![]() | |
| |
![]() |
[ Voor 4% gewijzigd door 90710 op 14-08-2015 22:35 ]
![]() | |
| |
![]() |
[ Voor 4% gewijzigd door 90710 op 14-08-2015 22:35 ]
Wat was je ervaring? Ik word nou niet echt warm van Splatoon..90710 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 08:50:
Voice chat mis ik echt niet, en 4 tegen 4 is hectisch genoeg (heb op #Firstlook 2014 gespeeld).
Nothing to see here
Erg hectisch maar vooral ook erg leuk, spel zat toen al goed in elkaar en heeft zeker goede multiplayer fun.JerX schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:13:
[...]
Wat was je ervaring? Ik word nou niet echt warm van Splatoon..
Je zou ook het Amiibo pack kunnen importeren..itsme schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:14:
Lijkt me een erg gaaf spel, alleen jammer dat je met de download versie de special edition amiibo dus niet kunt krijgen
Overweeg om de special edition te kopen en dan de disc maar te verkopen ... wat een gedoe.
Als ze de US amiibo pack eens hier verkochten ...
[afbeelding]
[ Voor 51% gewijzigd door 90710 op 08-05-2015 09:28 ]
Mariokart 8 valt niet te vergelijken met Splatoon. Wil je enigszins strategisch en competitief spelen dan is voicechat noodzakelijk. Jammer dat de demo geen singleplayer-modus bevat om alvast kennis te maken met de controls.horizon1978 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:08:
Als er voice chat in zou zitten dan moest deze sowieso optioneel zijn. Vind het wel prettig hoe Nintendo dit in bijvoorbeeld MK8 aanpakt. Zeker met kinderen die online racen.
Ben idd amazon in de gaten aan het houden ... maar vooralsnog is daar bestellen niet gelukt.90710 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:25:
[...]
Erg hectisch maar vooral ook erg leuk, spel zat toen al goed in elkaar en heeft zeker goede multiplayer fun.
Ik zou je zeker aanraden as. zaterdag de demo te proberen.
[...]
Je zou ook het Amiibo pack kunnen importeren..
Nothing to see here
SW-1682-5926-5204
Weinig content? Dat valt reuze meeThermometer schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:28:
Leuke Nintendo direct! Veel info voor iemand als ik die nog niet veel wist over het spel. Wel een aantal punten die me opvallen:
1. Het lijkt erop dat er ge-rushed wordt om de game uit te brengen, weinig content (voor het geld) op launch vind ik. Gelukkig komen de 'updates' wel gratis uit en verkopen ze het niet als DLC
Ik denk dat je zaterdag wel wat verbindingsproblemen zult ondervinden. Maar dat is niet vreemd gezien dat bij elke grote release, ongeacht de uitgever / platform zo is.2. Leuk dat ze een demo vooraf uitbrengen (ook al is het wel kort te spelen). Hoop wel erg dat dit niet een 'stress-test' wordt maar gewoon een marketing ding, wat zou betekenen dat het onspeelbaar wordt.
"Echte content"? Je bedoelt de mini games? Gezien de rest gewoon cosmetisch is.3. Jammer dat ze naast cosmetisch ook echte content in de Amiibo's zetten zonder mogelijkheden om dit te kopen naast amiibo (aka digitaal).
Waarschijnlijk ligt dat aan de vreemde uitleg in het filmpje, dat er speciale levels zijn voor Amiibo.Thermometer schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:28:
... Jammer dat ze naast cosmetisch ook echte content in de Amiibo's zetten zonder mogelijkheden om dit te kopen naast amiibo (aka digitaal).
SW-1682-5926-5204
Nouja ik vind het persoonlijk te weinig content op release voor een €60 (adviesprijs) game. 5 maps en 1 mode voor een game die voornamelijk multiplayer is, vind ik echt te karig als je het vergelijkt met andere multiplayer-focused games. Dan moet de singleplayer wel erg veel brengen, om het voor mij te rechtvaardigen om er €60 voor neer te leggen.90710 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:38:
[...]
Weinig content? Dat valt reuze meeEn juist mooi dat ze een spel na de release verder uitbreiden. En nog gratis ook.
Ben ik het niet mee eens. Mocht dit het geval zijn, vind ik niet dat ze dit als 'demo' moeten promoten, maar meer als 'testfase waaraan je mee mag werken'. Ook al hebben andere grote uitgevers hetzelfde probleem met online 'tests', vind ik niet dat je dat als consument moet accepteren als het je verkocht wordt als 'demo'.[...]
Ik denk dat je zaterdag wel wat verbindingsproblemen zult ondervinden. Maar dat is niet vreemd gezien dat bij elke grote release, ongeacht de uitgever / platform zo is.
