Knuffelbeer schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 00:21:
Met alle respect voor Trijntje; Met zo'n saai nummer als de inzending van Nederland dit jaar, win je natuurlijk nooit. Ze zingt mooi, maar het nummer heeft niks bijzonders. Dit hadden Anouk en The common linnits wel.
Voor Nederlandse artiesten is het - denk ik - belangrijker om een liedje te maken dat nog een tijdje op de Nederlandse radio gedraaid wordt, dan een winnend liedje insturen. Daarnaast denk ik dat wij Nederlanders simpelweg niet goed genoeg zijn om een liedje neer te zetten dat visueel, politiek of anderszins genoeg emotie kan wekken om te winnen.
Toevallig is het liedje wel door Anouk geschreven maar totaal anders dan haar eigen optreden
En dan lees je dit nog

Over haar outfit was de afgelopen week veel te doen. Ze koos uiteindelijk voor een zwart broekpak met cape in plaats van de veelbesproken jurk met naveldiep decolleté. Hierover zei ze: „,Ik wilde gaan voor iets waar ik me 'comfortable' in voel. Ik kan geen hakken dragen, dan moet je dat ook echt niet doen. Misschien was het een inschattingsfout, maar ik vind gewoon dat het gaat over hoe je zingt.”
Je kan zo goed zingen als maar kan maar met een matig liedje schiet het nog steeds niet op

.
12/2014
Cornald Maas, een van de commentatoren van het songfestival, zei in het radioprogramma het een "mooi, energiek en melancholiek" nummer te vinden met "een vleugje Anouk". "Het blijft meteen hangen." Hij hoorde het lied eerder in een versie die nog door Anouk was ingezongen. "Maar de versie van Trijntje is nog mooier en energieker."
http://www.spitsnieuws.nl...g-van-trijntje-oosterhuisWinnen
Ook programmamaker en songfestivalkenner Cornald Maas is bijzonder enthousiast over het nummer van Trijntje Oosterhuis. "Het zou best kunnen winnen", zo is hij van mening. "Dat heb ik in jaren niet gehad dat ik dat onmiddellijk bij een Nederlandse inzending had."
"In tegenstelling tot Birds (waarmee Anouk zelf meedeed, red.) is dit nummer heel catchy", aldus songfestivalcommentator Jan Smit. Hij prijst Anouk voor de compositie en hij vergelijkt het met oude songfestivalhits. Dit jaar was Smit erg kritisch over The Common Linnets.
Eigenlijk valt het ook nog best mee het nummer, zeker als je maar een kort stukje hoort, maar in die grafstemming komt er niks van uit ...
[
Voor 29% gewijzigd door
apis29 op 20-05-2015 10:47
]