Ik heb Splatoon ook gekocht
. Erg vermakelijk spel, vooral met de roller! Vanavond al tot level 6(.9, nog 100 exp voor level 7) gekomen en ook regelmatig gewonnen van hogere levels. Ik snap alleen nog niet precies hoe het werkt met al die gear en abilities. Ik heb nu een nieuwe hoedje gekocht met extra inkt voor mn main weapon, dat leek me wel handig. Maar de tweede ability wordt dus random gekozen na een bepaalde tijd?
Correct, de tweede, derde, etc., ability is random.mat.hi.as schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 21:36:
Maar de tweede ability wordt dus random gekozen na een bepaalde tijd?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Je kunt de challenges ook doen als andere speler.Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:51:
Tja, dat is idd wel zo. Ik weet idd niet wat er gebeurt als je met een andere Wii U gebruiker inlogt.
Heb net de eerste challenge gedaan voor de Squid (geregistreerd door m'n dochter). Moet er dus nog 3 voor de headgear. Elke set is blijkbaar 4 challenges ...
Zucht wat een dag. Met horten en stoten naar een B- rank geklommen en daarna leek het wel of ik generfd werd... Helemaal terug geklapt naar C- en 0 punten.
Wel een enorme berg connection errors, spelers die but god niet weten wat ze aan het doen zijn (hele veld schilderen met roller maar niet bezig houden met Splat zones ) en potjes met slechts 2 teamgenoten. Frustrerend om het netjes te houden. Nu C- met 50 punten. Pfff
Wel een enorme berg connection errors, spelers die but god niet weten wat ze aan het doen zijn (hele veld schilderen met roller maar niet bezig houden met Splat zones ) en potjes met slechts 2 teamgenoten. Frustrerend om het netjes te houden. Nu C- met 50 punten. Pfff
Breek je nek voorzichtig
Hier gister eigenlijk geen connection errors gehad. Wel had zoontje (
last van team genoten die niet.... Bij de les waren... Haha. Gelukkig heb je ook vaak genoeg een heel goed team.
lol, mijn dochter van 10 doet deze in minder dan 30 min, gewoon omdat ze het leuk vind...Meerdere keren op een dag..Pykow schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:46:
Ik geef het op met splatoon.
ik ben nu al 2,5 uur met de eindbaas bezig en gewoon niet te doen.
Zoveel frustatie nu om het uberhaubt nog te kunnen halen en opassen dat ik niet rage en mn wii u kapot maak
ik ga maar eens kijken hoe je een Wii game op de Wii u kut afspelen.
Dat is het leuke aan die eindbaas, als je het eenmaal door hebt, ram je hem zo het licht uit zijn ogen. Maar voor die routine er een beetje in zit...Frank1973 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:54:
[...]
lol, mijn dochter van 10 doet deze in minder dan 30 min, gewoon omdat ze het leuk vind...Meerdere keren op een dag..
Kinderen hebben een snellere reactie vermogen. Daarnaast kwam ik er achter dat het net de laatste stukje was waar het mis ging.Frank1973 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:54:
[...]
lol, mijn dochter van 10 doet deze in minder dan 30 min, gewoon omdat ze het leuk vind...Meerdere keren op een dag..
oja speelt ook mee dat ik slecht ben met pookjes. Ben een pc gamer
Angelo NL / Global Cargo VTC
Al meer mensen die 'Ranked Battle' gespeeld hebben en hoe gaat dat julie af?
Ik blijf nu zelf al 2 dagen op B- hangen. win-lose-win-lose-win-lose etc., etc. *sigh!*
Ik blijf nu zelf al 2 dagen op B- hangen. win-lose-win-lose-win-lose etc., etc. *sigh!*
SW-1682-5926-5204
Ranked Battle (splat zones) op die nieuwe map (Port Mackerel) is wel super vet.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
De roller (en de upgrade van level 7) vind ik toch het fijnste wapen. Net een paar matches gedaan met een gewoon geweer, maar die verloren we allemaal. Kan natuurlijk toeval zijn, of oefenen aan mijn kant, maar met de roller heb ik ook veel meer plezier
. Net ook twee items georderd, eens kijken hoe duur dat wordt. Ik heb nu niks aan mijn subweapon, dus ik hoef daar geen inkt. Liever voor mn main, zodat ik kan rollen, rollen en nog eens rollen!
Vandaag is de paintbrush (Pablo) beschikbaar gekomen.
Yup. Even geprobeerd. Het voortbewegen is errug snel. Helaas trek je maar een dunne lijn en het 'schieten' is ook niet formidabel. Het is zelfs niet sterk genoeg om de poppetjes in het try-out gedeelte direct knock-out te slaan. Ik denk niet dat het een goed multiplayer wapen is, behalve als je zoveel mogelijk de tegenstanders ontwijkt.horizon1978 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 08:50:
Vandaag is de paintbrush (Pablo) beschikbaar gekomen.
Met de maps van vanochtend toch als schamele lvl 5 maar een roller gepakt. Ging meteen van looser naar topper... 
Waren overigens heel wat Aziaten online.
Waren overigens heel wat Aziaten online.
[ Voor 16% gewijzigd door Flozem op 06-06-2015 18:23 ]
Vandaag Splatoon aangeschaft na het bekijken van gameplay op youtube.
De game bevalt me erg goed tot nu toe en eindelijk voor mij weer eens een reden om na MK8 de Wii U weer aan te zetten. Hopelijk komen er wel snel nieuwe maps bij.
De game bevalt me erg goed tot nu toe en eindelijk voor mij weer eens een reden om na MK8 de Wii U weer aan te zetten. Hopelijk komen er wel snel nieuwe maps bij.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Weet iemand hier waar die tweede counter in Ranked Battles ontstaat? De hoofdcounter loopt van 100 naar beneden, maar regelmatig als je controle verloren bent komt eronder een tweede teller. Die moet eerst aflopen voordat de hoofdteller doorgaat. Ik snap alleen niet hoe die tweede teller wordt bepaald...
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Ik heb zelf nog geen ranked battles weten te spelen (weinig tijd de laatste tijd, naast dat ik nog geen lvl 10 gehaald heb), maar uit deze draad maak ik op dat hoe langer je controle had over het gebied, des te groter de penalty timer. Let wel, de penalty timer krijg je alleen als je controle verliest en vervolgens de tegenpartij controle verkrijgt. Alleen controle verliezen is niet voldoende (dus als je snel genoeg weer controle krijgt, krijg je geen penalty).Deddiekoel schreef op zondag 07 juni 2015 @ 08:36:
Weet iemand hier waar die tweede counter in Ranked Battles ontstaat? De hoofdcounter loopt van 100 naar beneden, maar regelmatig als je controle verloren bent komt eronder een tweede teller. Die moet eerst aflopen voordat de hoofdteller doorgaat. Ik snap alleen niet hoe die tweede teller wordt bepaald...
Tweede teller is inderdaad als tegenstander controle overneemt. Het aantal seconden is verschil volgens mij.
Effe spoiler, dus alleen lezen als je nieuwsgierig bent of klaar bent me de single player:Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 00:41:
Trouwens voor fans van lokale multiplayer en Gyro controls..
[afbeelding]
Dit werkt. Vreemd genoeg.
[...]
De omschrijving is niet geheel duidelijk: op een Wii U Pro Controller druk je eerst Omlaag op de D-pad en B in en houd je die ingedrukt. Daarna druk je ZR en ZL tegelijk in en je krijgt een "dingeltje" te horen. Druk dan op 2 op de Wii Remote en selecteer je wapens. Je kan dan aimen met de WiiRemote.
spoiler:
die setup laten ze op de scroll zien die je in level 26 kunt vinden. 
Vanmiddag voor het eerst ranked gespeeld. Als ik het goed begrijp, is er nu dus slechts 1 game mode voor ranked? Sommige levels zijn best leuk, maar de saltwater rig is te dicht op elkaar gepakt vind ik. Zeker met die twee hoge uitkijkpunten aan beide kanten is het lastig om een gebied te controleren. Nu vind ik dat sowieso een vervelend map, dus misschien dat het daardoor komt
.
Ik vind het wel grappig hoe dezelfde maps zo enorm anders voelen in Ranked mode. Zo is Skatepark in regular mijn minst favoriete map terwijl het in ranked juist wel mijn favoriete is!mat.hi.as schreef op zondag 07 juni 2015 @ 16:59:
Vanmiddag voor het eerst ranked gespeeld. Als ik het goed begrijp, is er nu dus slechts 1 game mode voor ranked? Sommige levels zijn best leuk, maar de saltwater rig is te dicht op elkaar gepakt vind ik. Zeker met die twee hoge uitkijkpunten aan beide kanten is het lastig om een gebied te controleren. Nu vind ik dat sowieso een vervelend map, dus misschien dat het daardoor komt.
Ik ben benieuwd of de stroom van updates zo aan blijft houden. Want ik zou graag nog meer opties hebben. Hoezeer ik me ook vermaak met Ranked.
Wat zijn hier trouwens de gedachten over de grote Augustus update?
Ik denk (en misschien hoop) dat ze dan iets van clans introduceren.
[ Voor 7% gewijzigd door Deddiekoel op 07-06-2015 17:32 ]
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Skatepark is bij mij precies het omgekeerde. Als ik zelf mag schilderen wat ik wil, uitstekend. In ranked is het teveel chaos en teveel poppetjes om me heen voor de roller.
offtopic:
Je mag je verlanglijstje wel bijwerken
Eindelijk wat ranked matches kunnen spelen en Skatepark is geweldig voor de Aerospray/Seeker combo.
Denk dat favoriete arena ook sterk te maken heeft met het wapen dat je gebruikt. Knap hoe Nintendo in het game als dit toch zoveel diversiteit heeft weten in te bouwen op dat gebied.mat.hi.as schreef op zondag 07 juni 2015 @ 18:11:
Skatepark is bij mij precies het omgekeerde. Als ik zelf mag schilderen wat ik wil, uitstekend. In ranked is het teveel chaos en teveel poppetjes om me heen voor de roller.
offtopic:
Editie: Jay... Extra time gehad tijdens ranked battle!
[ Voor 5% gewijzigd door horizon1978 op 08-06-2015 00:18 ]
Gisteravond bijna platgewalst.
Dat scheelde inderdaad maar zeer weinig!
Neem je trouwens die video's op met een speciaal capturing device? Het ziet er best wel netjes uit.
Ik heb een Elgato Game Capture HD60 tussen m'n Wii U en m'n pc hangen.mat.hi.as schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:06:
[...]
Dat scheelde inderdaad maar zeer weinig!
Neem je trouwens die video's op met een speciaal capturing device? Het ziet er best wel netjes uit.
De volledige match is trouwens terug te vinden op m'n brakke YouTube-kanaal:
Nog steeds speelt mijn vrouw meer dan ik. 
Maar heb haar gisteren een linkje gestuurd met 5 tips voor Splatoon. Geen idee of die hier ook al stond, maar ze heeft ze gisteren met veel succes uitgevoerd.
eerste puntje: Niet je eigen base sprayen vanaf de start. Dit doe je automatisch wel als je dood gegaan bent.
Dus meteen zo snel mogelijk naar het midden en naar de andere kant. Dat helpt ook voor mensen die super jumpen.
Spray zoveel mogelijk het verf van de tegenstander. Daar krijg je 2 punten voor ipv 1 punt. enzovoorts.
Linkje naar het hele gebeuren:
http://venturebeat.com/20...rt-by-painting-your-base/
Wellicht iets voor in de TS?
Maar heb haar gisteren een linkje gestuurd met 5 tips voor Splatoon. Geen idee of die hier ook al stond, maar ze heeft ze gisteren met veel succes uitgevoerd.
eerste puntje: Niet je eigen base sprayen vanaf de start. Dit doe je automatisch wel als je dood gegaan bent.
Dus meteen zo snel mogelijk naar het midden en naar de andere kant. Dat helpt ook voor mensen die super jumpen.
Spray zoveel mogelijk het verf van de tegenstander. Daar krijg je 2 punten voor ipv 1 punt. enzovoorts.
Linkje naar het hele gebeuren:
http://venturebeat.com/20...rt-by-painting-your-base/
Wellicht iets voor in de TS?
Grappig, ik zag laatst een aantal tips dat je juist wel je base moet sprayen in het begin.
Zie: http://gonintendo.com/sto...-splatoon-s-turf-war-mode
Helemaal als je bedenkt dat je tegenstander anders heel makkelijk bij je base kan komen en zo voor jouw team juist problemen kan veroorzaken.
Meer er zijn veel meer tips:
http://www.nintendolife.c...es_to_improve_your_inking
Maw. er is niet één manier om goed Splatoon te spelen
Zie: http://gonintendo.com/sto...-splatoon-s-turf-war-mode
Helemaal als je bedenkt dat je tegenstander anders heel makkelijk bij je base kan komen en zo voor jouw team juist problemen kan veroorzaken.
Meer er zijn veel meer tips:
http://www.nintendolife.c...es_to_improve_your_inking
Maw. er is niet één manier om goed Splatoon te spelen
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2015 11:26 ]
Ugh, video guides. Allemaal leuk en aardig, maar ik vind het fijner om dingen te lezen en te skippen. Zeker met dit soort tips, waarvan er genoeg dubbel zijn, of ik zelf al snap en toepas. Alleen de nieuwe en andere dingen wil ik dan in meer detail lezen. En de fancy video kan ik zelf wel bedenken 
Gelukkig zijn ze niet zo lang, dus ik kijk ze wel even
Ik spray meestal snel en zo veel mogelijk de grote oppervlaktes om maar de special te vullen. gewoon het grote vlak en niet elk hoekje en gaatje.
SW-1682-5926-5204
De uitleg staat bij mijn guide er gewoon onder.mat.hi.as schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:27:
Ugh, video guides. Allemaal leuk en aardig, maar ik vind het fijner om dingen te lezen en te skippen. Zeker met dit soort tips, waarvan er genoeg dubbel zijn, of ik zelf al snap en toepas. Alleen de nieuwe en andere dingen wil ik dan in meer detail lezen. En de fancy video kan ik zelf wel bedenken
Heb zelf ook een hekel aan al die youtube guides. Zeker voor het fixen van spullen. Elke keer op pauze drukken.
Die had ik inderdaad al gelezenArunia schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:30:
[...]
De uitleg staat bij mijn guide er gewoon onder.
Heb zelf ook een hekel aan al die youtube guides. Zeker voor het fixen van spullen. Elke keer op pauze drukken.
Een tip die ik bij de laatste guide zag is een belangrijke voor de turf wars: in de laatste paar seconde alleen voor de grond gaan, niet voor tegenstanders. Ik heb zoveel matches gehad waarbij het maar een paar procent verschil maakte tussen verliezen en winnen, dus het kan zomaar net goed uitpakken.
Daar heb je gelijk in. Alleen oppassen dat de tegenstander jouw niet op de korrel neemt. Want als jij wordt afgeschoten krijgt de tegenstander en een best mooie verf blob bij.
Vooral bij splat zones is die verf blob er een die nog best wel 's de counter om wil laten slaan.
Weinig tactiek maar echt lachen om te spelen.
Hou van die rechtdoor levels
Hou van die rechtdoor levels
Dan moet je ranked spelentrekker22 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:46:
Weinig tactiek maar echt lachen om te spelen.
ik heb juist zelf nog geen taktiek
pas potje of 20 gedaan...
New Japanese Music Video ft. Squid Sisters showcasing Splatoon's new Splatfest content:
Voor mij lijkt de roller echt het meest effectie wapen, maar ik ben ook pas level 5.
Af en toe kom je spelers tegen die 0 punten scoren
Uuhm. Mijn squids is niet zo goed, maar ik zie of hoor niet echt nieuwe dingen toch? Die snelweg lijkt me niet speelbaar. Alleen de map op 0:55 (die na skatepark, met paars en groene verf) herken ik niet direct.
Nieuw Splatfest content klinkt goed in ieder geval. Nieuwe gamemodes lijken me in ieder geval een zeer welkome upgrade!
edit: De roller is en blijft voor mij ook het beste wapen. Als ik met schietdingen iets ga proberen, wordt ik zelf veel te snel neergeknald. Ik kan gewoon niet mikken en meerdere blobs op een tegenstander krijgen. Die roller is gewoon domweg tegen iemand aanlopen, dat lukt me wel
En die mensen die 0 punten scoren zijn gewoon niet aanwezig
Nieuw Splatfest content klinkt goed in ieder geval. Nieuwe gamemodes lijken me in ieder geval een zeer welkome upgrade!
edit: De roller is en blijft voor mij ook het beste wapen. Als ik met schietdingen iets ga proberen, wordt ik zelf veel te snel neergeknald. Ik kan gewoon niet mikken en meerdere blobs op een tegenstander krijgen. Die roller is gewoon domweg tegen iemand aanlopen, dat lukt me wel
En die mensen die 0 punten scoren zijn gewoon niet aanwezig
[ Voor 34% gewijzigd door mat.hi.as op 10-06-2015 09:24 ]
De Splattershot Jr. (het standaardwapen) is eigenlijk een van de meest degelijke en effectieve wapens. Hij verspreidt veel verf waardoor de special gauge snel oploopt. Vervolgens kan je in benauwde situaties de bubbler activeren. Voor een nog beter effect de gebruiksduur verlengd door specifieke uitrusting. Range bomb up + less usage sub weapons behendigheden voor het strooien en verder gooien van Splat Bombs. Damage Up maakt de Splattershot Jr. gelijkwaardig aan andere wapens. Tot ongeveer level 14 met deze combinatie rondgelopen.
Vervolgens de Splattershot Pro gebruikt. De naam deed vermoeden dat het een verbetering zou moeten zijn. Nou, niet dus. Het duurt veel langer voordat je de special gauge vol hebt en de inkstrike (mortier) is echt nutteloos.
Toen maar overgestapt naar de Krak-on Roller (dus met Kraken) met snelle squid, ninja squid, langere gebruiksduur special weapon, up defence en less usage main weapon behendigheden. Echt een winnende combinatie in Turf War. Die Kraken is in feite een geüpgrade versie van de Bubbler.
Vervolgens de Splattershot Pro gebruikt. De naam deed vermoeden dat het een verbetering zou moeten zijn. Nou, niet dus. Het duurt veel langer voordat je de special gauge vol hebt en de inkstrike (mortier) is echt nutteloos.
Toen maar overgestapt naar de Krak-on Roller (dus met Kraken) met snelle squid, ninja squid, langere gebruiksduur special weapon, up defence en less usage main weapon behendigheden. Echt een winnende combinatie in Turf War. Die Kraken is in feite een geüpgrade versie van de Bubbler.
[ Voor 9% gewijzigd door Kevaai op 10-06-2015 10:13 ]
Yep. Ook nog steeds mijn favo "wapen".Kevaai schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:04:
Echt een winnende combinatie in Turf War. Die Kraken is in feite een geüpgrade versie van de Bubbler.
Niet dom gaan rollen, maar goed om je heen kijken of er niet iemand achter je aan komt. Ik draai af en toe een rondje. Leuk om die snipers te splatten die door hun chargers/squiffers staan te loeren ...
Precies, vooral in Port Mackerel (containerlevel) echt een beest. Ninja squid is écht een must. Ze zijn je gewoon helemaal kwijt wanneer je onderduikt. Ook lekker om sneaky de andere kant van het level te bereiken wanneer er sprake is van een base rape. Zet daar een beacon neer en je medespelers kunnen op strategische plekken respawnen. Het is echt heel belangrijk om goede uitrusting te gebruiken. Het uiterlijk boeit me eigenlijk helemaal niet.Goner schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:26:
[...]
Yep. Ook nog steeds mijn favo "wapen".
Niet dom gaan rollen, maar goed om je heen kijken of er niet iemand achter je aan komt. Ik draai af en toe een rondje. Leuk om die snipers te splatten die door hun chargers/squiffers staan te loeren ...
Ik merk trouwens dat het mij slechter af gaat in ranked battles met slechts 1 splatzone dan maps met 2 splatzones.

Edit:
Morgen komt een nieuwe stage, Kelp Dome!
Nachtmodus?mat.hi.as schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:16:
Uuhm. Mijn squids is niet zo goed, maar ik zie of hoor niet echt nieuwe dingen toch?
Edit:
Morgen komt een nieuwe stage, Kelp Dome!
[ Voor 12% gewijzigd door RayNbow op 10-06-2015 11:28 ]
Inktensive
. Zag er wel uit als een lekkere pot. Ik merk ook dat het met 1 zone het een stuk slechter gaat. Natuurlijk 8 toons die allemaal op hetzelfde stukje willen lopen. Schiet niet op.

Kelp Dome was al te spelen in de singleplayer mode
Die zijn disconnected, niet gewoon heel slechtPykow schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:16:
Voor de grap een daadwerkelijke dubbelpost.
[ Voor 88% gewijzigd door CyBeR op 10-06-2015 12:30 ]
Leuk!
En niets leuker dan rollers onder te splatten met mijn aerospray RG. Har har.
Ik kan de RG nog niet kopen, maar in welk opzicht is die beter dan de MG?horizon1978 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:55:
Leuk!
Inkstrike als special en mines als secondaryRayNbow schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:26:
[...]
Ik kan de RG nog niet kopen, maar in welk opzicht is die beter dan de MG?
Heb ik toch liever seekers.
Inktstrike is handig in ranked battles.
De twee inkstrikes die m'n team vlak na de 1e minuut tegen ons kregen (RayNbow in "[Wii U] Het Splatoon Topic") waren niet zo effectief. Ja, de countdown werd gestopt of ze hadden de controle overgenomen, maar het was voor zeer korte duur. Dan zijn m'n seekers (bijv. na 0:25) en m'n inkzooka (bijv. na 2:50) een stuk bruikbaarder.
Splatoon is nu echt een game waarbij de reviews zo falen. De game is beoordeeld als een 8. Goed cijfer naar denk dat iedereen die deze game speelt vind dat de game hoger zou moeten. De game is vooral "maar" een 8 omdat er te weinig content in zit. Maar sinds de release zijn er al modus en levels bijgekomen. Bovendien werd er in reviews wel eens geklaagd over wachttijden, ik speel het geregeld en heb nog nooit wachttijden gezien. Volgens mij heeft Nintendo deze game gewoon gefaseerd gereleased zodat er geen issues en performance problemen zouden optreden.
Ik vind het tot nu toe de meest originele en lekker spelende game van deze generatie!
Ik vind het tot nu toe de meest originele en lekker spelende game van deze generatie!
Spel krijgt van mij een 9/10, vanwege gebrek aan Pro Controller besturings mogelijkheden.
Dat is - serieus - het enige minpunt aan het spel voor mij. Het is wel een die echt telt dus 1 punt aftrek.
[list]
• Het spel zit vol met content en er komt nog veel meer content aan
• Er komen nieuwe battle modussen aan.
• Er komt een grote update in augustus
Maw. dit is zo'n spel wat met de tijd zal groeien, en ik denk dat dit een titel wordt die je straks op alle Nintendo consoles hebt.
Ik hoop stiekem op een Nintendo 3DS versie, maar ik reken er nog niet op
Dat is - serieus - het enige minpunt aan het spel voor mij. Het is wel een die echt telt dus 1 punt aftrek.
[list]
• Het spel zit vol met content en er komt nog veel meer content aan
• Er komen nieuwe battle modussen aan.
• Er komt een grote update in augustus
Maw. dit is zo'n spel wat met de tijd zal groeien, en ik denk dat dit een titel wordt die je straks op alle Nintendo consoles hebt.
Ik hoop stiekem op een Nintendo 3DS versie, maar ik reken er nog niet op
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2015 23:52 ]
Voor mij krijgt splatoon een 8/10 en dat zou aan mij kunnen liggen dat ik nog niet ranked heb gespeeld.
De slechte punten zijn voor mij:
Steeds maar 2 maps te spelen per dag.
geen communicatie mogelijkheid.
In de single player heb je veel leuke gameplay elementen zoals inktlijnen. Onzichtbare blokken. Blokken die groter en kleiner worden etc. Dit mis ik online.
geen communicatie mogelijkheid.
In de single player heb je veel leuke gameplay elementen zoals inktlijnen. Onzichtbare blokken. Blokken die groter en kleiner worden etc. Dit mis ik online.
Fout. 2 maps per 4 uur per modus. En ik vermoed, dat wanneer er meerdere maps beschikbaar zijn er een rotatie van drie maps zal zijn. Als je goed kijkt zie je dat er ruimte is voor een derde map.Pykow schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 00:00:
Voor mij krijgt splatoon een 8/10 en dat zou aan mij kunnen liggen dat ik nog niet ranked heb gespeeld.
Geen gemis, en je kan met de d-pad korte berichtjes sturen.geen communicatie mogelijkheid.
Ja, ik weet niet of die wel in een online modus zouden werken.In de single player heb je veel leuke gameplay elementen zoals inktlijnen. Onzichtbare blokken. Blokken die groter en kleiner worden etc. Dit mis ik online.
Online en singleplayer zijn duidelijk twee verschillende speltypen. Ook de taak die je vervult is anders.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2015 00:05 ]
Het is wel 1 van de leukste games die ik afgelopen 2 jaar heb gespeeld
En zeker 1 van de kleurrijkste!
Dus om de 4 uur wisselen de maps, duidelijk. Ik had al een paar keer om 20 uur die news reporters gezien, maar blijkbaar nog niet genoeg op andere tijden gespeeld
.
De berichtjes via de d-pad zijn een beetje jammer, vind ik zelf. Alleen maar "nice" en "come to me" toch? En het valt mij niet eens echt op als iemand zoiets stuurt, dus kan/doe ik er ook niks mee.
Dus om de 4 uur wisselen de maps, duidelijk. Ik had al een paar keer om 20 uur die news reporters gezien, maar blijkbaar nog niet genoeg op andere tijden gespeeld
De berichtjes via de d-pad zijn een beetje jammer, vind ik zelf. Alleen maar "nice" en "come to me" toch? En het valt mij niet eens echt op als iemand zoiets stuurt, dus kan/doe ik er ook niks mee.
Die level 3 gear duurt écht lang met upgraden.
Behendigheid 1: 3.000 punten
Behendigheid 2: + 9.000 punten
Behendigheid 3: + 15.000 punten
Ik behaal rond de 700 á 1.100 punten in een turf war. Dat zijn 36 potjes * 3 minuten, dan zit je op 108 minuten.
Behendigheid 1: 3.000 punten
Behendigheid 2: + 9.000 punten
Behendigheid 3: + 15.000 punten
Ik behaal rond de 700 á 1.100 punten in een turf war. Dat zijn 36 potjes * 3 minuten, dan zit je op 108 minuten.

Ik probeer nu ook een beetje af te wisselen met gear die al wel helemaal unlocked is met gear die dat nog moet doen. Zodat ik later wat verschillende stukken heb met verschillende upgrades, om me met een zo goed mogelijke samenstelling uit te rusten. Nu ga ik bijvoorbeeld met nieuwe schoenen een potje in, maar wel met een vestje met 4 unlockte upgrades.
Dat doe ik niet, dan duurt het bij elkaar nog langer. Level 1 gear koop ik direct uit de winkel. 1 of 2 potjes spelen en ze zijn geüpgraded. Elke keer als ik een kledingstuk volledig heb geüpgraded, koop ik een nieuwe. Ik ga niet hamsteren want dan is mijn spaarpot direct leeg. Koop ook niet alle wapens. Momenteel ben ik level 17 met € 120.000.mat.hi.as schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:45:
Ik probeer nu ook een beetje af te wisselen met gear die al wel helemaal unlocked is met gear die dat nog moet doen. Zodat ik later wat verschillende stukken heb met verschillende upgrades, om me met een zo goed mogelijke samenstelling uit te rusten. Nu ga ik bijvoorbeeld met nieuwe schoenen een potje in, maar wel met een vestje met 4 unlockte upgrades.
Maar hoe kom je dan aan level 3 gear (dus met 4 upgrades in totaal)? Ik hou ook nog best wel wat geld over, omdat er veel meer experience nodig is om gear te upgraden dan te kopen (~2k vs ~27k). Level 13 met ~25k hier, dus ook geen geldproblemen.
Af en toe hangt er wat in de shop, maar je kan je gear ook upgraden bij Spike in de hoek voor 30kmat.hi.as schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:21:
Maar hoe kom je dan aan level 3 gear (dus met 4 upgrades in totaal)? Ik hou ook nog best wel wat geld over, omdat er veel meer experience nodig is om gear te upgraden dan te kopen (~2k vs ~27k). Level 13 met ~25k hier, dus ook geen geldproblemen.
SW-1682-5926-5204
Naarmate jouw level stijgt, des te meer "freshness" jij bezit. Volgens mij kreeg ik rond level 14 mijn eerste level 3 gear in de winkel. Dus zit er aan te komen voor je.mat.hi.as schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:21:
Level 3 gear kost rond de 8.000 á 10.000 coins per kledingstuk.
Spike is een oplichter. Tevens veel leuker om gear in de winkel te kopen dan het van iemand anders te kopiëren. Ik laat het lot beslissen welke uitrusting ik krijg.AstralizeR schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:24:
[...]
Af en toe hangt er wat in de shop, maar je kan je gear ook upgraden bij Spike in de hoek voor 30k
[ Voor 72% gewijzigd door Kevaai op 11-06-2015 09:30 ]
Ah,, ik had begrepen dat je alleen met level 1 of 2 speelde. Maar je speelt dus vaker met volledig geupgrade gear dan ikAstralizeR schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:24:
[...]
Af en toe hangt er wat in de shop, maar je kan je gear ook upgraden bij Spike in de hoek voor 30k
Hmm, ik heb al een paar level 3 dingen zien hangen (en gekochtKevaai schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:24:
[...]
Naarmate jouw level stijgt, des te meer "freshness" jij bezit. Volgens mij kreeg ik rond level 14 mijn eerste level 3 gear in de winkel. Dus zit er aan te komen voor je. d:)
t.net is sowieso van de 'snelle' reviews, en enige hindsight zit daar vaak niet echt in. Dat doet Nintendolife dan toch beter, die lieten het definitieve cijfer sowieso wachten tot de definitieve versie uit zou komen. Dat wachten in de lobby wat een groot minpunt van t.net is, is in de praktijk 0,0 probleem omdat het toch wel vult.giantgiantus schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:11:
Splatoon is nu echt een game waarbij de reviews zo falen. De game is beoordeeld als een 8. Goed cijfer naar denk dat iedereen die deze game speelt vind dat de game hoger zou moeten.
Idem met die content. Het is ergens een beetje vreemd dat er een game uitgebracht wordt die 'half af' is, maar ik heb stellig het idee dat dat juist gedaan is om community feedback mee te laten spelen in wat er aan (gratis) DLC bij komt.
Zeker mee eens. Veel mensen van mijn generatie (25-30 jaar) begrijpen niet dat ik een Wii U heb gekocht, maar games als splatoon (en zo'n beetje elke mario/zelda/donkey kong game) maken dit voor mij nog steeds de beste/leukste game machineIk vind het tot nu toe de meest originele en lekker spelende game van deze generatie!
Eurogamer heeft overigens wel een review die spot-on is. Splatoon zou wel eens voor een opleving van de wii u kunnen zorgen.
Meh, dat betwijfel ik. Niet omdat het een slechte game is (verre van dat zelfs), maar door de reclame. Er is afaik geen reclame van, dus het moet van buitengewoon goede reviews komen, of mond-op-mond reclame. De reviews zijn niet lovend, zoals we net noemde. En mond-op-mond reclame werkt ook niet uitstekend. Veel mensen die een Wii-U hebben zijn er enthousiast over, desondanks heeft nog niet iedereen een Wii-U
.
Inderdaad, errug kort door de bocht, maar ik denk dat Splatoon niet genoeg is. Misschien dat het met reclame, een continue stroom van gratis DLC en nieuwe reviews een kans heeft
Inderdaad, errug kort door de bocht, maar ik denk dat Splatoon niet genoeg is. Misschien dat het met reclame, een continue stroom van gratis DLC en nieuwe reviews een kans heeft
Eeuuuh.mat.hi.as schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 10:36:
Er is afaik geen reclame van

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pjPOSKnOftA&noredirect=1]
en ga zo maar door. Splatoon is de meest gereclameerde Nintendo-titel van het afgelopen decennium volgens mij, alleen gaat 't in Europa inderdaad niet zo hard. (In plaats daarvan betalen wij hier een stuk minder voor de game.)
Forgive my ignorance. Daarom had ik ook erbij gezet 'afaik'. Prima als er wel genoeg reclame is, en de Wii-U er inderdaad een boost door krijgt, mij hoor je niet klagen
.
Idd, elke speelgoed winkel welke je in loopt, heeft wel bij de ingang alles omgezet naar reclame voor Splatoon.
Dat viel me ook op ... MM, Gamemania, bij Intertoys zelfs een actie (tel de inktvlekken in de winkel).
Maar weinig tot geen spellen en Amibo's (wat ook een goed teken kan zijn).
Maar weinig tot geen spellen en Amibo's (wat ook een goed teken kan zijn).
Splatoon heeft in Japan ervoor verzorgd dat de Wii u verkopen twee weken achter elkaar stijgen. Zelfs twee weken meer verkocht dan de ps4 daar.
En daarnaast zijn de verkopen van Splatoon zelf enorm goed. In Canada zelfde niveau als mk8.
En hier staan idd de speelgoed winkels vol met reclame. Behalve mediamarkt..
En daarnaast zijn de verkopen van Splatoon zelf enorm goed. In Canada zelfde niveau als mk8.
En hier staan idd de speelgoed winkels vol met reclame. Behalve mediamarkt..
Verwijderd
Na het lezen van alle positieve posts heeft mij dit zojuist overtuigd om ook maar Splatoon te kopen. De testfires vond ik leuk, maar wilde eigenlijk wachten totdat alle content was toegevoegd zodat ik in de tussentijd niet te snel zou zijn uitgekeken op het spel. Maar volgens mij is dit zo'n spel wat je altijd blijft spelen als je even wat tijd vrij hebt, net zoals SMB en MK8.
Je kunt blijkbaar switchen als ik de forums mag geloven, maar heb nog niet gezien waar (ook niet gezocht).
Aha, inderdaad : http://en-americas-suppor...me-options-%28splatoon%29
Inklink:
Adjust your Inkling’s gender, skin tone, and eye color.
Aha, inderdaad : http://en-americas-suppor...me-options-%28splatoon%29
Inklink:
Adjust your Inkling’s gender, skin tone, and eye color.
[ Voor 63% gewijzigd door Goner op 11-06-2015 13:38 ]
Je keuze is niet definitief. Je kan bij options, geslacht, huidskleur en oogkleur veranderen wanneer je maar wil. Uitrusting wordt niet verwijderd en kan door beide geslachten worden aangetrokken.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:10:
Is het overigens zo dat bij kiezen van een boy / girl de keuze definitief is en je dus met deze character verder zal moeten in het spel? Is de uitrusting qua looks ook verschillend per geslacht?
Verwijderd
Zojuist een stuk of 8 potjes gespeeld. Heb me ontzettend vermaakt, maar het ging dan ook wel erg goed
continu bovenaan de lijst met de meeste punten en iedere match gewonnen. Alleen de laatste drie kon ik niet afmaken, ik kreeg 'a communication error has occurred' of iets dergelijks. Gebeurt dit frequent bij jullie of ligt dit aan mijn eigen verbinding? Speel via Wifi namelijk en modem staat een verdieping lager.
Stond zojuist in de winkel om Splatoon op te halen, zie ik op het doosje staan dat je met een Amiibo extra wapens etc. kunt krijgen. Is dit uitsluitend voor de singleplayer?
Ik hoeft zo plastic prul(
) niet, wil er echter geen nadelen van ondervinden tijdens online multiplayer.
Ik hoeft zo plastic prul(
Amiibo gear is idd multiplayer, maar het zijn niet meer dan fancy skins, gezien upgrades altijd random zijn
En helaas is het maar 3 slot gear, ipv 4 slot. Dus na een tijdje doe je je amiibo gear weer weg voor de meuk die je gewoon in de stores koopt.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 19:04:
Amiibo gear is idd multiplayer, maar het zijn niet meer dan fancy skins, gezien upgrades altijd random zijn
Voor ons komende nacht (dus morgenochtend
) een nieuw wapen binnen te halen.
http://www.nintendolife.c..._coming_to_splatoon_today
http://www.nintendolife.c..._coming_to_splatoon_today
[ Voor 10% gewijzigd door Lekker Ventje op 12-06-2015 17:40 ]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Verwijderd
Heb 'm net al getest!
Hij schiet lekker en vind zijn special ook één van de leukste tot dusver ( maar ben dan nog maar lvl 8 ). Dit wordt mijn main wapen
Hij schiet lekker en vind zijn special ook één van de leukste tot dusver ( maar ben dan nog maar lvl 8 ). Dit wordt mijn main wapen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2015 11:58 ]
Ik vind het erg grappig hoe verschillend de opvattingen over wapens zijn en het het hangt enorm af van je medespelers en eigen speelstijl. Zelf speel ik de laatste dagen met het rode dubbelloops automatische apparaat. Middenlange afstand is mijn ding en je kan goed afrekenen met de rollers.
Wat ik net zeg over dat het afhangt van medespelers brengt me meteen bij een tweetal puntjes van kritiek. Ik zou graag zien dat je eerder ziet wie je teamgenoten zullen worden en welke gear zij gebruiken en de mogelijkheid om je eigen gear nog aan te passen. Het gebeurt mij nu te vaak dat je op basis van de vorige ronde opnieuw verdeeld wordt en dat ik als enige met een wapen dat schiet (en de vorige ronde dankzij mijn medespelers daar erg goed mee was) ineens opgescheept word met 3 collega's met een roller. In ranked battles is dat behoorlijk onspeelbaar tenzij je tegenstanders treft die niet weten hoe ze er mee om moeten gaan.
Wat ik net zeg over dat het afhangt van medespelers brengt me meteen bij een tweetal puntjes van kritiek. Ik zou graag zien dat je eerder ziet wie je teamgenoten zullen worden en welke gear zij gebruiken en de mogelijkheid om je eigen gear nog aan te passen. Het gebeurt mij nu te vaak dat je op basis van de vorige ronde opnieuw verdeeld wordt en dat ik als enige met een wapen dat schiet (en de vorige ronde dankzij mijn medespelers daar erg goed mee was) ineens opgescheept word met 3 collega's met een roller. In ranked battles is dat behoorlijk onspeelbaar tenzij je tegenstanders treft die niet weten hoe ze er mee om moeten gaan.
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
Ik heb sinds vanochtend de Zapper. Best wel een erg fijn wapen. Voor mijn manier van spelen tot nu toe het fijnst. Maar ik ben dan ook pas lvl 6..
Verwijderd
Overigens wel teleurstellend dat de levels maar tot 20 gaan. Ik hoop dat in de komende DLC's dit ooit nog verhoogd wordt waarbij nieuwe wapens gehaald kunnen worden boven de level 20.
NoA heeft de splatfest trailer online gezet. De VS/Canada kunnen volgend weekend aan de bak (Team Cat vs Team Dog):
Edit: Splatfest battle music:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=tqE5SdDb5FU]
Edit: Splatfest battle music:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=tqE5SdDb5FU]
[ Voor 21% gewijzigd door RayNbow op 13-06-2015 20:28 ]
Het is bekend dat bij Splatfest er 3 stages in de roulatie zitten. De vraag is of dit later ook 't geval zal zijn bij normale battles.
* RayNbow heeft trouwens vandaag eindelijk z'n Amiibo uitgepakt om wat challenges te doen... Heb nu het schooluniform geunlockt.
* RayNbow heeft trouwens vandaag eindelijk z'n Amiibo uitgepakt om wat challenges te doen... Heb nu het schooluniform geunlockt.