Verwijderd

Topicstarter
Gamecafé starten

Ik studeer ondernemerschap en ben samen met 2 andere studenten een ondernemingsplan aan het opzetten voor een gamecafé.

Het idee wat er nu is houdt in dat het een loungecafé wordt waar gezelligheid en gamen centraal zullen staan. Zelf dachten we aan de combinatie van pc’s en console’s met meerdere games. Verder denken we er nog over om bijvoorbeeld een pool en/of voetbaltafel neer te zetten en bijvoorbeeld patat wat daar bij hoort en drank te serveren.

Game console’s
Er zullen grote schermen komen te hangen waarop meerdere mensen tegelijk kunnen gamen. Hier zal dan een grote lounge bank omheen komen te staan waar je met je vrienden lekker kunt zitten. Ook bestaat het idee om in de bar bijvoorbeeld kleine schermpjes te maken waarop mensen het tegen elkaar op kunnen nemen. De verliezer moet dan bijvoorbeeld een rondje betalen aan de medespelers.

Pc’s
Voor de pc zal het zijn zoals al vaker gedaan wordt, ze worden op een rij gezet en iedereen kan gamen, het leuke zal zijn dat je met hele groepen samen bent in de servers en in real life, heel gezellig dus. Verder zal het dan ook als clan mogelijk zijn tegen anderen te strijden.

Toernooien
Dit zal een van de onderdelen van het café worden, op de pc’s kunnen er bijvoorbeeld een paar groepen tegen elkaar strijden. En op de console’s is het mogelijk om 1 tegen 1 te spelen maar ook 2 tegen 2 of verdere mogelijkheden.

Er moet nog een marktonderzoek gedaan worden maar wij dachten aan een centrale plek waar veel mensen komen. In het centrum van Amsterdam bijvoorbeeld.

Nu klinkt dit allemaal wel leuk en aardig maar we zijn benieuwd wat andere van het idee vinden. Wat zou jij graag zien in een gamecafé?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je vergeet de half naakte sexy wijven van 16En bij deze een waarschuwing voor een HK-reply

Houdt er rekening mee dat het centrum van A'dam erg veel kost m.b.t. huur/pand.

Verder heb je voor drank zoals je aangeeft weer een vergunning nodig dacht ik, is ook weer lastig.

schermen aan de bar is leuk. Houdt wel rekening met vloeistoffen + pc's/schermen = gegarandeerd problemen.

Hoe zit het met subsidie, hoe wil je het rond krijgen. Reclame?

misschien iets als een prijsvraag/ best of the month competities wat leuk is.

Ik was toevallig op de WCG2006, zoiets in het klein elke week zou wel gaaf zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 03-10-2006 13:16 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:53
Zoals het nu is gesteld is het puur een huiswerkopdracht. GoT is daarvoor niet bedoeld en dus gaat dit topic dicht.

• Rukapul
  • Laatst online: 10:53
En weer open, ivm voldoende ruimte voor een discussie mbt een ondernemingsplan voor een internetcafe :)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
heb je de kosten al eens op een rijtje gezet? Wat moet je investeren, hoe kom je aan geld, wat ga je vragen aan de consument, kortom, hoe ga je het terug verdienen?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
Je zult ook een internetverbinding moeten hebben, maar dat houdt ook in dat je je pc's moet beschermen tegen mensen die je café als spam-walhalla gaan misbruiken. Je zit ook met het probleem "licenties", je kunt niet zomaar 1x, ik noem maar, UT2004 kopen en dat overal gebruiken, je hebt per pc een licentie nodig. En je moet die licentie commercieel kunnen exploiteren, m.a.w.: toestemming hebben van de uitgever.

Ook kun je niet zomaar pc's wegzetten, je moet die ook beheren, wil je dat zelf doen (iedere nacht imagen), of schaf je liever een programma aan zoals SmartLaunch zodat je bezoekers sowieso weinig met je machines kunnen?

Dat zijn dan nog maar een paar technische aspecten...

We are shaping the future

Verwijderd

Je kunt een cyber cafe licentie verkrijgen van bijvoorbeeld Valve, die maakt gebruik van steam.
Dan heb je meteen veel games in 1 content system met 1 licentie (single en multiplayer)

Ik mis een thema.
Een aantal computers bij elkaar zetten en patat erbij is geen internet/game community.

Stel om maar wat geks te noemen
je speelt FarCry.
Interieur van het cafe: veel grote planten, zand, en de schermen er tussenin.

Counterstrike (via steam) heeft meer dan 2,8miljoen unieke spelers per maand.
Daar is best een leuk thema bij te verzinnen.

http://steampowered.com/v/index.php?area=stats

Wat niet mag ontbreken zijn de live ESL finale wedstrijden. esl-tv wordt ontvangen via het internet.
Electronic Sports League is zo'n beetje de grootste van europa, was ook de eerste van europa.

Ik heb zelf wel eens een ondernemersplan geschreven voor zo'n projekt in Duitsland.

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:23
Volgens mij kan je iig veel info/ervaringen uit de GoT search gebruiken.. Het eerste wat ik dacht bij de topic titel was van hey daar heb je er weer een.

Als je je echt gaat richten op de gamers community (de nerds die graag thuis zitten) dan wens ik je veel succes, maar als je je wat algemener op zet en idd de lounge kant op gaat met cafe + muziek + gamers, dan denk ik dat je al een stuk meer kans hebt op slagen.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:25

drooger

Falen is ook een kunst.

Tip: Zorg er niet voor dat je het in de randstad gaat doen ;)

Het is daar aanzienlijk duurder, plus het feit dat er al zulke café's zijn. Volgens mij zou er eind dit jaar of begin volgend jaar ook zo'n grote hal worden geopend in Rotterdam, daar kan je niet mee concurreren. Ga bijv. naar Friesland, daar kom je niet snel zulk iets tegen en er zijn wel genoeg mensen te vinden die er heen willen gaan :D

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
In amsterdam kun je al overal en nergens internetten voor een euro of twee per uur. Overal heb je van die belhuisjes waar je even naar binnen kunt glippen.

Als je toegevoegde waarde highend apparatuur wordt om mee te gamen, zou ik even achter me oren krabben,
binnen een jaar kun je dat afschrijven. Ik zou het puur bij consoles houden als de xbox of komende playstation, voor de prijs van een beetje gamepc heb je vier of vijf xboxen 360.

Daarnaast licenties,
wordt een beetje moeilijk om als bedrijf illegale licenties te gaan gebruiken, afgezien van het feit dat het niet eens normaal mogelijk is voor de xbox 360.
Een beetje bibliotheek aan games gaat ook een klein fortuin kosten.
15 games x 20 licenties x 35 euro (bust buy serie oid) = toch een kleine 10.000 euro

Verwijderd

Topicstarter
We Are Borg schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 21:20:
heb je de kosten al eens op een rijtje gezet? Wat moet je investeren, hoe kom je aan geld, wat ga je vragen aan de consument, kortom, hoe ga je het terug verdienen?
Op dit moment zijn we bezig ons vooral te orienteren, dit houdt in dat we een paar gamecafé bezocht hebben, we de doelgroep bekijken, vestigings plaat. Een van de volgende stappen zal worden: kijken naar de kosten en baten etc.

Reactie op lecenties: Die kunnen aangevraagd worden en steam is inderdaad ook een optie.

Alex.. Smart launch is inderdaad een optie waar we serieus over nadenken, dit programma komen we vaak tegen en zien veel positieve reacties.

Een thema is inderdaad een must, hier moet nog goed over gebrainstormd worden, alle ideeen zijn trouwens welkom.

ESL wedstrijden zijn inderdaad een goed idee, het kan natuurlijk makkelijk uitgezonden worden op een v/d tv's

quote: als je je wat algemener op zet en idd de lounge kant op gaat met cafe + muziek + gamers, dan denk ik dat je al een stuk meer kans hebt op slagen.

Dit is precies een van de dingen waar wij aan denken! maar ook willen we toch aan de serieuze gamers waarschijnlijk ook gelegenheid bieden om hun ding te doen.

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Iblies schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:53:
15 games x 20 licenties x 35 euro (bust buy serie oid) = toch een kleine 10.000 euro
Commerciele licenties zijn volgens mij velen malen duurder; maar kan het mis hebben.

https://cafe.steampowered...php?area=cafe/cafePricing

[ Voor 10% gewijzigd door Zoijar op 08-10-2006 13:35 ]

Verwijderd

het gaat toch om een ondernemersplan voor een game(rs)cafe?

de gaming industrie is een hele grote en overtreft Hollywood al sinds lange tijd.
Een allround cafe/lounge in elkaar draaien waar ook gamers hun ding kunnen doen in de hoop een beter succes te behalen is als een kruidenier waar er al vele van zijn.

sponsors zijn te vinden in firma's als ATI, Nvidia, HP, Sony en noem ze maar op. Deze maatschappijen investeren nu ook 10-tallen miljoenen in deze industrie, omdat het rendabel is.

Persoonlijk denk ik dat Steam de beste oplossing is.
Je kunt binnenkort ook een license krijgen per gespeelde minuut, zij bieden veel verschillende games aan en 3rd party mods en is compatible met xbox

Bovendien vind je bij hen de meest populaire games in de zin van gebruikers. En die heb je nodig.

Thema's zijn eenvoudig te vinden.
Speel eens zo'n spel en richt de lounge in aan de hand van een speelmap.
Dit is simpel te doen en relatief goedkoop. Denk aan grafitty. Deze jongens zijn erg blij als zij hun ding mogen doen ergens en de spuitbussen voor ze wordt betaald.

Een computer netwerk is vrij eenvoudig op te zetten en benodigd geen highend machines.
Zelf heb ik servers gehad bestaande uit p III 500's, waarop dedicated steamservers (de HL1 engine) perfect draaide.

Je kunt ermee ook uitsluitend in lan draaien en evt. aangevuld met internet.
Door alleen Lan te draaien kun je in het begin veel kosten besparen.
Je kunt je gebruikers ook een abonnement aanbieden, net zoals je een tennisbaan afhuurt.

De erg populaire LAN parties kun je in samenwerking met een nabij gelegen boerderij organiseren (voor de weekend overnachtingen) Ik probeer altijd heel simpel te denken bij het opstellen van een ondernemers plan en te verdiepen in de doelgroep. Hou het simpel, effectief en goedkoop.

Merchandising is nog een aspect die je in je cafe wilt introduceren.
Praat met gameshops. Laat hen hun producten in jouw gamecafe presenteren. Affiliateprograms/consignatie. Waar het om gaat is dat jij iets meer aan te bieden hebt zonder investering aan jouw kant, maar wel met opbrengsten bij verkoop.

Lokatie zou ik heel centraal nemen. Midden holland.
Wie uit limburg reist naar friesland voor een wedstrijdje? Niet per se Utrecht maar wel een stad die makkelijk met openbaar vervoer te bereiken is.

Hoeveel m2 heb je nodig? Wordt het een hal, een lokaaltje? Welke panden van de gemeente staan al meer dan een jaar leeg? Soms kun je dit soort panden voor een "symbolisch" bedrag huren van een gemeente als je ervoor zorgt dat het opgeknapt wordt of een tijdelijk pand..etc etc

Ik heb toevallig nog een tweede steamaccount die ik nooit gebruik.
Als je niet bekend ben met steam, mag je die van mij wel uitproberen om er bekend mee te geraken.
ff pm'n dan.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 15:47 ]

Verwijderd

sarcast schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 05:12:
Als je je echt gaat richten op de gamers community (de nerds die graag thuis zitten)
dat wil ik graag tegenspreken.
minister van de zalm is ook een gamer.
Zo ken ik heel veel gamers die gewoon een leven hebben, een gezin, een baan etc.
Niet alleen de 15 jarigen die hun huiswerk versloffen door alleen maar games te spelen opgesloten in hun 2x3m kamertje.

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10 12:17
om even terug te komen op het café/lounge gedeelte
als je puur uitgaat van een game-hal met drankjes mogenlijkheden, is het heel simpel, en hoef je alleen maar een contractje met coca cola af te sluiten, die zijn daar heel gretig op, en dan krijg je nog 3 koelkasten gratis ook+glazen+goodie's
eventueel met een bier-brouwerij contractje maken, dan krijg je de tap+glazen en eventueel nog wat andere drankjes (brouwerijen beheren een heleboel, inbev heeft alleen al 7 bier merken)

wil je cht voor een lounge gaan, dan komt er al heel wat meer bij kijken, afgezien van de drankjes dan, moet je ook een apart gedeelte inruimen waar je hapjes e.d. kan bereiden (anders is het geen lounge)
en hier zijn hele strenge eisen voor, plafon hoogte, muren, vloer, afzuig instalatie, koel instalatie's
en je moet je bij veel meer instatie's aanmelden, zie ook:
http://www.burojansen.nl/traa/b9_4_9.htm

en met een keuken gedeelte zul je je ruimte waar je dit algehele gebeuren wilt oprichten toch rekening mee moeten houden, al is het maar een frituur die je gebruikt

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Lokatie zou ik heel centraal nemen. Midden holland.
Wie uit limburg reist naar friesland voor een wedstrijdje? Niet per se Utrecht maar wel een stad die makkelijk met openbaar vervoer te bereiken is.
Dan moet je wel een verrekte goede reputatie hebben wil iemand uit Limburg of Friesland speciaal naar Midden-Nederland komen, om daar een paar games te doen voor iets van 4 uur en dan weer naar huis. Ik zou zeggen dat je je moet richten op het publiek van de omgeving, als je in Utrecht gaat zitten, richt je dan ook op de provincie Utrecht.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Verwijderd

Bepaal is concreet wie je doelgroep is.

Je kan wel zeggen gamers in het algemeen, maar dit is niet specifiek genoeg. Als ik wil gamen doe ik dat thuis wel. Lekker onderuit op de bank en relaxen of achter je bureau.

Ben ik gewoon een uitzondering op de doelgroep. Of val ik nog geen eens in de doelgroep?

Hierna kan je bepalen hoe groot je markt is en daarna kan je kijken of het rendabel is :)

Verwijderd

De groep die er voor reist? Dat zijn de LAN party animals.
Dat is een hele grote groep. Enkele tienduizenden gamers zijn daar wel in te vinden.
De kunst is ze naar jouw lokatie te krijgen. Vandaar centraal situeren.

In de gaming industrie heb je een aantal heel beroemde spelers.
1 daarvan is toevallig een Nederlander. Hij is wereldkampioen World of Warcraft (iig 2 jaar geleden)

In de Counterstrike scene vind je ook heel beroemde mensen. Engeland en Denemarken lopen de beroemdste rond.

Door hen demonstraties te laten geven in jouw hal/lokaal trek je hun fans/groupies aan.
Dit is een goed begin, wellicht niet zo goedkoop meer om ze binnen te halen.

Ik heb geen idee hoe goed je op de hoogte bent van de Gamers Community.

Kijk eens hoe ATI een festivalletje in de US in elkaar zet, waarbij enkele duizenden spelers uit de hele wereld nota bene hun evenementen bezoeken. Wegens plaatsgebrek komen er meestal slechts 3000 tot 5000 spelers en geinteresseerden.

Dichterbij huis: ESL - Frankfurt, Berlijn en Hamburg om maar wat te noemen. (ESL heeft meer dan 500.000 leden, mijn info is niet helemaal up-to-date)

Nog dichterbij huis: verdiep je eens in Clanbase. De Hollandse versie van ESL.
Daar vind je je doelgroep.
Om maar even aan te geven wat het potentieel is.

De gaming industrie is nog immer een booming business. En nog dagelijks groeit deze markt enorm.

Een gaming cafe is er voor een aantal jongeren in de buurt die een uurtje of twee in de week bij elkaar komen om te gamen, kletsen, patatje halen. Kan best leuk zijn, maar echt een goeie boterham ermee verdienen zie ik niet zitten.

Een lounche-achtig iets opzetten vergt te grote investeringen, zeker met de regeltjes in Nederland.

Mijn inziens moet je thematisch te werk gaan, publiekstrekkers in huis halen die demonstraties geven, "beroemde" clans wedstrijden laten doen met publiek erbij.
ESL-TV of wellicht dat Clanbase ook zoiets heeft...
LAN parties houden, gesponsorde tournooien, merchandising, wedstrijden met pro-clans over het internet, cursussen geven.
Er zijn pro-spelers die over het internet les geven in het gamen. Dit kost een x-bedrag per uur.
Zelfs groepslessen kun je volgen, strategie voor een clan in een bepaald spel. Communicatie via teamspeak/ventrilo. (http://www.tsviewer.com/)

Reklame kan veelal voor weinig geld via het internet. Als je de juiste websites bezoekt en IRC kanalen. Gebruik affiliate programma's voor een nog groter bereik.
Geen geld voor een host? Draai zelf een webserver, is wellicht langzaam maar het kost bijna niets.

Veel grote bedrijven zijn in de schuur of rommelkamertje begonnen. Als student heb je niet even 50.000 euro liggen om professioneel te beginnen of als onderpand te gebruiken voor een grote lening.

Opstartperiode voor een ondernemer staat al op 6 maanden om überhaupt de deuren open te kunnen zetten. Dan nog eens 2 jaar om een reputatie op te bouwen en vervolgens als het even tegenzit failliet te gaan.

In dit geval betreft het een ondernemersplan voor een gamecafe. Daarvan zijn er al heel wat faiiliet gegaan doordat er een pand gehuurd wordt, hightech computers neergezet, vette reclameacties, en er komt geen kip.

Door heel veel tijd te steken in het direct benaderen van deze markt, heb je geen sommen geld nodig.
Je houdt het risiko beperkt tot het minimum terwijl je het maximum kunt halen uit je marketing.
In mijn eerdere post heb ik aangegeven hoe goedkoop aan een pand te komen. Dit is geen fictie en er zijn nog meerdere mogelijkheden als je basis element bestaat uit LAN.

het is weer een lange post geworden. Ik hoop dat je er wat mee kunt.

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:00
Even paar praktische / kritische noten.
* Ruimte is duur in Nederland, pc zullen een behoorlijke ruimte in nemen waardoor je minder gasten kunt ontvangen. Minder gasten = minder drank = minder omzet. Hoe ga je dat compenseren?
* Als mensen gamen drinken ze weinig, hou daar rekening mee. Wil je gratis laten gamen dan ga je het niet redden op drank. Ga je het gamen geld laten kosten dan is het de vraag hoeveel de mensen ervoor over hebben.

Er gaan in Nederland genoeg horecabedrijven over de kop, vaak door slecht management wat uiteindelijk uitpakt in te hoge kosten of te weinig omzet.

Los daarvan is het idee van een gamecafé goed.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

In de gaming industrie heb je een aantal heel beroemde spelers.
1 daarvan is toevallig een Nederlander. Hij is wereldkampioen World of Warcraft (iig 2 jaar geleden)
Wereldkampioen World of Warcraft...? :P

Je moet idd kijken hoeveel mensen je in totaal wilt kunnen ontvangen, wil je mensen uit de uithoeken van Nederland aantrekken, dan moet je i.i.g. genoeg ruimte hebben en voldoende andere spelers, anders blijven ze wel waar ze zijn.

Misschien is het een idee om eerst een lan-party een aantal keer te organiseren en van daaruit een gamecafé te openen, dan kan je gelijk zeggen: gestart door het team van (naam van lanparty).

• Neerio
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-11 14:49

Neerio

bezorgt ook bij regen

Waar ik als 15 jarig gamer behoeft aan zou hebben.
zou zijn een ruimte waar je voor een paar euro een uurtje kunt gamen.
b.v op een next gen console. met een paar leuke multiplayer games.

en als je dan ook nog een patatje kan halen zou het helemaal geweldig zijn. :P

HDD 6320 is LIeeev

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10 13:02

Technicality

Vliegt rechtsom...

Lokatie is heel belangerijk. Op een macroschaal als je je nationaal wilt presenteren, maar ook met name op lokaal niveau. Lopen er veel scholieren rond? Vergeet niet dat dat de jongeren zijn met geld, tijd en interesse :)

Verwijderd

drooger schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:37:
Wereldkampioen World of Warcraft...? :P
lol ja, even off topic, sorry.

Deze jongen verdient heel leuk als pro gamer en reist de wereld af.
Een Engelse kampioen heeft verleden jaar zijn handen laten verzekeren voor 350.000 euro.
Een pro-team wordt endorced door grote maatschappijen als samsung etc. en begeleid door een manager, die wedstrijden, lokatie, hotels etc coordineerd
Zie ze maar als popsterren met een heel behoorlijk inkomen. Nauwelijks sprake van nerds die graag thuiszitten *O*

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
offtopic:
prohdan bedoeld grubby met Warcraft 3:TFT maar geeft niet hoor we snappen wat je bedoeld

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:37

Qwerty-273

Meukposter

Inderdaad moet je goed onderzoek doen naar je doelgroep. Zoals Prhodan al aangeeft zit je met een aantal punten behoorlijk in de knoop met alleen een gamecafe.

Als je een pand huurt voor een gamecafe, zal je toch een behoorlijke omzet moeten maken om rendabel te kunnen blijven. Kijk naar een normaal cafe waar de meeste omzet op de uitgaansavonden word gemaakt. De rest van de dagen is het vaak rustig (volgens velen te rustig) en zetten ze niet veel om. Probleem met gamers is dat ze bezig zijn met gamen, en dus niet zich volzuipen/voleten ook als je drukke avonden hebt.

Ook als je je nationaal zou richten heb je daar problemen mee, want wanneer heeft men tijd om af te reizen naar een 'centraal' punt in NL. Vaak is dit vrijdag/zaterdag/zondag dus minder dan de helft van de week. Je zal dan dus grote omzetten moeten maken op die dagen, wat moeilijk wordt met alleen gamen.

Punt is ook dat jullie (zover in dit topic dan verteld is) nog geen naam hebben opgebouwd in de games wereld. Dus waarom zou men naar jullie toekomen? De tip van Prhodan om eerst met lan-parties te beginnen is misschien wel een hele goede. Zo bouw je ervaring op met je doelgroep en het verzorgen van zulke evenementen. Als je dan een vaste plek (het gamecafe) krijgt op een gegeven moment zal men sneller daar naar toe gaan waar je dan met eventuele verkoop van games/merchandise weer iets op kan verdienen.

Als je idee echter is om een lounge cafe op te zetten waar de bezoeker ook eventueel kan gamen zou je het over een hele andere boeg moeten gooien. Dus kijken naar het business plan van een 'normaal' lounge cafe en daar door heen een gedeelte games weven. Maar dan kom je dus uit op een lounge cafe met games ipv een artiest/optreden bijvoorbeeld.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• ALH
  • Laatst online: 09-11 20:46

ALH

@TS; Wil je de gasten dan ook laten betalen voor het gamen?

Als je een hoge omzet op de drank nastreeft dan is "de gamer" niet echt een ideale doelgroep.
Onderzoek ook eens of er vraag naar is, je kan nog zulke leuke/goede ingevingen hebben maar er moet wel iemand op zitten te wachten...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Pagina: 1