jazekerja !! ... linux geinstalleerd, en nu .... ??
Dat is toch €55 excl BTW (€66,55 incl BTW) per maand voor een 100Mbit verbinding?AstrAir schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:58:
Het wordt geen Netrebel. Heb o.a. een mailserver draaien, en heb een aanpassing van het PTR-record nodig zodra ik "over" ben. Helaas kunnen zij dat niet regelen, zeggen ze. Dan houd het op. TriNed kan dit wel, mits ik het zakelijk abbo neem (Office Connect). Is een paar euroos/maand duurder. Dat is geen "spelbreker" ...
Je kunt ook een smtp service afnemen van een derde partij en je mailserver daarlangs laten sturen, dan ben je en goedkoper uit en heb je een gigabit verbinding
Werkt allemaal prima! Mede dankzij dit topic de knoop doorgehakt.
Nu opzoek naar een Voip oplossing.
I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head
https://www.budgetphone.nl/ ?Pepperana schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 11:48:
Nu een paar maanden Netrebel via kempenglas. Iets van 950Mb/s snelheid.
Werkt allemaal prima! Mede dankzij dit topic de knoop doorgehakt.
Nu opzoek naar een Voip oplossing.
Ik ben erg benieuwd hoe snel zij mij kunnen aansluiten. Eigen router hebben ik gelukkig al in bezit (Asus AC66U).
Ik niet op hetzelde netwerk...
net getest in Houten;svijf schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:39:
Ben benieuwd of jij wel de snelheid haalt.

60 TB can not be enough
Ik ben ook benieuwd. Jij woont in Gouda?svijf schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:39:
Ben benieuwd of jij wel de snelheid haalt.
Waarder.GadgetJunkPhone schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:46:
[...]
Ik ben ook benieuwd. Jij woont in Gouda?
Netrebel heeft monteur (denk van Rekam) laten komen en conclusie was dat er iets niet goed zat.
Inmiddels “loopt” dit al enige tijd...
Haal iig minimaal 100/100 en vaak heel wat hoger, maar lang geen 1000/1000.
Ben nog niet over de helft geweest.
De binnen bekabeling zullen ze inmiddels wel gecontroleerd hebben lijkt mij, dus je zult best kans hebben dat het probleem ergens in de grondbekabeling zit of in een verdeelstation...svijf schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:29:
[...]
Waarder.
Netrebel heeft monteur (denk van Rekam) laten komen en conclusie was dat er iets niet goed zat.
Inmiddels “loopt” dit al enige tijd...
Haal iig minimaal 100/100 en vaak heel wat hoger, maar lang geen 1000/1000.
Ben nog niet over de helft geweest.
Hopen dat Rekam het probleem kan achterhalen en oplossen.
Ligt aan "iets" buitenGadgetJunkPhone schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:08:
[...]
De binnen bekabeling zullen ze inmiddels wel gecontroleerd hebben lijkt mij, dus je zult best kans hebben dat het probleem ergens in de grondbekabeling zit of in een verdeelstation...
Hopen dat Rekam het probleem kan achterhalen en oplossen.
Wacht af. Verbinding is iig stabiel
laptop wel met VLAN's om moeten kunnen gaan dacht ik. En dan moet je dus ook
het juiste VLAN instellen bij je netwerkkaart om te kunnen connecten.
Anders kun je dat trouwens ook meteen op je eigen router instellen.
Of zeg ik dan iets doms en gaat het anders bij Netrebel?
Inmiddels heb mail ontvangen van Netrebel. Er zijn meerdere personen aangesloten in mijn regio en die hebben hetzelfde probleem. Netrebel geeft aan dat er mogelijk de aansluiting tussen mijn huis en hun netwerk nog niet gerealiseerd is door Rekam. Ze gaan dit verder afhandelen met Rekam en nemen dan contact met mij op.
Het is volgens mij meer zoiets dat Netrebel standaard geen router mee levert.GadgetJunkPhone schreef op donderdag 23 november 2017 @ 17:29:
Netrebel geeft zelf IP-adressen. De router die normaal bij jou thuis zou staan staat bij Netrebel op kantoor. In principe hoef je dus alleen een switch aan te sluiten. Het is wel mogelijk om een eigen router aan te sluiten en in te stellen en dat ben ik zelf ook van plan...
Iedere provider geeft toch op zich een IP adres voor de 'internet kant' zal ik maar zeggen.
De kant bij je thuis zal je door een eigen router moeten regelen die IP adressen
in bijvoorbeeld de 192.168.*.* reeks uitgeeft voor je eigen netwerk.
Lijkt mij dat alleen een switch niet genoeg is, maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Ik hoop voor je dat de verbinding snel werkt.
[ Voor 7% gewijzigd door jeroenmuzikant op 23-11-2017 18:20 ]
Nee hoor. Verhaal klopt echt. Dat heet zojeroenmuzikant schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:17:
[...]
Het is volgens mij meer zoiets dat Netrebel standaard geen router mee levert.
Iedere provider geeft toch op zich een IP adres voor de 'internet kant' zal ik maar zeggen.
De kant bij je thuis zal je door een eigen router moeten regelen die IP adressen
in bijvoorbeeld de 192.168.*.* reeks uitgeeft voor je eigen netwerk.
Lijkt mij dat alleen een switch niet genoeg is, maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Ik hoop voor je dat de verbinding snel werkt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Carrier-grade NAT? Oowkeej, weer wat geleerd.
Ik wist niet dat glasvezel internettoegang ook op deze manier gedaan werd.
Je kunt dus wel alleen een switch gebruiken.
Nu ik het begin van dit topic heb teruggelezen zag ik dat er meer vragen over waren.
er zijn er maar weinig die dit doen hoorjeroenmuzikant schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:20:
[...]
Carrier-grade NAT? Oowkeej, weer wat geleerd.![]()
Ik wist niet dat glasvezel internettoegang ook op deze manier gedaan werd.
Je kunt dus wel alleen een switch gebruiken.
Nu ik het begin van dit topic heb teruggelezen zag ik dat er meer vragen over waren.
je moet echt wel een stevige router hebben om een gig fatsoenlijk te routeren met alle openstaande connecties van een beetje modern netwerk.. is gewoon om klachten te voorkomen..
60 TB can not be enough

Anoniem: 524929
DDS maakt gebruik van de signet infrastructuur, dit zie ik ook terug aan de dns-servers en ip-adressen. Als er een storing is, kan ik dit bij signet terugzien
[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 524929 op 29-11-2017 08:01 ]
Dat laatste. Overigens lijken ze zich sowieso vooral op de kleinere glasvezelnetwerken te richten.Jazco2nd schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 18:27:
Ik ben erg benieuwd of Netrebel als internetprovider kan functioneren als Reggefiber glasvezel tot je huis heeft aangelegd? Of is het vergelijkbaar met het oude Vodafone Thuis netwerk, dat ze dus 1 van de kleine lokale glasvezelleveranciers zijn?
Misschien zie ik zaken over het hoofd, maar ze lijken niet echt de ambitie te hebben om groots uit te rollen; het blijven maar her-en-der wat plaatsen. Net als Tweak eigenlijk.
Het eerste en het laatste is hetzelfde.Alleen wordt Reggefiber hier verward met KPN Wholesale.Thralas schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 18:40:
[...]
Dat laatste. Overigens lijken ze zich sowieso vooral op de kleinere glasvezelnetwerken te richten.
Misschien zie ik zaken over het hoofd, maar ze lijken niet echt de ambitie te hebben om groots uit te rollen; het blijven maar her-en-der wat plaatsen. Net als Tweak eigenlijk.
Reggefiber is alleen de eigenaar en beheerder van de kabels en de PoPs. Netrebel is operator en provider tegelijk. Zij hebben een overeenkomst met Reggefiber om apparatuur in de PoP's te plaatsen die zij kiezen, zelf een backbone aan te leggen en daarmee helemaal zelf alle signalen te leveren die ze willen.
KPN Wholesaleis operator en heeft in elke PoP van Reggefiber apparatuur staan en kan dus overal leveren. Maar dan moet je als provider dus alles bij KPN Wholesale inkopen en leveren aan klanten. Dan krijg je dus die eenheidsworst die je nu al een beetje ziet.
Netrebel is dus eigen operator en inderdaad kleinn, maar het is wel toe te juichen dat ze in ieder geval proberen een eigen product te leveren.
Vodafone (nu T-Mobile) heeft ongeveer in de helft van de PoPs eigen apparatuur en toen stopten ze helaas..
Na KPN en T-Mobile komt nu Tweak. Misschien niet zoveel plaatsen maar toch al wel aardig wat.
De provider Jonaz heeft ook op een aantal locaties eigen apparatuur in Reggefiber POPs staan, zijn er eigenlijk nog andere partijen die dat hebben?Barre73 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:15:
Na KPN en T-Mobile komt nu Tweak. Misschien niet zoveel plaatsen maar toch al wel aardig wat.
KPN Wholesaleesky schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:25:
[...]
De provider Jonaz heeft ook op een aantal locaties eigen apparatuur in Reggefiber POPs staan, zijn er eigenlijk nog andere partijen die dat hebben?
T-Mobile (voorheen Vodafone/Glasoperator)
Tweak
Jonaz
Netrebel
XSYou
Unet (zakelijk)
Solcon
Trined
Plinq
Een aantal van bovenstaande leveren zowel via eigen apparatuur als via KPN apparatuur (in die PoPs waar ze niet zelf in zitten). En wellicht zie er ik nog een paar over het hoofd :-)
Downloadsnelheid is zo'n 500 Mbit, upload meer dan 300 Mbit. Daar is vast meer uit te persen door mijn interne netwerk te herstructuren, maar dat vind ik de moeite (nog) niet waard.
Ik heb sinds de overstap wel een issue met telefonie. Mijn Fritzbox verbindt met Budgetphone. Maar omdat er een Netrebel nat router tussen zit, ziet Budgetphone de verbinding niet van poort 5060 af komen, maar van een dynamisch poortnummer. Bij inkomende telefoontjes wordt via dat dynamische poortnummer een sessie opgezet. Alleen is in de Nat router dan de sessie verlopen en het verkeer komt niet op het juiste poortnummer op mijn apparatuur binnen.
Support van Netrebel heeft nog niet bijgedragen aan een permanentere oplossing. Je kunt alleen per mail contact leggen (niet per telefoon) en er staat geen naam onder hun reacties. Of ieder antwoord van een andere medewerker komt, is niet duidelijk en dat vind ik storend. Ze hebben nog niet erkend dat dit telefonieprobleem door hun netwerkconfiguratie komt.
Om dit telefonieprobleem te omzeilen heb ik nu in mijn firewall al het verkeer van Budgetphone naar de fritzbox doorgesluisd. Telefonie werkt dus nu wel, maar alleen door de instellingen te tweaken. Dus daar ben je tweaker voor!
Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!
Je Fritzbox heeft het IP dat op 254 eindigt en toch heb je nog nat problemen? Dat zou volgens de uitleg op de site toch niet zo moeten zijn?avdongen schreef op maandag 1 januari 2018 @ 14:24:
Ik heb sinds de overstap wel een issue met telefonie. Mijn Fritzbox verbindt met Budgetphone. Maar omdat er een Netrebel nat router tussen zit, ziet Budgetphone de verbinding niet van poort 5060 af komen, maar van een dynamisch poortnummer. Bij inkomende telefoontjes wordt via dat dynamische poortnummer een sessie opgezet. Alleen is in de Nat router dan de sessie verlopen en het verkeer komt niet op het juiste poortnummer op mijn apparatuur binnen.
1. Fritzbox zet verbinding op naar voip provider, udp 100.65.x.254:5060 naar budgetphone:5060.
2. Netrebel nat router zou dat moeten vertalen naar afzender publicip:5060 en budgetphone:5060.
3. Responses gaan via de nat router terug naar 100.65.x.254:5060. Ik zie daarin dat Budgetphone mijn registratie heeft geregistreerd op publicip:12345. Blijkbaar heeft Netrebel ook het afzender poortnummer aangepast.
4. Als ik direct na het opzetten van de verbinding mijn voip telefoonnummer bel, gaat het verkeer ook naar 100.65.x.254:5060. De Nat router heeft dan nog een koppeling tussen publicip:12345 en 100.65.x.254:5060.
5. Als ik na een pauze mijn voip nummer bel, is de nat router de relatie kwijt. Pakketten van budgetphone:5060 naar publicip:12345 komen binnen 100.65.x.254:12345. Daar wordt het niet toegelaten, dit poortnummer kan zelfs voor wat anders in gebruik zijn.
Zijn er mensen die de ervaring hebben dat dit wel direct werkt? Misschien omdat ik een 100.65.x.y/24 netwerk heb gekregen en de meeste voorbeelden over een 100.64.x.y/24 netwerk gan?
Waar het mis gaat is dat de sessie timeout van Netrebel korter is dan het registratie / keep alive interval van jou VoIP verbinding. Je moet dus de registratietijd korter zetten in je VoIP client (budgetphone moet dat wel ook accepteren) of iets van keepalive aanzetten.
Als ik me niet vergis zit daarvoor een instelling in de Fritzbox.
Je ziet hierbij over het hoofd dat iedere klant z'n eigen IP krijgt toebedeeld. De eerste connectie met source port 5060 zou dus gewoon z'n lokale poort moeten kunnen behouden. En dat gebeurt ook gewoon als ik @avdongen goed begrijp.ik222 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 17:02:
De source poort randomnizen is heel normaal binnen een Carrier Grade NAT oplossing zoals Netrebel die gebruikt (anders kan elk source poortnummer maar door 1 klant gebruikt worden) en dat is op zich ook helemaal geen probleem.
Waar het misgaat is een of andere SIP NAT helper die het poortnumer in de REGISTER aanpast. Ik weet niets van VOIP/SIP, maar het lijkt me dat als het lokale udp/tcp poortnummer van de REGISTER message 5060 is, dat het poortnummer in de SIP payload dan ook 5060 zou moeten zijn.
Waarom gaat dat SIP-verkeer eigenlijk niet over TLS - what year is this?
CGN is namelijk best duur (in elk geval veel duurder dan simpelweg public ip space routeren) en gebruik je normaal alleen als je een tekort aan IPv4 space moet oplossen.
iedereen heeft zijn eigen publieke IP.ik222 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 18:08:
Heb je bij Netrebel echt een eigen public IP dat je met niemand deelt dan? Kan me namelijk bijna niet voorstellen dat een provider een centrale CGN oplossing neerzet en dan vervolgens toch iedereen via een eigen public IP naar buiten stuurt.
CGN is namelijk best duur (in elk geval veel duurder dan simpelweg public ip space routeren) en gebruik je normaal alleen als je een tekort aan IPv4 space moet oplossen.
het issue wat netrebel denk ik voor wil zijn is dat het routeren op 1 gbit niet door iedere router zomaar even gedaan wordt.. dus dan wordt het ofwel investeren in CGN (wat tegenwoordig allemaal niet meer zo duur is hoor als je lekker apparatuur in je POP kan plaatsen) of heel veel calls gaan afhandelen van mensen met brakke routers "ik haal geen 1gbit dus ik wil geld terug."
60 TB can not be enough
Ik ben het met je eens dat dit een oplossing zou kunnen zijn. Maar in mijn fritzbox (7360 met firmware 124.06.83) zit die instelling helaas niet.Waar het mis gaat is dat de sessie timeout van Netrebel korter is dan het registratie / keep alive interval van jou VoIP verbinding. Je moet dus de registratietijd korter zetten in je VoIP client (budgetphone moet dat wel ook accepteren) of iets van keepalive aanzetten.
Als ik me niet vergis zit daarvoor een instelling in de Fritzbox.
Ik heb nog even een gedetailleerdere netwerk capture gedaan op mijn eigen firewall (ubiquiti edgerouter x), op zowel interne als externe poort. Afgezien van interne adrestranslatie zie ik daar geen verschillen tussen, dus mijn firewall/nat maakt de boel niet erger.Waar het misgaat is een of andere SIP NAT helper die het poortnumer in de REGISTER aanpast. Ik weet niets van VOIP/SIP, maar het lijkt me dat als het lokale udp/tcp poortnummer van de REGISTER message 5060 is, dat het poortnummer in de SIP payload dan ook 5060 zou moeten zijn.
Wat ik wel zie is dat de Fritzbox eerst een REGISTER pakket stuurt met daarin het rport commando (zie rfc3581). Het eerste responspakket bevat "received=<publicip>;rport=<dynamic>;", en de Fritzbox neemt die gegevens over. Uiteindelijk stuurt de Fritzbox als Contact URI "sip:<telnr>@<publicip>:<dynamic>" .
De Fritzbox past dus het IP-adres en poortnummer aan van de verzonden REGISTER berichten, op basis van wat de VOIP provider antwoordt. Initieel klopt dat dus wel, de Netrebel NAT router kopt dat door naar intern port 5060 op basis van de actieve NAT sessie. Helaas verloopt die sessie, en komt het verkeer daarna niet meer bij de fritzbox aan.
Zijn er hier netrebel abonnees die voip wel goed werkend hebben?
Dag Jurre,GadgetJunkPhone schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 19:59:
Ik heb inmiddels internet. Nu heb ik op de router mijn IP ingegeven (100.X.X.254), maar het verkeer komt niet door. Terwijl als ik zo op de website van Netrebel kijk dat dat IP-adres mijn "publieke" moet zijn. Mijn XBOX geeft gewoon aan 'Double NAT detected'... Erg vervelend, want alle poorten staan wel gewoon open op mijn router.
[afbeelding]
Binnen het netwerk van Rekam wordt geen IP toegepast. Dus zij kunnen dat niet blokkeren.
Het gaat waarschijnlijk mis in NAT set-up bij ons. Wij zullen Rekam vragen een ander VLAN te configureren zodat deze het IP-adres direct aan jouw router toebedeeld.
We gaan dit samen met Rekam en hun leveranacier oplossen. We weten hoe we dit op kunnen lossen. Dit gaat helaas nog wel even duren.
Zodra wij een planning hebben krijg je bericht van ons.
Met vriendelijke groet,
☆netrebel support
support@netrebel.nl
https://netrebel.nl
Huilen dit
Met gestrekt been.
Niemand een abbo bij Net rebel?Artbij schreef op maandag 8 januari 2018 @ 00:28:
Iemand nog een code beschikbaar voor een maandje gratis?
Met gestrekt been.
Ik heb wel een abbo maar geen code.
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
Dacht dat iedereen die kreeg.
Bevalt het?
Met gestrekt been.
(*Als tevreden klant van tweak.)
[ Voor 9% gewijzigd door DaveFlash op 08-01-2018 13:39 ]
Daarom dusDaveFlash schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:38:
(Ervan uitgaande dat tweak in dezelfde PoP's als Netrebel aanwezig is?)
Netrebel en Tweak leveren niet in dezelfde gebieden.
Zeer goed al heeft mijn computer het vrij zwaar wanneer ik met 70-80MB/s uit usenet aan het downloaden ben
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
mwah en ik moet zeggen dat ik tweak, om kort te zijn, een teringbende vind..
heb er met in totaal 7 aansluitingen bij gezeten en er was altijd wel wat.. foutieve incasso's , onbereikbare afdelingen, opzeggingen die niet ontvangen waren, storingen die niet opgelost werden..
werd er echt supermoe van..
met netrebel, geen problemen. heb een 2 keer een klapperende lijn gehad en werd meteen opgepakt en meteen opgelost..
en dan had ik nog wat speciale wensen die netrebel ook keurig heeft gedaan.. nee dat is echt een fijne partij..
voor mij zeker geen tweak meer.. maar vele malen liever netrebel
60 TB can not be enough
*beide stroomstoring waren overigens veroorzaakt bij diverse weg renovatie's, er was dus 2x een idioot die een belangrijke (hoofdnet) kabel kapot heeft gegraven)
[ Voor 9% gewijzigd door DaveFlash op 08-01-2018 14:28 ]
Edit: al gevonden, moest op aanmelden klikken. Helaas nog niet bij mij in de buurt

[ Voor 34% gewijzigd door 0xygen500 op 08-01-2018 14:36 ]
tja, thuis heb ik eigenlijk weinig problemen ervaren met de kwaliteit van de lijn, vooral met de administratie.. bij andere locaties die op mijn advies tweak hebben genomen heb ik me de ogen uit de kop geschaamd..DaveFlash schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:26:
@KorneelB hmm, die ervaring deel ik niet met jouw, ik heb 1 aansluiting van ze en neem alleen internet af, sinds de oplevering in 2016 voorzover ik weet geen enkele storing gehad, ook niet 's nachts, uptime ervaar ik als 99.95% beschikbaarheid, wel hebben we in onze stad vorig jaar (2017 dus) 2 x een grote stroomstoring* gehad waarbij de hele gemeente bij de eerst grote storing geen stroom had, en bij de 2x slechts enkele wijken buurten zonder stroom, beide keren moest er helaas na de stroomstoring door reggefiber/kpn/oid wel een aantal handmatige resets in de city en area/wijk PoP's gedaan worden, maar vanuit de gemmente kwamen ze al tijdens de stroomstoring aan de deuren, en er was een NL alert uitgegaan. (mobiele telefonie/internet had beide keren geen last van de storing). Ondanks dat was ik in die 2 gevallen in 2017 binnen een uur na herstel van stroom weer online.
*beide stroomstoring waren overigens veroorzaakt bij diverse weg renovatie's, er was dus 2x een idioot die een belangrijke (hoofdnet) kabel kapot heeft gegraven)
maar voor ieder een andere ervaring uiteraard
60 TB can not be enough
Op dit moment loopt alles nog via mijn Juniper SRX210H2 via Ziggo ( 400/40 ). Maar omdat Netrebel zulke mooie snelheden levert, zou de Juniper SRX het niet meer trekken. Nu moest ik gewoon upgraden naar een Juniper SRX300 ( Wat vervelend zeg,... Luxeproblemen ).
Omdat ik ondertussen na een paar jaar wat meer inzichten had over mijn netwerk gebruik thuis ga ik mijn configuratie lekker opnieuw bouwen. Vanwege CGNat zal ik mijn VPN verbindingen nu in dynamic mode moeten draaien. Dat word even wennen, maar ach..
Snelheid was eerst ver ondermaats in ons dorp, Dat bleek echter te komen aan de tussenliggende partij welke de belichting van het glasvezel netwerk voorziet. Zij hadden een harde limiet op 500Mbit staan. Dat is ondertussen na directe communicatie van mij met zowel Netrebel als de coorperatie waar ik de vezel afneem wel opgelost.
Nadeel van Netrebel so far;
* Support gaf aan dat het niet behalen van 1Gbit te wijtten was aan mijn macbook. ( euhhhhmmm... )
Voordelen van Netrebel so far;
* Whopping 960Mbit Up en Down nu!
* Met een kleine aanpassing toch een 1op1 NAT op mijn eigen router.
* Dirt Cheap!
* Geen extra rotzooi geleverd.
Ik ben er blij mee! Nu nog op zoek naar het goedkoopste 4G abbo'tje voor redundantie.
Deze wijziging is een tijdje geleden bij me aangekondigd, maar ik heb er wel achteraan moeten zitten en de communicatie vanuit NetRebel kan beter. Het excuus was dat Rekam de afspraken slecht nakomt, een uitspraak die ik kan niet beoordelen.
Belangrijkste is dat ik nu een werkende snelle verbinding heb, voor een goede prijs.
Helaas ondertussen wel issues met Netrebel.. en het erge is nog, Netrebel kan er weinig aan doen.Miepermans schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:01:
Blah eerdere post
1. CGNat zorgt ervoor dat ik geen Main Mode IPSec vpn kan gebruiken, en netjes natten op mijn Juniper SRX lukt ook niet ( Inkomend nat gaat goed, maar 1 regel gebruiken voor inkomend & U-Turn nat is niet mogelijk omdat mijn extern ip 100.64.* reeks niet hetzelfde is als mijn echte extern ip ).
2. Snelheid is echt een issue. Weer is alles teruggezakt naar de 300 Mbit. IK weet niet goed of ik Netrebel maar moet blijven schoppen, want zij veroorzaken dit probleem niet. Dit probleem onstaat namelijk bij Midden BrabantGlas. Die weten blijkbaar niet goed wat de verantwoordlijkheden van "providertje spelen" zijn en rotzooien maar wat aan met enrollment scripts die datarates overschrijven en dergelijk gehobby.
Overigens had ik aan Netrebel een eigen extern ip gevraagd voor op mijn SRX300 ( die netjes gigabitrouting aankan ). Maar ook dat blijkt een limiet @Midden Brabantglas te zijn
Netrebel = niks mis mee, maar ze hebben wel te lijden onder het gefaal van de zoals ze het zelf noemen L1+L2 leveranciers.
[ Voor 0% gewijzigd door Miepermans op 02-03-2018 12:24 . Reden: lijden met korte ei schrijven is niet liev. ]
Ik haal via Rekam ook niet meer dan 300mbit gemiddeld hoor. Na de overstap haal ik vanaf mijn Hetzner servers een snelheid van rond de 2MB/s, bij DDS was dit 80MB/s. Ik ben blij als ik de 200mbit kan halen naar een web/download server. *Is bekend bij Rekam en ze zijn ermee bezig hoop ik.Miepermans schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:19:
[...]
Helaas ondertussen wel issues met Netrebel.. en het erge is nog, Netrebel kan er weinig aan doen.
1. CGNat zorgt ervoor dat ik geen Main Mode IPSec vpn kan gebruiken, en netjes natten op mijn Juniper SRX lukt ook niet ( Inkomend nat gaat goed, maar 1 regel gebruiken voor inkomend & U-Turn nat is niet mogelijk omdat mijn extern ip 100.64.* reeks niet hetzelfde is als mijn echte extern ip ).
2. Snelheid is echt een issue. Weer is alles teruggezakt naar de 300 Mbit. IK weet niet goed of ik Netrebel maar moet blijven schoppen, want zij veroorzaken dit probleem niet. Dit probleem onstaat namelijk bij Midden BrabantGlas. Die weten blijkbaar niet goed wat de verantwoordlijkheden van "providertje spelen" zijn en rotzooien maar wat aan met enrollment scripts die datarates overschrijven en dergelijk gehobby.
Overigens had ik aan Netrebel een eigen extern ip gevraagd voor op mijn SRX300 ( die netjes gigabitrouting aankan ). Maar ook dat blijkt een limiet @Midden Brabantglas te zijn.
Netrebel = niks mis mee, maar ze hebben wel te lijden onder het gefaal van de zoals ze het zelf noemen L1+L2 leveranciers.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 524929 op 10-03-2018 11:44 ]
Netrebel gebruikt ook Reggefiber PoPs (in Houten o.a.) en daar plaatst Netrebel zelf hun apparatuur in en ze zorgen zelf voor de darkfiber backhaul aanvoer.Dat zou in Brabant niet anders moeten zijn lijkt mij.
Als ik de post van @Miepermans lees dan wordt er gesuggereerd dat Midden-Brabant glas ook operator speelt (laag 2) en dat kan ik me niet voorstellen. Daar is die coöperatie nooit voor opgericht en daar hebben ze volgens mij ook helemaal geen vergunning voor.
Netrebel is op Reggefiber netwerken zowel L2 als L3 en dat werkt prima. Dus wat gebeurt er dan in Midden-Brabant...?
Zou het niet zo kunnen zijn dat Midden-Brabant glas een partij als Oono heeft ingeschakeld om de belichting (L2) te doen?Barre73 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:22:
Netrebel is op Reggefiber netwerken zowel L2 als L3 en dat werkt prima. Dus wat gebeurt er dan in Midden-Brabant...?
[ Voor 56% gewijzigd door esky op 08-03-2018 16:40 ]
Dat zou best kunnen. Dat weet ik niet. Maar dan zou Netrebel haar diensten van Oono afnemen en dan kan je moeilijk Midden-Brabant Glas de schuld geven.esky schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:28:
[...]
Zou het niet zo kunnen zijn dat Midden-Brabant glas een partij als Oono heeft ingeschakeld om de belichting (L2) te doen?
En zoals ik al zei: Netrebel is zelf operator dus ik vind het moeilijk te geloven dat ze die rol zomaar zouden opgeven.
Volgens mij is er op het netwerk van Midden-Bradant glas een Transport Virtual Network Operators (TVNO) actief die Your Fiber heet, misschien levert Netrebel via hen. Op het Rekam netwerk is er ook een operator die de belichting doet voor Netrebel, maar de naam daarvan communiceren ze niet aan klanten.Barre73 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:39:
Dat zou best kunnen. Dat weet ik niet. Maar dan zou Netrebel haar diensten van Oono afnemen en dan kan je moeilijk Midden-Brabant Glas de schuld geven.
En zoals ik al zei: Netrebel is zelf operator dus ik vind het moeilijk te geloven dat ze die rol zomaar zouden opgeven.
De belichter is trouwens aQuestora. Zij belichten het glasvezelnet voor MBG.
Voor wat betreft de snelheidsissues, voor zover ik begrijp was ik de eerste melder van verminderde snelheid ( die na restart van de NTU opgelost was ). Mogelijk zal hier nog verder onderzoek naar vinden.
Echter port forwarding naar mijn server krijg ik niet werkend.
info gevolgd van https://netrebel.nl/faq#technisch echter geen verbinding met mijn server...
Iemand nog tips om dit werkend te krijgen?
Nice! Naar welke server haal je 900mbit/s? Zou je dit eens willen proberen? https://speed.hetzner.de/edwin.van.eck schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 17:03:
Ben net live via Netrebel. De snelheid is uitmuntend. Ongeveer 900 mbit/s symetrisch bij rechtstreeks verbinden laptop. Via mijn Vigor 2920 is de snelheid max 96 mbit/s. Dus binnenkort snellere router nodig.
Echter port forwarding naar mijn server krijg ik niet werkend.
info gevolgd van https://netrebel.nl/faq#technisch echter geen verbinding met mijn server...
Iemand nog tips om dit werkend te krijgen?
Ik kan hier nog niet over meepraten, aangezien er nog problemen zijn met de snelheid in de omgeving.
Portforwarding nog niet geprobeerd om heel eerlijk te zijn.. x.x.x.254 zou het moeten zijn volgens mij.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 524929 op 13-03-2018 19:17 ]
Nu loop het via mijn nieuwe router: Ubiquiti EdgeRouter X.
Echter lukt het nog niet om mijn server bereikbaar te krijgen vanaf buiten.
Heeft iemand ook zo'n router waarbij dit wel gelukt is? Welke instellingen heb je dan gebruikt?
Ik denk dat je een static ip moet instellen.edwin.van.eck schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 16:20:
Heb net opnieuw de speedtest gedaan via http://speedtest.net en haal nu 317 / 384 Mbps.
Echter lukt het nog niet om mijn server bereikbaar te krijgen vanaf buiten.
Heeft iemand ook zo'n router waarbij dit wel gelukt is? Welke instellingen heb je dan gebruikt?
Dus van jouw reeks, Private IP: x.x.x.254 (voor portforwarding) en als gateway x.x.x.1, als subnet zie ik /24, dus op deze manier kun je het instellen als static op je Ubiquiti EdgeRouter X, Lite of 4 etc.
Toevoeging: Gebruik evt. 8.8.8.8 en 8.8.4.4 als DNS (Google).
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 524929 op 20-03-2018 07:32 ]
Ik weet ook niet zeker of je met een Ubiquiti EdgeRouter X de juiste keuze hebt gemaakt voor je nieuwe router bij een gigabit internet verbinding. Uit de datasheet:edwin.van.eck schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 16:20:
Heb net opnieuw de speedtest gedaan via http://speedtest.net en haal nu 317 / 384 Mbps.
• 260 kpps for 64-byte packets
• 1 Gbps for 1518-byte packets
Dus ja, hij kan gigabit, maar als router kan hij niet Line Rate ingezet worden. Het is natuurlijk mooi dat het ding niet veel stroom gebruikt en via PoE aangesloten kan worden, maar daar zit een downside aan. Van een Ubiquiti medewerker:
ER-Lite has hw offload, so when using offload the ER-Lite is significantly faster at packet processing.
Dus je had waarschijnlijk beter een ER-Lite kunnen nemen i.p.v. de ER-X. Zie ook de bijbehorende datasheet.
Layer 3 Forwarding Performance
Packet Size: 64 Bytes : 1,000,000 pps
Packet Size: 512 Bytes or Larger : 3 Gbps (Line Rate)
[ Voor 34% gewijzigd door delgurth op 21-03-2018 15:30 . Reden: Informatie toegevoegd over verschil ER-X en ER-Lite ]
Valt wel mee.. En scheelt ook weer in de portemonnee.
https://www.stevejenkins....google-fiber-speed-tests/
Paut
delgurth schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:11:
[...]
Ik weet ook niet zeker of je met een Ubiquiti EdgeRouter X de juiste keuze hebt gemaakt voor je nieuwe router bij een gigabit internet verbinding. Uit de datasheet:
• 260 kpps for 64-byte packets
• 1 Gbps for 1518-byte packets
Dus ja, hij kan gigabit, maar als router kan hij niet Line Rate ingezet worden. Het is natuurlijk mooi dat het ding niet veel stroom gebruikt en via PoE aangesloten kan worden, maar daar zit een downside aan. Van een Ubiquiti medewerker:
ER-Lite has hw offload, so when using offload the ER-Lite is significantly faster at packet processing.
Dus je had waarschijnlijk beter een ER-Lite kunnen nemen i.p.v. de ER-X. Zie ook de bijbehorende datasheet.
Layer 3 Forwarding Performance
Packet Size: 64 Bytes : 1,000,000 pps
Packet Size: 512 Bytes or Larger : 3 Gbps (Line Rate)
Huh? Je krijgt een vast publiek IP-adres? KlikPaut schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:59:
Heeft het misschien ook bepaalde voordelen dat je geen vast IP-adres hebt? Ik kan me voorstellen dat het voor je privacy wel gunstig kan zijn als je telkens een ander IP-adres hebt.
Paut
Dit werkt nu uitstekend.
Over de Edgerouter X, hier haal ik nu een snelheid van ongeveer 350 mbit/sec.
Heb net de hardware offloading aangezet op de Edgerouter X (YouTube: Ubiquiti Edgerouter X Enable Hardware Offload Speed Test
De Gbit verbinding van Netrebel wordt nu goed gebruikt. Mijn router is niet meer de bottleneck. Nu zit ik op een snelheid van ongeveer 600 mbit down en 900 mbit up.
[ Voor 42% gewijzigd door edwin.van.eck op 21-04-2018 13:34 . Reden: hardware offloading aangezet op Edgerouter X ]
Vraag me ook af of jouw router capabel genoeg is om de snelheden te halen (ik heb namelijk zelf ook de AC66U).
Op dit moment haal ik de 1Gbps niet. Vaak zit ik met een bekabelde verbinding tussen 600 en 700 Mbps. Via de wifi (5ghz) zit ik toch vaak maar op de 300 Mbps. Wel is het al een stuk sneller dan de 15 Mbps die ik bij KPN haalde. Voor mij was het sowieso een hele verbeteringeXtink schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:08:
@GadgetJunkPhone wat zijn jouw ervaringen van Netrebel in Gouda? Woon zelf ook in Gouda en ben eventueel van plan om over te stappen.
Vraag me ook af of jouw router capabel genoeg is om de snelheden te halen (ik heb namelijk zelf ook de AC66U).
Van de zomer wil ik gaan kijken voor een andere router.
Ah top! Hoorde van Netrebel dat ze sowieso rond de 700Mbit/s konden leveren via het Rekam netwerk, dus de router lijkt niet de bottleneck te zijn, wel voor je 5Ghz, die kan maar tot 300Mbit/s.GadgetJunkPhone schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:06:
[...]
Op dit moment haal ik de 1Gbps niet. Vaak zit ik met een bekabelde verbinding tussen 600 en 700 Mbps. Via de wifi (5ghz) zit ik toch vaak maar op de 300 Mbps. Wel is het al een stuk sneller dan de 15 Mbps die ik bij KPN haalde. Voor mij was het sowieso een hele verbetering![]()
Van de zomer wil ik gaan kijken voor een andere router.
Dan misschien toch overstappen van de zomer!
Mmmhh, maar ben dan wel benieuwd waarom het Rekam-netwerk niet hoger dan 700 Mbps kan.eXtink schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:27:
[...]
Ah top! Hoorde van Netrebel dat ze sowieso rond de 700Mbit/s konden leveren via het Rekam netwerk, dus de router lijkt niet de bottleneck te zijn, wel voor je 5Ghz, die kan maar tot 300Mbit/s.
Dan misschien toch overstappen van de zomer!
Dat durf ik niet te zeggen, maar via de mail gaven ze aan hier druk mee bezig te zijnGadgetJunkPhone schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:52:
[...]
Mmmhh, maar ben dan wel benieuwd waarom het Rekam-netwerk niet hoger dan 700 Mbps kan.
Ze zijn er inderdaad mee bezigGadgetJunkPhone schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:52:
[...]
Mmmhh, maar ben dan wel benieuwd waarom het Rekam-netwerk niet hoger dan 700 Mbps kan.
De verschillen tussen providers zijn groot als je de grens overgaat.
Als je NFOrce als voorbeeld pakt:
http://mirror.nforce.com/pub/speedtests/ (FF: Snelheid bij mij gemiddeld 16MB/s met 1GB bestand)
NFOrce op speedtest.net:
http://www.speedtest.net/result/7265614633 (FF: 880Mbit Down, dus ~110MB/s)
Conclusie: Ik haal rond de 150 tot 200Mbit met downloads en speedtests in Chrome en Edge. Die resultaten komen redelijk overeen met de werkelijke snelheid. Een filedownload in FireFox laat ook maximaal 21MB/s zien.
Ik ben dus enorm blij als dit opgelost kan worden.
[ Voor 158% gewijzigd door Anoniem: 524929 op 23-05-2018 16:39 . Reden: Tekst aangepast, correctie en wat leuke toevoegingen. mlab toegevoegd (ACM) ]
dat klinkt alsof je router aan het instorten is of je access point..rensvanaarden schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 01:48:
Vriendin van me is in Udenhout deze week aangesloten bij Netrebel. Echter heeft ze veel problemen, vaak blijft de wifi verbinden en geeft de iPhone weer No Internet connection. Verbinding dropt vaak en de snelheid stort in! Iemand weet hoe ze dit kan fixen?
60 TB can not be enough
Bij Netrebel krijg je toch geen WiFi-hardware? Controleer dus eerst eens hoe het op de kabel direct is. Om welke router gaat het? Welke band? (2,4 of 5ghz?) Probeer eens een andere band (2,4) en een vast kanaal (kies een kanaal dat verder niet in de buurt gebruikt wordt en kies bij voorkeur maximaal eens 802.11g op de router).rensvanaarden schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 01:48:
... vaak blijft de wifi verbinden en geeft de iPhone weer No Internet connection. Verbinding dropt vaak en de snelheid stort in! Iemand weet hoe ze dit kan fixen?
Welke snelheid heb je bij Netrebel en kan je router dat aan?
Iemand enig idee hoe en of Netrebel hier gaat leveren? Zouden zij hardware hebben in POP locaties in DB?
Volgens diverse 'zakelijke' glasvezel sites ligt er glas voor de deur, is er dus van alles mogelijk (zakelijk gezien) en is de huidige hoofd VVE eigenaar van 't stukje glas welke aangesloten is op de glasring. Zij hebben gekozen voor TelePlaza en voor wat ik begrepen heb willen andere glasleveranciers ala KPN niet leveren hierover.
PS: ik zou graag een Fortinet Fortigate 61E inzetten als firewall / router. Deze zou als het goed is; 3 Gbps op UDP 64 / 512 en 1518 packets moeten kunnen verwerken. Met alle NGFW toeters en bellers aan wordt dit natuurlijk minder.
Mijn setup:
(binnenkomst glasvezel/converter) --> (Cat 5e kabel) --> (Asus RT-AC66U met dualband WIFI voor telefoon etc) -> (3x Cat 5e kabel naar Shield, desktop en Playstation)
Voor de snelheid:
Is het beter om mijn Asus router in bridge modus te zetten?
Zijn Cat 5e kabels minder dan Cat6 of Cat7 voor de downloadsnelheid?
Is mijn Asus router wel snel genoeg om de 1gbit maximaal door te kunnen zetten?
Is een vast IP adres zoals Netrebel aangeeft echt beter voor de snelheid of is DHCP snel genoeg?
[ Voor 13% gewijzigd door Vince_ op 09-07-2018 15:08 ]
Heb je QoS uitgeschakeld staan? En je meet met een bedraad aangesloten apparaat neem ik aan? Want haal je met 1 PC direct op de NTU aangesloten? Dus zonder router ertussen.
[ Voor 20% gewijzigd door ik222 op 09-07-2018 15:23 ]
Als je Windows 10 gebruikt geeft de speedtest app vaak betere resultaten dan de site. Pas bij iemand met de app getest en kwam op 900/950 down/up.Vince_ schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:04:
Ik heb sinds een week glasvezel via Netrebel en ben er nog niet helemaal uit hoe ik het maximale uit de verbinding kan persen. Wellicht dat iemand nog een tip heeft. Als ik nu op mijn desktop een speedtest doe (in Chrome bij speedtest.net) kom ik niet boven de 250 mbit uit. Er is dus nog 750mbit onbenut lijkt me en daar valt vast nog winst te behalen.
Yes QoS uitgeschakeld. Alles is verbonden met UTP kabel (Cat5e). Ik moet nog even testen wat snelheid rechtstreeks uit de NTU is, alleen moet er sowieso een router of accespoint tussen.ik222 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:22:
Die Asus zou ongeveer 800Mbit moeten doen bekabeld volgens mij. DHCP of vast ip maakt niet uit.
Heb je QoS uitgeschakeld staan? En je meet met een bedraad aangesloten apparaat neem ik aan? Want haal je met 1 PC direct op de NTU aangesloten? Dus zonder router ertussen.
Ik vraag me dus vooral af of het uitmaakt in snelheid als ik mijn router in bridge modus zet ipv als router. Of dat mijn huidige Asus RT-AC66U nu de bottleneck is voor de snelheid en ik beter kan uitwijken naar iets anders.
Welke privacy geeft een VPN je precies denk je? Het enige wat het doet in deze vorm die tegenwoordig vaak toegepast wordt is dat met gebruik van een VPN niet je internetprovider maar de VPN provider precies kan zien wat je doet op internet (voor zover een van beide daar uberhaupt in geïnteresseerd zou zijn). En websites of diensten die je bezoekt zien dan inderdaad het VPN IP maar dat is net zo goed of slecht herleidbaar naar jou als je eigen externe IP.Vince_ schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:29:
Inmiddels erachter wat de grote dip in snelheid veroorzaakte. NordVPN. Zonder VPN haal ik 850/850 en met 250/400. Wel balen want VPN is voor mij wel een must ivm privacy tegenwoordig. Eens even kijken of er misschien een alternatief te vinden vinden die meer snelheid kan garanderen.
Dus tenzij je een random VPN provider meer vertrouwd dan je eigen ISP zou ik lekker zonder VPN werken.
[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 13-07-2018 09:40 ]
Ik kreeg de vraag om de lampjes van het modem door te geven en daarna was de conclusie of kabelbreuk (geen graafwerkzaamheden in de wijk) of iets wat zij moesten oplossen. Net voor 16.00 uur was de verbinding terug; kabeltje weer erin
Wat ik fijn vond, is dat er snel werd gereageerd op de emails, en dat ik geen standaard script op me heb afgevuurd gekregen (om het probleem eerst bij mij te laten liggen zoals ik Ziggo kende). En natuurlijk dat het snel was opgelost. Kortom positieve ervaring met de support van Netrebel. Netrebel is verder vooral "no fringe", maar dit is goed geregeld.
Anoniem: 1116019
*knip*. Het posten van referral links is niet toegestaan.
[ Voor 48% gewijzigd door rens-br op 19-09-2018 12:23 ]
(Zoals bij xs4all)
Edit:
Ah, ik lees al dat dit niet mogelijk is helaas...
[ Voor 26% gewijzigd door Jef61 op 19-09-2018 13:10 ]
PSN ID= initsix, steamid = slashdev
[ Voor 4% gewijzigd door TheByteBoy op 26-10-2018 22:50 ]
Ik weet niet bij welke ISP jij dan recent een private adres als WAN adres hebt gekregen maar bij vast internet is dat al sinds jaar en dag een public adres.TheByteBoy schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:31:
Sinds vandaag ook verbonden via Netrebel. Eerste wat opvalt is dat mijn router een WAN IP adres krijgt in de 185.x.y.z reeks, daar waar ik een 10.x.y.z adres had verwacht. Doen ze niet meer aan die private IP adressen, maar krijg je gewoon een publiek IP adres? Regio Houten.
Excuseer, een adres in de 100.x.y.z range. Daar staat het hele topic van vol toch (carrier grade nat verhaal)? Het x.y deel verschilt dan per klant. Ik krijg 185, dus ik was benieuwd of meer mensen dat hebben...Dennis-L schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:30:
[...]
Ik weet niet bij welke ISP jij dan recent een private adres als WAN adres hebt gekregen maar bij vast internet is dat al sinds jaar en dag een public adres.
Nee hoor, wat ze noemen CGN (carrier Grade NAT) was bij Netrebel in elk geval tot voor kort de standaard. Als je een publiek IP wilde moest je daar specifiek om vragen.Dennis-L schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:30:
[...]
Ik weet niet bij welke ISP jij dan recent een private adres als WAN adres hebt gekregen maar bij vast internet is dat al sinds jaar en dag een public adres.
En ook Ziggo levert standaard DS-Lite tegenwoordig, daatbij krijg je wel publieke IPv6 adressen maar geen globaal routeerbaar IPv4 adres, IPv4 toegang heb je dus ook bij hen standaard enkel nog via CGN.
Heeft te maken met het opraken van de IPv4 adressen, daarom is het wel opvallend dat Netrebel inderdaad steeds vaker weer standaard een publiek IPv4 adres levert.
Dat doen ze inmiddels niet meer inderdaad, je krijgt gewoon een eigen IP adres. Volgens Netrebel was dat omdat de meeste mensen toch hun eigen router enz. wilden gebruiken.TheByteBoy schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:31:
Sinds vandaag ook verbonden via Netrebel. Eerste wat opvalt is dat mijn router een WAN IP adres krijgt in de 185.x.y.z reeks, daar waar ik een 100.x.y.z adres had verwacht. Doen ze niet meer aan die carrier grade IP adressen, maar krijg je gewoon een publiek IP adres? Regio Houten.
Iets anders: halen jullie ook lagere snelheden dan normaal op dit moment, of moet ik zelf eens naar mijn configuratie gaan kijken? Categorietje 500 down 40 up.
Zit op 600/150 Mbps op dit moment (Speedtest app in Windows 10). Ik weet niet of er andere tests zijn waar de verbinding meer richting de 1/1 Gbps zal halen...citruspers schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:51:
[...]
Iets anders: halen jullie ook lagere snelheden dan normaal op dit moment, of moet ik zelf eens naar mijn configuratie gaan kijken? Categorietje 500 down 40 up.
Dank voor het checken. Ze bevelen zelf speedtest.net aan, en dan bij voorkeur de Amsterdam/NForce Entertainment server. wil je die eens proberen?TheByteBoy schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:33:
[...]
Zit op 600/150 Mbps op dit moment (Speedtest app in Windows 10). Ik weet niet of er andere tests zijn waar de verbinding meer richting de 1/1 Gbps zal halen...
Ik haal daar momenteel 700/115, dus redelijk vergelijkbaar met jou.
Als ik die probeer zit ik op 550/175 (regio Houten).citruspers schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:02:
[...]
Dank voor het checken. Ze bevelen zelf speedtest.net aan, en dan bij voorkeur de Amsterdam/NForce Entertainment server. wil je die eens proberen?
Ik haal daar momenteel 700/115, dus redelijk vergelijkbaar met jou.
21-11: Heb contact gehad probleem bleek bij Rekam te liggen, wordt nu aan een oplossing gewerkt.
[ Voor 24% gewijzigd door ericth op 21-11-2018 10:30 ]