Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Oh en het is grappig dat je een vriend kan joinen, maar kan best zijn dat je potje erna al weer uit elkaar getrokken wordt en er is geen enkele garantie dat je bij elkaar in het team zit. Daarnaast net 1 bizar potje gehad waarbij ons team 3 rollers had. Wanneer je tegenstander daar geen plan tegenover stelt, wat dus moeilijk gaat zonder enige vorm van communicatie, zijn ze behoorlijk kansloos...
[ Voor 52% gewijzigd door The PyroPath op 29-05-2015 22:30 ]
Breek je nek voorzichtig
De tegenstander heeft geen communicatie nodig, gewoon iemand die goed is met de Splattershot Jr., zoals Andre van GameXplain.The PyroPath schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:25:
Daarnaast net 1 bizar potje gehad waarbij ons team 3 rollers had. Wanneer je tegenstander daar geen plan tegenover stelt, wat dus moeilijk gaat zonder enige vorm van communicatie, zijn ze behoorlijk kansloos...
Heb nu ook wat meer tijd doorgebracht met de Splattershot Jr. en het gaat me steeds beter af (van de gewonnen potjes stond ik op #1 qua punten aantal). Tijdens de Testfires speelde ik vnl. met de roller.
Maar verder vind ik t matchmaking eigen lekker vlot, allen inderdaad jammer dat je niet uit de lobby kunt..
[ Voor 34% gewijzigd door dizzytal op 30-05-2015 09:50 ]
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Na wat zoekwerk blijkt dit model Experiabox niet compatibel met de WiiU voor matchmaking servers. DMZ is niet beschikbaar voor mij als user, UPNP werkt niet, en Port Forwarding evenmin. Zojuist dus maar een nieuwe (v8 of v9) Experiabox besteld via KPN. Maandag nog eens proberen.
Het verbaast me overigens dat men bij KPN tegenwoordig zo moeilijk doet. Vroeger werden die modems gewoon per post opgestuurd, en kon je je oude modem later retourneren. Nu moet mijn oude modem persé met diezelfde koerier mee terug. Lekker dan als het nieuwe modem straks niet (goed) werkt...
Ik heb dus alleen pas singleplayer kunnen spelen. Grappig spel, maar ik hoop echt dat ze nunchuck / Wiimote controls toevoegen á la Metroid Prime Trilogy. WiiU gamepad met motion controls vind ik niet lekker werken - erg onnauwkeurig. Beide analoge sticks blijft behelpen, maar vind ik al iets beter.
[ Voor 66% gewijzigd door Flozem op 30-05-2015 10:45 ]
Verwijderd
Waar ik een stuk minder goed mee overweg kon was dat sluipschuttersgeweer. Een vizier zou het al een stuk aangenamer maken.
De meeste reviews geven als negatieve punt dat er wat weinig content is, maar dat gaat vanzelf goedkomen dus dat boeit me nu niet echt. Daarnaast heb ik vandaag alle drie de amiibo's op kunnen pikken dus dat levert nog wat extra challenges op
[ Voor 0% gewijzigd door Bundin op 31-05-2015 02:13 . Reden: spelling ]
Toevallig kun je ook een dweil als wapen gebruikenBundin schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 22:10:
Gekocht na lezen van wat reviews en kijken van een aantal vids, ik vrees dat ik als een dweil rons zal rennen want controller + mikken + ik is faal. Maar al doende leert men, toch?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Dit werkt. Vreemd genoeg.
De omschrijving is niet geheel duidelijk: op een Wii U Pro Controller druk je eerst Omlaag op de D-pad en B in en houd je die ingedrukt. Daarna druk je ZR en ZL tegelijk in en je krijgt een "dingeltje" te horen. Druk dan op 2 op de Wii Remote en selecteer je wapens. Je kan dan aimen met de WiiRemote.One of our scientists has made a rather stunning discovery! From early reports, it appears to be a means of adding motion control to the controller of the player playing on the TV screen in Battle Dojo. On the controller selection screen for Battle Dojo, press and hold down on the +Control Pad, press and hold B, and then press ZR and ZL.
It seems a Wii Remote Plus is necessary to perform this incredible feat. This technique also appears to be possible when using a Classic Controller or Classic Controller Pro! When using a Wii U Pro Controller, first press ZL and ZR to select that as your controller, and then press the 2 Button on the Wii Remote Plus to activate it.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2015 00:51 ]
edit: Vandaag (zondag) bij intertoys nog ff scherper: http://www.intertoys.nl/games/wii-u/splatoon-wii-u € 34,20
[ Voor 27% gewijzigd door DukeBox op 03-06-2015 15:59 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Na 1 uur proberen ben ik maar gestopt. Vrijwel niet te doen en 100x moeilijker dan de levels
Online kom ik alleen bij Japanse gamers terrecht. Dat is wel echt vaag
[ Voor 21% gewijzigd door Pykow op 31-05-2015 14:13 ]
Angelo NL / Global Cargo VTC
ik ben nu al 2,5 uur met de eindbaas bezig en gewoon niet te doen.
Zoveel frustatie nu om het uberhaubt nog te kunnen halen en opassen dat ik niet rage en mn wii u kapot maak
ik ga maar eens kijken hoe je een Wii game op de Wii u kut afspelen.
Even wat toegevoegd.CyBeR schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:38:
Disc d'r in, Wii Channel kiezen, kiezen voor beeld alleen op TV of TV&GamePad en gaan met die banaan
PSN: Redrafted
Zie RayNbow in "[Wii U] Het Splatoon Topic" voor de werking.Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 00:41:
Trouwens voor fans van lokale multiplayer en Gyro controls..
[afbeelding]
Dit werkt. Vreemd genoeg.
Deze setup...
De game is erg leuk en verslavend wel nog wat weinig content inderdaad maar leuk om even tussendoor te doen nadat je andere games hebt gespeeld.
Helaas kan je nog geen teams maken met vrienden uit je lijst maar dat zal vast nog wel komen in een update. Een erg leuke game tot dusver en wel de moeite waard.
Ik ben ook benieuwd of er mensen samen spelen, als ik het goed zie kom je random in een team dus soms tegen elkaar.
Moet ook nog eens in al die gear opties duiken, gear heeft 1 bonus vast en tot 3 random bonussen als ik t goed zie. Zal even duren voordat een item de ideale combo geeft dus.
En wat een hoop verschillende mogelijkheden ook, eens kijken of ik daar een overzicht van kan vinden.
Hier dus:
http://splatoon.wikia.com/wiki/Gear_Abilities
[ Voor 6% gewijzigd door itsme op 01-06-2015 08:47 ]
Nothing to see here
De "intro" met opstarten waarbij de op dat moment beschikbare arena's aangekondigd is wel een beetje irritant.
Dat ervaar ik anders. Gisteren, zeker toen het in Korea een uur of 9 was,niet anders als gematched met lvl20 koreanen die Splatoon inmiddels tot hun levensdoel hebben uitgeroepen. Ben uiteindelijk maar wat Amiibo missies gaan spelen omdat multiplayer gewoon echt niet leuk meer was. Hoop dat dat in de ranked battlesBizzarro schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:01:
Dit weekend gespeeld, erg vermakelijk. Online lijkt er een redelijk goede balans te zitten tussen matchmaking en de hoeveelheid potjes die je wint. Gelukkig ben je tegen hogere levels niet direct kansloos.
Nogal. Het niet kunnen disconnecten uit de lobby ookDe "intro" met opstarten waarbij de op dat moment beschikbare arena's aangekondigd is wel een beetje irritant.
Yep. Is meer match-fixing dan -matching ... eh, -makingHenk schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:12:
[...]
Gisteren, zeker toen het in Korea een uur of 9 was,niet anders als gematched met lvl20 koreanen
Ben nog maar level 6 en kwam terecht in potjes met level 17, 18 die rondlopen met wapens waar ik nog maar van kan dromen.
Iets anders ; met 3 Splatooners in huis denk ik eraan om voor de gamepad zo'n high-capacity batterij te kopen. Mensen die daar ervaring mee hebben ??
[ Voor 23% gewijzigd door Goner op 01-06-2015 11:19 ]
Dit bemoeilijkt het match-making en als het er ooit komt, dan alleen als de install-base groot genoeg is.epamel schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:44:
Helaas kan je nog geen teams maken met vrienden uit je lijst maar dat zal vast nog wel komen in een update.
Henk schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:12:
[...]
Dat ervaar ik anders. Gisteren, zeker toen het in Korea een uur of 9 was,niet anders als gematched met lvl20 koreanen die Splatoon inmiddels tot hun levensdoel hebben uitgeroepen.
Level zegt niet veel. Heb wel eens een paar keer op #1 gestaan boven een lvl 15+, terwijl ik toen nog onder lvl 7 was. Volgens mij was ik toen flink bezig met de Splattershot Jr.Goner schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:45:
[...]
Yep. Is meer match-fixing dan -matching ...
Ben nog maar level 6 en kwam terecht in potjes met level 17, 18 die rondlopen met wapens waar ik nog maar van kan dromen.
(Jammer dat ik een aantal matches niet heb opgenomen.)
Op het moment gebruik ik de Aerospray MG. De range is best ruk, maar de firerate en de seekers zijn awesome.
Ehhh, ik heb er ook al met een half oog naar zitten kijken, maar heb op dit moment mijn Gamepad maar gewoon aan een draad hangen @ een stopcontact in de buurtGoner schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:45:
[...]
Yep. Is meer match-fixing dan -matching ... eh, -making![]()
Iets anders ; met 3 Splatooners in huis denk ik eraan om voor de gamepad zo'n high-capacity batterij te kopen. Mensen die daar ervaring mee hebben ??
Klopt, maar wat het wel zegt, is het aantal matches. Volgens mij moet je je lvl x1000 doen, en heb je het aantal punten dat je nodig hebt voor level up. Als je het een beetje goed doet, win je 1000p als je een match wint. Iemand die LVL 20 is, heeft dus iets van 200 potjes minstens gespeeld. En daar word je met lvl 7 met ±30 potjes op de teller tegen gematched. Nee, lekkerRayNbow schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:12:
[...]
Dit bemoeilijkt het match-making en als het er ooit komt, dan alleen als de install-base groot genoeg is.
Level zegt niet veel. Heb wel eens een paar keer op #1 gestaan boven een lvl 15+, terwijl ik toen nog onder lvl 7 was. Volgens mij was ik toen flink bezig met de Splattershot Jr.

Wat ik graag zou willen is a la MK8, de mogelijkheid om te kiezen om lekker regiogebonden te gamen. Kunnen we al die overactieve Aziaten uitsluiten, en wat meer betrokken vloeken op die laffe Fransen
Maar het aantal potjes zegt op zich ook niets. Zoals ik al zei, je kunt als low-level meer punten scoren dan een high-level.Henk schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:53:
[...]
Klopt, maar wat het wel zegt, is het aantal matches. Volgens mij moet je je lvl x1000 doen, en heb je het aantal punten dat je nodig hebt voor level up. Als je het een beetje goed doet, win je 1000p als je een match wint. Iemand die LVL 20 is, heeft dus iets van 200 potjes minstens gespeeld. En daar word je met lvl 7 met ±30 potjes op de teller tegen gematched. Nee, lekker
Ik rank wel eens hoger dan een Japanner, zo moeilijk is dat niet.Wat ik graag zou willen is a la MK8, de mogelijkheid om te kiezen om lekker regiogebonden te gamen. Kunnen we al die overactieve Aziaten uitsluiten, en wat meer betrokken vloeken op die laffe Fransen
Je mag toch hopen dat iemand met (meer dan, want erg optimistisch geschat) 200 potjes op zijn naam (200*3 minuten = 600min = 10 UUR), iets beter is geworden in de game dan iemand die er net 20 achter de kiezen heeftRayNbow schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:58:
[...]
Maar het aantal potjes zegt op zich ook niets. Zoals ik al zei, je kunt als low-level meer punten scoren dan een high-level.
Ik ook wel, maar, zeldzaamheidje. Het euforische gevoel is dan ook wel groot op zo'n momentIk rank wel eens hoger dan een Japanner, zo moeilijk is dat niet.
SW-1682-5926-5204
Nah, ik zit op level 17 nu en naarmate 't level hoger wordt heb je meer punten nodig om een level omhoog te gaan. Om van 17 naar 18 te gaan, 25000.Henk schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:53:
[...]
Klopt, maar wat het wel zegt, is het aantal matches. Volgens mij moet je je lvl x1000 doen, en heb je het aantal punten dat je nodig hebt voor level up. Als je het een beetje goed doet, win je 1000p als je een match wint. Iemand die LVL 20 is, heeft dus iets van 200 potjes minstens gespeeld. En daar word je met lvl 7 met ±30 potjes op de teller tegen gematched. Nee, lekker
Dat betekent dus dat er nog meer speeluren in moeten gaan zittenCyBeR schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:20:
[...]
Nah, ik zit op level 17 nu en naarmate 't level hoger wordt heb je meer punten nodig om een level omhoog te gaan. Om van 17 naar 18 te gaan, 25000.
Sorry...Goner schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:28:
Het is wel net een echte shooter hè ? Ik kom al regelmatig campers en spawn-killers tegen ...

Wel lollig overigens omdat je super jump points van de tegenstander ook kunt zien dus als je daar toevallig met je roller in de buurt bent kun je daar kort werk van maken. Gisteren had ik er twee tegelijk op die manier die naast elkaar jumpten
[ Voor 38% gewijzigd door CyBeR op 01-06-2015 15:06 ]
CyBeR schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:05:
Wel lollig overigens omdat je super jump points van de tegenstander ook kunt zien dus als je daar toevallig met je roller in de buurt bent kun je daar kort werk van maken.

Ranked Battle opens tomorrow! That was fast… #Splatoon
From tomorrow the rapid-fire N-ZAP ’85 weapon & a new stage called Port Mackerel are available for free in #Splatoon
[ Voor 73% gewijzigd door Goner op 01-06-2015 16:23 ]
Oh? Die heb ik nog nooit gezienRayNbow schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:45:
Er is ook een kraan met een platform dat over de map beweegt.

Single player is toch ook best leuk. Beetje Galaxy gevoel.
Ik ben er zelf nooit opgeklommen, maar ik zag het in een van de officiele Splatoon filmpjes. Ook tijdens de Testfire viel het me op dat er telkens een schaduw over het gebied heen bewoog.
Zie ook: You can get onto hanging moving platforms above the big top area in saltspray
Heb net gekeken en idd, dat moet kunnen maar je moet er wel wat moeite voor doen. En als roller heb je er niet echt wat aan.RayNbow schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:29:
[...]
Ik ben er zelf nooit opgeklommen, maar ik zag het in een van de officiele Splatoon filmpjes. Ook tijdens de Testfire viel het me op dat er telkens een schaduw over het gebied heen bewoog.
Zie ook: You can get onto hanging moving platforms above the big top area in saltspray
Maar dit is na CS in een ver ver veleden en TF2 wat meer recent de eerste niet-coop shooter die ik online speel. Met een controller nog wel
Ja, ik. Bevalt goed, de pad gaat merkbaar langer mee - zatop voor een intensieve avond gamen. Waar de meegeleverde batterij al na een uurtje of twee leeg is, gaat deze met gemak twee keer zo lang mee.Goner schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:45:
Twee uur maar? Hier gaat de originele makkelijk vijf uur meer.Flozem schreef op maandag 01 juni 2015 @ 23:35:
[...]
Ja, ik. Bevalt goed, de pad gaat merkbaar langer mee - zatop voor een intensieve avond gamen. Waar de meegeleverde batterij al na een uurtje of twee leeg is, gaat deze met gemak twee keer zo lang mee.
Wel de helderheid van het scherm omlaag gezet.
Daarom schrijf ik "intensief gebruik". Punt is dat de vervangende batterij twee keer zo lang mee gaat.horizon1978 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 00:26:
[...]
Twee uur maar? Hier gaat de originele makkelijk vijf uur meer.
Wel de helderheid van het scherm omlaag gezet.
Verwijderd
Op howlongtobeat staat dat deze uit te spelen is binnen 3,5 uur?
Het valt me op dat er weinig tactisch gespeeld wordt door veel mensen. Of ze nu hoog of laag level zijn.
Terwijl er best heel tactisch gespeeld kan worden.
Bijvoorbeeld een roller en iemand als backup om de andere squids af te knallen. Een roller alleen is dead meat als die iemand met een wapen tegen komt.
Op dat gebied is een communicatie mogelijkheid wel heel interessant.
Dat die langer meegaat ok, maar vijf uur is hier ook intensief gebruik (bv Splatoon dus).Flozem schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 07:24:
[...]
Daarom schrijf ik "intensief gebruik". Punt is dat de vervangende batterij twee keer zo lang mee gaat.
Single player binnen 3,5 uur? Zou kunnen als je meteen alle level designs doorhebt. De levels zijn inderdaad niet super lang.
Nou, zó kansloos ben je niet als roller hoor. Ik duik meestal snel onder als ik merk dat er een schutter me in het vizier heeft. Vaak zitten ze wat hoger (campers), dus muurtje verven, omhoog zwemmen en 'splat'Arunia schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:51:
Een roller alleen is dead meat als die iemand met een wapen tegen komt.
Op dat gebied is een communicatie mogelijkheid wel heel interessant.
Heb nu ook de Kraken, maar heb 'm nog niet helemaal door.
Maar inderdaad, beetje communicatie zou niet weg zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Goner op 02-06-2015 10:28 ]
En over campers, tja, als je met een sniper-achtige rifle speelt zul je wel moeten. Daar ben je kansloos mee in een snel gevecht.
Als je daar niet van op de hoogte bent of daarover niets hebt gelezen dan is je dat gewoon niet duidelijk. En snap je dus totaal niet waarom hij die demo nimmer kon spelen op de servers.Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:36:
[...]
Dit hele topic gaat bijna over de unieke tijdstippen waarbij de servers bewust pas online worden gezet van de demo, slimmerik

Maar mijn zoon heeft het spel gekocht in de e-shop, was in no time level 11 en heeft veel plezier dus ja topspel voor hem.
't stond ook vrij groot in beeld…GRUMBLER schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:11:
[...]
Als je daar niet van op de hoogte bent of daarover niets hebt gelezen dan is je dat gewoon niet duidelijk. En snap je dus totaal niet waarom hij die demo nimmer kon spelen op de servers.

[ Voor 4% gewijzigd door GRUMBLER op 02-06-2015 15:10 . Reden: tja ]
Met gewone turf war is niets aan de hand.
Geloof me, met de turfs heb ik ze ook al gezien, meer dan leuk was. Even een pauze nemen en later nog een keer proberen hielp...horizon1978 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:07:
Anderen er ook last van dat ranked veel disconnects heeft?
Met gewone turf war is niets aan de hand.
Nu het volgende probleem:
Vrouwlief wil tv kijken... Is er een off tv setting, of hebben ze daar bij Nintendo niet aan gedacht?

[ Voor 18% gewijzigd door Flozem op 02-06-2015 23:11 ]
Off tv zit niet in dit spel, ik denk dat het voor online niet te doen zou zijn met enkel een Gamepad. Gezien je dan geen kaart hebt en geen hyper jumps kan maken. Wel heb je asynchrone multiplayer (1 speler op TV, één op GamePad) dus technisch moet het mogelijk zijn.Flozem schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:08:
Vrouwlief wil tv kijken... Is er een off tv setting, of hebben ze daar bij Nintendo niet aan gedacht?
Werd ook best samengewerkt.
Meh... Ik heb die kaart nog niet eens gebruikt. En zo groot zijn die arena's niet dat ik moet jumpen... Dat kan mijns inziens overigens allemaal heel goed zonder touchscreen geregeld (meerdere pc shooters hebben dit). Qua score kon ik wel mee overigens.Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:39:
[...]
Off tv zit niet in dit spel, ik denk dat het voor online niet te doen zou zijn met enkel een Gamepad. Gezien je dan geen kaart hebt en geen hyper jumps kan maken. Wel heb je asynchrone multiplayer (1 speler op TV, één op GamePad) dus technisch moet het mogelijk zijn.
Het had toch wel de keuze van de gebruiker mogen zijn om wat belemmeringen voor lief te nemen. Ook tijdens online gameplay. Het lijkt me eerder op een smoes van Nintendo om die gamepad te rechtvaardigen, waarbij ik juist off tv de toegevoegde waarde vindt boven "het tweede scherm".
Jammer - dit betekent dat ik Splatoon minder vaak kan spelen dan ik zou willen.

Bij splat zones is 't anders verdomde handig om te kunnen jumpen.Flozem schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 06:47:
[...]
Meh... Ik heb die kaart nog niet eens gebruikt. En zo groot zijn die arena's niet dat ik moet jumpen... Dat kan mijns inziens overigens allemaal heel goed zonder touchscreen geregeld (meerdere pc shooters hebben dit). Qua score kon ik wel mee overigens.
