[Netrebel Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 16:05
Bij mij duurde het ook wat langer. Gewoon een mailtje sturen, dan krijg je als het goed is vanzelf de datum.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:35
ericth schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 00:36:
Heb me een maand geleden enthousiast aangemeld bij NetRebel voor een glasverbinding 1Gb, maar blijkbaar heeft NetRebel moeite met het aansluiten van mijn huisnummer. Weet na ruim een maand nog niet wanneer ik m’n glasvezel verbinding ga krijgen. Mails naar support worden niet of slecht beantwoord. Lijkt mij toch een kleine moeite? Iemand vergelijkbare ervaringen met NetRebel?
Ik wil wel even kijken of Netrebel al een opdracht naar Reggefiber heeft gestuurd voor de patch. Als je je postcode en huisnr in een DM stuurt?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 00:03
Hier ook een nieuwe klant. Enig idee wat de doorlooptijden zijn van het aansluiten?

Ik heb ooit al door Reggefiber een Genexis laten monteren in de meterkast. Ik kreeg echter te horen dat deze vervangen moet worden door een nieuwer model, deze huidige werkt schijnbaar maar tot 100mbit.

Ik heb een Mikrotik RB4011 klaar staan, iemand toevallig een voorbeeldconfig? (met name voor de eventuele IPv6 config)

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Wat zijn de ervaringen met Netrebel in de regio Houten? Zitten te twijfelen om over te stappen vanaf Ziggo. Iemand hier ervaring mee? Want we willen graag Ziggo Sport behouden en ons nummer ook. Schijnt ook te kunnen, afgaande op de site.

[ Voor 28% gewijzigd door Anonymoussaurus op 30-12-2018 13:37 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:43
Anonymoussaurus schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:34:
Wat zijn de ervaringen met Netrebel in de regio Houten?
Internet is ronduit TOP! Snel, stabiel, "vast" ip, wat zou je nog meer willen?

TV geen ervaring mee. Telefonie via VOIP van een ander bedrijf werkt vlekkeloos over de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

esky schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:16:
[...]

Internet is ronduit TOP! Snel, stabiel, "vast" ip, wat zou je nog meer willen?

TV geen ervaring mee. Telefonie via VOIP van een ander bedrijf werkt vlekkeloos over de verbinding.
Ik weet niet of je in Houten woont, maar hoe snel kan je ongeveer halen? De volle 1000?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
Anonymoussaurus schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:13:
[...]

Ik weet niet of je in Houten woont, maar hoe snel kan je ongeveer halen? De volle 1000?
Een klant van mij in Houten heeft een Netrebel verbinding. Welke snelheid precies gehaald wordt weet ik niet maar het komt dicht bij de 1000Mbit. Bij de oplevering testen ze of een minimale snelheid gehaald wordt (volgens mij 850Mbit) en dat werd makkelijk gehaald.

Edit: Ik vond een speedtest van een paar maanden geleden en heb die toegevoegd.
Netrebel-Houten

[ Voor 21% gewijzigd door esky op 30-12-2018 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
Anonymoussaurus schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:34:
Wat zijn de ervaringen met Netrebel in de regio Houten? Zitten te twijfelen om over te stappen vanaf Ziggo. Iemand hier ervaring mee? Want we willen graag Ziggo Sport behouden en ons nummer ook. Schijnt ook te kunnen, afgaande op de site.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savages
Hier ook Castellum (/de Bouw). Ik heb 18 december de aanvraag ingediend voor de aansluiting, maar ik denk dat de verkoopafdeling daar met vakantie is. Diezelfde dag wel 2x feedback gehad van Support, maar vanuit sales is het radiostilte... Ben benieuwd komende week. :-)

[update]
citruspers schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:51:
[...]
Bij mij duurde het in totaal 19 dagen van aanvraag tot aansluiting, misschien heb je daar wat aan :)
Thanks. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Savages op 02-01-2019 09:36 ]

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Savages schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:57:
Hier ook Castellum (/de Bouw). Ik heb 18 december de aanvraag ingediend voor de aansluiting, maar ik denk dat de verkoopafdeling daar met vakantie is. Diezelfde dag wel 2x feedback gehad van Support, maar vanuit sales is het radiostilte... Ben benieuwd komende week. :-)
Bij mij duurde het in totaal 19 dagen van aanvraag tot aansluiting, misschien heb je daar wat aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

citruspers schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:36:
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
esky schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:17:
[...]

Een klant van mij in Houten heeft een Netrebel verbinding. Welke snelheid precies gehaald wordt weet ik niet maar het komt dicht bij de 1000Mbit. Bij de oplevering testen ze of een minimale snelheid gehaald wordt (volgens mij 850Mbit) en dat werd makkelijk gehaald.

[Afbeelding: Netrebel-Houten]
Ik zou graag eens een filedownload speedtest willen zien i.p.v. speedtest.net resultaten.
Mocht iemand (met Netrebel) dit willen testen, dan graag :)

https://mirror.nforce.com/pub/speedtests/ > 1GB file (Vanaf AMS)
http://www.ovh.net/files/ > 1Gio file
https://speed.hetzner.de/ > 1GB file

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2019 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
Verwijderd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:21:
[...]

[...]

Ik zou graag eens een filedownload speedtest willen zien i.p.v. speedtest.net resultaten.

Ik zal morgen even voor je kijken, momenteel is mijn snelheid down weer maar een paar honder mbit, dus daar heb je niet zoveel aan. Heb net support gemaild over de issue, ben benieuwd wat ze gaan doen :)

UPDATE: Via je Nforce mirror haal ik 25 MB/s. Een speedtest.net test (wederom nforce) haalt momenteel zo'n 750 Mbit down.

[ Voor 8% gewijzigd door citruspers op 05-01-2019 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

citruspers schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:15:
[...]

Ik zal morgen even voor je kijken, momenteel is mijn snelheid down weer maar een paar honder mbit, dus daar heb je niet zoveel aan. Heb net support gemaild over de issue, ben benieuwd wat ze gaan doen :)

UPDATE: Via je Nforce mirror haal ik 25 MB/s. Een speedtest.net test (wederom nforce) haalt momenteel zo'n 750 Mbit down.
Thanks! daarmee kun je zien dat de speedtest resultaten afwijken van het werkelijke resultaat en het nog steeds niet is opgelost.

750mbit bij een speedtest is normaal. Dat haal ik ook met mijn huidige provider. Maar dan wel bij vrijwel alle speedtest servers. Sommige servers komen op de 900, afhankelijk van de locatie.

De download zou 80 a 90MB/s moeten zijn bij een Gbit provider. Die andere 2 mirrors zijn belangrijk, omdat het naar DE en FR helemaal dramatisch was. Connection loss problemen, hoge latency en een trage verbinding. Mocht je nog tijd hebben :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2019 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microcuts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:24
Verwijderd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:21:

Mijn Speedtests halen sinds enige tijd maar ca. 300 Mbit, waar dat eerder nog 940 Mbit was. File download ca. 12 MB/s.

Netrebel geeft desgevraagd aan dat dit waarschijnlijk door drukte komt en ze mijn aansluiting gaan migreren naar een nieuw platform. Ook de glasbeheerder is volgens hen bezig met aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

microcuts schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:15:
[...]

