weg. Ben benieuwd of deze ook werkt met zwaarden + reaper dan kun je in een keer het hele veld opruimen.

• -PassY-
quote:
in2duhCore schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:08:
[...]

De shen en hunter missies zitter er gewoon nog in hoor, je moet alleen bij het starten van een nieuwe game in WOTC de DLC aanvinken. Als je kiest voor de standaard DLC integratie van WOTC dan krijg je de wapens en content (Spark units etc) wel maar niet de missies, als je die integratie uitzet dan krijg je de missies wel.
Ze hebben deze integratie standaard aangezet omdat ze nieuwe spelers niet willen overspoelen met al die extra content (gelezen op het officiele Xcom forum)
ok, dat wist ik niet :)

Maar opzich raar dat ze die uitleg geven. Nu werd ik echt compleet overvallen doordat uit het niks de viper king langs kwam, terwijl ik bezig was met de aliens en lost. En ik maar wachten op scan missies :D

• ArgantosNL
quote:
-PassY- schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:39:
[...]

ok, dat wist ik niet :)

Maar opzich raar dat ze die uitleg geven. Nu werd ik echt compleet overvallen doordat uit het niks de viper king langs kwam, terwijl ik bezig was met de aliens en lost. En ik maar wachten op scan missies :D
Dat komt omdat jij iets niet goed hebt gelezen.
Bij bepaalde facility missies staat er in oranje tekst "very powerfull alien present at this facility" of iets in die geest.

• -PassY-
dat wel gelezen, en vervolgens voor het eerst een spectre tegenkomen en dan denken. Ok, powerfull enemy found :) Koste me de eerste keer vrij veel moeite namelijk :D

• ArgantosNL
quote:
-PassY- schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:55:
dat wel gelezen, en vervolgens voor het eerst een spectre tegenkomen en dan denken. Ok, powerfull enemy found :) Koste me de eerste keer vrij veel moeite namelijk :D
spectre's zijn iritant met hun shadowbound skill, hoewel die skill minder vervelend is dan mind control. Je kunt die shadow gewoon kapot schieten zonder problemen.

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

quote:
ArgantosNL schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:32:
[...]

spectre's zijn iritant met hun shadowbound skill, hoewel die skill minder vervelend is dan mind control. Je kunt die shadow gewoon kapot schieten zonder problemen.
Als je toch de originele spectre uitschakelt dan verdwijnt de clone. Dat zie ik Marbozir doen in ieder geval!

• ArgantosNL
quote:
Aight! schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:42:
[...]

Als je toch de originele spectre uitschakelt dan verdwijnt de clone. Dat zie ik Marbozir doen in ieder geval!
Klopt, echter kun je de shadowbound ook breken door de clone te doden. Mindcontrol kun je alleen breken door de controller te doden of te stunnen.

• -PassY-
zelf ga ik altijd om de oorzaak aan te pakken. Tenzij de priest of spectre te ver weg is.

Die shadowbounds gebruiken alles wat je zelf equiped hebt :D 1 van de redenen dat ik dacht dat de spectre de extremely powerfull was :+

• Tennisbal
Zijn er al tweakers die hem al uitgespeeld hebben? Hoeveel uur speeltijd?

• Mugwump
quote:
-PassY- schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:05:
zelf ga ik altijd om de oorzaak aan te pakken. Tenzij de priest of spectre te ver weg is.

Die shadowbounds gebruiken alles wat je zelf equiped hebt :D 1 van de redenen dat ik dacht dat de spectre de extremely powerfull was :+
Gewoon bij de bron aanpakken lijkt mij ook het effectiefst. Bij voorkeur zorg ik dat die spectre een unit met bladestorm shadowbound. Met een beetje mazzel heeft die dan al flink wat schade en is een granaat voldoende om hem om te leggen.