Wat ik begreep uit de Nintendo direct zijn er ~20 speciale Amiibo missions die anders spelen afhankelijk van welke Amiibo je hebt. Je wordt daar gelimiteerd in het specifieke stuk van de desbetreffende Amiibo (girl-->charger only, boy-->roller only, etc), dus je kunt beargumenteren dat die 20 levels erg van elkaar verschillen door de manier hoe je ze moest oplossen. Dat vind ik best wat content wat je niet krijgt als je geen Amiibo daarvan hebt.[...]
"Echte content"? Je bedoelt de mini games? Gezien de rest gewoon cosmetisch is.
Full stop hier. De adviesprijs van de game is €39.99 niet €60, je kan het spel zelfs voor €35.99 krijgen als je de demo downloadt.(zie http://www.nintendo.nl/Ni...en-op-9-mei--1007414.html)Thermometer schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:33:
[...]
Nouja ik vind het persoonlijk te weinig content op release voor een €60 (adviesprijs) game.
Er zijn zover ik kan zien in het begin 2 modes: ranked battle en turf wars.Thermometer schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:33:
[...]
5 maps en 1 mode voor een game die voornamelijk multiplayer is, vind ik echt te karig als je het vergelijkt met andere multiplayer-focused games. Dan moet de singleplayer wel erg veel brengen, om het voor mij te rechtvaardigen om er €60 voor neer te leggen.
De rest komt in de volgende weken met een grote update in augustus.Ik snap dat 'de rest' van de content in augustus met een update wordt toegevoegd, maar dat is in mijn ogen dus zoals ik zei het rushen van de game voor de zomer.
Een demo is een testversie van een game. Mensen die denken dat een demo puur is om de gameplay te proberen zitten er al vele jaren naast.Ben ik het niet mee eens. Mocht dit het geval zijn, vind ik niet dat ze dit als 'demo' moeten promoten, maar meer als 'testfase waaraan je mee mag werken'. Ook al hebben andere grote uitgevers hetzelfde probleem met online 'tests', vind ik niet dat je dat als consument moet accepteren als het je verkocht wordt als 'demo'.
Het zijn speciale missies in bestaande Single player mode maps, maar dan met een ander wapen. Puur cosmetisch dus.Wat ik begreep uit de Nintendo direct zijn er ~20 speciale Amiibo missions die anders spelen afhankelijk van welke Amiibo je hebt. Je wordt daar gelimiteerd in het specifieke stuk van de desbetreffende Amiibo (girl-->charger only, boy-->roller only, etc), dus je kunt beargumenteren dat die 20 levels erg van elkaar verschillen door de manier hoe je ze moest oplossen. Dat vind ik best wat content wat je niet krijgt als je geen Amiibo daarvan hebt.
[ Voor 75% gewijzigd door 90710 op 08-05-2015 12:19 ]
My bad, ik zag bij Dixons en MyCom hem voor €60 staan dus ging ervan uit dat dit de adviesprijs was. Dit maakt het wel een stuk dragelijker voor mij.90710 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:12:
[...]
Full stop hier. De adviesprijs van de game is €39.99 niet €60, je kan het spel zelfs voor €35.99 krijgen als je de demo downloadt.(zie http://www.nintendo.nl/Ni...en-op-9-mei--1007414.html)
Ranked battle is toch turf wars maar dan met een rating systeem? Of is er ook daadwerkelijk andere gameplay aan die mode?[...]
Er zijn zover ik kan zien in het begin 2 modes: ranked battle en turf wars.
Ik vind niet dat je misbruik door developers/publishers van het woord 'demo' moet zien als dat elke beta/stresstest nu een demo moet heten. Kijk eens in de Nintendo eShop, hoeveel demo's van games er nog zijn die daadwerkelijk een demonstratie van de game geven, dat zijn er nog erg veel. Games als Battlefield en Destiny gebruiken in hun marketing ook een beta als een 'speel een stuk van de game nog voor release', maar zij noemen dit niet expliciet een demo.[...]
De rest komt in de volgende weken met een grote update in augustus.
[...]
Een demo is een testversie van een game. Mensen die denken dat een demo puur is om de gameplay te proberen zitten er al vele jaren naast.
SW-1682-5926-5204
Eens.Thermometer schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:00:
[...]
Ik vind niet dat je misbruik door developers/publishers van het woord 'demo' moet zien als dat elke beta/stresstest nu een demo moet heten.
[ Voor 15% gewijzigd door 90710 op 09-05-2015 14:04 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Tijd voor een 2e Wii U in huis dan maar?dizzytal schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 21:45:
nouja.. enige puntje is dat Mvr Dizzytal nu met de controller heeft (nog nooit een ' shooter' gespeeld) en wil 't niet meer afgeven...
