I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik bedoel op tv.
[ Voor 11% gewijzigd door Soldaatje op 19-05-2015 22:09 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Zat vanmiddag te luisteren, en er zitten slechtere bij dan Walk Along dus kansloos zal het niet helemaal zijn
Vergeten Dijkhoorn's tweets te checken https://twitter.com/dijkshoorn
[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 19-05-2015 22:13 ]
Anoniem: 63975
Kansloosheid volop, maar leuk als bewegend behang.
Nummer #14 nu aan het optreden, * Anoniem: 63975 in de eerste seconden al afkeurend jureert.
"Oeh yeah yeah {onverstaanbaar gebrabbel} oeh oeh yeah yeah"

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 19-05-2015 22:14 ]
Die outfit schoot imo niet echt op idd en dat why-ai-ai klinkt imo een beetje zeurderig (hoorde het voor het eerst vandaag) maar ze zong wel echt loepzuiver. In tegenstelling tot veel anderen vandaag.gambieter schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:41:
Ja ja, het is weer zover. Deze keer in het land van Corina Wurst...
Nederland met Trijntje, in de hobbezak. Why-ya-ya-ya-yiiiieh. Kansloos....
Wie kijkt nog meer?
Ik vond overigens de common linnets 2.0 (estland) wel leuk en dat liedje over war (vergeet waar 't vandaan kwam) was ook erg goed. En Rusland was om eerlijk te zijn ook best fantastisch.
[ Voor 20% gewijzigd door CyBeR op 19-05-2015 22:17 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Estland was overigens wel prima en België ook wel.
[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 19-05-2015 22:15 ]
Het nummer vorig jaar van Nederland vond ik ook maar average totdat het werkelijk uitgevoerd werd in halve finale.
Wat opvalt bij de live uitvoeringen in deze halve finale is dat best veel artiesten gewoon hard off-key zitten. Wat vals af en toe

Ik denk dat ik tot nu toe Rusland het beste vind.
Mja, dat vind ik een beetje een raar idee. 't is niet alsof Poetin zelf op 't podium staat. De Russen zelf hebben een eigen mening he.gambieter schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:18:
Rusland, dat over vrede zingt. Zouden ze ironie begrijpen?
[ Voor 22% gewijzigd door gekkie op 19-05-2015 22:22 ]
Russen > staats-TV, de spreekbuis van Putin.
[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 19-05-2015 22:24 ]
hoevaal ga ik er goed hebben ...
[ Voor 20% gewijzigd door gekkie op 19-05-2015 22:24 ]

Oh, bij Griekenland zou het een milf zijn dat ging optreden waarvan de bumpers beschermd/uit het zicht gehouden moesten worden.
[ Voor 0% gewijzigd door KrazyJay op 19-05-2015 22:27 . Reden: K*t, vlaggetje deed het niet.. ]

Dus niet zo'n feest als met Polen in 2014?KrazyJay schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:27:
Oh, bij Griekenland zou het een milf zijn dat ging optreden waarvan de bumpers beschermd/uit het zicht gehouden moesten worden.
De commentator op NPO 1 refereerde daar ook nog eventjes niet al te subtiel aangambieter schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:18:
Rusland, dat over vrede zingt. Zouden ze ironie begrijpen?

• Rusland
• Griekenland
• Estland
• Nederland
• Hongarije
En Armenië zal er wel weer komen door de grote expatcommunity. En Finland heeft wel een briljant gimmick bedacht.
Ja die mogen wel terugkomen imoAnoniem: 63975 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:29:
[...]
Dus niet zo'n feest als met Polen in 2014?
[video]
Die hadden ook een paar sterke punten. Ach, het houdt mensen aan de buis gekluisterd, dus ik ben voor. Geen idee waar die muziek over ging, en ook op YouTube is het kijkplezier het grootst op mute.Anoniem: 63975 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:29:
[...]
Dus niet zo'n feest als met Polen in 2014?
[video]
En nu stop ik met reageren, anders krijg ik nog een "Songfestival" tag met een T in een schildje onder mijn naam op dit forum.
ROFLOL ... topic moet natuurlijk wel netjes getagged worden jaKrazyJay schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:32:
[...]
En nu stop ik met reageren, anders krijg ik nog een "Songfestival" tag met een T in een schildje onder mijn naam op dit forum.
ROFL Die onzin wat de gasten v/d frontpage hebben bedacht, kan je uitschakelen.KrazyJay schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:32:
[...]
Anoniem: 498327 in 'plan: Tweakers introduceert nieuw karmasysteem'
Alleen voor jezelf .. de rest zie het natuurlijk nog steeds ...Anoniem: 63975 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:37:
[...]
ROFL Die onzin wat de gasten v/d frontpage hebben bedacht, kan je uitschakelen.
Anoniem: 498327 in 'plan: Tweakers introduceert nieuw karmasysteem'
douze pointsCyBeR schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:41:
Ah godverdomme, dacht ik dacht we van die Franse bullshit af zouden zijn komen ze d'r toch nog mee.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Nu ie toch in beeld is: die inzending van Australie is erg sterk ...
Clipje erbij:
[ Voor 35% gewijzigd door apis29 op 19-05-2015 22:49 ]
Mooi dat ik dat heb gemist door naar die lekkere Poolse jetsers te kijken.
Wist je dat.... ABBA in 1974 het songfestival won?theuberdude14 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:46:
ik dacht dat we voor muziek zaten te kijken en niet een geschiedenis les
Met het liedje 'Waterloo'.... https://www.youtube.com/watch?v=3FsVeMz1F5c
[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 19-05-2015 22:50 . Reden: FFFFUUUUU parser die spaties negeert. ]
The Common Linnets toren qua kwaliteit hoog boven alle inzendingen van Nederland uit, alle inzendingen ooit.Salvatron schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:42:
Trijn heeft malloterig pakje maar ze kan wel zingen imo. Niet haar beste song though maar beter dan die common linnets.
Ik snap dan weer niet dat mensen clichés als Griekenland of Rusland goed vinden. Draai je dat thuis ook denk ik dan
Gaat Australië straks ook meedoen met het EK voetbal?
[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 19-05-2015 22:49 ]
Oh en die spanjaard schop ik er niet uit maar ze moet wel even Engels leren.
Hou het netjes...
[ Voor 48% gewijzigd door Señor Sjon op 20-05-2015 09:03 ]
Spanje belooft ook een diepe indruk of twee te maken.
verleiding was weer te groot geworden

Want dan de finale des finales.
[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 19-05-2015 22:54 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Nee, maar om de een of andere reden is Eurovision daar echt enórm populair.KrazyJay schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:51:
Heeft Australië mee gedaan? Zijn die lid van EBU?
Is beter voor de kijkcijfers.
En dat van Australië, raar dat ze dat willen zien..
[ Voor 11% gewijzigd door KrazyJay op 19-05-2015 22:54 ]
Ja dus. Ontrouw aan haar eigen taal.
Tenenkrommend, Duitsers die Engels praten.
[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 19-05-2015 22:57 ]
[ Voor 16% gewijzigd door KrazyJay op 19-05-2015 22:55 ]
Veel immigranten uit Europe heCyBeR schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:53:
[...]
Nee, maar om de een of andere reden is Eurovision daar echt enórm populair.
HONGARIJE

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 19-05-2015 22:59 ]

Heul niet erg dit.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Sterke grap.ralpje schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 23:01:
Die deelnemmers uit Finland zijn natuurlijk helemaal down, nu.
Beetje retarded inderdaad dat ze niet door zijn...
Vers gejat van Twitter.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Tot donderdag maar weer
Then again, het was gewoon niet goed genoeg.
Het lied van Treintje was ook wel heel erg slecht.
[ Voor 15% gewijzigd door Bigfoot op 19-05-2015 23:06 ]
Echt goede nummers overleven dat Oostblok wel.gambieter schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 23:03:
Tja, je ziet weer dat alle oostblooklanden door zijn. Dat is iets waar Eurovisie toch wat aan zal moeten doen.
Then again, het was gewoon niet goed genoeg.
"Why jaihjaihjaihjaih won't you walk along baby? I love you baby"
En dat voor een of ander man figuur die Treintje friendzoned heeft, daar gaat ze dan een liedje over maken. Kan het nog kanslozer?
Nou treintje, denk je zelf dat je daarmee in de prijzen valt? Zo ja > Rijp voor Parnassia.
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 19-05-2015 23:10 ]
Daar is al iets aan gedaan door het gedeeld jury/televoting in te voeren. Dat is geen 100%-oplossing (zie Armenië wat door ging met een enorm slecht lied) maar 't maakt wel dat vorige keer Oostenrijk won, daarvoor Denenmarken, etc. terwijl 't lang inderdaad een oostblokaffaire was.gambieter schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 23:03:
Tja, je ziet weer dat alle oostblooklanden door zijn. Dat is iets waar Eurovisie toch wat aan zal moeten doen.
Dit, dus. Vorig jaar en daarvoor was de kwaliteit van onze inzendingen gewoon véél hoger. Trijntje kan enorm goed zingen, begrijp me niet verkeerd, maar 't liedje was 't gewoon niet.Then again, het was gewoon niet goed genoeg.
Mwoah... ik hou zelf wel van wat rijpere vrouwen.Anoniem: 63975 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 23:07:
En het zou ook hebben geholpen als ze niet zo'n bejaarde naar het Songfestival hadden gestuurd.
Is gewoon het soort muziek wat je in de helft van de nederlandse volkswijken hoort. Mijn buren hoor ik af en toe ook Jan Smit etc draaien. Wat dat betreft kun je nog beter T. met dit nummer opzetten dan dat ene lied van Jantje Smit over z'n oma."Why jaihjaihjaihjaih won't you walk along baby? I love you baby"
En dat voor een of ander man figuur die Treintje friendzoned heeft, daar gaat ze dan een liedje over maken. Kan het nog kanslozer?
Nou treintje, denk je zelf dat je daarmee in de prijzen valt? Zo ja > Rijp voor Parnassia.
In of exclusief broekpak ?Salvatron schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 23:15:
[...]
Mwoah... ik hou zelf wel van wat rijpere vrouwen.
Ik ben geen fan van NL muziek, evenmin van NL films.
Dit. De uitstraling van Trijntje mist iets. Vooral als je het met vorig jaar vergelijkt. En het nummer was heel plat, degelijk. Maar niet meer dan dat.
Trijntje kan heel mooi zingen. Maar het nummer was echt een achtergrondzangeres nummer.
Als je kijkt naar bijvoorbeeld Loreen Euphoria YouTube: LOREEN - "EUPHORIA" (Official video)
Dat is bij de tijds, klinkt lekker en het optreden zelf was helemaal niet speciaal. Dat won puur door het nummer. Het optreden had geen achterliggend bericht of politieke lading (zoals baardvrouw/man (homorechten)).
Nederland heeft genoeg artiesten die een goed nummer moeten kunnen maken. Maar als er dan een keer een goede artiest gekozen wordt, zoals Anouk, dan is het echt zo'n ontzettend saai zwijmel nummer.
Zet een keer Armin van Buren met een goede zangeres op het podium = insta win
YouTube: Armin van Buuren ft. Sharon den Adel - In and Out of Love (Official Music Video)
En vergeet niet: met ons kwaliteitsliedje vorige keer wonnen we weliswaar niet, maar we waren wel tweede ermee he. En het jaar daarvoor 9e, terwijl we in de jaren dáár voor steeds niet eens door de halve finales kwamen met de publiekspaailiedjes die we toen hadden.
Ik heb overigens even opgezocht wie er de afgelopen paar jaar gewonnen hebben en dat valt eigenlijk wel mee met dat oostblokverhaal. Sinds 2000 is er maar 6x een oostblokland als 1e uit de bus gekomen. 5 uit 14 keer is imo naar ratio van hoeveel landen er mee doen.
[ Voor 66% gewijzigd door CyBeR op 20-05-2015 00:02 ]
In dj's met commerciële deuntjes zijn we dus wel sterk dus op zich is zo iemand de vrije hand een keer geven geen slecht idee hoor.
Ik verwijs nogmaals naar het resultaat van vorig jaar.D-e-n schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 23:57:
Maar onderscheidend zijn is moeilijk. En een serieus nummer moet echt goed zijn wil het opvallen. En zo goed zijn we hier in Nederland niet op dat vlak.
Daar zijn we zeker sterk in maar het publiek daarvoor is veel beperkter dan je denkt.In dj's met commerciële deuntjes zijn we dus wel sterk dus op zich is zo iemand de vrije hand een keer geven geen slecht idee hoor.
People as things, that’s where it starts.
Had ik al 't al gehad over 'onderscheidend'? Want dat is toch wel een fucking schoolvoorbeeld.VasZaitsev schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 00:07:
Alsof death metal zo populair is bij het publiek, maar die maffe Finnen wonnen daardoor wel, 10 jaar geleden of iets in die richting.
Maar, het vervelende is dat als je nu komt met een deathmetalband, mensen denken "meh, ken het al" [in het meest gunstige geval]
Onderscheidend en iets waar we goed in zien als land, tja, dan denk ik toch aan progressivesymphonicmelodicmetal. Arjen Lucassen heeft zo'n beetje wereldfaam in dat wereldje, maar die Sharon wel thuis laten ja, die is imo een van de slechtste zangeressen uit dat wereldje.
People as things, that’s where it starts.
Testing, one, two ...
Voor Nederlandse artiesten is het - denk ik - belangrijker om een liedje te maken dat nog een tijdje op de Nederlandse radio gedraaid wordt, dan een winnend liedje insturen. Daarnaast denk ik dat wij Nederlanders simpelweg niet goed genoeg zijn om een liedje neer te zetten dat visueel, politiek of anderszins genoeg emotie kan wekken om te winnen.
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Jeetje die mics zijn echt niet geschikt voor zang. Niks mis mee voor spraak maar damn…hardware-lover schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 00:17:
Misschien had het nummer in deze opzet meer kans gemaakt, niet groter, maar kleiner...
[video]