• AntiChrist7
quote:
Tennisbal schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:35:
Zijn er al tweakers die hem al uitgespeeld hebben? Hoeveel uur speeltijd?
Heb gelezen dat ie 10-15 extra missies aan de campaign toevoegt, dus je bent wel wat extra zoet voor een playthough is afgehandeld. En er is nog meer bariatie en random zaken in gestoken voor een nieuwe playthrough. Ik hoop dat ik volgende keer ook de continent bonus waar je niet meot scannen om contact te maken heb, dat scheelt bijna 2 maand :p

Ga morgen aan mijn eerste Stronghold beginnen, ben ik eindelijk van die Assassin bitch af. Warlock en Hunter zijn veel makkelijker te bestrijden heb ik de indruk. Hunter prutst vooral met zijn makkelijk te ontwijken marking shot, en de warlock doet aan spectral zombies tot je dicht genoeg bent.

Enige jammere tot nu toe vind ik dat ze Nest en Lost Towers missies geschrapt hebben, die hadden nog wel iets. Sparks en Rulers zijn er nu, zonder echte verklaring. Ik zie ook nog altijd niet direct een reden om een spark te bouwen, met minder elerium cores zijn ze echt wel duur, en eenmaal je ze dan hebt, liggen ze enorm achter qua rank.

• Iusedto
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18-10 08:48
Gisteren maar even de base game gekocht. Ben een beetje laat ja, maar voor 17 euro kon ik het niet laten :)

Bij release de game overgeslagen terwijl ik bijna alle Xcom delen gespeeld heb sinds Terror from the Deep.
Mijn backlog van andere games moest eerst even wat minder worden :)

Gisteren snel wat begin missies gepeeld en het voelt allemaal weer heerlijk vertrouwd aan hehe.

FUMES et CARNES

• Dreekenkorin
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 17-10 12:35
waar heb je X-com voor 17 EUR kunnen kopen? Ben ook nog aan het wachten om het aan te kopen.

• Njay
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18-10 11:51
quote:
Dreekenkorin schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:11:
waar heb je X-com voor 17 EUR kunnen kopen? Ben ook nog aan het wachten om het aan te kopen.
http://www.allkeyshop.com...xcom&sort=releasedateDesc

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Rift CV1

• AntiChrist7
Als je slim denkt te zijn door een reinforcement punt te overwwatchen, 1 tip. Ga niet te dichtbij staan, want voor je het weet is het een vlammerwerper gast die alles mee opblaast...

Beetje bitter dat ik een transmitter moest beschermen die werd opgeblazen door de gate keeper voor ik nog maar in de buurt kon komen... En ook wel jammer dat de ambush missions nogal gelijkaardig zijn

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 06-09-2017 20:28 (60%)

• Xanthian
Ik heb in deze campaign eindelijk de Skirmisher goed gekregen. Vrij vroeg kreeg ik al een Superior Perception PCS samen met een Resistance Order dat PCS beter zijn. Nu heb ik een Skirmisher met +19% aim. Dat scheelt zoveel!

Zijn wapen is ook geüpgrade met +15% Bonus Action Chance en +3 magazine capacity.

Ondertussen heeft mijn reaper ook de rank van Colonel. De combinatie van Banish en een geüpgrade wapen met + 4 magazine capacity + 15% insta kill kan je bijna elke denkbare vijand mee afmaken.

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

quote:
Leon Zwiers schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:30:
[...]

Nope, thank god dat een vcan de chosen ze summoned nu!
Dat was wel grappig, komt de eerste keer in een missie de Chosen Assassin langs, die hoekt een Grenadier neer, opent een portal en...... een 3HP kneus arriveert die na 1 stap omgelegd wordt door een Overwatct schot. Niet de meest effectieve actie. Overigens lijken de Sectoids wel wat slimmer, die gaan niet meer altijd met hun actie een zombie animaten of was dat toeval ?

Ik was even wat skeptisch of deze DLC de prijs waard was maar als je eenmaal op gang komt is het een volledig nieuw spel. Alles is net iets uitdagender en het voelt beter als je die nieuwe dreigingen overwint.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• AntiChrist7
Omdat je je A team (degene waar je al je Xcom AP aan spendeert) niet altijd kan gebruiken sleept het wel wat langer aan, maar heb dat ook wat aan mezelf te wijten.