[ Voor 14% gewijzigd door 90710 op 09-05-2015 22:48 ]
Heb zelf niet gespeeld - dochterlief wilde gamepad niet afgeven90710 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 22:44:
Wel merk ik dat veel mensen het beasisprincipe van het spel niet doorhebben, maw. ze werken niet naar zoveel mogelijk inkt-dekking, maar gaan juist alleen maar iedereen doodschieten.
Anoniem: 494618
Ja, ik weet ' t maar over het algemeen is dat niet zo'n succes. Ik ben benieuwd of matchmaking in de finalversion een beetje goed is, dus dat je wel spelers van t zelfde niveau tegen elkaar krijgt. (Ja, ik heb de ND over Splatoon gezien, maar iedere ontwikkelaar zegt natuurlijk over hun eigenmatchmaking dat t perfect werkt) Bij deze game, die dus zelfs door de gamemechanics ook leuk is voor casualgamers die niets met een 'traditionele' shooter hebben is dat erg belangrijk anders zullen die snel afhaken ben ik bang.90710 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 22:44:
@dizzytal: uiteindelijk kan je ook lokaal 1 tegen 1 spelen, leuk om potjes Splatoon tegen je vrouw te spelen
Tja, wat verwacht je... Ik denk dat de meeste mensen hooguit een uur hebben gespeeld i.v.m. de beperkte tijden. Ik richtte me vooral op het afstoppen van de spelers met rollers, terwijl mijn vrouw direct de roller pakte en inderdaad voornamelijk zoveel mogelijk probeerde te verven. Dat is denk ik ook direct dat wat deze game tot een succes kan maken bij alle soorten spelers. Wil je het benaderen als een shooter, kan dat wil je wat minder een 'echte' shooter spelen ga je verven en plet je af een toe een andere speler als je die tegen komt met je roller.Wel merk ik dat veel mensen het beasisprincipe van het spel niet doorhebben, maw. ze werken niet naar zoveel mogelijk inkt-dekking, maar gaan juist alleen maar iedereen doodschieten.
Bepaalde gear vereisen Amiibo om bepaalde challenges te unlocken. Het halen van deze challenges resulteert dan in exclusieve gear.Anoniem: 494618 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 23:31:
Iets in mij zegt echter dat er veel meer items in het spel komen waarvoor je uiteindelijk moet gaan betalen met echt geld. Zoals fatsoenlijke gear of een extra map o.i.d.,
Spyke vraagt om 'Super Sea Snails', die je met 'Splatfests' kunt verdienen:hoewel ze hebben aangekondigd dat de aankomende updates gratis zijn. Maar zoals dat spul wat die Spike verkocht waardoor je een extra upgrade slot krijgt in je gear of de extra wapens, ik hoop dat dit alles met in-game geld te bekostigen is.
...'Splatfests'... These events will also include their very own ranking system, and based on a player's overall rank, a valuable item called a 'Super Sea Snail' may be received at the end of an event period allowing players to freshen up and improve their gear.
[ Voor 20% gewijzigd door RayNbow op 15-05-2015 16:15 ]
[ Voor 32% gewijzigd door RayNbow op 17-05-2015 09:50 ]
[ Voor 18% gewijzigd door AstralizeR op 19-05-2015 08:31 ]
SW-1682-5926-5204
Om 00:00 zaterdag 23 mei tot 01:00 zondag 24 mei dan?
Strict genomen is die 00:00 al zondag, maar ja, het eindigt om 01:00 op zondag.Anoniem: 494618 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:19:
[...]
Om 00:00 zaterdag 23 mei tot 01:00 zondag 24 mei dan?
Die informatie is onjuist. Zie bijv. ook deze tweet van Nintendo UK. Voor de Britten begint 't om 11 uur 's avonds (op zaterdag).Was even in de war toen ik de informatie bekeek die werd gegeven door http://www.xgn.nl/nieuws/...keert-volgende-week-terug
die zegt dat het om 12 uur 's middags begint.
Hoe kom je bij die tijd? Er is nog maar 1x een uur testtijd en dat is middernacht. Bij de vorige testfire was er wel een 5-6 tijdslot.rieshjart schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 10:00:
En opnieuw op zondag ochtend vanaf 05:00 tot 06:00?
Dat laatste ga ik ws niet redden
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
[ Voor 23% gewijzigd door Hathor op 24-05-2015 00:41 ]
[ Voor 45% gewijzigd door RayNbow op 24-05-2015 09:56 ]
[ Voor 52% gewijzigd door RayNbow op 24-05-2015 18:28 ]
Anoniem: 313096
Edit: paar reviews:@AndreSegers: "[Splatoon's] motion controls make quick responses impossible during combat" I think @arstechnica needs to watch some of my videos
[ Voor 16% gewijzigd door RayNbow op 27-05-2015 17:07 ]
SW-1682-5926-5204
Nothing to see here
Bart Smit even gecheckt net, nada nog.itsme schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:48:
Iemand splatoon al in de winkels gespot vandaag?
