Leuke copy-paste hoor, maar de juistheid van jouw stelling "Ook al heb je het recht om een bestelling te weigeren betekent dat niet automatisch dat je het zo kan verwijderen en dat je dat niet hoeft te communiceren" wordt hier simpelweg totaal niet door aangetoond.fvdberg schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:51:
is allemaal al gepost. dit staat allemaal in de wet koop op afstand.
De oorsprong is de Europese Richtlijn Consumentenrechten die sinds 13 juni 2014 geïmplementeerd in de Nederlandse wetgeving.
ik kan natuurlijk de hele wetsartikelen gaan oprakelen maar hier heb je een mooie samenvatting met alles wat je als consument hoeft te weten over dit stukje
https://www.thuiswinkel.o...wetgeving-koop-op-afstand
[...]
[...]
en nee de aangetekende brief gaat geen enkel verschil maken. die illusie is er ook echt niet, ik weet hoe T-Mobile hier op reageert. In het verleden stuurden ze daar de volgende reactie op terug als het te lastig werdt en er geen uitweg meer was:
[...]
Deze reactie is er nu indirect al en zal nu ook wel weer gaan komen.
probleem is alleen dat stoppen met communiceren geen aacceptabele oplossing is wettelijk gezien.
Met die reactie stap je naar de geschillen commissie en om het niet tot een uitspraak te laten komen schikken ze daarna.
Dus nogmaals, waar baseer je jouw stelling op? Op de informatieplicht voor koop op afstand? Je weet dat het hier niet gaat om beëindiging of ontbinding, omdat er überhaupt nog geen overeenkomst tussen jou en T-mobile tot stand is gekomen toch? Juridisch sta je zeker niet zo sterk als je denkt, hoeveel aangetekende brieven je ook van plan bent te sturen.
Dus ja, ik zou het fijn vinden als je voor mij de betreffende wetsartikelen kunt oprakelen. Ik kan ze niet vinden namelijk.
Overigens, dat het niet netjes van T-mobile is om jouw bestelling zonder nadere info geen doorgang te laten vinden ben ik met je eens. Aan de andere kant zou ik ook weinig netjes zijn naar klanten die misbruik proberen te maken van een prijsfout van 700 euro.
[ Voor 26% gewijzigd door Lan Mandragoran op 21-05-2015 09:09 ]