Het starten van een gamecafé

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rigbuilder
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-04 14:17
Hoi mede tweakers,

Ik wil een gamers café starten in een studentenstad. een pand dat centraal ligt gelegen wat ongeveer 200m2 heb ik ook al op het oog.

-De hamvraag bij een zaak zoals deze is; "Waarom zou je naar dit café gaan om te gamen en niet lekker thuis blijven gamen"

- Ik probeer de markt te gaan innoveren. door een mooie moderne sfeer op te zetten waar een lounge ruimte, naar e-sports gekeken kan worden en lekker gegeten kan worden.

-Daarnaast is er een bar aanwezig, een goede service, ( je kan drinken en eten bestellen achter je PC)

- Er zijn een hele reeks bordspellen aanwezig waarbij je samen ook bordspellen kan spellen in de lounge ruimte.

- Er zal ook een registratie systeem zijn waarbij ik jongeren koppel aan elkaar die verlegen zijn en moeite hebben contact te maken.

Het moet dus een soort van community worden. De prijzen om te gamen zijn laag en de meeste inkomsten moet van drank en voedsel komen. IK zal ook een leuk part-time vrouwtje inhuren om drankjes te komen brengen 8)

Denk je dat hiermee genoeg onderscheiding is om mensen met enige regelmaat naar zo'n café toe te gaan i.p.v. thuis te blijven hangen? Wat is jullie mening hierover?

Eigenaar van Rigbuilder.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

Een lan party met drankjes erbij?

Meh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:54
Ik was al om bij dat part-time vrouwtje :*)

Persoonlijke mening: ik weet niet of ik ooit naar een game café zou gaan. Ik zie de toegevoegde waarde er niet van t.o.v. thuis gamen. Hooguit het sociale aspect, al denk ik dat dat ook ver te zoeken is als mensen alleen maar naar het beeldscherm staren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In de jaren dat ik hier op tweakers rondloop heb ik al meerdere van dit soort topics voorbij zien komen, maar allemaal met dezelfde afloop; 't stierf een stille dood, en er is er (helaas) geen enkele succesvol gebleken.

We hebben in Nederland (en België), de luxe dat we een snelle internetverbinding hebben en PCs hier goed betaalbaar zijn, dus de 2 grote redenen dat mensen naar een gamecafé zouden willen zijn daarmee al weg.

En ik ben bang dat je het met je aanvullende diensten als eten en drinken en het creëeren van een community, je bij lange na niet genoeg geld in het laatje brengen om het ook maar een beetje rendabel te houden, zeker niet op de langere termijn, de markt is heel klein, en over het algemeen behoorlijk verzadigd. En denk niet dat een part-time vrouwtje daar echt verbetering in kan brengen (zeker niet zolang je dingen legaal wilt houden ;))

Als je dit een tof idee lijkt, misschien een idee om eens te kijken of je niet wat kunt bedenken als eventbasis, iets in de vorm van een lanparty of iets dergelijks. Ik denk zelf dat je daarmee meer mensen kunt trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-05 14:03

SeatRider

Hips don't lie

Volgens mij was er een paar jaar geleden ook al een topic over dit onderwerp, heb je de search al gebruikt?

Overigens zijn die bordspellen na een week natuurlijk al bevlekt en incompleet, dus die zul je vaak mogen vervangen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Moeten mensen zelf hun gamerig gaan meeslepen? Dat is een ontzettende rem. Punt is dat die mensen online zitten en naast hun een biertje/ranja hebben staan met een zak chips. Waarom zouden ze alles meeslepen, aansluiten en ervoor betalen?

Anderen gingen je voor:
Game cafe; wel of niet beginnen? 2002
Waar zijn de verschillende game cafes in Nederland? 2003
Gamecafé starten 2006
Gamecafés 2010
Gamescafe recent met info waarom je beter dit niet kan doen.

[ Voor 42% gewijzigd door Señor Sjon op 18-05-2015 15:50 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:30

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik vraag me af of een fanatieke gamer wel regelmatig een drankje besteld. Zeker als deze geld kosten.. ik kan soms ook uren achter mijn pc zitten zonder ook maar te eten en te drinken. Ben bang dat je verdienmodel daar niet helemaal aansluit.

edit: deze post van de laatste link vat het eigenlijk samen: Ample Energy in "Gamescafe"

[ Voor 19% gewijzigd door DukeBox op 18-05-2015 15:53 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 08:28
Ik denk dat je als game cafe je moet investeren in apparatuur die mensen thuis niet zo 123 hebben denk aan de oculus rift of een soort gelijke 3d bril en toebehoren. Denk aan full emersive race cockpits etc. denk dat je dat meer uniek maakt.
Desnoods gooi je er nog wat arcade neer dat is denk ik ook wel te waarderen.
dat maakt je unieker dan 50 pcs in een rijtje gooien en dan geld vragen voor drinken en snacks denk niet dat een gamer daar op zit te wachten.
En op een koppel dienst voor gamers is ook niet iets waar gamers op zitten te wachten als ik de groep kan inschatten.
Daarnaast al eens gekeken wat games kosten volgens mij moet je namelijk speciale licenses / accounts aanschaffen voor bijv steam etc. Om ze te mogen gebruiken. Zie http://cafe.steampowered.com/

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 08:46

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik gok dat de TS begin 20 is (of mogelijk nog niet eens). Dozijn aan gelijksoortige topics is in het verleden een stille dood gestorven omdat er te weinig over is nagedacht.

Heb je überhaupt al nagedacht over de kosten/opbrengsten? Vervangen van (bord)spellen, consoles, randapparatuur etc.
Dat ga je er echt niet uithalen met een drankje van €2,50, zeker niet als je nog een huppelkutje inhuurt om te serveren.

Leuk idee in een enthousiaste bui bedacht, maar zou het niet verder mee gaan want het werkt niet (waar vind je in NL een gamecafe?).

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 16:36
Je zou eens kunnen kijken naar: http://www.meltdown.bar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivan797
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 11:30

ivan797

Student Technische Informatica

Vorige game cafe's zijn doodgebloed doordat ze gericht zijn op een publiek dat hier toch liever niet naartoe gaat, en waarom zou je een slechtere uitrusting en een rumourige plek.

Mischien is het slimmer om op de wat meer casual speler te focusen.

De bordspellen zou hier ook goed bij passen. De mensen die hier geingeintereseerd zijn hebben waarschijnlijk een voorkeur voor eigen spellen. Je zou dus ook kunnen kiezen om mensen hun eigen spellen mee te laten nemen.

en om het game atribut te ondersteunen, iets van een huiskamer gevoel creëren een kamer met bank icm een paar schermen.

hier in het dorp heeft het jongere centrum al bepaalde game (console) dagen en bordspel avonden, welke "goed" lopen waarbij er een vaste kern van 15 man elke keer komt en er nieuwe gasten zo nu en dan een keertje mee /langs komen

Artificial Intelligence usually beats real stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:52
Ik wil best wel geloven dat hier een markt voor is. Waarom zouden anders gamers naar lan parties gaan?
Ben wel benieuwd of men eigen IT stuff mee moet nemen, of dat die voorzieningen er al zullen zijn. Dat maakt wel een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 27-05 17:16

Rmg

Even een braindump, wat ik zou willen zien in een gamecafe

Laat de casual gamer voor wat het is, een vaste groep bezoekers die bereid is geld uit te geven is waardevoller, ik denk niet dat je het moet hebben van mensen die een keer binnen lopen en af en toe een spelletje spelen.

Richt je op een een beperkte lijst games, vooral de eSports games.

Competitie, heb/vind een aantal goeie teams die bereid zijn competities te doen. -> Stream dit, online en op locatie.

Hou een newb league, laat minder goeie / semi casual gamers ook competitief inschrijven en gamen -> Stream dit, online en op locatie.

Houd de indeling geschikt voor competitief gamen, 2 teams tegenover elkaar, geen internetcafe opstelling

Thema avonden vind een goeie gamer, laat hem uitleggen voor een bepaalde game: wat zijn de goeie tactics, tips en tricks waar je op moet letten. Laat iedereen dan gamen en met "begeleiding" van de pro-gamer aanwijzingen krijgen op hun speelstijl.

Ik denk dat je door de focus op E-Sports je juist unieker maakt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:42

Nibbz

Postmaster General

Ik kende een gaming cafe in Enschede die eigenlijk dezelfde 'usp's' had die jij benoemd (Joint venture met een Bioscoop in de buurt).

Mooie lounge omgeving
Drinken bestellen
Kijken naar e-sports
Aantal Consoles aan de wand met een bank erbij (Wii, Xbox, Ps)

Echter de grootste omzet kwam gewoon van het cafe, en na verloop van tijd moest er steeds meer geld bij het game gedeelte.. en je raad het al.. aan het eind was er geen winst meer te behalen, weg gamecafe (zulke goede herinneringen aan.. server first achievements gehaald met wow daar)

Er was een groep vaste gamers die er elk weekend wel zaten, maar dit bleek helaas niet voldoende

Ik ben wel te porren voor dit soort gamecafe's.. echter zoals hierboven al aangehaald word... wij Nederlanders zijn veelste veel verwend, en blijven liever thuis met TS of Vent met elkaar communiceren (en toch, met een biertje erbij is het toch 10x leuker ;) )

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Ik ben enkele jaren geleden in Goteborg geweest en daar hadden ze ook een soort game/arcade/spel/bowling gelegenheid..

Het was een vrij groot complex met 10 bowlingbanen beneden met restaurant gedeelte..
Boven was een soort game gedeelte.. Je had er verschillende computer spellen zoals een soort Duckhunt met een buks via een beamer scherm, een stier (zo'n ding wat steeds sneller draait), arcade games, flipperkasten, boksbal (kermis ding), golf spellen (met echte club en ballen tegen een scherm aan slaan..
En nog wat meer interactieve spellen..
Bar erbij en was best leuk voor een avondje met vrienden/bekenden..
Elk spel moest je voor betalen (rond de 10 SEK ofzo),
Maar het was wel entertaining..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
De interactieve games zijn mischien ook wel iets om te doen. Ben wel eens naar een game center geweest en daar hadden ze naast wat stations met consoles etc en wat racestoelen met alles erop en eraan ook unieke games. Het snelste alle oplichtende vlakken aanraken etc.
Bovenstaande meltdown bar bied ook een franchise optie mischien is dat een optie ? zie http://www.meltdown.bar/franchise hun ervaring kan helpen om een groot stuk van de zorgen weg te nemen.

[ Voor 26% gewijzigd door lordgandalf op 18-05-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn ervaring is dat juist die simpele spellen zoals idd die oplichtende vlakken of die WII games (maar dan iets groter dan console) het beste doen...

Je moet juist met vrienden/kameraden een soort competitie dingetje hebben, wie is de beste etc..
Met zo'n stier ook, zeker met een paar glazen bier op, wordt het alleen maar leuker en blijf je elkaar uitdagen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:56
Hou je rekening mee dat er waarschijnlijk vergunningen nodig zijn voor zoiets? Denk aan horecavergunning, gebruiksmelding als je meer dan 50 man binnen laat, wellicht een vergunning handelen in strijd met regels ruimtelijk ordening als je een pand pakt waar het niet zomaar kan.

Tip bel eerst ff bouw- en woningtoezicht van de desbetreffende stad voor meer info.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vergeet niet dingen zoals Air-hockey en een pooltafeltje..
Tafelvoetbal is ook altijd leuk..

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 18-05-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het enige voordeel van een gaming café is net als in een normal café is dat mensen er komen voor de gezelligheid en het gezelschap.

Waarom gaan mensen stappen, precies hetzelfde, drank en muziek kan je ook thuis aanzetten.

Ik zou me dus vooral richten op de gezelligheid, hoe krijg je mensen bij elkaar en maak je het gezellig.
Misschien wat simpele snelle spelletjes pakken, dartboard, niet te ingewikkelde zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat is het verschil tussen een arcade hall en dit concept (café waar je kan gamen in die zin met een console of pc)?

Arcade hal is laag drempelend omdat iedereen wel een pacman kan spelen (of flipperen) en je met een muntstuk al kan beginnen met spelen (je loopt even een paar minuten binnen, even spelen en je staat weer buiten). Console/PC is voor de serieuze gamer. Je kiest naar mijn idee dus niet voor de grote massa. Dat lijkt mij al een mislukt concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigbuilder
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-04 14:17
Bedankt voor jullie recaties

Er staan hier zeker een aantal dingen in die mij zorgen baren. Maar de markt veranderd snel vergeleken met 5/10 jaar geleden. E-sports is booming. (mede dankzij twitch) en het lijkt wel alsof er een nieuwe markt ontstaat in dat segment.

Er zijn 8 miljoen gamers in Nederland, waarvan 6,9 miljoen pc gamers. En dit aantal stijgt nog steeds. Maar het isolement onder deze bevolking wordt ook steeds groter. En er moet toch een soort behoefte zijn om naar een plek te gaan waarbij jij je hobby kan uitoefenen en samen in contact te zijn met mensen?

De pc's zullen voorzien worden van het volgende:

-Goede kwaliteit hardware, (vooral muis toetsenbord headset)
- Worden voorzien van de nieuwste e-sports games, LoL DOTA CS-GO World of tanks etc etc...

Console gaming is iets waar ik me zo snel zou op focussen gezien de kosten. (TV consoles aanschaf spellen controllers etc.)

Ik ben nu het concept aan het onderzoeken of een business hierin überhaupt levensvatbaar is. Maar als er veel mensen het fijner vinden om thuis te gamen en als ik veel reacties zo is, dan zie ik er maar weinig in om eerlijk te zijn.

Eigenaar van Rigbuilder.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Laatst online: 08:42

Nibbz

Postmaster General

Trollll schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:41:
Ik ben nu het concept aan het onderzoeken of een business hierin überhaupt levensvatbaar is. Maar als er veel mensen het fijner vinden om thuis te gamen en als ik veel reacties zo is, dan zie ik er maar weinig in om eerlijk te zijn.
Gamen thuis is fijner, maar ik game toch liever met wat maten om me heen :). Ondanks dat het minder fijn is (eigen bureau, eigen stoel etc) geef ik toch de voorkeur aan gezelligheid.

Wellicht zou dat een focus punt kunnen zijn :)

En ik weet niet of het mogelijk is, dat je misschien eerst kan kijken naar een soort van rent a pc optie? Dat je niet alle hardware en software zelf hoeft te kopen. Eerst de setting neerzetten, kijken of het aanslaat. Zo ja, knikker je de huur pc's eruit, en haal je eigen hardware.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Een gat in de markt moet je maken, niet vinden.

Waar misschien wel meer animo voor is, zijn evenementen rondom games. Zo zou je je meer kunnen richten op real life tournaments voor clans, of meet en greets met de favo (vrouwelijke) twitch gamers. Maak een soort arena-avond, waarbij je een last man standing iets kunt organiseren, of zorg voor meerwaarde voor een vrijgezelle feest.

Alleen online gamen kan iedereen overal met iedereen. Focus je op de meerwaarde in combinatie met iets anders. Voor leuke evenementen komen mensen hun stoel uit en hebben ze geld voor over.
Het is wel redelijk onontgonnen terrein, maar misschien dat er zo wel wat succesvols te bedenken valt.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bedankt voor jullie recaties

Er staan hier zeker een aantal dingen in die mij zorgen baren. Maar de markt veranderd snel vergeleken met 5/10 jaar geleden. E-sports is booming. (mede dankzij twitch) en het lijkt wel alsof er een nieuwe markt ontstaat in dat segment.

Er zijn 8 miljoen gamers in Nederland, waarvan 6,9 miljoen pc gamers. En dit aantal stijgt nog steeds. Maar het isolement onder deze bevolking wordt ook steeds groter. En er moet toch een soort behoefte zijn om naar een plek te gaan waarbij jij je hobby kan uitoefenen en samen in contact te zijn met mensen?

- Worden voorzien van de nieuwste e-sports games, LoL DOTA CS-GO World of tanks etc etc...

Console gaming is iets waar ik me zo snel zou op focussen gezien de kosten. (TV consoles aanschaf spellen controllers etc.)

Hoeveel van die 6,9 miljoen games zijn onder de 18?
Cafe en onder de 18 is lastige business..

Als ik het moest doen zou ik me niet alleen richten op pc games, maar juist ook richting arcade/speelhal.. Lekker laagdrempelig..
Goede bar erbij..
Eventueel een sport hoek, groot video scherm met allerlei wedstrijden.
E-Sport evenementen...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 18-05-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
- Er zal ook een registratie systeem zijn waarbij ik jongeren koppel aan elkaar die verlegen zijn en moeite hebben contact te maken.
Misschien nog wel eens van de interessante stukken. Ik ben zelf niet zozeer mensenschuw, schijnbaar heb ik soms nog wel eens een grote bakkus, maar volgens mij zijn er best veel mensen die 'eenzaam' zijn of games doen waar weinig vrienden in meespelen.

Verder wil je waarschijnlijk verdienen op drank en eten, maar je wil misschien ook weer niet verbieden dat mensen hun Eigen eten meenemen.
Wat gaat je aanbod zijn, je prijzen. Hoe zit het met een horeca vergunning ivm alcohol.
Eventueel een magnetron/oven voor opwarmen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:39
Wie zegt dat dan niet de markt over 2,3 4 jaar totaal anders is?

Hoe ga je die pc's actueel houden en zorg je ervoor dat deze hufterproof zijn en blijven?

Ik denk dat je heus wel een levensvatbaar cafe op kunt zetten. met dan als toegevoegde waarde wat digitaal entertainment. maar dan moet de focus en insteek wel liggen op hoe je het cafe als cafe levensvatbaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 15:02

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Er is ook zo iets als een "sportbar", misschien is een "esportbar" dan ook wel levensvatbaar.

Ik ben zo'n asportief type dat zich nooit in een sportbar zal begeven. Ik heb geen flauw idee waarin een sportbar verschilt van een gewone kroeg. Ik denk dat er op z'n minst een TV met voetbal staat.

Ik zeg vooral ter inspiratie niet omdat ik verstand van sport of cafe's heb.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 00:43

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Er zit er eentje in Hoog Caterijne in Utrecht: http://www.mancaveclub.nl/

Ga daar eens een kijkje nemen en wellicht praten met de eigenaar :)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-05 22:59

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Misschien dat het wat kan worden maar denk dat er meer tijd in gaat zitten dan er geld uit gaat komen. Dagelijkse events, bekende goede gamers, competities, paar van die dansende cosplay vrouwtjes in kooien >:) , plek waar vrienden lan-party kunnen houden, clan meetings, magic kaart gamers.

Als het zou moeten werken moet je de doelgroep zo groot mogelijk krijgen.
Als het om de hoek zit oke dan zou ik is gaan kijken maar, moet ik er een half uur voor rijden... dan ga ik wel thuis zitten.
Misschien om de hoek bij een buitenlandse studenten faculteit ?
Twitch stream met cam op de bezoekers. Al speelt dat je niet in de kaart met weinig man of juist wel voor de lan party groepen.

Inderdaad wat geopperd wordt over de leeftijd, misschien pas na 10-en alcohol schenken of gescheiden deuren houden. 1 met alcohol bar ander niet.

http://wzzrd.nl/cafe/ (arnhem) zo te zien zijn ze van Utrecht naar arhem verhuist http://games.blog.nl/actu...mecafe_geopend_in_utrecht ?
http://www.playgamecafe.com/calendar_and_news
http://www.draughtslondon.com/blog/

Zie dat er wel paar zaken openen al bestaan ze nog niet echt lang en krijg je veel boardgamers zullen de computer gamers weer geen ruimte hebben. Maar ja er is genoeg leegstand in Nederland.

[ Voor 15% gewijzigd door NLKornolio op 19-05-2015 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

In een stad heb je in ieder geval meer inloop dan in een dorp, alleen heb je in de stad vaker een mentaliteits-probleem alsin asociaal en lomp gedrag 'want ik ken jou toch niet'. Binnen de kortste keren hebben ze je spullen gejat, gesloopt of hangt er een sfeer waardoor ander mensen niet meer langskomen.

Je moet je doelgroep definiëren. Onder de 18 mogen ze geen alcohol en als die tussen de klanten zitten die wel alcohol nuttigen kan je problemen krijgen met de NVWA bijvoorbeeld. Ook willen jongeren van verschillende leeftijden vaak niet goed mixen.

Daarnaast ken ik heel wat gamers en heb al best wat lan's gezien, maar de ene gamer heeft er wel de centen voor om een hapje en drankje te nuttigen en de andere weer niet. Die trekken gewoon een zak chips en een blikje Bullit uit de tas bv. en daar kan je aan het eind van de week het licht niet meer voor aandoen.
En tegenwoordig zit je ook nog eens met het rookbeleid (en het bijbehorende blowen). Zie de verstokte rokers maar eens achter hun pc vandaan te krijgen om naar het rookhok te lopen. :N Die blijven dan liever thuis.

Alleen digitale bezigheden lijkt niet genoeg om de rekening te betalen, je zou het gamecafé er eventueel wel als extra bij kunnen doen maar dan word het meteen een enorme operatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Persoonlijk zou ik het wel cool vinden om naar een plaats te gaan waar ik retro games kan spelen en wat drankjes kan nuttigen met vrienden. E-sports bekijken of gewoon een twitch stream tonen lijkt me ook wel wat. Kom naar belgie en mag je vanaf 16 jaar bier geven aan je klanten :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:44
Ik denk dat het rendabeler is om toernooien te organizeren waarbij je een aantal spectators hebt die misschien wel wat drinken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Ik zie wat meer in een café waar je ook kan gamen. En dan vooral samen gamen. Zoals ik met vrienden ook wel een keer ga poolen/bowlen zou het ook lachen zijn om op een groot scherm in een goede setting tegen elkaar te racen/vechten/schieten/voetballen etc. Zie ik wel een toegevoegde waarde in (ja dat kan je ook thuis, maar borrelhappen, genoeg controllers en goede spellen zijn dan allemaal dingen die ik niet thuis hoef te regelen).

Echt de pure gamecafé zoals jij het beschrijft, mja dat zie ik niet zo gebeuren.
Trollll schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:41:

-Daarnaast is er een bar aanwezig, een goede service, ( je kan drinken en eten bestellen achter je PC)
Met alcohol vergunning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-05 16:43

FlyEragon

Alien Monkeys

Er is doordeweeks na 18:00 niks te doen kwa chillen voor mensen die geen alcohol gebruiken. Dus ik zie juist hier kansen in, beetje chillen met vrienden, gamen, eten en drinken, soort hang-out. Moet alleen niet al te duur zijn. Als je prijzen van drinken laag houd, ga je vanzelf winnen op volumes. Of een soort instap tarief hanteren met bepaalde tijdsduur. Ik zie er zeker potentie in, dit soort hang-outs zijn in de zuidelijke landen ook wat meer common. Maar dan wel wat grootschaliger ook, bowlen, eten-drinken, gamen, films, alles onder 1 dak zodat je gewoon wat leuks kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 25-05 12:58

icecreamfarmer

en het is

FlyEragon schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:46:
Er is doordeweeks na 18:00 niks te doen kwa chillen voor mensen die geen alcohol gebruiken. Dus ik zie juist hier kansen in, beetje chillen met vrienden, gamen, eten en drinken, soort hang-out. Moet alleen niet al te duur zijn. Als je prijzen van drinken laag houd, ga je vanzelf winnen op volumes. Of een soort instap tarief hanteren met bepaalde tijdsduur. Ik zie er zeker potentie in, dit soort hang-outs zijn in de zuidelijke landen ook wat meer common. Maar dan wel wat grootschaliger ook, bowlen, eten-drinken, gamen, films, alles onder 1 dak zodat je gewoon wat leuks kan doen.
Die verbruiken niets, nu ze niet meer mogen drinken.
Maar ik zie idd meer in een cafe waarbij je ook op wat consoles kunt spelen, biljarten, airhockey etc.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Focus op het eetcafé concept.

De randanimatie kan dan een paar bordspellen zijn of een paar arcade kasten. Ik zou niet voor een "gamecafé" gaan, want dat stoot een hele boel mensen af. Vrouwen gaan liever niet naar je gamecafé gaan omwille van de games.

Als je een gezellige tent hebt waar je een hapje kan eten en wat drinken, gezellige zetels, leuke muziek, etc én je zet er ipv een snookertafel een arcadekast of een tafel gereserveerd voor bordspellen, zie ik er misschien toekomst in.

Je kan trouwens op dinsdagavond bv. ook een bordspel avond organiseren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:50
FlyEragon schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:46:
Er is doordeweeks na 18:00 niks te doen kwa chillen voor mensen die geen alcohol gebruiken. Dus ik zie juist hier kansen in, beetje chillen met vrienden, gamen, eten en drinken, soort hang-out. Moet alleen niet al te duur zijn. Als je prijzen van drinken laag houd, ga je vanzelf winnen op volumes.
Want als cola 1,50 kost gaan mensen vanzelf 12 cola op een avond wegzetten? Dat denk ik niet. Een simpele buca zal laten zien dat zoiets amper rendabel te krijgen is. Een regulier café is al moeilijk winstgevend te krijgen. Wanneer je dan nog allemaal kosten (computers, bordspellen etc.) gaat toevoegen, dan wordt dat qua buca geen feest.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Nee, maar dan drink ik rustig 6 blikjes drinken en een bak chips en eten op zo een avond. Per persoon zou een prijs van ongeveer 20 euro aan cossumptie gehandhaafd moeten kunnen worden, weet niet of dat rendabel is. Maar gevoelsmatig is dat ongeveer de max die ik als casual persoon zou willen uitgeven aan een beetje rondhangen in zo een tent. Ik bedoel met prijzen van 2,50 voor een blikje en 6 euro voor een simpele tosti hoef je niet te komen, want dan krijg je geen klanten. De winst moet misschien uit andere dingen komen, eten en drinken zijn de lokkers, want je hoeft daar niet met een lege maag te zitten dus hoef je je daar als klant niet druk om te maken dat je er ook op leegloopt. Kaartsysteem is zelfs ook nog wel te doen, heb je te weinig geconsumeerd, betaal je alsnog de minimum 20 euro, waardoor je tegoed opspaart op je kaart die je dan een volgende keer kan uitgeven. Komen mensen weer een hapje doen, gaan ze weer gamen of rondhangen etc. Low budget moet het wel mogelijk zijn, huur laag houden, personeelskosten laag houden.

Betrek sponsors erbij die wat in de investering kunnen drukken, reclameposters, affiches, hardware, gadgets. Je kan het zo gek niet bedenken of het is te sponsoren, ook nieuwe drankjes etc. Klanten aan beide kanten creeeren. Fabrikanten de mogelijkheid bieden om hun spullen in een tech speeltuin aan de man te brengen etc.

[ Voor 13% gewijzigd door FlyEragon op 19-05-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Hippocampus schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 00:06:

Je moet je doelgroep definiëren. Onder de 18 mogen ze geen alcohol en als die tussen de klanten zitten die wel alcohol nuttigen kan je problemen krijgen met de NVWA bijvoorbeeld. Ook willen jongeren van verschillende leeftijden vaak niet goed mixen.
Onzin, in restaurants komen ook kinderen. Je kan prima alcohol schenken, je zal echter goed in de gaten moeten houden dat minderjarigen geen alcohol nuttigen.

In cafés en bars is het ook pas na een bepaald tijdstip dat er een leeftijdsgrens is. In Rotterdam vaak vanaf 10 of 11 uur 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-05 13:50
Grompie schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:24:
Persoonlijk zou ik het wel cool vinden om naar een plaats te gaan waar ik retro games kan spelen en wat drankjes kan nuttigen met vrienden. E-sports bekijken of gewoon een twitch stream tonen lijkt me ook wel wat. Kom naar belgie en mag je vanaf 16 jaar bier geven aan je klanten :D.
Of Duitsland. Is veel dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Eli3l schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:14:
[...]

Onzin, in restaurants komen ook kinderen. Je kan prima alcohol schenken, je zal echter goed in de gaten moeten houden dat minderjarigen geen alcohol nuttigen.

In cafés en bars is het ook pas na een bepaald tijdstip dat er een leeftijdsgrens is. In Rotterdam vaak vanaf 10 of 11 uur 's avonds.
In restaurants is er altijd een ouder of voogd aanwezig neem ik aan. Mijn punt is dat er zat 18- is die maar al te graag een biertje nuttigen. Je moet dan actief op leeftijden gaan controleren om zeker te weten dat je de wet niet overtreed. En toezicht houden dat de jongste uit een groepje niet geholpen worden door de oudste bv.

Roep maar onzin, maar ik weet niet of je wel eens op de vingers bent getikt door de NVWA?
Als jij niet kan aantonen dat je een goed systeem hebt om alcohol gebruik onder de 18 tegen te gaan kunnen ze je het behoorlijk lastig maken. Maar goed, Ik wilde de TS alleen maar puntjes aangeven om op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Simpel, geen alcohol schenken, voorkomt een hoop gedoe en ellende, zowel kwa regelgeving als fysieke bende in de tent. Anders ga je net zo makkelijk de kroeg of cafe in, volgens mij moet je juist niet die kant op gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 25-05 12:58

icecreamfarmer

en het is

FlyEragon schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:12:
Nee, maar dan drink ik rustig 6 blikjes drinken en een bak chips en eten op zo een avond. Per persoon zou een prijs van ongeveer 20 euro aan cossumptie gehandhaafd moeten kunnen worden, weet niet of dat rendabel is. Maar gevoelsmatig is dat ongeveer de max die ik als casual persoon zou willen uitgeven aan een beetje rondhangen in zo een tent. Ik bedoel met prijzen van 2,50 voor een blikje en 6 euro voor een simpele tosti hoef je niet te komen, want dan krijg je geen klanten. De winst moet misschien uit andere dingen komen, eten en drinken zijn de lokkers, want je hoeft daar niet met een lege maag te zitten dus hoef je je daar als klant niet druk om te maken dat je er ook op leegloopt. Kaartsysteem is zelfs ook nog wel te doen, heb je te weinig geconsumeerd, betaal je alsnog de minimum 20 euro, waardoor je tegoed opspaart op je kaart die je dan een volgende keer kan uitgeven. Komen mensen weer een hapje doen, gaan ze weer gamen of rondhangen etc. Low budget moet het wel mogelijk zijn, huur laag houden, personeelskosten laag houden.

Betrek sponsors erbij die wat in de investering kunnen drukken, reclameposters, affiches, hardware, gadgets. Je kan het zo gek niet bedenken of het is te sponsoren, ook nieuwe drankjes etc. Klanten aan beide kanten creeeren. Fabrikanten de mogelijkheid bieden om hun spullen in een tech speeltuin aan de man te brengen etc.
Waar anders kan een cafe zijn inkomsten vandaan halen dan eten en drinken :?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

icecreamfarmer schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:05:
[...]

Waar anders kan een cafe zijn inkomsten vandaan halen dan eten en drinken :?
Abonnementsgeld? Eten? Wedstrijden? Prijzen voor games/spellen spelen. Je moet het breder zien dan een cafe, het concept moet juist vernieuwend zijn om te slagen. Ik zou het dan ook geen gamecafe noemen maar een Experience Center ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is 200 vierkante meter niet veel te weinig? Ben een paar jaar geleden in een game-cafe geweest in Bournemouth Engeland; die was al 300+ vierkante meter en had "maar" 8 Xboxen staan, 4 Playstations en een handjevol PC's (voornamelijk als internet, niet om te gamen). En dat vond ik al redelijk vol staan want elke console had een lekker luie stoel + tafeltje voor je drankje + kijkafstand naar monitor.

Prijzen waren er ook wel naar; uur gamen was iets van 8 Euro (maar ja, Engeland is sowieso duurder).

Het eerste wat me te binnen schiet: pitch mij 1 zin/slogan waarom ik liever in een game-cafe zou gaan zitten dan dat ik thuis blijf zitten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05 22:33

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

MAX3400 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:13:
Het eerste wat me te binnen schiet: pitch mij 1 zin/slogan waarom ik liever in een game-cafe zou gaan zitten dan dat ik thuis blijf zitten?
Vooral dit ^, gamen doe ik thuis, biertje met mijn vrienden in de stad (waar we voor de verandering eens niet gamen). Af en toe gaan we eens een keer bowlen, laserschieten of paintballen om ook elkaar offline uit te dagen en eens in het jaar organiseren we een eigen lan party waar we dan elkaar onder het genot van een biertje en gezelligheid naast elkaar zitten te gamen.

Waarom zou ik naar een gamecafe komen?

[ Voor 18% gewijzigd door Lawwie op 19-05-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:39
De hamvraag blijft waar zit het inkomen dat zorgt voor betaling van de vaste lasten en salarissen,

Zonder die stevige vaste basis kun je nog zo veel extra's bedenken maar bedenkt altijd dat alle extra's slechts begroot moeten worden als extra's (de zogenaamde honing op de ham..)

De Ham zelf moet voorspelbaar en constant binnenkomen.

Bij een cafe hoort het grootste deel uit de drank inkomsten te komen.

En die zou je ook nog kunnen scheiden in diverse categorieen.

-Sterke drank ( hoge inkoop kosten relatief kleine winst.)
-gewone drank (bier & wijn) (bij goede afspraak kun je redelijke marge draaien op het tapbier, wijn biedt meer mogelijkheden)
- fris (afhankelijk van de presentatie van je product (postmix, 1,5L PET, blik, Glazen flesje) [oplopende volgorde van kosten en "kwaliteit"] kun je redelijke marge maken. (e.g. inkoop ex.btw kost een flesje cola al snel €0,47 [standaard regel om levensvatbaar te zijn is inkoop maal 4 + btw] komt al uit op €2,28 per flesje cola.
En dan is er gelukkig nog Koffie. Daar haal je altijd een goede marge op.

tip.
welke groep bezoekers heeft de dikste portomonee? Vaak zijn dat toch de dertigers. Die willen nog wel eens iets nieuws gaan bezoeken, en hebben er geen moeite mee om de portomonee te trekken voor een goed product. (heb je gelijk geen gedoe met pubers die wel niet mogen/kunnen drinken) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Focus je op offline spelletje, bordspellen enzo. Creëer een huiskamer sfeer, dan komen er ook vrouwen op af. Maak het hip. De nerd die normaal de hele week achter zn pc thuis zit gaat echt niet komen en als hij al komt dan koopt hij niets maar kraakt hij allicht je hardware af.

Je kan wel een tafel maken waar je normaal bordspellen op speelt. Maar waar aansluitingen zitten voor een lan party als mensen hun eigen pc/laptop meenemen. Deze plek is dan af te huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 21:18

Stoney3K

Flatsehats!

lordgandalf schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:55:
Ik denk dat je als game cafe je moet investeren in apparatuur die mensen thuis niet zo 123 hebben denk aan de oculus rift of een soort gelijke 3d bril en toebehoren. Denk aan full emersive race cockpits etc. denk dat je dat meer uniek maakt.
Desnoods gooi je er nog wat arcade neer dat is denk ik ook wel te waarderen.
Daar zat ik ook al langer aan te denken: Zorg dat je je gasten games voorschotelt die ze normaal níet zo maar kunnen spelen door gebrek aan hardware of ruimte, of omdat het meer sociale games zijn.

Op anime-conventies worden de gamerooms ook druk bezocht, dus dat is een format waar je al vanuit kan gaan.

Zet een soort arcade-hal op met upright en bartop-machines, een rijtje flipperkasten, en simulatoren, en zorg dat mensen muntjes kunnen kopen aan de bar (of werk met abonnementen). Daar zou ik meer in zien dan een gamers-café wat gericht is op PC- en console-gamers en e-sports. Bordspellen zijn ook zeker een aanrader op dat gebied.

Qua lokatie: Ga bij beheerorganisaties kijken of je iets antikraak kan huren, dan betaal je niet al te veel en kun je er altijd uit als je het niet redt.

Zorg ook dat alles qua vergunningen (drank) afgedekt is -- richt er desnoods een stichting voor op.

[ Voor 13% gewijzigd door Stoney3K op 19-05-2015 15:59 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
Ik denk dat je een combo moet maken geef mensen iets wat ze thuis niet kunnen creeren zoals ik hier boven aangeef.

Daarnaast zorg dat je een zaaltje of 2 hebt met een goede internet infra. Zaaltjes kun je normaal verhuren voor feesten etc. of voor een lan party waarbij je de drank en food kunt regelen.

Desnoods een arcade hal met kasten en pool tafels zodat je die mensen ook kunt bedienen. En voor de rest laat het eruit zien als een normaal cafe met zalen die je kunt opengooien afhankelijk van je publiek. Verkoop voor de games,internet en drank muntjes of gebruik rfid bandjes. Voordeel van rfid bandjes is dat je meer gegevens kwijt kan bijv wel of geen drank etc. En zorg dat de entrance huiselijk aan voelt mensen moeten wllen komen om dat je of iets hebt of voor de sfeer. Desnoods start met puur een kroeg en bouw het dan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Als je geen alcohol schenkt blijf je natuurlijk geen consumpties verkopen. Alcohol onttrect vocht aan je lichaam en zorgt voor meer dorst. Als ik geen alcohol drink drink ik in plaats van 6 bier (2,50x6=15 euro) maar 2 cola over een hele avond (2,50x2=5 euro), dan kan die marge enorm veel hoger zijn, maar je gaat er geen zak aan verdienen.

En als je drank schenkt zuller er mensen teveel drinken, een keer een glas over een pc/tobo/ps4/xbone gooien, dan mag je toch weer een aardig bedrag neerleggen.

Een E-sports cafe lijkt me nog wel een leuk alternatief om te zitten, dat lijkt me ook een stuk beter behapbaar qua apparatuur. Helemaal mooi als mensen er nog zouden mogen wedden op teams maar dat krijg je natuurlijk nooit legaal. :P

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
Ik zou nooit drank toestaan naast de pc mogelijk in een drank houder ofzo aan de stoel of in de stoel scheelt een hoop in dat geval. En met RFID bandjes kun je ook in de gaten houden hoeveel een persoon op een avond op heeft en desnoods blokkeren dat iemand nog meer krijgt. Daarnaast zou ik alles of in plastic of in blik doen geen gedonder met glas splinters als een glas valt of een flesje omvalt.

[ Voor 18% gewijzigd door lordgandalf op 19-05-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 13:32
Jaren geleden zat er eentje in Tilburg (Cybergate). Deze was wel enkel gericht op LAN gaming voor zover ik weet en kan herinneren en ik heb daar zelfs nog een aantal kinderfeestje gegeven, waar we Carmageddon en Red Alert Aftermath speelde. Uiteindelijk heeft deze het niet gered. Exacte reden weet ik niet, maar kort daarna kwam het online geweld de hoek omzetten en had iedereen thuis toegang tot internet, waardoor er geen noodzaak meer was voor een LAN cafe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 20:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik denk dat je uiteindelijk altijd met 1 probleem zit, mentaliteit van de bezoekers. Welke vorm je kiest, problemen gaat het altijd geven, cyber/esport cafe's zijn nooit echt iets geweest in NL en denk ook nooit dat het iets is. Misschien als je een gevestigd clubje mensen kan krijgen daar, dat het vanzelf wat meer publiek trekt, maar het hele 'met z'n allen avondje gamen bij <club Y>' bestaat hier gewoon niet.

Wat je ook kan overwegen is game-specifiek te gaan werken, games die dus voor groepjes er goed te spelen zijn (2+ man). Guitarhero/rockband, Smash Brawl, mario kart, raving rabbids, of desnoods van die dans of zang games, zeker die laatste waren met mijn PS3 op feestjes enorm populair (ook onder de vrouwen).

Heb je geld teveel kan je altijd overwegen om zelfs 'race rigs' te verhuren, zeker nu met bv Project Cars zie je toch behoorlijk wat mensen die in zo'n setup zouden willen rijden, maar ik denk dat je terugverdienperiode daarvoor gigantisch lang is. Tripple-screen, T500RS, vette raceseat, zou ik wel avondje in willen vermaken :P

Je hebt in Singapore van die game-rooms, huur je gewoon zo'n hele kamer met 4-6 PC's, TV met 2 consoles en evt huur-video's, dat trok behoorlijk wat groepjes die gewoon gezellig avondje willen vermaken. (en was redelijk geluidsdicht, karaoke is daar best populair :P).

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 19-05-2015 17:07 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 26-05 14:03

SeatRider

Hips don't lie

Stoney3K schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:58:
Zet een soort arcade-hal op met upright en bartop-machines, een rijtje flipperkasten, en simulatoren, en zorg dat mensen muntjes kunnen kopen aan de bar (of werk met abonnementen).
Dit soort etablissementen zijn inderdaad nagenoeg uitgestorven, maar het kan zijn dat dat met reden was (mensen gamen liever thuis, en flipperkasten/simulatoren vergen een hoop onderhoud vanwege de mechanica) dus of je dat nou moet willen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

De vraag is ook of je het voor jezelf wil doen en daar (voor de fun) anderen in bij wil betrekken, of dat je het commerciëel wil exploiteren.

In de eerste situatie kun je er makkelijker mee weg komen om bijvoorbeeld een antikraak pandje te huren en dat om te bouwen tot semi-permanent LAN-hok waar een paar koelkasten staan en er tegen kostprijs wat bier, fris en versnaperingen worden verkocht.

Dan is het nog geen echt game-café, maar dan heb je wel de fundering gelegd waar mensen mee binnen kunnen komen, en waardoor je donateurs kan werven die voor een klein bedrag (een paar euro per maand, paar tientjes per jaar) mee kunnen helpen om de boel te onderhouden en bijvoorbeeld nieuwe hardware of arcade/flipperkasten aanschaffen.

Dat is ook het model wat de meeste hackerspaces toepassen. Als je er een leerzame kant aan vast knoopt (af en toe een workshopje of presentatie) dan heb je ook nog kans om daar wat subsidie op te krijgen of de steun van een school in de buurt die wat met IT of game-design doet.

Wil je commerciëel gaan, dan moet je echt gaan kijken wat je doelgroep wordt en wat er aan haken en ogen aan zitten om een echte horeca-onderneming te beginnen waar "toevallig" ook wat games staan. Dat is een heel complex karwei waar makkelijk tonnen aan investeringen in gaan zitten (van de bank, en eventuele aandeelhouders) en waarvoor je echt een waterdicht plan moet hebben om het rendabel te maken. Want de bank en investeerders willen die investering er binnen 5-10 jaar, met rendement, ook weer uit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik wou dat er bij mij ergens iets was met sociaal + gaming. Ik speel heel graag games en ben best verslaafd als het moet, maar aan het einde van de dag ben je nog altijd "alleen" en eigenlijk heb je alleen voor je zelf gespeeld en heb je deze tijd niet kunnen delen = sociaal. Ik zou graag nieuwe vrienden/kenissen willen maken. Aangezien een band begint met iets wat je kunt delen of gemeen hebt, kun je dus mensen ontmoeten die sociaal zijn/ willen zijn en toch willen gamen. Gamen met een groep iis ook veel leuker en vaak makkelijker. LoL of CS speelt toch leuk in groepsverband. Helaas moet je zelf of goed zijn = mensen willen jouw aansluiten of je moeten actief opzoek en dat is nu een probleem. Je komt er gewoon niet tussen als je op je couch ligt en je kent niemand "real". Ik heb eigenlijk bar weinig "goede/actieve" vrienden waarmee ik wekelijks/maandelijks iets kan gaan doen. Voor mij is een gamecafe echt idiaal. Je gamecaffee loopt goed als er ook vrouwen komen. Veel gamers hebben geen vriendin en gaan die ook niet krijgen omdat 70-80% (zal vast kloppen of niet?) mannen zijn.
Bij ons is er in een winkelcentra een sportcafee met beeldschermen en altijd sport erop. Echter komen de mensen waarschijnlijk eerder voor het gezellige uiterlijk, de drankjes en de goede zit voorzieningen. Het "sport" gedeelte is dus eigenlijk bijzaak zoals ik het bekijk. De sportbar wordt trouwens gerund door dezelfde mensen die ook de mexicaan ernaast hebben. Ze hebben dus Bar (sport) + Eten en dat staat tegen over elkaar = na of voor het eten lkkr een drankje = 2x cashen.
In NL heb ik ergens vroeger wel een gamecaffee gezien hoor, maar dit was 7 jaar terug. Ook de PC's die telkens achter lopen voor de high-end hype titels worden duur in onderhoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runelaenen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 10:51
In Belgie heb je Outpost die met een dergelijk concept werken: http://www.outpost.be/
Ze organiseren ook geregeld evenementen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 15:16
Het is een leuk idee, maar zal in de praktijk niet werken.

Waarom gamen er zoveel mensen, vanwege het gemak. Je kan gewoon thuis spelen en je kan spelen wanneer je wilt. Verder speel je met vrienden of in ieder geval andere mensen zonder je huis uit te gaan.

Het enige waar ik t gamecafe voor zie werken is voor georganiseerde lan parties van vereniging of groepen studenten + esports games. Hier gaat wel heel veel marketing in zitten.

Ook zeg je dat je zelf de hardware daar plaatst, zorg dat mensen zelf ook hun spullen mee kunnen nemen, sowieso tobo, muis en headset. Dit i.v.m. personal preference en hygiene. Verder is het constant up to date houden van de hardware lastig en spullen zullen vies worden kapot gaan als er bier of iets anders over heen gaat.

tl;dr Meer een locatie die je verhuurt aan groepen en gebruikt voor evenementen en denk nog na over het zelf aanbieden van hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 12:02
In het België-forum van BoardgameGeek heeft er een tijdje geleden ook een thread hierover gelopen, misschien kun je daarin gaan neuzen. Dat ging wel over een puur bordspellencafé, maar de randvoorwaarden lijken me hetzelfde.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

De vraag blijft: Wat wordt je core business? Gaming of horeca? En wil je het 'voor de hobby' doen omdat je zo'n tent zelf ook leuk lijkt, of wil je er je beroep van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 621183

Hallo,

Het idee, is goed niks mis mee.
Alleen de handjes en de voetjes die je eraan geeft kunnen beter.

Volgens mij zijn er meer mensen die gamen zonder de pc, dan met.
Dus waarom zou je dure complexe ingewikkeld pc gaan kopen en onderhouden,
terwijl binnen 12 maanden iedere mobiele telefoon, niet aleen maar over games beschikt, maar ook de mogelijkheid om de game simpel en makelijk op elk scherm/beamer zichtbaar te maken dmv miracast of bluetooth of wifi?
Het verschil zit dus tussen wijn/wisky bar, of buurtcafe.
Ga je een game cafe maken voor mensen die aan hun cultuur hangen, of ga je een nieuwe cultuur maken?
Je hebt geen woonkamer look nodig, en games met te lange stages zijn economisch niet rendabel.
Ik heb nog niet een gamer een slok zien nemen als hij bezig is met een boss-kill.
En met een game cafe verdien jejuist met de drank en is het dus wensbaar dat er veel drink moment zijn.
Wat nodig is, is dat je verder kijkt, naar alles wat nu nog niet gedaan wordt, en dan nog eens daarvandaan de hoek om.
En on line pc games, zijn al sinds tijden on-social, en zullen dus niet in een sociale omgeving gedijen.
Daarvoor is een cultuur verandering noodzakelijk die je met het openen van een cafe niet bewerksteligt.
Zeker niet zolang de game industrie zelf enkel en alleen voordeel en winst ziet in het thuis spelen.
Ik ben al een aantal jaren bezig met het ontwikkelen van strategien en uitvogelen wat interessant en mogelijk is.
Waarbij ik ook live events hou om proof of evidence te krijgen.
Vrijwel altijd blijkt, dat de zogenaamde echte gamers maar een hele beperkte kijk op the next level hebben,
en eerder hinder van de socialiteit.
Terwijl candycrus babes, de tijd van hun leven.
Focus je op games die op mobile devices gespeeld worden, focus je op android, en zorg dat je veel en grote schermen hebt.
mijn ervaringen wijzen uit dat scherm grote de meest doorslaggevende factor is.

Veel succes.

Raf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
hoe voorkom je dat een laagdrempelig game café hangjeugd aantrekt?
hoe ga je orde houden als een gamer niet tegen zijn verlies kan of om andere reden er ruzie uitbreekt?

in ieder geval genoeg beren op de weg. benieuwd of TS z'n plan toch gaat uitvoeren ondanks alle doom-scenario's :)

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Laatst online: 27-05 06:35
Gamecafe geen succes? Misschien is het een uitzondering, maar kijk eens naar de TonTon club in Amsterdam. Naar mijn idee toch een van de successen dat gamen buiten de deur prima kan. Ok, het is meer een arcade, maar je kan er gewoon bier drinken en eten. Daarnaast biedt het meer dan alleen video games, want je hebt er ook flipperkasten, bordspellen, een ballenbak en wat kunstzinnige interactieve apparaten. Ik weet niet wat hun omzetcijfers zijn, maar de keren dat ik er in de avond was, was het er gezellig druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

TonTon is alleen maar arcade, flipper etc en veel retro, het is geen gamecafe.
Je vindt er dus geen PC met PC games.
Wel leuk, alleen de locatie is slecht gekozen.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

GoT schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:43:
Retro-consoles en flipperkasten zijn geen games?

Ik denk dat je op de PC-games (misschien met uitzondering van wat e-sports) en moderne consoles ook weinig aftrek gaat hebben, want die heeft bijna iedereen al en je kan met elke console tegenwoordig online spelen. De noodzaak om bij elkaar te zitten om te spelen is er dus niet.

Met de oudere consoles is dat er nog wel meer, net zoals met de retro-PC-games en arcadekasten.

Campzone laat ook zien dat het "sociaal bij elkaar komen om te gamen" nog steeds werkt.
MrJayMan schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 00:08:
hoe voorkom je dat een laagdrempelig game café hangjeugd aantrekt?
hoe ga je orde houden als een gamer niet tegen zijn verlies kan of om andere reden er ruzie uitbreekt?
Dat probleem heb je sowieso als je een uitgaansgelegenheid runt, dat er een of ander dronken figuur op zijn teentjes getrapt is en daardoor de stoppen doorslaan.

Zorgen voor goeie beveiliging helpt, en een beetje normale openingsuren houden (dus niet tot 4 uur open zijn zoals een discotheek) scheelt ook al heel wat.

[ Voor 33% gewijzigd door Stoney3K op 12-08-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24
Starten die handel in Grunn aub.

Ik kom er gegarandeerd tanken en gamen :)

Overigens was er een jaar of 10 geleden een game cafe in Groningen.
Dit werd incidenteel bezocht.
had het idee dat als ik en mijn 2 huisgenoten zo nu en dan langs kwamen we de enige klanten waren.
De tent is na eenjaar of twee ook over de kop gegaan.
Echter dat was tien jaar geleden.

Ik zou er nu mijn zuurverdiende yuppencenten zeker langs komen brengen om ongestoord te kunnen gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Retro-consoles en flipperkasten zijn geen games?
Campzone laat ook zien dat het "sociaal bij elkaar komen om te gamen" nog steeds werkt.
Campzone is 1x per jaar, het wordt een ander verhaal als je het 365 dagen per jaar doet.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

GoT schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:30:
[...]

Daarvan zie ik het probleem ook niet.

Mensen komen naar zo'n plek toe om te gamen op platformen of games te spelen die ze thuis niet kunnen spelen. Weinig mensen die thuis de ruimte hebben voor een arcadekast, flipperkast of racesimulator bijvoorbeeld...
Campzone is 1x per jaar, het wordt een ander verhaal als je het 365 dagen per jaar doet.
De kern van Campzone is ook al lang niet meer 'gamen', maar vooral vakantie houden en veel gerstenat naar binnen werken terwijl je toevallig aan het gamen bent. Genoeg lui die op Campzone zitten en amper een PC aanraken tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ik denk dat je het hele PC gebeuren moet schrappen. Paar retro arcadekasten (gratis, of een muntje bij een drankje), console met splitscreen/sport games, dat soort dingen moet je aan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZZie-D
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 13:08
Ik zou de focus leggen op eSport verenigingen. Zorg dat je Game café ook een clubhuis is voor een Game vereniging en je daardoor direct bezoeker aan je bindt.

Maar aangezien de TS niet meer reageerd zal ook dit idee wel aan zijn einde zijn gekomen

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Met drankjes en hapjes zul je er niet komen, maar misschien dat je een lidmaatschapsfee kan vragen. Als sportscholen rond kunnen komen van 15 euro per maand en apparatuur kunnen kopen dan zal het een stuk helpen als je bijvoorbeeld 20 euro als lidmaatschapsgeld vraagd en daarnaast nog hapjes en drankjes doet als extra.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 12:54

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik weet niet of het al eens genoemd is maar ik ben net in Lakewood Ohio geweest en ben daar gaan stappen in de 16 bit bar (http://16-bitbar.com/). Dit is een volledige kroeg waar alleen maar old school arcade machines staan. De machines zijn volledig gratis te gebruiken maar daardoor krijg je gemiddeld een wat ouder publiek wat ook meer drinkt. Doe wat muziek er bij en je kunt je de hele avond vermaken! Wat mij wel opviel is dat sommige arcade machines zoals street fighter enorme competities los maakten. Erg leuk en iets waar je veel tijd door kan brengen in een informele sfeer waardoor er ook meer gedronken word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 621183

Het valt gewoon zo op dat er hier om de olifant in de kamer heen gelopen wordt.

En ja diezelfde olifant zal geheel op eigen kracht en ingeving de porcelein kast van het pc gamen, en de nu bestaande en bekende "game" cultuur platwalsen en aan gruzelementen trappen.

De meeste masale game activiteiten, zijn nog altijd individueel, en ookal zijn er duizenden mensen om je heen, je kunt terwijl je aan het gamen bent geen interactie met ze aangaan.
Of je moet multiplayer games spelen, waarbij je ook je mede speler en/of tegenstander voor jou als mens zichbaar is.
En laat dat nu juist niet tot nooit wensbaar zijn.
Waardoor je dus enkel sociaal contact kan aangaan, als jij niet gamed, en de ander ook niet.
Maar daar dit meestal op gaming events is, en er ook meestal een en dezelfde game gespeeld wordt, is dit niks meer dan in de supporters trein naar de wedstrijd van dezelfde club gaan.
Het is sociaal, maar in een beperkte kring.
Daar is geld mee te verdienen als kroeg, maar altijd afhankerlijk van die beperkte en uiteindelijk kleine kring.
Nu geeft geen een bank je daarvoor ook maar eene cent.
En het heeft dus geen enkele zin om pc gebaseerde games als basis van een verdien model te gaan nemen.
Ik heb afgelopen maand in frankrijk weer een test gedaan op een dance event met het spelen van android games op mobieltjes voor 1 euro pp, met als prijs cocktails of zelfs een fles drank.
Zoals verwacht gingen de candycrush bimbos voor de prosecco, en de deadzone ballen voor de bombay.
En ik heb dikke winst en weer een hele zwik data die aantoont dat de gaming wereld zoals jullie die kennen, niet instaat is om innoverend en effectief het gamen onder meer mensen dan in de huidige culturen financieel rendabel te maken.
En om even bij de les te blijven,
als iemand zijn eigen mobieltje kapot maakt tijdens het gamen, is het niet mijn probleem.
Bij elke grote groep mensen wordt je al vanuit de gemeente/vergunning verlener verplicht bewaking te hebben.
Ik blijft het zeggen, jullie kijken niet veel verder dan je eigen 24 inch scherm.

Gr, Raf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 12:32
En toch...ik vind het idee wel interessant. Dit is waarom:
Ik speel Destiny op PS4 in een casual clan, waarbij je raids doet met 6 man en de rest allemaal met zn 3en kan. Voor deze clan zou het leuk zijn om eens een meet en greet te hebben op zo'n locatie.

Ik heb veel met mijn broertjes gespeeld op de pc in co-op, zoals starcraft, borderlands, mech warrior online en noem het maar op. Laatste paar jaar, toen mijn broer nog single was, vertrok ik met mijn game gear vanuit Utrecht een weekend lang naar Maastricht om een heel weekend in alle rust te kunnen gamen. Heel relax, want beide geen last van vriendinnen die deze hobby nou eenmaal maar lastig vinden en gewoon een weekend ouderwets smerig vreten en drinken waarbij we kosten noch moeite spaarden.

Nu wonen we beide in Amsterdam en komt het niet meer voor, want of de dames zijn thuis of het past even niet in beider ons weekend. Als er een locatie zou zijn waar we even toch een paar uur konden meeten om weer eens sociaal bij te praten en ook nog eens de volgende zaken geboden worden:
- relaxte (rustige) omgeving om een paar uur 'onze' games te kunnen spelen, maar wel met aandacht voor de aankleding (geen armoedige studentikoze bende, maar qualiteit en als een heren-society (als idee)
- eventueel netwerken met andere lotgenoten (zelfde games), die kunnen laten joinen voor betere co-op teams (dus wellicht ook met een online forum om af te spreken?)
- betaalbare goede pizza of burger (max 10 euro) met een leuke selectie biertjes en whisky
- de nieuwste releases kunnen spelen (als een soort van demo) voordat ik iets koop
- interessante events (game presentaties/releases, samenwerking met Tweakers, pro-gamers, game makers, indies, etc)
- shop voor aankoop of ruilhandel

Voor de 'huur' van de console/pc voor het gebruik betaal ik zonder problemen, hoeveel weet ik nog niet zo goed. Met de 'horeca' de (gelimiteerde!) food & beverage die je aanbiedt zorg je dat je die pizza en burgers gewoon goed doet en consistentie levert. Met de retail business (handel in merchandise, games e.d.) pak je ook een stukje omzet. Zorg voor een aantal omzet genererende onderdelen in je business model en hou focus, probeer niet te veel te doen en doe alles met aandacht voor je gast (let op: geen klant!).

Met dit alles, heb je aan mij een wederkerende gast, waar ik zelfs mijn non-gamende vrienden wel mee naartoe wil nemen om ze te turnen tot de dark side ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Laatst online: 27-05 06:35
GoT schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:43:
Tsjaa, het wordt volgens mij ook een barcade genoemd, maar ik schaar het onder dezelfde naam van gamescafe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

[b][message=44254729,noline]

Ik vraag me af of je marktonderzoek wel correct is :)
8 miljoen gamers... Misschien met alle 50+ candycrushers inderdaad.
Maar reken is met je eigen doelgroep, wie komt er straks bij je?

Ik zet in op 15 tot 25 jaar, en dan zit ik waarschijnlijk al breed want vaak is het moeilijk de pubers en de "volwassenen" op 1 plek enthousiast te krijgen.

Heel generaliserend is de gamer denk ik vaak niet op zoek naar sociaal contact. Het stereo type gamer zit liefst thuis achter zijn pc, ver verborgen van de buitenwereld. De sociale types zoeken andere hobby's.

Dan moet je rekening houden met het besteedbaar inkomen. Pubers en studenten zijn helaas niet de doelgroep met de meeste koopkracht. Ze zullen uren zitten en misschien 1 of 2 drankjes consumeren :X

Kijk ook eens naar je kosten. 200m2 in een leuke stad ben je zo €3000,- euro of veel meer aan huur kwijt voor een beetje pand. Neem dan nog je voorzieningen (internet etc) afschrijvingen etc mee en je moet een aardige omzet draaien om de schoorsteen daar te laten roken, laat staan nog wat centjes mee naar huis te nemen.

Anyway, leuk idee maar commercieel moeilijk haalbaar. De bank zal je waarschijnlijk niet snel helpen om te investeren.

Wat dan wel, ik denk dat je het moet zoeken in een samenwerking. Misschien wel met de gemeente, dat je op subsidie kan draaien of in ieder geval geholpen wordt bij huisvesting.

Misschien kun je ergens een "shop in shop" beginnen. Jij regelt het hele game gebeuren en iemand anders exploiteert de catering en jij mag hun ruimte gratis gebruiken. Zo profiteren jullie van elkaars kwaliteiten.

Je kan ook proberen te gaan werken met bijvoorbeeld lidmaatschappen. Zodat je mensen vast bind aan je toko. nog slimmer zou het zijn om de groep aan te gaan spreken waar wel geld zit, de 50 plussers. :) Daar zul je echter je concept op aan moeten passen en de vraag is of het dan nog past bij jouw droombeeld.
Pagina: 1