Mijn Speedtests halen sinds enige tijd maar ca. 300 Mbit, waar dat eerder nog 940 Mbit was. File download ca. 12 MB/s.

Netrebel geeft desgevraagd aan dat dit waarschijnlijk door drukte komt en ze mijn aansluiting gaan migreren naar een nieuw platform. Ook de glasbeheerder is volgens hen bezig met aanpassingen.
Tja, het probleem ligt niet bij de glasbeheerder. Na de overstap geen problemen meer met de verbinding(en). Volgens de glasbeheerder is het een remote configuratie omzetten bij het switchen van provider en dat geloof ik. Dit speelt al heel lang en heb al verschillende dingen gehoord.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2019 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 17:27
Ik zat voorheen bij trined (500 abbo) en haalde altijd rond de 500.
Sinds kort bij netrebel en nu zit ik onder de 300. (op dit moment 125 down 171 up)

En qua ping had ik naar een bepaalde server altijd 9ms met trined, netrebel heeft daar 16ms
Ook met andere servers valt de ping altijd tegen.

Overigens zijn de aansluitkosten niet mis, maar daartegenover is het maandbedrag wel iets lager

Ik kan er wel mee leven, maar toch ga ik contact opnemen met netrebel over de belabberde snelheid die ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casberrypi
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-05 14:17
Savages schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:24:
Ik heb een Mikrotik RB4011 klaar staan, iemand toevallig een voorbeeldconfig? (met name voor de eventuele IPv6 config)
Ik heb een hEX achter mijn Genexis hangen, en doe daar nog een keer NAT mee. Ik gebruik ook IPv6 (waar ik dan weer niet NAT natuurlijk)

Heb je wel specifiek aangegeven dat je IPv6 geleverd wilt hebben?

Met mijn hEX haal ik een CPU load van rond de 33% tijdens een speedtest waar ik dan zojuist 865/939 haalde: http://www.speedtest.net/result/7957420509

Mijn mikrotik config wil ik wel met je doornemen, maar liever niet publiek delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
microcuts schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:15:
[...]

Hier wordt het ook steeds erger. Lage downloadsnelheden, enkele streams die niet hoger dan 100 mbit komen, en de packet loss indicator begint bijna in te branden in mijn scherm...

Ik hoop dat ze het snel kunnen oplossen, want de T-mobile glasvezel aanbieding begint steeds verleidelijker te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

citruspers schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:16:
[...]

Hier wordt het ook steeds erger. Lage downloadsnelheden, enkele streams die niet hoger dan 100 mbit komen, en de packet loss indicator begint bijna in te branden in mijn scherm...

Ik hoop dat ze het snel kunnen oplossen, want de T-mobile glasvezel aanbieding begint steeds verleidelijker te worden...
Wat is het antwoord als je contact met ze opneemt? Is het een bekend probleem wat opgelost kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microcuts
citruspers schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:16:
[...]

Rekam gebied? Hier is gemeld dat komende nacht tussen 0 en 6 uur onderhoud wordt gepleegd door ‘een van onze leveranciers’. Misschien dat dit één en ander gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Yup, zelfde melsing. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
citruspers schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:23:
Yup, zelfde melsing. We gaan het zien.
In Rekam gebied kan je toch geen T-Mobile glas afnemen? Gezien je opmerking over die T-Mobile aanbieding..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
T-mobile zegt van wel op basis van mijn postcode, dus ik denk van wel.
Maar om het ontopic te houden, mijn verbinding gaat "naar een nieuwe router omgezet worden", dus we gaan het zien. Misschien dat het de congestie oplost, maar ik vraag me af of de single file downloads er sneller van zullen gaan, of dat dat nog steeds met een magere 50-200 mbit gaat fluctueren.

[ Voor 77% gewijzigd door citruspers op 18-01-2019 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microcuts
Ik meet in elk geval geen verschil sinds de werkzaamheden. Wel zie ik net toevallig de volgende melding, als ik een postcode in Rekam gebied invul op de website van Netrebel:
Let op!
Netrebel 1Gbps Rekam internet wordt geleverd over het netwerk van Rekam. Het Rekam netwerk ondersteunt slechts circa 750 Mbit/s downstream en circa 500 Mbit/s upstream.
Het probleem lijkt dus toch bij Rekam te zitten. Wel jammer dat dit niet even netjes gemeld wordt aan bestaande klanten, die er van uit gaan een 1 Gbit/s verbinding te hebben (en daar voor betalen).

Rekam zelf meldt hier trouwens helemaal niets over op hun eigen website, waar tal van 1 Gbit/s abonnementen af zijn te sluiten. Volgens mij is er tegenwoordig toch genoeg regelgeving die het ten strengste verbiedt om snelheden te beloven en niet waar te maken.

[ Voor 18% gewijzigd door microcuts op 20-01-2019 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
microcuts schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:52:
Ik meet in elk geval geen verschil sinds de werkzaamheden. Wel zie ik net toevallig de volgende melding, als ik een postcode in Rekam gebied invul op de website van Netrebel
De werkzaamheden hebben voor mij geen merkbaar effect gehad, maar het beloofde (en uitgevoerde) omzetten naar een nieuwe router zeker wel. Single file downloads stoppen nu niet meer op 20MB/s, maar fluctueren tussen de 15 en de 80 MB/s. Ook de dips naar 300 mbit in de avond zijn nu opgelost en daarmee, zo lijkt het, ook de packet loss.

Alleen de inconsistentie kan ik nog niet verklaren: een speedtest (single of multi) kan zo 700 of 800 mbit halen, maar een browser download speedtest van bijvoorbeeld Hetzner of OVH (DE en FR) halen soms 70 MB/s, en het andere moment weer 14-20.

@Barre73 Ik zit trouwens in Reggefiber gebied, niet Rekam.

[ Voor 3% gewijzigd door citruspers op 20-01-2019 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
citruspers schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:09:
Alleen de inconsistentie kan ik nog niet verklaren: een speedtest (single of multi) kan zo 700 of 800 mbit halen, maar een browser download speedtest van bijvoorbeeld Hetzner of OVH (DE en FR) halen soms 70 MB/s, en het andere moment weer 14-20.
Meh, een heleboel speedtests later en het lijkt op het volgende neer te komen:

Binnen Nederland is ~800 mbit nu goed te halen. Multisessie lukt dat nu meestal wel, singlesessie ook bijvoorbeeld de NForce (Amsterdam) browser download test files.

Benader je servers in het buitenland, dan stort de boel flink in elkaar: 4 a 500 Mbit voor multisessie downloads, en zo'n 50 tot 300 mbit voor single sessie downloads via bijvoorbeeld Hetzner, OVH, fast.com en anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

citruspers schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:59:
[...]

Meh, een heleboel speedtests later en het lijkt op het volgende neer te komen:

Binnen Nederland is ~800 mbit nu goed te halen. Multisessie lukt dat nu meestal wel, singlesessie ook bijvoorbeeld de NForce (Amsterdam) browser download test files.