* itsme gaat strakjes even wat winkels langs
[ Voor 5% gewijzigd door RayNbow op 28-05-2015 12:15 ]
Ja! Ik liep bij de MediaMarkt in Amersfoort binnen, waar een heel schap al vol stond met splatoon. Ze hadden ook één keer de special edition voor €44.95 (dat is 5 euro duurder dan het gewone spel is daar), die heb ik maar even meegenomenitsme schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:48:
Iemand splatoon al in de winkels gespot vandaag?
* itsme gaat strakjes even wat winkels langs
[ Voor 0% gewijzigd door Barts14 op 28-05-2015 17:50 . Reden: typo ]
SW-1682-5926-5204
This is a Rapture reminder..
Nothing to see here
[ Voor 98% gewijzigd door 90710 op 28-05-2015 21:47 ]
[ Voor 83% gewijzigd door dizzytal op 29-05-2015 07:36 . Reden: gameplay ervaring toegevoegd ]
[ Voor 7% gewijzigd door Pherox006 op 29-05-2015 03:37 ]
Computer says no
Dit is neem ik aan bij de Media Markt? Ik kijk al dagen lang op die website, maar het lijkt wel of ze via internet Splatoon niet doen verkopen.Pherox006 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 03:37:
Is dit een prijsfoutje of niet?
Heb maar toch ff snel de Amiibo versie besteld!
Gisteren even de Mediamarkt in Eindhoven binnengelopen, lagen er nog drie exemplaren waarbij de amiibo was inbegrepen. Ondanks dat ik er één elders had besteld kon ik het niet laten een exemplaar mee te nemen. Ik vreesde dat mijn eerdere bestelling niet zou arriveren. Nu heb ik er dus twee. Dus mocht iemand geïnteresseerd zijn, stuur even een bericht.Anoniem: 494618 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:19:
[...]
Dit is neem ik aan bij de Media Markt? Ik kijk al dagen lang op die website, maar het lijkt wel of ze via internet Splatoon niet doen verkopen.
[ Voor 6% gewijzigd door Kevaai op 29-05-2015 09:38 ]
Besteld op mediamarkt.be, op .nl was em er indd niet neeAnoniem: 494618 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:19:
[...]
Dit is neem ik aan bij de Media Markt? Ik kijk al dagen lang op die website, maar het lijkt wel of ze via internet Splatoon niet doen verkopen.
Toevallig, daar was ik gisteren ook :-) maar had haast en kwam voor iets anders.Kevaai schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:35:
[...]
Gisteren even de Mediamarkt in Eindhoven binnengelopen, lagen er nog drie exemplaren waarbij de amiibo was inbegrepen. Ondanks dat ik er één elders had besteld kon ik het niet laten een exemplaar mee te nemen. Ik vreesde dat mijn eerdere bestelling niet zou arriveren. Nu heb ik er dus twee. Dus mocht iemand geïnteresseerd zijn, stuur even een bericht.
Voor meer mensen die dit willen bestellen op Mediamarkt.be:Pherox006 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:32:
[...]
Besteld op mediamarkt.be, op .nl was em er indd niet nee
quote: FAQEen bestelling geplaatst op mediamarkt.be wordt enkel in België geleverd of kan enkel in een Belgische Media Markt winkel worden afgehaald.
Dit hele topic gaat bijna over de unieke tijdstippen waarbij de servers bewust pas online worden gezet van de demo, slimmerikGRUMBLER schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:48:
Mijn zoon heeft de demo gedownload. Nooit kunnen spelen, omdat er altijd als hij wilde spelen onderhoud aan de severs was. Zag gisteren aanbieding op het Wii U scherm langskomen € 34,99 als download, dan doen we dat wel.
€ 49,99Anoniem: 494618 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:34:
[...]
Toevallig, daar was ik gisteren ook :-) maar had haast en kwam voor iets anders.
Voor hoeveel werd ie daar verkocht? Ook voor 40 euro incl. Amiibo, net als hierboven?
[ Voor 45% gewijzigd door Kevaai op 29-05-2015 11:52 ]
Bij MM ?! Da's sterk, heb er net eentje gekocht voor €44,9599 ...
[ Voor 46% gewijzigd door Goner op 29-05-2015 15:44 ]
[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 29-05-2015 14:31 ]
Dan breng ik hem terugGoner schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:04:
[...]
Bij MM ?! Da's sterk, heb er net eentje gekocht voor €44,95 ...
[ Voor 17% gewijzigd door Kevaai op 29-05-2015 15:02 ]
SW-1682-5926-5204
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq