Eurovisie Songfestival 2015 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
CyBeR schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 00:03:
[...]

Ik verwijs nogmaals naar het resultaat van vorig jaar.
Maar dat is dus nog niet zo simpel. Ik geloof dat we in Nederland nu denken "we sturen een populaire goede zanger of zangeres en we zijn klaar" maar zo werkt het niet. Andere landen moeten het ook nog eens leuk vinden. En zo vaak heeft Nederland geen succes in het buitenland.

Ik dacht dat de Russen ooit eens een wereldberoemde producer hebben betaald om een nummer in elkaar te draaien. Wellicht kunnen we Pharrel vragen. Die weet hoe je een hit maakt :)

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 20-05-2015 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
CyBeR schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 23:09:
[...]
Daar is al iets aan gedaan door het gedeeld jury/televoting in te voeren. Dat is geen 100%-oplossing (zie Armenië wat door ging met een enorm slecht lied) maar 't maakt wel dat vorige keer Oostenrijk won, daarvoor Denenmarken, etc. terwijl 't lang inderdaad een oostblokaffaire was.
Het is beslist géén Oostblokaffaire: van de laatste 10 winnaars, komen er 7 uit 'west'-Europa.
Je zou het eerder een Scandinavisch festival kunnen noemen, in de laatste 10 jaar hebben Zweden, Noorwegen, Denemarken én Finland gewonnen.
Er zijn gewoon veel Oostblok-landen, en deze landen zenden over het algemeen nogal verpletterende acts in. Geld lijkt daar geen rol te spelen.

Grappig dat als Nederland verliest het ineens een Oostblokaffaire wordt genoemd. We zijn slechte verliezers.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-06 17:31
hardware-lover schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 00:17:
Misschien had het nummer in deze opzet meer kans gemaakt, niet groter, maar kleiner...
Daar klinkt het eerlijk gezegd beter dan gisteren. Ik heb het hele songfestival niet gekeken, maar kwam gisterenavond toevallig een video van het optreden van Trijntje tegen en ik was niet bepaald onder de indruk. Het liedje vind ik op zich wel mooi, maar het klonk live gisteren niet goed. In die video die jij post klinkt ze heel wat beter. En ja haar outfit, sorry maar dat was drie keer niets. Dat mensen klagen als iemand er half naakt bij loopt kan ik inkomen, maar dat dit dan het alternatief moest zijn.
Ach ja, ik geef vrij weinig om dingen als het songfestival maar het is altijd leuk als Nederland het goed doet. Helaas pindakaas ditmaal en volgende keer beter zullen we maar zeggen.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Knuffelbeer schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 00:21:
Met alle respect voor Trijntje; Met zo'n saai nummer als de inzending van Nederland dit jaar, win je natuurlijk nooit. Ze zingt mooi, maar het nummer heeft niks bijzonders. Dit hadden Anouk en The common linnits wel.

Voor Nederlandse artiesten is het - denk ik - belangrijker om een liedje te maken dat nog een tijdje op de Nederlandse radio gedraaid wordt, dan een winnend liedje insturen. Daarnaast denk ik dat wij Nederlanders simpelweg niet goed genoeg zijn om een liedje neer te zetten dat visueel, politiek of anderszins genoeg emotie kan wekken om te winnen.
Toevallig is het liedje wel door Anouk geschreven maar totaal anders dan haar eigen optreden
En dan lees je dit nog :')
Over haar outfit was de afgelopen week veel te doen. Ze koos uiteindelijk voor een zwart broekpak met cape in plaats van de veelbesproken jurk met naveldiep decolleté. Hierover zei ze: „,Ik wilde gaan voor iets waar ik me 'comfortable' in voel. Ik kan geen hakken dragen, dan moet je dat ook echt niet doen. Misschien was het een inschattingsfout, maar ik vind gewoon dat het gaat over hoe je zingt.”
Je kan zo goed zingen als maar kan maar met een matig liedje schiet het nog steeds niet op :+ .

12/2014
Cornald Maas, een van de commentatoren van het songfestival, zei in het radioprogramma het een "mooi, energiek en melancholiek" nummer te vinden met "een vleugje Anouk". "Het blijft meteen hangen." Hij hoorde het lied eerder in een versie die nog door Anouk was ingezongen. "Maar de versie van Trijntje is nog mooier en energieker."
http://www.spitsnieuws.nl...g-van-trijntje-oosterhuis
Winnen

Ook programmamaker en songfestivalkenner Cornald Maas is bijzonder enthousiast over het nummer van Trijntje Oosterhuis. "Het zou best kunnen winnen", zo is hij van mening. "Dat heb ik in jaren niet gehad dat ik dat onmiddellijk bij een Nederlandse inzending had."

"In tegenstelling tot Birds (waarmee Anouk zelf meedeed, red.) is dit nummer heel catchy", aldus songfestivalcommentator Jan Smit. Hij prijst Anouk voor de compositie en hij vergelijkt het met oude songfestivalhits. Dit jaar was Smit erg kritisch over The Common Linnets.
Eigenlijk valt het ook nog best mee het nummer, zeker als je maar een kort stukje hoort, maar in die grafstemming komt er niks van uit ...

[ Voor 29% gewijzigd door apis29 op 20-05-2015 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
het grootste "probleem" is toch denk ik dat bij die halve finales 7 a 8 van de 10 die verder gaan al vast staan als hun liedje maar een klein klein beetje ok is... dan blijven er nog 2 a 3 plekken over voor de resterende 8 a 9 acts.... dat verkleint de kansen al enorm... eigenlijk weet je al dat als België door is, dat de kans dat Nederland door is gelijk heel klein wordt... Alleen als een land als Rusland bijv. echt een super super slecht nummer heeft (alhoewel Rusland over het algemeen wel redelijk goede inzendingen heeft) zullen ze een keer de halve finale niet halen.
maar ja, dat probleem is niet op te lossen... Anouk en Ilse/Waylon hebben het prima gedaan. Trijntje heeft het ook prima gedaan. Denk zelf dat als ze de 2e jurk had aangedaan dat ze zelfs de volgende ronde wel had gehaald... maar helaas pindakaas... Wellicht omdat we vorige 2x wel naar de finale zijn gegaan ben ik deze keer minder gefrustreerd over het niet halen van de finale. Dankzij de vorige 2 jaar weet je iig weer dat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Finland was geweldig. Die hebben tenminste lef.

Helaas was NL weer standaard meuk. Geen show, geen goed nummer. Vooral op de BBC (ik kijk zelf songfestival standaard op BBC3) werd er redelijk lacherig over gedaan.

België was voor mij de onverwachte speler. Best goed nog eigenlijk.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Witte schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:06:
[...]

Het is beslist géén Oostblokaffaire: van de laatste 10 winnaars, komen er 7 uit 'west'-Europa.
Je zou het eerder een Scandinavisch festival kunnen noemen, in de laatste 10 jaar hebben Zweden, Noorwegen, Denemarken én Finland gewonnen.
Er zijn gewoon veel Oostblok-landen, en deze landen zenden over het algemeen nogal verpletterende acts in. Geld lijkt daar geen rol te spelen.

Grappig dat als Nederland verliest het ineens een Oostblokaffaire wordt genoemd. We zijn slechte verliezers.
Dat heb ik ook al lang opgehelderd sindsdien. Dat is echter wel een gedachtegang die veel speelt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De landen uit het vermalige Oostblok stemmen sowieso veel op elkaar. Dat zelfde geldt ook voor de Balkan, Zuid-Europa, West-Europa en Scandinavië; al zie je daar wel dat er ook op inzendingen van buiten de regio gestemd wordt. Ik heb het idee dat dit meer is, dan bij de Oost-Europese landen. Doordat er zoveel landen in Oost-Europa liggen, krijg je dus automatisch meer stemmen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
apis29 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:40:
[...]

Toevallig is het liedje wel door Anouk geschreven maar totaal anders dan haar eigen optreden
En dan lees je dit nog :')
Ik snap je reactie (zeker met deze smiley) niet :? Kun je dit uitleggen?

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Knuffelbeer schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:38:
[...]

Ik snap je reactie (zeker met deze smiley) niet :? Kun je dit uitleggen?
"je" = "we/ik"; ik las toen net dat Trijntje vond dat het alleen om de zang moet gaan ... -> :') het is The Voice niet :D .

Stond dus geheel los van de reactie op jouw post verder ... de reactie op jouw post was meer op "met alle respect voor Trijntje" ... "het nummer van Anouk had wel wat speciaals" klonk net alsof Trijntje een matig nummer had geschreven maar Anouk en Linnets het wel konden.

[ Voor 34% gewijzigd door apis29 op 20-05-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ok, dan snap ik het. :)

edit:

Het gaat me er niet om wie het liedje schrijft, maar om het liedje zelf. Ik heb respect voor Trijntje omdat ze mooi zingt. Ik vind het liedje alleen helemaal niks. Ik ben fan van Anouk, maar dit is in mijn ogen en oren een misser.

[ Voor 86% gewijzigd door Alain op 20-05-2015 23:04 ]

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Daar gaan we weer!

Litouwen. Vrolijk, mooi meisje. Leuk.

[ Voor 53% gewijzigd door CyBeR op 21-05-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
I LOL'ed:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CFeY0MAWMAAJuIx.jpg:medium

;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:52
Tsja hier is den regering hard bezig om te zorgen dat ze niet in rechtbanken en op scholen meer kan zingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Je zus, wat is dat nou weer voor een geluid uit die San Marinese :') . En we zeggen alvast daaag tegen Ierland en San Marino ... Triple Date O-)

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 21-05-2015 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ierland was inderdaad niet echt speciaal. Dit uit San Marino klinkt aan de kant van dat jochie inderdaad een stuk beter dan bij die chick. Niet dat dat het totaal nou bepaald heel erg opkrikt.

Die uit montenegro ziet er een beetje uit alsof 'ie bij finland hoort of niet?

[ Voor 33% gewijzigd door CyBeR op 21-05-2015 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
naja klein plusje voor de eigen taal :)
Al zou een coupletje engels .. coupletje eigentaal enz. ook wel handig zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door gekkie op 21-05-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De achtergrond hier bij Malta doet inderdaad nogal denken aan rise like a phoenix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Kan iemand die halve gare niet grijpen en z'n baard afscheren?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dat denk ik bijna dagelijks. Maar dan blijkt het een cultuur of een hipster te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Beertje van Beers? :D

Die van Noorwegen klonk me wel heel bekend in de oren, waarschijnlijk hoor ik em al weken/maanden voorbij komen ofzoiets [of ik vind zometeen dat waar het op lijkt]

Beetje weinig volume komt eruit die Portugese O-)

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 21-05-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Niet online
Tja Beertje, maar deze is beduidend jonger. En een stevig lied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Fucking zestien, die israeliër. Wat de fuck stoppen ze daar in het water?

Vette schoenen ook :D

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 21-05-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:42
Lekker hip die Israëliër. Kijk je mee Trijntje? Zo onderscheidt je je van de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Niet online
Soms kun je niet vroeg genoeg oud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Israel dat zingt "pull me I'm your trigger"? Hm.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ook wel leuk om de bookmakers te checken: http://www.oddschecker.com/tv/eurovision/winner
Kan best dat Israël nu iets stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Letland zingt iig zuiver. Best mooi beeld ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
BBC over Letse zangeres: kan zo auditie doen voor Dr Who-baddie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
CyBeR schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:52:
Letland zingt iig zuiver. Best mooi beeld ook.
Sowieso zingen ze bij deze halve finale over het algemeen iets zuiverder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Fleximex schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:56:
[...]

Sowieso zingen ze bij deze halve finale over het algemeen iets zuiverder.
Dat gaat vandaag idd tot dusverre een stuk beter dan dindsdag. Maar ook vandaag ging dat nog best een paar keer mis en we moeten nog 6 acts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Bij het Eurovisie Songfestival heb ik altijd dat ik naar dat getal linksonder kijk en dan schrik hoe hoog het staat. Het voelt alsof we nu 7 acts gehad hebben ofzo. Ik vergeet er dan toch best veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

IJsland probeert lager te zingen dan haar stem aankan, maar ze is heel mooi dus ik vergeef 't 'r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Die van IJsland zou ook best 14 kunnen zijn. Die tutu helpt niet echt. Ze is trouwens 22.
Ik vind haar toch wat uit de bocht gaan af en toe. Volgens mij best zenuwachtig.

Het valt me op dat Rusland 3de bij de bookmakers staat. Ik verwacht niet zoveel stemmen van veel landen. In Europa wordt Rusland daarvoor toch te vaak in een negatief daglicht gesteld.
Ik denk als dezelfde act van een ander land kwam ze makkelijk op de 1ste plaats zouden staan :/

[ Voor 46% gewijzigd door Fleximex op 21-05-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Letland vond ik wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zweden heeft wel echt een vette act in elkaar gezet zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Niet online
Die Wurst lijkt op Prince voordat hij een man werd. #esf15
Quote van Nico Dijkshoorn ;)

Als je dat weet ga je er op letten en het zien ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Jezus die act van Zweden. Nu snap ik dat ze topfavoriet zijn.
Dat nummer zonder zo'n mooi decor zou het de finale misschien niet eens halen...

Wat veel Loreen kopieën dit Songfestival. Zwarte haren, donkere make-up. Hoewel deze opeens in wit verandert.

[ Voor 28% gewijzigd door Fleximex op 21-05-2015 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
-

[ Voor 98% gewijzigd door Fleximex op 21-05-2015 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat staand surfen zie ik in Amsterdam ook steeds mensen doen.

Ho shit m'n tv is opeens kapot… Oh 't is alweer ok.

[ Voor 33% gewijzigd door CyBeR op 21-05-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Slovenië begon een beetje sloompjes imo maar heeft wel een goed vervolg.

En de windmachine op maximaal…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Zou leuk zijn als Polen de finale haalt en ze tegen het einde van haar uitvoering in de finale opeens opstaat uit haar rolstoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Fleximex schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:22:
Zou leuk zijn als Polen de finale haalt en ze tegen het einde van haar uitvoering in de finale opeens opstaat uit haar rolstoel.
Dat gaat 'm niet worden hoor. Volgens mij kan ze d'r benen helemaal niet meer bewegen.

Lijstje van vandaag wat imo door gaat:
• Litouwen
• Zweden
• Malta
• Tsjechië
• Israël
• Letland
• Azerbeidzjan (op basis van vriendjes imo)
• IJsland
• Slovenië

En ik geef Polen ook een beste kans.

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeR op 21-05-2015 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Hoor dat publiek bij de recap van Zweden tekeer gaan. Dat decor maakt Zweden de winnaar. Het liedje zelf is niet heel speciaal.
Verder heeft Israël heeft me positief verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Je hebt Australie nog niet gehoord zeker ;) ...

FF kijken, Zwitserland, Cyprus, Polen er ook uit. Nog twee ...
Polen zal natuurlijk wel veel stemmen krijgen uit het buitenland bedenk ik nu O-) .
Tsja IJsland is wel zwak, ... Portugal eruit dan maar.

[ Voor 80% gewijzigd door apis29 op 21-05-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Australië is zeker goed en gaat stijgen bij de bookmakers. Ontzettend bij de tijds en leuk liedje en leuke performance: YouTube: Guy Sebastian - Tonight Again (Australia) Impression of second rehearsal
Maar ik ben bang dat dat decor van Zweden heel veel stemmen gaat winnen. Gewoon omdat het anders is. Eigenlijk net als vorig jaar. Het meer onderscheidende (als in 'anders dan de rest' (Zweden)) optreden wordt eerste en het beste wordt tweede (Australië).

Maar het niet-uit-Europa effect kan natuurlijk ook zorgen dat ze veel stemmen krijgen ;)
Ach het is in ieder geval nog geen uitgemaakte zaak. Dat is wel leuk.

Ik snap eigenlijk niet dat Italië zo hoog bij de bookmakers staat: YouTube: Il Volo - Grande Amore - Italy - Rehearsal Eurovision 2015

[ Voor 46% gewijzigd door Fleximex op 21-05-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Slowenie vond ik ook aardig. Zweden nie zo'n spannend liedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb lang niet alles kunnen zien vanavond, maar wat ik zo zie - ook bij de recap - is dat het niveau van vanavond veel hoger ligt dan dinsdagavond. Noorwegen was leuk, net als nog een heleboel andere landen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mooie jurk heeft die Duitserin aan. Zelf mag ze d'r ook wel zijn trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Wat voor Australië tegen kan zitten is dat het nummer a capella/studio veel beter klinkt, zonder al die echo's die je al snel krijgt bij een Songfestival optreden. Je hoort die achtergrondzangers veel minder. Daar moet het nummer het o.a. toch wel van hebben.
Daar had Nederland dit jaar ook zeker last van want de opvoering bij RTL Late Night was veel beter dan het live optreden: YouTube: Trijntje Oosterhuis - Walk Along - RTL LATE NIGHT

Dat nummer van Rusland is live juist beter dan in de studio omdat het zo'n echo nummer is als je begrijpt wat ik bedoel :P
Net zoals Oostenrijk vorig jaar. Wat Nederland vorig jaar heeft neergezet is daarom extra knap. Omdat dat live niet per se beter is.

[ Voor 20% gewijzigd door Fleximex op 21-05-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Valt Tsjechie toch af, ipv Cyprus dan van m'n lijstje ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

CyBeR schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:25:
[...]

Lijstje van vandaag wat imo door gaat:
• Litouwen
• Zweden
Malta
Tsjechië
• Israël
• Letland
• Azerbeidzjan (op basis van vriendjes imo)
IJsland
• Slovenië

En ik geef Polen ook een beste kans.
Redelijke score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
Dit wordt steeds meer een Oost-Europees feestje... niet normaal zeg.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dr. Strangelove schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:59:
Dit wordt steeds meer een Oost-Europees feestje... niet normaal zeg.
De winnaar kon wel 's helemaal niet Europees zijn dus wees daar vooral niet te snel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Oost Europese landen plaatsen zich makkelijker voor de finale. Maar in de finale valt het altijd wel mee. Dan worden de beste of meest unieke optredens toch altijd eerste. Bij de bookmakers zit er in de top 7 maar één Oost-Europees land (Rusland tel ik niet mee, want is groot land).
En is Estland echt Oost-Europees? Bijna alle Oost Europese landen zitten in de middenmoot.

[ Voor 13% gewijzigd door Fleximex op 21-05-2015 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
Nee, dat wordt Zweden.

Maar van de 20 halve finalisten komen er 17 uit Oost-Europa. Zal wel toeval zijn.

Ik vind het wel saai dat het zo Oost-Europa plus de grote vijf plus 3 random West-Europese landen is.

[ Voor 32% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-05-2015 23:06 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Moet nog maar zien dat Zweden wint. Als je van een gokje houdt lijkt Australie een slimme keus (10/1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 23:05:
Nee, dat wordt Zweden.

Maar van de 20 halve finalisten komen er 17 uit Oost-Europa. Zal wel toeval zijn.

Ik vind het wel saai dat het zo Oost-Europa plus de grote vijf plus 3 random West-Europese landen is.
6 van de 7 geplaatste finalisten zijn allemaal uit West-Europa ... Dat is al 1/3 van West-Europa.
Halve finale 1: 5/16 West-Europa (2 door). Halve finale 2: 8/17 (2) [en dan tel ik Griekenland en Malta mee]

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 22-05-2015 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Van mij mogen er trouwens wel vaker landen die niet uit Europa komen mee doen. Verenigde Staten een keer ofzo :P
Australië lijkt mij trouwens inderdaad een hele goede gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:48
Ik vond eigenlijk elk optreden van vandaag beter dan Trijntje. We hadden gewoon een redelijke zangeres met een slecht nummer, bagger act, waardeloze outfit en onnavolgbaar camerawerk. Dat we het niet haalden had niks met onze ligging te maken. De afgelopen jaren hadden we het wel redelijk voor elkaar en dan kom je gewoon vrij simpel in de finale.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ph4ge schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 23:16:
Ik vond eigenlijk elk optreden van vandaag beter dan Trijntje.
Hoho, dat zeker niet.
We hadden gewoon een redelijke zangeres met een slecht nummer, bagger act, waardeloze outfit en onnavolgbaar camerawerk. Dat we het niet haalden had niks met onze ligging te maken. De afgelopen jaren hadden we het wel redelijk voor elkaar en dan kom je gewoon vrij simpel in de finale.
Het liedje was inderdaad niet echt super, de outfit was inderdaad écht waardeloos en het camerawerk, wel ik heb wel 's beter gezien. Dat we 't deze keer niet haalden lag absoluut aan het product en niet aan een eventueel gebrek aan vriendjespolitiek.

Over Trijntje kun je veel zeggen, maar niet dat ze een "redelijke" zangeres is. Ze is écht een uitstekende zangeres en ze stond dinsdag ook echt de sterren van de hemel te zingen, maar zelfs daarmee kun je een liedje wat 't gewoon niet is, niet laten winnen. De helft van de acts dinsdag zongen veel vals en nog een paar vlogen een paar keer uit de bocht (om de woorden van Smit maar 's te gebruiken) maar Trijntje was loepzuiver.

En om naar de vergelijking met vandaag terug te komen: San Marino was echt duidelijk slechter, en om eerlijk te zijn vond ik Azerbeidzjan ook echt helemaal niks.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 21-05-2015 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Kan iemand mij vertellen waarom Italië hoog zou eindigen. De act maakt geen indruk op mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Gaan ze ook niet doen.

Van de pre-qualified acts zijn Australië uiteraard en Duitsland imo de meest kansrijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ph4ge schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 23:16:
Ik vond eigenlijk elk optreden van vandaag beter dan Trijntje. We hadden gewoon een redelijke zangeres met een slecht nummer, bagger act, waardeloze outfit en onnavolgbaar camerawerk. Dat we het niet haalden had niks met onze ligging te maken. De afgelopen jaren hadden we het wel redelijk voor elkaar en dan kom je gewoon vrij simpel in de finale.
T was echt wel veel beter dan veel van de optredens van vandaag huh.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
België heeft een flink sprongetje gemaakt bij de bookmakers. Tijd om onze zuiderburen te steunen :)B ?

Die inzending van Zweden heeft wel erg veel weg van https://www.youtube.com/watch?v=BPiW0tkWfeg trouwens. Natuurlijk is het geen plagiaat, daarvoor klinkt het te anders, maar de basis is vrij identiek.

[ Voor 50% gewijzigd door Fleximex op 22-05-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Nou ik heb het gedaan ook, 100 euro ingezet op Australie :) . Normaal doe ik nooit zulke weddenschappen. Kreeg nog 50 euro welkomst bonus dus als ze winnen betaalt het 1500 euro uit! (10/1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ik heb zelf ook 15 euro ingezet. Er is zo'n Engelse gast die heel goed is in gokken en ook vooral op Eurovision wed. Hij tipt ook Australië.
Ik vind de odds 10/1 dan ook vrij hoog en ik snap echt niet wat Italië nog steeds zo hoog doet met 5/1.

We gaan het vanavond zien. Succes Bigfoot ;).

@bigfoot Maar je krijgt ook je inleg terug dus eigenlijk 1650

[ Voor 11% gewijzigd door Fleximex op 23-05-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Nou ik hoop dat je Engelse kennis gelijk krijgt!

En je hebt gelijk 1650 krijg ik dan terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zweden is wel heel dik favoriet nu, zelfs nadat bepaalde uitspraken weer opgegraven waren ... Las wel dat die van Australie een beetje grieperig was de afgelopen week dus misschien is daar wat meer nieuws over geweest.
Fleximex schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:25:
België heeft een flink sprongetje gemaakt bij de bookmakers. Tijd om onze zuiderburen te steunen :)B ?

Die inzending van Zweden heeft wel erg veel weg van YouTube: David Guetta - Lovers On The Sun (Official Video) ft Sam Martin trouwens. Natuurlijk is het geen plagiaat, daarvoor klinkt het te anders, maar de basis is vrij identiek.
Deed me vanmiddag hier aan denken :D YouTube: Eric Saade - Popular (Sweden) - Live - 2011 Eurovision Song Contest Final Maar lijkt idd wel op die van Guetta ...

[ Voor 62% gewijzigd door apis29 op 23-05-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Zelfs de Telegraaf tipt Australie

http://www.telegraaf.nl/p...isten_Songfestival__.html
12. AUSTRALIE: Stem als goud

Old skool disco. Amerikaans aandoend. Echte soul, met blazerssectie. Speels gebracht door de Australische superster Guy Sebastian. Swingt zo je hoofd binnen. Tonight Again kan een joekel van een hit worden. Wenen zingt het nu al woord voor woord mee. Ik ben fan. Winnaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Hier zijn ze nog verdeeld (tussen Zweden en Australie): http://www.ad.nl/ad/nl/13...n-Of-toch-Australie.dhtml
Voor het gemak heb ik op beiden gewed ;)

Die van de Telegraaf heeft als Top 5:
5. Italie 4. Rusland 3. Belgie 2. Zweden 1. Australie
http://www.telegraaf.nl/t...festival_vanavond___.html

Wel interessant Zweden als #10 en Australie als #12 optredend in helft 1. Noorwegen als #9 ook nog en Belgie meteen na Australie; ... Italie mag de avond afsluiten.

Top 3 Jan Smit:
3. Australie 2. Rusland 1. Zweden

Top 3 Cornald Maas:
3. Rusland 2. Australie 1. Zweden

[ Voor 58% gewijzigd door apis29 op 23-05-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Zweden staat bij de bookmakers nu zelfs 2/1. Heel gemiddeld nummer met een hele leuke unieke act en dat lijkt soms toch belangrijker dat het lied bij het songfestival.

edit: Nou daar gaan we.

[ Voor 7% gewijzigd door Fleximex op 23-05-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Hier ook kritiek op de volgorde. Echt abnormaal zwak de tweede helft ...
http://www.telegraaf.nl/p...wint_Songfestival___.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:05

sjaool

Every life should have 9 cats

Fleximex schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 20:49:
Zweden staat bij de bookmakers nu zelfs 2/1. Heel gemiddeld nummer met een hele leuke unieke act en dat lijkt soms toch belangrijker dat het lied bij het songfestival.

edit: Nou daar gaan we.
Het klinkt misschien als een simpel nummer maar als je de tekst een beetje uitpluist zit daar toch behoorlijk dubbele bodem in. Onder andere over gepest worden en hoe daar mee om te gaan.

Komt ook bij dat de aankleding en uitvoering erg goed is. En ja helaas wint eyecandy het vaak van een goede songtekst.

Ik moet wel zeggen dat de organisatie/regie in Wenen niet al te best is.

En, Nederland mag dan wel niet meer meedoen of de laatste jaren gewonnen hebben. "We" hebben zeker wel een heel belangrijke invloed aangezien alle lichteffecten etc. op het podium door een Nederlands bedrijf worden geleverd. :D

[ Voor 30% gewijzigd door sjaool op 23-05-2015 21:11 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmm tijd om cuba eens flink te gaan bevrijden ... misschien dat het dan dragelijk wordt om luchtdrummende pianisten en lucht violisten aan het werk te zien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Van alle ballades is die van Frankrijk misschien wel het mooist. Goed lied, goede uitvoering en goede show (decor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:52
Wij lopen een beetje achter, maar Slovenië... Die hoofdtelefoon doet wel meer dan die emotie, namelijk voor haar dempen hoe slecht ze klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:05

sjaool

Every life should have 9 cats

Is ook één van de meest achterlijke dingen die ik laatst tijd bij een zangeres heb gezien. Trouwens als Albanië aan de beurt is raad ik het gebruik van oordoppen ten zeerste aan.

Estland klinkt ook nog steeds niet helemaal zuiver. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
sjaool schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:34:
Is ook één van de meest achterlijke dingen die ik laatst tijd bij een zangeres heb gezien. Trouwens als Albanië aan de beurt is raad ik het gebruik van oordoppen ten zeerste aan.

Estland klinkt ook nog steeds niet helemaal zuiver. ;)
Thanks for the heads up!

Israël, mama! Iemand heeft mijn hart gebroken. Mietje, ren lekker naar je moeder.
Met je kekke pattas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
:+ Geen verrassing dat het in Engeland al afgekraakt is ... Voor het eerst dat ik het hoor eigenlijk. Dikke streep erdoorheen toen ie z'n mond open deed :F ...

[ Voor 45% gewijzigd door apis29 op 23-05-2015 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
sjaool schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:34:
Trouwens als Albanië aan de beurt is raad ik het gebruik van oordoppen ten zeerste aan.
Maar dat is wel een heel lekker wijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Bigfoot schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:41:
[...]
Maar dat is wel een heel lekker wijf!
Schaduw lijstje aan het bij houden ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Is ook wel het jaar van de decolletés zeg.
Estland, ze zingen niet slecht, maar het contrast tussen die twee is gewoon te groot. Samen klinkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Na Slovenië, Estland en UK is Armenië ook al niet zuiver. Van deze groep Armenen is er maar één die zuiver zong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Niet online
Dan wacht ik wel op Servie) qua lijstjes met veel schaduw..)

[ Voor 39% gewijzigd door stresstak op 23-05-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Vooral de mannen hebben moeite om een toon aan te houden. Hoe anders zal dat waarschijnlijk zijn als Zweden en Australië aan de beurt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
GB was erg bagger, en die jurk leek wel een zwangerschapsjurkje :+ . Maar zingen konden ze beiden niet, en het liedje is ook bagger. Estland zou inderdaad een stuk beter kunnen zijn met een goede zangeres, wel lekker deuntje. Litouwen maakt me ook vrolijk met een leuk popje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
ah de plof kip :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat Litouwse liedje is dus echt heel leuk.

Ze zoenden wel wat te lang :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik ben blij dat dat Litouwen voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Na Servië komen Noorwegen, Zweden, België en Australië achterelkaar met alleen Cyprus daar tussenin.

Goede stem die Servische vrouw. Maar toen die dance beat begon ging ook zij ietjes uit de bocht.

[ Voor 33% gewijzigd door Fleximex op 23-05-2015 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Als die Servische een baard zou hebben, zou het een koortje van Conchita's zijn geweest. Beetje zelfde straatje, alleen dan met ritme erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:05

Pierre

Van nature lui!

Wat een drama is dat hele ESF toch verschrikkelijk

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
gambieter schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:53:
Als die Servische een baard zou hebben, zou het een koortje van Conchita's zijn geweest. Beetje zelfde straatje, alleen dan met ritme erbij.
Wel een vettere worst .. of bedoelde je dat niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Pierre schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:54:
Wat een drama is dat hele ESF toch verschrikkelijk
Lachen toch. Ik kijk de laatste jaren toch mooi elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

gekkie schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:55:
[...]

Wel een vettere worst .. of bedoelde je dat niet ? _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

De dame hier wil graag kijken dus ik op de bank lekker commentaar geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Die van Noorwegen lijkt het refrein een beetje op het refrein van dit: YouTube: Ed Sheeran - Lego House [Official Video]
Prachtig optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Die Jan mag ook wel opzouten

[ Voor 9% gewijzigd door Pierre op 23-05-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
We gaan de winnaar nu mogelijk zien denk ik (al hoop ik op Australië).
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste