Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Nee, dit spel is puur een multiplayer spel wat je het beste online kan spelen. (heb 1 vs 1 nog niet geprobeerd)
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Vijf Splat Zone potjes (met opvallend alleen maar Japanners) achter elkaar gespeeld zonder problemen (en alle vijf gewonnen).

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Turf War op Moray Towers daarentegen was hopeloos. Alle potjes verloren.
@NintendoEurope: The next European Splatfest in #Splatoon will be on 08/08 at 19:00 CEST!
North Pole or South Pole?

Poll: Team North Pole of Team South Pole?
• Team North Pole
• Team South Pole
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Die update wordt echt super vet. Geweldig wat ze allemaal toevoegen daarmee en nog gratis ook.
[ Voor 30% gewijzigd door Max|Burn op 02-08-2015 19:13 ]

Squad Battle
- go read the tumblr for the deets http://splatoonus.tumblr.com/
Private Battle
- go read the tumblr for the deets http://splatoonus.tumblr.com/
Level Changes
- Level cap has been increased to LV50.
-- At LV20, when you enter the lobby and listen to the explanation, your level cap will be increased.
Ranked Battle Changes
- S and S+ ranks have been added.
-- you can only progress in S and S+ rank in Ranked Battle (not Squad Battles).
-- you will not gain or lose rank points contributing towards S and S+ in Squad Battles.
- Adjusted win/loss point calculations in Ranked Battle.
- If your rank changes while playing in Ranked Battle, you will automatically be returned to the lobby.
New Gear
- New gear has been added, and will randomly appear for purchase in shops.
New BGM
- New BGM has been added, and will be added to the random battle BGM rotation.
Splatfest changes
- At the conclusion of Splatfest, the win percentage contribution multiplier has been changed from 2x to 4x.
Stage updates
- Urchin Underpass: Significantly modified the layout in all modes.
- Saltspray Rig: Modified the layout in Tower Control.
- Arowana Mall: Modified the layout in Splat Zones.
- Kelp Dome: Modified the layout in Splat Zones and Tower Control.
- Moray Towers: Modified the layout in Splat Zones and Tower Control.
Special Weapon updates
- Inkzooka: Increased the points required to fill the gauge from 180p to 220p.
- Echolocator: Increased the points required to fill the gauge from 180p to 200p.
- Killer Wail: Decreased the points required to fill the gauge from 180p to 160p.
※Numbers reflect rates before Special Charge Up is applied.
Subweapon updates
- Splash Wall: Corrected the amount of damage bombs would deal to the Splash Wall in rare cases.
Gear updates
- Tenacity: if a match starts with one team already having a fewer number of players, the special gauge now fills up when the match actually begins instead of beforehand.
- Special Charge Up: normalized the amount of special you get based on the amount of turf painted if you have a lot of Special Charge Up equipped, so painting large areas now gives you much more meter than before.
Battle SFX updates
- Made it easier to tell what direction an Inkstrike is coming from.
- Made it easier to hear SFX from certain long-range attacks.
Etc.
- Other quality of life updates.
Edit: ...en wat afbeeldingen van nieuwe gear:

[ Voor 48% gewijzigd door RayNbow op 04-08-2015 16:36 ]
Als we dezelfde kant zitten is er misschien kans dat squad join nu ook werkt en we samen kunnen met splatfest ?
Overzichtje:
RayNbow: South
Max|Burn: South
horizon1978: North
Pykow:
CyBeR: South
sanderev66:
Lynox: South
Ehh.. lol ?Etc.
- Other quality of life updates.
[ Voor 18% gewijzigd door Max|Burn op 05-08-2015 06:08 ]
Max|Burn: NNB
Lynox: Lynox5
horizon1978:
Pykow:
CyBeR:
sanderev66:
Mezelf er ook even tussen gezet, lijkt me leuk om hier ook af en toe clans te vormen. Zal iedereen die in het lijstje komt proberen toe te voegen onder melding van dat het van GoT komt.
Waarom zou dat niet mogen? XD Ik heb al mijn accountnamen en dingen in mijn sig staan, is altijd handig.horizon1978 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:06:
Mogen we Nintendo naam hier gewoon plaatsen?
Dat is trouwens niet een NNID overzicht, maar een team overzicht. South = zuidpool, NNB = nog niet besloten.Lynox schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:58:
Overzichtje:
Max|Burn: NNB
Lynox: Lynox5
horizon1978:
Pykow:
CyBeR:
sanderev66:
Mezelf er ook even tussen gezet, lijkt me leuk om hier ook af en toe clans te vormen. Zal iedereen die in het lijstje komt proberen toe te voegen onder melding van dat het van GoT komt.
[ Voor 69% gewijzigd door RayNbow op 04-08-2015 22:40 ]
Oh, wat dom van mij XD Ik ben ook voor South gegaan. Toch lijkt een lijstje met NN's ook wel handig! Met zn allen hier beetje clannen wordt best leuk toch?RayNbow schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:36:
Mijn NNID is te vinden door bovenstaande Miiverse post aan te klikken of m'n homepage (zie profiel) te checken.
[...]
Dat is trouwens niet een NNID overzicht, maar een team overzicht. South = zuidpool, NNB = nog niet besloten.
Urchin Underpass is trouwens flink op de schop gegaan, op een hele positieve manier! Morgen lekker lang splatoonen dus
Overzichtje:
Pykow:
sanderev66:
[ Voor 51% gewijzigd door Max|Burn op 05-08-2015 06:09 ]
Beelden van de Ika Musume gear:

(Benieuwd of de rest van de wereld dit ook krijgt)
Hmm...
WE CAN CHANGE WEAPONS BETWEEN MATCHES! HALLELUJAH!
But only in the new Squad Battle and Private modes.
[ Voor 75% gewijzigd door RayNbow op 05-08-2015 09:45 ]
Zo kom ik mijn naam nog ergens tegen, ik heb tevens voor South gekozenMax|Burn schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 06:06:
Ik wil best me nnid delen, ik doe dat alleen doorgaans via Direct message.
Overzichtje:
Pykow:
sanderev66:
Angelo NL / Global Cargo VTC
Toevoegen mag altijd
RayNbow: South / NNID: ShinNoNoir
Max|Burn: South / NNID: IstariEU
horizon1978: North / NNID: ry.zonhorizons
Pykow: South
sanderev66: South
Lynox: South / NNID: Lynox5
Kevaai: South / NNID: Kevaai
https://docs.google.com/s...pubhtml?gid=0&single=true
Horizon
Waarschijnlijk kunnen we met splatfest niet samen spelen maar erna zou het leuk zijn te gaan squaden.
Ik heb de NNID's erbij gezet maar alleen voor degenen die dat hier publiekelijk gemeld hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door Max|Burn op 13-08-2015 10:42 ]
ry.zonhorizons
= nnid
...and yes, the Squid Girl gear is coming to the US! #Splatoon