Die Chosen weapons zijn echt overpowered als shit, zeker met een breakthrough die alle weapon modules verbetert (3 naar 4 free reloads, 15% naar 20% bonus action chance,...). je veegt pods gewoon weg; zeker met ee sniper die maar 1 actie punt nodig heeft. Warlock en Hunter waren niet echt een uitdaging vergeleken met de problemen die de assassin veroorzaakte.

Ook wel goed gevonden is hoe de chosen weapons geen damage doen aan de sarcofaag :p

• Mugwump
Ik meen toch dat ik met de Assassin shotgun wel schade deed aan de sarcofaag van de warlock.

• AntiChrist7
quote:
Mugwump schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:53:
Ik meen toch dat ik met de Assassin shotgun wel schade deed aan de sarcofaag van de warlock.
Ja je doet wel damage, maar dat is de Stock die op het wapen zit. Zal 2-3 geweest zijn ipv full damage

• ArgantosNL
ik ben deze week begonnen op comander niveau en gevoelsmatig zijn je hit rolls zo shit. Het gebeurt regelmatig dat 3 80+ schoten achter elkaar mis gaan. Dat met de extra HP en extra damage die de aliens doen maakt het in een keer zo veel moeilijker.

Jammer is er geen mod dat je je hitrolls kun zien.

ArgantosNL wijzigde deze reactie 11-09-2017 09:02 (9%)

• Derr_Hans
  • Niet online
Ik laat me vaak verleiden tot die inspired en breakthrough researches.
Ben nu met 7de legendary campaign bezig, denk dat ik nu wel voor mij de meest optimale research path en facility build order heb gevonden. (begin vaak opnieuw, early game is het leukste)

Nu heb ik alleen erg lang gewacht met blacksite (net gedaan en nu net begin augustus als ik me niet vergis) en de Covert Ops voor reduce avatar maakt het uitstellen erg makkelijk. Maar er is ook zo veel te klikken op de world map xD

Nu ben ik alleen bang dat ik teveel geklikt heb en te weinig contact gemaakt (3 regions nog maar lol).

SPARK's zijn nu eindelijk bruikbaar, heerlijk.

Tot nu toe vermaak ik me prima en miss Long War 2 nog niet.

• AntiChrist7
Moet je een vip uit een vehicle redden. Leg je een claymore op het groepje dat naast de auto staat. Je schiet erop en triggert full overwatch. Purfier blaast heel de boel op, VIP dood

oeps :p Ben naar de laatste missie aan het toewerken dus geen probleem. Echt grappig en leuk de destructie die je kan brengen met een combinatie van lategame weapons, de faction heroes en de chosen weapons.

• Derr_Hans
  • Niet online
quote:
ArgantosNL schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:01:
ik ben deze week begonnen op comander niveau en gevoelsmatig zijn je hit rolls zo shit. Het gebeurt regelmatig dat 3 80+ schoten achter elkaar mis gaan. Dat met de extra HP en extra damage die de aliens doen maakt het in een keer zo veel moeilijker.

Jammer is er geen mod dat je je hitrolls kun zien.
Perfect information mod.. weet alleen niet of die al geupdate is maar werkt wel (op beaglerush's stream gezien)
Deze laat jouw Overwatch % zien, en Alien hit%.

• ArgantosNL
quote:
Derr_Hans schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:01:
[...]

Perfect information mod.. weet alleen niet of die al geupdate is maar werkt wel (op beaglerush's stream gezien)
Deze laat jouw Overwatch % zien, en Alien hit%.
Ik zal daar eens vanavond naar kijken.
laat deze ook je dice roll zien. de 1 tot 100?

zo frustrerend als 3 keer achter elkaar 80+ rolls mist.

• Derr_Hans
  • Niet online
Nee dat niet :/

Alleen de hit % niet wat er tussen zit.
Zelf nog niet in gebruik, zal nu ik er weer aan denk ff activeren in de workshop.

Gebruik het zelf om te zien hoeveel BS Shot advent maakt als je in full cover zit.
En tijdens Gatecrahers (heb er al een gatecrashers op zitten) merk je vooral dat Full Cover wel hun hit% verlaag maar dat ze gewoon ala Thin Man van de vorige game bs hits en crits maken op 30% en redelijk vaak ook lol.