Singleplayer is behoorlijk eenvoudig, ik denk dat ik die in ongeveer 4 uurtjes had uitgespeeld, desondanks wel vermakelijk. Bij de multiplayer probeer ik met de Splattershot Jr. een baas te worden, die "protection bubble" is zo lekker wanneer iemand denkt je te splatten. Dat matchmaking werkt ook lekker vlot, weinig wachttijden in tegenstelling tot andere games.
Ik heb ook alle 3 de amiibo's maar ik het vertik het om ze uit de verpakking te halen. Slechts 3 kostuums is iets te karig als je het mij vraagt.
Toch heb ik nog een vraag; het is toch zo dat iedere speler andere gear in zijn of haar winkels heeft hangen? Wil je die gear van iemand anders hebben dan moet je naar die freak in de back alley en betaal je een hoger bedrag. Heeft iemand dit al geprobeerd? (Ergens gelezen btw)
[ Voor 20% gewijzigd door Kevaai op 03-06-2015 08:58 ]
En de jump-optie in arena's kan inderdaad het verschil maken tussen winst en verlies.
In principe moet de gear in de winkels elke dag wisselen (lees: 24 uur) het kan zijn dat er toch items tussen hangen die je al hebt gekocht. Als je gear van een ander wilt kopen wees bereid er de hoofdprijs voor te betalen, Spike vind soms gear met al 2 sloten gevuld en vraag zonder blikken of blozen 30k voor zoiets.Kevaai schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:54:
Toch heb ik nog een vraag; het is toch zo dat iedere speler andere gear in zijn of haar winkels heeft hangen? Wil je die gear van iemand anders hebben dan moet je naar die freak in de back alley en betaal je een hoger bedrag. Heeft iemand dit al geprobeerd? (Ergens gelezen btw)
...en dan nog eens 30k als je je 4 slot item wilt "respeccen"
Ben benieuwd of de nog te onthullen mode 'Rainmaker' je veel extra cash op gaat leveren, want zo vliegt het je beurs uit.
SW-1682-5926-5204
Daar heb je je 'Mancave' toch voorFlozem schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:08:
Ik heb op zolder een 22" TV staan met de Wii U, DVD speler, Digitenne en mediaplayer eraan. Moet het alleen delen met dochters die ook graag gamen ...
Bedankt, was er niet van op de hoogte dat die kleding per dag wisselt. Was al een aantal dagen niet meer in de winkel geweest.AstralizeR schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:08:
[...]
In principe moet de gear in de winkels elke dag wisselen (lees: 24 uur) het kan zijn dat er toch items tussen hangen die je al hebt gekocht. Als je gear van een ander wilt kopen wees bereid er de hoofdprijs voor te betalen, Spike vind soms gear met al 2 sloten gevuld en vraag zonder blikken of blozen 30k voor zoiets.
...en dan nog eens 30k als je je 4 slot item wilt "respeccen"![]()
Ben benieuwd of de nog te onthullen mode 'Rainmaker' je veel extra cash op gaat leveren, want zo vliegt het je beurs uit.
Aan de achterkant onderaan zit een kartelrand in t plastic, die met een stanley mes doorsnijden, dan met een pincet de sticker er onderuit vissen.Kevaai schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:54:
Ik heb ook alle 3 de amiibo's maar ik het vertik het om ze uit de verpakking te halen. Slechts 3 kostuums is iets te karig als je het mij vraagt.
Scannen door t doosje heen
Nothing to see here
Het is zonde om voor een enkel kostuum de verpakking open te maken. Ook al is het op die manier. Mocht ik ze ooit slijten (waarschijnlijk bij overlijden) dan leveren ze een aantal centen meer op.itsme schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:48:
[...]
Aan de achterkant onderaan zit een kartelrand in t plastic, die met een stanley mes doorsnijden, dan met een pincet de sticker er onderuit vissen.
Scannen door t doosje heen
Nintendo moet echt met een ToyBox-achtige Amiibo game komen, gewoon gratis in de eShops. Scan een Amiibo om 'm te unlocken speel - level je Amiibo - scan je Amiibo opnieuw om op te slaan. Maar ik verwacht zoiets pas wanneer er genoeg Amiibo-kaarten uit zijn
Er is trouwens een update (1.2.0) voor Splatoon uitgebracht:
Adjustments have been made to make for a more pleasant gaming experience
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2015 12:41 ]
agreed.Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:35:
offtopic:
Nintendo moet echt met een ToyBox-achtige Amiibo game komen, gewoon gratis in de eShops. Scan een Amiibo om 'm te unlocken speel - level je Amiibo - scan je Amiibo opnieuw om op te slaan. Maar ik verwacht zoiets pas wanneer er genoeg Amiibo-kaarten uit zijn
Er is trouwens een update (1.2.0) voor Splatoon uitgebracht:
[...]
Ze doen er op dit moment veel te weinig mee. En het viel me op dat als je een amiibo gebruikt in Smash, dat deze in een ander spel leeg gehaald wordt. Je kunt ze schijnbaar niet koppelen aan meerdere spellen.
Toch leuk voor je erfgenamen ...Kevaai schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:26:
[...]
Mocht ik ze ooit slijten (waarschijnlijk bij overlijden) dan leveren ze een aantal centen meer op.
[ Voor 18% gewijzigd door Goner op 03-06-2015 13:36 ]
Dan heb je ze hopelijk wel uitgestald zodat je ze vaker kan bekijken want anders is het ook maar suf. Toch? Behalve voor eventueel nageslacht dan.Kevaai schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:26:
[...]
Het is zonde om voor een enkel kostuum de verpakking open te maken. Ook al is het op die manier. Mocht ik ze ooit slijten (waarschijnlijk bij overlijden) dan leveren ze een aantal centen meer op.
Vind het gewoon zonde van die € 40,00 voor 3 schamele kostuums. De 3 amiibo's zijn op dit moment makkelijk te slijten voor een hoger bedrag.horizon1978 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:42:
[...]
Dan heb je ze hopelijk wel uitgestald zodat je ze vaker kan bekijken want anders is het ook maar suf. Toch? Behalve voor eventueel nageslacht dan.
Waarschijnlijk vergeet ik ze over enkele weken of maanden te verpatsen en liggen ze ergens onder een laag stof.
[ Voor 16% gewijzigd door Kevaai op 03-06-2015 14:58 ]
Los van die savegames, unlocken die amiibo een hele zwik challenges he. En als je die uitgespeeld hebt, _dan_ krijg je die items.Kevaai schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:42:
[...]
Vind het gewoon zonde van die € 40,00 voor 3 schamele kostuums. De 3 amiibo's zijn op dit moment makkelijk te slijten voor een hoger bedrag.Ik vond ze echter te tof om te laten liggen.
Waarschijnlijk vergeet ik ze over enkele weken of maanden te verpatsen en liggen ze ergens onder een laag stof.
Het is dus niet zo dat je er wat items bij krijgt, en het daar mee moet doen
Splatoon schrijft niet naar de Amiibo. Dus dan kan je 'm zo vaak gebruiken als je maar wilGoner schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:35:
Dat is balen van die ene savegame ... met 3 m/v in huis die Splatoon spelen. Nou ja, dan ieder maar 1 Amiibo.
Zie voor meer info deze pagina:
http://www.nintendo.com/amiibo/compatibility
Momenteel hebben alleen SSB en MarioParty 10 schrijfrechten. En die laatste alleen voor Amiibo van Super Mario-karakters. (zowel de SSB als MP10 Amiibo)
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2015 15:46 ]
Toch eens proberen dan ... je moet de Amiibo in Splatoon nl wel aan een account hangen en een naam geven, dus vraag me af of daarna een andere gebruiker dat nog een keer kan doen.Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:42:
[...]
Splatoon schrijft niet naar de Amiibo. Dus dan kan je 'm zo vaak gebruiken als je maar wil
android since G1.
Zijn ze bang dat mensen met hun Gamepad naar de winkel gaan om Amiibo's te scannen terwijl de Wii U thuis staat

edit: smiley betekent dat ik ook weet dat communicatie na 3 meter al ophoudt
[ Voor 17% gewijzigd door Goner op 03-06-2015 16:12 ]
Dat werkt niet, want die gamepad moet met de Wii U kunnen communiceren. Het is meer tegen bijvoorbeeld het poppetje online bestellen, scannen, terugsturenGoner schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:05:
Vroeg me al eerder af waar dat voor is toen ik die metalen sticker zag.
Zijn ze bang dat mensen met hun Gamepad naar de winkel gaan om Amiibo's te scannen terwijl de Wii U thuis staat