(Grote kans dus dat het ook naar Europa komt.)
Blijft sowieso geweldige soundtrack in dat laatste level.
Yup, twee erg goede en leuke wapens. De splatling licht favoriet nu.Lynox schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:03:
Die nieuwe wapens vind ik beide echt super vet! Ze voegen allebei iets nieuws toe en zorgen voor meer variëteit in de gameplay. Nu nog minder noobs online!
Dochter logt net in... Is level 20... Speelt 1 potje... -> level 26.
Voordat ze begon stond ipv 0/24 stond er 500/24...
Lol.
[ Voor 16% gewijzigd door horizon1978 op 06-08-2015 12:42 ]
Hail to the king baby!
* RayNbow gaat voorlopig terug naar z'n gouden .52 Gal Deco / Seeker / Inkstrike combo.
Echt? Ik vind het een verbetering. En de originele was niet eens slecht.Kevaai schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:36:
Ik vind die verandering van Urchin Underpass echt een tegenvaller.
De aanpassing van tower control op saltspray rig is helemaal top. En de kleine aanpassing op Arrowane Mall ook fijn.
De leukste maps (in Turf War) zijn naar mijn mening:
1. Walleye Warehouse
2. Port Mackerel
3. Saltspray Rig
4. Camp Triggerfish
5. Kelp Dome
6. Bluefin Depot
7. Urchin Underpass
8. Moray Towers
9. Arowana Mall
N.B. Ik ben een Splattershot Jr. / Tentatek speler. Heb een hekel aan Chargers en Rollers.
[ Voor 3% gewijzigd door Kevaai op 07-08-2015 09:09 ]
Je kunt o.a. zien wat de huidige maps zijn en wat de volgende maps zullen zijn. Je kunt ook je profiel inzien.
Ben benieuwd of we later ook naar andere profielen kunnen linken. Zou wat voor de topic start zijn.
Edit: en NoA heeft wat stukjes van Splatoon muziek op YouTube geknald:
[ Voor 22% gewijzigd door RayNbow op 07-08-2015 09:13 ]
https://splatoon.nintendo...d17ce483325fa7b42672fcdef
Ik zie m'n eigen profiel als ik die link open.Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:13:
Volgens mij kan je ze wel linken:
https://splatoon.nintendo...d17ce483325fa7b42672fcdef
Heb de Minigun wel getest, niet echt mijn ding, die had wat anders designed moeten worden ipv constant opnieuw te chargen.Gewoon een keer upspinnen en dan vuren totdat je inkt op is.
Emmer test ik vanavond nog wel even maar ik denk dat ik lekker terug ga naar de Aerospray.
Jammer dat de P requirement voor de Inkzooka wat generfed is maar goed.
Om nog verder over dat nummer te hebben...horizon1978 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:48:
Grappig.
Blijft sowieso geweldige soundtrack in dat laatste level.
O_O
(Miiverse)
Noordpool was populairder (52%-48%), maar Zuidpool won vaker (48%-52%).
Wel mooi dat de win tegenwoordig x4 telt
[ Voor 17% gewijzigd door Max|Burn op 09-08-2015 20:29 ]
ach ja, toch 12 seasnails dus niet al teveel om te klagen.
Eerste nederlaag moet kunnen.
Wat me wel steeds opviel was dat als je 7-8 potjes achter elkaar had gewonnen je een disconnect kreeg. Zou Nintendo invloed uitoefenen...

Edit:
Info over mogelijk nieuwe wapens.
[ Voor 16% gewijzigd door RayNbow op 10-08-2015 08:47 ]
De Octoshot Replica krijg je bij het behalen van level 50. Bij het behalen van level 25, 30, 35, 40 en 45 verdien je Cuttlegear uitrusting. Ik zit nu op level 25. Nieuwe wapens heb ik eigenlijk niet nodig. Ik speel enkel met de Splattershot Jr. (ongeveer 400.000 punten tot op hedenRayNbow schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:38:
Voor het eerst trouwens in Splatoon dat ik een On Fire status had met alle vlaggen. Weinig potjes verloren. Het ergste is wanneer je aan 't winnen bent en 't opeens omslaat (aan de andere kant ook een paar keer het omgekeerde meegemaakt).
Edit:
[video]
Info over mogelijk nieuwe wapens.
In mijn eerste playthrough vond ik de Tentatek Splattershot wel een super fijn wapen. Het is alleen jammer dat de Special Gauge verhoogd is naar 220 punten voor het gebruik van de Inkzooka.
[ Voor 7% gewijzigd door Kevaai op 10-08-2015 09:21 ]
Playable octolings zijn wel interessant, maar voor zover ik weet waren alle octolings vrouwen, dus dan zouden ze ook nog een boy variant moeten maken.
Ik zweer nog steeds bij mijn Aerospray MG (of was het de RG met de inkzooka en seekers?)
Heb wel wat weapon classes uitgeprobeerd maar ik vind rollers niets, chargers zijn wat mij betreft te slecht (zeker als je niet op bepaalde maps speelt, een goede charger op Moray Towers kan ik zeker waarderen.) Minigun class had van mijn part anders designed moeten worden, zoals echte miniguns (een keer opspinnen en dan vol gaan tot je inkt op is). De emmer, tja, heb er niet veel mee gedaan maar hij is shortrange wel ontzettend sterk, plus over de muur kunnen splatten natuurlijk.
De 96. Gal met een aantal Damage Up abilities moeten toch voldoende zijn voor een 1-hit KO.RayNbow schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:32:
Ik ben nu wat andere wapens aan 't proberen (en wat andere equipment aan 't levelen), maar de .52 Gal Deco past het beste bij m'n playstyle. Het heeft een aardig bereik met goede damage (schijnt zelfs een van de wapens te zijn met de snelste Time-To-Kill) en het komt met Seekers om druk op vijanden uit te oefenen die buiten je bereik vallen.
Doordat Rollers en Aerosprays veel gebruiken worden vind ik het niet leuk om die zelf te gebruiken. Ik wil graag onderscheidend zijn en probeer dat met de Jr.. Aan Charger-gebruikers heb ik echt een hekel. Vooral als ze in hetzelfde team zitten. Dan speel je gewoon vaak met een man minder.Akaendra schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:51:
Maakt heel weinig verschil overall met de inkzooka, 40p heb je per slot van rekening zo.
Playable octolings zijn wel interessant, maar voor zover ik weet waren alle octolings vrouwen, dus dan zouden ze ook nog een boy variant moeten maken.
Ik zweer nog steeds bij mijn Aerospray MG (of was het de RG met de inkzooka en seekers?)
Heb wel wat weapon classes uitgeprobeerd maar ik vind rollers niets, chargers zijn wat mij betreft te slecht (zeker als je niet op bepaalde maps speelt, een goede charger op Moray Towers kan ik zeker waarderen.) Minigun class had van mijn part anders designed moeten worden, zoals echte miniguns (een keer opspinnen en dan vol gaan tot je inkt op is). De emmer, tja, heb er niet veel mee gedaan maar hij is shortrange wel ontzettend sterk, plus over de muur kunnen splatten natuurlijk.
De .96 Gal schiet wel trager en dan kost een gemist schot meer tijd.Kevaai schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:15:
[...]
De 96. Gal met een aantal Damage Up abilities moeten toch voldoende zijn voor een 1-hit KO.
Definitive TTK Rankings & Data For All Weapons
Bij splatzones de splatling, tentatek, slosher, hero shot replica (squid finale Boss challenger).
En bij turf tussen bijna alles. Ben alleen erg slechte sniper...
Niet afaik.Kevaai schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:15:
[...]
De 96. Gal met een aantal Damage Up abilities moeten toch voldoende zijn voor een 1-hit KO.
Hoogste win streak ooit was +35 ofzo (splatfest, doorgaans haal je dat niet ivm map switch).
Zie meestal geen Aerosprays meer tegenwoordig naast die van mezelf als ik heel eerlijk ben. Zie veel mensen voortaan met een Blaster of een Gal rondlopen,. Rollers blijven rollers natuurlijk, maar ik ben tevreden met aerospray voor zover. Neem daarbij Ninja Squid en Ink Resistance spul, en dan komt het helemaal goed wat mij betreft, lekker achter de seeker aanzwemmen en zo snel wat mensen kunnen splatten ook.Kevaai schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:15:
[...]
[...]
Doordat Rollers en Aerosprays veel gebruiken worden vind ik het niet leuk om die zelf te gebruiken. Ik wil graag onderscheidend zijn en probeer dat met de Jr.. Aan Charger-gebruikers heb ik echt een hekel. Vooral als ze in hetzelfde team zitten. Dan speel je gewoon vaak met een man minder.
In het begin van de match is het idd een manier om snel naar de belangrijke zones te komen. Je moet alleen oppassen dat de tegenstanders niet je pad afsnijden.Akaendra schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:06:
lekker achter de seeker aanzwemmen en zo snel wat mensen kunnen splatten ook.
Soms gebruik ik een seeker alleen ter afleiding. Leuk om dat de tegenstanders te zien schieten op de seeker.
Inktmines blijven ook zoiets eenvoudigs. Vooral bij tower control leuk om achter te laten als je ziet dat je het niet meer red. Twee tegenstanders op die manier splatten is altijd goed.
Gebruik stealth jump nooit behalve tower control.]]
edit: Ligt het aan mij of is de FPS echt omlaag sinds de 2.0 update ? Net redelijk wat potjes gespeeld waar de FPS af en toe tot 15 inkakte ofzo voor me gevoel ? ik heb altijd wel wat FPS drop gehad in ranked maar nooit zoveel.
Ik ben voor het eerst in lange tijd maar weer ranked aan het spelen, o.a. omdat S en S+ er bij zijn gekomen
[ Voor 48% gewijzigd door Max|Burn op 10-08-2015 22:27 ]
Ik duik meestal onder. Dat is voldoende om die dingen te ontwijken.horizon1978 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:44:
In het begin zijn seekers effe lastig maar als je eenmaal de timing hebt kun je er redelijk makkelijk overheen springen. Maar als afleiding zeker handig.
Nergens last van. Wel bij de vorige Splatfest (toen nog op WiFi, niet LAN) last van framedrops die netwerk gerelateerd leken te zijn.Max|Burn schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:13:
edit: Ligt het aan mij of is de FPS echt omlaag sinds de 2.0 update ? Net redelijk wat potjes gespeeld waar de FPS af en toe tot 15 inkakte ofzo voor me gevoel ? ik heb altijd wel wat FPS drop gehad in ranked maar nooit zoveel.
Hier op m'n werk (al is dit weer een tijdje geleden) was de plek waar ik zat min of meer de enige plek waar je stabiel zonder problemen een verbinding kon maken met Eduroam. Op de andere drie werkplekken in m'n kantoor was het signaal best slecht en in de aangelegen kantoorkamers zag je het netwerk zo wat niet.
Zou graag samen spelen
Nothing to see here
Je mag mij altijd toevoegen:itsme schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 07:19:
Is er al een groepje tweakers? Ik heb er nu 2 in m'n lijstje.
Zou graag samen spelen
NNID = Kevaai
Ik ben nu bezig mijn gear te perfectioneren. Ik wil enkel gear met 3 dezelfde subabilities. Beetje rommelen met mijn savefiles heeft het volgende al opgeleverd:
White Anchor Tee - Ninja Squid - Damage Up 3x
Cream Basics - Special Saver - Swim Speed Up 3x
Cherry Kicks - Stealth Jump - Run Speed Up 3x
White Shirt - Ink Recovery Up - Ink Saver (Main) 3x
Squidvader Cap - Special Charge Up - Quick Respawn 3x
Gas Mask - Tenacity - Special Duration Up 3x
Soccer Cleats - Bomb Sniffer - Special Charge Up 3x
Nu bezig met de Tentatek Fake Contacts en Krak-On Red Hi-Tops
[ Voor 58% gewijzigd door Kevaai op 11-08-2015 09:09 ]
Die white tee is altijd goed.
[ Voor 46% gewijzigd door horizon1978 op 11-08-2015 09:07 ]
En kavaai; rommelen met je save files? Hoe dan?
Inderdaad, kan je dat eens verder uitleggen? Of is dat die truuk dat je je Wii U uitzet op het moment dat je de upgrade krijgt?
Gisteravond een tijdje met de Heavy Splatling gespeeld, dat beviel mij wel op de open maps van gisteren. Veel Arowana Mall, daar kan je er lekker mee spelen.
Wel zat ik in een raar team, met 3 man van Level 20+, maar aan het eind hadden ze iets van 200-300 punten

Ook tijdens de afgelopen Splatfest heb ik zeker 15-20 potjes verloren terwijl ik zelf 700+ punten scoor

Hail to the king baby!
Niet echt rommelen. Zorg dat je een externe HD of een USB geheugen koppelt aan je Wii-U.Lynox schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:15:
Oeh dat wordt best wel episch. Helaas wel alleen op de wat bredere maps echt goed te gebruiken.
En kavaai; rommelen met je save files? Hoe dan?
Als je bepaalde uitrusting koopt dan zijn de bijbehorende abilities vooraf bepaald. Het lijkt dat je een willekeurige ability krijgt per 3000/9000/15000 punten maar dat is niet zo. Deze zijn al bepaald bij aanschaf. Resetten op bepaalde punten in het spel heeft dus geen zin.
- Zorg dat je geld of wat Super Sea Snails hebt.
- Kopieer je Splatoon gegevens van het externe geheugen naar het Wii-U geheugen. (Uiteraard eerst van het Wii-U geheugen naar het externe geheugen).
- Ga nu naar Spyke en laat daar de uitrusting veranderen.
- Mocht je na 2 á 3 keer proberen niet 3 dezelfde abilities krijgen, ga terug naar het Wii-U geheugen.
- Kopieer Splatoon gegevens van het Wii-U geheugen naar het externe geheugen en probeer het opnieuw.
Dit lijkt zeer tijdrovend maar dat is het absoluut niet. Binnen 15 á 20 minuten heb je uitrusting met 3 dezelfde abilities. Doordat bepaalde merken de kans op een specifieke ability verhogen, verhoogd het ook aanzienlijk de kans dat Spyke je 3 dezelfde abilities geeft.
Veel plezier met "cheaten"!

(Bij bijvoorbeeld Cuttlegear, Famitsu, KOB en SQUID GIRL kan het wel veel langer duren omdat de kans op een specifieke ability niet wordt verhoogd)
[ Voor 7% gewijzigd door Kevaai op 11-08-2015 12:01 ]
Die is gedisconnect.urk_forever schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:29:
[...]
Er zat er zelfs iemand tussen die 0 punten scoorde en twee keer gesplat wasZelf scoorde ik 700-800 punten en dan toch elke keer verliezen.
M.b.t. gear heb ik juist liever een mix omdat de multiplier na de eerste ability al hard minder wordt.
Mains heb ik doorgaans Ink Saver Main, Damage Up, Resistance. Subs heb ik bomb throw, run speed, swim speed, ink saver sub, ink recover main. Afhankelijk van loadout wisselt het nog wel wat, e.g. soms run speed up ipv damage up als main, soms stealth swim, stealth jump.
[ Voor 63% gewijzigd door Max|Burn op 11-08-2015 12:45 ]

Ik speel bij voorkeur met 3 mains (meestal Tenacity, Ink Recovery Up en Ink Resistance) met 3 volle subs (Special Duration Up, Ink Saver Main en Swim Speed Up)
Damage Up, Defense Up en Ink Saver Sub zijn in mijn ogen waardeloze abilities.
[ Voor 84% gewijzigd door Kevaai op 11-08-2015 13:38 ]
Bijvoorbeeld de douche bij de heavy splatling. Heeft me al vaak gered.
M'n nnid mag daar wel geplaatst worden.
Ink Recovery Up en Ink Saver (Main) prefereer.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
99 vs 98.
Laatst leuk moment meegemaakt. Was bij camp Triggerfish maar dat is niet zo belangrijk.
Ik kom net terug van spawn point naar het middenstuk. Zie ik aan de overkant een roller van ons door inkt van de tegenstander ploegen. Dus die zat zonder inkt als sitting duck daar.
De heavy splatling even draaien en op grond onder hem schieten en inkt pad creëren.
En dan een 'Nice' terugkrijgen maakt het helemaal af. Netjes.