Benader je servers in het buitenland, dan stort de boel flink in elkaar: 4 a 500 Mbit voor multisessie downloads, en zo'n 50 tot 300 mbit voor single sessie downloads via bijvoorbeeld Hetzner, OVH, fast.com en anderen.
Daarom is een zakelijke provider veel sterker. KPN, T-mobile, XS4ALL, Signet etc. Dan profiteer je van een beter netwerk. (private & public peering) Netrebel heeft zelf vast geen punt bij AMS-IX. Bij een andere provider betaal je iets meer, maar dan haal je meestal wel de beloofde snelheid. Met een 250mbit abonnement zal het gemiddeld wel sneller zijn dan een gbit abonnement bij kleine providers.

Hier kun je zien of een provider aan peering doet: https://www.peeringdb.com/ Voor het buitenland en dus ook voor gaming wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:03:
Daarom is een zakelijke provider veel sterker. KPN, T-mobile, XS4ALL, Signet etc. Dan profiteer je van een beter netwerk. (private & public peering) Netrebel heeft zelf vast geen punt bij AMS-IX. Bij een andere provider betaal je iets meer, maar dan haal je meestal wel de beloofde snelheid. Met een 250mbit abonnement zal het gemiddeld wel sneller zijn dan een gbit abonnement bij kleine providers.
Het lijkt toch niet zo simpel te zijn, bij gebruik van meerdere sessies heb ik mijn nieuwsgroep client tegen de 96MB/s aan zien tikken vanaf een server in Duitsland. Voor die 37,50 per maand is dat natuurlijk wel belachelijk snel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

citruspers schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:49:
[...]

Het lijkt toch niet zo simpel te zijn, bij gebruik van meerdere sessies heb ik mijn nieuwsgroep client tegen de 96MB/s aan zien tikken vanaf een server in Duitsland. Voor die 37,50 per maand is dat natuurlijk wel belachelijk snel :*)
Ja, met meerdere sessies kan het wel sneller gaan. Ben benieuwd of dit overal zo snel is/blijft. Alhoewel mijn verhaal nog steeds van toepassing is en de verbinding met andere providers nog steeds veel krachtiger is. Voor mij is multi-sessie niet de oplossing voor alles. Ik wil een hoge snelheid halen met de downloads, zoals met de eerder genoemde testfiles.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2019 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pall66
  • Laatst online: 13-10-2024
@citruspers , welke Usenet server in Duitslang is dat? Dan is die sneller dan Eweka, dat is best interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
pall66 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:52:
@citruspers , welke Usenet server in Duitslang is dat? Dan is die sneller dan Eweka, dat is best interessant.
Newsdemon, voor zover ik kon zien staan die servers in DE. Ze halen in ieder geval behoorlijk consistent tegen de 90MB/s via Netrebel, soms zelfs hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdool
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-03 23:01
esky schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:17:
[...]

[Afbeelding: Netrebel-Houten]
Dit is mijn snelheid in Houten Zuid (De meren):

Netrebel speed test Houten

Aangesloten op TP Link M9 met 1GB Enexis glasvezel modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Nog een paar vragen voordat we overstappen (zijn nog wat onduidelijkheden):

1. Ik overweeg om een thuisserver aan te schaffen en daar PFSense op te draaien. PFSense is firewall/router software wat op een server draait en fungeert dus als (niet-draadloze) router. Echter kan de server niet direct op glasvezel aangesloten worden. Krijgen wij van Netrebel een omvormer van glas naar kabel? Accepteert Netrebel dit overigens? Op de site staat dat je zelf voor netwerkapparatuur zorgt, dus in theorie zou de aansluiting van een PFSense server aangesloten op een omvormer moeten werken.

2. Wij hebben Ziggo en dus ook Ziggo Sport. Wat ik heb begrepen kunnen wij ons Ziggo Sport pakket houden via Netrebel. Hoe werkt dit precies? Als het zo niet werkt, op wie kunnen we dan terugvallen? Moeten we dan bij Netrebel aankloppen of bij Ziggo? Dat is ons niet helemaal duidelijk, hoe dat wordt geregeld.

3. Nummerbehoud: ook het telefoonnummer van onze huistelefoon willen wij behouden, ook via Ziggo. Als wij overstappen naar Netrebel en we willen nummerbehoud, hoe werkt dit dan? Regelt Netrebel dat tussen Ziggo, Budgetphone, Redworks en Simmpl?

4. Moeten wij de smartcard voor de TV terugsturen als wij overstappen van Ziggo naar Netrebel (we willen wel gewoon Ziggo Sport kunnen ontvangen). Houden wij ook onze TV-decoder in de vorm van een recorder (Humax 5200) of krijgen we van Netrebel een smart-card voor TV inclusief Ziggo Sport?

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 18-02-2019 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Netrebel levert je alleen internet, dat leveren ze voor zover ik weet inderdaad altijd af op een NTU of mediaconverter (met een UTP poort dus). Exacte oplossing is afhankelijk van het netwerk waarop je zit maar je kan inderdaad probleemloos je pfSense bak gebruiken als router.

Je kunt verder inderdaad Ziggo houden voor televisie (Ziggo gaat via coax dus het aanvragen van Netrebel op de glasvezelaansluiting betekent niet dat je geen Ziggo aansluiting meer kan hebben). Maar dat moet je zelf regelen met Ziggo. Dus je vraagt Netrebel dan gewoon aan zonder opzegservice en belt daarna met Ziggo dat je je pakket wil laten omzetten naar televisie only. Voor telefonie geldt hetzelfde, je moet zelf een abonnement bij de nieuwe aanbieder aanvragen en voor nummer behoud kiezen. Let daarbij wel op dat je telefonie bij Ziggo pas opzegt nadat de nieuwe provider je nummer geporteerd heeft. Dus samengevat zou ik het als volgt doen.

- Netrebel internet aanvragen.
- Budgetphone aanvragen met nummerbehoud.
- Zodra internet van Netrebel en telefonie van Budgetphone werkt Ziggo bellen je je pakket naar televisie only laten omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

ik222 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:33:
Netrebel levert je alleen internet, dat leveren ze voor zover ik weet inderdaad altijd af op een NTU of mediaconverter (met een UTP poort dus). Exacte oplossing is afhankelijk van het netwerk waarop je zit maar je kan inderdaad probleemloos je pfSense bak gebruiken als router.

Je kunt verder inderdaad Ziggo houden voor televisie (Ziggo gaat via coax dus het aanvragen van Netrebel op de glasvezelaansluiting betekent niet dat je geen Ziggo aansluiting meer kan hebben). Maar dat moet je zelf regelen met Ziggo. Dus je vraagt Netrebel dan gewoon aan zonder opzegservice en belt daarna met Ziggo dat je je pakket wil laten omzetten naar televisie only. Voor telefonie geldt hetzelfde, je moet zelf een abonnement bij de nieuwe aanbieder aanvragen en voor nummer behoud kiezen. Let daarbij wel op dat je telefonie bij Ziggo pas opzegt nadat de nieuwe provider je nummer geporteerd heeft. Dus samengevat zou ik het als volgt doen.

- Netrebel internet aanvragen.
- Budgetphone aanvragen met nummerbehoud.
- Zodra internet van Netrebel en telefonie van Budgetphone werkt Ziggo bellen je je pakket naar televisie only laten omzetten.
Heel erg bedankt! Hier kan ik echt wat mee :D.