Denk mijn 3de campaign ik 3 Rookies op 1 health had en 1 gezond en wel door kwam.
Dat is meteen een setback op de 2de missie lol.

Nu weet ik alleen niet hoeveel BS Factor erbij kwam in mijn WotC campaigns want addon niet aan :P

• ArgantosNL
Wat dat eingelijk de aim stats van standaard ADVANT ik heb namelijk het idee dat deze veel hoger is dan die van onze rookies. Flanking shots zijn altijd insta-kill terwijl rookies net tegen de 70 aan tikken bij flanking shots.

• AntiChrist7
Eentje mindcontrollen of de resistance order hebben dat je een advent soldier in een missie kunt krijgen en je kan het zien.

Ik wil die perfect information niet gebruiken. Shit happens, en weten dat het pure pech was, gaat niets veranderen aan een dode soldier of niet. Gatecrasher is nu eenmaal de moeilijkste missie en bepaalt inderdaad veel voor het begin van de campaign. Ik ben die ook al een paar keer herstart voor ik aan mijn campaign begon

Op commander eigenlijk nog nooit soldiers verloren door hits in full cover, vooral door pods te activeren door onvoorzichtig te zijn

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 12-09-2017 13:05 (16%)

• -PassY-
Mijn 2de campaign gaat best aardig tot nu toe. Wel een paar keer dat ik even moet puzzelen over wie ik mee stuur, maar hierdoor wel al mijn soldaten lekker hoog in de ranks.

... kreeg ik gister avond nog een supply raid ... waar ik alleen maar sergeants of lager mocht meenemen. Of ik even met een squady grenadier de supply raid kon doen d:)b Ga die denk ik maar skippen :)

2 missies daarvoor wel de warlock omgelegd. Missie daarna meld de hunter zich gelijk. Die heeft dit keer aardig wat mods die vrij vervelend zijn. Alleen deze is dit keer wel vatbaar voor overwatch shots. Rent hij direct de gehakt molen in die ik had opgezet _O-

Vanavond maar eens kijken hoe ik de supply raid ga aanpakken, en dan achter de hunter aan >:)

• AntiChrist7
Gisterenavond commander campaign afgewerkt. Interessant einde dat ze aangepast hebben, zet zich beter op voor een sequel dan het originele

Nam in de hele missie enkel 1 hit van een archon. Mijn crew voor de laatste missie, 1 van elke type, + 1 templar+ mox. Reaper doet te weinig damage als er niets in de buurt is dat kan ontploffen. Had geen plaats voor psionics, maar heb ze niet gemist

https://steamuserimages-a...4E90245A71E48817D7CB34D1/

Sound was wel wat bugged, ik hoorde andromedons van alle kanten waardoor ik veel langer rondliep dan normaal. En ik vind geen mogelijkheid om je gemaakte posters terug te vinden van de campaign

Wat zoeken in de mods en dan legendary ironman

• Tennisbal
Lekker dan. Vanmiddag 1.5 uur gespeeld (ironman) wil ik in de avond verder gaan is er geen save game te vinden... xbox versie. Wss omdat alle savesslots volstonden met oude potjes. Wel handig om te weten dat je een x aantal saves moet verwijderen

• Derr_Hans
  • Niet online
quote:
AntiChrist7 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:27:
Gisterenavond commander campaign afgewerkt. Interessant einde dat ze aangepast hebben, zet zich beter op voor een sequel dan het originele

Nam in de hele missie enkel 1 hit van een archon. Mijn crew voor de laatste missie, 1 van elke type, + 1 templar+ mox. Reaper doet te weinig damage als er niets in de buurt is dat kan ontploffen. Had geen plaats voor psionics, maar heb ze niet gemist

https://steamuserimages-a...4E90245A71E48817D7CB34D1/

Sound was wel wat bugged, ik hoorde andromedons van alle kanten waardoor ik veel langer rondliep dan normaal. En ik vind geen mogelijkheid om je gemaakte posters terug te vinden van de campaign

Wat zoeken in de mods en dan legendary ironman
Gz :)

I zelf speel niet Ironman maar Bronzman..
Basicly het zelfde alleen heb je de optie om de missie te restarten.

Heb redelijk wat Customisation mods, in 1 geval was free the hood geupdate en net toen ik een nieuwe campaign begonnen was. 3de missie is altijd rescue npc + soldier(s) missie, nu had dus 1 van die soldiers customisations van free the hood. in de tussentijd had hij zijn update ongedaan gemaakt en zorgde voor crash in game zodra ik die soldier actief had (in de ring staan) en een move maakte.

Restart de missie ga je dus terug naar geoscape en krijg je de missie weer en in dit geval een andere soldier te redden. Was dit ironman geweest dan was het meteen over en uit ;)

Gewoon als tip mocht je wat meer mods hebben, en zo wie zo iets veiliger.
(je krijgt geen ironman achievement mocht je met bronzman uitspelen)

• Tennisbal
Damn wat een mooi spel. Speel ironman commander maar wordt nu overal geslacht. Denk dat ik opnieuw moet beginnen. Is het noodzakelijk dat je plated armor bij de spectre moet hebben? Zover ben ik nog niet, wel mag weapons maar meer niet. Die hunter sloopt me ook compleet. Lastig

Ik zoek een strategy guide met research/build path. Kan niet echt wat vinden?

Tennisbal wijzigde deze reactie 16-09-2017 23:10 (12%)

• AntiChrist7
Beginnen met GTS, zodat je rookies kan beginnen trainen en squad size upgrade kopen zodra je aan de vereisten komt. Daarna de resistance ring (met permanent een engineer in), Infirmary om negatieve traits beginnen weg te werken, en dan Power relay. Training center kan wachten, aangezien het een tijdje duurt tot je een level 2 bond heb. Dan een laboratorium, en proving ground zodat je aan de experimental weapons en skulljack kan beginnen. Zeker de frost bomb en hunter axe zijn prioritair.

Qua research hangt het een beetje af, maar autopsies negeren, want als je lang genoeg wacht verzamel je genoeg corpses om ze instant te krijgen. Een uitzondering hierop is de faceless voor de mimic beacon (zodat je 1 kan maken na de tweede retaliation strike) en de muton voor zijn plasma grenades, en de officer voor het verhaal.

Verder het verhaal en avatar project tot zijn limiet duwen, zolang je maar iets hebt om het neer te halen (een facility waarmee je geconnecteerd bent). Ik doe de blacksite pas enorm laat.

Verder is het de juiste vijanden prioritiseren en opletten hoe je pods activeert. En natuurlijk de juiste skills kiezen kiezen.

• Tennisbal
quote:
AntiChrist7 schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:11:
Beginnen met GTS, zodat je rookies kan beginnen trainen en squad size upgrade kopen zodra je aan de vereisten komt. Daarna de resistance ring (met permanent een engineer in), Infirmary om negatieve traits beginnen weg te werken, en dan Power relay. Training center kan wachten, aangezien het een tijdje duurt tot je een level 2 bond heb. Dan een laboratorium, en proving ground zodat je aan de experimental weapons en skulljack kan beginnen. Zeker de frost bomb en hunter axe zijn prioritair.

Qua research hangt het een beetje af, maar autopsies negeren, want als je lang genoeg wacht verzamel je genoeg corpses om ze instant te krijgen. Een uitzondering hierop is de faceless voor de mimic beacon (zodat je 1 kan maken na de tweede retaliation strike) en de muton voor zijn plasma grenades, en de officer voor het verhaal.

Verder het verhaal en avatar project tot zijn limiet duwen, zolang je maar iets hebt om het neer te halen (een facility waarmee je geconnecteerd bent). Ik doe de blacksite pas enorm laat.

Verder is het de juiste vijanden prioritiseren en opletten hoe je pods activeert. En natuurlijk de juiste skills kiezen kiezen.
Thanks!

Wat is de beste strategy voor pods? Stel ik heb een enemy met 4, een sectoid en bv een mec. Is het dan juist verstandig eerst de zwakste te slopen of focus op sectoid oid?

• AntiChrist7
quote:
Tennisbal schreef op zondag 24 september 2017 @ 01:26:
[...]

Thanks!

Wat is de beste strategy voor pods? Stel ik heb een enemy met 4, een sectoid en bv een mec. Is het dan juist verstandig eerst de zwakste te slopen of focus op sectoid oid?
Je wilt het aantal vijanden, en dus het aantal inkomende schoten altijd beperken, maar er zijn sowieso een paar die prioriteit krijgen. Stun lancer wil je zo snel mogelijk neerkrijgen, want die geeft niet om zijn eigen veiligheid en zal graag op je afstormen. In het beste geval kom je er vanaf met een stun, in het ergste geval is je soldier bewusteloos, wat eigenlijk dood betekent voor die missie. Wss de gevaarlijkste vijand early game

Ook mecs zijn een prioriteit met hun micromissiles die area damage doen. Daarom ook dat je muttons snel wilt aanpakken, want zij zullen maar al te graag hun plasma granaten gooien. Vipers zijn ook een prioriteit omdat hun tong attack/poison makkelijk raakt en moeilijk te counteren is

Sectoids en gewone advent (soldiers en officers) zijn minder gevaarlijk. Ook de priest is soms lastig, maar makkelijk te counteren met een flashbang. Spectre kan je ook negeren tot hij een shadowkopie maakt

Later in de game kan je al gebruik maken van mimic beacons om wat in leven is af te leiden. Zeker gebruiken op archons, andromedons en gatekeepers, want die krijg je niet altijd neer in 1 turn.

Ben mijn legendary herstart, en een extra vroege engineer helpt toch wel veel. heb ook geleerd om bij missions waar er zowel Lost als advent zijn, gewoon te wachten en hen het te laten uitvechten. Een brute Lost kan een sectoid makkelijk neermappen in twee turns.

Wat betreft mods, installeer zeker Cost based ability colours. geeft aan welke handelingen je turn eindigen of juist geen actiepunt kosten. Hele simpele maar echt wel handige mod

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 24-09-2017 14:04 (10%)

• Mugwump
quote:
Tennisbal schreef op zondag 24 september 2017 @ 01:26:
[...]

Thanks!

Dat is bijna altijd afhankelijk van de situatie al neig ik doorgaans naar het zoveel mogelijk uitdunnen van een pod.

Maar het hangt af van hoe je gepositioneerd staat, welke acties je tot je beschikking hebt, hoe de vijand gepositioneerd staat, wat de potentiële impact is van mind control, stun Lance, AoE ability of welke potentiële actie van je tegenstander dan ook.

• -PassY-
ligt er een beetje aan.

Tegenwoordig als er lost rond lopen, dan wil ik er wel eens 1 of 2 overslaan wetende dat advent de lost aanvalt ipv mijn soldaten.

En als ik van te voren weet dat ik niet alles kan uitschakelen, dan kijk ik wat ik echt niet kan gebruiken in de "2de" beurt. Dit schiet ik dan neer in de 1ste. Zo laat ik vaak spectres over wetende dat ze redelijk makkelijk neer te krijgen zijn, en de ghost geen probleem is zolang je maar de spectre uitschakelt.

Al moet ik zeggen dat als er een Codex is, deze bij mij altijd de hoogste prio krijgt. Ze zijn zo onvoorspelbaar dat ik niet het risico neem dat mijn halve squad zonder kogels zit bv.

Maar vaak is de prio iets in de richting van: Codex -> Muton/Mec (granaten) -> lancers -> Andromedon (1ste fase) -> Chrystalits -> Captains -> Andromedons (2de fase) -> de rest.

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Nou maar eens aanschaft voor de PS4, met War of the Chosen.

Heb XCOM:EW wel vaak gespeeld, maar daar was ik niet zo goed in :P. Nooit het einde weten te halen, ging altijd dood.

Binnenkort weer eens starten, nog tips?

Kijk wel veel op youtube: YouTube: XCOM 2 War of the Chosen Modded Legend - Part 33 - Advent Retaliation
Hij is wel goed zeg en heeft een grappige stem.

Nu kijken of ik dat inzicht ook heb :P

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True