Ik had nog een vraagje en dat weegt ook wel zwaar mee:

M'n ouders hebben al jarenlang een Casema email adres. Zodra we afstappen van Ziggo kunnen we zeker dat emailadres niet meer behouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat zou je voor ze zekerheid Ziggo moeten vragen maar ik vermoed dat je dat inderdaad kwijt bent zodra je Ziggo internet opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetJunkPhone
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:45
Begin deze maand de melding gekregen dat ik mijn eigen publieke IP-adres heb gekregen; daar ben ik natuurlijk erg content mee! Hierdoor kan ik een groot deel van mijn eigen apparaten (die gebruik maken van NAT) gewoon aansluiten op mijn eigen router. Thumbs up voor Netrebel!
Dag Jurre,

Allereerst bedankt dat je al weer een tijdje klant bij netrebel wilt zijn!
Bij netrebel zijn wij continu bezig om onze dienst beter af te stemmen op de behoeften van onze klanten. In dat kader hebben we besloten om onze propositie iets aan te passen. Aangezien nagenoeg al onze klanten een router gebruiken hebben we besloten om de NAT (Network Address Translation) functionaliteit in ons netwerk uit te faseren. Dit betekent dat het in de toekomst niet meer mogelijk zal zijn om zonder router gebruik te maken van netrebel. De router van een netrebel klant zal voortaan standaard een vast publiek IPv4 adres worden toegewezen. Hierdoor is het altijd mogelijk om van elke locatie op het internet toegang te krijgen op je eigen thuisnetwerk. Elke netrebel klant kan dan zelf in zijn of haar router bepalen onder welke condities verzoeken uit het internet worden gerouteerd. Hiermee voorzien wij in een sterke behoefte van onze klanten. Tevens is gebleken dat met deze aanpassing de stabiliteit van onze dienstverlening verder verbetert.

Wat betekent dit voor jou?

Uit onze inventarisatie is gebleken dat jij nog gebruik maakt van de NAT functionaliteit van netrebel. Deze functionaliteit zal worden uitgefaseerd. Tevens is gebleken dat je jouw router een vast IP adres hebt gegeven:
-------------------------

Jouw publieke ip adres is:
-------------------------

Vanaf nu wordt je publieke IP toegewezen door onze DHCP server. Het publieke IP adres is gelockt op je fysieke aansluiting en verandert dus niet. Het enige wat je hoeft te doen is de wan poort van je router in te stellen op DHCP. Je huidige functionaliteit zal dan blijven bestaan.

Mocht je nog vragen hebben, mail dan gerust.
Bij voorbaat dank voor je medewerking.

Met vriendelijke groet,

☆netrebel support
support@netrebel.nl
https://netrebel.nl

[ Voor 0% gewijzigd door GadgetJunkPhone op 25-02-2019 14:24 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Laatst online: 00:00

rvk

GadgetJunkPhone schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:23:
[...]
"Tevens is gebleken dat je jouw router een vast IP adres hebt gegeven:"
[...]
"Vanaf nu wordt je publieke IP toegewezen door onze DHCP server. Het publieke IP adres is gelockt op je fysieke aansluiting en verandert dus niet. Het enige wat je hoeft te doen is de wan poort van je router in te stellen op DHCP. Je huidige functionaliteit zal dan blijven bestaan."
[...]
Als je dat IP adres al vast in je router hebt staan, en hun DHCP geeft ook altijd datzelfde vaste nummer uit, waarom zou je dan je router op DHCP moeten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetJunkPhone
rvk schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:02:
[...]

Als je dat IP adres al vast in je router hebt staan, en hun DHCP geeft ook altijd datzelfde vaste nummer uit, waarom zou je dan je router op DHCP moeten zetten?
Ik had een ander WAN IP-adres (lang geleden) ingesteld staan dan dat zij mij hebben gegeven. Vandaar de vraag om deze op DHCP te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
Er is vannacht onderhoud geweest.. Nog anderen bij wie de verbinding nu down is?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:02
KorneelB schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 07:59:
Er is vannacht onderhoud geweest.. Nog anderen bij wie de verbinding nu down is?
Vanacht wel down geweest, nu weer up. NUC even stroomloos gemaakt?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 17:27
Ik vind het maar een slechte provider tot nu toe.
Oude provider leverde 500/500 ook echt.
Netrebel haalt 300/300 gemiddeld

Maanden geleden gemaild, toen zou het een hardware probleem zijn wat nog zou worden opgelost.
Nu enkele keren aan onderhoud later is snelheid nog hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baretive
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-09 23:12
Ik heb nu al meer dan een week last van een slecht functionerende verbinding. Ik dacht eerst dat het aan mijn interne Unifi netwerk lag, maar volgens mij kan ik dat nu uitsluiten.

Zojuist heb ik mijn laptop direct aan het modem gehangen (van Rekam). Ik krijg dan de volgende melding:

Another device on the network is using your computer's IP adress (89.190.xxx.xx).

Ik lijk dus een verkeerd IP nummer toegewezen te krijgen. Of is hier iets anders aan de hand? Het vervelende is dat Netrebel niet reageert. Op 8 maart heb ik al een melding bij hen gemaakt via het support mailadres (je kan ze niet bellen....). Zojuist nog maar een keer een mail gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baretive
Zondag heb ik toch heen en weer kunnen mailen met netrebel. Verschillende testjes gedaan, maar niets hielp. Uiteindelijk heb ik vandaag een nieuw IP adres gekregen, en de verbinding lijkt nu stabiel te zijn.

Overigens vind ik de snelheid meer dan prima. Zojuist nog even een speedtestje gedaan, en ik kom op 621/688 Mbps met 4ms latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Ze hebben dus gewoon de servercapaciteit niet om aan de 1000/1000 te voldoen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baretive
Heeft volgens mij meer met het Rekam netwerk te maken in mijn geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• esky
Anonymoussaurus schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:55:
Ze hebben dus gewoon de servercapaciteit niet om aan de 1000/1000 te voldoen?
In het Rekam gebied leveren ze een ander pakket, van hun site:
Let op!
Netrebel 1Gbps Rekam internet wordt geleverd over het netwerk van Rekam. Het Rekam netwerk ondersteunt slechts circa 750Mbit/s downstream en circa 500Mbit/s upstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

esky schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:49:
[...]

In het Rekam gebied leveren ze een ander pakket, van hun site:

[...]
Dat is ook naaiend. En waar is dat Rekam gebied allemaal? 👀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
Anonymoussaurus schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:55:
[...]

Dat is ook naaiend. En waar is dat Rekam gebied allemaal? 👀
De Regio Midden-Holland, zeg maar Gouda en omgeving (kaartje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 20:11
Ik zit ook in Rekam gebied, maar heb de luxe dat ik 2 glasvezel verbindingen in huis heb. Reggefiber levert hier niet meer dan 500Mbit. Netrebel levert het een stuk goedkoper en mogelijk sneller, dat het geen 1000/1000 is overleef ik wel. Alles boven 200Mbit ervaar ik persoonlijk voorlopig als snel zat, als het maar stabiel is. Maandagochtend komt Rekam de glasvezel aansluiten en die sluit ik op mijn Qotom pfsense router aan. Bevalt het niet, dan kan ik altijd weer terug naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog geen maand bij Netrebel en heb al gelijk een zware storing te pakken. Vanaf kwart voor 5 geen internetverbinding meer. Na een mailtje naar hun (dat is de enige manier waarop we ze kunnen bereiken) reageerde ze vrij vlot dat ze meerdere meldingen hadden ontvangen, en dat ze gingen onderzoeken wat het probleem was. Maar vanaf die tijd is het stil. Geen statuspagina, geen bericht op hun facebook of twitter, helemaal niets. Op mijn vervolg mailtje (verzoek naar statuspagina) kwam geen antwoord meer.

Een beetje googlen vertelde mij dat dit de 4de storing in circa 13 maanden was. Bij een van die storingen kon ik achterhalen dat een van die storingen maar liefst langer dan 8 uur duurde! Dit kan echt niet meer in deze tijd. Ik kan mij niet heugen wanneer ik voor het laatst bij een andere provider (en ik heb er al bij heel wat gezeten) een storing langer had dan 2 uur waarvan de storing puur bij de provider lag (zoals nu). En daarnaast hebben alle ander provider betere bereikbaarheid en verstrekken meer informatie bij calamiteiten.

Ik ging voor het concept. Ik vind het namelijk wel prettig dat je alleen internet krijgt (zonder koppelverkoop van televisie etc) en de snelheid zag ik ook wel zitten (al haal ik geen 1000 mbits). Ik kan echter niet leven (i.v.m. mijn eigen werk) met dergelijke storingen met gebrekkige communicatie. Ik ga dus opzoek naar een ander alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savages
Ik zit er nu een paar maanden, vandaag de eerste storing te pakken. Blijkbaar is er inderdaad geen status overzicht ergens op de site. Ik had een berichtje op hun Facebook neergezet, tot dusver geen reactie. Zie ik net dat ik een email van ze heb gehad met de mededeling dat er een storing is en dan de monteurs ermee bezig zijn.. 🙈

Buiten dit proces ben ik erg tevreden. Goede support via mail, niet eerder storingen, 980mbit op de verschillende speedtesten (na m'n router vervangen te hebben) en naar 'buitenland' ook hoge snelheden (speedtests, maar ook 98MB sustained downloaden op Battlenet en Steam)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Ik heb recent mijn aanvraag bij Tweak ingetrokken en dit is wat mij betreft het eerste alternatief. Ik vind deze thread te minimaal om nou een correcte beeldvorming van hun dienstverlening te krijgen. Je zou het ook als positief kunnen opvatten aangezien het minimaal aantal klachten maarja n=?.

Hoe is het contact met de klantenservice? Dit was bij mij de grootste reden om niet met Tweak in zee te gaan. Zowel administratief als klantcontact heb ik nog nooit zo'n slechte dienstverlening meegemaakt. En ik was nog niet eens aangesloten, kan je nagaan.. 8)7

Het tweede dat mij zorgen baart is het inkakken van de snelheid bij buitenlandse servers? Ik lees hier berichten over 70 Mbit? Als dat zo is dan kan ik bijna net zo goed bij mijn adsl lijntje blijven, dan heb ik er voor dezelfde prijs ook nog een tv bakje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Laatst online: 17:46
Bij mijn zoektocht naar glasaanbieders komt ook Netrebel als optie voorbij. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat hun peering partners zijn. Heb dit vooralsnog niet terug kunnen vinden. Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 07:56
FrankHe schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:04:
Bij mijn zoektocht naar glasaanbieders komt ook Netrebel als optie voorbij. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat hun peering partners zijn. Heb dit vooralsnog niet terug kunnen vinden. Heeft iemand enig idee?
De ranges staan gekoppeld naar AS43350
https://bgp.he.net/AS43350

Geen eigen eigen netwerk of peering dus.

The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Er is wel een eigen AS nummer (AS38919), maar daar hangen niet alle IP's onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Dank voor de info. Een enigszins stabiel netwerk is wel wenselijk.

Heb zitten rekenen en een andere aanbieder Fiber.nl is zelfs nog een stukje goedkoper dan Netrebel.nl Enige verschil is dat je meteen voor 12 maanden tekent in plaats van een contract wat direct per maand opzegbaar is. Opzich zijn er mogelijkheden genoeg. Kan KPN / Reggefiber en Vodafone / Ziggo vooralsnog links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
FrankHe schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 17:23:
Dank voor de info. Een enigszins stabiel netwerk is wel wenselijk.

Heb zitten rekenen en een andere aanbieder Fiber.nl is zelfs nog een stukje goedkoper dan Netrebel.nl Enige verschil is dat je meteen voor 12 maanden tekent in plaats van een contract wat direct per maand opzegbaar is. Opzich zijn er mogelijkheden genoeg. Kan KPN / Reggefiber en Vodafone / Ziggo vooralsnog links laten liggen.
Netrebel en Fiber hebben echt geen eigen netwerk hoor. Ze gebruiken KPN/Reggefiber. En Netrebel dan nog wel met eigen apparatuur in de PoP maar Fiber is gewoon een KPN WBA provider zonder eigen apparatuur. En 1 van de slechtste op het gebied van Service. Ik heb toch al veel verhalen zien langskomen hier en elders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Barre73 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 17:41:
[...]

Netrebel en Fiber hebben echt geen eigen netwerk hoor. Ze gebruiken KPN/Reggefiber. En Netrebel dan nog wel met eigen apparatuur in de PoP maar Fiber is gewoon een KPN WBA provider zonder eigen apparatuur. En 1 van de slechtste op het gebied van Service. Ik heb toch al veel verhalen zien langskomen hier en elders...
Dank voor de input, ik ga het nog wat beter onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 07:56
esky schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:32:
[...]

Er is wel een eigen AS nummer (AS38919), maar daar hangen niet alle IP's onder.
Als je goed kijkt zie je dat dat ASN is gekoppeld naar slechts 1 upstream provider, NForce. Dus zelf hebben ze geen netwerk of iets..

The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan mijn reactie niet meer bewerken maar hierbij nog even het linkje;
https://bgp.he.net/AS38919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Charlie_Root schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 07:22:
[...]

Als je goed kijkt zie je dat dat ASN is gekoppeld naar slechts 1 upstream provider, NForce. Dus zelf hebben ze geen netwerk of iets..
Dat verklaart ook meteen waarom ze je laten speedtesten naar de servers van Nforce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

citruspers schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:28:
[...]

Dat verklaart ook meteen waarom ze je laten speedtesten naar de servers van Nforce.
Aha, dus nu komt de aap uit de mouw. NFOrce was altijd wel ok, maar de rest zwaar onvoldoende.

--

Dus mocht je een provider zoeken en twijfelen... Check het netwerk (peering/exchange) van de provider en trek je conclusies.

Het klinkt mooi, maar de prijs/kwaliteit verhouding is ook belangrijk. Zeker als je geeft om een snelle en stabiele verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Afgelopen nacht voor de zoveelste keer een onaangekondigde onderbreking gehad. Als je zoals ik regelmatig laat thuiskomt en direct naar bed wilt gaan, blijft het vervelend dat je moet constateren dat het internet er weer eens uitligt.

Al met al kan ik Netrebel niet als enige de schuld hiervan geven, Er word op het fibernetwerk ook regelmatig iets aangepast waar Netrebel vervolgens niets aan kan doen, Vervelend is het echter wel.

Mijn vriendin was wel de gehele avond thuis, en die kon vanaf 23:30 netflix op haar buik schrijven. Erg vervelend allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Miepermans schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:00:
Afgelopen nacht voor de zoveelste keer een onaangekondigde onderbreking gehad. Als je zoals ik regelmatig laat thuiskomt en direct naar bed wilt gaan, blijft het vervelend dat je moet constateren dat het internet er weer eens uitligt.

Al met al kan ik Netrebel niet als enige de schuld hiervan geven, Er word op het fibernetwerk ook regelmatig iets aangepast waar Netrebel vervolgens niets aan kan doen, Vervelend is het echter wel.

Mijn vriendin was wel de gehele avond thuis, en die kon vanaf 23:30 netflix op haar buik schrijven. Erg vervelend allemaal!
Communiceren ze dat soort periodiek onderhoud dan niet bijtijds met alle klanten?

De regel is volgens mij, als het aangekondigd onderhoud is dan kun je daar wellicht nog een beetje omheenwerken. Is het wegvallen van de lijn onaangekondigd dan is er sprake van een storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miepermans
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

FrankHe schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:14:
[...]

Communiceren ze dat soort periodiek onderhoud dan niet bijtijds met alle klanten?

De regel is volgens mij, als het aangekondigd onderhoud is dan kun je daar wellicht nog een beetje omheenwerken. Is het wegvallen van de lijn onaangekondigd dan is er sprake van een storing.
Er komen regelmatig meldingen voorbij van onderhoud, Het nadeel is echter dat niet alle onderhoud bij Netrebel zelf ligt maar bijvoorbeeld in de tussenliggende infrastructuur. Hierover kan Netrebel ook niet steeds maar berichten, die taak ligt primair bij de betrokken partijen. Er "zou" natuurlijk een "Single Point of Contact" afspraak kunnen zijn, maar de laatste keer dat ik Netrebel via twitter vroeg om info gaven zij aan dat het een onbekend onderhoudt van de belichter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Miepermans schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:11:
[...]

Er komen regelmatig meldingen voorbij van onderhoud, Het nadeel is echter dat niet alle onderhoud bij Netrebel zelf ligt maar bijvoorbeeld in de tussenliggende infrastructuur. Hierover kan Netrebel ook niet steeds maar berichten, die taak ligt primair bij de betrokken partijen. Er "zou" natuurlijk een "Single Point of Contact" afspraak kunnen zijn, maar de laatste keer dat ik Netrebel via twitter vroeg om info gaven zij aan dat het een onbekend onderhoudt van de belichter was.
Dank voor de toelichting. Als consument / retail klant van een ISP heb je in beginsel niets te maken met de toeleveranciers van je ISP. Waarschijnlijk mag je ISP volgens de privacy wetgeving jouw gegevens helemaal niet doorgeven aan hun leverancier en die willen op hun beurt waarschijnlijk helemaal niet de verantwoordelijkheid over die gegevens hebben. Ze leveren immer een infrastructuur aan de ISP en hebben niets te maken met de individuele eindklanten. Dat is het gevoel wat ik er bij krijg. De ISP zou dus eigenlijk een communicatieplatform moeten hebben waar per regio of zelfs per eindklant kan worden aangegeven wanneer er gepland onderhoud staat te gebeuren. Als ze hun zaakjes niet goed op orde hebben en deze informatie niet of niet tijdig doorgeven dan is dat natuurlijk compleet waardeloos. Daar heb je als consument natuurlijk niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miepermans
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Kort nog even hierop terugkomend, Mijn fiber is eigendom, Onze gemeente is door middel van een coorperatie voorzien van fiber, Om die reden hebben tussenliggende partijen wel degelijk contact met de "eindklanten". Maar normaliter inderdaad, is de infra en werkzaamheden hieraan enkel via de provider te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Miepermans schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 17:03:
[...]

Kort nog even hierop terugkomend, Mijn fiber is eigendom, Onze gemeente is door middel van een coorperatie voorzien van fiber, Om die reden hebben tussenliggende partijen wel degelijk contact met de "eindklanten". Maar normaliter inderdaad, is de infra en werkzaamheden hieraan enkel via de provider te benaderen.
Dank, ik neig toch meer richting fiber.nl in plaats van netrebel.nl alhoewel ze beide toch wel een beetje aan de onderkant van de markt lijken te zitten.

Het probleem is dat mijn ervaring met 's lands Koninklijke PTT buitengewoon slecht zijn. Met een onverschillige klantenservice en mensen van het kastje naar de muur sturen. Maar ondertussen wel premium tarieven rekenen. Daarbij hoef ik alleen een internetverbinding en heb ik geen interesse in multiplay concepten met zaken als telefonie en televisie. Heb het gevoel dat ik bij de KPN en Ziggo merken te veel geld betaal voor dingen die ik absoluut niet ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankHe schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 17:29:
[...]

Dank, ik neig toch meer richting fiber.nl in plaats van netrebel.nl alhoewel ze beide toch wel een beetje aan de onderkant van de markt lijken te zitten.

Het probleem is dat mijn ervaring met 's lands Koninklijke PTT buitengewoon slecht zijn. Met een onverschillige klantenservice en mensen van het kastje naar de muur sturen. Maar ondertussen wel premium tarieven rekenen. Daarbij hoef ik alleen een internetverbinding en heb ik geen interesse in multiplay concepten met zaken als telefonie en televisie. Heb het gevoel dat ik bij de KPN en Ziggo merken te veel geld betaal voor dingen die ik absoluut niet ga gebruiken.
Glas van KPN/XS4ALL/T-Mobile is zeer goed. Mijn ervaring met DDS en Signet is ook enorm goed, maar die vallen tegenwoordig onder 'zakelijk internet', terwijl DDS nog steeds voor consumenten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerox123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02:01
Heeft iemand hier nog een idee hoe ik in contact kan komen met Netrebel?

2 weken geleden heb ik de vraag gesteld om IPv6 te activeren op mijn account, geen reactie
Na 4 dagen een herinnering gestuurd, weer geen reactie.
Toen de vraag gesteld als antwoord op een factuurmail, weer een aantal dagen later. Hierop reactie gehad dat ze dat aan het overleggen waren bij Rekam
Hierop heb ik gereageerd dat ik niet op het netwerk van Rekam zit, maar LVCNet.
Hierna is het weer een week stil.
Gisteren heb ik nog een herinnering gestuurd, maar het blijft stil.

Ik heb ze al proberen te bereiken via facebook messenger, maar daar krijg ik alleen standaard berichtjes dat ik het beste een mail kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
zerox123 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:40:
Heeft iemand hier nog een idee hoe ik in contact kan komen met Netrebel?
Oei, dat ziet er verontrustend uit...
Heb me ook aangemeld voor Netrebel bij lvcnet. In contact kunnen komen met je leverancier lijkt me toch een eerste vereiste. Ben benieuwd hou dit afloopt :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsLuke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 10:59
Jef61 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:24:
[...]

Heb me ook aangemeld voor Netrebel bij lvcnet. In contact kunnen komen met je leverancier lijkt me toch een eerste vereiste. Ben benieuwd hou dit afloopt :|
Heb juist wel veel positieve mailwisselingen gehad met ze. Reageren vaak binnen uur. Ook via Lvcnet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zerox123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02:01
Jef61 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:24:
[...]

Uiteindelijk heb ik een mail gehad met de IPV6 instellingen. Het lijkt er op dat ik de eerste ben die IPV6 gebruikt.
Gister avond ben ik er mee aan de slag gegaan, maar het lijkt nog niet helemaal te kloppen.
Moet wel zeggen dat ik gisteravond snel reacties op mijn vragen kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casberrypi
  • Laatst online: 08-05 14:17
Ik heb hier in Houten nog nooit last gehad van een grote storing, maar als je dat nou hebt kan het natuurlijk heel goed zijn dat de oorzaak in het glasvezelnet van jouw lokatie zit. Als je nou je ervaring deelt met 'het is allemaal k*t' en 'ik stap over' bedenk dan dat het voor andere lezers heel waardevol is om te weten in welke gemeente je dat hebt ervaren. Ook zou ik me afvragen of overstappen naar een andere aanbieder op hetzelfde glasvezelnet wel iets oplost.

Ik heb een paar keer contact gehad met netrebel, altijd vriendelijk én technisch onderlegd. Dus je hebt nooit te maken met een domme callcenterdoos. Dat is al heel wat in deze tijd voor deze prijs.

Ik ben ook een IPv6 gebruiker, en dat werkt bij mij helemaal prima. Als Tweaker voel ik mij helemaal thuis bij netrebel.

Ik haal zojuist 389 down, 887 up met speedtest.net naar een random server in de UK (ITPS Ltd - Newcastle Upon Tyne) en vergelijkbare resultaten naar München. Als we de grote plas oversteken haal ik nog steeds zo rond de 150mbit op verschillende servers.

Met Netrebel is de verbinding naar het internet tot nu toe bij mij nog nooit een bottleneck geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
@casberrypi Mooi dat je je positieve ervaring deelt. Ze zijn hier nu druk in de omgeving aan het graven en glasvezel leggen dus ik hoop binnen enkele maanden over te kunnen stappen naar Netrebel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:56
Volgens mij wordt 37,50 een steeds betere deal met alle inflatie die stiekem optreedt. Of voeren ze inflatie correctie wel door voor bestaande connecties?
btw. is er iemand positief over Netrebel die mij een aanmeldbonus link wilt sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
DaMayan schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 02:49:
Volgens mij wordt 37,50 een steeds betere deal met alle inflatie die stiekem optreedt. Of voeren ze inflatie correctie wel door voor bestaande connecties?
btw. is er iemand positief over Netrebel die mij een aanmeldbonus link wilt sturen?
Link zie PM. Ben erg tevreden met ze. Het is een internetverbinding met nauwelijks downtime, niet meer en niet minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 15:00
Wat gebruiken jullie als TV alternatief (buiten kabel om) en legaal uiteraard?

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
Team-RiNo schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:17:
Wat gebruiken jullie als TV alternatief (buiten kabel om) en legaal uiteraard?
Ik gebruik NLziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGWBXM
  • Laatst online: 17-09 08:40
Ik gebruik Canal Digitaal, direct op de smart TV, vind ik zelf dan weer fijner werken dan NLziet
Voor de rest geen problemen met Netrebel, voor mij een prima keuze geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja na bijna een jaar bij netrebel en ik helemaal klaar met ze.

- alleen bereikbaar per mail (niet meer van deze tijd)
- onderhoud word 2 dagen vooraf aan gegeven (veel te kort)
- te vaak internet storingen

Gisteren ineens mega traag internet, met Ping van 60 en download kwam niet boven de 4 mbps (ipv 1000). Ik stuur een mail en krijg meteen antwoord terug, echter met als aanhef een naam van een andere klant. Maar goed, er was storing en ze waren op de hoogte. Na enige tijd gaven ze aan op hun website een Ddos zouden hebben. Kort daarna gaven ze aan dat het weer zou moeten functioneren en dat ze goed zouden monitoren. Nog geen half uur later ( half 1 s nachts) verliezen we volledig contact met de wijk centrale (wat dus geen Ddos (meer) kan zijn dan). Dus ik stuur weer een mailtje en vraag om opheldering. Ik wacht nog steeds op antwoord. Enfin de volgende dag doet mijn internet het weer, echter s nachts begint WEER mijn internet te haperen en binnen 1 half uur is weer de verbinding met de wijkcentrale verbroken. Maar nu het na 12 uur s nachts is krijg ik natuurlijk ook geen reactie meer. Nou maar hopen dat het morgen weer werkt. Het eerste wat ik dan ga doen is een overstap naar een concurrent regelen. Want het word hier alleen maar slechter.

Ik weet niet maar ze komen zo amateuristisch over. Nog steeds ip4, eigen beloofde ip-nummer nog steeds niet voor elkaar, smoezen bij storingen (het ligt altijd aan een ander buiten hun bereik), geen antwoorden als ik door vraag over storingen. En in deze corona tijd wil ik stabiliteit voor zowel werk en mijn vrije tijd. En netrebel is vooral goed in mij frustreren.

Dus ook hier geldt: goedkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Verwijderd schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 03:07:
(...)eigen beloofde ip-nummer nog steeds niet voor elkaar(...)
Elke aansluiting heeft toch een eigen publiek ipv4 adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
Verwijderd schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 03:07:
Ja na bijna een jaar bij netrebel en ik helemaal klaar met ze.

- alleen bereikbaar per mail (niet meer van deze tijd)
- onderhoud word 2 dagen vooraf aan gegeven (veel te kort)
- te vaak internet storingen
Dit zijn denk ik lokale storingen (wat natuurlijk ook super vervelend is) of zijn dit grootschalige storingen in het hele Netrebel netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
De laatste paar dagen zijn het sowieso echt grootschalige storingen op meerdere netwerken gelijktijdig.

[ Voor 73% gewijzigd door ik222 op 01-07-2020 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
esky schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:17:
[...]

Elke aansluiting heeft toch een eigen publiek ipv4 adres?
Klopt
Jef61 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:53:
[...]

Dit zijn denk ik lokale storingen (wat natuurlijk ook super vervelend is) of zijn dit grootschalige storingen in het hele Netrebel netwerk?
Ik zit er al een paar jaar bij en vind de storingen minimaal, 1-2x per jaar wellicht een halve dag wat issues, de storing waar debbylee last van had eind juni heb ik ook last van gehad maar was beperkt tot 2 uurtjes traag internet met hogere ping. Het (weinige) onderhoud wordt inderdaad redelijk kort van te voren aangekondigd maar is vrijwel altijd donderdag ochtend tussen 00:30 en 03:00 wat een prima tijdsvenster is.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Team-RiNo storingen minimaal? Laat ik je even de data op een rij zetten:

21-3-2019
25-6-2019
1-7-2019
24-7-2019
20-8-2019
29-8-2019
15-9-2019
11-10-2019
22-11-2019
30-6-2020
1-7-2020
En nee de meeste zijn geen lokale storingen.

En onderhoud (vaak slechts 2 of 1 dag van te voren gemeld)
1-3-2019
8-3-2019
4-7-2019
9-9-2019
19-11-2019
5-2-2020
19-2-2020
20-2-2020
21-6-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
Verwijderd schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:45:
@Team-RiNo storingen minimaal? Laat ik je even de data op een rij zetten:

21-3-2019
25-6-2019
1-7-2019
24-7-2019
20-8-2019
29-8-2019
15-9-2019
11-10-2019
22-11-2019
30-6-2020
1-7-2020
En nee de meeste zijn geen lokale storingen.

En onderhoud (vaak slechts 2 of 1 dag van te voren gemeld)
1-3-2019
8-3-2019
4-7-2019
9-9-2019
19-11-2019
5-2-2020
19-2-2020
20-2-2020
21-6-2020
Het verschilt duidelijk per regio.
Storingen:
30-6-2020
24-3-2019

Onderhoud bij mij (allen na middernacht)
19-11-2019
1-3-2019
19-1-2019

En ik ben geen lichte gebruiker dus het is niet dat ik het niet opgemerkt heb, ik ben buiten kantoortijden volledig afhankelijk van internet en een tevreden gebruiker. Bij Ziggo had ik veel vaker issues, zeker met ping/trage verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reeher
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-05-2022
@Verwijderd @Team-RiNo
In welke plaats zitten jullie? Dan heb ik een beter idee over waar de storingen plaats vinden.
Ik woon in Houten en overweeg Netrebel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:57
Ik heb ruim anderhalf jaar Netrebel in Houten en in die tijd 3x gepland onderhoud, en ik kan me eigenlijk maar 1 of 2 storingen herinneren. Dik tevreden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hraone
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-08 21:52
Weet iemand hoe lang de aanvraag duurt? Gisteren aangevraagd maar nog niets terug.

Duurde een week

[ Voor 10% gewijzigd door hraone op 03-08-2020 11:58 . Reden: aangesloten! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reeher
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-05-2022
TheByteBoy schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:54:
Ik heb ruim anderhalf jaar Netrebel in Houten en in die tijd 3x gepland onderhoud, en ik kan me eigenlijk maar 1 of 2 storingen herinneren. Dik tevreden hier.
Ah, daar kan ik iets mee :) Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Team-RiNo
reeher schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:37:
[...]

Ah, daar kan ik iets mee :) Dank!
Ook Houten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTom1990
  • Laatst online: 01:27
Ja, bij dat laatste ga je de boot in.
Genoeg alternatieven. Ziggo deactiveert je aansluiting niet zomaar in de wijk kast. Anders is er de mogelijkheid om over te stappen op dvb-s.

Oh was een reactie op je bovenstaande user. Excuus.

[ Voor 7% gewijzigd door TomTom1990 op 01-08-2020 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hraone
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-08 21:52
Ik heb netrebel nu draaien maar wat eerder werd geopperd, dat Nforce (de enige transit provider van netrebel) slechtere connectiviteit heeft dan een grote partij als KPN klopt wel.

Voorbeeld, het volgende ip in Slowakije, via netrebel:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
3.|-- 5.104.137.37               0.0%    10    4.1  24.2   3.4 178.2  54.5
  4.|-- 80.249.208.125             0.0%    10   16.1  17.0  16.1  21.6   1.7
  5.|-- 83.169.204.90              0.0%    10   46.8  47.6  46.2  57.4   3.4
  6.|-- 83.169.204.77              0.0%    10   53.1  47.8  46.4  53.1   2.4
  7.|-- 10.222.78.129             70.0%    10   47.1  47.0  46.9  47.1   0.1
  8.|-- 83.169.204.129             0.0%    10   46.2  46.2  45.8  47.0   0.3
  9.|-- 178.176.152.18             0.0%    10   47.3  48.6  46.9  59.2   3.8
 10.|-- 10.40.5.1                  0.0%    10   47.0  46.9  46.7  47.2   0.1
 11.|-- 10.40.124.4                0.0%    10   47.2  48.5  46.6  63.2   5.2
 12.|-- 185.121.240.242            0.0%    10   46.7  46.7  46.5  46.9   0.2
 13.|-- 185.71.66.3                0.0%    10   59.1  58.9  58.7  59.1   0.1

Dat gaat dus helemaal via Rusland (hop 9)

Via KPN:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
3.|-- 195.190.228.26             0.0%    10    2.3   5.2   2.2  11.2   3.1
  4.|-- 193.239.117.66            90.0%    10    5.5   5.5   5.5   5.5   0.0
  5.|-- 193.239.118.168            0.0%    10    5.4   5.7   4.7  10.5   1.7
  6.|-- 87.245.234.112             0.0%    10   11.9  11.8  10.2  20.1   2.9
  7.|-- 87.245.240.81              0.0%    10   12.1  12.3  11.8  13.2   0.4
  8.|-- ???                       100.0    10    0.0   0.0   0.0   0.0   0.0
  9.|-- 185.121.240.242            0.0%    10   11.6  11.7  11.5  12.0   0.1
 10.|-- 185.71.66.2                0.0%    10   21.2  20.9  20.3  21.4   0.4

Gaat via RETN in London (hop 7) naar Slowakije.

KPN heeft natuurlijk ook KPNQWest als upstream, met overal pop' s in Europa en zelfs de VS, en veel meer volume, dus die hebben veel betere peerings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 08:45
Gisteren is hier vanuit het LVCNet netwerk de kabel in het huis gelegd. Binnenkort hopelijk dus glasvezel i.p.v. de 8MB koperlijn!

Nu heb ik 2 jaar een hoop goede dingen gelezen toen we Netrebel aanvroegen. Nu zie ik toch wat negatieve signalen. Zijn er al wat ervaringen bekend met het LVCNet netwerk?

En krijgt iedereen nu een eigen vast publiek IPV4 adres?
Hier lees ik was conflicterende zaken over.

Ik zou graag het volgende hebben dalijk:
Gigabit internet
Eigen vast IP
Eigen router/firewall met dhcp aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
cavanta schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:09:
Gisteren is hier vanuit het LVCNet netwerk de kabel in het huis gelegd.
Bij mij ligt de glasvezel alweer enkele maanden binnen, volgende stap zou het doormeten van de kabel moeten zijn, hiervan zou ik vanzelf bericht krijgen. Helaas niets meer gehoord sindsdien, ik wacht maar rustig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGWBXM
  • Laatst online: 17-09 08:40
Hier tot zover prima ervaringen met NetRebel via LVCnet. Snelheid is OK, niet altijd volle mep, maar da's OK. Vast IP4. Die ene keer dat ik met ze heb moeten communiceren was de reactie snel en to the point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 08:45
Zojuist bericht van Netrebel gehad, ze verwachten in december daadwerkelijk te gaan aansluiten in Mill.
Nog eventjes wachten dus!

Hebben jullie toevallig ervaring met latency & LVCNet?
Ik lees dat er soms een wat slechte/trage verbinding is met buitenlandse servers is.
Nu game ik nogal wat en zou dat graag met een goede latency doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:40
Ik zit nu een half jaar bij Net Rebel. Vooral stabiel, soms een snelheidsdipje. Nooit gezeur, ik ben tevreden!
Tv kijk ik via Netflix, NPO app, videoland van de schoonouders, en Disneyplus via vrienden, en ziggo via mijn ouders

Nooit meer doelloos zappen, reclames... heerlijk!
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste